Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
Flimovic schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:13:
[...]

Ik vond dat groepje soldaten vooral te lief. Het is een hele rauwe wereld, zitten daar ineens een stelletje mietjes die alles delen met een vreemde. Verder vraag ik me af wat het groepje moet toevoegen aan het verhaal, maar dat kan nog komen natuurlijk.
Ik denk dat dat groepje zonder het te weten het paard van Troje meeneemt en binnenhaalt. Daarna zullen we ze niet meer zien.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 08:44
Jogai schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:03:
Even wat anders, iemand merkte op dat Frey/Arya het over een 'fortnight' (2 weken) had. Ik denk dat het een redelijk sarcastisch grapje was, want de red wedding moet wel langer geleden zijn. Tussen nu en einde vorig seizoen hebben de iron born wel een heleboel schepen voor Euron gebouwd namelijk...
Het vorige feest (fortnight ago) is inderdaad het feest waarin Arya de Frey-pie (gemaakt van 2 Frey zoons) aan Walder Frey voert en hem vermoord.
Wbt Euron; Waarom komt ie met lege handen aan. Hij lijkt goed te weten dat hij een geschenk mee moet nemen en wat dat moet zijn. Is dat voor de serie zo in elkaar gezet om ze alvast even samen op scherm te krijgen?

C: Wat kom je doen?
E: Fuck you... d:)b
C: Nee liever niet. :N
E: Oh, je wilt een geschenk BRB :w

Jamie: :r
Hij komt niet helemaal met lege handen aan. Hij komt aan met een vloot die het Daenarys erg moeilijk kan maken.
Hij geeft aan dat hij zijn vloot beschikbaar wil stellen, maar dat hij daarvoor 'met de mooiste vrouw van Westeros wil trouwen' (Cersei dus, waar hij in Seizoen 7 doelde op Daenarys, maar dat plannetje is mislukt).
Cersei weigert uiteraard. De situatie in de Crownlands is kritisch, dat weet ze zelf ook, maar ze zal niet alleen voor een vloot haar kroon delen met een onbetrouwbare bondgenoot.
Euron geeft aan dat hij dit begrijpt en zal dus aantonen dat hij betrouwbaar kan zijn. Het 'geschenk' waar je naar verwijst, moet de betrouwbaarheid van Euron aan de Iron Throne tonen.

Euron, megalomaan en gestoord als hij is, kan toch op mijn minst proberen om direct koningin-gemaal te worden, door zijn vloot aan te bieden. Er zijn bondgenootschappen voor minder aangegaan in het verleden.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:03
walteij schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:49:
[...]

In de boeken is er een gesprek tussen Jon, Sam en Stannis, waarin ze het belang van Drakenstaal en Drakenglas bespreken. De boeken in Slot Zwart bevatten verwijzingen naar deze materialen en dat de WW alleen door deze wapens gewond of gedood kunnen worden. Stannis geeft ook opdracht aan zijn achterblijvers op Drakensteen om zoveel mogelijk drakenglas te verzamelen voordat zij het slot verlaten en naar de muur komen om te helpen in de slag tegen de WW.

Dit komt (voor zover ik me kan herinneren) alleen niet in de serie terug.

(damn, ik had veel eerder naar dit topic moeten komen, ik kan eindelijk mijn inner GoT-nerd kwijt in het Nederlands }:O :o :+ )
Witte Wandelaars? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Ben vooral benieuwd wat voor geschenk Euron gaat gaan halen voor Cersei? Meteen Daenarys haar hoofd gaan afhaken zou een beetje voorbarig zijn en moet hij toch ook inzien dat dit te ambitieus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe denk je dat white walkers voor de bewoners van Amerika of Engeland klinkt? Juist, precies zo. Dus eigenlijk raar dat jij het zo vreemd vind.

Persoonlijk lees ik de boeken ook liever in het Nederlands. Ik lees meestal Engels, maar dat is omdat de meeste SF boeken en vooral de military SF niet vertaald is. Maar als ik de keuze had...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Grompie schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:21:
Ben vooral benieuwd wat voor geschenk Euron gaat gaan halen voor Cersei? Meteen Daenarys haar hoofd gaan afhaken zou een beetje voorbarig zijn en moet hij toch ook inzien dat dit te ambitieus is.
Hij zal gaan voor wat gevangenen inderdaad. Het hoofd van Daenarys is inderdaad iets te hoog gegrepen. Wat wel duidelijk is dankzij de trailers, is dat er een grote zeeslag plaats gaat vinden.
Dit kan natuurlijk alleen maar de slag tussen de twee grote vloten zijn. De Iron Fleet van Euron, tegen de Iron Fleet van Dany (aangevoerd door Theon en Yara). Waarschijnlijk zal Euron hierbij wat mensen weten te vangen.
spoiler:
ik heb foto's gezien, waarbij Yara en wat personages uit Dorne geketend door de straten van Kingslanding worden gevoerd. Volgens mij 1 sandsnake, maar ook Ellaria

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:23:
[...]

Hoe denk je dat white walkers voor de bewoners van Amerika of Engeland klinkt? Juist, precies zo. Dus eigenlijk raar dat jij het zo vreemd vind.

Persoonlijk lees ik de boeken ook liever in het Nederlands. Ik lees meestal Engels, maar dat is omdat de meeste SF boeken en vooral de military SF niet vertaald is. Maar als ik de keuze had...
Namen horen gewoon niet vertaald te worden, daar erger ik me ook groen en geel aan in bijvoorbeeld LotR.

Of hadden jullie het enkele jaren geleden ook over President Sjors Struik ipv President George Bush?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
mark-k schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:37:
Namen horen gewoon niet vertaald te worden, daar erger ik me ook groen en geel aan in bijvoorbeeld LotR.

Of hadden jullie het enkele jaren geleden ook over President Sjors Struik ipv President George Bush?
Ik begrijp je standpunt en deel deze (deels). In de boeken zijn de namen naar mijn mening behoorlijk goed vertaald. De White Walkers zijn in de boeken vertaald naar Witte Lopers (wat inderdaad wat logischer is dan Witte Wandelaars).
Zoals iemand al eerder aan mij meldde: Laten we hier gewoon de Engelse namen gebruiken, omdat het hier om de serie gaat en deze is (godzijdank) niet in het NL nagesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Anakha schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:27:
[...]

En tegelijk zie je in deze thread regelmatig dat mensen allerlei voor jou overduidelijke verwijzingen niet begrijpen en pas doorkrijgen hoe het zit door hier de uitleg van anderen te lezen. Jij vindt jezelf heel intelligent en oplettend en hebt die verwijzingen dus niet nodig, maar jij bent niet de maat der dingen. De serie is ook bedoeld voor mensen die minder goed opletten, of minder slim zijn, of minder hard willen nadenken.

Zo kende ik Ed Sheeran alleen van naam en wist ik niet dat hij een gastrolletje zou hebben, dus ik herkende hem niet en vond het stukje met 'it's a new one' een beetje raar. Vervolgens lees ik hier hoe dat zit. :X
WAUW. Wat een aanval. Voel je je nu beter???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:33

Pablo

Rito pls

mooie aflevering.... geweldig opening !
heb het wel uit illegale bronnen moeten halen ( omdat Ziggo faalde..... wel betaald... dus beetje grijs gebied)

ik voorspel dat Cersei vermoord wordt door Jamie.
en ik vermoed op een redelijk vergelijkbare manier, als hoe hij de madking afmaakte.
Cersei begint daar toch behoorlijk op te lijken......
een xtra niet erende titel erbij voor Jaimi ( King & queen slayer :) )

Wat betreft Euron, ik heb zo'n gevoel dat hij Tyrion weet te vangen.....
(wat Jamie in gang zet, om Cersei te vermoorden ?)

Waar is Ramsey, als je hem nodig hebt ?
had gehoopt dat Ed Sheeran tot op het bot geflayed / geskinned zou worden xD

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

mark-k schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:37:
[...]

Maar namen met een betekenis moeten juist wel vertaald worden om in de doeltaal het zelfde effect te hebben als in de brontaal. Dus dan krijg je inderdaad Jon Sneeuw en Theon Grauwvreugd.

Trouwens, de "werkelijke" taal die in Westeros wordt gesproken is geen Engels. Dus die Engels klinkende namen zijn al "vertalingen" van de echte taal van Westeros naar het Engels. Logisch dus om die ook naar het Nederlands te vertalen in de Nederlandse boeken.

Maar in ondertitelingen moeten namen niet vertaald worden. Dat zou voor verwarring zorgen tussen de audio en de ondertiteling.

Goed, nu weer on topic?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 20:21
Wie zoenen er in de teaser van volgende week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Robehr schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:33:
spoiler:
Yara Greyjoy en een van de sand snakes :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 18-07-2017 19:20 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:17
Tsurany schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:48:
[...]

spoiler: title
Yara Greyjoy en een van de sand snakes :)
oef, dat had wel even tussen spoiler tags gemogen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bakkertje_01 op 18-07-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:09
Tijdstip van beschikbaar komen blijft 21:00 (als het de volgende keer wel lukt) geen idee of het hier al voorbij is gekomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bakkertje_01 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:53:
[...]

oef, dat had wel even tussen spoiler tags gemogen :)
My bad, had er niet over nagedacht dat een preview idd in de spoiler tags moet. Pas jij je quote dan even aan?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Heb trouwens in de OP een aantal links toegevoegd waar handige informatie te vinden is over GoT. Een aantal van deze links werden eerder hier door iemand gedeeld :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walteij
miicker schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:27:
Heb trouwens in de OP een aantal links toegevoegd waar handige informatie te vinden is over GoT. Een aantal van deze links werden eerder hier door iemand gedeeld :)
Quartermaester.info is inderdaad een erg handige site (voor zowel boek lezers als serie kijkers :).
Ik haal ook veel informatie bij watchersonthewall.com en winteriscoming.net (hoewel op beide sites erg veel spoilers worden weggegeven (vooral tijdens het filmen van een nieuw seizoen).

Een Engelstalig forum voor zowel boeken, als TV serie is westeros.org, hier word door de moderators erg streng gemodereerd als het om spoilers gaat en er zitten een aantal erg fanatieke posters die alles van voor tot achter uitpluizen. Erg veel informatie te vinden, maar een zeer traag forum. Bij de start van een nieuw seizoen (of de release van een nieuw boek) is de site altijd overbezet en zal deze af en toe down zijn. De hoofdsite westeros.org is neergezet door Elia en Linda, die hebben geholpen met het schrijven van het boek "De wereld van Ijs en Vuur" (wat feitelijk over de geschiedenis van de 7 koninkrijken gaat). Ook hier zijn veel theorieën en uitspraken van GRRM (zogeheten SSM, So Says Martin) te vinden.

Zij hebben ook een wiki, maar hierin worden zowel boek als TV serie behandeld.

Nog even over de eerste aflevering, toen Sam in het boek over de WW aan het bladeren was, zag ik een tekening van een dolk (na pakweg 50 minuten).
Ligt het aan mij, of lijkt deze dolk erg veel op de dolk die door in seizoen 1 is gebruikt om te proberen Bran te vermoorden? In de zoektocht naar de dolk uit seizoen 1, kwam ik er achter dat er meer mensen die link al hadden gelegd:
Afbeeldingslocatie: https://media.thisisinsider.com/images/596c2c442e50633e008b47b0-750-563.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door walteij op 18-07-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dolk vind ik er helemaal niet op lijken ... :P ;)

Dat je dit ziet zeg, ik was dat helemaal vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Aight!

'A toy robot...'

spoiler:
het stukje wat erna komt dat Jon een Tagaryen is, dat versterkt Sansa ook weer in the North

In bovenstaande opmerking denk ik dat dit (Littlefinger) zorgt voor de breuk van Sansa en Jon.

Heb nu al zin in maandag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aight! schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:59:
In bovenstaande opmerking denk ik dat dit (Littlefinger) zorgt voor de breuk van Sansa en Jon.
Dat vond ik al redelijk duidelijk uit de scene waarin Jon haar tegenspreekt, dan komt er een shot met Littlefinger en zie je hem al een plannetje bedenken. Ik hoop dat Sansa weer richting de duistere kant gaat en dan op het einde nog een mooie rol gaat spelen, maar ik blijf haar wat kinderlijk overkomen, heel krachtig lijkt ze niet echt in wat ze doet en zegt. Ze mag ook wel dood eigenlijk :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@walteij thanks voor de links, heb ze in de OP gezet, daarnaast heb ik dat gedeelte van de OP even in tabelvorm gezet zodat het wat overzichtelijker is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:55:

Het viel mij als eerste op. Plus dat Samm al van Stannis de Mannis wist dat er op Dragonstone Drangonglass te vinden was. Samm wist nog niet van de exacte locatie van die Drangonglass mijn af. Maar toch.. Geeft Jon wel de gelegenheid zijn expeditie naar Dragonstone en Daenerys te ondernemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Flimovic schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:47:
[...]

Waar baseer je dat op? Volgens mij heeft hij dat uit het boek gehaald dat hij heeft meegenomen uit het 'verboden gedeelte' van de bibliotheek.
Nou hij zegt zelf als hij dat stuk leest dat Stannis hem over de hoeveelheid dragonglass op Dragonstone vertelde, maar dat hij dacht dat het niet belangrijk was of zoiets....

Hoe kan dat nou niet belangrijk zijn als hij zelf al weet hoe belangrijk dragonglass is, en er zelf nota bene een White Walker mee vermoord heeft 8)7 8)7 |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:25
Robehr schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:33:
spoiler:
Dat is Ellaria Sand, waarvan we weten dat ze zowel van mannen en vrouwen houd, en Yara Greyjoy.
Overigens lijkt mij het niet echt een goed setje, iron born & sand snake lijken me tegenpolen...

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Ik vond het een hele sterke openings aflevering voor het nieuwe seizoen.

Alles en iedereen komt even langs en je weet direct weer hoe de vork in de steel zit, wat allemaal in afgelopen seizoen(en) is gebeurd (zoals Tommens zelfmoord).

Het voelt als alle schaakstukken die in positie gezet zijn/worden voordat de storm losbarst. Erg van genoten.

ps. Ik kende Ed Sherecan helemaal niet maar dankzij dit forum en google nu wel haha. Dus ik heb me niet gestoord aan zijn cameo zolang het maar bij deze eenmalige cameo blijft.

Wat ik trouwens wel een sterke scene vond, dat de wereld niet zo zwart-wit is als het lijkt (of als Arya denk wellicht).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:55:

Ik heb de afgelopen maanden seizoen 1 t/m 6 nog eens opniew bekeken op blu-ray :).
Zo herkende ik het huisje waar de Hound met The Brotherhood Without Banners kwam. Ik legde meteen de link met die roadtrip van Arya met de Hound en hoe de Hound toen het geld van de vader en dochter afpakte met de opmerking "het is oorlog, ze zullen toch wel verhongeren, dan maakt dit beetje geld ook niet meer uit".

Ow, had ik al gezegd dat ik een redelijke fan van zowel de boeken als de TV serie ben :+ 8) O+ O+ O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:05
spoiler:
Er is dus ergens een hele grote berg dragonglass, bleek uit het bibliotheekboek. Wordt het straks een run op die berg? Uiteindelijk hou je een beperkt aantal clans/families over en de white walkers. Soort last man standing.

@walteij die link had ik niet gelegd.. triest. Hij had spijt dus.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:57
Wat ik me vanochtend ineens afvroeg, waar was Ghost tijdens de scènes met Jon? Het was me tijdens het kijken niet opgevallen, maar vanochtend bedacht ik me ineens dat ik hem miste.

En zou Aria Nymeria nog tegenkomen onderweg naar King's Landing? :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• walteij
@Malfunctions Ghost is denk ik nog wel aanwezig, alleen is het erg lastig om iedere keer een reuzewolf naast Jon met CGI te laten verschijnen. Dat zou erg veel geld kosten (en ten koste gaan van de draken, die er toch behoorlijk realistisch uit zien momenteel). Ghost komt nog wel terug lijkt mij.

spoiler:
Als je de trailer voor episode 2 bekijkt, zie je een behoorlijk grote wolf enigszins boos grommen, gevolgd door een verbaasde blik van Arya. Dus ik denk het wel ja

@NiGeLaToR Alles even in spoiler tags, gewoon voor de zekerheid.
spoiler:
Dragonstone ligt erg ver ten zuiden van de muur. De WW zullen deze niet zo heel snel bereiken. Ik gok dat seizoen 7 zal eindigen met de val van de muur, waarbij seizoen 8 dus het seizoen is waarin de WW uiteindelijk verslagen worden. De laatste strijd grote tussen mens en WW zal denk ik plaats vinden bij de Trident (waarmee de cirkel rond is, hier is het Targaryen tijdperk feitelijk ook geëindigd).

Er zal inderdaad een rush op dragonglass komen, maar deze zal door mensen worden uitgevoerd. Het zal denk ik ook één van de redenen zijn waarom Jon met Daenarys wil overleggen. Er zal een vredesoverleg komen tussen (minimaal) deze twee, waarbij Jon de dreiging vanuit het Noorden gaat uitleggen en hierbij aan zal geven dat het hem zal jeuken wie er uiteindelijk op de troon zit. Davos heeft hier een mooie uitspraak over in de eerste trailer.
In de "Winter is here" trailer hoor je Jon een speech geven over de families die samen tegen 1 vijand hebben gevochten, en dat deze vijand echt is. Jon heeft maar 1 doel voor ogen: Overleven. De strijd om de 7 kingdoms kan hem gestolen worden, zijn titel als koning gebruikt hij nu om zijn doel te bereiken. Alleen zal hij hierbij alle hulp van de andere koninkrijken nodig gaan hebben.

[ Voor 55% gewijzigd door walteij op 19-07-2017 10:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

R.plas schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:03:
ik voorspel dat Cersei vermoord wordt door Jamie.
en ik vermoed op een redelijk vergelijkbare manier, als hoe hij de madking afmaakte.
Cersei begint daar toch behoorlijk op te lijken......
een xtra niet erende titel erbij voor Jaimi ( King & queen slayer :) )
Wat nou als Cersei door Jamie vermoord wordt, maar Jamie is Arya. Feitelijk klopt de profetie dat Cersei vermoord wordt door haar jongere broer dan nog steeds én Arya heeft haar uiteindelijke doel behaald, namelijk Cersei vermoorden. Dat betekent wel dat Arya Jamie moet vermoorden.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:33

Pablo

Rito pls

SomerenV schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:25:
[...]

Wat nou als Cersei door Jamie vermoord wordt, maar Jamie is Arya. Feitelijk klopt de profetie dat Cersei vermoord wordt door haar jongere broer dan nog steeds én Arya heeft haar uiteindelijke doel behaald, namelijk Cersei vermoorden. Dat betekent wel dat Arya Jamie moet vermoorden.
plot twist !!!!
Love it ! :+ _/-\o_

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@walteij Speculatie hoeft niet in spoilertags :)

Ik vraag me af of deze serie überhaupt goed gaat eindigen. Het zou ook prima kunnen dat de white walkers winnen en alle hoofdpersonen vermoorden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
@Tsurany (Hey, de Raymond E. Feist Riftwar boeken heb ik ook gelezen :))
Check, de speculatie over waar de laatste grote strijd zal plaatsvinden, heeft te maken met een visioen/droom die Daenarys heeft gehad (in de boeken). Daarom de spoiler tag. Ik had de speculatie over de plannen van Jon inderdaad uit de spoiler kunnen halen.

De serie zal een bitterzoet einde hebben. Daarmee zal de mensheid dus de strijd met de WW overwinnen, maar tegen een serieuze prijs. Wat die prijs zal zijn is nog compleet onduidelijk.
Zeer waarschijnlijk de dood van (minimaal) een of meerdere hoofdpersonen, maar het kan zomaar zijn dat enkele hoofdpersonen naar functies en rollen worden gedwongen waar ze helemaal niet op zitten te wachten (en ze dus de rest van hun leven ongelukkig zullen zijn).

Een van de grootste punten van kritiek die GRRM had op de boeken van Tolkien, was juist het sprookjeseinde (het huwelijk tussen Aragorn en Arwyn, de herverdeling van de koninkrijken, twee regels over hoe de Orks verder werden verdreven en ze leefden nog lang en gelukkig, terwijl alles en iedereen die iets van doen had met de ringen van macht is verdwenen uit middle-earth).
Hoe word een half vernietigd koninkrijk opnieuw opgebouwd, hoe zit het met belastingen, de verdeling van de lasten?
Game Of Thrones zal toch duidelijk op een iets andere manier eindigen. Een echt 'lang en gelukkig' zal er niet zijn, en 'het kwaad' zal niet volledig uitgeroeid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:53
Toffe opening maar er zaten me toch wat corny elementen in de aflevering... een verwijzing naar The Last of Us, en Ed Sheeran. :')

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik denk dat jon best wilt samen werken met danny. Maar dat sansa om wat voor reden dan ook dat niet wilt. Got kennen is een samenwerking tussen de 2 te voorspelbaar en daarom gaat het feestje niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
@Nieuwevolger Ik heb de trailer voor aflevering 2 bekeken, daarin is Jon in discussie met enkele Noordelijke lords, waarbij Yohn Royce (uit de Vale) roept "A Targaryen cannot be trusted", het is dus niet alleen Sansa die dat niet zit zitten.
Ook wordt er in de aankondiging van aflevering 2 gesproken over dat Jon een opstand de kop in moet drukken. Ik denk dus dat Baelish enkele Noordelijke lords wat zal manipuleren. Mogelijk dat Sansa dat doorheeft en Jon waarschuwt, waarna Baelish eindelijk aan zijn eind komt #FingersCrossed.

[ Voor 3% gewijzigd door walteij op 19-07-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
Conscience NL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:08:
Toffe opening maar er zaten me toch wat corny elementen in de aflevering... een verwijzing naar The Last of Us, en Ed Sheeran. :')
Enlighten me/us... (die rooie had ik wel gespot ja)

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:53

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
DeTjuk schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:56:
[...]

Enlighten me/us... (die rooie had ik wel gespot ja)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2IwB6fi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Laatst online: 24-01-2023
walteij schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:44:
@Nieuwevolger Ik heb de trailer voor aflevering 2 bekeken, daarin is Jon in discussie met enkele Noordelijke lords, waarbij Yohn Royce (uit de Vale) roept "A Targaryen cannot be trusted", het is dus niet alleen Sansa die dat niet zit zitten.
Ook wordt er in de aankondiging van aflevering 2 gesproken over dat Jon een opstand de kop in moet drukken. Ik denk dus dat Baelish enkele Noordelijke lords wat zal manipuleren. Mogelijk dat Sansa dat doorheeft en Jon waarschuwt, waarna Baelish eindelijk aan zijn eind komt #FingersCrossed.
Kan ik hieruit opmaken dat jij niet zo'n fan bent van Petyr Baelish? ;)

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Waaruit blijkt dat dit een referentie is naar de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Tk55 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:49:
[...]

Waaruit blijkt dat dit een referentie is naar de game?
Nu ja: de titel heet The Last of Us. En het is wel zo toepasselijk gezien Tyrion geen familie meer wordt geacht en de overige Lannisters allemaal al dood zijn. Dus het is in de ogen van Cersei en Jaime nog enkel de two of us.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
dvd-linden schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:43:
Kan ik hieruit opmaken dat jij niet zo'n fan bent van Petyr Baelish? ;)
Ik heb ondertussen wel genoeg van Baelish gezien en gelezen. Er zullen toch ook eindelijk verhaallijnen afgesloten moeten worden. Het wordt tijd dat de overgebleven Starks doorkrijgen dat hij hun vader heeft verraden en eigenlijk gewoon alles doet om zelf zoveel mogelijk macht te verzamelen.
Ergens hoop ik dat Sansa en/of Jon hier zelf achter gaat komen (dus zonder hulp van Bran en zijn 3-eyed-raven-weirwood-superkrachten).

Ik vond Baelish in het begin leuk om erbij te zien. Manipulatief en achterbaks, maar toch met een greintje eerlijkheid "Lord Stark, not trusting me is the smartest thing you've done since you came to kingslanding", waardoor zijn gemanipuleer de schijn van de waarheid mee kreeg.
Ook zijn 'strijd' met Varys was erg leuk om mee te maken. De ene keer won baelish, de andere keer Varys

Maar ondertussen is het mooi geweest. Hij heeft zijn doel deels bereikt (complete chaos in het rijk), tijd om zijn ware aard te tonen aan iedereen en zijn lot onder ogen te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

walteij schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:53:
[...]

Ik vond Baelish in het begin leuk om erbij te zien. Manipulatief en achterbaks, maar toch met een greintje eerlijkheid "Lord Stark, not trusting me is the smartest thing you've done since you came to kingslanding", waardoor zijn gemanipuleer de schijn van de waarheid mee kreeg.
Ook zijn 'strijd' met Varys was erg leuk om mee te maken. De ene keer won baelish, de andere keer Varys

Maar ondertussen is het mooi geweest. Hij heeft zijn doel deels bereikt (complete chaos in het rijk), tijd om zijn ware aard te tonen aan iedereen en zijn lot onder ogen te zien.
Eens, maar ben bang dat dit nog wel even aan blijft modderen of dat Littlefinger sterft voordat zijn ware aard boven komt.

Over Varys gesproken. Viel het meer mensen op dat hij aan het eind van seizoen 6 met Oma Tyrell bij de Sandsnakes was en nu weer vrolijk in het bootje bij Dany zat? Iemand een verklaring hiervoor?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Zijn er nog meer fans van Alt-Shift-X? Geweldige analyses over GoT. Ben erg benieuwd naar hun analyse over episode 1!

YouTube: Alt Shift X

Als je t over de duivel hebt....

YouTube: Game of Thrones S7E01 Explained

[ Voor 24% gewijzigd door Flimovic op 19-07-2017 20:52 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidslayer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:48
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:31:
[...]

Over Varys gesproken. Viel het meer mensen op dat hij aan het eind van seizoen 6 met Oma Tyrell bij de Sandsnakes was en nu weer vrolijk in het bootje bij Dany zat? Iemand een verklaring hiervoor?
Dit viel mij ook al op en kon het ook niet plaatsen, time travel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

solidslayer schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:46:
[...]

Dit viel mij ook al op en kon het ook niet plaatsen, time travel?
Dat is al meer dan een jaar een punt van discussie :p Maar de verklaring is simpel, tussen beide gebeurtenissen zit een geruime tijd, meerdere maanden waarschijnlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
Flimovic schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:58:
Dat is al meer dan een jaar een punt van discussie :p Maar de verklaring is simpel, tussen beide gebeurtenissen zit een geruime tijd, meerdere maanden waarschijnlijk.
De meeste kritiek is nog altijd gekomen op het overal en nergens verschijnen van Baelish. Het ene moment zit hij in Kingslanding, 1 aflevering later by de Tyrells, om de aflevering daarna weer in Kingslanding te zijn.
(om nog maar te zwijgen over de snelheid waarmee hij in het Noorden rondreist, mét en zonder Vale leger).

Daarnaast is het ook zo dat reistijd en afstanden ook in de boeken weinig realistisch (kunnen) zijn. George geeft zelf ook aan dat hij daar niet zoveel rekening mee heeft gehouden. Als iemand van A naar B moet gaan, gaat hij daar naartoe en zal hij daar aankomen op het moment dat het nodig is.
Hoe lang dat precies duurt, is eigenlijk ook niet belangrijk. Wat er gebeurd, dat is veel belangrijker.

Een zelfde klacht heb ik gelezen over de eerste aflevering van dit seizoen. De Citadel with bijvoorbeeld niet eens dat LC Mormont was overleden en dat Jon LC was toen Sam daar aan kwam.
Aan het einde van seizoen 6 is Jon uitgeroepen tot "King in the North", openingsshot van seizoen 7 is de Frey slachting. In dezelfde aflevering weet iedereen hier vanaf, en weet ook iedereen wat er in het Noorden in gebeurd.

Feit is dat een aflevering van GoT geen aflevering van 24 is. Wat je ziet, gebeurd niet real-time en tegelijkertijd. 1 aflevering kan soms 1 dag bestrijken, maar ook meerdere weken. Dat is iets dat sommige mensen wel eens willen vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Blijf het wel knap vinden hoe de schrijver dat in godsnaam met Hodor gedaan heeft.

Was dat al iets wat in zn hoofd rondspookte of toen het moment daar was heeft hij met terugwerkende kracht z'n naam aangepast ;)

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Wii4all schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:04:
Blijf het wel knap vinden hoe de schrijver dat in godsnaam met Hodor gedaan heeft.

Was dat al iets wat in zn hoofd rondspookte of toen het moment daar was heeft hij met terugwerkende kracht z'n naam aangepast ;)
Hodor zit in het eerste boek uit 1996.
Hold the Door uit 2016 is in een aflevering waar de serie voorloopt op de boeken. Dat boek is dus nog niet eens uit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik denk (en hoop) dat Littlefinger nog niet uit de serie gaat. Zijn end-game, zijn ultieme doel is echter nog steeds niet echt duidelijk. Tot die tijd denk ik niet dat we hem zien verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
RocketKoen schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:33:
[...]

Hodor zit in het eerste boek uit 1996.
Hold the Door uit 2016 is in een aflevering waar de serie voorloopt op de boeken. Dat boek is dus nog niet eens uit.
Er is voordat de productie van seizoen 6 begon (waar de serie voor gaat lopen op de boeken) een uitgebreid gesprek geweest tussen Martin en de makers van de serie. Hierin heeft Martin in grote lijnen verteld wat hij van plan is met de boeken zodat de makers van de serie daar rekening mee kunnen houden. Ze waren echter vrij om in de details af te wijken van het verhaal van de boeken (ik neem aan dat het uiteindelijke einde wel overeen zal komen). Een van die dingen was hoe Hodor aan zijn naam gekomen is. Dat is in de serie dus wel exact zoals het in het boek zal komen.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

miicker schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:35:
Ik denk (en hoop) dat Littlefinger nog niet uit de serie gaat. Zijn end-game, zijn ultieme doel is echter nog steeds niet echt duidelijk. Tot die tijd denk ik niet dat we hem zien verdwijnen.
Zijn ultieme doel is toch ontzettend duidelijk? Hij wilt macht vergaren, zoveel als mogelijk.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iRS8a8HjqFs]

De enige vraag is op welk paard hij gaat wedden. Maar Littlefinger kennende wacht hij gewoon op wie als sterkste uit de strijd komt. De Vale is goed beschermt, heeft geen steun van buitenaf nodig en kan dus afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Tsurany schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:45:
[...]

Zijn ultieme doel is toch ontzettend duidelijk? Hij wilt macht vergaren, zoveel als mogelijk.
[video]

De enige vraag is op welk paard hij gaat wedden. Maar Littlefinger kennende wacht hij gewoon op wie als sterkste uit de strijd komt. De Vale is goed beschermt, heeft geen steun van buitenaf nodig en kan dus afwachten.
Hij huwelijkt Sansa eerst uit aan Ramsey. Zodat hij straks kan claimen dat hij Winterfell heeft aangevallen omdat Ramsey haar eer heeft geschonden. Hij kan vast toneelspelen dat hij dat nooit had verwacht van zo'n trouwe bondgenoot. En nu hebben de Starks een schuld bij hem.

Een beetje hetzelfde plannetje als Stannis had met John. Alleen dan met een wat betere afloop.

En de veil is makkelijk te verdedigen. Zolang je tegenstander geen draken heeft. Dus Dany moet hij ook te vriend houden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
@Tsurany en @RocketKoen
Littlefinger zit momenteel niet met zijn complete leger in de Vale, maar in Winterfell.
Daarnaast is de Vale vanuit land inderdaad onneembaar (geen enkel leger is het gelukt om de bloody gate in te nemen, laat staan the Eyrie te belegeren), vanuit de kust zijn ze zeker wel kwetsbaar. En er zijn momenteel twee vrij grote vloten aan de oostkant van Westeros actief. Als LF dus een verkeerde beslissing maakt, zou er zomaar een D-Day in de Vale plaats kunnen gaan vinden (maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk).

LF is alleen iemand die nooit op maar 1 paard wed. Hij heeft altijd meerdere ijzers in het vuur zullen we maar zeggen. Als het ene plannetje mislukt, lukt daarbij een ander plan. Dat is tot nu toe iedere keer nog goed gegaan.
Het probleem is alleen dat zijn mogelijkheden nu beperkt worden. Hij heeft zich openlijk aangesloten bij het noorden, door hen te helpen Ramsay te verslaan en Winterfell in te nemen.
De rest weet dat het leger uit de Vale heeft geholpen. Cersei heeft LF daar zelf naartoe gestuurd, om dat leger aan haar kant te krijgen. Zij weet nu dus dat hij haar verraden heeft.
Dus LF kan al niet meer terug naar Kingslanding, zolang Cersei daar regeert. Naar Harrenhall gaan (wat feitelijk zijn zetel is) zit er ook niet in, want dan zal hij gegarandeerd aangevallen worden door Cersei.

Eigenlijk heeft LF nog maar 2 mogelijkheden:
1) Bij het Noorden blijven en hopen/bidden dat Jon en Sansa er nooit achterkomen dat LF Ned heeft verraden (waarmee tenslotte het hele gezeik écht is begonnen)
2) Teruggaan naar de Vale en hopen dat iedereen hem met rust laat.

Bij optie 2 verraad hij feitelijk het gehele Noorden (en eigenlijk ook de gehele mensheid), omdat hij (en de Vale Lords) bewust zijn gemaakt van de dreiging achter de Muur. De Vale Lords zullen hem hier dus waarschijnlijk niet in ondersteunen en zonder leger in de Vale is LF daar net zo kwetsbaar als in Harrenhall.

Het enige dat LF dus effectief kan doen, is in het Noorden blijven en daar tweestrijd proberen te zaaien (iets dat makkelijker zal gaan, zodra Jon aangeeft dat hij met Daenarys een samenwerking wil aangaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hoe had LF ook alweer Ned veraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Hij zou Ned ondersteunen met het claimen van de troon.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:55

d0s

sssst

Yep.. en ineens keerde de City Watch zich tegen Ned.

Afbeeldingslocatie: https://max-media.imgix.net/transfers/2016/2/11/dbca3d62871fb66a0f7bedc9a81802637d3280d8.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Kez schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:17:
Hij zou Ned ondersteunen met het claimen van de troon.
Dit is wat kort door de bocht. Ned had uitgevonden dat de kinderen van Cersei niet van Robert Baretheon waren. Dat zou Stannis dus de rechtmatige troonopvolger maken. Hij had met LF afgesproken dat de Stadswacht hem zou steunen, aangezien LF de stadswacht financierde. Ned wilde de troon veiligstellen voor Stannis, niet voor zichzelf. Tijdens de confrontatie met de koninklijke famillie en de kingsguard bleek de stadswacht toch niet aan de zijde te staan van Ned. Ned's mannen/gevolg werden afgeslacht en Ned zelf onthoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
d0s schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:20:
Yep.. en ineens keerde de City Watch zich tegen Ned.

[afbeelding]
Nu Arya toch op soortelijke wijze wraak nam op de Freys als zij deden op Cat, Robb en Talissa.. Hoe cool zou het zijn als we Arya zo wraak zien nemen tov Littlefinger maar dan in Winterfell natuurlijk? Bedoel als Sansa/Jon erachter komen dat hij het meesterbrein is achter de uiteindelijke dood van Ned, Cat (door haar richting Tyrion te sturen omwille van Bran zijn moordaanslag) issie zijn leven niet meer zeker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Kit Harrington en Rose Leslie zijn verloofd.

https://pizzabottle.com/4...real-life-cant-take-love/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
En ned was vergeten dat LF vroeger achter Catelyn aanzat. Niet handig. Overigens denk ik dat LF altijd maar aan zichzelf denkt en alle zijden bespeeld. Op cruciale momenten kan hij zich altijd aan de winnende kant scharen.

Dat er nu al commentaar (op reddit etc) is op zijn optreden vind ik een beetje een snelle conclusie. Het was een eerste episode dus niet iedereen kon volledig aan bod komen. Ik denk ook dat hij zich nu even wat afwachtend opstelt tot de macht & loyaliteit duidelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
Voor de liefhebbers heeft HBO foto's van Aflevering 2 van seizoen 7 uitgegeven.
Deze kun je hier bekijken.
Laat het speculeren maar weer beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
walteij schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:10:
Voor de liefhebbers heeft HBO foto's van Aflevering 2 van seizoen 7 uitgegeven.
Deze kun je hier bekijken.
Laat het speculeren maar weer beginnen :D
spoiler:
Jon en Littlefinger bij het graf van Lyanna Stark, we wisten dat dit ging komen door de trailer maar fijn dat het al in de tweede aflevering gebeurt. Ik verwacht eigenlijk dat Littlefinger aan Jon vertelt wie zijn echte ouders zijn. Ik vraag me echter wel af hoe Littlefinger dit kan weten, er waren maar een paar man bij The Tower of Joy en waarschijnlijk waren de enige overlevende Jon, Ned, Howland Reed en een dienstmeisje. Hier kan niet echt heel veel gelekt zijn naar Littlefinger.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:55
Jogai schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:47:
En ned was vergeten dat LF vroeger achter Catelyn aanzat. Niet handig. Overigens denk ik dat LF altijd maar aan zichzelf denkt en alle zijden bespeeld. Op cruciale momenten kan hij zich altijd aan de winnende kant scharen.

Dat er nu al commentaar (op reddit etc) is op zijn optreden vind ik een beetje een snelle conclusie. Het was een eerste episode dus niet iedereen kon volledig aan bod komen. Ik denk ook dat hij zich nu even wat afwachtend opstelt tot de macht & loyaliteit duidelijk is.
LF is sowieso de aanstichter van de hele serie doordat hij Jon Arryn heeft vermoord ;). Maar de kracht van LF is dat hij juist op de achtergrond blijft maar continue kleine stapjes naar boven neemt?! Het leuke aan hem is juist dat je achteraf hoort hoe hij het allemaal gepland heeft. Maar zoals zo vaak hebben mensen gewoon geen geduld en willen meteen actie zien van hun favoriete poppetje! Ik vind persoonlijk dat het tempo al veel te hoog ligt. In vergelijking met seizoen 1 gebeurt er zo veel in zo'n korte tijd. Erg jammer, want de serie verdient meer diepgang.
markdm schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:34:
[...]

spoiler:
Jon en Littlefinger bij het graf van Lyanna Stark, we wisten dat dit ging komen door de trailer maar fijn dat het al in de tweede aflevering gebeurt. Ik verwacht eigenlijk dat Littlefinger aan Jon vertelt wie zijn echte ouders zijn. Ik vraag me echter wel af hoe Littlefinger dit kan weten, er waren maar een paar man bij The Tower of Joy en waarschijnlijk waren de enige overlevende Jon, Ned, Howland Reed en een dienstmeisje. Hier kan niet echt heel veel gelekt zijn naar Littlefinger.
spoiler:
Ben sowieso benieuwd of we Howland Reed nog gaan tegenkomen. Het moet haast wel. Al kan ik me voorstellen dat ze hem in serie overslaan en dat we hem alleen nog in de boeken gaan zien

[ Voor 26% gewijzigd door MrFl0ppY op 21-07-2017 16:11 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
MrFl0ppY schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:09:
[...]

LF is sowieso de aanstichter van de hele serie doordat hij Jon Arryn heeft vermoord ;). Maar de kracht van LF is dat hij juist op de achtergrond blijft maar continue kleine stapjes naar boven neemt?! Het leuke aan hem is juist dat je achteraf hoort hoe hij het allemaal gepland heeft. Maar zoals zo vaak hebben mensen gewoon geen geduld en willen meteen actie zien van hun favoriete poppetje! Ik vind persoonlijk dat het tempo al veel te hoog ligt. In vergelijking met seizoen 1 gebeurt er zo veel in zo'n korte tijd. Erg jammer, want de serie verdient meer diepgang.

[...]

spoiler:
Ben sowieso benieuwd of we Howland Reed nog gaan tegenkomen. Het moet haast wel. Al kan ik me voorstellen dat ze hem in serie overslaan en dat we hem alleen nog in de boeken gaan zien
Als je kijkt naar de diepgang van Littlefingers plannen in season 5 moet je geen grote verwachtingen van diepgaande intrige krijgen, ik denk dat we dat al lang voorbij zijn in deze serie, dat hangt ook samen met het steeds sneller gaan van de show.
spoiler:
Ik hoop howland ook nog terug te zien, ik durf echter wel te wedden dat hij niet in de show terug komt wegens de drastische veranderingen in snelheid en detaillering. Over de boeken twijfel ik nog, zelfs verwacht ik dat Howland graag low profile speelt na wat er in Roberts Rebellion gebeurt is, hij kwam namelijk ook niet voor in The War of the Five Kings. Hij heeft geen reden om Greywater Keep uit te komen dus ik betwijfel of we hem nog zien, daarnaast is de kans ook niet groot dat iemand zomaar tegen Greywater Keep aanloopt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
markdm schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:34:
[...]

spoiler:
spoiler:
Bran heeft het gezien met zijn powers. En hij is net aangekomen bij Castle Black.
Ik gok dat hij Jon vertelt wie zijn echte ouders zijn. En dat LF hem dan gaat vertellen over Lyanna.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
RocketKoen schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:27:
[...]

spoiler:
Bran heeft het gezien met zijn powers. En hij is net aangekomen bij Castle Black.
Ik gok dat hij Jon vertelt wie zijn echte ouders zijn. En dat LF hem dan gaat vertellen over Lyanna.
spoiler:
Inderdaad, ik was vergeten dat iedereen in de show een portalgun heeft, dus het kan inderdaad makkelijk Bran zijn die Jon verteld over zijn afkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Laatst online: 11-09 16:54
Op zich vind ik het niet zo heel erg dat het aantal gelijktijdige verhaallijnen is verminderd.
Toen je per aflevering van 20 verschillende verhaallijnen enkel 2 minuutjes ontwikkeling kreeg voelde alles zo traag alsof er niet gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
markdm schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:29:
[...]

spoiler:
Inderdaad, ik was vergeten dat iedereen in de show een portalgun heeft, dus het kan inderdaad makkelijk Bran zijn die Jon verteld over zijn afkomst.
Het is geen 24 he. Een reis waar niets gebeurt moet je niet gaan uitzenden.
Daarom kan een leger in de ene aflevering op een boot stappen, en in de volgende aflevering aankomen bij Castle Black. Terwijl dat een maand reizen is.

Wat even verwarrend kan werken is dat de dingen die in 1 aflevering gebeuren, niet tegelijk hoeven te gebeuren. Als dat wel zo zou zijn dan had je ineens 5 afleveringen geen Cersei. En dan 2 afleveringen met alleen maar Cersei.
In plaats daarvan knippen ze de verhaallijnen op in kortere stukjes. En dan wisselen ze het wat af. Zolang de raakpunten in het verhaal maar goed blijven staan kan dat gewoon.
ArgantosNL schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:29:
Op zich vind ik het niet zo heel erg dat het aantal gelijktijdige verhaallijnen is verminderd.
Dat is ook een manier om te zeggen dat de halve cast al dood is :P

[ Voor 12% gewijzigd door RocketKoen op 21-07-2017 16:38 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Laatst online: 11-09 16:54
RocketKoen schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:37:

[...]
Dat is ook een manier om te zeggen dat de halve cast al dood is :P
Er zijn ook mensen bij elkaar gekomen. Niet alleen uit uitdunnen van de cast is de oorzaak.
Er zit nu gewoon meer schot in de zaak en er gebeurt weer iets i.p.v Soap niveau ontwikkeling in het verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
YouTube: Game of Thrones: Season 7 - Trailer #3 (NEW footage, spoilers) (SD 7... Er is een nieuwe trailer opgedoken over de komende 2 afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
En hij is alweer down. Was blijkbaar niet officieel

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
RocketKoen schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:14:
[...]

En hij is alweer down. Was blijkbaar niet officieel
YouTube: Game Of Thrones Season 7 Episode 2 Comic Con Trailer Breakdown

Met breakdown erbij. Zelfde trailer. Schijnt bij de release van de comiccon te horen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Vond de eerste aflevering redelijk tegenvallen (veel herhaling), maar misschien moet ik er weer een beetje inkomen :P

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

De eerste ep van S7 ook gezien nu, maar toch maar even S6 eerst terugkijken.
Ben wel heel benieuwd hoe alles gaat verlopen.
Zie iedereen hier allerlei theorien opschrijven, maar zelf vind ik het veel relaxter om gewoon te kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
ArgantosNL schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:29:
Toen je per aflevering van 20 verschillende verhaallijnen enkel 2 minuutjes ontwikkeling kreeg voelde alles zo traag alsof er niet gebeurde.
Dat is (in mijn beleving) sowieso nooit gedaan bij GoT. Nu er wat minder personages zijn krijgt vrijwel ieder belangrijk personage screen time, waar het voorheen zo was dat je pakweg de helft van de personages te zien kreeg in de ene aflevering en de andere helft in de volgende aflevering.

Toen ik met huisgenoten keek viel het vaak zelfs op dat als je in een week Bran zag, dat hij de volgende aflevering er gegarandeerd niet in zit en dan vaak de aflevering daarna weer terug in beeld kwam.

Naar mijn mening heeft GoT juist de meeste personages altijd precies genoeg screen time gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:43

Goverman

not loaded

walteij schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:11:
@Tsurany en @RocketKoen
Littlefinger zit momenteel niet met zijn complete leger in de Vale, maar in Winterfell.
Daarnaast is de Vale vanuit land inderdaad onneembaar (geen enkel leger is het gelukt om de bloody gate in te nemen, laat staan the Eyrie te belegeren), vanuit de kust zijn ze zeker wel kwetsbaar. En er zijn momenteel twee vrij grote vloten aan de oostkant van Westeros actief. Als LF dus een verkeerde beslissing maakt, zou er zomaar een D-Day in de Vale plaats kunnen gaan vinden (maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk).

LF is alleen iemand die nooit op maar 1 paard wed. Hij heeft altijd meerdere ijzers in het vuur zullen we maar zeggen. Als het ene plannetje mislukt, lukt daarbij een ander plan. Dat is tot nu toe iedere keer nog goed gegaan.
Het probleem is alleen dat zijn mogelijkheden nu beperkt worden. Hij heeft zich openlijk aangesloten bij het noorden, door hen te helpen Ramsay te verslaan en Winterfell in te nemen.
De rest weet dat het leger uit de Vale heeft geholpen. Cersei heeft LF daar zelf naartoe gestuurd, om dat leger aan haar kant te krijgen. Zij weet nu dus dat hij haar verraden heeft.
Dus LF kan al niet meer terug naar Kingslanding, zolang Cersei daar regeert. Naar Harrenhall gaan (wat feitelijk zijn zetel is) zit er ook niet in, want dan zal hij gegarandeerd aangevallen worden door Cersei.

Eigenlijk heeft LF nog maar 2 mogelijkheden:
1) Bij het Noorden blijven en hopen/bidden dat Jon en Sansa er nooit achterkomen dat LF Ned heeft verraden (waarmee tenslotte het hele gezeik écht is begonnen)
2) Teruggaan naar de Vale en hopen dat iedereen hem met rust laat.

Bij optie 2 verraad hij feitelijk het gehele Noorden (en eigenlijk ook de gehele mensheid), omdat hij (en de Vale Lords) bewust zijn gemaakt van de dreiging achter de Muur. De Vale Lords zullen hem hier dus waarschijnlijk niet in ondersteunen en zonder leger in de Vale is LF daar net zo kwetsbaar als in Harrenhall.

Het enige dat LF dus effectief kan doen, is in het Noorden blijven en daar tweestrijd proberen te zaaien (iets dat makkelijker zal gaan, zodra Jon aangeeft dat hij met Daenarys een samenwerking wil aangaan).
Ik denk dat een alliantie tussen Jon Snow en Dany nog wel eens zou kunnen werken. Dany wordt ondersteund door Tyrion en die is getrouwd (geweest) met Sansa. Hoewel dat huwelijk gedwongen was, was het geen slecht huwelijk. Tyrion beloofde altijd netjes te zijn tegen Sansa en dat deed hij ook. Er is op zich dus geen reden voor Sansa om Tyrion te haten. Dat biedt dus ruimte om te praten over een alliantie.

Verder denk ik dat Dany, Jon en Tyrion alledrie afstammelingen van Raeghar Targareyan zijn. Dany is duidelijk, Jon via Lyanna en Tyrion via de vrouw van Tywin. Tywin heeft Tyrionnaktijd gehaat, hoewel hij met afstand de slimste van de drie Lannisters is. Tywin liet hem alleen leven, omdat hij niet kon bewijzen dat Tyrion NIET zijn zoon was. Dat impliceert echter dat Tywin dat dus WEL wist. En dat roept de vraag op wie dan de vader van Tyrion is. Ik denk dat dat Raeghar Targareyan is. En het kan ook, immers, de Lannisters dienden de Tarfareyans en Tywin was (dacht ik) Hand of the king van Raeghar. Dus contact is mogelijk.

En... Tyrion kon de draken van Dany benaderen zonder geroosterd te worden... I rest my case 8)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koennnnnn
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-01-2022
Goverman schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 23:28:
[...]

Verder denk ik dat Dany, Jon en Tyrion alledrie afstammelingen van Raeghar Targareyan zijn. Dany is duidelijk, Jon via Lyanna en Tyrion via de vrouw van Tywin. Tywin heeft Tyrionnaktijd gehaat, hoewel hij met afstand de slimste van de drie Lannisters is. Tywin liet hem alleen leven, omdat hij niet kon bewijzen dat Tyrion NIET zijn zoon was. Dat impliceert echter dat Tywin dat dus WEL wist. En dat roept de vraag op wie dan de vader van Tyrion is. Ik denk dat dat Raeghar Targareyan is. En het kan ook, immers, de Lannisters dienden de Tarfareyans en Tywin was (dacht ik) Hand of the king van Raeghar. Dus contact is mogelijk.
spoiler:
Het gerucht gaat dat Tyrion de zoon is van Aerys II Targaryen (The mad king en vader van Dany), die zou een oogje hebben gehad op Joanna Lannister (de vrouw van Tywin). Maar we zullen het nog wel zien! :)

Trouwens, Rhaeger was geen koning, dat was zijn vader Aerys II Targaryen. Tywin was inderdaad hand of the King van Aerys.

[ Voor 5% gewijzigd door Koennnnnn op 21-07-2017 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Nu ook op het officiele youtube kanaal:

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

RocketKoen schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 23:40:
[video]
Wow! Major spoilers! Maar komende (twee?) aflevering belooft zo te zien een spektakel te worden!

spoiler:
- Clash tussen Lannisters en Daney
- Het noorden dat Targareyen niet vertrouwt
- LF die een rol voor zichzelf opeist
- Invasie van Kingslanding?

Ben wel lekker gehyped nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Koennnnnn schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 23:36:
[...]

spoiler:
Het gerucht gaat dat Tyrion de zoon is van Aerys II Targaryen (The mad king en vader van Dany), die zou een oogje hebben gehad op Joanna Lannister (de vrouw van Tywin). Maar we zullen het nog wel zien! :)

Trouwens, Rhaeger was geen koning, dat was zijn vader Aerys II Targaryen. Tywin was inderdaad hand of the King van Aerys.
:F haal ik toch weer een paar namen door elkaar... Rhaegar is de broer van Dany natuurlijk een Aerys was de mad king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Flimovic schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 23:46:
[...]

Wow! Major spoilers! Maar komende (twee?) aflevering belooft zo te zien een spektakel te worden!

spoiler:

Nou, nou, de trailers zetten je vaker op het verkeerde been heb ;)
spoiler:
- Melissandre bij Dany?
- een debat over of een alliantie tussen Dany en het noorden mogelijk is...
- LF probeert Sansa te bewerken?

Ik heb er in ieder geval weer zijn in!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Komende 2 aflevering zullen gewoon opbouw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Flimovic schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 23:46:
[...]

spoiler:

Ik zou het geen spoilers noemen. Teasers is een beter woord. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:42
Nieuwevolger schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 01:13:
Komende 2 aflevering zullen gewoon opbouw zijn.
Nou, ik heb een video zien voorspellen (een video van een van die meelifters op de populariteit) dat deze 2e afl. al de battle tussen de 2 vloten zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
MrFl0ppY schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:09:
[...]

[...]

spoiler:
Helemaal mee eens.

Wbt tempo van de serie, je ziet nu ook een verschil tussen mensen die de serie kijken voor het diepgaande verhaal (zoals het nog in s1~3 was) en 'gewone' serie kijkers*. Beide groepen reageren heel anders op de eerste episode en de aanpak ervan.

spoiler:
Howland reed was toch the High Sparrow ;) Dan komen we hem niet meer tegen...

Overigens hadden ze van mij wel mogen openen met de 'aftermath' van de wildfire explosie. In zo'n wereld lijkt me dat wel een gebeurtenis van formaat, net zoiets als hier een atoombom. Had ook perfect aangesloten bij de recap die aan het begin zat...

*Niet beledigend bedoeld, ik volg ook de marvel films/series, maar heb nog nooit een comic gelezen of me verder verdiept op het internet. Daarvoor ben ik dus een 'gewone' kijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:54
RocketKoen schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 23:40:
[video]
Voor de mensen die willen weten wat het cadeautje van rockstar piraat Euron Greyjoy is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
pfff net die nieuwe preview gezien van de 'rest' van het seizoen...ongeloofelijk veel zin in.

Veel gevechten tussen de 'clans'

Die littlefinger die natuurlijk op Sansa gaat inpraten etc om ze volgens mij tegen Jon op te zetten....

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
"Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
"

De meesten posters zetten de trailer/preview zaken reeds in spoiler tags, maar af en toe glipt er toch nog eentje tussendoor. Zou iedereen erop willen letten alle zaken welke geen deel uit maken van de reeds uitgezonden afleveringen in spoiler tags te plaatsen?

Alvast bedankt, en ga vooral door met de leuke discussies d:)b

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

chengbondkwok schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 13:04:
[...]

Voor de mensen die willen weten wat het cadeautje van rockstar piraat Euron Greyjoy is:
spoiler:
Is dat Tyrion? Kan het niet goed zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Het San Diego Comic Con Panel:

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

Zo, net terug van korte vakantie. Eerst de "Story so far" maar even kijken ; ik ben goed los ... en morgen ep.2 al weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:24
Zo, de reviews van Preston Jacobs zijn er ook weer... gelukkig maar, om een beetje tegengewicht te bieden met zijn kritische, maar vaak correcte analyses van alles wat niet klopt aan GoT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Flimovic schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 17:42:
[...]

spoiler:
Is dat Tyrion? Kan het niet goed zien
spoiler:
Bij foto 1 staat "Euron dragging Yara through the streets." bij foto 2 staat "Euron presenting his gift(s), Ellaria Sand and Yara Greyjoy."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:18
spoiler:
Theon..... /Facepalm

(wel super geacteerd overigens, Emmy worthy.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Bartosy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 04:07:
spoiler:
Theon..... /Facepalm

(wel super geacteerd overigens, Emmy worthy.)
spoiler:
Ach... wat had ie anders moeten doen? Maakte geen schijn van kans meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
segil schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:58:
Zo, de reviews van Preston Jacobs zijn er ook weer... gelukkig maar, om een beetje tegengewicht te bieden met zijn kritische, maar vaak correcte analyses van alles wat niet klopt aan GoT.
Preston Jacobs heeft inderdaad veel goede kritische analyses, maar correct durf ik al zijn video's niet te noemen.
In zijn theoriën komt hij vaak met niet-bewezen dingen, welke hij later weer gebruikt (alt feit) om andere dingen te onderbouwen. 80% van zijn theoriën zijn op drijfzand gebouwd.

Pagina: 1 ... 4 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic