De AP-AC-Pro kan alleen maar PoE.
En de Lite?MvL schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:46:
De AP-AC-Pro kan alleen maar PoE.
De nieuwe LR en Lites wel, te herkennen aan de blauwe sticker op de doos.
- RobertMe
- Registratie: Maart 2009
- Laatst online: 23:33
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall
- Ubiquiti EdgeRouter Infinity
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall Pro
- Ubiquiti EdgePoint Router
- Amplifi High Density WiFi Router
- Netwerk switches
- Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points)
- Modems en routers
- Accesspoints
Alle modellen werken alleen met PoE. Tegenwoordig zouden alle AC modellen (Lite, LR, Pro) uitgerust moeten zijn met de standaard 802.3af (voor de Lite & LR gold dat tot voor kort niet). In principe zou elke 802.3af compliant switch (en dat zijn waarschijnlijk alle switches met PoE) dus moeten werken. Voordeel van een UniFi switch is echter wel dat je deze meteen vanuit dezelfde omgeving kunt beheren, echter zijn de UniFi switches wel duurder (€110 vs goedkope modellen van rond de €60).posttoast schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:58:
Stomme vraag wellicht, maar ik ben al een tijdje aan het zoeken en kan het antwoord niet vinden. Kun je de AP-AC Lite enkel voeden met PoE? Of heeft hij ook nog een aansluiting voor een normale voedingsadapter?
Ik wil drie van die dingen in huis ophangen. Als het enkel via PoE gaat moet ik dus óf in mijn meterkast drie van die PoE adapters gaan aansluiten óf ook nog eens een PoE switch aanschaffen (en moet dat er dan bij voorkeur eentje van Ubiquiti zijn, of maakt dat niet zoveel uit?).
Let daarbij wel op dat de switch die je zou kiezen ook op meerdere poorten PoE kan leveren. Zo kan bv de UniFi Switch 8-60W maar PoE leveren op 4 van de 8 poorten. Dat is voldoende voor de 3 AC Lites die je wilt kopen, maar wellicht dat andere switches ook zo'n beperking hebben en dan is het natuurlijk jammer als je net een switch hebt die maar op 1 of 2 poorten PoE kan leveren.
Op t werk heb ik een Edgerouter Pro 8 en thuis de usg pro.MvL schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:34:
[...]
Niemand?
Reden is dat ik mijn rack in de schuur leeg haal en verkoop. Alles wil ik vervangen voor stille apparatuur, en verplaatsen naar de hobbykamer.
Volgens mij is de Unifi Switch 16-150W redelijk stil, maar niet fanless. De reden is dat deze in een WTW Unit kast zou moeten komen te hangen in de buurt van een slaapkamer.
Volgende vraag hoe stil is de Unifi Switch 16XG, want deze zou ook in de WTW Unit kast moeten komen.
Ik heb de ERPro-8 in de WTW-Unit kast gehad voor een test, maar die hoor ik in de slaapkamer. Het toerental van de fans is volgens mij ook niet dynamisch van Unifi Switch 16-150W wel dacht ik. Is dat ook van de rest van de Unifi apparatuur zo?
Update:
[...]
Ik lees ook dat verschillende mensen de Noctua NA-SRC10 Accessory 3-pin Low-Noise Adaptors gebruiken om het fan geluid terug te dringen.
Beide maken naar mijn idee even veel geluid.
Ik heb de fans in de usg vervangen door noiseblocker fans (de gene met het hoogste rpm) en daar nog een verloop met weerstand tussen gezet. Nu is ie nagenoeg onhoorbaar en koelt nog wel goed.
Staat bij mij op zolder in een open patchkast. En op een 2m afstand kan je gewoon slapen.
De usw24 maakt helemaal geen geluid.
Voor mn ap's gebruik ik gewoon de poe injector. Goedkoper en stiller. (en geen kans om per ongeluk poe aan te zetten op de verkeerde port.)
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Dat was zijn vraag niet (maar wel goed om te weten, aangezien de Lite voorheen geen 802.3af ondersteunde maar nu wel). Posttoast bedoelt volgens mij of je de AP's alleen met een UTP kunt voeden, of dat er op het AP zelf ook een aansluiting voor een voeding is.Zandpad schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:55:
[...]
De nieuwe LR en Lites wel, te herkennen aan de blauwe sticker op de doos.
Dat laatste is niet het geval (volgens mij bij geen enkel AP van Ubiquiti). Voeding gaat altijd via de UTP.
Eh. Snel gelezen en met het antwoord van @MvL de verkeerde link gelegd.ThinkPadd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:07:
[...]
[...]
Dat was zijn vraag niet (maar wel goed om te weten, aangezien de Lite voorheen geen 802.3af ondersteunde maar nu wel). Posttoast bedoelt volgens mij of je de AP's alleen met een UTP kunt voeden, of dat er op het AP zelf ook een aansluiting voor een voeding is.
Dat laatste is niet het geval (volgens mij bij geen enkel AP van Ubiquiti). Voeding gaat altijd via de UTP.
Ja, alles APs van Ubiquiti kunnen alleen via PoE gevoed worden (24v passive of af/at).
Ok, dank voor alle antwoorden
Dan denk ik dat ik er maar direct een PoE switch bij ga halen, dat is toch wat praktischer.
Dan is alleen de vraag welke. In theorie zou een Unifi switch natuurlijk mooi zijn, maar ik vind ze aardig overpriced als ik kijk naar wat ze kunnen. Ook zitten er niet zo gek veel PoE poorten op. Bovendien vraag ik me af of een managed switch hier thuis wel zoveel meerwaarde heeft.
Deze is dan wellicht interessanter: pricewatch: Linksys LGS116P
Wat is wijsheid? Heeft iemand hier nog tips voor een goede PoE switch (met minimaal 8 poorten, liefst meer)?
Dan is alleen de vraag welke. In theorie zou een Unifi switch natuurlijk mooi zijn, maar ik vind ze aardig overpriced als ik kijk naar wat ze kunnen. Ook zitten er niet zo gek veel PoE poorten op. Bovendien vraag ik me af of een managed switch hier thuis wel zoveel meerwaarde heeft.
Wat is wijsheid? Heeft iemand hier nog tips voor een goede PoE switch (met minimaal 8 poorten, liefst meer)?
Ik zou voor een managed switch gaan, dan kun je ook dingen gaan scheiden met VLANs, gastnetwerk maken etc.
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 06-08-2017 09:43 ]
Ja, dat is in theorie leuk (vooral om mee te spelen), maar als ik al die dingen niet doe, is het dan nog steeds relevant?ThinkPadd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:43:
Ik zou voor een managed switch gaan, dan kun je ook dingen gaan scheiden met VLANs, gastnetwerk maken etc.
Ik heb zelf de Zyxel GS1100-8HP. Bevalt goed. Echter wel 4 van de 8 poe+. Unmanaged. Met meer poorten zijn ze ook te krijgen.posttoast schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:39:
Ok, dank voor alle antwoordenDan denk ik dat ik er maar direct een PoE switch bij ga halen, dat is toch wat praktischer.
Al het goeie.......
Volgens dit topic houdt linksys zich niet helemaal aan de POE+ standaarden... https://community.ubnt.co...itch/m-p/2017540#U2017540posttoast schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:39:
Ok, dank voor alle antwoordenDan denk ik dat ik er maar direct een PoE switch bij ga halen, dat is toch wat praktischer.
Twee vragen mbt de Ubiquiti UniFi USG PRO Gateway Router:
- Kan je deze dmv SFP module direct aansluiten op de NTU?
- Is deze snel genoeg om 500/500Mbit en meer vol te trekken wanneer je gebruik maar van de firewall en andere functies?
Ik gebruik momenteel een MikroTik CCR1009-8G-1S-1S+ en deze heeft ruim voldoende power, maar ik kan niet zo veel terug vinden mbt de Ubiquiti UniFi USG PRO Gateway Router.
- Is deze snel genoeg om 500/500Mbit en meer vol te trekken wanneer je gebruik maar van de firewall en andere functies?
Ik gebruik momenteel een MikroTik CCR1009-8G-1S-1S+ en deze heeft ruim voldoende power, maar ik kan niet zo veel terug vinden mbt de Ubiquiti UniFi USG PRO Gateway Router.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Dat SFP zou ik niet weten, maar hij kan makkelijk 1gb/1gb zonder problemen aanZware Unit schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:16:
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
De SFP zit aan de WAN kant, dus hij zou direct aan de fiber moeten kunnen.Zware Unit schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:16:
500/500 is geen enkel probleem.
Zelf 500/500 gehad via glas van KPN.
Tv aan met een 12mbit stream en een download op 620Mbit (ja, raar maar waar) en de usg pro stond nog niet eens op 25% belasting.
(routed TV die intern op een eigen netwerk zit (vlan4), gastnetwerk op vlan5 en een normaal netwerk.)
Scientia Potentia Est
Bedankt voor de input. Ik ga de directe fiber verbinding proberen. Later deze week laat ik weten of het is gelukt.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Hey bedankt!HellStorm666 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:56:
[...]
Op t werk heb ik een Edgerouter Pro 8 en thuis de usg pro.
Beide maken naar mijn idee even veel geluid.
Ik heb de fans in de usg vervangen door noiseblocker fans (de gene met het hoogste rpm) en daar nog een verloop met weerstand tussen gezet. Nu is ie nagenoeg onhoorbaar en koelt nog wel goed.
Staat bij mij op zolder in een open patchkast. En op een 2m afstand kan je gewoon slapen.
De usw24 maakt helemaal geen geluid.
Voor mn ap's gebruik ik gewoon de poe injector. Goedkoper en stiller. (en geen kans om per ongeluk poe aan te zetten op de verkeerde port.)
Welke Noiseblocker heb jij dan gebruikt? De NB-BlackSilentPro en dan de 40x40x20? Daar zijn 2 versies van met een verschillend toerental.
Is de USW24 passief gekoeld dan? Ik dacht dat de non PoE ook inmiddels actief gekoeld werd, maar ik kan het mis hebben.
Heb t type met het hoogste toerental.MvL schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:53:
[...]
Hey bedankt!
Welke Noiseblocker heb jij dan gebruikt? De NB-BlackSilentPro en dan de 40x40x20? Daar zijn 2 versies van met een verschillend toerental.
Is de USW24 passief gekoeld dan? Ik dacht dat de non PoE ook inmiddels actief gekoeld werd, maar ik kan het mis hebben.
De usw24 is denk ik wel actief gekoeld, maar gaat pas aan als ie te warm wordt. En dat heb ik nog niet meegemaakt.
Scientia Potentia Est
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Het meest waarschijnlijk lijkt mij dat de ventilator alleen aan gaat als de temperatuur te hoog is. Dit is in ieder geval ook zo bij de USW 16-150W. Onder normale omstandigheden zal de ventilator dan niet aan zijn. Zelf heb ik nu zo een USW 816-150W een weekje op de zolder staan. En ondanks de temperatuur van 68, 69 graden (zolder is sowieso al warm) heeft de ventilator nog niet gelopen buiten het opstarten.MvL schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:53:
Edit @Jeroen_ae92 bedoelde tweede keer ook de USW 16-150W. Heb wel al sinds januari een USW 8-150W in de kelder, en die is inderdaad wel fanless en ook meteen stuk koeler door de andere locatie.
[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 06-08-2017 22:03 ]
De USW 8-150W is fanless toch? Of althans, dat dacht ik.... Ik heb de Edgeswitch 8-150 en die is fanlessRobertMe schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:02:
[...]
Het meest waarschijnlijk lijkt mij dat de ventilator alleen aan gaat als de temperatuur te hoog is. Dit is in ieder geval ook zo bij de USW 16-150W. Onder normale omstandigheden zal de ventilator dan niet aan zijn. Zelf heb ik nu zo een USW 8-150W een weekje op de zolder staan. En ondanks de temperatuur van 68, 69 graden (zolder is sowieso al warm) heeft de ventilator nog niet gelopen buiten het opstarten.
[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 06-08-2017 22:02 ]
U+
Jeps US-8-150 fanless, bij de US-16-150 gaan ze wel aan zo nu en dan op een zomerdag als de meterkast deur dicht zit. Maar er staan nog meer modems, servers etc in. Ik denk niet dat een US-16-150 "voor zichzelf" snel aan zal slaan, maar meer omdat de hele meterkast warm is. Volgens mij pas vanaf een graad of 70 in de GUI.
[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 06-08-2017 22:27 ]
Zijn er mensen die de AC Pro buiten gebruiken?
Ik zou namelijk graag een Unifi buiten hangen maar wel onder een soort dakterras.
Wij hebben een veranda met daaraan nog een overkapping. (houten constructie met golfplaten daar op)
Dus eigenlijk zou het device droog hangen.
Ik heb dit weekend een kabel getrokken van binnen via het dak naar ons terras. (ik zou die eventueel met koppelstuk wel kunnen verlengen naar binnen terug maar dan zit je met een koppelstuk die buiten hangt wat mss ook niet ideaal is)
Maar in de specs kan ik niet vinden of hij IP6x is... er staat enkel outdoor...
Er staat wel op dat hij tussen -10 en 70° te gebruiken is. (het kan nu toch wel eens lager zijn dan -10°)
Mensen die dit doen?
Ik zou namelijk graag een Unifi buiten hangen maar wel onder een soort dakterras.
Wij hebben een veranda met daaraan nog een overkapping. (houten constructie met golfplaten daar op)
Ik heb dit weekend een kabel getrokken van binnen via het dak naar ons terras. (ik zou die eventueel met koppelstuk wel kunnen verlengen naar binnen terug maar dan zit je met een koppelstuk die buiten hangt wat mss ook niet ideaal is)
Er staat wel op dat hij tussen -10 en 70° te gebruiken is. (het kan nu toch wel eens lager zijn dan -10°)
Mensen die dit doen?
Weet iemand toevallig hoe je makkelijk de toegang vanaf het VPN netwerk naar intern onmogelijk maakt?
Ik heb nu op 5.5.19 eindelijk een L2TP VPN mogelijkheid op de USG, wat heel fijn is. Ik merk alleen dat ik nu ook apparaten op mijn interne LAN kan benaderen en dat wil ik niet. Ik gebruik de VPN alleen als private VPN, om bijvoorbeeld de Ziggo Go app er van te overtuigen dat ik in NL ben.
Alleen de DNS is wel handig (pihole), maar verder zou ik graag zien dat het VPN netwerk zich gedroeg als een soort DMZ. Ik kan alleen nog ff niet vinden hoe ik dat doe....
Ik heb nu op 5.5.19 eindelijk een L2TP VPN mogelijkheid op de USG, wat heel fijn is. Ik merk alleen dat ik nu ook apparaten op mijn interne LAN kan benaderen en dat wil ik niet. Ik gebruik de VPN alleen als private VPN, om bijvoorbeeld de Ziggo Go app er van te overtuigen dat ik in NL ben.
Alleen de DNS is wel handig (pihole), maar verder zou ik graag zien dat het VPN netwerk zich gedroeg als een soort DMZ. Ik kan alleen nog ff niet vinden hoe ik dat doe....
[ Voor 12% gewijzigd door garp op 07-08-2017 11:49 ]
Sinds deze maand hangt er eentje, in de niet verwarmde losstaande garage in mijn tui. Hij staat achter het enkel glas raampje aan de droge zijde. Met een wireless uplink naar de zolder AP, gaat als een zonnetje!Repi3 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:39:
Mensen die dit doen?
Volgend jaar weet ik meer over de conditie van de AP, ik heb wel de bijgeleverde "rubberplug" erin gedaan zodat vocht geweerd wordt. Ondanks dat hij binnen staat.
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Zelf geen ervaring mee, maar van wat ik begrepen heb zou die buiten kunnen hangen zolang het maar droog is. Vriezen zou inderdaad wel ook nog een punt kunnen zijn. Maar ook daarbij zal gelden dat zolang die beschut hangt de temperatuur waarschijnlijk niet zo ver zal dalen (dan moet het in open lucht al -15° of zo zijn. Als je het zeker voor het onzekere wilt nemen zou je wel nog kunnen kijken naar een AC Mesh of AC Mesh Pro. Deze zijn wel echt beschikt voor buiten gebruik in weer en wind.Repi3 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:39:
Mensen die dit doen?
De VPN is zijn eigen netwerk, waarschijnlijk kun je in de firewall dus ook instellen dat toegang van netwerk A naar netwerk B niet toegestaan is. Als je wel toegang wilt hebben tot je PiHole zul je dus eerst een regel moeten maken die dit verkeer expliciet wel toestaat, en vervolgens dan de de regel die alle (overige) verkeer dropt. Houd er echter wel rekening mee dat je volgensmij niet de DNS vanaf de VPN gepushed krijgt, dus dan zou je zelf expliciet de DNS server moeten instellen op de VPN client.garp schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:45:
Weet iemand toevallig hoe je makkelijk de toegang vanaf het VPN netwerk naar intern onmogelijk maakt?
@Repi3 Ik zou het gewoon proberen. Bij m'n ouders hangt er op een soortgelijke manier (overkapping van garagedeur/voordeur) een IP-camera buiten terwijl het een model voor gebruik binnenshuis is. Die camera hangt er nu 3-4 jaar en werkt na al die jaren met vorst, mist e.d. ook nog steeds prima.
Zolang hij maar niet echt nat (druppels) kan worden dan komt het vast goed. Ik merk dat de AP-AC-Lite bij mij al best handwarm wordt, met zo'n Pro zal dat niet anders zijn. Dat helpt ook prima tegen condens denk ik.
Zolang hij maar niet echt nat (druppels) kan worden dan komt het vast goed. Ik merk dat de AP-AC-Lite bij mij al best handwarm wordt, met zo'n Pro zal dat niet anders zijn. Dat helpt ook prima tegen condens denk ik.
[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 07-08-2017 12:09 ]
Ik krijg dat ook niet voor elkaar als je op LAN IN of LAN OUT een rule zet en je selecteert de functie "netwerk -> remote users". Dan krijg je sowieso een rood icoon bij saven...garp schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:45:
Maar het moet via de firewall dat is een feit, dus daar moet je e.a. zoeken en ff mee spelen. Misschien het subnet handmatig invoeren ipv de dropdown gebruiken oid.
[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 07-08-2017 12:08 ]
Ik ben op zoek naar wat tips om mijn netwerk wat beter te beveiligen (thuis situatie).
Huidige situatie:
Zijn er wat tips/suggesties hoe ik eea wat beter kan beveiligen? Wellicht in een paar stappen? Liefst net behoud van de WAF....
Huidige situatie:
- USG / Unify 24P switch/ 3 AC PRO AP's. 1x zichtbaar wifi SSD (WPA2)
- 7 IP Cams buiten (up to date firmware, deels via POE deels Wifi. Eigen username/wachtwoord logika. Deze camera's zijn niet individueel bereikbaar vanuit buiten maar alleen binnen netwerk via mijn Blue Iris server zie hieronder)
- Aantal poorten op USG geforward naar mijn Homeautomation hub (op een RPI3) , Unifi controller (op een andere RPI3) en wat applicaties op mijn windows server (zoals BlueIris, RDP, Sabnzb, Couch, Plex ). Op deze windows bak firewall opengezet voor deze specifieke poorten. USG standaard instellingen behalve de bovenstaande forwards.
- Dynamic DNS provider
- Geen gastennetwerk (maar zou ik wel graag een keer opzetten)
- Ik heb een VPN provider maar doe daar eigenlijk niets mee
Zijn er wat tips/suggesties hoe ik eea wat beter kan beveiligen? Wellicht in een paar stappen? Liefst net behoud van de WAF....
Iemand enig idee wat ik fout die in mijn byluke config?
Internet werkt, maar tv niet. (en het systeem blijft in provisioning staan, de USG). Probeer al sinds december het aan de praat te krijgen. Maar lukt steeds niet. USG is vandaag wel naar laatste firmware gegaan eindelijk, en unifi op 5.5.20. Nu zie ik eindelijk fout meldingen in de gui verschijnen (controller).
Melding in controller
Gateway Probleem met doorvoeren configuratie. Foutmelding: { "COMMIT" : { "error" : "\ufffe[ service nat ]\nNAT configuration error: rule type not specified/valid\n\n\uffff0\nCommit failed\n" , "failure" : "1" , "success" : "1"} , "DELETE" : { "failure" : "0" , "success" : "1"} , "SESSION_ID" : "c1daa48bedb4834b61147ce5a8" , "SET" : { "failure" : "0" , "success" : "1"}}
config file
Internet werkt, maar tv niet. (en het systeem blijft in provisioning staan, de USG). Probeer al sinds december het aan de praat te krijgen. Maar lukt steeds niet. USG is vandaag wel naar laatste firmware gegaan eindelijk, en unifi op 5.5.20. Nu zie ik eindelijk fout meldingen in de gui verschijnen (controller).
Melding in controller
Gateway Probleem met doorvoeren configuratie. Foutmelding: { "COMMIT" : { "error" : "\ufffe[ service nat ]\nNAT configuration error: rule type not specified/valid\n\n\uffff0\nCommit failed\n" , "failure" : "1" , "success" : "1"} , "DELETE" : { "failure" : "0" , "success" : "1"} , "SESSION_ID" : "c1daa48bedb4834b61147ce5a8" , "SET" : { "failure" : "0" , "success" : "1"}}
config file
{
"firewall": {
"ip-src-route": "disable",
"ipv6-name": {
"WANv6_IN": {
"default-action": "drop",
"description": "WAN inbound traffic forwarded to LAN",
"enable-default-log": "''",
"rule": {
"10": {
"action": "accept",
"description": "Allow established/related sessions",
"state": {
"established": "enable",
"related": "enable"
}
},
"20": {
"action": "drop",
"description": "Drop invalid state",
"invalid": "enable"
}
}
}
},
"WANv6_LOCAL": {
"default-action": "drop",
"description": "WAN inbound traffic to the router",
"enable-default-log": "''",
"10": {
"description": "Allow established/related sessions",
"established": "enable",
"related": "enable"
}
},
"20": {
"action": "drop",
"description": "Drop invalid state",
"invalid": "enable"
}
},
"30": {
"description": "Allow IPv6 icmp",
"protocol": "ipv6-icmp"
},
"40": {
"description": "allow dhcpv6",
"destination": {
"port": "546"
},
"protocol": "udp",
"source": {
"port": "547"
}
}
}
}
},
"ipv6-receive-redirects": "disable",
"ipv6-src-route": "disable",
"log-martians": "enable",
"source-validation": "disable"
},
"interfaces": {
"bridge": {
"br0": {
"aging": "300",
"bridged-conntrack": "disable",
"hello-time": "2",
"max-age": "20",
"priority": "32768",
"promiscuous": "disable",
"stp": "false"
}
},
"ethernet": {
"eth0": {
"description": "eth0 - FTTH",
"duplex": "auto",
"mtu": "1512",
"speed": "auto",
"vif": {
"4": {
"address": [
"dhcp"
],
"description": "eth0.4 - IPTV",
"dhcp-options": {
"client-option": [
"send vendor-class-identifier "IPTV_RG";",
"request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
],
"default-route": "no-update",
"default-route-distance": "210",
"name-server": "update"
}
},
"6": {
"description": "eth0.6 - Internet",
"mtu": "1508",
"pppoe": {
"2": {
"idle-timeout": "180",
"dhcpv6-pd": {
"no-dns": "''",
"pd": {
"0": {
"interface": {
"eth1": "''"
},
"prefix-length": "/48"
}
},
"rapid-commit": "disable"
},
"firewall": {
"in": {
"ipv6-name": "WANv6_IN",
"name": "WAN_IN"
},
"local": {
"ipv6-name": "WANv6_LOCAL",
"name": "WAN_LOCAL"
}
},
"ipv6": {
"address": {
"autoconf": "''"
},
"dup-addr-detect-transmits": "1",
"enable": "''"
},
"mtu": "1500",
"name-server": "auto",
"password": "kpn",
"user-id": "MAC@internet"
}
}
},
"7": {
"bridge-group": {
"bridge": "br0"
},
"description": "eth0.7 - VOIP",
"mtu": "1500"
}
}
},
"eth1": {
"description": "eth1 - LAN",
"ipv6": {
"dup-addr-detect-transmits": "1",
"router-advert": {
"cur-hop-limit": "64",
"link-mtu": "0",
"managed-flag": "false",
"max-interval": "600",
"name-server": [
"2001:4860:4860::8888",
"2001:4860:4860::8844"
],
"other-config-flag": "false",
"prefix": {
"::/64": {
"autonomous-flag": "true",
"on-link-flag": "true",
"valid-lifetime": "2592000"
}
},
"radvd-options": [
"RDNSS 2001:4860:4860::8888 2001:4860:4860::8844 {};"
],
"reachable-time": "0",
"retrans-timer": "0",
"send-advert": "true"
}
}
},
"eth2": {
"description": "eth2 - ExperiaBox",
"vif": {
"7": {
"bridge-group": {
"bridge": "br0"
},
"description": "eth2.7 - ExperiaBox VOIP",
"mtu": "1500"
}
}
}
}
},
"protocols": {
"igmp-proxy": {
"interface": {
"eth0.4": {
"alt-subnet": [
"0.0.0.0/0"
],
"role": "upstream",
"threshold": "1"
},
"eth1": {
"alt-subnet": [
"0.0.0.0/0"
],
"role": "downstream",
"threshold": "1"
}
}
},
"static": {
"interface-route6": {
"::/0": {
"next-hop-interface": {
"pppoe2": "''"
}
}
},
"route": {
"213.75.112.0/21": {
"next-hop": {
"213.75.112.0/21": "''"
}
}
}
}
},
"port-forward": {
"auto-firewall": "enable",
"wan-interface": "pppoe2"
},
"service": {
"dhcp-server": {
"hostfile-update": "disable",
"shared-network-name": {
"LAN_192.168.2.0-24": {
"authoritative": "enable",
"subnet": {
"192.168.2.0/24": {
"dns-server": [
"192.168.2.254",
"8.8.8.8",
"8.8.4.4"
]
}
}
}
}
},
"dns": {
"forwarding": {
"cache-size": 150,
"8.8.8.8",
"8.8.4.4"
],
"except-interface": ["eth0", "eth2","eth0.6"],
"options": [
"listen-address=192.168.2.254"
]
}
},
"nat": {
"5000": {
"description": "IPTV",
"destination": {
"address": "213.75.112.0/21"
},
"log": "disable",
"outbound-interface": "eth0.4",
"protocol": "all",
"type": "masquerade"
},
"5010": {
"description": "KPN Internet",
"log": "enable",
"outbound-interface": "pppoe2",
"protocol": "all",
"source": {
"address": "192.168.2.0/24"
},
"type": "masquerade"
},
"6001": {
"disable": "''"
},
"6002": {
},
"6003": {
},
"6004": {
},
"6005": {
},
"6006": {
},
"6007": {
},
"6008": {
}
}
}
},
"system": {
"8.8.8.8",
"8.8.4.4",
"2001:4860:4860::8888",
"2001:4860:4860::8844"
]
}
}
[ Voor 102% gewijzigd door sweeeetje op 07-08-2017 18:22 ]
Niet toevallig een tikfoutje in de config? Aangezien de error code het heeft over nNAT?COMMIT" : { "error" : "\ufffe[ service nat ]\nNAT configuration error: rule type not specified/valid\n\n\uffff0\nCommit failed\n
p.s. zet alsjeblieft even je config in een quote zodat niet iedereen enorm lang naar beneden moet scrollen
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Je zou natuurlijk ipv een pro een AC-Mesh kunnen ophangen.Repi3 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:39:
Ik heb er 2 hangen en ben zeer tevreden over het bereik.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Ik wil er ook een tegen de achtergevel van het huis hangen. Tuin is 60 meter diep. Wat is jouw ervaring qua bereik haal ik met 1 Mesh het tot achter in de tuin? (Line of sight 60m) of de mesh toch beter halverwege ophangen?. Ik wilde de Mesh aan de buitengevel zodat hij ook de slaapkamer en bovenverdieping aan die zijde mogelijk door de muur heen kan voorzien.yzf1kr schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:41:
[...]
Je zou natuurlijk ipv een pro een AC-Mesh kunnen ophangen.
Ik heb er 2 hangen en ben zeer tevreden over het bereik.
Op de onderverdieping komt nog een AP maar dan we de Pro. Al twijfel ik daar nog voor een LR. Komt in woonkamer te hangen met meeste apparaten daar. Moet gewoon snel en goed ontvangst geven. Heb vooralsnog geen 3x3 clients.
Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W
Vraagje over de USG.
Op mijn LAN netwerk heb ik een systeem geconnecteerd via lan.
Dit toestel kan ik programmeren via mijn PC via Poort 7090.
Om één of andere reden kan ik wel "eventjes" connecteren, maar bijna ogenblikkelijk disconnecteerd het toestel terug. De pc van waar ik programmeer is ook via LAN aangesloten op dezelfde Switch.
Moet je in de USG iets speciaal instellen om de communicatie naar deze poort mogelijk te maken, je blijft namelijk binnen de eigen Lan omgeving. 192.168.1.xxx
Op mijn LAN netwerk heb ik een systeem geconnecteerd via lan.
Dit toestel kan ik programmeren via mijn PC via Poort 7090.
Om één of andere reden kan ik wel "eventjes" connecteren, maar bijna ogenblikkelijk disconnecteerd het toestel terug. De pc van waar ik programmeer is ook via LAN aangesloten op dezelfde Switch.
Moet je in de USG iets speciaal instellen om de communicatie naar deze poort mogelijk te maken, je blijft namelijk binnen de eigen Lan omgeving. 192.168.1.xxx
Hi, ik zou deze config gebruiken. Deze is recent getest door mede tweaker op een USG op KPN glas en bevestigd dat deze werkt incl. opname in controller ed. Het enige wat daar nog niet werkt is telefoon (moet nog opgenomen worden).sweeeetje schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:27:
Iemand enig idee wat ik fout die in mijn byluke config?
Net nog even getest. 60 meter haal ik wel.Razor109 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:07:
[...]
Ik wil er ook een tegen de achtergevel van het huis hangen. Tuin is 60 meter diep. Wat is jouw ervaring qua bereik haal ik met 1 Mesh het tot achter in de tuin? (Line of sight 60m) of de mesh toch beter halverwege ophangen?. Ik wilde de Mesh aan de buitengevel zodat hij ook de slaapkamer en bovenverdieping aan die zijde mogelijk door de muur heen kan voorzien.
Snelheid zit dan rond de 20Mbps in beide richtingen.
Ik moet nog eens een keer testen wat echt het limiet is, maar dan moet ik het AP een beetje verplaatsen zodat ik een betere line-of-sight krijg, voorbij de 65 meter zit er een heg in de weg.
Ik heb al een hele tijd problemen met mijn wifi in een nieuwbouw woning, nu zag ik dat onlangs de amplifi serie is uitgekomen. De instellingen zijn voor mij te beperkt en kan ik de settings met een dd-wrt router regelen wat prima werkt. Ik kwam daarom uit in dit topic en ben toch de conclusie gekomen dat ik beter voor de UniFi AC Mesh serie kan gaan aangezien het mij echt puur om het wifi gedeelte gaat. Echter heb ik daar een paar vragen over die ik hier niet terug heb kunnen vinden.
Zover ik kan zien is de Mesh 2x2 mimo en de mesh pro 3x3 mimo. Wordt er door de UniFi serie ook een dedicated radio gebruikt om te communiceren tussen de AP's via wif? Eventueel heb ik ook de mogelijkheid om een 2e AP ook via een UTP kabel aan sluiten, dit geniet natuurlijk de voorkeur maar ik zou ook graag willen weten hoe dit de mesh via alleen wifi werkt.
Ik las dat de controller ook op een Windows machine geinstalleerd kan worden, dient deze machine altijd aan te staan of kunnen de AP's ook op zichzelf werken na configuratie of is het toch verstandiger om een cloud key aan te schaffen?
Zover ik kan zien is de Mesh 2x2 mimo en de mesh pro 3x3 mimo. Wordt er door de UniFi serie ook een dedicated radio gebruikt om te communiceren tussen de AP's via wif? Eventueel heb ik ook de mogelijkheid om een 2e AP ook via een UTP kabel aan sluiten, dit geniet natuurlijk de voorkeur maar ik zou ook graag willen weten hoe dit de mesh via alleen wifi werkt.
Ik las dat de controller ook op een Windows machine geinstalleerd kan worden, dient deze machine altijd aan te staan of kunnen de AP's ook op zichzelf werken na configuratie of is het toch verstandiger om een cloud key aan te schaffen?
Ik heb met de AC HD een hoge latency wanneer ik ping naar mijn devices in me LAN devices, 6/7 ms of naar hosts op het internet. Als ik dezelfde test doe via de AC Pro is dit 2 ms.
Orignele firmware AC HD, beta firmware al getest maar merk geen verschil, iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Orignele firmware AC HD, beta firmware al getest maar merk geen verschil, iemand een idee waar dit aan kan liggen?
HELD!!!!tyfoon_2 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:38:
[...]
Hi, ik zou deze config gebruiken. Deze is recent getest door mede tweaker op een USG op KPN glas en bevestigd dat deze werkt incl. opname in controller ed. Het enige wat daar nog niet werkt is telefoon (moet nog opgenomen worden).
5 minuten en het werkt!
Config aanpassen met mac adres, inladen in USG, via terminal de 3 stappen uitgevoerd op kriegsman.io en reboot en het werkt!
man man wat ben ik blij..... Nu kan ik eindelijk verder met de controller om alles in te stellen! (VPN naar de zaak etc)
THANKS!
Alsje het 2e AP bekabeld aan kunt sluiten altijd doen! Stabiel en werkt altijd is de extra moeite zeker waard.Blueone schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:06:
Ik heb al een hele tijd problemen met mijn wifi in een nieuwbouw woning, nu zag ik dat onlangs de amplifi serie is uitgekomen. De instellingen zijn voor mij te beperkt en kan ik de settings met een dd-wrt router regelen wat prima werkt. Ik kwam daarom uit in dit topic en ben toch de conclusie gekomen dat ik beter voor de UniFi AC Mesh serie kan gaan aangezien het mij echt puur om het wifi gedeelte gaat. Echter heb ik daar een paar vragen over die ik hier niet terug heb kunnen vinden.
Unifi hoeft alleen 24/7 te draaien voor een guest portal. Wil je stats kunnen zienen wie er op je netwerk zit en wie hoeveel verbruikt etc. Dan moet je de controller ook aan hebben staan.
Je moet dan voor jezelf bepalen of een CK handig is voor je.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Als hij de 2e gaat bekabelen kan hij beter een gewone Unifi AC-LR halen voor hetzelfde geld. Deze heeft namelijk een hogere throughput dan de Unifi Mesh, en lijkt me dat die ook beter zijn warmte kwijt kan dan in zo'n kleine behuizing?djkavaa schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 03:49:
[...]
Alsje het 2e AP bekabeld aan kunt sluiten altijd doen! Stabiel en werkt altijd is de extra moeite zeker waard.
Unifi hoeft alleen 24/7 te draaien voor een guest portal. Wil je stats kunnen zienen wie er op je netwerk zit en wie hoeveel verbruikt etc. Dan moet je de controller ook aan hebben staan.
Je moet dan voor jezelf bepalen of een CK handig is voor je.
De Mesh gebruikt de 5Ghz band voor uplink. Dus niet nog een aparte dedicated radio.Blueone schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:06:
Daarmee ontstaat ook meteen het probleem dat het 5Ghz bereik goed moet zijn anders communiceren ze slecht met elkaar.
Voor de warmte maakt het allemaal niets uit.Sypher schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:59:
[...]
Als hij de 2e gaat bekabelen kan hij beter een gewone Unifi AC-LR halen voor hetzelfde geld. Deze heeft namelijk een hogere throughput dan de Unifi Mesh, en lijkt me dat die ook beter zijn warmte kwijt kan dan in zo'n kleine behuizing?
En een AR LR kan zeker, maar als hij voor een Mesh wil gaan kan dat natuurlijk ook.
Ik zie geen rede waarom een UAP AC Mesh of Mesh pro niet indoor kan werken
Het is net wat je wil, en ja ik zou ook voor een LR gaan maar dat is zijn eigen keuze.
Sowieso de AP's bekabeld aansluiten dat is altijd beter.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Ik heb in de Startpost een stukje toegevoegd over de FANS van verschillende producten en vervangen:
maarud in "\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur - Deel 2"
Hopende dat we hiermee veel vragen tussen de topics door kunnen afvangen.
Heeft iemand wat toe te voegen let me know!
De Nanostation M5 heeft airview spectrum analyzer, ik zou graag deze willen gebruiken om te kijken voor mijn 5GHz ontvangst probleem.
Alleen zie ik dat dat ding legacy en oud is. Wat is de opvolger en heeft deze ook die airview spectrum analyzer onboard?
Alleen zie ik dat dat ding legacy en oud is. Wat is de opvolger en heeft deze ook die airview spectrum analyzer onboard?
Fijn! De eer is niet echt aan mij aangezien ik dit ook maar bij elkaar geschraapt heb. Het merendeel komt van @Hindelaufen en getest door @tinusbalpol . Helaas zit er nog geen VOIP in en die heb ik zelf dan weer nodig (ze komen bij mij vanmiddag de 500/500 'installeren'). Mocht je daar suggesties voor hebben hoor ik het graag.sweeeetje schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:45:
[...]
HELD!!!!
5 minuten en het werkt!
Config aanpassen met mac adres, inladen in USG, via terminal de 3 stappen uitgevoerd op kriegsman.io en reboot en het werkt!
Hoe had jij het overigens tot op heden draaien? Gewoon de USG achter de Experiabox en dan op de Experiabox DMZ naar USG?
Ik heb de USG vandaag ook besteld en ga ook de KPN VOIP nodig hebben. Bij mijn dd-wrt router was het allen nodig om vlan7 (tagged) op een interface te zetten, daar had ik vervolgens de experia box aangehangen. Wellicht dat je Vlan7 tagged op de voip poort van de USG router kan zetten?tyfoon_2 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:09:
[...]
Fijn! De eer is niet echt aan mij aangezien ik dit ook maar bij elkaar geschraapt heb. Het merendeel komt van @Hindelaufen en getest door @tinusbalpol . Helaas zit er nog geen VOIP in en die heb ik zelf dan weer nodig (ze komen bij mij vanmiddag de 500/500 'installeren'). Mocht je daar suggesties voor hebben hoor ik het graag.
Hoe had jij het overigens tot op heden draaien? Gewoon de USG achter de Experiabox en dan op de Experiabox DMZ naar USG?
Misschien dat je ook nog iets aan deze link hebt, lijkt er op dat er enkel een bridge naar de "2e WAN poort" moet die vlan 7 doorstuurd:
https://www.byluke.nl/tut...nd-krijgen-kpn-glasvezel/
Bedankt, ik heb 2x een mesh en de USG router besteld. Ik ben er nog niet aan uit waar de AP's precies komen te hangen, wellicht 1 op zolder waar ik geen netwerkaansluiting heb, vandaar dat ik wel nog graag de mogelijkheid wil hebben om hem ook draadloos in het netwerk te hangen.Sypher schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:59:
[...]
Als hij de 2e gaat bekabelen kan hij beter een gewone Unifi AC-LR halen voor hetzelfde geld. Deze heeft namelijk een hogere throughput dan de Unifi Mesh, en lijkt me dat die ook beter zijn warmte kwijt kan dan in zo'n kleine behuizing?
[ Voor 27% gewijzigd door Avvd op 08-08-2017 11:12 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door Avvd op 08-08-2017 11:05 . Reden: Dubbel ]
Volgens mij is dat ook alles. Ben echter een noob mbt begrijpen wat er allemaal in die Json files staat. De onderdelen in de json byluke die gaan over deze poort (eth2) zijn ook zeer beperkt. Als er iemand hier is die weet wat ie doet zoals bv @Jeroen_ae92 zal het wel relatief simpel toe te voegen zijn aan de nu werkende json zonder VOIP. Hoop dat iemand bij kan springen. Ik zal zelf ook wat gaan proberen maar dat zal dan meer trail & error zijn....Blueone schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:01:
[...]
Ik heb de USG vandaag ook besteld en ga ook de KPN VOIP nodig hebben. Bij mijn dd-wrt router hoevde ik alleen maar vlan7 (tagged) op een interface te zetten, daar had ik vervolgens de experia box aangehangen. Wellicht dat je Vlan7 tagged op de voip poort van de USG router kan zetten?
Misschien dat je ook nog iets aan deze link hebt:
https://www.byluke.nl/tut...nd-krijgen-kpn-glasvezel/
Ik krijg hem deze week binnen dus ga het in het weekend uitproberen, ik gok dat dit mij wel moet gaan lukken, ik laat het in ieder geval weten.
Er kan natuurlijk in de winter wat 'damp' aanslag zijn maar regen kan er absoluut niet aan.ThinkPadd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:06:
@Repi3 Ik zou het gewoon proberen. Bij m'n ouders hangt er op een soortgelijke manier (overkapping van garagedeur/voordeur) een IP-camera buiten terwijl het een model voor gebruik binnenshuis is. Die camera hangt er nu 3-4 jaar en werkt na al die jaren met vorst, mist e.d. ook nog steeds prima.
Lijkt me ook te moeten werken daarom even hier vragen.
De Pro krijgt inderdaad ook wat warm dus dat zou zeker ok moeten zijn.
In jou geval zou ik het ook doen, ben ook wel overtuigd dat dit met jou opstelling zal lukken.stormfly schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:04:
[...]
Sinds deze maand hangt er eentje, in de niet verwarmde losstaande garage in mijn tui. Hij staat achter het enkel glas raampje aan de droge zijde. Met een wireless uplink naar de zolder AP, gaat als een zonnetje!
Volgend jaar weet ik meer over de conditie van de AP, ik heb wel de bijgeleverde "rubberplug" erin gedaan zodat vocht geweerd wordt. Ondanks dat hij binnen staat.
Natuurljik kan ik voor een Mesh Pro te nemen maar dat maakt de zaak weer duurder.RobertMe schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:06:
[...]
Zelf geen ervaring mee, maar van wat ik begrepen heb zou die buiten kunnen hangen zolang het maar droog is. Vriezen zou inderdaad wel ook nog een punt kunnen zijn. Maar ook daarbij zal gelden dat zolang die beschut hangt de temperatuur waarschijnlijk niet zo ver zal dalen (dan moet het in open lucht al -15° of zo zijn. Als je het zeker voor het onzekere wilt nemen zou je wel nog kunnen kijken naar een AC Mesh of AC Mesh Pro. Deze zijn wel echt beschikt voor buiten gebruik in weer en wind.
[...]
Ik zou dan ook een koppelstuk kunnen toevoegen en de kabel doortrekken naar binnen terug.
Al weet ik ook niet of dat zo'n koppelstukje zijn POE goed doorheeft en/of dat storingsgevoelig is.
Natuurlijk als hij na de eerste winter kapot is, zou dit ook wel jammer zijn
Waarom een Mesh Pro? Een gewone Mesh voldoet volgens mij voor de meeste mensen, is compacter en fors goedkoper.Repi3 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:52:
[...]
Er kan natuurlijk in de winter wat 'damp' aanslag zijn maar regen kan er absoluut niet aan.
Lijkt me ook te moeten werken daarom even hier vragen.
De Pro krijgt inderdaad ook wat warm dus dat zou zeker ok moeten zijn.
[...]
In jou geval zou ik het ook doen, ben ook wel overtuigd dat dit met jou opstelling zal lukken.
[...]
Natuurljik kan ik voor een Mesh Pro te nemen maar dat maakt de zaak weer duurder.
Ik zou dan ook een koppelstuk kunnen toevoegen en de kabel doortrekken naar binnen terug.
Al weet ik ook niet of dat zo'n koppelstukje zijn POE goed doorheeft en/of dat storingsgevoelig is.
Natuurlijk als hij na de eerste winter kapot is, zou dit ook wel jammer zijn
Ja zie ik nu net, moet er over gekeken hebben.m3gA schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:26:
[...]
Waarom een Mesh Pro? Een gewone Mesh voldoet volgens mij voor de meeste mensen, is compacter en fors goedkoper.
Toch deze die je bedoeld hé : https://www.routershop.nl...esh-accesspoint/pid=50090
Als ik het goed bekijk zou dit inderdaad een betere oplossing zijn.
Ik heb de Switch 8 port 60 dus die moet dat goed doen kwa stroom toevoer.
Ik lees ook dat de unifi controller er goed mee werkt dus alles samen zou ok moeten zijn.
Het klopt toch dat een mesh + een gewone AC Pro AP samen kunnen werken hé?
oa zelfde SSID, seamless overgang en dergelijke?
[ Voor 8% gewijzigd door Repi3 op 08-08-2017 14:06 ]
Ja geen enkele probleem. Ik heb thuis ook een mesh pro /ac-hd en een ac-lite samen draaien zonder probleem.Repi3 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:55:
[...]
Ja zie ik nu net, moet er over gekeken hebben.
Toch deze die je bedoeld hé : https://www.routershop.nl...esh-accesspoint/pid=50090
Als ik het goed bekijk zou dit inderdaad een betere oplossing zijn.
Ik heb de Switch 8 port 60 dus die moet dat goed doen kwa stroom toevoer.
Ik lees ook dat de unifi controller er goed mee werkt dus alles samen zou ok moeten zijn.
Het klopt toch dat een mesh + een gewone AC Pro AP samen kunnen werken hé?
oa zelfde SSID, seamless overgang en dergelijke?
De mesh pro heb ik gekregen anders zou ik een gewone mesh doen. De mesh pro is een bakbeest.
Ja, ik heb dezelfde buiten hangen.
Werken perfect met al mijn andere AP's samen.
Daarbij komt bij dat hij ontworpen is om tegen een muur of paal te hangen, in tegenstelling tot een normale ronde AP die alleen optimaal werkt als hij tegen het plafond zit.
Op 60 meter afstand heb ik nog steeds goed bereik, en een werkbaar signaal (Netflix, Youtube, Facetime zonder problemen). Mocht dat te weinig zijn, kan de AC-M nog altijd op een Omni of sector antenne schroeven.
Daarbij komt bij dat hij ontworpen is om tegen een muur of paal te hangen, in tegenstelling tot een normale ronde AP die alleen optimaal werkt als hij tegen het plafond zit.
Op 60 meter afstand heb ik nog steeds goed bereik, en een werkbaar signaal (Netflix, Youtube, Facetime zonder problemen). Mocht dat te weinig zijn, kan de AC-M nog altijd op een Omni of sector antenne schroeven.
[ Voor 5% gewijzigd door yzf1kr op 08-08-2017 14:13 ]
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een mesh setup. Verder niet te moeilijk. Ik ben aan het kijken naar de AmpliFi HD, maar vraag mij het volgende af;
Als is de set met 2 extra mesh points koop (pricewatch: Ubiquiti AmpliFi High Density WiFi System (2 mesh points) Kan ik daar dan nog een losse WiFi router bijkopen (of eenzelfde set) en die in hetzelfde mesh netwerk stoppen? De mesh punten kan je zo toevoegen als ik de site mag geloven, maar ook de WiFi routers zelf?
Als is de set met 2 extra mesh points koop (pricewatch: Ubiquiti AmpliFi High Density WiFi System (2 mesh points) Kan ik daar dan nog een losse WiFi router bijkopen (of eenzelfde set) en die in hetzelfde mesh netwerk stoppen? De mesh punten kan je zo toevoegen als ik de site mag geloven, maar ook de WiFi routers zelf?
Ja, dat kan.
Je kan gewoon een 2e router plaatsen die dan vanzelf als "luxe" AP gaat functioneren.
https://help.amplifi.com/...liFi-support-bridge-mode-
Je kan gewoon een 2e router plaatsen die dan vanzelf als "luxe" AP gaat functioneren.
https://help.amplifi.com/...liFi-support-bridge-mode-
[ Voor 31% gewijzigd door yzf1kr op 08-08-2017 15:27 ]
Top, op 1 of andere redenen had ik over deze gekeken...m3gA schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:10:
[...]
Ja geen enkele probleem. Ik heb thuis ook een mesh pro /ac-hd en een ac-lite samen draaien zonder probleem.
De mesh pro heb ik gekregen anders zou ik een gewone mesh doen. De mesh pro is een bakbeest.
Maar aangezien ik op internet goeie reacties lees en hier ook, zal ik een bestelling plaatsen
Top, ik leef in de stad maar heb toch een tuin van 12m dus komt zeker goed !yzf1kr schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:11:
Ja, ik heb dezelfde buiten hangen.
Het enige waar je op moet letten is dat je de antennes moet buigen, zodat ze in een hoek van 90 graden t.o.v. elkaar staan. Anders werken ze samen als één enkele antenne, en is het bereik minder goed.
Dit staat niet duidelijk in de handleiding.
top bedankt voor je opmerking !yzf1kr schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:25:
Het enige waar je op moet letten is dat je de antennes moet buigen, zodat ze in een hoek van 90 graden t.o.v. elkaar staan. Anders werken ze samen als één enkele antenne, en is het bereik minder goed.
Klopt. Een prentje maakt het nog wat duidelijker:yzf1kr schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:25:

Verwijderd
Yeah, right!
Ik wil die 300 Mbps een keer zien. Zelfs in een lab.... En die dual band speed kan niet eens, want je beperking ligt bij de Gbit poortje. Maar goed, afdeling marketing kan heel creatief zijn met photoshop, wiskunde, foto's etc.....
Ik wil die 300 Mbps een keer zien. Zelfs in een lab.... En die dual band speed kan niet eens, want je beperking ligt bij de Gbit poortje. Maar goed, afdeling marketing kan heel creatief zijn met photoshop, wiskunde, foto's etc.....
Bedankt Kay!djkavaa schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:27:
Ik heb in de Startpost een stukje toegevoegd over de FANS van verschillende producten en vervangen:
Ik neem aan dat je de 24 poorts zonder PoE bedoeld? Volgens mij heeft Kay in de start post gezet dat deze continue draaien wel met verschillende levels.HellStorm666 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:01:
[...]
Heb t type met het hoogste toerental.
De usw24 is denk ik wel actief gekoeld, maar gaat pas aan als ie te warm wordt. En dat heb ik nog niet meegemaakt.
[ Voor 33% gewijzigd door MvL op 08-08-2017 16:57 ]
Nou, KPN mannetje geweest, zelf even aan de slag gegaan met mijn USG en controller.sweeeetje schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:45:
[...]
Nu heb ik e.e.a. ook werkend (TV werkt ook) maar internet maar matig. Extern sites en interne servers die niet of niet goed laden (getest vanuit diverse devices/laptops en browsers)
Wel heb ik de (twee) verwijzingen naar 192.168.2.x veranderd in 192.168.1.x
En vanzelfsprekend IGMP snooping in de controller aangezet (ook zonder getest)
Enig idee wat dit kan zijn? Ik vermoed een DNS probleem
[ Voor 5% gewijzigd door tyfoon_2 op 08-08-2017 18:48 ]
kloptstormfly schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:07:
[...]
Ik krijg dat ook niet voor elkaar als je op LAN IN of LAN OUT een rule zet en je selecteert de functie "netwerk -> remote users". Dan krijg je sowieso een rood icoon bij saven...
Maar het moet via de firewall dat is een feit, dus daar moet je e.a. zoeken en ff mee spelen. Misschien het subnet handmatig invoeren ipv de dropdown gebruiken oid.
zie hier wat info niet zozeer USG maar het geeft info hoe je het zou kunnen aanvliegen.
https://community.ubnt.co...s-to-the-LAN/td-p/1472442
There are no secrets, only information you do not yet have
Je kent het WiFi marketing concept? Alles delen door 2 omdat het geen full duplex medium is. Is overigens bij elke aanbieder het geval.Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:25:
Yeah, right!
Als je het deelt door 2 krijg je een zeer theoretische snelheid die in een lab haalbaar zou kunnen zijn.
AP AC pro (5-pack), bij azerty voor maar 455!
signature
Linkje? Ik kom alleen een 3 pack tegen van 652 euro of een 1 pack van 143 euro...GJ007 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:33:
AP AC pro (5-pack), bij azerty voor maar 455!
https://azerty.nl/product...2-3af-poe-en-802-3at-poe-Cartman! schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:36:
[...]
Linkje? Ik kom alleen een 3 pack tegen van 652 euro of een 1 pack van 143 euro...
Let wel op dat de packs zonder injectors geleverd worden. Ze gaan er vanuit dat je een PoE switch hebt.
[ Voor 14% gewijzigd door m3gA op 08-08-2017 19:49 ]
Ik had de USG niet aangesloten, omdat de tv niet werkte.. En mijn Experiabox heeft geen bridge modus, is een van de nieuwste van mei 2017. Dus was in mn oude huis al aan het stoeien met de USG, op voorbereiding van de verhuizing, maar zonder resultaat. Het draait nu een dag al top.tyfoon_2 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:09:
[...]
Fijn! De eer is niet echt aan mij aangezien ik dit ook maar bij elkaar geschraapt heb. Het merendeel komt van @Hindelaufen en getest door @tinusbalpol . Helaas zit er nog geen VOIP in en die heb ik zelf dan weer nodig (ze komen bij mij vanmiddag de 500/500 'installeren'). Mocht je daar suggesties voor hebben hoor ik het graag.
Krijg nu alleen Guest wifi wel aan de praat maar niet in een ander VLAN. Nu even de youtube filmpjes bekijken en hopelijk kom ik er uit. Ik doe ergens nog niet goed.. Benaming vind ik wel een ramp (netwerk, wifi, vlan, en dan config items in de switch waar je weer kan taggen enzo..) Guest krijgen nu wel een ander IP adres van de USG DHCP maar kunnen niet het internet op....
Wanneer je het VPN gedeelte ook werkend krijgt, zou je dan een beknopte handleiding kunnen posten? Het is mij tot nog toe niet gelukt, alles gevolgd aan de hand van het Ubiquiti forum, maar helaas.sweeeetje schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:45:
[...]
HELD!!!!
5 minuten en het werkt!
man man wat ben ik blij..... Nu kan ik eindelijk verder met de controller om alles in te stellen! (VPN naar de zaak etc)
THANKS!
Overigens is de KPN setup van jouw via via het werk van @Jeroen_ae92
Zonet 3 UniFi Lite's aangesloten en dat was nog best wat geklooi. Ik heb hier in huis een Ubuntu servertje staan, dus het leek me leuk daarop de controller software te installeren. Via die weg wilde ik vervolgens ook de AP's adopten. Alleen bleven ze continu hangen op "adopting". Na heel lang klooien (inloggen via SSH op de AP's o.a.) kwam ik erachter dat het handshaken bij een adoption standaard gebeurd op poort 8080. En... die poort is op mijn server in gebruik door SabNZBD.
Na een kleine aanpassing in /usr/lib/unifi/data/system.properties staat hij nu op een andere, ongebruikte, poort. En daarna was het zo gepiept.
Mocht iemand anders hier dus tegenaan lopen, dan hierbij de oplossing
Na een kleine aanpassing in /usr/lib/unifi/data/system.properties staat hij nu op een andere, ongebruikte, poort. En daarna was het zo gepiept.
Mocht iemand anders hier dus tegenaan lopen, dan hierbij de oplossing
Heeft iemand al die 5 pack voor 455 euro gekocht? Het is eigenlijk een koopje. Mijn 2x AC-LR er mee vervangen, en de rest verkopen.
Toen ik t las leek t me top maar ik ga pas over anderhalf jaar naar m'n nieuwe huis toe en daar wil ik 3 Pro's maar om die nu al te kopen gaat me wat te ver..GioStyle schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:26:
Heeft iemand al die 5 pack voor 455 euro gekocht? Het is eigenlijk een koopje. Mijn 2x AC-LR er mee vervangen, en de rest verkopen.
Over 1,5 jaar heb je allang weer nieuw spul, dan is het gewoon zonde om het nu te kopen.Cartman! schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:28:
[...]
Toen ik t las leek t me top maar ik ga pas over anderhalf jaar naar m'n nieuwe huis toe en daar wil ik 3 Pro's maar om die nu al te kopen gaat me wat te ver..
Ik heb nu 2x AC-LR met volledige dekking in huis en tuin, het gaat allemaal vlot zat. Maar toch kriebelt het ergens om ze op deze manier te upgraden naar de AC-Pro met weinig bijbetaling.
Precies ja, daarom toch op tijd bedacht om niks in een opwelling te kopenGioStyle schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:30:
[...]
Over 1,5 jaar heb je allang weer nieuw spul, dan is het gewoon zonde om het nu te kopen.
Veel dank aan @Jeroen_ae92 dan! Heb zoveel configs gezien dat ik door de bomen het bos niet meer zag.Hindelaufen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:19:
[...]
Wanneer je het VPN gedeelte ook werkend krijgt, zou je dan een beknopte handleiding kunnen posten? Het is mij tot nog toe niet gelukt, alles gevolgd aan de hand van het Ubiquiti forum, maar helaas.
Overigens is de KPN setup van jouw via via het werk van @Jeroen_ae92, hij heeft hier echt het meeste werk geleverd. Ik ben een redelijke N00B in het hele JSON gebeuren.
Als iemand nog tips heeft voor mijn VLAN issue, dan hoor ik het graag.
0. Glasvezel -> USG (experiabox is weg)
1. netwerk (management) 192,168.2.254 (dhcp USG -> kpn-range he ;-)
2e netwerk (guest) 192.168.100.254 (dhcp USG), vlan tag 99
3. wifi normaal, zonder vlan getal
4. wifi guest, guest portal aan, vlan tag 99
5. in switch uplink poort gezet op ALL
6. bij de poort van de AP-AC-LR heb ik veel opties al geprobeerd, (nieuwe vlan tag aangemaak met Management -> Guest en andersom). Ook ALL gehad
Maar in alle gevallen krijg je op het guest netwerk (wifi dus) wel een ip uit de reeks, maar kan je niet internetten.
Kan iemand vertellen hoe de guest dan naar de 192.168.2.254 moeten gaan om via de USG internet op te gaan..? of moet ik een firewall rule aanmaken of een routing invoeren?
Ik heb ze ook gekocht voor ons nieuwe huis!
Vond het gewoon een koopje, omdat ze normaal 630 kosten.
Op moment 1 in Mn appartement, dus straks 6 tot Mn beschikking, eventueel 1/2 bij Mn ouders plaatsen. Of verkopen
Op moment 1 in Mn appartement, dus straks 6 tot Mn beschikking, eventueel 1/2 bij Mn ouders plaatsen. Of verkopen
signature
Ik meen me te herinneren het in dit topic eerder tegengekomen te zijn, maar ik kan het niet meer vinden. Mijn Toon thermostaat laat mijn AP-AC-Lite's als losse accesspoints zien, ook al hebben dezelfde SSID. Is dat iets dat ik kan fixen? Of is dat puur een gebrek van de Toon?
Is een Android dingetje volgens mij.posttoast schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:16:
Ik meen me te herinneren het in dit topic eerder tegengekomen te zijn, maar ik kan het niet meer vinden. Mijn Toon thermostaat laat mijn AP-AC-Lite's als losse accesspoints zien, ook al hebben dezelfde SSID. Is dat iets dat ik kan fixen? Of is dat puur een gebrek van de Toon?
De gene pakken die het beste bereik heeft werkt meestal
Je weet neem ik aan wel dat er geen PoE Adapters bij zitten?GJ007 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:03:
En je deze dus nog nodig hebt of een PoE Switch.
[ Voor 31% gewijzigd door Kavaa op 08-08-2017 22:50 ]
VPN setup met de 5.5.* firmware, draait hier top icm tweakfiberHindelaufen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:19:
[...]
Wanneer je het VPN gedeelte ook werkend krijgt, zou je dan een beknopte handleiding kunnen posten? Het is mij tot nog toe niet gelukt, alles gevolgd aan de hand van het Ubiquiti forum, maar helaas.
Overigens is de KPN setup van jouw via via het werk van @Jeroen_ae92, hij heeft hier echt het meeste werk geleverd. Ik ben een redelijke N00B in het hele JSON gebeuren.
https://community.ubnt.co...om-GUI/m-p/1976232#M49043
Ik heb nu even de USG achter de experiabox gezet maar heb wel een flinke drop in snelheid. Direct op de Experiabox haal ik zo'n 480/490 en achter de USG gaat ie naar 290/300.
Enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? Dacht wellicht hardwre offloading maar alleen alleen GRE, Export (ipv4) en ppoe (ipv6) zijn disabled.
Enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? Dacht wellicht hardwre offloading maar alleen alleen GRE, Export (ipv4) en ppoe (ipv6) zijn disabled.
Ik heb een vraag waar ik zelf niet uitkom. Volgens mij is het super simpel, maar ik zal wel verkeerd zoeken..
Ik wil mijn Unifi netwerk uitbreiden met een extra AP voor buiten, aangezien we te weinig bereik hebben achter in onze tuin. Ik heb een netwerkkabel liggen waar ik de AP ongeveer zou willen, die wordt gebruikt door de camera (met aparte voeding). Kan ik daar simpelweg een AC AP Pro ophangen en de downstream gebruiken om de camera van een netwerkverbinding te voorzien?
En als uitbreiding op die vraag: kan de downstream van de Pro een PoE device poweren? Mocht ik de camera ooit vervangen voor een PoE variant.
Ik heb al gekeken naar de AP-M die tegenwoordig beschikbaar is, maar de meerwaarde van mesh in een 100% bekabelde AP omgeving zie ik niet
Ik wil mijn Unifi netwerk uitbreiden met een extra AP voor buiten, aangezien we te weinig bereik hebben achter in onze tuin. Ik heb een netwerkkabel liggen waar ik de AP ongeveer zou willen, die wordt gebruikt door de camera (met aparte voeding). Kan ik daar simpelweg een AC AP Pro ophangen en de downstream gebruiken om de camera van een netwerkverbinding te voorzien?
En als uitbreiding op die vraag: kan de downstream van de Pro een PoE device poweren? Mocht ik de camera ooit vervangen voor een PoE variant.
Ik heb al gekeken naar de AP-M die tegenwoordig beschikbaar is, maar de meerwaarde van mesh in een 100% bekabelde AP omgeving zie ik niet
Je kan de downstream wel gebruiken voor een apparaat maar niet voor PoE doorgave, er zal dus een injector tussen moeten dan.lolgast schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:36:
Ik heb een vraag waar ik zelf niet uitkom. Volgens mij is het super simpel, maar ik zal wel verkeerd zoeken..
Heb je QoS enabled? De USG moet die 480 gemakkelijk halen.tyfoon_2 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:39:
Ik heb nu even de USG achter de experiabox gezet maar heb wel een flinke drop in snelheid. Direct op de Experiabox haal ik zo'n 480/490 en achter de USG gaat ie naar 290/300.
Zijn nu gewoon weer 630, misschien toch foutje geweest? Of heb ik de verkeerde link?GJ007 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:03:
Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W
klopt, ik heb ze voor 455 kunnen bestellenRazor109 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:38:
[...]
Zijn nu gewoon weer 630, misschien toch foutje geweest? Of heb ik de verkeerde link?
signature
Zo, kogel is door de kerk, cloud key en gelijk ook maar een USG aangeschaft. Nu alles op Ubiquity (als het binnen is dan). Heb als router nog een Mikrotik Hex maar ondanks dat je er ontzettend veel mee kan vond ik het toch niet prettig werken.Shinji schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:47:
Hoe zit het nu met die cloud key, is dat gewoon de controller zelf of alleen een device wat de boel doorsluist naar de Ubiquiti cloud?
Ik heb nu de controller draaien op een docker container op mijn Synology maar sinds ik dat heb werken updates op de synology niet lekker meer (lijkt aan docker te liggen die wat processen vast houdt). Dus zou het liefst een aparte doos daarvoor hebben maar wil niet dat het naar de cloud doorgestuurd wordt.
Verwijderd
Cloudkey is leuk als je meerdere AP's hebt en eerdere gebruikers (gasten of privé). Als dat niet nodig is, dan is er niet echt veel voordeel van de Cloudkey.
Ja, je kan hem ergens draaien, zelfs bij Amazon AWS kan dat. Maar de configuratie bij Amazon is een kriem.
De cludkey wat dat betreft is simpel. Je kan de software ook draaien op een Raspberry pi of een kleine PC of MAC.
Ja, je kan hem ergens draaien, zelfs bij Amazon AWS kan dat. Maar de configuratie bij Amazon is een kriem.
De cludkey wat dat betreft is simpel. Je kan de software ook draaien op een Raspberry pi of een kleine PC of MAC.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 13:09 ]
Heb twee AC-Lite APs, 16 poorts PoE switch en straks dan dus de USG die allemaal via de controller gaan, heb de controller zoals eerder aangegeven op docker container draaien maar dat is niet echt ideaal.Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:05:
Cloudkey is leuk als je meerdere AP's hebt en eerdere gebruikers (gasten of privé). Als dat niet nodig is, dan is er niet echt veel voordeel van de Cloudkey.
Gebruik van de Cloudkey zorgt er bij mij voor (2 AP's Switch en USG) dat ik er verder geen omkijken meer naar heb. Dat is me die 85 euro meer dan waard.
Elk (vrij) uur dat ik er aan besteed is me uiteindelijk kostbaarder.
Maar de algehele setup is echt geweldig. Nog nooit een beter en betrouwbaardere Wifi setup gehad.
Elk (vrij) uur dat ik er aan besteed is me uiteindelijk kostbaarder.
Maar de algehele setup is echt geweldig. Nog nooit een beter en betrouwbaardere Wifi setup gehad.
Ik draai het ook in een docker container, maar dan op Ubuntu server. Het enige onderhoud wat daaraan gebeurd is af en toe de container updaten bij een nieuwe versie van de controller. Dat is 30 seconde werk (afhankelijk van je downloadsnelheid
)
Werkt verder prima hoor.
Werkt verder prima hoor.
Je kunt de controller ook offsite draaien
Ik beheer de AP's bij m'n ouders vanuit de UniFi controller die op mijn thuisserver in een VM (Ubuntu) draait. Werkt uitstekend, in de ERX bij m'n ouders een tunneltje naar mij toe gelegd zodat de AP's de VM kunnen bereiken.
Ik beheer de AP's bij m'n ouders vanuit de UniFi controller die op mijn thuisserver in een VM (Ubuntu) draait. Werkt uitstekend, in de ERX bij m'n ouders een tunneltje naar mij toe gelegd zodat de AP's de VM kunnen bereiken.
[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 09-08-2017 13:22 ]
Mhm denk t niet maar kan het ook even niet vinden in de interface. Waar zou t moeten zitten?m3gA schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:36:
[...]
Heb je QoS enabled? De USG moet die 480 gemakkelijk halen.
Klik bij devices op je usg. Dan configuration en dan smart queus aanvinken op je wan poort.tyfoon_2 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:28:
[...]
Mhm denk t niet maar kan het ook even niet vinden in de interface. Waar zou t moeten zitten?
Ik heb 3 AP AC Lite's in huis gemonteerd, werken nu een jaar tot volle tevredenheid.
Omdat we in de tuin zeer weinig signaal overhouden (dikke muren, HR++ glas), wil ik een AP AC Long range aanschaffen om in de garage te monteren. Hij hangt daar droog en heeft slechts 1 enkelsteens muurtje om hem heen.
Ik vraag me af of de LR versie veel voordeel biedt, tov de Lite. Tevens ben ik benieuwd of iemand ook deze mix heeft (dus lite en LR) en waarbij de handoverfunctie goed blijft werken. Ik heb de AP's zo ingesteld dat ze bij een bepaalde signaalsterkte de client eraf gooien, zodat hij vanzelf naar een beter AP op zoek gaat. Dit principe werkt erg goed en zou ik graag zo willen houden.
Edit: het gaat mij met name om gebruik op 5 GHz.
2,4 GHz komt wat makkelijker naar buiten, maar doordat die band volledig vol zit, werkt het erg slecht.
Omdat we in de tuin zeer weinig signaal overhouden (dikke muren, HR++ glas), wil ik een AP AC Long range aanschaffen om in de garage te monteren. Hij hangt daar droog en heeft slechts 1 enkelsteens muurtje om hem heen.
Ik vraag me af of de LR versie veel voordeel biedt, tov de Lite. Tevens ben ik benieuwd of iemand ook deze mix heeft (dus lite en LR) en waarbij de handoverfunctie goed blijft werken. Ik heb de AP's zo ingesteld dat ze bij een bepaalde signaalsterkte de client eraf gooien, zodat hij vanzelf naar een beter AP op zoek gaat. Dit principe werkt erg goed en zou ik graag zo willen houden.
2,4 GHz komt wat makkelijker naar buiten, maar doordat die band volledig vol zit, werkt het erg slecht.
[ Voor 10% gewijzigd door Joepla op 09-08-2017 13:43 ]
Met een beetje geluk kan ik vandaag mijn USG en 2e AC Pro ophalen. in ons nieuwe huis is het nu allemaal nog een beetje houtje touwtje. Ik gebruik KPN Glas 500/500 en ga daar eens mee experimenteren, zodat ik die hele Experiabox er uit kan pleuren (we gebruiken geen VOIP).
1 komt te hangen in de garage, waar hij nu al hangt, en de andere helemaal aan de andere kant van het huis. Ik will Fast Roaming gaan gebruiken om de problemen die we nu hebben (switchen van AC Pro naar Experiabox) kwijt zijn. Mochten 2 AC Pro's niet genoeg zijn, dan hang ik er eventueel nog een 3e bij.
1 komt te hangen in de garage, waar hij nu al hangt, en de andere helemaal aan de andere kant van het huis. Ik will Fast Roaming gaan gebruiken om de problemen die we nu hebben (switchen van AC Pro naar Experiabox) kwijt zijn. Mochten 2 AC Pro's niet genoeg zijn, dan hang ik er eventueel nog een 3e bij.
Jeps werkt om je VPN van je LAN te blokkeren, zelf een rule aan maken.zeroday schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:24:
[...]
klopt
zie hier wat info niet zozeer USG maar het geeft info hoe je het zou kunnen aanvliegen.
https://community.ubnt.co...s-to-the-LAN/td-p/1472442
LAN_OUT
Custom Group: Remote-Users ip block
Custom Group: LAN-Segment ip block
Deny rule: Source Remote-Users to LAN-Segment.
Je ziet ze dan ook netjes voorbij komen in syslog de deny rules, op LAN_IN zie je niets. Exact zoals het artikel beschrijft.
Als het je om de tuin gaat zou ik een mesh aan de buitenkant hangen. 5Ghz komt heel slecht door muren heen. En je kunt gewoon alle types door elkaar gebruiken.Joepla schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:37:
Ik heb 3 AP AC Lite's in huis gemonteerd, werken nu een jaar tot volle tevredenheid.
Mesh is eigenlijk een vorm van repeater lijkt me? Ik trek binnenkort toch een ethernetkabel naar de garage, dus da's het probleem niet.m3gA schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:36:
[...]
Als het je om de tuin gaat zou ik een mesh aan de buitenkant hangen. 5Ghz komt heel slecht door muren heen.
Mooi, hij komt dan in de Unifi Controller (op RPI) erbij. Goed om te weten.En je kunt gewoon alle types door elkaar gebruiken.
Mesh kan ook aangesloten op LAN, moet toch vanwege PoEJoepla schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:14:
[...]
Mesh is eigenlijk een vorm van repeater lijkt me? Ik trek binnenkort toch een ethernetkabel naar de garage, dus da's het probleem niet.
[...]
Mooi, hij komt dan in de Unifi Controller (op RPI) erbij. Goed om te weten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Aankoopadvies hoort niet thuis in dit topic, maar hoort in een eigen topic.
Aankoopadvies hoort niet thuis in dit topic, maar hoort in een eigen topic.