Yep, maar dan in wel 360p kwaliteit. Ik heb hem bekeken en wow, wat een aflevering! Ik bekijk hem maandag gewoon nogmaals in full hd.analogworm schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:22:
[...]
is die al te vinden dan? of heb je dat uit de gelekte scripts enzo?
De aflevering is dus gelekt uit India.analogworm schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:22:
[...]
Ben nu wel heel benieuwd, ik wacht nog even op de 1080P kwaliteit versie
Aflevering 4
Helaas van de kwaliteit, deze ga ik echt maandag opnieuw kijken!
Waarom moet dat plaatje erbij? Hetgeen je met dat plaatje insinueert vind ik toch wel richting een spoiler gaan, maar goed.spartacusNLD schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:28:
![]()
![]()
![]()
spoiler:wat een bazen aflevering
[afbeelding]
Overigens kan ik echt niet begrijpen dat mensen nu aflevering 4 al kijken. Ik snap het gevoel dat je niet kan wachten op een nieuwe aflevering, maar come on zeg... een aflevering in die crappy kwaliteit kijken. Een eerste kijkervaring is toch altijd uniek en dan wil je het toch gewoon in super goede kwaliteit zien.
[ Voor 29% gewijzigd door dvd-linden op 04-08-2017 20:00 ]
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
en dinsdag waarschijnlijk nog een keersjaak88 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:56:
Aflevering 4Helaas van de kwaliteit, deze ga ik echt maandag opnieuw kijken!
Vervelende is wel dat het nu nog langer duurt naar de volgende aflevering.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik ga stoppen met game of thrones, zo goed als episode 4 wordt het never never nooit meer. HOLY MOLY. ie-der-e seconde geweldig.
Of niet..Bossie schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:00:
[...]
en dinsdag waarschijnlijk nog een keer
Vervelende is wel dat het nu nog langer duurt naar de volgende aflevering.
[ Voor 61% gewijzigd door Devilscomrade op 04-08-2017 20:17 ]
Je hoopt dat dit soort aflevering je dortst naar meer doet stoppen, maar het omgekeerde gebeurd steeds.
Dat is wat deze serie zo goed doet, ze weten de mensen vast te houden.Nieuwevolger schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:34:
Je hoopt dat dit soort aflevering je dortst naar meer doet stoppen, maar het omgekeerde gebeurd steeds.
Kunnen alle opmerkingen over S07E04 onder een spoiler? Of ga er over discussiëren in e.o.a. darknet forum voor mijn part. Niet dat ik een moraalridder ben maar imho zijn er grenzen.
Nu verder want ik zit mentaal nog in deze episode.
Nu verder want ik zit mentaal nog in deze episode.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Verwijderd
Stelletje knuppels, nu wil ik ook aflevering 4 zien. Maar die 360p doen pijn aan mijn ogen vermoed ik. Oh gadver, mijn vrouw waar ik alles van GoT mee samenkijk weigert hem te gaan zien, dus ik krijg er ook nog eens ruzie van thuis....
Maarja, het is wel episode 4 en als ik het hier zo lees...
Edit: fuck it, ik ga in mijn mancave vanavond zitten en ga gewoon kijken, ik ben te verslaafd. Moet ik wel mijn mond houden tegen mijn vrouw, dat gaat natuurlijk lastig worden als dit zo'n vette episode is. Maar ik moet dit zien. Straks lees ik een spoiler, die animated gif hierboven is dat volgens mij ook al.
Maarja, het is wel episode 4 en als ik het hier zo lees...
Edit: fuck it, ik ga in mijn mancave vanavond zitten en ga gewoon kijken, ik ben te verslaafd. Moet ik wel mijn mond houden tegen mijn vrouw, dat gaat natuurlijk lastig worden als dit zo'n vette episode is. Maar ik moet dit zien. Straks lees ik een spoiler, die animated gif hierboven is dat volgens mij ook al.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 21:24 ]
fixeddvd-linden schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:58:
[...]
Waarom moet dat plaatje erbij? Hetgeen je met dat plaatje insinueert vind ik toch wel richting een spoiler gaan, maar goed.
Iedereen voor zich toch?dvd-linden schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:58:
[...]
Overigens kan ik echt niet begrijpen dat mensen nu aflevering 4 al kijken. Ik snap het gevoel dat je niet kan wachten op een nieuwe aflevering, maar come on zeg... een aflevering in die crappy kwaliteit kijken. Een eerste kijkervaring is toch altijd uniek en dan wil je het toch gewoon in super goede kwaliteit zien.
[ Voor 50% gewijzigd door spartacusNLD op 04-08-2017 21:20 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Arghh ik heb de verleiding niet kunnen weerstaan en in VHS kwaliteit gekeken
. Scheelt dat ik opgegroeid ben met het terugspoelen van videobanden.
Geweldige aflevering maar wacht liever op de beste kwaliteit en hoef je niet terugtespoelen
.
Geweldige aflevering maar wacht liever op de beste kwaliteit en hoef je niet terugtespoelen
Wat een aflevering..
spoiler:
wel erg slecht dat Dany na die eerste speer niet wat meer op d'r hoede is... Ach, Drogon lijkt er niet zoveel last van te hebben 
Aangezien ik een fantasy man ben is game of thrones al beter als band of brothers of andere top drama series voor mij. Had eigenlijk ook nooit verwacht dat iets the lord of the rings films ging overtreffen. Maar aangezien game of thrones niet een good vs evil verhaal is een vee volwassener maakt het verschil voor mij. Kan mij gewoon niet iets voorstellen wat game of thrones kan overtreffen.CryRaven schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:46:
[...]
Dat is wat deze serie zo goed doet, ze weten de mensen vast te houden.
Wellicht spreken we anders als we 20 jaar ouder zijnNieuwevolger schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:37:
[...]
Aangezien ik een fantasy man ben is game of thrones al beter als band of brothers of andere top drama series voor mij. Had eigenlijk ook nooit verwacht dat iets the lord of the rings films ging overtreffen. Maar aangezien game of thrones niet een good vs evil verhaal is een vee volwassener maakt het verschil voor mij. Kan mij gewoon niet iets voorstellen wat game of thrones kan overtreffen.
Verwijderd
Veranderd smaak? Het kan, maar ik ben al meer dan 30 jaar een SF / Fantasy man en dat is nooit weggegaan, mijn smaak voor muziek is wel veranderd, dus het zou kunnen, maar ik hoop dat jullie over 20 jaar nog net zo'n verfijnde smaak hebben als nuCryRaven schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:08:
Wellicht spreken we anders als we 20 jaar ouder zijn
Heb trouwens gisteren wel toevallig band of brothers aangezet op HBO en ik was wel verrast dat het er zo goed uitzag, maar ik heb hem toendertijd ook gekeken in SD kwaliteit (had hem origineel op DVD ooit). Dat streamen in HD is wel een stuk beter, zeker een mooie serie om ook weer eens terug te kijken en nu dan in HD.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 22:18 ]
Ik bedoelde als we twintig jaar verder zijn, welke series games of thrones hebben overtroffen.Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:17:
[...]
Veranderd smaak? Het kan, maar ik ben al meer dan 30 jaar een SF / Fantasy man en dat is nooit weggegaan, mijn smaak voor muziek is wel veranderd, dus het zou kunnen, maar ik hoop dat jullie over 20 jaar nog net zo'n verfijnde smaak hebben als nu
Heb trouwens gisteren wel toevallig band of brothers aangezet op HBO en ik was wel verrast dat het er zo goed uitzag, maar ik heb hem toendertijd ook gekeken in SD kwaliteit (had hem origineel op DVD ooit). Dat streamen in HD is wel een stuk beter, zeker een mooie serie om ook weer eens terug te kijken en nu dan in HD.
Smaak veranderd niet zo snel denk ik, ik ben zelf een fantasy en oorlog fan qua series.
spoilers aflevering 4:
spoiler:
ik weet al waarom niemand in Westeros scouts gebruikt om vijanden ver van tevoren te zien, je hebt geen scouts nodig met onverwoestbaar plotarmor! Maar dat was wel een bad ass gevecht op het einde, de reünie van de Stark familie waren ook leuk om te zien.
Misschien een klein detail, maar ik vond het gesprek met Dickon wel een van de hoogtepunten van de aflevering, de show heeft op meerdere plaatsen een beetje de touch met de echte tragedies van oorlog/geweld verloren maar dit gaf toch wel een leuk perspectief en maakte Dickon in een klap een interessant karakter.
En dan nog wat details, Davos is een goede bro. Ten eerde zijn grammatica verbetering tegenover Jon: "fewer", leuke knipoog naar Stannis. Ten tweede: "I've noticed you staring at her good heart"
Ik hoop echter niet dat er een geforceerde relatie tussen Jon en Daenerys aan gaat komen, als het goed uitgewerkt wordt kan het wel maar het is wel een van de cliches die zelfs de meest casual kijker voorspeld zal hebben, wat toch nooit leuk is als dat dan uitkomt.
Misschien een klein detail, maar ik vond het gesprek met Dickon wel een van de hoogtepunten van de aflevering, de show heeft op meerdere plaatsen een beetje de touch met de echte tragedies van oorlog/geweld verloren maar dit gaf toch wel een leuk perspectief en maakte Dickon in een klap een interessant karakter.
En dan nog wat details, Davos is een goede bro. Ten eerde zijn grammatica verbetering tegenover Jon: "fewer", leuke knipoog naar Stannis. Ten tweede: "I've noticed you staring at her good heart"
Ik hoop echter niet dat er een geforceerde relatie tussen Jon en Daenerys aan gaat komen, als het goed uitgewerkt wordt kan het wel maar het is wel een van de cliches die zelfs de meest casual kijker voorspeld zal hebben, wat toch nooit leuk is als dat dan uitkomt.
Verwijderd
Te laat voor mij
door dat plaatje ga ik hem nu juist kijken, dat voorspelt veel te veel goeds namelijk
Die 360p storen me niet eens zo, vind die tijd onderin wel erg irritant, maar als ik dat weg haal met mijn tv instellingen mis ik een onderkant en dat is ook niks met maar 360 pixels.
Ik ga hem maandag gewoon nog een keer kijken, mijn vrouw weigert mee te kijken omdat ze dit het verpesten van de serie vind. Maar ik kan me niet echt inhouden, als het aan mij lag keek ik nu heel seizoen 7 in 1 keer als dat online zou komen.
Ik meende ook dat er een script online was gezet over een aflevering, daar ligt voor mij wel een grens, ik wil de serie zien, een script lezen is niet leuk en vermoeiend ook (heb weleens bij een andere serie het geprobeerd toen er een script was geleaked, maar het leest echt lastig).
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 22:36 ]
nieuws: Criminelen zetten nieuwe aflevering Game of Thrones onlineanalogworm schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:22:
[...]
miicker in "[Serie] Game of Thrones Deel 2"
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Heb hem ook binnen, eerste scene bekeken, hoe aantrekkelijk het ook is, ik ga toch (proberen) te wachten met kijken, de kwaliteit en de het watermerk vind ik te storend, van GoT moet ik genieten, dat kan nu ook maar toch net iets minder 
Toch maar wachten op maandag.
Toch maar wachten op maandag.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Comment over afl 4d0s schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:33:
Wat een aflevering..
spoiler:wel erg slecht dat Dany na die eerste speer niet wat meer op d'r hoede is... Ach, Drogon lijkt er niet zoveel last van te hebben
spoiler:
Ja en dan ook als een duffe doos in het midden van het slagveld proberen die speer er uit te trekken 

Ach ja, als ze de tijdslijn met euron ietwat gerushed hebben omwille van dit soort afleveringen
analogworm schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:01:
[...]
Comment over afl 4
spoiler:Ja en dan ook als een duffe doos in het midden van het slagveld proberen die speer er uit te trekken
Ach ja, als ze de tijdslijn met euron ietwat gerushed hebben omwille van dit soort afleveringen
spoiler:
het zou echt veruit het meest onrealistisch van heel serie zijn als het dany was gelukt om die speer eruit te krijgen haha
Ik kon toch niet wachten, wat een aflevering! Wauw dit heb ik echt nog nooit gezien. Ik kan ook niet wachten om dit maandag in full HD te kijken! Ongeëvenaard !
Spoiler aflevering 4!
spoiler:
Wie red Jamie eigenlijk op het einde, Dickon of Bronn? Was niet heel goed te zien doordat het zo snel ging en de lage kwaliteit.
Aflevering 4:
spoiler:
Wauw,..! 

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Aflevering 4:Distoration schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:25:
Spoiler aflevering 4!
spoiler:Wie red Jamie eigenlijk op het einde, Dickon of Bronn? Was niet heel goed te zien doordat het zo snel ging en de lage kwaliteit.
spoiler:
Dat was Bronn
Overigens had ik spijt dat ik begon aan de episode in slechtere kwaliteit, maar dat was compleet weg aan het einde, wat fucking vet
Distoration schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:25:
Spoiler aflevering 4!
spoiler:Wie red Jamie eigenlijk op het einde, Dickon of Bronn? Was niet heel goed te zien doordat het zo snel ging en de lage kwaliteit.
spoiler:
Dacht eigenlijk dat de draak hem simpelweg zou grijpen maar Jamie gaat een ander einde krijgen dan drakenvoer.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Bossie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:04:
[...]
spoiler:Dacht eigenlijk dat de draak hem simpelweg zou grijpen maar Jamie gaat een ander einde krijgen dan drakenvoer.
spoiler:
Ook Tyrion vanaf de berg die aan het zeggen was; You fucking idiot
Dit deed mij toch wel denken dat het niet goed zou aflopen voor Jaime!
episode S07E04sjaak88 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:10:
[...]
spoiler:Ook Tyrion vanaf de berg die aan het zeggen was; You fucking idiotDit deed mij toch wel denken dat het niet goed zou aflopen voor Jaime!
spoiler:
De slotscene is wel een beetje dramatisch. Hij valt in een plas water, maar de indrukt word gewekt dat hij naar de bodem van de zee zinkt 
Verwijderd
Welke kanalen volgen jullie om die afleveringen na te beschouwen? Er zijn er zoveel.
Ik vind het niet erg om boekspoilers te lezen als het gaat om achtergrondinformatie - Bijvoorbeeld bij Euron: kan je genoeg info uit te boeken halen waarin ze benadrukken waarom het toch zo'n enorme eikel is. Leuke achtergrondinformatie.
Zegmaar de info die HBO uitzond op hun youtubekanaal met achtergrondinformatie over de great houses enzo, informatie die me beter helpt het verhaal te begrijpen. dat soort info vind ik leuk.
Maar ik heb ook weer videos gezien waarin weer dingen vertellen die in de serie nog niet aan bod zijn gekomen, dan vind ik het weer jammer. Hypotheses over hoe personage X personage Y verslaat want personage Z vindt object A ofzo. Dat vermijd ik liever.
Ik vind het niet erg om boekspoilers te lezen als het gaat om achtergrondinformatie - Bijvoorbeeld bij Euron: kan je genoeg info uit te boeken halen waarin ze benadrukken waarom het toch zo'n enorme eikel is. Leuke achtergrondinformatie.
Zegmaar de info die HBO uitzond op hun youtubekanaal met achtergrondinformatie over de great houses enzo, informatie die me beter helpt het verhaal te begrijpen. dat soort info vind ik leuk.
Maar ik heb ook weer videos gezien waarin weer dingen vertellen die in de serie nog niet aan bod zijn gekomen, dan vind ik het weer jammer. Hypotheses over hoe personage X personage Y verslaat want personage Z vindt object A ofzo. Dat vermijd ik liever.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 12:38 ]
Beste naar mijn mening is Preston Jacobs. Sommige vinden hem te negatief maar ik vind hem meer een gast die gewoon benoemt wat niet klopt of beter kanVerwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:37:
Welke kanalen volgen jullie om die afleveringen na te beschouwen? Er zijn er zoveel.
Uiteraard is het bespreken van de aflevering, zelfs nu hij gelekt is, niet toegestaan tot maandag ochtend vroeg. Zet het in ieder geval in spoiler tags met de vermelding erbij dat het over de gelekte aflevering gaat.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik volg er een paar naast Preston Jacobs hier al genoemd.Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:37:
[url link=https://www.youtube.com/channel/UCbWVzd99JVcMohJXAiHHH-A]Rawrist[/url] - reviews/q&a's/previews etc over afleveringen en heeft veel background informatie over Westeros.
[url link=https://www.youtube.com/channel/UCveZqqGewoyPiacooywP5Ig]Alt+Shift+X[/url] - Eigenlijk alleen episode recaps, wel erg informatief
[ Voor 6% gewijzigd door Terranova op 05-08-2017 13:31 ]
spoiler:
er is nu ook een 'echte' 720p gelekt
Aan 'spoilers' vanuit previews stoor ik me niet (kijk ze zelf ook) en boekvergelijkingen kunnen ook wel geinig zijn. Maar ik word wel gestoord van de episode 4 spoilers hier. Normaal weet ik dat ik redelijk veilig op een spoiler kan klikken omdat het informatie uit een preview ofzo bevat, of een stukje uit een boek. Maar nu bevat 50% of meer van de posts zwarte balken met informatie over episode 4. Nu kan ik daar prima van af blijven, maar kunnen we niet wachten met discussiëren over die aflevering tot ie ook daadwerkelijk officieel uitgebracht is? Nu praten een paar mensen met elkaar over de aflevering en die discussie begint maandag weer opnieuw. Beetje jammer als je 't mij vraagt. Doe het desnoods via PM als je zo graag wilt praten met iemand over de aflevering.
Ik volg podcasts, een aantal hebben "show only" en "book spoiler" uitzendingen zodat je niet te veel (of te weinig) info krijgt.Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:37:
Welke kanalen volgen jullie om die afleveringen na te beschouwen?
De enige Nederlandstalige lijkt "Een fris en vurig liedje" te zijn.
Een van de vlugste is The Joffrey of Podcasts. Meestal is het al 3 uur na de uitzending beschikbaar. Je kan wel de eerste 10 minuten skippen waar ze luisteraars bedanken, zeggen wat ze in het weekend hebben gedaan, etc. De rest is wel informatief hoewel ze hun podcast doorspekken van verzonnen afkortingen.
History of Westeros doet 2 shows per week die elk 2,5 uur duren, dus veel info te beluisteren.
Verwijderd
Dit was wellicht een handige afspraak geweest als je het gisteren neergezet had, nu is het al wat te laat.SomerenV schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:36:
Maar nu bevat 50% of meer van de posts zwarte balken met informatie over episode 4. Nu kan ik daar prima van af blijven, maar kunnen we niet wachten met discussiëren over die aflevering tot ie ook daadwerkelijk officieel uitgebracht is?
Ik heb hem zelf wel gedownload, maar moet hem nog kijken. Tot die tijd klik ik niet op spoilers en kijk hier ook niet veel, de schade haal ik wel in zodra ik hem gezien heb (de 360p versie of de versie op hbo maandagmiddag/avond).
Het stemt in iedergeval hoopvol dat iedereen zo enthousiast is.
als je nog afstamt uit de tijd van de divxjes dan boeit deze kwaliteit natuurlijk niksdvd-linden schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:58:
[...]
Waarom moet dat plaatje erbij? Hetgeen je met dat plaatje insinueert vind ik toch wel richting een spoiler gaan, maar goed.
Er zijn ook mensen die naar een film kunnen kijken in screener-kwaliteitThe_Scarabial schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:54:
[...]
als je nog afstamt uit de tijd van de divxjes dan boeit deze kwaliteit natuurlijk niksen gewoon nog een keer opnieuw kijken in goede kwaliteit
Verwijderd
Deze 360p versie is way better dan de divx 3.11 screeners die ik met kazaa lite en edonkey een jaar of 18 terug downloade en bekeek. Als ik deze kwaliteit in 1999 had gekregen was ik erg blij geweest
Edit: volgens wikipedia is kazaa lite uit 2002...
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 22:31 ]
Idd, maar toen had je ook nog geen retina displays of 4k monitorenVerwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:28:
Deze 360p versie is way better dan de divx 3.11 screeners die ik met kazaa lite en edonkey een jaar of 18 terug downloade en bekeek. Als ik deze kwaliteit in 1999 had gekregen was ik erg blij geweest
Klopt, toen keek je het op een 15" CRT monitor of op een 50cm CRT 4:3 tv. Op een 52" HD tv moet de kwaliteit echt een stuk beter zijn.Bossie schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 00:26:
[...]
Idd, maar toen had je ook nog geen retina displays of 4k monitoren
Vergeet ook niet dat toen films en series gemaakt waren om op lage resolutie gekeken te worden. Tegenwoordig zijn ze gemaakt voor HD en mis je echt belangrijke details als je het op een lagere resolutie kijkt.
Bijvoorbeeld de reden waarom on de originele Star Trek met verschillende uniformkleuren gewerkt werd is zodat je ook op een slechte (zwart-wit) tv waarop je de gezichten niet goed kon zien nog de verschillende personages uit elkaar kon houden...
[ Voor 42% gewijzigd door Mx. Alba op 06-08-2017 08:53 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
Er is nu een 720p versie met NL ondertiteling, maar helaas, dat is dezelfde 360p versie, maar dan geupscaled. Dus voor kwaliteit is het nog 1 nachtje slapen.Mx. Alba schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 08:50:
Tegenwoordig zijn ze gemaakt voor HD en mis je echt belangrijke details als je het op een lagere resolutie kijkt.
Ik stam zelf ook uit die tijd en toch zou ik nog steeds niet mijn eerste kijkervaring op deze manier willen verpesten. In mijn ogen is er ook niks mis met wat geduld hebben.The_Scarabial schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:54:
[...]
als je nog afstamt uit de tijd van de divxjes dan boeit deze kwaliteit natuurlijk niksen gewoon nog een keer opnieuw kijken in goede kwaliteit
4k en retina heb je ook niet veel aan als het maximaal haalbare full HD is.Bossie schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 00:26:
[...]
Idd, maar toen had je ook nog geen retina displays of 4k monitoren
grappig nu we het net over kwaliteit hebben zag net dit filmpje hoe Game of Thrones er uit zal hebben gezien als het in de jaren 90 gemaakt zal zijn. ( waarschijnlijk hebben veel mensen het al gezien maar is zeker waard om te kijken.)
YouTube: Game of Thrones - 1995 Style
de beeldkwaliteit mag dan naar hedendaagse maatstaven abominabel slecht zijn maar ik zal er zo naar kijken. Die VHS storing en de lage beetje blurry sd beelden hebben echt wel wat nostalgisch en romantisch. dat gevoel had ik een tijdje geleden ook toen ik naar een rear projector naar een film zat te kijken, blurry out of focus maar toch doet dat bij sommige films juist heel goed.
Sorry hoor, maar in 1995 was het beeld op TV echt niet zo blurry en vol storing als in dat filmpje.
Misschien als je ergens in het bos woonde en gebruik maakte van zo'n kamer-antennetje ofzo
Anyway, ik heb de gelekte versie op de HDD staan maar ga hem nog niet kijken. Wacht gewoon
lekker tot de HD versie te krijgen is. De gelekte versie kijk ik misschien daarna nog even om te
zien of er nog verschillen zijn, puur uit nieuwsgierigheid.
Misschien als je ergens in het bos woonde en gebruik maakte van zo'n kamer-antennetje ofzo
Anyway, ik heb de gelekte versie op de HDD staan maar ga hem nog niet kijken. Wacht gewoon
lekker tot de HD versie te krijgen is. De gelekte versie kijk ik misschien daarna nog even om te
zien of er nog verschillen zijn, puur uit nieuwsgierigheid.
Zo, ik heb veel kritiek op de huidige maatschappij en samenleving, maar wat ben ik blij dat we qua series toch op een heel ander niveau zitten dan hetgeen dat in dat filmpje geschetst wordt. Ik zou er niet aan moeten denken dat Game of Thrones op die manier vertoond zou worden.Bartosy schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:01:
[...]
grappig nu we het net over kwaliteit hebben zag net dit filmpje hoe Game of Thrones er uit zal hebben gezien als het in de jaren 90 gemaakt zal zijn. ( waarschijnlijk hebben veel mensen het al gezien maar is zeker waard om te kijken.)
de beeldkwaliteit mag dan naar hedendaagse maatstaven abominabel slecht zijn maar ik zal er zo naar kijken. Die VHS storing en de lage beetje blurry sd beelden hebben echt wel wat nostalgisch en romantisch. dat gevoel had ik een tijdje geleden ook toen ik naar een rear projector naar een film zat te kijken, blurry out of focus maar toch doet dat bij sommige films juist heel goed.
haha leuke intro idd, precies zoals veel series hun introtje maakten met die lachjes van de acteurs erin enzoBartosy schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:01:
[...]
4k en retina heb je ook niet veel aan als het maximaal haalbare full HD is.
Toen wist je niet beter.dvd-linden schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:52:
[...]
Zo, ik heb veel kritiek op de huidige maatschappij en samenleving, maar wat ben ik blij dat we qua series toch op een heel ander niveau zitten dan hetgeen dat in dat filmpje geschetst wordt. Ik zou er niet aan moeten denken dat Game of Thrones op die manier vertoond zou worden.
"When you grow up your heart dies"
Dat is helemaal waar hoor haha. Alleen ik zou er niet aan moeten denken dat ik het nu nog zo zou moeten kijken. Alhoewel het filmpje wel grappig gemaakt is en het ook klopt wat The_Scarabial zegt.
Ik vroeg me trouwens af wat de status van Edmure nu is. Hij zat opgesloten bij de Freys, maar daar zijn er geen meer van over sinds Arya daar heeft "opgeruimd". Zou Arya haar oom zelf hebben bevrijd, is er iemand anders zo aardig geweest hem te bevrijden, of moet hij nu rotten in zijn cel?
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Edmure is nog steeds een gevangene van de Lannisters. Hoe het met zijn vrouw zit ben ik wel weer benieuwd naar.Robtimus schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:19:
Ik vroeg me trouwens af wat de status van Edmure nu is. Hij zat opgesloten bij de Freys, maar daar zijn er geen meer van over sinds Arya daar heeft "opgeruimd". Zou Arya haar oom zelf hebben bevrijd, is er iemand anders zo aardig geweest hem te bevrijden, of moet hij nu rotten in zijn cel?
Kan er alsjeblieft niet over die gelekte afleveringen gesproken worden in wat voor vorm dan ook. Met uitzondering van ep 4 aangezien die inmiddels officieel gereleased is.
Net die ep4 gekeken en man man wat een beest van een aflevering
Ik kan niet wachten op ep5. Ben erg benieuwd wat er nu na deze battle, die ik zojuist in ep4 gezien heb, gaat gebeuren. Dany weet nu wel dat ze moet uitkijken voor de ballista's. Misschien dat ze de draken armor gaat geven?
Net die ep4 gekeken en man man wat een beest van een aflevering
Ik kan niet wachten op ep5. Ben erg benieuwd wat er nu na deze battle, die ik zojuist in ep4 gezien heb, gaat gebeuren. Dany weet nu wel dat ze moet uitkijken voor de ballista's. Misschien dat ze de draken armor gaat geven?
[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 07-08-2017 09:27 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Holy sh*t wat een battle op het einde. Ik heb echt op het puntje van mijn stoel gezeten en drie keer gedacht en gehoopt dat dit het einde van die vage Jamie Azor theorieën zou zijn. Deze veldslag werd wel heel wreed (letterlijk en figuurlijk) in beeld gebracht
spoiler:
@Zeror ik verbaas me er al over dat de draakjes geen pantsertje kregen - er is er al eerder eentje gewond geraakt. Ik denk overigens dat het probleem kleiner was als Dani eerst een air to ground assault training volgt
ze stelt haar draak nogal bloot aan de grondtroepen. Zo lang recht op je doel aanvliegen is risicovol.
@Sh0ckTr00per eens! Epische aflevering.. echt een payback momentje voor Dani, maar wel met wederom een verdrietige twist. Dat is wel een terugkerend thema: elke keer als iemand iets wint, verliest diegene ook wat.
@Sh0ckTr00per eens! Epische aflevering.. echt een payback momentje voor Dani, maar wel met wederom een verdrietige twist. Dat is wel een terugkerend thema: elke keer als iemand iets wint, verliest diegene ook wat.
[ Voor 2% gewijzigd door NiGeLaToR op 07-08-2017 10:30 . Reden: Spoiler :x ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Was het trouwens meer mensen opgevallen dat zo'n draak er van de zijkant best wel uitziet als een kip met schubben?
das niet helemaal waar ik heb vorig jaar nl elke dag (een dag was ie later) rond half 8 smorgens in de trein de nieuwe aflevering kunnen kijken via de HBO appVerwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:53:
[...]
Als je moet werken begrijp ik wel dat je hem na het werk gaat kijken![]()
Maar Ziggo was vorige week niet zo sloom, omstreeks 16.00 stond hij al online. Vorig jaar toen HBO er nog was (zeg maar als tv zender) was het altijd om 20.00 uur, dus het was er in iedergeval vorige week een stuk eerder.
Verwijderd
Dan moet je wel het geluk hebben een uur te moeten reizen in de trein, anders kom je na deze aflevering opeens uit in een plaats die een stuk verder ligt dan waar je moet zijnWognummer schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:05:
das niet helemaal waar ik heb vorig jaar nl elke dag (een dag was ie later) rond half 8 smorgens in de trein de nieuwe aflevering kunnen kijken via de HBO app
ik had het geluk dat tussen zaandam en sloterdijk een tunnel zat waar het meestal stopteVerwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:07:
[...]
Dan moet je wel het geluk hebben een uur te moeten reizen in de trein, anders kom je na deze aflevering opeens uit in een plaats die een stuk verder ligt dan waar je moet zijn
de aflevering is echt GEWELDIG wow vanavond nog een keer kijken met mn vrouw (hopen dat ze niet meeleest... stomme notificaties die ik aan heb gezet op de thuis pc
@mark-k ja.. en een soort krop, zo'n keelzak. Niet zo.. gestroomlijnd ofzo.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Er zijn wetenschappers die beweren dat de kip afstamt van de t-rex, dus zo gek is die gedachte nietmark-k schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:01:
Was het trouwens meer mensen opgevallen dat zo'n draak er van de zijkant best wel uitziet als een kip met schubben?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Jammer dat de beeldkwaliteit streamend naar de Chromecast bij GoT zo matig is bij Ziggo. Lijkt wel 520P kwaliteit. Dan wint het downloaden nog steeds qua kwaliteit.Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:53:
[...]
Als je moet werken begrijp ik wel dat je hem na het werk gaat kijken![]()
Maar Ziggo was vorige week niet zo sloom, omstreeks 16.00 stond hij al online. Vorig jaar toen HBO er nog was (zeg maar als tv zender) was het altijd om 20.00 uur, dus het was er in iedergeval vorige week een stuk eerder.
Mijn opmerking is in het gepoets ook per ongeluk verdwenen dus nog maar een keertje (dit keer maar zonder tags dan
)
Waarom zou Dany in godsnaam elke keer haaks op de linie aanvallen ipv parallel, dan heb je echt 10 keer zoveel ventjes in een keer, en dan die keer dat ze wel parallel aanvalt verbrand ze al het voedsel ipv de ventjes, niet heel slim.
Viel me trouwens ook op dat een kerel met stalen armour die midden in de blast komt meteen tot as vergaat, maar een houten kar blijft nog netjes rollen.
Waarom zou Dany in godsnaam elke keer haaks op de linie aanvallen ipv parallel, dan heb je echt 10 keer zoveel ventjes in een keer, en dan die keer dat ze wel parallel aanvalt verbrand ze al het voedsel ipv de ventjes, niet heel slim.
Viel me trouwens ook op dat een kerel met stalen armour die midden in de blast komt meteen tot as vergaat, maar een houten kar blijft nog netjes rollen.
Aangezien hij in de boeken in Casterly Rock zat zou hij nu weleens bevrijd kunnen zijn. Het alternatief is dat hij in de Twins zat maar dan had Arya hem wel bevrijd.CryRaven schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:26:
Edmure is nog steeds een gevangene van de Lannisters. Hoe het met zijn vrouw zit ben ik wel weer benieuwd naar.
Ik zou die draken vooral gebruiken als scouts en een soort guerrilla oorlog voeren, dan lopen ze geen risico en zijn ze het nuttigst. In sieges en grote veldslagen lopen ze wel risico's, ik zou ze dan ook met mate inzetten en echt hit en run toepassen.mark-k schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:58:
Mijn opmerking is in het gepoets ook per ongeluk verdwenen dus nog maar een keertje (dit keer maar zonder tags dan)
[ Voor 53% gewijzigd door ph4ge op 07-08-2017 12:01 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Oeps, sorry! Ik moet toch mijn draakje dat die reacties weggebrand heeft wat beter africhten om collateral damage te verminderen...mark-k schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:58:
Mijn opmerking is in het gepoets ook per ongeluk verdwenen dus nog maar een keertje (dit keer maar zonder tags dan)
Haaks aanvallen is natuurlijk wel imposanter, maar volgens mij heb je gewoon gelijk. Een strafe parallel aan de linie zou veel efficiënter zijn denk ik. Maar ja, het is ook niet zo dat ze weten hoe air to ground attacks het beste werken, want er zijn al in honderden jaren geen draken geweest en luchtmacht kennen ze ook niet.
Ze had ook meer op de soldaten in formatie kunnen focussen, je ziet dat ze steeds weer de karavaan aanvalt.Mx. Alba schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:04:
[...]
Oeps, sorry! Ik moet toch mijn draakje dat die reacties weggebrand heeft wat beter africhten om collateral damage te verminderen...
Haaks aanvallen is natuurlijk wel imposanter, maar volgens mij heb je gewoon gelijk. Een strafe parallel aan de linie zou veel efficiënter zijn denk ik. Maar ja, het is ook niet zo dat ze weten hoe air to ground attacks het beste werken, want er zijn al in honderden jaren geen draken geweest en luchtmacht kennen ze ook niet.
in de karavaan zit het voedsel he... een leger zonder voedsel is ook heel snel geen leger meerBossie schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:08:
[...]
Ze had ook meer op de soldaten in formatie kunnen focussen, je ziet dat ze steeds weer de karavaan aanvalt.
Precies daarom was het verstandig te proberen dat te conserveren.. Immers moeten Dothraki ook eten toch?Wognummer schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:11:
[...]
in de karavaan zit het voedsel he... een leger zonder voedsel is ook heel snel geen leger meer
Ach ja, het was wel vet beeld iig
Er zat niet alleen voedsel in, maar ook het goud van de tyrells wat ze hadden meegenomen van highgarden.Wognummer schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:11:
[...]
in de karavaan zit het voedsel he... een leger zonder voedsel is ook heel snel geen leger meer
Als ik mijn draken in ging zetten zou ik ze wel wat armor geven, is toch wat veiliger tegen de ballista's.
Erg vette aflevering en eigenlijk besefte ik mij deze aflevering hoe weinig Starks er eigenlijk overleden zijn in deze serie, afgezien van de ouders en oudste broer haha.
Laten we trouwens niet vergeten dat de mooiste drakenmoeder van de zeven koninkrijken zelf geen tactisch meesterbrein is. En dat het dus eigenlijk logisch is dat ze doet wat ze deed omdat ze het meer op gevoeld deed en in de overtuiging is dat haar draken niet gewond kunnen raken. Zo zie je ook hoe ze die salvo pijlen afweerde met de borst van haar draak.
Gelukkig is haar draak enkel in de schouder geraakt en komt ze met een waarschuwing weg. Ik had veel erger verwacht eigenlijk!
Laten we trouwens niet vergeten dat de mooiste drakenmoeder van de zeven koninkrijken zelf geen tactisch meesterbrein is. En dat het dus eigenlijk logisch is dat ze doet wat ze deed omdat ze het meer op gevoeld deed en in de overtuiging is dat haar draken niet gewond kunnen raken. Zo zie je ook hoe ze die salvo pijlen afweerde met de borst van haar draak.
Gelukkig is haar draak enkel in de schouder geraakt en komt ze met een waarschuwing weg. Ik had veel erger verwacht eigenlijk!
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Tarly zegt wel op een gegeven moment: "The gold has safely arrived King Landing".CryRaven schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:23:
[...]
Er zat niet alleen voedsel in, maar ook het goud van de tyrells wat ze hadden meegenomen van highgarden.
Als ik mijn draken in ging zetten zou ik ze wel wat armor geven, is toch wat veiliger tegen de ballista's.
Zit er wel echt goud in? Ik had de indruk dat het enkel om voedsel ging
bl44t
Verwijderd
Distoration schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:25:
Wie red Jamie eigenlijk op het einde, Dickon of Bronn? Was niet heel goed te zien doordat het zo snel ging en de lage kwaliteit.
Ik zie het niet terug nu de HD versie online gekomen is.Terranova schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:31:
Dat was Bronn
Hoe weet je zo zeker dat dit Bronn is?
Nou begin ik wel aan mezelf te twijfelen, ik meende beslist een kar met goud te zien.YaaD schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:39:
[...]
Tarly zegt wel op een gegeven moment: "The gold has safely arrived King Landing".
Zit er wel echt goud in? Ik had de indruk dat het enkel om voedsel ging
Zal wel komen omdat ik de 360p versie gezien heb
Hij ziet een wit paard in z'n laatste keer in beeld en is relatief dichtbij, er zijn 2 witte paardenbiefstukjes bij het laatste shot.Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:44:
[...]
[...]
Ik zie het niet terug nu de HD versie online gekomen is.
https://www.reddit.com/r/..._to_kings_landing_or_not/CryRaven schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:48:
[...]
Nou begin ik wel aan mezelf te twijfelen, ik meende beslist een kar met goud te zien.
Natuurlijk niet de beste bron, maar niet de enige die twijfelt
bl44t
Ik dacht ook Bronn, het was een wit paard (we zagen Bronn naar een wit paard kijken nadat hij van de Ballista gegooid was?). De persoon die Jaime van z'n paard gooit lijkt me ook niet iemand met een harnas te zijn (anders was Dickon nog een optie geweest, maar dat lijkt me dus niet).Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:44:
[...]
[...]
Ik zie het niet terug nu de HD versie online gekomen is.
Ik zou niet weten wie anders het nog zou kunnen zijn? Randyll Tarly zou het enige belangrijke personage zijn dat daar ook nog aanwezig was, maar die lijkt het me ook niet te zijn. Dus tenzij ik iets gemist heb lijkt Bronn me ook de meest aangewezen man te zijn.
(wat ik wel opvallend vond trouwens, Bronn lijkt me niet de man om z'n leven zo zwaar te riskeren, hij weet perfect wat z'n capaciteiten zijn en waar z'n limieten liggen. Had in die slag al 2 keer op z'n donder gehad; dus ik zou het een klein beetje out of character vinden. Nuja, hij wil wel verdomd graag z'n kasteel
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Verwijderd
Ik was er tijdens onze vakantie wel blij mee, maar had ook een paar keer dat de kwaliteit opeens omlaag ging en daarna werd het weer beter, erg irritant.alwaysleft schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:28:
Jammer dat de beeldkwaliteit streamend naar de Chromecast bij GoT zo matig is. Lijkt wel 520P kwaliteit. Dan wint het downloaden nog steeds qua kwaliteit.
Ik zal vanavond eens erop letten, ik had er niet aan gedacht om naar de kleur van het paard te kijken. Ik probeerde hem net te pauzeren, maar het lukt me niet om het gezicht van dus waarschijnlijk Bronn op het scherm te krijgen op precies het juiste moment.Jebus4life schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:49:
Ik dacht ook Bronn, het was een wit paard (we zagen Bronn naar een wit paard kijken nadat hij van de Ballista gegooid was?). De persoon die Jaime van z'n paard gooit lijkt me ook niet iemand met een harnas te zijn (anders was Dickon nog een optie geweest, maar dat lijkt me dus niet).
Ik zou niet weten wie anders het nog zou kunnen zijn?
(wat ik wel opvallend vond trouwens, Bronn lijkt me niet de man om z'n leven zo zwaar te riskeren, hij weet perfect wat z'n capaciteiten zijn en waar z'n limieten liggen. Had in die slag al 2 keer op z'n donder gehad; dus ik zou het een klein beetje out of character vinden. Nuja, hij wil wel verdomd graag z'n kasteel)
Mijn vrouw denkt ook dat het Bronn is, maar we vinden Bronn ook heel berekenend, dus we snappen het ook niet echt. Ik weet trouwens niet of dat nu echt met het kasteel te maken heeft, dan moet hij wel heel snel dat bedacht hebben, het is een kwestie van een seconde of twee dat hij dat dan bedacht moet hebben en moet ingrijpen.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2017 12:54 ]
Verwijderd
Voor wie binnenkort naar Ikea gaat, kijk eens bij de kleedjes
https://qz.com/1047018/ga...ca8b6e2&mc_eid=bce11e1a06
YouTube: Designing the Middle Ages: The Costumes of GoT
https://qz.com/1047018/ga...ca8b6e2&mc_eid=bce11e1a06
YouTube: Designing the Middle Ages: The Costumes of GoT
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2017 12:59 ]
De enige die ik dan zou kunnen bedenken is Tyrion, aangezien Jamie hem in het verleden ook gered heeft.Jebus4life schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:49:
[...]
Ik dacht ook Bronn, het was een wit paard (we zagen Bronn naar een wit paard kijken nadat hij van de Ballista gegooid was?). De persoon die Jaime van z'n paard gooit lijkt me ook niet iemand met een harnas te zijn (anders was Dickon nog een optie geweest, maar dat lijkt me dus niet).
Ik zou niet weten wie anders het nog zou kunnen zijn? Randyll Tarly zou het enige belangrijke personage zijn dat daar ook nog aanwezig was, maar die lijkt het me ook niet te zijn. Dus tenzij ik iets gemist heb lijkt Bronn me ook de meest aangewezen man te zijn.
(wat ik wel opvallend vond trouwens, Bronn lijkt me niet de man om z'n leven zo zwaar te riskeren, hij weet perfect wat z'n capaciteiten zijn en waar z'n limieten liggen. Had in die slag al 2 keer op z'n donder gehad; dus ik zou het een klein beetje out of character vinden. Nuja, hij wil wel verdomd graag z'n kasteel)
Maar dat is voornamelijk als motief, hij is simpelweg te ver weg.
En bovendien leek mij diegene ook een stuk langer dan Tyrion. Ik denk dat het Bronn is.Bossie schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:00:
[...]
De enige die ik dan zou kunnen bedenken is Tyrion, aangezien Jamie hem in het verleden ook gered heeft.
Maar dat is voornamelijk als motief, hij is simpelweg te ver weg.
Godverdomme wat een aflevering
Ben nog niet klaar om er verder over uit te wijden, ben nog na aan het genieten 
Edit: kan 't toch niet laten me een beetje in de discussie te mengen. Degene die Jamie van 't paard beukt is Bron.
Hier is Bron terwijl ie op de Dorthraki af rijdt:

Let op de kleur van de kleding, z'n kapsel en z'n handschoen.
En hier gaat Jamie te water:

Edit: kan 't toch niet laten me een beetje in de discussie te mengen. Degene die Jamie van 't paard beukt is Bron.

[ Voor 63% gewijzigd door SomerenV op 07-08-2017 14:27 ]
Lekker hoor die screens zonder spoiler tags
Moderators aan het vakantie vieren tegenwoordig?

Aflevering is offcieel uit dus spoiler tags zijn niet nodig.s0kkie schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:29:
Lekker hoor die screens zonder spoiler tags![]()
Sterkste aflevering van dit seizoen tot nu toe. Leuke opbouw naar de battle toe, vanaf het begin wist je dat er wel iets episch moest gaan gebeuren.Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Je weet dat wanneer de aflevering officieel uit is in de VS en je hem nog niet gezien hebt je dit topic moet vermijden als de pest. Nu wordt hier gewoon EP04 besproken, en dat kan (wat mij betreft) zowel via tekst als beeld.s0kkie schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:29:
Lekker hoor die screens zonder spoiler tags![]()
True, maar elke muppet met een beetje basisinzicht snapt dat je het meeste rendement hebt als je vuur alleen maar mannetjes raakt ipv dat 90 procent van je aanval in het gras eindigt.Mx. Alba schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:04:
[...]
Oeps, sorry! Ik moet toch mijn draakje dat die reacties weggebrand heeft wat beter africhten om collateral damage te verminderen...
Klopt, maar ze zeggen een kwartier ervoor nog dat de Dothraki een probleem hebben met voedsel nu the Reach verloren is, lijkt me dan dat je de mannetjes die het gestolen hebt sloopt en dan het voer zelf mee terug neemt. Enige reden die ik kan bedenken is dezelfde reden dat de Lannisters nu afgeslacht zijn daar, het duurt een stuk langer om met karretjes heen en weer te rijden.Wognummer schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:11:
[...]
Noem je Dany nou een Muppet?mark-k schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:36:
[...]
True, maar elke muppet met een beetje basisinzicht snapt dat je het meeste rendement hebt als je vuur alleen maar mannetjes raakt ipv dat 90 procent van je aanval in het gras eindigt.
[...]
Klopt, maar ze zeggen een kwartier ervoor nog dat de Dothraki een probleem hebben met voedsel nu the Reach verloren is, lijkt me dan dat je de mannetjes die het gestolen hebt sloopt en dan het voer zelf mee terug neemt. Enige reden die ik kan bedenken is dezelfde reden dat de Lannisters nu afgeslacht zijn daar, het duurt een stuk langer om met karretjes heen en weer te rijden.
Tarly zegt all the gold has arrived safely in King's Landing, die karavaan was alleen nog het voedsel dat ze moesten meenemen. Tarly, Tarly jr., en Bronn waren ook bezig met die boeren overhalen om hun spul mee te geven en dat duurde langer, dus redelijk simpel sommetje.CryRaven schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:48:
[...]
Nou begin ik wel aan mezelf te twijfelen, ik meende beslist een kar met goud te zien.
Blijkbaar niet want ik zei dat die het wel zouden snappen
[ Voor 17% gewijzigd door mark-k op 07-08-2017 14:44 ]
Damn ik kan niet wachten tot vanavond om deze aflevering te kijken... Als ik alles hier zo zie is het een onvervalst epische aflevering!
@Mx. Alba bijpassend diner tip: bbq!
Speklapjes, die branden zo lekker
Wild paard schijnt het ook goed te doen

Uiteraard is het Bronn, als Jaime dood gaat is hij zijn kasteel kwijtSomerenV schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:22:
Godverdomme wat een afleveringBen nog niet klaar om er verder over uit te wijden, ben nog na aan het genieten
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gehaktballetjes van de Ikea dan dus?
[ Voor 12% gewijzigd door mark-k op 07-08-2017 15:39 ]
Met dragonsaus?
Anyway:
- Bronn redt Jaime.. weer.
- Voedseltekort is bij de Unsullied in dat andere kasteel. De Dothraki waren nog niet in actie gekomen.
Ik heb Jon niet zien knielen btw.. kunnen ze niet beter een setje worden?
Hadden jullie de teasertrailerdingest van E5 al gezien?
Tante en achterneef? Lijkt me niet zo'n heel strak ideeNiGeLaToR schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:39:
Nee de Unsullied hebben idd geen voedsel in Casterly Rock omdat de Lannisters dat leeggehaald hadden, maar Dany zegt zelf dat de Dothraki een probleem hebben nu het voedsel van the Reach weg is. Beetje dom om het dan te verbranden.NiGeLaToR schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:39:
[...]
Met dragonsaus?![]()
Anyway:
- Bronn rest Jaime.. weer.
- Voedseltekort is bij de Unsullied in dat andere kasteel. De Dothraki waren nog niet in actie gekomen.
Hadden jullie de teasertrailerdingest van E5 al gezien?
Oh en aub geen E05 preview spoilers plaatsen
de Targaryens deden dat toch echt al eerder dan Jaime en Cercei hoorSomerenV schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:40:
[...]
Tante en achterneef? Lijkt me niet zo'n heel strak ideeHet zijn tenslotte geen Lannisters
Plus dat ze het niet weten, krijgen ze nog zo'n mooi Luke Skywalker momentje
Oh en het is tante en neef, niet achterneef. Jon is de zoon van haar broer.
[ Voor 23% gewijzigd door mark-k op 07-08-2017 15:43 ]
Maar wel Targaryens en die trouwden ook heel vaak met familieleden (broers en zussen, neven en nichten) om het bloed "puur" te houden...SomerenV schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:40:
[...]
Tante en achterneef? Lijkt me niet zo'n heel strak ideeHet zijn tenslotte geen Lannisters
Oh shizzle.. das inderdaad wellicht niet optimaal.SomerenV schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:40:
[...]
Beetje vervelend dat ze nu wat machtwellustig wordt. Dreigt een gevalletje 'falling down' te worden.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic