Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:19
Het achtste seizoen van Game of Thrones wordt het langste ooit.
HBO onthulde dat de afleveringen flink langer zullen duren.

Casey Bloys, hoofd van de programmering bij HBO, geeft tegenover The Hollywood Reporter toe dat hij niet precies weet hoelang elke uitzending zal duren, maar zei dat uitzendingen van twee uur niet worden uitgesloten.
http://frontpage.fok.nl/n...me-of-thrones-langer.html

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Who Am I? schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:16:
Of hij wordt verbannen net als Qyburn omdat hij er onorthodoxe hobby's op na houdt.
Wat ik geleerd heb van GoT is dat niemand er gemakkelijk vanaf komt. Alles heeft een prijs en hoe groter de wens, hoe hoger de prijs.
Sam had overigens best wat advies van de Bolton bastard kunnen gebruiken met betrekking tot het villen van mensen...
Ik zie het nog wel gebeuren dat hij Jorah geneest maar dat hij zelf de sjaak is. Hij werd al gewaarschuwd dat het gevaarlijk was. Het lijkt typisch weer een GoT streek om dan Sam te laten bezwijken aan zijn goedheid. :P
kazzzdafke schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:24:
Mijn excuses als het hier al gezegd is maar...

spoiler: title
Ik dacht dat Yara Greyjoy daar opgehangen aan het schip hing en Ellaria Martell gespiest maar dit blijkt volgens deze site en andere NIET zo te zijn:

http://www.independent.co...mborn-euron-a7856341.html

Straf!
Waarom dacht je dan dat het Yara was? Da's toch niet logisch? Je had zo'n zandgleuf met speer en één met zweep. Precies die zie je 'subtiel' met hun eigen wapen aan het schip bevestigd.

Wel blij dat die stuk zijn, want ik kan mij in de hele serie maar één scene met hen herinneren die de moeite waard was. O-)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Gonadan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:42:
[...]

Ik zie het nog wel gebeuren dat hij Jorah geneest maar dat hij zelf de sjaak is. Hij werd al gewaarschuwd dat het gevaarlijk was. Het lijkt typisch weer een GoT streek om dan Sam te laten bezwijken aan zijn goedheid. :P

[...]

Waarom dacht je dan dat het Yara was? Da's toch niet logisch? Je had zo'n zandgleuf met speer en één met zweep. Precies die zie je 'subtiel' met hun eigen wapen aan het schip bevestigd.

Wel blij dat die stuk zijn, want ik kan mij in de hele serie maar één scene met hen herinneren die de moeite waard was. O-)
:D Zandgleuf! :D

Volgens mij leeft de hoofdpersoon van de noemenswaardige scene toch nog? Dat was toch de jongste?

@Devian Een series finale van 2 uur zou best tof zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Wie nog van GOT houdt, ik heb er een heel speciaal special paint vliegtuig van gemaakt :P

[ Voor 15% gewijzigd door FSXnoob op 27-07-2017 17:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jogai
  • Laatst online: 16:25
Voor de mensen die de zeeslag wat rommelig vonden:

Het was 'opzettelijk'.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
Er gaan wat theorieën rond over dat de Night King de zee zou kunnen laten bevriezen en zo gewoon simpelweg om de muur heen kan lopen.

spoiler:
Onderstaande link toont twee shots van The Wall uit de openingscredits van seizoen 1-6 en die van seizoen 7. Dit suggereert dat de zee zou zijn bevroren. Wat ik mij dan afvraag is waarom dat tijdens eerdere lange winters niet gebeurt is... Volgens de archmeister heeft The Wall alle winters doorstaan en bleef Westeros veilig. Dat zou betekenen dat nu voor het eerst de zee bevroren zou zijn... Het wordt de Army of the Dead wel heel erg gemakkelijk gemaakt dan.

https://scontent-amt2-1.x...dcf40b23f0cdd&oe=59F34D56

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
Who Am I? schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:15:
Er gaan wat theorieën rond over dat de Night King de zee zou kunnen laten bevriezen en zo gewoon simpelweg om de muur heen kan lopen.

spoiler:
Onderstaande link toont twee shots van The Wall uit de openingscredits van seizoen 1-6 en die van seizoen 7. Dit suggereert dat de zee zou zijn bevroren. Wat ik mij dan afvraag is waarom dat tijdens eerdere lange winters niet gebeurt is... Volgens de archmeister heeft The Wall alle winters doorstaan en bleef Westeros veilig. Dat zou betekenen dat nu voor het eerst de zee bevroren zou zijn... Het wordt de Army of the Dead wel heel erg gemakkelijk gemaakt dan.

Craster offert geen baby's meer dus niet hebben de WW een motief om aan te vallen, in andere winters niet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Who Am I?
ph4ge schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:21:
[...]

Craster offert geen baby's meer dus niet hebben de WW een motief om aan te vallen, in andere winters niet.
Craster heeft daar geen honderden jaren gezeten en baby's geofferd. De archmeister had het er over dat The Wall al eeuwen bescherming had geboden tegen de WW.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Who Am I? schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:23:
Craster heeft daar geen honderden jaren gezeten en baby's geofferd. De archmeister had het er over dat The Wall al eeuwen bescherming had geboden tegen de WW.
Craster niet, maar daarvoor hadden ze waarschijnlijk een andere bron voor baby's om zich voort te planten. Iedereen is nu gevlucht achter de Wall en dus moeten de WW wel komen.

Ik denk in ieder geval dat de WW simpelweg een motief hebben waarom ze nu wel aanvallen en honderden jaren lang niet. Het is geen kwestie van dat ze ineens bedacht hebben dat ze om de muur heen kunnen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 08:44
Who Am I? schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:15:

spoiler:

Als ik dat plaatje zo bekijk, zijn er inderdaad delen van de zee bij de muur bevroren. Of ze gehele zee bevroren kan worden, zodat de WW niet door, maar om de muur heen kunnen weet ik niet.
De Archmaester zei ook dat "The Wall has stood trough it all for centuries". Juist dat lijkt mij een klassiek geval van bagatellisering van de bestaande dreiging.
Naar mijn gevoel zal de laatste aflevering van dit seizoen toch het doorbreken van The Wall zijn.

Zou toch mooi zijn als de Nights King dan ineens aan het zingen slaat

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:21:
[...]

Andere winters vormden de WW ook al een bedreiging (niet alle Winters uiteraard). Die zijn toen verslagen door Children en volgens mij the first men als ik me niet vergis.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18
Uit de wiki:
The Wall was built to protect the people of the realms in Westeros from the threats of the north,specifically the Others. However, the Others have not been seen since the Long Night ended, and are now regarded as nothing more than fairy tales to frighten the little children. Some people believe they never existed at all. They are often mentioned in curses, such as "The Others take his eyes."
De Wall is 8000 jaar geleden gebouwd na "The Long Night". Daarna zijn er wel winters geweest maar zijn er geen aanvallen van de WW geweest. Wellicht hebben ze zo lang gewacht om hun leger op te bouwen. Wellicht is er een andere reden dat ze er nu voor kiezen om aan te vallen. Time will tell...

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
MrFl0ppY schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:41:
Uit de wiki:

[...]

De Wall is 8000 jaar geleden gebouwd na "The Long Night". Daarna zijn er wel winters geweest maar zijn er geen aanvallen van de WW geweest. Wellicht hebben ze zo lang gewacht om hun leger op te bouwen. Wellicht is er een andere reden dat ze er nu voor kiezen om aan te vallen. Time will tell...
De belangrijkste reden dat ze nu aanvallen is omdat GRRM dat bedacht heeft. We hoeven geen achterliggend motief te zoeken. Al is het natuurlijk altijd leuk om te speculeren en fantaseren.

Maar misschien kan iemand even bij de laatste aflevering checken of het plaatje dat ik deelde geen photoshop is... Ik zit op m'n werk...

[ Voor 10% gewijzigd door Who Am I? op 28-07-2017 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Who Am I? schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:51:
Maar misschien kan iemand even bij de laatste aflevering checken of het plaatje dat ik deelde geen photoshop is... Ik zit op m'n werk...
Via Reddit en Youtube ben ik erachter gekomen dat inderdaad in de intro de zee in dat gebied inderdaad er anders uitziet dan in eerdere seizoenen. Kan niet goed zien of de zee nou bevroren is, of dat het de grote mistwolk van de WW is.

Afleveringen gecheckt, zowel in aflevering 1 als 2 van dit seizoen is dit het geval.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jogai
  • Laatst online: 16:25
miicker schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:06:
[...]

Andere winters vormden de WW ook al een bedreiging (niet alle Winters uiteraard). Die zijn toen verslagen door Children en volgens mij the first men als ik me niet vergis.
The children hebben de WW juist gecreëerd...
[...]

De belangrijkste reden dat ze nu aanvallen is omdat GRRM dat bedacht heeft. We hoeven geen achterliggend motief te zoeken. Al is het natuurlijk altijd leuk om te speculeren en fantaseren.

Dat is natuurlijk bij ieder boek zo, een boek waarin niets gebeurt met de personages verkoopt natuurlijk niet zo goed. Er lijkt me wel een reden te zijn, want iedereen (in de serie) heeft het erover dat de zomer wel erg lang duurt. En meestal volgen dan lange winters. Ik kan me voorstellen dat er eerder korte winters&zomers waren waardoor de WW niet zover oprukten.
Eea wat er nu gebeurd duidt ook op dat magie weer aan een opmars bezig is, dat lijkt me voor het verhaal een redelijke verklaring. Beetje yin–yang, alleen in dit geval met fire-ice.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:49
walteij schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:15:
Het is overduidelijk dat Cersei Ellaria gaat straffen door haar dochter te doden als 'the queens justice' (verwijzing naar de titel van aflevering 3). De vraag is alleen hoe ze dit gaat doen.
Gregor Clegane is misschien ook uitgekeken op Unella

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
Voordat we deze vergeten, want anders snappen we er natuurlijk helemaal niks meer van. BTW, die analyses van HBO zelf worden die niet meer uitgezonden? (Niet dat ik die nou zo interessant vond.)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Jogai schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:51:
[...]
The children hebben de WW juist gecreëerd...
Klopt. The children hebben de White Walkers gecreëerd. De White Walkers waren voor the children niet meer te controleren en begonnen een grote dreiging te vormen. The first men en the children hebben toen de strijdbijl begraven en hebben samen gestreden om de White Walkers terug te dringen.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Tja, dat kan je over alles wat in het verhaal gebeurd wel zeggen. _O- Natuurlijk zijn we benieuwd naar de verklaring die GRRM heeft verzonnen. Het is heus niet "zomaar" of "omdat het kan". De WW zijn ook geen hersenloze zombies en bijna niks in GoT is zwart wit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
ph4ge schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 08:44:
[...]

Tja, dat kan je over alles wat in het verhaal gebeurd wel zeggen. _O- Natuurlijk zijn we benieuwd naar de verklaring die GRRM heeft verzonnen. Het is heus niet "zomaar" of "omdat het kan". De WW zijn ook geen hersenloze zombies en bijna niks in GoT is zwart wit.
Ja, achteraf was het een beetje een domme reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

Werden de White Walkers niet getriggerd doordat Bran in een visioen 'contact' maakte met ze ??
Ze kwamen toen heel snel in actie. Misschien zien ze Bran als het grote gevaar (voor hun) ...

[ Voor 33% gewijzigd door Goner op 29-07-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Goner schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 12:29:
Werden de White Walkers niet getriggerd doordat Bran in een visioen 'contact' maakte met ze ??
Ze kwamen toen heel snel in actie. Misschien zien ze Bran als het grote gevaar (voor hun) ...
Nee, de King van de White Walkers maakte contact waardoor het krachtveld waar Bran zich bevond dat ze beschermde tegen de White Walkers werd verbroken, toen moesten ze dus vluchten, maar daarvoor waren ze zich al aan het opmaken voor een gevecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:47
Ik vraag me af: Vanaf wanneer zijn de white walkers begonnen met oprukken naar het zuiden?

In seizoen 1 gelooft de night's watch nog niet dat ze bestaan. Benjen zegt: "The white walkers have been gone for thousands of years", dus ze keren niet elke winter terug. In plaats van de white walkers was hun eerste zorg het wildlingleger van Mance Raider. Maar later leren we dat Mance Raider al jaren bezig is alle wildlings te verenigen juist omdat hij bang is voor de opmars van de white walkers. Het wordt zelfs gesuggereerd dat dat de reden is dat hij deserteerde. Kennelijk had hij een vermoeden dat de volgende winter de white walkers terug zouden keren.

De white walkers nemen overigens wel flink de tijd. Maar ach, wat is een paar jaar op een milennium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:10
Waar zijn de white walkers ergens? Als in, hoe ver zijn ze nog van de wall verwijderd. Dat is niet helemaal duidelijk vind ik.
Verder ben ik wel zeer benieuwd hoe dit seizoen zal eindigen en hoe seizoen 8 begint. In welk stadium van het verhaal. Zijn de walkers dan al voorbij de muur of komen ze daar net aan (of erlangs). Zeker als je hoort dat een aflevering misschien wel 2 uur duurt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

mike0001 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:50:
Waar zijn de white walkers ergens? Als in, hoe ver zijn ze nog van de wall verwijderd. Dat is niet helemaal duidelijk vind ik.
Verder ben ik wel zeer benieuwd hoe dit seizoen zal eindigen en hoe seizoen 8 begint. In welk stadium van het verhaal. Zijn de walkers dan al voorbij de muur of komen ze daar net aan (of erlangs). Zeker als je hoort dat een aflevering misschien wel 2 uur duurt
Ze zijn in ieder geval al ver voorbij Hardhome:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://awoiaf.westeros.org/images/thumb/6/6c/Westeros_-_Byound_the_wall.jpg/1500px-Westeros_-_Byound_the_wall.jpg

Spoiler: is een kaart. Komt van de ASOIAF wiki zie ik en ik weet niet of dit al in de show getoond is. Volgens mij wel en dit lijkt me niet echt een spoiler, maar just to be safe.

Ik durf aan te nemen dat ze alleen maar richting het zuiden marcheerden.

Het lijkt er trouwens op dat dit de langste winter in jaren wordt. De zomer duurde ook het langste in generaties en het is een volkswijsheid (zei Pycelle ooit een keer) dat lange zomer = lange winter. Misschien hoe langer en kouder de winter, hoe sterker de Walkers. En dat ze nu eindelijk genoeg kracht hebben ofzo om voorbij de wall te komen. Of er is meer gaande. Ik denk dat er nog wel een backstory zit achter de walkers die nog niet getoond is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:56

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:05:
[...]
Ik durf aan te nemen dat ze alleen maar richting het zuiden marcheerden.
Als die kaart klopt, dan lijken ze eerder naar het oosten te gaan. De eerste keer dat we ze tegen kwamen was volgens mij in de buurt van de Fist of the First Men, en Hardhome is van daaruit oost, en zeker niet zuid,

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Robtimus schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:58:
[...]

Als die kaart klopt, dan lijken ze eerder naar het oosten te gaan. De eerste keer dat we ze tegen kwamen was volgens mij in de buurt van de Fist of the First Men, en Hardhome is van daaruit oost, en zeker niet zuid,
Waarschijnlijk een detour om hun leger nog wat te vergroten door het grote aantal wildlings dat daar zat. Als je niet dod kan gaan of al dood bent dan maakt die paar weken ook niet meer uit (zeker niet op een totale tijd van honderden/duizenden jaren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
https://www.facebook.com/...videos/10155008833637734/

Spoilers: een 10 seconde teaser van volgende aflevering. Beloofd een spannende aflevering te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robtimus schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:58:
[...]

Klopt, maar ze zijn inmiddels al wel bij hardhome geweest. En Sandor zei ook iets van Frozen Waves wat hij zag in de vlammen, dus ik denk dat ze niet Castle Black aanvallen maar eerder eastwatch of shadowtower. Eastwatch ligt dichterbij HardHome, waar we ze voor het laatst zagen.

Ik ga er wel om huilen als Night King even de zee bevriest en om de muur heen huppelt. Hopelijk krijgen we meer actie.
Waar is die rode wildling ookalweer heengestuurd? Ook eastwatch toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:08
Jogai schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:38:
Voor de mensen die de zeeslag wat rommelig vonden:
[video]
Het was 'opzettelijk'.
Snap de negatieve kritiek niet. Vond dit één van de mooiste scènes welke ik ooit op normale tv gezien heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Dat was mij het afleveringetje wel weer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:46
Nieuwevolger schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:51:
Dat was mij het afleveringetje wel weer hoor.
Oh, man! Ik kan weer niet wachten op de wekelijkse maandagavond sessie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:54
EdwardK123 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:16:
[...]

Oh, man! Ik kan weer niet wachten op de wekelijkse maandagavond sessie! :D
Ik kan niet wachten tot ik vanavond weer in bed lig om het te kijken met de vrouw samen :+ :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 22:13

Zeror

Ik Henk 'm!

Holy moly, dit was wel even een aflevering hoor. :o

spoiler:
Vooral mooi hoe je een varatie op Rains of Castamere hoort tijdens bepaalde scenes. Erg indrukwekkend als de historie van dat liedje kent.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik ga volgende week maandag al vroeg op vakantie. Dat betekend natuurlijk dat ik er nog vroeger uit moet om nog snel de nieuwe aflevering te kijken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Laatst online: 20:37

Jebus4life

BE User

spoiler:
Ja, het verschil tussen oorlog voeren tussen een paar stadjes in Essos en met echt legertjes in Westeros :D

Is Dorne inmiddels volledig uit of play? Vraag zal zijn wie daar de macht pakt want dat leger is nog gewoon intact (als ze er nog iets mee doen in de serie natuurlijk). Dany heeft iig Jon effectief nodig nu, want de kroon heeft (op dus het twijfelgeval Dorne na) het volledige zuiden onder de duim, enkel Noorden/Vale en al dan niet stukken van de Riverlands + dat ene legertje in Casterly Rock zijn onder controle van Cercei

Ze hebben het gewoon een stuk beter voor mekaar dan Dany, mja ze heeft ook geen strategisch geschoolde mensen in haar leger (Grey Worm was maar een gewone soldaat, Tyrion heeft (behalve de defence van King's Landing) geen militaire ervaring, idem met Varys & Missandei. Misschien dat Jon iets kan bijbrengen maar hem boeit die oorlog vooralsnog niet.

Hoe zit het met die Dothraki eigenlijk? Waren die mee richting Dorne? Of richting Casterly Rock? Of zit het overgrote deel nog op Dragonstone?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Jebus4life schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:39:
spoiler:
Ja, het verschil tussen oorlog voeren tussen een paar stadjes in Essos en met echt legertjes in Westeros :D

Is Dorne inmiddels volledig uit of play? Vraag zal zijn wie daar de macht pakt want dat leger is nog gewoon intact (als ze er nog iets mee doen in de serie natuurlijk). Dany heeft iig Jon effectief nodig nu, want de kroon heeft (op dus het twijfelgeval Dorne na) het volledige zuiden onder de duim, enkel Noorden/Vale en al dan niet stukken van de Riverlands + dat ene legertje in Casterly Rock zijn onder controle van Cercei

Ze hebben het gewoon een stuk beter voor mekaar dan Dany, mja ze heeft ook geen strategisch geschoolde mensen in haar leger (Grey Worm was maar een gewone soldaat, Tyrion heeft (behalve de defence van King's Landing) geen militaire ervaring, idem met Varys & Missandei. Misschien dat Jon iets kan bijbrengen maar hem boeit die oorlog vooralsnog niet.

Hoe zit het met die Dothraki eigenlijk? Waren die mee richting Dorne? Of richting Casterly Rock? Of zit het overgrote deel nog op Dragonstone?
spoiler:
De Dothraki zitten bij danny, als je de trailer van seizoen 7 kijkt zie je wel wat er met ze gaat gebeuren.
Het is wel typisch dat Cersei nu lijkt te winnen, dit doen ze natuurlijk zodat de final battle inclusief draken van het seizoen extra spannend lijkt straks. Het zelfde zal gebeuren met de battle tegen de white walkers volgens seizoen, dan moet het ook lijken dat de white walkers aan de winnende hand zijn om het spannend te maken. Ik zie zelf nog wel een draak sneuvelen dit seizoen.

Ondanks dat grey worm z'n schepen kapot zijn, zal de beste man met zijn legen nog wel een keer in actie komen. Het unsullie leger wordt niet voor niks 4 seizoenen geteased en daarnaa voor alleen een gevecht van 10 minuten gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Nieuwevolger schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:10:
[...]

spoiler:
De Dothraki zitten bij danny, als je de trailer van seizoen 7 kijkt zie je wel wat er met ze gaat gebeuren.
Het is wel typisch dat Cersei nu lijkt te winnen, dit doen ze natuurlijk zodat de final battle inclusief draken van het seizoen extra spannend lijkt straks. Het zelfde zal gebeuren met de battle tegen de white walkers volgens seizoen, dan moet het ook lijken dat de white walkers aan de winnende hand zijn om het spannend te maken. Ik zie zelf nog wel een draak sneuvelen dit seizoen.

Ondanks dat grey worm z'n schepen kapot zijn, zal de beste man met zijn legen nog wel een keer in actie komen. Het unsullie leger wordt niet voor niks 4 seizoenen geteased en daarnaa voor alleen een gevecht van 10 minuten gebruikt.
spoiler:
Gedachtenspinsel van mij:
Wat als één van de draken nu sneuvelt op de route van de Night Kings army en ze zo dus over een zombie draak gaan beschikken.
Gezien de locatie waar de draken zijn en de Night King is, is dat natuurlijk zeer onwaarschijnlijk, maar het zou zo gaaf zijn.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mektheb
Zeror schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:27:
[...]

spoiler:
Wat als één van de draken nu sneuvelt op de route van de Night Kings army en ze zo dus over een zombie draak gaan beschikken.
Gezien de locatie waar de draken zijn en de Night King is, is dat natuurlijk zeer onwaarschijnlijk, maar het zou zo gaaf zijn.
spoiler:
Lichking and Sindragosa is that u ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Zeror schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:27:
[...]

spoiler:
Dat zou ook wel episch zijn, het zou alleen wel heel gek moeten lopen als die situatie zich voor zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
@Mektheb Je gaat jezelf toch niet al spoilen voor vanavond? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
Waarom staat die aflevering nog niet bij ziggo ? Heb vanavond geen tijd, dus dat wordt dan maar weer downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Cyclonic schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:52:
Waarom staat die aflevering nog niet bij ziggo ? Heb vanavond geen tijd, dus dat wordt dan maar weer downloaden.
Die kloio's zetten hem pas vanaf 8-9uur online s'avonds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardK123
Nieuwevolger schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:10:
[...]

Snap gewoon níet dat HBO zelf geen soort van instant-download service heeft. Betaal 3-4 euro per aflevering in 1080p kwaliteit met subtitles erbij, en dan haal je zoveel meer binnen dan deze lauwbakken providers die het, net als Ziggo, of te laat erop zetten, of dat er iets mis is met het streamen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
EdwardK123 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:12:
[...]

Snap gewoon níet dat HBO zelf een soort van instant-download service heeft. Betaal 3-4 euro per aflevering in 1080p kwaliteit met subtitles erbij, en dan haal je zoveel meer binnen dan deze lauwbakken providers die het, net als Ziggo, of te laat erop zetten, of dat er iets mis is met het streamen zelf.
Helemaal mee eens! Dat is mijns inziens ook DE oplossing tegen downloaden. Zorg voor een goed beschikbaar en betaalbaar legaal alternatief. Bijvoorbeeld Netflix. Ik betaal een eurotje of 12 per maand en ik download helemaal niets meer wat beschikbaar is op Netflix.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
EdwardK123 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:12:
[...]

Snap gewoon níet dat HBO zelf geen soort van instant-download service heeft. Betaal 3-4 euro per aflevering in 1080p kwaliteit met subtitles erbij, en dan haal je zoveel meer binnen dan deze lauwbakken providers die het, net als Ziggo, of te laat erop zetten, of dat er iets mis is met het streamen zelf.
Hbo is voor 50 procent het bezit van het moederbedrijf van ziggo.

Maar goed, vorig jaar stonden de afleveringen er ook al om 3 snachts online meteen op de hbo go app in Nederland. Vindt dit ook een waardeloze actie van ziggo. Het voelt ook kut dat ik met mijn hbo abbonement mee betaal aan de premies die het hoge bestuur krijgt bij ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
EdwardK123 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:25:
@Mektheb Je gaat jezelf toch niet al spoilen voor vanavond? 7(8)7
Och jawel sinds ik de boeken gelezen heb voor er een serie bestond op TV had ik al een idee hoe het af ging lopen en had ik de Theorie van Snow etc al begrepen.

Verder geniet ik er van of ik het al weet of niet, en niet alleen wat maar ook hoe het eruit ziet en gemaakt is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik vind het wel mooi dat bij alle vorige seizoenen de eerste 7 afleveringen allemaal op bouw was voor de actie en dat er grote plot gebeurtenissen gebeurde. Nu krijgen we ze elke aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
Nieuwevolger schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:32:
Ik vind het wel mooi dat bij alle vorige seizoenen de eerste 7 afleveringen allemaal op bouw was voor de actie en dat er grote plot gebeurtenissen gebeurde. Nu krijgen we ze elke aflevering.
Heb ergens gelezen dat, in seizoen 8, afleveringen van 1,5 uur geen uitzondering waren. Weet alleen niet meer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
EdwardK123 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:34:
[...]

Heb ergens gelezen dat, in seizoen 8, afleveringen van 1,5 uur geen uitzondering waren. Weet alleen niet meer waar.
Ik begin nu wel te twijfelen of we dit seizoen al een winnaar krijgen om de oorlog voor de troon. Lijkt me sterk dat volgend seizoen alle afleveringen gevuld gaan worden met alleen maar white walkers. Misschien zien we Danny wel een Stannisje doen en gaat ze naar het noorden omdat ze van Cersei heeft verloren.

Vraag me dan ook hoe de gevechten met de white walkers moet gaat, een open veld slag lijkt me niet slim tegen een oneindige hordes aan zombies en vraag me af hoe goed een kasteel gaat helpen, want volgens mij kunnen ze gewoon op elkaar klimmen zoals in hardhome om zo over een muur van een kasteel te klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
Nieuwevolger schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:54:
[...]

Ik begin nu wel te twijfelen of we dit seizoen al een winnaar krijgen om de oorlog voor de troon. Lijkt me sterk dat volgend seizoen alle afleveringen gevuld gaan worden met alleen maar white walkers. Misschien zien we Danny wel een Stannisje doen en gaat ze naar het noorden omdat ze van Cersei heeft verloren.

Vraag me dan ook hoe de gevechten met de white walkers moet gaat, een open veld slag lijkt me niet slim tegen een oneindige hordes aan zombies en vraag me af hoe goed een kasteel gaat helpen, want volgens mij kunnen ze gewoon op elkaar klimmen zoals in hardhome om zo over een muur van een kasteel te klimmen.
spoiler:
Ik heb al wel de Preview van Episode 4 gezien, lijkt me dat Danny beetje klaar is en gewoon all-out war wil gaan.

Hoop eigenlijk dat we dan ook nog zien dat de Night King iets doet met de zee bevriezen, zoals we al gezien hebben in de intros van de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Nieuwevolger schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:54:
[...]

Ik denk dat we wel een winnaar gaan krijgen voor op de de troon en dat daarna Jon Snow eerst de seven kingdoms achter zich moet krijgen om de WW te kunnen verslaan. Mensen in het zuiden zullen misschien wel een zwaardje duwtje in de rug nodig hebben voordat ze richting het noorden willen trekken.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Zou het wel een beetje een simpele oplossing vinden als de white walkers gewoon om de muur heen kunnen lopen.

Zelfde geldt voor een draak die ze allemaal in de vik kan zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:43

c0burn

Feed your head

EdwardK123 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:18:
[...]

spoiler:
Ik heb al wel de Preview van Episode 4 gezien, lijkt me dat Danny beetje klaar is en gewoon all-out war wil gaan.

Hoop eigenlijk dat we dan ook nog zien dat de Night King iets doet met de zee bevriezen, zoals we al gezien hebben in de intros van de serie.
Uit de topicwarning:
Gebruik spoilertags [...] voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Remember what the dormouse said

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwardK123
c0burn schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:54:
[...]

Uit de topicwarning:

[...]
Excuus, aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

lj_tree schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:14:
[...]

Helemaal mee eens! Dat is mijns inziens ook DE oplossing tegen downloaden. Zorg voor een goed beschikbaar en betaalbaar legaal alternatief. Bijvoorbeeld Netflix. Ik betaal een eurotje of 12 per maand en ik download helemaal niets meer wat beschikbaar is op Netflix.
Heb zelf al weleens zitten denken dat het voor bijvoorbeeld Netflix heel gunstig zou kunnen zijn om een "in store" videobibliotheek aan te kunnen bieden. Dat bijvoorbeeld HBO in Netflix zit. Beetje zoals bol.com doet met externe verkopers op hun site.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:10:
Kan je ook even normaal doen?

Aflevering staat trouwens al een tijdje online bij ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dan, wat een aflevering. Hebben we eindelijk casterly Rock en Highgarden gezien. Danaerys krijgt haar staart aardig op een dienblaadje aangereikt hier, zo die wordt een partij in de pan gehakt.
Het wachten is wel op het grote drakengevecht. Ik ben er zelf wel van overtuigd dat er tenminste 1 draak dood gaat, of dat er iets anders mee gebeurt. het zou niet in de show zijn als ze met 3 draken eventjes westeros steamrollt. Drogon die toch weer evil gaat of die andere 2 die pissig zijn omdat ze zo lang hebben opgesloten gezeten. Of Bran die er in wargt, net zoals hij bij Hodor deed. iets in ieder geval.

Ook leuk om te zien hoe ze aansturen hoe slecht te verdedigen Kings Landing is. Ik denk dat ze misschien uit woede / uit mad queen achtige handeling alsnog Kings Landing in de as legt met haar draken. Doet gelijk recht aan die hallucinatie die ze had in the house of the undying ergens in seizoen 2.

PS: ben ik de enige die hoopt dat we een main cast member nog als wight gaan terugzien :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik ben ook wel benieuwd hoe de dothrakin eventueel een stad met muren moet gaan siegen. Draken kan je ook niet zomaar inzetten een kasteel aan te vallen zonder dekking. Zolang er genoeg ballistas aanwezig zijn, moet z'n beest vrij goed te raken zijn. In open battle ben je wel de lul tegen draken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Daenerys zit inderdaad diep in de penarie. Haar Ironborn vernietigd, Dorne buiten spel gezet, Highgarden ontnomen, de Unsullied buiten spel... Ze zit nu op Dragonstone met alleen haar Dothraki horde en haar draken en geen schepen meer om die eerste aan het vasteland te krijgen. Ze heeft Jon Snow nu echt heel hard nodig...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Cercei kan ff het equivalentie van Vaticaanstad opblazen en niemand geeft er iets om, heel King's Landing houdt nu van Cercei en Euron terwijl eerder (seizoen 5 en 6) er juist op doorgedrongen werd hoe belangrijk het geloof voor de normale man is); Tyrion en Daenerys hebben het tactisch inzicht van een steen (Castely Rock is nutteloos); Varys kan zo te zien helemaal niks meer met zijn spionnen; Highgarden, een gigantisch kasteel met DRIE grote muren er om heen is zo te zien ingenomen zonder enige grote weerstand terwijl een normale siege echt maanden kan duren en de verdedigers in een enorm voordeel zijn, het is namelijk normaal om een redelijk aantal soldaten thuis te laten; Euron kan eerst de vloot van Yara verslaan en dan op tijd weer naar Lannistport varen om de Unsollied te verslaan (boekspoiler:
spoiler:
oke, hij kan snel gaan doordat hij een storm kan oproepen
) en Jaime is zo te zien weer helemaal vriendjes met Cercei, zo te zien is zijn hele karakterontwikkeling in de eerste 4 seizoenen voor niks geweest.

Bovendien vond ik deze aflevering te snel gaan, ik vond dat in inname van Highgarden en de dood van Olenna echt te klein is voor wat het hoort te zijn, komt erg gerushed over.

De interactie tussen Daenerys en Jon was welliswaar weer erg leuk, bovendien zag alles (vooral de inname van Castely Rock) er echt episch uit, alhoewel ik gehoopt had op meer rock en minder castely om een beetje trouw bij de boeken te blijven.

[ Voor 14% gewijzigd door markdm op 31-07-2017 22:16 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:29
ai ai ai zouden ze meer scripts hebben?

http://www.nu.nl/internet...ript-game-of-thrones.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

markdm schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:29:
Cercei kan ff het equivalentie van Vaticaanstad opblazen en niemand geeft er iets om, heel King's Landing houdt nu van haar en Euron, Highgarden, een gigantisch kasteel met DRIE grote muren er om heen is zo te zien ingenomen zonder enige grote weerstand terwijl een normale siege echt maanden kan duren en de verdedigers in een enorm voordeel zijn, Euron kan eerst de vloot van Yara verslaan en dan op tijd weer naar Lannistport varen om de Unsollied te verslaan (oke, hij kan snel gaan doordat hij een storm kan oproepen) en Jaime is zo te zien weer helemaal vriendjes met Cercei, zo te zien is zijn hele karakterontwikkeling in de eerste 4 seizoenen voor niks geweest.

Bovendien vond ik deze aflevering te snel gaan, ik vond dat in inname van Highgarden en de dood van Olenna echt te klein is voor wat het hoort te zijn, komt erg gerushed over.

De interactie tussen Daenerys en Jon was welliswaar weer erg leuk, bovendien zag alles (vooral de inname van Castely Rock) er echt episch uit, alhoewel ik gehoopt had op meer rock en minder castely om een beetje trouw bij de boeken te blijven.
Het is Casterly Rock, niet Castely Rock. Het gaat dus ook niet om het kasteel zoals jij nu waarschijnlijk denkt bij de naam, maar over House Casterly van wie dat stuk land eerst was voor de stichter van House Lannister het van hun "overgenomen" had (using nothing but his wits).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
[...]
spoiler:
(oke, hij kan snel gaan doordat hij een storm kan oproepen)

[...]
Dit is gewoon een boekspoiler.
spoiler:
In de serie heeft hij geen krachten dus a.u.b. dit hier niet melden, er zijn mensen die de boeken misschien nog eens willen lezen en nu alleen de serie kijken (zoals ik).

Even los van wat markdm hier zegt, gaat echt het gezeur om afstanden en overbruggingstijd nu weer beginnen? :| Ja het gaat snel, maar ze hebben gewoon geen materiaal om alle reizen op te vullen met andere verhaallijnen. Accepteer het nou maar gewoon.

Hoop echt dat Jon snel bij Bran is, zodat Bran hem kan vertellen dat hij een Targaryan is, zodat hij ook een draak kan berijden, ik denk dat we hem en Dany (en misschien ook nog Tyrion als alle draken dan nog leven) op een draak zien zitten tegen de White Walkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
mark-k schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:33:
[...]

Het is Casterly Rock, niet Castely Rock. Het gaat dus ook niet om het kasteel zoals jij nu waarschijnlijk denkt bij de naam, maar over House Casterly van wie dat stuk land eerst was voor de stichter van House Lannister het van hun "overgenomen" had (using nothing but his wits).
Casterly ja ipv Castely, na 1 keertje het fout gedaan te hebben pakt Autocorrectie het over. Ik ken de geschiedenis wel ja, house Casterly regeerde de Westerlands voor de Lannisters. :'(
Dat laatste was ook een beetje als grap bedoelt, want in de boeken is Casterly Rock in een berg/heuvel ingebouwd met een gedeelte als kasteel er bovenop, daardoor was het zo moeilijk in te nemen. Jammer dat ze hier een normaal doorsnee kasteel van gemaakt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Cercei kan ff het equivalentie van Vaticaanstad opblazen en niemand geeft er iets om, heel King's Landing houdt nu van Cercei en Euron, Tyrion en Daenerys hebben het tactisch inzicht van een steen (Castely Rock is nutteloos), Varys heeft helemaal niks aan doen komen met zijn spionnen, Highgarden, een gigantisch kasteel met DRIE grote muren er om heen is zo te zien ingenomen zonder enige grote weerstand terwijl een normale siege echt maanden kan duren en de verdedigers in een enorm voordeel zijn, Euron kan eerst de vloot van Yara verslaan en dan op tijd weer naar Lannistport varen om de Unsollied te verslaan (oke, hij kan snel gaan doordat hij een storm kan oproepen) en Jaime is zo te zien weer helemaal vriendjes met Cercei, zo te zien is zijn hele karakterontwikkeling in de eerste 4 seizoenen voor niks geweest.

Ben het hier mee eens, de eerste 6 seizoenen draait er alles om details. En omdat ze anders vast lopen om te tonen dat Cersei aan het winnen is (wat onmogelijk was vanuit haar positie op het begin van het seizoen), is teleporteren opeens geen probleem meer. Euron die opeens na 5,5 seizoen uit het niets op duikt en alle plannen van Danny dwarsboomt.

En voor de reactie boven deze, jon snow is nog aanwezig dus wanneer het erop lijkt dat dany aan het verliezen is, maar vraag me af wat hij dan zogenaamd voor haar kan betekenen. Het leger van het noorden is compleet verwoest en bestaat eigenlijk vooral uit het leger van de vale.
Was er al niet script gelekt van de eerste afleveringen, zou nog niet zo heel erg zijn op de mensen na die gaan spoilen in facebook of youtube communt secties. Als de serie zelf uit lekt is dat wel heel zuur voor HBO.

[ Voor 10% gewijzigd door Nieuwevolger op 31-07-2017 20:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Denk even na over Euron. De Unsullied zijn ongeveer tegelijk met Dany's Ironborn vertrokken van Dragonstone. Onderweg, ik neem aan halverwege richting King's Landing, zijn Dany's Ironborn vernietigd door Euron. Die vaart met zijn buit terug naar King's Landing. Dat is de zelfde richting waar de Unsullied ook heen varen dus daar gaan ze ongeveer gelijk op. Na een kort uitstapje in King's Landing gaat Euron onderweg naar Casterly Rock. Hij heeft waarschijnlijk een aantal dagen achterstand op de Unsullied maar tegen de tijd dat hij bij de Rock aankomt kan hij die best ingelopen hebben tot minder dan een dag - en dat is wat we daar zien.

Vergeet niet dat er ook genoeg tijd is geweest voor de Lannisters om van Casterly Rock naar Highgarden te marcheren, en voor Jaime om dat leger onderweg bij te halen...

[ Voor 11% gewijzigd door Mx. Alba op 31-07-2017 21:03 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Iemand trouwens een idee hoe groot de legers van iedereen nu ongeveer zijn, ben nog al het overzicht kwijt.

Ik wil dit seizoen trouwens echt dat de mountain echt een keer serieus in actie komt, ook nog niet echt gebeurd sinds hij een zombie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Nieuwevolger schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:05:
Ik wil dit seizoen trouwens echt dat de mountain echt een keer serieus in actie komt, ook nog niet echt gebeurd sinds hij een zombie is.
Daar is Septa Unella het niet echt akkoord met je :p

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35
Cercei kan ff het equivalentie van Vaticaanstad opblazen en niemand geeft er iets om, heel King's Landing houdt nu van Cercei en Euron, Tyrion en Daenerys hebben het tactisch inzicht van een steen (Castely Rock is nutteloos), Varys heeft helemaal niks aan doen komen met zijn spionnen, Highgarden, een gigantisch kasteel met DRIE grote muren er om heen is zo te zien ingenomen zonder enige grote weerstand terwijl een normale siege echt maanden kan duren en de verdedigers in een enorm voordeel zijn, Euron kan eerst de vloot van Yara verslaan en dan op tijd weer naar Lannistport varen om de Unsollied te verslaan (
spoiler:
) en Jaime is zo te zien weer helemaal vriendjes met Cercei, zo te zien is zijn hele karakterontwikkeling in de eerste 4 seizoenen voor niks geweest.

Dude, hou ALSJEBLIEFT die spoilers / theorieën uit het boek voor je. Hoe moeilijk is het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-08 19:08
Cercei kan ff het equivalentie van Vaticaanstad opblazen en niemand geeft er iets om, heel King's Landing houdt nu van Cercei en Euron, Tyrion en Daenerys hebben het tactisch inzicht van een steen (Castely Rock is nutteloos), Varys heeft helemaal niks aan doen komen met zijn spionnen, Highgarden, een gigantisch kasteel met DRIE grote muren er om heen is zo te zien ingenomen zonder enige grote weerstand terwijl een normale siege echt maanden kan duren en de verdedigers in een enorm voordeel zijn, Euron kan eerst de vloot van Yara verslaan en dan op tijd weer naar Lannistport varen om de Unsollied te verslaan (
spoiler:

De dood van Olenna, eigenlijk de laatste 10minuten waren erg raar. De eerste 50min vond ik het tempo trouwens erg lekker, niet gerushed maar opzet naar grote gebeurtenissen.

Dat Jaime opeens bij Highgarden was kwam erg gerushed over. Ja, ze hebben 1x aangehaald dat ze hun resources nodig hadden, maar nergens gezien dat ook maar een leger verzamelt was of dat ze die kant opgingen. Ook het verscheinen van Euron was compleet onaangekondigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Mx. Alba schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:58:
Denk even na over Euron. De Unsullied zijn ongeveer tegelijk met Dany's Ironborn vertrokken van Dragonstone. Onderweg, ik neem aan halverwege richting King's Landing, zijn Dany's Ironborn vernietigd door Euron. Die vaart met zijn buit terug naar King's Landing. Dat is de zelfde richting waar de Unsullied ook heen varen dus daar gaan ze ongeveer gelijk op. Na een kort uitstapje in King's Landing gaat Euron onderweg naar Casterly Rock. Hij heeft waarschijnlijk een aantal dagen achterstand op de Unsullied maar tegen de tijd dat hij bij de Rock aankomt kan hij die best ingelopen hebben tot minder dan een dag - en dat is wat we daar zien.

Vergeet niet dat er ook genoeg tijd is geweest voor de Lannisters om van Casterly Rock naar Highgarden te marcheren, en voor Jaime om dat leger onderweg bij te halen...
Niet echt... Theon en zn zus waren onderweg naar Dorne om daar hun leger op te halen, dat is de andere kant op dan King's Landing. Euron is toen teruggevaren om zijn cadeautje af te leveren. Casterly Rock is vanaf Dragonstone aan de andere kant van het land, helemaal om Dorne heen, dus de Unsullied hadden echt wel een mega voorsprong ten opzichte van Euron.

Kaartje: https://s-media-cache-ak0...3e1605e67048be73945b8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Edwin__ schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:15:
[...]

De dood van Olenna, eigenlijk de laatste 10minuten waren erg raar. De eerste 50min vond ik het tempo trouwens erg lekker, niet gerushed maar opzet naar grote gebeurtenissen.
[...]
Dit vond ik juist misschien wel het sterkste dialoog uit de aflevering. Hopelijk heeft het verhaal van Olenna ervoor gezorgd dat Jaime ooit gaat inzien dat z'n zus de mad king II wordt.
[...]

Dat Jaime opeens bij Highgarden was kwam erg gerushed over. Ja, ze hebben 1x aangehaald dat ze hun resources nodig hadden, maar nergens gezien dat ook maar een leger verzamelt was of dat ze die kant opgingen. Ook het verscheinen van Euron was compleet onaangekondigd.
Dit is juist de kracht van GoT, iets overwachts doen. Je verwacht een beetje dat The Unsullied winnen, en dat het wel goed komt, maar dat was natuurlijk raar geweest aangezien ze wisten dat ze zouden komen, dus dit is natuurlijk gewoon een goed uitgewerkt plan. Ik vind dit soort dingen juist wel leuk. Ik wil als kijker niet alles voorgekauwd krijgen, en alles alles van te voren verteld wordt, en vervolgens loopt alles volgens plan zou het natuurlijk een saaie serie zijn :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Iemand trouwens een idee hoe groot de legers van iedereen nu ongeveer zijn, ben nog al het overzicht kwijt.

Iemand op Reddit heeft vorig jaar een lijstje gemaakt voor het nieuwe seizoen, dus daar kun je een afleiding van maken: https://www.reddit.com/r/...teros_army_size_season_7/

Lijstje aan het begin van het seizoen:
Storm Lands (0 forces)
Iron Born Yara (5,000) men
Iron Born Euron (10,000) men and boys
Lannister (25,000)
Dorne (18,000 )
Vale (18,000 )
Reach (45,000 )
North (10,500)
Riverlands (7,000)
Targaryen (108,000)

Yara haar leger is er niet meer, Dorne wel nog aangezien ze onderweg waren om die op te halen. Ze zullen echter niet meer mee doen nu die chicks elkaar mogen zien dood gaan. Euron zal nog wel ongeveer zoiets hebben.
The Reach was gedeeltelijk Tyrell en gedeeltelijk andere houses, aangezien Tarly overgestapt is zal de rest dat ook wel gedaan hebben. Aangezien die siege op Highgarden blijkbaar niet enorm lang geduurd heeft zal het meeste van die 45k wel bij de Lannisters zijn aangesloten. Hou je dus 108k min de doden bij de siege op Casterly Rock over voor Dany (voornamelijk Dothraki dus), en dan dus 70k minus het aantal soldiers dat omgekomen is op Casterly Rock en bij Highgarden voor de Lannisters. Ziet er dus niet goed uit voor Dany want ondanks de minimaal 35k extra man zijn het wel voornamelijk halfnaakte mannen met sikkels die niet door een fatsoenlijk stuk armor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:20
mark-k schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:39:
[...]

The Reach was gedeeltelijk Tyrell en gedeeltelijk andere houses, aangezien Tarly overgestapt is zal de rest dat ook wel gedaan hebben.
Waar maak je uit op datTarly overgestapt is?
Ja jij heeft hierover gesproken met Jaime in the red keep in episode 2 maar hij leek weinig te voelen voor Jaime's voorstel gezien de veradelijke aardt van de Lannisters. Wie weet houdt hij slechts de schijn op tot het juiste moment daar is? Hij kan daarmee de Lannisters een leuk koekje van eigen deeg gaven >:)

[ Voor 5% gewijzigd door jimz93 op 31-07-2017 21:49 ]

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Als ik je die kaart ziet, slaat de tactiek van tyrion eigenlijk helemaal nergens op. Dragonborne ligt behoorlijk dichtbij bij kingslanding. Wat is dat dan voor waardeloos plan om eerst half het continent af te varen om een kasteel op een berg te veroveren. Dit hele gebeuren had na de 2e aflevering al kunnen eindigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

jimz93 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:49:
[...]

Ja jij heeft hierover gesproken met Jaime in the red keep in episode 2 maar hij leek weinig te voelen voor Jaime's voorstel gezien de veradelijke aardt van de Lannisters. Wie weet houdt hij slechts de schijn op tot het juiste moment daar is? Hij kan daarmee de Lannisters een leuk koekje van eigen deeg gaven >:)
Eehm door het feit dat hij samen met zijn zoon, Bronn, en Jaime de Siege op Highgarden heeft gedaan? Je ziet hem op zijn paard in het midden van het Lannister leger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
miicker schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:41:
[...]

Dit is gewoon een boekspoiler.
spoiler:
In de serie heeft hij geen krachten dus a.u.b. dit hier niet melden, er zijn mensen die de boeken misschien nog eens willen lezen en nu alleen de serie kijken (zoals ik).
Ik heb het in spoiler tags gezet

ff van tevoren, TWOTFK staat voor The War Of The Five Kings, waar seizoen 1 tot 3 over ging.
Erg moeilijk om te schatten, dus alle getallen die ik zal zeggen zijn gewoon pure speculatie. Ik zal maar beginnen met Daenerys:
Dorne is altijd al klein geweest, rond de 20.000 man max.
The Reach, onder de leiding van de Tyrells, is de grootste van de Seven Kingdoms maar veel bannerman zijn overgelopen naar Stannis en de Tarly's (militair gezien de grootste bannerman van de Tyrells) zijn overgelopen naar Cercei. Daarentegen is The Reach niet getroffen door The War of the Five Kings, dus ik verwacht dat de Tyrells aangesloten bij Daenerys ook ronde de 35.000 zal liggen.
Vorig seizoen is verteld dat Daenerys 100.000 Dothraki heeft.
Daenerys had 8.000 Unsullied gekocht en iedereen die nog in training is, veel zijn er dood gegaan, Daenerys heeft veel jongens die nog in training waren tot Unsullied verheven, dus zeg maar 10.000 (alleen ze tellen wel voor 2 zo goed vechten ze :P )
Yara zal niet veel Ironborn meegenomen kunnen hebben, niet meer dan 2.000 verwacht ik, wel de beste schepen.

Het is echter moeilijk te weten wat het slachtoffersaantal was van de aanval in aflevering 2, ik verwacht dat nu alle 30.000 man uit The Reach dood zijn en de helft van de 30.000 uit Dorne.

Onder Jon Snow:
De Bannerman in het noorden hebben echt enorm grote verliezen geleden onder TWOTFK en de Battle of the Bastards, deze kunnen misschien maar 10.000 oproepen.
De Wildlings waren wel met grote aantallen, alleen die hebben ook grote verliezen geleden. 5.000 zijn er van Hardhome gered, dus heel veel zijn het ook niet.
The Vale is echter weer redelijk groot en heeft geen verliezen geleden in TWOTFW, dus die hebben misschien in het noorden 20.000 man.

Onder Cercei:
Op reddit zag ik schattingen dat de Lannisters nog rond de 15.000 man over hebben wegens de grote verliezen in TWOTFK. Ze kunnen er mogelijk wel meer oproepen.
De Tarly's hebben misschien 7.500 man.
Ik heb niks gezien over dat Cercei soldaten uit The Crownlands gehaald heeft, maar realistisch gezien is dit denk ik rond de 12.500 man.
Euron Greyjoy heeft 1000 schepen, alleen ik weet niks over hoeveel man op een enkel schip varen.
[...]

Inderdaad, dit kon best in 2 afleveringen gesplitst zijn.
Michielgb schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:12:
[...]

Dude, hou ALSJEBLIEFT die spoilers / theorieën uit het boek voor je. Hoe moeilijk is het nou?
Er zat 1 ding uit de boeken in en dat had ik in spoiler tags gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:20
mark-k schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:10:
[...]

Eehm door het feit dat hij samen met zijn zoon, Bronn, en Jaime de Siege op Highgarden heeft gedaan? Je ziet hem op zijn paard in het midden van het Lannister leger.
Oh... dat heb ik even gemist blijkbaar... :F
Ik heb niets gezegd... :>

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

jimz93 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:13:
[...]

Oh... dat heb ik even gemist blijkbaar... :F
Ik heb niets gezegd... :>
YouTube: Game of Thrones 7x03 | Jaime Lannister Takes Highgarden & Kills ... Daar zie je m op zn paardje zitten samen met zn matties :P

To be fair je ziet zn banners ook nergens dus als je 6 seconden niet oplet had je dat hele stuk kunnen missen.

[ Voor 35% gewijzigd door mark-k op 31-07-2017 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
jimz93 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:49:
[...]

Randyll Tarly was een van de 'commandeurs', naast Bronn, die achter Jaime aanreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Oh dat einde met Olenna, prachtig! Dat gezicht van Jaime :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana's?

Tyrion sprak op zondag:
[...]
A good friend of mine once said: "Give me 10 good men and I'll impregnate the bitch"
Een geweldig momentje toen Tyrion (voormalig?) BFF Bronn aanhaalde, ik dacht even dat ie het had over Cersei. Een van mijn favoriete side characters samen met The Hound. Helaas staat Bronn nu aan de verkeerde kant van de Lannisters.

Ik vind het niet erg dat Daenerys wat verliezen lijdt zodat de oorlog wat spannender wordt, maar het is wel erg goedkoop hoe Cersei aan troepen en geld komt om oorlog te voeren terwijl de Lannisters feitelijk kansloos waren op dat vlak.

Overigens vraag ik me mbt Dorne af of dat aan de einde van de serie niet het nieuwe Heilige Land wordt. Gewoon daar naartoe verhuizen en de winter (al dan niet noodgedwongen) uitzitten. Ik weet niet of de geschied boeken van de Maesters vermelden of er daar ooit verdwaalde White Walkers zijn gespot die graag kwamen zonnen. :+

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Het. Is. Zo. Slecht.

-Jon teleport vanuit WF naar Dragon Stone - "Our queen knows it is a long journey" -Zo ongeveer de eerste zin in de hele fucking aflevering - dit moet wel expres zijn :') "no really wasn't that long. Took me literally no time at all actually"
-"Hi Jon I am Daenerys Stormborn, Dothraki whore, enz. enz. enz., will you bend the knee now please" en dan uit het niets "there is not time for this the army of the dead is coming!!11" - even fatsoenlijke introductie voor Dany die nog niets heeft gehoord over the army of the dead, white walkers, enz? nee? OK
-King's landing juicht voor Euron en Cersei? Tegen sanddingessen? why??
-Sansa weet opeens meer over winterarmour dan mannen van 60 jaar die al hun hele leven met deze shit bezig zijn. Girl power!
-"Everything is happening all at once" - Littlefinger string theory FTW!
-Bran is terug, jeej! -"I see everything. you looked pretty on the night you got raped." Ehhh...
-"He was the three-eyed raven" -"I thought you were the three-eyed raven" - "I told you it's hard to explain..." Nee dat is het niet - hij was het, hij is dood, nu ben ik het - tadaa!
-Euron slacht de halve vloot af, gaat terug naar KL, zeilt om het continent heen en is precies op tijd bij Casterly Rock om de tweede helft af te slachten - wtf
-Hoe slagen de compleet afgepeigerde lannisters erin de Tyrells - het huis met het meeste voedsel en het meest verse leger - te verslaan en zonder enige slag of stoot Highgarden in te nemen?
-Wat is precies de motivatie voor Tarly om de Tyrells te verraden?

Minor quibbles:
-'Hey wil je naar m'n huis komen? aub wel al je wapens inleveren zodra je van de boot stapt'. Waarom precies? Guestright? Nee?
-De oom was niet verbrand maar gewurgd
-De Iron Bank of Braavos - opgericht door ontsnapte slaven - financieert de slave trade. Yeahhh...

[ Voor 5% gewijzigd door Cocytus op 31-07-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-08 19:08
Nieuwevolger schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:08:
Als ik je die kaart ziet, slaat de tactiek van tyrion eigenlijk helemaal nergens op. Dragonborne ligt behoorlijk dichtbij bij kingslanding. Wat is dat dan voor waardeloos plan om eerst half het continent af te varen om een kasteel op een berg te veroveren. Dit hele gebeuren had na de 2e aflevering al kunnen eindigen.
Tsja, of het plan om die Dorne soldaten op te halen.
Als je van Slavers Bay naar Dragonstone vaart, kom je langs Dorne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
Cocytus schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:39:
Het. Is. Zo. Slecht.

-Jon teleport vanuit WF naar Dragon Stone - "Our queen knows it is a long journey" -Zo ongeveer de eerste zin in de hele fucking aflevering - dit moet wel expres zijn :') "no really wasn't that long. Took me literally no time at all actually"
-"Hi Jon I am Daenerys Stormborn, Dothraki whore, enz. enz. enz., will you bend the knee now please" en dan uit het niets "there is not time for this the army of the dead is coming!!11" - even fatsoenlijke introductie voor Dany die nog niets heeft gehoord over the army of the dead, white walkers, enz? nee? OK
-King's landing juicht voor Euron en Cersei? Tegen sanddingessen? why??
-Sansa weet opeens meer over winterarmour dan mannen van 60 jaar die al hun hele leven met deze shit bezig zijn. Girl power!
-"Everything is happening all at once" - Littlefinger string theory FTW!
-Bran is terug, jeej! -"I see everything. you looked pretty on the night you got raped." Ehhh...
-"He was the three-eyed raven" -"I thought you were the three-eyed raven" - "I told you it's hard to explain..." Nee dat is het niet - hij was het, hij is dood, nu ben ik het - tadaa!
-Euron slacht de halve vloot af, gaat terug naar KL, zeilt om het continent heen en is precies op tijd bij Casterly Rock om de tweede helft af te slachten - wtf
-Hoe slagen de compleet afgepeigerde lannisters erin de Tyrells - het huis met het meeste voedsel en het meest verse leger - te verslaan en zonder enige slag of stoot Highgarden in te nemen?

Minor quibbles:
-De oom was niet verbrand maar gewurgd
-De Iron Bank of Braavos - opgericht door ontsnapte slaven - financieert de slave trade. Yeahhh...
YouTube: Preston's Game of Thrones Season Seven Watch - Season 7 Episode ...
Je zal Preston Jacobs video dan wel leuk vinden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het. Is. Zo. Slecht.

Het is dit seizoen echt minder dan vorige seizoenen, het gaat te snel, er komen losse eindjes, alle losse eindjes worden nu wat opgelost, maar ik ben er niet zo tevreden over.

Er wordt gewoon een einde aan gebreid en dan komen er kennelijk vier spin offs, ik vind het jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
Van de ontmoeting tussen Dany en Jon had ik inderdaad ook wel meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Hij weet dat door over te stappen hij een simpel gevecht krijgt ipv een lastige, plus dat hij nu Warden of the Reach (of hoe het ook heet) wordt ipv dat hij moet dienen onder de Tyrells die toch wel redelijk aan hun einde zijn gekomen met alleen nog een bejaarde vrouw in leven (en nu ook dat niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
EdwardK123 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:48:
Van de ontmoeting tussen Dany en Jon had ik inderdaad ook wel meer verwacht.
Zijn Jon en Dany eigenlijk geen familie van elkaar?? Bram zag in zijn visies dat de moeder van Jon eigenlijk zus van Ned was en de vader toch iemand van Targeriens? Dus Sans en Jon zijn neef en nicht? Of ben ik in de war?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
Olga2000 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:04:
[...]

Zijn Jon en Dany eigenlijk geen familie van elkaar?? Bram zag in zijn visies dat de moeder van Jon eigenlijk zus van Ned was en de vader toch iemand van Targeriens? Dus Sans en Jon zijn neef en nicht? Of ben ik in de war?
Well, ze zijn natuurlijk beiden Targaryen, maar alleen de kijker weet dat Jon een Targaryen is, verder weet alleen Bran dit, volgens mij. Die zitten nu echter echt een heel stuk uit elkaar. Dus, ja, familie sowieso. Ben ook heel benieuwd hoe ze dit gaan uitleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Olga2000 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:04:
[...]

Sansa en Jon zijn nicht en neef, en Dany en Jon zijn tante en neef. (zus van de vader van Sansa is de moeder van Jon, broer van Dany is Jon zn vader).

[ Voor 9% gewijzigd door mark-k op 31-07-2017 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ongeveer 3x zo leuk en half zo lang als de echte aflevering. Volgende week kijk ik gewoon alleen die _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
Cocytus schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:08:
[...]

Volgende week kijk ik gewoon alleen die _O-
I lol'd.

En zo komt het toch allemaal weer goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:09

The_Scarabial

MTB for life!

Jorah is ook back in the game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
Maar wat gaat zijn rol nog zijn? Naast Tyrion advies geven aan Danaerys?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Murcielago schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:24:
[...]

Maar wat gaat zijn rol nog zijn? Naast Tyrion advies geven aan Danaerys?
Huilen dat Jon zijn zwaard heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Littlefinger had toch ook een vermoeden dat jon geen bastard van ned was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nieuwevolger schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Hbo is voor 50 procent het bezit van het moederbedrijf van ziggo.

Maar goed, vorig jaar stonden de afleveringen er ook al om 3 snachts online meteen op de hbo go app in Nederland. Vindt dit ook een waardeloze actie van ziggo. Het voelt ook kut dat ik met mijn hbo abbonement mee betaal aan de premies die het hoge bestuur krijgt bij ziggo.
offtopic:
Kleine nuance: HBO Nederland was een joint venture tussen Ziggo Nederland (zelfs voor de hun joint venture met UPC/Liberty Global) en HBO.

HBO Nederland bestaat niet meer, al heeft Ziggo schijnbaar de exclusieve uitzendrechten. Niets meer, niets minder.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:02

Chiron

Moderator Discord
FastFred schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:36:
Oh dat einde met Olenna, prachtig! Dat gezicht van Jaime :D
Zou hij zich op dat moment beseffen dat Tyrion dus echt niet achter de dood van Joffrey zat, en dus weer een extra zetje in de relatie tussen Jaime en Cersei, die Tyrion koste wat kost dood wil hebben?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1 ... 7 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic