Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik zal ook even een duit in het zakje doen (haha Bronn :D):

Ik verwacht niet dat Jaime dood is, ondanks dat het laatste shot er een beetje raar uitzag en hij wegzakt in diep water met een volledige uitrusting aan en die lompe hand van hem bevestigt aan zijn lichaam. Ik denk serieus dat je daar in je eentje niet uit kan komen, maar hij zal er wel uitgevist gaan worden en vervolgens gevangen worden genomen. Kan wel hele interessante dialogen gaan opleveren tussen hem en Tyrion. Om ook even in te haken over de discussie over de diepte van het water: daar heb ik niet eens over nagedacht totdat ik het hier las. Het was inderdaad wat diep, maar zie geen reden waarom zou dat niet kunnen.

Ik ben wel nieuwsgierig wat er gaat gebeuren met Bronn (waarvan ik vrijwel zeker weet dat hij het was die Jaime van zijn paard trok), Dickon en Randyll, mochten die allemaal nog leven. Misschien dat één van hen ontsnapt is of dat er één van hen dood is. Anders zullen zij ook wel gevangen worden genomen. Een gevangenschap van vooral die laatste kan interessant zijn, aangezien hij een erg sterke legeraanvoerder is.

Wat ik overigens niet snap is hoe Daenerys haar draak inzet. Ik zou daar een stuk voorzichtiger mee zijn. Vlieg eenmaal parallel aan de tegenstander over de voorste linie heen en verbrandt deze volledig en trek je vervolgens terug. Ik zou absoluut niet zo frontaal in de aanval blijven gaan, tenzij ze wat upgrades voor de draak zou realiseren; een zadel en armor bijvoorbeeld. Als je met één goede actie de volledige verdediging van een leger wegslaat krijgt je eigen leger het vervolgens een stuk makkelijker. Dan hoef je volgens mij niet continu in de aanval te blijven gaan. En ik snap dat als je leger eenmaal aan het vechten is met het andere leger je niet nogmaals parallel kan aanvallen, want dan loop je het risico dat je ook veel van je eigen soldaten verbrandt. Ben overigens ook wel benieuwd of die pijl niet vergiftigd was zoals iemand hier ook al schreef; die Qyburn is namelijk een gewiekst ventje. Ik hoop het in ieder geval niet, want ik vind die draken echt episch vet.

Ik heb vanochtend het begin van de battle nog even teruggekeken en zag inderdaad dat Daenerys ervoor kiest om de volledige karavaan met voedsel te vernietigen. Hier zal vast wel een reden achter zitten toch? Gisteren tijdens het kijken viel het me niet meteen op, maar nu ik het een tweede keer zag vond ik het een beetje raar. Ze zou dat voedsel gezien de eerdere opmerking tijdens de aflevering goed kunnen gebruiken.

Het goud is volgens mij al onderweg naar King's Landing, zoals meerdere hier al een citaat van Randyll aanhaalden waarin dat bevestigd wordt. Nou ben ik benieuwd of dat de schuld inderdaad ingelost wordt en wat dit gaat betekenen met betrekking tot the Golden Company. Kan het kloppen dat ik nog nooit eerder van dit leger gehoord heb? Zou inderdaad wel jammer zijn als dit leger ineens naar Westeros wordt gebracht en een hele belangrijke rol gaat spelen terwijl het voorheen nooit genoemd is of een speler is geweest. Kan het trouwens niet zo zijn dat Daario Naharis dan ook weer een rol gaat spelen mocht dit leger naar Westeros komen?

Ik zat gisteren tijdens de aflevering trouwens wel steeds te wachten totdat er iets heel bruuts zou gaan gebeuren; dat kwam natuurlijk door de reacties van de mensen hier die de gelekte versie al gezien hadden. Achteraf snap ik dat het kwam door de laatste battle die ontzettend goed was; echt bioscoopmateriaal wat mij betreft. Nou moet ik wel zeggen dat, ondanks dat de rest van de aflevering best rustig was, ik de gehele aflevering goed vond. De reünie van de Starks was mooi om te zien en ook de scènes van Arya en Bran vond ik erg intrigerend. Ergens vind ik het nog steeds jammer dat Bran zo'n emotieloos, stoïcijns persoon is geworden, maar ik denk dat Meera het goed omschreef: Bran is in die grot gestorven.

Echt een geweldige aflevering in ieder geval en ik kijk echt super erg uit naar de laatste 3 afleveringen van dit seizoen.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Daar werd ik trouwens aardig gek van, dat Dany zo machtsgeil is dat ze maar wil dat iedereen z'n knie buigt voor haar. We hebben nu niet gezien of dat gebeurt is in de grot.
Mijn theorie is dat Jon met een tegenvoorstel kwam: wordt mijn koningin, jij mag heersen, maar we zijn allebei gelijkwaardig (o.i.d.)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:03

3raser

⚜️ Premium member

miicker schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:04:
Daar werd ik trouwens aardig gek van, dat Dany zo machtsgeil is dat ze maar wil dat iedereen z'n knie buigt voor haar. We hebben nu niet gezien of dat gebeurt is in de grot.
Mijn theorie is dat Jon met een tegenvoorstel kwam: wordt mijn koningin, jij mag heersen, maar we zijn allebei gelijkwaardig (o.i.d.)
Dat is simpelweg nog niet gebeurd. Zoiets belangrijks zou nooit buiten beeld plaats hebben gevonden.
Ik denk dat Jon eerst terug naar Winterfell gaat om te overleggen.

En mochten ze trouwen dan krijgen ze mislukte kindjes want ze zijn familie. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 21:33

J-P

Syntax erro....

Who Am I? schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:40:
[...]

Misschien is Jorah door de greyscale nu ook immuun voor drakenvuur. Of door de oliën die Sam er op heeft gesmeerd. Al lijkt met mij logischer dat het met een genezing zoals bij Shereen zou kunnen.

[...]
Shireen Baratheon was ook genezen van greyscale, maar die kwam toch echt niet levend van die brandstapel af...

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
3raser schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:09:
[...]

Die kreeg ze sowieso toch? Afgaande op de vorige keer toen ze een half draak/half mens kreeg volgens de vroedvrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
[...]

Dat is simpelweg nog niet gebeurd. Zoiets belangrijks zou nooit buiten beeld plaats hebben gevonden.

Ze zijn neef en nicht, dat komt zelfs in de echte wereld vaak voor en gaat prima :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Lauryn schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:12:
[...]

Die kreeg ze sowieso toch? Afgaande op de vorige keer toen ze een half draak/half mens kreeg volgens de vroedvrouw.
Targaryans zijn vrijwel allemaal puur incest, dus misschien is dat juist het geheim, als ze geen incest plegen kunnen ze geen kinderen krijgen :+

Alhoewel dat dan voor Jon niet zou gelden, maar misschien geld het alleen voor de vrouwelijke Targaryans :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
volgens mij is het Tante en Neef, aangezien Rhaegar haar broer was toch?
Storywise weten ze dat toch nog niet dus wie weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lauryn schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:12:
[...]

Dat kwam omdat die voedvrouw een heks was. Volgens mij was het dat ze het leven van die baby nam om khal drogo te 'genezen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54

Angeloonie

Cheeseburger Addict

[...]

Ehhh.. Die Lannister kinderen zagen er aardig normaal uit :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Angeloonie schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:20:
[...]

Joffrey 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Er normaal uit zien en normaal doen is een wereld van verschil. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:48
dvd-linden schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:57:
Ik zal ook even een duit in het zakje doen (haha Bronn :D):

Ik verwacht niet dat Jaime dood is, ondanks dat het laatste shot er een beetje raar uitzag en hij wegzakt in diep water met een volledige uitrusting aan en die lompe hand van hem bevestigt aan zijn lichaam. Ik denk serieus dat je daar in je eentje niet uit kan komen, maar hij zal er wel uitgevist gaan worden en vervolgens gevangen worden genomen. Kan wel hele interessante dialogen gaan opleveren tussen hem en Tyrion. Om ook even in te haken over de discussie over de diepte van het water: daar heb ik niet eens over nagedacht totdat ik het hier las. Het was inderdaad wat diep, maar zie geen reden waarom zou dat niet kunnen.
Zeker mee eens, never nooit niet dat hij dat alleen gaat redden, zeker met zijn handje niet. Wellicht dat hij deze kwijt raakt en op een later tijdstip deze weer tevoorschijn komt?
Ik ben wel nieuwsgierig wat er gaat gebeuren met Bronn (waarvan ik vrijwel zeker weet dat hij het was die Jaime van zijn paard trok), Dickon en Randyll, mochten die allemaal nog leven. Misschien dat één van hen ontsnapt is of dat er één van hen dood is. Anders zullen zij ook wel gevangen worden genomen. Een gevangenschap van vooral die laatste kan interessant zijn, aangezien hij een erg sterke legeraanvoerder is.
Gewoon alles afmaken en klaar er mee. Zeker voor het moraal van haar eigen krijgers en anti voor de legers van je tegenstander. Ze heeft alleen Jaime nodig
Wat ik overigens niet snap is hoe Daenerys haar draak inzet. Ik zou daar een stuk voorzichtiger mee zijn. Vlieg eenmaal parallel aan de tegenstander over de voorste linie heen en verbrandt deze volledig en trek je vervolgens terug. Ik zou absoluut niet zo frontaal in de aanval blijven gaan, tenzij ze wat upgrades voor de draak zou realiseren; een zadel en armor bijvoorbeeld. Als je met één goede actie de volledige verdediging van een leger wegslaat krijgt je eigen leger het vervolgens een stuk makkelijker. Dan hoef je volgens mij niet continu in de aanval te blijven gaan. En ik snap dat als je leger eenmaal aan het vechten is met het andere leger je niet nogmaals parallel kan aanvallen, want dan loop je het risico dat je ook veel van je eigen soldaten verbrandt. Ben overigens ook wel benieuwd of die pijl niet vergiftigd was zoals iemand hier ook al schreef; die Qyburn is namelijk een gewiekst ventje. Ik hoop het in ieder geval niet, want ik vind die draken echt episch vet.
Zou erg balen zijn als er gif in zit, maarja, ze heeft er nog 2 he 8) En die tactics. Ze is nu eenmaal niet zo'n super strategische aanvoerder. Ze heeft haar succes voornamelijk door guerilla tactics als je het mij vraagt. Niks mis mee verder, als je toch draken hebt >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Laatst online: 24-01-2023
Deurges schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:33:
Zou erg balen zijn als er gif in zit, maarja, ze heeft er nog 2 he 8) En die tactics. Ze is nu eenmaal niet zo'n super strategische aanvoerder. Ze heeft haar succes voornamelijk door guerilla tactics als je het mij vraagt. Niks mis mee verder, als je toch draken hebt >:)
Dat klopt, maar Drogon is toch wel de grootste badass niet? Alhoewel, die andere twee hebben we eigenlijk nog maar weinig echt in actie gezien.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Die andere 2 vielen wel mee :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Vragen jullie je overigens niet af waarom Brandon nog zo weinig gezegd heeft over wat hij weet/gezien heeft?
In episode 4 werd het al iets beter toen hij bijvoorbeeld tegen Arya vertelde over haar lijstje. En dat hij tegen Littlefinger zei "Chaos is a ladder". Sansa staat nog steeds naar hem te kijken alsof hij gek geworden is.

Ik ben benieuwd wat hij tegen Jon gaat zeggen als hij hem weer ziet.
En als Jon eenmaal weet dat hij half Targaryen is dan vertelt hij dat misschien ook tegen Dany die hem vervolgens op de proef stelt door hem te roosteren...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:03
Viccers schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:52:
Jaime ruilen voor Elleria Sand is wel een goede deal voor Dany hoor. Elleria is de leidster van Dorne, dus dan Dany de Dornishmen inzetten in haar legers. Alles wat Cersie krijgt is haar broer (en ok, haar generaal, maar zoveel legers hebben de Lannisters niet meer).
Ik denk dat Jaime genoeg tijd doorbrengt met Daenerys, Tyrion en Jon om te realiseren dat ze zo slecht nog niet zijn en dat er een grotere dreiging is. Hij wordt geruild voor Elleria of iets anders en staat dan weer naast Cercie, maar hij begint nu toch echt te zien dat ze evil is. Uiteindelijk zal hij Cercie uitschakelen, al dan niet omdat er al een geheime deal met Daenerys was.
3raser schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:37:
Vragen jullie je overigens niet af waarom Brandon nog zo weinig gezegd heeft over wat hij weet/gezien heeft?
In episode 4 werd het al iets beter toen hij bijvoorbeeld tegen Arya vertelde over haar lijstje. En dat hij tegen Littlefinger zei "Chaos is a ladder". Sansa staat nog steeds naar hem te kijken alsof hij gek geworden is.

En als Jon eenmaal weet dat hij half Targaryen is dan vertelt hij dat misschien ook tegen Dany die hem vervolgens op de proef stelt door hem te roosteren...?
Dat is puur voor het verhaal. Als hij nu in een keer alles vertelt is de lol er af, dat gaat dus heel mondjesmaat gebeuren.

[ Voor 34% gewijzigd door ph4ge op 08-08-2017 13:38 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19

Dat hij er weinig over zegt is wel verklaard doordat er werd gezegd dat Brandon is gestorven in de grot waar de nightking kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:18

De beste jongen heet Bran, niet Brandon.

Verder kunnen Targaryens niet per definitie tegen vuur. Daenerys heeft al wel een aantal keer laten zien vuurbestendig te zijn, maar haar broer was dat duidelijk niet.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Montaner schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Dat hij er weinig over zegt is wel verklaard doordat er werd gezegd dat Brandon is gestorven in de grot waar de nightking kwam.
Dat verklaart alleen waarom hij weinig met zijn familie heeft. Niet waarom hij ze niets zou vertellen over wat hij gezien heeft. Zeker gezien de familie Stark ongeveer de grootste vriend is die iemand kan hebben tegen de White Walkers.
TheFes schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:41:
[...]

Dat is alleen een afgekorte bijnaam. Zie bijvoorbeeld ook deze video. Op 2:15 stelt Meera Brandon voor aan de mensen van de Wall.

De wiki zegt ook:
Prince Brandon Stark, commonly called Bran, is the fourth child and second son of Eddard and Catelyn Stark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:16
TheFes schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:41:
[...]
[...]
Hij heet wel degelijk Brandon en niet Bran. Bran is slechts zijn roepnaam. Net als Eddard Ned als roepnaam had.

Addicted to silent computing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:14
Ik kijk ook altijd Game of Thrones. Ik vind deze theorie wel interessant:
https://www.reddit.com/r/...e_night_king_based_on_tv/

Maar even iets anders. Ik vind de CGI in Game of Thrones soms echt tegenvallen. Natuurlijk zit er heel veel CGI in die je niet ziet (dus erg goede CGI), maar er zijn ook momenten dat het zo overduidelijk is. Ik bedoel de draak ziet er bijvoorbeeld fantastisch uit. Maar als je vanuit Tyrions standpunt Jamie op het slagveld ziet klopt de belichting van Jamie gewoon niet. Ziet er raar uit. Duidelijk green screen en er in geplakt. En ook de grond zelf is te blurry (of Jamie te scherp):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/isXDkVE.jpg
En zo heb ik wel vaker momenten in Game of Thrones. Het is nu toch al 2017. Dat in een serie met zo'n groot budget van mij beter.

Het herinnert mij er steeds aan wat voor een meesterwerk Lord of The Rings was. Zelfs met de 1080p remaster waar je soms duidelijk slechte green screen effecten ziet is het wel zo gemaakt dat alles qua kleur en belichting uitstekend in elkaar overloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:18
Crahsystor schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:46:
[...]

Hij heet wel degelijk Brandon en niet Bran. Bran is slechts zijn roepnaam. Net als Eddard Ned als roepnaam had.
@3raser

Vooruit dan :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
Fleximex schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:48:

Maar even iets anders. Ik vind de CGI in Game of Thrones soms echt tegenvallen. Natuurlijk zit er heel veel CGI in die je niet ziet (dus erg goede CGI), maar er zijn ook momenten dat het zo overduidelijk is. Ik bedoel de draak ziet er bijvoorbeeld fantastisch uit. Maar als je vanuit Tyrions standpunt Jamie op het slagveld ziet klopt de belichting van Jamie gewoon niet. Ziet er raar uit. Duidelijk green screen en er in geplakt. En ook de grond zelf is te blurry (of Jamie te scherp):
[afbeelding]
En zo heb ik wel vaker momenten in Game of Thrones. Het is nu toch al 2017. Dat in een serie met zo'n groot budget van mij beter.

Het herinnert mij er steeds aan wat voor een meesterwerk Lord of The Rings was. Zelfs met de 1080p remaster waar je soms duidelijk slechte green screen effecten ziet is het wel zo gemaakt dat alles qua kleur en belichting uitstekend in elkaar overloopt.
Leek er wel een beetje op dat ze het expres deden omdat je daarnaar te laten focussen.. soort gat in de wolken waar een straal licht doorheen komt. (zo kwam het op mij over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 23:37
3raser schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

Dat verklaart alleen waarom hij weinig met zijn familie heeft. Niet waarom hij ze niets zou vertellen over wat hij gezien heeft. Zeker gezien de familie Stark ongeveer de grootste vriend is die iemand kan hebben tegen de White Walkers.
Wat moet hij vertellen? Het noorden is zich toch al aan het voorbereiden voor een confrontatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Wat verwachten jullie nog van Bran? Hij heeft natuurlijk Hodor in het verleden 'gemanipuleerd' zodat hij hem in het heden kan helpen. Heeft hij alles gedirigeerd? We zagen ook een shot van de mad king, heeft hij daar ook mee te maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02

[afbeelding]

LOTR had een budget van $93 miljoen. Hobbit had $180 miljoen. Per film.
GoT heeft een budget van $100 miljoen voor het hele seizoen.
Het is daarmee de duurste TV serie. Maar vergeleken met wat er in de bioscoop komt tegenwoordig is het budget vergelijkbaar met een B-film.

[ Voor 4% gewijzigd door RocketKoen op 08-08-2017 13:58 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
RocketKoen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Het is daarmee de duurste TV serie. Maar vergeleken met wat er in de bioscoop komt tegenwoordig is het budget vergelijkbaar met een B-film.
I guess. Maar het is wel 2017. Technieken zijn verbeterd. En het lijkt mij dat er minder geld nodig is om hetzelfde te bereiken. Helemaal qua CGI. En The Hobbit is dan weer slechter dan GoT qua CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
RocketKoen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Bedenk daarbij dat de acteurs van Therion, Jaime, Cercei, Dany en Jon ieder $1.1 miljoen per aflevering krijgen. Dat is dus per acteur al $7.7 miljoen voor dit seizoen en dus 5x7.7=$38.5 miljoen alleen al voor het salaris van deze 5 acteurs!!!
Bedenk daarbij dat Therion in aflevering 1 geen woord gezegd heeft en je kan gelijk verzinnen waarom er weinig budget over blijft voor CGI :)

bron:
Wikipedia: List of highest paid American television stars

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurges
dvd-linden schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Dat klopt, maar Drogon is toch wel de grootste badass niet? Alhoewel, die andere twee hebben we eigenlijk nog maar weinig echt in actie gezien.
Ja dat zeer zeker, maar ze groeien uiteindelijk toch allemaal hetzelfde. Tis alleen die die andere 2 wat minder daglicht hebben gezien, lijkt me niet dat Draken last krijgen van gematigde groei hahaha

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Duidelijk green screen en er in geplakt. En ook de grond zelf is te blurry (of Jamie te scherp):
[afbeelding]
Dat is inderdaad een composited scene (wat je overigens beter ziet aan het vuur dan aan jaime) maar dat jaime zo uitgelicht is, is expres. Dat is om je ogen naar hem toe te trekken ipv naar bijvoorbeeld het vuur om hem heen. Dat vuur is namelijk minder belangrijk maar anders veel opvallender. Goede cinematografie dus juist.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Het gevecht tussen Brienne en Arya was trouwens heel leuk om te zien. Het lijkt me duidelijk dat Brienne geen match was voor Arya, de vraag is alleen waarom Arya dat zo nodig moest laten zien. Voorheen was ze eerder voorzichtig om te laten zien wat ze kon. Littlefinger weet het nu bijvoorbeeld ook.

Toen Arya vertelde dat ze dit had geleerd van "no one" leek het alsof Brienne diep nadacht. Is ze bekend met de assasins van de Many-Faced God?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
Fleximex schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

I guess. Maar het is wel 2017. Technieken zijn verbeterd. En het lijkt mij dat er minder geld nodig is om hetzelfde te bereiken. Helemaal qua CGI. En The Hobbit is dan weer slechter dan GoT qua CGI.
Bij The Hobbit serie gaan ze dan ook een dure acteur casten voor de draak en dat ding helemaal met motion capture vastleggen.
En wat wij willen zien is hoe zo'n draak in een veldslag weerloze mannetjes roostert :Y) En dat kan best zonder je budget in Cumberbatch te stoppen :P
Bij GoT doen ze het zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.thegrumpyfish.com/wp-content/uploads/daenerys-drogon-cgi-blood-of-my-blood.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CduvUMDUEAAz2Ra.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door RocketKoen op 08-08-2017 14:18 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
CyBeR schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:06:
[...]

Dat is inderdaad een composited scene (wat je overigens beter ziet aan het vuur dan aan jaime) maar dat jaime zo uitgelicht is, is expres. Dat is om je ogen naar hem toe te trekken ipv naar bijvoorbeeld het vuur om hem heen. Dat vuur is namelijk minder belangrijk maar anders veel opvallender. Goede cinematografie dus juist.
Ik weet niet. Ik vind dat meer een excuus. Het is ook het enige paard met man er op in de scene zonder andere mensen binnen 30-40 meter. Dus helemaal wit hoeft het echt niet te zijn om je ogen er naar toe te trekken.
Even ge-edit in photoshop. Iets minder saturatie, iets minder licht en een klein beetje blur ziet het er beter uit. En nog steeds vrij duidelijk:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zXn00Gg.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
[...]
Dit is echt een van de meeste vette fan theorieën die ik tot nu toe gelezen heb. Ik heb wel al vaker theorieën gelezen over dat Bran verantwoordelijk is voor The Mad King en de whispers die hij hoorde, maar dit is echt next level. Het zou wel gaaf zijn als dit waar blijkt te zijn. Ik kon me tot nu toe geen GoT waardig einde bedenken, maar dit is een typisch einde wat ik wel vind passen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 19:55
Fleximex schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:18:
[...]

Ik weet niet. Ik vind dat meer een excuus. Het is ook het enige paard met man er op in de scene zonder andere mensen binnen 30-40 meter. Dus helemaal wit hoeft het echt niet te zijn om je ogen er naar toe te trekken.
Even ge-edit in photoshop. Iets minder saturatie, iets minder licht en een klein beetje blur ziet het er beter uit. En nog steeds vrij duidelijk:
[afbeelding]
Dit ziet er uit als een 17de eeuw schilderij.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Ik vond de aflevering gaaf (en de CGI uitstekend) eigenlijk. Het enige ''minpuntje'' vond ik het feit dat Drogon zo makkelijk werd geraakt. Tweede poging. Bam. Na jaren aangehoord te hebben dat draken vrijwel niet te vermoorden zijn. Dit seizoen komt Cersei erachter hoe ze een kans maakt tegen draken en uiteraard hebben ze zo'n ding meegenomen naar Highgarden en uiteraard schiet Bronn de draak in twee pogingen uit de lucht. Oke, hij is niet dood, maar het scheelde niet veel. Beetje een anti-climax. Verder wel een onwijs gave fight. Jaime zal wel niet dood zijn, wat wat apart is gezien zijn armor en het vrij diepe water, maar ok. Plot armor.

Hereniging van Sansa en Arya vond ik erg mooi. Veel beter dan Bran die emotieloos is ondertussen. Logisch, maar dan wel fijn dat Sansa in ieder geval een goed reunie had met Arya. Ze is wel erg onder de indruk van Arya's vecht skills :P En ik blijf me afvragen wat Littlefingers doel is? Hij staat er altijd met een glimlach, alsof alles volgens schema gaat. Arya en Sansa tegen elkaar uitspelen? Geen idee.

Nu ze die cave hebben gevonden bij Dragonstone hebben ze alleen nog een blacksmith nodig om er ook echt wapens van te maken. Gendry die hopelijk eindelijk een keer terug komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
miicker schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:23:
[...]

Dit is echt een van de meeste vette fan theorieën die ik tot nu toe gelezen heb. Ik heb wel al vaker theorieën gelezen over dat Bran verantwoordelijk is voor The Mad King en de whispers die hij hoorde, maar dit is echt next level. Het zou wel gaaf zijn als dit waar blijkt te zijn. Ik kon me tot nu toe geen GoT waardig einde bedenken, maar dit is een typisch einde wat ik wel vind passen.
Holy shit idd.. Dat is wel erg mooi beschreven en goed bedacht.. Zeker weten een mogelijkheid.
Maar de draken dan :p die hebben niks te doen in de tussentijd? En wat gebeurt er met de rest van de legers?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Fleximex schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:18:
[...]

[afbeelding]
Het gaat niet om of er andere paarden of mensen in de buurt of zelfs in het shot zijn. Het is belangrijk om de kijker duidelijk te maken waar 'ie z'n aandacht op moet vestigen. Dat kan op meerdere manieren: beweging, licht, pijlen, door 'm dat te vertellen, etc. Niet alle opties zijn in alle gevallen mogelijk; in deze scene bijvoorbeeld is er al iets wat licht geeft én beweegt (het vuur) tenslotte. Dus dan moet je soms je belichting een beetje overdrijven om te zorgen dat de kijker toch bij het goede uit komt. Een ander goed voorbeeld zie je een paar minuten eerder:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Yc6Uwsz.jpg

De scorpion wordt hier extra uitgelicht (wat wordt vermomd als een soort opklaring in de wolken) zodat je als kijker automatisch daar naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
miicker schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:12:
Ik bedoel, Arya kan Brienne makkelijk ontwijken terwijl Brienne the Hound verslagen heeft. Dan moet degene die haar dat geleerd heeft Meryn Trant makkelijk kunnen verslaan, al had hij geen zwaard.
Je vergelijkt de wendbaarheid van Arya met die van baksteen The Hound?
Who Am I? schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:51:
Er wordt verteld dat het goud inmiddels in The Red Keep is gearriveerd, maar uit welke wagen met goud haalt Jaime dan die zak met munten voor Bron? Is dat op een eerder moment?
Veel eerder. Misschien wel dagen.
Ondertussen zijn de Dothraki van Dragonstone tot aan de karavaan afgereisd, ik vermoed ergens op driekwart van de route tussen huize Orlenna en Kings Landing.
Het goud ging vooruit. Jamie, Bron en een paar anderen waren achteraan voedsel van de boeren aan het confisqueren.

[ Voor 6% gewijzigd door frickY op 08-08-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
CyBeR schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:31:
[...]

Het gaat niet om of er andere paarden of mensen in de buurt of zelfs in het shot zijn. Het is belangrijk om de kijker duidelijk te maken waar 'ie z'n aandacht op moet vestigen. Dat kan op meerdere manieren: beweging, licht, pijlen, door 'm dat te vertellen, etc. Niet alle opties zijn in alle gevallen mogelijk; in deze scene bijvoorbeeld is er al iets wat licht geeft én beweegt (het vuur) tenslotte. Dus dan moet je soms je belichting een beetje overdrijven om te zorgen dat de kijker toch bij het goede uit komt. Een ander goed voorbeeld zie je een paar minuten eerder:

[afbeelding]

De scorpion wordt hier extra uitgelicht (wat wordt vermomd als een soort opklaring in de wolken) zodat je als kijker automatisch daar naar kijkt.
Echter is in die scene de scorpion veel beter in de scene geblend. In de scene die ik aanhaal is echt enkel en alleen Jamie verlicht wat mijn inziens niet verklaard kan worden door een opklaring zoals bij de scorpion.

Verder is Jamie met paard in die scene ook te scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:14
Even een +1 voor die theorie. Beetje Bioshock Infinite wel, haha.

Overigens afgelopen aflevering als super ervaren. Veldslag was vet, maar ik ergerde me er vooral aan dat Bronn inderdaad in 2 keer de draak wist te raken.
Ik verwacht dat Tyrion op Jaime in gaat praten om hem tegen de nieuwe Mad Queen te laten vechten. Daarnaast ben ik vooral benieuwd naar wanneer Jon gaat ontdekken dat hij familie is en vooral hoe hij het gaat ontdekken. Ik hoop dat hij letterlijk een vuurdoop krijgt. Dat hij toch niet knielt voor Dany en dat ze hem in de brand steekt als de verrader die hij is, haha. En dat hij dan weer een meesterlijke comeback heeft.

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Fleximex schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:38:
[...]

Echter is in die scene de scorpion veel beter in de scene geblend. In de scene die ik aanhaal is echt enkel en alleen Jamie verlicht wat mijn inziens niet verklaard kan worden door een opklaring zoals bij de scorpion.

Verder is Jamie met paard in die scene ook te scherp.
Dat is toch exact wat hij zegt? Door Jamie te verlichten en scherper neer te zetten gaat de aandacht naar Jamie toe, niet naar de rest van de scene. Heeft niks met realisme te maken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online

[...]
De reacties op die theorie zijn ook enorm interessant, vooral deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Ik vind de theorie op zich leuk en logisch, maar gezien je dan te maken krijgt met time loops....dat wordt vrijwel nooit helemaal goed uitgelegd. Want Bran weet nu nog niet dat hij de Night King gaat worden. Dat wist hij al helemaal niet toen hij North of the Wall ging. En toen bestond de Night King al duizenden jaren als ik het goed heb. Timelines (en wat was er eerder in de endless cicle ...Bran, of the Night King) worden dan erg lastig om logisch in beeld te brengen. Voor mij tenminste :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
Tsurany schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:42:
[...]

Dat is toch exact wat hij zegt? Door Jamie te verlichten en scherper neer te zetten gaat de aandacht naar Jamie toe, niet naar de rest van de scene. Heeft niks met realisme te maken.
Dan is het gewoon een slechte keuze omdat zelfs met een realistische look je een man op paard in in bijna open vlakte echt wel ziet staan. Het is niet alsof een wit paard je aandacht niet trekt in bijna geheel grijs bruin plaatje. Maar om het dan nog een aan te dikken met extra belichting en scherpte? Dat vind ik onnodig en haalt voor mij de immersion weg omdat wat ik zie gewoon niet klopt qua CGI.

De scorpion is verlicht door een opklaring. Waarom is Jamie scherper en verlicht binnen de regels van de Game of Thrones wereld? Het is een misconceptie dat een fantasy wereld niet aan basis realisme hoeft te doen en dingen dus te verklaren zijn door: het is fantasy.
miicker schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:44:
[...]

De reacties op die theorie zijn ook enorm interessant, vooral deze
Ja. Het zou echt een van de beste plot twists/eindes ooit zijn. Soort Sopranos, Inception, Sixth Sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Alwayshappyz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:48:
Ik vind de theorie op zich leuk en logisch, maar gezien je dan te maken krijgt met time loops....dat wordt vrijwel nooit helemaal goed uitgelegd. Want Bran weet nu nog niet dat hij de Night King gaat worden. Dat wist hij al helemaal niet toen hij North of the Wall ging. En toen bestond de Night King al duizenden jaren als ik het goed heb. Timelines (en wat was er eerder in de endless cicle ...Bran, of the Night King) worden dan erg lastig om logisch in beeld te brengen. Voor mij tenminste :P
The ink is already dry legt het gewoon goed uit. Hij zal er alles aan doen om de mensheid te redden, wat er uit eindelijk voor zorgt dat hij het zelf bijna vernietigd. Het zelfde geld voor de timeloop met Hodor. Hodor was 80% van zijn leven "Hodor", uiteindelijk werd hij het door de (onbedoelde) acties van Brann.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RocketKoen
Alwayshappyz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:25:
Ik vond de aflevering gaaf (en de CGI uitstekend) eigenlijk. Het enige ''minpuntje'' vond ik het feit dat Drogon zo makkelijk werd geraakt. Tweede poging. Bam. Na jaren aangehoord te hebben dat draken vrijwel niet te vermoorden zijn. Dit seizoen komt Cersei erachter hoe ze een kans maakt tegen draken en uiteraard hebben ze zo'n ding meegenomen naar Highgarden en uiteraard schiet Bronn de draak in twee pogingen uit de lucht. Oke, hij is niet dood, maar het scheelde niet veel. Beetje een anti-climax.
Dany is nu ook niet echt de beste piloot.
Er is 1 wapen op het veld dat iets kan doen. En haar tactiek is om en van grote afstand in een rechte lijn op af te vliegen. Bronn z'n oma had dat schot nog geraakt.
Dus wat dat betreft verdiende ze het gewoon om geraakt te worden.

Ze had dat hele ding kunnen negeren. Dan had hij haar waarschijnlijk niet kunnen raken zolang ze niet ergens stil bleef hangen.
Of uit de buurt blijven en de Dohtraki op de grond dat ding laten uitschakelen.
Of vlieg dat ding van boven aan. Hij kon zo te zien maar een graad of 15 omhoog mikken. Enorme dode hoek.
Of vlieg op zijn minst niet in een rechte lijn op dat ding af...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
RocketKoen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:51:
[...]

Laat me denken aan Rickon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
[...]

Er is 1 wapen op het veld dat iets kan doen. En haar tactiek is om en van grote afstand in een rechte lijn op af te vliegen. Bronn z'n oma had dat schot nog geraakt.

Ze had dat hele ding kunnen negeren. Dan had hij haar waarschijnlijk niet kunnen raken zolang ze niet ergens stil bleef hangen.
Of vlieg dat ding van boven aan. Hij kon zo te zien maar een graad of 15 omhoog mikken. Enorme dode hoek.
Klopt helemaal. Denk echt dat haar ego het even overnam. Zo van: ach, m'n draken kan toch niks overkomen, dus ik fix dit wel even''. Mja, het blijft ergens wel een anti climax dat het uiteindelijk (door Dany grotendeels inderdaad) zo makkelijk gaat. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
[...]

Die was ik even vergeten haha

"Now where is that damn Dragon?" *looks up* "oh shit"

En dan heeft er vanaf springen ook geen nut want het vuur knalt mooi alle kanten op zodra het de grond raakt.. >:) >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:38

Oekol

waka waka hey hey

Zo, ik ben weer helemaal blij. Wat vet dat het weer begonnen is. Nu vrolijk weer dit forum lezen, en alles theorieën lezen. Zo benieuwd hoe dit allemaal verder gaat. Dit is het 1 na laatste seizoen, niet?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Deurges schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:55:
[...]

Die was ik even vergeten haha

"Now where is that damn Dragon?" *looks up* "oh shit"

En dan heeft er vanaf springen ook geen nut want het vuur knalt mooi alle kanten op zodra het de grond raakt.. >:) >:) >:) >:)
Uit de werkelijkheid genomen..

De vorige generatie anti-raket systemen had een dode hoek van 15 tot 30 graden recht boven zichzelf. Dus toen kreeg je raketten die eerst heel hoog gaan vliegen. En dan bijna verticaal op hun doel af gaan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Leoon. schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:58:
Zo, ik ben weer helemaal blij. Wat vet dat het weer begonnen is. Nu vrolijk weer dit forum lezen, en alles theorieën lezen. Zo benieuwd hoe dit allemaal verder gaat. Dit is het 1 na laatste seizoen, niet?
Jep, helaas wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Angeloonie schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:20:
[...]

Ze zagen er menselijk uit ja, maar daar bleef het ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:04:
[...]

Myrcella vond ik er toch wel goed uitzien hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Sniffels schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:52:
[...]

Leek er wel een beetje op dat ze het expres deden omdat je daarnaar te laten focussen.. soort gat in de wolken waar een straal licht doorheen komt. (zo kwam het op mij over)
Dat gat in de wolken waar een straal licht doorheen komt was helemaal duidelijk te zien toen Dany de Scorpion spotte
miicker schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:06:
[...]

Myrcella vond ik er toch wel goed uitzien hoor :9
Uitzonderingen heb je altijd. Maar serieus, Joffrey mag dan 2 ogen, 2 oren een neus en een mond hebben gehad, maar van binnen was die jongen gewoon compleet verdorven.

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 08-08-2017 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:07
[...]

We kunnen natuurlijk allemaal filosoferen over waarom ze dit deed. Waarom Rickon rechtdoor liep etc. etc. Maar laten we wel meenemen dat dit de eerste keer was dat Danaerys haar draak gebruikte in een veldslag. Ze is dus onervaren en weet niet wat ze kan verwachten als tegenstand. Ze voelt zich waarschijnlijk ook aardig onoverwinnelijk. Dus volgens mij is dit gewoon het moment waarop ze even met beide voeten op de grond wordt gezet. Een wijze les voor de volgende veldslag.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
MrFl0ppY schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:10:
[...]

We kunnen natuurlijk allemaal filosoferen over waarom ze dit deed. Waarom Rickon rechtdoor liep etc. etc. Maar laten we wel meenemen dat dit de eerste keer was dat Danaerys haar draak gebruikte in een veldslag. Ze is dus onervaren en weet niet wat ze kan verwachten als tegenstand. Ze voelt zich waarschijnlijk ook aardig onoverwinnelijk. Dus volgens mij is dit gewoon het moment waarop ze even met beide voeten op de grond wordt gezet. Een wijze les voor de volgende veldslag.
Wij hebben geeneens draken en snappen dat nog hahaha als je die beesten hebt, ga je ook oefenen en zeker richting oorlog, dat je op zijn minst weet wat dat beest doet en kan etc.. Maar inderdaad ze is op dat gebied erg impulsief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:07
Fleximex schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:48:
[...]

Dan is het gewoon een slechte keuze omdat zelfs met een realistische look je een man op paard in in bijna open vlakte echt wel ziet staan. Het is niet alsof een wit paard je aandacht niet trekt in bijna geheel grijs bruin plaatje. Maar om het dan nog een aan te dikken met extra belichting en scherpte? Dat vind ik onnodig en haalt voor mij de immersion weg omdat wat ik zie gewoon niet klopt qua CGI.

De scorpion is verlicht door een opklaring. Waarom is Jamie scherper en verlicht binnen de regels van de Game of Thrones wereld? Het is een misconceptie dat een fantasy wereld niet aan basis realisme hoeft te doen en dingen dus te verklaren zijn door: het is fantasy.

[...]

Ja. Het zou echt een van de beste plot twists/eindes ooit zijn. Soort Sopranos, Inception, Sixth Sense.
En trouwens zoals je hier kunt zien in de behind de scenes is het licht op Jamie niet eens cgi, maar hadden ze een extra lampje :D

YouTube: Game of Thrones: The Loot Train Attack (HBO)

Als fotograaf zijnde vind ik het vet mooi gedaan. Het heeft echt een schilderij episch achtige look _/-\o_ En daarbij dient het ook een cinematografische rol zoals al eerder uitgelegd door @CyBeR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

Ja inderdaad dit, maar dan zou het niet spannend zijn :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:30
Bensimpel schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:16:
[...]

Ja inderdaad dit, maar dan zou het niet spannend zijn :+
Inderdaad, laten we Dany nou niet logische keuzes laten maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

FastFred schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:04:
[...]

Tommen was nog redelijk normaal volgens mij hoor.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

xzaz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:24:
[...]

Dit ziet er uit als een 17de eeuw schilderij.
Overigens, aangaande deze opmerking nog: de oude meesters van de schilderkunst deden juist precies hetzelfde. De blik van degene die het schilderij ziet met licht ergens naartoe geleiden. Neem dit hele bekende voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://froot.nl/wp-content/uploads/2015/03/De-Nachtwacht.png

Dat is precies wat men in films en TV-series ook doet. Men poogt dat onopvallend te maken zodat je wel op de goede plek kijkt maar niet weet waarom, maar soms is een shot daar gewoon niet zo geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:38

Oekol

waka waka hey hey

analogworm schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:13:
[...]

En trouwens zoals je hier kunt zien in de behind de scenes is het licht op Jamie niet eens cgi, maar hadden ze een extra lampje :D

YouTube: Game of Thrones: The Loot Train Attack (HBO)

Als fotograaf zijnde vind ik het vet mooi gedaan. Het heeft echt een schilderij episch achtige look _/-\o_ En daarbij dient het ook een cinematografische rol zoals al eerder uitgelegd door @CyBeR
Is dat te zien in de YT video? Ik heb m gekeken, vond hem heel vet. Maar dat viel me niet 1 2 3 op.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
Dickon

Bronn: Bwoehahahahahahaha

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 08-08-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:09:
[...]

Dat gat in de wolken waar een straal licht doorheen komt was helemaal duidelijk te zien toen Dany de Scorpion spotte
Dat was de bijdrage van de Lord of Light ;)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Niet alle Targaryens zijn fireproof, Maester Aemon (Targaryen) van de Night's Watch is gewoon verbrand nadat hij dood was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
mark-k schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:34:
[...]

Niet alle Targaryens zijn fireproof, Maester Aemon (Targaryen) van de Night's Watch is gewoon verbrand nadat hij dood was.
Dikke kans dat Dany ook niet fireproof is als ze dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:09

Spooksel

Spooksel!

Hij bedoelde wel degelijk Rickon. Maar dan in Battle of the Bastards en hoe Rickon daarin lid lijkt te zijn van de 'Prometheus school of running away from things' :P

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:10:
[...]

Wie zegt dat ze een draak 100% kan besturen? Misschien is het een geval van bijsturen wat de draak wil. Die ziet een bedreiging en gaat deze te lijf. Dat hij zichzelf daarmee alleen maar meer in gevaar brengt, hoeft een dier zich niet altijd te realiseren.

Daarnaast, Bronn dat ding 5x laten schieten en missen is ook weer zo'n saai gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:07
Leoon. schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:28:
[...]

Is dat te zien in de YT video? Ik heb m gekeken, vond hem heel vet. Maar dat viel me niet 1 2 3 op.
Op 1:11 zie je dat ze Jamie netjes belichten op een soortgelijke manier als de scene waar hij stil staat. En zo zijn er nog een paar shots waar je duidelijk lampen ziet. bijvoorbeeld op 13:48. Maar ze hebben ook veel gebruik gemaakt van avondlicht. Al met al een flinke klus om verschillende soorten natuurlijk licht en kunstlicht te mixen met CGI.

YouTube: Game of Thrones: The Loot Train Attack (HBO) @1:11

[ Voor 25% gewijzigd door analogworm op 08-08-2017 16:06 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

BTW ik kreeg dit plaatje net ook nog doorgestuurd:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kfLtzaA.jpg

Shit's repeating itself yo :P

[ Voor 14% gewijzigd door mark-k op 08-08-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:44:
[...]

Wie zegt dat ze een draak 100% kan besturen? Misschien is het een geval van bijsturen wat de draak wil. Die ziet een bedreiging en gaat deze te lijf. Dat hij zichzelf daarmee alleen maar meer in gevaar brengt, hoeft een dier zich niet altijd te realiseren.

[...]
Exact mijn gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

analogworm schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:51:
[...]

Op 1:11 zie je dat ze Jamie netjes belichten op een soortgelijke manier als de scene waar hij stil staat. En zo zijn er nog een paar shots waar je duidelijk lampen ziet. bijvoorbeeld op 13:48. Maar ze hebben ook veel gebruik gemaakt van avondlicht. Al met al een flinke klus om verschillende soorten natuurlijk licht en kunstlicht te mixen met CGI.

YouTube: Game of Thrones: The Loot Train Attack (HBO) @1:11
1:11 is een ander geval, dat is om aan te geven dat er op dat moment een vuurbal uit een draak komt. Je ziet ze ook reageren op de hitte.

Maar laat duidelijk zijn dat belichting in filmwerk van enorm belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Nu online
Ik heb alle blu-rays die zijn uitgegeven van GoT, daar zitten ook extra filmpjes bij met uitleg over personen, plaatsen en verleden. Zijn die ook op legale manier ergens vandaan te streamen?
Want dat zou zeker helpen om die eens te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryangr0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-06 06:35
mark-k schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:59:

[afbeelding]

Grappig, ik ben twee weken geleden in Noord-Ierland op een Game of Thrones tour geweest met een gids die meerdere figurantrollen heeft gespeeld en de vraag "Hebben de vormen van de lichamen een betekenis?" kwam naar voren. Hij vertelde dat er geen enkele reden was dat de lichamen in die vormen op beeld kwamen behalve om de kijker een makkelijk focuspunt te geven en de implicatie dat ze expres zo neergelegd waren. Dat blijkt nu dus anders. Ben benieuwd of hij dat wist, of dat er op het moment van filmen nog niet zo over nagedacht was, of dat dit meer een soort afterthought is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Hmm, ik kan me niet voorstellen dat ze figuranten dergelijke 'inside info' gaan geven over hoe dingen over de verschillende seizoenen aan elkaar refereren eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Spooksel schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:55:
Hmm, ik kan me niet voorstellen dat ze figuranten dergelijke 'inside info' gaan geven over hoe dingen over de verschillende seizoenen aan elkaar refereren eigenlijk :P
Dat denk ik ook. Ik denk dat zelfs de hoofdrolspelers dat niet weten. Alleen Martin, Benioff en Weiss weten dat.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

mark-k schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:59:

[afbeelding]

De children of the forest maakten zo'n zelfde spiral toen ze de eerste White Walker maakten.

Afbeeldingslocatie: https://bluewinterrose.files.wordpress.com/2016/06/cotf-spiral.jpg

Zie ook hier in de video vanaf 0:50

YouTube: Game Of Thrones S06xE05 Children of the forest Create White Walker

[ Voor 17% gewijzigd door 3raser op 08-08-2017 17:09 . Reden: URL aangepast zodat deze direct start op 0:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik zonder de uitleg echt niet gezien, thanks, zit allemaal erg doordacht in elkaar.

Edit: sjips, bericht hieronder had hier gemoeten, maarja... te laat

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 17:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:44:
Draken kunnen bij het vliegen de gedachte van de mens die ze accepteren aanvoelen via mentale communicatie, op die manier kan je sturen. 100% is het echter nooit omdat draken behoorlijk eigenwijs zijn.

Een draak is ook veel slimmer dan een mens, hij zal zich juist veel eerder realiseren dat iets gevaarlijk is.

Het enige nadeel van George RR Martin is dat hij geen rijders op zijn draken heeft en ze zit er nu wel op, maar ze heeft 3 draken. Ik vermoed dat ze met 1 draak een band heeft om hem te kunnen bereiden, maar het wijkt wat af van de standaard boeken over draken. Ze is ook de moeder van de draken, dat heb ik nooit in andere fantasy boeken over draken (die ik heel graag lees) gezien, dus het is wat koffiedik kijken, maar ze kan zeker de draak besturen als de draak het wil. En als hij het niet wil heeft ze pech.

Draken zijn eigenlijk net erg slimme poezen, ze horen je wel en luisteren vaak ook, maar heel vaak ook niet.

Als het aan mij lag had daenerys nu wat kinderen gekregen en die kinderen gingen elk met een draak op pad, beetje hetzelfde als de wolven. Dan had je ook nog een mooie spinoff over de draken kunnen maken. Dat had ik voor het verhaal nog mooier gevonden, daarnaast had ik de draken veel vaker in beeld gebracht, ik vind het toch jammer dat je ze af en toe zag toen ze klein waren en daarna een heel stuk groter en nu op gigaformaat, maar we kregen er helaas weinig van mee hoe ze opgevoed zijn etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 17:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:12:
Ik vermoed dat ze met 1 draak een band heeft om hem te kunnen bereiden.
Lekker met een sausje erbij :+
Afbeeldingslocatie: https://webshop.okeanos.nl/wp-content/uploads/2017/05/foto-barbecueextra.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:07

[...]

Als het aan mij lag had daenerys nu wat kinderen gekregen en die kinderen gingen elk met een draak op pad, beetje hetzelfde als de wolven. Dan had je ook nog een mooie spinoff over de draken kunnen maken. Dat had ik voor het verhaal nog mooier gevonden, daarnaast had ik de draken veel vaker in beeld gebracht, ik vind het toch jammer dat je ze af en toe zag toen ze klein waren en daarna een heel stuk groter en nu op gigaformaat, maar we kregen er helaas weinig van mee hoe ze opgevoed zijn etc.
Jep had graag gezien op welke school ze hebben gezeten en welke master ze hebben gekozen :+ .

Natuurlijk is het allemaal gaaf om te zien maar volgens mij zijn we met GoT al giga verwend als het op de kwaliteit van een serie aankomt. Kijk alleen al naar de locaties, de kleding en decor! Dat is toch allemaal waanzinnig mooi!

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn username recht aan doende ben ik ondertussen heerlijke pizza's aan het maken in de keuken, een man moet ook geen twee dingen tegelijk doen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]
Als het aan mij lag had daenerys nu wat kinderen gekregen...
Gecombineerd met je avatar moest ik hier toch even hartelijk om lachen haha..! _O-

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Over het budget van game of thrones. Ondanks dat het lijkt dat iedereen het kijkt, veruit de meeste illegaal kijken. Het zijn de vaste abbonnees waar hbo echt serieus geld op verdient, en vergeleken met netflix zijn dat er niet zoveel. Van de tijdelijke abbones die meestal ook nog eens een aanbieding wordt je ook niet rijk. Die leveren net zoveel op als een jaarlijkste abonnee. Voor een jaarlijkste abonnee staat gelijk aan 6 tijdelijke abonnees van 2 maanden.

Heel iets anders, ik weet ook niet of mensen hier dany hier een good guy vinden. Maar ik vind haar slechter dan cersei. Zei wilt zonder een normale reden de queen van westeros worden, ze is eigenlijk gewoon compleet machtsgeil. Niks beters dan cersei.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Die rotstekeningen in dragonstone was een slimme list van Jon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3YOHuYDsanUI0dVgWBPzvSgT/full.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

CryRaven schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:33:
Die rotstekeningen in dragonstone was een slimme list van Jon:

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2013/06/clapping.gif

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Also, repost ;) 4-5 pagina's terug ofzo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Nieuwevolger schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:33:
Over het budget van game of thrones. Ondanks dat het lijkt dat iedereen het kijkt, veruit de meeste illegaal kijken. Het zijn de vaste abbonnees waar hbo echt serieus geld op verdient, en vergeleken met netflix zijn dat er niet zoveel. Van de tijdelijke abbones die meestal ook nog eens een aanbieding wordt je ook niet rijk. Die leveren net zoveel op als een jaarlijkste abonnee. Voor een jaarlijkste abonnee staat gelijk aan 6 tijdelijke abonnees van 2 maanden.

Heel iets anders, ik weet ook niet of mensen hier dany hier een good guy vinden. Maar ik vind haar slechter dan cersei. Zei wilt zonder een normale reden de queen van westeros worden, ze is eigenlijk gewoon compleet machtsgeil. Niks beters dan cersei.
Seriously? De persoon die slaven heeft bevrijdt, die nu probeert om met zo min mogelijk bloodshed haar rechtmatige plek op de troon probeert te verkrijgen is niks beter dan de persoon die de sept of Baelor opgeblazen heeft en iedereen daarin vermoord heeft alleen omdat haar plan om de mensen die ze niet aardig vond te fucken gebackfired had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:53
mark-k schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:36:
[...]

Seriously? De persoon die slaven heeft bevrijdt, die nu probeert om met zo min mogelijk bloodshed haar rechtmatige plek op de troon probeert te verkrijgen is niks beter dan de persoon die de sept of Baelor opgeblazen heeft en iedereen daarin vermoord heeft alleen omdat haar plan om de mensen die ze niet aardig vond te fucken gebackfired had?
Een paar mensen die je naakt door de straat hebben laten lopen terwijl je door de hele stad bespuugd en bespot wordt gaat toch net wat verder als niet aardig vinden.

Rechtmatig kan ook iets over gezegd worden. Bedoel haar familie zaaide doem en verderf, verbrandden mensen levend in kastelen en waren gewoon een paar tirannen die toevallig wat draken hadden waarmee ze iedereen onderwerpten of anders levend verbranden(harrenhall). Leuk om dat boven je te hebben zal het alles behalve een democratie noemen.

Denk dat Het Danny zometeen ook naar haar hoofd stijgt. Vind sowieso Danny's character beetje wispelturig. Ene moment is ze supersterk vreet t hart van een paard op verbrand de hele leiderschap van de dothraiki en grijpt de macht en 2 tellen later weet ze niet wat ze moet doen en vraagt ze aan iedereen om haar heen wat ze moet doen?! Stoorde me al een tijdje hieraan. Eerste seizoen was het begrijpelijk jong en zo maar we zijn nu 7 seizoenen verder en ze kent John net 2 dagen en ze vraagt al aan hem wat ze moet doen.. |:(

In het boek heb ik haar echt niet als zo wispelturig ervaren.. ben ik de enige misschien heb ik het fout.. komt het door het boek waar ze echt anders was of is de serie gewoon wat slechter geschreven(meer vrijheid van invulling van schrijvers die niet g.r.r Martin heten.) en dat je daarom nooit weet wie ze nou precies is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Bartosy schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:52:
[...]

Een paar mensen die je naakt door de straat hebben laten lopen terwijl je door de hele stad bespuugd en bespot wordt gaat toch net wat verder als niet aardig vinden.

Rechtmatig kan ook iets over gezegd worden. Bedoel haar familie zaaide doem en verderf, verbrandden mensen levend in kastelen en waren gewoon een paar tirannen die toevallig wat draken hadden waarmee ze iedereen onderwerpten of anders levend verbranden(harrenhall). Leuk om dat boven je te hebben zal het alles behalve een democratie noemen.

Denk dat Het Danny zometeen ook naar haar hoofd stijgt. Vind sowieso Danny's character beetje wispelturig. Ene moment is ze supersterk vreet t hart van een paard op verbrand de hele leiderschap van de dothraiki en grijpt de macht en 2 tellen later weet ze niet wat ze moet doen en vraagt ze aan iedereen om haar heen wat ze moet doen?! Stoorde me al een tijdje hieraan. Eerste seizoen was het begrijpelijk jong en zo maar we zijn nu 7 seizoenen verder en ze kent John net 2 dagen en ze vraagt al aan hem wat ze moet doen.. |:(

In het boek heb ik haar echt niet als zo wispelturig ervaren.. ben ik de enige misschien heb ik het fout.. komt het door het boek waar ze echt anders was of is de serie gewoon wat slechter geschreven(meer vrijheid van invulling van schrijvers die niet g.r.r Martin heten.) en dat je daarom nooit weet wie ze nou precies is.
Ze heeft zelf the Faith aan de macht geholpen zodat die de Tyrells zouden aanpakken en dat heeft gebackfired, daarna kwam dr walk of atonement pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 22:32
Ik ben nu bij met dit seizoen, vandaag en gister de afleveringen gekeken. Heerlijk seizoen tot nu toe, vooral prettig dat alle verhaallijnen nu duidelijk samenhangen in het geheel. Bij vorige seizoen was dat gevoel soms anders, meer als losse verhaaltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nieuwevolger schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:33:
Ze verdienen ook klauwen met geld aan het verkopen van uitzendrechten.
Zonder normale reden? Ze is de rechtmatige opvolger van haar vader, de eerdere Koning voor Robert Baratheon. Strict gezien zou haar broer dat zijn (en die had exact dezelfde ambities) maar die is er niet meer.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 23:59
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ahLbZni.png

_O- _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:59
Ligt het aan mij of is dit een cgi glitch? Kon mij er erg aan storen lig :P

De berg/lucht loopt niet helemaal lekker mee.

YouTube: GOT S07E04 glitch?

denk dat 't aan de compressie ligt, zag t in de making of lig niet

[ Voor 13% gewijzigd door sweebee op 08-08-2017 21:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
sweebee schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:26:
Ligt het aan mij of is dit een cgi glitch? Kon mij er erg aan storen lig :P

De berg/lucht loopt niet helemaal lekker mee.

YouTube: GOT S07E04 glitch?

denk dat 't aan de compressie ligt, zag t in de making of lig niet
Je kan bij YouTube de video vertraagd afspelen, tot een kwart van de snelheid. Als je dat doet zie je inderdaad dat de lucht een beetje 'stuitert'. Ik kan mij er totaal niet aan storen. De actie op het scherm is voor mij genoeg afleiding dat het niet opvalt.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Pagina: 1 ... 13 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic