[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste
Acties:
  • 707.617 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nils_vdg schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:57:
Mijn Ubiquiti UniFi Controler (Windows 10) start ineens niet meer op.

Soms krijg ik de melding dat poort 8080 al in gebruik is, soms krijg ik een melding dat er geen verbinding is met de server "server taking to long to start".

- Reeds alle Ubiquiti Hardware van het stroom af gehad.
- Reeds de Controller opnieuw geïnstalleerd, zowel met behoud als zonder behoud van instellingen
- Reeds java verwijderd en opnieuw geïnstalleerd

Via netstat command proberen te achterhalen wie poort 8080 gebruikt.

PID 484 = java.exe
PID 604 = javaw.exe

[...]

Mijn system.properties bestand

[...]

Hier nog mijn server.log bestand

[...]

Waar moet ik het zoeken?
https://community.ubnt.co...oller/m-p/2110930#M257273

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firewall, Antivirus Progamma ( die houden ook vaak eens wat tegen )
Heb je die dingen al eens gecontroleerd?

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djkavaa schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:32:
[...]

Firewall, Antivirus Progamma ( die houden ook vaak eens wat tegen )
Heb je die dingen al eens gecontroleerd?
Ik draai geen controller op windows al die dure licenties, bleh. Gewoon op Ubuntu ;-) maar voor de vraagsteller vast wel relevant wat je vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

WickedStealthy schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:23:
Kort vraagje.

Wat halen jullie aan throughputs voor 2.4Ghz voor verschillende devices in de directe omgeving van een AC-PRO ?
Ik heb momenteel een Zyxel NAP203 in test hangen en wilde toch eens kijken wat een AC-PRO doet irl omstandigheden aangezien ik dit ook nog overweeg.
Met een AP AC Pro en een iPhone 8 op de 5GHz kanaal 56 zo'n 210mbps down, en zo'n 270mbps up.

Met een AP AC Pro en een iPhone 8 op de 2.4GHz kanaal 9 zo'n 75mbps down, en zo'n 100mbps up.

Beiden op dezelfde afstand (meter of 2 gemeten), verbinding WPA2 Enterprise, firmware 3.9.3.7537. Er waren vier andere devices verbonden, maar die waren niet aan het up/downloaden.

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aaahaaap schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:07:
Losse devices voor verschillende functionaliteit. Ik had 1 ding wat alles deed, nu heb ik 2 (router + AP) devices nodig. (of nog meer?)
Op zich niet super erg, maar dan komen we bij:
Een consumentenrouter is dan ook een 3 in 1 apparaat. Een router/internet gateway, een switch, en een AP. Hierbij zie je ook meestal wel dat ergens een compromise wordt gemaakt (zoals consumenten routers met 100Mbit/s poorten, of juist in gebruik waarbij het "AP" zich in de meterkast/kelder/... bevindt). Doordat Ubiquiti dit wel splitst heb je gewoon echt dedicated devices die 1 ding doen en daar ook goed in zijn. Voordeel is ook dat je losse apparaten kunt plaatsen waar je wilt (router & switches in meterkast, AP midden in de woonkamer), en je de losse apparaten ook kunt vervangen indien nodig. Is het AP niet meer goed genoeg vervang je alleen deze, in plaats van ook je router en switch.
De router en het AP hebben niet dezelfde interface :x
Geen idee waarom Ubiquiti dit logisch vindt, maar ik zit er iig niet echt op te wachten om meerdere dingen te gaan moeten leren/onthouden.
Hier is volgens mij niks aan te doen? De Unifi producten hebben alleen de controller en (officieel) geen CLI. En die controller is blijkbaar een executable die ik zelf op m'n computer moet draaien? Geen Web UI op 1 van de devices zelf?
De routers hebben als ik het goed begrijp vooral een CLI, maar ook een UI (EdgeOS). Deze UI draait volgens mij wel direct op de router, is dat correct?

Er zijn geen APs met EdgeOS en de enige "router" met support voor Unifi is de USG, maar die kan weer een stuk minder dan een EdgeRouter. Is dat correct?
Als je een geïntegreerde omgeving wilt zul je toch naar de UniFi lijn moeten kijken en dus USG als router (niet vergeten een UniFi switch erbij te nemen, want de USG heeft geen ingebouwde (hardware)switch). Via de UniFi controller kun je IMHO ruim voldoende dingen instellen, echter is dat inderdaad niet alles wat met EdgeOS mogelijk is (EdgeOS draait dus ook op de USG). De USG is dus zeker niet slecht, maar de EdgeRouters zijn, puur naar de featureset kijkende, wel beter/uitgebreider. Overigens is de CLI ook op de USG beschikbaar en kun je alle features van daaruit configureren, alleen gaan die changes verloren na een "reprovision". Wil je deze wel behouden dien je zelf een config.gateway.json aan te maken met de instellingen. Zo'n bestand kun je zelfs vanaf de CLI maken, alleen dien je die zelf wat "op te ruimen" omdat deze alles bevat en dat betekend dat de instellingen vanuit de Controller niet meer werken.
Daarnaast wil ik graag de configuratie van mijn router/AP kunnen versioneren (in andere woorden, opslaan in plain text) en automatisch kunnen uitrollen. Is dit uberhaupt mogelijk met Ubiquiti apparatuur?
Automatisch uitrollen is iets wat de Controller voor je regelt. In de Controller maak je bv een "Wireless Network" aan en dit wordt automatisch uitgerold naar alle APs. Sluit je bv een nieuw AP aan kun je deze met 1 klik op een knop opnemen in de Controller waarna automatisch een provision van dat AP plaatsvindt en automatisch alle wifi netwerken worden uitgezonden etc. Algemene instellingen doe je dus maar al een keer. De enige instellingen die je dus nog per AP doet zijn dingen als kanaal, zendsterkte etc. Maar dat zul je ook moeten veranderen als je, zoals jij aangeeft, config files hebt die je automatisch doet uitrollen.
Onderstaande quote klinkt alsof het kan voor Unifi devices maar wel een hoop gepiel is, is dat correct?
Echte config files die je zelf kunt beheren zijn er niet. Alleen de config.gateway.json is dit. Echter wil je deze zo min mogelijk gebruiken juist omdat het relatief complex is en het (mogelijk) niet goed werkt in combinatie met de instellingen die je vanuit de Controller maakt. Maar dit is dan ook een "tussenoplossing" totdat alle features beschikbaar zijn vanuit de Controller. Iets wat steeds meer features ook zijn/worden. Als t.z.t. dus alle features beschikbaar zijn in de Controller zal de config.gateway.json dus ook komen te vervallen.
Excuses voor de vele vragen, maar dat is waar ik na een avondje inlezen voornamelijk mee zit: vragen :P
Hopelijk heb ik dan een aantal vragen kunnen beantwoorden :) Maar kijkende naar je vragen deel ik je "bezorgdheid". Zo snel lezende denk ik dat je mogelijk inderdaad flexibiliteit gaat missen (beheer via config files etc), en vooral het zoeken van alles in een lijn maakt dat iets moeilijker. Want de combinatie van een EdgeRouter met een (of meerdere) UniFi APs kan ook, maar dan zit je inderdaad met het feit dat je twee verschillende omgevingen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
m3gA schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:18:
[...]

Kun je eens kijken met ssh onder /var/log/messages of je hier iets in kunt vinden? Moet je wel een tijdstip hebben waarop het ongeveer gebeurd.
Als ik het goed zie wordt die leeg gegooid. Dus ik zie alleen de logs van nadat het fout is gelopen, daarom dat ik ook van plan was een console kabel eraan te hangen in de hoop dat daar wel iets staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
Sneezydevil schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:13:
[...]

Als ik het goed zie wordt die leeg gegooid. Dus ik zie alleen de logs van nadat het fout is gelopen, daarom dat ik ook van plan was een console kabel eraan te hangen in de hoop dat daar wel iets staat.
Of een remote syslog configureren en instellen in de controller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-10 15:33
Damn, ik weet niet of meerdere mensen dit hebben, maar ik heb onlangs mijn USG geüpgraded van 4.3.41 naar 4.3.60 en sindsdien doet zich een heel vaag probleem voor.

Ik werk al heel lang met hetzelfde config.gateway.json file voor KPN glasvezel. VLAN 6 voor internet icm pppoe, en bridgen van VLAN 7 naar de experiabox (die nu dus alleen voor telefonie is ingezet).

Na de upgrade heb ik ineens last van het selectief blokkeren van traffic lijkt wel... Bijvoorbeeld: mail ophalen op smartphone werkt niet, clash royale (mobile game) werkt niet, browsen werkt weer wel en andere soorten apps ook. Ook via ethernet op een PC kreeg ik geen connectie met een news server via poort 563, wel via 443.

Er is niet veranderd aan het config.gateway.json file en ook niet in de controller. Iets met firewall? Maar daar zie ik geen wijzigingen, en ook in de logging staat niets bijzonders. Na een downgrade van de USG naar 4.3.41 werkt het weer allemaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 10:53

doc

Rickth64 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:18:
Damn, ik weet niet of meerdere mensen dit hebben, maar ik heb onlangs mijn USG geüpgraded van 4.3.41 naar 4.3.60 en sindsdien doet zich een heel vaag probleem voor.

Ik werk al heel lang met hetzelfde config.gateway.json file voor KPN glasvezel. VLAN 6 voor internet icm pppoe, en bridgen van VLAN 7 naar de experiabox (die nu dus alleen voor telefonie is ingezet).

Na de upgrade heb ik ineens last van het selectief blokkeren van traffic lijkt wel... Bijvoorbeeld: mail ophalen op smartphone werkt niet, clash royale (mobile game) werkt niet, browsen werkt weer wel en andere soorten apps ook. Ook via ethernet op een PC kreeg ik geen connectie met een news server via poort 563, wel via 443.

Er is niet veranderd aan het config.gateway.json file en ook niet in de controller. Iets met firewall? Maar daar zie ik geen wijzigingen, en ook in de logging staat niets bijzonders. Na een downgrade van de USG naar 4.3.41 werkt het weer allemaal....
En als je naar 4.4.8 gaat? Dat is de huidige versie

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedStealthy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02-2024

WickedStealthy

Too slow to die ....

Packetloss schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:47:
[...]

Met een AP AC Pro en een iPhone 8 op de 5GHz kanaal 56 zo'n 210mbps down, en zo'n 270mbps up.

Met een AP AC Pro en een iPhone 8 op de 2.4GHz kanaal 9 zo'n 75mbps down, en zo'n 100mbps up.

Beiden op dezelfde afstand (meter of 2 gemeten), verbinding WPA2 Enterprise, firmware 3.9.3.7537. Er waren vier andere devices verbonden, maar die waren niet aan het up/downloaden.
Bedankt. Ik heb intussen ff de AC HD in test om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik zie vgl waardes zowel bij de Nebula als de HD.

Met iphone 6 haal ik op 2.4Ghz +-50 tot 90mpbs en de ipad air +-50mpbs. De iphone 6 connecteert aan 144 en de ipad aan 72. Hier zijn voor de devices voor stuk beperend en feit dat ik blijkbaar een enorme stoorzender in de omgeving heb in kanaal 1 van de 2.4Ghz band. Zoals vermoedde gaf de RF scan van de Ubiquiti controller dit ook aan. Bovendien zie ik bijna geen enkel AP in die band zitten of ze springen er meteen uit. Vermoedelijk de amateur radio die in de straat zit (stoort ook fel op gewoon FM).

De iMac haalt een 750mbps op 5Ghz en een 140 op 2.4Ghz. Met de Zyxel heb ik vgl waardes gezien.

Wat ik mis in de Nebula software zijn beetje de advanced features zoals RSSI en custom power. Misschien noodzakelijk om alles netjes afgeregeld te krijgen eens er meerdere AP's hangen. Vond ik wel sterk punt van de Ubiquiti.

Aangezien je WPA2 Enterprise hebt mag ik eens vragen waar je je Radius server hebt draaien ? Dat is wel weer een voordeel voor thuisgebruik van de Nebula software waar het gewoon ingebakken zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
doc schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:02:
[...]

En als je naar 4.4.8 gaat? Dat is de huidige versie
Ja klopt, gisteren geprobeerd. Helaas hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Hier ook een AP AC PRO;

- Als ik naast de meterkast ga staan dan kom ik op de maximale snelheid van mijn verbinding (150 Mbit).
- In de woonkamer (4-5 meter, deur ertussen, wat muur) 60-90 Mbit.
- 1e verdieping 20-50 Mbit.
- Zolder 20-25 Mbit.
- Achterin de tuin (10-15 meter) 20-30 Mbit.

Overigens moet ik zeggen dat ondanks dat ik bandsteering ingesteld heb op 'prefer 5 Ghz' hij nauwelijks naar 5 Ghz schakeld. Ik heb het nog niet kunnen ontdekken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:36

lier

MikroTik nerd

TheNephilim schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:07:
Overigens moet ik zeggen dat ondanks dat ik bandsteering ingesteld heb op 'prefer 5 Ghz' hij nauwelijks naar 5 Ghz schakeld. Ik heb het nog niet kunnen ontdekken in ieder geval.
Vaak treedt dat op als de 2,4GHz radio op high (of auto) ingesteld staat. Welke firmware versie draai je?

Heb je de UAP-AC-Pro in je meterkast?

[ Voor 4% gewijzigd door lier op 25-10-2017 14:09 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

lier schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:09:
[...]

Vaak treedt dat op als de 2,4GHz radio op high (of auto) ingesteld staat. Welke firmware versie draai je?

Heb je de UAP-AC-Pro in je meterkast?
Firmware versie 3.9.3.7537, qua instellingen (2,4 & 5 Ghz radio)

2,4 Ghz
- Channel width: HT20
- Channel: auto
- Transmit power: auto

5 Ghz
- Channel width: VHT40
- Channel: auto
- Transmit power: auto

Hij ligt idd nog in de meterkast voor in het huis (tussenwoning). Moet nog even wat opties bekijken qua plaatsing, maar er is niet echt een plek waar ik 100% tevreden mee ben volgens mij. Misschien in de trapkast, of evt. erop.

[ Voor 19% gewijzigd door TheNephilim op 25-10-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 15:06
Deze ook in het mooie netwerktopic gepost maar wellicht dat ik hier een beter antwoord kan krijgen i.v.m. aanwezige expertise hier van de apparatuur :)

Vorige week is onze nieuwbouwwoning opgeleverd waarbij we gelijk goed gekeken hebben naar de aansluitingen en alles dus op een centraal punt samen komt. Omdat onze woning enorm vertraagd is door faillissement aannemer en overname Woningborg (planning was dec 2016 verhuizen, gaat nu dec 2017 worden) moet ik ook een nieuw plan maken voor mijn netwerk aangezien apparatuur veranderd/verouderd is wat ik in gedachten had (was nog zonder ubiquiti apparatuur ook).

Zie hieronder, dit is hoe ik het wil opzetten waarbij ik alleen mijn internet verkeer wil gaan scheiden van de experiabox (misschien later ook TV). Glasvezel komt de woning binnen en vanaf de NTU wil ik naar de Edgerouter x (of 4 gaan als deze snel te koop is) waarna tv/telefonie naar de experiabox gaan en het internet naar de netwerkkast voor verdere verdeling.

Is er feedback op deze opstelling? Ik heb zelf een concrete vraag en dat is of er voordelen zijn om de edgerouter te vervangen voor een managed switch (scenario 1 of 2), daar de vlan splitsing te doen en dan vlan 4/7 naar experiabox en vlan 6 naar de edgerouter x/4 i.p.v. de huidige opstelling?

Scenario 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9v32aCB2bhbjedGdKI980Bam/full.png

Scenario 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pwVXOUlIpdgkfxplIYdvceXY/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 25-10-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 22:14

flexje

got-father

Hier ook een AC AP Pro, met de macbook pro op 5G :
- download: 370mbps
- upload: 40 mpbs

Op 2,4G weet ik niet aangezien ik altijd op 5G schakel, zou niet weten hoe je dit kunt omschakelen voor de test?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oortjes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:50
flexje schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:58:
Hier ook een AC AP Pro, met de macbook pro op 5G :
- download: 370mbps
- upload: 40 mpbs

Op 2,4G weet ik niet aangezien ik altijd op 5G schakel, zou niet weten hoe je dit kunt omschakelen voor de test?
2.4 GHz tijdelijk een ander ssid geven, of het 5 GHz gedeelte even uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 22:14

flexje

got-father

arjanmoes schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:55:
[...]

2.4 GHz tijdelijk een ander ssid geven, of het 5 GHz gedeelte even uitschakelen.
op 2.4G:
- download: 95mbps
- up: 40 mpbs

Dat is een aardig verschilletje met 5G :D

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oortjes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:50
flexje schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:07:
[...]

op 2.4G:
- download: 95mbps
- up: 40 mpbs

Dat is een aardig verschilletje met 5G :D
95mbps op 2.4 G is wel realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:01
Voor de mensen die een sterke AP in een meterkast willen, ik heb er een AC M Pro opgehangen. Nieuwbouw huis. Sterke verbinding op de begane grond en eerste verdieping. Zelfs op de zolder heb ik goed bereik op 2G. Verder heb ik in de woonkamer en op het eerste verdiep nog een AC Pro hangen voor 5G connecties.
Als ik geweten had hoe sterk het mesh AP is had ik die als eerste gekocht met in walls.
Misschien ga ik mijn LR en 2x Ac Pro’s verkopen en in walls ervoor in de plaats kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nils_vdg schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:57:
Mijn Ubiquiti UniFi Controler (Windows 10) start ineens niet meer op.

Soms krijg ik de melding dat poort 8080 al in gebruik is, soms krijg ik een melding dat er geen verbinding is met de server "server taking to long to start".

- Reeds alle Ubiquiti Hardware van het stroom af gehad.
- Reeds de Controller opnieuw geïnstalleerd, zowel met behoud als zonder behoud van instellingen
- Reeds java verwijderd en opnieuw geïnstalleerd

Via netstat command proberen te achterhalen wie poort 8080 gebruikt.

PID 484 = java.exe
PID 604 = javaw.exe

[...]

Mijn system.properties bestand

[...]

Hier nog mijn server.log bestand

[...]

Waar moet ik het zoeken?
Dat is een bekend probleem met Java en de firewal. Word ook voor gewaarschuwd

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WickedStealthy schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:02:
[...]

Aangezien je WPA2 Enterprise hebt mag ik eens vragen waar je je Radius server hebt draaien ? Dat is wel weer een voordeel voor thuisgebruik van de Nebula software waar het gewoon ingebakken zit.
Deze zit bij unifi ook ingebakken als je een usg hebt draaien kan de radius gewoon in gecontroler aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:57
Jeroen_ae92 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:44:
[...]

Toevallig een Java update gedaan? Vermoedelijk moet je de java variabele aanpassen/toevoegen aan je systeem.
Ik geloof het wel, volgens mij update java ongeveer 10 keer per week...
Hoe pas ik die variabele aan?
xbeam schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:26:
[...]
Dat is een bekend probleem met Java en de firewal. Word ook voor gewaarschuwd
Ik heb de Java verwijderd, en daarna de 162 versie geïnstalleerd, maar helaas zonder resultaat.
De controller werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
nils_vdg schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:37:
[...]
Ik heb de Java verwijderd, en daarna de 162 versie geïnstalleerd, maar helaas zonder resultaat.
Probeer eens om zowel de x86 als de x64 versie installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 19:33
Ik heb vorige week een eerste Unifi AP aangeschaft.
Nu zie ik dat af en toe het WiFi signaal plots wegvalt?
In de logs van de switch zie ik met regelmaat "Link Down" Link Up" verschijnen op de poort waaraan het AP is aangesloten.
Firmware AP 3.9.3 / controller 5.5.24
3 SSID's, 2 met WPA2 en 1 op WPA2 enterprise (radius server draait op NAS).
AP is aangesloten met bijgeleverde PoE injector, de controller draait nooit (enkel gebruikt om het AP te configureren).
"Uplink Connectivity Monitor" heb ik al uitgeschakeld omdat dit blijkbaar gelijkaardige fenomenen geeft.

iemand ervaring met dit, of een idee wat dit kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 13:24
Eén van mijn 24V POE injectors van een AP-AC-lite is kapot.
(deze had ik los gekocht omdat het AP uit een 5-pak kwam).

Nu lees ik hier zojuist dat de nieuwe AP-AC-lites POE 802.A compatible zijn.

Kan ik aan het losse AP herkennen of deze geschikt is voor POE 802.A ?

Want dan koop ik nl. net zo lief een Unifi switch voor mijn AP's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedStealthy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02-2024

WickedStealthy

Too slow to die ....

xbeam schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:33:
[...]

Deze zit bij unifi ook ingebakken als je een usg hebt draaien kan de radius gewoon in gecontroler aanmaken.
Dat vermoeden had ik al ;) Maar zou mij verplichten om bijkomend mijn router buiten te smijten en bovendien nog een cloud key om niet nog een machine te voorzien.

Welke USG heb je ? Tevreden over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
Ik heb mijn KPN probleem opgelost. USG gereset naar factory settings en vanuit daar:
  • Stap 1: Via Controller: WAN instellen op PPPOE (user: xx-xx-xx-xx-xx--xx@internet, pass: ppp/kpn) op VLAN 6
    Nu heb ik internet :) maar geen telefonie... IPTV heb ik niet
  • Stap 2: Via SSH op USG: /config/config.boot ergens wegzetten (bijv. config.boot.GOOD)
  • Stap 3: Aanmaken van zeer minimale config.gateway.json met eth0, eth0.6+pppoe2, eth0.7, eth1, eth2, eth2.7 en br0 (de bridge voor eth0.7 -> eth2.7 telefonie naar experiabox)
  • Stap 4: Controller de USG laten provisionen, deze neemt config.gateway.json mee, echter gooit deze de eth0 interface op DHCP en lijkt pppoe2 volledig te negeren
    Geen internet meer dus :( Dit probleem: https://community.ubnt.co...to-DHCP-when/td-p/1768005
  • Stap 5: Via SSH op USG: /config/config.boot ergens wegzetten (bijv config.boot.BAD)
  • Stap 6: Bekijk diff tussen config.boot.GOOD en config.boot.BAD, ik zag hier wat extra regels met pppoe2; deze heb ik overgenomen in mijn config.gateway.json file
Zie https://pastebin.com/MU0eJZQu. Ik weet niet welk pppoe2 regeltje uiteindelijk de doorslag geeft (ik vermoed de NAT regels), maar het werkt :)

Een minimale config.gateway.json dus, voor als IPTV je niet boeit. De rest wordt overigens aangevuld door de Unifi Controller.

Overigens voor mijn oude config die op 4.3.41 wel nog werkte en vanaf 4.3.60 niet meer, zie https://pastebin.com/PrGB4VEv

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nils_vdg schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:37:
[...]

Ik geloof het wel, volgens mij update java ongeveer 10 keer per week...
Hoe pas ik die variabele aan?

[...]

Het kan zijn dat de rule (voorwaarde) nog steeds in je firewall zit.

Als in Windows zoekt op advanced firewall kan je alle regels in zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

TheNephilim schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:07:
Hier ook een AP AC PRO;

- Als ik naast de meterkast ga staan dan kom ik op de maximale snelheid van mijn verbinding (150 Mbit).
- In de woonkamer (4-5 meter, deur ertussen, wat muur) 60-90 Mbit.
- 1e verdieping 20-50 Mbit.
- Zolder 20-25 Mbit.
- Achterin de tuin (10-15 meter) 20-30 Mbit.

ik heb precies andersom: sinds ik de AP AC Pro heb, zijn 'alle' iphone 6s/7/8 versies die ik heb gehad continue met een band in de 5GHz verbonden.

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dark-knight schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:01:
Eén van mijn 24V POE injectors van een AP-AC-lite is kapot.
(deze had ik los gekocht omdat het AP uit een 5-pak kwam).

Nu lees ik hier zojuist dat de nieuwe AP-AC-lites POE 802.A compatible zijn.

Kan ik aan het losse AP herkennen of deze geschikt is voor POE 802.A ?

Want dan koop ik nl. net zo lief een Unifi switch voor mijn AP's
Volgensmij niet. Maar wanneer heb je hem gekocht? Als dat voor januari (2017) was zal deze sowieso alleen passive 24V ondersteunen. Heb je hem later gekocht kan het zijn dat deze 802.3af ondersteund. Als je een 802.3af switch/injector/... kun je deze echter gewoon aansluiten. 802.3af zit een "protocol" bij om de stroom te onderhandelen. Als je AP geen 802.3af ondersteund zal deze dus ook niet geleverd worden en kan het AP dus niet stuk gaan. (Dit in tegenstelling tot passive 24V wat altijd "aan" staat, en apparaten die dat niet ondersteunen gaan ook kapot als je dat per ongeluk erop zet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 19:33
DenBenny schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:38:
Ik heb vorige week een eerste Unifi AP aangeschaft.
Nu zie ik dat af en toe het WiFi signaal plots wegvalt?
In de logs van de switch zie ik met regelmaat "Link Down" Link Up" verschijnen op de poort waaraan het AP is aangesloten.
Firmware AP 3.9.3 / controller 5.5.24
3 SSID's, 2 met WPA2 en 1 op WPA2 enterprise (radius server draait op NAS).
AP is aangesloten met bijgeleverde PoE injector, de controller draait nooit (enkel gebruikt om het AP te configureren).
"Uplink Connectivity Monitor" heb ik al uitgeschakeld omdat dit blijkbaar gelijkaardige fenomenen geeft.

iemand ervaring met dit, of een idee wat dit kan zijn.
Ik heb gisteren de controller een update gegeven naar 5.6.19, dit helpt niet...
Ik heb wel via de controller gezien dat het AP ook de melding "Readopting" geeft?

Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 08:03
Ik ben al een tijdje in het bezit van een UGS en twee AP's van UBNT, waar ik erg blij mee ben. De controller had ik bij een mede tweaker gehost, maar ben nu overgestapt op een CloudKey.

De cloud key werkt prima en ik heb alles kunnen verhuizen naar de nieuwe controller.

Momenteel draai ik 5.6.19 als controller software. Nu zie ik dat 5.6.20 uit is (ik gebruik beta releases) in de releasenotes wordt dit vermeld.
If your controller is running on a UniFi Cloud Key (UCK), make sure it is on firmware 0.6.4 or later, otherwise the controller will not start. This firmware is available via the normal upgrade mechanism found in the controller or it's local management page. Make sure to make a backup before upgrading the UCK firmware, as you'll need it to restore after, and it's good to have a backup on hand before any controller upgrade.
Ik heb mijn cloud key toen ik hem kreeg meteen voorzien de laatste firmware en toen met het handje 5.6.19 erop gezet en mijn site gemigreerd van de VPS host naar de cloud key. Dus dat is allemaal prima gegaan. Nu zegt de tekst hierboven dat ik eerst een backup dien te maken. Wat ik aanneem is dat onder Settings>Maintenance>Backup>Download Backup is?

Volgens de tekst hierboven geciteerd kan ik via de Controller of de Local Cloud key configuratie de update binnen halen.. Verschillende keren op check for updates geklikt niks nieuws..

Nu zit ik een beetje van zal ik de manual update doen?
Mijn vraag is eigenlijk of hier iemand is die dit al vaker gedaan heeft en die even kan vertellen hoe het zit. ;)

Ik weet overigens wel hoe ik manual het moet doen via SSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:27
Sinds de update naar controller versie 5.6.19 krijg ik bij mijn apparaten de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2PKtla6.png

Als ik nu opzoek welke stun_url gebruikt word door mijn apparaten dan krijg ik de een url in het formaat
 stun://xxx.xxxxx.be 

Aangezien mijn controller geïnstalleerd staat op een synology en mijn url een extern adres is maak ik dus gebruik van de reverseproxy van synology.

Voor de inform van mijn apparaten is dit geen enkel probleem en dat lukt ook. Echter de STUN communiciatie wilt maar niet lukken.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb thuis één Ubiquiti UniFi AP-AC LITE opgehangen. Ingesteld op het automatisch updaten van de firmware. Ding lijkt te werken als een zonnetje.

Nu heb ik begrepen dat wanneer ik de controller software verwijder van mijn pc (heb bijvoorbeeld Java verder niet nodig op mijn pc) ik na een herinstallatie niet opnieuw verbinding kan maken zonder backupfile of factory reset. Ik vind dit prima, het is ook mijn bedoeling om hem na het instellen vervolgens te kunnen 'vergeten'. Zolang ie maar werkt.

Kan ik er echt blindelings op vertrouwen dat ie de komende jaren ook echt automatisch firmware updates meekrijgt? Of heeft ie bijvoorbeeld voor het updaten toch de controller software nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 26-10-2017 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:36

lier

MikroTik nerd

Updates worden door de controller getriggered, dit zal niet automatisch verlopen. Overigens kan je dit wel via SSH handmatigf doen, maar daarna moet de accesspoint weer geprovisiond worden. Je ontkomt er daarom niet aan een controller te hebben draaien...

Misschien is het handig om deze in een container (bijvoorbeeld Docker) te draaien!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
lier schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:14:
Updates worden door de controller getriggered, dit zal niet automatisch verlopen. Overigens kan je dit wel via SSH handmatigf doen, maar daarna moet de accesspoint weer geprovisiond worden. Je ontkomt er daarom niet aan een controller te hebben draaien...

Misschien is het handig om deze in een container (bijvoorbeeld Docker) te draaien!?
Thnx! Hiermee kan ik uit de voeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-10 18:36
Om mijn net gebouwde (jeej!) woning te voorzien van wifi, overweeg ik een setup van Ubiquiti. Hiervoor heb ik een inwall in gedachten, omdat ik liever geen Unifi's aan het plafond wil. Ik realiseer me dat de inwall het naar verhouding 'slechter' doet, maar dat neem ik voor lief. Het plan in om één inwall in de woonkamer te plaatsen achter het tv-meubel en één op de studeerkamer boven (die ook de naastgelegen slaapkamer dekt).

Ik had m'n mandje al gevuld met twee inwall's, een cloud key, totdat me plots opviel dat de inwall een 802.3at PoE+ product is. En een PoE+ injector wél kan, al zijn die vrij duur. Een alternatief is een switch zoals deze, maar ook die is veel te uitgebreid voor mijn doeleinde.

Zijn hier nog andere oplossingen voor waar ik nog niet aan heb gedacht? :)

Edit: ik lees op verschillende fora dat een 48v passive injector zou moeten werken met de inwall, ook al wordt niet officieel ondersteund. Volgens Ubiquiti moet de inwall gevoed worden met actieve PoE+. Zou dit kunnen werken?

[ Voor 15% gewijzigd door jens17 op 26-10-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:59

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Chris.nl schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:58:
Ik heb thuis één Ubiquiti UniFi AP-AC LITE opgehangen. Ingesteld op het automatisch updaten van de firmware. Ding lijkt te werken als een zonnetje.

Nu heb ik begrepen dat wanneer ik de controller software verwijder van mijn pc (heb bijvoorbeeld Java verder niet nodig op mijn pc) ik na een herinstallatie niet opnieuw verbinding kan maken zonder backupfile of factory reset. Ik vind dit prima, het is ook mijn bedoeling om hem na het instellen vervolgens te kunnen 'vergeten'. Zolang ie maar werkt.

Kan ik er echt blindelings op vertrouwen dat ie de komende jaren ook echt automatisch firmware updates meekrijgt? Of heeft ie bijvoorbeeld voor het updaten toch de controller software nodig?
Één keer stroomuitval, en je WiFi ligt eruit tot je alles weer opnieuw instelt ...

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
gday schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:01:
[...]

Één keer stroomuitval, en je WiFi ligt eruit tot je alles weer opnieuw instelt ...
Weet je dat zeker?
Bij mij werkt alles gewoon nog na een stroomuitval en de controller uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Shaggie_NB schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:04:
[...]

Weet je dat zeker?
Bij mij werkt alles gewoon nog na een stroomuitval en de controller uit.
Oh, dan zit ik er wellicht naast. Ik ben net aan het overstappen van EdgeMax naar UniFi. :) Ik had begrepen dat een AP bij een reboot altijd geprovisioned wordt, maar dat is dus niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
gday schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:08:
[...]

Oh, dan zit ik er wellicht naast. Ik ben net aan het overstappen van EdgeMax naar UniFi. :) Ik had begrepen dat een AP bij een reboot altijd geprovisioned wordt, maar dat is dus niet zo?
Ik heb in het begin van mijn Unifi aankopen een aantal stroomuitval scenario's getest en ik weet bijna zeker dat ik dit getest heb met de controller aan en een met de controller uit.
Maar na jouw opmerking begin ik te twijfelen.

Maar als het echt zo was had ik allang een paar klanten aan de lijn gehad die geen wifi meer hebben. Want bij klanten zonder USG installeer ik ze altijd met de controller op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
[...]

Thnx voor de tip. Modem, router en UniFi AP-AC LITE hangen achter een UPS dus voor (korte) stroomuitval maak ik mij geen zorgen. Verder heb ik gemerkt dat de UniFi AP-AC LITE gewoon een tijdje zonder stroom 'overleeft' hoor, na een uurtje (kabel wegwerken & ophangen) deed ie het gewoon weer (zonder controller actief).

Vooralsnog heb ik simpelweg besloten om Java en die contoller software dan maar 'voor lief' te nemen. 't Leek me het makkelijker om van gedachten te veranderen, dan het mezelf ingewikkelder te maken dan nodig. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Chris.nl schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:17:
[...]

Thnx voor de tip. Modem, router en UniFi AP-AC LITE hangen achter een UPS dus voor (korte) stroomuitval maak ik mij geen zorgen. Verder heb ik gemerkt dat de UniFi AP-AC LITE gewoon een tijdje zonder stroom 'overleeft' hoor, na een uurtje (kabel wegwerken & ophangen) deed ie het gewoon weer (zonder controller actief).

Vooralsnog heb ik simpelweg besloten om Java en die contoller software dan maar 'voor lief' te nemen. 't Leek me het makkelijker om van gedachten te veranderen, dan het mezelf ingewikkelder te maken dan nodig. :+
Inderdaad, blijkbaar blijft alles gewoon werken na een stroomuitval. Wel zo fijn natuurlijk. :) Je kunt overwegen om de controller op een Raspberry Pi te installeren. Werkt ook prima.
Shaggie_NB schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:15:
[...]

Ik heb in het begin van mijn Unifi aankopen een aantal stroomuitval scenario's getest en ik weet bijna zeker dat ik dit getest heb met de controller aan en een met de controller uit.
Maar na jouw opmerking begin ik te twijfelen.

Maar als het echt zo was had ik allang een paar klanten aan de lijn gehad die geen wifi meer hebben. Want bij klanten zonder USG installeer ik ze altijd met de controller op mijn laptop.
Na wat Googlen blijkt dat alles inderdaad gewoon blijft werken na een reboot. :P

[ Voor 27% gewijzigd door gday op 26-10-2017 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yoki1985 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:30:
Sinds de update naar controller versie 5.6.19 krijg ik bij mijn apparaten de volgende melding:
[afbeelding]

Als ik nu opzoek welke stun_url gebruikt word door mijn apparaten dan krijg ik de een url in het formaat
 stun://xxx.xxxxx.be 

Aangezien mijn controller geïnstalleerd staat op een synology en mijn url een extern adres is maak ik dus gebruik van de reverseproxy van synology.

Voor de inform van mijn apparaten is dit geen enkel probleem en dat lukt ook. Echter de STUN communiciatie wilt maar niet lukken.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn?
STUN is geen HTTP verkeer, je zal dat met een normale port forward direct naar je controller moeten zetten zonder reverse proxy.

Inderdaad stun errors worden gemeld sinds 5.6. Je kan testen of stun werkt als je met Chrome de debug terminal opent in de controller. Als die direct verbindt is stun in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 10:53

doc

Chris.nl schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:58:

Je kan ook prima zonder controller werken met behulp van de smartphone app. Voor simpele installaties met één ap is dat vaak meer dan voldoende. Je kan dan ook vanuit de app je firmware updaten.

Je moet hem dan nu "vergeten" in je controller of resetten, zodat de app hem kan oppakken. Alle instellingen doe je dan voortaan via de app. Geen controller nodig.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jens17 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:36:
Om mijn net gebouwde (jeej!) woning te voorzien van wifi, overweeg ik een setup van Ubiquiti. Hiervoor heb ik een inwall in gedachten, omdat ik liever geen Unifi's aan het plafond wil. Ik realiseer me dat de inwall het naar verhouding 'slechter' doet, maar dat neem ik voor lief. Het plan in om één inwall in de woonkamer te plaatsen achter het tv-meubel en één op de studeerkamer boven (die ook de naastgelegen slaapkamer dekt).

Ik had m'n mandje al gevuld met twee inwall's, een cloud key, totdat me plots opviel dat de inwall een 802.3at PoE+ product is. En een PoE+ injector wél kan, al zijn die vrij duur. Een alternatief is een switch zoals deze, maar ook die is veel te uitgebreid voor mijn doeleinde.

Zijn hier nog andere oplossingen voor waar ik nog niet aan heb gedacht? :)

Edit: ik lees op verschillende fora dat een 48v passive injector zou moeten werken met de inwall, ook al wordt niet officieel ondersteund. Volgens Ubiquiti moet de inwall gevoed worden met actieve PoE+. Zou dit kunnen werken?
Volgensmij is dat hier al eens langsgekomen en heb o.a. ik daar toen ook wat onderzoek naar gedaan. Als ik het mij goed herinner "moet" je 802.3at hebben. Maar er zijn ook andere, unsupported, opties, die wel werken, maar elk hun nadelen hebben.
Zo kun je ook passive 48V gebruiken, maar in dat geval zal de PoE out port altijd diezelfde passive 48V uitsturen. Deze poort is daarmee effectief onbruikbaar, tenzij je een ander passive 48V apparaat erop aansluit. Dit omdat apparaten die niet met passive PoE overweg kunnen direct gefrituurd worden.
Een andere optie is gaan voor 802.3af. Deze levert in totaal 15W, in tegenstelling tot de 30W van 802.3at. Voor de IW zelf is dit voldoende, echter werkt dit niet (goed) samen met de PoE out port. In dit geval werkt het alleen als je op de PoE out port iets aansluit wat (ook) een laag verbruik heeft, zodat het totale verbruik van de IW + het apparaat op de PoE out port is aangesloten niet boven die 15W uit komt.

Aansluiten met 802.3af is dus altijd de veiligere optie. Omdat dit "onderhandeld" wordt en de PoE out port ten alle tijden gebruikt kan worden als tweede data port (dus zonder PoE). Dit waar de PoE out port bij het gebruik van passive 48V effectief onbruikbaar is (omdat er dus altijd stroom op staat waar vrijwel geen enkel apparaat mee overweg kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
doc schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:46:
[...]

Je kan ook prima zonder controller werken met behulp van de smartphone app. Voor simpele installaties met één ap is dat vaak meer dan voldoende. Je kan dan ook vanuit de app je firmware updaten.
Ook bij simpele installaties maak ik toch ook een Gast-netwerk aan. En dat gaat jammer genoeg niet zonder controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:36
Ik heb een probleem met het installeren van mijn nieuwe USG (usg3P)
Had hiervoor een asus. Maar dit is wat andere koek.

Heb hem intussen wel werkend in mijn netwerk gekregen,
als ik hem achter de Asus zet krijgt hij mooi een ip adres van de asus en heb ik ook internet.
Maarja 2 routers achter elkaar is dus niet de bedoeling dus de asus moet er tussen uit.

Echter als ik de asus er tussen uit haal krijgt de USG geen WAN IP adres.
ISP is ziggo en de connectbox staat in bridge modus.

Uiteraard de laatste firmware en ook al een paar keer gereset maar geen WAN ip adres.
Zie nu even door de bomen het bos niet meer. |:(

Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Ron555 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:25:
Ik heb een probleem met het installeren van mijn nieuwe USG (usg3P)
Had hiervoor een asus. Maar dit is wat andere koek.

Heb hem intussen wel werkend in mijn netwerk gekregen,
als ik hem achter de Asus zet krijgt hij mooi een ip adres van de asus en heb ik ook internet.
Maarja 2 routers achter elkaar is dus niet de bedoeling dus de asus moet er tussen uit.

Echter als ik de asus er tussen uit haal krijgt de USG geen WAN IP adres.
ISP is ziggo en de connectbox staat in bridge modus.

Uiteraard de laatste firmware en ook al een paar keer gereset maar geen WAN ip adres.
Zie nu even door de bomen het bos niet meer. |:(

Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd?
Je connectbox herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
Nevermind.

[ Voor 93% gewijzigd door Ron555 op 26-10-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
Juist 8)7 |:(

Ik dacht dat alleen een reset van de USG nodig was.

Het werkt dus ik kan weer verder!
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
Nevermind

[ Voor 92% gewijzigd door Ron555 op 26-10-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-10 18:36
RobertMe schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:10:
[...]

Volgensmij is dat hier al eens langsgekomen en heb o.a. ik daar toen ook wat onderzoek naar gedaan. Als ik het mij goed herinner "moet" je 802.3at hebben. Maar er zijn ook andere, unsupported, opties, die wel werken, maar elk hun nadelen hebben.
Zo kun je ook passive 48V gebruiken, maar in dat geval zal de PoE out port altijd diezelfde passive 48V uitsturen. Deze poort is daarmee effectief onbruikbaar, tenzij je een ander passive 48V apparaat erop aansluit. Dit omdat apparaten die niet met passive PoE overweg kunnen direct gefrituurd worden.
Een andere optie is gaan voor 802.3af. Deze levert in totaal 15W, in tegenstelling tot de 30W van 802.3at. Voor de IW zelf is dit voldoende, echter werkt dit niet (goed) samen met de PoE out port. In dit geval werkt het alleen als je op de PoE out port iets aansluit wat (ook) een laag verbruik heeft, zodat het totale verbruik van de IW + het apparaat op de PoE out port is aangesloten niet boven die 15W uit komt.

Aansluiten met 802.3af is dus altijd de veiligere optie. Omdat dit "onderhandeld" wordt en de PoE out port ten alle tijden gebruikt kan worden als tweede data port (dus zonder PoE). Dit waar de PoE out port bij het gebruik van passive 48V effectief onbruikbaar is (omdat er dus altijd stroom op staat waar vrijwel geen enkel apparaat mee overweg kan).
Allereerst dank voor je uitgebreide antwoord! En nog even voor de duidelijkheid, met 802.3af bedoel je een PoE switch, zoals deze, die kan onderhandelen over het voltage. De PoE out op de inwall zal toch niet worden gebruikt, dus daar is het niet om te doen.

De keuze is dan de UniFi switch die ik kan gebruiken voor maximaal 4 apparaten óf per apparaat een injector kopen, wat bij 4 apparaten precies even duur is. (100e voor de switch of 25 per injector). In dat geval neig ik meer naar de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jens17 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:07:
[...]

Allereerst dank voor je uitgebreide antwoord! En nog even voor de duidelijkheid, met 802.3af bedoel je een PoE switch, zoals deze, die kan onderhandelen over het voltage. De PoE out op de inwall zal toch niet worden gebruikt, dus daar is het niet om te doen.
Correct, en zo te zien staat het nu ook in de datasheet van de USW 8 60W
For the UAP-AC-IW and UAP-AC-IW-PRO, PoE passthrough is supported by all of the switches listed above except for models US-8 and US-8-60W.
De keuze is dan de UniFi switch die ik kan gebruiken voor maximaal 4 apparaten óf per apparaat een injector kopen, wat bij 4 apparaten precies even duur is. (100e voor de switch of 25 per injector). In dat geval neig ik meer naar de switch.
Persoonlijk zou ik voor de USW gaan. Minder stopcontacten nodig, eventueel kun je nog iets met een UPS doen (waar dan alleen de switch op hoeft) en uiteraard 4 extra netwerkaansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 15:15

zeroday

There is no alternative!

ik heb een USG nu en heb hem kunnen adopten naast dat ik een Edgemax Lite draai
ik wil namelijk de USG configureren voordat ik hem ook daadwerkelijk als host ga gebruiken

Adopt werkte na wat geklooi op basis van het IP adres maarrrrr

De upgrading van dat ding werkt niet ..

code:
1
2
[2017-10-26 22:20:08,795] <inform-2> INFO  inform - from [78:8a:20:xx:xx:xx](, UGW3, 4.3.33.4936086): state=UPGRADING, ext/stun_ip=10.1.1.100, dev_ip=0.0.0.0, up=451
[2017-10-26 22:20:08,797] <inform-2> INFO  inform - <<< [upgrade] dev[78:8a:20:41:87:3d] { "_type" : "upgrade" , "md5sum" : "e219637c5f433e3d49d624d47d220707" , "server_time_in_utc" : "1509049208797" , "url" : "https://dl.ubnt.com/unifi/firmware/UGW3/4.4.8.5023698/upgrade.tar" , "version" : "4.4.8.5023698"}

dit gaat goed

en dan hop geen melding whatsoever dat het niet werkt maar...

code:
1
2
3
4
5
[2017-10-26 22:22:32,894] <inform-78> INFO  dev    -    [state] dev[78:8a:20:xx:xx:xx] UPGRADING->CONNECTED, state_expire=0
[2017-10-26 22:22:32,898] <inform-78> INFO  event  - [event] Gateway[78:8a:20:xx:xx:xx] was connected
[2017-10-26 22:22:32,900] <inform-78> INFO  inform - <<< [setparam] dev[78:8a:20:xx:xx:xx]: [_type, server_time_in_utc, blocked_sta]
[2017-10-26 22:22:33,490] <inform-79> INFO  inform - from [78:8a:20:xx:xx:xx](, UGW3, 4.3.33.4936086): state=CONNECTED, ext_ip=10.1.1.100, dev_ip=0.0.0.0, up=125
[2017-10-26 22:22:33,777] <inform-80> INFO  inform - from [78:8a:20:xx:xx:xx](, UGW3, 4.3.33.4936086): state=CONNECTED, ext_ip=10.1.1.100, dev_ip=0.0.0.0, up=125

Tsja.. ik hou van debuggen maar als ik dit weinig info krijg weet ik niet waarom deze niet naar 4.4.8 firmware wil ..

ahhhhhhh laat maarrrrrr

code:
1
2
3
Trying to get upgrade file from https://dl.ubnt-ut.com/cmb/UGW3.v4.3.60.5012138.                                                tar
curl: (7) Failed to connect to 2600:9000:200c:3400:15:5c:7580:93a1: Network is u                                                nreachable
Unable to get upgrade file from https://dl.ubnt-ut.com/cmb/UGW3.v4.3.60.5012138.

pfffff mja.. tuurlijk dat kreng heeft geen internet .. want hij kijkt alleen naar zijn wan poort .. dan moet ik wat anders verzinnen .. uhmm.. .

[ Voor 13% gewijzigd door zeroday op 26-10-2017 22:39 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
zeroday schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:25:
ik heb een USG nu en heb hem kunnen adopten naast dat ik een Edgemax Lite draai
ik wil namelijk de USG configureren voordat ik hem ook daadwerkelijk als host ga gebruiken

Adopt werkte na wat geklooi op basis van het IP adres maarrrrr

De upgrading van dat ding werkt niet ..

code:
1
2
[2017-10-26 22:20:08,795] <inform-2> INFO  inform - from [78:8a:20:xx:xx:xx](, UGW3, 4.3.33.4936086): state=UPGRADING, ext/stun_ip=10.1.1.100, dev_ip=0.0.0.0, up=451
[2017-10-26 22:20:08,797] <inform-2> INFO  inform - <<< [upgrade] dev[78:8a:20:41:87:3d] { "_type" : "upgrade" , "md5sum" : "e219637c5f433e3d49d624d47d220707" , "server_time_in_utc" : "1509049208797" , "url" : "https://dl.ubnt.com/unifi/firmware/UGW3/4.4.8.5023698/upgrade.tar" , "version" : "4.4.8.5023698"}

dit gaat goed

en dan hop geen melding whatsoever dat het niet werkt maar...

code:
1
2
3
4
5
[2017-10-26 22:22:32,894] <inform-78> INFO  dev    -    [state] dev[78:8a:20:xx:xx:xx] UPGRADING->CONNECTED, state_expire=0
[2017-10-26 22:22:32,898] <inform-78> INFO  event  - [event] Gateway[78:8a:20:xx:xx:xx] was connected
[2017-10-26 22:22:32,900] <inform-78> INFO  inform - <<< [setparam] dev[78:8a:20:xx:xx:xx]: [_type, server_time_in_utc, blocked_sta]
[2017-10-26 22:22:33,490] <inform-79> INFO  inform - from [78:8a:20:xx:xx:xx](, UGW3, 4.3.33.4936086): state=CONNECTED, ext_ip=10.1.1.100, dev_ip=0.0.0.0, up=125
[2017-10-26 22:22:33,777] <inform-80> INFO  inform - from [78:8a:20:xx:xx:xx](, UGW3, 4.3.33.4936086): state=CONNECTED, ext_ip=10.1.1.100, dev_ip=0.0.0.0, up=125

Tsja.. ik hou van debuggen maar als ik dit weinig info krijg weet ik niet waarom deze niet naar 4.4.8 firmware wil ..
Ergens op de USG staat een file ubnt-update.log. Zou je die eens kunnen posten?

Oh ik zie al dat je een ander probleem hebt... Je kunt de file ook downloaden en kopiëren naar de USG.
Staat ergens op de site beschreven..
https://help.ubnt.com/hc/...Fi-device#troubleshooting

[ Voor 5% gewijzigd door Shaggie_NB op 26-10-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Shaggie_NB schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:40:
[...]

Ergens op de USG staat een file ubnt-update.log. Zou je die eens kunnen posten?

Oh ik zie al dat je een ander probleem hebt... Je kunt de file ook downloaden en kopiëren naar de USG.
Staat ergens op de site beschreven..
https://help.ubnt.com/hc/...Fi-device#troubleshooting
die is er nog niet ..
het gaat hier mis

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
upgrade https://dl.ubnt-ut.com/cmb/UGW3.v4.3.60.501                                                2138.tar
+ cmd=upgrade
+ shift
+ case $cmd in
+ exit_if_fake upgrade https://dl.ubnt-ut.com/cmb/UGW3.v4.3.60.5012138.tar
++ uname -a
++ grep mips
+ '[' 'Linux Routertje 3.10.20-UBNT #1 SMP Tue Nov 1 17:17:25 PDT 2016 mips64 GN                                                U/Linux' = '' -o -f /tmp/FAKE ']'
+ state_lock
+ lockfile /var/run/system.state
+ TEMPFILE=/var/run/system.state.5410
+ LOCKFILE=/var/run/system.state.lock
+ ln /var/run/system.state.5410 /var/run/system.state.lock
+ rm -f /var/run/system.state.5410
+ return 0
+ do_upgrade https://dl.ubnt-ut.com/cmb/UGW3.v4.3.60.5012138.tar
+ set_state upgrading
+ echo upgrading
+ echo 120
+ echo 12
+ /usr/bin/ubnt-upgrade --upgrade-noprompt https://dl.ubnt-ut.com/cmb/UGW3.v4.3.                                                60.5012138.tar
Trying to get upgrade file from https://dl.ubnt-ut.com/cmb/UGW3.v4.3.60.5012138.                                                tar
curl: (7) Failed to connect to 2600:9000:200c:3400:15:5c:7580:93a1: Network is u                                                nreachable
Unable to get upgrade file from https://dl.ubnt-ut.com/cmb/UGW3.v4.3.60.5012138.                                                tar

ik ging er te gemakkelijk vanuit dat het apparaat wel een gateway zou aanmaken op basis van het locale IP wat ie heeft gekregen en dat ie daardoor zonder dat de WAN aangesloten te hebben (nb: ik wil hem dus even gebruiken zonder dat de WAN aan mijn kabel modem is verbonden) wel internet zou hebben (too easy)

bovenstaande kun je doen in de shell als su:

[ Voor 23% gewijzigd door zeroday op 26-10-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
zeroday schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:52:
[...]

die is er nog niet ..
het gaat hier mis

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
upgrade https://dl.ubnt-ut.com/cmb/UGW3.v4.3.60.501                                                2138.tar
+ cmd=upgrade
+ shift
+ case $cmd in
++ uname -a
++ grep mips
+ '[' 'Linux Routertje 3.10.20-UBNT #1 SMP Tue Nov 1 17:17:25 PDT 2016 mips64 GN                                                U/Linux' = '' -o -f /tmp/FAKE ']'
+ state_lock
+ return 0
+ set_state upgrading
+ echo upgrading
+ echo 120
+ echo 12
+ /usr/bin/ubnt-upgrade --upgrade-noprompt https://dl.ubnt-ut.com/cmb/UGW3.v4.3.                                                60.5012138.tar
Unable to get upgrade file from https://dl.ubnt-ut.com/cmb/UGW3.v4.3.60.5012138.                                                tar

ik ging er te gemakkelijk vanuit dat het apparaat wel een gateway zou aanmaken op basis van het locale IP wat ie heeft gekregen en dat ie daardoor zonder dat de WAN aangesloten te hebben (nb: ik wil hem dus even gebruiken zonder dat de WAN aan mijn kabel modem is verbonden) wel internet zou hebben (too easy)

Applicable for: UniFi Security Gateway / UniFi Security Gateway Pro

The USG and USG-Pro do allow local upgrade, but you may want to use upgrade.tar for the file name instead of fwupdate.bin. You will have to place the firmware file in a writable directory, so use the following, substituting the admin-username with the appropriate name: /home/admin-username/

So the last part of the commands mentioned above would change. For example, for Linux the command would change from:
/usr/lib/unifi/dl/firmware/binary folder/firmware version for AP or Switch/firmware.bin user@IP-of-UAP-or-Switch:/tmp/fwupdate.bin

to
/usr/lib/unifi/dl/firmware/binary folder/firmware version for AP or Switch/firmware.bin user@IP-of-usg:/home/username/upgrade.tar

You need to run the command elevated. Assuming you're in the home directory, and the file is named upgrade.tar then you would issue the following command:
sudo syswrapper.sh upgrade upgrade.tar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeroday schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:52:
[...]

die is er nog niet ..
het gaat hier mis

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
+ cmd=upgrade
+ shift
+ case $cmd in
++ uname -a
++ grep mips
+ state_lock
+ return 0
+ set_state upgrading
+ echo upgrading
+ echo 120
+ echo 12

Kun je de upgrade eens proberen over http i.p.v. https? Wellicht dat daar wat mis gaat (en oudere firmwares hebben volgensmij niet de juiste certificaten voor https upgrade). Alhoewel dat niet matcht met "Network is unreachable" van de error, maar you'll never know. Ander mogelijk issue wat ik me kan bedenken is IPv6, dat is nog niet volledig ondersteund dus dat zou ook een oorzaak kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03

ST10©DE

Dus.............

Heeft er iemand ervaring met het installeren op van de unifi controller op een 32 bits headless linux systeem? Ik krijg het niet voor elkaar en ik heb ook geen flauw idee waar ik moet zoeken....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RobertMe schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:56:
[...]

Kun je de upgrade eens proberen over http i.p.v. https? Wellicht dat daar wat mis gaat (en oudere firmwares hebben volgensmij niet de juiste certificaten voor https upgrade). Alhoewel dat niet matcht met "Network is unreachable" van de error, maar you'll never know. Ander mogelijk issue wat ik me kan bedenken is IPv6, dat is nog niet volledig ondersteund dus dat zou ook een oorzaak kunnen zijn.
Die locale upgrade van shaggie zou kunnen, echter dat vind ik even te ver gaan, op zich kan deze versie wel wat ik wil behalve l2tp inrichten, dus familie van het weekend maar even pijn laten lijden met geen internet of knipperlicht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ST10©DE schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:06:
Heeft er iemand ervaring met het installeren op van de unifi controller op een 32 bits headless linux systeem? Ik krijg het niet voor elkaar en ik heb ook geen flauw idee waar ik moet zoeken....
Volgens mij wordt 32bits niet meer ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

zeroday schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:09:
[...]

Dat zou het een en ander kunnen verklaren. Nu dus zoeken naar de laatste versie die wel werkte op 32 bit? Het probleem ligt volgens mij bij mongodb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

zeroday schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:09:
[...]

In de release notes zie ik alleen dat 32-bit niet ondersteund wordt op Windows. Geen woord te vinden over support op Linux. En zelfs op Windows geven ze aan dat de meeste functionaliteit gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

downtime schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:14:
[...]

In de release notes zie ik alleen dat 32-bit niet ondersteund wordt op Windows. Geen woord te vinden over support op Linux. En zelfs op Windows geven ze aan dat de meeste functionaliteit gewoon werkt.
Ik las een tip dat in "../unifi/data/system.properties iets ingesteld kan worden over smallfiles. Maar bij mij bestaat dat bestand niet eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 02-10 21:21
Nou, eindelijk de configs aan de praat, zodat ik IPTV en Internet heb. Nu heb ik echter het volgende probleem.

De configs zetten IPv6 aan, wat een nice-to-have is, maar daardoor werken mijn static-host-mapping configuraties niet meer.

Dit is er bijvoorbeeld 1.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
"static-host-mapping": {
    "host-name": {
        "mijn.hostname.hier": {
            "alias": [
                "mijn.hostname.hier"
            ],
            "inet": [
                "192.168.2.10"
            ]
        }
}

Op mijn Mac, wanneer ik de IPv6 op Automatic laat staan, krijg ik een IPv6 adres wat start met 2a02:a454. Het IP adres van mijn router start met fe80::f29f. Echter wanneer ik een zo'n IPv6 adres heb, kan ik niet meer bij mijn hostnames. Het resolved dan niet meer.

Zet ik mijn IPv6 configurate naar "Link-local only", dan krijg ik een IP adres in de reeks van mijn router: "fe80::c60:******". Na deze wijziging kan ik wel bij mijn eigen hostnames, zoals geconfigureerd, ,aar dan falen alle IPv6 tests op http://test-ipv6.com/.

Wat ik geprobeerd heb, is in mijn configuratie de IPv6 addressen toe te voegen, zodat ze een IPv4 en IPv6 adres hebben, maar dat werkt ook niet helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door sorted.bits op 27-10-2017 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sorted.bits schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 06:49:
Nou, eindelijk de configs aan de praat, zodat ik IPTV en Internet heb. Nu heb ik echter het volgende probleem.

De configs zetten IPv6 aan, wat een nice-to-have is, maar daardoor werken mijn static-host-mapping configuraties niet meer.

Dit is er bijvoorbeeld 1.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                "mijn.hostname.hier"
            ],
                "192.168.2.10"
            ]
        }
}

Op mijn Mac, wanneer ik de IPv6 op Automatic laat staan, krijg ik een IPv6 adres wat start met 2a02:a454. Het IP adres van mijn router start met fe80::f29f. Echter wanneer ik een zo'n IPv6 adres heb, kan ik niet meer bij mijn hostnames. Het resolved dan niet meer.

Zet ik mijn IPv6 configurate naar "Link-local only", dan krijg ik een IP adres in de reeks van mijn router: "fe80::c60:******". Na deze wijziging kan ik wel bij mijn eigen hostnames, zoals geconfigureerd, ,aar dan falen alle IPv6 tests op http://test-ipv6.com/.

Wat ik geprobeerd heb, is in mijn configuratie de IPv6 addressen toe te voegen, zodat ze een IPv4 en IPv6 adres hebben, maar dat werkt ook niet helaas.
Heb je bij het toevoegen van de ipv6 hostmappings ook inet6 gebruikt als lookup table, ipv inet?

Tja dit is geen echte DNS maar een dirty oplossing, Ik zou dan eerder op een raspberry PI dnsmasq gaan draaien met full DNS dan ben je er vanaf en kan je A en AAAA records aanmaken. Want ik denk dat het daar mis gaat, het verschil tussen een A en AAAA record kent de hostmapping misschien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 02-10 21:21
stormfly schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 07:02:
[...]

Heb je bij het toevoegen van de ipv6 hostmappings ook inet6 gebruikt als lookup table, ipv inet?

Tja dit is geen echte DNS maar een dirty oplossing, Ik zou dan eerder op een raspberry PI dnsmasq gaan draaien met full DNS dan ben je er vanaf en kan je A en AAAA records aanmaken. Want ik denk dat het daar mis gaat, het verschil tussen een A en AAAA record kent de hostmapping misschien niet.
Ik heb inderdaad de volgende 2 pogingen gedaan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
                "mijn.hostname.hier"
            ],
                "192.168.2.10",
                "ipv6-hier"
            ]
        }
}

en deze:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
                "mijn.hostname.hier"
            ],
                "192.168.2.10"
            ],
            "inet6": [
                "ipv6-hier"
            ]
        }
}

Bij de eerste geen resultaat. Bij de 2e raakte mijn USG in de war en gooit hij deze error "The specified configuration node is not valid".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Shaggie_NB schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:55:
[...]

Applicable for: UniFi Security Gateway / UniFi Security Gateway Pro
....
de uiteindelijke oplossing was super simpel
ik heb even met een wget de upgrade file opgehaald
in de /var/www/html root gezet van een servertje locaal

even gekeken of ik of ip of op locaal dns de server kon bereiken (wat het geval was)

en toen gewoon de url even aangepast .. tadaahhh upgrade werkte zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-10 22:29

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik ga over enige tijd verhuizen van een appartement naar een huis (3 verdiepingen) waar ik met mijn Asus router vermoedelijk niet meer toe kom qua dekking. Ik ben dus van plan om over te stappen op Ubiquity. Nu is het zo dat ik ivm security met meerdere VLANs/SSID's werk (daarmee bedoel ik specifiek een guest netwerk dat alleen op internet kan). Uiteraard kan dit met Ubiquity en dan ook nog inclusief een strakke portal, dus geen wachtwoord voor Guest wat nooit veranderd wat ik nu heb.

Qua setup wil ik opteren voor een AP in de garage (voor dekking van de tuin), 1 in de meter kast (zit midden in het huis, deze zou begane grond en verdieping 1 af moeten dekken) en 1 op zolder waar mijn werkkamer zal komen. Beveiliging zelf zal door mijn bestaande Sophos UTM router verzorgd worden.
#ProductPrijsSubtotaal
1Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+)€ 188,51€ 188,51
3Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)€ 128,95€ 386,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 575,36

Wat me echter zorgen baart is dat ik in de review van Ars Technica het volgende lees:
Enabling the guest portal does come with some performance penalties, though. I was unable to achieve anything even remotely approaching 802.11ac-appropriate speeds on either the internal or guest wireless networks with the guest portal feature toggled on. Instead, repeated testing with iperf showed me running into a transfer speed wall at about 115Mbps per client. Ubiquiti engineers informed me that this was due to the guest portal function causing the physical access points to partition themselves into multiple virtual access points with different QoS settings for each virtual access point. It’s a neat feature that I enjoyed using when friends came over—the custom portal logon page got a laugh out of everyone—but it’s hard to overlook the impact on speed if you regularly shuffle large files around your WLAN. With the guest portal feature disabled, wireless transfer speeds were in their expected ranges.
Klopt dit (nog steeds)? Ik zou het eerlijk gezegd heel raar vinden omdat mijn 100 euro Asus router dit gewoon zonder vertraging kan (sans de mooie portal dan toch) maar als dit echt klopt moet ik de Ubiquity oplossing helaas voorbij laten gaan :|

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:46:
Ik ga over enige tijd verhuizen van een appartement naar een huis (3 verdiepingen) waar ik met mijn Asus router vermoedelijk niet meer toe kom qua dekking. Ik ben dus van plan om over te stappen op Ubiquity. Nu is het zo dat ik ivm security met meerdere VLANs/SSID's werk (daarmee bedoel ik specifiek een guest netwerk dat alleen op internet kan). Uiteraard kan dit met Ubiquity en dan ook nog inclusief een strakke portal, dus geen wachtwoord voor Guest wat nooit veranderd wat ik nu heb.

Qua setup wil ik opteren voor een AP in de garage (voor dekking van de tuin), 1 in de meter kast (zit midden in het huis, deze zou begane grond en verdieping 1 af moeten dekken) en 1 op zolder waar mijn werkkamer zal komen. Beveiliging zelf zal door mijn bestaande Sophos UTM router verzorgd worden.
#ProductPrijsSubtotaal
1Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+)€ 188,51€ 188,51
3Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)€ 128,95€ 386,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 575,36

Wat me echter zorgen baart is dat ik in de review van Ars Technica het volgende lees:

[...]

Klopt dit (nog steeds)? Ik zou het eerlijk gezegd heel raar vinden omdat mijn 100 euro Asus router dit gewoon zonder vertraging kan (sans de mooie portal dan toch) maar als dit echt klopt moet ik de Ubiquity oplossing helaas voorbij laten gaan :|
Ligt er aan welke model je neemt de HD heeft hier geen last meer van en heeft aparte cpu om Traffic shaping offloaden.

De lite en LR hebben hebben hier wel last van omdat Traffic shapping die plaats wanneer op het het CNA netwerk zit maar de impact.

Het verschil is dat jou 100 euro asus hier geen last van heeft is omdat hij geen Traffic shapping kan toe passen op alleen de WiFi die doet dat dat in de router maar ook dan haal je geen 500 Mbit meer. Wanneer de captive portal (cna) op de router blijft gebruiken heeft dit ook voor de lite en LR geen impact. Omdat dan cpu van de router gebruikt word en niet van het WiFi Accepoint.

Onze ervaring is dat waneer je cna door lite laat afhangen je ongeveer 120 tot 150 Mbit kan halen en dat is alleen op cna ssid gebruikers van de gewonen ssid worden gewoon geoffload. En heben nouwelijks verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:47:
Onze ervaring is dat waneer je cna door lite laat afhangen je ongeveer 120 tot 150 Mbit kan halen en dat is alleen op cna ssid gebruikers van de gewonen ssid worden gewoon geoffload. En heben nouwelijks verlies.
IIRC was er ook/wel een "bug" in het begin waardoor het gebruik van de gast portal wel invloed had op het normale netwerk. Maar deze zou intussen dus al gefixed zijn, als ik het mij goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

xbeam schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:47:
[...]

Ligt er aan welke model je neemt de HD heeft hier geen last meer van en heeft aparte cpu om Traffic shaping offloaden.

De lite en LR hebben hebben hier wel last van omdat Traffic shapping die plaats wanneer op het het CNA netwerk zit maar de impact.
[..]
Ik had zelf de Pro op het oog, hoe zit het daar mee? (zie lijstje in mijn eerdere post) HD is namelijk gewoon letterlijk dubbel zo duur....
[..]

Het verschil is dat jou 100 euro asus hier geen last van heeft is omdat hij geen Traffic shapping kan toe passen op alleen de WiFi die doet dat dat in de router maar ook dan haal je geen 500 Mbit meer. Wanneer de captive portal (cna) op de router blijft gebruiken heeft dit ook voor de lite en LR geen impact. Omdat dan cpu van de router gebruikt word en niet van het WiFi Accepoint.

Sowieso zal de Captive Portal draaien op de Sophos UTM, betekent dit dat de performance impact dan 0 is? Dan kan ik de bestelling gewoon plaatsen.
RobertMe schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:02:
[...]

IIRC was er ook/wel een "bug" in het begin waardoor het gebruik van de gast portal wel invloed had op het normale netwerk. Maar deze zou intussen dus al gefixed zijn, als ik het mij goed herinner.
Dat zou ik toch graag zeker weten voor ik een flink bedrag investeer :)

[ Voor 14% gewijzigd door Tomba op 27-10-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Tomba schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:59:
[...]

Ik had zelf de Pro op het oog, hoe zit het daar mee? (zie lijstje in mijn eerdere post) HD is namelijk gewoon letterlijk dubbel zo duur....
Je gaat voor gebruik thuis een access-point overwegen wat geoptimaliseerd is om honderden gebruikers per access-point af te handelen? Dan moeten jouw feestjes legendarisch zijn (en je huis enorm) :+

Dat ding is duur vanwege de extra hardware, en die hardware zit er in om een hele kantine met scholieren tegelijkertijd van bruikbaar internet te voorzien. Voor twee telefoons, twee tablets, een tv en een laptop heb je dat niet nodig.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

downtime schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:14:
[...]

je hebt wel enigszins gelijk . .alleen je ziet her en der opduidelen dat java op 64 bits 'moet' draaien

https://community.ubnt.co...ava-64-vs-32/td-p/1806982
maar ja als je niet via cloud werkt waarom dan 32 bits niet ..;)

dus het is m.i. een soort van grijs gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

burne schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:55:
[...]

Je gaat voor gebruik thuis een access-point overwegen wat geoptimaliseerd is om honderden gebruikers per access-point af te handelen? Dan moeten jouw feestjes legendarisch zijn (en je huis enorm) :+

Dat ding is duur vanwege de extra hardware, en die hardware zit er in om een hele kantine met scholieren tegelijkertijd van bruikbaar internet te voorzien. Voor twee telefoons, twee tablets, een tv en een laptop heb je dat niet nodig.
Hehehe point taken. Ik ga geen rave houden thuis in ieder geval maar wil niet beperkt worden door hardware laat ik het zo zeggen. Ook de Pro's zijn een substantiele investering dus dan moet het wel helemaal goed werken natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 09:37

Belgar

Archmaster ranzige code..

Ik denk dat de opmerking voornamelijk was op de keuze van een pro tov een lite of LR. Afgezien van 3xmimo tov van 2x op de lite/LR heb je voor 10-20 apparaten niet zoveel aan de pro.

Wat betreft de captive portal, alleen gasten worden dus wat afgeknepen. Ook daar kun je je afvragen of "beperkt" zijn tot 10MB/s echte zo'n probleem is voor je gasten. Als je portal extern is is het gastennetwerk net zo snel als het standaard netwerk

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
Iemand een idee hoe het kan dat poort 22 bereikbaar is via WAN? Ik kan gewoon via het internet bij mijn USG, zonder dit ingesteld te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Belgar schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:51:
Ik denk dat de opmerking voornamelijk was op de keuze van een pro tov een lite of LR. Afgezien van 3xmimo tov van 2x op de lite/LR heb je voor 10-20 apparaten niet zoveel aan de pro.
3x3 MIMO is inderdaad waarom ik voor de Pro wilde gaan.
Wat betreft de captive portal, alleen gasten worden dus wat afgeknepen. Ook daar kun je je afvragen of "beperkt" zijn tot 10MB/s echte zo'n probleem is voor je gasten. Als je portal extern is is het gastennetwerk net zo snel als het standaard netwerk
Dat mijn gasten afgeknepen worden vind ik niet erg, is zelfs de bedoeling (maar daar zorgt Sophos UTM wel voor ;) )
Het ging meer om de impact op mijn eigen netwerkverkeer. Ik las op Ars dat door de partitionering alle netwerken trager worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
doc schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:46:
[...]

Je moet hem dan nu "vergeten" in je controller of resetten, zodat de app hem kan oppakken. Alle instellingen doe je dan voortaan via de app. Geen controller nodig.
Ik ben eruit.

Ik heb de gewoonte sowieso maandelijks een image van m'n windows directory te herstellen. Windows, pogramma's en eventuele instellingen update ik dan direct, om vervolgens een nieuwe image te maken.

Ik heb in de controller een backup van settings only gemaakt, kan dit als 'key' gebruiken om een eventuele nieuwe install van Java en Controller te heractiveren. Meuktracker hou ik wel bij, vorige firmware update heeft er ook ingestaan.

Van het meeste wat ik in dit topic lees, begrijp ik de ballen niet. Respect voor jullie expertise!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tomba schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:59:

[...]

Dat zou ik toch graag zeker weten voor ik een flink bedrag investeer :)
Als je de captive portal en gastnetwerk laat afhandelen door je router is het niet relevant want je gebruikt de functie namelijk niet binnen de unifi omgeving.

Voor de pro geld het zelfde omdat deze geen eigen cpu heeft voor Traffic shaping zoals de HD. Technische zijn de lite en pro het zelfde alleen is de pro 3x3 waar je alleen voordeel bij hebt als je ook 3x3 clients hebt. De Meeste telefoon en laptops zijn 2x2 waardoor WiFi op pro niet sneller wordt dan de lite of LR.

De HD maakt door MU-MIMO en 4x4 wel echt een verschil kwa snelheid als je heel veel clients (kan 500+ clients aan) hebt maar dat lijkt me thuis niet het geval.

Ook mag de lite en LR wel lite heten maar zo lite is hij niet. Hij kan overweg met 100+ cliënts. Met de lite haal dus serieuze hardware in huis.

[ Voor 46% gewijzigd door xbeam op 27-10-2017 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

xbeam schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:06:
[...]

Als je de captive portal en gastnetwerk laat afhandelen door je router is het niet relevant want je gebruikt de functie namelijk niet binnen de unifi omgeving.
Check, bedankt voor de bevestiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Rickth64 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:56:
Iemand een idee hoe het kan dat poort 22 bereikbaar is via WAN? Ik kan gewoon via het internet bij mijn USG, zonder dit ingesteld te hebben?
Ik heb het net ook getest en ik kan ook verbinding maken op mijn WAN-ip maar alleen als ik het vanuit mijn eigen netwerk doe. Probeer ik het via mijn telefoon @ 4G, krijg ik geen verbinding.
Als ik zo'n poortscanner doe op internet, krijg ik ook het resultaat te zien dat poort 22 dicht is.

Heb jij het alleen van jouw interne netwerk geprobeerd of ook via 4G/externe locatie?

Ik denk dus dat de USG ziet dat je vanuit zijn LAN-kant verbinding maakt en dat dan toestaat?

[ Voor 6% gewijzigd door tozzke op 27-10-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De usg communiceert met de (cloud) controller over ssh (22)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ST10©DE schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:06:
Standaart start de controller met de unifi 64bit Java. Als je naar de bin gaat staat er ook een unifi 32bit start-up deze moet je na installeren hernoemen naar unifi, dan word ook de 32bit mongo gecompileerd dit gaat automatisch wanneer je controller voor het eerst start.

[ Voor 3% gewijzigd door xbeam op 27-10-2017 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tozzke schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:47:
Ik heb het net ook getest en ik kan ook verbinding maken op mijn WAN-ip maar alleen als ik het vanuit mijn eigen netwerk doe. Probeer ik het via mijn telefoon @ 4G, krijg ik geen verbinding.
Als ik zo'n poortscanner doe op internet, krijg ik ook het resultaat te zien dat poort 22 dicht is.

Heb jij het alleen van jouw interne netwerk geprobeerd of ook via 4G/externe locatie?

Ik denk dus dat de USG ziet dat je vanuit zijn LAN-kant verbinding maakt en dat dan toestaat?
Dat klinkt als Reverse NAT dat daarvoor zorgt :)
Effe voor de goede orde : Er is zoiets als NVRAM waarop je configuratie opgeslagen is en die gaat echt niet spontaan weg, ook niet na een jaar offline tijd!

De ER-Lite heeft daarvoor dan weer een USB Stick die als NVRAM functioneert :)
Tomba schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:21:
Hehehe point taken. Ik ga geen rave houden thuis in ieder geval maar wil niet beperkt worden door hardware laat ik het zo zeggen. Ook de Pro's zijn een substantiele investering dus dan moet het wel helemaal goed werken natuurlijk!
Volgens mij was er een manier om de boel zo in te stellen dat het Guest gedeelte werd benadeeld en niet je eigen netwerk. Moet je effe in dit topic of het vorige deel opzoeken.
Ik zou me er niet druk om maken in ieder geval ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
TPA schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:27:
[...]

Zoals al gezegd meestal firmware can UniFi AP. Ik heb voor de erl3 de hot Fix 1 en mijn AP zitten op 3.7.55.6308
Meestal update ik die wel. Maar over de versie van afgelopen zomer hoorde ik wat problemen bij sommigen en daar had ik geen zin in. Derhalve niet ge-update.

En naar wat ik las over de erl versie blijf ik voorlopig ook op hotfix 1

Je kan beginnen met downgrade van de UniFi ap firmware
Ondertussen draai ik al weer een week op versie 1.9.1 (downgrade gedaan) voor de Edgerouter.
Hierdoor is de WiFi ook weer een stuk stabieler.

Echter werkt de TV wel goed tot 1 uur gebruik.
Hierna valt de verbinding (buffertijd) weg.
Melding omschrijft herstart modem en tv-kastje.
Echter naar de volgende zender zappen en weer terug werkt voor 30 seconden.
IGMP Snooping is ingeschakeld op de switch,
deze stond eerder uitgeschakeld.

Mogelijk een andere routering proberen?
Of iemand anders die een suggestie heeft?

Want dit is niet ideaal...alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ik probeer over te stappen van een Edgemax Lite naar een USG ..

Waarom? tsja. .maar momenteel blijf ik bij de Edgemax. Het grootste probleem wat ik nu tegenkom is dat local DNS met static IP adressen van hosts niet op domein naam niveau opgeroepen kunnen worden

Dus media.mijnnetwerk.com werkt niet maar media wel
Aangezien ik tig dingen wil benaderen op mijn locale netwerk moet dat wel gaan werken.
Grootste probleem: edgemax werkt dit super voortreffelijk maar de USG op dit moment niet. Daarbij is dat ding supertraag bij het reageren op een ping .. duurt een paar seconden voor een reply, terwijl dit bij de edgemax niet het geval is.

nu is het de vraag of je de config van de edgemax zonder al te veel gedoe om kan zetten naar de USG? zodat je onderdelen kan vervangen? want ik kan wel iets in de cli gaat freubelen maar dat is bij de next provisioning weer weg.

Ik ga het nog niet opgeven maar dit is wel voor mij iets wat noodzakelijk is en moet gaan werken

En volgens mij werkt het nog niet in de controller .. (en nee via de clients onderdeel van de controller werkt het ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

xbeam schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:58:
[...]

Standaart start de controller met de unifi 64bit Java. Als je naar de bin gaat staat er ook een unifi 32bit start-up deze moet je na installeren hernoemen naar unifi, dan word ook de 32bit mongo gecompileerd dit gaat automatisch wanneer je controller voor het eerst start.
In mijn /usr/lib/unifi/bin staat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
????@domoticz:/usr/lib/unifi/bin# ls -alF
total 24
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Oct 27 22:56 ./
drwxr-xr-x 6 root root 4096 Oct 27 22:56 ../
lrwxrwxrwx 1 root root   15 Oct 27 22:56 mongod -> /usr/bin/mongod*
-rwxr-xr-x 1 root root 7599 Nov 10  2016 ubnt-apttool*
-rwxr-xr-x 1 root root 6579 Sep 15 20:02 unifi.init*

moet ik unifi.init kopieren naar /etc/init.d/unifi ? Ik heb gezocht op google naar deze oplossing maar kon niks vinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hb96 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:04:
[...]

Ondertussen draai ik al weer een week op versie 1.9.1 (downgrade gedaan) voor de Edgerouter.
Hierdoor is de WiFi ook weer een stuk stabieler.

Echter werkt de TV wel goed tot 1 uur gebruik.
Hierna valt de verbinding (buffertijd) weg.
Melding omschrijft herstart modem en tv-kastje.
Echter naar de volgende zender zappen en weer terug werkt voor 30 seconden.
IGMP Snooping is ingeschakeld op de switch,
deze stond eerder uitgeschakeld.

Mogelijk een andere routering proberen?
Of iemand anders die een suggestie heeft?

Want dit is niet ideaal...alvast bedankt
Heb je quickleave aanstaan in de igmp proxy?

Ik heb ook een tijd problemen gehad met zappen de oorzaak bleek te zijn dat quickleave uit stond.

Verder zit ik nu al 2 weken op 1.10 alpha.
Dit draait als een trein met tv ook met internet geen problemen. Maar ik denk dat het weg vallen je WiFi eerder komt door je power save instelling in Uap dan het aan de edgerouter ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ST10©DE schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:09:
[...]

In mijn /usr/lib/unifi/bin staat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
????@domoticz:/usr/lib/unifi/bin# ls -alF
total 24
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Oct 27 22:56 ./
drwxr-xr-x 6 root root 4096 Oct 27 22:56 ../
lrwxrwxrwx 1 root root   15 Oct 27 22:56 mongod -> /usr/bin/mongod*
-rwxr-xr-x 1 root root 7599 Nov 10  2016 ubnt-apttool*
-rwxr-xr-x 1 root root 6579 Sep 15 20:02 unifi.init*

moet ik unifi.init kopieren naar /etc/init.d/unifi ? Ik heb gezocht op google naar deze oplossing maar kon niks vinden..
Waar is de rest van je 24 files in die folder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

xbeam schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:14:
[...]

Waar is de rest van je 24 files in die folder ?
Goede vraag... Het is een verse install van unifi middels:

code:
1
2
3
4
5
apt-get remove --purge unifi
apt autoremove
dpkg -i unifi_sysvinit_all.deb
apt-get install -f

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ST10©DE schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:28:
[...]

Goede vraag... Het is een verse install van unifi middels:

code:
1
2
3
4
5
apt-get remove --purge unifi
apt autoremove
apt-get install -f
Je LS commando geeft aan dat er 24 files in bin map zitten. Krijg je niet meer bestanden te zien als je op enter drukt? Of zit ik nu met een scheel oog te kijken.

Maar er is een map waar 3 Java startup bestanden in staan. Unifi Unifi32 en Unifi64
De controller start altijd de unifi startup en dat is een 64bit versie als de Unifi32 hernoemt naar Unifi in de zelfde map (je verwijdert dus standaart Unifi) dan kan je switcen tussen 32 en 64 bit.

De snelkoppelingen om handmatig de controller te starten verwijst naar dit bestand.

[ Voor 31% gewijzigd door xbeam op 27-10-2017 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

xbeam schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:32:
[...]

Je LS commando geeft aan dat er 24 files in bin map zitten. Krijg je niet meer bestanden te zien als je op enter drukt?
Nope, meer bestanden krijg ik niet te zien. Volgens mij is dat meer de totale grootte van alle files in die directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Niet online
xbeam schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:11:
[...]

Heb je quickleave aanstaan in de igmp proxy?

Ik heb ook tijd problemen gehad met zappen de oorzaak bleek te zijn dat quickleave uit stond.

Verder zit ik nu al 2 weken op 1.10 alpha.
Dit draait als trein met tv ook met internet geen problemen. Maar ik denk dat het weg vallen je WiFi eerder komt door je power save instelling in Uap dan het aan de edgerouter ligt.
Zal die optie wel op de volgende netgear switches zittten moeten:
- GS108Ev3
- GS105E
Kan die namelijk nergens terugvinden...

M.b.t. de power save instellingen van de UAP zal ik morgenvroeg eens doorlopen of ik wat kan wijzigen/vinden.

Eerst weer bedankt voor de hulp/suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hb96 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:38:
[...]

Zal die optie wel op de volgende netgear switches zittten moeten:
- GS108Ev3
- GS105E
Kan die namelijk nergens terugvinden...

M.b.t. de power save instellingen van de UAP zal ik morgenvroeg eens doorlopen of ik wat kan wijzigen/vinden.

Eerst weer bedankt voor de hulp/suggesties.
De igmp proxy waar je quickleave kan instellen draait niet op switches maar op de edgerouter.

Even uit het hoofd het kan dus ook net even ergens anders zitten.
Config tree >Protocollen>igmp proxy >disable quickleave > true/false (+-)

[ Voor 8% gewijzigd door xbeam op 28-10-2017 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Niet online
xbeam schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:41:
[...]

De igmp proxy waar je quickleave kan instellen draait niet op switches maar op de edgerouter.

Even uit het hoofd het kan dus ook net even ergens anders zitten.
Config tree >Protocollen>igmp proxy >disable quickleave > true/false (+-)
De optie gevonden, deze stond inderdaad op uitgeschakeld.
Zullen het nu even aanzien m.b.t. de televisie en het zappen.

Voor de UAP de 'Airtime Fairness' maar uitgeschakeld.

Voor eerst weer bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7q9Gn755Kjlz5HxBhvWVsMGl/full.jpg

Gisteren de USG aan de kant gezet want het werkte niet zoals ik wilde

Na een nachtje slapen wat zoeken op het forum van ubitquity vanmorgen wat wijzigingen gemaakt
en een custom json in de controller gezet ..

het netwerk laat nu mooie dingen zien.. Snap alleen niet waarom die indicatoren voor de snelheid zwart moet zijn maar goed ..

het locale DNS probleem is opgelost door static host mapping toe te voegen aan de json .
nadat dat bleek te werken en uiteindelijk ook wat wijzigingen nodig waren in de DHCP (ik had iets teveel aangevinkt (bijv. DHCP-Relay) .. bleek eea te werken zoals ik het zou willen

Enige vage
L2TP op de iphone gaf een authenticatie fout .. Peer [name] failed CHAP authentication
maar dat bleek na ergens een keer op OK gedrukt te hebben ook opgelost ..

Mooi man ;) nu kijken of het ding ook blijft draaien zoals ik dat wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ST10©DE schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:36:
[...]

Nope, meer bestanden krijg ik niet te zien. Volgens mij is dat meer de totale grootte van alle files in die directory.
ik heb even gekeken voor je
Ubiquiti UniFi\bin dit is waar ze zouden moeten staan.

Misschien dat het alleen windows ding is ik ging er vanuit dat er gewoon een linux variant voor zou zijn.
Maar het gaat om de: UniFi32.exe ( Commons Daemon Service Runner)

[ Voor 6% gewijzigd door xbeam op 28-10-2017 16:49 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aankoopadvies hoort niet thuis in dit topic, maar hoort in een eigen topic.