lj_tree schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:03:
[...]
Jaimy is de Kingslayer. Jaimy heeft the mad king doodgemaakt omdat hij zo'n beetje heel Kings Landing in de fik wilde zetten. Carsei is op zo'n zelfde weg. Hoe verliefd hij ook is op zijn zus (

), ik zie het uiteindelijk wel gebeuren dat het Jaimy is die Cersei afmaakt (of in ieder geval een rol daar in speelt). Dat lijkt me een erg mooi einde aan het verhaal van die 2.
Juist omdat hij de Kingslayer is, zie ik hem niet snel geaccepteerd worden in het kamp van Daenerys.
Verder vond ik dit weer een goede aflevering na de in mijn ogen mindere afleveringen twee en drie. Leuk schrikmoment voor Littlefinger, alleen jammer dat de intenties van Bran niet duidelijk worden. Hij zegt veel herinneringen te hebben, maar lijkt tot nu toe nog niet veel met zijn kennis te doen.
De veldslag ook mooi in beeld gebracht, maar wel een paar gekke tactische keuzes inderdaad met betrekking tot het frontaal aanvallen met de draak en het verbranden van de goederentrein van het leger dat je aan het verslaan bent. Die voorraden had je normaliter graag zelf in handen gehad.
Ik hoop overigens dat de Golden Company nu niet geïntroduceerd wordt als nieuw Lannister leger. Als er telkens maar nieuwe legers/armada's bij getoverd worden, wordt de impact van een veldslag ook steeds minder.