Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:17
Who Am I? schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:32:
[...]

Je kan bij YouTube de video vertraagd afspelen, tot een kwart van de snelheid. Als je dat doet zie je inderdaad dat de lucht een beetje 'stuitert'. Ik kan mij er totaal niet aan storen. De actie op het scherm is voor mij genoeg afleiding dat het niet opvalt.
Ik zat alleen op een 120 inch beamerscherm te kijken dus dan valt zo iets nogal snel op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:19
sweebee schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:26:
Ligt het aan mij of is dit een cgi glitch? Kon mij er erg aan storen lig :P

De berg/lucht loopt niet helemaal lekker mee.

YouTube: GOT S07E04 glitch?

denk dat 't aan de compressie ligt, zag t in de making of lig niet
Het ziet er uit als een effect laag die niet mooi meebeweegt met de camera. Anyhow, ik heb het net 4 keer terug zitten kijken.. Maar in 'mijn' versie zit het er niet in. Misschien dat ze na/tijdens/net voor release de fout zagen en er meerdere versies zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
mark-k schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:36:
[...]

Seriously? De persoon die slaven heeft bevrijdt, die nu probeert om met zo min mogelijk bloodshed haar rechtmatige plek op de troon probeert te verkrijgen is niks beter dan de persoon die de sept of Baelor opgeblazen heeft en iedereen daarin vermoord heeft alleen omdat haar plan om de mensen die ze niet aardig vond te fucken gebackfired had?
Hoeveel mensen zijn er wel niet omgekomen, omdat dany graag macht wilt omdat ze een bepaalde achternaam heeft?

Je zou alleen de straks kinderen echte good guys kunnen noemen. Zij vechten niet om macht maar het overleven van het volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nieuwevolger schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:51:
[...]

Hoeveel mensen zijn er wel niet omgekomen, omdat dany graag macht wilt omdat ze een bepaalde achternaam heeft?

Je zou alleen de straks kinderen echte good guys kunnen noemen. Zij vechten niet om macht maar het overleven van het volk.
Rob? Dat is een van de ergste schurken die er rond loopt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Tsurany schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:54:
[...]

Rob? Dat is een van de ergste schurken die er rond loopt.
Zo erg is die toch niet? Of heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 13:15

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jarti66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 16:29
Nieuwevolger schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:05:
[...]

Zijn complete leger en zijn halve familie werd afgeslacht omdat hij zonodig zijn lul achter na moest lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nieuwevolger schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:05:
[...]

Hoeveel man zijn er dood omdat hij zijn vader moest redden? Hoeveel man zijn er dood omdat hij met iemand anders wilde trouwen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Nu pas tijd kunnen vinden om S07E04 te kijken, wat ben ik blij dat
ik die SD leak niet eerst heb gekeken zeg. Top-episode was het! _/-\o_

Zie nu trouwens ook hoeveel Drogon op mijn ex lijkt, maar dat terzijde :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:41
Tsurany schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:28:
[...]

Hoeveel man zijn er dood omdat hij zijn vader moest redden? Hoeveel man zijn er dood omdat hij met iemand anders wilde trouwen?
Zijn vader moest hij wel redden/in opstand komen. Ze konden dat niet ongestraft laten gaan, als ze niks hadden gedaan en de knee hadden gebend nadat Eduard Stark een kop kleiner was gemaakt had niemand de Starks meer serieus genomen en waren ze met stip -20 plaatsen gezakt in de Westeros top40. Dus dat kan je hem niet echt kwalijk nemen.

Dat tweede wel... maar dan nog hou oud was hij daar helemaal. 17 of 18 jaar. Ja,hij had beter moeten weten maar op die leeftijd doe je domme dingen. Om hem nou als grootste schurk te betitelen gaat wel erg ver.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Nieuwevolger schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:51:
[...]

Ik zeg niet dat Dany een perfect iemand is die niemand heeft omgebracht, maar Cercei is wel echt waaaay worse.

Plus dat als je in een leger zit je taakomschrijving onder andere doodgaan omvat, en die slavers in Essos waren ook maar kuttuubs, dus die hoef je niet echt mee te tellen. Dany heeft ook nog echt recht op de troon, Cercei weet dat ze dat totaal niet heeft maar toch doet ze werkelijk alles om die macht te houden zelfs als dat duizenden onschuldige levens zal kosten.

[ Voor 27% gewijzigd door mark-k op 08-08-2017 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Cersei is natuurlijk ook evil, geeft geen reed om het volk en doet alles eraan om de macht te houden. Maar het alternatief begint nog even een oorlog vlak voordat de winter echt begint en brengt een stelden wilden en draken naar het westen. Enigste reden omdat goed te keuren is omdat er toevallig een leger ondode op de drempel staan. Ach waarschijnlijk nog een handvol afleveringen en er zit niemand meer op de troon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bartosy schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:41:
[...]

Zijn vader moest hij wel redden/in opstand komen. Ze konden dat niet ongestraft laten gaan, als ze niks hadden gedaan en de knee hadden gebend nadat Eduard Stark een kop kleiner was gemaakt had niemand de Starks meer serieus genomen en waren ze met stip -20 plaatsen gezakt in de Westeros top40. Dus dat kan je hem niet echt kwalijk nemen.
Wat is er nobel aan tienduizenden mannen de dood in jagen? Ze hadden dat prima ongestraft kunnen laten gaan. Het had ze politieke schade opgeleverd maar het had tienduizenden mannen het leven gespaard.

Mensen voor jou laten sterven is vrijwel nooit nobel, zelden wordt er een oorlog gevoerd die daadwerkelijk nodig is om de wereld een betere plek te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:23:
[...]

Wat is er nobel aan tienduizenden mannen de dood in jagen? Ze hadden dat prima ongestraft kunnen laten gaan. Het had ze politieke schade opgeleverd maar het had tienduizenden mannen het leven gespaard.

Mensen voor jou laten sterven is vrijwel nooit nobel, zelden wordt er een oorlog gevoerd die daadwerkelijk nodig is om de wereld een betere plek te maken.
Op dat moment wat dit de enige logische handeling die hij uit kon voeren. Ieder weldenkend mens was de oorlog aangegaan, de keuzes die hij daarna echter maakte waren niet altijd even slim. Maar vergeet niet wat ze altijd zeggen "The North Remembers". Het zijn trotse mensen die achter Eddard stonden, denk dat ze meer dan graag wraak wilde nemen, ook de mannen die hun leven hebben gegeven.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartosy schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:52:
Vind sowieso Danny's character beetje wispelturig. Ene moment is ze supersterk vreet t hart van een paard op verbrand de hele leiderschap van de dothraiki en grijpt de macht en 2 tellen later weet ze niet wat ze moet doen en vraagt ze aan iedereen om haar heen wat ze moet doen?! Stoorde me al een tijdje hieraan. Eerste seizoen was het begrijpelijk jong en zo maar we zijn nu 7 seizoenen verder en ze kent John net 2 dagen en ze vraagt al aan hem wat ze moet doen.. |:(
Ik vind haar ook te jong overkomen in de serie, het is echt geen sterke vrouw. Hier had een andere keuze gemaakt moeten worden in de casting en in de tekstschrijvers. Misschien ligt het wel vooral aan de tekst, Joffrey was namelijk ook erg jong, maar speelde een echt 1000 keer krachtigere karakter.

Ik vind haar altijd zo onzeker overkomen en zo klunzig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartosy
[...]

ik zeg niet dat het nobel is maar begrijpelijk is het wel. de wereld van Westeros draait om 7 huizen waartussen de macht al duizenden jaren een fragiele balans betreft. als het hoofd van een huis gegijzeld wordt en Eddard Stark vertegenwoordigde de Starks op dat moment en een huis laat zien dat hij daar niks tegen doet dan is er een goede kans dat het het begin van het einde van een huis is. degene die zwakheid toont wordt overgenomen zo niet door de 6 andere huizen dan door een minder huis dat onder de 7 huizen zit..

herinner je nog the lord of Castamere die Tywin Lannister bedreigde.. die deed ook een gooi naar de macht en daar is het niet goed mee afgelopen uitgeroeid met wortel en stam. Je kan in de wereld van Westeros geen zwakte tonen niet in een rijk waar het een dog eat dog wereld is en de macht een constant spel is tussen de huizen.

Rob had geen keus.. behalve oorlog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Laatst online: 24-01-2023
[...]

Zo, ben blij dat jij geen familie van mij bent ;).

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

sweebee schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:26:
Ligt het aan mij of is dit een cgi glitch? Kon mij er erg aan storen lig :P

De berg/lucht loopt niet helemaal lekker mee.

[URL="[b]https://www.youtube.com/watch?v=KWuVzVsWkZs[/b]&feature=youtu.be"]YouTube: GOT S07E04 glitch?[/URL]

denk dat 't aan de compressie ligt, zag t in de making of lig niet
Da's geen CGI glitch maar een compositing foutje. Inderdaad is de camera shake niet helemaal goed meegekomen in 't invullen van een van de achtergronden.

Edit:

Bij nader inzien denk ik dat 't een videocompressieglitch is, want als ik in mijn eigen file naar dat stuk in de aflevering kijk dan gaat 't gewoon goed. Je ziet ook de berg zelf een beetje raar bewegen.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 09-08-2017 00:11 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:36
Wat is er aan de hand met https://quartermaester.info/ ? Google loopt te fucken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:38
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:38:
Ze doet dit ook nog niet zo lang he.
Haar broertje had zijn leven gewijd aan het worden van koning. Haar toekomst leek vooral het worden van bruid van een random machtig iemand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:14
[...]

Ik vind haar ook te jong overkomen in de serie, het is echt geen sterke vrouw. Hier had een andere keuze gemaakt moeten worden in de casting en in de tekstschrijvers. Misschien ligt het wel vooral aan de tekst, Joffrey was namelijk ook erg jong, maar speelde een echt 1000 keer krachtigere karakter.

Ze moet ook heel jong overkomen. Haar sterkte is nu juist dat ze in private momenten juist haar zwakte durft te tonen en daarbij hulp vraagt van de mensen om haar heen die meer weten dan zij. Zo durven ook de mensen om haar heen eerlijk te blijven. Joffrey kwam door een overdaad aan ego en een vlaagje psychopaat dan wel krachtiger over maar deed dan ook veel meer domme dingen. Bovendien durfde niemand meer zijn mening te geven omdat ze bang waren dat ze iets verkeerd zouden zeggen.Dany wil voorkomen dat ze zich omringt met ja-knikkers door zich altijd open te stellen voor inzichten van anderen. Dus krachtig als dat moet, nederig als het kan.

Joffrey was gewoon een psycho, dat heeft niks met krachtig te maken 8)7 .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[...]

Jij bent ook een fan van Trump? Die is ook net zo decisief als Joff.

Ik vind het juist de kracht van Dany dat ze zo onbeholpen overkomt. Ze wil zo graag, maar mist de hardheid en overcompenseert dan soms. Maar haar hart is goed. Ze wil het beste voor haar volk. Uiteindelijk laat ze zich leiden door haar beste raadgevers. De Tyrions en de Jon Snows. Wat elke koning(in) zou moeten doen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]
Ik vind haar ook te jong overkomen in de serie
Te jong overkomen in de serie??
Ze is juist enkele jaren ouder in de serie dan in de boeken.
Daar is ze slechts 13 jaar als ze met Kahl Drogo trouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:41

Punkrocker

Mostly harmless

FunkyTrip schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:24:
[...]

...
Uiteindelijk laat ze zich leiden door haar beste raadgevers. De Tyrions en de Jon Snows. Wat elke koning(in) zou moeten doen.
Maar ze luistert er niet naar. Zowel Tyrion als Jon Snow hadden gezegd geen draken te gebruiken...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:32
Ik vraag me af of Gendry nog gaat terug komen in de serie. Nadat hij met een bootje in de zee is geduwd door Ser Davos heb ik er niets meer van gezien. Over bastaarden gesproken heeft hij als zoon van Robert Baratheon ook aanspraak op de troon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:46
Punkrocker schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:29:
[...]

Maar ze luistert er niet naar. Zowel Tyrion als Jon Snow hadden gezegd geen draken te gebruiken...
En da's toch een beetje door ervaring wijzer worden. Ook zonde als je drie draken hebt, maar ze niet gebruikt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:03

3raser

⚜️ Premium member

[...]

Ze hadden geadviseerd geen draken te gebruiken om het paleis (of de stad) plat te branden. Draken gebruiken tegen het leger is niet genoemd, en lijkt mij ook volkomen toegestaan. Ik hoop ook nog steeds dat Dany de vloot van Euron gaat plat branden (als ze niet in de haven liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Shmoozer schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:30:
Ik vraag me af of Gendry nog gaat terug komen in de serie. Nadat hij met een bootje in de zee is geduwd door Ser Davos heb ik er niets meer van gezien. Over bastaarden gesproken heeft hij als zoon van Robert Baratheon ook aanspraak op de troon...
Ik verwacht het wel, voornamelijk gezien hij een zeer goede smid was. Wellicht iets met Valyrian Steel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:33:
[...]

Ik verwacht het wel, voornamelijk gezien hij een zeer goede smid was. Wellicht iets met Valyrian Steel?
Denk eerder met Dragon Glass wapens. Maar misschien ook wel met Valyrian Steel, maar ik vermoed dat dat gemaakt dient te worden met het gebruik van drakenvuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:19
[...]

Geen draken gebruiken om steden en kastelen plat te branden. Legers, no problem. Ik vond trouwens de overgang van het advies van Jon aan Dani, naar Jon die tegen Theon zegt 'the queen's not here, naar het slagveld overkomen alsof Jon haar het advies had gegeven een aanval te doen op Jaimie.

Immers wilde Tyrion zich aan het plan houden en wilde Dany de Red keep plat branden. Daarnaast ligt een strategische aanval op Jaimie wel in lijn met de ervaring van Jon op het slagveld. én zijn argument om niet 'more of the same' te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41
[...]

Nou niet direct... ze hebben beide gezegd geen draken te gebruiken in een directe confrontatie vs Kings Landing.

"If you melt castles and cities you are no different"
En ze heeft nog geen nieuwe Harrenhall gemaakt van Kings Landing tot nu toe..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:12
spoiler:
Het is bevestigd dat Gendry terugkomt dit seizoen.

[ Voor 1% gewijzigd door Mx. Alba op 09-08-2017 12:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

miicker schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:34:
[...]

Denk eerder met Dragon Glass wapens. Maar misschien ook wel met Valyrian Steel, maar ik vermoed dat dat gemaakt dient te worden met het gebruik van drakenvuur.
Is het trouwens zo dat je met Dragon Glass ieder mens in een White Walker kan veranderen of is hier een speciaal ritueel voor nodig? De Children of the Forest staken een stuk Dragon Glass in het hart van een mens en hij werd de Night King. Als er meer van die wapens komen neemt de kans op meer White Walkers dus ook toe.

[edit]
Om mijn eigen vraag maar te beantwoorden... volgens de wiki is er ook een magisch ritueel voor nodig.
Dragonglass was a very important tool to the Children of the Forest, using it to fashion weapons. A long-forgotten secret is that the Children actually created the White Walkers as a weapon, by transforming humans into them: this was achieved in a magic ceremony that involved (among other things) plunging a dragonglass shard into a human's chest.

[ Voor 30% gewijzigd door 3raser op 09-08-2017 09:43 . Reden: Antwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
Bartosy schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:52:
[...]

ze kent John net 2 dagen en ze vraagt al aan hem wat ze moet doen.. |:(
Ik vond het overkomen dat ze vrij snel goed inzicht kreeg in de intenties van Jon, die op zijn minst niet negatief waren voor haar, dus ook geen direct gevaar voor haar was. Buiten dat weten we niet wat er op het laatst gebeurde in de grot toen ze nogmaals vroeg om "bend the knee".
Wellicht is er een soort van overeenkomst gesloten waardoor je Jon nog meer vertrouwde en als "neutrale" buitenstaander en persoon met kennis van oorlog voering met zijn achtergrond en dus wellicht goed advies kon geven.
Het werd in de laatste aflevering namelijk ook duidelijk dat ze vind dat het advies van Tyrion "gekleurd" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37
[...]

Nee, zowel Jon als Tyrion hebben gezegd dat ze niet King's Landing aan moest vallen met de draken omdat daarbij vele burgerslachtoffers zouden vallen, en ze dan meteen een soort Mad Queen zou worden.

De soldaten aanvallen lijkt me dan een goede tussenweg.

Whoops, had eerst even moeten refreshen

[ Voor 5% gewijzigd door TheFes op 09-08-2017 09:52 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:41

Punkrocker

Mostly harmless

TheFes schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:50:
[...]

Nee, zowel Jon als Tyrion hebben gezegd dat ze niet King's Landing aan moest vallen met de draken omdat daarbij vele burgerslachtoffers zouden vallen, en ze dan meteen een soort Mad Queen zou worden.

De soldaten aanvallen lijkt me dan een goede tussenweg.

Whoops, had eerst even moeten refreshen
Hmm ja OK.

Toch vind ik het een soort oorlogsvoering te vergelijken met gifgas of Napalm... Geen eerlijke oorlogsvoering. Voor zover een oorlog eerlijk kan zijn.

Of een erg overpowerde Behemoth in BF1 ;)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Punkrocker schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:03:
[...]

Hmm ja OK.

Toch vind ik het een soort oorlogsvoering te vergelijken met gifgas of Napalm... Geen eerlijke oorlogsvoering. Voor zover een oorlog eerlijk kan zijn.

Of een erg overpowerde Behemoth in BF1 ;)
Oorlog is oorlog, en niet eerlijk. Overwinnaar maakt de geschiedenis. Gifgas, napalm, kernwapens en drakens horen er nu eenmaal bij. Of je nu wilt of niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

3raser schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:39:
[...]

Is het trouwens zo dat je met Dragon Glass ieder mens in een White Walker kan veranderen of is hier een speciaal ritueel voor nodig? De Children of the Forest staken een stuk Dragon Glass in het hart van een mens en hij werd de Night King. Als er meer van die wapens komen neemt de kans op meer White Walkers dus ook toe.

[edit]
Om mijn eigen vraag maar te beantwoorden... volgens de wiki is er ook een magisch ritueel voor nodig.

[...]
Als je normaal een dragonglass dagger in iemand zijn hart steekt kan die ten hoogste een Wight worden aangezien je hart doorboren meestal vrij dodelijk is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

mark-k schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:07:
[...]

Als je normaal een dragonglass dagger in iemand zijn hart steekt kan die ten hoogste een Wight worden aangezien je hart doorboren meestal vrij dodelijk is. :P
Dat zegt niets in GoT. Jon Snow was ook dood, net als Sir Gregor. Beiden leven weer dankzij andere methoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:27
Misschien is hij ook wel bij de faceless men aangekomen en is net zo'n assasin als Arya geworden, kunnen ze samen even Cersei en co uitmoorden :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:48
Wel grappig dat men denkt dat zij pure good moet zijn om een goede heerser te zijn. In elke game moet je deze keuzes ook maken waarin ook mensen dood moeten.
Waarom zou iemand mogen leven die het een ander ook niet gunt? Slavendrijvers die mensen jaren lang martelen en misbruiken die mogen wel blijven leven en de kans bestaat dat ze je dan in je rug steken als ze de kans krijgen? De mens veranderd niet en het is prima als de evil peeps uitgeroeid worden.

Dat ze haar draken eerder had kunnen gebruiken blijft een feit. Meer scouts in de wereld rond laten lopen en ze had geweten waar haar vijanden waren. Zeker met die kale knakker erbij die zo trots is op het feit dat die alles weet, nou fijne adviseur ben je dan als je een compleet leger niet ziet aankomen.

Dat is eigenlijk het enige dat ik een beetje mis, je krijgt geen besef van tijd, hoelang iets duurt, ze praten weinig over dagen/uren etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryRaven
3raser schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:10:
[...]

Dat zegt niets in GoT. Jon Snow was ook dood, net als Sir Gregor. Beiden leven weer dankzij andere methoden.
Volgens mij was The mountain niet dood, alleen stervende door het manticore gif van Oberyn Martell.

Qyburn heeft hem genezen dankzij de kennis die hij opgedaan heeft omdat hij proeven met levende mensen deed.
Daarom mag hij zich ook geen measter noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:39
Deurges schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:29:
Wel grappig dat men denkt dat zij pure good moet zijn om een goede heerser te zijn. In elke game moet je deze keuzes ook maken waarin ook mensen dood moeten.
Waarom zou iemand mogen leven die het een ander ook niet gunt? Slavendrijvers die mensen jaren lang martelen en misbruiken die mogen wel blijven leven en de kans bestaat dat ze je dan in je rug steken als ze de kans krijgen? De mens veranderd niet en het is prima als de evil peeps uitgeroeid worden.

Dat ze haar draken eerder had kunnen gebruiken blijft een feit. Meer scouts in de wereld rond laten lopen en ze had geweten waar haar vijanden waren. Zeker met die kale knakker erbij die zo trots is op het feit dat die alles weet, nou fijne adviseur ben je dan als je een compleet leger niet ziet aankomen.

Dat is eigenlijk het enige dat ik een beetje mis, je krijgt geen besef van tijd, hoelang iets duurt, ze praten weinig over dagen/uren etc.
Betreffende Varys vondt ik dit wel een hele overtuigende theorie:

YouTube: Varys The Double Agent Theory | Game of Thrones Season 7 Theory!

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
CryRaven schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:31:
[...]

Volgens mij was The mountain niet dood, alleen stervende door het manticore gif van Oberyn Martell.

Qyburn heeft hem genezen dankzij de kennis die hij opgedaan heeft omdat hij proeven met levende mensen deed.
Daarom mag hij zich ook geen measter noemen.
genezen is een groot woord in deze. Qyburn heeft zich voornamelijk bezig gehouden met necromancy dus je mag aannemen dat the mountain geen pols meer heeft op het moment in de serie. Op het moment is het niks anders dan een hele grote zombiefreak die de bevelen opvolgt van zijn meesters.

Ergens wel jammer want je had eigenlijk of ik althans gehoopt dat the Hound zijn wraak zal krijgen maar die is op het moment niks zeggend omdat the mountain als hij voorheen was er niet meer is. Daarom zie je ook the Hound zich keren naar de goede kant. wraak is geen optie meer dan rest slechts nog bekeren/verlossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Volgens mij nog niet eerder geplaatst, een actueel overzicht van de kill list van Arya.
Bron van dodenlijst S04E05
Bron van overgebleven dodenlijst S06E03

Nog te doden
  • Cersei - For accusing Ned of treason, leading to his execution.
  • The Mountain - For torturing people at Harrenhal.
Dood
  • Walder Frey - For betraying her mother and Robb at the Red Wedding.
  • Ser Meryn Trant - For Killing Syrio (Arya's sword-fighting instructor).
  • Joffrey - For sentencing Ned to be beheaded.
  • Tywin Lannister - For orchestrating the Red Wedding.
  • Polliver - For killing Lommy, stealing Needle and the torture at Harrenhal.
  • Rorge - For the torture at Harrenhal and threatening to rape her.
Niet meer op de lijst
Het is volgens mij niet bekend waarom sommige namen van de lijst zijn geschrapt. Alleen die van The Hound wordt genoemd. Arya denkt dat hij dood is en tevens twijfelde ze over zijn naam.
  • The Hound - For killing her friend Mycah, the butcher's boy, in season one. Name crossed because presumed dead and doubts.
  • Ilyn Payne - For swinging the sword that beheads Ned. Name crossed for unknown reason.
  • Beric Dondarrion - For selling Gendry to Melisandre. Name crossed for unknown reason.
  • Thoros of Myr - For selling Gendry to Melisandre. Name crossed for unknown reason.
  • The Red Woman/Melisandre - For taking Gendry away. Name crossed for unknown reason.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Ilyn Payne is er dacht ik vanaf omdat de acteur die deze rol speelde is overleden. Geen idee of deze in de boeken nog een rol speelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
mark-k schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:07:
[...]

Was het Benjen Stark die ze gered hadden door juist een stuk dragonglass in hem te steken? Maar daardoor kon ie niet meer voorbij the Wall.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3raser schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:37:
Volgens mij nog niet eerder geplaatst, een actueel overzicht van de kill list van Arya.

The Mountain - [i]For torturing people at Harrenhal
Die krijgt dat kleine meisje echt niet dood. Hij is 4 keer zo groot.
thesystem schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:17:
Ilyn Payne is er dacht ik vanaf omdat de acteur die deze rol speelde is overleden. Geen idee of deze in de boeken nog een rol speelde.
Hij leeft nog? Hij is er wel een tijd uitgeweest omdat hij kanker had.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:22:
[...]

Ooit gehoord van David en Goliath... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
thesystem schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:17:
Hij leeft nog gewoon -->
On January 9, 2013 actor Wilko Johnson announced that he had been diagnosed with terminal cancer of the pancreas. Though he initially refused treatment, he underwent a successful tumour-removal operation in 2014
Niet meer op de lijst
Het is volgens mij niet bekend waarom sommige namen van de lijst zijn geschrapt. Alleen die van The Hound wordt genoemd. Arya denkt dat hij dood is en tevens twijfelde ze over zijn naam.
  • The Hound - For killing her friend Mycah, the butcher's boy, in season one. Name crossed because presumed dead and doubts.
  • Ilyn Payne - For swinging the sword that beheads Ned. Name crossed for unknown reason.
  • Beric Dondarrion - For selling Gendry to Melisandre. Name crossed for unknown reason.
  • Thoros of Myr - For selling Gendry to Melisandre. Name crossed for unknown reason.
  • The Red Woman/Melisandre - For taking Gendry away. Name crossed for unknown reason.
Thoros & Beric Dondarrion zijn van "The Lord of Light" en komen hierdoor steeds weer tot leven (Thoros heeft zelf Beric weer tot leven laten komen door tot hun "Lord of Light" spreken).
Wellicht dat Arya er geen nut meer inziet om hen te proberen te doden omdat het nutteloos lijkt?
Volgens mij geldt het zelfde voor Melisandre als priestess van The Lord of Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:22:
[...]

Brienne is 2x zo groot en daar had ze ook geen problemen mee. Vergeet niet dat ze no-one is, als ze het gezicht van iemand anders opzet kan ze zo dichtbij komen dat ze hem gewoon kan vermoorden. Als je daar technisch al van kan spreken gezien hij een soort zombie is.
3raser schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:37:
Bron van dodenlijst S04E05
Bron van overgebleven dodenlijst S06E03

Nog te doden
  • Cersei - For accusing Ned of treason, leading to his execution.
  • The Mountain - For torturing people at Harrenhal.
Dood
  • Walder Frey - For betraying her mother and Robb at the Red Wedding.
  • Ser Meryn Trant - For Killing Syrio (Arya's sword-fighting instructor).
  • Joffrey - For sentencing Ned to be beheaded.
  • Tywin Lannister - For orchestrating the Red Wedding.
  • Polliver - For killing Lommy, stealing Needle and the torture at Harrenhal.
  • Rorge - For the torture at Harrenhal and threatening to rape her.
Niet meer op de lijst
Ik vind dat lijstje wel erg leuk!

Je zou er nog aan toe kunnen voegen:

'Nog toe te voegen aan de lijst:
- Littlefinger'

[ Voor 68% gewijzigd door Who Am I? op 09-08-2017 12:28 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
[...]

Dezelfde Robb die weigerde om de gevangen Lannisters te executeren?

Hij was politiek niet zo sterk maar had z'n hart zeker op de juiste plaats (wat hem uiteindelijk de kop kostte). Daar hebben/hadden Ned, Catelyn en Jon ook last van.
In de wereld van GoT zijn het lieverdjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Robertdj schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:31:
[...]

Dezelfde Robb die weigerde om de gevangen Lannisters te executeren?

Hij was politiek niet zo sterk maar had z'n hart zeker op de juiste plaats (wat hem uiteindelijk de kop kostte). Daar hebben/hadden Ned, Catelyn en Jon ook last van.
In de wereld van GoT zijn het lieverdjes.
Daar ben ik het dus zeker niet mee eens. De familie Stark had een conflict met de familie Lannister. Waarom moeten daar tienduizenden soldaten voor opgeofferd worden?

Het gewone volk heeft absoluut geen baat bij een dergelijk conflict. Een stabiele situatie levert het meeste op, ook al betekent dit dat een bepaalde familie gezichtsverlies lijdt. Denk je echt dat een boer of smid daar iets om geeft?

Het is precies die arrogantie van de elite waardoor we al millennia lang oorlogen voeren die uiteindelijk geen enkel resultaat hebben. En daardoor kan ik ze dus echt niet als "good guy" zien. Ze waren zelf de agressor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Who Am I? schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:26:
Ik vind dat lijstje wel erg leuk!

Je zou er nog aan toe kunnen voegen:

'Nog toe te voegen aan de lijst:
- Littlefinger'
Dat zou kunnen maar ik hoop stiekem op een soort plot twist. Misschien dat Sansa Littlefinger nog een keer omlegd als ze de kans krijgt? Ze is hem al redelijk beu maar heeft nog niet echt een reden tot moord. Als ze achter het verraad van haar vader komt is dat misschien de druppel. Sansa heeft nog nooit iemand vermoord in de serie dus dat zou een mooie twist zijn. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deurges
Tsurany schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:37:
[...]

Daar ben ik het dus zeker niet mee eens. De familie Stark had een conflict met de familie Lannister. Waarom moeten daar tienduizenden soldaten voor opgeofferd worden?

Het gewone volk heeft absoluut geen baat bij een dergelijk conflict. Een stabiele situatie levert het meeste op, ook al betekent dit dat een bepaalde familie gezichtsverlies lijdt. Denk je echt dat een boer of smid daar iets om geeft?

Het is precies die arrogantie van de elite waardoor we al millennia lang oorlogen voeren die uiteindelijk geen enkel resultaat hebben. En daardoor kan ik ze dus echt niet als "good guy" zien. Ze waren zelf de agressor.
Wellicht de vergelijking maken met de echte wereld loslaten. Hier gaat om 1 fictief eiland met draken in een wereld zonder internet en aandelen (naja de Bank doet het wel een beetje)
Zo kun je toch niet genieten van de serie?
Tuurlijk heeft het volk er baat bij. Als je toch vergelijkt, hadden we dus geen enkele nazi moeten afschieten en gewoon opsluiten? Terwijl miljoenen andere vermoord werden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
3raser schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:14:
[...]

Dat zou kunnen maar ik hoop stiekem op een soort plot twist. Misschien dat Sansa Littlefinger nog een keer omlegd als ze de kans krijgt? Ze is hem al redelijk beu maar heeft nog niet echt een reden tot moord. Als ze achter het verraad van haar vader komt is dat misschien de druppel. Sansa heeft nog nooit iemand vermoord in de serie dus dat zou een mooie twist zijn. :)
Niet vermoord? Ramsay en die honden vergeten? was toch aardig evil >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Deurges schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:20:
[...]

Wellicht de vergelijking maken met de echte wereld loslaten. Hier gaat om 1 fictief eiland met draken in een wereld zonder internet en aandelen (naja de Bank doet het wel een beetje)
Zo kun je toch niet genieten van de serie?
Wat heeft het met genieten te maken? :?
Tuurlijk heeft het volk er baat bij. Als je toch vergelijkt, hadden we dus geen enkele nazi moeten afschieten en gewoon opsluiten? Terwijl miljoenen andere vermoord werden? ;)
Welk baat dan? De tweede wereld oorlog had inderdaad een duidelijke bad guy, die heb ik hier in GoT nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
3raser schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:14:
[...]

My 2 cents:
Sansa komt er via Bran achter dat Littlefinger achter zoveel shit zit, dat ze Arya hem laat vermoorden.
Laatste aflevering, mark my words. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
Tsurany schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

[...]

Welk baat dan? De tweede wereld oorlog had inderdaad een duidelijke bad guy, die heb ik hier in GoT nog niet gevonden.
Omdat je het extra aanhaalde met de vergelijking en arrogantie van de elite enz. leek/lijkt het alsof je er vanuit dat oogpunt de serie bekijkt en dan erger je je onnodig lijkt me.

Oorlog is soms noodzakelijk in welke vorm dan ook. Er zullen altijd bad-guys zijn en soms is het afhankelijk aan welke kant je staat, of jij de 1 of de ander de bad-guy vindt. Wij bekijken dit ieder vanuit ons eigen perspectief, maar als het je neutraal bekijkt, dan is de Queen de bad-guy en onze draken lady de good-guy. Het is niet helemaal zo zwart-wit maar zo'n oorlog om het volk redden zonder slachtoffers is wishfull thinking.

In de algemene optiek is het zo dat de bad-guys de narcisten zijn die alleen aan zichzelf denken en alleen aan de rest als ze er zelf baat bij hebben, en de good guys voornamelijk proberen het meest rechtvaardig te zijn en niet onnodig mensen te straffen of te laten lijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Deurges op 09-08-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Chiron schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:19:
[...]

Was het Benjen Stark die ze gered hadden door juist een stuk dragonglass in hem te steken? Maar daardoor kon ie niet meer voorbij the Wall.
Zoiets ja, maar dat was dus ook niet gewoon erin prakken maar met een of andere magische ceremonie. Gewoon erin is hetzelfde als een stuk staal ofzo, redelijk dodelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

[...]

De boltons (met Ramsay in het bijzonder), Freys, white walkers, thens (wildling canibalen), Gregor Clegane, Joffrey en the Tickler zijn de 1e die in me opkomen.

De Starks hebben enkel gereageerd op (vermeende) aanvallen van buitenaf. Doe je dat niet verlies je respect en ontzag van zowel je volk als je tegenstanders. In dit geval was zelfs de leider van het noorden gevangen genomen, als je daar als volk niet op reageert stel je oorlog enkel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Deurges schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:22:
[...]

Niet vermoord? Ramsay en die honden vergeten? was toch aardig evil >:)
Was het echt Sansa die de honden los liet of stonden de hokken al open? Je ziet haar volgens mij geen hendel over halen. Maar die scene was ik inderdaad wel vergeten. Ze kan het dus wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-08 19:05
Robertdj schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:39:
[...]

De boltons (met Ramsay in het bijzonder), Freys, white walkers, thens (wildling canibalen), Gregor Clegane, Joffrey en the Tickler zijn de 1e die in me opkomen.

De Starks hebben enkel gereageerd op (vermeende) aanvallen van buitenaf. Doe je dat niet verlies je respect en ontzag van zowel je volk als je tegenstanders. In dit geval was zelfs de leider van het noorden gevangen genomen, als je daar als volk niet op reageert stel je oorlog enkel uit.
Vind je de knight king een bad guy? Die kerel laat iedereen bekeren tot zijn eigen geloof en geeft al zijn volgers het eeuwige leven. En dan ook nog eens met een minimalistisch aantal slachtoffers. Niets mis mee toch? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
3raser schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:41:
[...]

Was het echt Sansa die de honden los liet of stonden de hokken al open? Je ziet haar volgens mij geen hendel over halen. Maar die scene was ik inderdaad wel vergeten. Ze kan het dus wel. ;)
Speciaal voor jou Battle of the Bastards bekeken John beukt hem eerst in elkaar en daarna zie je wel nog even Davos Seaworth en ik dacht eerst dat hij iets had gedaan, maar lijkt me niet.
Daarna zit sjefke vastgebonden en staat zij aan de poort, hij zeurt wat over dat ze hem niet kan doden omdat hij deel van haar is geworden. Maar ze zegt netjes dat hij gewoon vergeten zal worden.. De poort waar de honden vandaan komen, stond al open, maar haar blik zegt wel dat het een bewuste keuze is. Haar kleine zusje zegt het ook nog eens afgelopen aflevering, en dan moet ze lachen.. Dus tja.. In mijn versie wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
@Brandts
Hij gunt ze wel het eeuwige iets, maar om het nou leven te noemen... ;) Hij is natuurlijk wel gemaakt vanuit een 'goed' motief (zelfverdediging), alleen is dat een beetje uit de klauwen geëscaleerd. Maar vanuit zijn perspectief doet hij dus wel het juiste.

Oja, was er nog één vergeten, Euron Greyjoy!
Veel anderen hebben nog een backstory waardoor je hun gedrag kan verklaren, dat vind ik ook zo mooi aan GoT, bijna niemand is echt goed of echt slecht, alles is relatief. Die scene met Ed Sheeran hebben ze er denk ik ingezet om Lannistar soldaten een gezicht te geven, om ze vervolgens te roosteren, die scene was sowieso niet neergezet als goed tegen slecht, daarvoor werd teveel gefocust op het leed van de Lannistars.

Littlefinger is trouwens redelijk onaantastbaar, hij heeft Robin Arryn en dus The Vale onder z'n hoede. Die Robin is nog onberekenbaarder dan Littlefinger, dus voorlopig is deze situatie de minst slechte. Sansa probeerde een tijdje terug nog aan te pappen met Robin, misschien kan ze dat later voortzetten om Littlefinger buiten spel te zetten.

Vond het niet handig van Arya om zich zo in de kaarten te laten kijken. Ze kon juist mede door onderschatting van Brienne winnen, dat is echt zo'n gigantisch groot voordeel. Nu weet bv Littlefinger dat zowel Bran als Arya een bedreiging (kunnen) vormen. De verleiding was natuurlijk wel heel begrijpelijk, als één van de weinige vechtende vrouwen is het logisch dat ze tegen Brienne op kijkt en zich dus met haar wilde meten.

Ik zie het nog wel gebeuren dat ze Jaime willen ruilen voor Ellaria Sand (om Dorne in handen te krijgen), waarop Cersei weigert, wat Jaime weer aan het denken zet. Vervolgens komt hij terug in Kings Landing (vrijgelaten door Tyrion? returning the favour) waar hij ziet dat Cersei lekker aanpapt met Euron.
Ben sowieso wel benieuwd hoe het verder gaat met Dorne, als dat nu klaar is was die complete verhaallijn vrijwel overbodig (op 2 punten na _/-\o_ ).
Of zal het toch Euron zijn die naar het meertje/riviertje teleporteert om Jaime te redden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Robertdj schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:19:
Vond het niet handig van Arya om zich zo in de kaarten te laten kijken. Ze kon juist mede door onderschatting van Brienne winnen, dat is echt zo'n gigantisch groot voordeel. Nu weet bv Littlefinger dat zowel Bran als Arya een bedreiging (kunnen) vormen. De verleiding was natuurlijk wel heel begrijpelijk, als één van de weinige vechtende vrouwen is het logisch dat ze tegen Brienne op kijkt en zich dus met haar wilde meten.
Dit gaf ik een aantal pagina's terug ook aan. Arya heeft die situatie onderschat. Misschien voelde ze zich veilig nu ze weer thuis was waardoor ze haar andere kant durft te laten zien. Maar Littlefinger gaat dit niet vergeten. Zeker niet omdat hij nu ook zag dat Arya de dolk had die hij aan Bran had gegeven. Dat had ongetwijfeld een bepaald doel want LF doet niets zonder doel. Maar of dat doel nu nog uit komt nu Arya de dolk heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
Robertdj schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:19:
@Brandts

Of zal het toch Euron zijn die naar het meertje/riviertje teleporteert om Jaime te redden?
Ohja, damn, dat kan natuurlijk ook nog.

Toch lastig met al die karakters dat je alle mogelijkheden vergeet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
3raser schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:42:
[...]

Dit gaf ik een aantal pagina's terug ook aan. Arya heeft die situatie onderschat. Misschien voelde ze zich veilig nu ze weer thuis was waardoor ze haar andere kant durft te laten zien. Maar Littlefinger gaat dit niet vergeten. Zeker niet omdat hij nu ook zag dat Arya de dolk had die hij aan Bran had gegeven. Dat had ongetwijfeld een bepaald doel want LF doet niets zonder doel. Maar of dat doel nu nog uit komt nu Arya de dolk heeft?
Denk dat LF de Starks tegen elkaar op wilt zetten, om er uiteindelijk met Sansa vandoor te gaan. Maar welk doel die dolk daarbij kon hebben? Vriendjes worden met Bran denk ik. Maar het risico is enorm, die dolk is zo'n beetje het enige object wat LF aan de gebeurtenissen in S1 kan verbinden. Of was het een poging om Tyrion opnieuw te framen? Om op die manier het noorden en Dany uit elkaar te drijven. Tyrion zou logischerwijs moeten weten wat LF geflikt heeft.

Maar ben bang dat er geen gedachte achter zit, dat de makers dit enkel hebben gedaan om de dolk terug in het verhaal te brengen omdat het later belangrijk zal zijn in de strijd tegen de WW.

[ Voor 6% gewijzigd door Robertdj op 09-08-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Wat vreemd blijft is dat nu wordt gesuggereerd dat de moordenaar of door Tyrion of door Littlefinger is gestuurd. Maar Littlefinger was niet in Winterfell toen het gebeurde en kon dus heel moeilijk weten dat het überhaupt gebeurd was. En Tyrion zie ik er niet voor aan. Dus wat wil die dolk nu eenmaal zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

MrFl0ppY schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:13:
Wat vreemd blijft is dat nu wordt gesuggereerd dat de moordenaar of door Tyrion of door Littlefinger is gestuurd. Maar Littlefinger was niet in Winterfell toen het gebeurde en kon dus heel moeilijk weten dat het überhaupt gebeurd was. En Tyrion zie ik er niet voor aan. Dus wat wil die dolk nu eenmaal zeggen?
Littlefinger hoeft toch niet in Winterfell te zijn om een huurmoordenaar te sturen?
Misschien denk ik wat ver maar stel je voor dat Littlefinger voor de White Walkers werkt. Dan dient het vermoorden van Bran waarschijnlijk een hoger doel. Als Bran een grote vijand van de WW is dan weten zij dat waarschijnlijk al langer.
Daarnaast was Bran op dat moment de enige Stark in Winterfell. En "there must always be a Stark in Winterfell". Waarom weet ik niet, maar het kan een reden zijn om chaos te creëren, en "chaos is a ladder".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
De dolk was van LF, hij claimde echter dat Tyrion de dolk van hem gewonnen had. Als de waarheid naar buiten komt wordt duidelijk dat LF de Starks en Lannisters tegen elkaar opgezet heeft.

edit:
Zoek het net weer ff op. Volgens mij is het in de serie nooit duidelijk geworden wie daadwerkelijk opdracht heeft gegeven. Feit is wel dat LF er over heeft gelogen om de Starks en Lannisters tegen elkaar op te zetten.

Zit consequent Lannister verkeerd te spellen... 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Robertdj op 09-08-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
Door wie/waar is dit gesuggereerd? Ik meende dat de consensus over het algemeen was dat hoogst waarschijnlijk Joffrey was. Eerst waren Jaime en Cercei hoofdverdachten maar die bleken later het niet te (kunnen) zijn geweest.
Wat zou het motief van Tyion (of zelfs Littlefinger) zijn om hem te doden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
In principe niks. Maar dan weet Bran ook wel, we hadden het er al eerder over. Ons kleine zusje is zeker capabel om whitewalkers uit te schakelen en een Valerian steel sword is te groot voor haar maar die dagger is perfect icm met haar vechtstijl. En Bran weet waarschijnlijk ook haar rol in het grote verhaal tov de WW.

Littlefinger overleeft dit seizoen niet schat ik zo. Zodra de draken/Doth komen helpen, hebben ze zijn leger niet meer zo hard nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Shmoozer schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:21:
[...]

Door wie/waar is dit gesuggereerd? Ik meende dat de consensus over het algemeen was dat hoogst waarschijnlijk Joffrey was. Eerst waren Jaime en Cercei hoofdverdachten maar die bleken later het niet te (kunnen) zijn geweest.
Volgens mij is er juist nooit verder over gespeculeerd. Alleen Jaime en Cersei hadden motivatie om Bran definitief uit te schakelen. Hij moest immers nooit vertellen dat Jaime diegene was die hem geduwd had. Dat was ook de rede dat hij dood moest op de eerste plaats. Littlefinger wist niks van dit alles, en als hij chaos wilde creëren dan was het er hem juist aan gelegen om Bran te laten leven en zijn verhaal te laten doen.

Mijn best guess is nog steeds dat Cersei de dolk van Tyrion gejat heeft en die de moordenaar heeft gestuurd.

Overigens wordt hier veel gezegd dat Littlefinger heel snel het loodje gaat leggen. En ik denk ook wel dat hij het einde van de serie niet ziet maar vergeet niet dat hij wel The Vale achter zich heeft staan. Dat is een waardevolle ally voor de Starks. Ik gok dus dat Sansa Littlefinger aanhoudt zolang het gevaar duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:08

SomerenV

It's something!

Shmoozer schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:21:
[...]

Ik heb een hele tijd terug ergens gelezen dat Joffrey een huurmoordenaar gestuurd had om Bran te doden om zo indruk te kunnen maken op Cercei en Jamie. Wat we alleen niet precies weten is welk pad de dolk afgelegd heeft om in handen van Joffrey te komen. Het kan dus zijn dat LF daar achter zit, maar die aap komt waarschijnlijk nog wel uit de mauw dit seizoen. Dan blijkt opeens dat LF Ned verraden heeft én achter de aanslag op het leven van Bran zit. Lijkt me dat de Vale dan ook zijn support aan LF laat vallen. Maar inmiddels hebben ze al hun trouw gezworen aan de King of the North en dat breek je niet zomaar.

De focus ligt in ieder geval dermate op LF en die dolk dat er sowieso iets staat te gebeuren. In GoT gebeurt zelden iets zonder reden, wat dus zou betekenen dat de herintroductie van de dolk een reden moet hebben.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Bran vraagt na het ontvangen van de dolk aan Littlefinger: "Do you know who this belongs to", en LF antwoord "No". Maar als Bran terug in de tijd kijkt dan kan hij zien dat LF eerder heeft gezegd dat de dolk van hem was en dat hij hem via een weddenschap heeft verloren aan Tyrion Lannister.
Bran heeft de mogelijkheid om alle leugens van LF te doorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
3raser schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:38:
Bran vraagt na het ontvangen van de dolk aan Littlefinger: "Do you know who this belongs to", en LF antwoord "No". Maar als Bran terug in de tijd kijkt dan kan hij zien dat LF eerder heeft gezegd dat de dolk van hem was en dat hij hem via een weddenschap heeft verloren aan Tyrion Lannister.
Bran heeft de mogelijkheid om alle leugens van LF te doorzien.
sterker nog, volgens mij is de bedoeling van de scene dat de kijker ziet dat Bran weet dat Littlefinger liegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

SomerenV schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:13:
[...]

Ik heb een hele tijd terug ergens gelezen dat Joffrey een huurmoordenaar gestuurd had om Bran te doden om zo indruk te kunnen maken op Cercei en Jamie. Wat we alleen niet precies weten is welk pad de dolk afgelegd heeft om in handen van Joffrey te komen. Het kan dus zijn dat LF daar achter zit, maar die aap komt waarschijnlijk nog wel uit de mauw dit seizoen. Dan blijkt opeens dat LF Ned verraden heeft én achter de aanslag op het leven van Bran zit. Lijkt me dat de Vale dan ook zijn support aan LF laat vallen. Maar inmiddels hebben ze al hun trouw gezworen aan de King of the North en dat breek je niet zomaar.

De focus ligt in ieder geval dermate op LF en die dolk dat er sowieso iets staat te gebeuren. In GoT gebeurt zelden iets zonder reden, wat dus zou betekenen dat de herintroductie van de dolk een reden moet hebben.
LF heeft Ned ook veraden, eerste seizoen, vlakvoor zijn arrest.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pmRmCdk.jpg
Volgens mij heeft Bran dit ook dan wel gezien hoor. aka LF is fucked :D :o

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

P.O. Box schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:43:
[...]

sterker nog, volgens mij is de bedoeling van de scene dat de kijker ziet dat Bran weet dat Littlefinger liegt.
Inderdaad. Ook de reden waarom hij "de lijst" aanhaalt en het mes weggeeft.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

P.O. Box schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:43:
[...]

Bran brengt het allemaal zo emotieloos dat het amper opvalt wat hij er nu precies mee bedoelt. Als het een staring contest was dan verloor LF het van Bran. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik vraag me af wat Bran eraan gaat doen, het zou me niet eens verbazen dat het de nieuwe, emotieloze Bran niet eens veel interesseert wat LF allemaal gedaan heeft. Misschien doet hij er wel helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:38
Wat betreft de zogenaamde teleportatie-theorien;
elke aflevering duurt mijn inziens ongeveer een maand. Tussen scènes zitten soms dagen of weken tijd.

Geen teleportatie, je ziet gewoon heel veel niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
miicker schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:32:
Ik vraag me af wat Bran eraan gaat doen, het zou me niet eens verbazen dat het de nieuwe, emotieloze Bran niet eens veel interesseert wat LF allemaal gedaan heeft. Misschien doet hij er wel helemaal niets aan.
Dit ja. Bran weet het al lang imo. Daarom de woorden ''Chaos is a ladder''. Hij kiest er alleen voor om er niks mee te doen, omdat hij wel belangrijkere dingen aan zijn hoofd heeft (de White Walkers). Hij gaf die dolk aan Arya, misschien met de wetenschap dat zij er zelf ook wel achter zou komen. Denk sowieso dat Littlefinger de sjaak is in de laatste aflevering van het seizoen. Niet perse om de dolk, maar omdat ze doorhebben dat hij de Starks aan het manipuleren is. Arya heeft Littlefinger natuurlijk ook gezien bij Tywin (seizoen 2) toen ze daar als hulpje bezig was. Ze weet dus best dat hij toentertijd werkte voor de Lannisters. Als hij nu ook nog eens haar broertje en zusje manipuleert onder haar ogen....dan gok ik dat Sansa Arya de order geeft om hem om te leggen...en dan ook met die dagger uiteraard.

Nog wel wat onduidelijk wie Bran toentertijd wou vermoorden, maar in mijn gedachten is het gewoon Littlefinger geweest om de spanningen extra op scherp te zetten tussen de Starks en de Lannisters. Tyrion is geen moordenaar, en Joffrey had gewoon een grote mond imo. Maar nooit helemaal bevestigt inderdaad.

Jaime zie ik eigenlijk gewoon ontsnappen. Gok dat ze ons laten denken dat ze verzopen zijn, maar dat ze boven komen voor adem op het moment dat Dany weg is. Denk wel dat Tyrion later nog wel een poging gaat wagen om hem om te praten naar Dany's kant. Vind Jaime sowieso wat sufjes dit seizoen. Seizoenen lang het idee dat hij heel langzaam aan het veranderen was...voornamelijk door Brienne, maar ook omdat hij in begon te zien hoe crazy Cersei eigenlijk wel niet was. Zijn gezicht toen hij Cersei op de troon zag eind vorig seizoen...na het opblazen van dat gebouw.....maar dit seizoen is hij gewoon weer haar knechtje. Haar oorlogen aan het vechten, duikt nog steeds met haar het bed in, en lijkt geen enkele twijfel te hebben over Cersei. Hoogstens wat ontevreden met Euron. Ik vind het wat out of character en zonde van de karakter groei die hij heeft meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Jaimie had het het ook niet op de kerk hoor. Hij zal er niet wakker van liggen dat die is opgeblazen. Kan prima begrijpen dat hij wilt vechten voor de lannisters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11

Oekol

waka waka hey hey

Alwayshappyz schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:11:
[...]

Jaime zie ik eigenlijk gewoon ontsnappen. Gok dat ze ons laten denken dat ze verzopen zijn, maar dat ze boven komen voor adem op het moment dat Dany weg is.
spoiler: preview
Dat gaat sowieso niet gebeuren, in de trailer voor de nieuwe episode zie je dat Dany vraagt aan (je ziet niet wie) om te knielen en gehoorzaam te zijn of te sterven. En dan zie je die midget heel moeilijk kijken.

[ Voor 1% gewijzigd door Mx. Alba op 09-08-2017 20:59 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

@Leoon. Ik heb gelukkig kunnen stoppen met lezen toen ik "in de trailer van de volgende aflevering" zag staan, wil je aub het grote rode vak lezen en je previewspoilers weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11

Oekol

waka waka hey hey

mark-k schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:55:
@Leoon. Ik heb gelukkig kunnen stoppen met lezen toen ik "in de trailer van de volgende aflevering" zag staan, wil je aub het grote rode vak lezen en je previewspoilers weghalen?
Excuus, dacht dat je juist wel over alles mocht praten. Maar alleen wat al uitgezonden is dus.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dany begint wel wat Cartman trekjes te krijgen met haar obey my authority drang.
Dat gesprekje met Missandrei of ze nu niet een nieuwe meester diende, had vast een betekenis in die richting.

Is Dickon Tarly, broertje van Sam nou een andere acteur? Zat toch al kort in s6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:08

SomerenV

It's something!

sambalbaj schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:08:
Dany begint wel wat Cartman trekjes te krijgen met haar obey my authority drang.
Dat gesprekje met Missandrei of ze nu niet een nieuwe meester diende, had vast een betekenis in die richting.

Is Dickon Tarly, broertje van Sam nou een andere acteur? Zat toch al kort in s6.
Ja, is inderdaad een andere acteur:
Afbeeldingslocatie: https://vignette2.wikia.nocookie.net/gameofthrones/images/0/03/Dickon-tarly-512x512.jpg
Had een andere rol te pakken en kon niet terug komen voor seizoen 7.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryRaven
Ligt het aan mij of is het punt waar Jaime in het water valt een beetje vreemd? Ze vallen beiden in het water bij de oever, maar het water is best diep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik kwam de meest vette theorie tegen, het lijkt me zeeeer onwaarschijnlijk, maar wat zou dit vet zijn:
Eddard Starks hoofd hangt ergens aan een speer/ De theorie is dat Arya daar heen gaat (of the faceless zijn al in het bezit van zijn gezicht). Vervolgens vermoord Arya, vermomd als Eddard Stark Littlefinger, die al in z'n broek poept bij het zien van Ned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
miicker schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:43:
Ik kwam de meest vette theorie tegen, het lijkt me zeeeer onwaarschijnlijk, maar wat zou dit vet zijn:
Eddard Starks hoofd hangt ergens aan een speer/ De theorie is dat Arya daar heen gaat (of the faceless zijn al in het bezit van zijn gezicht). Vervolgens vermoord Arya, vermomd als Eddard Stark Littlefinger, die al in z'n broek poept bij het zien van Ned.
Gaat vast niet opvallen als Ned opeens door Winterfell gaat lopen :+

Zal wel een mooie streek voor Littlefinger zijn, heb hem nog niet bang gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
CryRaven schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:48:
[...]

Gaat vast niet opvallen als Ned opeens door Winterfell gaat lopen :+

Niet per se door Winterfell, maar ik zie het al gebeuren, in die kelders, bij het stambeeld van Ned of zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

miicker schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:43:
Dat wordt dan wel een flink vervallen gezicht zoveel jaar na zijn dood. Ik denk dat ze er eerder het leger van de Night king mee kan infiltreren dan dat iemand dr als Ned zou herkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
miicker schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:49:
[...]

Niet per se door Winterfell, maar ik zie het al gebeuren, in die kelders, bij het stambeeld van Ned of zo :P
Dat hij ineens uit zijn graf komt klimmen ofzo en Littlefinger weer bij de keel pakt zoals voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CryRaven schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:48:
Die littlefinger is volgens mij de enige die blijft leven aan het einde van het volgende seizoen en dan als laatste shot dat lachje van hem... :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CryRaven
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:18:
[...]

Die littlefinger is volgens mij de enige die blijft leven aan het einde van het volgende seizoen en dan als laatste shot dat lachje van hem... :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RTAmgGte9xB7hiXuqy3TOB8b/full.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
CryRaven schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:41:
Ligt het aan mij of is het punt waar Jaime in het water valt een beetje vreemd? Ze vallen beiden in het water bij de oever, maar het water is best diep.
Nee, dat ligt niet aan jou. Dat vond ik ook wel bijzonder vreemd, op 2 meter afstand van een normaal uitziende oever een diepte van meerdere meters :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als HBO nu eens heel snel nee zegt tegen deze hackers:

http://www.totaaltv.nl/ni...ame-of-throneszender-hbo/

dan kan ik verder kijken O-)

Ze hebben de overige / een aantal afleveringen (meervoud!) wellicht in HD. Weten we gelijk hoe het met Jaime zit die in het water valt.
HBO zou volgens Amerikaanse media een bedrag van rond de zes miljoen euro moeten betalen. Wordt dit niet gedaan dan dreigen de hackers onder meer nog niet uitgezonden afleveringen van het zevende seizoen van Game of Thrones online te zetten.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:45:
Als HBO nu eens heel snel nee zegt tegen deze hackers:

http://www.totaaltv.nl/ni...ame-of-throneszender-hbo/

dan kan ik verder kijken O-)

Ze hebben de overige / een aantal afleveringen (meervoud!) wellicht in HD. Weten we gelijk hoe het met Jaime zit die in het water valt.

[...]
Volgens mij hadden ze de scripts en wilden ze die online zetten, als ze de afleveringen hebben dan zal ik ze waarschijnlijk wel kijken, maar scripts ga ik echt niet doorlezen.
Pagina: 1 ... 14 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic