Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:52
spoiler:
Het kon heel anders lopen als Daenerys een simpele lijn zei: "I will send one of my dragons with the Greyjoy fleet to prove my commitment to protect the realm."

Maar het zal er eerder moeten uitzien dat ze in een hoek wordt geduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Dat was mij de aflevering wel zeg. Tempo zit er lekker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Lag het nou aan mij of was heel dat gevecht op het laatst niet te volgen? Was veel te chaotisch en te snel gemonteerd ofzo... normaal wordt dit altijd wel goed in beeld gebracht in GoT.... of het was gewoon te vroeg nog 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Freshnezz op 24-07-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:35
Gisteren pas de eerste aflevering gezien. Fijn dat het dan eindelijk weer begonnen is!

Straks snel door met aflevering 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Freshnezz schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:01:
Lag het nou aan mij of was heel dat gevecht op het laatst niet te volgen? Was veel te chaotisch en te snel gemonteerd ofzo... normaal wordt dit altijd wel goed in beeld gebracht in GoT.... of het was gewoon te vroeg nog 8)7
Mischien was die scene door het dorne team gedaan, altijd al minderwaardig geweest in de serie alsof ze met een klein budget voor die verhaallijn werken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05:52
Ik vind het ook wel grappig hoe ze de overschakeling maken tussen het verwijderen van greyscale en een bord soep, heerlijk.

Verder ben ik benieuwd hoe de ontmoeting tussen Jon en Daenerys gaat verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Die scène met de Sandsnakes in de hangmatten was verschrikkelijk. Het is op hetzelfde erbarmelijke niveau als 2 jaar geleden, de gevechten zijn wel verbeterd. We gaan ze niet meer terug zien, een troost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Oh zagen jullie dat boek in de scene met samwell "An history of the house lannister"
Was dat niet het boek waardoor Jon Arryn en Eddard Stark dood zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Kleine spoilers betreft de preview

spoiler:
Het lijkt erop dat het reizen door westeros in één aflevering de standaard wordt, geestig aangezien sam er een heel seizoen er over deed.

Zal me niks verbazen dat de volgende scene uit het citadal bestaat uit Jorah die dood op de grond ligt en dat Sam hiervoor zwaar gestraft wordt. Het zou wel erg onrealistisch zijn als het mogelijk is om al die schimmel weg te snijden.

[ Voor 38% gewijzigd door Nieuwevolger op 24-07-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Nieuwevolger schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:57:
Zal me niks verbazen dat de volgende scene uit het citadal bestaat uit Jorah die dood op de grond ligt en dat Sam hiervoor zwaar gestraft wordt. Het zou wel erg onrealistisch zijn als het mogelijk is om al die schimmel weg te snijden.
Dat zou wel een heel lullig eind zijn voor arme Jorah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

siren schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:56:
Oh zagen jullie dat boek in de scene met samwell "An history of the house lannister"
Dat boek dat Jon en Edard lazen ging over de 'great houses of the 7 kingdoms', stond iets in over dat alle Baratheons donker haar hadden. Zoals te zien bij bastaarden van Robert ... maar niet bij de kinderen van Cersei.

http://awoiaf.westeros.or...ses_of_the_Seven_Kingdoms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 08:44
siren schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:56:
Bijna :).
Het boek dat hij aan het lezen was, ging niet alleen over de Lannisters, maar over alle grote huizen van Westeros.
Het heet: "The Lineages and Histories of the Great Houses of the Seven Kingdoms".
Hierin leest hij dat álle Baratheon kinderen (onafhankelijk van met wie ze trouwden: Largaryen, Lannister, Estermont) allemaal zwart haar hadden.

@Goner was me te snel af.....

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Nu het seizoen dus weer is begonnen besef je wel hoe weinig 50 minuten per week voor een aflevering is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

spoiler:
Het lijkt erop dat het reizen door westeros in één aflevering de standaard wordt, geestig aangezien sam er een heel seizoen er over deed.

Afsnijden niet, maar het wonderzalfje helpt mss wel.
Stiekem hoop ik dat verspreiding wel gestopt wordt maar dat de plaatsen waar de infectie al zat, beenhard worden.

Soort van gepantserde arm en torso. DAn met mega slagzwaard door Castely Rock lopen of doorheen een bende undeads.

...

Of is dat een beetje te veel van het goede :P

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27

Ik hoop van niet, lijkt me cool om Jorah reunited (als ze elkaar ooit gekend hebben?) te zien met zijn nichtje die nu in Winterfell verblijft. Ook een goede reden om Sam en Jon weer te samen te brengen, al mag Sam van mij wel wat langer de maester training ondergaan. Greyscale simpelweg wegsnijden lijkt me inderdaad onrealistisch, en Sam zelf greyscale laten krijgen lijkt me ook niet leuk voor het verhaal. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren... Jon en Daenerys die op draken naar The Wall vliegen omdat Daenerys de White Walkers met haar eigen ogen wil zien aub.

Ik ben trouwens vooralsnog geen fan van Euron. Alle ''badguys'' in GoT tot nu toe zitten in een groot grijs gebied qua hoe slecht zijn zouden zijn en waardoor het komt. Euron komt over als een 100% badguy zoals je die in zoveel series en films ziet. Zelfs Cersei, die denk ik door vrijwel iedereen gehaat word, heeft nog een uitgediepte achtergrond waar dit allemaal door komt. Joffrey en Ramsey waren dan wel erg evil, maar zo over the top dat het weer in de serie past. Bij Euron heb ik dit nog niet... Misschien omdat de main storylines na 7 jaar eindelijk het punt bereiken waar we allemaal al zo lang op zitten te wachten en deze secundaire verhaallijnen dan niet zo boeiend meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozw
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-06 18:28
Eerder werd in dit topic aangehaald dat Bran Stark 1x per 2 afleveringen erin zit, dat viel me nu eigenlijk pas op dat het ook echt zo was. dit kan natuurlijk bij toeval gebeurde. blijkbaar heeft hij niet zo'n belangrijke rol, dat er iedere aflevering wat over te vertellen valt.

Ook vond ik de battle op zee tussen Yara en Euron goed. Yara gaat er vanuit dat ze zo groot en gevaarlijk zijn dat niemand ze durft aan te vallen en daarom is zie je haar verrast op het dek staan. het gevecht zelf was naar mijn mening net iets te chaotisch gefilmd en daardoor is het bij mij een mindere scene van de episode, ook al was de actie wel goed te noemen.

natuurlijk heb je Jon ook weer die tegen iedereen ingaat en zijn eigen dingetje doet, daardoor krijgt Littlefinger wel weer kansen om de Lords/Sansa tegen Jon op te zetten. Geen idee of dit lukt, maar dit is wel een spek naar het bekkie van Littlefinger.

al met al is het een zeer leuke aflevering en ik ben zeer benieuwd naar episode 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Feihcretsam schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:22:
Ik ben trouwens vooralsnog geen fan van Euron. Alle ''badguys'' in GoT tot nu toe zitten in een groot grijs gebied qua hoe slecht zijn zouden zijn en waardoor het komt. Euron komt over als een 100% badguy zoals je die in zoveel series en films ziet.
De hele serie heeft wel een ultieme badguy gehad, op seizoen 1 na (waarbij de badguy zijn gedrag nog een beetje wist te verbloemen). Hoewel Gregor Clegane toen ook al wat van zich liet horen, maar die zagen we alleen tijdens het toernooi in beeld.
Joffrey was tenslotte een sadistische, narcistische borderliner. Ramsay was ook gewoon een sadistische, mishandelende, villende verkrachter.

De reden overigens dat we deze mannen als badguys zien, en Cersei niet, is omdat we in het boek de wereld ook door Cersei's ogen zien, waardoor er een veel dualistischer beeld van is ontstaan in de boeken, dat ook vertaald moet worden in de serie.
Wat nou als we Robert Baratheon's gedachten ook hadden kunnen lezen, hoe hij een hekel aan zichzelf heeft gekregen, zijn vrouw haat, zijn 'werk/functie' een lachertje vind en hij zijn heil is gaan zoeken in hoeren en alcohol, omdat dat zijn enige manier van vluchten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Laatst online: 04-08 13:58
Koennnnnn schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 23:36:
[...]

spoiler:
Het gerucht gaat dat Tyrion de zoon is van Aerys II Targaryen (The mad king en vader van Dany), die zou een oogje hebben gehad op Joanna Lannister (de vrouw van Tywin). Maar we zullen het nog wel zien! :)

Trouwens, Rhaeger was geen koning, dat was zijn vader Aerys II Targaryen. Tywin was inderdaad hand of the King van Aerys.
Laten we wel wezen, de claim voor de Iron Throne binnen de familie alleen al zou aardig wat stof kunnen doen opwaaien :P

Ik bedoel, Rhaegar was de "kroonprins" en bleek nog wat nageslacht te hebben (waarvan zijn officiële kinderen werden gedood), terwijl Daenerys zijn jongere zusje was.

Een vraag die mij sinds afgelopen seizoen dan ook bezig houdt:
spoiler:
Wie kan een meer rechtmatige aanspraak doen? Jon of Daenerys? (Jon is natuurlijk "het neefje van", maar tegelijkertijd wel de oudste nog levende zoon van Rhaegar).
Nu scheelt dat weinig hang heeft naar "macht" en zijn tante ook goed zou kunnen dienen in de Small Council of zelfs in een andere vorm.
Als Tyrion (een bastaard-broer van Daenerys?) ook nog meespeelt, wordt het misschien niet veel complexer. Tyrion heeft meermaals laten zien liever "tweede viool" te spelen...

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koennnnnn
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-01-2022
ralphilosophy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:18:
[...]

Laten we wel wezen, de claim voor de Iron Throne binnen de familie alleen al zou aardig wat stof kunnen doen opwaaien :P

Ik bedoel, Rhaegar was de "kroonprins" en bleek nog wat nageslacht te hebben (waarvan zijn officiële kinderen werden gedood), terwijl Daenerys zijn jongere zusje was.

Een vraag die mij sinds afgelopen seizoen dan ook bezig houdt:
spoiler:
Wie kan een meer rechtmatige aanspraak doen? Jon of Daenerys? (Jon is natuurlijk "het neefje van", maar tegelijkertijd wel de oudste nog levende zoon van Rhaegar).
Nu scheelt dat weinig hang heeft naar "macht" en zijn tante ook goed zou kunnen dienen in de Small Council of zelfs in een andere vorm.
Als Tyrion (een bastaard-broer van Daenerys?) ook nog meespeelt, wordt het misschien niet veel complexer. Tyrion heeft meermaals laten zien liever "tweede viool" te spelen...
Het is al duidelijk dat Jon inderdaad een zoon is van Rhaeger en Lyanna. Echter was Rhaeger op het moment (zover bekend is) nog getrouwd met een Elia Martell, dus zou Jon alsnog een bastaard zijn van Rhaeger. Mochten Lyanna en Rhaeger in het geheim getrouwd zijn, dan zou Jon in principe de rechtmatige troonopvolger zijn.

spoiler:
Zowel Tyrion als Jon bastaards kunnen bastaards zijn,daar hangt het van af wie het eerste is in de opvolging. Tyrion moet (als hij een Targaeryen is) wel een bastaard zijn, gezien Aerys en Joanna Lannister nooit getrouwd zijn, dus hij zou geen aanspraak maken op de troon. Dan zou Jon de 1e zijn (mocht hij geen bastaard zijn)

Voor een verdere discussie ga ik over naar een ander topic, waar ook de boeken in worden meegenomen, anders komen er te snel boekspoilers tussendoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
azz_kikr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:21:
[...]

Afsnijden niet, maar het wonderzalfje helpt mss wel.
Stiekem hoop ik dat verspreiding wel gestopt wordt maar dat de plaatsen waar de infectie al zat, beenhard worden.

Soort van gepantserde arm en torso. DAn met mega slagzwaard door Castely Rock lopen of doorheen een bende undeads.

...

Of is dat een beetje te veel van het goede :P
Dat zou ook moon zijn geweest. Jorah had ook gewoon heel het verhaal op de kop kunnen gooien door zoveel mogelijk mensen aan te raken.

Maar goed, ook al zou jorah de operatie overleven. Zijn herstel zou bij een realisme zolang duren dat heel de oorlog al voorbij is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walteij
@ralphilosophy
Even in spoilers omdat dit meer met de boeken dan de TV serie te maken heeft).
spoiler:
Rhaegar was kroonprins, maar na het Toernooi bij Harrenhall werd Aerys nog achterdochtiger, waardoor hij dacht dat Rhaegar de troon wilde opeisen en zijn vader wilde afzetten.
Er zijn theorieën waarbij Aerys heeft besloten om Rhaegar uit de lijn der troonopvolging te verwijderen, waardoor Vyserys dus de troonopvolger zou worden.
Hiermee zou Jon dus helemaal geen recht op de troon hebben (afgezien nog van het feit dat het niet zeker is of een kind Rhaegar en Lyanna geen bastaard zou zijn).

Over de Lannisters:
spoiler:
Er gingen inderdaad geruchten dat Aerys iets te intiem was met Joanna Lannister (de nicht en vrouw van Tywin). Het is alleen waarschijnlijker dat de tweeling zijn verwekt door Aegon, dan Tyrion.
Tywin en Joanna zijn getrouwd in 263 AC, Joanna was in dienst van Rhaella Targaryen (de koningin dus), maar vlak na het huwelijk is zij weggestuurd uit Kingslanging.
In 265 AC is Joanna nog in Kingslanding geweest, terwijl Jaime en Cersei zijn geboren in 266 AC.
In 272 AC is Joanna nog 1 keer in Kingslanding geweest, waarbij Aerys Joanna flink beledigde. Dusdanig zelfs dat Tywin zijn ontslag aanbood, wat niet werd geaccepteerd.
Tyrion is in 273 AC geboren, dus in theorie zou Aerys Tyrion hebben verwekt, maar het gedrag van Aerys wijst er eerder op dat Joanna zijn avances heeft afgewezen, waarna hij haar maar beledigde.
Het lijkt mij juist veel ironischer/treffender dat het kind dat Tywin haatte, juist écht zijn kind is, terwijl door hem geliefde zoon en (iets minder geliefde) dochter nou juist door Aerys zijn verwekt.
Een zus van Tywin heeft hem ooit gezegd dat Tyrion écht zijn zoon is, vanwege zijn intellect en tactisch inzicht (terwijl Jaime duidelijk direct doet wat in zijn hoofd opkomt, en Cersei duidelijk geen inzicht heeft wat haar acties allemaal veroorzaken). Tywin heeft nooit meer met zijn zus gesproken sindsdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:18
Koennnnnn schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:27:
[...]

Het is al duidelijk dat Jon inderdaad een zoon is van Rhaeger en Lyanna. Echter was Rhaeger op het moment (zover bekend is) nog getrouwd met een Elia Martell, dus zou Jon alsnog een bastaard zijn van Rhaeger. Mochten Lyanna en Rhaeger in het geheim getrouwd zijn, dan zou Jon in principe de rechtmatige troonopvolger zijn.
Denk wel dat hij gezien werd door Rhaeger als troonopvolger en tevens als the prince that was prommised.De kingsguard was niet voor niks bij the tower of Joy (grote kans dat ze ook getrouwd waren)en niet bij Rheagar tijdens zijn gevecht met robert. Ze waren daar om de nieuwe koning te beschermen. Denk dat rheagar ook wel verwachten dat mocht hij verliezen dat de rest van zijn familie met root en stem uitgeroeid zal worden en jon Snow de beste overlevingskansen had van alle Targaryens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koennnnnn
Interessant stuk tekst, zullen we verder gaan in [SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. , hier mag over het boek en de serie gesproken worden :)

On topic:
Interessante aflevering, al ligt het tempo van de serie nu wel heel hoog... Ben benieuwd wat er met Jorah gaat gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Er is weer veel met de schaakstukken geschoven. Jon en de Onion Knight gaan naar Dragonstone, Arya gaat naar Winterfel (jammer dat Nymeria haar de rug toekeerde - ik had gehoopt op een happy reunion), Asha (ahem, Yara) gevangen door Euron, Theon overboord... De volgende aflevering gaat weer interessant worden!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Feihcretsam schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:22:
[...]
...Euron komt over als een 100% badguy zoals je die in zoveel series en films ziet....
Na zijn interactie met de sandsnakes kan ik hem niet meer 100% badguy noemen... :D

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:25
Bij de behandeling van Jorah neem ik aan dat het wegsnijden stap 1 is. Sam moet zo te zien nog wel een paar bladzijdes aan instructies doorworstelen.

Enne, waarom speelt GRRM niet de rol van Archmeaster & mentor van Sam :9~

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo heeft de zaken nu goed op orde, streamen gaat als een trein. Perfect. Stond er ook al voor 21.00 uur op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Mx. Alba schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:48:
jammer dat Nymeria haar de rug toekeerde - ik had gehoopt op een happy reunion
Ik verwacht nog wel meer van Nymeria, anders zou het stukje niet heel veel toevoegen. Ik ben wel benieuwd wat de gedachte achter de "It's not you" van Arya was.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Freshnezz schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:01:
Ja dat vond ik ook vreemd. Ze waren alle boten van afstand met vuur aan het bekogelen terwijl ze ook al aan het boarden waren. Dat zou volgens mij veel te veel risico hebben om hun eigen boten in de fik te steken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:10

Robtimus

me Robtimus no like you

Het valt me tegen dat Euron niet dood zal gaan door vergiftiging. Daar zijn waren de sandsnakes berucht om, en een van hen heeft Euron toch zeker verwond.

Ook opvallend dat er wel budget was voor Nymeria maar we Ghost weer nergens hebben gezien.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

walteij schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:32:
[...]

Bijna :).
Het boek dat hij aan het lezen was, ging niet alleen over de Lannisters, maar over alle grote huizen van Westeros.
Het heet: "The Lineages and Histories of the Great Houses of the Seven Kingdoms".
Hierin leest hij dat álle Baratheon kinderen (onafhankelijk van met wie ze trouwden: Largaryen, Lannister, Estermont) allemaal zwart haar hadden.

@Goner was me te snel af.....
En dat betekend dus dat onze Jon een Baratheon is >:)

Maaruh ook weer ep2 gezien, wat ik wel grappig vond was, Theon die het water in dook :X
Verder ging het wel mooi, op naar ep 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koennnnnn
The_Scarabial schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:56:
[...]

En dat betekend dus dat onze Jon een Baratheon is >:)

Maaruh ook weer ep2 gezien, wat ik wel grappig vond was, Theon die het water in dook :X
Verder ging het wel mooi, op naar ep 3 :)
Dat is niet helemaal een goede redenatie. Dat alle Baratheons zwart haar hebben zegt niet dat alle zwartharigen Baratheons zijn :?
Robtimus schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:56:
Het valt me tegen dat Euron niet dood zal gaan door vergiftiging. Daar zijn waren de sandsnakes berucht om, en een van hen heeft Euron toch zeker verwond.

Ook opvallend dat er wel budget was voor Nymeria maar we Ghost weer nergens hebben gezien.
Als ze inderdaad iets van hun vader geleerd hebben, dan is dat het ;)
Ben alleen bang dat ze Euron niet zo snel na het introduceren in de show al laten sneuvelen door vergiftiging...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Koennnnnn schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:12:
[...]

Dat is niet helemaal een goede redenatie. Dat alle Baratheons zwart haar hebben zegt niet dat alle zwartharigen Baratheons zijn :?
Daarom stond er ook een smiley achter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koennnnnn
The_Scarabial schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:15:
[...]

Daarom stond er ook een smiley achter :)
Excuses, ik associeerde die smiley niet met sarcasme. Zal volgende keer beter kijken O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Koennnnnn op 24-07-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Zojuist ook de aflevering gezien maar die kwam mij heel warrig over. Het ene moment zit je te kijken hoe dat er op Dragonstone een alliance wordt gesmeed tussen de dames om vervolgens die alliance voor een deel letterlijk in vuur op te zien gaan omdat oomlief (greyjoy) een beetje boos doet.

Wat ik mij afvraag. Varys wist de gehele game of thrones serie wel van iets af maar van oompje greyjoy zat in zijn dode hoek?

[ Voor 3% gewijzigd door Webgnome op 24-07-2017 21:40 . Reden: verduidelijking ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Iemand heeft zich laten inspireren door een real-life voorbeeld haha.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6qSe0xw.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:48:
Er is weer veel met de schaakstukken geschoven. Jon en de Onion Knight gaan naar Dragonstone, Arya gaat naar Winterfel (jammer dat Nymeria haar de rug toekeerde - ik had gehoopt op een happy reunion), Asha (ahem, Yara) gevangen door Euron, Theon overboord... De volgende aflevering gaat weer interessant worden!
Misschien bedoelde Arya met "It was not you" dat het een andere dire wolf was, al lijkt me dat heel sterk. Ik denk dat Nymeria nog wel terug komt, al boeien al die wolven me eerlijk gezegd vrij weinig.
algalid schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:32:
Iemand heeft zich laten inspireren door een real-life voorbeeld haha.

[afbeelding]
Je moet wel een hele wilde fantasie hebben om hier overeenkomsten in te zien.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net via ziggo gekeken op een 10mbit lijntje, ging perfect. 1 keer stopte de stream, maar even app opnieuw starten en naar de chromecast sturen en voor de rest bleef het werken.
Webgnome schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:28:
Zojuist ook de aflevering gezien maar die kwam mij heel warrig over. Het ene moment zit je te kijken hoe dat er op Dragonstone een alliance wordt gesmeed tussen de dames om vervolgens die alliance voor een deel letterlijk in vuur op te zien gaan omdat oomlief een beetje boos doet.

Wat ik mij afvraag. Varys wist de gehele game of thrones serie wel van iets af maar van die oom zat in zijn dode hoek?
Welke oom bedoel je? Oom Euron? Volgens mij was het niet te verwachten. Niemand dacht dat hij al die schepen zo snel kon regelen. Ik denk dat Varys er niet over nagedacht heeft en volgens mij gebruikt hij zijn little birds ook niet meer.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:39:
[...]

Welke oom bedoel je? Oom Euron?
Euron Greyjoy

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij bericht hierboven aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:39:
[...]

Welke oom bedoel je? Oom Euron? Volgens mij was het niet te verwachten. Niemand dacht dat hij al die schepen zo snel kon regelen. Ik denk dat Varys er niet over nagedacht heeft en volgens mij hebruikt hij zijn little birds ook niet meer.
Dat is toch wel een probleem dacht ik zo. Want wat is er nu nog over van de vloot die daenerys heeft? Dat wordt niet helemaal duidelijk uit deze aflevering. Zou het een klein deeltje zijn dat nu in puin ligt of is het echt het hele greyjoy gedeelte?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:44:
Dat is toch wel een probleem dacht ik zo. Want wat is er nu nog over van de vloot die daenerys heeft? Dat wordt niet helemaal duidelijk uit deze aflevering. Zou het een klein deeltje zijn dat nu in puin ligt of is het echt het hele greyjoy gedeelte?
het zal wel een probleem kunnen zijn, maar zou de rest van de vloot er niet nog zijn? En ik denk dat er maar een paar schepen gebruikt zijn, er hoefden maar een paar familieleden volgens mij teruggevaren te worden. Dat doe je dan denk ik niet met de hele vloot, maar het leken wel veel boten. Dus ik begrijp dat ook niet helemaal.

Nou, ik schrijf het niet heel helder op, maar zit op een terras met de ipad.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 22:51
Bij de scene met de strategie tafel van Deanerys werd in een fractie van een seconde een stuk weg genomen. Kan het zijn dat Yara en die andere dame met haar dochters een eigen pad gekozen hebben?

Leuk om te zien hoe groot dire wolfs kunnen worden. Zou ze Arya niet meer vertrouwen omdat wolven gewoon weten wie faceless men zijn.

Voor de rest was deze aflevering veel te kort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
luxzenburcht schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:50:
Bij de scene met de strategie tafel van Deanerys werd in een fractie van een seconde een stuk weg genomen. Kan het zijn dat Yara en die andere dame met haar dochters een eigen pad gekozen hebben?

Leuk om te zien hoe groot dire wolfs kunnen worden. Zou ze Arya niet meer vertrouwen omdat wolven gewoon weten wie faceless men zijn.

Voor de rest was deze aflevering veel te kort :)
Yara en die zandvrouwtjes waren als ik me niet vergis op weg naar Kings Landing, om die plek te omsingelen en Cersei zo te isoleren en ervoor te zorgen dat ze geen voedsel zouden krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

miicker schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:08:
Yara en die zandvrouwtjes waren als ik me niet vergis op weg naar Kings Landing, om die plek te omsingelen en Cersei zo te isoleren en ervoor te zorgen dat ze geen voedsel zouden krijgen.
Ik dacht dat ze op weg waren naar Dorne om Elaria en de sandsnakes terug te brengen en dan alle soldaten van Dorne op te halen om dan pas naar Kings Landing te gaan en dan te gaan belegeren.

Misschien hadden ze dan toch de hele vloot mee? Of zouden de soldaten van Dorne eigen boten hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2017 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:13:
[...]

Ik dacht dat ze op weg waren naar Dorne om Elaria terug te brengen en de sandsnakes em daar alle soldaten van Dorne op te halen om dan pas naar Kings Landing te gaan en dan te gaan belegeren.
Dat zou inderdaad ook kunnen, en is voor Danny wel te hopen, anders is ze dat leger wel kwijt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Volgens mij was het niet de hele vloot, want de unsullied zouden ook met een deel vd vloot richting casterly rock gaan toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 13:02
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:13:
[...]

Ik dacht dat ze op weg waren naar Dorne om Elaria en de sandsnakes terug te brengen en dan alle soldaten van Dorne op te halen om dan pas naar Kings Landing te gaan en dan te gaan belegeren.

Misschien hadden ze dan toch de hele vloot mee? Of zouden de soldaten van Dorne eigen boten hebben?
Nee, ze waren richting Dorne aan het gaan om het leger op te halen.

Maar het feit dat er blijkbaar nu al verwarring is over dit soort aspecten zegt wel wat over de chaotische/gehaaste toon van aflevering 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Aan de andere kant zou Greyworm wel de dag erna weg gaan, die was er dus ook bij? Of waren die wel alvast vertrokken naar Kingslanding :S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Junia
miicker schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:20:
Aan de andere kant zou Greyworm wel de dag erna weg gaan, die was er dus ook bij? Of waren die wel alvast vertrokken naar Kingslanding :S
Huh? Grayworm zou toch naar Casterly rock gaan en niet naar Dorne..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Junia schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:21:
[...]

Huh? Grayworm zou toch naar Casterly rock gaan en niet naar Dorne..?
Ohja klopt, was even verward :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Laatst online: 14-09 11:10
Kan me voorstellen dat dit wel een blow is voor Deanerys en dat ze daarom besluit toch even wat in de as te leggen nu het siege plan niet meer gaat werken.

Wat ze ook doet 1 draak sturen voor een signaal of all out 3 draken, er gaat er één aan zodat ze weer naar de tekentafel moeten hoe die wapens te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
miicker schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:22:
[...]

Ohja klopt, was even verward :P
Ik keek even het stukje terug, er werd gezegd dat mevrouw GreyJOY de Dorne dames ging escorteren, dus begrijpelijke verwarring :p
m4yall schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:23:
Kan me voorstellen dat dit wel een blow is voor Deanerys en dat ze daarom besluit toch even wat in de as te leggen nu het siege plan niet meer gaat werken.

Wat ze ook doet 1 draak sturen voor een signaal of all out 3 draken, er gaat er één aan zodat ze weer naar de tekentafel moeten hoe die wapens te slopen.
Of ze gaat eerst naar het Noorden om een sterke bondgenoot te krijgen, waarbij ze uiteindelijk moet gaan helpen met de white walkers :D

Ben benieuwd waar dit seizoen heengaat, in een zekere zin lijkt het me dat er nog 2 main items in GOT zijn, namelijk de white walkers/army of the dead en de Iron Throne. Gezien de naam van de serie lijkt het me ergens iets logischer dat de iron throne het laatste item zal zijn, dus mogelijk dat dit seizoen voornamelijk om de white walkers gaat draaien en dan het volgende seizoen om heel (overgebleven) westeros en de Iron Throne.

[ Voor 12% gewijzigd door Junia op 24-07-2017 22:30 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• walteij
Over Arya en Nymeria en se "That's not you" uitspraak.
In seizoen 1 zegt Ned tegen Arya dat ze een heer zal trouwen en in een kasteel zal gaan wonen.
Hierop zegt Arya: "That's not me".
Ofwel: Dat past helemaal niet bij mij. Wat ze tegen Nymerya zegt betekend dus: Nee, je bent mijn huisdier niet meer, je zult niet in een kasteel horen....

Ik vraag me nu ook af wat er met de belegering gaat gebeuren. Dorne valt grotendeels af. Ook het Tyrell leger zal een stuk kleiner zijn dan Tyrion denkt (immers, Tarly zal zeer waarschijnlijk voor Cersei kiezen).

Blijft dus de inval in Casterly rock over. We hebben de unsullied al een kasteel zien invallen in de trailers, dus dat plan zal wel goed verlopen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Junia schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:27:
[...]

Ik keek even het stukje terug, er werd gezegd dat mevrouw GreyJOY de Dorne dames ging escorteren, dus begrijpelijke verwarring :p

[...]

Of ze gaat eerst naar het Noorden om een sterke bondgenoot te krijgen, waarbij ze uiteindelijk moet gaan helpen met de white walkers :D

Ben benieuwd waar dit seizoen heengaat, in een zekere zin lijkt het me dat er nog 2 main items in GOT zijn, namelijk de white walkers/army of the dead en de Iron Throne. Gezien de naam van de serie lijkt het me ergens iets logischer dat de iron throne het laatste item zal zijn, dus mogelijk dat dit seizoen voornamelijk om de white walkers gaat draaien en dan het volgende seizoen om heel (overgebleven) westeros en de Iron Throne.
Zou zomaar kunnen. Die Cersei gaat dan geen white walker zien, wat wel bij haar soort van beperkte manier van heersen past.

spoiler:
Ben eeg benieuwd naar de dialoog in ep3 tussen Jon en Daenerys. De blik van Jon was echt vrij nerveus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Laatst online: 12-09 13:34
Leuke aflevering, terwijl ik zat te kijken had ik al zoiets van dit viel te verwachten.

De kampen zijn nu niet evenwichtig verdeeld, team Deanerys en bondgenoten lijken sowieso al sterker dan Cersei. en als ze gaat teamen met Jon dan is dat zeker zo. Ik ga er dus verhaaltechnisch vanuit dat zowel Deanerys als Jon eerst nog flink wat tegenslag krijgen te voorduren.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:35
Woy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:47:
[...]

Ik verwacht nog wel meer van Nymeria, anders zou het stukje niet heel veel toevoegen. Ik ben wel benieuwd wat de gedachte achter de "It's not you" van Arya was.
Hoe ik het associeer is dat Nymeria een sterke wil heeft. Ze zou Arya niet volgen als een makke puppie. Ik verwacht niets anders dat Nymeria op zou duiken wanneer Arya haar nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:35
BrammeS schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:37:
Leuke aflevering, terwijl ik zat te kijken had ik al zoiets van dit viel te verwachten.

De kampen zijn nu niet evenwichtig verdeeld, team Deanerys en bondgenoten lijken sowieso al sterker dan Cersei. en als ze gaat teamen met Jon dan is dat zeker zo. Ik ga er dus verhaaltechnisch vanuit dat zowel Deanerys als Jon eerst nog flink wat tegenslag krijgen te voorduren.
Deanerys is al 2 huizen kwijt. Jon laat Sansa met Little finger achter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Laatst online: 24-01-2023
walteij schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:35:
In seizoen 1 zegt Ned tegen Arya dat ze een heer zal trouwen en in een kasteel zal gaan wonen.
Ofwel: Dat past helemaal niet bij mij. Wat ze tegen Nymerya zegt betekend dus: Nee, je bent mijn huisdier niet meer, je zult niet in een kasteel horen....
Verwacht jij wel dat we Nymeria nog terug zullen gaan zien? Mocht dat niet zo zijn dan zou ik deze scène toch een tikkeltje overbodig vinden en ook wel een kleine teleurstelling. Ik vond de grootte van Nymeria namelijk indrukwekkend en zo met heel die roedel erbij zou ik haar toch wel graag in actie willen zien. Vond het verder wel een mooi scène overigens.

Wat was trouwens de toegevoegde waarde van de scène tussen Grey Worm en Missandei? Gezien het beperkte aantal afleveringen die er nog zullen zijn in totaal en daardoor dus de beperkte tijd lijkt iedere scène die we nu zien toch wel een bepaalde betekenis te moeten hebben. Ik kon hier echter niet veel van maken.

Btw, gaat het niet zo zijn dat Arya teruggaat naar Winterfell, daar enkel Sansa aantreft en vervolgens vertelt dat Littlefinger hun vader verraden heeft? Of weet zij dit niet? Dat zou namelijk flinke gevolgen kunnen hebben, aangezien ik ervan uitga dat Jon het leger van The Vale wel nodig gaat hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door dvd-linden op 24-07-2017 23:02 ]

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
6 seizoenen gewacht op de terugkeer van Nymeria, en het was goed! Die wolven gaan nog leuke dingen doen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:46
GODDAMNIT THEON

Stiekem hoop ik gewoon dat die gast het loodje gaat leggen, wat een belachelijke character arc, zeg. Mocht er een moment van redemption komen..

Tevens ben ik ook erg benieuwd hoe Jon aan Dany gaat uitleggen hoe hij een Targaryen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Jon gaat er via een draak achter komen dat hij half Targ. is.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:32
EdwardK123 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:01:
GODDAMNIT THEON

Stiekem hoop ik gewoon dat die gast het loodje gaat leggen, wat een belachelijke character arc, zeg. Mocht er een moment van redemption komen..

Tevens ben ik ook erg benieuwd hoe Jon aan Dany gaat uitleggen hoe hij een Targaryen is..
Vond dat juist een sterke scene, toch nog zodanig getraumatiseerd dat hij van de boot afsprong bij het zien van die martelingen. Die gast zou eigenlijk gewoon ergens in een hutje op de hei moeten gaan wonen :P
Pepperana schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:04:
Jon gaat er via een draak achter komen dat hij half Targ. is.
Wat dacht je van via brandon? Die zal volgende aflevering of die daarna wel in winterfell aankomen, en ravens vliegen in 10 min afleveringtijd over heel westeros heen :+

[ Voor 23% gewijzigd door Bartske op 24-07-2017 23:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05:52
Ik ben erachter wat Sam gebruikt om Jorah te genezen van zijn greyscale:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gjbajatCZsNhNzZhtzGrv3kf/thumb.png

[ Voor 4% gewijzigd door CryRaven op 25-07-2017 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

EdwardK123 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:01:
GODDAMNIT THEON

Theon is gebroken hè. Je weet wat hij allemaal heeft moeten ondergaan. Je zag hem gewoon alles weer beleven. Wat dat betreft is wat hij deed een normale reactie. Ik denk dat hij zijn moment nog wel een keer gaat krijgen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Ik heb de boeken niet gelezen, maar zit nog altijd te wachten tot Gendry in z'n bootje opduikt... Zou hij Theon uit het water vissen wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hot Pie was er weer es, haha, die is niet helemaal klein meer. _o_

Over Theon, wie weet was het behalve een getraumatiseerde reactie, ook wel verstandig van hem, wat had Euron gedaan als die Theon was komen aanstormen.....juist ja, even snel die keel doorgesneden van Yara. Wie weet leeft die nu nog, ik verwacht het wel, die moet naar Cersei.

Verder wat wil Littlefinger nou eigenlijk? Als dat Sansa pakken is, dan is die wel heel blind.
cbr600f4i schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:59:
6 seizoenen gewacht op de terugkeer van Nymeria, en het was goed! Die wolven gaan nog leuke dingen doen.
Heb al die wolvennamen niet paraat, maar is dit niet de laatste wolf? En ik las de afwijzing door de wolf om mee te gaan, als een indicatie dat ze teleurgesteld was dat de Stark-familie gefailt heeft de wolven te beschermen.
edit>> Heb even mezelf bijgeschoold :) http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Nymeria_(direwolf)

[ Voor 37% gewijzigd door Sjah op 25-07-2017 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Laatst online: 12-09 17:26
Toen Theon in het water lag, hing daar zijn zus niet aan een touw aan de voorkant van het schip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

T-Forever schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 01:45:
Toen Theon in het water lag, hing daar zijn zus niet aan een touw aan de voorkant van het schip?
Nee volgens mij was dat een van de sandsnakes.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

T-Forever schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 01:45:
Ik had ook dat idee maar dan heeft 'ie niks meer om als cadeau mee te nemen dus ik neem aan dat 't niet zo was.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Hij heeft de moeder en de jongste dochter en Yara. Dat zijn genoeg cadeaus. De twee sandsnakes die hij heeft vermoord tijdens het gevecht waren het op de boot. De een hing aan haar eigen zweep, de ander gespietst (door haar eigen speer?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
Mx. Alba schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 02:26:
Nee volgens mij was dat een van de sandsnakes.
Klopt. De twee sandsnakes zaten vast aan de boeg.
De ene (die hij met een speer vermoordde) lag bovenop de boeg met de speer door haar lijf (en in de boeg).
De tweede (die hij wurgde met de zweep) hing aan de zweep onderaan de boegspriet.

@dvd-linden Ik denk inderdaad dat we Nymeria nog wel terug gaan zien. Ze gaat dan misschien niet met Arya in Winterfell wonen, maar ik gok zo dat ze wel net buiten beeld met Arya mee richting Winterfell zal trekken. Nymeria heeft een enorme roedel om zich heen verzameld en zij is duidelijk de leider van de bende. Ik denk zelfs dat we (een of meerdere) veldslagen tussen mens/wolven en wights/White walkers gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
m4yall schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 06:47:
Hij heeft de moeder en de jongste dochter en Yara. Dat zijn genoeg cadeaus. De twee sandsnakes die hij heeft vermoord tijdens het gevecht waren het op de boot. De een hing aan haar eigen zweep, de ander gespietst (door haar eigen speer?)
Vergeet ook niet dat Ellaria mede verantwoordelijk is voor de dood van Myrcella. Yara is slechts bijvangst.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
Chiron schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 07:49:
Vergeet ook niet dat Ellaria mede verantwoordelijk is voor de dood van Myrcella. Yara is slechts bijvangst.
Mede verantwoordelijk? Ze hééft Myrcella vermoord en is de enige verantwoordelijke.
De Yara bijvangst is wel goed voor Euron zelf, want daarmee heeft hij zijn eigen troon zeker gesteld, waardoor Cersei dus (uiteindelijk) over meer Ironborn kan gaan beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
Ook een beroepsdeformatie... wat was de toegevoegde waarde van Greyworm's romantische avond als eneuch? Trok de wenkbrauwen toch wat op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Sjah schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 01:34:
Over Theon, wie weet was het behalve een getraumatiseerde reactie, ook wel verstandig van hem, wat had Euron gedaan als die Theon was komen aanstormen.....juist ja, even snel die keel doorgesneden van Yara. Wie weet leeft die nu nog, ik verwacht het wel, die moet naar Cersei.
Volgens mij kun je beter dood zijn dan naar Cersei.
Theon heeft ondertussen wel geleerd dat je jezelf niet gevangen laat nemen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Maar is bij de unsullied alles weg gehaald, of alleen de ballen?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4yall
Chiron schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 07:49:
[...]

Die toevoeging was ik vergeten inderdaad :) Beter cadeau is er niet voor Vengefull Cersei.

De romantische avond was, als er enige vorm van belang moest zijn, om Greyworm's zwakte te benadrukken. Zal dus wel iets gaan betekenen in de toekomstige afleveringen? Ze zal het loodje leggen oid?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walteij
Remy!!!! schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:07:
Maar is bij de unsullied alles weg gehaald, of alleen de ballen?
Wortel en stam zijn verwijderd.....
The eunuchs are fully castrated, with their penis and testicles cut, and their manhoods are burned at the altar of the Lady of Spears. This means that they cannot be as strong as whole men, but this is more than made up for by discipline. They regularly consume an elixir called the wine of courage to deaden their sensitivity to pain. They drink it with every meal, and every year feel less and less pain
bron

@m4yall Of het bewijs dat greyworm (en de andere unsullied) hun ontmenselijking kwijt aan het raken zijn.
De unsullied zijn/waren dusdanig hardvochtig opgeleid dat ze geen enkele emotie meer hadden.

[ Voor 12% gewijzigd door walteij op 25-07-2017 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@m4yall volgens mij heeft Euron alleen de moeder van die sandsnakes (de dochters zijn beide dood denk ik). Daarnaast heeft hij Yara.

@Sjah Als het goed is leeft Ghost (de direwolf van Jon) nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Een van de twee (of allebei) gaan het loodje leggen vermoed ik, de characters worden wat verdiept zodat we aan ze gehecht raken. En dan *chop*. Saillant detail dat in de boeken Missandei 10 of 12 jaar oud is :+ Al zijn we inmiddels weer een tijdje verder in het verhaal natuurlijk.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
walteij schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:19:
[...]

Wortel en stam zijn verwijderd.....

[...]

bron

@m4yall Of het bewijs dat greyworm (en de andere unsullied) hun ontmenselijking kwijt aan het raken zijn.
De unsullied zijn/waren dusdanig hardvochtig opgeleid dat ze geen enkele emotie meer hadden.
Je linkt naar de bron over het boek. In de serie zijn ze enkel gecastreerd.

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Unsullied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
miicker schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:23:
@m4yall volgens mij heeft Euron alleen de moeder van die sandsnakes (de dochters zijn beide dood denk ik). Daarnaast heeft hij Yara.

@Sjah Als het goed is leeft Ghost (de direwolf van Jon) nog.
Moeder had 3 dochters. De dochter die haar verdedigde benedendeks is ook levend meegenomen.
@RocketKoen -> volledig eens, denk dat de gevangenen geen plezierig einde staat te wachten bij Cersei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat is inderdaad wel een goede verklaring, ik kan mij dat stukje met Arya niet meer herinnerren. Maar Arya wist dondersgoed dat het Nymeria was, dus het moet idd iets met het gedrag te maken hebben. Dat ze inderdaad beseft dat Nymeria niet zo'n volgend schoothondje is past dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
@Tk55 Hmm, als ik de scene zo bekijk, lijkt het me toch ook dat 'de stam' is verwijderd. Anders had de scene er iets anders uitgezien. Als hij nog beschikking had over een deel van zijn genitaliën, had hij hier ook gebruik van kunnen maken, maar dat gebeurd niet in de scene.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Woy schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:39:
[...]

Dat is inderdaad wel een goede verklaring, ik kan mij dat stukje met Arya niet meer herinnerren. Maar Arya wist dondersgoed dat het Nymeria was, dus het moet idd iets met het gedrag te maken hebben. Dat ze inderdaad beseft dat Nymeria niet zo'n volgend schoothondje is past dan wel.
En ze wordt niet opgevroten door Nymeria of haar wolfpack, dat zegt ook al heel wat. Ik denk dat de pack een beetje op afstand blijft maar wel met Arya mee zal trekken naar het noorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Tk55 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:31:
[...]

Greyworm vertelt wel dat stukje dat je geen zwakte mag hebben.
Hoogtevrees? Beklim die berg.
Bang voor water? Gooi ze in de zee.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardK123
walteij schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 07:58:
[...]

Mede verantwoordelijk? Ze hééft Myrcella vermoord en is de enige verantwoordelijke.
De Yara bijvangst is wel goed voor Euron zelf, want daarmee heeft hij zijn eigen troon zeker gesteld, waardoor Cersei dus (uiteindelijk) over meer Ironborn kan gaan beschikken.
Dat wordt dan nog iets tussen Cersei en Jaime..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18
Geen geweldige episode moet ik zeggen. Hoewel ik Euron deze keer wel goed zijn rol vond spelen als psycho was het allemaal wel erg makkelijk. Zo ook de eerste ontmoeting tussen Dorne, Highgarden, Iron Islands en Daenerys. Alsof ze al uitgebreid kennis gemaakt hadden en samen al een dagje op de golfbaan hadden doorgebracht. Deze trotse dames sloten zich zonder enig verzet, argwaan of wat dan ook aan bij het jonge meisje die ze nog hadden gezien. Een intro was niet overbodig geweest. En dan af te sluiten met die "geweldige" strategie die niemand had aan zien komen. Hopelijk luistert Daenerys nu wel naar Olenna, nu dat ze haar eerste nederlaag heeft geleden.

Grappig ook dat Arya niet eens haar taart op eet als ze hoort dat Jon King of North is. Net alsof die 30 min extra uitmaken op zo'n afstanden 8)7 . Dat had ze Hot Pie toch wel mogen gunnen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik had toch het idee dat Arya het verbaast zei... beetje als "huh, that's not you"...
dus mijn vermoeden is dat Nymerya voelt dat het beter is om niet met Arya mee te gaan en later weer eens opduikt om Arya / de Starks te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
P.O. Box schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:14:
[...]

ik had toch het idee dat Arya het verbaast zei... beetje als "huh, that's not you"...
dus mijn vermoeden is dat Nymerya voelt dat het beter is om niet met Arya mee te gaan en later weer eens opduikt om Arya / de Starks te helpen.
Een scene waarin Arya "droomt" dat ze Nymerya is.
En dat ze dan een groepje Lannisters tegenkomt in het bos. En dan zie je hoe ze Ed Sheeran opeet :P
(Gastrol in GoT mag van mij. Maar dan moet je wel dood natuurlijk).

En dan later komt ze als ze wakker is, de overblijfselen tegen in het bos. En zo leert Arya dat het geen dromen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door RocketKoen op 25-07-2017 09:40 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
P.O. Box schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:14:
[...]
Ik moest gelijk denken aan Bran Stark, maar dan had ik eigenlijk geen grommen en een roedel verwacht, dus dat zal wel niet. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walteij
@P.O. Box Dat zou ook kunnen, maar dan zou de blik van Arya nadat Nymeria weggaat toch anders moeten zijn. Nu had ze een erg tevreden blik in haar ogen, ze ziet dat Nymeria geen 'kasteelwolf' meer kan/wil zijn, net zo min als dat Arya een Lord zou trouwen en voor zijn kinderen zou zorgen.

De direwolves van de Starks hebben altijd hun 'eigenaars' gespiegeld.
Ghost, stil, en een beetje afzijdig, net als Jon.
Grey Wind, dapper en trouw, net als Robb.
Lady, beschaafd, netjes en goed van vertrouwen, net als Sansa.
Nymeria, een beetje brutaal en opstandig, net als Arya.
Summer, trouw, waakzaam en verdacht slim voor een Wolf, net als Bran.
Shaggydog, boos en wild, net zoals Rickon als hij ontdekt dat Robb naar het zuiden gaat om oorlog te voeren.

De direwolves en hun karakter zijn overduidelijk gespiegeld aan het gedrag en karakter van de Stark kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
RocketKoen schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:03:
[...]

Volgens mij kun je beter dood zijn dan naar Cersei.
Theon heeft ondertussen wel geleerd dat je jezelf niet gevangen laat nemen.
Zoals Chiron al zegt, Ellaria heeft wat te vrezen, die wordt levend begraven ofzo.

Yara, wat heeft Cersei daarmee van doen gehad? Nee, die kan nog ontkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
MrFl0ppY schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:13:
Geen geweldige episode moet ik zeggen. Hoewel ik Euron deze keer wel goed zijn rol vond spelen als psycho was het allemaal wel erg makkelijk. Zo ook de eerste ontmoeting tussen Dorne, Highgarden, Iron Islands en Daenerys. Alsof ze al uitgebreid kennis gemaakt hadden en samen al een dagje op de golfbaan hadden doorgebracht. Deze trotse dames sloten zich zonder enig verzet, argwaan of wat dan ook aan bij het jonge meisje die ze nog hadden gezien. Een intro was niet overbodig geweest. En dan af te sluiten met die "geweldige" strategie die niemand had aan zien komen. Hopelijk luistert Daenerys nu wel naar Olenna, nu dat ze haar eerste nederlaag heeft geleden.
Dit werd volgens mij wel getoond aan het einde van seizoen 6. Dat Varys in de laatste afleveringen op zoek ging naar Olenna en Elaria om ze juist te overtuigen van Dany.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphilosophy
Sjah schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:11:
[...]

Zoals Chiron al zegt, Ellaria heeft wat te vrezen, die wordt levend begraven ofzo.

Yara, wat heeft Cersei daarmee van doen gehad? Nee, die kan nog ontkomen.
Het zou ook kunnen dat Ellaria en Yara nog gespaard worden door de aandacht die Cersei zou moeten hebben voor andere problemen. Zoals ze in ep1 al concludeerde: veel medestanders heeft ze niet.
Staat er niet ook een invasie voor de deur waar Daenerys nog op gelijkspel kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
jurjen_g schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 01:17:
Ik heb de boeken niet gelezen, maar zit nog altijd te wachten tot Gendry in z'n bootje opduikt... Zou hij Theon uit het water vissen wellicht?
spoiler:
Het is bevestigd dat Gendry dit seizoen zal terugkeren.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Who Am I? schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:24:
[...]

spoiler:
Het is bevestigd dat Gendry dit seizoen zal terugkeren.
spoiler:
idd, ik vermoed dat het maken van dragonglass wapens (en misschien valyrian steel als dat mogelijk is?) gendry wel weer een klein rolletje zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Tk55 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:31:
[...]

Als Jaime en Bronn naar de Blackfish gaan om Riverrun terug te halen voor de Freys zegt Jaime tegen Bronn dat hij meer inzicht heeft dan welke Lannister soldaat dan ook. Bronn reageert daarop met "that's like saying I have a bigger cock than anyone in the unsullied army". Dus die moeten ook gewoon zittend plassen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
Freshnezz schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:34:
[...]

spoiler:
idd, ik vermoed dat het maken van dragonglass wapens (en misschien valyrian steel als dat mogelijk is?) gendry wel weer een klein rolletje zal geven.
spoiler:
Hij is natuurlijk een extreem getalenteerde smid! De combinatie van hem met dragonfire kan natuurlijk valyrian steel opleveren!

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Pagina: 1 ... 5 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic