Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

:9
Gekkenhuis schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:42:
[...]

Volgens mij was daar wel een foutje mee gemaakt. In Winterfell krijgt Wun Wun een pijl in zijn rechteroog door Ramsey Bolton. In de scene met de White Walkers mist hij zijn linkeroog. Beetje jammer :P
Das natuurlijk niet Wun Wun. Die is bij Winterfell overleden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
spoiler:
zag the hound in het vuur nou dat de whitewalkers via de zijkant van de muur langs de muur konden komen?

Vette aflevering geweldige opening nu weer wachten tot volgende week

Ik heb een humax box 2101 stond de aflevering online erbij

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koennnnnn
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-01-2022
Gekkenhuis schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:42:
[...]

Volgens mij was daar wel een foutje mee gemaakt. In Winterfell krijgt Wun Wun een pijl in zijn rechteroog door Ramsey Bolton. In de scene met de White Walkers mist hij zijn linkeroog. Beetje jammer :P
Het is dan ook niet Wun Wun die je bij de White Walkers ziet, maar een "soortegenoot". Wun Wun is inderdaad in Winterfell gestorven en is (nog) geen deel van het White Walkers army ;)
The_Worst schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:42:
Mooie aflevering. Breekt wel iets met de voorgaande seizoenen door sommige scènes wat luchtiger te brengen, Sam in Citadel. Wat overigens niet verkeerd is.
Inderdaad, de stijl waarin de dagelijkse sleur van Sam werd laten zien was niet hoe GoT's camerawerk meestal is. Dit deed me meer denken aan BB of BCS ;). Echter liet het wel mooi zien dat bij de Maesters (letterlijk) genoeg shit gedaan moet worden...

[ Voor 34% gewijzigd door Koennnnnn op 17-07-2017 22:49 . Reden: Typo,en was te langzaam :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Wii4all schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:44:
Ik hoop dat ze ook in de ziggo app komen voor ios, anders kan ik tijdens mijn vakantie niet verder kijken...

Eigenlijk triest dat ik hieraan denk, maar ach, het is wel game of thrones

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 17-07-2017 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:27
'The north remembers'

Dit is nu al een mooi seizoen :+

Alleen die vage zingende soldaat, moest dat nou? :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 11:27
Anoniem: 738905 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:49:
[...]

Ik hoop dat ze ook in de ziggo app komen voor ios, anders kan ik tijdens mijn vakantie niet verder kijken...

Die is er gewoon hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:44
Hmm, even epi kijken, al intro gezien net, wtf is ermet de intro (muziek) gebeurd, vind hem opeens stukken minder mooi dan ik gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Verbaas me er erover dat ziggo na zo'n lange reclame campagne er niet toe in staat is het product te leveren waarvoor ze reclame maken.

Hij is hier nog altijd niet te vinden in de ziggo go app.

Betalen voor content en wederom slechte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Anoniem: 738905 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:49:
[...]

Het is maar de vraag of zulke diensten in het buitenland het doen. (Heb er natuurlijk allang over nagedacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar moet ik precies kijken in de app? Ik zie alleen seizoen 1 t/m 6 namelijk staan. Komt hij daar er niet bij, maar op een andere plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Pandemic schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:08:
Verbaas me er erover dat ziggo na zo'n lange reclame campagne er niet toe in staat is het product te leveren waarvoor ze reclame maken.

Hij is hier nog altijd niet te vinden in de ziggo go app.

Betalen voor content en wederom slechte service.
Had vanaf het begin dat al meteen rekening mee gehouden dat dit ging gebeuren, drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maar daar is de aflevering nog niet... in de iOS app.
legaal, illegaal... buiten die discussie om is het gewoon één grote fail van Ziggo.
Zeg dan gewoon dinsdagochtend staat ie online. Underpromise, overdeliver...marketing 101.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
readytoflow schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:10:
Maar daar is de aflevering nog niet... in de iOS app.
legaal, illegaal... buiten die discussie om is het gewoon één grote fail van Ziggo.
Zeg dan gewoon dinsdagochtend staat ie online. Underpromise, overdeliver...marketing 101.
Ik kon hem in de oude ios horizon app net even zien staan. Maar daar is hij nu weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zou maar van KPN of waar dan ook overgestapt zijn naar Ziggo om game of thrones te kijken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 08-07 11:27
Anoniem: 738905 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:08:
[...]

waar moet ik precies kijken in de app? Ik zie alleen seizoen 1 t/m 6 namelijk staan. Komt hij daar er niet bij, maar op een andere plek?
Sorry verkeerd gelezen, dacht dat je de app zelf bedoelde :-) bij mij staat hij er inderdaad ook niet bij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik snap de frustratie over Ziggo, maar kunnen we daar geen apart topic voor openen, het is leuker om dit topic te houden over de discussie rondom GoT en niet de discussie of de aflevering wel/niet bij Ziggo te bekijken is lijkt me.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die banner aan het einde, van welk huis was die? Die Daenerys naar beneden trok? En nog een vraag:
Dat kasteel waar ze nu is, dat zit toch in aflevering 1 van seizoen 1 en daar is ze toch opgegroeid?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 17-07-2017 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
Anoniem: 738905 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:16:
Die banner aan het einde, van welk huis was die? Die Daenerys naar beneden trok? En nog een vraag:
Dat kasteel waar ze nu is, dat zit toch in aflevering 1 van seizoen 1 en daar is ze toch opgegroeid?
Dragonstone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-07 08:46

Lye

Die banner aan het einde, van welk huis was die? Die Daenerys naar beneden trok?
Huis Baratheon, Van Stannis om precies te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar is ze toch opgegroeid? Ik dacht al dat het dragonstone was door de naam van de episode en ik herkende die bootjes die op die tafel lagen. Weet je ook welke aflevering dit voor het eerst te zien was? Ik meen aflevering 1 van seizoen 1, maar misschien weet jij het nog? Scheelt heel wat zoekwerk.

Sowieso ga ik alles opnieuw kijken, maar ik wacht even tot de serie ten einde is. En dan in de wintermaanden elke dag ofzo een aflevering of twee zien, denk dat er dan nog veel boven water komt wat ik nu gemist heb.

Verder hoop ik dat er echt een goede encylcopedie van uitkomt, van meerdere series zoals Lost en Fringe heb ik die en dat is wel een aanwinst voor mijn kast. Ik heb al wel veel game of thrones boeken per seizoen, maar een geheel dik boek met foto's en kostuums en alles zou het afmaken. Kan je alles nog eens nakijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 17-07-2017 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koennnnnn
Niet opgegroeid, maar wel geboren. Ze is daar geboren tijdens Robberts Rebellion, en vanaf daar gevlucht naar Essos (Pentos) nadat Robbert de troon had overgenomen van de Targaryens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is ze dan in Pentos opgegroeid? Heb je notebene alle boeken gelezen en de serie gezien en ben ik dat kwijt :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koennnnnn
Anoniem: 738905 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:25:
Is ze dan in Pentos opgegroeid? Heb je notebene alle boeken gelezen en de serie gezien en ben ik dat kwijt :X
Ze is samen met William Tell (loyale bannerman van de Targaeryens) en haar broer (Viserys) naar Essos gevlucht en heeft daar jaren "ondergedoken" gezeten in de free cities. In de serie begint Dany's verhaallijn in Pentos waar ze bij Illerio Mopatis woont, voordat ze wordt uitgehuwlijkt aan Khal Drogo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik heb alles weer helder, ik kan er weer een seizoen tegenaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:24
The North remembers.
Heerlijk. Gelijk het hoogtepunt van de aflevering. Met een goede tweede, the Hound. Heerlijke dialogen van die man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Hij staat nu online op ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-07 11:06
Begin was snel voorspelbaar. Wist het al op het moment dat ze dat meisje niet liet drinken..Misschien komt dat toch omdat George waarschijnlijk alleen de grote lijnen schrijft waaraan de schrijvers zich moeten houden(denk ik). Voor de rest was de episode wel okay maar een beetje traag imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-07 10:50

SaN

Bartosy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 00:13:
Begin was snel voorspelbaar. Wist het al op het moment dat ze dat meisje niet liet drinken..Misschien komt dat toch omdat George waarschijnlijk alleen de grote lijnen schrijft waaraan de schrijvers zich moeten houden(denk ik). Voor de rest was de episode wel okay maar een beetje traag imo.
Dat vind ik niet zo snel. Zo gauw die Walter Frey levend in beeld kwam met zijn wijn was het toch al duidelijk. Ik weet niet hoe ze daar een verrassing van hadden moeten maken.

Ik vond het wel een mooie aflevering. Ben vooral benieuwd naar wat er gaat gebeuren tussen Cersei en Jaimie. Ik denk dat Jaimie zijn zus zal moeten gaan afremmen. Lees, vermoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
SaN schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 00:20:
[...]

Dat vind ik niet zo snel. Zo gauw die Walter Frey levend in beeld kwam met zijn wijn was het toch al duidelijk. Ik weet niet hoe ze daar een verrassing van hadden moeten maken.

Ik vond het wel een mooie aflevering. Ben vooral benieuwd naar wat er gaat gebeuren tussen Cersei en Jaimie. Ik denk dat Jaimie zijn zus zal moeten gaan afremmen. Lees, vermoorden.
Ja en nee hele begin zat vol met flashbacks geloof ik. Hoe dan ook het was behoorlijk voorspelbaar wat er ging gebeuren .

Ja dat was ook voorspelt dat ze door haar kleine broertje vermoord zal worden.. Jamie was waarschijnlijk naar haar gekomen natuurlijk ziet iedereen Tyrion natuurlijk als kleine broertje maar dat is voor de hand liggend.

Jamie zie je gaandeweg door de serie ook steeds meer menselijker worden. Begin was hij echt een arrogante kwal maar door de serie heen en door al zijn ontberingen wordt hij toch nog een heel goed mens uiteindelijk. Cersei wordt steeds slechter en gekker

[ Voor 34% gewijzigd door Bartosy op 18-07-2017 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
miicker schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:35:
Ik denk trouwens dat Euron Greyjoy de nieuwe Ramsey/Joffrey gaat worden. Na het verdwijnen van Joffrey uit de serie (of eigenlijk vlak daarvoor al) was Ramsey in opkomst, nu komt daar Euron, die waarschijnlijk iets gaat doen wat het gross van de GoT fans niet heel leuk vind waardoor Cersei met hem gaat trouwen.
Ik hoop altijd maar dat vier personages blijven leven: John Snow (Targaryan), Arya Stark, Deanarys Targaryen en Tyrion Lannistor. Verder zou ik het erg jammer vinden als the Hound, Bran, Jamie of Briënne dood zou gaan. Daar zou ik nog wel mee kunnen leven. Alhoewel ik denk dat de rol van Bran nog lang niet voorbij is, dus daar maak ik me dan ook minder zorgen om.
Sansa geen speciaal plekje bij jou? Denk dat haar leergangen bij Cersei nog wel ns van pas kunnen komen.

Wat mij nog meest opviel deze afl. iets totaal onbelangrijks, maar goed......die lever, die opgezette lever dus, die was grooot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:18

Mx. Alba

hen/die/zij

Er kan nog wel een clash komen tussen Jon en Sansa denk ik. Jon is heel ouderwets: honour and duty... Sansa is door Cersei en Littlefinger aardig overgehaald naar de Dark Side en speelt meer de Game of Thrones. Dat kan haast niet goed blijven gaan tussen die twee.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 00:26:
[...]

Sansa geen speciaal plekje bij jou? Denk dat haar leergangen bij Cersei nog wel ns van pas kunnen komen.

Wat mij nog meest opviel deze afl. iets totaal onbelangrijks, maar goed......die lever, die opgezette lever dus, die was grooot.
Die was ik even vergeten ja :o
Mx. Alba schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 00:28:
Er kan nog wel een clash komen tussen Jon en Sansa denk ik. Jon is heel ouderwets: honour and duty... Sansa is door Cersei en Littlefinger aardig overgehaald naar de Dark Side en speelt meer de Game of Thrones. Dat kan haast niet goed blijven gaan tussen die twee.
Dat lag er wel erg dik bovenop afgelopen aflevering vond ik. En volgens mij is dat precies wat Litlle Finger wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:50
Wii4all schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:44:
spoiler:
zag the hound in het vuur nou dat de whitewalkers via de zijkant van de muur langs de muur konden komen?

Vette aflevering geweldige opening nu weer wachten tot volgende week

Ik denk dat het water gewoon bevriest en daardoor alle whitewalkers voorbij de muur kunnen.
Tevens, als de zee gedeeltelijk bevriest, heb je ook niks meer aan al die schepen van iedereen :) .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
Mx. Alba schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 00:28:
Denk dat John de broek nu aanheeft en Sansa niet zoveel te zeggen meer heeft. Al de bannermannen hebben zich al een King snow verbonden.. maar ja denk dat uiteindelijk Tyrion ook op een draak gaat rijden(goud) en John dood gaat op het laatst nadat hij de wereld gered heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat er iets zwaar onverwacht gaat gebeuren, bijvoorbeeld dat cersei een draak ofzo weet te doden dit seizoen, zodat de white walkers aan de winnende hand lijken als volgend seizoen begint. Aangezien de white walkers geen schein van kans hebben tegen vliegende vuurspugende beesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14

Vuvuzela

My spire is forming

Wat mij onduidelijk is (spoiler). Vannacht stream gezien zonder subs. Maar zegt Frey nou dat het de 2e feest is in a fortnight? De red wedding was toch al veel langer geleden.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Waar was dat dat die White Walkers en cs de Wall passeerden, wat werd gezien in dat vuur door Clegane? Dat moet (in de zee bij) Westwatch by the Bridge zijn geweest, dat is 'n onbemand kasteel, Eastwatch by the Sea is wel bemand...

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 18-07-2017 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:45

SomerenV

It's something!

Vuvuzela schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 01:09:
Wat mij onduidelijk is (spoiler). Vannacht stream gezien zonder subs. Maar zegt Frey nou dat het de 2e feest is in a fortnight? De red wedding was toch al veel langer geleden.
Het vorige feestmaal vond plaats in seizoen 6. Dat was waar Arya hem vermoorde. En een fortnight is 14 dagen, dus het is het tweede feestmaal in twee weken. Overigens een prima eerste aflevering. Even alle verhalen van het nieuwe seizoen opstarten. Voelde voor mij heel erg als een intro. Nieuw seizoen, even de basis leggen zodat er daarna over gegaan kan worden op de orde van de dag.

Jon heeft iedereen bij elkaar gekregen en ligt een beetje in de clinche met Sansa. Little Finger wordt min of meer buiten spel gezet door Sansa. The Hound op pad met de Nameless Bannermen (of hoe ze ook heten). Daenarys aangekomen bij Dragon Stone. Cercei compleet gestoord en Jaimy die 't allemaal niet vertrouwd. Arya gaat verder op haar moordtocht en de kleine Stark (ben z'n naam even kwijt) is veilig aangekomen bij Castle Black. Sam gaat verder de boeken in en we zien nog wat personages de revue passeren. Nu weten we weer waar iedereen 'staat' in de serie en dat is een perfect begin als je 't mij vraagt. Laat de ellende nu maar losbarsten _/-\o_

[ Voor 51% gewijzigd door SomerenV op 18-07-2017 01:44 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 22:16
Iva Wonderbush schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:36:
[...]

De draken, white walkers, wargs, giants etc. zijn wel geloofwaardig :P?
Dat is ook altijd hetzelfde, als het over fantasy gaat mag je het niet over geloofwaardigheid hebben. Arya heeft veel aangeleerde skills maar @Mandrake466 vind stem vervormen dan iets te ver gezocht. Dat kan toch? Arya heeft geen magische stembanden oid, dus lijkt me een redelijke redenering.

Zelf vind ik die stem nog wel te doen. Kijk maar wat Andy Serkis met een Smeagol/Gollum stem kan. Als ik aan het kijken ben vind ik het nog wel toelaatbaar, maar als je even nadenkt over zo'n faceswap is dat best ver gezocht. Dat gezicht heeft ze in de afgelopen dag eraf gehaald, blijkbaar geprepareerd, en dan ziet het er zo realistisch uit...

Buitenom dat, weer wel een prachtig begin. Goed om Arya wraak te zien nemen. Ben benieuwd naar het vervolg. Merk nu wel dat de boeken en de eerdere seizoenen wel lang geleden zijn...

Oh en dit dacht ik ook:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZvujLre.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Jogai op 18-07-2017 02:08 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-07 13:21

Qu3st

Jogai schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 01:45:
[...]

Dat is ook altijd hetzelfde, als het over fantasy gaat mag je het niet over geloofwaardigheid hebben. Arya heeft veel aangeleerde skills maar @Mandrake466 vind stem vervormen dan iets te ver gezocht. Dat kan toch? Arya heeft geen magische stembanden oid, dus lijkt me een redelijke redenering.

Zelf vind ik die stem nog wel te doen. Kijk maar wat Andy Serkis met een Smeagol/Gollum stem kan. Als ik aan het kijken ben vind ik het nog wel toelaatbaar, maar als je even nadenkt over zo'n faceswap is dat best ver gezocht. Dat gezicht heeft ze in de afgelopen dag eraf gehaald, blijkbaar geprepareerd, en dan ziet het er zo realistisch uit...

Buitenom dat, weer wel een prachtig begin. Goed om Arya wraak te zien nemen. Ben benieuwd naar het vervolg. Merk nu wel dat de boeken en de eerdere seizoenen wel lang geleden zijn...

Oh en dit dacht ik ook:
[afbeelding]
Alle Faceless Men spreken met de stem van degene die ze op dat moment zijn, dus is helemaal niet dat ze magische stembanden heeft oid. Ze is op dat moment Lord Frey dus spreekt met zijn stem.
En nee Ayra is geen Faceless Men, maar ze heeft wel alles geleerd van ze. Ze was klaar om 'No One' te worden, maar koos ervoor om Arya Stark te blijven.

[ Voor 6% gewijzigd door Qu3st op 18-07-2017 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Vuvuzela schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 01:09:
Een fortnight is twee weken he.

Ik weet niet of ik 't nou nodig vond dat Ed Sheeran er in zat :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Joosie200 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:57:
[...]

Ser Jorah 'Friendzone' Mormont. De gast die weggestuurd was door zowel Robert Baratheon, toen ging spioneren bij Khaleesi in de hoop een koninklijk pardon te krijgen. Werd door Daenerys net zo goed weggestuurd toen bleek dat ie greyscale had. Nu zit ie dus bij Sam in the Citadel gevangen in quarantaine.
Hij ging vrijwillig weg met grayscale ná dat hij terug in Daenerys gratie was. Ze wilde dat hij bleef. Dat was eind vorig seizoen :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-07 16:41
Oh en dit dacht ik ook:
[afbeelding]
[/quote]

ik dacht precies hetzelfde!! :*)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-07 15:51
SaN schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 00:20:
[...]

Ik gok op een herhaling van de mad-king historie (maar dan met een mad queen die ook nog eens zijn zus en ex is).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07 14:24

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Leuke eerste aflevering. Toen Arya de gehele Frey-familie uitmoordde verwacht ik dat het een aflevering vol spektakel ging worden, maar dat bleek uiteindelijk mee/tegen te vallen. Was wel een mooie actie :)
Verder lijkt het me dat Euron nog een hele belangrijke rol gaat spelen. Ik vond de dialoog tussen hem en Cersei erg sterk. Euron laat zien dat hij minstens zo'n badass is als Cersei. Aangezie de serie tegenwoordig duidelijk in het standje overdrive staat, lijkt het me dat we vooral nog hoofdverhaallijnen in de serie te zien krijgen. Euron past in dat plaatje en zorgt voor balans in de machtsverhoudingen in Westeros. Spektakel gegarandeerd!
Ik kreeg gister het vermoeden dat de Hound verantwoordelijk was voor de dood van de man en het meisje. Waren dat de man en het meisje waar Arya en hij een keer onderdak hebben gekregen? De man boodt hem toen een baan aan. Bescherming in ruil voor een eerlijk loon. Vervolgens beroofde de Hound hen aangezien ze de winter toch niet zouden overleven zonder bescherming.

Anyway, erg gaaf om weer nieuwe dingen te zien van GoT. Kan niet wachten tot volgende week!

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:51

-tom-562

Oliesjeik

Flimovic schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:48:
Leuke eerste aflevering. Toen Arya de gehele Frey-familie uitmoordde verwacht ik dat het een aflevering vol spektakel ging worden, maar dat bleek uiteindelijk mee/tegen te vallen. Was wel een mooie actie :)
Verder lijkt het me dat Euron nog een hele belangrijke rol gaat spelen. Ik vond de dialoog tussen hem en Cersei erg sterk. Euron laat zien dat hij minstens zo'n badass is als Cersei. Aangezie de serie tegenwoordig duidelijk in het standje overdrive staat, lijkt het me dat we vooral nog hoofdverhaallijnen in de serie te zien krijgen. Euron past in dat plaatje en zorgt voor balans in de machtsverhoudingen in Westeros. Spektakel gegarandeerd!
Ik kreeg gister het vermoeden dat de Hound verantwoordelijk was voor de dood van de man en het meisje. Waren dat de man en het meisje waar Arya en hij een keer onderdak hebben gekregen? De man boodt hem toen een baan aan. Bescherming in ruil voor een eerlijk loon. Vervolgens beroofde de Hound hen aangezien ze de winter toch niet zouden overleven zonder bescherming.

Anyway, erg gaaf om weer nieuwe dingen te zien van GoT. Kan niet wachten tot volgende week!
Jup, volgens mij zie je dat ook nog in de flashback voor het begin van de aflevering, dan zegt hij ook iets van 'I've hidden some gold' o.i.d.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:12
Al met al een goede start voor seizoen 7 naar mijn mening.

Ik vond zelf vooral Sam's verhaal wel mooi uitgebeeld :r

Persoonlijk denk ik dat Sansa uiteindelijk Winterfell overneemt wanneer John met Daenerys samenkomt.
Daenerys heeft niet voor niets haar vriendje thuis gelaten. Het huwelijk is dé manier om allianties te sluiten. John heeft inmiddels een hoop mensen achter hem staan. *Dat ze 95% zeker familie van elkaar zijn is gezien de geschiedenis niet zo'n issue vermoed ik zo*
CyBeR schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 02:49:
[...]

Wellicht denkt men dat dit extra kijkers zou lokken? Daarnaast vond ik het persoonlijk niet storend.
Ik had verwacht dat ie tussen de White Walkers zou mee wandelen :+

[ Voor 29% gewijzigd door Thalaron op 18-07-2017 08:16 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

-tom-562 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:01:
[...]

Jup, volgens mij zie je dat ook nog in de flashback voor het begin van de aflevering, dan zegt hij ook iets van 'I've hidden some gold' o.i.d.
Flashback? Ik heb geen flashback gezien... waar heb je die gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:59

Ypho

Allround Nerd

Flimovic schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:13:
[...]

Was meer een kort stukje van wat er in de vorige seizoenen heeft afgespeeld. Maar dit voorstukje zat wellicht niet in alle releases.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Flimovic schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:13:
[...]

Nouja, flashback, in de 'niet Ziggo versie' O-) die ik gezien heb, zat voor de intro een korte samenvatting bestaande uit wat flashbacks/korte stukjes van de vorige seizoenen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

-tom-562 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:19:
[...]

Nouja, flashback, in de 'niet Ziggo versie' O-) die ik gezien heb, zat voor de intro een korte samenvatting bestaande uit wat flashbacks/korte stukjes van de vorige seizoenen
Yarrrrrrr :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
WhatsappHack schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 04:20:
[...]

Hij ging vrijwillig weg met grayscale ná dat hij terug in Daenerys gratie was. Ze wilde dat hij bleef. Dat was eind vorig seizoen :P
Ze commandeerde hem om "the cure" te vinden en dan terug te komen. Lijkt me logisch om dan naar het kenniscentrum van de wereld te gaan. Helaas wordt hij in quarantaine gezet, dus dat schiet niet zo op.

Over Sam; Lijkt me toch zuur dat iedere "measter to be" onderaan de ladder moet beginnen. Dan heb je iemand die al redelijk belezen is, een opdracht heeft, en dan moet ie eerst jaren shit/soep eten/scheppen. Lijkt me niet best voor de kennisontwikkeling.

Edit: hier de flashback:

Meeste shows doen dit iedere episode 8)7, ben blij dat GoT dit niet deed. Hopelijk was dit alleen voor het begin van het seizoen.

[ Voor 13% gewijzigd door Jogai op 18-07-2017 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:12
Jogai schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:26:
[...]
Over Sam; Lijkt me toch zuur dat iedere "measter to be" onderaan de ladder moet beginnen. Dan heb je iemand die al redelijk belezen is, een opdracht heeft, en dan moet ie eerst jaren shit/soep eten/scheppen. Lijkt me niet best voor de kennisontwikkeling.
Verklaart wel waarom ze allemaal "old as fuck" zijn :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ben trouwens benieuwd of we ook nog te /zienhoren krijgen hoe het met die 'Confess. Confess' priesteres is afgelopen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bartosy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 00:22:
[...]

Ja en nee hele begin zat vol met flashbacks geloof ik. Hoe dan ook het was behoorlijk voorspelbaar wat er ging gebeuren .

Ja dat was ook voorspelt dat ze door haar kleine broertje vermoord zal worden.. Jamie was waarschijnlijk naar haar gekomen natuurlijk ziet iedereen Tyrion natuurlijk als kleine broertje maar dat is voor de hand liggend.

Jamie zie je gaandeweg door de serie ook steeds meer menselijker worden. Begin was hij echt een arrogante kwal maar door de serie heen en door al zijn ontberingen wordt hij toch nog een heel goed mens uiteindelijk. Cersei wordt steeds slechter en gekker
Van kingslayer naar kinslayer is natuurlijk maar een kleine stap :)
Sjah schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 01:30:
Waar was dat dat die White Walkers en cs de Wall passeerden, wat werd gezien in dat vuur door Clegane? Dat moet (in de zee bij) Westwatch by the Bridge zijn geweest, dat is 'n onbemand kasteel, Eastwatch by the Sea is wel bemand...
Westwatch zou logisch zijn inderdaad, maar Tormund is naar Eastwatch gestuurd dus het zou dan wel wat "overbodig" zijn om hem daarheen te sturen. Dus daar verwacht ik ook nog wel wat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:32

Chiron

Moderator Discord
Deze throwback was ook wel mooi:

Afbeeldingslocatie: https://static1.squarespace.com/static/52fc05c9e4b08fc45bd99090/t/596cd5239f74563f1f11e744/1500304684675/

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 15:37
Ik werd helemaal uit de immersie gehaald door dat pop idooltje. Geef hem dan een kapsel wat past bij de omstandigheden waar ze in zitten maar nee hij krijgt een goed gekapt koppie alsof hij vers van de stylist komt. Echt jammer vond ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Carthrax schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:11:
Ik werd helemaal uit de immersie gehaald door dat pop idooltje. Geef hem dan een kapsel wat past bij de omstandigheden waar ze in zitten maar nee hij krijgt een goed gekapt koppie alsof hij vers van de stylist komt. Echt jammer vond ik dat.
Ik vond dat groepje soldaten vooral te lief. Het is een hele rauwe wereld, zitten daar ineens een stelletje mietjes die alles delen met een vreemde. Verder vraag ik me af wat het groepje moet toevoegen aan het verhaal, maar dat kan nog komen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Carthrax schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:11:
Hij zat ook in The Bastard Executioner, voornamelijk omdat hij het intro liedje had geschreven. Daar werd ook al pijnlijk duidelijk dat hij niet kan acteren. En het probleem is ook dat hem in de serie stoppen enkel werkt als hij herkenbaar is en daardoor voelt het juist weer geforceerd aan.
Jammer dat hij niet sterker is dan z'n ego.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Flimovic schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:13:
[...]

Ik vond dat groepje soldaten vooral te lief. Het is een hele rauwe wereld, zitten daar ineens een stelletje mietjes die alles delen met een vreemde. Verder vraag ik me af wat het groepje moet toevoegen aan het verhaal, maar dat kan nog komen natuurlijk.
Inderdaad, toen de drank werd doorgegeven dacht ik al; ow ow,.. die Aria komt daar niet zonder kleerscheuren weg :Y)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Het zou ook wel hilarisch zijn als Ed Sheeran in de serie (gruwelijk) aan zijn einde komt :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 12:09

c0burn

Feed your head

Lye schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:19:
[...]

Huis Baratheon, Van Stannis om precies te zijn
Kleine toevoeging, niet van House Baratheon maar enkel van House Baratheon of Dragonstone (dus Stannis).
House Baratheon is alleen de Stag, Stannis heeft daar het brandende hart aan toegevoegd.

http://gameofthrones.wiki..._Baratheon_of_Dragonstone
Anoniem: 738905 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:22:
[...]

Daar is ze toch opgegroeid? Ik dacht al dat het dragonstone was door de naam van de episode en ik herkende die bootjes die op die tafel lagen. Weet je ook welke aflevering dit voor het eerst te zien was? Ik meen aflevering 1 van seizoen 1, maar misschien weet jij het nog? Scheelt heel wat zoekwerk.

[...]

Verder hoop ik dat er echt een goede encylcopedie van uitkomt, van meerdere series zoals Lost en Fringe heb ik die en dat is wel een aanwinst voor mijn kast. Ik heb al wel veel game of thrones boeken per seizoen, maar een geheel dik boek met foto's en kostuums en alles zou het afmaken. Kan je alles nog eens nakijken.
Stannis zelf komt voor het eerst in beeld in s02e02 "The North Remembers", de map room van Dragonstone volgens mij pas in aflevering s02e03 (en waarin Carice/Melisandre prompt haar benen spreidt op diezelfde map :9).

Die wiki pagina is wel een goede digitale encyclopedie, zonder boekspoilers, hoewel die er niet veel meer zijn denk ik.

Tot slot nog een aanrader: https://quartermaester.info/ waarop je kunt zien waar wie is op welk moment en de routes die ze hebben afgelegd. Wel in het menu bovenaan kiezen voor Episodes ipv Chapters.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Flimovic schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:13:
[...]

Mijn idee was dat dit verse recruits zijn die nog geen veldslag hebben gezien en vooral een beetje patrouilleren in de omgeving. Ik denk ook niet dat ze lang in level blijven als ze echte vijanden tegen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Ik heb weer geboeid zitten kijken gisteren.

Jammer dat we maar een glimps kregen van het dodenleger en het nog lastig inschatten blijft waar ze zich ongeveer bevinden.

Ik dacht ergens te lezen dat Ed Sheeran maar 1x voorkomt. Dat groepje is ook te aardig, klopt natuurlijk van geen kant. Er komt een vreemdeling voorbij rijden en het eerste dat je doet is eten aanbieden?? Je vraagt niet eens wie ze is, wat ze daar doet etc. En Arya is te goed van vertrouwen. Klopte in mijn beleving niet met haar karakter. Zag geen toegevoegde in die scene, behalve dat we nu weten waar ze naartoe gaat.

Dat Sansa Jon openlijk afviel was natuurlijk niet handig. Ze had van haar 'voorbeelden' kunnen afkijken hoe je dat handiger voor elkaar krijgt. Jon krijgt het nog lastig met haar. Aangemoedigd door Little Finger kan ze nog een behoorlijk obstakel worden. Wel fijn dat ze hem (nog) op flinke afstand houdt.

Bran boeit mij persoonlijk niet zo. Maar ik ben blij dat hij is aangekomen op Castle Black. Hij zal nog wel een belangrijke rol hebben.

SAM!!! Prachtig gedaan. Je moet altijd onderaan beginnen maar dit is wel echt de bodem. Moet maar weer eens een kaart gaan bekijken, want voor mijn gevoel zit Jon een heeeeeel end bij Dragonstone vandaan. Lijkt me een logistiek drama.
Ook mooi hoe ze White Walkers bagataliseren. "The wall has stood through it all. Every winter came to an end"
Wel irriteer ik me af en toe aan het lagere school niveau van sommige dialogen. There is a mountain of Dragonglass. Jon needs to know that....

Clegane vond ik mooi om te zien. Die wordt steeds menselijker. Had het huisje niet herkend, ben blij met dit forum die dit soort 'gaten' voor me opvult.

Euron is gewoon een gevaarlijke gek. Jamie ziet dat gelukkig goed, maar Cersei is niet slim. Dat wordt nog wat met haar op de troon.

Daenerys aangekomen!!! Wat een prachtig kasteel. Zonde dat het heeft leeg gestaan al die tijd. Aangezien er Jamie met Cersei besprak dat ze daar zou aankomen, had ik ergens wel een hinderlaag verwacht. Zat dus echt op het puntje van mijn stoel, hahaha Mooi gedaan!

Al met al fijn begin van het seizoen.

[ Voor 6% gewijzigd door Lauryn op 18-07-2017 10:32 . Reden: Daenerys bijna vergeten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Lauryn schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:14:
Ik heb weer geboeid zitten kijken gisteren.

Jammer dat we maar een glimps kregen van het dodenleger en het nog lastig inschatten blijft waar ze zich ongeveer bevinden.

Ik dacht ergens te lezen dat Ed Sheeran maar 1x voorkomt. Dat groepje is ook te aardig, klopt natuurlijk van geen kant. Er komt een vreemdeling voorbij rijden en het eerste dat je doet is eten aanbieden?? Je vraagt niet eens wie ze is, wat ze daar doet etc. En Arya is te goed van vertrouwen. Klopte in mijn beleving niet met haar karakter. Zag geen toegevoegde in die scene, behalve dat we nu weten waar ze naartoe gaat.

Dat Sansa Jon openlijk afviel was natuurlijk niet handig. Ze had van haar 'voorbeelden' kunnen afkijken hoe je dat handiger voor elkaar krijgt. Jon krijgt het nog lastig met haar. Aangemoedigd door Little Finger kan ze nog een behoorlijk obstakel worden. Wel fijn dat ze hem (nog) op flinke afstand houdt.

Bran boeit mij persoonlijk niet zo. Maar ik ben blij dat hij is aangekomen op Castle Black. Hij zal nog wel een belangrijke rol hebben.

SAM!!! Prachtig gedaan. Je moet altijd onderaan beginnen maar dit is wel echt de bodem. Moet maar weer eens een kaart gaan bekijken, want voor mijn gevoel zit Jon een heeeeeel end bij Dragonstone vandaan. Lijkt me een logistiek drama.
Ook mooi hoe ze White Walkers bagataliseren. "The wall has stood through it all. Every winter came to an end"
Wel irriteer ik me af en toe aan het lagere school niveau van sommige dialogen. There is a mountain of Dragonglass. Jon needs to know that....

Clegane vond ik mooi om te zien. Die wordt steeds menselijker. Had het huisje niet herkend, ben blij met dit forum die dit soort 'gaten' voor me opvult.

Euron is gewoon een gevaarlijke gek. Jamie ziet dat gelukkig goed, maar Cersei is niet slim. Dat wordt nog wat met haar op de troon.

Daenerys aangekomen!!! Wat een prachtig kasteel. Zonde dat het heeft leeg gestaan al die tijd. Aangezien er Jamie met Cersei besprak dat ze daar zou aankomen, had ik ergens wel een hinderlaag verwacht. Zat dus echt op het puntje van mijn stoel, hahaha Mooi gedaan!

Al met al fijn begin van het seizoen.
Eens met je stuk over Ed Sheeran, als hij alleen voor dit liedje in de serie zit.... Waarom?!?

En ik had wel verwacht dat Daenerys een groepje verkenners vooruit had gestuurd bij Dragonstone. Dit leek me niet helemaal veilig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14

Vuvuzela

My spire is forming

[...]

Dat was me wel duidelijk en ook m'n vraag niet :>
Dacht dat hij met feest 1 de Red wedding bedoelde maar dat is al veel langer geleden. Wat ik me van de dood van Frey herinner was dat ook niet echt een feest, behalve dat er taart was.

[ Voor 11% gewijzigd door Vuvuzela op 18-07-2017 10:50 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-07 15:57
Ik hoop dat we de White Walkers toch meer gaan zien dan in de vorige seizoenen, ze komen meestal enkel in 1 aflevering voor en meestal zitten ze inderdaad te marcheren als een leger maar zonder verder gevolg in het seizoen.

Ik kan me nog inbeelden dat op het einde van dit seizoen de muur faalt en we nagelbijtend afwachten tot het laatste seizoen. De winterscènes beperken tot small talk in Winterfell binnenkoeren zou wel wrang zijn...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:27

mark-k

AKA markkNL

En anderen ergeren zich aan mensen die 'irriteren' en 'ergeren' door elkaar halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:38
algalid schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:48:
Ik hoop dat we de White Walkers toch meer gaan zien dan in de vorige seizoenen, ze komen meestal enkel in 1 aflevering voor en meestal zitten ze inderdaad te marcheren als een leger maar zonder verder gevolg in het seizoen.
Tja, doden zijn geduldig he ;)

Wat ik mij eigenlijk nu afvraag, Winter/The Long Night word die nu veroorzaakt door de White Walkers of is Winter/The Long Night nu eigenlijk de reden dat de White Walkers bestaan/hun opmars kunnen houden?

Lijkt wellicht triviaal, maar als de Winter er voor zorgt dat de WW kunnen bestaan gaan ze uiteraard vanzelf een keer weg (als de winter voorbij is)
Anders moeten ze natuurlijk verslagen worden om de zomer weer terug te laten keren.

Also... wat word nu de lijfspreuk van de Starks? "Winter is coming" klopt uiteraard niet meer.

[ Voor 22% gewijzigd door Puc van S. op 18-07-2017 10:59 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:32

Chiron

Moderator Discord
Flimovic schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:41:
[...]

Eens met je stuk over Ed Sheeran, als hij alleen voor dit liedje in de serie zit.... Waarom?!?

En ik had wel verwacht dat Daenerys een groepje verkenners vooruit had gestuurd bij Dragonstone. Dit leek me niet helemaal veilig...
Voordat de schepen ook maar aanmeerden had je 3 draken ter grootte van een Boeing 737 rondcirkelen over het complex, hoe veilig wil je het hebben :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• walteij
  • Laatst online: 10-07 13:19
Drumatiko schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:19:
[...]

Inderdaad, toen de drank werd doorgegeven dacht ik al; ow ow,.. die Aria komt daar niet zonder kleerscheuren weg :Y)
Aan het begin van de scene zie je dat Arya de mannen herkent als Lannister soldaten. Ook zie je haar naar de zwaarden kijken en komt er een moment waarop ze denkt "ik kan dit groepje hebben".
In plaats van ze af te slachten (zoals ze met de Freys heeft gedaan) merkt ze dat dit groepje juist heel normale mensen zijn en geen beesten die Starks afslachten.
Het eten van het konijn en het drinken van de wijn is hierbij ook erg belangrijk. Niet voor de soldaten, maar voor Arya. Hiermee accepteert ze het aanbod van het 'guestright' van de soldaten en laat ze zien dat ze geen geweldadige plannen (meer) heeft naar deze soldaten.
Wellicht dat Arya dus niet in volledige wraakmodus gaat (en alle vijanden gaat afslachten), maar dat ze weer wat gevoelens gaat krijgen....

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 14:59
Puc van S. schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:56:
[...]

Tja, doden zijn geduldig he ;)

Wat ik mij eigenlijk nu afvraag, Winter/The Long Night word die nu veroorzaakt door de White Walkers of is Winter/The Long Night nu eigenlijk de reden dat de White Walkers bestaan/hun opmars kunnen houden?

Lijkt wellicht triviaal, maar als de Winter er voor zorgt dat de WW kunnen bestaan gaan ze uiteraard vanzelf een keer weg (als de winter voorbij is)
Anders moeten ze natuurlijk verslagen worden om de zomer weer terug te laten keren.

Also... wat word nu de lijfspreuk van de Starks? "Winter is coming" klopt uiteraard niet meer.
Het tweede. De White Walkers bestaan in alle seizoenen maar zijn het sterkste met sneeuw onder hun voeten ;) . Het vreemde aan de wereld van GoT is dat een seizoen niet altijd even lang duurt. Dus soms duurt een winter 6 maanden, andere jaren 1 jaar etc. Zo ook met de zomer. De theorie is wel dat na een lange zomer er een lange winter volgt. En de afgelopen zomer was heel lang >:) .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
MrFl0ppY schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:23:
Het tweede. De White Walkers bestaan in alle seizoenen maar zijn het sterkste met sneeuw onder hun voeten ;) . Het vreemde aan de wereld van GoT is dat een seizoen niet altijd even lang duurt. Dus soms duurt een winter 6 maanden, andere jaren 1 jaar etc. Zo ook met de zomer. De theorie is wel dat na een lange zomer er een lange winter volgt. En de afgelopen zomer was heel lang >:) .
Dat is helaas nog steeds niet zeker. In boek/seizoen 1 begint Oude Nan aan het verhaal over de White Walkers. Daarin zegt ze zelf dat de mens niet weet of zij de winter mee nemen, of ze mee komen met de winter. Ik kan de quote in het boek zo snel niet vinden op asearchoficeandfire.com....
De duur van de seizoenen is magisch van aard, dit heft GRRM zelf toegegeven. Het kan dus zijn dat de WW de winter beheersen, of dat de seizoenen worden beinvloed door iets anders waardoor de WW sterker worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat wil je dan?

"If these documents are factual, there is a large mound of dragon glass sited at that specific location. Jon must be notified of this windfall immediately so that he may acquire the dragon glass and peruse it to slay the white walkers"

Sam is een simpele ziel. Die zegt simpele dingen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:37

Aight!

'A toy robot...'

walteij schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:41:
[...]

Dat is helaas nog steeds niet zeker. In boek/seizoen 1 begint Oude Nan aan het verhaal over de White Walkers. Daarin zegt ze zelf dat de mens niet weet of zij de winter mee nemen, of ze mee komen met de winter. Ik kan de quote in het boek zo snel niet vinden op asearchoficeandfire.com....
De duur van de seizoenen is magisch van aard, dit heft GRRM zelf toegegeven. Het kan dus zijn dat de WW de winter beheersen, of dat de seizoenen worden beinvloed door iets anders waardoor de WW sterker worden.
Maar die Maester zei toch dat de WW ook altijd verslagen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
CyBeR schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:41:
[...]

Wat wil je dan?

"If these documents are factual, there is a large mound of dragon glass sited at that specific location. Jon must be notified of this windfall immediately so that he may acquire the dragon glass and peruse it to slay the white walkers"

Sam is een simpele ziel. Die zegt simpele dingen.
De 2e zin had eruit gemogen. Als hij zegt dat er een berg met dragonglass bestaat en vervolgens begint te schrijven is het ook wel duidelijk. Het viel me gisteren een paar keer op. Dit was het voorbeeld dat het meest is blijven hangen. Er worden te vaak dingen hardop gezegd om zaken te benadrukken. Maar goed natuurlijk niet een heel spannend issue. Het viel me gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:38
Aight! schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:42:
[...]

Dat is natuurlijk een valkuil van jewelste, ervan uit gaan dat ze altijd verslagen worden.
Zonder onderzoek te doen hoe ze de vorige keer verslagen zijn kan je natuurlijk nooit zeggen of je je geen zorgen moet maken.

Daarnaast, wie weet zijn de WW wel geevolueert tov de vorige keer, waardoor ze nu niet meer "automagisch" verslagen worden.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Aight! schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:42:
Oude Nan is geen maester, maar de lerares die de Starks in Winterfell hadden (de moeder van Hodor). Zij weet meer van de geschiedenis dan veel maesters. Sterker nog, alle verhalen die Oude Nan heeft verteld in de boeken (Rat Cook, Nights King, White Walkers, de muur) bevatten meer waarheid dat dat de maesters hierover weten.
Als het om de WW's gaat, vertrouw ik meer op de korte beschrijvingen van Nan, dan van de boeken van de maesters (die elkaar tegen spreken, of zelfs het bestaan van de WW volledig ontkennen).

Als je het hebt over de aartsmaester waarmee Sam in gesprek was tijdens het smakelijk ontleden van een lichaam. Hij gaf aan dat de WW de vorige keer verslagen waren en dat het einde der tijden dus nog niet is aangebroken (net zo min als dat was bij Aegons Conquest, Roberts Rebellion of de eerste lange nacht).
Hij zegt dus niet dat ze altijd verslagen worden, hij zegt dat de mens het einde der tijden al zo vaak heft aangekondigd en dat ze er altijd naast hebben gezeten. Waarmee hij Sam wil gerust stellen, en impliceert dat Sam het dus verkeerd heft als het om de dreiging van de WW gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Flimovic schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:41:
[...]

Maisie Williams is groot fan van Ed Sheeran, en de producers hebben Ed daarom een rolletje gegeven :)
Grappig om te zien, maar je merkte aan alles dat de scene er tussen is geprakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegean
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Puc van S. schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:56:
[...]
"Winter is here", uiteraard! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 14:59
walteij schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:41:
[...]

hmmm kan wel zijn. Maar mijn redenatie was dat de White Walkers niet elke winter verschenen. Dus logica zou dan zeggen dat de WW niet verantwoordelijk zijn voor de winters. Maar goed, de uitleg van de seizoenen is sowieso wat wazig.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Bart_GR schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:54:
[...]

Maisie Williams is groot fan van Ed Sheeran, en de producers hebben Ed daarom een rolletje gegeven :)
Ja dat voegde echt werkelijk niets toe. Tenenkrommend stukje ook...

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:10:
[...]

hmmm kan wel zijn. Maar mijn redenatie was dat de White Walkers niet elke winter verschenen. Dus logica zou dan zeggen dat de WW niet verantwoordelijk zijn voor de winters. Maar goed, de uitleg van de seizoenen is sowieso wat wazig.
Volgens mij is het juist zo dat WW's of andere vervelende wezens verschenen tijdens winter, en dat het enkel winter wordt op het moment dat zij er zijn. Daarom is het nu al een hele lange zomer en zijn er weinig winters. Daarom is er ook zo weinig informatie beschikbaar over voorgaande winters. Niemand heeft er namelijk een meegemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 23:46
Lauryn schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:44:
[...]

De 2e zin had eruit gemogen. Als hij zegt dat er een berg met dragonglass bestaat en vervolgens begint te schrijven is het ook wel duidelijk. Het viel me gisteren een paar keer op. Dit was het voorbeeld dat het meest is blijven hangen. Er worden te vaak dingen hardop gezegd om zaken te benadrukken. Maar goed natuurlijk niet een heel spannend issue. Het viel me gewoon op.
En tegelijk zie je in deze thread regelmatig dat mensen allerlei voor jou overduidelijke verwijzingen niet begrijpen en pas doorkrijgen hoe het zit door hier de uitleg van anderen te lezen. Jij vindt jezelf heel intelligent en oplettend en hebt die verwijzingen dus niet nodig, maar jij bent niet de maat der dingen. De serie is ook bedoeld voor mensen die minder goed opletten, of minder slim zijn, of minder hard willen nadenken.

Zo kende ik Ed Sheeran alleen van naam en wist ik niet dat hij een gastrolletje zou hebben, dus ik herkende hem niet en vond het stukje met 'it's a new one' een beetje raar. Vervolgens lees ik hier hoe dat zit. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-07 22:22

Freshnezz

Why so serious?

Waar ik mij zo aan ergerde is dat Sam blijkbaar dus al wist dat er een hoop dragonglass onder Dragonstone ligt.

Want blijkbaar had Stannis dat al aan hem verteld? En hij dacht er verder niet bij na? Ook al is hij de eerste persoon in de serie die een White Walker had gekilled met een dolk gemaakt van dragon glass??

Dacht dat ie zo slim was, nu heeft ie heel Westeros afgereisd, en een hoop shit opgeruimd om achter iets te komen wat hij eigenljk al wist 8)7 |:(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• walteij
is niet de enige reden. Er zijn in het totaal 6 artiesten/bands die een cameo hebben in de serie. Een klein overzichtje. Het jammere aan deze scene is dat Ed nou niet echt een begiftigd acteur is. De scene zelf is inderdaad geforceerd, maar dat komt vooral door Ed's slechte acteerwerk. De gedachte achter de scene lijkt me wel duidelijk. Arya wil alles en iedereen die maar iets te maken heeft met het vermoorden van haar familieleden afslachten (daarom ook de massale vergiftiging in de Twins). Nu ontmoet ze ineens Lannister soldaten (toch wel de soldaten van dé grote vijand van de Starks) en ziet ze dat dit ineens gewone mensen zijn (ze zijn getrouwd, er krijgt er een een kind, waarvan hij hoopt dat het een meisje wordt). Voor de ontwikkeling van Arya kan deze scene wel eens bepalend zijn (wordt ze inderdaad de moordmachine waarvoor ze opgeleid is, of kiest ze voor een terugkeer naar haar roedel).

Overigens het lied dat Ed zingt, gaat over Tyrion, hoe hij als hand van de Koning (seizoen 2/3) stiekem naar Shae toe sloop, die op dat moment nog niet in de Red Keep verbleef als hulp van Tanda (in de serie is het Sansa).
De handen van goud, slaan op de ketting van de Hand (waarmee hij Shae uiteindelijk wurgt).
In de boeken wordt dit lied door een bard gezongen in de herberg waar Shae verblijft als Tyrion haar komt bezoeken (de bard probeert Tyrion hiermee te chanteren). Tyrion reageert hierop door Bronn de opdracht te geven de bard 'te laten verdwijnen'.

[ Voor 3% gewijzigd door walteij op 18-07-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Freshnezz schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:40:
Waar ik mij zo aan ergerde is dat Sam blijkbaar dus al wist dat er een hoop dragonglass onder Dragonstone ligt.

Want blijkbaar had Stannis dat al aan hem verteld? En hij dacht er verder niet bij na? Ook al is hij de eerste persoon in de serie die een White Walker had gekilled met een dolk gemaakt van dragon glass??

Dacht dat ie zo slim was, nu heeft ie heel Westeros afgereisd, en een hoop shit opgeruimd om achter iets te komen wat hij eigenljk al wist 8)7 |:(
Waar baseer je dat op? Volgens mij heeft hij dat uit het boek gehaald dat hij heeft meegenomen uit het 'verboden gedeelte' van de bibliotheek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
Flimovic schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:47:
Waar baseer je dat op? Volgens mij heeft hij dat uit het boek gehaald dat hij heeft meegenomen uit het 'verboden gedeelte' van de bibliotheek.
In de boeken is er een gesprek tussen Jon, Sam en Stannis, waarin ze het belang van Drakenstaal en Drakenglas bespreken. De boeken in Slot Zwart bevatten verwijzingen naar deze materialen en dat de WW alleen door deze wapens gewond of gedood kunnen worden. Stannis geeft ook opdracht aan zijn achterblijvers op Drakensteen om zoveel mogelijk drakenglas te verzamelen voordat zij het slot verlaten en naar de muur komen om te helpen in de slag tegen de WW.

Dit komt (voor zover ik me kan herinneren) alleen niet in de serie terug.

(damn, ik had veel eerder naar dit topic moeten komen, ik kan eindelijk mijn inner GoT-nerd kwijt in het Nederlands }:O :o :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door walteij op 18-07-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
[...]
Dat is de 'end game' van deze serie, iedereen moordt elkaar uit en Ed Sheeran bestijgt de iron throne? >:) ;)
[...]

Gaan we dan ook een Doctor Who (TARDIS incluis) cameo krijgen? Daar heeft ze als fangirl zelf ook in meegespeeld.

[ Voor 42% gewijzigd door Kapoen op 18-07-2017 12:56 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-06 14:46
Leuke eerste aflevering na de klaagzang van 100k Ziggo leden hahaha had ook meer verwacht maar niet erg, alsnog even gekeken en vnd nog een keer met vriendin lief.

Het blijft wel gissen of Cersei een groot genoeg leger heeft want 3 draken en je schepen zijn zo weg en verder hebben ze niet meer zo veel over.

Uiteindelijk zal het toch een epic clash moeten worden tussen die draken en de White walkers en HOPELIJK nog 1-2 draken die dan bij de White walkers komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

walteij schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:49:
[...]

In de boeken is er een gesprek tussen Jon, Sam en Stannis, waarin ze het belang van Drakenstaal en Drakenglas bespreken. De boeken in Slot Zwart bevatten verwijzingen naar deze materialen en dat de WW alleen door deze wapens gewond of gedood kunnen worden. Stannis geeft ook opdracht aan zijn achterblijvers op Drakensteen om zoveel mogelijk drakenglas te verzamelen voordat zij het slot verlaten en naar de muur komen om te helpen in de slag tegen de WW.

Dit komt (voor zover ik me kan herinneren) alleen niet in de serie terug.

(damn, ik had veel eerder naar dit topic moeten komen, ik kan eindelijk mijn inner GoT-nerd kwijt in het Nederlands }:O :o :+ )
Volgens mij is dat niet in de serie terug gekomen. Maar dat verklaart wel deze discussie :)

En welkom in het topic oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Laatst online: 11-07 13:17
walteij schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:43:
[...]
De gedachte achter de scene lijkt me wel duidelijk. Arya wil alles en iedereen die maar iets te maken heeft met het vermoorden van haar familieleden afslachten (daarom ook de massale vergiftiging in de Twins). Voor de ontwikkeling van Arya kan deze scene wel eens bepalend zijn (wordt ze inderdaad de moordmachine waarvoor ze opgeleid is, of kiest ze voor een terugkeer naar haar roedel).
Ik heb sowieso meer het gevoel dat ze alleen de mensen dood die direct betrokken zijn geweest bij het vermoorden van haar familie (of van zeer grote invloed zijn geweest). Ze heeft toch ook nog haar lijstje? Herinner mij alleen niet of ze hier al veel van is afgestapt. De Frey's waren natuurlijk alleen direct betrokken bij de Red Wedding en de reden van de massale vergiftiging (althans, zo zie ik het :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
@Noiz Ja, ze heeft zeer zeker haar lijstje. Maar van de Freys kwam alleen Walder Frey hier op voor.
De Hound is tijdens het reizen met hem van haar lijstje verdwenen.
Er zijn al wel wat meer wijzigingen in haar lijstje geweest, maar ze heeft nooit 80% van de mannelijke Freys genoemd in haar lijstje (of de 2 oudste zonen van Walder).
Ik ben het met je eens dat de massale vergiftiging is als wraak voor de Red Wedding. Maar dan zou ze dus ook Lannisters (en hun leger) gaan vermoorden voor het onthoofden van Ned (en hun aandeel in de Red Wedding). Je zag in de ontmoeting met de soldaten haar ook rondkijken, waar liggen de zwaarden, hoeveel soldaten zijn het, gevolgd door een blik "kan ik dit groepje aan".

Dat ze vervolgens met hun eet en drinkt, betekend volgens mij niet dat ze heeft besloten dat ze de groep niet aan kan, maar dat ze in een kort ogenblik heeft besloten dat deze soldaten geen bedreiging voor haar of haar familie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:21
Ik vond de eerste aflevering "ok-isch"..

- Na 10 seconden wist ik dat Ayra als Frey zich voor deed... Maar wel goed gevonden. Al vond ik het beetje rare reacties, of het ontbreken ervan tijdens haar/zijn betoog. Ipv een beetje meer verwondering van "wat zegt hij nu etc.." nee, gewoon ineens doodgaan met braken...

- Ik vond de herhalingsscene van Sam met potten wassen, boeken, ... niet echt goed gebracht. Dat repetitieve kon echt een pak beter in beeld gebracht worden. Het was naar mijn mening te traag, beelden moesten sneller komen.
Wel een leuke vonst van hem.
-> vraag: want zit op werk en kon niet meer terugkijken toen ik in bed lag :) -> Heeft Jorah Sam vastgepakt met zijn hand/arm of enkel maar het schoteltje? Anders heeft Sam het ook vlaggen?
-> ik dacht in de laatste scene dat we een hele vloot van zee zouden zien komen, maar.. dat gebeurde niet. Eigenlijk voor mij het enige niet voorspelbare :)

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
WhatsappHack schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 04:20:
[...]

Naja, hij werd door Dany weggestuurd om een cure te vinden voor de greyscale. Eerder mocht ie niet terugkomen want greyscale is zo door te geven alsof je de pest/pokken hebt.

Valt mij nog mee dat ie enkel last heeft van zo'n arm. Hoe lang heeft ie al niet greyscale? Had verwacht dat ie sneller versteend zou raken na al die tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jogai
Anakha schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:27:
[...]

En tegelijk zie je in deze thread regelmatig dat mensen allerlei voor jou overduidelijke verwijzingen niet begrijpen en pas doorkrijgen hoe het zit door hier de uitleg van anderen te lezen. Jij vindt jezelf heel intelligent en oplettend en hebt die verwijzingen dus niet nodig, maar jij bent niet de maat der dingen. De serie is ook bedoeld voor mensen die minder goed opletten, of minder slim zijn, of minder hard willen nadenken.
[...]
Maar we zitten wel op tweakers, dus een beetje eigen inzet bij "hoe zat het ook alweer" zou geen kwaad kunnen.
walteij schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:49:
[...]

.. Drakenstaal en Drakenglas ... Slot Zwart ... Drakensteen ... drakenglas ...

Nee, nee, nee, nee, nee. Het is hier een topic over een buitenlandse serie dus we houden gewoon de engelse benamingen aan.

Sorry voor de shitpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Jogai schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:39:
Nee, nee, nee, nee, nee. Het is hier een topic over een buitenlandse serie dus we houden gewoon de engelse benamingen aan.
Je hebt gelijk. Ik zal het onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:51:
[...]

Dat is de 'end game' van deze serie, iedereen moordt elkaar uit en Ed Sheeran bestijgt de iron throne? >:) ;)
Hij heeft er al een liedje over geschreven.. Castle On The Hill ... Casterly Rock?.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
walteij schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:40:
[...]

Je hebt gelijk. Ik zal het onthouden.
Welkom!

Even wat anders, iemand merkte op dat Frey/Arya het over een 'fortnight' (2 weken) had. Ik denk dat het een redelijk sarcastisch grapje was, want de red wedding moet wel langer geleden zijn. Tussen nu en einde vorig seizoen hebben de iron born wel een heleboel schepen voor Euron gebouwd namelijk...

Wbt Euron; Waarom komt ie met lege handen aan. Hij lijkt goed te weten dat hij een geschenk mee moet nemen en wat dat moet zijn. Is dat voor de serie zo in elkaar gezet om ze alvast even samen op scherm te krijgen?

C: Wat kom je doen?
E: Fuck you... d:)b
C: Nee liever niet. :N
E: Oh, je wilt een geschenk BRB :w

Jamie: :r

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Jogai schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:03:
[...]

Welkom!

Even wat anders, iemand merkte op dat Frey/Arya het over een 'fortnight' (2 weken) had. Ik denk dat het een redelijk sarcastisch grapje was, want de red wedding moet wel langer geleden zijn. Tussen nu en einde vorig seizoen hebben de iron born wel een heleboel schepen voor Euron gebouwd namelijk...

Wbt Euron; Waarom komt ie met lege handen aan. Hij lijkt goed te weten dat hij een geschenk mee moet nemen en wat dat moet zijn. Is dat voor de serie zo in elkaar gezet om ze alvast even samen op scherm te krijgen?

C: Wat kom je doen?
E: Fuck you... d:)b
C: Nee liever niet. :N
E: Oh, je wilt een geschenk BRB :w

Jamie: :r
De avond dat Frey door Arya werd vermoord was er ook een feest (laatste aflevering vorige seizoen). Dat is het feest dat 14 dgn geleden was. De Red Wedding was uiteraard al veel eerder.

Pagina: 1 ... 3 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic