Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Sjah schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:11:
[...]

Zoals Chiron al zegt, Ellaria heeft wat te vrezen, die wordt levend begraven ofzo.

Yara, wat heeft Cersei daarmee van doen gehad? Nee, die kan nog ontkomen.
Yara is net als Theon vroeger arrogant en heeft een grote bek.
Cercei is misschien niet direct haar probleem. Maar ik denk dat Euron niet veel beter voor haar gaat zijn dan Ramsey dat was voor Theon.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Bronn hebben we inderdaad ook nog niet gezien dit seizoen. Van dat personage kan ik ook altijd wel genieten, dus hij mag ook wel terug komen :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

3raser

⚜️ Premium member

dvd-linden schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:59:
[...]

Verwacht jij wel dat we Nymeria nog terug zullen gaan zien? Mocht dat niet zo zijn dan zou ik deze scène toch een tikkeltje overbodig vinden en ook wel een kleine teleurstelling. Ik vond de grootte van Nymeria namelijk indrukwekkend en zo met heel die roedel erbij zou ik haar toch wel graag in actie willen zien. Vond het verder wel een mooi scène overigens.

Wat was trouwens de toegevoegde waarde van de scène tussen Grey Worm en Missandei? Gezien het beperkte aantal afleveringen die er nog zullen zijn in totaal en daardoor dus de beperkte tijd lijkt iedere scène die we nu zien toch wel een bepaalde betekenis te moeten hebben. Ik kon hier echter niet veel van maken.

Btw, gaat het niet zo zijn dat Arya teruggaat naar Winterfell, daar enkel Sansa aantreft en vervolgens vertelt dat Littlefinger hun vader verraden heeft? Of weet zij dit niet? Dat zou namelijk flinke gevolgen kunnen hebben, aangezien ik ervan uitga dat Jon het leger van The Vale wel nodig gaat hebben.
ralphilosophy schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:02:
Ook een beroepsdeformatie... wat was de toegevoegde waarde van Greyworm's romantische avond als eneuch? Trok de wenkbrauwen toch wat op...
De scene van Greyworm laat zijn zwakte zien, namelijk Missandei. Als Greyworm straks Casterly Rock in moet nemen dan zie ik zomaar gebeuren dat Missandei ontvoerd gaat worden om hem te stoppen.

Nymeria zal ook nog wel een rol gaan spelen. Misschien dat ze mee reist (op afstand) met Arya of anders kan Brandon de wolf misschien overnemen (of om hulp roepen) als warg zijnde. De wolf van Brandon is dood maar deze komt misschien ook wel mee met de army of the death? Een strijd tussen direwolfs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
MrFl0ppY schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:13:
Grappig ook dat Arya niet eens haar taart op eet als ze hoort dat Jon King of North is. Net alsof die 30 min extra uitmaken op zo'n afstanden 8)7 . Dat had ze Hot Pie toch wel mogen gunnen.
Iedere 30 minuten kan in Game of Thrones cruciaal zijn :p.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:46
3raser schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:04:
[...]
Een strijd tussen direwolfs?
Man, dat zou wel bruut zijn! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
De manier waarop Arya 'afscheid' nam van Nymeria met 'That's not you' kan ook goed betekenen dat Arya realiseert dat ze zelf ook niet meer dezelfde is, net als Nymeria. Nymeria is geen huisdier meer, en Arya is geen familiemens meer, en gaat toch naar King's Landing ipv Winterfell.

Ik zou ook eerlijk gezegd niet weten wat Arya in Winterfell moet, behalve even gedag zeggen tegen haar broers en zussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18
EdwardK123 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:13:
[...]

Dit werd volgens mij wel getoond aan het einde van seizoen 6. Dat Varys in de laatste afleveringen op zoek ging naar Olenna en Elaria om ze juist te overtuigen van Dany.
Ja Varys kwam daar als afgevaardigde. Maar ik kan me voorstellen dat de leiders zelf ook wel even willen zien wie ze te maken krijgen en wat haar plan voor heel Westeros is voordat ze buigen naar een nieuwe leider.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Jaded schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:49:
De manier waarop Arya 'afscheid' nam van Nymeria met 'That's not you' kan ook goed betekenen dat Arya realiseert dat ze zelf ook niet meer dezelfde is, net als Nymeria. Nymeria is geen huisdier meer, en Arya is geen familiemens meer, en gaat toch naar King's Landing ipv Winterfell.

Ik zou ook eerlijk gezegd niet weten wat Arya in Winterfell moet, behalve even gedag zeggen tegen haar broers en zussen.
Misschien heeft ze even genoeg van wraak nemen.

En wat het verhaal betreft: Cercei moet toch minstens de finale van dit seizoen halen. Anders was ze volgende aflevering dood.
Daarnaast staan er nog wat meer mensen op Arya's lijstje. En die kan ze heel mooi tegen het lijf lopen in het noorden.
Mellisandre en The Brotherhood (voor Gendry).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koennnnnn
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-01-2022
RocketKoen schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:58:
[...]

En wat het verhaal betreft: Cercei moet toch minstens de finale van dit seizoen halen. Anders was ze volgende aflevering dood.
Daarnaast staan er nog wat meer mensen op Arya's lijstje. En die kan ze heel mooi tegen het lijf lopen in het noorden.
Ik ben inderdaad benieuwd of ze nog meer mensen tegenkomt. Hopelijk zien we volgende week weer the Hound met Thoros etc. Zou interessant zijn als ze die nog tegen komt!

[ Voor 71% gewijzigd door Koennnnnn op 25-07-2017 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozw
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-06 18:28
RocketKoen schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:58:
[...]

Melisandre is momenteel niet in The North, die zit op Dragonstone en dat is niet echt het noorden, dat ligt ten oosten van Kings Landing. de Brotherhood is mogelijk, maar ik verwacht van niet als ze ziet dat The Hound daar ook bij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:55
spoiler:
Arya gaat denk ik wel naar Winterfell. Laatst ook nog die photoshoot waar Maisie een zwaard bij had dat niet Needle was, maar een zwaard die gebruikt werd door een van de guards om Bran om te leggen, en later n handen is van Littlefinger. Wellicht maar een theorie maar ik vermoed wel dat Arya degene gaat zijn die Littlefinger om gaat leggen, vooral omdat ze toch geleerd heeft te luisteren toen ze blind was en ik ook wel geloof dat ze weet wanneer iemand liegt. Ik verwacht nog veel van haar in ieder geval :D

Aflevering was leuk in ieder geval, blij dat 2 van die sand snakes weg zijn, die meiden konden geen fatsoenlijke gevechtsscene doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:23
Sjah schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:11:
[...]

Zoals Chiron al zegt, Ellaria heeft wat te vrezen, die wordt levend begraven ofzo.
Onder een berg :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:14
Wat ik dit en het vorige seizoen minder sterk vind, zijn de in mijn ogen gekke keuzes qua loyaliteit die her en der gemaakt worden.

In mijn optiek zijn de bannermen in eerste instantie loyaal aan hun lord en pas daarna aan de koning(in), tenzij er een sterkere speler opstaat. Zie het voorbeeld in the North, waar een deel de zijde van de Boltons koos en anderen, al dan niet openlijk, de Starks bleven steunen. Dit komt begrijpelijk op mij over.

Wat ik niet begrijp is bijvoorbeeld wat zich bij Riverrun afspeelde. Onder leiding van de Blackfish wordt het kasteel heroverd (loyaal aan de generaal), om zich vervolgens tegen hem te keren, zodra de rechtmatige lord Edmure in gevangenschap van de Freys/Lannisters zich aan de poort meldt.

Zo ook afgelopen aflevering, waar Tarly zich lijkt te voegen bij de Lannisters die zojuist bijna het gehele huis, wat zij al generaties lang volgen, hebben ontdaan van hun familieleden.

Daarnaast mis ik ook een stukje gevoel (voor schaal) bij de verhaallijn van de Greyjoys. Euron vind ik al geen interessant karakter, maar waar de Iron Islands, tot voor kort een non-factor, de materialen en mankracht vandaan halen om binnen een paar maanden een vloot van duizend schepen op te tuigen, laat staan te bemannen is mij een raadsel. Stel dat elk schip minimaal 20 man nodig heeft om te bemannen, dan is Yara er al met 2.000 man vandoor gegaan en varen er nog eens 20.000 rond in de Iron Fleet. Komt Jon aan met zijn legertje van 3.000 man wat het sterke Noorden + Free folk moet vertegenwoordigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Rozw schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:16:
[...]

Melisandre is momenteel niet in The North, die zit op Dragonstone en dat is niet echt het noorden, dat ligt ten oosten van Kings Landing. de Brotherhood is mogelijk, maar ik verwacht van niet als ze ziet dat The Hound daar ook bij is.
Maar Jon gaat naar Dragonstone. Nu zal hij Mellisandre niet meenemen denk ik. Maar hij kan als hij terug is wel vertellen waar ze is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Laatst online: 12-09 08:44
RocketKoen schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:52:
Maar Jon gaat naar Dragonstone. Nu zal hij Mellisandre niet meenemen denk ik. Maar hij kan als hij terug is wel vertellen waar ze is.
Er is al iemand van Arya's lijstje verdwenen, zonder dat hij dood is gegaan (The Hound). De lijst is dus niet zo zwart-wit als het House of Black and White. Er kunnen dus altijd mensen nog vanaf gehaald worden door Arya.
Jon heeft maar 1 (hele) slechte ervaring met Mellisandre, waar zij zelf ook de nodige problemen mee heeft. Ze had het fout en daarvoor heeft ze moeten boeten, ook van haarzelf. Verder heeft zij hem nooit verraden of van slecht advies voorzien.
Jon kan dus wel een goed woordje voor Mellisandre doen.

spoiler:
Daarnaast is het de vraag hoe snel Gendry weer terug komt in de serie. Als hij om een of andere redden toch weer op Dragonstone terug komt terwijl Jon daar is, kan er meer goed nieuws gebracht worden aan Arya.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Melniek schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:49:
...

Daarnaast mis ik ook een stukje gevoel (voor schaal) bij de verhaallijn van de Greyjoys. Euron vind ik al geen interessant karakter, maar waar de Iron Islands, tot voor kort een non-factor, de materialen en mankracht vandaan halen om binnen een paar maanden een vloot van duizend schepen op te tuigen, laat staan te bemannen is mij een raadsel. Stel dat elk schip minimaal 20 man nodig heeft om te bemannen, dan is Yara er al met 2.000 man vandoor gegaan en varen er nog eens 20.000 rond in de Iron Fleet. Komt Jon aan met zijn legertje van 3.000 man wat het sterke Noorden + Free folk moet vertegenwoordigen.
Dit was voor mij ook wel een hele vreemde wending. Vrijwel de complete vloot wordt meegenomen en in de volgende aflevering staan Euron daar met een nieuwe vloot. Alsof die schepen zo van de lopende band komen rollen. Als ze de materialen en manschappen al hadden, waarom bestond die vloot in de eerste plaats dan al niet uit 2000 schepen? :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

@hierboven jullie denken allemaal veel te veel na. Geniet nu gewoon van het verhaal dat maakt het allemaal een stuk eenvoudiger. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
sjaool schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:20:
@hierboven jullie denken allemaal veel te veel na. Geniet nu gewoon van het verhaal dat maakt het allemaal een stuk eenvoudiger. ;)
Dat is nou juist de lol van deze serie, diepgang waar je over kan nadenken en discussiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardK123
3raser schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:19:
[...]

Dit was voor mij ook wel een hele vreemde wending. Vrijwel de complete vloot wordt meegenomen en in de volgende aflevering staan Euron daar met een nieuwe vloot. Alsof die schepen zo van de lopende band komen rollen. Als ze de materialen en manschappen al hadden, waarom bestond die vloot in de eerste plaats dan al niet uit 2000 schepen? :?
Wat dacht je van de raaf van Denaerys Targaryen naar Jon Snow? Die doet er maar 10 minuten over, joh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

EdwardK123 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:27:
[...]

Wat dacht je van de raaf van Denaerys Targaryen naar Jon Snow? Die doet er maar 10 minuten over, joh ;)
Ik snap best dat je de tijdlijn niet heel serieus moet nemen. Maar er zit wel een verschil tussen het sturen van een raaf en het bouwen van 1000 schepen.

Maar goed, dit is niets nieuws. Het heeft me al vanaf seizoen 1 aflevering 1 verbaast. Toen Robert Baratheon van Kings Landing naar Winterfell reisde melde hij erbij dat het een reis van enkele weken was. Sinds die aflevering lijken de afstanden wel een stuk kleiner te zijn geworden. Gelukkig doet het geen afbreuk aan de serie op zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:14
sjaool schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:20:
Het zal er wel makkelijker van worden, maar ik vind het niet binnen de setting passen.

We zien zes seizoenen lang een opbouw van allianties en het bijeen schrapen van manschappen voor de grote strijd rond de troon en the Wall en plotsklaps staat daar uit het niets een significante speler op vanuit een familie/koninkrijkje wat tot nog toe weggezet werd als een stel vissende piraten/piratende vissers die met pijn en moeite voet aan de grond in Westeros kon krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• walteij
Braavos kan een schip per dag bouwen. Nu zijn de bronnen van de Ironborn een stuk minder rijk (ze missen nogal wat bomen op de Iron Islands), maar er zijn genoeg plaatsen in Westeros waar ze flink wat bomen kunnen kappen, omdat dat deel van het rijk in elkaar is geklapt.

Daarnaast is de nieuwe Ironfleet niet al de volgende aflevering beschikbaar....
Yara en Theon nemen na de kingsmoot (seizoen 6 aflevering 5!) de vloot mee. Euron heeft vlak hierna wel wat nieuwe schepen, maar is pas in aflevering 1 van seizoen 7 op volle oorlogssterkte.
In die tijd zijn Yara en Theon naar Meereen en terug gevaren (5000 mijl heen en pakweg 3500 mijl terug). Ze zijn dus wel even onderweg geweest. Een middeleeuws schip vaart gemiddel 6 mijl per uur, dus 35 dagen heenweg en 25 dagen terug is dus al snel 2 maanden.
En dan vergeten we nog even dat er tussendoor nog wat stops zijn gemaakt (brug bij Volantis, onderhandelingen met Daenarys).

Natuurlijk is het simpelweg onmogelijk om in die tijd 1000 schepen te bouwen. Enkele schepen zijn teruggehaald nadat ze 'losgeslagen' waren bij de ontsnapping van Theon en Yara. Daarnaast waren niet alle schepen aanwezig op de kingsmoot.
Laten we er dus van uit gaan dat Euron graag overdrijft met zijn '1000 schepen', er aardig wat schepen zijn gebouwd, maar er minstens zoveel schepen zijn teruggekomen of teruggehaald.

Blijft natuurlijk wel vreemd dat de ironborn 1000 schepen kunnen bouwen en bemannen in zo'n kort tijdsbestek. Zeker omdat GRRM aangeeft dat de grote huizen van de iron islands ieder ongeveer 100 schepen kunnen varen. Yara en Theon hebben ongeveer 100 schepen mee genomen naar Meereen.
Dus ja, er zit wat onlogica in de aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Melniek schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:35:
[...]

Het zal er wel makkelijker van worden, maar ik vind het niet binnen de setting passen.

We zien zes seizoenen lang een opbouw van allianties en het bijeen schrapen van manschappen voor de grote strijd rond de troon en the Wall en plotsklaps staat daar uit het niets een significante speler op vanuit een familie/koninkrijkje wat tot nog toe weggezet werd als een stel vissende piraten/piratende vissers die met pijn en moeite voet aan de grond in Westeros kon krijgen.
De Greyjoys waren een machtig huis die heersten over de Riverlands. Ze hebben Harrelhall gebouwd.
Het grootste en beste kasteel in Westeros.
1 dag nadat het af was kwam er een Targaryan met een draak. En die legde het in as....

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
@RocketKoen Bijna :).
Harrenhall is gebouwd door Harren Hoare (ofwel Harren the Black).
Hij was inderdaad de laatste Koning van de Iron Islands en de Riverlands. Ooit regeerde de koning van de Iron islands ook de Riverlands. Daar is na Aegons Conquest een einde aan gekomen.
De Lord van de Iron Islands had geen zeggenschap meer over de Riverlands en de huizen die zich daar bevonden. De Iron Islands zelf zijn slechts (relatief) dun bevolkt.
Voor de Hoare Dynastie, waren de Greyiron's de koning van de Iron Islands.

De Greyjoys zijn pas de leiders van de Iron Islands geworden nadat ze waren overwonnen door Aegon en zijn draken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

@Malt007 @Melniek Dat snap ik wel hoor maar je kunt er over discussiëren zoveel je wilt veranderen gaat het toch niet. ;)

Soms gaat de discussie zo ver dat ik bij mij zelf denk hoe wil je dat ooit een beetje geloofwaardig in beeld brengen. De fantasie mag ook wel eens aangesproken worden. Als bijvoorbeeld een persoon in een aflevering opeens op een andere locatie opduikt ga ik mij in ieder geval niet afvragen waarom dat zo snel kan of wat dan ook. Zolang het verhaal er mee vooruit gaat vind ik het allemaal prima. Ik vind de serie in ieder geval nog altijd een lekker uurtje ontsnappen aan de werkelijkheid. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:35
Melniek schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:49:

Het is helemaal vreemd als je bedenkt dat de Greyjoys op land niet eens 1 bannerman van de Starks aan kan. De Boltons hadden nogal wat Iron born gasten afgeslacht. Theon gevangen genomen. En de Iron born stond erbij en keek ernaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RocketKoen
sjaool schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:07:
@Malt007 @Melniek Dat snap ik wel hoor maar je kunt er over discussiëren zoveel je wilt veranderen gaat het toch niet. ;)

Soms gaat de discussie zo ver dat ik bij mij zelf denk hoe wil je dat ooit een beetje geloofwaardig in beeld brengen. De fantasie mag ook wel eens aangesproken worden. Als bijvoorbeeld een persoon in een aflevering opeens op een andere locatie opduikt ga ik mij in ieder geval niet afvragen waarom dat zo snel kan of wat dan ook. Zolang het verhaal er mee vooruit gaat vind ik het allemaal prima. Ik vind de serie in ieder geval nog altijd een lekker uurtje ontsnappen aan de werkelijkheid. :D
Draken, (ijs)zombies en tovenaars moeten kunnen. Maar een onrealistisch snel gebouwde vloot is onacceptabel :Y)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

RocketKoen schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:19:
[...]

Draken, (ijs)zombies en tovenaars moeten kunnen. Maar een onrealistisch snel gebouwde vloot is onacceptabel :Y)
Dat is zo'n dooddoener... in de wereld van GoT bestaat nu eenmaal het bovennatuurlijke, maar dat betekent niet dat dat het niet aan regels gebonden is. Zo zijn er ook natuurlijke dingen, zoals het bouwen en bemannen van een vloot. En dat kost nu eenmaal tijd en mensen, die niet verklaar baar zijn met de in het GoT-universum geldende regels.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

RocketKoen schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:19:
[...]

Dat het een fantasie is wil nog niet zeggen dat het er onrealistisch aan toe mag gaan. Als Jon Snow zich straks teleporteerd naar Starship Enterprise dan zeg je toch ook niet "het is allemaal niet echt, dus het moet kunnen". ;)

Maar laten we dit alsjeblieft met rust laten. Ik stoor me er niet aan maar het viel me gewoon op. Ik denk niet dat we het topic ermee moeten gaan vervuilen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
3raser schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:27:
[...]

Dat het een fantasie is wil nog niet zeggen dat het er onrealistisch aan toe mag gaan. Als Jon Snow zich straks teleporteerd naar Starship Enterprise dan zeg je toch ook niet "het is allemaal niet echt, dus het moet kunnen". ;)

Maar laten we dit alsjeblieft met rust laten. Ik stoor me er niet aan maar het viel me gewoon op. Ik denk niet dat we het topic ermee moeten gaan vervuilen.
Ik verwacht eerder dat er een Tardis verschijnt om Arya weer op te halen.
Afbeeldingslocatie: https://cimg.tvgcdn.net/i/r/2015/10/17/4947e7ee-d5ff-4bdd-8432-d036ba05d631/resize/900x600/de26dd265622ef4a0adae582c35b00d5/151017-news-doctor-who.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door RocketKoen op 25-07-2017 14:32 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het probleem is vooral dat in de boeken de tijdlijn nogal vloeibaar is. Elk hoofdstuk is vanuit het gezichtspunt van een ander personage geschreven dus er zijn heel vaak sprongen vooruit en achteruit, oninteressante dingen in een bepaalde verhaallijn (zoals Varys' reis naar Sunspear en daarna terug naar Dany) die volledig weggelaten worden. In een televisieserie wordt meer de indruk gewekt dat het een continue doorlopende tijdlijn is maar dat is dus niet zo.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:13
Volgens mij verwachten mensen hier dat de serie opgezet is als 24... Natuurlijk gaat een raven niet in 10 minuten aankomen bij Khaleesi of bouwen ze die vloten niet in 1 dag. Als je daar al niet doorheen kan kijken.... Zou wel een verschrikkelijk saaie serie zijn zeg als dit wel zo zou zijn. Dan is Arya in aflevering 7 nog steeds onderweg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
@038Zwolle Dan hebben we aan 25 seizoenen nog niet genoeg vrees ik.
En dan wordt het tempo wel heel erg uit de serie gehaald. Doe mij dan maar gewoon wat kleine inconsistenties, maar wel voldoende tempo in de serie :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:56

Qu3st

Wat leesvoer over de scène met Nymeria en Arya. Geeft misschien wat meer duidelijkheid over deze scène.
http://ew.com/tv/2017/07/...illiams-direwolf-nymeria/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:19
[...]

Het was niet de complete vloot.
Jaded schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:49:

Wat zou jij doen als je dacht dat je de enige overlevende Stark was en opeens te horen krijgt dat je halfbroer nog leeft en dat hij King of the North is?

[ Voor 40% gewijzigd door xzaz op 25-07-2017 15:30 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

xzaz schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:24:
[...]

Wat zou jij doen als je dacht dat je de enige overlevende Stark was en opeens te horen krijgt dat je halfbroer nog leeft en dat hij King of the North is?
Sansa en Jon weten dat Bran en Arya nog leven. Maar ik zie hen ook niet te paard springen om ze op te zoeken. Oke, dat ze Bran niet zoeken is misschien duidelijk. Hij ging achter the wall en daar gaat niemand zoeken. Maar Arya is toch een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
3raser schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:36:
[...]

Sansa en Jon weten dat Bran en Arya nog leven. Maar ik zie hen ook niet te paard springen om ze op te zoeken. Oke, dat ze Bran niet zoeken is misschien duidelijk. Hij ging achter the wall en daar gaat niemand zoeken. Maar Arya is toch een ander verhaal.
Hoezo weten ze dat? Volgens mij gaan ze er vanuit dat ze dood is zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

xzaz schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:39:
[...]

Brienne heeft Arya gevonden toen ze met de Mountain op stap was.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

xzaz schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:39:
[...]

Bovendien weten zij niet waar ze zijn, dus is het nutteloos om naar ze te gaan zoeken. Arya weet nu dat Jon in Winterfel is want daar zetelt de King in the North. Uiteraard is Jon daar niet meer tegen de tijd dat ze daar aankomt maar ze zal wel herenigd worden met Sansa. En ook Bran is vermoedelijk onderweg naar Winterfel.

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 25-07-2017 15:43 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Tsurany schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:42:
[...]

Brienne heeft Arya gevonden toen ze met de Mountain op stap was.
Maar nog niet verteld? Wanneer er een familielid wordt ontdekt doen ze er wel alles aan om ze terug te krijgen. Zie Rickon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
Mx. Alba schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:42:
[...]

Bovendien weten zij niet waar ze zijn, dus is het nutteloos om naar ze te gaan zoeken. Arya weet nu dat Jon in Winterfel is want daar zetelt de King in the North. Uiteraard is Jon daar niet meer tegen de tijd dat ze daar aankomt maar ze zal wel herenigd worden met Sansa. En ook Bran is vermoedelijk onderweg naar Winterfel.
Dat gaat nog mooie TV opleveren als Arya naar Winterfell gaat, en erachter komt dat Littlefinger Sansa aan het manipuleren is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

xzaz schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:47:
[...]

Maar nog niet verteld? Wanneer er een familielid wordt ontdekt doen ze er wel alles aan om ze terug te krijgen. Zie Rickon.
Van Rickon wisten ze waar hij was, van Arya hebben ze geen idee waar ze heen is gegaan. Toch een stuk lastiger om dan daadwerkelijk wat te gaan ondernemen.

Wellicht heeft Brienne het nog niet verteld, lijkt me alleen niet de meest waarschijnlijke conclusie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
Akaendra schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:18:
spoiler:
Arya gaat denk ik wel naar Winterfell. Laatst ook nog die photoshoot waar Maisie een zwaard bij had dat niet Needle was, maar een zwaard die gebruikt werd door een van de guards om Bran om te leggen, en later n handen is van Littlefinger. Wellicht maar een theorie maar ik vermoed wel dat Arya degene gaat zijn die Littlefinger om gaat leggen, vooral omdat ze toch geleerd heeft te luisteren toen ze blind was en ik ook wel geloof dat ze weet wanneer iemand liegt. Ik verwacht nog veel van haar in ieder geval :D

Aflevering was leuk in ieder geval, blij dat 2 van die sand snakes weg zijn, die meiden konden geen fatsoenlijke gevechtsscene doen :P
spoiler:
Weet je zeker dat je niet de leaks gelezen hebt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:55
sjaak88 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:45:
[...]

spoiler:
Weet je zeker dat je niet de leaks gelezen hebt? ;)
spoiler:
Geen leaks, hooguit wat gelezen van die foto, verder wil ik niets gespoiled hebben, twitter kan dat nogal goed en daar heb ik GoT gewoon moeten unfollowen omdat je meteen platgegoooid werd met spoilers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Was die scene met Numerical geen soort "afscheid"? De grote CGI kost deed de wolven van het scherm verdwijnen en zelfs over deze "fan service" waren mensen aan het klagen dat de wolven er niet uit zagen.

Als we de wolven in de komende afleveringen "horen" en bloedspetters zien in het donker zouden we al blij mogen zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
3raser schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:32:
[...]

Maar goed, dit is niets nieuws. Het heeft me al vanaf seizoen 1 aflevering 1 verbaast. Toen Robert Baratheon van Kings Landing naar Winterfell reisde melde hij erbij dat het een reis van enkele weken was. Sinds die aflevering lijken de afstanden wel een stuk kleiner te zijn geworden. Gelukkig doet het geen afbreuk aan de serie op zich.
Wat zou je dan willen? Dat er bij iedere scene gezegd wordt "we gaan naar Kings landing en doen er 5 weken over", in het volgende shot zijn ze er. Of dat ze de tekst achterwegen laten.

Hier zeuren wel meer mensen over de snelheid van het reizen etc. Ik vraag me dus oprecht af wat je dan verwacht? Dat ze drie episodes gaan wijden aan het reizen van die personages. In het begin van de serie, toen er veel meer verhaallijnen waren, was dat gewoon eenvoudiger: iemand is aan het reizen, dan komt hij 1 á 2 afleveringen niet in beeld. Nu hebben ze simpelweg te weinig verhaallijnen om dat te doen. De keuze is in mijn optiek dus niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Flimovic schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:23:
[...]
Dat is zo'n dooddoener... in de wereld van GoT bestaat nu eenmaal het bovennatuurlijke, maar dat betekent niet dat dat het niet aan regels gebonden is. Zo zijn er ook natuurlijke dingen, zoals het bouwen en bemannen van een vloot. En dat kost nu eenmaal tijd en mensen, die niet verklaar baar zijn met de in het GoT-universum geldende regels.
Dat kost in de echte wereld tijd en mensen idd. In een verzonnen verhaal is het natuurlijk heel makkelijk om i.p.v 200 werknemers op je rederij er ineens 500 te hebben. Wij weten toch niet echt hoeveel mensen er waar wonen en hoe snel schepen gebouwd kunnen worden, dat is allemaal maar gis werk van de fans toch? (Althans ik heb de boeken niet gelezen, misschien dat daar harde regels gemaakt zijn)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 07:51
walteij schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:45:
@038Zwolle Dan hebben we aan 25 seizoenen nog niet genoeg vrees ik.
En dan wordt het tempo wel heel erg uit de serie gehaald. Doe mij dan maar gewoon wat kleine inconsistenties, maar wel voldoende tempo in de serie :).
My 2 cents, wat mij betreft hadden ze het beter in 10 afleveringen uitgezonden. De seizoenen die uit 10 afleveringen bestonden daar was meer tijd om het reizen in beeld te brengen. Nu staan ze er ineens en is dat aspect dus blijkbaar niet zo belangrijk meer. Niet dat ik het erg mis maar het zou alles net iets meer in perspectief brengen.

Neem de aankomst van Bran Stark bij de muur, ik had verwacht dat ie 2 seconden daarna in de volgende scene Winterfell zou aandoen. Hij is er nu nog niet, terwijl de rest van de wereld met de snelheid van het licht doorgaat.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
cbr600f4i schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:10:
[...]

My 2 cents, wat mij betreft hadden ze het beter in 10 afleveringen uitgezonden. De seizoenen die uit 10 afleveringen bestonden daar was meer tijd om het reizen in beeld te brengen. Nu staan ze er ineens en is dat aspect dus blijkbaar niet zo belangrijk meer. Niet dat ik het erg mis maar het zou alles net iets meer in perspectief brengen.

Neem de aankomst van Bran Stark bij de muur, ik had verwacht dat ie 2 seconden daarna in de volgende scene Winterfell zou aandoen. Hij is er nu nog niet, terwijl de rest van de wereld met de snelheid van het licht doorgaat.
Ik ben toch echt heel blij dat ze dat niet doen. Game of Thrones is een van de weinige series waar echt amper filler (vulling) in zit. Vrijwel alle scenes zitten er in om een reden, geen onnodige opvul scenes om maar aan de zendtijd van 1 uur te komen. Als ze nu nog 20 afleveringen zouden maken, terwijl ze zoals GRRM en de makers van de serie gezegd hebben nog maar voor 13 afleveringen materiaal hebben, dan zou dat dus betekenen dat ze 7 afleveringen zouden op moeten vullen, en daar zit jij op te wachten?

7 afleveringen met dialogen die niets toe voegen, misschien nog enkele leuke dingen die ze nu hebben geschrapt, maar verder niets.

En als je wil dat ze de personages langer laten reizen, hoe zie je dat dan voor je? Naar welke verhaallijn moeten ze overstappen als zowel Bran, Arya als Jon aan het reizen zijn? Een aflevering waarbij Danny Cersei aanvalt zou kunnen, maar ik denk niet dat het een hele aflevering gaat vullen, daarnaast moet dat leger dan eerst ook naar Kings Landing, of te wel je wil beelden zien van Cersei en Jamie? Dat is dan zo'n beetje de enige verhaallijn waar ze niet aan het reizen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 07:51
miicker schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:33:
[...]

.. en daar zit jij op te wachten?
tsja, ik kijk de Tour de France ook van begin tot einde ;) Dan is dit een eitje.
En als je wil dat ze de personages langer laten reizen, hoe zie je dat dan voor je? Naar welke verhaallijn moeten ze overstappen als zowel Bran, Arya als Jon aan het reizen zijn? Een aflevering waarbij Danny Cersei aanvalt zou kunnen, maar ik denk niet dat het een hele aflevering gaat vullen, daarnaast moet dat leger dan eerst ook naar Kings Landing, of te wel je wil beelden zien van Cersei en Jamie? Dat is dan zo'n beetje de enige verhaallijn waar ze niet aan het reizen zijn.
Hoe ik dat voor me zie? Nou, zoals ze dat in het verleden deden pak 'm beet tot en met seizoen 5. En daarmee pleit ik niet voor zinloze leegtes maar voor een zelfde invulling. Meer visuele aspecten. Goed, ik kom je tegemoet, maak de afleveringen 10 minuten langer en we zijn er.

[ Voor 62% gewijzigd door cbr600f4i op 25-07-2017 19:50 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 17:03
Ook een beroepsdeformatie... wat was de toegevoegde waarde van Greyworm's romantische avond als eneuch? Trok de wenkbrauwen toch wat op...
1.Om aan te tonen dat hun relatie zicht ontwikkelt heeft
2.Om de kijkers weer eens de trakteren op een set hele mooie borsten?

Tis maar een gokje :P

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:25
Reizen kan makkelijk in beeld gebracht worden. Bij arya zie je nu toch ook dat ze echt onderweg is? Ze heeft bij de lannister soldaten gegeten, nu bij hot pie. Juist onderweg is het een kans om wat verdiepende dialogen te brengen. En als er niets te melden is kun je het met een paar shots duidelijk maken. Bijvoorbeeld bij het passeren van de stadswacht, afstijgen van een paard, of aankomst bij een herberg. Je laat een herbergier, verkoper, of bedelaar iets zeggen/vragen waardoor het duidelijk is en voila. Als je een van de opties kiest kan het binnen 20 seconden afgehandeld zijn.

Het moet niet van mij overigens, maar ik snap wel dat mensen nu wat vraagtekens zetten. Ik kan me er wel overheen zetten met de aanname dat de tijden niet aansluitend en even snel verloopt.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:15
Er schiet me net te binnen dat Jon zijn zwager weer gaat ontmoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
cbr600f4i schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:47:
[...]

tsja, ik kijk de Tour de France ook van begin tot einde ;) Dan is dit een eitje.

[...]

Hoe ik dat voor me zie? Nou, zoals ze dat in het verleden deden pak 'm beet tot en met seizoen 5. En daarmee pleit ik niet voor zinloze leegtes maar voor een zelfde invulling. Meer visuele aspecten. Goed, ik kom je tegemoet, maak de afleveringen 10 minuten langer en we zijn er.
Voorheen werd het grotendeels gevuld omdat er nog veel meer boeiende verhaallijnen waren, die ontbreken nu (helaas). Maar ik ben het met je eens dat het tempo soms wel ietsjes omlaag mag.

offtopic:
De TdF kijk ik ook van begin tot eind :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:56

Qu3st

http://www.makinggameofth...ges-featured-in-stormborn
De brieven en stukken uit boeken die in de afgelopen aflevering zijn langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Eddye schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:08:
Er schiet me net te binnen dat Jon zijn zwager weer gaat ontmoeten.
Sansa's huwelijk is ontbonden, zodat ze met Ramsey kon trouwen. Dat kon omdat Tyrion het nooit heeft geconsumeerd.
Had hij dat wel gedaan, dan zou de volgende aflevering misschien zijn laatste worden ;)

Tenminste, ik neem aan dat je Tyrion bedoelt. Ik zou niet weten wie anders.
Jon gaat wel zijn tante ontmoeten. Alleen dat weet hij zelf nog niet ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

RocketKoen schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 00:59:
[...]
Jon gaat wel zijn tante ontmoeten. Alleen dat weet hij zelf nog niet ;)
Wel raar om een jaar ouder dan je tante te zijn :+ Maar goed, de echte leeftijd van Daenerys is 15 en die van Jon 16. Arya zou zelfs pas 10 zijn. Of allemaal een jaartje ouder. Wat dat betreft een goede wijziging ten opzichte van de boeken wat mij betreft.

De kritiek op het seizoen tot nu toe snap ik trouwens niet. De eerste aflevering ging over thuis komen en hergroeperen. De tweede aflevering gaat over vertrouwen en vergiffenis. De pionnen worden nu op hun plek gezet en je merkt dat het tempo een stuk hoger ligt. Werkelijk elke scene bevat informatie en alles lijkt vooralsnog nog belangrijk te zijn. Wat mij betreft pakken ze het dus goed aan :) Liever dit dan het onnodig uitrekken. De personages kennen we inmiddels allemaal dus daar hoef je geen uren meer aan te besteden.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
SomerenV schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 02:59:
De kritiek op het seizoen tot nu toe snap ik trouwens niet. De eerste aflevering ging over thuis komen en hergroeperen. De tweede aflevering gaat over vertrouwen en vergiffenis. De pionnen worden nu op hun plek gezet en je merkt dat het tempo een stuk hoger ligt. Werkelijk elke scene bevat informatie en alles lijkt vooralsnog nog belangrijk te zijn. Wat mij betreft pakken ze het dus goed aan :) Liever dit dan het onnodig uitrekken. De personages kennen we inmiddels allemaal dus daar hoef je geen uren meer aan te besteden.
Ik deel je mening hierin. Zo heb ik me bij de Hobbit kapot lopen ergeren aan alle scenes die relatief weinig toevoegden aan de trilogie. Ik bedoel: 3 films van ieder ruim 2 uur, voor een boekje van nog geen 500 pagina's?
Ja, er zitten in de film ook dingen die in het boek niet zaten (om de aansluiting met de Lord of the Rings films beter te maken en de dreiging van Sauron te laten zien), maar dan nog. Er zat teveel in dat eigenlijk niet nodig is voor de gehele verhaallijn.

Als we GoT bekijken, merk je wel dat de producenten wat problemen hebben met het missen van de oorspronkelijke verhaallijn (de boeken zijn pas bij 'seizoen 5'), waardoor de kwaliteit van de dialogen wat achteruit gaat en er wat meer foutjes tevoorschijn komen, maar de verhaallijn is en blijft sterk, het tempo blijft hoog en de hoeveelheid onnodige tijdsvulling minimaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
Wat mij vooral opviel aan deze scene was dat Grey Worm over kwam als een ervaren beoefenaar van het spel der liefde, terwijl de training tot Unsullied op jonge leeftijd start en het enigzins onwaarschijnlijk is dat sexuele voorlichting onderdeel is van de training.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

Rannasha

Does not compute.

pingkiller schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:57:
[...]

1.Om aan te tonen dat hun relatie zicht ontwikkelt heeft
2.Om de kijkers weer eens de trakteren op een set hele mooie borsten?

Tis maar een gokje :P
In de aanloop naar deze scene vertelt Greyworm hoe de Unsullied tijdens hun training geconfronteerd worden met hun angsten zodat het later geen zwakke plek oplevert. Zo worden Unsullied met water angst het water in gegooid. Tijdens de training was hij de dapperste en hoefde hij niet een dergelijke behandeling te ondergaan. Maar nu zegt hij dat hij denkt dat zij een zwakke plek voor hem is geworden. De sex-scene is dan een soort van het equivalent van het in het water gegooid worden.

Het zou me daarom niets verbazen als in een van de latere afleveringen Missandei gevangen genomen wordt door de vijand of er een andere situatie plaatsvindt waarin Greyworm moet kiezen tussen het slagen van de missie of het redden van Missandei.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
squaddie schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:25:
[...]

Wat mij vooral opviel aan deze scene was dat Grey Worm over kwam als een ervaren beoefenaar van het spel der liefde, terwijl de training tot Unsullied op jonge leeftijd start en het enigzins onwaarschijnlijk is dat sexuele voorlichting onderdeel is van de training.
Misschien heeft hij Tyrion om tips gevraagd :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
RocketKoen schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:35:
Misschien heeft hij Tyrion om tips gevraagd :P
Of hij heeft de aflevering van Jon en Ygritte in de grot nog eens goed bekeken :). :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
walteij schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:41:
[...]

Of hij heeft de aflevering van Jon en Ygritte in de grot nog eens goed bekeken :). :+
Jon wist ook nothing.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
Toch deed hij daar iets goed, Ygritte was blijkbaar behoorlijk tevreden.
Overigens zijn Kit en Rose ondertussen verloofd. Hopelijk gaat die bruiloft er een stuk vredelievender aan toe dan de gemiddelde GoT bruiloft en heft het geheel een vrolijker einde.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik weet niet of jullie de GoT viewers guide al eens bekeken hebben, maar het viel me op dat je rechts boven ook de taal "Hodor" kunt selecteren _O- Dan is letterlijk elk woord "Hodor" :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
walteij schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:08:
[...]

Toch deed hij daar iets goed, Ygritte was blijkbaar behoorlijk tevreden.
Overigens zijn Kit en Rose ondertussen verloofd. Hopelijk gaat die bruiloft er een stuk vredelievender aan toe dan de gemiddelde GoT bruiloft en heft het geheel een vrolijker einde.
GoT heeft hele leuke bruiloften, naar Dothraki standaard tenminste.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
[b]RocketKoen schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:14[/b]:GoT heeft hele leuke bruiloften, naar Dothraki standaard tenminste.
De Purple Wedding was voor die standaarden toch maar een relatief saaie bedoeling hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

walteij schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:53:
[...]

De Purple Wedding was voor die standaarden toch maar een relatief saaie bedoeling hoor. :+
Dat was de bruiloft van Joffrey?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Wat ik overigens wel raar vind is dat Jorah toch al een flinke tijd in de Citadel zit met zijn ziekte maar als Sam langskomt moet hij in 1x eruit?

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 17:02
Kez schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:16:
Wat ik overigens wel raar vind is dat Jorah toch al een flinke tijd in de Citadel zit met zijn ziekte maar als Sam langskomt moet hij in 1x eruit?
Waar wordt verteld hoe lang dat hij al in citadel zit?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Webgnome schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:29:
[...]

Waar wordt verteld hoe lang dat hij al in citadel zit?
Hij zat er sowieso de vorige aflevering al,verder lijkt het mij sterk dat hij daar opgenomen wordt zonder dat ze weten wat hij heeft.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yuregenu
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 15:14
Ik zag het als een schrikmoment voor de kijkers (en arme Sam), waarna de dialoog en stem duidelijk maken dat Jorah in die cel zit. Hieruit leid iig ik af dat Jorah dus heeft besloten om naar het kenniscentrum van Westeros te gaan (Stannis en Shireen zijn dood, dus die kon hij het niet vragen) maar dat ze zijn aankomst in Oldtown expres niet in beeld brachten voor de 'twist' dat Sam en Jorah elkaar ontmoeten. Naar mijn idee zat hij in de cel in quarantaine totdat een maester kan vaststellen hoe erg zijn ziekte is. Op dat moment komt Sam er achter dat Jorah de zoon van Lord Commander Jeor Mormont is, wat hem motiveert om zijn meerdere te negeren en te proberen zijn leven te redden.

Maar je hebt gelijk; het is onmogelijk vast te stellen hoe lang hij al in Oldtown in de cel zit en dan kan het overkomen als deus ex machina.

ユレゲヌ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
Flimovic schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:12:
Dat was de bruiloft van Joffrey?
Ja.
Het is helaas onduidelijk hoe lang Jorah al in de Citadel zit. Hij is weggestuurd door Daenarys, nadat zij de Dothraki horde heeft 'overgenomen' (S06E06). Vanuit Vaes Dothrak is het een aardig eind naar de Citadel. Maar hij zal er in ieder geval minder lang over hebben gedaan dan Daenarys, die niet alleen een heel leger, maar ook alle mensen er omheen eerst naar Meereen moest brengen, daar een slag voeren met de belegeraars, om vervolgens de hele trip naar Dragonstone te gaan plannen (terwijl Varys ook nog onderweg was vanuit Dorne naar Meereen).

Hij is waarschijnlijk dus 4 afleveringen voordat Daenarys naar Dragonstone is vertrokken al vertrokken naar de Citadel. Waarschijnlijk heeft hij de kortste weg naar Bhorash gekozen (grote stad ten westen van Meereen) en is daarna op een schip gestapt. Hij kan dus al best voor het einde van seizoen 6 zijn aangekomen in Oldtown en de Citadel, alleen wisten wij dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
walteij schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:53:
[...]

Nou ja, De bruidegom en koning vermoorden vind ik wel dubbele punten waard.
En nummer 3 is dan de gast die Sansa naar de boot brengt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
RocketKoen schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:04:
Nou ja, De bruidegom en koning vermoorden vind ik wel dubbele punten waard.
En nummer 3 is dan de gast die Sansa naar de boot brengt.
Dat zeg ik toch :) }:O 8)7
Illyrio has told her that a Dothraki wedding without at least three deaths is considered dull;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
walteij schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:32:
[...]

Ik deel je mening hierin. Zo heb ik me bij de Hobbit kapot lopen ergeren aan alle scenes die relatief weinig toevoegden aan de trilogie. Ik bedoel: 3 films van ieder ruim 2 uur, voor een boekje van nog geen 500 pagina's?
310 pagina;s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
miicker schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:47:
Ik weet niet of jullie de GoT viewers guide al eens bekeken hebben, maar het viel me op dat je rechts boven ook de taal "Hodor" kunt selecteren _O- Dan is letterlijk elk woord "Hodor" :+
"Seven hells! Whispers of Westeros is unavailable to visitors outside the United States. For the latest Game of Thrones updates, please visit MakingGameofThrones.com."
:(

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aeebPgQ_700b.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 27-07-2017 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45
Er werd net al wat over de Hobbit geroepen maar voelde jullie ook een overeenkomst tussen de grote speer van Measter om draken te doden @ Kingslanding en de zwarte speren in de Hobbit.

Dat wordt straks natuurlijk vechten om de laatste speer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
wmeester schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:27:
Er werd net al wat over de Hobbit geroepen maar voelde jullie ook een overeenkomst tussen de grote speer van Measter om draken te doden @ Kingslanding en de zwarte speren in de Hobbit.

Die link was al héél snel gelegd door mij.

Het jammere vind ik dat de scorpion (de reuzenkruisboog dus) nu in de show wordt gepresenteerd als een nieuwe uitvinding van Q(yborn), terwijl de geschiedenis van Westeros duidelijk verteld dat Meraxes (de draak van Rhaenys Targaryen, een van de twee vrouwen van Aegon de Conquerer) is gedood tijdens de eerste Dornse oorlog in Hellholt door met een speer van een scorpion die in zijn oog te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
wmeester schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:27:

Misschien heeft die Measter wel gekeken naar The Desolation of Smaug.
Als ze 20 van die dingen neerzetten kon het nog best lastig worden.

Harrenhall is ook alleen maar in as gelegd door draken, omdat er 1 dag eerder nog niemand bekend was met een luchtmacht. En het kasteel dus ook geen luchtverdediging had.
walteij schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:32:
[...]

Het jammere vind ik dat de scorpion (de reuzenkruisboog dus) nu in de show wordt gepresenteerd als een nieuwe uitvinding van Q(yborn), terwijl de geschiedenis van Westeros duidelijk verteld dat Meraxes (de draak van Rhaenys Targaryen, een van de twee vrouwen van Aegon de Conquerer) is gedood tijdens de eerste Dornse oorlog in Hellholt door met een speer van een scorpion die in zijn oog te schieten.
Heeft het toch nog zin om al die saaie boeken in de bibliotheek te lezen :P En als jij de enige bent die ze ooit leest, dan kun je net doen alsof je alles zelf hebt uitgevonden.
Echt, als Westeros Google had, was de oorlog na 2 afleveringen afgelopen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door RocketKoen op 27-07-2017 09:36 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
@RocketKoen Google hiervoor niet gebruikt :).
Ik heb de boeken nu 3 keer gelezen en heb voor seizoen 7 nog The World of Ice And Fire gelezen. Daar wordt de geschiedenis van Westeros (zeker vanaf Aegons Conquest) vrij duidelijk in beschreven door een Maester die de Lannisters dient (dus ook met een positieve spin voor de Lannisters in de geschiedenis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
walteij schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:56:
@RocketKoen Google hiervoor niet gebruikt :).
Ik heb de boeken nu 3 keer gelezen en heb voor seizoen 7 nog The World of Ice And Fire gelezen. Daar wordt de geschiedenis van Westeros (zeker vanaf Aegons Conquest) vrij duidelijk in beschreven door een Maester die de Lannisters dient (dus ook met een positieve spin voor de Lannisters in de geschiedenis).
Ik bedoel dat de personages in GoT Google wel konden gebruiken.

- Na 15 jaar ofzo komt er iemand achter dat de haarkleur van de prinsen en princessen niet echt logisch is. Want het staat in een boek
- Sam doet er jaren over om in verschillende boeken te vinden dat walkers slecht tegen dragonglass kunnen. En dat Dragonstone er vol mee zit. En om die boeken te kunnen lezen moet hij bedpannen legen en andere smerige klusjes opknappen.
- Iemand moet heel nodig het boek "How to train your dragon" vinden. Aangezien er vroeger een trainingsruimte voor draken was in Kings Landing, zal dat boek vast bestaan.
- Het boek how to kill a dragon bestaat blijkbaar ook. Maar daar komen ze ook pas achter na 4 jaar ofzo.
- Als Jorah even had gegoogled wat hij moest doen nadat hij was verwond door iemand met greyscale... Was ie nu een gezonde een-armige ridder.

[ Voor 8% gewijzigd door RocketKoen op 27-07-2017 10:03 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
RocketKoen schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:00:
[...]

Ik bedoel dat de personages in GoT Google wel konden gebruiken.

- Als Jorah even had gegoogled wat hij moest doen nadat hij was verwond door iemand met greyscale... Was ie nu een gezonde een-armige ridder.
Sam gaat Jorah genezen natuurlijk, dan stijgt ie in aanzien en wordt er wel naar hem geluisterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
wmeester schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:14:
[...]

Sam gaat Jorah genezen natuurlijk, dan stijgt ie in aanzien en wordt er wel naar hem geluisterd.
Of hij wordt verbannen net als Qyburn omdat hij er onorthodoxe hobby's op na houdt.
Wat ik geleerd heb van GoT is dat niemand er gemakkelijk vanaf komt. Alles heeft een prijs en hoe groter de wens, hoe hoger de prijs.
Sam had overigens best wat advies van de Bolton bastard kunnen gebruiken met betrekking tot het villen van mensen...

[ Voor 29% gewijzigd door Who Am I? op 27-07-2017 10:19 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Who Am I? schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:16:
[...]

Of hij wordt verbannen net als Qyburn omdat hij er onorthodoxe hobby's op na houdt.
Wat ik geleerd heb van GoT is dat niemand er gemakkelijk vanaf komt. Alles heeft een prijs en hoe groter de wens, hoe groter de prijs.
Sam had overigens best wat advies van de Bolton bastard kunnen gebruiken met betrekking tot het villen van mensen...
Gadverredarrie. Ik zie de scene zo weer terug. Mijn vrouw liep even de kamer uit toen Sam aan de slag ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
wmeester schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:19:
Gadverredarrie. Ik zie de scene zo weer terug. Mijn vrouw liep even de kamer uit toen Sam aan de slag ging.
Om te vervolgen met iemand die de korst van een pie open breekt met een mes, waar een saus van dezelfde kleur uit komt rollen.
Leuke overgangen tussen de scenes zijn dat, het hoeft niet, maar ach, we kunnen er weer even om lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:40
[...]

de overgang van die scene naar de volgende vond ik dan wel echt briljant (en mn maag draaide zich om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:11
Mijn excuses als het hier al gezegd is maar...

spoiler: title
Ik dacht dat Yara Greyjoy daar opgehangen aan het schip hing en Ellaria Martell gespiest maar dit blijkt volgens deze site en andere NIET zo te zijn:

http://www.independent.co...mborn-euron-a7856341.html

Straf!

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
[...]

Oh bah die scene was echt naar om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:42
kazzzdafke schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:24:
Mijn excuses als het hier al gezegd is maar...

spoiler: title
Ik dacht dat Yara Greyjoy daar opgehangen aan het schip hing en Ellaria Martell gespiest maar dit blijkt volgens deze site en andere NIET zo te zijn:

http://www.independent.co...mborn-euron-a7856341.html

Straf!
Klopt. Is hier ook al langs gekomen. Dat zijn de andere twee sand snakes. De derde is nog in leven samen Ellaria en Yara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
rdlfcuboy schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:25:
[...]

Oh bah die scene was echt naar om te zien.
Heerlijke overgangen die ze wel echt goed doen! Evenals die montage van Sam en zijn werkzaamheden in Oldtown :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
EdwardK123 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:30:
[...]

Heerlijke overgangen die ze wel echt goed doen! Evenals die montage van Sam en zijn werkzaamheden in Oldtown :P
Sowieso een belachelijke goede serie, zit gewoon iedere aflevering wel een paar keer met kippevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

walteij schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:32:
[...]

Vind het sowieso stom dat het wordt gepresenteerd als een nieuwe uitvinding. Zelfs in de serie zijn al grote kruisbogen gebruikt, dus waarom zou deze nu ineens uniek zijn :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
-tom-562 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:47:
[...]

Vind het sowieso stom dat het wordt gepresenteerd als een nieuwe uitvinding. Zelfs in de serie zijn al grote kruisbogen gebruikt, dus waarom zou deze nu ineens uniek zijn :P
Ik denk niet dat die scènes het presenteerden als een 'nieuwe' uitvinding, maar meer als een nieuw item in Cersei haar strijd om de 7 Kingdoms te veroveren, en daarom werd gepresenteerd als een troef. Oid.. Nouja. Goed verhaal, lekker kort. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
grappig ook om te zien deze foto

Afbeeldingslocatie: http://s01.tcuniverse.com/vkmedia_store/2017/07/4q3dC9z46DsFaAQe/sizes/clean/pics_154_clean_790.jpg

Burp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
Wognummer schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:24:
[...]

de overgang van die scene naar de volgende vond ik dan wel echt briljant (en mn maag draaide zich om)
Je wordt dit seizoen wel gestraft als je GoT tijdens het avondeten probeert te kijken...
Bij de 1e aflevering die bedpannen al....

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• walteij
Even wat speculatie nu.
Euron heeft Ellaria, haar dochter en Yara gevangen genomen, dit zijn natuurlijk de gifts die hij terug gaat brengen naar Cersei.

Ellaria heeft tenslotte Myrcella vermoord.

Het is overduidelijk dat Cersei Ellaria gaat straffen door haar dochter te doden als 'the queens justice' (verwijzing naar de titel van aflevering 3). De vraag is alleen hoe ze dit gaat doen.
Meer en meer is Cersei de Mad Queen aan het worden (waar Aegon de Mad King was).
Zou ze een soortgelijke actie gaan uitvoeren met Ellaria en haar dochter, als Aegon met Rickard en Brandon Stark heeft gedaan?

Aegon kookte Rickard Stark levend in een harnas, terwijl hij Brandon Stark (de broer van Ned dus) liet toekijken met een strop om zijn nek. Hoe harder hij probeerde zijn vader te bevrijden, hoe strakker de strop kwam te zitten, waardoor hij zichzelf uiteindelijk wurgde.
Jaime stond toen bewegingsloos naast Aegon, zich volledig bewust van de waanzin van de koning.

Als Cersei nu iets soortgelijks gaat doen met de twee Dornse vrouwen, hoe gaat Jaime dan reageren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
walteij schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:15:
Even wat speculatie nu.
Euron heeft Ellaria, haar dochter en Yara gevangen genomen, dit zijn natuurlijk de gifts die hij terug gaat brengen naar Cersei.

Ellaria heeft tenslotte Myrcella vermoord.

Het is overduidelijk dat Cersei Ellaria gaat straffen door haar dochter te doden als 'the queens justice' (verwijzing naar de titel van aflevering 3). De vraag is alleen hoe ze dit gaat doen.
Meer en meer is Cersei de Mad Queen aan het worden (waar Aegon de Mad King was).
Zou ze een soortgelijke actie gaan uitvoeren met Ellaria en haar dochter, als Aegon met Rickard en Brandon Stark heeft gedaan?

Aegon kookte Rickard Stark levend in een harnas, terwijl hij Brandon Stark (de broer van Ned dus) liet toekijken met een strop om zijn nek. Hoe harder hij probeerde zijn vader te bevrijden, hoe strakker de strop kwam te zitten, waardoor hij zichzelf uiteindelijk wurgde.
Jaime stond toen bewegingsloos naast Aegon, zich volledig bewust van de waanzin van de koning.

Als Cersei nu iets soortgelijks gaat doen met de twee Dornse vrouwen, hoe gaat Jaime dan reageren??
"The things I do for love"

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Ik denk overigens niet dat hij haar gaat vermoorden, tenminste nu nog niet. Dat zou later nog kunnen gebeuren.
Ik denk wel dat hij Kingslanding gaat verlaten en samen met Randyll Tarly een campagne door de rest van de koninkrijken gaat voeren (te beginnen met de Reach).

Pagina: 1 ... 6 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic