Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:41

Punkrocker

Mostly harmless

Oh oh...

En ik moet al zo oppassen voor spoilers. :(

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Chiron schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:34:
Gendry is in de leer geweest bij een van de (3?) smids die Valyrian steel kon (her)smeden. Dat is wel een dingetje.

Als de throne daadwerkelijk Vayrian steel bevat (en het is bekend dat de throne scherpe randjes heeft, die in al die jaren scherp zijn gebleven, 3x raden wat een van de eigenschappen is van Valyrian steel):

Al dan niet met hulp van een draak smelt de throne uitelkaar, en Gendry smeedt er vervolgens nieuwe Valyrian steel zwaarden van.

Of:

Denk aan Jon, Dany, de Iron throne en een draak in 1 ruimte, daar moet ook wel iets interessants mee kunnen gebeuren.
Voor het maken van nieuw Valyrian steel is onder andere drakenvuur nodig, en (Targaryen?) bloed (bloodspell, maar dat kan net zo goed letterlijk bloed zijn).
Dat zou in lijn kunnen zijn met de legende van Azor Ahai. Lightbringer is gecreeerd mede dankzij het bloed van Nissa Nissa nadat hij het zwaard in haar hart stak.
De vraag is natuurlijk wel, is Valyrian steel in de handen van iedereen effectief tegen white walkers, of is dat een Targaryan dingetje? Ik verwacht ook dat Gendry snel terug zal komen en vermoed nog steeds dat hij de 'overleden' zoon is van Cercei en Robert is.

Als Valyrian steel effectief blijkt te zijn dan verwacht ik dat het verhaal de volgende kant op zal gaan. Er zal niet genoeg staal zijn voor de overgebleven Westeros manschappen die overblijven na de uitgeputte oorlog, een oorlog die voor niemand een positief resultaat oplevert. Westeros verenigd zich, maar alleen de beste 'swordsmen' van Westeros (en Essos) krijgen een Valyrian steel zwaard om de Night King te vernietigen; Jon Snow, Arya Stark, Sandor Clegane, Jaime Lannister, Brienne of Tarth, Jorah Mormont, en wellicht ook Tormund, Bronn en Daario Naharis. Zij zullen de laatste hoop zijn, o.i.d.

Jon en Danny sneuvelen en daarmee is Targaryan uitgestorven, waardoor Gendry als enige claim heeft op de troon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:33:
[...]

De vraag is natuurlijk wel, is Valyrian steel in de handen van iedereen effectief tegen white walkers, of is dat een Targaryan dingetje? Ik verwacht ook dat Gendry snel terug zal komen en vermoed nog steeds dat hij de 'overleden' zoon is van Cercei en Robert is.

Als Valyrian steel effectief blijkt te zijn dan verwacht ik dat het verhaal de volgende kant op zal gaan. Er zal niet genoeg staal zijn voor de overgebleven Westeros manschappen die overblijven na de uitgeputte oorlog, een oorlog die voor niemand een positief resultaat oplevert. Westeros verenigd zich, maar alleen de beste 'swordsmen' van Westeros (en Essos) krijgen een Valyrian steel zwaard om de Night King te vernietigen; Jon Snow, Arya Stark, Sandor Clegane, Jaime Lannister, Brienne of Tarth, Jorah Mormont, en wellicht ook Tormund, Bronn en Daario Naharis. Zij zullen de laatste hoop zijn, o.i.d.

Jon en Danny sneuvelen en daarmee is Targaryan uitgestorven, waardoor Gendry als enige claim heeft op de troon.
Mooie theorie, maar ik hoop (en denk) dat dit echt niet zal gaan gebeuren. Gendry zal een belangrijke rol krijgen bij het minen en vooral smeden van wapens uit Dragon Glass, misschien nog wel iets meer dan dat omdat hij een Baratheon is (en misschien de zoon van Cersei, wat ik me afvraag). Maar een heel belangrijke rol zal hij niet krijgen. Daarnaast denk ik niet dat iemand die eigenlijk tot nu toe een nietszeggende rol had straks op de Iron Throne zal zitten nadat de White Walkers verslagen zijn.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nog wel gebeuren dat er meer valyrien steel bij komt. Tien tegen 1 dat op de een of andere manier draken iets te maken hebben met het maken van het spul. Gendry is een smid die supergoed is (zie die stierenhelm in seizoen 1) en we hebben nu ook draken. Tot slot blijkt valyrien steel te helpen tegen de walkers en zit Sam in de citadel als enige competente Maester die daadwerkelijk iets leert en nuttigs doet. Hij heeft de ongeneeslijke ziekte greyscale al genezen, het geheim van het staal zal er ook nog wel bij kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:14:
Ik zie nog wel gebeuren dat er meer valyrien steel bij komt. Tien tegen 1 dat op de een of andere manier draken iets te maken hebben met het maken van het spul. Gendry is een smid die supergoed is (zie die stierenhelm in seizoen 1) en we hebben nu ook draken. Tot slot blijkt valyrien steel te helpen tegen de walkers en zit Sam in de citadel als enige competente Maester die daadwerkelijk iets leert en nuttigs doet. Hij heeft de ongeneeslijke ziekte greyscale al genezen, het geheim van het staal zal er ook nog wel bij kunnen.
Ik denk zelf dat draken wel in het proces zitten van Valyrian steel, maar dat er ook nog veel andere soorten andere magie ter pas komt bij het maken. Daardoor verwacht ik helaas niet dat iemand er nog achter zal komen hoe het gemaakt wordt.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
miicker schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:52:
[...]

Mooie theorie, maar ik hoop (en denk) dat dit echt niet zal gaan gebeuren. Gendry zal een belangrijke rol krijgen bij het minen en vooral smeden van wapens uit Dragon Glass, misschien nog wel iets meer dan dat omdat hij een Baratheon is (en misschien de zoon van Cersei, wat ik me afvraag). Maar een heel belangrijke rol zal hij niet krijgen. Daarnaast denk ik niet dat iemand die eigenlijk tot nu toe een nietszeggende rol had straks op de Iron Throne zal zitten nadat de White Walkers verslagen zijn.
Ik ben de serie ook weer opnieuw aan het bekijken, en Gendry heeft eigenlijk een grotere rol dan ik me herinner. Ook de omschrijving van Cercei's eerste zoon met Robert lijkt meer betekenis te hebben. Maar goed, dikke kans dat ik er naast zit.

Toch denk ik niet dat het einde van de serie draait om de troon, dat zal een overblijvertje worden. Alles draait natuurlijk om koning winter. Ik zou er trouwens ook niet van staan te kijken dat er doden terugkomen in het laatste seizoen, niet iedereen is gecremeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-09 13:57
[...]

Er is bij lange na niet genoeg valyrian steel om zoveel mensen een dergelijk zwaard te geven. Daarnaast zijn de zwaarden die er zijn onbetaalbare familie erfstukken die in principe nooit afgegeven zullen worden door hen die erover beschikken.

En Arya en Jaime bij de beste swordsmen? In straight up 1v1 verliest Arya van elke half getrainde knight, en Jaime stelt na het verlies van zijn hand niks meer voor als vechter.

Daario heeft overigens al n Dothraki zwaard van valyrian steel.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Chiron schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:35:
[...]

Zou hij zich op dat moment beseffen dat Tyrion dus echt niet achter de dood van Joffrey zat, en dus weer een extra zetje in de relatie tussen Jaime en Cersei, die Tyrion koste wat kost dood wil hebben?
Beseffen? De oma zegt het toch recht in zijn raap?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ze moeten de mountain gewoon 2 varyan zwaarden geven om solo te gaan tegen een zombie reus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Mandrake466 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:36:
[...]

Beseffen? De oma zegt het toch recht in zijn raap?
Ik gok dat hij bedoelt dat Jaime op dat moment eraan dacht dat zn zus zijn broertje heeft willen vermoorden terwijl hij onschuldig was, maar dat lijkt me niet aangezien hij al redelijk wist dat hij onschuldig was na de gesprekken met Tyrion. Jaime dacht gewoon 'omg wtf deze bitch heeft gewoon mn zoon vermoord en ze komt er nu simpel van af'.

Afbeeldingslocatie: http://images5.fanpop.com/image/polls/1105000/1105268_1345577556028_full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 15:58
Ik dacht dat de titel van de reeks, a Song of Ice and Fire, sloeg op de strijd tussen goed (Lord of Light, vuur) en slecht (Night's King, ijs). Maar wellicht slaat de titel op Jon (ijs) en Danny (vuur) die samenwerken om the seven kingdoms te redden?

Overigens verwacht ik wel dat éérst Danny op de troon komt te zitten en pas in seizoen 8 de Night's King verslagen wordt. Hoeveel afleveringen had seizoen 7 ook al weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

St@m

@ Your Service

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:50:
Ik dacht dat de titel van de reeks, a Song of Ice and Fire, sloeg op de strijd tussen goed (Lord of Light, vuur) en slecht (Night's King, ijs). Maar wellicht slaat de titel op Jon (ijs) en Danny (vuur) die samenwerken om the seven kingdoms te redden?

Overigens verwacht ik wel dat éérst Danny op de troon komt te zitten en pas in seizoen 8 de Night's King verslagen wordt. Hoeveel afleveringen had seizoen 7 ook al weer?
Lord of the ligth "goed" :?
Ik weet niet wie het is en of die daadwerkelijk bestaat, maar dingen die in zijn naam uitgevoerd worden goed noemen vind ik wat overdreven :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
St@m schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:54:
[...]
Lord of the ligth "goed" :?
Ik weet niet wie het is en of die daadwerkelijk bestaat, maar dingen die in zijn naam uitgevoerd worden goed noemen vind ik wat overdreven :P
Ach is met onze god niet anders ;) en hij heeft mensen terug gebracht van de dood, moet toch ergens iets goeds aan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 15:10
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:50:
Maar wellicht slaat de titel op Jon (ijs) en Danny (vuur) die samenwerken om the seven kingdoms te redden?
Nou ja... Mellisandre zei ook dat ze Ice en Fire samengebracht had, waarop ze doelde op Danny en Jon.. Dus lijkt mij iig dat de titel op hun 2en slaat ;) (en zoals vaak bij JRRM zal het nog wel dubbel interpreteerbaar zijn..)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik lees allerlei theoriën over een happy end aan GOT. Heel de wereld die na een oorlog uitgeput de white walkers gaat verslaan, valerian steel wat uitkomst gaat bieden, en jon en dany die een alliantie op gaan bouwen. Maar dit is Game of Thrones. Het is een sprookje met een happy ending. Er is al dusdanig veel gebeurt dat een happy end bijna niet meer bestaat en met de kennis die we van de serie hebben kan ik me niet voorstellen dat het er uberhaupt gaat komen. Ik hoop het beste voor jon, ik hoop dat dany dr gedrag richting die jonge een beetje bijstuurt, ik hoop op het beste (ik hoop vooral nog gave dingen te gaan zien), maar ik blijf bang voor het tegenovergestelde.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puc van S.
Pff, het eindigt gewoon met Bran die onder aan de toren wakker word als de 3 eyed raven nadat Jamie hem naar beneden gegooid heeft!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devil_Inside
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:54
lj_tree schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:05:
Ik lees allerlei theoriën over een happy end aan GOT. Heel de wereld die na een oorlog uitgeput de white walkers gaat verslaan, valerian steel wat uitkomst gaat bieden, en jon en dany die een alliantie op gaan bouwen. Maar dit is Game of Thrones. Het is een sprookje met een happy ending. Er is al dusdanig veel gebeurt dat een happy end bijna niet meer bestaat en met de kennis die we van de serie hebben kan ik me niet voorstellen dat het er uberhaupt gaat komen. Ik hoop het beste voor jon, ik hoop dat dany dr gedrag richting die jonge een beetje bijstuurt, ik hoop op het beste (ik hoop vooral nog gave dingen te gaan zien), maar ik blijf bang voor het tegenovergestelde.
Afbeeldingslocatie: https://i.makeagif.com/media/5-04-2015/mpRZgZ.gif

George R.R. Martin heeft zelf al gezegd dat hij zelf geen fan is van happy endings. Een happy ending zou inderdaad ook gewoon niet meer passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:07

Chiron

Moderator Discord
[...]

Er zijn al mensen met een Valyrian steel zwaard. Brienne heeft Oathkeeper, Jaime Widow's Wail, Daario heeft een Valyrian Arakh. Jon heeft Longclaw, maar ik heb zo'n vermoeden dat hij die uiteindelijk aan Jorah teruggeeft, aangezien het het zwaard was van Jeor Mormont, de vader van Jorah. Jon zal vervolgens een nieuw zwaard fixen. (Lightbringer?)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
Chiron schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:30:
[...]

Er zijn al mensen met een Valyrian steel zwaard. Brienne heeft Oathkeeper, Jaime Widow's Wail, Daario heeft een Valyrian Arakh. Jon heeft Longclaw, maar ik heb zo'n vermoeden dat hij die uiteindelijk aan Jorah teruggeeft, aangezien het het zwaard was van Jeor Mormont, de vader van Jorah. Jon zal vervolgens een nieuw zwaard fixen. (Lightbringer?)
Samwell had toch ook een valyrian zwaard gejat van zn pa toch (sympathieke vent trouwens die pa:) )

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
My bad, Daario heeft geen Valyrian steel. Maar er bestaat wel een vs arakh, evenals andere voorwerpen. (Bijlen, maester ringen, armor)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 07:46
En wat gaat Berric Dondarion hier dan nog in betekenen?

spoiler:
Met zijn zwaard wat in de fik vliegt in de trailer voor S07.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:08:
Ze moeten de mountain gewoon 2 varyan zwaarden geven om solo te gaan tegen een zombie reus.
Voor mijn part geven ze 'm een bezem waarmee hij iets doet, maar laat 'm tenminste iets doen. Een van de coolste personages, en zeker sinds zijn transformatie heb je er niets meer van gezien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Gaius schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:10:
[...]
Voor mijn part geven ze 'm een bezem waarmee hij iets doet, maar laat 'm tenminste iets doen. Een van de coolste personages, en zeker sinds zijn transformatie heb je er niets meer van gezien. :(
Een cool personage maar in de serie totaal onderbelicht naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
lj_tree schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:32:
[...]

Samwell had toch ook een valyrian zwaard gejat van zn pa toch (sympathieke vent trouwens die pa:) )
Klopt, "Heartsbane", van Randyll Tarly.

Mooi ding wel:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hpw9Fv9.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T5IfrHS.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fb6Lmc3.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Chiron op 02-08-2017 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:12:
[...]

Een cool personage maar in de serie totaal onderbelicht naar mijn mening
Dat bedoel ik. Als ie was overleden in/na dat gevecht met Oberyn had de serie er niet anders uitgezien. Maar goed, zo zijn er nog veel meer personages waarvan ik me afvraag of ze nog iets boeiends (voor het verhaal) gaan doen, zoals Theon, Arya, The Hound en dat hele groepje, Jorah. Ik zou het jammer vinden als ze bepaalde scenes haasten (gevecht om Highgarder bijvoorbeeld), om vervolgens wel screentime te geven aan personages zonder pay off. Maar goed, we zien het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51
2e aflevering, love scene met de eunuch en Missandei, iedereen vraagt zich af wat, waarom, dit is overbodig!
3e aflevering, love scene broertje en zusje, complete stilte, ja, dat is wat ze doen daar, compleet normaal.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
EdwardK123 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:07:
En wat gaat Berric Dondarion hier dan nog in betekenen?

spoiler:
Met zijn zwaard wat in de fik vliegt in de trailer voor S07.
Dat trucje deed ie ook al in S03E05 aan het begin, weinig nieuws aan:

Party trick, en naarmate het zwaard langer brandt, wordt het zwakker. Hele scene:

[ Voor 17% gewijzigd door Chiron op 02-08-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:57:
[...]

Ach is met onze god niet anders ;) en hij heeft mensen terug gebracht van de dood, moet toch ergens iets goeds aan zitten
Klopt, die lord of Light is exact zoals de goden in onze huidige maatschappij, verzonnen en in een boekje opgeschreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Wel apart dat het meenemen van Heartsbane even tussen neus en lippen door gebeurde. Terwijl we (als kijker) op dat moment wisten dat het later heel belangrijk zou kunnen zijn. Niemand is er later nog op teruggekomen, toch? Ook geen reactie van pappa Tarly.

Denk trouwens dat de serie eindigt met een king/queen of the ashes.

Het tempo had van mij wat minder hoog mogen liggen dit seizoen, dat er af en toe tijdsprongen nodig zijn is logisch, maar ze maken het nu wel heel bond.

Ook wel jammer dat Euron zo'n beetje uit het niets een hele grote speler is geworden. Alsof de makers niet doorhadden dat ze Daenerys toch wel héél sterk gemaakt hebben en daarom maar een joker in de strijd gegooid hebben om de partijen in één aflevering gelijk te trekken. Doet veel opbouw/gebeurtenissen in de voorgaande 6 seizoenen een beetje teniet.
mark-k schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:45:
[...]
Klopt, die lord of Light is exact zoals de goden in onze huidige maatschappij, verzonnen en in een boekje opgeschreven.
Er zijn toch genoeg gebeurtenissen in GoT die het geloof in god(en) rechtvaardigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Robertdj schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:07:
Wel apart dat het meenemen van Heartsbane even tussen neus en lippen door gebeurde. Terwijl we (als kijker) op dat moment wisten dat het later heel belangrijk zou kunnen zijn. Niemand is er later nog op teruggekomen, toch? Ook geen reactie van pappa Tarly.

Denk trouwens dat de serie eindigt met een king/queen of the ashes.

Het tempo had van mij wat minder hoog mogen liggen dit seizoen, dat er af en toe tijdsprongen nodig zijn is logisch, maar ze maken het nu wel heel bond.

Ook wel jammer dat Euron zo'n beetje uit het niets een hele grote speler is geworden. Alsof de makers niet doorhadden dat ze Daenerys toch wel héél sterk gemaakt hebben en daarom maar een joker in de strijd gegooid hebben om de partijen in één aflevering gelijk te trekken. Doet veel opbouw/gebeurtenissen in de voorgaande 6 seizoenen een beetje teniet.

[...]

Er zijn toch genoeg gebeurtenissen in GoT die het geloof in god(en) rechtvaardigen?
Ik bedoel letterlijk, als in verzonnen en opgeschreven door GRRM, net zoals alle andere goden die ooit genoemd zijn waar dan ook (alleen dan niet door GRRM maar door een ander) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Volgens mij is er een hele EP naartoe gewerkt juist, de enige reden dat Sam daar was, was om uiteindelijk Heartsbane mee te nemen.

Randyll Tarly geeft er geen ruchtbaarheid aan omdat het zwaard voor hem heel veel betekent, meer zelfs nog dan zn vrouw en kinderen. Voor de buitenwereld staat ie ongelofelijk voor lul als bekend wordt dat het zwaard gejat is, daarom houdt hij het stil. Maar reken er maar op dat hij erop gebrand is om het ding weer terug te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:59

Dat is echt een domme fout van de showrunners geweest. In de boeken kwam Euron al eerder naar voren, ook met opbouw naar hoe gestoord hij is. In de serie wilden ze de Greyjoys niet tegelijk met Dorne introduceren want ze vonden dat er dan teveel nieuwe characters tegelijk geintroduceerd werden.

Helaas lijkt daardoor Euron nu opeens uit het niets te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik vind Euron ook niet leuk gespeeld eerlijk gezegd. Niet gestoord zoals die zou moeten zijn, maar een overdreven rockster met een grote bek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Chiron schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:14:
[...]

Volgens mij is er een hele EP naartoe gewerkt juist, de enige reden dat Sam daar was, was om uiteindelijk Heartsbane mee te nemen.

Randyll Tarly geeft er geen ruchtbaarheid aan omdat het zwaard voor hem heel veel betekent, meer zelfs nog dan zn vrouw en kinderen. Voor de buitenwereld staat ie ongelofelijk voor lul als bekend wordt dat het zwaard gejat is, daarom houdt hij het stil. Maar reken er maar op dat hij erop gebrand is om het ding weer terug te krijgen.
Maar dat was niet de rede waarom hij ging, toch?
Dan had je altijd nog een scene met Randyll en vrouw/gezin kunnen hebben. Misschien zelfs een connectie tussen het verlies van Heartsbane en het steunen van de Lannisters.

@mark-k
Ah, ik had je verkeerd begrepen. :)

@Terranova
Precies. Heb de boeken nooit gelezen maar ik weet dat hij veel meer achtergrond heeft dan in de show naar voren komt. Nu komt het eigenlijk uit de lucht vallen. Yara en Theon jatten de beste schepen, maar geen probleem, Euron bouwt even 1000 betere schepen (hoe komt hij aan die kennis? opgedaan tijdens zijn wereldreis?). Ik vond het al jammer dat het seizoen korter was, maar nu al helemaal omdat er nog zat dingen zijn die extra toelichting nodig hebben. Zeker voor de mensen die afhankelijk zijn van de show voor hun (achtergrond)informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Gaius schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:24:
[...]

Dat bedoel ik. Als ie was overleden in/na dat gevecht met Oberyn had de serie er niet anders uitgezien. Maar goed, zo zijn er nog veel meer personages waarvan ik me afvraag of ze nog iets boeiends (voor het verhaal) gaan doen, zoals Theon, Arya, The Hound en dat hele groepje, Jorah. Ik zou het jammer vinden als ze bepaalde scenes haasten (gevecht om Highgarder bijvoorbeeld), om vervolgens wel screentime te geven aan personages zonder pay off. Maar goed, we zien het wel. :)
Mwoah, niet helemaal mee eens:
- Theon gaat neem ik aan nog een rol krijgen anders anders hadden hem niet meer in beeld genomen na zijn schoonspring-act;
- Arya zal met haar masker-technieken zeker een rol gaan spelen bij het helpen van Jon. Wellicht dat ze Jaime te pakken krijgen en zijn gezicht kunnen gebruiken om Cercei te pakken, maar wellicht is dat te "makkelijk".
- Jorah heeft juist nu nut. Tyrion heeft bewezen te zuigen in militaire taktiek, dus Jorah (en wellicht ook Michiel Huisman) zijn juist nodig om nu "goede plannen" te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
Tja, GRRM neemt nou eenmaal erg zn tijd en in boeken is veel meer ruimte voor details. De schrijvers op TV zijn nou eenmaal minder goed en moeten ook snel gaan. Des te meer reden om "het echte" verhaal te lezen als het er is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
ph4ge schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:57:
Tja, GRRM neemt nou eenmaal erg zn tijd en in boeken is veel meer ruimte voor details. De schrijvers op TV zijn nou eenmaal minder goed en moeten ook snel gaan. Des te meer reden om "het echte" verhaal te lezen als het er is.
Ik snap daarom dan echter niet waarom dit seizoen expres minder afleveringen zijn, want met alle details die er ontbreken, kan je makkelijk een episode of 2 vullen.

De afleveringen worden in seizoen 8 wel een stuk langer.. dus dat zou eea kunnen verhelpen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Laatst online: 24-01-2023
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:48:
Ik vind Euron ook niet leuk gespeeld eerlijk gezegd. Niet gestoord zoals die zou moeten zijn, maar een overdreven rockster met een grote bek.
Ik vind ook dat hij niet goed gespeeld wordt (nou ken ik het character niet uit de boeken); iets stoort me aan hem. Misschien komt het door de acteur of door zijn acteerprestaties (of door het script), maar ik vind hem eerder een vervelend figuur dan dat ik hem heel angstaanjagend vind. De acteur die Ramsay speelde vond ik een stuk overtuigender waardoor ik hem ook een stuk gevaarlijker/enger vond overkomen.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
dvd-linden schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:10:
[...]
Ik vind ook dat hij niet goed gespeeld wordt (nou ken ik het character niet uit de boeken); iets stoort me aan hem.
In de boeken is die leuker, boeiender. Veel meer een ondoordringbare gestoorde meedogenloze piraat. Zijn omschrijving van het boek, zonder spoilers voor de serie maar voor de zekerheid toch maar tussen spoiler tags:

spoiler:
Euron is captain of the Silence, a ship crewed entirely by mutes whose tongues he ripped out. Euron's personal coat-of-arms is a red eye with a black pupil beneath a black iron crown supported by two crows.

Euron is pale and handsome with black hair and a dark beard. He wears a patch over his left eye, and is nicknamed Crow's Eye. According to Euron's nephew, Theon Greyjoy, the patch conceals a "black eye shining with malice".His right eye is as blue as summer sky and is regarded as his "smiling eye". In addition, his lips are a pale blue, due to his propensity to drink shade of the evening.

Euron is a wildly unpredictable man, known for his delight in playing vicious mind games and waging psychological warfare on anyone around him. He is hated by his brothers for this reason. A skilled warrior and manipulator, Euron is cunning, shrewd and ruthless.

Terwijl die in de serie gewoon boef met een grote bek is. Ramsay was dan een stuk boeiender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Euron haalt de balans uit de show. Zoals velen al zeggen, ineens is hij daar. Normaal gesproken zou ik zeggen compleet ongeloofwaardig, ineens een vloot waar je u tegen zegt, manschappen idem, dan ook nog met het grootste gemak belangrijke gevangenen innemen en waarschijnlijk ook nog wel een oorlogje winnen tegen de unsullied. Alle opbouw van de rest ineens naar de maan. Als het een film was had ik 'm uitgezet.Nu hoop ik alleen maar dat hij hetzelfde lot ondergaat als Joffrey of Ramsey. Het liefst dat ie geroosterd wordt door een draak en dan weer verder met het verhaal.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
cbr600f4i schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:18:
Euron haalt de balans uit de show. Zoals velen al zeggen, ineens is hij daar. Normaal gesproken zou ik zeggen compleet ongeloofwaardig, ineens een vloot waar je u tegen zegt, manschappen idem, dan ook nog met het grootste gemak belangrijke gevangenen innemen en waarschijnlijk ook nog wel een oorlogje winnen tegen de unsullied. Alle opbouw van de rest ineens naar de maan. Als het een film was had ik 'm uitgezet.Nu hoop ik alleen maar dat hij hetzelfde lot ondergaat als Joffrey of Ramsey. Het liefst dat ie geroosterd wordt door een draak en dan weer verder met het verhaal.
Ik vind het juist persoonlijk wel een leuke afwisseling. Iemand die even totaal anders doet dan de rest en ook nog eens met resultaat. De manier waarop is echter tekenend voor dit hele seizoen. Zoals al vaker is aangegeven rushen ze hier gewoon door het seizoen heen, lijkt het.

Mijn visie zoals het verhaal zal gaan is als volgt. We hebben nu gezien dat Dany van alle kanten de wind van voren heeft. De Dorne forces zijn niet beschikbaar, de unsullied hebben het zwaar en dan komt er ook nog een knakker uit het noorden die niet wil gehoorzamen en een of ander wazig verhaal klaar heeft liggen over white walkers en andere sprookjes.

Mij lijkt de rol van dany heel klein maar de rol van Jamy is ineens heel groot. Zoals in de laatste paar minuten van de aflevering is te zien is hij not ammused door de woorden van Olenna Tyrell. Hij zal volgens mij door dit langzaam inzien dat zijn zus niet is wie ze zegt dat ze is (ook al is ze goed in bed?). Aangezien hij nu het hele leger van de lannisters onder zijn hoede heeft zou ik er niet van staan te kijken als hij in een flits denkt weet je wat.. Cersei dat zet ik je betaald. Hij marcheert dus naar Kings landing om even een paar mensen tot verantwoording te roepen. Echter krijgt hij dan de wind van voren door Euron.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
P.O. Box schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:56:
[...]

Mwoah, niet helemaal mee eens:
- Theon gaat neem ik aan nog een rol krijgen anders anders hadden hem niet meer in beeld genomen na zijn schoonspring-act;
- Arya zal met haar masker-technieken zeker een rol gaan spelen bij het helpen van Jon. Wellicht dat ze Jaime te pakken krijgen en zijn gezicht kunnen gebruiken om Cercei te pakken, maar wellicht is dat te "makkelijk".
- Jorah heeft juist nu nut. Tyrion heeft bewezen te zuigen in militaire taktiek, dus Jorah (en wellicht ook Michiel Huisman) zijn juist nodig om nu "goede plannen" te bedenken.
Ja, hun personages kunnen wel nut hebben, maar dat wil niet zeggen dat ze het ook krijgen. Tot nu toe is het vooral opbouw geweest van de betreffende personages en hebben ze m.i. weinig invloed gehad op het verhaal. Dat is op zich niet erg, maar er zijn bij GoT al vaker personages opgebouwd om vervolgens plotseling gewelddadig te sterven. En als hun rol enkel nog is dat ze dit of volgend seizoen zo'n gewelddadige dood sterven, zou ik liever zien dat hun screentime gaat naar het uitbouwen van de personages die er wel toe doen. Maar goed, dat is afwachten. En ik wacht geduldig af. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:43

Goverman

not loaded

Ik vond de afgelopen aflevering mooi! Plottwists die ik niet had zien aankomen:
- kamp Lannister dat niet geïnteresseerd is in Casterly Rock en met het landleger Highgarden inneemt (voor hulpbronnen en neerslaan rebellie van Olenna). Strategische meesterzet van Jaime, die hiervoor nog refereert aan de zet van Robb Stark die dit eerder deed waardoor Jaime gevangen werd genomen.

- Dany wordt overmoedig en begint megalomane trekjes te krijgen... De ontmoeting met Jon Snow was goed gespeeld. Het is ook duidelijk dat kamp Dany een militaire leider nodig heeft (Jon? Jorah Mormont?). De Unsullied zijn eigenlijk een soort van omsingeld: ze kunnen wel wegmarcheren, maar eigenlijk kunnen ze beter blijven zitten waar ze zitten. Dany heeft daar (vooralsnog?) geen beschikking over.

- ik snap heel goed dat Highgarden snel valt. Het landleger van de Tyrells was immers op weg naar Kings Landing. Dus de verdediging was niet sterk. Dat kun je ook zien als de slachtoffers worden opgestapeld: weinig armour, veel peasants. Beetje als de belegering van Helms Deep in Two Towers: het echte leger is weg, de verdediging is zwak.

- De scene waarin Cersei wraak neemt op Ellaria + dochter. Kwaadaardige wraak, prachtig uitgedacht, goed neergezet en sterk geacteerd. Emmy waardig imho, zeker ook hoe moeder + dochter naar elkaar toe proberen te komen (als een Tantaluskwelling).

- Euron die met (te veel?) hoogmoed naar Cersei gaat en zijn trofeeën aanbiedt. Met een paard komt hij de throne room binnen. Dat deed Tywin ook nadat hij de slag om Blackwater won... De dialoog met Jaime laat zien wat voor een raar brein Euron heeft. Verwaand, overmoedig en verdraaid...

- de scene tussen Olenna en Jaime: sterk acteerwerk. Enerzijds zie je empathie van Jaime voor Olenna: ze heeft reden om over te lopen nadat Cersei al haar nazaten heeft omgebracht. Daarom een zachte dood voor de oude dame. Misschien zit er ook nog een soort dank je wel in voor de alliantie (en hulpbronnen) van Highgarden... De gezichtsuitdrukking als Olenna de moord op Joffrey opbiecht (zonder Littlefinger erbij te noemen) en de vertrekkende blik van Jaime zijn echt heel erg sterk.

- ik vraag me af wat Jaime denkt: 1) WTF, Olenna heeft mijn zoon vermoord en nu komt ze er zo vanaf. 2) WTF, Cersei beschuldigde ten onrechte mijn broertje Tyrion hiervan. Ik zelf denk beide.

Mijn speculatie voor het einde:
- Cersei wordt gekker en gekker. Jaime gaat (als Kingslayer m/v) haar uiteindelijk stoppen Widows Wail (hoe symbolisch...)
- Dany gaat een alliantie aan met Jon Snow
- Het leger van Dorne en Tyrell komen nog in actie

- Littlefinger zijn ware aarde komt aan het licht door Bran en/of Arya. Littlefinger wordt omgebracht (ik denk door Arya).

Sansa krijgt het voor elkaar om de Vale achter zich te krijgen (door met Robin te trouwen).

- de rol van Varys lijkt uitgespeeld. Die van Mellisandre ook. Die gaan we beiden aan hun eind zien komen op een brandbare wijze.

- Yara gaat nog een rol spelen met Theon. Niet voor niets zijn ze zolang in beeld gebracht afgelopen episode.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:06
@Hierboven, ik weet niet precies hoe het gaat aflopen met Varys en Littlefinger maar zou het wel erg cool vinden als ze elkaar weer tegenkomen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zkotz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Eens met de teleurstelling over de abrupte plottwists en veel te gehaaste storylines. W.b. Jaime: die wist / vermoedde allang dat Tyrion niet de moordenaar van Joffrey was, anders had hij 'm niet helpen ontsnappen.
In de loop van afgelopen seizoenen zag je Jaime een steeds grotere afkeer van Cersei krijgen, helemaal na Tommens dood waar Cersei nauwelijks over rouwde. En nu is het ineens weer helemaal goed?

En waarom zou Cersei nog belang hechten aan Casterly Rock? Het goud daar was allang uit de grond gehaald en het heeft geen enkele strategische waarde. De manier waarop Tyrion als een militaire amateur wordt neergezet is ook nauwelijks geloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
Varys dood? Nah, die is laatste epi erbij, das zo een beetje de Gandalf, die moet erbij zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
zkotz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:50:
Eens met de teleurstelling over de abrupte plottwists en veel te gehaaste storylines. W.b. Jaime: die wist / vermoedde allang dat Tyrion niet de moordenaar van Joffrey was, anders had hij 'm niet helpen ontsnappen.
In de loop van afgelopen seizoenen zag je Jaime een steeds grotere afkeer van Cersei krijgen, helemaal na Tommens dood waar Cersei nauwelijks over rouwde. En nu is het ineens weer helemaal goed?

En waarom zou Cersei nog belang hechten aan Casterly Rock? Het goud daar was allang uit de grond gehaald en het heeft geen enkele strategische waarde. De manier waarop Tyrion als een militaire amateur wordt neergezet is ook nauwelijks geloofwaardig.
Het werd vooral amateuristisch omdat zowel Euron als Jaime ongezien een gigantisch leger konden verplaatsen. Terwijl Euron bijvoorbeeld 4x langs dragonstone voerde. Lijkt me sterk dat er niet een paar scouts rond dobberen om boten van/naar kingslanding in de gaten te houden. We zagen vorig seizoen dat Qyburn de little birds van Varys in kings landing overnam. Maar blijkbaar heeft Varys dus geen enkele informant meer in Westeros? Of is daar meer aan de hand?

Jaime zei dat hij deze tactiek geleerd heeft van Robb Stark. Robb gebruikte echter een Lannister scout om valse info te verspreiden en verplaatste zich ook nog 's over een veel kleinere afstand in minder vijandelijk gebied.

Ik vermoed dat ze per se af willen/moeten wijken van de boeken waardoor de gebeurtenissen wat minder logisch zijn. Maar dan nog, als ze het wat beter zouden onderbouwen zou het niet zo erg zijn. De logica ontbreekt nu veelal omwille van het plot.

Nog zoiets, wat is Euron z'n doel? Waarom doet hij wat hij doet? Gezien zijn getoonde karakter zou het logischer zijn als hij lekker de piraat uithing zonder zich vast te leggen. Waarom wilt hij dan per se een koningin? Eerst wilde hij Daenerys toen dat niet lukte Cersei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:31

qless

...vraag maar...

Euron wil gewoon Cersei "legaal" trouwen, vervolgens afmaken, dan mag ie lekker op de iron throne ;)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:25
De meeste serie's worden met trivialiteiten uitgemolken, maar een serie met een wereld vol detail wordt met steeds kortere seizoenen afgeraffeld... 8)7 |:( :-(

Maar goed, niet zo goed als de boeken, maar nog steeds de beste serie die er is.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Aan de ene kant natuurlijk jammer dat het nogal gerushed wordt. Maar aangezien je steeds een week moet wachten op een uurtje televisie wil je ook wel actie zien inplaats van wachten op 8 weken opbouw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Laatst online: 01:40

Jebus4life

BE User

Trouwens: Iets waar we niet over spreken, de dialoog tussen Melissandre & Varys.
Ze heeft toch wel even de dood van zowel zichzelf als Varys aangekondigd.

Jammer ook dat Varys z'n rol beduidend kleiner geworden is, acteur zet dat personage echt heerlijk neer.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Nieuwevolger schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:06:
Aan de ene kant natuurlijk jammer dat het nogal gerushed wordt. Maar aangezien je steeds een week moet wachten op een uurtje televisie wil je ook wel actie zien inplaats van wachten op 8 weken opbouw.
Als deze aflevering nou gericht werd op hoe Casterly Rock overgenomen werd en volgende aflevering meer op Highgarden, dan is er elke aflevering leuke actie, is er een geweldige cliffhanger en zal ook ervoor kunnen zorgen dat elke scene de aandacht krijgt die hij verdient in plaats van zo snel te gaan.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
markdm schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:39:
[...]

Als deze aflevering nou gericht werd op hoe Casterly Rock overgenomen werd en volgende aflevering meer op Highgarden, dan is er elke aflevering leuke actie, is er een geweldige cliffhanger en zal ook ervoor kunnen zorgen dat elke scene de aandacht krijgt die hij verdient in plaats van zo snel te gaan.
spoiler: preview
Volgende aflevering is er alweer een andere veldslag.

Zelfs GoT moet aan het budget denken. Zie bijvoorbeeld de slag bij de trident waar Rob Jaime versloeg.

[ Voor 1% gewijzigd door Mx. Alba op 03-08-2017 13:04 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardK123
RocketKoen schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:37:
[...]

spoiler: preview

Zelfs GoT moet aan het budget denken. Zie bijvoorbeeld de slag bij de trident waar Rob Jaime versloeg.
Spoiler?

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 03-08-2017 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 14:51
Veldslag is al een aantal seizoenen terug uitgezonden. Spoiler tags zijn niet meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Jogai schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:34:
De meeste serie's worden met trivialiteiten uitgemolken, maar een serie met een wereld vol detail wordt met steeds kortere seizoenen afgeraffeld... 8)7 |:( :-(

Maar goed, niet zo goed als de boeken, maar nog steeds de beste serie die er is.
De S7 afsluiter wordt daarentegen wel een dikke 80 minuten lang, en de afleveringen in S8 zouden zelfs langer gaan duren dan 80. Dat is bijna een speelfilm per aflevering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Chiron schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:31:
[...]

De S7 afsluiter wordt daarentegen wel een dikke 80 minuten lang, en de afleveringen in S8 zouden zelfs langer gaan duren dan 80. Dat is bijna een speelfilm per aflevering :)
Ja, er zouden een aantal >2 uur duren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:25
Chiron schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:31:
[...]

Feit blijft dat seizoen 7 gewoon 2 uur korter is dan het gemiddelde van vorige seizoenen. S8 wordt maar 6 afleveringen dus ik mag hopen dat ze gemiddeld meer dan 5 kwartier zijn, anders is het effectief nog minder.

En al die speculatie over de duur neem ik met een korrel zout. Dit seizoen is de finale over 80 minuten maar dat is ook de enige. Dit zijn dingen die ze de wereld in helpen om mensen tevreden te houden, en hoe verder het seizoen vordert hoe meer ze van de kijker durven te vragen, maar ze gaan echt geen heel seizoen meer dan 80 minuten per aflevering neerzetten.
RocketKoen schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 07:49:
[...]

Ja, er zouden een aantal >2 uur duren.
Ze hebben dit gezegd:
We haven’t had that discussion yet because I don’t know how long the episodes are going to be. Two hours per episode seems like it would be excessive, but it’s a great show, so who knows?
Let maar op, er wordt er 1 lang, maar het begint gewoon met 50/60 minuten. En de langste zal iets van 90/100 zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Jogai op 03-08-2017 07:54 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
Robertdj schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:27:
Ik vermoed dat ze per se af willen/moeten wijken van de boeken waardoor de gebeurtenissen wat minder logisch zijn. Maar dan nog, als ze het wat beter zouden onderbouwen zou het niet zo erg zijn. De logica ontbreekt nu veelal omwille van het plot.
Ik denk niet dat ze het per se willen, maar ik denk dat de schrijvers van de show simpelweg niet zo goed zijn als GRRM, die er ook jaren over kan doen omdat alle details moeten kloppen. De show heeft alleen de grote lijnen van GRRM meegekregen en de schrijvers kunnen dat vanwege kwaliteit, uitvoerbaarheid en tijd simpelweg niet zo goed invullen als het originele werk van GRRM waar ze de eerste seizoenen uit konden putten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
ph4ge schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:59:
[...]

Ik denk niet dat ze het per se willen, maar ik denk dat de schrijvers van de show simpelweg niet zo goed zijn als GRRM, die er ook jaren over kan doen omdat alle details moeten kloppen. De show heeft alleen de grote lijnen van GRRM meegekregen en de schrijvers kunnen dat vanwege kwaliteit, uitvoerbaarheid en tijd simpelweg niet zo goed invullen als het originele werk van GRRM waar ze de eerste seizoenen uit konden putten.
En de schrijvers zouden, met alle hulp van alle script schrijvers, acteurs, en weet ik veel nog niet, niet kunnen beseffen dat instant teleportation in Westeros een beetje raar is? Of dat Euron heel de serie niet in voorkomt, maar vanaf seizoen 6 ineens een grote baas is die langskomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:14
Goverman schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:55:
Ik vond de afgelopen aflevering mooi! Plottwists die ik niet had zien aankomen:
- kamp Lannister dat niet geïnteresseerd is in Casterly Rock en met het landleger Highgarden inneemt (voor hulpbronnen en neerslaan rebellie van Olenna). Strategische meesterzet van Jaime, die hiervoor nog refereert aan de zet van Robb Stark die dit eerder deed waardoor Jaime gevangen werd genomen.
Wat ik niet snap is, waarom Euron en zijn speedboten niet gewoon de Unsullied op zee hebben verslagen. Had je én Casterly Rock behouden en waren de Unsullied meteen buitenspel gezet.
- ik snap heel goed dat Highgarden snel valt. Het landleger van de Tyrells was immers op weg naar Kings Landing. Dus de verdediging was niet sterk. Dat kun je ook zien als de slachtoffers worden opgestapeld: weinig armour, veel peasants. Beetje als de belegering van Helms Deep in Two Towers: het echte leger is weg, de verdediging is zwak.
Zou dit echt zo zijn? Mijn indruk was dat House Tyrell nu uitgespeeld is.
- De scene waarin Cersei wraak neemt op Ellaria + dochter. Kwaadaardige wraak, prachtig uitgedacht, goed neergezet en sterk geacteerd. Emmy waardig imho, zeker ook hoe moeder + dochter naar elkaar toe proberen te komen (als een Tantaluskwelling).

- de scene tussen Olenna en Jaime: sterk acteerwerk. Enerzijds zie je empathie van Jaime voor Olenna: ze heeft reden om over te lopen nadat Cersei al haar nazaten heeft omgebracht. Daarom een zachte dood voor de oude dame. Misschien zit er ook nog een soort dank je wel in voor de alliantie (en hulpbronnen) van Highgarden... De gezichtsuitdrukking als Olenna de moord op Joffrey opbiecht (zonder Littlefinger erbij te noemen) en de vertrekkende blik van Jaime zijn echt heel erg sterk.
Dit vond ik de twee best uitgewerkte scenes uit de aflevering. Al vraag ik mij af wat de impact zal zijn op de serie. Zal denk ik alleen voor Jaime gelden. Voor Cersei verandert er niets, zij wilde al langer van Tyrion af en was de dood van Joffrey alleen maar het excuus hieraan gevolg te kunnen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 12:43

c0burn

Feed your head

RocketKoen schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:37:
[...]

spoiler:

Xepos schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:48:
[...]

Veldslag is al een aantal seizoenen terug uitgezonden. Spoiler tags zijn niet meer nodig.
Uit de topicwarning
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:39
Melniek schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:13:
[...]

Wat ik niet snap is, waarom Euron en zijn speedboten niet gewoon de Unsullied op zee hebben verslagen. Had je én Casterly Rock behouden en waren de Unsullied meteen buitenspel gezet.
Waarom zouden ze riskeren op zee schepen kwijt te raken als ze nu gewoon een oninterressante plek hebben laten innemen. De Unsullied moeten er op een gegeven moment uit -> easy pickings zonder verlies van schepen. Manschappen zijn iets makkelijker te vervangen dan weer nieuwe schepen bouwen lijkt mij.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18
EdwardK123 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:08:
[...]

En de schrijvers zouden, met alle hulp van alle script schrijvers, acteurs, en weet ik veel nog niet, niet kunnen beseffen dat instant teleportation in Westeros een beetje raar is? Of dat Euron heel de serie niet in voorkomt, maar vanaf seizoen 6 ineens een grote baas is die langskomt?
Dat Euron ineens opkomt is op zich niet zo vreemd. Die kerel is de laatste jaren met zijn schip rond de wereld gevaren en had dus geen rol in Westeros. Hij komt vervolgens terug en neemt de leiding over de Iron Born. Dus is het ineens een man met een leger. Wat wel vreemd is, is dat de Iron Born al niet erg groot zijn qua aantallen. Ze flink verliezen hebben geleden met hun avontuur in het noorden. Yara vervolgens de helft nog eens meeneemt maar Euron toch blijkbaar genoeg leger heeft om honderden schepen te bemannen :? . Dit is typisch luiheid van de schrijvers. Ze hebben één kant te sterk gemaakt dus moet er iets uit de hoge hoed worden getoverd voor de andere kant.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyguy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-09 09:24
MrFl0ppY schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:02:
[...]

Dat Euron ineens opkomt is op zich niet zo vreemd. Die kerel is de laatste jaren met zijn schip rond de wereld gevaren en had dus geen rol in Westeros. Hij komt vervolgens terug en neemt de leiding over de Iron Born. Dus het ineens een man met een leger. Wat wel vreemd is, is dat de Iron Born al niet erg groot zijn qua aantallen. Ze flink verliezen hebben geleden met hun avontuur in het noorden. Yara vervolgens de helft nog eens meeneemt maar Euron toch blijkbaar genoeg leger heeft om honderden schepen te bemannen :? . Dit is typisch luiheid van de schrijvers. Ze hebben één kant te sterk gemaakt dus moet er iets uit de hoge hoed worden getoverd voor de andere kant.
De luiheid zit hem vooral in de uitdieping van het karakter van Euron. Er is geen achtergrond over waarom hij terug komt en wat zijn doel is om terug te komen naar westeros. Wat is zijn intentie??
Daarbij hebben Yara en Theon echt niet de helft van de iron born meegenomen. Ze hebben vooral veel schepen meegenomen, deze heel licht bemand met minimale mensen. Je moet je voorstellen dat ze als vluchtelingen zijn weggegaan en zo ook door heel veel "lords" van de iron islands zijn bestempeld. Dus er zullen geen duizenden mensen met hun zijn meegevlucht. Dus met de manschappen voor de boten van Euron zal dat wel goed zitten. Er zijn nog genoeg mensen over om die boten te vullen.

On anonther note:

Wat mij vooral opvalt aan het tactische denken van Tyrion is dat hij nog denkt in de tactieken die werkten in Essos. De tactieken die daar werkten gaan in Westeros niet meer werken. De waarde die bijv. Cersei aan bepaalde plekken geeft is heel erg veranderd sinds dat hij terug gekomen is. De wereld is veranderd en daar houdt Tyrion geen rekening mee. Hierdoor zijn veel van zijn tactieken achterhaald en wordt het dus gemakkelijk doorzien door de tegenstanders.

[ Voor 14% gewijzigd door crazyguy op 03-08-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Laatst online: 01:40

Jebus4life

BE User

Niet vergeten trouwens dat Tyrion vermoedelijk niet weet dat de goudmijnen van Casterly Rock opgedroogd zijn.

Dus dan was de invasie van CR strategisch gezien nog niet zo'n slecht idee aangezien dat je ervanuit gaat dat ze dat niet zomaar gaan opgeven aangezien je je goudreserves liever niet in de schoot van de tegenstander gooit.

Overigens: Tyrion is ook helemaal geen military man (behalve z'n verdediging van King's Landing) dus het is logisch dat de likes van Euron & Jaime hem daarin overklassen. Ik vermoed dat Jon zich er toch mee zal moeten bemoeien als het op strategisch vlak moet. Of natuurlijk brute force met de draken :D

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 14-09 15:52
Jebus4life schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:35:
Niet vergeten trouwens dat Tyrion vermoedelijk niet weet dat de goudmijnen van Casterly Rock opgedroogd zijn.

Dus dan was de invasie van CR strategisch gezien nog niet zo'n slecht idee aangezien dat je ervanuit gaat dat ze dat niet zomaar gaan opgeven aangezien je je goudreserves liever niet in de schoot van de tegenstander gooit.

Overigens: Tyrion is ook helemaal geen military man (behalve z'n verdediging van King's Landing) dus het is logisch dat de likes van Euron & Jaime hem daarin overklassen. Ik vermoed dat Jon zich er toch mee zal moeten bemoeien als het op strategisch vlak moet. Of natuurlijk brute force met de draken :D
Verget niet dat Tyrion master of coin was toen Littlefinger weg was. Hij wist toen al dat de mijnen opgedroogd waren en hij dus andere manieren moest bedenken om geld bij elkaar te zoeken.

spoiler:
Ik denk dat de komende aflevering Dany en de draken het leger van Jamie gaan overvallen en de goudvoorraden meenemen. Die figuur van de Iron Bank zegt niet voor niets in de preview 'when the gold arrives'. Dat betekent dat het nooit Kings Landing zal bereiken. In ieder geval niet zo lang Dany daar niet haar zetel heeft.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Jebus4life schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:35:

Want Jeroy Jenkins, ik bedoel Jon Snow, is een tactisch meesterbrein?
Zou zo snel niet weten wie een fatsoenlijke militaire leider kan zijn voor Daenary's, misschien die oudere kerel uit de Vale? Jorah is te lang uit Westeros geweest om goede inschattingen te kunnen maken.
batumulia schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:17:
[...]
Waarom zouden ze riskeren op zee schepen kwijt te raken als ze nu gewoon een oninterressante plek hebben laten innemen. De Unsullied moeten er op een gegeven moment uit -> easy pickings zonder verlies van schepen. Manschappen zijn iets makkelijker te vervangen dan weer nieuwe schepen bouwen lijkt mij.
Ach, dan spawned Euron een paar nieuwe schepen... We weten bijna niets over hem (als show kijkers) dus ze kunnen er alles van maken. :+

Ze hebben nu zonder noemenswaardige verliezen de unsullied uitgeschakeld, die zitten daar gezellig in een gouden kooi. Daenary's wordt nu gedwongen om snel een move te maken, als ze haar unsullied wilt redden.

Dorne zou nog niet klaar moeten zijn. Hun 'queen' zit gevangen en als ik het goed heb stond het volk niet achter Doran Martell omdat hij te vredelievend was? Dan moeten ze nu al helemaal de strijd aan willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexeadner
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-02-2023
Goverman schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:55:

- Littlefinger zijn ware aarde komt aan het licht door Bran en/of Arya. Littlefinger wordt omgebracht (ik denk door Arya).
Ik denk juist dat Littlefinger voor die tijd de boel al heeft verraden en de Vale naar Cersei toetrekt (met Jon Snow als cadeau). Eigenlijk vanwege het voorvalletje in de catacomben. De laatste keer dat iemand Littlefinger bij de nek vasthad, was met Eddard Stark..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:43

Goverman

not loaded

Alexeadner schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:49:
[...]

Ik denk juist dat Littlefinger voor die tijd de boel al heeft verraden en de Vale naar Cersei toetrekt (met Jon Snow als cadeau). Eigenlijk vanwege het voorvalletje in de catacomben. De laatste keer dat iemand Littlefinger bij de nek vasthad, was met Eddard Stark..
Dat denk ik dus niet... Jon Snow is niet in Winterfel.

Littlefinger kennende zal hij proberen zich niet in gevechten te bemoeien, zodat de Vale sterk blijft terwijl de andere kampen elkaar uitputten. Zijn uiteindelijke doel is de Iron Throne. Waarom zou hij dan met een strijdmacht naar Cersei toe gaan (die dan moet worden ingezet tegen de Dothraki), terwijl hij ook gewoon in Winterfel kan blijven (afwachten en vooral ook luisteren wat het Noorden wil doen).

Littlefinger is onvoorspelbaar, het Noorden is heel voorspelbaar en is ook geen dreiging. Het Noorden is (vooralsnog) ook geen bedreiging voor Cersei, dus waarom dan troepen daar naar toe trekken als er ook nog andere doelen te behalen zijn...

En zo denkende zullen we nog wel wat dingen krijgen (waar ik misschien ook wel helemaal verkeerd denk). GOT kennende:
- No one passed the bloody gate (die zal dus wel een keer vallen...): de Vale krijgt dus nog wel wat
- the Lannister army never went that North: er zal dus nog wel een keer een opmars komen
- the White Walkers never passed the Wall: dat gaan ze dus wel doen

Misschien... probeert Cersei nadat ze het zuiden en Dorne heeft ingenomen naar het Noorden trekt om Jon te onderwerpen en om Dragonstone af te sluiten. Maar dat ondertussen de White Walkers voorbij de muur zijn en dat ze die ergens bij Winterfel tegenkomen. En dat Dany ook met de Dothraki en draken aan komt zetten...

Het bitterzoete einde zou dan zijn dat er een veldslag wordt verwacht tussen het Noorden, Cersei, Dany waar de Vale ook nog ergens zit. Maar dat wanneer ze de White Walkers zien elkaar gaan aankijken en met zijn allen de White Walkers + army of the dead gaan bestrijden... En dat er uiteindelijk niemand overblijft...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Robertdj schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:31:
[...]
Ach, dan spawned Euron een paar nieuwe schepen... We weten bijna niets over hem (als show kijkers)
Als boeken lezers ook niet ... serie heeft de boeken ingehaald en nu pas krijgt Euron een grotere rol. Dit zal dus uit de instructies van GRRM komen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Who Am I? schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:43:
[...]

Verget niet dat Tyrion master of coin was toen Littlefinger weg was. Hij wist toen al dat de mijnen opgedroogd waren en hij dus andere manieren moest bedenken om geld bij elkaar te zoeken.

spoiler:
Ik denk dat de komende aflevering Dany en de draken het leger van Jamie gaan overvallen en de goudvoorraden meenemen. Die figuur van de Iron Bank zegt niet voor niets in de preview 'when the gold arrives'. Dat betekent dat het nooit Kings Landing zal bereiken. In ieder geval niet zo lang Dany daar niet haar zetel heeft.
Volgende keer het rode vak eens lezen voordat je post:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Goner schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:08:
[...]

Als boeken lezers ook niet ... serie heeft de boeken ingehaald en nu pas krijgt Euron een grotere rol. Dit zal dus uit de instructies van GRRM komen ??
Nu wel ja, in de boeken is echter veel meer achtergrondinformatie over Euron gegeven dan in de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Jogai schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:34:

Met je eens maar ik moet toch even zeggen dat ik me het afgelopen jaar uitstekend heb vermaakt met o.a. Vikings, Westworld en Stranger Things. Als die er niet waren had ik GoT voor de zoveelste keer vanaf seizoen 1 t/m nu opnieuw gekeken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nieuwevolger
@Goverman De lannisters gaan echt niet meer het noorden binnenvallen. Ten eerst zijn er nog maar 10 afleveringen en daarnaast zullen de white walkers ze al voor zijn en hebben de Lannisters er ook gewoon vrij weinig te zoeken in de winter.

Lees ook allemaal theorien dat bran littlefinger er bij gaat naaien, maar ik denk dus dat dat niet gaat gebeuren. Zou ik nogal simpel vinden dat bran iedereens geheimen gaat verklappen en littlefinger laat zich niet zo snel pakken daarnaast.

Hele dikke spoilers!!!!!! Een preview die wordt uitgezonden op de engelse tv voor volgende aflevering. https://mobile.twitter.co...92822232417828866/video/1

[ Voor 15% gewijzigd door Nieuwevolger op 03-08-2017 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:53
spoiler:
Arya is dus terug in Winterfell, ik ben benieuwd wat voor rol zij verder zal spelen.
Ik ben ook benieuwd hoe Bran zijn ontdekkingen zal onthullen.

[ Voor 97% gewijzigd door CryRaven op 03-08-2017 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik denk trouwens dat Bran vast wel meer heeft ontdekt, naast het feit dat Jon de zoon is van Rheagar, zo niet dan hoop ik dat hij snel nog meer gaat ontdekken. Vond de flashbacks van Bran vorig seizoen wel een van de hoogtepunten, dus daar mogen er van mij dit seizoen ook nog wel een paar van in zitten :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Who Am I?
Ik doe voor de zekerheid alles tussen spoiler tags:

spoiler:
In de seizoenstrailer 'Winter is Here' hoor je aan het einde Sasa zeggen: "When the snows fall and the white winds blow, the lone wolf dies but the pack survives". Dit zou kunnen betekenen dat de overgebleven Stark kinderen echt allemaal bij elkaar komen. Het moment waarop ze het zegt is denk ik het moment waarop Littlefinger ter dood wordt veroordeeld. Sansa maakt hem nog een keer duidelijk dat de pack (de Starks) sterker is dan de lone wolf (Littlefinger) en dat zijn psychologische spelletjes geen zin meer hebben.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:58

SomerenV

It's something!

Gisteren was ik naar een podcast aan het luisteren en daar opperde ze het idee dat Varys niet helemaal kosjer is. Cersei lijkt Daenerys steeds een stap voor te zijn. Die informatie moet vanuit de planning room op Dragonstone komen en de enige verdachte is Varys. Hij waait met alle winden mee is gebleken dus echt te vertrouwen is hij niet. Hij zei ook dat ze bij Casterly Rock al weten dat de Unsullied eraan komen. Ben benieuwd in hoeverre die theorie klopt. Het zou mij niets verbazen gezien zijn verleden en zijn little birds overal. De vraag is alleen wat zijn uiteindelijke doel is.

Wel goed te merken dat alle puzzelstukjes nu langzaam op hun plek vallen. Lekker tempo tot nu toe en het teleporteren stoor ik me niet echt aan tot nu toe. We weten immers niet hoeveel tijd er telkens verstrijkt. Liever zo dan ruim 2 uur extra aan het zien reizen van personen zonder dat het verder echt wat toevoegt.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
SomerenV schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:38:
Gisteren was ik naar een podcast aan het luisteren en daar opperde ze het idee dat Varys niet helemaal kosjer is. Cersei lijkt Daenerys steeds een stap voor te zijn. Die informatie moet vanuit de planning room op Dragonstone komen en de enige verdachte is Varys. Hij waait met alle winden mee is gebleken dus echt te vertrouwen is hij niet. Hij zei ook dat ze bij Casterly Rock al weten dat de Unsullied eraan komen. Ben benieuwd in hoeverre die theorie klopt. Het zou mij niets verbazen gezien zijn verleden en zijn little birds overal. De vraag is alleen wat zijn uiteindelijke doel is.

Wel goed te merken dat alle puzzelstukjes nu langzaam op hun plek vallen. Lekker tempo tot nu toe en het teleporteren stoor ik me niet echt aan tot nu toe. We weten immers niet hoeveel tijd er telkens verstrijkt. Liever zo dan ruim 2 uur extra aan het zien reizen van personen zonder dat het verder echt wat toevoegt.
Tyrion/Dany zijn gewoon enorm voorspelbaar geweest.
En Euron en Jamie hebben veel meer ervaring met oorlog voeren.
Zoals Jamie zegt tegen de Lady of Thorns. Je leert van je fouten, en ik heb de afgelopen jaren veel geleerd.
spoiler:
misschien niet slim genoeg om niet "in the open" te vechten als je vijand 3 draken heeft.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
De nieuwe aflevering is al verschenen op de torrent sites, dit is wel erg vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
CryRaven schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:32:
De nieuwe aflevering is al verschenen op de torrent sites, dit is wel erg vroeg?
Mja kennelijk behoord die aflevering tot een van de door een hack bemachtigde HBO afleveringen.
http://www.nu.nl/film/486...me-of-thrones-online.html

Wel crappy kwaliteit kennelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Big spoiler uit de preview die gisteravond in de UK is uitgelekt/uitgezonden:

spoiler:
In die beelden is te zien dat Arya, in Winterfell, met Brienne aan het sparren is en er is op een van de beelden te zien dat ze 'catspaw', de valyrian dolk die gebruikt is bij de moordaanslag op Bran in seizoen 1 en nu in het bezit van Littlefinger zou zijn, onder haar riem heeft zitten. Er is ook in de officiële preview aan het einde van aflevering 3 te zien dat die dolk door, waarschijnlijk, Littlefinger uit de schede gehaald wordt. Dat zou dus betekenen dat Littlefinger in de komende aflevering in ieder geval die dolk kwijt raakt en misschien nog wel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Puc van S. schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:35:
[...]

Mja kennelijk behoord die aflevering tot een van de door een hack bemachtigde HBO afleveringen.
http://www.nu.nl/film/486...me-of-thrones-online.html

Wel crappy kwaliteit kennelijk
Het staat nu ook op de Tweakers frontpage:
nieuws: Criminelen zetten nieuwe aflevering Game of Thrones online

Heel irritant dit soort dingen!
Al vind ik het wel fijn om te weten dat de aflevering 59 minuten duurt, er stond overal dat aflevering 4 maar 50 min zou duren.
Ik ga in ieder geval netjes wachten tot maandagavond. Stel toch ook prijs op een hoge kwaliteit beeld en geluid en (engelse) ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
vond epi 3 echt niet goe (buiten Ollena's epic doodsspeech)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
@hierboven, die big spoiler, je zegt zelf al dat het big spoiler is, ok ;ik geef toe dat je hem in zwarte omlijsting doet, maar wat wil je er mee? Discussie starten in dit topic....mwa wacht dan tot maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Sjah schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:49:
@hierboven, die big spoiler, je zegt zelf al dat het big spoiler is, ok ;ik geef toe dat je hem in zwarte omlijsting doet, maar wat wil je er mee? Discussie starten in dit topic....mwa wacht dan tot maandag.
Wat wil je bereiken met het nieuws volgen? Of de weersvoorspelling voor morgen en overmorgen te bekijken?
Voor sommigen is het een spoiler, vandaar de spoilertags, voor anderen is het info om misschien nog meer naar de aankomende aflevering uit te kijken of er juist tegenop te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
Who Am I? schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:38:
Big spoiler uit de preview die gisteravond in de UK is uitgelekt/uitgezonden:

spoiler:
In die beelden is te zien dat Arya, in Winterfell, met Brienne aan het sparren is en er is op een van de beelden te zien dat ze 'catspaw', de valyrian dolk die gebruikt is bij de moordaanslag op Bran in seizoen 1 en nu in het bezit van Littlefinger zou zijn, onder haar riem heeft zitten. Er is ook in de officiële preview aan het einde van aflevering 3 te zien dat die dolk door, waarschijnlijk, Littlefinger uit de schede gehaald wordt. Dat zou dus betekenen dat Littlefinger in de komende aflevering in ieder geval die dolk kwijt raakt en misschien nog wel meer...
spoiler:
Waarom zou Brienne met Arya aan het sparren zijn? Zou dat zijn om aan te tonen dat Brienne eigenlijk helemaal geen goede ridder is ( dat wisten we toch al?) of is dat om te laten zien dat Arya wel heel erg goed is geworden en de Starks gaat helpen om een beter leger op te zetten
?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Webgnome schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:59:
[...]

spoiler:
Waarom zou Brienne met Arya aan het sparren zijn? Zou dat zijn om aan te tonen dat Brienne eigenlijk helemaal geen goede ridder is ( dat wisten we toch al?) of is dat om te laten zien dat Arya wel heel erg goed is geworden en de Starks gaat helpen om een beter leger op te zetten
?
spoiler:
In een video werd gesuggereerd dat de persoon die Podrick naar de grond werkt in de officiële preview Arya is. Vervolgens wil Brienne natuurlijk ook Arya uitproberen. Waarom ze aan het sparren zijn weet ik niet, maar het kan natuurlijk gewoon training zijn. Of omdat Arya gewoon Winterfell binnen rijdt en Podrick haar tegen wilt houden, maar ze dat niet doet omdat Winterfell haar huis is. Bij het sparren met Brienne zie je Podrick op de achtergrond staan toekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:49:
Betere vraag, waar stoor jij je aan? Als mensen willen discussieren is dat toch prima zo lang ze spoiler tags gebruiken? Dit topic bestaat niet om enkel jou en mij te accommoderen.

On-topic: De serie is nog steeds reuze vermakelijk en steekt met kop en schouder boven andere genre entertainment uit. Desalniettemin zijn de laatste 2 seizoen wel erg in kwaliteit van de scripts aan het inleveren.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 16:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:13:
[...]

Betere vraag, waar stoor jij je aan? Als mensen willen discussieren is dat toch prima zo lang ze spoiler tags gebruiken? Dit topic bestaat niet om enkel jou en mij te accommoderen.

On-topic: De serie is nog steeds reuze vermakelijk en steekt met kop en schouder boven andere genre entertainment uit. Desalniettemin zijn de laatste 2 seizoen wel erg in kwaliteit van de scripts aan het inleveren.
Seizoen 5 was juist een stuk minder dan seizoen 6. Volgens mij zijn een hoop mensen het daarmee eens als je naar de rating kijkt op IMDB.

S07E04 is zojuist uitgelekt deze mag hier pas op maandag besproken worden als de aflevering officieel is uitgekomen, dit om spoilers te voorkomen. Wil je hem toch bespreken? Gebruik dan spoiler tags en vermeld buiten de spoiler tags dat het gaat om de gelekte aflevering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miicker schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:36:
[...]

Seizoen 5 was juist een stuk minder dan seizoen 6. Volgens mij zijn een hoop mensen het daarmee eens als je naar de rating kijkt op IMDB.

S07E04 is zojuist uitgelekt deze mag hier pas op maandag besproken worden als de aflevering officieel is uitgekomen, dit om spoilers te voorkomen. Wil je hem toch bespreken? Gebruik dan spoiler tags en vermeld buiten de spoiler tags dat het gaat om de gelekte aflevering!

Ik bedoel 5 en 6 (7 is nog te weinig van verschenen om een oordeel over te treffen). Misschien is het omdat de serie na de half-way point zaken aan het afronden is (terwijl ik juist zo genoot van de worldbuilding) of wellicht omdat er steeds minder uit de pen van de luiste schrijver ooit vloeit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:37:
[...]

Ik bedoel 5 en 6 (7 is nog te weinig van verschenen om een oordeel over te treffen). Misschien is het omdat de serie na de half-way point zaken aan het afronden is (terwijl ik juist zo genoot van de worldbuilding) of wellicht omdat er steeds minder uit de pen van de luiste schrijver ooit vloeit :)
Ben het niet echt met je eens. Seizoen 6 vond ik tot nu toe het beste seizoen. Bij seizoen 1, 2 en een beetje bij 3 merkte je gewoon dat er weinig budget was. Daar hadden ze het vaak over grote legers, veel man, maar werd het nooit in beeld gebracht. Pas vanaf S3 en S4 beginnen we echt mooi CGI werk te zien. De eerste keer dat Dany op een draak reed/vloog zag het er ook echt niet uit. Dit alles maakt de GoT beleving nu juist super goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

:o _/-\o_ _/-\o_ :D
spoiler:
wat een bazen aflevering

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YMA6H9s.gif

[ Voor 28% gewijzigd door spartacusNLD op 04-08-2017 21:18 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:27

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Let op: spoiler van komende aflevering.

spoiler:
Man, wat een battle weer, leuk om drogon het lannister army te zien braden.
Jaime werd net op tijd opzij geduwd, ben benieuwd of hij weer boven water komt.

Het is inmiddels wel duidelijk dat bran nu echt de three eyed raven is en zich niet meer als een Stark beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik kan je zeggen dat episode 4 één van de beste ooit is. Vraag me alleen af waarom deze 50 minuten duurt, maar officieel 59 wordt aangegeven, de episode lijkt compleet.

Bij HBO zullen ze wel balen, blijkbaar is de lek gekomen uit die HBO India, het is gewoon een kwestie van tijd dat aflevering worden gestolen uit die landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasje
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Episode 4... holy *** shit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:56
Wat is nou de gedachte van HBO achter de stroom aan previews en trailers middenin het seizoen? Helemaal als er spoilers in zitten?
Alsof iedereen halverwege seizoen 7 denkt: "nah, stomme serie, laat maar zitten.", dan de preview ziet en denkt: "YEAH HYPE!!11one" 8)7

Ik heb een hekel aan spoilers :(, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Laatst online: 21:52
Nieuwevolger schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:31:
Ik kan je zeggen dat episode 4 één van de beste ooit is. Vraag me alleen af waarom deze 50 minuten duurt, maar officieel 59 wordt aangegeven, de episode lijkt compleet.

Bij HBO zullen ze wel balen, blijkbaar is de lek gekomen uit die HBO India, het is gewoon een kwestie van tijd dat aflevering worden gestolen uit die landen.
is die al te vinden dan? of heb je dat uit de gelekte scripts enzo?
Pagina: 1 ... 9 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic