Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:58

SomerenV

It's something!

NiGeLaToR schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:42:
[...]

Oh shizzle.. das inderdaad wellicht niet optimaal.
Beetje vervelend dat ze nu wat machtwellustig wordt. Dreigt een gevalletje 'falling down' te worden.
Een vriendin van me verwacht dat Daenerys zal sterven. Zou The Prince That Was Promised dan toch uit gaan komen? Niet Daenerys die het volk zal lijden, maar Jon. Dat is immers ook een Targaryen (of hoe je het ook schrijft). Of, en dat is mijn theorie, Jon (en anderen) komt er achter dat ie geen Stark is, Daenerys weet nu dat ze niet de laatste meer is en Jon krijgt haar weer in het gareel. Een bloedmooie vrouw met liefde voor het volk (al liet ze dat bijna varen in deze aflevering aangezien ze alles plat wilde branden) en een charismatische man die weet hoe ie gevechten moet winnen. Winning team lijkt me :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:42:
[...]

Oh shizzle.. das inderdaad wellicht niet optimaal.
Beetje vervelend dat ze nu wat machtwellustig wordt. Dreigt een gevalletje 'falling down' te worden.
spoiler:
Dat lijkt idd en dingetje te worden in de volgende episode op basis van de promo

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Al die Thenn wildlings zullen trouwens wel teleurgesteld zijn dat ze geen BBQ uitnodiging gehad hebben van Dany, als Crow al zo goed smaakt omdat ze goed gevoed zijn, hoe goed smaakt Lannister dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:22:
Hier is Bron terwijl ie op de Dorthraki af rijdt:
Let op de kleur van de kleding, z'n kapsel en z'n handschoen.
Bedankt! Hij is dus van paard gewisseld (eerst een paard met in iedergeval een zwart hoofd en daarna een heel wit paard). Maar aan de handschoen is het goed te zien. Ik probeerde hier de mediaspeler op pauze te zetten op dat moment, maar ik kreeg het niet goed voor elkaar.

Bron dus, maar alleen wel even zien hoe het met Jaime gaat aangezien hij lijkt te zinken naar de bodem van een wel heel diep meer. Maar hij zal het wel overleven, anders was hij wel gebraden door de draak wat ik persoonlijk leuker had gevonden. Vooral na de opmerkingen Tyrion had ik dat wel vermakelijk gevonden. Nee, eigenlijk was het nog leuker als de draak een arm of een been eraf gehapt had of twee benen en dan wel bljiven leven door even snel met een beetje vuur de wond dicht te branden :+ :D
SomerenV schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:46:
Een vriendin van me verwacht dat Daenerys zal sterven.
Interessante theorie. Ik weet alleen niet of de draken John wel zullen accepteren. Ze kennen hem nog niet, in de vele fantasy boeken die ik graag lees waarin draken voorkomen is het nog nooit voorgekomen dat een draak dat zomaar accepteert. Het kost vele jaren voordat een draak een nieuwe leider zal accepteren en meestal zijn dat in de boeken kinderen die volwassen worden.

Dus ik weet het niet, ik neem aan dat George RR Martin zich wel aan de regels van de draken blijft houden en dan zouden dus eerst de draken dood moeten of ze gaan uit het verhaal.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 13:34
Geweldige aflevering.

Alleen had ik de hele tijd zo'n gevoel van nu moet er wel een keer weer een onverwacht een hoofdkarakter dood gaan, en dat gebeurde niet. In die zin was ik na de aflevering teleurgesteld.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:16:
[...]

Bedankt! Hij is dus van paard gewisseld (eerst een paard met in iedergeval een zwart hoofd en daarna een heel wit paard). Maar aan de handschoen is het goed te zien. Ik probeerde hier de mediaspeler op pauze te zetten op dat moment, maar ik kreeg het niet goed voor elkaar.

Bron dus, maar alleen wel even zien hoe het met Jaime gaat aangezien hij lijkt te zinken naar de bodem van een wel heel diep meer. Maar hij zal het wel overleven, anders was hij wel gebraden door de draak wat ik persoonlijk leuker had gevonden. Vooral na de opmerkingen Tyrion had ik dat wel vermakelijk gevonden. Nee, eigenlijk was het nog leuker als de draak een arm of een been eraf gehapt had of twee benen en dan wel bljiven leven door even snel met een beetje vuur de wond dicht te branden :+ :D

[...]

Interessante theorie. Ik weet alleen niet of de draken John wel zullen accepteren. Ze kennen hem nog niet, in de vele fantasy boeken die ik graag lees waarin draken voorkomen is het nog nooit voorgekomen dat een draak dat zomaar accepteert. Het kost vele jaren voordat een draak een nieuwe leider zal accepteren en meestal zijn dat in de boeken kinderen die volwassen worden.

Dus ik weet het niet, ik neem aan dat George RR Martin zich wel aan de regels van de draken blijft houden en dan zouden dus eerst de draken dood moeten of ze gaan uit het verhaal.
Vyserion en Rhaegal accepteerden Tyrion ook al toen hij ze kwam losmaken (hij werd niet meteen geroosterd), plus dat Jon Targaryen is en dus ook 'drakenbloed' heeft. Ik gok dat Jon wel geaccepteerd zal worden door de draakjes hoor.

Trouwens, het zou wel grappig zijn als Drogon nou doodgaat doordat de wond geinfecteerd raakt, zoals de man waar hij naar vernoemd is :P

[ Voor 3% gewijzigd door mark-k op 07-08-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:03
Ik denk dat Jon en Dany nog een heel eind in seizoen 8 gaan leven, tenminste om te vechten tegen de Night King.

GRRM zou het ook hebben voor de verstotenen van de samenleving dus Samwell, Tyrion en Theon hebben mogelijk een fijne toekomst voor de boeg.

Met een hoop main characters in Winterfell vrees ik wel dat er een paar de komende afleveringen de pijp uitgaan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 17:56

Robtimus

me Robtimus no like you

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06:41
Kan iemand mij vertellen waarom Dany alleen drogon gebruikt?
Die andere 2 draken komen nauwelijks aan bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:24
CryRaven schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:30:
Was te duur voor de special effects 8)7

Misschien zijn die twee gereserveerd voor Brandon en Jon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 was meer dan genoeg, als deze dood gaat heb je er nog twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Waarschijnlijk zitten die op de uitkijk bij Dragonstone. Tegen een aanval vanuit zee kunnen ze niks beginnen met hun Dortraki, maar draakjes maken korte metten met houten bootjes :+ De keren dat je ze ziet is wanneer ze daar rond aan het vliegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:07

Aight!

'A toy robot...'

Misschien zijn ze daar ook aan het groeien tot dat ze net zoals Drogon zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06:41
Ik dacht altijd dat drogon zich meer tot Dany aangetrokken voelde en daarom meer in beeld kwam.

Ik zou het ook wel komisch vinden als Tyrion eens gaat vliegen, kan ie mooi Cersie opvreten(de draak dan).

[ Voor 3% gewijzigd door CryRaven op 07-08-2017 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Ep4: Starks unite! :D

Heerlijk, nu al.

Oh man, wat een machtige aflevering _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 07-08-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Manmanman wat een heerlijke aflevering!

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jaaaa dit was echt heerlijk. Ook mooi grap voor op werk:

Ik zal dit en dit voor je doen, ... IF YOU BEND THE KNEE :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Was deze al gepost?

[ Voor 34% gewijzigd door PolarBear op 07-08-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen idee, maar thanks! Zo kijken en ik denk bewaren voor mijn specials folder die ik wat probeer te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:31
Dany is wijs en luisterd naar haar broer/man/neef/manbearpig.

Ze maakt mijns inziens niet zoveel soldaten af met een doel om zo min mogelijk volk afteslachten. Het zou me niets verbazen als ze de volgende aflevering de overlevende van deze slachting gratie of een gewoon ga maar naar je familie gunt.

Bronn die Jamie red. Tja ik zag hem zo naar het goud kijken wat ie verloor in het vuur, misschien heeft Bronn ook gevoelens en is geld niet alles?

Ben benieuwd wat Cersei van plan is met de huursoldaten van Essos. Dat brengt wel weer het goud ter sprake... is het al in Kings Landing of waren het die twee witte paarden met een brandende kar.

Ohhh en Littlefinger. Kan deze man nog zorgeloos slapen.

Chaos is a ladder.

Zou Bran die dagger met opzet aan Arya gegeven hebben? Mja pinkie kennede heeft ie al wat bedacht :) De sneaky bastard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:56

Quad

Doof

Heerlijk, wat een aflevering..! Puntje. Stoel. :Y

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
Ja, puntje stoel, althans laatste 5 minuten. Denk dat we allemaal zoiets hadden toen de Draak eindelijk ingezet werd, van Gogogogogo yesss.
Die Varys keek mij wat te sip toen die samen met Tyrion het slechte nieuws kwam brengen. Nee die Littlefinger en hij zijn een klasse apart, en vertrouwen, doe ik ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En dat was nog maar één draak...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 20:27
Ja een bbq met 3 branders werkt écht beter dan eentje met maar 1 brander :Y)

Bran gaf Arya dat mes omdat hij weet waar ze het voor nosog gaat hebben - het is Valyrian steel en dus geschikt om te gebruiken tegen white walkers. Verder is Bran dus feitelijk vertrokken, zijn stoicijnse voorkomen is wel goed gedaan. Vraag me altijd alleen nog af wat de impact is van het feit dat de nightking hem toen aangeraakt heeft.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Jon moet dus op de knieen, maar wat als hij nu een huwelijks aanzoek doet op de knie? Zou dat een mogelijkheid zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Heel eerlijk? Vond hem een beetje tegen vallen. Het was natuurlijk een geweldige afleveringen, maar hij was hier al zo verschrikkelijk gehypet als beste aflevering GoT ooit dat hij ook alleen tegen kon vallen. Vond persoonlijk de laatste twee afleveringen van S06 beter.

Daarnaast ook een paar zeer vreemde dingen:
Bron staat die katapult/kruisboog te bedienen, je ziet Dorthraki om hen heen rennen op paarden, maar niemand die denkt "goh, laat ik die vent hier eens even tegenhouden"...

Daar stoor ik me dan toch aan. Daarnaast ben ik erg benieuwd of Jaimy en Bron het overleefd hebben, in het voorlaatste shot zie je 2 mensen in het water, waarvan 1 een beetje lijkt te zwemmen (Bron?). Het laatste shot is Jaimy die met zijn ogen open naar de bodem zinkt. Ik verwacht niet dat hij dood gaat, vind hem een van de leukste personages. De aflevering was wel een stuk korter dan de vorige, nog geen 52 minuten, vorige afleveringen waren bijna allemaal rond de 59.

Heb in ieder geval enorm veel zin in volgende week!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik kon deze opmerking niet plaatsen. Is het iets dat Littlefinger een keer eerder heeft gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
P.O. Box schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:29:
[...]

ik kon deze opmerking niet plaatsen. Is het iets dat Littlefinger een keer eerder heeft gezegd?
Ja, en niet tegen Bran dus dat zal LF verontrustend vinden.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
assje schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:31:
[...]

Ja, en niet tegen Bran dus dat zal LF verontrustend vinden.
ok, tegen wie dan wel en in welke setting?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
P.O. Box schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:32:
[...]

ok, tegen wie dan wel en in welke setting?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iRS8a8HjqFs]

Yeuy! ninja'd!

[ Voor 3% gewijzigd door Drumatiko op 07-08-2017 21:33 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:51
Thanks heren! Ik wist dat hij de opmerking wel eerder gemaakt zou moeten hebben, maar kon het me ook niet meer herinneren.

Verder een top aflevering imho! Wel wat gespeeld met de tijd, Dothraki die ineens aan kwamen stormen, het gaat wat sneller allemaal. Maar heerlijke actie!
En damn, bij de battle toch de geluidsset eens wat harder gezet.. heerlijk geluid ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpyroTechnik
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-03 22:31
Hmm had heel wat verwacht van ep. 4, maar vond hem persoonlijk wat tegenvallen. Het gevecht was eigenlijk al duidelijk uit de trailers die de ronde deden voordat het seizoen begon. Desalniettemin was het wel een epische battle, met wat mooie shots. Toch had ik wel verwacht dat er een hoofdpersonage het loodje zou leggen deze aflevering. Ik vind het bij lange na niet DE aflevering tot nu toe.

We zijn inmiddels al halverwege het seizoen, ik vind persoonlijk het plot beduidend minder dan de vorige seizoenen. Ik heb het gevoel dat de verfijning in de details mist, waar het hiervoor soms echt nog uit onverwachte hoek kon komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Ik ben 'm nu gewoon nog een keer aan het kijken :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Niet uit afgelopen aflevering, maar uit die daarvoor, vond hem wel grappig:
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/abzMDGb_700b_v2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-09 13:57
Hele leuke aflevering was dit. Ik heb vooral genoten van het stuk in Winterfell. De reünie leek vrolijk, Bran gaf Little finger bijkans een hartverzakking en Arya haar trainingspartijtje deed hem helemaal 7 kleuren schijten.

Kan niet wachten op de rest.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ben ik de enige die LittleFinger qua acteerprestatie echt uitmuntend vind? Heb zelden iemand gezien die zo overtuigend iets neer kan zetten als LittleFinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Laatst online: 15-09 19:23
Wat. Een. Aflevering! _/-\o_ Eén van de weinige keren dat ik echt medelijden had met degene die het niet overleefde. Je moet daar maar staan, wetende dat de meeste soldaten het doen om hun gezin te voeden. ;(

Klein minpuntje dat de Dothraki's niet echt veel moeite hadden om een professioneel leger zo gemakkelijk in de pan te hakken. En dat voor de eerste keer dat ze vochten op 'foreign ground'. Had het liever gezien dat ze bijna verloren waren en dat dan de draak ten tonele kwam om het tij te keren. Dat had ik eigenlijk een stuk realistischer gevonden.

Maar goed, mijn interesse is in ieder geval gewekt voor volgende afleveringen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:21

Spooksel

Spooksel!

Dat was een optie, maar dat zou betekenen dat er toch eerst gigantisch veel Dothraki zouden moeten sterven. Vele malen meer dan dat relatieve 'handje vol' die er nu plat gingen iig :P

En aangezien de Lannisters over het algemeen toch al heel veel meer soldaten onder hun hoede hadden was een eenzijdige slachtpartij wel ff aan de orde :P

Zeker na het verliese van de Greyjoys, Dorne en The Reach.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat een aflevering weer zeg ongelooflijk puntje van m'n stoel werk hoor

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:51
Le Enfant! schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:22:
Klein minpuntje dat de Dothraki's niet echt veel moeite hadden om een professioneel leger zo gemakkelijk in de pan te hakken. En dat voor de eerste keer dat ze vochten op 'foreign ground'.
Tsja, dat leger had ook nog nooit gevochten tegen de Dothraki. Ze leefden gewoon in 2 verschillende werelden, waarbij 1 van de 2 legers dus sterker/slimmer/sneller etc. kan zijn.
Wellicht worden wij ook in de pan gehakt door buitenaardse wezens als die hier voor het eerst komen >:)

Maar de clash was niet heel spannend nee, met de draak erbij was het redelijk overkill.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een van de leukere stukjes in de aflevering:

Jaime: "hi Sir Rickon" :?
Dickon: "Dickon..." :/
Bron: "awahaha!.." _O-

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Dat laatste beeld dat jaimy zinkt en dat je dan bedenkt dat bron zei: "All your new riches
weighing you down?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45

Chiron

Moderator Discord
siren schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:22:
Jon moet dus op de knieen, maar wat als hij nu een huwelijks aanzoek doet op de knie? Zou dat een mogelijkheid zijn?
Dat zit er wel dik in.

En dat Jaime en Bronn worden opgevist en de keuze krijgen, aansluiten of sterven.

Jaime gaat in ieder geval een grote beslissing nemen.

Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat Jon weet dat ie een Starkgaryan is (en of Jon ook echt zijn naam is, en niet Jaeharys oid).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 15-09 07:51
Le Enfant! schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:22:

Klein minpuntje dat de Dothraki's niet echt veel moeite hadden om een professioneel leger zo gemakkelijk in de pan te hakken. En dat voor de eerste keer dat ze vochten op 'foreign ground'. Had het liever gezien dat ze bijna verloren waren en dat dan de draak ten tonele kwam om het tij te keren. Dat had ik eigenlijk een stuk realistischer gevonden.
Robert Baratheon: "Only a fool would meet the Dothraki in an open field."

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QV6cefIbwMg&feature=youtu.be&t=1m26s]

Mijn voorspelling voor de volgende aflevering, Jaime wordt 'gered' of laten we zeggen uit het water gehaald door Tyrion of iemand van die zijde. En wordt naar Cersei gestuurd om verslag te gaan doen van de nederlaag.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:00

sjaool

Every life should have 9 cats

JvS schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:31:
Jaaaa dit was echt heerlijk. Ook mooi grap voor op werk:

Ik zal dit en dit voor je doen, ... IF YOU BEND THE KNEE :P
Als je dit er dan ook bij doet... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Je moet nagaan dat het de line van het lannister leger maar bestond uit een rij van 2 personen met daarachter nog boogschutters. Tegen alleen de dothraki waren ze al kansloos, was het voedsel ook niet vernietigd.

Verder wat ook weer typisch was:

- waarom bemand niet iemand meteen de scorpio als ze de draak zien aankomen.
- waarom slaat niemand bronn van de scorpio af.
- waarom laat bronn nou eerst het luik zakken en daarna pas herladen.
- typisch dat de wagen met de scorpio de enigste is die nog heel was.

En wat niemand hier is opgevallen, cersei verteld dat ze bezig zijn met het inhuren van de golden company, ik wil verder niks spoiler dus google zelf maar wat voor jongens dat zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Nieuwevolger op 07-08-2017 22:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Vond het een leuke aflevering maar de beste? Nee dat zeer zeker niet. Het was gewoon een heel sterk uitgebeelde battle maar echt een aflevering met de echte game of thrones dingen was het niet. Dat hadden we de vorige aflevering namelijk al ( het geheimpje van lady Tyrell).

Mocht het zover komen dat Jaimy gewoon dood gaat (verdrinkt) dan is dit wel een van de slechtste doodscene's in deze serie ever. Maar goed de toon is gezet. Cersei heeft een een grote nederlaag geleden, de vraag is nu wat de allies van haar zullen doen. Daarnaast heeft ze een probleem met de Iron Bank. Immers het geld dat u komen is nu denk ik niet meer dan een beetje gestolde prut.

Nog een hele week wachten... :(
Nieuwevolger schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:52:
En wat niemand hier is opgevallen, cersei verteld dat ze bezig zijn met het inhuren van de golden company, ik wil verder niks spoiler dus google zelf maar wat voor jongens dat zijn.
Dan moet je daar wel geld voor hebben. En wat heeft Cersei ook alweer niet?

[ Voor 21% gewijzigd door Webgnome op 07-08-2017 23:04 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:21

Spooksel

Spooksel!

Het goud was al binnen in KL, dat zei Randyll Tarly al aan het begin van die scene. Die waren wat leftovers + de voorraad karavaan, het voedsel uit The Reach.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
Webgnome schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:02:
Cersei heeft een een grote nederlaag geleden, de vraag is nu wat de allies van haar zullen doen. Daarnaast heeft ze een probleem met de Iron Bank. Immers het geld dat u komen is nu denk ik niet meer dan een beetje gestolde prut.
Kijk de aflevering nog maar eens terug ;) Het goud is veilig aangekomen in King's Landing.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@Nieuwevolger Niet teveel nadenken, gewoon lekker kijken... er is altijd wel iets wat anders zou kunnen. ;)

Ik vond het een geweldige aflevering. Toen Bronn de pijlen op Drogon richtte heb ik wel even de vingers gekruist gehouden omdat ik bang was dat er ging gebeuren wat er ook met de schedel gebeurde. Gelukkig kon Bronn niet zo goed richten. :P

Dat ze nu de loot train heeft aangevallen in plaats van Kings Landing is volgens mij omdat Daenerys de koningin van het volk wil zijn. In Kings Landing hadden heel veel burgerslachtoffers gevallen in dit geval dus alleen soldaten. Dit toont aan dat ze dus ook luistert naar anderen en niet zo gek is als dat ze lijkt te worden.

Volgende aflevering kan nog leuk worden als ik de trailer zo zie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Laatst online: 15-09 19:23
Webgnome schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:02:
Vond het een leuke aflevering maar de beste? Nee dat zeer zeker niet. Het was gewoon een heel sterk uitgebeelde battle maar echt een aflevering met de echte game of thrones dingen was het niet. Dat hadden we de vorige aflevering namelijk al ( het geheimpje van lady Tyrell).

Mocht het zover komen dat Jaimy gewoon dood gaat (verdrinkt) dan is dit wel een van de slechtste doodscene's in deze serie ever. Maar goed de toon is gezet. Cersei heeft een een grote nederlaag geleden, de vraag is nu wat de allies van haar zullen doen. Daarnaast heeft ze een probleem met de Iron Bank. Immers het geld dat u komen is nu denk ik niet meer dan een beetje gestolde prut.

Nog een hele week wachten... :(
Ik meen me te herinneren dat er werd gezegd door degene die House Tyrell heeft verraden dat er al karren door de poort van Kings Landing gearriveerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 08:01

OMX2000

By any means necessary...

Je moet nagaan dat het de line van het lannister leger maar bestond uit een rij van 2 personen met daarachter nog boogschutters. Tegen alleen de dothraki waren ze al kansloos, was het voedsel ook niet vernietigd.

- waarom bemand niet iemand meteen de scorpio als ze de draak zien aankomen.
- waarom slaat niemand bronn van de scorpio af.
- typisch dat de wagen met de scorpio de enigste is die nog heel was.

Tja dat van die Scorpio is natuurlijk om het spannend te houden. Ik weet niet of iemand anders de conclusie al getrokken heeft. Maar de "element of surprise" van de Scorpio is nu weg. Daenerys weet nu dat de Lannisters een wapen hebben tegen de draken. Dus hopelijk vind ze daar iets slims op.

In de volgende aflevering zullen ze Jaime wel uit die vijver vissen en zal de interactie tussen hem en Tyrion wel voor de nodige dynamiek zorgen. Tyrion en Jaime liggen elkaar wel, dus de vraag zal zijn of Tyrion het op gaat nemen voor zijn broer.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:37
Jebus4life schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:49:
[...]
(wat ik wel opvallend vond trouwens, Bronn lijkt me niet de man om z'n leven zo zwaar te riskeren, hij weet perfect wat z'n capaciteiten zijn en waar z'n limieten liggen. Had in die slag al 2 keer op z'n donder gehad; dus ik zou het een klein beetje out of character vinden. Nuja, hij wil wel verdomd graag z'n kasteel :D )
Vergeet niet dat hij z'n goud ook kwijt is. Jaime is nog de enige die ervoor kam zorgen dat hij nog rijk kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 08:01

OMX2000

By any means necessary...

sjaool schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:05:
@Nieuwevolger Niet teveel nadenken, gewoon lekker kijken... er is altijd wel iets wat anders zou kunnen. ;)

Ik vond het een geweldige aflevering. Toen Bronn de pijlen op Drogon richtte heb ik wel even de vingers gekruist gehouden omdat ik bang was dat er ging gebeuren wat er ook met de schedel gebeurde. Gelukkig kon Bronn niet zo goed richten. :P

Dat ze nu de loot train heeft aangevallen in plaats van Kings Landing is volgens mij omdat Daenerys de koningin van het volk wil zijn. In Kings Landing hadden heel veel burgerslachtoffers gevallen in dit geval dus alleen soldaten. Dit toont aan dat ze dus ook luistert naar anderen en niet zo gek is als dat ze lijkt te worden.

Volgende aflevering kan nog leuk worden als ik de trailer zo zie... :)
Eeeh. De speech van Jon Snow even vergeten. Als het aan haar lag had ze Kings Landing platgebrand. Wat waarschijnlijk fataal was geweest voor Drogon vanwege die Scorpio en geen Dothraki's.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Russel88 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:16:
[...]

Vergeet niet dat hij z'n goud ook kwijt is. Jaime is nog de enige die ervoor kam zorgen dat hij nog rijk kan worden.
Misschien wat posts teruglezen?
Ik snap sowieso niet hoe zoveel mensen hebben gemist dat Tarly super duidelijk zei dat het goud veilig in Kingslanding is, en dat het nu enkel om nog wat voedsel en andere karren ging.

Edit:
Nvm, je bedoelde dat zakje goud dat Bron verloor.

[ Voor 6% gewijzigd door miicker op 07-08-2017 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 12:27
miicker schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:18:
[...]

Misschien wat posts teruglezen?
Ik snap sowieso niet hoe zoveel mensen hebben gemist dat Tarly super duidelijk zei dat het goud veilig in Kingslanding is, en dat het nu enkel om nog wat voedsel en andere karren ging.

Edit:
Nvm, je bedoelde dat zakje goud dat Bron verloor.
Bronn verliest zijn zak met goud die hij iets daarvoor van Jaime had gekregen (en waar hij maar bleef klagen dat hij geen kasteel kreeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Noiz schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:20:
[...]

Bronn verliest zijn zak met goud die hij iets daarvoor van Jaime had gekregen (en waar hij maar bleef klagen dat hij geen kasteel kreeg).
Zie mijn edit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
De lannisters hebben ook geen goeie legeraanvoerde meer of iemand die verstand heeft oorlog voeren op het land, in dat opzicht heeft cersei nu wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Nieuwevolger schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:21:
De lannisters hebben ook geen goeie legeraanvoerde meer of iemand die verstand heeft oorlog voeren op het land, in dat opzicht heeft cersei nu wel een probleem.
En wat dacht je van de allies die ze nog heeft? Denk je dat die het nu nog steeds rustig aan doen nu ze weten uit first hand wat één draak kan aanrichten.

Ik ben heel benieuwd naar wat daenerys gaat doen aan de ballista die de lanisters lijken te hebben. Het lijkt mij toch dat Kings Landing vol staat met die dingen...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

OMX2000 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:18:
[...]

Eeeh. De speech van Jon Snow even vergeten. Als het aan haar lag had ze Kings Landing platgebrand. Wat waarschijnlijk fataal was geweest voor Drogon vanwege die Scorpio en geen Dothraki's.
Dat van die Scorpion/Ballista weet jij nu maar dat weten zij dus niet hè. ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Daenerys:
What do you think I should do?

Jon:
I never thought that dragons would exist again. No one did.
The people who follow you know that you made something impossible happen.
Maybe that helps them believe that you can make other impossible things happen.
Build a world that's different from the shit one they've always known,
But if you use them to melt castles and burn cities,
You're not different.
You're just more of the same.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:49
Bazen aflevering.

Zo goed gedaan ook, kreeg echt medelijden met Jaime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
Lees een paar teleurgestelde reacties. Die mensen zou ik willen aanraden om niet dit topic te lezen tot je de aflevering gezien hebt, en niet de trailer van de volgende te kijken.
Ik ga er altijd blind in en dan is elke aflevering een feestje zonder verwachtingen.

Sinds lange tijd midden in een aflevering weer eens terug gespoelt om een stukje opnieuw te bekijken.
Niet geheel toevallig was de laatste keer dat ik dat deed bij deze scène;
[YouTube: https://youtu.be/IU2bIzsJ8LE#t=2m48s]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:52
Wat gaat little finger doen met Arya en Brann? Hij kan ze niet vertrouwen en controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Drogon die iedereen en z'n moeder platbrand is natuurlijk te easy. Die wordt gepopt ben ik bang.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Timminator schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:19:
Wat gaat little finger doen met Arya en Brann? Hij kan ze niet vertrouwen en controleren.
Kennen we de hele lijst van Arya? Staat Little Finger erop? Hoe dan ook, ik schat haar hoger in, hoe pokerachtig Finger uit zijn ogen mocht kijken dan ook (van bovenop dat balkon naar Arya na dat gevecht).

Wat mij meer in vertwijfeling brengt, is wie/wat beschermt Bran, ik bedoel RR Martin heeft hem geen speciale krachten toebedeeld, althans ik weet er niet van. Ja kennis heeft die zat, maar kwetsbaar is die hardstikke.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 08-08-2017 00:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:27

HaTe

haat niet

Sjah schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:36:
[...]

Kennen we de hele lijst van Arya? Staat Little Finger erop? Hoe dan ook, ik schat haar hoger in, hoe pokerachtig Finger uit zijn ogen mocht kijken dan ook (van bovenop dat balkon naar Arya na dat gevecht).

Wat mij meer in vertwijfeling brengt, is wie/wat beschermt Bran, ik bedoel RR Martin heeft hem geen speciale krachten toebedeeld, althans ik weet er niet van. Ja kennis heeft die zat, maar kwetsbaar is die hardstikke.
Bran geen speciale krachten? Wat dacht je van het overnemen/besturen van wie dan ook en in de toekomst(?) /verleden kunnen kijken?

Heb net de laatste aflevering gezien en vind het raar dat Jamie zo doods naar de bodem zakt. Zo hard kwam hij toch niet neer?

[ Voor 8% gewijzigd door HaTe op 08-08-2017 00:53 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
HaTe schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:52:
[...]

Bran geen speciale krachten? Wat dacht je van het overnemen/besturen van wie dan ook en in de toekomst(?) /verleden kunnen kijken?

Heb net de laatste aflevering gezien en vind het raar dat Jamie zo doods naar de bodem zakt. Zo hard kwam hij toch niet neer?
Nou iemand die op hem afkomt en hem wil steken, neemt die zomaar even over? Waar baseer je dat op.... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:19
HaTe schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:52:
[...]
Waar denk je dat zo'n harnas van gemaakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:27

HaTe

haat niet

Sjah schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:55:
[...]

Nou iemand die op hem afkomt en hem wil steken, neemt die zomaar even over? Waar baseer je dat op.... :)
Zou kunnen, zoiets heeft hij volgens mij al eerder gedaan,maar kostte veel moeite. Wat waarschijnlijker is is dat hij een sterker figuur voor hem laat verdedigen.
celshof schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:58:
[...]
Waar denk je dat zo'n harnas van gemaakt is?
Ik zag hem anders helemaal geen moeite doen.. Bovendien is dat water tot op bepaalde hoogte helemaal niet zo nadelig.

Ik denk dus dat Jamie zo dood is als maar kan en zie ook niet voor me hoe hij nog gered gaat worden. De manier van overlijden blijft frappant.

[ Voor 36% gewijzigd door HaTe op 08-08-2017 01:12 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

[...]

Little Finger staat niet op d'r lijst. Wel The Hound en zijn reisgenoten Beric en Thoros, Melisandre, The Mountain, Ilyn Payne en Cercei. Ik zie het nog wel gebeuren dat Arya weer in aanraking komt met The Hound en companen, en ook met Melisandre. En dan komt het aan op The Lord of Light vs No One. Kan nog wel eens interessant worden :+ Wat nou als zij Azor Ahai is? Dan is het al helemaal interessant wat er gaat gebeuren :D

Wel gaaf overigens hoe moeilijk Little Finger te doorgronden is, al zie je wel dat hij grip begint te verliezen. Nu is alziende Bran er, waar hij geen controle over heeft. En Arya, die getransformeerd in een slinkse moordmachine. Maar je weet niet wat er gaat gebeuren want je weet nooit wat die vent nou wil. Voor hetzelfde geld wil hij gewoon het beste voor de Stark kinderen, maar komt dat totaal niet over door zijn fluisterende stem en vage zinnen.

Mijn gok voor dit seizoen: tegen het einde een flink gevecht met White Walkers. Jon krijgt een band met een van de draken waarna die draak hen onverwachts te hulp schiet en flink wat White Walkers plat brandt. Daenerys is ondertussen druk bezig met Cercei maar merkt dat haar draken haar in de steek laten om hun soortgenoot bij te gaan staan. Daenerys gaat sterven, Jon ontdekt dat hij ook een Targaryan is en neemt haar rol over. Aan het einde zien we hoe White Walkers langs (of door) The Wall gaan te midden van een gigantisch gevecht. Draken maken aanstalte te vertrekken en that's it. Anderhalf jaar wachten tot het nieuwe seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
HaTe schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 01:06:
Ik denk dus dat Jamie zo dood is als maar kan en zie ook niet voor me hoe hij nog gered gaat worden. De manier van overlijden blijft frappant.
What is dead may never die...
Jaime herrijst als de drowned god en gaat vervolgens die arrogante Euron eens op zijn bek timmeren :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devil_Inside
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
...

...
Eerst het luik openen is noodzakelijk, want je ziet hem de armen van de Scorpion uitklappen en vastzetten. Hierna kan die pas opgespannen worden.
Hierdoor onstaat dus wel een andere fout... Hoe kon de Scorpion die Dothraki nu laten 'vliegen' zonder een schietklare Scorpion? Nu ja, het was hoe dan ook wel een leuk moment :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
HaTe schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 01:06:
[...]
Ik zag hem anders helemaal geen moeite doen.. Bovendien is dat water tot op bepaalde hoogte helemaal niet zo nadelig.

Als je 1 hand hebt en een zwaar harnas aan hebt kun je weinig doen tegen verdrinking. Ik denk alleen niet dat hij dood is, eerder dat die uit het water wordt gevist en gevangen genomen.

Prachtige aflevering overigens. Extra schokkend effect dat drakenvuur zó heet is dat de lijken as waren die wegwaaiden in de wind. Nog maar 3 afleveringen :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 20:35
Lag het aan mij of was het water ineens wel erg diep. Dany stond met haar draakje naast het water of in een ondiep gedeelte.
Vervolgens wordt Jamie het water in geduwd, en dan zie je hem meters diep zinken?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Remy!!!! schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:00:
Lag het aan mij of was het water ineens wel erg diep. Dany stond met haar draakje naast het water of in een ondiep gedeelte.
Vervolgens wordt Jamie het water in geduwd, en dan zie je hem meters diep zinken?
Ja dat is waar, wellicht loopt het ineens snel af?

Offtopic: gefeliciteerd naamgenoot, ook nog eens op dezelfde dag jarig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:41

Punkrocker

Mostly harmless

sjaool schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:05:

Ben ik dan de enige die dat jammer vond?
Bronn is een geweldig karakter en Dany is een irritante muts en slechte koningin...

Wordt tijd dat er weer eens een main character om zeep geholpen wordt :+

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Punkrocker schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:11:
[...]

Bronn is een geweldig karakter en Dany is een irritante muts en slechte koningin...

Precies !

Tijd dat Jon Snow dood gaat !

O wait :D he already did !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 15:38

s0kkie

Cowabunga

Punkrocker schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:11:
[...]

50% kans dat het deze keer Jaime was dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Volgens mij wou Jaime zelf dood. Hij was een beetje 'down' (zoals Bronn opmerkte), waarschijnlijk vanwege het nieuws over Joffrey, bijna alle manschappen die er nog waren zijn gedood en draken zijn echt. Het heeft het wel gehad, dat vechten. Daarom stormde hij op Danny af, wetende dat hij dood zou gaan.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 16:18
Mooie aflevering en een mooi gevecht! Bruut ook om te zien dat de soldaten die geraakt worden door het drakenvuur instant tot as worden omgetoverd >:) . Wat mij betreft duurde het nog lang voordat de Lannisters verslagen waren. Je zag de lijn al meteen breken. En dan is er geen houden meer aan tegen zo'n cavalerie.

Jaime zal wel gered worden en herenigd worden met Tyrion. Ben benieuwd wat zijn rol gaat worden. Dany is gewaarschuwd door deze actie. Dus wellicht is het wel een voordeel voor haar.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
[...]

Kennen we de hele lijst van Arya? Staat Little Finger erop?
Nog niet. Ik vermoed dat little finger achter de moordaanslag van Bran zit. Als Arya daarachter komt, dan vermoed ik dat hij met stip stijgt op de lijst.

Weleen mooie shot van alle nog levende Stark kinderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Remy!!!! schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:00:
Kan prima. Ik heb vroeger veel gedoken en zelfs in Nederland heb je van die veenwanden waar het opeens loodrecht naar beneden gaat. In de zee heb je die ook vaak wanden naast riffen, dan schiet het opeens 100en 1000en meters naar beneden :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Even wat antwoorden op een aantal posts boven mij:
The Hound heeft Arya al van haar lijstje afgehaald

Iemand gaf aan benieuwd te zijn naar wat er gaat gebeuren met Jaime. Ik denk dat hij gered wordt door Tyrion en hopelijk kan Tyrion hem overhalen zich aan te sluiten bij kamp Dany.

@Russel88 volgens mij was het toch duidelijk dat de Lannisters daarachter zaten, omdat ze niet wilde dat hij zich zou herinneren wie hem van die toren af duwde? Ik kan me niet echt een motief indenken waarom Littlefinger erachter zou zitten, buiten misschien het willen troosten vat Cat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 15:10
miicker schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:33:
@Russel88 volgens mij was het toch duidelijk dat de Lannisters daarachter zaten, omdat ze niet wilde dat hij zich zou herinneren wie hem van die toren af duwde? Ik kan me niet echt een motief indenken waarom Littlefinger erachter zou zitten, buiten misschien het willen troosten vat Cat.
"Chaos is a ladder" De hele war of the 5 kings heeft Littlefinger in de positie gebracht waar hij nu inzit.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
MrFl0ppY schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:20:

Jaime zal wel gered worden en herenigd worden met Tyrion. Ben benieuwd wat zijn rol gaat worden. Dany is gewaarschuwd door deze actie. Dus wellicht is het wel een voordeel voor haar.
Niet veel denk ik, maar hij moet natuurlijk nog wel even de boodschap van Olenna naar Cersei overbrengen, daarna is zijn rol uitgespeeld denk ik. Of hij moet nog van kamp verwisselen en uiteindelijk mee gaan vechten tegen the army of the dead.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
miicker schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:33:

Little finger heeft in seizoen 1 tegen Cat gezegd dat hij dat mes verloren heeft aan Tyrion tijdens een weddenschap. In een latere seizoen heeft Tyrion ontkent dat hij dat mes ooit gewonnen heeft.

Het is dus helemaal niet zeker dat de Lannisters erachter zitten. Motief van little finger? Chaos creates opportunities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Klopt dat Littlefinger (lol typte perongelijk little ginger :+ ) chaos wil creëren, dus het zou inderdaad zomaar kunnen, maar in dat geval, weet Bran dit niet dan allang? Ik kan me goed voorstellen dat dat toch wel een van de herinneringen is waar hij naar ging kijken.

Daarbij las ik hier dat Bran ook in de toekomst kan kijken, maar volgens mij klopt dat niet, hij heeft het ook telkens over memories, geen toekomst visioenen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Heeft Littlefinger niet een keer een zelfde line of text gezegt ?, want hij keek heel verbaasd dat Bran het exact op een bepaalde manier vertelde.

Zo van alleen ik weet dat dit gezegd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mektheb schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:49:
Heeft Littlefinger niet een keer een zelfde line of text gezegt ?, want hij keek heel verbaasd dat Bran het exact op een bepaalde manier vertelde.

Zo van alleen ik weet dat dit gezegd is.
Jazeker! miicker in "[Serie] Game of Thrones Deel 2"

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Vermoedelijk zal dat ook de reden van deze scene zijn, LF zat dus achter de moordpoging, Bran weet dat en dit gaat nog een staartje krijgen.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:48
Ik zag nog ergens een hele verklaring over die armor wat Jaime aan heeft met al daar leer en zijn laarzen etc dus zo snel is die nog niet boven, of nog beter zelf, draakje steekt zijn kop onder water en vist hem eruit. Die kleine is niet sterk genoeg om al dat gewicht naar boven te trekken.

Zeker een leuke aflevering maar slechts 1 draak? Enige reden wat ik kan bedenken, is dat ze geen controle heeft over die andere als ze er niet op zit en ze hun eigen BBQ feestje houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Deurges schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:53:
Ik zag nog ergens een hele verklaring over die armor wat Jaime aan heeft met al daar leer en zijn laarzen etc dus zo snel is die nog niet boven, of nog beter zelf, draakje steekt zijn kop onder water en vist hem eruit. Die kleine is niet sterk genoeg om al dat gewicht naar boven te trekken.

Zeker een leuke aflevering maar slechts 1 draak? Enige reden wat ik kan bedenken, is dat ze geen controle heeft over die andere als ze er niet op zit en ze hun eigen BBQ feestje houden.
Ze heeft wel controle over de andere maar waarom zou je er 3 inzetten als je het met 1 ook af kunt. Het is puur en alleen bedoelt als afschrikmiddel in deze.

offtopic:
Weet iemand hoeveel Dothraki er nog over zijn?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Deurges schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:53:

Kan me goed voorstellen dat ze de meeste controle heeft over een draak waar ze zelf (of een andere Targaryan) op zit.

Zou me niets verbazen als we een aflevering krijgen waarbij Jon (100% zeker een Targaryan) en Tyrion (zeer grote kans dat hij ook Targaryan is) ook op een draak zitten, dat zou wel gaaf zijn. Daarnaast kan ik me nog twee redenen bedenken waarom niet alle drie de draken in beeld kwamen:
- Ze wil testen met een draak, daarbij was dit wellicht slimmer, mocht de vijand ineens een super wapen hebben tegen draken gaan ze niet allemaal dood.
- CGI budget?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
Wat ik ook heel tof vond. De tekeningen in de grot. Zullen ze hier nog informatie uit kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
miicker schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:58:
[...]
Tyrion (zeer grote kans dat hij ook Targaryan is)
Dat heb ik gemist, waaruit blijkt dat?

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
cbr600f4i schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:37:
[...]

Niet veel denk ik, maar hij moet natuurlijk nog wel even de boodschap van Olenna naar Cersei overbrengen, daarna is zijn rol uitgespeeld denk ik. Of hij moet nog van kamp verwisselen en uiteindelijk mee gaan vechten tegen the army of the dead.
Jaimy is de Kingslayer. Jaimy heeft the mad king doodgemaakt omdat hij zo'n beetje heel Kings Landing in de fik wilde zetten. Carsei is op zo'n zelfde weg. Hoe verliefd hij ook is op zijn zus (:S), ik zie het uiteindelijk wel gebeuren dat het Jaimy is die Cersei afmaakt (of in ieder geval een rol daar in speelt). Dat lijkt me een erg mooi einde aan het verhaal van die 2.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurges
miicker schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:58:
[...]

Kan me goed voorstellen dat ze de meeste controle heeft over een draak waar ze zelf (of een andere Targaryan) op zit.

Zou me niets verbazen als we een aflevering krijgen waarbij Jon (100% zeker een Targaryan) en Tyrion (zeer grote kans dat hij ook Targaryan is) ook op een draak zitten, dat zou wel gaaf zijn. Daarnaast kan ik me nog twee redenen bedenken waarom niet alle drie de draken in beeld kwamen:
- Ze wil testen met een draak, daarbij was dit wellicht slimmer, mocht de vijand ineens een super wapen hebben tegen draken gaan ze niet allemaal dood.
- CGI budget?
Nou, als je beetje indruk wilt maken en zeker weten dat je wint, neem je ze alle drie mee. Mochten ze een super wapen hebben, dan zou ze sowieso zelf ook dood zijn. Met 3 heb je iig nog een back-up.
Ik denk zelf ook dat 1 van die draken met Snow mee zal gaan Brannyboy er 1tje gaat overnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
Webgnome schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:58:
[...]

Ze heeft wel controle over de andere maar waarom zou je er 3 inzetten als je het met 1 ook af kunt. Het is puur en alleen bedoelt als afschrikmiddel in deze.

offtopic:
Weet iemand hoeveel Dothraki er nog over zijn?
Vertrouwen is goed, controle is beter hahaha ze dacht ook dat die schepen voldoende waren en haar leger..

Schat 50k Dothraki nog over zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Khiu schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:02:
[...]

Dat heb ik gemist, waaruit blijkt dat?
Omdat hij 2 draakjes los uit de kettingen had gehaald, een ander person zou gewoon verslonden worden door de draakjes.

Tenzij de draakjes wisten dat hij ze vrij ging laten, en die draakjes toch inteligent zijn.

😆 - Denk ook eens om ;)

Pagina: 1 ... 11 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic