miicker schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:41:
[...]
Dit is gewoon een boekspoiler.
spoiler:In de serie heeft hij geen krachten dus a.u.b. dit hier niet melden, er zijn mensen die de boeken misschien nog eens willen lezen en nu alleen de serie kijken (zoals ik).
Ik heb het in spoiler tags gezet
Nieuwevolger schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:05:
Iemand trouwens een idee hoe groot de legers van iedereen nu ongeveer zijn, ben nog al het overzicht kwijt.
Ik wil dit seizoen trouwens echt dat de mountain echt een keer serieus in actie komt, ook nog niet echt gebeurd sinds hij een zombie is.
ff van tevoren, TWOTFK staat voor The War Of The Five Kings, waar seizoen 1 tot 3 over ging.
Erg moeilijk om te schatten, dus alle getallen die ik zal zeggen zijn gewoon pure speculatie. Ik zal maar beginnen met Daenerys:
Dorne is altijd al klein geweest, rond de 20.000 man max.
The Reach, onder de leiding van de Tyrells, is de grootste van de Seven Kingdoms maar veel bannerman zijn overgelopen naar Stannis en de Tarly's (militair gezien de grootste bannerman van de Tyrells) zijn overgelopen naar Cercei. Daarentegen is The Reach niet getroffen door The War of the Five Kings, dus ik verwacht dat de Tyrells aangesloten bij Daenerys ook ronde de 35.000 zal liggen.
Vorig seizoen is verteld dat Daenerys 100.000 Dothraki heeft.
Daenerys had 8.000 Unsullied gekocht en iedereen die nog in training is, veel zijn er dood gegaan, Daenerys heeft veel jongens die nog in training waren tot Unsullied verheven, dus zeg maar 10.000 (alleen ze tellen wel voor 2 zo goed vechten ze

)
Yara zal niet veel Ironborn meegenomen kunnen hebben, niet meer dan 2.000 verwacht ik, wel de beste schepen.
Het is echter moeilijk te weten wat het slachtoffersaantal was van de aanval in aflevering 2, ik verwacht dat nu alle 30.000 man uit The Reach dood zijn en de helft van de 30.000 uit Dorne.
Onder Jon Snow:
De Bannerman in het noorden hebben echt enorm grote verliezen geleden onder TWOTFK en de Battle of the Bastards, deze kunnen misschien maar 10.000 oproepen.
De Wildlings waren wel met grote aantallen, alleen die hebben ook grote verliezen geleden. 5.000 zijn er van Hardhome gered, dus heel veel zijn het ook niet.
The Vale is echter weer redelijk groot en heeft geen verliezen geleden in TWOTFW, dus die hebben misschien in het noorden 20.000 man.
Onder Cercei:
Op reddit zag ik schattingen dat de Lannisters nog rond de 15.000 man over hebben wegens de grote verliezen in TWOTFK. Ze kunnen er mogelijk wel meer oproepen.
De Tarly's hebben misschien 7.500 man.
Ik heb niks gezien over dat Cercei soldaten uit The Crownlands gehaald heeft, maar realistisch gezien is dit denk ik rond de 12.500 man.
Euron Greyjoy heeft 1000 schepen, alleen ik weet niks over hoeveel man op een enkel schip varen.
Edwin__ schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:15:
[...]
De dood van Olenna, eigenlijk de laatste 10minuten waren erg raar. De eerste 50min vond ik het tempo trouwens erg lekker, niet gerushed maar opzet naar grote gebeurtenissen.
Dat Jaime opeens bij Highgarden was kwam erg gerushed over. Ja, ze hebben 1x aangehaald dat ze hun resources nodig hadden, maar nergens gezien dat ook maar een leger verzamelt was of dat ze die kant opgingen. Ook het verscheinen van Euron was compleet onaangekondigd.
Inderdaad, dit kon best in 2 afleveringen gesplitst zijn.
Er zat 1 ding uit de boeken in en dat had ik in spoiler tags gezet.