Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:01:
[...]

Dat is wel heel makkelijk. Ik benoem juist dat buiten de fantasy elementen, de natuurkundige principes in S1-S6 redelijk intact blijven. In de Age of Sail hadden ze nooit kanonnen gekozen met zulke Scorpions. :+
Die scorpions zijn ook een fantasie element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:02
walteij schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:51:
[...]

Daar zijn we het dan over oneens.
Jons afkomst is geheim gehouden door Ned en als bastaard aangenomen, juist om zijn afkomst te verbergen. Alleen dat al heeft voldoende impact op het verhaal.
Ned die zijn leugen moet bewaren en nog starriger wordt, zijn oudste zoon die daardoor dezelfde fout niet wil maken, wat leidt tot zijn dood. Een extra streepje op de mad-queen schaal. Allemaal dingen die impact hebben gehad op de loop van het verhaal.
Niemand wist dat Ned heeft gelogen, dus wat de rest van Westeros betreft was Jon gewoon een bastard van een random vrouw. Maar prima dan zijn we het er over oneens, maar ik heb wel het idee dat je echt veel te veel aan het zoeken bent om het recht te praten wat ze in de serie hebben gedaan.
burgt schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:44:
[...]

Het heeft een gigantische impact gehad, heel Kingslanding is erdoor vernietigd en hij heeft zijn liefde ervoor vermoord.

Als Dany zijn tante niet was, waren ze gelukkig samen en had hij een goede invloed op haar gehad, nu bracht het een hoop wrijvingen. Zoveel dat Dany doordraaid omdat Jon haar niet meer op die manier kan liefhebben.
Dat is een aanname die je doet die absoluut niet in de serie zelf naar voren is gekomen. Kingslanding is vernietigd omdat Dany mad is geworden en je zag het haar worden nadat 1 van haar draken en haar bestie is vermoord. Jon heeft haar vervolgens ook niet vermoord omdat hij een Targaryen was, maar omdat ze compleet gestoord is geworden. Iets wat ze sowieso ook al zou zijn geworden als Jon haar niet geweigerd had, wellicht wat later dan nu. Maar gezien haar daden in het verleden was ze het stiekem al een beetje maar viel het niet op.

Precies wat Tyrion in de aflevering al vertelde.

En prima dat je ook aannames doet, want dat moet wel omdat D&D zoveel dingen gerushed hebben dit seizoen dat er gewoon geen antwoorden voor zijn en dat is juist het probleem van dit seizoen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:42
Terranova schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:57:

Dat is een aanname die je doet die absoluut niet in de serie zelf naar voren is gekomen. Kingslanding is vernietigd omdat Dany mad is geworden en je zag het haar worden nadat 1 van haar draken en haar bestie is vermoord. Jon heeft haar vervolgens ook niet vermoord omdat hij een Targaryen was, maar omdat ze compleet gestoord is geworden. Iets wat ze sowieso ook al zou zijn geworden als Jon haar niet geweigerd had, wellicht wat later dan nu. Maar gezien haar daden in het verleden was ze het stiekem al een beetje maar viel het niet op.

Precies wat Tyrion in de aflevering al vertelde.

En prima dat je ook aannames doet, want dat moet wel omdat D&D zoveel dingen gerushed hebben dit seizoen dat er gewoon geen antwoorden voor zijn en dat is juist het probleem van dit seizoen
Jij maakt hier zelf ook aanname die ook niet absoluut naar voren is gekomen.

Iedereen maakt aannames, en dat is prima. Jij maakt de aanname dat het verliezen van Rhaegal en Missandei de twee voornaamste redenen zijn voor het uiteindelijke doordraaien. Anderen nemen ook het hele Jon gebeuren mee als dieper liggende oorzaak voor het doordraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Angeloonie schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:28:
[...]

Dat was geen sneeuw.. dat was as..

Maar de timejump is erg onduidelijk.. Denk dat het misschien een paar weken is hooguit. De council chamber in de red keep was wat opgeruimd en zag er al vrij netjes uit weer, maar die landkaart op die binnenplaats was nog helemaal stuk.
De as eerder was grijs, dit was wit en viel bv van Drogon af als sneeuw. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Señor Sjon schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:13:
[...]

Ik denk niet dat sneeuw blijft liggen op een magisch wezen dat in principe niets meer is dan vleesgeworden vuur (Aldus GRRM). Het lijkt mij inderdaad logischer dat het as is.
Laten we wel wezen, aan het einde van seizoen 7, toen Jaime Cersei verliet, begon het zachtjes te sneeuwen in Kingslanding. Dus de winter was hard onderweg naar Kingslanding.

Nadat de NK is verslagen, zien we in en om Kingslanding (dus ook Dragonstone) nergens meer een spoor van sneeuw. De NK is verslagen, de lange winter is verdwenen (en misschien dat de seizoenen nu voortaan wel op een normalie manier gaan verlopen).

Het is dus helemaal niet logisch dat er nu sneeuw in Kingslanding ligt. Dat er nog steeds as neerdwarrelt is alleen des te logischer. De grootste stad van het continent in platgebrand. huizen gemaakt van steen, hout, riet, wildfire, drakenvlammen en weet ik veel wat nog meer.
Het nablussen van een dergelijk tafereel, zou zelfs de modern brandweer weken kosten, dus een stad waar geen motorische pompen zijn, zullen er nog op heel veel plaatsen allerlei kleine brandjes blijven. De stad was al bedekt met as, maar de as zal rond blijven waaien en neer blijven komen, tot een vrij lange tijd na dat de branden onder controle of zelfs geblust zijn.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
My 2 cents wat betreft de impact van Jons afkomst op de serie is dat het wel degelijk een hoop impact heeft gehad.

- Door het aan Dany te vertellen werdt ze bang. Bang om haar claim op de troon (alles waar ze voor leefde op dat punt) kwijt te raken
- Door het vervolgens aan Sansa te vertellen gaat het rond, naar Tyrion en daarna Varys. De twee meest loyale adviseurs van Dany op dat punt.
- Varys zet door; en bekoopt dat met zijn leven.
- Tyrion blijft in Dany geloven, maar komt er later achter dat deels door zijn acties zij zich compleet verraden voelt.
- Al dit samen, met daar bovenop nog eens het verlies van een draak en Missandei zijn de reden voor Dany om King's landing in de as te leggen. Haar support base is compleet weg. Zelfs die van Jon is wankel, omdat hij het aan Sansa heeft verteld.

Ze kiest ervoor om te gaan regeren op basis van angst. Van intimidatie en geweld. Want liefde heeft ze niet vanuit Westeros (haar enige overgebleven volgelingen zijn de unsullied en dothraki..)

En dan is er nog de finale, waarin Tyrion het aan Jon heel erg duidelijk maakt, dat als hij wegloopt hij zijn leven niet zeker is. Maar ook het leven van iedereen die zijn afkomst weet. Zijn zussen, Sansa en Arya. Zijn vriend Sam. Jons afkomst en wat dat betekent voor Dany en haar claim op de troon zijn een gevaar voor mensen die hij liefheeft. En ik geloof dat dat de ultieme reden is dat Jon haar uiteindelijk vermoord.

De impact van Jon's afkomst is huge en dat wordt gewoon uitgesproken in de serie zelf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
walteij schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:23:
[...]

Ik denk niet dat sneeuw blijft liggen op een magisch wezen dat in principe niets meer is dan vleesgeworden vuur (Aldus GRRM). Het lijkt mij inderdaad logischer dat het as is.
Laten we wel wezen, aan het einde van seizoen 7, toen Jaime Cersei verliet, begon het zachtjes te sneeuwen in Kingslanding. Dus de winter was hard onderweg naar Kingslanding.

Nadat de NK is verslagen, zien we in en om Kingslanding (dus ook Dragonstone) nergens meer een spoor van sneeuw. De NK is verslagen, de lange winter is verdwenen (en misschien dat de seizoenen nu voortaan wel op een normalie manier gaan verlopen).

Het is dus helemaal niet logisch dat er nu sneeuw in Kingslanding ligt. Dat er nog steeds as neerdwarrelt is alleen des te logischer. De grootste stad van het continent in platgebrand. huizen gemaakt van steen, hout, riet, wildfire, drakenvlammen en weet ik veel wat nog meer.
Het nablussen van een dergelijk tafereel, zou zelfs de modern brandweer weken kosten, dus een stad waar geen motorische pompen zijn, zullen er nog op heel veel plaatsen allerlei kleine brandjes blijven. De stad was al bedekt met as, maar de as zal rond blijven waaien en neer blijven komen, tot een vrij lange tijd na dat de branden onder controle of zelfs geblust zijn.
Zelfs de bergen rondom KL waren gesmolten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Señor Sjon schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:13:
[...]

Sneeuw in Kingslanding? Denk dat de as aanname logischer is, vooral omdat er net een hele stad in de fik is gegaan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Jeroenneman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:29:
[...]

Sneeuw in Kingslanding? Denk dat de as aanname logischer is, vooral omdat er net een hele stad in de fik is gegaan.
Het was zeker sneeuw, je zag een druppel/sneeuwvlok op het gezicht van danaerys vallen en smelten als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Symbolisch omdat haar winter voor de deur stond? Breaking News, Jon is de nieuwe Night King :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:08
Rule schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:51:
[...]

Het was zeker sneeuw, je zag een druppel/sneeuwvlok op het gezicht van danaerys vallen en smelten als ik mij niet vergis.
En je zag het ook in het bloed van Dany in de substantie die sterk op bloed in sneeuw leek.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37
Game of Thrones-cast klaar met kritiek: 'Oprotten'

https://www.rtlboulevard....oemt-petitie-respectloos?

[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 22-05-2019 15:18 . Reden: fb id eraf gesloopt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
mercapto schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:55:
Symbolisch omdat haar winter voor de deur stond? Breaking News, Jon is de nieuwe Night King :P
Ik blijf er bij dat het as is. Voor de veldslag was er geen sneeuw. De NK (de magische oorzaak voor de lange seizoenen) is verslagen. De Northern armies konden vanuit de Trident binnen enkele dagen bij Kingslanding zijn (S08E04 toen Jon op Dragonstone aan kwam). Zelfs aan het einde van de laatste aflevering, zag je dat er in het echte noorden (dus voorbij de muur) al enkele nieuwe groene scheuten begonnen te groeien (A dream of spring).

Er is geen logische verklaring dat er nu sneeuw in kingslanding zou zijn. Er is wel een erg logische verklaring voor as. Namelijk: bijna de gehele stad is in vlammen opgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Laatst online: 14-08 11:24
Weer ontzettend op zn boulevard geschreven hoor..
geen enkele verwijzing naar hun bronnen. Terwijl er talloze filmpjes zijn waarin de acteurs aangeven dat het einde teleurstellend zijn.

Iedereen heeft het recht om te klagen, zeker als je 8 jaar bij HBO/ziggo een abbonement hebt gehad om de serie te kijken. Dan heb je er zelfs wat geld in geinvesteerd. Sommige mensen hebben hele podcasts/ youtube kanalen opgericht hiervoor.

ppfff... ik houdt mn reactie maar kort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Zeara schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:09:
[...]

Jij maakt hier zelf ook aanname die ook niet absoluut naar voren is gekomen.

Iedereen maakt aannames, en dat is prima. Jij maakt de aanname dat het verliezen van Rhaegal en Missandei de twee voornaamste redenen zijn voor het uiteindelijke doordraaien. Anderen nemen ook het hele Jon gebeuren mee als dieper liggende oorzaak voor het doordraaien.
Behalve dat het geen aanname is. Het komt direct voor in de aflevering. Dany is opeens super depri direct na het verliezen van die 2. Weigert te eten, gaat los tegen mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Terranova schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:11:
[...]

Behalve dat het geen aanname is. Het komt direct voor in de aflevering. Dany is opeens super depri direct na het verliezen van die 2. Weigert te eten, gaat los tegen mensen.
En in de aflevering ervoor heeft Jon Dany over zijn afkomst verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:28

MazeWing

The plot thickens...

Waarom denkt men in hemelsnaam dat het sneeuw is? Het is as en niet zo'n beetje ook. Dat dit iets minder overtuigend in beeld is gebracht en meer lijkt op sneeuw is waarschijnlijk vanwege het "gewicht" van de substantie die ze gebruiken als as. Ik kan me zomaar voorstellen dat as in die hoeveelheid gigantische as- / stofwolken geeft en praktisch onbruikbaar is om fatsoenlijk te filmen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
CurlyMo schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:12:
[...]

En in de aflevering ervoor heeft Jon Dany over zijn afkomst verteld.
Dat was al voor de battle at winterfell. Hij heeft het haar verteld in de crypts aan het einde van aflevering 2.
In 3 was de strijd met de NK, 4 de afterparty en daar zei Dany dat hij het geheim moest houden, wat hij ook prompt niet deed.

In aflevering 5 beseft ze dat Varys een complotop aan het zetten is om Jon op de troon te krijgen, Jon wijst de troon en haar af en ze gaat los.

Even nog iets anders over de laatste aflevering. Ik vond het shot van Dany boven aan de trap en de drakenvleugels wel erg sterk gedaan. Alles van een mad-evil-queen kwam even naar boven in die scene.
Wat dan weer niet klopte in die scene, waren de enorme hoeveelheden unsullied. Volgens mij had ze er maar 13.000 (8000 die de training voltooid hadden en 5000 jongens die de training volgden) gekregen in seizoen 3. Maar hier lijken toch wel erg veel unsullied te staan, als ze er ook nog veel heeft verloren rond Winterfell.....

[YouTube: Daenerys Targaryen Speech | Game of Thrones Season 8 Episode 6 Finale Scene]

[ Voor 15% gewijzigd door walteij op 22-05-2019 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:42
[...]

Je maakt de aanname dat ze sowieso zou zijn door gedraaid, ook als Jon bij haar zou zijn gebleven. En daarom denk ik, heeft de familieband voor jou geen nut gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Rule schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:51:
[...]

Hier is het antwoord:
"While searching for her stolen dragons in the mysterious House of the Undying in the Season 2 finale, Daenerys walks through what people believe is a vision of the future. Primarily, she walks through King's Landings' iconic throne room, empty, burned, and destroyed beyond repair.

The key symbol we misinterpreted, though, was the white debris falling over the destroyed hall. The White Walker threat that loomed in the background at the time made us assume that it was snow coating the throne room, meaning that winter would come for King's Landing.

But after winter came and went without getting anywhere near the capital, we've had to rethink what that all meant. And now that Daenerys' is about to Dracarys King's Landing to shreds, the debris we thought was snow is looking a lot like ash instead."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Tja, ze krijgen miljoenen betaalt, niet zeuren dan.
En waarom voelen de acteurs zich aangesproken? Zij gaan toch niet over het script? En dat was gewoon knudde.

Misschien kunnen ze wat 100 dollar briefjes over de zere plek heen wrijven.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• walteij
Jeroenneman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:27:
[...]

En waarom voelen de acteurs zich aangesproken? Zij gaan toch niet over het script? En dat was gewoon knudde.

Ik vind het altijd knap dat er op een dergelijke manier gesproken wordt.
Ja, er kloppen dingen niet.
Ja, er werden absoluut dingen afgeraffelt.
Ja, het niveau van de eerste 4 seizoenen werd bij lange na niet gehaald.

Betekend dit dat het script echt knudde was, dat dit seizoen ook echt waardeloos was?
Ik zal niet zeggen dat seizoen 8 het beste seizoen is, want dat was het zeker niet, maar het was ook verre van het slechtste (seizoen 5 met de gehele mislukte Dorne storylijn is wat mij betreft echt erger).

Ik denk ook (en dat heb ik al vaker geschreven), dat de boeken grotendeels hetzelfde zullen aflopen. GRRM heeft met D&D besproken hoe hij de serie wil laten eindigen.
D&D hebben alleen een aantal dingen in het begin al gewijzigd, dat nu grote effecten heeft gekregen (butterfly effect noemt GRRM het), ook hebben ze ervoor gekozen om een leider bij de WW's aan te wijzen, zodat alleen die WW maar verslagen hoeft te worden (ja, een makkelijke uitweg dus).
Maar ik wil iedereen aanraden om alle profetien en visioenen uit de serie er nog eens bij te pakken, en dan seizoen 8 nog eens te kijken.
Bekijk ook echt de gehele aflevering, dus niet vanaf de titelsong en door, maar ook de intro die voor de titelsong komt, er wordt daar heel veel nog eens (terecht) uitgelegd en benadrukt.
Alle profetien zijn uitgekomen, Jon is TPTWP, AA & The last hero, alleen zijn de verhalen hierover zo enorm verhaspelt in de Jaren dat deze vertellingen zijn geweest, dat het allemaal anders loopt als dat de personages in de serie verwachten en wij als kijker ook de nodige verrassingen te verwerken krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:01
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/94EQmVHkveNck/giphy.gif

Ik denk dat ze contractueel verplicht zijn om het (nog even) te verdedigen. Maar er zijn wel genoeg leden van de cast die onrechtstreeks hun ontevredenheid uiten. En het moet wel steken dat ze vooral voor het einde worden herinnerd. Als men over Lost spreekt is het ook enkel over het einde, wat daartussen is gebeurd is veel vager.

Binnen een paar weken kunnen we hier ook over tot de orde van de dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
[...]

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/nbgmgy7ohmz21.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=51db3a0201d9f55b5f03876ab96578dcc2c89235

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Je ziet het al seizoenen lang aan komen, hoe meer macht ze krijgt hoe meer corruptie volgt. Hoe koninklijker ze zich kleedt, hoe duidelijker die corruptie is. Ze is dat geworden waar ze tegen strijdt, of erger. Tyrion geeft nog een samenvatting in de laatste aflevering van telkens nietsontziende en/of gewelddadige maatregelen die ze genomen heeft, waarbij de impact telkens groter wordt. Het is de druppel die de emmer doet overlopen, maar bij lange na niet de oorzaak.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Zo, Sansa en Arya zullen zich genaaid voelen. Gewoon even een paar ton minder per aflevering dan de rest van de spelers. Terwijl Arya toch wel dé night king doodstak (over een zielige dood gesproken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Jeroenneman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:51:
[...]

Zo, Sansa en Arya zullen zich genaaid voelen. Gewoon even een paar ton minder per aflevering dan de rest van de spelers. Terwijl Arya toch wel dé night king doodstak (over een zielige dood gesproken).
Ook een stukje reputatie. Arya en Sansa waren natuurlijk redelijk beginnende acteurs die het met GoT in één klap gemaakt hebben. Dat is anders dan die andere namen die al enige reputatie en dus ook onderhandelingskracht hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
CurlyMo schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:53:
[...]

Ook een stukje reputatie. Arya en Sansa waren natuurlijk redelijk beginnende acteurs die het met GoT in één klap gemaakt hebben. Dat is anders dan die andere namen die al enige reputatie en dus ook onderhandelingskracht hadden.
En een stukje screentime. Kit, Nicolaj, Emilia, Lena en Peter hebben allemaal ook veel meer scenes gehad dan Maisie en Sophie.
De eerstgenoemde zijn ook duidelijk de echte hoofdrolspelers van de serie, Sansa, Arya, Bran, Varys, Jorah & Davos zijn de belangrijkere ondersteunende rollen.

Voor de boekliefhebbers, op GRRMs not a blog staat wel iets interessants…..
I was surprised last night when Air New Zealand went to the internet to invite me down for a visit… to help me finish my book.
<knip>
And as it happens, I already have plans to return. In the summer of 2020, Wellington is hosting the World Science Fiction Convention, the oldest and most important con in the SF/ fantasy calendar, and they’ve asked me to serve as Toastmaster for the Hugo Awards. Writers, fans, and artists from all over the world will be headed down to check out all of your wonders. I hope lots of you Kiwis will join us.
<knip2>
As for finishing my book… I fear that New Zealand would distract me entirely too much. Best leave me here in Westeros for the nonce. But I tell you this — if I don’t have THE WINDS OF WINTER in hand when I arrive in New Zealand for worldcon, you have here my formal written permission to imprison me in a small cabin on White Island, overlooking that lake of sulfuric acid, until I’m done. Just so long as the acrid fumes do not screw up my old DOS word processor, I’ll be fine.
Samengevat, als GRRM niet voor de World SF Convention in 2020 zijn boek af heeft, mogen ze hem in Nieuw Zeeland opsluiten tot hij het wel af heeft.
Met wat geluk hebben we dus een nieuw boek in 2020 (of we kunnen GRRM via een webcam volgen in een hutje op White Island)

[ Voor 69% gewijzigd door walteij op 22-05-2019 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Laatst online: 16-09 18:58

Tahref

God bless you

Voor de mensen die teleurgesteld zijn in de laatste seizoen.
De acteurs kunnen moeilijk weer ingehuurd worden, maar een cartoon/anime/tekenfilm van de laatste seizoen kan altijd nog op één of ander manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Laatst online: 15-03-2021
Terranova schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:36:
[...]

Hoor je mij zeggen dat Jon dan anders geen bastard was? Mijn punt was dat z'n Targaryen afkomst geen invloed heeft gehad. Niet dat hij geen bastard was, iedereen die de serie heeft gekeken weet dat het bastard zijn een flinke invloed heeft gehad. Het verhaal voor de rest de karakters was sowieso al dat hij een bastard van Ned Stark was, als dat uiteindelijk gewoon de waarheid was dan ging het verhaal precies hetzelfde als het nu is gegaan in de serie.
Dan snap je Ned Stark niet. Ned Stark was geen type dat zomaar kinderen verwerkte bij andere vrouwen. Ik kan er echt niet over uit dat je zoiets niet snapt. Het is zelfs een keer gezegd door Robert Baratheon, dat hij het niet kon voorstellen dat Ned Stark was gezwicht voor een hoer en haar zwanger had gemaakt. Komt omdat hij dat ook niet heeft gedaan.

Jemig, geen invloed zeg je. Ik vraag me serieus af of je seizoen 1 wel hebt gezien van Game of Thrones. Jon Snow heeft de privilege gehad om op te groeien in Winterfell met de andere Stark kinderen. Werd samen met de andere Stark kinderen getraind in onder andere zwaardvechten. Dat is uniek voor een bastaard. Die leefden doorgaans niet bij hun vader. Tyrion benadrukt dit ook nog eens als hij Jon bezoekt bij de Wall. Jon is duidelijk veel beter met het zwaard dan andere bastaarden die geen training hebben gehad. Jon werd niet behandeld als bastaard door Ned omdat hij geen bastaard was. Hij was een kind dat hij verborgen hield voor Robert.

Was Jon echt een bastaard dan was Ned geen eervolle man, waren zijn kinderen totaal anders opgevoed en had Jon minder privilege gehad waardoor hij minder effectief was
Was Jon een volle zoon dan was hij niet naar The Night Watch gestuurd

En dat heeft dan geen invloed op de serie 8)7

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rederick
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01-04-2024
wat zo jammer is, de negativiteit die nu is ontstaan, dat heeft deze serie niet verdiend.
iedereen die hier bij betrokken is geweest, van figurant tot hoofdrolspelers, krijgen dit ook mee...
ja je kan zeggen dat dit hun werk is maar in mijn ogen is dit niet aan hun gegund, hoeveel ze er ook mee verdienen.

ik ben het eens dat het misschien anders had gekund, het verschil met de eerste paar seizoenen en de laatste is zichtbaar; hier had meer inhoud gegeven kunnen worden aan het verhaal en karakters maar toch heb ik van elke minuut kunnen genieten.

de serie heeft zijn sterke start niet kunnen evenaren maar het is nu zoals het is en kan niet meer veranderd worden, de lat lag al hoog en werd alleen maar hoger, zonder houvast van de boeken is het voor de schrijvers steeds lastiger geworden, ze hebben er iets van willen maken en dit is het geworden, de keuzes die zijn gemaakt zijn mijn inziens met alle goede bedoelingen gedaan, hoewel er nog genoeg over te schrijven valt .... dit was het einde van GoT...... helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
CurlyMo schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:53:
[...]

Dan zouden ze moeten balen van minder episodes. :+ Overigens is Cersei er goed afgekomen, die is in S8 nauwelijks in beeld geweest en ze zit wel in tier 1 qua salaris. De kritiek gaat ook niet op de acteurs, CGI of beelden, maar puur op het verhaal.

Die Unullied viel me al eerder op. Er zijn dus 2x soldaten verdronken (op weg naar Dorne in S7.2-3 en bij Dragonstone S8E5). Ook is er al een slag bij Casterly Rock geweest dat een val bleek te zijn. Ook daar zullen ze niet allemaal ongeschonden uitgekomen zijn. Dan gaan er bij die lange reizen door terrein ook altijd wel een paar dood. Wat je dan overhoudt deel je door twee, want bij WF viel de helft. Dan voer je nog een slag bij KL en vervolgens heb je na dit alles met een savegame je leger weer terug. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 22-05-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Droefsnoet schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:11:
[...]
Jemig, geen invloed zeg je. Ik vraag me serieus af of je seizoen 1 wel hebt gezien van Game of Thrones. Jon Snow heeft de privilege gehad om op te groeien in Winterfell met de andere Stark kinderen. Werd samen met de andere Stark kinderen getraind in onder andere zwaardvechten. Dat is uniek voor een bastaard. Die leefden doorgaans niet bij hun vader. Tyrion benadrukt dit ook nog eens als hij Jon bezoekt bij de Wall. Jon is duidelijk veel beter met het zwaard dan andere bastaarden die geen training hebben gehad. Jon werd niet behandeld als bastaard door Ned omdat hij geen bastaard was. Hij was een kind dat hij verborgen hield voor Robert.

Was Jon echt een bastaard dan was Ned geen eervolle man, waren zijn kinderen totaal anders opgevoed en had Jon minder privilege gehad waardoor hij minder effectief was
Was Jon een volle zoon dan was hij niet naar The Night Watch gestuurd

En dat heeft dan geen invloed op de serie 8)7
Je leest niet.. @Terranova zegt dat het "Targaryen"-zijn geen invloed heeft.

Hij had net zo goed Jon Jansen kunnen zijn voor jouw bovenstaande betoog. Misschien was Ned wél gewoon eervol voor Jon Jansen geweest, precies hetzelfde zoals nu. Bastaard of geen bastaard, misschien zag hij ze gewoon als eigen kinderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 22-05-2019 15:32 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
Angeloonie schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:31:
[...]

Nee, dat is wel relevant. De veronderstelde kidnapping Lyanna Stark door Reagor Targaryen was (een van de redenen) van Robert Beratheon om tegen Reagor Targaryen ten strijde te trekken. Robert wilde zelf met Lyanna en wist niet van de relatie van haar met Reagor. En al helemaal niet van de zoon die eruit ontstond. Zou Robert erachter zijn gekomen dan zou dat het einde hebben betekend voor de relatie tussen Robert en Ned en van Jon. Dat was de hele aanleiding van Ned om Jon een bastaard van zichzelf te maken.

Misschien mis ik wat details hier en daar, maar dit wel volgens mij wel de grote lijn tussen Robert, Reagor en Ned.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Laatst online: 15-03-2021
[...]

Hij had net zo goed Jon Jansen kunnen zijn voor jouw bovenstaande betoog. Misschien was Ned wél gewoon eervol voor Jon Jansen geweest, precies hetzelfde zoals nu. Bastaard of geen bastaard, misschien zag hij ze gewoon als eigen kinderen.
Jij snapt het dus ook niet. Jullie weten wel dat Jon niet de zoon was van Ned toch? Hij was de zoon van zijn zus. Het was niet zijn eigen kind. Maar hij deed alsof het zijn kind was om hem te beschermen. Hij beschermde hem, omdat hij een Targaryen was. Als Jon geen Targaryen was dan had hij Jon meegenomen en voorgesteld als het kind van zijn zus. Had hij niet hoeven te liegen. Had Catelyn zich niet bedrogen gevoeld door Ned, had ze niet afstandelijk gedaan tegen Jon. Had Ned kunnen vertellen over Jon's moeder. Maar dat zijn misschiens die niet zijn gebeurd. Punt is dat Jon Snow een Targaryen is en dat Lyanne Stark als laatste wens had aan Ned: "If Robert finds out, he’ll kill him, you know he will. You have to protect him. Promise me, Ned. Promise me". En dat deed Ned. De grootste moraalridder van Westeros hield zijn belofte en loog dat hij bij een ander een kind had verwekt. Omdat zijn zus dat vroeg. En hij is gestorven terwijl zijn vrouw dacht dat hij oneervol was geweest. Zo'n man was Ned Stark.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
[...]

Nee, want dan had Ned niet hoeven liegen over zijn afkomst en was er ook geen conflict voor Dany over de troonsopvolging.
Deze twee punten (die ik al eerder heb genoemd) zijn de directe invloed van zijn afkomst. Ned die moet liegen, en daardoor zijn eer en rechtschapen visie nog verder vast houdt (wat leidt tot zijn eigen dood en indirect ook die van Robb).

Daenerys die haar complete wereldbeeld ineen ziet storten, omdat ze toch niet de rechtmatige erfgenaam is van de Iron Throne.

Start en einde van de serie hebben dus wel degelijk met Aegon Targaryen te maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-08 13:58
rederick schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:22:
wat zo jammer is, de negativiteit die nu is ontstaan, dat heeft deze serie niet verdiend.
iedereen die hier bij betrokken is geweest, van figurant tot hoofdrolspelers, krijgen dit ook mee...
ja je kan zeggen dat dit hun werk is maar in mijn ogen is dat niet aan hun gegund, hoeveel ze er ook mee verdienen.

ik ben het eens dat het misschien anders had gekund, het verschil met de eerste paar seizoenen en de laatste is zichtbaar; hier had meer inhoud gegeven kunnen worden aan het verhaal en karakters maar toch heb ik van elke minuut kunnen genieten.

de serie heeft zijn sterke start niet kunnen evenaren maar het is nu zoals het is en kan niet meer veranderd worden, de lat lag al hoog en werd alleen maar hoger, zonder houvast van de boeken is het voor de schrijvers steeds lastiger geworden, ze hebben er iets van willen maken en dit is het geworden, de keuzes die zijn gemaakt zijn mijn inziens met alle goede bedoelingen gedaan, hoewel er nog genoeg over te schrijven valt .... dit was het einde van GoT...... helaas.
Een “ amen” zou gepast zijn _/-\o_

Het is/was echt de beste tv-serie ooit, maar de lat lag zo belachelijk hoog dat een 9,5 nu ineens een slecht rapportcijfer lijkt. Hulde aan de makers, knap wat ze bedacht hebben zonder steun van de boeken en wat een enorme prestatie van acteurs & crew...

En nu moet GRRM als een malle doorschrijven :P

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ok deze discussie gaat nergens heen.. Zie maar hoe jullie het zien, voor mij is het gewoon duidelijk dat het (heel spannend gebrachte) Targaryen verhaal in S08 0 toevoeging had op de gebeurtenissen/uitkomsten. Als jullie dat anders willen zien prima, maar heb geen zin om hier nog meer tijd in te steken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 22-05-2019 16:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jag0_
  • Laatst online: 11-09 10:30
Angeloonie schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:47:
Ok deze discussie gaat nergens heen.. Zie maar hoe jullie het zien, voor mij is het gewoon duidelijk dat het (heel spannend gebrachte) Targaryen verhaal in S08 0 toevoeging had op de gebeurtenissen/uitkomsten. Als jullie dat anders willen zien prima, maar heb geen zin om hier nog meer tijd in te steken :P
Varys had nog geleefd?
Jon en Dany hadden een relatie (wellicht niet een hele stad afgebrand?) I have no love here?

Volgens mij had het hele Targaryen juist veel toevoeging op de gebeurtenissen en uitkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Ik denk dat het gewoon erg balen kan zijn voor mensen dat iemand die zo groot is in naam en erfgenaam, zo weinig terugkrijgt. Je hoopt op iets groots en je krijgt wat kleins.

Even wat anders, dit alternatieve verhaal kan ik wel waarderen. Had zo veel meer betekenis aan sommige karakters gegeven, de WW's, de tekenen en degene die nu dood zijn hadden veel meer impact gehad. Een echt bitterzoet verhaal, jammer dat het niet zoiets werd.

YouTube: How Game of Thrones Should Have Ended!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 15-09 11:10
DeKoetsier schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:06:
[...]

Ik denk dat het gewoon erg balen kan zijn voor mensen dat iemand die zo groot is in naam en erfgenaam, zo weinig terugkrijgt. Je hoopt op iets groots en je krijgt wat kleins.

Even wat anders, dit alternatieve verhaal kan ik wel waarderen. Had zo veel meer betekenis aan sommige karakters gegeven, de WW's, de tekenen en degene die nu dood zijn hadden veel meer impact gehad. Een echt bitterzoet verhaal, jammer dat het niet zoiets werd.

Bwah niets terugkrijgt. Snow wou gewoon ook nooit iets. Alleen maar een goed bestaan voor iedereen wat hem ook is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 13:15
DeKoetsier schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:06:
[...]

Vind het vooral leuk om te zien dat het gewoon in dagen tijd mogelijk is om een veel sterker einde te bedenken dan waarvoor nu gekozen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:05

Nogne

>.<

jag0_ schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:53:
[...]

Varys had nog geleefd?
Jon en Dany hadden een relatie (wellicht niet een hele stad afgebrand?) I have no love here?

Volgens mij had het hele Targaryen juist veel toevoeging op de gebeurtenissen en uitkomsten.
Sommige mensen zijn zo boos (op wat eigenlijk?) dat ze de feiten verdraaien voor eigen meningen.

Zelf had ik het graag anders gezien na S06 maar ik vind dat ze er alsnog een hele mooie serie van hebben gemaakt met een goed einde.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 18:49

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik vind deze uitspraak wel treffend
Schrijver George R.R. Martin vindt dat fans daar niet zo moeilijk over moeten doen. ,,Boek of serie: wat is het echte einde? Dat is een gekke vraag’’, schrijft hij op zijn blog. ,,Hoe vind je deze? Ik schrijf het. Jullie lezen het. Dan kan iedereen daarna voor zichzelf beslissen en erover ruziën op het internet.’’
https://www.ad.nl/show/ca...tie-respectloos~a9dc393f/

En hij heeft gelijk imo, it is what it is.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:08
Haha dat was dus het truucje van HBO -> we doen maar 6 afleveringen wel van 80 minuten.
Omdat al die acteurs per aflevering betaald krijgen, scheelt weer 10 miljoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Joostje123 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:16:
Haha dat was dus het truucje van HBO -> we doen maar 6 afleveringen wel van 80 minuten.
Omdat al die acteurs per aflevering betaald krijgen, scheelt weer 10 miljoen.
Nee hoor, HBO en GRRM wilden nog wel meer afleveringen of zelfs seizoenen.

De schrijvers waren er klaar mee. Die hebben weer een lucratieve deal klaarstaan om Star Wars te verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Rule schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:10:
[...]

Weer ontzettend op zn boulevard geschreven hoor..
geen enkele verwijzing naar hun bronnen. Terwijl er talloze filmpjes zijn waarin de acteurs aangeven dat het einde teleurstellend zijn.

Iedereen heeft het recht om te klagen, zeker als je 8 jaar bij HBO/ziggo een abbonement hebt gehad om de serie te kijken. Dan heb je er zelfs wat geld in geinvesteerd. Sommige mensen hebben hele podcasts/ youtube kanalen opgericht hiervoor.

ppfff... ik houdt mn reactie maar kort..
Die filmpjes waar je op doelt zijn ook totaal uit context gehaald dus om die nu als waarheid aan te nemen is ook niet heel realistisch. ;)
Jeroenneman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:51:
[...]

Die werken natuurlijk ook nog voor het jeugdloon. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door sjaool op 22-05-2019 21:48 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 13:15
janvanduschoten schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:54:
Ik vind deze uitspraak wel treffend
[...]

https://www.ad.nl/show/ca...tie-respectloos~a9dc393f/

En hij heeft gelijk imo, it is what it is.
Die petitie is wel wat respectloos ja. Maar de onvrede over de laatste 2 seizoenen is enorm. Ik ken persoonlijk niemand die echt tevreden erover was, ook de cijfers op IMDB liegen er niet om.

Dit artikel, en ook de vertaalde stukken van de acteurs slaan volledig de plank mis waar het om gaat; het kritieke punt is niet perse de uitkomst die gekozen is, maar de weg hoe daar gekomen is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Actually pretty well done :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
CryRaven schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:43:
Ik dacht altijd dat drogon zich meer tot Dany aangetrokken voelde en daarom meer in beeld kwam.
Jep, komt waarschijnlijk door de acteur die Drogon speelt.
Ik zou het ook wel komisch vinden als Tyrion eens gaat vliegen, kan ie mooi Cersie opvreten(de draak dan).
Idem, maar Tyrion houdt niet zo van die acteur.

Bron:

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:23
_O- _O- _O-

thanks sir, well done, I did quite some LOL and ROFL with this one.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• algalid
Alle kritieken van het seizoen samengebald in videoformaat:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
:)
Dit slaat inderdaad nergens op en toont me eerder aan dat je wat beter moet kijken (zoals zoveel mensen trouwens)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

k995 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 06:27:
[...]
:)
Dit slaat inderdaad nergens op en toont me eerder aan dat je wat beter moet kijken (zoals zoveel mensen trouwens)
:') ja tuurlijk, dat is het probleem en niet de shitty afraffeling van seizoen 8.

Nogmaals: het gaat mij om het feit dat ze een spannende opbouw doen naar de onthulling, en er daarna niets mee doen. Hij doet er niets mee, Dany doet er niets mee en het maakt verder ook niet uit wie het weten (behalve Varys die een kant kiest leven Sansa, Bran, Arya en Tyrion gewoon nog).

Dan ga je zeggen dat het een kloof tussen Jon en Dany heeft geslagen, maar dat was toch al gaande ivm haar rare ideeën.

Of dat dit er voor zorgde dat ze over het randje ging.. Draak #2 en Missandei verliezen waren hier de oorzaak van, ja het kan bijgedragen hebben maar die andere 2 zaken brachten veel meer gewicht.

Of dat dit Varys hierdoor dood is gegaan, tsjah het nut van Varys was sowieso al weg, en hij had ook voor de onthulling al twijfels.

Of dat dit de reden is dat hij op draakjes kan zitten. Dat kon hij voor de onthulling ook al.

Het gaat mij niet om het feit dat hij een Targaryen is, maar om het feit dat ze het als groot brengen en er nagenoeg niets mee doen.

Als ze dit in de stijl van de eerste seizoenen gedaan hadden, dan was het veel uitgebreider behandeld en veel meer met politiek getouwtrek. Dit seizoen (en de vorige) bevatte nauwelijks nog de spelletjes van de eerste seizoenen.

Als jij bovenstaande punten wel voldoende vindt dan is dat prima, maar ik had we veel meer van verwacht.

[ Voor 77% gewijzigd door Angeloonie op 23-05-2019 07:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k995
Angeloonie schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 07:10:
[...]

:') ja tuurlijk, dat is het probleem en niet de shitty afraffeling van seizoen 8.

Nogmaals: het gaat mij om het feit dat ze een spannende opbouw doen naar de onthulling, en er daarna niets mee doen. Hij doet er niets mee, Dany doet er niets mee en het maakt verder ook niet uit wie het weten (behalve Varys die een kant kiest leven Sansa, Bran, Arya en Tyrion gewoon nog).
Dat is niet juist, vanaf het moment dat hij dit weet is zijn liefdesrelatie met dany gedaan, wat aanleiding geeft tot wat er in KL gebeurde en de dood van dany en dus het hele einde.

Dat komt toch echt duidelijk naar voor in de scene waar ze kiest voor "fear".
Dan ga je zeggen dat het een kloof tussen Jon en Dany heeft geslagen, maar dat was toch al gaande ivm haar rare ideeën.
Het heeft hun relatie fundamenteel veranderd, jon wil niks met zijn tante te maken hebben op dat vlak doordat kon er dus niks meer op dat gebied zijn. Wat iets heel anders is dat een discussie over hoe best KL aan te vallen.
Of dat dit er voor zorgde dat ze over het randje ging.. Draak #2 en Missandei verliezen waren hier de oorzaak van, ja het kan bijgedragen hebben maar die andere 2 zaken brachten veel meer gewicht.
Dat kan goed zijn, maar je zegt nu zelf al dat het wel iets uitmaakte.Je onderschat dit trouwens, niet enkel omdat jon een betere claim had op de troon en daardat hij afstand nam hij plots een rivaal werd maar ook omdat dit haar laatste emotionele band was met westeros en dat dit symboloisch is (voor haar dan) dat westeros haar verwerpt.
Of dat dit Varys hierdoor dood is gegaan, tsjah het nut van Varys was sowieso al weg, en hij had ook voor de onthulling al twijfels.
Inderdaad maar dit was de katakyst, daarvoor had hij geen alternatief en nu wel . Het verrad vloet daaruit voort.
Het gaat mij niet om het feit dat hij een Targaryen is, maar om het feit dat ze het als groot brengen en er nagenoeg niets mee doen.
Omdat jon dit zelf niet wil, hij is een heel loyaal persoon en had trouw gezworen. Daar tegenin gaan zou een groot deel van zijn karakter negeren zijn.Het maakte voor hem weinig uit . Je moet interveiws met martin eens lezen dat is juist wat di zo sterk maakt als schrijver hij laat de plot meer natuurlijk vloeien en laat de karater zoals hij ze gemaakt heeft zelf hun beslissingen nemen.
Als ze dit in de stijl van de eerste seizoenen gedaan hadden, dan was het veel uitgebreider behandeld en veel meer met politiek getouwtrek. Dit seizoen (en de vorige) bevatte nauwelijks nog de spelletjes van de eerste seizoenen.
"meer ermee doen"= ofwel filler ofwel nieuwe plot (wat de schrijvers eigenlijk niet teveel kunnen doen wegend contractueele bepalingen) die ook afgesloten moeten worden een episode erna.
Als jij bovenstaande punten wel voldoende vindt dan is dat prima, maar ik had we veel meer van verwacht.
Ik denk dat dat bij veel mensne leeft: ik wou meer en dat dit dan omslaat in "alles wat er is is shit kijk hij aait zelfs niet zijn wolf"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Misschien is het beter als we dit topic gaan sluiten. Er is al een heleboel gezegd en geschreven en het enige dat we er mee opschieten zijn tweakers die het ergens niet over eens (willen) worden.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Señor Sjon
Webgnome schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:37:
Misschien is het beter als we dit topic gaan sluiten. Er is al een heleboel gezegd en geschreven en het enige dat we er mee opschieten zijn tweakers die het ergens niet over eens (willen) worden.
En dat is anders dan andere topics omdat...? :? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:39
k995 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:25:
"meer ermee doen"= ofwel filler ofwel nieuwe plot (wat de schrijvers eigenlijk niet teveel kunnen doen wegend contractueele bepalingen) die ook afgesloten moeten worden een episode erna.
Ik snap dit punt niet. GoT, zeker de boeken maar ook de TV-serie, staat juist bekend om zijn vele plotlines, uitgebreide en uitgewerkte dialogen, karakter ontwikkeling, lore etc. Ik snap niet hoe je dit allemaal weg kan zetten als filler. Ik snap niet hoe jij de eerste 6 seizoenen door hebt kunnen komen met alle filler.

Als je alle filler wegsnijdt en alleen de strijd tussen Cercie en Dany overhoud dan had je de hele serie in 1 aflevering kunnen doen en was het geen wereldwijd fenomeen geworden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
exact. De serie is juist zo ontzettend goed omdat er veel 'filler' in zit. Dat zijn stiekem namelijk geen fillers maar gewoon extra zaadjes die uitgewerkt worden. Is vergelijkbaar met Breaking Bad. Daar waren ook heel veel fillers maar uiteindelijk waren details uit die filler heel belangrijk voor het verhaal. Of kwamen als grap terug in een veel later seizoen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:31
Angeloonie schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 07:10:
[...]
Of dat dit de reden is dat hij op draakjes kan zitten. Dat kon hij voor de onthulling ook al.
Ja duh dat hij dat voor de onthulling al kon. Dat zijn juist de signalen dát hij een Targaryan is, omdat de draak hen accepteert en zich zelfs laat berijden. Dat is volgens de verhalen slechts voorbehouden aan Targaryans. Wat had je dan gedacht? Dat dit bericht groot uitgemeten zou worden, landelijke media en alles? Waarna Rheagal dat zou vernemen en dan zou denken, ow als hij een Targaryan is mag hij mij wel berijden 8)7 .
Webgnome schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:34:
exact. De serie is juist zo ontzettend goed omdat er veel 'filler' in zit. Dat zijn stiekem namelijk geen fillers maar gewoon extra zaadjes die uitgewerkt worden. Is vergelijkbaar met Breaking Bad. Daar waren ook heel veel fillers maar uiteindelijk waren details uit die filler heel belangrijk voor het verhaal. Of kwamen als grap terug in een veel later seizoen.
Klopt. Tegelijkertijd is het dan toch logisch dat er richting het einde steeds minder "filler" in de serie zit? Er is immers geen tijd/noodzaak meer voor extra zaadjes die uitgewerkt moeten worden. Sterker nog, nu al is de meeste kritiek op het feit dat een heleboel zaadjes uit "filler" onvoldoende is uitgewerkt. Dat zou dan nóg erger/meer zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door bazzemans op 23-05-2019 09:41 . Reden: Reactie + citaat toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
bazzemans schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:38:
[...]

Ja duh dat hij dat voor de onthulling al kon. Dat zijn juist de signalen dát hij een Targaryan is, omdat de draak hen accepteert en zich zelfs laat berijden. Dat is volgens de verhalen slechts voorbehouden aan Targaryans. Wat had je dan gedacht? Dat dit bericht groot uitgemeten zou worden, landelijke media en alles? Waarna Rheagal dat zou vernemen en dan zou denken, ow als hij een Targaryan is mag hij mij wel berijden 8)7 .
Behalve dat het in de serie helemaal niet uitgebreid verteld wordt dat het alleen voor Targaryens zou zijn en in de boeken zijn het al helemaal niet alleen Targaryens, maar vooral de Valyrians(waar Targaryens onderdeel van zijn). En sowieso heeft de serie laten zien dat Tyrion ook "getolereerd" werd door de draken

Alleen wat veel mensen denken is dat het alleen Targaryens is, maar dat komt omdat de boeken en daardoor ook een beetje de serie veel "unreliable narrators" hebben. Het verhaal wordt verteld vanuit personen, die zo maar eens feiten fouten kunnen hebben, alleen kom je daar niet meteen achter, alleen als je het hele verhaal weet.

[ Voor 16% gewijzigd door Terranova op 23-05-2019 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik heb het gevoel alsof ik 4 weken lang, vol spanning, elke wedstrijd van de poule fase van het WK voetbal heb zitten kijken. Ik heb echt super genoten van alle wedstrijden.

Dan ineens beslist de FIFA dat alle kwartfinales, halve finales en finale in 1 weekend worden gespeeld.

De kwart- en halve -finales worden gespeeld met wedstrijden van 2x 10 minuten.
De finale wordt niet echt gespeeld maar wordt direct met penalties afgedaan...

En ja, er is een winnaar van het WK en ja, het is afgelopen. Maar toch voelt het een beetje klote..

Maar wat ik nog erger vind, is dat wanneer mensen hun klote gevoel op een forum proberen uit te leggen, ze daarna op hun uitleg door een paar mensen worden aangevallen terwijl ze alleen maar proberen uit te leggen waarom ze zo'n klote gevoel hebben. Dus die paar mensen moeten maar eens stoppen om het gevoel van anderen te proberen te veranderen...

[ Voor 24% gewijzigd door Shaggie_NB op 23-05-2019 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
ph4ge schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:23:
[...]

Ik snap dit punt niet. GoT, zeker de boeken maar ook de TV-serie, staat juist bekend om zijn vele plotlines, uitgebreide en uitgewerkte dialogen, karakter ontwikkeling, lore etc. Ik snap niet hoe je dit allemaal weg kan zetten als filler. Ik snap niet hoe jij de eerste 6 seizoenen door hebt kunnen komen met alle filler.

Als je alle filler wegsnijdt en alleen de strijd tussen Cercie en Dany overhoud dan had je de hele serie in 1 aflevering kunnen doen en was het geen wereldwijd fenomeen geworden.
Wat ik bedoel is dat je niet iets kan uitwerken/nioeuwe plotlijnen toevoegen dus op zijn best kan je dan de toch van het leger van het noorden anar het zuiden kan laten zien met wat scenes die eigenlijk niks meer zijn dan cinematisch iets laten zien. EN ja je kan dat doen en nog een sex scene tussensteken, en nog wat gesprekken tussen bepaalde personages maar dat zou op zich niks aan het verhaal toebrengen .

GOT is goed in verhaal en karakter ontwikkeling, filler is dat niet.
Webgnome schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:34:
Er kwam gene "later seizoen" dus gelijk welke zaadje je plant zou geoon een extra opmerkingen worden in de "verhaallijnen die niet afgewerkt zijn"

[ Voor 22% gewijzigd door k995 op 23-05-2019 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:11

Chiron

Moderator Discord
Jeroenneman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:19:
[...]

Nee hoor, HBO en GRRM wilden nog wel meer afleveringen of zelfs seizoenen.

De schrijvers waren er klaar mee. Die hebben weer een lucratieve deal klaarstaan om Star Wars te verpesten.
De echte reden dat GoT afgeraffeld werd is inderdaad dat D&D op tijd klaar wilden zijn om de nieuwe Star Wars trilogie te gaan maken }:O

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Terranova schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:47:
[...]

Behalve dat het in de serie helemaal niet uitgebreid verteld wordt dat het alleen voor Targaryens zou zijn en in de boeken zijn het al helemaal niet alleen Targaryens, maar vooral de Valyrians(waar Targaryens onderdeel van zijn). En sowieso heeft de serie laten zien dat Tyrion ook "getolereerd" werd door de draken
De boeken. Stop maar wat mij betreft, er zijn genoeg verschillen tussen de boeken en de serie. Het is (inmiddels) geen boekverfilming maar een op de boeken gebaseerde serie, niet in de laatste plaats omdat de laatste paar boeken er simpelweg niet zijn.

Ik heb de boeken niet gelezen en toch was het mij volledig duidelijk dat Targaryans onlosmakend verbonden zijn met de draken. Wat betreft Tyrion, een scene die geen verdere uitleg heeft gekregen. Het is één van de zaadjes die een verdere uitleg had kunnen hebben. Wellicht zit er wel Targaryan (of Valyrian) bloed in hem. Weten we niet, want niet aan bod gekomen. Hij heeft ze in ieder geval niet bereden, dus blijft nog steeds staan dat Jon dit (naw) kan ómdat hij een Targaryan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
k995 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:51:
[...]

Wat ik bedoel is dat je niet iets kan uitwerken/nioeuwe plotlijnen toevoegen dus op zijn best kan je dan de toch van het leger van het noorden anar het zuiden kan laten zien met wat scenes die eigenlijk niks meer zijn dan cinematisch iets laten zien. EN ja je kan dat doen en nog een sex scene tussensteken, en nog wat gesprekken tussen bepaalde personages maar dat zou op zich niks aan het verhaal toebrengen .

GOT is goed in verhaal en karakter ontwikkeling, filler is dat niet.

[...]

Er kwam gene "later seizoen" dus gelijk welke zaadje je plant zou geoon een extra opmerkingen worden in de "verhaallijnen die niet afgewerkt zijn"
Ik zit nu weer in een S4 met een terugkijksessie, maar bv de rechtszaak van Tyrion is al drie afleveringen. 1 proloog, 2 de zitting en 3 Trial by combat. In de tussentijd worden er deals gesloten, gebroken en opnieuw gemaakt. Dat is dus half seizoen 8 aan één trial. Vergelijk met Varys die eind Ep4 tot begin Ep5 kreeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
Chiron schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:58:
[...]

De echte reden dat GoT afgeraffeld werd is inderdaad dat D&D op tijd klaar wilden zijn om de nieuwe Star Wars trilogie te gaan maken }:O
Onzin, al vanin het begin hadden ze gezegd dat ze 7 seizoenen gingen doen. Ze hebben dat uitgebreid naar 8 .

Het is dit soort haat die van toxische groepen komt dat eigenlijke echt erg te zien is. Nooit gedacht dat een fantasy serie mensen zo dom kan laten worden eerlijk gezegd, sommige maken er een ergere samenzwering van dan 9/11.
bazzemans schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:07:
[...]

De boeken. Stop maar wat mij betreft, er zijn genoeg verschillen tussen de boeken en de serie. Het is (inmiddels) geen boekverfilming maar een op de boeken gebaseerde serie, niet in de laatste plaats omdat de laatste paar boeken er simpelweg niet zijn.

Ik heb de boeken niet gelezen en toch was het mij volledig duidelijk dat Targaryans onlosmakend verbonden zijn met de draken. Wat betreft Tyrion, een scene die geen verdere uitleg heeft gekregen. Het is één van de zaadjes die een verdere uitleg had kunnen hebben. Wellicht zit er wel Targaryan (of Valyrian) bloed in hem. Weten we niet, want niet aan bod gekomen. Hij heeft ze in ieder geval niet bereden, dus blijft nog steeds staan dat Jon dit (naw) kan ómdat hij een Targaryan is.
Tyrion haalt daar aan (wat hij in boeken las) dat draken niet zomaar dieren zijn maar heel intelligent en dat gebruikt hij om een soort van "vrede" te sluiten met hem.

Tyrion heeft nooit zelf op een draak gereden louter hen kunnen aanraken door zijn hoofd te gebruiken.

[ Voor 49% gewijzigd door k995 op 23-05-2019 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Señor Sjon schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:07:
[...]

Ik zit nu weer in een S4 met een terugkijksessie, maar bv de rechtszaak van Tyrion is al drie afleveringen. 1 proloog, 2 de zitting en 3 Trial by combat. In de tussentijd worden er deals gesloten, gebroken en opnieuw gemaakt. Dat is dus half seizoen 8 aan één trial. Vergelijk met Varys die eind Ep4 tot begin Ep5 kreeg...
Dit lijkt enkel zo omdat er veel andere plotlijnen op dat moment bezig zijn.

Neem die plotlijnen weg en je houd over wat seizoen 8 is: het afsluiten van de serie.

Nogmaals voor zover als ik het altijd begrepen had was het akkoord tussen GRRM & D&D dat ze enkel zaken mochten weglaten, ze mochten (buiten kleine aanpassingen) geen plotlijnen toevoegen.

Dus een NK kon, de NK die plots heel westeros veroverd tot aan KL en dan "de mensen " die gezamelijk terugvechten zou niet gemogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Ik snap al die onzin opmerkingen over filler en zaadjes niet. Als er seizoenen zijn met filler dan zijn het 7 en 8 wel. Allemaal mooie plaatjes, lange stiltes, ellenlange scenes over niks, nog een beetje slow motion eroverheen.
Je kunt prima in detail treden in een verhaal zonder al die zaad praat. In de oudere seizoenen was bijna elke zin raak, alles had een reden en de intriges vlogen je om de oren. In de nieuwe seizoenen werd dat steeds minder en in het laatste seizoen waren ze te subtiel of gingen ze het juist met een botte bijl te lijf. Als je een verhaal niet af kunt sluiten op dezelfde wijze met dezelfde consistentie dan weet je of niet wat je doet, of je hebt het opgegeven.
Filler, zaad, hou toch op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Denk dat dat akkoord al tijden geleden gebroken is, aangezien GRRM ook niet heel content is met S8.

Cersei had bijvoorbeeld wat meer screentime kunnen krijgen in ep 2/3 over de voorbereidingen in KL De slag om WF had twee afleveringen kunnen beslaan, de slag om KL had een stuk minder Arya-filler kunnen gebruiken, etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
k995 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:14:
Tyrion haalt daar aan (wat hij in boeken las) dat draken niet zomaar dieren zijn maar heel intelligent en dat gebruikt hij om een soort van "vrede" te sluiten met hem.

Tyrion heeft nooit zelf op een draak gereden louter hen kunnen aanraken door zijn hoofd te gebruiken.
Meestal kan ik mij prima vinden in jouw manier van redeneren en verklaringen geven t.a.v. wat je ziet. Wat ik jammer vind is dat je een andere redenatie daarmee per definitie afstoot. In dit geval mijn opmerking dat het best mogelijk is dat hier gehint wordt op een andere achtergrond van Tyrion, maar dat we dit niet weten omdat het verder in de serie niet terug is gekomen. Daar zeg ik volgens mij niks vreemds mee noch ontken ik hiermee wat jij zegt.

De waarheid ligt wat dit soort series betreft in het midden. De één wil meer van dit en minder van dat. Voor een ander geldt dat precies andersom. De één begrijpt en accepteert dat de serie minder diepgaand is geworden, een ander begrijpt het wel maar vindt het doodzonde en moeilijk te accepteren, weer een ander heeft er simpelweg geen begrip voor. Ga zo maar door. Lijkt mij dat er best ruimte mag zijn voor deze verschillen toch?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Laatst online: 10:54
Ik ben het ermee eens dat bepaalde zaken in het laatste seizoen wat te snel zijn afgeraffeld, maar mijns inziens was er niet méér verhaal om te vertellen. Zeker niet genoeg om nog een aantal afleveringen mee te vullen. Bij aanvang van seizoen 8 was het verhaal is bijna ten einde, dan zit ik eerlijk gezegd niet meer echt te wachten op een hoop onnodige shots van legers die zich verplaatsen.
In eerdere seizoenen waren alle hoofdrol spelers verspreid over heel Westeros en Essos, dus meer dan genoeg verhaal lijnen en personages om uit te werken. Op dit moment in de serie waren er nog maar twee plekken waar wat gebeurt, KL en Winterfell, en alle hoofdpersonages zijn daar bij elkaar. Alle achtergrond en motieven van iedereen zijn inmiddels wel duidelijk; dit betekent automatisch dat er minder materiaal is om mee te werken.

Als D&D iets eerder (in de vorige seizoenen) waren begonnen met wat minder subtiele hints planten naar de ommezwaai van Dany, en een aantal zaken iets beter hadden uitgewerkt (toevalligheden als de dood van Rheagal etc.), had het voor velen denk ik iets beter te pruimen geweest. Ik vind de storm van kritiek richting D&D eerlijk gezegd ook wel behoorlijk triest, tuurlijk hebben ze hier en daar wat steken laten vallen in de laatste sezoenen, maar ze hebben overall gewoon een steengoede serie geproduceerd. Ze hebben dan het bron materiaal misschien niet geschreven, maar het is niet alsof de boeken zich super makkelijk 1 op 1 over laten zetten naar tv, dit is gewoon heel erg sterk gedaan. Daarnaast was het audio-visueel ook gewoon super voor een serie, goede CGI, aankleding, locaties en een erg sterke soundtrack.

Persoonlijk heb ik genoten van alle seizoenen, en vond het best een passend einde (die in de boeken echt niet heel anders gaat zijn verwacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
mercapto schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:27:
Ik snap al die onzin opmerkingen over filler en zaadjes niet. Als er seizoenen zijn met filler dan zijn het 7 en 8 wel. Allemaal mooie plaatjes, lange stiltes, ellenlange scenes over niks, nog een beetje slow motion eroverheen.
Je kunt prima in detail treden in een verhaal zonder al die zaad praat. In de oudere seizoenen was bijna elke zin raak, alles had een reden en de intriges vlogen je om de oren. In de nieuwe seizoenen werd dat steeds minder en in het laatste seizoen waren ze te subtiel of gingen ze het juist met een botte bijl te lijf. Als je een verhaal niet af kunt sluiten op dezelfde wijze met dezelfde consistentie dan weet je of niet wat je doet, of je hebt het opgegeven.
Filler, zaad, hou toch op.
Het moet toch ergens over gaan? Ja inderdaad seizoen 7 & 8 zijn veel visueler juist omdat het verhaal op zijn einde loopt.

D&D kunnen niet zomaar even zaken verzinnen en hele plotlijnen toevoegen alles is ook veel beperkter door het aantal van personages dat vermidnerd is. Dus ja je had een 2e scene waar tyrion and varys praten over verraad kunnen doenw aar je 100% overduidelijk maakt dat varys verraad pleegt, maar is dat dan echt nodig?
bazzemans schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:34:
[...]

Meestal kan ik mij prima vinden in jouw manier van redeneren en verklaringen geven t.a.v. wat je ziet. Wat ik jammer vind is dat je een andere redenatie daarmee per definitie afstoot. In dit geval mijn opmerking dat het best mogelijk is dat hier gehint wordt op een andere achtergrond van Tyrion, maar dat we dit niet weten omdat het verder in de serie niet terug is gekomen. Daar zeg ik volgens mij niks vreemds mee noch ontken ik hiermee wat jij zegt.
Echter kennen we de stamboom van tyrion and is valyrian/targaryan afkomst een big thing in westeros. Moesten de lannistes (of andere huizen) dit bloed in zich hebben dan was dit geweten.

Ik sta gerust open voor veel speculatie maar in dit geval past het toch echt niet in de lore van westeros.
De waarheid ligt wat dit soort series betreft in het midden. De één wil meer van dit en minder van dat. Voor een ander geldt dat precies andersom. De één begrijpt en accepteert dat de serie minder diepgaand is geworden, een ander begrijpt het wel maar vindt het doodzonde en moeilijk te accepteren, weer een ander heeft er simpelweg geen begrip voor. Ga zo maar door. Lijkt mij dat er best ruimte mag zijn voor deze verschillen toch?
Tuurlijk,

[ Voor 34% gewijzigd door k995 op 23-05-2019 11:13 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CurlyMo
ruurd v. schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:34:
Als D&D iets eerder (in de vorige seizoenen) waren begonnen met wat minder subtiele hints planten naar de ommezwaai van Dany, en een aantal zaken iets beter hadden uitgewerkt (toevalligheden als de dood van Rheagal etc.), had het voor velen denk ik iets beter te pruimen geweest.
Het lastige van GoT is (en daar ben ik in dit topic zelf ook mee geconfronteerd) is dat de rode draden soms enorm complex en subtiel zijn. Dat maakt GoT aan de ene kan zo sterk, maar aan de andere kant ook risicovol.

Ik vergelijk het soms met muziek genres / artiesten:

Als je naar Frans Bauer luistert dan hoor je direct dat hij verdrietig en waarover. Dat is precies waarom mensen daar soms zo van houden. Het totale gebrek aan complexiteit.
Als je naar Tori Amos luistert dan hoor je dat ze verdrietig is, maar gebracht in een figuratief gedicht. Dat maakt de muziek diepzinniger, maar minder behapbaar.
Als je naar Rachmaninoff luistert, dan hoor je ook verdriet, maar geheel zonder tekst. Je moet alles uit de muziek halen en de manier waarop hij instrumenten, ritmes en melodielijnen inzet. Dat gaat mij ook vaak te ver, maar biedt op momenten enorme bevrediging. Helemaal als ik van experts toegelicht krijg waar ik op moet letten en daarna precies heb kunnen horen wat ze bedoelde.

Deze serie was vaak van die laatste categorie. In de grote lijnen prima te volgen, maar de kleine details die juist de kern van sommige van die draden waren, heb ik ook gemist. Het is ook niet makkelijk om iets wat in seizoen 1 uitgebreid wordt uitgelegd, in een seizoen X met het visioen van Bran wordt onderstreept, in seizoen 8 nog te herinneren zonder ze terug te kijken. Oftewel, de verhaallijn Ned, Robert en Jon. Helemaal omdat twee hoofdrolspelers Ned en Robert al in seizoen 1 dood gaan.

In mijn geval was dat het verhaal van het ontstaan van de NK. Helemaal vergeten, maar na de uitleg hier herinnerde ik het weer.

Veel van die kritieken hebben volgens mij te maken met het vergeten of niet opgepikt hebben van deze belangrijke rode draden. Daar heb ik ook last van gehad ondanks dat ik ook nog eens alle boeken heb gelezen. Op het moment dat die rode draden weer worden uitgelegd, dan vallen de puzzelstukjes gewoon weer op zijn plek, en geeft het mij weer die voldoening van: "Verdomme, dat had ik gemist, maar inderdaad, het klopt, en chappeau dat D&D dit toch op deze manier hebben weten te verwerken in de serie". Ik ga om die reden de serie (zodra ik ooit een OLED TV heb), gewoon nog eens integraal terugkijken.

En sommige dingen zijn gewoon bijna te subtiel. Zoals de klacht dat Elleria van Dorne nog gevangen zat in de RK. Bij het beraad zie je dus opeens een andere onbekende prins opduiken. Verder niet relevant om uit te werken voor het verhaal, maar het klopt gewoon, hoe subtiel ook.

Deze serie heeft lang voor ieder wat wils gehad. Van seizoen 1 t/m 6 was een serie met voldoende verhaallijnen voor alle type kijkers om te volgen. De voor de hand liggende en makkelijke lijnen afgewisseld met enorm subtiele complexe verhaallijnen. Voor degene die van actie hielden en voor degene die van dialogen en intriges hielden.

Wat al vaker is gezegd is het probleem van deze serie dat naarmate je het einde nadert je alleen nog maar die subtiele lijnen overhoudt. Als verschillende kleuren wol die in de knoop zitten. De korte draden heb je het snelst ontrafelt en uit de knoop. Het zijn de langste bollen wol die ook het langst in de knoop blijven, waarbij soms de knoop in de bol zelf zit. In seizoen 8 en deels 7 hebben we dus rode draden gezien, die soms nog met zichzelf in de knoop waren, maar die uiteindelijk wel uit de knoop gehaald kon worden. De draad was alleen langer en dus heb je ook meer moeten herinneren om alles te begrijpen.

En opnieuw, op die verhaallijnen (en veelal ook mijn kritiek) doet het té makkelijk doden van de NK, de draken, wel of geen lange winters enz. helemaal niks aan af.

Ondanks al mijn kritieken kan ik niks anders zeggen: D&D _/-\o_ en ik kijk uit naar Star Wars d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Het is natuurlijk een drogreden dat afstand het aantal intriges bepaald. Je kunt net zoveel intriges hebben in 1 straat (tal van soapseries) als op 2 continenten met een oceaan ertussen. Heck, ik heb me enorm vermaakt met het kijken naar een film over een vent in een telefooncel. Tevens hadden ze voorheen ook nooit moeite om tijd en afstand te vergroten of verkleinen hoe het het verhaal uitkwam, dat was het onlogische gedeelte dat de meeste kijkers oogluikend toestonden. Dus ze hadden ook karakters die elders waren er nog bij kunnen betrekken, tijd en afstand dilatie kunnen veel mensen nog mee leven.

Voor een beetje meer consistentie en de manier van vertellen waren meer afleveringen nodig. Dus als je vraag is of er meer scenes in de beschikbare afleveringen hadden moeten worden gepropt? Dat had waarschijnlijk weinig uitgemaakt voor de kwaliteit, want er waren veel teveel verhaallijnen die meer aandacht hadden verdient.
Mijn probleem persoonlijk is dan ook dat er gewoonweg te weinig tijd beschikbaar was, en teveel aandacht voor pracht en praal als goedmakertje. Ik zou het dan ook fan-disservice noemen, ze proberen je af te leiden met vorm zodat je hopelijk minder valt over het gebrek aan inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
mercapto schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:37:
Voor een beetje meer consistentie en de manier van vertellen waren meer afleveringen nodig. Dus als je vraag is of er meer scenes in de beschikbare afleveringen hadden moeten worden gepropt?
Welke consistentie was er dan nodig geweest om de laatste rode draad beter te ontwarren? Nadat ik heel seizoen 8 heb gezien en er tijd voor heb gehad om over na te denken, zie ik dat gewoon niet. Het blijft simpelweg zo dat de (kleine) consistenties binnen seizoen 8 soms teveel ontbrak, maar zover ik alles heb kunnen overzien niet de consistentie tussen de seizoenen.

Dus alleen maar vallen over de inconsistentie binnen seizoen 8 is echt mierenneuken, want daarmee ga je compleet voorbij aan een serie over 9 jaar en 8 seizoenen die gewoon een tof coherent complex verhaal heeft verteld en waarbij seizoen 8 goed op aan heeft gesloten.

En daarmee is het compleet niet te vergelijken met series zoals Lost, omdat ik daarbij bij vrijwel elk seizoen of episode dacht: "Als we alles al gehad hebben halen ze ... er ook nog even bij". Mijn partner was al afgehaakt en ik heb los met héél veel moeite afgekeken. Als ik achteraf over Lost nadenk en alle seizoenen als geheel beschouw is mijn mening over Lost ook niet veranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Laatst online: 10:54
mercapto schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:37:
Het is natuurlijk een drogreden dat afstand het aantal intriges bepaald. Je kunt net zoveel intriges hebben in 1 straat (tal van soapseries) als op 2 continenten met een oceaan ertussen. Heck, ik heb me enorm vermaakt met het kijken naar een film over een vent in een telefooncel. Tevens hadden ze voorheen ook nooit moeite om tijd en afstand te vergroten of verkleinen hoe het het verhaal uitkwam, dat was het onlogische gedeelte dat de meeste kijkers oogluikend toestonden. Dus ze hadden ook karakters die elders waren er nog bij kunnen betrekken, tijd en afstand dilatie kunnen veel mensen nog mee leven.

...
Je hebt natuurlijk gelijk dat aantal verhaal lijnen en afstand niets met elkaar te maken hoeven te hebben. Ik had het wellicht iets ander moeten verwoorden, maar het feit blijft dat aan het begin alle personages net begonnen waren aan hun reis richting het einde van hun verhaallijn (met alle intriges en drama vandien), wat dus een hoop interessante scenes oplevert. Als al die verhaallijnen dan vervolgens samenkomen tot een laaste overkoepelende verhaallijn, geeft dat toch automatisch minder materaal om mee te werken? Ik had het liefst ook nog twee seizoenen GoT willen hebben, mits het verhaal zich daarvoor leent. Dit was echter niet meer het geval bij aanvang van seizoen 8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:11

Chiron

Moderator Discord
k995 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:14:
[...]

Onzin, al vanin het begin hadden ze gezegd dat ze 7 seizoenen gingen doen. Ze hebben dat uitgebreid naar 8 .

Het is dit soort haat die van toxische groepen komt dat eigenlijke echt erg te zien is. Nooit gedacht dat een fantasy serie mensen zo dom kan laten worden eerlijk gezegd, sommige maken er een ergere samenzwering van dan 9/11.
Onzin, D&D hebben het zelfs verklaard dat ze ermee op wilden houden om iets anders te gaan doen, het is ook expliciet hun beslissing geweest:

https://www.digitalspy.co...seasons-before-show-ends/

Volgens GRRM hadden ze 13 seizoenen kunnen maken
For his part, George RR Martin – who, again, does have a financial stake in all of this – has said that GoT could have continued for as many as 13 seasons, even suggesting that it would take at least that many for the show to be "completely faithful" to his books.

"I don't know [why it's ending]," he said last year. "Ask David and Dan... we could have gone to 11, 12, 13 seasons, but I guess they wanted a life."

Martin was joking, but it's a fair point – after almost a decade working on Game of Thrones, Benioff and Weiss are probably ready to move on... And that's fair enough.
https://www.digitalspy.co...ones-final-season-rushed/

En natuurlijk valt er wat voor te zeggen, als je al zo lang bezig bent met zo'n project, dat je er een keer vanaf wil. Dat ze hierna bezig gaan met een grote Star Wars franchise is geen geheim.

Pas ermee op om mensen als 'dom' te bestempelen, dat is echt te kort door de bocht.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Chiron schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:57:
[...]

Onzin, D&D hebben het zelfs verklaard dat ze ermee op wilden houden om iets anders te gaan doen, het is ook expliciet hun beslissing geweest:

[...]

En natuurlijk valt er wat voor te zeggen, als je al zo lang bezig bent met zo'n project, dat je er een keer vanaf wil. Dat ze hierna bezig gaan met een grote Star Wars franchise is geen geheim.

Pas ermee op om mensen als 'dom' te bestempelen, dat is echt te kort door de bocht.
Vraag me af waarom HBO er geen andere schrijvers opgezet heeft ?

Er zullen toch wel meer goede writers te vinden zijn die de serie recht kunnen doen :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
[...]

YouTube: George RR Martin Throws Shade at David and Dan

https://variety.com/2007/...antasy-series-1117957532/

GRRM : "from the start they wanted 7 seasons, I was thinking 10. They won" .

De bedoeling was eingelijk 1 seizoen per boek, iets waar ze later vanaf stapte.

Dit is anno 2006/2007 meer dan 10 jaar voordat er enige sprake was van star wars voor hen . Dus ja dit is compleet en totale onzin.
Help!!!! schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:10:
[...]

Vraag me af waarom HBO er geen andere schrijvers opgezet heeft ?

Er zullen toch wel meer goede writers te vinden zijn die de serie recht kunnen doen :?
De schrijvers : Benioff / Weiss hebben de rechten van martin en hebben op hun beurt met HBO een overeenkomst.

Daarbij hebben ze de serie gewoon goed vertaald naar een tv show.

[ Voor 14% gewijzigd door k995 op 23-05-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:01

Punkrocker

Mostly harmless

k995 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:10:
[...]

https://variety.com/2007/...antasy-series-1117957532/

GRRM : "from the start they wanted 7 seasons, I was thinking 10. They won" .

...
[...]
Uiteraard wil hij er liever tien.
Meer cash voor hem. :+

Kan hij compenseren voor zijn writersblock / angst voor de volgende boeken.
Ik zie die boeken nog niet zomaar verschijnen.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

k995 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:10:
[...]
De schrijvers : Benioff / Weiss hebben de rechten van martin en hebben op hun beurt met HBO een overeenkomst.
Ok helder, thx.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]

Wat ik me afvraag of een heleboel mensen wel begrijpen dat het volgende aan de hand is :
- het is een gigantisch verschil voor D&D of zij een bestaand verhaal moeten verfilmen of dat zij zelf een verhaal moeten verzinnen
D&D hebben getekend om een bestaand verhaal te verfilmen, niet om zelf het verhaal te verzinnen.
- Uiteraard vind GRRM dat ze wel 100 seizoenen kunnen maken, zolang er geen boeken zijn krijgt hij wel geld maar is hij nergens verantwoordelijk voor te houden.

In wezen is imho GRRM de reden van hoe seizoen 7 & 8 verlopen en niet D&D. GRRM heeft simpelweg geen materiaal meer aangeleverd om te verfilmen. GRRM heeft geen einde geschreven.
Door GRRM werden D&D in een hoek gedrukt (zelf schrijven) waar ze nooit voor getekend hebben.

En dan geven mensen hier de schuld van S8 aan D&D "want die moesten Star Wars maken", terwijl de enige manier waarop het anders had kunnen verlopen is als GRRM gewoon wat werk had verricht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Binnenkort toch nog een soort van afscheid.

The Last Watch

YouTube: Game of Thrones: The Last Watch | Official Documentary Trailer | HBO

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, ik vind behind-the-scenes en blooper materiaal altijd zeer vermakelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
Ik werd via de comments in een youtube filmpje, nog gewezen op een subtiel dingetje in de kaartkamer in Kingslanding.
MaproomS08E06
De scheur in de kaart (in zowel de intro als de show zelf) loopt precies tussen de 6 kingdoms en the North.
Er is dus wel degelijk veel oog voor detail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Alice Shipwise is een scriptschrijfster die seizoen 8 heeft geskipt en haar eigen seizoen 8 heeft geschreven. Aangezien ze niets weet van D&D's plannen voor het laatste seizoen kon ze met een frisse geest het einde verzinnen. Ze stelt een seizoen voor met 11 afleveringen en ze is bijna aan het einde:

https://www.aliceshipwise.com/gameofthrones/archive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 11:24
Pompompom, ik wacht nog steeds op de inside the episode en Game revealed op het GoT yt kanaal over E06. Nog niets is verschenen. En ook geen Preston Jacobs post, terwijl die meestal wo/do uitkomt. Ik krijg het idee dat niemand zin meer heeft om over de laatste episode te berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
@segil De Inside The Episode wordt een 2 uur durende documentaire deze zondag/maandag. Er is al een trailer verschenen.
Maar je hebt gelijk, er zitten maar weinig kijkers op te wachten, met een beetje geluk verschijnt het ook op Youtube zoals de andere video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Fanmade over Jon:

En om afscheid te nemen van Tyrion:

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd1 op 23-05-2019 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Moest wel lachen om dit youtube comment onder de trailer van die laatste inside the episode trailer:
Arya's new list:
David Benioff

&
D.B Weiss
Now we know why she's going west

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 23:19
Resumerend: die scène dat Jamie Brienne redt uit de kuil met de beer. Qua dialoog en muziek is dat magnifiek.
De scène dat tyrion terecht staat in kings landing. Geweldig acteerwerk, top monologen en daarna (zelfde) muziek.
Arya als ze vlucht en een schip richting essos regelt. Valar Morghulis.

Red wedding uiteraard ook maar mainstream.

Kippenvel! Dat zijn scenes die zo goed zijn. Dat is voor mij GoT!

[ Voor 5% gewijzigd door Robehr op 23-05-2019 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:57
Na 3 dgn laten bezinken, heb ik toch een shit gevoel over epi6 en zeker ook 5. rest vh s08 vond ik oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48
Onvoorstelbaar hoe makkelijk fans vette shit kunnen maken, maar afgezien daarvan is dit echt een dikke unit

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
MrAngry schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 00:10:
[...]

Onvoorstelbaar hoe makkelijk fans vette shit kunnen maken, maar afgezien daarvan is dit echt een dikke unit
In dit geval is het natuurlijk vooral knip-en-plakwerk. Als je de content zelf moet verzinnen en produceren is het een stuk moeilijker. Dat zag je ook wel terug in de later seizoenen van GoT, in het begin konden ze zich nog volledig focussen op de boeken, later moesten ze meer zelf uitzoeken en dat ging ten koste van kwaliteit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
algalid schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:52:
Alice Shipwise is een scriptschrijfster die seizoen 8 heeft geskipt en haar eigen seizoen 8 heeft geschreven.
Ze heeft seizoen 8 niet bewust geskipped, ze is gewoon na seizoen 7 met een eigen verhaal begonnen...

Zo zullen er nog wel 1000 andere filmstudenten hetzelfde hebben gedaan, en als ik het aantal comments op reddit zie dan komt het vivo ook niet echt boven die andere 1000 filmstudenten uit die het op hun zolderkamer bewaren...

Ik zie niet echt de meerwaarde van het plaatsen van links naar een script schrijfster met 450 volgers op reddit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
walteij schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:38:
Ik werd via de comments in een youtube filmpje, nog gewezen op een subtiel dingetje in de kaartkamer in Kingslanding.
[Afbeelding: MaproomS08E06]
De scheur in de kaart (in zowel de intro als de show zelf) loopt precies tussen de 6 kingdoms en the North.
Er is dus wel degelijk veel oog voor detail.
Nou, dat oog voor detail heeft de seizoen 8 niet gered. Schandalig slecht was het.

Je bent volgens mij ook niet echt goed in je kop als je elke aflevering frame voor frame gaat bestuderen om naar details te zoeken.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben juist superveel oog voor detail gehad in seizoen 8. Kijk alleen maar eens naar de jurk die Sansa aan heft als ze wordt gekroond tot Queen in the North:

https://www.buzzfeed.com/...ails-hair-game-of-thrones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Gomez12 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 02:21:
[...]

Ze heeft seizoen 8 niet bewust geskipped, ze is gewoon na seizoen 7 met een eigen verhaal begonnen...

Zo zullen er nog wel 1000 andere filmstudenten hetzelfde hebben gedaan, en als ik het aantal comments op reddit zie dan komt het vivo ook niet echt boven die andere 1000 filmstudenten uit die het op hun zolderkamer bewaren...

Ik zie niet echt de meerwaarde van het plaatsen van links naar een script schrijfster met 450 volgers op reddit...
Probleem van zoiets natuurlijk is dat die zonder de beperkingen werkt die de echte schrijvers hebben.
Dan is zoiets natuurlijk een pak makkelijker.

Zoals je zegt leuk voor haar en om op haar cv te zetten maar niks meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CurlyMo
Mandrake466 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 06:27:
[...]
Je bent volgens mij ook niet echt goed in je kop als je elke aflevering frame voor frame gaat bestuderen om naar details te zoeken.
De grap is dat er (genoeg) mensen zijn die die dingen gewoon zien tijdens het kijken. Een groot aantal van die details had ik ook gezien, maar zeker niet allemaal. Zo viel mijn partner niet eens op dat de hele intro in seizoen 8 was verandert, ik had het direct door. Zeg dat persé iets negatiefs of positiefs over mijn partner of mij?

Stel jezelf dus niet als norm voor anderen. Zoals eerder gezegd zijn er ook genoeg hier die alle verhaallijnen feilloos hebben gevolgd. Dat is mij ook niet gelukt. Moet ik daar dan negatieve kwalificaties aan hangen? Nee, zoals sommige mensen muziekexperts zijn, zijn andere het weer in verhalen / scenario schrijven of film/serie regie / productie. Ik had bijv. nog nooit van 'lore' gehoord. Muziek, film en serie zijn echter zo'n standaard handelswaar geworden dat we allemaal denken die experts te zijn en het beter te weten. Zo staan in dit topic ook de beste scenario schrijvers aan wal.

Pagina: 1 ... 66 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic