Het is wat mij betreft duidelijk dat de producers door de mand vallen nu er geen boek is om op terug te vallen voor de details. Het is fijn dat er nu meer tempo in zit, maar als GoT op deze manier was begonnen, lijkt het meer op het niveau van The Shannara Chronicles.Cocytus schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:39:
Het. Is. Zo. Slecht.
-Jon teleport vanuit WF naar Dragon Stone - "Our queen knows it is a long journey" -Zo ongeveer de eerste zin in de hele fucking aflevering - dit moet wel expres zijn"no really wasn't that long. Took me literally no time at all actually"
-"Hi Jon I am Daenerys Stormborn, Dothraki whore, enz. enz. enz., will you bend the knee now please" en dan uit het niets "there is not time for this the army of the dead is coming!!11" - even fatsoenlijke introductie voor Dany die nog niets heeft gehoord over the army of the dead, white walkers, enz? nee? OK
-King's landing juicht voor Euron en Cersei? Tegen sanddingessen? why??
-Sansa weet opeens meer over winterarmour dan mannen van 60 jaar die al hun hele leven met deze shit bezig zijn. Girl power!
-"Everything is happening all at once" - Littlefinger string theory FTW!
-Bran is terug, jeej! -"I see everything. you looked pretty on the night you got raped." Ehhh...
-"He was the three-eyed raven" -"I thought you were the three-eyed raven" - "I told you it's hard to explain..." Nee dat is het niet - hij was het, hij is dood, nu ben ik het - tadaa!
-Euron slacht de halve vloot af, gaat terug naar KL, zeilt om het continent heen en is precies op tijd bij Casterly Rock om de tweede helft af te slachten - wtf
-Hoe slagen de compleet afgepeigerde lannisters erin de Tyrells - het huis met het meeste voedsel en het meest verse leger - te verslaan en zonder enige slag of stoot Highgarden in te nemen?
-Wat is precies de motivatie voor Tarly om de Tyrells te verraden?
Minor quibbles:
-'Hey wil je naar m'n huis komen? aub wel al je wapens inleveren zodra je van de boot stapt'. Waarom precies? Guestright? Nee?
-De oom was niet verbrand maar gewurgd
-De Iron Bank of Braavos - opgericht door ontsnapte slaven - financieert de slave trade. Yeahhh...
Als Cercei niet zo panisch naar Tyrion had gewezen...Chiron schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:35:
[...]
Zou hij zich op dat moment beseffen dat Tyrion dus echt niet achter de dood van Joffrey zat, en dus weer een extra zetje in de relatie tussen Jaime en Cersei, die Tyrion koste wat kost dood wil hebben?
Had Tywin nog geleefd. Was Tyrion nu niet zijn vijand. Was Dorne waarschijnlijk nog een bondgenoot.
En op zijn beurt had Tywin de kerk nooit zoveel macht gegeven. Had de scept niet hoeven ontploffen enz...
Ik vind het nog mooier dat Jaime zoveel moeite gedaan heeft om Cersei af te praten van shaming en zweepslagen en vernedering en onthoofding en noem het maar op omdat het zo'n lief oud dametje is en nu ze de moord op Joffrey bekend heeft hij haar eigenlijk van alles en nog wat aan wil doen maar het geen zin meer heeft aangezien ze zowat vrijwillig dat gif ingenomen heeftChiron schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:35:
[...]
Zou hij zich op dat moment beseffen dat Tyrion dus echt niet achter de dood van Joffrey zat, en dus weer een extra zetje in de relatie tussen Jaime en Cersei, die Tyrion koste wat kost dood wil hebben?
Ik zou verwachten dat Jorah de troepen zal aansturen, of op zijn minst een sterk adviserende rol zal hebben. Hij is gepokt en gemazeld in het vechten, in tegenstelling tot de politici die tot noch toe de militaire plannen maakten (en Grey Worm lijkt me nu ook niet direct dusdanig generaal-materiaal om het grotere spel te zien).Murcielago schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:24:
[...]
Maar wat gaat zijn rol nog zijn? Naast Tyrion advies geven aan Danaerys?
Dat je je legers moet aansturen/aanvoeren door leiders met een militaire achtergrond is goed terug te zien aan de scenes met Euron en Kingslayer; de kunst is om "het onverwachte" uit te voeren, én op zo'n wijze dat je zo veel mogelijk schade doet in verhouding tot je eigen verliezen (of meeste winst i.r.t. verlies). Dat je met het onverwachte rekening moet houden geeft littlefinger ook aan (of je moet er i.i.g. over nadenken), en lijkt mij een prima advies (zeker als je chaos als kans ziet,..)
Overigens vond ik de scene in de troonruimte met John en de dragonqueen wel aardig gelukt; ze kwamen wat onwennig op elkaar over, en door het gebrek aan politieke ervaring gingen ze direct op hun doel af zonder e.e.a. tactisch te brengen. In plaats van met elkaar te onderhandelen én er beiden beter van te worden, hadden ze enkel hun eigen doel voor ogen. Máár gelukkig was daar nog het wandelende flesje spraakwater genaamd Tyrion die met enkele tactische woorden toch nog het begin van de vertrouwensband smeedde.
Ik heb er i.i.g. weer volop van genoten, op naar de volgende!

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Ik ben het er ook zeker niet mee eens dat dit seizoen onder doet t.a.v. vorige seizoenen. Oké het kan nog niet tippen aan de laatste twee afleveringen, maar ik vond alle afleveringen beter dan de eerste paar afleveringen van S6.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Toch geniaal hoe snel die sand snakes werden afgeslacht in dit seizoen. Zou het feit dat ze zo tegenvielen bij het publiek mee hebben geteld in het abrupte einde van hun verhaallijn?
Prachtige aflevering trouwens. Met zo'n titel als The Queen's Justice verwacht je dat Danny Euron's hele vloot afbrand als wraak
leuke verrassing zo. Ik stoor me overigens niet zo aan hoe snel mensen zich verplaatsen in de serie, maar je kan wel merken dat het tempo er goed in zit en dat de serie toch echt aan het afronden is (niet leuk).
Een vraag aan de boeklezers. Zelf ook de boeken gelezen maar ben dit wellicht vergeten in de jaren:
Prachtige aflevering trouwens. Met zo'n titel als The Queen's Justice verwacht je dat Danny Euron's hele vloot afbrand als wraak
Een vraag aan de boeklezers. Zelf ook de boeken gelezen maar ben dit wellicht vergeten in de jaren:
spoiler:
Ik las dat Euron een storm kon oproepen? Kan mij dat niet heugen.. weet alleen nog van een speciale hoorn die hij had gevonden waarmee draken te temmen waren?
Tsja het draagt een beetje bij aan het deus ex machina gevoel en maakt het ritme misschien wat onnatuurlijk aanvoelen. Aan de andere kant heeft de serie ook wat vaart nodig en zijn tijdsprongen de manier om dat te doen. Het doet mijn inziens geen afbreuk aan de 'boodschap'.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:30:
Toch geniaal hoe snel die sand snakes werden afgeslacht in dit seizoen. Zou het feit dat ze zo tegenvielen bij het publiek mee hebben geteld in het abrupte einde van hun verhaallijn?
Prachtige aflevering trouwens. Met zo'n titel als The Queen's Justice verwacht je dat Danny Euron's hele vloot afbrand als wraakleuke verrassing zo. Ik stoor me overigens niet zo aan hoe snel mensen zich verplaatsen in de serie, maar je kan wel merken dat het tempo er goed in zit en dat de serie toch echt aan het afronden is (niet leuk).
spoiler:Ik las dat Euron een storm kon oproepen? Kan mij dat niet heugen.. weet alleen nog van een speciale hoorn die hij had gevonden waarmee draken te temmen waren?
Maar inderdaad, the queens justice kon twee kanten op.. Was het Cersei? of toch Dany.. of allebei? of hey, misschien sloeg de titel wel op oma die Geoffrey had vermoord. Al met al, ik vind het spannend
Boek spoilersPiet_Piraat7 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:30:
Prachtige aflevering trouwens. Met zo'n titel als The Queen's Justice verwacht je dat Danny Euron's hele vloot afbrand als wraakleuke verrassing zo. Ik stoor me overigens niet zo aan hoe snel mensen zich verplaatsen in de serie, maar je kan wel merken dat het tempo er goed in zit en dat de serie toch echt aan het afronden is (niet leuk).
spoiler:Ik las dat Euron een storm kon oproepen? Kan mij dat niet heugen.. weet alleen nog van een speciale hoorn die hij had gevonden waarmee draken te temmen waren?
spoiler:
Eurom heeft de hele wereld af gevaren op zoek naar schatten, in die tijd heeft hij ook allemaal magiërs en priesters van over de hele wereld gevangen en tot slaaf genomen, hiermee kan hij dus allemaal leuke magische dingen doen. Een voorbeeld hiervan is dat hij een dragonhorn heeft om draken te temmen, een ander voorbeeld is dat hij wellicht Krakens Lan oproepen. Maar wat al bevestigd is dat hij een storm kan oproepen die mooi in zijn voordeel uitpakt. Zo ging Tyrion in adwd op de boot naar Mereen, in de baai was er opeens een enorme en rare storm, dit waren waarschijnlijk de Greyjoys die hem snel voorbij gingen.
Ik denk zelf dat Jaime dit, op dat moment, ook dacht. Wordt nog wat, tussen Jaime en Cersei.RocketKoen schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:47:
[...]
Als Cercei niet zo panisch naar Tyrion had gewezen...
Had Tywin nog geleefd. Was Tyrion nu niet zijn vijand. Was Dorne waarschijnlijk nog een bondgenoot.
En op zijn beurt had Tywin de kerk nooit zoveel macht gegeven. Had de scept niet hoeven ontploffen enz...
This is Jon Snow 
The Onion Knight weet het toch altijd weer mooi te verkopen. Mooi figuur. Voor de rest ging het inderdaad heel erg snel deze aflevering. Gesprek tussen Jon en Danaerys was wel mooi. Het hoeft allemaal niet zo makkelijk te gaan. Dat zou ook onlogisch zijn. Het innemen van Casterly Rock en Highgarden ging wel erg snel moet ik zeggen. Ze hadden wel iets meer aandacht mogen geven aan het feit dat Casterly Rock maar door een kleine legertje werd verdedigt en dat de bannermen van The Reach de Tyrells hadden verraden. Het werd nu wel erg summier gebracht.
Goed om te zien dat Danaerys wel goede politieke adviseurs heeft maar geen militaire. Ze doet domme dingen en dat heeft het haar nu moeilijk gemaakt. Nu moet ze wel all out gaan over land. Dan staat Euron ook buiten spel en kan ze haar draken redelijk veilig inzetten. Grappig is wel dat Kings Landing zo dichtbij is en redelijk onverdedigd.
Oh Casterly Rock was overigens wel een aardige teleurstelling. In de boeken wordt het omschreven als een statig kasteel op een hoge rots. Dit was gewoon een suf kasteeltje.
The Onion Knight weet het toch altijd weer mooi te verkopen. Mooi figuur. Voor de rest ging het inderdaad heel erg snel deze aflevering. Gesprek tussen Jon en Danaerys was wel mooi. Het hoeft allemaal niet zo makkelijk te gaan. Dat zou ook onlogisch zijn. Het innemen van Casterly Rock en Highgarden ging wel erg snel moet ik zeggen. Ze hadden wel iets meer aandacht mogen geven aan het feit dat Casterly Rock maar door een kleine legertje werd verdedigt en dat de bannermen van The Reach de Tyrells hadden verraden. Het werd nu wel erg summier gebracht.
Goed om te zien dat Danaerys wel goede politieke adviseurs heeft maar geen militaire. Ze doet domme dingen en dat heeft het haar nu moeilijk gemaakt. Nu moet ze wel all out gaan over land. Dan staat Euron ook buiten spel en kan ze haar draken redelijk veilig inzetten. Grappig is wel dat Kings Landing zo dichtbij is en redelijk onverdedigd.
Oh Casterly Rock was overigens wel een aardige teleurstelling. In de boeken wordt het omschreven als een statig kasteel op een hoge rots. Dit was gewoon een suf kasteeltje.
[ Voor 8% gewijzigd door MrFl0ppY op 01-08-2017 08:52 ]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Die meeting tussen Dany en Jon zou alleen maar tegen kunnen vallen, de hype was zo hoog opgepompt daarvoor, ik vond het wel prima zoals het ging.
Missandei Dany dr hele titel lijst opdreunen bij binnenkomst, en Davos heel droog "This is Jon Snow".
Missandei Dany dr hele titel lijst opdreunen bij binnenkomst, en Davos heel droog "This is Jon Snow".

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Tijd om Huisman terug te halenMrFl0ppY schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:51:
This is Jon Snow
Ik verwacht nog wel een dikke tegenvaller voor Dany ergens rond 3/4 season. Dat ze toch besluiten om Cersei dr troepen te gaan firebomben met de draken, en dat er dan eentje een speer kopt uit die mega kruisboog.
Over het 'makkelijk' innemen van Casterly Rock, je hoort de Unsullied in hun eigen taal iets roepen na elkaar van 'dit zijn te weinig soldaten, er klopt iets niet'. Waarna de camera uitzoomt en je Euron over de brandende vloot heen ziet walsen. Lijkt me duidelijk zat.
Over het 'makkelijk' innemen van Casterly Rock, je hoort de Unsullied in hun eigen taal iets roepen na elkaar van 'dit zijn te weinig soldaten, er klopt iets niet'. Waarna de camera uitzoomt en je Euron over de brandende vloot heen ziet walsen. Lijkt me duidelijk zat.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Die megakruisboog die getest is op een niet bewegende schedel op 15 meter afstand in plaats van een draak die 100 km/uur vliegt en je probeert te barbecueën. Ik denk dat dat wel eens heel vies tegen zal vallen en na deze aflevring mag Dany wel een mazzeltje hebben.Chiron schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:07:
Ik verwacht nog wel een dikke tegenvaller voor Dany ergens rond 3/4 season. Dat ze toch besluiten om Cersei dr troepen te gaan firebomben met de draken, en dat er dan eentje een speer kopt uit die mega kruisboog.
Ik vond het an sich een mooie aflevering. Ontmoeting tussen Jon en Danny werd de tijd voor genomen, dat was fijn. Het innemen van Casterly Rock en Highgarden ging me veel te snel. Pas nadat het afgelopen was had ik door wat er aan de hand was bij wijze van spreken.
Ik stoor me verder niet zo aan het extreme tijdreizen dit seizoen. Wel vind ik het opvallend dat Cercei's haar maar niet wil groeien ondanks dat de tijd zo snel gaat. Of zou ze dat korte koppie zelf wel leuk vinden?
Ik stoor me verder niet zo aan het extreme tijdreizen dit seizoen. Wel vind ik het opvallend dat Cercei's haar maar niet wil groeien ondanks dat de tijd zo snel gaat. Of zou ze dat korte koppie zelf wel leuk vinden?
Als het ding geintroduceerd wordt gaan ze hem gebruiken ook, wat is anders het punt om 'm alvast te laten zien? Die draken zijn zo groot dat ze redelijk voorspelbaar zijn in het pad wat ze vliegen, dus makkelijk te tracken (als ze het goed doen en dat ding beweegbaar maken).TrailBlazer schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:19:
[...]
Die megakruisboog die getest is op een niet bewegende schedel op 15 meter afstand in plaats van een draak die 100 km/uur vliegt en je probeert te barbecueën. Ik denk dat dat wel eens heel vies tegen zal vallen en na deze aflevring mag Dany wel een mazzeltje hebben.
Zou Melisandre daarna de dode draak weer kunnen resurrecten? Dat zou dan uitermate passend zijn als rijdier voor Jon. Maar dat is wel heel dikke speculaas.
Ik ben ook zó benieuwd hoe we erachter gaan komen dat Jon er zélf achter komt dat hij een Targaryen is. En op de een of andere manier verwacht ik ook wel dat er iets met Tyrion aan de hand is..Chiron schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:27:
[...]
Als het ding geintroduceerd wordt gaan ze hem gebruiken ook, wat is anders het punt om 'm alvast te laten zien? Die draken zijn zo groot dat ze redelijk voorspelbaar zijn in het pad wat ze vliegen, dus makkelijk te tracken (als ze het goed doen en dat ding beweegbaar maken).
Zou Melisandre daarna de dode draak weer kunnen resurrecten? Dat zou dan uitermate passend zijn als rijdier voor Jon. Maar dat is wel heel dikke speculaas.
Ze gaan hem wel gebruiken maar dat er een groots plan wordt gemaakt wat vervolgens in 5 minuten tot een hoopje as wordt gereduceerd zal niet de 1e keer zijn.Chiron schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:27:
[...]
Als het ding geintroduceerd wordt gaan ze hem gebruiken ook, wat is anders het punt om 'm alvast te laten zien? Die draken zijn zo groot dat ze redelijk voorspelbaar zijn in het pad wat ze vliegen, dus makkelijk te tracken (als ze het goed doen en dat ding beweegbaar maken).
Ach ja, je weet wat vrouwen zeggen over hun een kort pittig kapsel...P.O. Box schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:27:
Ik vond het an sich een mooie aflevering. Ontmoeting tussen Jon en Danny werd de tijd voor genomen, dat was fijn. Het innemen van Casterly Rock en Highgarden ging me veel te snel. Pas nadat het afgelopen was had ik door wat er aan de hand was bij wijze van spreken.

Vraag me wel af wat de Night King nou eigenlijk wil. Hij is duidelijk iemand met een brein ipv hersenloze zombie dus er moet een beweegreden achter zitten. Waarom niet lekker in het koude Noorden blijven?
Voor het verhaal zou het wel ultiem saai en voorspelbaar zijn als Dany simpelweg de 3 draken even een napalm bombardement laat doen, hop Cersei weg, en hop, Night King weg, alles in de as, en klaarTrailBlazer schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:36:
[...]
Ze gaan hem wel gebruiken maar dat er een groots plan wordt gemaakt wat vervolgens in 5 minuten tot een hoopje as wordt gereduceerd zal niet de 1e keer zijn.
En het blijft GRRM, er gaat nog een hoop naars gebeuren. Ook Euron gaat nog even los, volgens mij meende ik ergens een quote gelezen hebben van de acteur die hem speelt dat vergeleken bij Euron, Ramsay een "puppy dog" was.
Ik vond die streek van Cersei met Ellaria en Tyene ook wel écht heel erg naar en fucked up..Chiron schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:41:
[...]
En het blijft GRRM, er gaat nog een hoop naars gebeuren. Ook Euron gaat nog even los, volgens mij meende ik ergens een quote gelezen hebben van de acteur die hem speelt dat vergeleken bij Euron, Ramsay een "puppy dog" was.
ZekerEdwardK123 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:45:
[...]
Ik vond die streek van Cersei met Ellaria en Tyene ook wel écht heel erg naar en fucked up..
Ik heb daar gister een theorie over bedacht. Al die honderden jaren dat The Wall de WW heeft tegen gehouden hadden ze simpelweg geen reden om naar het zuiden te trekken. Nu is daar Cersei die het hele land met gruwelijke misdaden om zeep gaat helpen en daar willen ze een stokje voor steken.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:40:
Vraag me wel af wat de Night King nou eigenlijk wil. Hij is duidelijk iemand met een brein ipv hersenloze zombie dus er moet een beweegreden achter zitten. Waarom niet lekker in het koude Noorden blijven?
Een andere theorie is dat bij de voorgaande winters het ten zuiden van The Wall geen grote teringzooi was door oorlog. Westeros is zo sterk verzwakt door alle oorlogen van de afgelopen jaren, dat dit het juiste moment is om toe te slaan!
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Ik denk dat Sam dat allemaal uit gaat vinden als ie al die oude meuk aan het overschrijven (en lezen) is
ik hoop inderdaad ook dat die ouwe meuk nou net de dingen zijn die hij had willen lezen.
Dat vermoeden had ik ookChiron schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:54:
Ik denk dat Sam dat allemaal uit gaat vinden als ie al die oude meuk aan het overschrijven (en lezen) is
Bensimpel
Positieve meneer
Dat overschrijven (met de hand!) is wel even wat werk. Dat gaat wel een seizoen duren. (Oh wacht, volgende aflevering is die al klaar
)
😆 - Denk ook eens om ;)
En dan is Little Sam alweer een jaartje ouderBensimpel schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:56:
Dat overschrijven (met de hand!) is wel even wat werk. Dat gaat wel een seizoen duren. (Oh wacht, volgende aflevering is die al klaar)
Dat is ook het eerste wat ik dacht! Die archmeister weet dat er interessante shit in die stapel oude documenten zit, maar hij wil Sam wel leren dat niet alles zomaar uit de lucht komt vallen.
Dat er info over de WW tussen zit klinkt misschien wel heel erg logisch, maar wat nou als er bijvoorbeeld beschreven staat hoe valerian steel gemaakt kan worden? Dan hebben ze alleen nog maar een geweldig getalenteerde blacksmith nodig...hmmm....waar zouden ze die vandaan moeten halen? Iedereen is bezig met wapens maken voor oorlogen... en dan aan het einde van de aflevering staat Gendry voor de deur!
Dat er info over de WW tussen zit klinkt misschien wel heel erg logisch, maar wat nou als er bijvoorbeeld beschreven staat hoe valerian steel gemaakt kan worden? Dan hebben ze alleen nog maar een geweldig getalenteerde blacksmith nodig...hmmm....waar zouden ze die vandaan moeten halen? Iedereen is bezig met wapens maken voor oorlogen... en dan aan het einde van de aflevering staat Gendry voor de deur!
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Nu dat ik erover nadenk. We hebben de reactie van Randyll Tarly niet meer gezien sinds dat Sam Heartsbane heeft meegenomen.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Als de kruisbogen goed verdeeld zijn over kingslanding zodat er geen gaten zijn waar de draken in kunnen vliegen, moet er een raken echt niet onmogelijk zijn. Als ze gaan vuur spugen remmen de draken al behoorlijk af en als je hem bijvoorbeeld in een vleugel raakt heb je ook het gewenste effect.TrailBlazer schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:19:
[...]
Die megakruisboog die getest is op een niet bewegende schedel op 15 meter afstand in plaats van een draak die 100 km/uur vliegt en je probeert te barbecueën. Ik denk dat dat wel eens heel vies tegen zal vallen en na deze aflevring mag Dany wel een mazzeltje hebben.
Ik verwacht dat die hele iron throne ook nog wel een keer gesloopt gaat worden nadat Cersei eraf is gemieterd, omdat daar wellicht ook wat valyrian steel zwaarden in blijken te zitten. Dat zou wel een dingetje zijn van 'hodor' proporties.Who Am I? schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:59:
Dat is ook het eerste wat ik dacht! Die archmeister weet dat er interessante shit in die stapel oude documenten zit, maar hij wil Sam wel leren dat niet alles zomaar uit de lucht komt vallen.
De WW als redders v/d mensheid ?! Nah ...Who Am I? schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:53:
[...]
Nu is daar Cersei die het hele land met gruwelijke misdaden om zeep gaat helpen en daar willen ze een stokje voor steken.
Gendry is dan wel breder dan the mountain van al dat roeien.Who Am I? schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:59:
Gendry is in de leer geweest bij een van de (3?) smids die Valyrian steel kon (her)smeden. Dat is wel een dingetje.
Als de throne daadwerkelijk Vayrian steel bevat (en het is bekend dat de throne scherpe randjes heeft, die in al die jaren scherp zijn gebleven, 3x raden wat een van de eigenschappen is van Valyrian steel):
Al dan niet met hulp van een draak smelt de throne uitelkaar, en Gendry smeedt er vervolgens nieuwe Valyrian steel zwaarden van.
Of:
Denk aan Jon, Dany, de Iron throne en een draak in 1 ruimte, daar moet ook wel iets interessants mee kunnen gebeuren.
Voor het maken van nieuw Valyrian steel is onder andere drakenvuur nodig, en (Targaryen?) bloed (bloodspell, maar dat kan net zo goed letterlijk bloed zijn).
Dat zou in lijn kunnen zijn met de legende van Azor Ahai. Lightbringer is gecreeerd mede dankzij het bloed van Nissa Nissa nadat hij het zwaard in haar hart stak.
Als de throne daadwerkelijk Vayrian steel bevat (en het is bekend dat de throne scherpe randjes heeft, die in al die jaren scherp zijn gebleven, 3x raden wat een van de eigenschappen is van Valyrian steel):
Al dan niet met hulp van een draak smelt de throne uitelkaar, en Gendry smeedt er vervolgens nieuwe Valyrian steel zwaarden van.
Of:
Denk aan Jon, Dany, de Iron throne en een draak in 1 ruimte, daar moet ook wel iets interessants mee kunnen gebeuren.
Voor het maken van nieuw Valyrian steel is onder andere drakenvuur nodig, en (Targaryen?) bloed (bloodspell, maar dat kan net zo goed letterlijk bloed zijn).
Dat zou in lijn kunnen zijn met de legende van Azor Ahai. Lightbringer is gecreeerd mede dankzij het bloed van Nissa Nissa nadat hij het zwaard in haar hart stak.
Hij zat gewoon in de laatste 3 afleveringen hoor.MrFl0ppY schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:59:
Nu dat ik erover nadenk. We hebben de reactie van Randyll Tarly niet meer gezien sinds dat Sam Heartsbane heeft meegenomen.
Zijn reactie was dat hij vriendjes is geworden met Cercei
Wat ik mij afvroeg; Jorah moest binnen één dag weg zijn van de head Maester in de vorige aflevering? Sam behandeld hem, vervolgens is hij beter?!? Daar is toch wel wat meer tijd overheen gegaan?
Het voelt allemaal zo rommelig en gehaast. Ik heb liever iets meer context en karakterontwikkeling. Nu lijken steeds meer dingen niet te kloppen en te makkelijk te gaan. Wat is bijvoorbeeld de tegenprestatie van Jon voor het Dragonglass? Gaat hij nou toch knielen? Ze geeft het hem toch niet zomaar mee? Ik dacht steeds bij mezelf, waarom vliegt ze niet even met een draak naar het Noorden om zelf te kijken? Zal wel te simpel gedacht zijn
Ik vond het wel fijn om te zien dat er niet automatisch chemie was.
Cersei's wraak was te verwachten. Vond het mooi gedaan. Mijn moederhart brak!
Het is al eerder genoemd maar sinds wanneer is het volk ineens Cersei fan geworden? Waarom zou je Euron aanmoedigen? Wat heeft hij voor het volk gedaan? De moordenares van de dochter van de koningin die je haat gevangen...
Toen Sansa naar the Gate werd geroepen dacht ik meteen Arya!!! Ik was Bran alweer helemaal vergeten... Die zal dan de volgende aflevering wel komen.
Ik blijf genieten maar heb wel veel meer vraagtekens dan in vorige seizoenen.
Het voelt allemaal zo rommelig en gehaast. Ik heb liever iets meer context en karakterontwikkeling. Nu lijken steeds meer dingen niet te kloppen en te makkelijk te gaan. Wat is bijvoorbeeld de tegenprestatie van Jon voor het Dragonglass? Gaat hij nou toch knielen? Ze geeft het hem toch niet zomaar mee? Ik dacht steeds bij mezelf, waarom vliegt ze niet even met een draak naar het Noorden om zelf te kijken? Zal wel te simpel gedacht zijn
Cersei's wraak was te verwachten. Vond het mooi gedaan. Mijn moederhart brak!
Het is al eerder genoemd maar sinds wanneer is het volk ineens Cersei fan geworden? Waarom zou je Euron aanmoedigen? Wat heeft hij voor het volk gedaan? De moordenares van de dochter van de koningin die je haat gevangen...
Toen Sansa naar the Gate werd geroepen dacht ik meteen Arya!!! Ik was Bran alweer helemaal vergeten... Die zal dan de volgende aflevering wel komen.
Ik blijf genieten maar heb wel veel meer vraagtekens dan in vorige seizoenen.
Ik denk dat dit heel goed werd uitgelegd door Jaime, het volk steunt degene die op dat moment de macht heeft, want nog geen seizoen terug werd Cersei door de straten van King's Landing 'geshamed'. beetje power to the people-achtig iets ofzo.Lauryn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:51:
Wat ik wel mooi vond bij Sam en de Archmeister was dat hij aan Sam vroeg wat hij precies gedaan had dat het bij hem wel gelukt was en bij alle anderen niet en dat Sam's antwoord zoiets was van 'just read the fucking manual'...
Bran was ook een behoorlijke creeper tegen Sansa. Zie je je zus weer, haal je meteen even een traumatische ervaring naar boven. Bran leek me een beetje emotionally detached ofzo.
Het zal wel overthinking zijn maar er zit nogal wat tussen het steunen van de machthebber bij gebrek aan beter en echt volledig achter degene gaan staan die jou voor jou opkomt.EdwardK123 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:58:
[...]
Ik denk dat dit heel goed werd uitgelegd door Jaime, het volk steunt degene die op dat moment de macht heeft, want nog geen seizoen terug werd Cersei door de straten van King's Landing 'geshamed'. beetje power to the people-achtig iets ofzo.
Maar goed, wie weet was deze aankomst geregisseerd door Cersei achter de schermen, who knows. Zonder context vond ik het wat vreemd.
Fijne aflevering weer!
Ik denk dat Sam nog een hoop gaat leren van zijn overschrijf karwei. Jammer dat hij niet wat assertiever is. In mijn ogen had hij de dokter-/chirurg- chain-link wel verdiend.
Waar ik wel moeite mee heb, en dat zie je wel vaker op TV, het niet beantwoorden van een simpele vraag (we moeten nu snel gaan! Waarom? Geen tijd om uit te leggen... (terwijl antwoord gevaar a/b/c net zo snel is gezegd)).
In dit geval Sansa & Bran.
S: Wie heeft je dat verteld?
B: de 3-eyed-raven.
S: dat was jij toch?
B: Ik zei toch dat het moeilijk was?
Het is helemaal niet moeilijk, tenminste dat gedeelte niet. 3-eyed-raven is een titel, ik heb dit van mn voorganger geleerd. Plus als je je zus weer ziet na dat er zoveel is gebeurt kan je toch wel even de tijd nemen om eea uit te leggen.
En Jamie & Oma Tyrell was een mooi stuk, en als ik het goed zag had Jamie wel spijt dat ze geen gruwelijkere einde kreeg. Maar mij lijkt als je met gif werkt dat je het tegengif ook bij je houdt, en anders had hij nog wel de mogelijkheid voor een heimlich manoeuvre om alles eruit te krijgen.
@Lauryn Euron zegt het het beste. Ze willen gewoon een hoofd op een speer zien. Maakt niet uit van wie.
Ik denk dat Sam nog een hoop gaat leren van zijn overschrijf karwei. Jammer dat hij niet wat assertiever is. In mijn ogen had hij de dokter-/chirurg- chain-link wel verdiend.
Waar ik wel moeite mee heb, en dat zie je wel vaker op TV, het niet beantwoorden van een simpele vraag (we moeten nu snel gaan! Waarom? Geen tijd om uit te leggen... (terwijl antwoord gevaar a/b/c net zo snel is gezegd)).
Het is helemaal niet moeilijk, tenminste dat gedeelte niet. 3-eyed-raven is een titel, ik heb dit van mn voorganger geleerd. Plus als je je zus weer ziet na dat er zoveel is gebeurt kan je toch wel even de tijd nemen om eea uit te leggen.
En Jamie & Oma Tyrell was een mooi stuk, en als ik het goed zag had Jamie wel spijt dat ze geen gruwelijkere einde kreeg. Maar mij lijkt als je met gif werkt dat je het tegengif ook bij je houdt, en anders had hij nog wel de mogelijkheid voor een heimlich manoeuvre om alles eruit te krijgen.
@Lauryn Euron zegt het het beste. Ze willen gewoon een hoofd op een speer zien. Maakt niet uit van wie.
[ Voor 4% gewijzigd door Jogai op 01-08-2017 11:10 ]
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Bensimpel
Positieve meneer
Waarschijnlijk vind Jamie het gewoon niet meer waard om haar nog te redden, ben benieuwd waar dit heengaatJogai schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:08:
Fijne aflevering weer!
😆 - Denk ook eens om ;)
Daar is ook meer tijd over heen gegaan. Maar wil je nu echt afleveringen lang het helingsproces van Jorah Mormont zien dan? Dan gaat iedereen weer klagen dat het zolang duurt.Lauryn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:51:
Wat ik mij afvroeg; Jorah moest binnen één dag weg zijn van de head Maester in de vorige aflevering? Sam behandeld hem, vervolgens is hij beter?!? Daar is toch wel wat meer tijd overheen gegaan?
"When you grow up your heart dies"
Waar hij op doelt is dat het niet strookt met het bevel dat Jorah binnen een dag op moest hoepelen uit de Citadel.sjaool schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:11:
[...]
Daar is ook meer tijd over heen gegaan. Maar wil je nu echt afleveringen lang het helingsproces van Jorah Mormont zien dan? Dan gaat iedereen weer klagen dat het zolang duurt.
Dat kan ook, na die speech over Cercei = Monster, en dat hij er al teveel aan vast zat, maar ik interpreteerde die laatste blikken wel als spijt. Alhoewel het ook kan zijn door de realisatie dat Tyrion dus toch Joffrey niet vermoord heeft.Bensimpel schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:11:
[...]
Waarschijnlijk vind Jamie het gewoon niet meer waard om haar nog te redden, ben benieuwd waar dit heengaat
Volgens mij is dat wel in 1 nacht gedaan, kennelijk is het zo simpel als de huid verwijderen en vaseline opsmerenLauryn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:51:
Geen tegenprestatie, zoals Tyrion al zei: Wat heb je te verliezen als je het geeft, zijn de WW niet echt heb je iets nutteloos weggegeven maar wel goodwill gekweekt, zijn de WW echt heb je en goodwill gekweekt en het noorden de wapens tegen de WW gegeven.Het voelt allemaal zo rommelig en gehaast. Ik heb liever iets meer context en karakterontwikkeling. Nu lijken steeds meer dingen niet te kloppen en te makkelijk te gaan. Wat is bijvoorbeeld de tegenprestatie van Jon voor het Dragonglass? Gaat hij nou toch knielen? Ze geeft het hem toch niet zomaar mee? Ik dacht steeds bij mezelf, waarom vliegt ze niet even met een draak naar het Noorden om zelf te kijken? Zal wel te simpel gedacht zijnIk vond het wel fijn om te zien dat er niet automatisch chemie was.
Tegenprestatie is dus de goodwill die ze bij het noorden heeft.
Zelf naar het noorden vliegen zouden haar adviseurs ook afgeraden hebben voor dezelfde reden als dat ze niet richten de vloot van Euron mocht vliegen, te gevaarlijk om haar daar alleen heen te sturen.
Ik denk dat emotioneel detached zijn wel een must is als je alle gebeurtenissen kan zien die gebeuren of gebeurd zijn.Akaendra schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:00:
Bran was ook een behoorlijke creeper tegen Sansa. Zie je je zus weer, haal je meteen even een traumatische ervaring naar boven. Bran leek me een beetje emotionally detached ofzo.
Wat dan weer niet strookt met Shireen, de dochter van StannisPuc van S. schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:14:
[...]
Volgens mij is dat wel in 1 nacht gedaan, kennelijk is het zo simpel als de huid verwijderen en vaseline opsmeren
[ Voor 34% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 01-08-2017 11:16 ]
Ik vind het knap van alle Starks dat ze zichzelf nog niet van kant hebben gemaakt na alles wat ieder heeft meegemaakt..Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:14:
[...]
Ik denk dat emotioneel detached zijn wel een must is als je alle gebeurtenissen kan zien die gebeuren of gebeurd zijn.
Tja... Sam heeft de (een?) handleiding gelezen.. En even los van of de andere maesters dat niet/half gedaan hebben er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat er verschillende geneesmethodes zijn..Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:14:
Wat dan weer niet strookt met Shireen, de dochter van Stannisbij haar was het genezen maar nog duidelijk zichtbaar. Er verspreidde zich alleen niks. Bij haar blijkbaar niks er af gesneden.
En waarschijnlijk blijkt Sam enorm getalenteerd te zijn op dat gebied of zo.Puc van S. schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:18:
[...]
Tja... Sam heeft de (een?) handleiding gelezen.. En even los van of de andere maesters dat niet/half gedaan hebben er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat er verschillende geneesmethodes zijn..
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
De Lannisters hebben zich weer van hun beste kant laten zien deze aflevering. Het toont dat ze goed militair inzicht hebben. De unsullied zitten vast op Casterly Rock en Daenerys is dus een groot deel van haar leger kwijt. Wie verdedigd haar nu eigenlijk op Dragonstone? Aan de andere kant, wie verdedigd Cersei nu op Kings Landing aangezien Jaimy en Euron beiden ver weg zitten?
Daenerys zal in de volgende aflevering mogelijk haar draken in gaan zetten. Ze wilde Euron al aanpakken maar werd tegen gehouden door haar adviseurs. Nu Euron de unsullied heeft aangevallen zal ze vrijwel zeker stappen gaan ondernemen.
Ik ben benieuwd hoe lang Jaimy nog nuchter blijft denken over zijn zus. Dat huwelijk met Euron zit hem dwars en nu hij ook nog gehoord heeft dat Tyrion zijn zoon niet heeft vermoord is een goed gesprek tussen die twee niet ver weg meer.
Daenerys zal in de volgende aflevering mogelijk haar draken in gaan zetten. Ze wilde Euron al aanpakken maar werd tegen gehouden door haar adviseurs. Nu Euron de unsullied heeft aangevallen zal ze vrijwel zeker stappen gaan ondernemen.
Ik ben benieuwd hoe lang Jaimy nog nuchter blijft denken over zijn zus. Dat huwelijk met Euron zit hem dwars en nu hij ook nog gehoord heeft dat Tyrion zijn zoon niet heeft vermoord is een goed gesprek tussen die twee niet ver weg meer.
Die archmeaster zei ook dat de behandeling bij kinderen heel anders was. En bij Jorah is het ook nog duidelijk zichtbaar. Ik neem aan dat dit de komende tijd verder geneest en de littekens zich nog meer vormen.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:14:
[...]
Wat dan weer niet strookt met Shireen, de dochter van Stannisbij haar was het genezen maar nog duidelijk zichtbaar. Er verspreidde zich alleen niks. Bij haar blijkbaar niks er af gesneden.
Bensimpel
Positieve meneer
Zal me niks verbazen als Jorah alsnog besmetelijk is, echter niet zichtbaar, is Sammie mooi de sjaak :x
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik verbaasde me over de 'uitschuifbare antenne' van de Archmaester waarmee hij de wonden van Jorah inspecteerde:

Leek me haast te geavanceerd, vergeleken met bijvoorbeeld het schoonmaakritueel van Sam uit aflevering 1.
Weet iemand hier iets meer over?

Leek me haast te geavanceerd, vergeleken met bijvoorbeeld het schoonmaakritueel van Sam uit aflevering 1.
Bensimpel
Positieve meneer
Aliens in GoT confirmedHenkDePoema schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:30:
Ik verbaasde me over de 'uitschuifbare antenne' van de Archmaester waarmee hij de wonden van Jorah inspecteerde:
[afbeelding]
😆 - Denk ook eens om ;)
Waarom geavanceerd? Het is dezelfde technologie als de uitschuifbare "verrekijkers" die ze op de schepen gebruiken.HenkDePoema schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:30:
[afbeelding]
Sam is de incarnatie van GRRM in het hele verhaal. Hij zal naar verwachting ook de geschiedenis van wat er in de serie allemaal is gebeurd gaan schrijven met de 'fancy/poetic' naam 'A Song of Ice and Fire'. Ik denk niet dat Sam dus iets zal overkomen.Bensimpel schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:30:
Zal me niks verbazen als Jorah alsnog besmetelijk is, echter niet zichtbaar, is Sammie mooi de sjaak :x
Even tussendoor: het Heimich manoeuvre gebruik je bij verstikking, als er een brok in de luchtpijp vastzit en dus de ademhaling blokkeert, en dan nog alleen maar nadat je al een vijftal keer flink op de rug hebt geklopt.Jogai schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:08:
Fijne aflevering weer!
[...] en anders had hij nog wel de mogelijkheid voor een heimlich manoeuvre om alles eruit te krijgen.
Ik besef dat in het GoT universum alles mogelijk is, maar in ons eigen universum was het mss wel gevaarlijk wat je daar verkondigde.
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
Ongetwijfeld, en in tegenstelling tot Sam heb ik geen enkele affiniteit met het medische vak, ook niet na het lezen van de instructies.Erycius schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:34:
[...]
Even tussendoor: het Heimich manoeuvre gebruik je bij verstikking, als er een brok in de luchtpijp vastzit en dus de ademhaling blokkeert, en dan nog alleen maar nadat je al een vijftal keer flink op de rug hebt geklopt.
Ik besef dat in het GoT universum alles mogelijk is, maar in ons eigen universum was het mss wel gevaarlijk wat je daar verkondigde.
Maar er is vast wel een methode om ze te laten braken, en of het gevaarlijk of onprettig is maakt op dat moment niet zoveel uit, sterker nog, hoe onprettiger hoe beter. (vanuit Jamie/Cercei's gezichtspunt he).
Dit viel me ook een beetje tegen. Het was net alsof Bran totaal emotieloos was; hij kwam heel afstandelijk over. Nou zal dat vast bij zijn nieuwe rol horen, maar een beetje vreugde mag toch wel als je je zus na zo'n lange tijd weer ziet en eindelijk weer op de plek bent waar je geboren bent en de roots van je volledige familie liggen. Vond het ook niet bij Bran passen zoals wij hem kennen. Maar goed, waarschijnlijk is hij ook niet meer de Bran zoals wij hem kennen...Akaendra schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:00:
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Ik vond het juist super goed bij zijn rol passen. Hij moet zijn emoties wel uitschakelen om alle gebeurtenissen in de wereld goed te kunnen interpreteren tijdens zijn "zieningen" als 3 eyed raven.dvd-linden schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:50:
[...]
Dit viel me ook een beetje tegen. Het was net alsof Bran totaal emotieloos was; hij kwam heel afstandelijk over. Nou zal dat vast bij zijn nieuwe rol horen, maar een beetje vreugde mag toch wel als je je zus na zo'n lange tijd weer ziet en eindelijk weer op de plek bent waar je geboren bent en de roots van je volledige familie liggen. Vond het ook niet bij Bran passen zoals wij hem kennen. Maar goed, waarschijnlijk is hij ook niet meer de Bran zoals wij hem kennen...
Hij raakt telkens verder van de "echte" fysieke wereld verwijderd en gaat dus ook telkens minder geven om interpersoonlijke relaties en eigen emoties. Hij voelt zich telkens meer de alzienende en telkens minder Brandon Stark, daarom boeit het hem ook niks dat hij de laatst levende zoon van Eddard Stark is en dus eigenlijk "Troonopvolger". Het gevaar dat hij daarbij loopt is dat hij helemaal niet meer terug gaat komen in het lichaam van Bran en zoals we vorig seizoen hebben kunnen zien in zijn 3 eyed raven staat gepakt kan worden door de Nightking.
[ Voor 4% gewijzigd door crazyguy op 01-08-2017 12:07 ]
Ik zou in ieder geval die draken eens gebruiken om de vloot van Euron uit te schakelen. Dat lijkt me niet al te moeilijk en risicovol, het zal moeilijk genoeg zijn om een draak uit te schakelen maar vanaf het water haast onmogelijk zeker als je een hit en run tactiek gebruikt.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zelfs Uncle Benjen kreeg een warmer onthaal. Vond het ook een beetje vreemd. Zowel voor als nadat hij de Three Eyed Raven werd, was hij erg nieuwsgierig naar zijn familie/vader in de flashbacks. Vervolgens ziet hij voor het eerst in lange tijd zijn zus, krijgt ze de cold shoulder. 'Ik weet alles nu, zus je was zo mooi toen je verkracht werd tijdens je huwelijksnacht'.. err... Wat dacht je van 'Ik weet nu alles, btw de man die je uithuwelijkte is verantwoordelijk voor de onthoofding van onze vader'.dvd-linden schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:50:
[...]
Dit viel me ook een beetje tegen. Het was net alsof Bran totaal emotieloos was; hij kwam heel afstandelijk over. Nou zal dat vast bij zijn nieuwe rol horen, maar een beetje vreugde mag toch wel als je je zus na zo'n lange tijd weer ziet en eindelijk weer op de plek bent waar je geboren bent en de roots van je volledige familie liggen. Vond het ook niet bij Bran passen zoals wij hem kennen. Maar goed, waarschijnlijk is hij ook niet meer de Bran zoals wij hem kennen...
Het past inderdaad wel goed bij zijn nieuwe rol, maar laat ik het dan anders zeggen: voor mij persoonlijk was het een teleurstelling. Daarmee bedoel ik niet dat de serie het slecht heeft uitgewerkt, maar ik had persoonlijk op iets meer euforie gehoopt net zoals ik die hoop te zien als Arya Sansa en/of Bran en/of Jon weer zal zien (mocht dat gaan gebeuren). Zoals jij het omschrijft klopt het ook denk ik, maar ergens in mijn achterhoofd zie ik Bran nog als dat jongetje dat op alle torens klom, heel energiek was en dol was op zijn familie. Maar goed, dat is verleden tijd dus wat dat betreft heb je gelijk.crazyguy schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:00:
[...]
Ik vond het juist super goed bij zijn rol passen. Hij moet zijn emoties wel uitschakelen om alle gebeurtenissen in de wereld goed te kunnen interpreteren tijdens zijn "zieningen" als 3 eyed raven.
Hij raakt telkens verder van de "echte" fysieke wereld verwijderd en gaat dus ook telkens minder geven om interpersoonlijke relaties en eigen emoties. Hij voelt zich telkens meer de alzienende en telkens minder Brandon Stark. Het gevaar dat hij daarbij loopt is dat hij helemaal niet meer terug gaat komen in het lichaam van Bran en zoals we vorig seizoen hebben kunnen zien in zijn 3 eyed raven staat gepakt kan worden door de Nightking.
Het is overigens wel wat Melniek zegt: hij weet wel cruciale dingen en het blijft wel zijn familie. Dus voor mij blijft het toch een beetje tweeledig. Enerzijds kan ik me goed vinden in je verhaal en snap ik dat ze die kant opgaan met hem, anderzijds gezien zijn geschiedenis, zijn band met zijn familie en de dingen die hij weet had ik hem wel minder stoïcijns en emotieloos verwacht. Ook het stukje waarin hij moest uitleggen dat hij de 3 Eyed Raven was vond ik niet super goed uitgewerkt; zo heel ingewikkeld was dat nou ook weer niet om uit te leggen.
[ Voor 16% gewijzigd door dvd-linden op 01-08-2017 12:14 ]
Vooral omdat de Archmaester een paar keer met het instrument Jorahs huid aanraakt en aan de hand daarvan constateert dat de "ontsteking niet langer actief lijkt te zijn". Alsof het meer is dan gewoon een 'voelstok'. Het uitschuiven draagt bij aan die indruk.RocketKoen schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:32:
[...]
Waarom geavanceerd? Het is dezelfde technologie als de uitschuifbare "verrekijkers" die ze op de schepen gebruiken.
Overigens zie je het instrument ook in aflevering 2, wanneer de Archmaester vertelt dat het nog 6 maanden of minder duurt voordat Jorah blind zal zijn. In die scene is hij het instrument aan het schoonmaken met een kwast die is gedoopt in een ondefinieerbaar goedje.
Allemaal niet superbelangrijk, maar misschien weet iemand meer hierover.
ph4ge schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:05:
Ik zou in ieder geval die draken eens gebruiken om de vloot van Euron uit te schakelen. Dat lijkt me niet al te moeilijk en risicovol, het zal moeilijk genoeg zijn om een draak uit te schakelen maar vanaf het water haast onmogelijk zeker als je een hit en run tactiek gebruikt.
spoiler: boekspoiler
En dan kom je er in 1 keer achter dat Euron een hoorn heeft die draken aan zijn zijde kan krijgen. Ik ga er even van uit dat Yara dit ook verteld heeft tegen Dany...
[ Voor 2% gewijzigd door Mx. Alba op 01-08-2017 16:22 ]
Oh shit, dat ding was ik ook helemaal vergetenLanithro schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:13:
[...]
En dan kom je er in 1 keer achter dat Euron een hoorn heeft die draken aan zijn zijde kan krijgen. Ik ga er even van uit dat Yara dit ook verteld heeft tegen Dany...
Denk dat er idd wel een punt is waarop Dany helemaal compleet machteloos staat, en dan Jon wel om hulp moet smeken..
Maar de vraag is of die hoorn in de serie terugkomt. En al zou die terugkomen, is die hoorn dan almachtig? Met andere woorden: is de kracht van die hoorn sterker dan de band die Daenerys heeft met de draken (en vooral Drogon)?Lanithro schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:13:
[...]
Hij zei niet blind volgens mij, dat ging over wanneer hij gek zou worden (Sam vroeg eerst hoe lang hij nog zou leven, en vervolgens 'and his mind?', aangezien de Stone Men meestal vrij primitief worden.HenkDePoema schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:08:
[...]
Vooral omdat de Archmaester een paar keer met het instrument Jorahs huid aanraakt en aan de hand daarvan constateert dat de "ontsteking niet langer actief lijkt te zijn". Alsof het meer is dan gewoon een 'voelstok'. Het uitschuiven draagt bij aan die indruk.
Overigens zie je het instrument ook in aflevering 2, wanneer de Archmaester vertelt dat het nog 6 maanden of minder duurt voordat Jorah blind zal zijn. In die scene is hij het instrument aan het schoonmaken met een kwast die is gedoopt in een ondefinieerbaar goedje.
Allemaal niet superbelangrijk, maar misschien weet iemand meer hierover.
Zullen we spoilers uit de boeken eens in spoilertags zetten? Of beter nog, weglaten uit het topic? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om er even over na te denken en tot de conclusie te komen dat die informatie hier toch echt niet thuis hoort?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dit is volgens mij nog nooit genoemd in de serie dus aub je boek spoilers in het andere topic...Lanithro schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:13:
[...]
spoiler:En dan kom je er in 1 keer achter dat Euron een hoorn heeft die draken aan zijn zijde kan krijgen. Ik ga er even van uit dat Yara dit ook verteld heeft tegen Dany...
Volgens mij is die hoorn wel degelijk voor gekomen in de serie. Het moment dat hij aankomt in de kingsmoot.Tsurany schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:18:
[...]
Zullen we spoilers uit de boeken eens in spoilertags zetten? Of beter nog, weglaten uit het topic? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om er even over na te denken en tot de conclusie te komen dat die informatie hier toch echt niet thuis hoort?
Hoe kom je daar bij? Ik heb die hoorn helemaal gemist.Lanithro schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:13:
[...]
PS/XBL: Nogne
Deze toeter?
Kun je even ophouden met je boek-spoilers!
Nee dat is een andere uit het hoge Noorden
spoiler:
The Horn of Winter: Thousands of years ago, Joramun, a King-Beyond-the-Wall, supposedly blew the horn and woke giants from the earth. Free folk believe that blowing the horn can bring down the Wall. Some maesters are skeptical of the horn's existence.
[ Voor 48% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 01-08-2017 12:28 ]
Mijn excuses. Ik was in de veronderstelling dat dit wel in de serie terugkwam.
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:25:
[...]
Nee dat is een andere uit het hoge Noordendie gek genoeg na die scene niet meer ter sprake kwam. Het is:
spoiler:The Horn of Winter: Thousands of years ago, Joramun, a King-Beyond-the-Wall, supposedly blew the horn and woke giants from the earth. Free folk believe that blowing the horn can bring down the Wall. Some maesters are skeptical of the horn's existence.
spoiler:
In de tv serie (en volgens mij ook in het boek) verbrandt Melisandre het ding, maar volgens Ygritte en Tormund heeft ie de echte hoorn nooit gevonden, die was veel groter.
ah dan heb ik mij vergist
weet niet of dit nog in spoiler tags moest aangezien het in de serie voor is gekomen
Als ik het me goed herinner, is het geheim van het smeden van Valyrian steel verloren gegaan bij "the doom of Valyria". In Westeros kunnen ze alleen hersmeden (en dat zal Gendry wellicht wel kunnen).Chiron schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:34:
Gendry is in de leer geweest bij een van de (3?) smids die Valyrian steel kon (her)smeden. Dat is wel een dingetje.
Of:
Daarnaast lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat de iron throne zwaarden van Valyrian steel bevat. Dergelijke zwaarden waren ook al in tijden van Aegon the conqueror extreem kostbaar, en zullen als geschenk aan vazallen zijn gegeven ipv op te gaan in de troon.
Ik vraag me uberhaupt af of er voor de komst van Aegon al contact was tussen Valyria en Westeros. Indien niet, is het uberhaupt onmogelijk dat er Valyrian steel in de troon zit aangezien deze is gesmeed uit zwaarden van door hem overwonnen tegenstanders.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Voordat Aegon naar Westeros kwam was Valyria al meer dan 100 jaar een ruïne. Alle Valyrian zwaarden zijn dus van voor die tijd. Toen de Iron Throne gemaakt werd was Valyrian steel dus al heel erg kostbaar en zal het nooit in de Iron Throne gebruikt zijn.Malfunctions schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:50:
[...]
Als ik het me goed herinner, is het geheim van het smeden van Valyrian steel verloren gegaan bij "the doom of Valyria". In Westeros kunnen ze alleen hersmeden (en dat zal Gendry wellicht wel kunnen).
Daarnaast lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat de iron throne zwaarden van Valyrian steel bevat. Dergelijke zwaarden waren ook al in tijden van Aegon the conqueror extreem kostbaar, en zullen als geschenk aan vazallen zijn gegeven ipv op te gaan in de troon.
Ik vraag me uberhaupt af of er voor de komst van Aegon al contact was tussen Valyria en Westeros. Indien niet, is het uberhaupt onmogelijk dat er Valyrian steel in de troon zit aangezien deze is gesmeed uit zwaarden van door hem overwonnen tegenstanders.
Bron: http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Doom_of_Valyria
Mee eensMalfunctions schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:50:
[...]
Als ik het me goed herinner, is het geheim van het smeden van Valyrian steel verloren gegaan bij "the doom of Valyria". In Westeros kunnen ze alleen hersmeden (en dat zal Gendry wellicht wel kunnen).
En het maken van nieuw Valyrian steel zal onder andere neer komen op het smelten van het metaal met drakenvuur, en dan afblussen met (targaryen) bloed. Of iets in die richting.
spoiler:
In de boeken is de throne trouwens echt e-norm veel groter dan hoe ie in de tv serie is neergezet:

Was het zwaard van wijlen Ned Stark ook niet van Valeriansteel? Is (dacht ik) toch ook herwerkt tot 2 zwaarden, 1 voor Joffrey ander voor Jamie, die het dan weer doorgaf aan Briënne.Malfunctions schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:50:
[...]
Kijk, zo kom je inderdaad wel meer in de richting van 1000en zwaardenChiron schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:58:
[...]
spoiler:In de boeken is de throne trouwens echt e-norm veel groter dan hoe ie in de tv serie is neergezet:
[afbeelding]
Klopt, de Lannisters hebben de misdaad begaan om Ice om te smeden tot 2 andere zwaarden.Saynod schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:00:
[...]
Was het zwaard van wijlen Ned Stark ook niet van Valeriansteel? Is (dacht ik) toch ook herwerkt tot 2 zwaarden, 1 voor Joffrey ander voor Jamie, die het dan weer doorgaf aan Briënne.
'Oathkeeper', waar Brienne mee rondloopt, en 'Widow's Wail', die afgelopen aflevering nog te zien was in de handen van Jaime
Volgens je eigen link waren de Targaryans al jaren voor the Doom uitgeweken naar dragonstone.Who Am I? schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:58:
[...]
Voordat Aegon naar Westeros kwam was Valyria al meer dan 100 jaar een ruïne. Alle Valyrian zwaarden zijn dus van voor die tijd. Toen de Iron Throne gemaakt werd was Valyrian steel dus al heel erg kostbaar en zal het nooit in de Iron Throne gebruikt zijn.
Bron: http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Doom_of_Valyria
Als partly Targaryan is hij misschien ook bestand tegen (draken) vuur danwel wordt hij beter geaccepteerd door de draken van Danearys dan normale mensen ? En komen ze er zo bij toeval achter als hij een keer dichter in de buurt van de draken komtEdwardK123 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:36:
[...]
Ik ben ook zó benieuwd hoe we erachter gaan komen dat Jon er zélf achter komt dat hij een Targaryen is. En op de een of andere manier verwacht ik ook wel dat er iets met Tyrion aan de hand is..
[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 01-08-2017 13:09 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Excuus, Westeros mainland. Ik doelde op het veroveren van Westeros.Malfunctions schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:07:
[...]
Volgens je eigen link waren de Targaryans al jaren voor the Doom uitgeweken naar dragonstone.
Vond deze 3e aflevering weer een beetje op niveau. Bij de eerste 2 kwam ik er niet helemaal lekker in, nu weer met wat wreedheden en de langverwachte meeting van Jon en Dany vond ik het jammer dat de aflevering klaar was.
Alleen was de opbouw van het karakter Ramsey in de serie veel geleidelijker dan het karakter Euron. Ik vind het jammer dat een karakter Euron er ineens zo prominent is, had het mooier gevonden als het karakter in de voorgaande seizoenen al wel iets op de achtergrond aanwezig zou zijn.Chiron schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:41:
[...]
Advanced sheep-counting strategies
Roelende alf. ook de omhelsing tussen Bran en Sansa was de moeite.
Maar verdomd, Euron is meer een factor dan ik had verwacht, ik had hem in een enquete op nr 1 gezet (van wie het snelst doodging).
Heben jullie ook het idee dat S07 (en s08 met zijn maar 6), net 1 aflevering meer uitgemolken hadden mogen worden..?
Maar verdomd, Euron is meer een factor dan ik had verwacht, ik had hem in een enquete op nr 1 gezet (van wie het snelst doodging).
Heben jullie ook het idee dat S07 (en s08 met zijn maar 6), net 1 aflevering meer uitgemolken hadden mogen worden..?
Jep, het volgt elkaar in een aardig rap tempo op allemaal!Sjah schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:37:
Enerzijds gaaf want veel actie, anderzijds jammer want veel details gaan hierdoor verloren.
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Ik denk dat de white walkers dit seizoen worden verslagen. De climax moet gaan om de troon. Dany zal op korte termijn met de draken richting het noorden gaan. Er is nu dragonglass en de draken spuwen vuur waar de zombies ook niet tegen kunnen. Dan is die strijd gestreden waarna Jon en Dany samen de Lannisters aanpakken.
Zou het niet omgekeerd zijn dat Dany en Cersei vechten om het rijk maar de laatste aflevering de white walkers het Noorden overrompelen. Dan blijft de kijker in spanning achter tot 2018. We hebben wel nog weinig winter scènes gezien, wel wat sneeuw in Winterfell maar het uitstel tot juli moet toch voor iets spectaculair zijn...
Of ze doen een Aragorntje, ze zorgen dat de WW achter hun komen te staan om Cersei te verslaan. Als alles dan voorbij is spreken ze af dat de WW in vrede in het noorden mogen leven en dat de mensen niet boven The Wall zullen komen.Robehr schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:16:
Ik denk dat de white walkers dit seizoen worden verslagen. De climax moet gaan om de troon. Dany zal op korte termijn met de draken richting het noorden gaan. Er is nu dragonglass en de draken spuwen vuur waar de zombies ook niet tegen kunnen. Dan is die strijd gestreden waarna Jon en Dany samen de Lannisters aanpakken.
Een andere theorie over waarom de WW nu wel naar het zuiden komen is misschien omdat overal in Westeros de Weirwood trees gekapt zijn/worden. Er zijn er nog maar een paar en die bomen worden door de three eyed raven gebruikt om Westeros te kunnen zien en sturen.
Ik denk nog niet dat de white walkers het noorden dit seizoen gaan verslaan (veelste veel belangrijke characters die niet dood mogen zitten daar), maar ik denk ook niet dat dany cersei al heeft verslagen en op de troon zit aan het eind van het seizoen.
Ik denk wel dat we 1 aflevering krijgen die zich wijdt aan de walkers die langs de muur komen en het noorden beginnen aan te vallen met een episch gevecht en de draken zullen dit seizoen ook echt heel dik en op een epische manier in actie komen tegen tegen de lannister.
Ik denk wel dat we 1 aflevering krijgen die zich wijdt aan de walkers die langs de muur komen en het noorden beginnen aan te vallen met een episch gevecht en de draken zullen dit seizoen ook echt heel dik en op een epische manier in actie komen tegen tegen de lannister.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic