Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 11:24
Jipiee yah... Preston's video is uit.

Waarschuwing: als je niet tegen kritiek kunt, zou ik maar niet kijken als ik jou was.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
segil schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:34:

Waarschuwing: als je niet tegen kritiek kunt, zou ik maar niet kijken als ik jou was.

[YouTube: Preston's Game of Thrones Season Eight Watch - Season 8 Episode 6 The Iron Throne Review]
ik kan wel tegen kritiek, maar ga het niet kijken omdat al die negatieve berichtgeving voor mij heel erg een nare smaak in mijn mond geeft. Ik heb ontzettend genoten van alle 8 seizoen van Game of Thrones. Het laatste seizoen was inderdaad wat minder. Maar door alle kritiek die er is te lezen en te bekijken wordt het in mijn hoofd steeds slechter en slechter en dat vind ik A. niet terecht, B. te ver gaan en C. zonde van het plezier dat ik aan de serie heb beleefd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
P.O. Box schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:46:
[...]

ik kan wel tegen kritiek, maar ga het niet kijken omdat al die negatieve berichtgeving voor mij heel erg een nare smaak in mijn mond geeft. Ik heb ontzettend genoten van alle 8 seizoen van Game of Thrones. Het laatste seizoen was inderdaad wat minder. Maar door alle kritiek die er is te lezen en te bekijken wordt het in mijn hoofd steeds slechter en slechter en dat vind ik A. niet terecht, B. te ver gaan en C. zonde van het plezier dat ik aan de serie heb beleefd.
Inderdaad het beste wat je kunt doen: oogkleppen opzetten en net doen alsof het een goed seizoen was :+

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:17
miicker schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:52:
[...]

Inderdaad het beste wat je kunt doen: oogkleppen opzetten en net doen alsof het een goed seizoen was :+
GoT is niet enkel één seizoen, maar een som der delen over 8 seizoenen. Het seizoen was op zichzelf door inconsistentie op punten jammer, de grote lijnen klopten gewoon en het heeft de serie in zijn geheel misschien wel de beste ooit gemaakt.

Om bij het restaurant te blijven. Jullie hebben een 8 gangen menu gegeten waarvan 7 van 2 á 3 sterren niveau, maar omdat in alle voorgaande gangen eigenlijk alle smaken en ingrediënten al wel gebruik waren, was het toetje minimalistisch. Om die reden was voor jullie het hele uit eten verspilling van tijd en hadden jullie beter zelf kunnen koken. Dan was het zelfs lekkerder geweest ;)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
k995 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 07:41:
[...]
Probleem van zoiets natuurlijk is dat die zonder de beperkingen werkt die de echte schrijvers hebben.
Dan is zoiets natuurlijk een pak makkelijker.

Zoals je zegt leuk voor haar en om op haar cv te zetten maar niks meer.
Mwah, ik zal niet zeggen dat het makkelijker of moeilijker is dan wat de echte schrijvers moesten doen. Volgens mij verschilt dat niet zoveel (tijdsdruk uitgezonderd).

Alleen "de echte" schrijvers hebben een paar honderd miljoen volgelingen qua kijkers. En deze heeft er 450...

Dit seizoen is er zoveel kritiek geweest dat als je met een echt briljant alternatief script/verhaal komt dan moet je zo miljoenen volgers hebben. Het feit dat ze niet meer dan 450 volgers heeft zegt mij al dat het geen bijzonder verhaal is.
Mandrake466 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 06:27:
[...]
Je bent volgens mij ook niet echt goed in je kop als je elke aflevering frame voor frame gaat bestuderen om naar details te zoeken.
Je mist even wat kwantiteit + internet kan doen, er zullen geen miljoenen mensen zijn geweest die de starbuck beker of het waterflesje hebben gezien, alleen als 1 persoon het ziet gooit die het op internet en dan ziet iedereen het...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:33

JME

zeg maar Jamie

Gomez12 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:12:
Je mist even wat kwantiteit + internet kan doen, er zullen geen miljoenen mensen zijn geweest die de starbuck beker of het waterflesje hebben gezien, alleen als 1 persoon het ziet gooit die het op internet en dan ziet iedereen het...
Even schuld bekennen: ik had voor ik ging kijken gehoord dat er ergens een Starbucks bekertje in beeld zou zijn, maar ik wist niet waar. Ik heb er vervolgens echt op zitten letten... en het compleet gemist :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gomez12
miicker schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:52:
[...]
Ach, als het alternatief is om de mensen de grond in te boren die gewoon al 8 jaar keihard hun best doen dan ja. En al helemaal als het in de grond boren voornamelijk op verzinsels/leugens is gebaseerd als dat het was vanwege star wars, of vanwege de wens dat het maar niet moet eindigen (en dat ze dus alles veel dieper hadden kunnen uitdiepen).

En tja, als ik dan zie dat ook nog eens bijna iedereen de verkeerde mensen de schuld geven (de schrijvers etc zijn gewoon onschuldig, de enige schuldige is GRRM die had het bronmateriaal moeten leveren en je had een seizoen 7 en 8 gehad als de 1e 6 seizoenen)

Het was simpelweg een goed en waardig seizoen binnen de omstandigheden.

Het openen en ondertekenen van een petitie voor een nieuw seizoen 8 is een typisch verschijnsel van internetpesten en enkel maar schofferend voor de mensen die er hard voor hebben gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Okay, dat vraag ik mij dan af.
Is GRRM inderdaad schuldig?
Toen hij de rechten verkocht aan D&D, stond er toen bij dat hij hen zou blijven voorzien van nieuw bronmateriaal?
Hij is begonnen in 1991 en in 2011 waren er 5 klaar, het langst duurde het 6 jaar voor 1 boek, dus hij ligt nu flink achter op schema, maar het laatste boek had met dat schema zeer waarschijnlijk ook nog niet af geweest.
Heeft hij dus gezegd "Prima jongens, ik brei er in 6 jaar even een eind aan, het is slechts mijn magnum opus tenslotte."
Als dat zo is dan is hij inderdaad schuldig dat seizoen 8 vol zit met eigenaardigheden.

Serieuze vraag, ik weet niet hoe de vork in de steel zit qua rechten verkopen van een product dat niet af is.
Als ik een F1 auto koop zonder banden en alleen de verkoper verkoopt ook de banden dan zou ik zeker vastleggen dat hij die ook nog even levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
CurlyMo schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:09:
[...]

GoT is niet enkel één seizoen, maar een som der delen over 8 seizoenen. Het seizoen was op zichzelf door inconsistentie op punten jammer, de grote lijnen klopten gewoon en het heeft de serie in zijn geheel misschien wel de beste ooit gemaakt.

Om bij het restaurant te blijven. Jullie hebben een 8 gangen menu gegeten waarvan 7 van 2 á 3 sterren niveau, maar omdat in alle voorgaande gangen eigenlijk alle smaken en ingrediënten al wel gebruik waren, was het toetje minimalistisch. Om die reden was voor jullie het hele uit eten verspilling van tijd en hadden jullie beter zelf kunnen koken. Dan was het zelfs lekkerder geweest ;)
Ik vind het een slechte vergelijking. Omdat alle ingrediënten waren gebruikt? Alsof ze niets beters van dit seizoen hadden kunnen maken..

Een betere vergelijking was geweest een 8 gangen diner waarvan de eerste 7 goed waren, maar de laatste gang was een kakkerlakkensalade waarbij het hoofdingrediënten schaamhaar van de kok was en waar je ook een flinke voedselvergiftiging aan hebt overgehouden.
Dan is die laatste gang genoeg om je hele diner te verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
GRRM kan ook beargumenteren dat er teveel uitgehaald is, waardoor ze grofweg 1 seizoen/boek deden ipv 2. Terwijl er uiteindelijk content zu zou zijn voor ~13 seizoenen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Gomez12 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:41:
[...]

Ach, als het alternatief is om de mensen de grond in te boren die gewoon al 8 jaar keihard hun best doen dan ja. En al helemaal als het in de grond boren voornamelijk op verzinsels/leugens is gebaseerd als dat het was vanwege star wars, of vanwege de wens dat het maar niet moet eindigen (en dat ze dus alles veel dieper hadden kunnen uitdiepen).

En tja, als ik dan zie dat ook nog eens bijna iedereen de verkeerde mensen de schuld geven (de schrijvers etc zijn gewoon onschuldig, de enige schuldige is GRRM die had het bronmateriaal moeten leveren en je had een seizoen 7 en 8 gehad als de 1e 6 seizoenen)

Het was simpelweg een goed en waardig seizoen binnen de omstandigheden.

Het openen en ondertekenen van een petitie voor een nieuw seizoen 8 is een typisch verschijnsel van internetpesten en enkel maar schofferend voor de mensen die er hard voor hebben gewerkt.
Dus omdat mensen 8 jaar lang hun best doen mag je geen kritiek meer uiten op iets wat ze compleet verpesten? :N
Als ik bij een bedrijf 8 jaar lang hard en goed werk en ik denk dan: oké nu ga ik 1 jaar lang geen fuck doen, dan ben ik na een maandje ook wel ontslagen hoor.

En dat het GRRM zijn fout is ben ik niet helemaal met je eens. Het laatste seizoen was echt gewoon zeer slecht geschreven. Als ik jou was zou ik dat filmpje van Preston dat hier eerder is gepost even bekeken, hij beschrijft een paar dingen die me nog niet eens waren opgevallen maar waarvan ik nu denk: hoe kun je zo fucking slecht schrijven
Bijvoorbeeld: Jon loopt weg bij Greyworm om op weg te gaan naar Dany, onderweg komt hij Greyworm tegen die Lannister soldaten aan het executeren is 8)7

Maar goed, blijkbaar mag dat allemaal niet gezegd worden, want de vorige seizoenen waren wel goed...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gormenghast
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-08 08:47
miicker schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:02:
[...]

Ik vind het een slechte vergelijking. Omdat alle ingrediënten waren gebruikt? Alsof ze niets beters van dit seizoen hadden kunnen maken..

Een betere vergelijking was geweest een 8 gangen diner waarvan de eerste 7 goed waren, maar de laatste gang was een kakkerlakkensalade waarbij het hoofdingrediënten schaamhaar van de kok was en waar je ook een flinke voedselvergiftiging aan hebt overgehouden.
Zo erg was het nu ook weer niet.
Maar doe vooral mee met de hysterisch massa om het laatste seizoen volledig in de grond te stampen.Hopelijk verlicht het je hart en gemoed en kan je positief het weekend in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
mercapto schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:57:
Toen hij de rechten verkocht aan D&D, stond er toen bij dat hij hen zou blijven voorzien van nieuw bronmateriaal?
Ik weet niet of het expliciet vermeld is, maar impliciet zal het zeker wel vermeld zijn.

Je gaat geen 8 seizoenen plannen waarbij je er zelf even 2 bij moet verzinnen als de schrijver nog gewoon levend is en onder contract staat als producent en consultant.

De initiele planning was bijv dat hij elk seizoen 1 aflevering zou schrijven, maar bij seizoen 5 zou dat niet gaan want dan moest hij even een boekje afmaken...
Señor Sjon schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:02:
GRRM kan ook beargumenteren dat er teveel uitgehaald is, waardoor ze grofweg 1 seizoen/boek deden ipv 2. Terwijl er uiteindelijk content zu zou zijn voor ~13 seizoenen.
Dat kan hij met 20/20 hindsight idd beargumenteren, alleen het is enkel een zwaktebod want hij is er continu bij betrokken geweest etc. Oftewel dan had hij dit eerder moeten uitten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Gormenghast schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:08:
[...]

Zo erg was het nu ook weer niet.
Maar doe vooral mee met de hysterisch massa om het laatste seizoen de grond volledig in de grond te stampen.Hopelijk verlicht het je hart en gemoed en kan je positief het weekend in.
Je hoeft niet voor mij te bepalen hoe goed/slecht ik het laatste seizoen vond :)
Ik vond het slecht, wat jij er van vond moet je zelf weten.

Ik vind het gewoon jammer dat zo'n geweldige serie op deze manier is afgesloten. Ik keek er naar uit om na het laatste seizoen op mijn gemak de hele serie nog één keer te bekijken, ik heb daar nu geen behoefte meer aan door dit laatste seizoen en verwacht ook niet meer dat ik het nog ga doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CurlyMo
miicker schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:02:
[...]
Dat is gewoon niet wat seizoen 8 was. Iets anders beweren is gewoon trollen. Het gaat om het toetje waarbij van de 6 bolletjes ijs in pastelkleur, de 7de gif groen blijkt te zijn. De pastelkleuren passen helemaal bij de rest van het diner, alleen is het jammer dat er nét een gif groene ijsbol bij zit. Maar ja, de massa ziet graag felle kleuren. Maakt dat het hele diner slecht? De serie afkraken om die paar betekenisloze inconsistenties volstrekte onzin IMHO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gormenghast
miicker schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:13:
[...]

Je hoeft niet voor mij te bepalen hoe goed/slecht ik het laatste seizoen vond :)
Ik vond het slecht, wat jij er van vond moet je zelf weten.

Ik vind het gewoon jammer dat zo'n geweldige serie op deze manier is afgesloten. Ik keek er naar uit om na het laatste seizoen op mijn gemak de hele serie nog één keer te bekijken, ik heb daar nu geen behoefte meer aan door dit laatste seizoen en verwacht ook niet meer dat ik het nog ga doen.
Ik begrijp je frustratie over het laatste (en ook het zevende) seizoen. Het was een stuk minder dan de eerdere seizoenen.Als je baseline zo hoog ligt kan het eigenlijk alleen maar minder worden. Dat neemt niet weg dat seizoen zeven en acht zich nog best kunnen meten met de meeste tv series, alleen niet met GoT 1-6.

Ik snap niet dat de kijkers zo slecht kunnen relativeren en zo weinig aan verwachtingsmanagement doen. Je had toch echt kunnen zien aankomen dat dit seizoen niet top zou worden. Als ik echter de drie grote irritaties even buiten beschouwing laat blijft er best veel goeds over.
Was het seizoen gebaat bij 10 normale afleveringen? Ja.
Hadden D&D het beter uit handen kunnen geven toen ze wisten dat ze te weinig tijd hadden? Ja.
Hadden ze het script nog eens goed moeten laten doornemen nadat het af was? Ja

Verdient dit seizoen daarom de shitstorm die nu is los gebarsten? Ik vind van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Je kunt je afvragen, met GRRM als zijnde zo'n vastberaden man die zijn uitgevers weigerde tegemoet te komen in veel kwesties over opsplitsen van boeken en z'n manuscripten wat korter te houden...
Waarom is hij in hemelsnaam dan ooit aan dit TV avontuur begonnen? "A picture is worth a thousand words" klinkt leuk maar gaat lastig worden als je boeken per stuk 300.000+ woorden bevatten.
Hij moet wel heel erg graag iets episch voor TV hebben willen uitbrengen na veel mislukte of matige projecten. HBO staat over het algemeen voor kwaliteit, maar het is verdraait lastig om iets episch ook te vertalen naar beeld. Als je vervolgens de rechten verkoopt voor een verhaal waar je zelf veel moeite mee hebt het af te krijgen...

Ik zou zeggen dat ze allemaal te optimistisch waren, zowel GRRM, D&D, als ook HBO. Verblind door het succes van LotR door de niet heel bekende Peter Jackson, dachten ze het net zo goed of beter te kunnen doen.
En dat lukte ook zeer zeker.
Maar ja, dan is het verhaal klaar maar slechts in zeer grove lijnen, en daar ging het op het einde een beetje mis.

Zelf vermoed ik dat GRRM toch redelijk af gaat wijken van wat GoT ervan gemaakt heeft. Hij kan nu wel zeggen van niet, maar vorige keren toen hij vast zat heeft hij ook redelijk rigoureus het roer omgegooid. En al deze kritiek zal hem misschien ook nog wel even doen nadenken over zijn opties om het beter of anders te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
miicker schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:08:
[...]
En dat het GRRM zijn fout is ben ik niet helemaal met je eens. Het laatste seizoen was echt gewoon zeer slecht geschreven. Als ik jou was zou ik dat filmpje van Preston dat hier eerder is gepost even bekeken, hij beschrijft een paar dingen die me nog niet eens waren opgevallen maar waarvan ik nu denk: hoe kun je zo fucking slecht schrijven
Bijvoorbeeld: Jon loopt weg bij Greyworm om op weg te gaan naar Dany, onderweg komt hij Greyworm tegen die Lannister soldaten aan het executeren is 8)7

Maar goed, blijkbaar mag dat allemaal niet gezegd worden, want de vorige seizoenen waren wel goed...
De grote grap is juist dat je je eigen argumentatie onderuit haalt en dat je lekker mee wilt gaan in de neerwaartse spiraal van azijnpissen.

Als die Preston van jou (als dat al degene is die het gevonden heeft en niet net zoals jij een naprater is) alle eerdere seizoenen echt kritisch gaat bekijken dan vindt je nog wel tig van die dingen.
Alleen die werden toen met de mantel der liefde bedekt en de meeste mensen vielen ze niet op.
Net zoals ze nu de meeste mensen totaal niet opgevallen zijn, alleen het is een potje azijnpissen geworden en iedereen lijkt te zitten te googlen naar redenen om te kunnen azijnpissen, dat ze het niet zelf gezien hebben is irrelevant.

Het hele seizoen is volgens jou slecht omdat iemand anders jou op slechte dingen wijst die jij zelf niet gezien hebt.
En andere seizoenen zijn goed omdat anderen jou niet op de net zo slechte dingen daar wijzen.
Maarja, je wilt meegaan met het azijnpissen of niet...
mercapto schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:40:
Zelf vermoed ik dat GRRM toch redelijk af gaat wijken van wat GoT ervan gemaakt heeft. Hij kan nu wel zeggen van niet, maar vorige keren toen hij vast zat heeft hij ook redelijk rigoureus het roer omgegooid. En al deze kritiek zal hem misschien ook nog wel even doen nadenken over zijn opties om het beter of anders te doen.
Ik vermoed dat GRRM het gewoon helemaal niet meer af gaat maken. Hij gaat gewoon prequels etc uitbrengen waar hij al jaren mee bezig is en dit einde daar durft hij zijn handen niet meer aan te branden.

[ Voor 16% gewijzigd door Gomez12 op 24-05-2019 11:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeph
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 22:07
Gomez12 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:02:
[...]

De grote grap is juist dat je je eigen argumentatie onderuit haalt en dat je lekker mee wilt gaan in de neerwaartse spiraal van azijnpissen.

Als die Preston van jou (als dat al degene is die het gevonden heeft en niet net zoals jij een naprater is) alle eerdere seizoenen echt kritisch gaat bekijken dan vindt je nog wel tig van die dingen.
Alleen die werden toen met de mantel der liefde bedekt en de meeste mensen vielen ze niet op.
Net zoals ze nu de meeste mensen totaal niet opgevallen zijn, alleen het is een potje azijnpissen geworden en iedereen lijkt te zitten te googlen naar redenen om te kunnen azijnpissen, dat ze het niet zelf gezien hebben is irrelevant.

Het hele seizoen is volgens jou slecht omdat iemand anders jou op slechte dingen wijst die jij zelf niet gezien hebt.
En andere seizoenen zijn goed omdat anderen jou niet op de net zo slechte dingen daar wijzen.
Maarja, je wilt meegaan met het azijnpissen of niet...
Volgens mij was @miicker al negatief voor de genoemde video en geeft hij alleen maar aan dat er nog meer is om negatief over te zijn dan initieel is opgevallen.

Er zijn gerust fouten door de seizoenen heen, maar het laatste seizoen heeft gewoon stukken die niet logisch uitgelegd (kunnen) worden tenzij je überhaupt die after credit uitleg kijkt. Kansloos. Skip die uitleg en voeg de logische verklaringen toe aan het verhaal (in sommige gevallen zie ik geen manier om dit überhaupt te doen). Er zit voor mijn gevoel meer inconsistentie in seizoen 8 dan in de vorige seizoenen en dat doet afbreuk aan het kijk plezier.

Ik ben niet van mening dat GoT slecht is door het laatste seizoen, hooguit dat het sterker begon dan het eindigde. Helaas lijkt het in dit topic dat mensen gewoon niet hun mening mogen delen omdat er van beide kanten (positief/negatief) commentaar moet worden gegeven op iemands mening, beetje jammer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mercapto
Je ziet dit in veel discussies. In het Trump topic bijvoorbeeld komen ook soms mensen voorbij die geen slecht woord over Trump willen horen, hoe slecht hij zich ook gedraagt. En dat dan onder het mom van "Hij is wel president, en jij?" of "Hij is miljardair, kom maar terug met kritiek als jij ook rijk bent" of natuurlijk de klassieke "Ja, maar Hillary"
Hier is het vooral "Het bronmateriaal was op" of "Ja, maar in seizoen 3, aflevering 2, zaten ook 2 fouten, en het blijft fantasy heh?" en de klassieke "Oh, dus jij kan het beter?"

Dit gaat nooit ophouden, we staan hier allemaal als Don Quichot tegen een kudden windmolens te vechten :-P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gormenghast
mercapto schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:56:
Je ziet dit in veel discussies. In het Trump topic bijvoorbeeld komen ook soms mensen voorbij die geen slecht woord over Trump willen horen, hoe slecht hij zich ook gedraagt. En dat dan onder het mom van "Hij is wel president, en jij?" of "Hij is miljardair, kom maar terug met kritiek als jij ook rijk bent" of natuurlijk de klassieke "Ja, maar Hillary"
Hier is het vooral "Het bronmateriaal was op" of "Ja, maar in seizoen 3, aflevering 2, zaten ook 2 fouten, en het blijft fantasy heh?" en de klassieke "Oh, dus jij kan het beter?"

Dit gaat nooit ophouden, we staan hier allemaal als Don Quichot tegen een kudden windmolens te vechten :-P
Volgens mij sla je de bal behoorlijk mis.
Er is niemand in dit topic die ontkent dat dit seizoen minder is dan voorgaande seizoenen.Je hele vergelijking met hetTrump topic (ken het niet, die hele Trump zal me een worst wezen) gaat dan ook mank.

Wat er wel aan de hand is dat sommige mensen zich in extreme mate laten meeslepen door de negatieve teneur, helemaal niets goeds meer kunnen of willen zien in het laatste seizoen en zich persoonlijk gekrenkt lijken te voelen door de manier waarop de show afgesloten is.De hetze van de afgelopen week (niet persé in dit topic overigens) die is ontstaan op het internet jegens de makers van GoT is domweg buitenproportioneel en naar mijn mening respectloos jegens de mensen die hun ziel en zaligheid in de serie hebben gestoken over de afgelopen tien jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Gomez12 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:12:
[...]

Mwah, ik zal niet zeggen dat het makkelijker of moeilijker is dan wat de echte schrijvers moesten doen. Volgens mij verschilt dat niet zoveel (tijdsdruk uitgezonderd).
Jawel want d&d moeten zich houden aan de plotlijnen van martin en het einde dat hij hen gaf. Daarbj mochten ze ook met de rest (karakters die ze zelf verzinnen/veranderen) teveel afwijken van wat in de boeken er is.

Deze heeft dat probleem niet, die kan doen wat ze wil.
mercapto schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:57:
Hij is begonnen in 1991 en in 2011 waren er 5 klaar, het langst duurde het 6 jaar voor 1 boek, dus hij ligt nu flink achter op schema, maar het laatste boek had met dat schema zeer waarschijnlijk ook nog niet af geweest.
Heeft hij dus gezegd "Prima jongens, ik brei er in 6 jaar even een eind aan, het is slechts mijn magnum opus tenslotte."
Als dat zo is dan is hij inderdaad schuldig dat seizoen 8 vol zit met eigenaardigheden.
Ja en nee . Martin had voorzien dat hij klaar ging zijn met de boeken, echter kan je dat gewoonweg niet beloven. In de plaats daarvan heeft hij dus de grove verhaallijnen gegeven . En ja, je kan zien dat ze shiften van meer verhaal gedreven naar meer visueel. Maar dat zie je al in seizoen 5/6 .
Serieuze vraag, ik weet niet hoe de vork in de steel zit qua rechten verkopen van een product dat niet af is.
Als ik een F1 auto koop zonder banden en alleen de verkoper verkoopt ook de banden dan zou ik zeker vastleggen dat hij die ook nog even levert.
Wel d&d hebben de rechten op het verhaal dus ook de volgende 2 boeken, echter is het hier gewoon wat misgelopen omdat martin niet snel genoeg geschreven heeft. Dat is ongetwijfeld een combinatie van veel factoren .

[ Voor 57% gewijzigd door k995 op 24-05-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Gomez12 misschien moet je mijn post eens teruglezen direct nadat ik de episode heb bekeken.:
miicker in "[Serie] Game of Thrones Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Zeph schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:20:
Er zijn gerust fouten door de seizoenen heen, maar het laatste seizoen heeft gewoon stukken die niet logisch uitgelegd (kunnen) worden tenzij je überhaupt die after credit uitleg kijkt. Kansloos. Skip die uitleg en voeg de logische verklaringen toe aan het verhaal (in sommige gevallen zie ik geen manier om dit überhaupt te doen). Er zit voor mijn gevoel meer inconsistentie in seizoen 8 dan in de vorige seizoenen en dat doet afbreuk aan het kijk plezier.
Zoals al gezegd dat heb je doorheen de hele serie.

Ik denk het enige verschil is dat die vroeger over 10 afleveringen werden gespreid en nu 6 . Tel daarbij dat de serie afloopt en sommige echt niet tebvreden zijn over hoehun lieveling behandeld werd en je krijgt dit soort effect dat met de hedendaagse internet cultuur gewoon duizendemaal versterkt word.
Ik ben niet van mening dat GoT slecht is door het laatste seizoen, hooguit dat het sterker begon dan het eindigde. Helaas lijkt het in dit topic dat mensen gewoon niet hun mening mogen delen omdat er van beide kanten (positief/negatief) commentaar moet worden gegeven op iemands mening, beetje jammer.
Dat mag gerust echter dan wel correct en het overgrote deel van de kritiek raakt gewoon kant noch wal.
Veel van de rest negeert gewoon de problemen die er vroeger ook waren.

Neem nu battle of the bastards (seizoen 6) vs battle of winterfell (seizoen 8) die laatste word afgekraakt tot en met (en daar is eingelijk veel van de kritiek begonnen) Veelal met belachelijk opmerkingen "die balista's hadden meer naar achter moeten staan" terwijl dat als je puur die 2 veldslagen bekijkt battle of de bastards compleet onlogisch en dom is. Waar je bij de laatste nog het meeste kan uitklaren waarom en waarom dat redelijk logisch is, klopt bij die eerste gewoonweg niks en is die zo onrealstisch als het maar zijn kan. ZOwel in westeros als gewoon militair.

Echter wat zie je? Sommige die maar hameren op hoe onrealistisch baatle of winterfell is zeggen bijna in dezelfde zin dat battle of the bastards super goede aflevering was.

Ik denk laat diezelfde mensen klagen en talloze youtube filmpjes brengen over hoe slecht battle of the bastards was dat je hetzelfde al had gezien vanaf dan.
mercapto schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:40:
Je kunt je afvragen, met GRRM als zijnde zo'n vastberaden man die zijn uitgevers weigerde tegemoet te komen in veel kwesties over opsplitsen van boeken en z'n manuscripten wat korter te houden...
Waarom is hij in hemelsnaam dan ooit aan dit TV avontuur begonnen? "A picture is worth a thousand words" klinkt leuk maar gaat lastig worden als je boeken per stuk 300.000+ woorden bevatten.
Hij moet wel heel erg graag iets episch voor TV hebben willen uitbrengen na veel mislukte of matige projecten. HBO staat over het algemeen voor kwaliteit, maar het is verdraait lastig om iets episch ook te vertalen naar beeld. Als je vervolgens de rechten verkoopt voor een verhaal waar je zelf veel moeite mee hebt het af te krijgen...
Dat wist men natuurlijk niet in 2006 . EN ik zeg dat de vertaling naar het scherm heel goed gelukt is, GOT is 1 van de beste series ooit imho.
Niet echt, hij heeft al gezegd dit niet te gaan doen en de vorige keer was zijn oplossing : meer boeken/personages niet iets wat nu mogelijk is vermoed ik.

[ Voor 24% gewijzigd door k995 op 24-05-2019 12:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:48

[YouTube: Preston's Game of Thrones Season Eight Watch - Season 8 Episode 6 The Iron Throne Review]
Niet om aan te zien zo'n review |:( .

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
miicker schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:27:
@Gomez12 misschien moet je mijn post eens teruglezen direct nadat ik de episode heb bekeken.:
miicker in "[Serie] Game of Thrones Deel 2"
Ok, wat is er dan gelogen? Dat je hem maandag om 20:39 hebt gezien, of dat je die post geplaatst hebt direct nadat je de episode hebt bekeken?

Maar voor de rest is het gewoon een azijnpissers post die grotendeels nergens op slaat, laat ik gewoon even alleen je 1e puntje pakken :
Jon zegt dat het onveilig is (hoezo dan? hoe weet hij dat?) kan ik op zich nog inkomen, maar als hij bedoeld dat het gebouw op instorten staat is het vreemd dat hij op offert een paar mensen mee te sturen.
Hoe zou John toch weten dat het onveilig is, het is niet alsof hij een draak een halve stad heeft zien verwoesten oid...
En nee, het is niet vreemd dat je een paar mensen een gebouw op instorten instuurt ipv 1. Met 1 weet je bijna zeker dat die er niet uitkomt als er ook maar het minste fout gaat, meer maken dat ze elkaar kunnen helpen en op die manier er een grotere kans is om eruit te komen.

Maarja, als je moet azijnpissen dan moet je uiteraard even alle normale standaard logica overboord gooien en erover gaan klagen dat ze niet het meest onlogische ooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Gomez12 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:05:
[...]

Ok, wat is er dan gelogen? Dat je hem maandag om 20:39 hebt gezien, of dat je die post geplaatst hebt direct nadat je de episode hebt bekeken?

Maar voor de rest is het gewoon een azijnpissers post die grotendeels nergens op slaat, laat ik gewoon even alleen je 1e puntje pakken :

[...]

Hoe zou John toch weten dat het onveilig is, het is niet alsof hij een draak een halve stad heeft zien verwoesten oid...
En nee, het is niet vreemd dat je een paar mensen een gebouw op instorten instuurt ipv 1. Met 1 weet je bijna zeker dat die er niet uitkomt als er ook maar het minste fout gaat, meer maken dat ze elkaar kunnen helpen en op die manier er een grotere kans is om eruit te komen.

Maarja, als je moet azijnpissen dan moet je uiteraard even alle normale standaard logica overboord gooien en erover gaan klagen dat ze niet het meest onlogische ooit doen.
Je kan ook op een normale manier reageren. Maar goed, dat punt is al vaker besproken is minder sterk. Ik ben wel benieuwd hoe je alle andere punten die ik aanhaal wil recht praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Laatste aflevering gisteren pas gezien. Was is Tyrion toch geweldig neergezet.
Mooi ook om te merken dat de dood van Dany me niets deed. Eerst zijn we massaal 'verliefd' op haar geworden en is dat overgegaan in 'tss ze is gek geworden' en een gevoel van begrip voor Jon z'n daad.

Vervolgens het terugkerende thema: niemand krijgt wat ie eigenlijk wilde en iedereen verliest in zekere zin. Behalve Bronn, die wat mij betreft in de laatste aflevering overbodig was. Bran die er blijk van geeft alles eigenlijk al te weten is inmiddels irritant omdat het geen duiding (meer) krijgt.

Tis klaar, heb er van genoten, maar blijf zoals zovelen een beetje met een onbevredigd gevoel achter na dit seizoen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
miicker schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:09:
[...]
Je kan ook op een normale manier reageren. Maar goed, dat punt is al vaker besproken is minder sterk. Ik ben wel benieuwd hoe je alle andere punten die ik aanhaal wil recht praten.
Je bedoelt :
Eigenlijk komen we dan bij hetgeen waar ik me het meest aan stoorde tijdens de aflevering: Jon moet door tal van personages overgehaald worden om Dany te vermoorden, als er iemand eergevoel heeft of een idee heeft bij wat 'goed' is dan is Jon het wel. Hier zou geen moment van twijfel voor nodig zijn geweest, Jon zou vanaf het moment waarop Dany iedereen begon af te slachten zelf dat idee moeten hebben.
Dan doet hij wat nodig is. Als je je inbeeld dat het logisch is dat hij moest worden overgehaald dan is dit ook een logisch gevolg, namelijk hij kijkt of er nog met Dany te praten valt en of ze open staat voor normale ideeën, dit ziet hij als laatste kans.
Jij had het dus volkomen normaal gevonden dat Jon gewoon even de vrouw van wie hij houdt en die tegelijk familie van hem is even vermoord.
Feitelijk stoort het jou dus dat ze hem niet afbeelden als blinde killer...

Of bedoel je...
Dan nog even over het moment waarop hij met Dany praat over alles wat ze gedaan heeft. Ze heeft een hele hoop weerloze mensen en kinderen vermoord, ze toont geen enkel berouw, wat ook erg out of character is voor Dany, maar goed nu kom ik mijn eigen belofte niet na dat is namelijk aannemen dat alles wat hiervoor gebeurde logisch was. Oké als dat logisch was dan is het logisch dat ze nergens spijt van heeft.
Slavenmeesters ophangen langs de weg, yep toen toonde ze veel berouw...
Waarschijnlijk heb je het gemist, maar je kan aan de kledingkleur van Dany zien hoeveel berouw ze heeft. Die wordt steeds donkerder en donkerder en het berouw en het medeleven wordt steeds minder.
En tja, als ze dan zwart draagt dan is het volgens jou out of character als ze geen berouw meer toont.

Maar zoals ik al zei, als je wilt azijnpissen dan kan je blijven azijnpissen...
Maar ik ben er wel even klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
miicker schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:09:
[...]

Ik heb eerder oprecht inhoudelijk gereageerd op jouw punten. Het is ook niet dat dat je geen gelijk hebt op vele van die punten, maar die hebben simpelweg weinig invloed op de grote lijnen van het verhaal.

Vaak wordt gezegd dat de draak in een seizoen later neergeschoten had moeten worden om Dany's doordraaien logischer te maken. Dat veranderd gewoon niks aan het feit dat ze uiteindelijk alsnog door draait. Dat is het verschil.

Inhoudelijk heb je op punten gelijk, net zoals je je eerder ook aansloot op mijn kritieken. Dat waren echter maar details die het plezier van dit seizoen wel naar beneden haalde, maar de serie als voor mij niet enorm hebben aangetast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Gomez12 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:29:
[...]

Je bedoelt :

[...]

Jij had het dus volkomen normaal gevonden dat Jon gewoon even de vrouw van wie hij houdt en die tegelijk familie van hem is even vermoord.
Feitelijk stoort het jou dus dat ze hem niet afbeelden als blinde killer...
Ik had het volstrekt logisch gevonden als Jon na het zien van alle dode kinderen Dany had vermoord, of in ieder geval niet door tal van verschillende personages eerst overgehaald moest worden. Jon heeft vaker iemand vermoord omdat het op dat moment het juiste wat om te doen. Maar waarschijnlijk is jou dat niet opgevallen.
Slavenmeesters ophangen langs de weg, yep toen toonde ze veel berouw...
Waarschijnlijk heb je het gemist, maar je kan aan de kledingkleur van Dany zien hoeveel berouw ze heeft. Die wordt steeds donkerder en donkerder en het berouw en het medeleven wordt steeds minder.
En tja, als ze dan zwart draagt dan is het volgens jou out of character als ze geen berouw meer toont.

Maar zoals ik al zei, als je wilt azijnpissen dan kan je blijven azijnpissen...
Maar ik ben er wel even klaar mee.
Ja want slavenmeesters ophangen en straffen is hetzelfde als heel kings landing wat naar verluid zo'n 1 miljoen (onschuldige) inwoners had volledig platbranden waarbij er geen kinderen gespaard bleven. Als je zo'n plaat voor je kop hebt dat je zelfs dat voor Dany niet out of character vind dat is me in ieder geval duidelijk dat er met jou niet te discussiëren valt.

En dan over de kleuren van Dany, heb je dit zelf verzonnen? Of kwam je op dit geniale idee na het zien van een inside the episode van de briljante schrijvers? Trouwens in een van de eerste afleveringen dit seizoen waarin Dany en Jon op de draken gaan rijden is ze nog volledig in het wit gekleurd, dus dan is ze ook wel erg snel omgeslagen van wit naar zwart (wat in jouw ogen dus betekend dat ze geen berouw meer kan tonen).

Oh en kun je ook niets iets anders verzinnen dan het woord azijnpissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
CurlyMo schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:38:
[...]

Ik heb eerder oprecht inhoudelijk gereageerd op jouw punten. Het is ook niet dat dat je geen gelijk hebt op vele van die punten, maar die hebben simpelweg weinig invloed op de grote lijnen van het verhaal.

Vaak wordt gezegd dat de draak in een seizoen later neergeschoten had moeten worden om Dany's doordraaien logischer te maken. Dat veranderd gewoon niks aan het feit dat ze uiteindelijk alsnog door draait. Dat is het verschil.

Inhoudelijk heb je op punten gelijk, net zoals je je eerder ook aansloot op mijn kritieken. Dat waren echter maar details die het plezier van dit seizoen wel naar beneden haalde, maar de serie als voor mij niet enorm hebben aangetast.
Die opmerking was ook niet naar op jou gericht. En ik snap het heel goed dat voor veel mensen dit laatste seizoen niet de hele serie verpest hoor. Het verpest voor mij ook niet de volledige serie, maar wel een groot deel ervan :9 De serie stond bij mij bovenaan de lijst met beste series, stak met kop en schouders boven andere series uit, maar dat doet het nu echt niet meer na dit seizoen, en dat is gewoon erg jammer vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
miicker schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:03:
[...]

Die opmerking was ook niet naar op jou gericht.
Weet ik, maar dit topic is geen conversatie tussen twee personen. Ik ben het net zo met je oneens als @Gomez12 en @k995, daarom haak ik aan.
En ik snap het heel goed dat voor veel mensen dit laatste seizoen niet de hele serie verpest hoor. Het verpest voor mij ook niet de volledige serie, maar wel een groot deel ervan :9
Dat begrijp ik niet, want je kritiek gaat niet (zover ik ze in mijn hoofd heb) over de rode draden en plots, maar over inconsistenties en zorgvuldigheid.
De serie stond bij mij bovenaan de lijst met beste series, stak met kop en schouders boven andere series uit, maar dat doet het nu echt niet meer na dit seizoen, en dat is gewoon erg jammer vind ik.
Ik ben blij dat ik niet zo hard in mijn oordeel ben. Dat je alles continue 90% goed moet doen. Summa cum-laude betekent een gemiddelde van een 9 en geen cijfer lager dan een 7. Bij jou klinkt het alsof alles een 9 had moeten zijn.

Volgens mij is het vooral dat als je dit gedrocht kan kijken je eigenlijk al niet moet zeuren over GoT zelf.

Hij zegt in het begin: "There are millions of crucials things that are never going to be explained.", maar vergeet in de eerste 7.50min. zelf te vertellen welke van die dingen dan daadwerkelijk cruciaal waren. Als je dan daadwerkelijk fundamentele kritiek heb, begin er dan mee.

[ Voor 43% gewijzigd door CurlyMo op 24-05-2019 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:40
Ik geloof echt wel dat dit het verhaal had moeten zijn. Dus, de grote lijnen kloppen wel. Grootste probleem met GoT is dat het geen goede storytelling meer was, nadat de boeken op waren. Ook seizoen 7 was al erg slecht, maar daar wordt weinig over gesproken.

Het is jammer dat er niet meer aandacht aan het verhaal is geschonken, maar het is zoals het is. Het is geen 9.5 meer, waarmee de serie begon. Nu een 7 en dat is ook prima. Ik heb me prima vermaakt en cinematografisch is de serie wel heel erg goed. Daar kan ik ook van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rederick
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01-04-2024
P.O. Box schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:46:
[...]

....en zo is het _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:44

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Graag ontopic blijven en niet op de man gaan reageren aub, het is en blijf een serie.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
CurlyMo schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:18:
[...]

Volgens mij is het vooral dat als je dit gedrocht kan kijken je eigenlijk al niet moet zeuren over GoT zelf.

Hij zegt in het begin: "There are millions of crucials things that are never going to be explained.", maar vergeet in de eerste 7.50min. zelf te vertellen welke van die dingen dan daadwerkelijk cruciaal waren. Als je dan daadwerkelijk fundamentele kritiek heb, begin er dan mee.
Volgens mij ken je Preston niet. Hij weet behoorlijk veel van GoT af en is inderdaad kritisch over de laatste seizoenen. Meestal terechte kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
segil schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:33:
[...]

Volgens mij ken je Preston niet. Hij weet behoorlijk veel van GoT af en is inderdaad kritisch over de laatste seizoenen. Meestal terechte kritiek.
Kan je aangegeven welk kritiek cruciaal is voor het verhaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
CurlyMo schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:35:
[...]

Kan je aangegeven welk kritiek cruciaal is voor het verhaal?
Dat spelletje ga ik niet spelen en ik heb geen behoefte Preston hier te gaan verdedigen. Kijk maar naar zijn video's en als je het niets vindt, kijk je gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

segil schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:33:
[...]

Hij heeft het consequent over sneeuw terwijl het as is en dat daalde nog steeds neer dat was overal te zien, dus ook niet zo vreemd dat Drogon er helemaal onder zat. :P

Neemt niet weg dat dat er ook gewoon erg gaaf uitzag. Ja, ik ben Drogon fan... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
segil schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:40:
[...]

Dat spelletje ga ik niet spelen en ik heb geen behoefte Preston hier te gaan verdedigen. Kijk maar naar zijn video's en als je het niets vindt, kijk je gewoon niet.
Ik heb zijn video gekeken (eerste deel), maar ik mis de cruciale kritiek. Veel van de kritieken die hij geeft had ik ook. Zie mijn reacties in dit topic. Ik mis alleen de kritiek op de grote verhaallijn. Daar staat of valt een serie bij. Precies de reden dat Porno films de top 10 van IMBD niet aanvoeren :+ Die zijn zo slecht dat elke kritiek op de verhaal tijdverspilling is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
CurlyMo schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:48:
[...]

Ik heb zijn video gekeken (eerste deel), maar ik mis de cruciale kritiek. Veel van de kritieken die hij geeft had ik ook. Zie mijn reacties in dit topic. Ik mis alleen de kritiek op de grote verhaallijn. Daar staat of valt een serie bij. Precies de reden dat Porno films de top 10 van IMBD niet aanvoeren :+ Die zijn zo slecht dat elke kritiek op de verhaal tijdverspilling is.
De kritiek die hij heeft op de verhaallijnen heeft hij in de vorige afleveringen en ook deze aangekaart. Hij gaat natuurlijk niet elke kritiekpunt opnieuw behandelen in een nieuwe aflevering. Vandaar ik ook zei: kijk ook naar zijn vorige afleveringen en ook naar de Q&A's, waarin hij vragen beantwoord van kijkers en probeert op een logische manier antwoord te geven op soms verwarrende ontwikkelingen in het verhaal. Wat hem niet altijd lukt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
segil schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:53:
[...]

De kritiek die hij heeft op de verhaallijnen heeft hij in de vorige afleveringen en ook deze aangekaart.
Dan zal het wel aan mij liggen, want de kritiek die ik heb gehoord in dit filmpje gaat over kleine punten en inconsistenties zoals het paard, greyworm's executies van de Lannisters, Tyrion's zoektocht naar Jaimy. Ondanks dat hij daar zeker gelijk in heeft veranderen deze punten de kern van het grote verhaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
CurlyMo schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:56:
[...]

Dan zal het wel aan mij liggen, want de kritiek die ik heb gehoord in dit filmpje gaat over kleine punten en inconsistenties zoals het paard, greyworm's executies van de Lannisters, Tyrion's zoektocht naar Jaimy. Ondanks dat hij daar zeker gelijk in heeft veranderen deze punten de kern van het grote verhaal niet.
Heb je het stuk gezien over de keuze een nieuwe koning te kiezen, en wie dit wordt? Vanaf 10:15m

Maar goed, zoals gezegd, ik ga Preston hier verder niet verdedigen. Ik vind hem goede, opbouwende, heldere kritiek geven met info uit de boeken en vorige afleveringen. En als je het niets vindt, dan vindt je het niets :)
Maar om nu het gelijk af te serveren na 5 minuten kijken is ook een beetje makkelijk, niet?

[ Voor 22% gewijzigd door segil op 24-05-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@CurlyMo Ik vind het hele out of charcter verhaal van Dany een behoorlijk kritiek punt op het grote verhaal. Als Dany niet had besloten om los te gaan op de inwonders van Kings Landing had het eind er heel anders uitgezien. Dat is ook een van de punten waar hij veel commentaar op had.
En daarbij als je kritiek hebt op vrijwel alle dingen dien in S8 gebeuren, dan heeft het vanzelf een enorme impact op hoe de grote verhaallijn er uit zou zien.

Maar wellicht dat je met de grote lijn in het verhaal bedoeld 'de mensen winnen het van de NK' en 'club Dany wint het van club Lannister', ja dan heb je gelijk. Het leuke aan GoT was juist altijd dat er heel veel verhaallijnen waren die allemaal klopte, nu houd je 2 verhaallijnen open waarover het discutabel is of het allemaal logisch is wat er bij die 'grote' lijnen gebeurde.
segil schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:59:
[...]

Heb je het stuk gezien over de keuze een nieuwe koning te kiezen, en wie dit wordt? Vanaf 10:15m
Precies dit. De tv serie heet "Game of Thrones" seizoenen lang was het enorm belangrijk wie de koning of koningin was. Het kiezen van een nieuwe koning was totale bullshit, dat vind ik dus nogal een impact hebben op het grote verhaal.

[ Voor 21% gewijzigd door miicker op 24-05-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
segil schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:59:
[...]

De grap is dat veel van zijn kritieken hier al aan bod zijn gekomen en ook redenen waarom o.a. ik het daad niet mee eens ben. Maar goed, daar komen we niet uit.
miicker schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:00:
Precies dit. De tv serie heet "Game of Thrones" seizoenen lang was het enorm belangrijk wie de koning of koningin was. Het kiezen van een nieuwe koning was totale bullshit, dat vind ik dus nogal een impact hebben op het grote verhaal.
Dat is al zo vaak gezegd. De hele serie gaat over een paar huizen die zichzelf de rechtmatige koning(in) vinden (Lannisters en Baretheons en Targaryens). Die huizen zijn ook vrijwel heel GoT in oorlog met elkaar geweest, totdat er na de dood van Dany geen huis meer was die die aanspraak ook daadwerkelijk dacht te hebben. Daarom het (cheesy) beraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
miicker schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:00:
@CurlyMo Ik vind het hele out of charcter verhaal van Dany een behoorlijk kritiek punt op het grote verhaal. Als Dany niet had besloten om los te gaan op de inwonders van Kings Landing had het eind er heel anders uitgezien. Dat is ook een van de punten waar hij veel commentaar op had.
En daarbij als je kritiek hebt op vrijwel alle dingen dien in S8 gebeuren, dan heeft het vanzelf een enorme impact op hoe de grote verhaallijn er uit zou zien.
Welke "out of character"?

Zoals ze zelf zegt op het einde: dit is haar lot en dat cersei dan een aantal kinderen in haar weg zet zal haar niet tegenhouden. Zij kijkt naar het grote geheel en wil vrijheid voor heel westeros.

Tel daarbij het persoonlijk verlies van vrienden, geliefde en mogelijk haar troon omdat jon twijfelachtig is en haar actie is redelijk te rechtvaardigen gezien haar karakter hoor. Ze was nooit een doetje en is opgegroeid met verhalen over haar familie die zeker voor zoiets hun hand niet omdraaide.

Wat daarbij mogelijk ook speelde is dat dit 1 van de plotlijnen die martin uitgezet heeft, en waar de schrijvers zich dus aan moesten houden.
Maar wellicht dat je met de grote lijn in het verhaal bedoeld 'de mensen winnen het van de NK' en 'club Dany wint het van club Lannister', ja dan heb je gelijk. Het leuke aan GoT was juist altijd dat er heel veel verhaallijnen waren die allemaal klopte, nu houd je 2 verhaallijnen open waarover het discutabel is of het allemaal logisch is wat er bij die 'grote' lijnen gebeurde.
Ik vind van wel ik heb ook nog geen echte argumenten gezien waarom dit plots zo uit karakter is.
En dat "game" heeft miljoenen doen sterven. Iets wat al de mensen daar perfect weten. Dit zijn ook niet de normale grote huizen zoals ze al honderden jaren bestaan dit zijn stuk voor stuk een heel ander type dan de vorige 'game of thrones' spelers. Vergelijk het met de vredesbewegingen na WO1 & 2 en mensen die niet met de paplepel dit spel ingeleped kregen maar eerder 2erangs figuren die een beetje over hun hoof bezig zijn en maar wat al te graag de verantwoordelijkheid voor alles aan iemand anders ovelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joris1234
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-05 17:12
Ik lees vaker reacties waar kritiek word afgewend omdat de schrijvers nou eenmaal niet anders omdat Martin het zo zou hebben uitgezet. Maar die kritiek geld dan ook (nog meer) voor Martin zelf. Samen hebben ze het einde van de serie compleet verknald. Game of thrones stond bovenaan het lijstje, maar valt na dit seizoen helaas ver naar beneden. En vele zijn met mij.

Ik merk trouwens dat de felheid van de kritiek voor mij er vooral is omdat ik groot fan ben van de serie. De potentie hebben we allemaal gezien en dan is het extra jammer dat het op deze manier is afgelopen. Ik leun maar op mijn fantasie en heb besloten dat de serie voor mij een alternatief einde krijgt. Maar leuk is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
joris1234 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:09:
Ik lees vaker reacties waar kritiek word afgewend omdat de schrijvers nou eenmaal niet anders omdat Martin het zo zou hebben uitgezet. Maar die kritiek geld dan ook (nog meer) voor Martin zelf. Samen hebben ze het einde van de serie compleet verknald. Game of thrones stond bovenaan het lijstje, maar valt na dit seizoen helaas ver naar beneden. En vele zijn met mij.
Waarom heeft Martin hier debet aan? Zover ik weet heeft hij toch niet het einde bedacht van de tv serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
En de laatste ep van Game of Jones:

Ook niet zo goed als voorgaande afleveringen, :(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:15
segil schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:05:
[...]

Waarom heeft Martin hier debet aan? Zover ik weet heeft hij toch niet het einde bedacht van de tv serie?
In mijn ogen heeft hij er ook geen debet aan. Echter komt het einde in de boeken waarschijnlijk op het zelfde neer, maar mogelijk wat subplots die anders uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
segil schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:05:
[...]

Dat hebben ze toch altijd gezegd: martin heeft hoe dat hij zag dat hij de serie ging beeindigen doorgegeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Was deze eigenlijk al langsgekomen? Een cliché happy end, maar toch beter dan het D&D einde denk ik:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Verwijderd1 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:48:
Was deze eigenlijk al langsgekomen? Een cliché happy end, maar toch beter dan het D&D einde denk ik:
[YouTube: How Game of Thrones Should Have Ended]
De beste schrijvers staan aan wal. Direct mijn eerste kritiek (net als bij D&D):
- Waarom deze vulling voor Arya (zoals hij zelf zegt).
- Arya kan alleen gezichten dragen van doden, Jaimy is op dat moment niet dood. Nogal inconsistent.

Fijn om kritiek te hebben op D&D en zelf inconsistent te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
CurlyMo schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:46:
[...]

De beste schrijvers staan aan wal. Direct mijn eerste kritiek (net als bij D&D):
- Arya kan alleen gezichten dragen van doden, Jaimy is op dat moment niet dood. Nogal inconsistent.

Ik vind het idee om dat van de NK wat langer te maken wel mooi. Het is denk ik beter dan wat we nu hadden, maar het is zeker een enorm cliché (zoals hij ook zegt, we kunnen niet halverwege het seizoen de bad guy verslaan).

Dit is natuurlijk in een paar middagjes gemaakt, wellicht door een paar mensen. Heb je echter een team en serieus budget tot je beschikking dan kan je echt wel op iets beters uitkomen.

Ik heb het idee dat die twee, wellicht met nog een paar schrijvers, een mooi verhaaltje bedacht hebben maar het nooit echt getest hebben. Daar is een soort groupthink consensus uitgekomen en dat is het wrange seizoen wat we nu hebben.

Hadden ze een redelijke brainstormgroep (schrijvers / bedenkers), zeg 9 man, en splitsten ze die op in drie groepjes om onafhankelijk aan het einde te werken waarbij de andere twee steeds als testgroep zou functioneren dan had men er slechte elementen beter uit kunnen filteren en goede dingen overgehouden (zie theorie achter dat idee). Ik denk dat je dan op een beter verhaal uitkomt dan deze twee (D&D en deze fanfic).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CurlyMo schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:46:
[...]

Waarom zou ze enkel gezichten van doden kunnen dragen? Is nergens bevestigd en haar gezicht zat ook op die hele riedel gezichten in die tempel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Gister eindelijk gekeken en vond het helemaal top. Alles valt netjes op z'n plaats en het verhaaltje is uit. d:)b

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Verwijderd1 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:48:
Denk na.

Ok, de NK wint. Iedereen die dus gesneuveld is komt bij zijn leger. Ipv honderd duizend spreek je dus van honderd duizenden.

Dan rukt dat leger op naar KL, enkele duizenden kilometers weg. Ipv honderd duizenden heb je dus miljoenen die gedood worden, al de rest vlucht overal naartoe.

Tegen dat het ondode leger dus bij KL is heb je een golf zoals in word war z die gewoon overal over gaat. Duur van het gevecht: enkele minuten .

De rest is gewoon een verlang lijstje naar alles wat "die hard fans" wilde: jon die vecht/zwanger/liefde/opoffering waar ze toch levend uitkomt .... Het klopt ook niet, waarom zou de NK weten? Waarom die link ala harry potter/voldermort?

Ok ze teleporteren dus naar de weir tree (die ze niet weten zijn) maar soit waar de NK ook naar geteleporteerd is (of hij heeft daar gewoon gewacht want ja hij kan de toekomst zien?)

EN dan de rest met cersei slaat ook nergens op arya kan het gezicht niet nemen, jaimie heeft cersei al iedereen zien afmaken (en deed zelf een deel van het werk) maar plots is dat teveel?

....

En natuurlijk het belangijkste: dit is niet het einde van GRRM dus dit kon zelfs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:35:
[...]

Waarom zou ze enkel gezichten van doden kunnen dragen? Is nergens bevestigd en haar gezicht zat ook op die hele riedel gezichten in die tempel.
Je ziet haar de gezichten eraf snijden. Ok ze moeten misschien niet dood zijn, maar zonder gezicht zal jaimie toch slechter herkenbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k995 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:44:
[...]

Je ziet haar de gezichten eraf snijden. Ok ze moeten misschien niet dood zijn, maar zonder gezicht zal jaimie toch slechter herkenbaar zijn.
Euhm en haar eigen gezicht dan? In de boeken zijn het enkel gezichten van de doden, maar de serie wijkt weer eens af in haar wijsheid.

YouTube: Arya Stark goes blind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
k995 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:42:

En natuurlijk het belangijkste: dit is niet het einde van GRRM dus dit kon zelfs niet.
Wat is het einde van GRRM dan? Zijn boeken zijn toch (nog) niet uitgekomen? ;)
k995 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:42:
[...]

Ok, de NK wint. Iedereen die dus gesneuveld is komt bij zijn leger. Ipv honderd duizend spreek je dus van honderd duizenden.

Dan rukt dat leger op naar KL, enkele duizenden kilometers weg. Ipv honderd duizenden heb je dus miljoenen die gedood worden, al de rest vlucht overal naartoe.

Tegen dat het ondode leger dus bij KL is heb je een golf zoals in word war z die gewoon overal over gaat. Duur van het gevecht: enkele minuten .
En die gaan in de fanfic allemaal dood zodra de NK doodgaat. (en in de serie gebeurt hetzelfde)

Het punt van de fanfic is dat er een stuk meer nodig is dan een meisje met een paar jaar martial arts training om de grote boze NK om te leggen. Nou heb ik er geen probleem mee dat ze andere mortals drie of vier keer haar grootte aankan, maar iets als de NK waar 8 seizoenen naar opgebouwd is lijkt me meer een teken van slecht schrijfwerk.

Wat dat betreft past het een stuk beter en bouwt het meer spanning en inleving op door het op een manier te doen die past bij het verhaal. Dus Bran die gebruikmaakt van z'n krachten en een terugkoppeling met het verhaal over het ontstaan van de NK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:50:
[...]

Euhm en haar eigen gezicht dan? In de boeken zijn het enkel gezichten van de doden, maar de serie wijkt weer eens af in haar wijsheid.

YouTube: Arya Stark goes blind
Leden van de sekte zitten er ook bij >:)
Verwijderd1 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:06:

Wat is het einde van GRRM dan? Zijn boeken zijn toch (nog) niet uitgekomen? ;)
Hij heeft dit doorgegeven aan de schrijvers.
GRRM heeft dit al enkele keren gezegd dat buiten wat van de kleinere karakters het grosso modo hetzelfde is.
En die gaan in de fanfic allemaal dood zodra de NK doodgaat. (en in de serie gebeurt hetzelfde)

Het punt van de fanfic is dat er een stuk meer nodig is dan een meisje met een paar jaar martial arts training om de grote boze NK om te leggen. Nou heb ik er geen probleem mee dat ze andere mortals drie of vier keer haar grootte aankan, maar iets als de NK waar 8 seizoenen naar opgebouwd is lijkt me meer een teken van slecht schrijfwerk.
Waarom? In LOTR zijn het toch ook de kleine hobbits die het doen?
Zie je toch niemand zagen " ja maar sauron is een duizenden jaren oude kwaad verslagen door een fucking hobbit-> slecht schrijfwerk -> petitie. Waar is het aragorn/sauran gevecht?
Wat dat betreft past het een stuk beter en bouwt het meer spanning en inleving op door het op een manier te doen die past bij het verhaal. Dus Bran die gebruikmaakt van z'n krachten en een terugkoppeling met het verhaal over het ontstaan van de NK.
Ik vind van niet, het klopt gewoonweg niet .Als de NK in het noorden wint word die gewoonweg te sterk en dan heb je iets onnozel nodig zoals een boom die plots opduikt .

De battle for winterfell is dan veel logischer hij is nog zwakker hun eigen leger sterker en ze "lokken" hem met bran. Hij is ook zoals all andere WW's en niet plots bestand tegen dragonglass.

Dany haar karakter evolueert ook natuurlijker en cersei/jaimie doen geen rare dingen die een pak minder bij hen passen dan wat ze nu doen.

[ Voor 71% gewijzigd door k995 op 24-05-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
k995 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:37:

GRRM heeft dit al enkele keren gezegd dat buiten wat van de kleinere karakters het grosso modo hetzelfde is.
Bron?
Waarom? In LOTR zijn het toch ook de kleine hobbits die het doen?
Zie je toch niemand zagen " ja maar sauron is een duizenden jaren oude kwaad verslagen door een fucking hobbit-> slecht schrijfwerk -> petitie. Waar is het aragorn/sauran gevecht?
Geen idee, heb die serie nooit gezien. ;)
Ik vind van niet, het klopt gewoonweg niet .Als de NK in het noorden wint word die gewoonweg te sterk en dan heb je iets onnozel nodig zoals een boom die plots opduikt .
Die boom en dat van al die wandschilderingen zit al in eerdere delen van de serie. ;)
De battle for winterfell is dan veel logischer hij is nog zwakker hun eigen leger sterker en ze "lokken" hem met bran. Hij is ook zoals all andere WW's en niet plots bestand tegen dragonglass.
Maar hij is patient zero toch? Hij ziet er anders uit, hij is duidelijk de leider. Niet uitgesloten dat hij dus meer kan en het past beter in het verhaal.
Dany haar karakter evolueert ook natuurlijker en cersei/jaimie doen geen rare dingen die een pak minder bij hen passen dan wat ze nu doen.
Ach, het blijft een fantasieverhaaltje dus je kan er alle kanten mee op. Voor een fantasieverhaal vind ik wel dat de keuzes hier zo ingeperkt zijn dat de hele opbouw nergens naartoe gaat. Een beetje als iemand die een heel zakenimperium opbouwt wat vervolgens ten onder gaat aan een gokverslaving. Het kan, maar het is een verspilling van wat je opgebouwd hebt aan kapitaal en talent.

Maar nu gaan ze naar de volgende, kijken wat ze daar kunnen verprutsen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Aan Star Wars? Dat is al verprutst toch?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:05:
Aan Star Wars? Dat is al verprutst toch?
Ligt eraan, je kon er ook Trump in zien, als in zakenimperium (gefaalde casino, luchtvaartmaatschappij en productlijnen, toen leningen van Deutsche Bank). Nu het presidentschap, maar ja, in beide gevallen zal het meeste al wel verprutst zijn (al weet ik dat in het geval van SW niet, ook nooit gevolgd). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
https://www.vanityfair.co...rtin-interview?verso=true
Geen idee, heb die serie nooit gezien. ;)
Serie van films eens zien, wel niet op de plot holes, plot armor, deux ex machina & bad writing letten :-)
Die boom en dat van al die wandschilderingen zit al in eerdere delen van de serie. ;)
Niet dat alle magie en de NK zelf daarvan afhangt.
Maar hij is patient zero toch? Hij ziet er anders uit, hij is duidelijk de leider. Niet uitgesloten dat hij dus meer kan en het past beter in het verhaal.
Er is geen reden te denken dat hij meer kan, hij maakt de andere maar naar zichzelf, beetje raar dat hij dan plots imuun daarvoor is. Soit het is fantasy dus je kan dat er wel inlepelen maar dat is zo'n cliche: de held die de slechte niet kan dooddoen op het laatste moment door iets onbekend.
Ach, het blijft een fantasieverhaaltje dus je kan er alle kanten mee op. Voor een fantasieverhaal vind ik wel dat de keuzes hier zo ingeperkt zijn dat de hele opbouw nergens naartoe gaat. Een beetje als iemand die een heel zakenimperium opbouwt wat vervolgens ten onder gaat aan een gokverslaving. Het kan, maar het is een verspilling van wat je opgebouwd hebt aan kapitaal en talent.
Tja sommige noemen dat het echte leven. Het is dat wat got altijd probeerde te emuleren. Niet de oude fantasie tropes van helden vs evil met disney ending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Welk stuk specifiek gaat het om? Dat is een artikel uit 2014.

Stukje van de man z'n eigen blog:
Book or show, which will be the “real” ending? It’s a silly question. How many children did Scarlett O’Hara have?

How about this? I’ll write it. You read it. Then everyone can make up their own mind, and argue about it on the internet.

http://georgerrmartin.com/notablog/2019/05/20/an-ending/
Niet dat alle magie en de NK zelf daarvan afhangt.
Nogmaals, het is een fantasieverhaal. ;)
Tja sommige noemen dat het echte leven.
Wat is het nou, fantasy of het echte leven? Als we dan toch een fantasyverhaal verzinnen, waarom dan niet maar wat verzinnen?

4 trouwens, ze had vier kinderen. Probleem in dit geval is natuurlijk dat je moet leven om kinderen te krijgen (of een verhaal te bedenken). Goed mogelijk dat we dat nooit meer meemaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Verwijderd1 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 00:04:
[...]

Welk stuk specifiek gaat het om? Dat is een artikel uit 2014.
Did you tell them where you’re headed with the story?

They know certain things. I’ve told them certain things. So they have some knowledge, but the devil is in the details. I can give them the broad strokes of what I intend to write, but the details aren’t there yet. I’m hopeful that I can not let them catch up with me.
Of de man zelf :
“How will it all end? I hear people asking,” the scribe writes in a recent post on his blog. “The same ending as the show? Different? Well… yes. And no. And yes. And no. And yes. And no. And yes.”
...
In an interview with Anderson Cooper, Martin said he told them the overarching plot and ending when the show was approaching the books. Martin added: “And, you know, the major beats. I mean, obviously, we’re talking here about a– several days of story conferences taking place in my home in Santa Fe, New Mexico. But there’s no way to get in all the detail, all the minor characters, all the secondary characters… I don’t think Dan and Dave’s ending is gonna be that different from my ending because of the conversations … we did have. But they may be on certain secondary characters, there may be big differences.”
Dat is toch duidelijk?
Nogmaals, het is een fantasieverhaal. ;)
Raar dat een schrijver die graag alle dergelijke dingen op voorhand brengt dat er plots in zou steken. Dat staat redelijk haaks op de rest alsof iemand op het einde er iets aan toevoegt.
Wat is het nou, fantasy of het echte leven? Als we dan toch een fantasyverhaal verzinnen, waarom dan niet maar wat verzinnen?
Zoals ik al zei: martin wou dat personages reageerden zoals mensen normaal reageren.
Dus niet de absolute goede vs absolute slechte maar realistisch gedrag in fantasy setting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
k995 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 00:20:

Of de man zelf :

[...]

Dat is toch duidelijk?
Wel heel selectief gelezen dan? Net zei je nog:
k995 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:37:

Terwijl je quote nu eindigt met:
I don’t think Dan and Dave’s ending is gonna be that different from my ending because of the conversations … we did have. But they may be on certain secondary characters, there may be big differences.”
Kortom, ten tijde van dat artikel lag het einde van de TV serie nog niet helemaal vast.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/60836576_2562789513754781_3088343873966047232_n.jpg?_nc_cat=1&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=0890dbe76abc9522898ccf3b6bacd4b7&oe=5D52C6D4

Maar verder heb je wel een goed punt. Het is net zoveel de fanbase die breekt met D&D als D&D die met een slecht verhaal komen. Ik zou het zelf niet poetischer kunnen brengen dan de mensen van de grote UI:
“During the show’s first couple of years, our viewers showed a lot of promise and challenged our assumptions about what a fan base could be,” Benioff told reporters, lamenting the fact that when Game Of Thrones moved past George R.R. Martin’s original source material, the show’s supporters began to lose coherence and now barely resemble the industry-defining audience they once were. “At this point, however, they’ve become a tired cliché. It’s hard to watch them lose everything that made us love them in the first place. Nothing they do makes any sense anymore, and it just seems like they want the show to be over with as quickly as possible. It’s pretty sad, to be honest.” At press time, Benioff and Weiss expressed regret that they failed to do more to prevent the fans from becoming so unbelievably shitty.

https://entertainment.the...d-with-how-qua-1834843021
>:)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd1 op 25-05-2019 00:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mercapto
Dus Martin zegt tegen Vanity Fair dat D&D zich waarschijnlijk aan zijn plot gaan houden. Dat is geen zekerheid, en hebben we sindsdien nog iets vernomen waardoor die waarschijnlijkheid een zekerheid is geworden? Of is het wachten op de boeken?
Tegen Time zegt hij dat D&D zijn input aanhoren, maar dat ze vervolgens vrij zijn hun eigen plan te trekken, en dat ook een aantal keer deden.
Waar komt nou dat voldongen feit vandaan dat hier telkens terug komt dat D&D zich aan Martin zijn outline MOETEN houden?
En als Martin ook maar iets van Bran in zich heeft dan weet hij dat zijn eigen verleden vol zit met aanpassingen aan plannen. De toekomst staat pas vast als hij is ingehaald door het heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
CurlyMo schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:08:
[...]

De grap is dat er (genoeg) mensen zijn die die dingen gewoon zien tijdens het kijken. Een groot aantal van die details had ik ook gezien, maar zeker niet allemaal. Zo viel mijn partner niet eens op dat de hele intro in seizoen 8 was verandert, ik had het direct door. Zeg dat persé iets negatiefs of positiefs over mijn partner of mij?

Stel jezelf dus niet als norm voor anderen. Zoals eerder gezegd zijn er ook genoeg hier die alle verhaallijnen feilloos hebben gevolgd. Dat is mij ook niet gelukt. Moet ik daar dan negatieve kwalificaties aan hangen? Nee, zoals sommige mensen muziekexperts zijn, zijn andere het weer in verhalen / scenario schrijven of film/serie regie / productie. Ik had bijv. nog nooit van 'lore' gehoord. Muziek, film en serie zijn echter zo'n standaard handelswaar geworden dat we allemaal denken die experts te zijn en het beter te weten. Zo staan in dit topic ook de beste scenario schrijvers aan wal.
Bepaalde details zie je niet in een keer. Wat mij wel in een keer opviel is dat er in seizoen 8 minder blote borsten te zien waren.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Verwijderd1 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 00:30:
[...]

Wel heel selectief gelezen dan? Net zei je nog:
Terwijl je quote nu eindigt met:
Kortom, ten tijde van dat artikel lag het einde van de TV serie nog niet helemaal vast.
Ach geloof wat je wil voor mij is martin duidelijk en kan je duidelijk ziend at hij zijn einde doorgegeven heeft. Zie dan weinig redenen om daaraan te twijfelen. Ja dat is teleurstellend voor sommige maar ach het is maar een verhaal.
Maar verder heb je wel een goed punt. Het is net zoveel de fanbase die breekt met D&D als D&D die met een slecht verhaal komen. Ik zou het zelf niet poetischer kunnen brengen dan de mensen van de grote UI:
En vooral een voorbeeld van toxische internet cultuur .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

Mandrake466 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:43:
Bepaalde details zie je niet in een keer. Wat mij wel in een keer opviel is dat er in seizoen 8 minder blote borsten te zien waren.
Hear Hear.

Wel heel voorzichtig een sideboob van Arya.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 18:01
Ach, ook dat was blijkbaar niet belangrijk meer: Alles wat GoT GoT maakte was niet meer belangrijk...

edit:
iets serieuzer. Was deze hier al gepost?
https://blogs.scientifica...eason-of-game-of-thrones/
Ik vond het een goeie analyse.

[ Voor 52% gewijzigd door birdibird op 25-05-2019 18:44 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:22
k995 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:50:
[...]

Ach geloof wat je wil voor mij is martin duidelijk en kan je duidelijk ziend at hij zijn einde doorgegeven heeft. Zie dan weinig redenen om daaraan te twijfelen. Ja dat is teleurstellend voor sommige maar ach het is maar een verhaal.
Hangt er een beetje vanaf hoeveel details zijn doorgegeven. De grote lijnen kunnen heel goed zijn:
white walkers worden verslagen
Deanarys verbrand kings landing
Jon killed Deanarys
Bran wordt king

Alle dots daartussen kunnen nog best anders lopen en zeker met veel meer informatie daar tussen (meer faceless men achtergrond bij Arya), Bran die wel meer kan vertellen over het verleden ontstaan en motivatie van de white walkers en bij wie je de warg acties wel mee krijgt. Misschien dat de white walkers toch pas bij Kings Landing worden verslagen en Dany het met een andere reden in as legt. Wie weet... Misschien mocht de serie wel niet alle informatie geven om de komende boeken nog wat extra waarde te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

birdibird schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:37:
Ach, ook dat was blijkbaar niet belangrijk meer: Alles wat GoT GoT maakte was niet meer belangrijk...

edit:
iets serieuzer. Was deze hier al gepost?
https://blogs.scientifica...eason-of-game-of-thrones/
Ik vond het een goeie analyse.
Als ik zelf een analogie mag geven zie ik het als een potje schaken waarbij er er vorige seizoen nog een vol bord met schaakstukken stond en elke beweging op het spelbord spannend was en nu het spelbord bijna leeg is behalve een witte koningin (deanarys) en koning (john) en zwarte koning ( WW) en koningin (cersei). Naar 3 afleveringen valt die zwarte koning ook nog weg en dan is het schaakspel niet zoveel meer aan.

Alle andere personages hebben geen cruciale beweging meer. Met meer afleveringen was er vast wel meer met de rest van de personages gedaan maar in maar in zon kort seizoen lukt dat niet goed, kijk maar naar wat ze nog met Bronn probeerden.

Dat de serie minder sociologisch is komt ook doordat er nu een stuk minder partijen waren. eigenlijk zijn er nog maar 2 groepen , de 1 in winterfell en de andere in kings landing waardoor je automatisch een minder dynamiek hebt vergeleken met vorige seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
Plot twist: Daenerys was OOK zwanger.. never argue with a pregnant woman :+

[ Voor 4% gewijzigd door Chiron op 26-05-2019 09:25 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:17
Gisteren eindelijk de laatste aflevering kunnen kijken, ik moet zeggen dat ze het netjes heb en afgerond. Natuurlijk waren een aantal zaken voorspelbaar. Maar aan het einde zat ik toch te denken maar wat gebeurd er straks dan...hoe gaat het verder...Dat had ik ook met de Son of Anarchy, het is een afscheid waar je vele seizoenen liever niet op zit te wachten maar her is niet anders en vaak ook wel beter dan eindeloos door te gaan. Nu las ik dat er veel mensen het echt een heel slecht seizoen vonden. Ik vind het nog wel mee vallen, maar komt het eigenlijk niet door dat we het allemaal zo gaaf vinden, dat we er niet genoeg van krijgen en dat het niveau gewoon erg hoog is van GOT? Bij elke goede serie is er wel seizoen minder. Natuurlijk had ik ook liever 24 afleveringen van minimaal een uur gehad maar wat voor shit had je dan gehad...🤔 ik zal zeker de complete box in huis halen straks om er nog eens van te genieten.
Maar wat nu te gaan kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2019 @ 01:31:
[...]

Als ik zelf een analogie mag geven zie ik het als een potje schaken waarbij er er vorige seizoen nog een vol bord met schaakstukken stond en elke beweging op het spelbord spannend was en nu het spelbord bijna leeg is behalve een witte koningin (deanarys) en koning (john) en zwarte koning ( WW) en koningin (cersei). Naar 3 afleveringen valt die zwarte koning ook nog weg en dan is het schaakspel niet zoveel meer aan.

Alle andere personages hebben geen cruciale beweging meer. Met meer afleveringen was er vast wel meer met de rest van de personages gedaan maar in maar in zon kort seizoen lukt dat niet goed, kijk maar naar wat ze nog met Bronn probeerden.

Dat de serie minder sociologisch is komt ook doordat er nu een stuk minder partijen waren. eigenlijk zijn er nog maar 2 groepen , de 1 in winterfell en de andere in kings landing waardoor je automatisch een minder dynamiek hebt vergeleken met vorige seizoenen.
Die 2 partijen zijn zo gemaakt. Als je kijkt naar de mensen die Bran kiezen en wat daar bij elkaar zit, dan heb je wel degelijk veel partijen met veel verschillende belangen. De dynamiek is er simpelweg uitgesloopt. Ik vind het artikel netjes verwoorden wat ik beleefde. Ik ben opgegroeid met de standaard good guy bad guy verhalen, kindersprookjes beginnen zo al en de meeste massa media zit zo in elkaar. Heerlijk, je weet wat je kunt verwachten en slecht is slecht en goed is goed. Zonde dat GoT zo geëindigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:07:
[...]

Die 2 partijen zijn zo gemaakt. Als je kijkt naar de mensen die Bran kiezen en wat daar bij elkaar zit, dan heb je wel degelijk veel partijen met veel verschillende belangen. De dynamiek is er simpelweg uitgesloopt.
Meer weglaten omdat er minder afleveringen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2019 @ 01:31:
[...]

Dat past niet binnen de wereld van GoT. Elk "stuk" dat wordt uitgeschakeld wordt automatisch weer vervangen voor een nieuwe. Zelden verdwijnt er een huis en als dat gebeurt komt er een ander prominent huis voor in de plaats. Zo kwam bijv. de Prins van Dorne zomaar nog even uit de lucht vallen. Ze hadden ook de moeite kunnen doen omdat een klein beetje uit te diepen en die behandeling ook voor de opvolgers van andere prominente karakters te doen.

Ik blijf erbij dat het simpelweg lui/slecht schrijfwerk is dat er geen verhaallijn en karakterontwikkeling was de laatste 2 seizoenen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Vandaag in de Volkskrant. Waar komt al dat voedsel voor de draken vandaan? Als die draken zoveel eten (tientallen schapen en geiten per dag), waarom verbrand hij dan al het potentiële voedsel (burgers in KL) of wordt er niet aan massa landbouw / veeteelt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Een mooi stukje karakter progressie had dan geweest dat Dany haar draken toestaat om de doden van de Winterfell battle op te peuzelen, waar uiteraard niet iedereen blij mee zou zijn. Vervolgens kun je als volgende stap haar op zoek laten gaan naar de volgende bron van voedsel voor haar 'kinderen', bijvoorbeeld criminelen of vijanden van de troon, een begrip dat steeds weidser geïnterpreteerd kan worden.
Dit uiteraard allemaal in het geval er meer afleveringen beschikbaar waren geweest, dus laten we dit maar bewaren voor de boeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:58
ph4ge schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:21:
[...]

Dat past niet binnen de wereld van GoT. Elk "stuk" dat wordt uitgeschakeld wordt automatisch weer vervangen voor een nieuwe. Zelden verdwijnt er een huis en als dat gebeurt komt er een ander prominent huis voor in de plaats. Zo kwam bijv. de Prins van Dorne zomaar nog even uit de lucht vallen. Ze hadden ook de moeite kunnen doen omdat een klein beetje uit te diepen en die behandeling ook voor de opvolgers van andere prominente karakters te doen.

Ik blijf erbij dat het simpelweg lui/slecht schrijfwerk is dat er geen verhaallijn en karakterontwikkeling was de laatste 2 seizoenen.
Ik vond die prins van Dorne helemaal niet uit de lucht komen vallen. Ik vond het juist oog voor detail dat die daar ook nog bij zat, Dorne is immers nog gewoon onderdeel van de 7 kingdoms. Het is toch helemaal niet interessant om te weten hoe die dude daar precies terecht is gekomen?
Dat het schrijfwerk hier en daar misschien wat te wensen overliet ben ik helemaal met je eens, maar dat er geen verhaallijn was klopt natuurlijk totaal niet. Het laatste seizoen was juist een en al verhaallijn. Zoals ik al eerder heb aangehaald is het gebrek aan karakterontwikkeling natuurlijk ook niet gek, het verhaal is bijna ten einde. Je zou eerder kunnen zeggen dat er wat teveel karakterontwikkelingen waren in het laatste seizoen (Dany & Jamie) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ph4ge schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:21:
[...]

Het is niet zo gek dat deze prins naamloos blijft, en andere 'onbekende' aanwezigen idem.

Als de boeken nog niet zijn geschreven, en GRRM heeft 'in grote lijnen' de verhaallijn uit de doeken gedaan, dan zou het bijzonder suf zijn als hij D&D de namen zelf laat verzinnen, die hij later óf moet corrigeren, óf moet overnemen.

Zo hebben ze het ten minste niet op die manier lullig opgelost, maar wel op een andere manier zeer lullig.

Het is ook wel een geval van 'damned if you do, damned if you don't'.

De grootste fout is het toch nog afraffelen van het laatste seizoen, in plaats van langer de tijd nemen om het verhaal netjes af te ronden. Maar dat is nu al zó vaak gezegd, dat ik dat niet ook nog hoef te doen.

Ik heb wel het idee dat wanneer verschillende amateurs interessantere - en potentieel veel consequenter qua dynamiek en dramatiek - verhaallijnen weten te verzinnen dan D&D, dat ze niet echt hun uiterste best hebben gedaan. Of het überhaupt gewoon niet goed genoeg konden.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
Ramzzz schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:20:
[...]
Ik heb wel het idee dat wanneer verschillende amateurs interessantere - en potentieel veel consequenter qua dynamiek en dramatiek - verhaallijnen weten te verzinnen dan D&D, dat ze niet echt hun uiterste best hebben gedaan. Of het überhaupt gewoon niet goed genoeg konden.
Laten we niet vergeten dat het veel makkelijker is om variaties op een verhaal te verzinnen, dan de verhaallijn initieel neer te zetten (met wat hulp van GRRM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ramzzz schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:20:
[...]

Het is niet zo gek dat deze prins naamloos blijft, en andere 'onbekende' aanwezigen idem.
Dat komt omdat in de serie de hele "royal family" is uitgemoord naast dat er nog 2 kinderen van Prince Doran niet eens in de serie voor kwamen. Beetje vreemd om er dan een naamloze prins neer te zetten. Sowieso was het echt niet zo moeilijk om wat dialog/backstory te verzinnen voor een paar van die karakters, zorgt er al meteen voor dat je niet het idee krijgt dat de rest van Westeros helemaal niets deed terwijl de hoofdkarakters hun avontuurtjes hadden. Zoals het nu is in beeld is gebracht zorgt er alleen maar voor dat het nog meer gerushed voelt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
CurlyMo schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:36:
Vandaag in de Volkskrant. Waar komt al dat voedsel voor de draken vandaan? Als die draken zoveel eten (tientallen schapen en geiten per dag), waarom verbrand hij dan al het potentiële voedsel (burgers in KL) of wordt er niet aan massa landbouw / veeteelt gedaan?
Op die toer kun je je ook afvragen waar het eten van de duizenden unsullied, dothraki en northmen vandaan komt of waar ze poepen. Waarom hebben we geen rijen met dixies zien staan?

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:07

-36-

Trust me. I'm an amateur

Who Am I? schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:58:
[...]

Op die toer kun je je ook afvragen waar het eten van de duizenden unsullied, dothraki en northmen vandaan komt of waar ze poepen. Waarom hebben we geen rijen met dixies zien staan?
Drogon vliegt in een kwartiertje van kingslanding naar de wall winterfell toch? Daar zullen ze ongetwijfeld nog wel een overschot aan diepgevroren Daltraky paardenkarkassen hebben van de slag met de NK :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Who Am I? schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:58:
[...]

Het is erger: jarenlang winter en miljoenen mensen die moeten eten? Winterfell zou 90% opslag plaats voor eten moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is een entertainment-televisieserie he.... in een fantasy-sfeer. Waarom verwachten jullie dat soort realisme?

Ik neem het niet zo serieus.

[ Voor 40% gewijzigd door Gunner op 27-05-2019 15:14 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
k995 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:06:
[...]

Het is erger: jarenlang winter en miljoenen mensen die moeten eten? Winterfell zou 90% opslag plaats voor eten moeten zijn.
Gunner schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:08:
Het is een entertainment-televisieserie he.... in een fantasy-sfeer. Waarom verwachten jullie dat soort realisme?

Ik neem het echt niet zo serieus als ik dat een aantal hier zie doen.
Mijn reactie was meer een cynische noot om maar aan te geven dat momenteel alles wordt aangegrepen om te bewijzen dat GoT mega kut is en ik gok dat de reactie van k995 ook met een vleugje sarcasme genomen moet worden.
Ik vind het heerlijk om bij een fantasy serie (of wat voor andere film dan ook) niet na te hoeven denken over het eten en poepen van de karakters.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik ben eens opnieuw begonnen met de serie. Het was
a) al heel lang geleden, dus ik wist een boel dingen niet meer
b ) Het is gewoon een goede serie
c) Ik ben benieuwd of ik nu ook de veranderingen in kwaliteit beter zie nu ik alles in een keer achter elkaar ga kijken.

Ik blijf het tot nu toe apart vinden hoe er nu ineens zo wordt afgegeven op deze serie. Het is fantasie. en ook in de eerste 12 afleveringen zie ik her en der aparte dingen hoor. Maar ik heb het idee dat dat werd vergeven.
Waarom? Geen ideen… Misschien omdat er meer realistisch naakt in beeld werd gebracht (M/V)? Of meer 'gore'? Want dat was in het begin meer dan op het einde valt mij al op.

Maar qua opvallende zaken:
- Hoe kwam in aflevering 1 die soldaat zover aan de andere kant van de muur terecht? rennend op een open veld. Ned kwam hem persoonlijk een kopje kleiner maken. Hoeveel tijd zat daar tussen dan? En vreemd dat ze niet even doorvragen hoe het zat met zijn verhaal over de WW? Zeker voor iemand als Ned, Hij had hem daarna alsnog kunnen onthoofden.

- Er wordt nu geklaagd over toevalligheden, maar de ontmoeting met Catelyn en Tryrion in die herberg is natuurlijk ook wel erg toevallig.

De dood van Khal Drogo was natuurlijk al erg opvallend. Lijkt wel of Dany hem dood wilde hebben...Waarom zou je anders een onbekenden smurrie smeren op een klein sneetje. Ze slaan elkaar voortdurend de koppen in, en hij had genoeg littekens van eerdere verwondingen. Maar nu ineens dood (door Dany dus).

Hoe kan Tyrion met zijn mountain people zomaar bewapend en al de tent van Tywin inlopen?

Ik vind juist in het begin de tijdlijnen erg vreemd. Raven zijn altijd al supersonisch geweest. Reizen van KL naar WF duurt maanden (Cercei: we've been traveling for months now). Catelyn reist wel snel even op en neer. Jon hoort dat zijn vader (Ned toen nog :+ ) gevangen is en wil hem redden vanaf castle Black. Nu zal hij vast snel rijden, maar toch zeker een maand onderweg zijn lijkt me?

Ik zeg dit niet om te zeuren, want ik geniet dus echt oprecht van deze serie en elke aflevering is alsof ik hem weer voor het eerst zie. Maar ik heb het idee dat welke einde dan ook niet in dank afgenomen zou worden.

Ja, het gaat te snel in S7+S8 maar gericht op S8 vind ik buiten:
- de neergeschoten draak vanaf een schip
- teveel overlevenden bij batte of WF
- Waarom juist of enkel Tyrion bij die council mocht pleiten (of nou ja hij moest stil zijn, maar toch niet, of wel, of... :? )

het meeste best logisch opgebouwd. (Te) snel ja, maar niet (te) onlogisch en met dezelfde toevalligheden die ik in S1 en S2 al tegenkom.

Overigens, visueel/cinematografisch is de serie er wel heel veel op vooruitgegaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

The Last Watch is nog niet te vinden bij Ziggo HBO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59
sjaool schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:04:
The Last Watch is nog niet te vinden bij Ziggo HBO?
Ik heb even in de Ziggo go app gekeken en daar staat ie op dus hij is beschikbaar bij Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
Waar onder staat hij dan precies? Kan hem niet vinden in de ziggo go app ook niet als ik zoek op Last Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wat @Skidmarks zegt. Enige wat ik vind is een korte documentaire van een kwartier maar dat is dus niet de 2 uur durende documentaire The Last Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Is het niet The Game Revealed??

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:15
readytoflow schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:31:
Ik ben eens opnieuw begonnen met de serie. Het was
a) al heel lang geleden, dus ik wist een boel dingen niet meer
b ) Het is gewoon een goede serie
c) Ik ben benieuwd of ik nu ook de veranderingen in kwaliteit beter zie nu ik alles in een keer achter elkaar ga kijken.
Niet om je af te kraken, maar op deze vragen durf ik best wel wat antwoorden te geven.
Maar qua opvallende zaken:
- Hoe kwam in aflevering 1 die soldaat zover aan de andere kant van de muur terecht? rennend op een open veld. Ned kwam hem persoonlijk een kopje kleiner maken. Hoeveel tijd zat daar tussen dan? En vreemd dat ze niet even doorvragen hoe het zat met zijn verhaal over de WW? Zeker voor iemand als Ned, Hij had hem daarna alsnog kunnen onthoofden.
De afstand van King's Landing naar Winterfell is ongeveer 500 leagues (2500km), Robert deed hier in seizoen 1 ongeveer 1 maand over inclusief hele caravaan. Dit is ongeveer 2x de afstand van Winterfell naar The Wall.

Eens mens loopt in rust ongeveer 4 km/h, laten we houden dat hij 12 uur per dag 5 km/h heeft afgelegd. Te voet zou het dus +- 20 dagen lopen zijn, dan zit er nog een stukje bij ten noorden van The Wall, dus zeg 25 dagen. Daarnaast is het onbekend of hij zijn paard nog had, voor het stuk richting Castle Black terug.

En waarom zouden ze hem doorvragen over de WW's? Niemand in het zuiden gelooft dat ze bestaan, en de laatste historie ervan was 8000 jaar geleden. Als je nu iemand tegen komt die zegt dat hij een T-Rex heeft gezien, denk je ook dat hij gestoord is.
- Er wordt nu geklaagd over toevalligheden, maar de ontmoeting met Catelyn en Tryrion in die herberg is natuurlijk ook wel erg toevallig.
Die Inn 'The Crossroads' ligt exact op de route van King's Landing naar Winterfell, vlakbij de King's Road. Dus ja, het is een toevalligheid dat ze daar op dezelfde dag zijn, maar de plek eigenlijk niet.
De dood van Khal Drogo was natuurlijk al erg opvallend. Lijkt wel of Dany hem dood wilde hebben...Waarom zou je anders een onbekenden smurrie smeren op een klein sneetje. Ze slaan elkaar voortdurend de koppen in, en hij had genoeg littekens van eerdere verwondingen. Maar nu ineens dood (door Dany dus).
Dit is juist een belangrijk punt bij het ontwikkelen van het character van Dany, zei gelooft in de goedheid van het gewone (onderdrukte) volk. En waar denk je dat dat zwaard daarvoor in heeft gezeten, in het bloed van anderen en wellicht nog wel meer smerigheid. Bij een zware infectie ging je in die tijd gewoon dood, of er moest iets geamputeerd worden, dus dan is het zo snel mogelijk dichtmaken of ontsmetten van de wond gewoon belangrijk. De Dothraki waren geen volk met dokters en dergelijk; heel simpel daar if you die, you die. En dan pakt de sterkste de macht.
Hoe kan Tyrion met zijn mountain people zomaar bewapend en al de tent van Tywin inlopen?
Wellicht dat er off-screen gewoon een woorden wisseling is geweest met de guards. In de boeken is dit trouwens wel wat meer beschreven, in het kamp zijn er al meerdere opgehangen omdat ze waarschijnlijk dingen hadden gedaan die Tywin niet leuk vond. Wat zouden ze doen met iemand die de zoon van Tywin tegenspreekt?
Ik vind juist in het begin de tijdlijnen erg vreemd. Raven zijn altijd al supersonisch geweest. Reizen van KL naar WF duurt maanden (Cercei: we've been traveling for months now). Catelyn reist wel snel even op en neer. Jon hoort dat zijn vader (Ned toen nog :+ ) gevangen is en wil hem redden vanaf castle Black. Nu zal hij vast snel rijden, maar toch zeker een maand onderweg zijn lijkt me?
Ja, het skippen van reistijd zat er al vanaf het begin van de serie in. Heb hier op een paar scenes na dan ook geen problemen mee. Vooral de aflevering achter The Wall met die draak klopt gewoon niet in de tijdslijn. En dat is nog veel meer een toevalligheid dan wat je hiervoor aanhaalt;

Dany weet opeens waar ze zich allemaal bevinden, terwijl dat gebied vol met bergen zit en je dus niet zo veel kan zien. Ze zaten ergens tussen Eastwatch en Hardhome in, waar is niet echt bekend gemaakt.

Daarnaast is de tijdslijn hier compleet zoek, aan de afstand te zien die is afgelegd (Gendry rent naar Eastwatch, raven van Eastwatch naar DragonStone, Dany van DragonStone naar ergens in het noorden). Wat dus zeker 2 dagen heeft moeten duren. Maar stilstaand hartje winter ten noorden overleef je niet zonder vuur. En ook dat ze letterlijk 5 minuten voordat Dany komt pas aanvallen. 8)7

Dus kort gezegd; ja sommige punten zijn ook niet 100% uitgewerkt in de vroege afleveringen, maar zijn vaak simpel te verklaren wat er gebeurt kan zijn en dus vaak een non-issue. In S7 en S8 waren dit soort punten zo vaak voorkomend en groot dat er niet meer omheen te kijken is.

[ Voor 4% gewijzigd door PWSteal op 27-05-2019 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
Mighty schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:30:
Is het niet The Game Revealed??
Nee dat is de behind the scenes van S07.

Op twitter zijn er ook veel aan het klagen bij Ziggo hierover. Terwijl Ziggo zelf adverteert dat het vandaag er op komt https://www.ziggo.nl/ente...umentaire-game-of-thrones

Was laatst ook met de Chernobyl serie die kwam ook een dag later...

[ Voor 17% gewijzigd door Skidmarks op 27-05-2019 20:32 ]

Pagina: 1 ... 67 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic