Volgens mij alleen nu nog via de setup-box direct via de app en online zie ik hem er ook niet tussen staanSkidmarks schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:31:
[...]
Nee dat is de behind the scenes van S07.
Op twitter zijn er ook veel aan het klagen bij Ziggo hierover. Terwijl Ziggo zelf adverteert dat het vandaag er op komt https://www.ziggo.nl/ente...umentaire-game-of-thrones
Was laatst ook met de Chernobyl serie die kwam ook een dag later...
Kan hem daar ook niet vonden althans niet via mijn Humax.
Ziggo spreekt zichzelf ook tegen, eerst zou hij er al staan en later toch niet. Zie https://twitter.com/leafos_/status/1133008628565389312?s=21
Betaal je ervoor kan je nog beter downloaden
Ziggo spreekt zichzelf ook tegen, eerst zou hij er al staan en later toch niet. Zie https://twitter.com/leafos_/status/1133008628565389312?s=21
Betaal je ervoor kan je nog beter downloaden
In de windows 10 app kan je hem in ieder geval vinden door de zoek functie te gebruiken. Ik weet niet meer hoe ik hem net gevonden had maar hij stond niet op een logische plek dat weet ik nog wel.
Ik heb ook even gekeken of ik hem op een humax kon vinden maar daar is ie inderdaad niet te vinden.
Ik heb ook even gekeken of ik hem op een humax kon vinden maar daar is ie inderdaad niet te vinden.
[ Voor 20% gewijzigd door ADDG op 27-05-2019 21:44 ]
Wat ook een mogelijkheid is is dat GRRM gewoon tig scripts heeft geweigerd van D&D.Ramzzz schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:20:
[...]
Ik heb wel het idee dat wanneer verschillende amateurs interessantere - en potentieel veel consequenter qua dynamiek en dramatiek - verhaallijnen weten te verzinnen dan D&D, dat ze niet echt hun uiterste best hebben gedaan. Of het überhaupt gewoon niet goed genoeg konden.
En een verhaallijn is supersimpel, het gaat om het integreren van een hoop verhaallijnen in een totaal verhaal wat in dit geval ook nog eens moet eindigen.
Sommige punten, ik zou zeggen bekijk ze nog eens kritisch en je vindt er net zo veel / zo niet meer in dan in S7 en/of S8.Edwin__ schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:31:
[...]
Dus kort gezegd; ja sommige punten zijn ook niet 100% uitgewerkt in de vroege afleveringen, maar zijn vaak simpel te verklaren wat er gebeurt kan zijn en dus vaak een non-issue. In S7 en S8 waren dit soort punten zo vaak voorkomend en groot dat er niet meer omheen te kijken is.
Alleen zijn er geen echoputten voor S1/6 die eeuwig blijven herkauwen wat iemand anders fout heeft gevonden.
Ik kan 'm toch niet vinden in de W10 app. Weet je nog waarop je gezocht hebt? Op m'n interactieve decoder is ook nog niets te vinden.ADDG schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:25:
In de windows 10 app kan je hem in ieder geval vinden door de zoek functie te gebruiken. Ik weet niet meer hoe ik hem net gevonden had maar hij stond niet op een logische plek dat weet ik nog wel.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik had gezocht op "last watch".PatrickC schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:47:
[...]
Ik kan 'm toch niet vinden in de W10 app. Weet je nog waarop je gezocht hebt? Op m'n interactieve decoder is ook nog niets te vinden.
Hard werken. Dat valt wel mee hoor.Gomez12 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:41:
[...]
Ach, als het alternatief is om de mensen de grond in te boren die gewoon al 8 jaar keihard hun best doen dan ja. En al helemaal als het in de grond boren voornamelijk op verzinsels/leugens is gebaseerd als dat het was vanwege star wars, of vanwege de wens dat het maar niet moet eindigen (en dat ze dus alles veel dieper hadden kunnen uitdiepen).
En tja, als ik dan zie dat ook nog eens bijna iedereen de verkeerde mensen de schuld geven (de schrijvers etc zijn gewoon onschuldig, de enige schuldige is GRRM die had het bronmateriaal moeten leveren en je had een seizoen 7 en 8 gehad als de 1e 6 seizoenen)
Het was simpelweg een goed en waardig seizoen binnen de omstandigheden.
Het openen en ondertekenen van een petitie voor een nieuw seizoen 8 is een typisch verschijnsel van internetpesten en enkel maar schofferend voor de mensen die er hard voor hebben gewerkt.
De Last Watch documentaire is er inmiddels.
"When you grow up your heart dies"
Nee hoor denk maar battle of blackwater waar er plots ene enorm leger onverwatch te hulp komt->tuurlijk.Edwin__ schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:31:
Dus kort gezegd; ja sommige punten zijn ook niet 100% uitgewerkt in de vroege afleveringen, maar zijn vaak simpel te verklaren wat er gebeurt kan zijn en dus vaak een non-issue. In S7 en S8 waren dit soort punten zo vaak voorkomend en groot dat er niet meer omheen te kijken is.
Maar dit hoeft ook niet, het moet genoeg zijn om oppervlakking te kloppen. Het blijft een verhaal als je alles diep gaat analyseren zie je gewoon dat er van de hele setting en grote dele van het verhaal niks klopt .
Denk aan taal-> continent zoals europa en taal veranderd niks?
Cultuur->duizenden jaren van cultuur die stilstaat
Politiek bestel dat nooit kon werken maar toch eeuwen standhoud
...
Liefde maakt simpelweg blind. Toen men nog net de relatie met GoT aanging was alles nog rozengeur en maneschijn, maar na 9 jaar relatie, met een onderbreking van een jaar, blijkt je liefje toch ook zo zijn hebbelijkheden te hebben, die je eerst door je roze bril had gemist.k995 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:29:
[...]
Nee hoor denk maar battle of blackwater waar er plots ene enorm leger onverwatch te hulp komt->tuurlijk.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Sowieso is the battle of the blackwater een ontzettende versimpling in vergelijking met de boeken. Wat ook niet erg is an sich, de serie had zich nog niet zo goed bewezen en het budget zal wel een stuk minder zijn geweest.
Maar ik heb die van het weekend ook weer gezien en daar zijn inderdaad ook wel wat gekke dingetjes aan de hand. Stannis staat daar bijvoorbeeld wel erg lang te vechten op dat ene stukje muur in zijn uppie....
Nou vond ik dat gevecht destijds ook enigzins een teleurstelling
Ik had meer vanuit de boeken verwacht
Maar ik heb die van het weekend ook weer gezien en daar zijn inderdaad ook wel wat gekke dingetjes aan de hand. Stannis staat daar bijvoorbeeld wel erg lang te vechten op dat ene stukje muur in zijn uppie....
Nou vond ik dat gevecht destijds ook enigzins een teleurstelling
[ Voor 10% gewijzigd door Zeara op 28-05-2019 09:55 ]
Onverwachts? De timing was misschien een beetje goedkoop, maar dat leger was toch een direct gevolg van eerdere acties van Stannis tegen Renly? Zeker achteraf was het volgens mij vrij logisch.
Ach ja, er zijn mensen die zoeken naar fouten, en er zijn mensen die geen fout woord willen horen, de waarheid ligt ergens...dichter bij de fouten 
Er is ook een soort kruisbestuiving gaande, waar de fouten geen probleem zijn...maar er moet vervolgens wel even een whataboutism worden gebruikt om te zeggen dat dan eigenlijk alles altijd al vol fouten zat, dus dat maakt seizoen 8 alleen maar beter
Of andersom personen die over 1 of 2 dingen vallen maar vervolgens hemel en aarde bewegen om andere fouten goed te praten.
Mijn persoonlijke mening: De meeste klagers gaven oudere seizoenen een dikke 9+, seizoen 7 een magere 8, en seizoen 8 een zuinige 7. De positievere mensen zitten waarschijnlijk ook rond die cijfers, maar...
De positievere mensen horen kritiek en denken dat de negatieve mensen veel lagere cijfers in gedachte hebben. Andersom denken de negatieve mensen dat de positieve mensen 10 10 10! scanderen. En omdat niemand duidelijk is over cijfers begrijpen we elkaar ook niet.
Wat betreft het positief versus negatief:
Zou het een geval van linker en rechter hersenhelft kunnen zijn? Creatief denkvermogen versus analytisch denken?
De positieve mensen gebruiken de informatie die voor handen is en komen tot een conclusie gebaseerd op aanwezige feiten. Ze kunnen wel creatief denken, maar waarom zou je dat doen als alle info al aanwezig is om tot een conclusie te komen.
De negatieve mensen extrapoleren de aanwezige informatie en vullen die aan met creatieve oplossingen die niet gebaseerd zijn op feiten maar op een trend. Ze nemen de feiten als basis en kleden deze verder aan met hun eigen interpretatie van de feiten, de geest van de feiten.
Zo gaat dat bijvoorbeeld ook in de wetshandhaving. Je kunt je aan de regels op papier houden, of je kunt handelen naar de geest van de wet.
Zo zijn er heel veel bedrijven waar beide manieren van denken elkaar nodig hebben om hun product zo goed mogelijk te maken.
Er is ook een soort kruisbestuiving gaande, waar de fouten geen probleem zijn...maar er moet vervolgens wel even een whataboutism worden gebruikt om te zeggen dat dan eigenlijk alles altijd al vol fouten zat, dus dat maakt seizoen 8 alleen maar beter
Of andersom personen die over 1 of 2 dingen vallen maar vervolgens hemel en aarde bewegen om andere fouten goed te praten.
Mijn persoonlijke mening: De meeste klagers gaven oudere seizoenen een dikke 9+, seizoen 7 een magere 8, en seizoen 8 een zuinige 7. De positievere mensen zitten waarschijnlijk ook rond die cijfers, maar...
De positievere mensen horen kritiek en denken dat de negatieve mensen veel lagere cijfers in gedachte hebben. Andersom denken de negatieve mensen dat de positieve mensen 10 10 10! scanderen. En omdat niemand duidelijk is over cijfers begrijpen we elkaar ook niet.
Wat betreft het positief versus negatief:
Zou het een geval van linker en rechter hersenhelft kunnen zijn? Creatief denkvermogen versus analytisch denken?
De positieve mensen gebruiken de informatie die voor handen is en komen tot een conclusie gebaseerd op aanwezige feiten. Ze kunnen wel creatief denken, maar waarom zou je dat doen als alle info al aanwezig is om tot een conclusie te komen.
De negatieve mensen extrapoleren de aanwezige informatie en vullen die aan met creatieve oplossingen die niet gebaseerd zijn op feiten maar op een trend. Ze nemen de feiten als basis en kleden deze verder aan met hun eigen interpretatie van de feiten, de geest van de feiten.
Zo gaat dat bijvoorbeeld ook in de wetshandhaving. Je kunt je aan de regels op papier houden, of je kunt handelen naar de geest van de wet.
Zo zijn er heel veel bedrijven waar beide manieren van denken elkaar nodig hebben om hun product zo goed mogelijk te maken.
Onverwachts, ja. Vooral omdat het maar een deel van Renly's leger is, dat is versterkt het het leger van Tywin Lannister, die met een geforceerde mars vanuit Harrenhall Kingslanding te hulp kwam.Robertdj schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:56:
Onverwachts? De timing was misschien een beetje goedkoop, maar dat leger was toch een direct gevolg van eerdere acties van Stannis tegen Renly? Zeker achteraf was het volgens mij vrij logisch.
Verschil hierbij: Dit is exact hetzelfde in de boeken. En van andere grotere veldslagen (Battle for Meereen, Battle of the Bastards, Battle for the Dawn, en de second battle for Kingslanding) moeten we dat nog maar afwachten.
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Van het weekend seizoen 8 afgekeken. Ik moet zeggen dat het inderdaad wat rushed voelde, met name de afrekening met de Big Bad, de Night King, was wat anti-climactisch. Acht seizoenen opbouw in anderhalf uur afgerond door een simpele dolksteek. Ietwat te simpel. Maar het hele undead gebeuren was voor mij toch altijd een sideshow, ik vond GoT vooral goed als het ging om de intriges tussen de Houses.
Ook daar was dit seizoen wat te rap maar ik kan wel vrede hebben met hoe het geëindigd is. Daenarys' lot zag ik wel aankomen, al vanaf seizoen 4 wordt dat langzaamaan ingeseind, al was het verval in madness wel erg kort, de blik op haar gezicht terwijl ze boven de stad zweeft is prachtig geacteerd van Clarke maar het is wel een hele korte subtiele manier om het definitieve verlies van haar sanity weer te geven.
De andere karakters komen 'goed' aan hun einde. Cersei en Jamie bij elkaar, zoals het hoort. Jon de lone wolf, zoals hij het gelukkigst was. Sansa haar eigen troon, passend bij haar groeiende ambitie. En Tyrion in King's Landing, doing what he does best. Wel jammer dat de council scene met Bron en Davos erg geforceerd overkwam, die scene was erg matig geschreven en had beter verdiend. Sowieso vond ik Bron daar niet thuishoren, die zie ik gewoon niet als Lord of Highgarden.
Al met al vond ik het een bevredigende maar niet fantastische afsluiting van een van de beste series ooit. Niet het beste seizoen, maar ook niet het slechtste (ik vond persoonlijk 5 erg matig). Het moest een keer ten einde komen en je kon de laatste seizoenen merken dat de schrijvers uit de karakters gehaald hadden wat erin zat. De arc's waren ten einde, seizoen 8 bracht het verhaal ten einde.
Ook daar was dit seizoen wat te rap maar ik kan wel vrede hebben met hoe het geëindigd is. Daenarys' lot zag ik wel aankomen, al vanaf seizoen 4 wordt dat langzaamaan ingeseind, al was het verval in madness wel erg kort, de blik op haar gezicht terwijl ze boven de stad zweeft is prachtig geacteerd van Clarke maar het is wel een hele korte subtiele manier om het definitieve verlies van haar sanity weer te geven.
De andere karakters komen 'goed' aan hun einde. Cersei en Jamie bij elkaar, zoals het hoort. Jon de lone wolf, zoals hij het gelukkigst was. Sansa haar eigen troon, passend bij haar groeiende ambitie. En Tyrion in King's Landing, doing what he does best. Wel jammer dat de council scene met Bron en Davos erg geforceerd overkwam, die scene was erg matig geschreven en had beter verdiend. Sowieso vond ik Bron daar niet thuishoren, die zie ik gewoon niet als Lord of Highgarden.
Al met al vond ik het een bevredigende maar niet fantastische afsluiting van een van de beste series ooit. Niet het beste seizoen, maar ook niet het slechtste (ik vond persoonlijk 5 erg matig). Het moest een keer ten einde komen en je kon de laatste seizoenen merken dat de schrijvers uit de karakters gehaald hadden wat erin zat. De arc's waren ten einde, seizoen 8 bracht het verhaal ten einde.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
En daarnaast, het wordt zelfs in de aflevering ervoor nog gezegd door Tywin dat ze in de nacht vertrekken om zo niet gespot te worden door spionnen. Alleen was op dat moment niet duidelijk of het om de aanval ging op Rob Stark, of ter verdediging van Kings Landing.walteij schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:53:
[...]
Onverwachts, ja. Vooral omdat het maar een deel van Renly's leger is, dat is versterkt het het leger van Tywin Lannister, die met een geforceerde mars vanuit Harrenhall Kingslanding te hulp kwam.
Verschil hierbij: Dit is exact hetzelfde in de boeken. En van andere grotere veldslagen (Battle for Meereen, Battle of the Bastards, Battle for the Dawn, en de second battle for Kingslanding) moeten we dat nog maar afwachten.
Op dat moment was Tywin volgens mij in Harrenhal, en waarschijnlijk zijn ze via de kust gegaan om de strijdkrachten van Renly op te pikken. De afstand is dus ongeveer 1/6 van de afstand King's Landing naar Winterfell, wat dus ongeveer 400 kilometer is. Te paard is dit dus zeker wel met 4~5 dagen te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door PWSteal op 28-05-2019 19:05 ]
Die problemen zitten idd in de boeken ook, de legers gedragen zich niet echt realistisch.walteij schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:53:
[...]
Onverwachts, ja. Vooral omdat het maar een deel van Renly's leger is, dat is versterkt het het leger van Tywin Lannister, die met een geforceerde mars vanuit Harrenhall Kingslanding te hulp kwam.
Een middeleeuws leger doet iets van 20-30km met constante bevoorrading.Edwin__ schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:02:
[...]
En daarnaast, het wordt zelfs in de aflevering ervoor nog gezegd door Tywin dat ze in de nacht vertrekken om zo niet gespot te worden door spionnen. Alleen was op dat moment niet duidelijk of het om de aanval ging op Rob Stark, of ter verdediging van Kings Landing.
Op dat moment was Tywin volgens mij in Harrenhal, en waarschijnlijk zijn ze via de kust gegaan om de strijdkrachten van Renly op te pikken. De afstand is dus ongeveer 1/6 van de afstand King's Landing naar Winterfell, wat dus ongeveer 400 kilometer is. Te paard is dit dus zeker wel met 4~5 dagen te doen.
"in de nacht" vertrekken zal dus weinig opbrengen zeker met de instant postduiven.
SPOILER ALERT 
Afgelopen dagen het grootste deel van de documentaire gezien en er zaten toch wel echt mooie dingen in. Een willekeurig, maar onvolledig lijstje:
- De master stuntman die de rol van NK kreeg.
- Dat kinderen van de crew in het eindshot mee liepen met de wildlings.
- De sneeuwman, oftewel een man die specifiek leiding had over al het sneeuw.
- Het invliegen van acteurs bij de council scene ook al doen ze niks. Puur ter afleiding.
- John die in tranen is als hij voor het eerst het script leest.
- Een groep figuranten die elk jaar weer opduiken (zoals bepaalde soldaten van de Starks).
- Beveiligers van de set in Ierland die doodleuk tegen omstanders zeggen "I know nothing...".
Afgelopen dagen het grootste deel van de documentaire gezien en er zaten toch wel echt mooie dingen in. Een willekeurig, maar onvolledig lijstje:
- Het invliegen van acteurs bij de council scene ook al doen ze niks. Puur ter afleiding.
- Een groep figuranten die elk jaar weer opduiken (zoals bepaalde soldaten van de Starks).
- Beveiligers van de set in Ierland die doodleuk tegen omstanders zeggen "I know nothing...".
Ik vond 't ook leuk om eens achter de schermen te kijken, sowieso ben ik wel van de behind the scenes altijdCurlyMo schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:01:
SPOILER ALERT
- Beveiligers van de set in Ierland die doodleuk tegen omstander zeggen "I know nothing...".

'Ga maar op wat stenen staan, dat zal indruk maken voor de cover'
Lekker gewerkt jongens

CurlyMo schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:01:
BBC News - Kit Harington: Game of Thrones star getting help for 'personal issues'Game of Thrones star Kit Harington has checked into a "wellness retreat" in the US, reportedly for stress.
The actor - who's known for playing Jon Snow - began getting treatment several weeks ago, according to Page Six.
[...]
In a recent interview Kit spoke of "a huge heave of emotion" after filming the final scenes of Game of Thrones, which he worked on for eight seasons.
https://www.bbc.co.uk/news/newsbeat-48442474
Ik heb hem net ook gezien. Ongelooflijk wat een werk er in gaat zitten.
Mooie scènes ook die jij aanhaalt.
Iedereen had overigens de kans gekregen om het script op voorhand te lezen. Klaarblijkelijk hebben een aantal dat niet gedaan
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
En ook mooi om weer te zien hoe goed die acteurs kunnen wisselen van uitstraling en emotie. Zoals wanneer Dany met Jorah in de arm aan het huilen is. Dany doet: dum-tie-dum-tie-dum, ACTION, huilt, CUT, dum-tie-dum-tie-dumMatis schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:07:
[...]
Ik heb hem net ook gezien. Ongelooflijk wat een werk er in gaat zitten.
Ja klopt, Sansa doet dat ook, wanneer Theon op de brandstapel gaat. Je ziet dat ze daarna nog even moet bijkomen op het moment dat de film geschoten is.CurlyMo schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:39:
En ook mooi om weer te zien hoe goed die acteurs kunnen wisselen van uitstraling en emotie. Zoals wanneer Dany met Jorah in de arm aan het huilen is. Dany doet: dum-tie-dum-tie-dum, ACTION, huilt, CUT, dum-tie-dum-tie-dum
Daarnaast denk ik ook dat er ook een echte emotionele lading hangt aan dit seizoen, zeker naarmate het einde (qua opnames althans) nadert. Je ziet toch dat er steeds meer spelers hun laatste scene hebben gespeeld.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Sansa blijft erin, dat heeft Dany in die andere scene niet.
weet iemand of GoT nu misschien ook beschikbaar komt op iTunes?
Deze arc ging wel ergs snel?Dr. Strangelove schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:17:
De arc's waren ten einde, seizoen 8 bracht het verhaal ten einde.

spoiler:

Met dank aan Dumb&DumberVerwijderd1 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:40:
[...]
[...]
BBC News - Kit Harington: Game of Thrones star getting help for 'personal issues'
https://www.bbc.co.uk/news/newsbeat-48442474
Wordt het overdosis of iets anders?
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ach, niet de eerste kindacteur waarbij het slecht gevallen is. Ik vermoed dat Kit er wel weer bovenop komt, maar het kan slecht eindigen. Denk aan het Home Alone jongetje.Mandrake466 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:44:
[...]
Met dank aan Dumb&Dumbervandaar misschien alleen de tekst 'yoer ma kween'.
Wordt het overdosis of iets anders?
Kindacteur?Verwijderd1 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:47:
[...]
Ach, niet de eerste kindacteur waarbij het slecht gevallen is. Ik vermoed dat Kit er wel weer bovenop komt, maar het kan slecht eindigen. Denk aan het Home Alone jongetje.
Kit is 32, dus hij is begonnen met GoT toen hij 22 was. Dat wil ik geen kindacteur meer noemen.
Ter vergelijk, Macauley Culkin was nog geen 10 jaar toen hij in Home Alone speelde, net als Gary Wayne Coleman, Jodie Sweetin (uit Full house) was 5 jaar, om over de Olsen Twins nog maar te zwijgen…
Dat zijn kindsterren, Kit was gewoon jongvolwassen en is zijn TV/film carriere dus op ongeveer een zelfde leeftijd begonnen als Chris Hemsworth en Michael Fassbender.
Daar is dus weinig bijzonders aan.
Ik kan me echter wel voorstellen dat als je bijna 10 jaar aan een serie hebt gewerkt, waarbij je toch wel heel veel van jezelf hebt gegeven en behoorlijk emotioneel betrokken bent (kom op, hij heeft zijn vrouw op de set ontmoet), dat je dan na de laatste scene in een gat valt. Als die laatste scene dan een van de laatste scenes van het seizoen is, komt dat nog even wat harder aan.
Ook denk ik dat Kit persoonlijk wat emotioneler en gevoeliger is dan enkele andere acteurs uit de serie. Ik geloof ook best dat er vriendschappen voor het leven zijn ontstaan door de serie (Maisie en Sophie zijn hier een mooi voorbeeld van, maar Kit en Rose natuurlijk net zo goed).
Het besef dat je deze vrienden ineens een stuk minder gaat zien, kan er ook best inhakken.
Die rechtsboven in je spoiler deed toch echt wat anders.Verwijderd1 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:17:
[...]
Deze arc ging wel ergs snel?
[Afbeelding]
spoiler:
Laatste seizoen: mwah.
De eerste drie afleveringen waren nog wel te doen, als je niet al te kritisch kijkt (en dat heb ik na seizoen 7 al opgegeven). Aflevering 2 was zelfs erg sterk. Maar daarna zakte het niveau van de scripts naar een bedenkelijk peil. De motivaties van personages strookt helemaal niet meer met hun karakters. Logica is kennelijk gesneuveld in de Battle for Winterfell (een mooi voorbeeld is het eerste plaatje in de quote, 100% raak). Dit seizoen (en ook seizoen 7) had gewoon 10 afleveringen moeten hebben, dan had bijvoorbeeld de 'turn' van Daenerys beter uitgewerkt kunnen worden. En HBO wilde het! Maar D&D moesten zo nodig haast maken, omdat ze aan hun (vet betaalde) Star Wars avontuur wilden beginnen.
Op zich heb ik niet zo'n groot probleem met waar de meeste hoofdfiguren eindigen (Arya though...), maar hun weg daar naartoe was gewoon te kort, waardoor het niet overtuigend is dat ze op dat eindpunt komen. Als de boeken ooit uitkomen (als...) dan verwacht ik dat GRRM hier beter uitkomt. Maar ik denk dat het ook de reden is waarom het zo lang duurt.
De documentaire The Last Watch vond ik geweldig om te zien. Je vraagt je soms af waar al dat budget in gaat zitten, maar als je dit ziet is dat meteen duidelijk. By the way, ik wil ook Master of Snow worden
Als je doelt op de scene dat Danny huilt om Jorah, zag je dat ze naderhand er ook moeilijk mee had en ftjes tijd nodig had om te herstellen.CurlyMo schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:37:
Sansa blijft erin, dat heeft Dany in die andere scene niet.
Ik vind het een toffe docu, en ik vraag me dan toch af hoe makkelijk/moeilijk het is om een extra/figurant te mogen spelen.
Ik vond de documentaire leuk omdat hij niet echt over de hoofdrolspelers ging maar meer om het hele gebeuren er omheen. Ik zou nog wel graag een documentaire zien over het hele technische verhaal wat er bij komt kijken. Zoals de CGI etc. Maar misschien komt dat nog wel.
Zoiets als dit dus.
Zoiets als dit dus.
[ Voor 22% gewijzigd door sjaool op 31-05-2019 15:24 ]
De nieuwe fanfic zet het wat meer in perspectiefk995 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:01:
Jon is zowat de enige die overschiet, die moet zijn geliefde vermoorden en dat is "happy " ending?

Dus, het is een beetje als de middelbare school afronden (als in mensen minder zien). Maar ook weer niet omdat hij superveel geld verdiend heeft (en middelbare scholieren nietwalteij schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:52:
Ik kan me echter wel voorstellen dat als je bijna 10 jaar aan een serie hebt gewerkt, waarbij je toch wel heel veel van jezelf hebt gegeven en behoorlijk emotioneel betrokken bent (kom op, hij heeft zijn vrouw op de set ontmoet), dat je dan na de laatste scene in een gat valt. Als die laatste scene dan een van de laatste scenes van het seizoen is, komt dat nog even wat harder aan.
Ook denk ik dat Kit persoonlijk wat emotioneler en gevoeliger is dan enkele andere acteurs uit de serie. Ik geloof ook best dat er vriendschappen voor het leven zijn ontstaan door de serie (Maisie en Sophie zijn hier een mooi voorbeeld van, maar Kit en Rose natuurlijk net zo goed).
Het besef dat je deze vrienden ineens een stuk minder gaat zien, kan er ook best inhakken.
Als je een betere drama dan seizoen 8 wilt bekijken, dan moet je op reddit de freefolk vs gameofthrones charity/modwar kijken, wauw.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Steeds dezelfde onzin hoor.Verwijderd1 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:30:
[...]
De nieuwe fanfic zet het wat meer in perspectief
Neen een continent in puin / miljoenen doden het grootste deel van de personages dood is niet een "happy end"
Inderdaad elke keer als ik denk dat reddit niet lager kan gaan in iets wat gewoon een sub over een tv show is gebeurt zoiets. Mensen zijn achterlijk.WhatsappHack schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:07:
Als je een betere drama dan seizoen 8 wilt bekijken, dan moet je op reddit de freefolk vs gameofthrones charity/modwar kijken, wauw.
[ Voor 39% gewijzigd door k995 op 01-06-2019 13:19 ]
De karakters zijn niet geïnteresseerd in het continent. Ze zijn geïnteresseerd in hun eigen macht en welvaart. Dat is voor de meeste karakters waarom ze doen wat ze doen.k995 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:17:
[...]
Steeds dezelfde onzin hoor.
Neen een continent in puin / miljoenen doden het grootste deel van de personages dood is niet een "happy end"
Sansa heeft letterlijk haar cake (niet hoeven buigen voor de echte koning, lekker onafhankelijk) en eat it too (haar broertje als baas van de rest). Best Noxit (Northern Exit) ever, hoor je haar nog roepen met in het achterhoofd de 'best season ever' meme van Dany. Het is nu een soort Zwitserland maar dan met een veto (over alles 6KD) waarbij zij de president leveren.
Het is alsof je enkel de laatste aflevering zag :Verwijderd1 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:29:
[...]
De karakters zijn niet geïnteresseerd in het continent. Ze zijn geïnteresseerd in hun eigen macht en welvaart. Dat is voor de meeste karakters waarom ze doen wat ze doen.
Sansa heeft letterlijk haar cake (niet hoeven buigen voor de echte koning, lekker onafhankelijk) en eat it too (haar broertje als baas van de rest). Best Noxit (Northern Exit) ever, hoor je haar nog roepen met in het achterhoofd de 'best season ever' meme van Dany. Het is nu een soort Zwitserland maar dan met een veto (over alles 6KD) waarbij zij de president leveren.
Grootste deel van de karakters is gewoonweg dood
Arya: familie uitgemoord mishandeld en gebroken en is een bloeddorstige moordenaar geworden die bijna wegvlucht
Sansa familie uitgemoord mishandeld en verkracht koningin van een koninkrijk in puin
Tyrion familie uitgemoord (zelf mee aan geholpen) heeft alles verloren waar hij ooit in geloofde, mag het vuile werk opknappen van een koninkrijk in puin
Bronn: yep
Jon: familie/geliefde uitgemoord verbannen naar koude noorden
...
Maar ach ja als je er echt een happy ending van wil maken kan je dat wel van alles zeker?
Het blijft een spelletje en de winnaars zijn de karakters die we steeds als good guys gezien hebben (met name de Starks dus). De enige uitzondering is Dany, die werd ook steeds als good guy gepresenteerd maar met een wat kwade ondertoon. Verder zijn ook alle bad guys wel dood (Frey, de familie van Tyrion, de NK, en zo nog tal van bad guys die ik alweer vergeten ben)k995 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:18:
[...]
Het is alsof je enkel de laatste aflevering zag :
Grootste deel van de karakters is gewoonweg dood
Arya: familie uitgemoord mishandeld en gebroken en is een bloeddorstige moordenaar geworden die bijna wegvlucht
Sansa familie uitgemoord mishandeld en verkracht koningin van een koninkrijk in puin
Tyrion familie uitgemoord (zelf mee aan geholpen) heeft alles verloren waar hij ooit in geloofde, mag het vuile werk opknappen van een koninkrijk in puin
Bronn: yep
Jon: familie/geliefde uitgemoord verbannen naar koude noorden
...
Maar ach ja als je er echt een happy ending van wil maken kan je dat wel van alles zeker?
Uiteindelijk, als je nagaat wie de winnaars zijn en wie de verliezers zijn dan is het toch een redelijk sprookjesachtig einde. De Wildlings hebben wel wat ontwikkeling doorgemaakt (puur als je kijkt naar presentatie), die werden eerst (voor Jon naar het Noorden ging) steeds genoemd (door degene zuid van de muur) als superevil. Toen ging Jon er naartoe en viel het allemaal wel mee. Wat dat betreft is die ontwikkeling al een stuk ouder.
Het eindigt tenslotte met een 'en ze leven nog lang en gelukkig'. Op de langdradigheid na kan het zo de Efteling in.
Een reactie op alle opmerkingen eerder over de emotionele betrokkenheid van alle acteurs en medewerkers die 10 jaar lang hebben gewerkt.
Als je dat zo leest, de documentaire ziet, alle kritiek op Internet en dan realiseert dat het wel erg zwaar valt voor veel acteurs. Ik denk dat D&D toch eens op een bepaald moment moeten realiseren dat ze niet alleen de kijkers in de steek hebben gelaten door alles af te raffelen, maar nog veel meer alle acteurs en medewerkers in de steek hebben gelaten. Het lijkt me zeer pijnlijk om 10 jaar lang te werken aan je karakter en dan worden de laatste 2 seizoenen zo slecht gedaan.
Ik vind het alleen teleurstellend, maar heb medelijden met de acteurs. En ja, ik weet dat ze er goed voor betaald zijn, maar ik denk dat geld je liefde voor een rol weinig compenseert.
Als je dat zo leest, de documentaire ziet, alle kritiek op Internet en dan realiseert dat het wel erg zwaar valt voor veel acteurs. Ik denk dat D&D toch eens op een bepaald moment moeten realiseren dat ze niet alleen de kijkers in de steek hebben gelaten door alles af te raffelen, maar nog veel meer alle acteurs en medewerkers in de steek hebben gelaten. Het lijkt me zeer pijnlijk om 10 jaar lang te werken aan je karakter en dan worden de laatste 2 seizoenen zo slecht gedaan.
Ik vind het alleen teleurstellend, maar heb medelijden met de acteurs. En ja, ik weet dat ze er goed voor betaald zijn, maar ik denk dat geld je liefde voor een rol weinig compenseert.
@honey Vergeet niet dat D&D door George R.R. Martin zijn opgezadeld met verschrikkelijk veel verhaallijnen waardoor ze uiteindelijk losse eindjes hebben gekregen. Al met al is het nog knap dat ze er een goed einde aan hebben weten te breien. Naar mijn mening ligt de schuld (als je dat verwijt al mag maken) net zo goed bij George R.R. Martin als bij D&D. Als HBO dit zag aankomen hadden ze beide heren ook na seizoen 6 aan de kant kunnen zetten als showrunners en andere mensen kunnen aanstellen. Als ze daar de durf voor hadden gehad dan had de serie praktisch oneindig door kunnen gaan.
Maar goed mijn mening is dus dat de mensen de schuld bij D&D leggen terwijl die net zo goed bij de heer Martin ligt.
Maar goed mijn mening is dus dat de mensen de schuld bij D&D leggen terwijl die net zo goed bij de heer Martin ligt.
Hoezo dat? De boeken zijn veel uitgebreider dan de serie. Veel van de boeken komt niet eens voor in de serie. D&D hebben zelf het verloop van de serie bepaalt. Ze wisten op een moment dat ze zelf de serie moesten gaan afmaken en kozen er uiteindelijk voor om het af te raffelen. Waarschijnlijk omdat ze er genoeg van hadden. Dat ligt niet aan George, maar aan D&D. Ze hebben zichzelf in de nesten gewerkt.sjaool schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:08:
@honey Vergeet niet dat D&D door George R.R. Martin zijn opgezadeld met verschrikkelijk veel verhaallijnen waardoor ze uiteindelijk losse eindjes hebben gekregen. Al met al is het nog knap dat ze er een goed einde aan hebben weten te breien.
"gezien"Verwijderd1 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:32:
[...]
Het blijft een spelletje en de winnaars zijn de karakters die we steeds als good guys gezien hebben (met name de Starks dus).
Arya is een moordenaar, sansa speelt politieke spelletjes en jon verstopt zich liever dan verantwoordelijkheid te nemen.
Er zijn gewoon zoveel karakters dat je makkelijk kan cherry picken .
Bronn is nog een huurmoordenaar die gewoonweg beloont word, tyrion vermoorde zijn vader en hielp mee aan het binnenvallen van een continent en massamoord op KL
...
Sorry dit is geen disney verhaaltje noch einde, enkel door heel selectief en zowat de hele serie te negeren kan je dat zeggen.
Het einde is grotendeels dat van Martin ze konden niet teveel afwijken van de boeken . Dat is de laatste tijd al veel bevestigd.segil schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:25:
[...]
Hoezo dat? De boeken zijn veel uitgebreider dan de serie. Veel van de boeken komt niet eens voor in de serie. D&D hebben zelf het verloop van de serie bepaalt. Ze wisten op een moment dat ze zelf de serie moesten gaan afmaken en kozen er uiteindelijk voor om het af te raffelen. Waarschijnlijk omdat ze er genoeg van hadden. Dat ligt niet aan George, maar aan D&D. Ze hebben zichzelf in de nesten gewerkt.
Tenzij martin zelf radicaal van gedachte veranderd is dit grosso modo het einde van de boeken.
[ Voor 33% gewijzigd door k995 op 02-06-2019 18:31 ]
Nee, ik heb het over de manier hoe de karakters gebracht worden. Net zoals je bijvoorbeeld Hank Voight in Chicago PD als goodguy gepresenteerd krijgt terwijl hij in realiteit alle regels aan z'n laars lapt en verdachten mishandelt en soms ombrengt.k995 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:30:
[...]
"gezien"
Arya is een moordenaar, sansa speelt politieke spelletjes en jon verstopt zich liever dan verantwoordelijkheid te nemen.
Er zijn gewoon zoveel karakters dat je makkelijk kan cherry picken .
Bronn is nog een huurmoordenaar die gewoonweg beloont word, tyrion vermoorde zijn vader en hielp mee aan het binnenvallen van een continent en massamoord op KL
...
Sorry dit is geen disney verhaaltje noch einde, enkel door heel selectief en zowat de hele serie te negeren kan je dat zeggen.
Hetzelfde zie je hier, al die karakters worden sympathiek gepresenteerd. Ja ze doen nare dingen, maar die zijn allemaal goed te praten in het verhaal. Dat zou je voor de bad guys ook kunnen doen (door meer achtergrond te laten zien, een band met het karakter op te bouwen), maar dat is expres niet gedaan (en is gewoon een trope, die je ook in Disney en sprookjes ziet). Het is dus een klassiek good guys - bad guys verhaal op een paar uitzonderingen / border line gevallen na (bijvoorbeeld Dany).
Een van de weinige transities zijn de wildlings, eerst outcasts die heel negatief neergezet werden, al was het wel alleen hearsay van andere karakters. Later toen ze zelf in beeld kwamen bleken ze vrij sympathiek en gingen ze over in de goodguys (puur omdat we meer tijd met ze doorbrengen en daardoor meer van hut brutaliteiten leren begrijpen).
Het gaat niet om het einde, maar de weg ernaartoe. Die had veel beter gekund. Er zijn te veel vragen blijven liggen, zoals wtf is de rol van Bran? Waarschijnlijk wordt dat in de boeken wel verteld, als ze er ooit komen.k995 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:30:
[...]
Het einde is grotendeels dat van Martin ze konden niet teveel afwijken van de boeken . Dat is de laatste tijd al veel bevestigd.
Tenzij martin zelf radicaal van gedachte veranderd is dit grosso modo het einde van de boeken.
Toch speelt het mee in de beleving denk ik.
Ik ben inmiddels einde seizoen 3. Wat me dus al eerder opviel is dat er in het begin veel meer naakt en 'gore' te zien is.
Op een gegeven moment is dat een stuk minder geworden. Het was heel lang veel rauwer dan de laatste paar seizoenen.
Is daar een reden voor? meer bekendheid aan de serie waardoor het eerder uit werd gezonden op HBO of zo?
Ik bedoel, kijk eens naar de dood van Talisa tijdens de Red Wedding en Dany op het einde.
Veel minder expliciet. Ondanks de beelden van de verbrande mensen in KL door de aanval van Dany.
Ik denk persoonlijk dat dat ook meespeelt in de beleving. Het komt 'echter' over.
Overigens...Mocht je de serie in de loop der jaren maar 1x hebben gezien, dan kan ik echt aanraden om hem nog een keer te kijken in zijn geheel. Bevalt mij prima en ik leg nu ook verbanden. Maar verbaas me ook over vreemde zaken overigens hoor. kwaliteit van laatste seizoen is echt niet zo slecht.
Ik ben inmiddels einde seizoen 3. Wat me dus al eerder opviel is dat er in het begin veel meer naakt en 'gore' te zien is.
Op een gegeven moment is dat een stuk minder geworden. Het was heel lang veel rauwer dan de laatste paar seizoenen.
Is daar een reden voor? meer bekendheid aan de serie waardoor het eerder uit werd gezonden op HBO of zo?
Ik bedoel, kijk eens naar de dood van Talisa tijdens de Red Wedding en Dany op het einde.
Veel minder expliciet. Ondanks de beelden van de verbrande mensen in KL door de aanval van Dany.
Ik denk persoonlijk dat dat ook meespeelt in de beleving. Het komt 'echter' over.
Overigens...Mocht je de serie in de loop der jaren maar 1x hebben gezien, dan kan ik echt aanraden om hem nog een keer te kijken in zijn geheel. Bevalt mij prima en ik leg nu ook verbanden. Maar verbaas me ook over vreemde zaken overigens hoor. kwaliteit van laatste seizoen is echt niet zo slecht.
Dat is een verhaallijn en geen character arc maar het legt wel de vinger op de zere plek van seizoen 8 denk ik.
In een goed verhaal lopen de twee synchroon. Je hebt een storyline die je als kijker van A naar B brengt en dat verhaal wordt gedreven door karakters die zich ontwikkelen en veranderen. Het probleem van GoT vond ik dat de character arcs na ongeveer seizoen 6 op hun einde begonnen te lopen. Je zag bij velen geen ontwikkeling meer en dan wordt het gewoon minder interessant en wil je eigenlijk alleen nog maar zien hoe het afloopt, de karakters zelf lijken 'op rails' te lopen en worden voorspelbaar.
Verwijderd
Hoe bedoel je wat is de rol van bran ?honey schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:42:
[...]
Het gaat niet om het einde, maar de weg ernaartoe. Die had veel beter gekund. Er zijn te veel vragen blijven liggen, zoals wtf is de rol van Bran? Waarschijnlijk wordt dat in de boeken wel verteld, als ze er ooit komen.
Hij is een greenseer, iemand die de zeldzame vaardigheid heeft om de toekomst en het verleden te zien. Net zoals sommige mensen kunnen "wargen" en daarmee dieren kunnen besturen.
Verder is er geen rol of doel.
Laatste aflevering 2 weken geleden gekeken op de schommelende veerboot naar Corsica. 
"You can't have your cake and eat it." is voor mij het thema van de laatste seizoenen. Het verhaal en de consistentie gingen ten kostte van mooie beelden en scenes.
Tyrion die redelijk makkelijk Jaime en Cercei terug vindt, terwijl ze de aflevering daarvoor compleet bedolven werden.
Scorpions die van redelijk naar oppermachtig naar nutteloos gaan.
Mijn vriendin en ik 'voelden' het moment niet echt waarop Jon Dany neerstak. Ik denk dat het komt omdat de transitie van "she's ma queen" naar moord zo snel was en omdat Dany zo extreem over de scheef ging dat je moeilijk medelijden kon hebben. Als de emoties meer/langer waren getoond en Dany dubieuze collateral damage i.p.v. massamoord had gepleegd had het denk ik beter gewerkt.
Nu was het moment onvermijdelijk.
De reactie van Drogon vond ik wel mooi.
De reactie, of eerder het gebrek aan, van de Unsullied maar vooral de Dothraki vond ik ongeloofwaardig.
Tyrion die eerst z'n smoel moest houden maar vervolgens uitgebreid mocht speechen. Men luistert ook nog 's naar hem, terwijl hij:
1. Dany steunde
2. Dany verraadde door Jaime en Cercei te helpen
3. Lannister is
4. De Lannisters verraadde
5. De laatste seizoenen bijna constant heeft lopen prutsen
Iedereen heeft dus potentieel een aardige reden om hem te haten.
Dat men hem vervolgens accepteert als hand terwijl hij van buitenaf betrouwbaar noch slim over komt?
Bran is voor de buitenwacht maar een geestelijk en lichamelijk gehandicapt kasplantje. Dat hij zich niet kan voortplanten (o.b.v. Sansa d'r woorden?) spreekt nog het meest in zijn voordeel?
Vervolgens verklaart Sansa zich onafhankelijk, wat de rest prima vind, van sommige kan ik het begrijpen, maar het voorheen zo opstandige Dorne? En de Iron Islands? Yara sprak nota bene vlak daarvoor nog steun uit voor Dany?
De Dothraki hebben plots geen doel meer, wat houdt hen tegen om lekker los te gaan in the seven kingdoms? Of zijn het er ineens toch niet zoveel meer?
Bronn die de vraag "If I'd ask you to kill a baby, would u do it, without question?" beantwoordde met "Not without question, I'd ask how much" als master of coin?
Het lijkt er sterk op dat Bronn en Euron goed vielen bij een groot deel van de kijkers, hun aandeel was zo groot dat zelfs Bronn irritant werd.
@Dr. Strangelove
Character arc stond in dienst van het verhaal, of beter gezegd, de scenes. Men deed wat nodig was om in bepaalde situaties te komen. Die scenes waren vervolgens heel vermakelijk en schitterend in beeld gebracht.
"You can't have your cake and eat it." is voor mij het thema van de laatste seizoenen. Het verhaal en de consistentie gingen ten kostte van mooie beelden en scenes.
Tyrion die redelijk makkelijk Jaime en Cercei terug vindt, terwijl ze de aflevering daarvoor compleet bedolven werden.
Scorpions die van redelijk naar oppermachtig naar nutteloos gaan.
Mijn vriendin en ik 'voelden' het moment niet echt waarop Jon Dany neerstak. Ik denk dat het komt omdat de transitie van "she's ma queen" naar moord zo snel was en omdat Dany zo extreem over de scheef ging dat je moeilijk medelijden kon hebben. Als de emoties meer/langer waren getoond en Dany dubieuze collateral damage i.p.v. massamoord had gepleegd had het denk ik beter gewerkt.
Nu was het moment onvermijdelijk.
De reactie van Drogon vond ik wel mooi.
De reactie, of eerder het gebrek aan, van de Unsullied maar vooral de Dothraki vond ik ongeloofwaardig.
Tyrion die eerst z'n smoel moest houden maar vervolgens uitgebreid mocht speechen. Men luistert ook nog 's naar hem, terwijl hij:
1. Dany steunde
2. Dany verraadde door Jaime en Cercei te helpen
3. Lannister is
4. De Lannisters verraadde
5. De laatste seizoenen bijna constant heeft lopen prutsen
Iedereen heeft dus potentieel een aardige reden om hem te haten.
Dat men hem vervolgens accepteert als hand terwijl hij van buitenaf betrouwbaar noch slim over komt?
Bran is voor de buitenwacht maar een geestelijk en lichamelijk gehandicapt kasplantje. Dat hij zich niet kan voortplanten (o.b.v. Sansa d'r woorden?) spreekt nog het meest in zijn voordeel?
Vervolgens verklaart Sansa zich onafhankelijk, wat de rest prima vind, van sommige kan ik het begrijpen, maar het voorheen zo opstandige Dorne? En de Iron Islands? Yara sprak nota bene vlak daarvoor nog steun uit voor Dany?
De Dothraki hebben plots geen doel meer, wat houdt hen tegen om lekker los te gaan in the seven kingdoms? Of zijn het er ineens toch niet zoveel meer?
Bronn die de vraag "If I'd ask you to kill a baby, would u do it, without question?" beantwoordde met "Not without question, I'd ask how much" als master of coin?

Het lijkt er sterk op dat Bronn en Euron goed vielen bij een groot deel van de kijkers, hun aandeel was zo groot dat zelfs Bronn irritant werd.
@Dr. Strangelove
Character arc stond in dienst van het verhaal, of beter gezegd, de scenes. Men deed wat nodig was om in bepaalde situaties te komen. Die scenes waren vervolgens heel vermakelijk en schitterend in beeld gebracht.
Een character arc is wat mij betreft bittere noodzaak om een serie interessant te maken. Als je character geen arc heeft, geen ontwikkeling, dan wordt het een 'flat character' waarvan je na de eerste aflevering weet hoe hij of zij reageert in alle omstandigheden.
Het mooie van GoT is dat de meeste characters veel ontwikkeling vertoonden maar na het einde toe was het gewoon een beetje op. Niet vreemd, en daarom ook gewoon goed dat er na 8 seizoenen een einde aan gebreid is.
Het mooie van GoT is dat de meeste characters veel ontwikkeling vertoonden maar na het einde toe was het gewoon een beetje op. Niet vreemd, en daarom ook gewoon goed dat er na 8 seizoenen een einde aan gebreid is.
Dat is dus juist het punt, dat hij die krachten heeft terwijl er niets mee wordt gedaan. In andere woorden; de hele character arc van Bran voegt niets toe aan het verhaal. In eerdere seizoen werd hij weergeven als 1 van de krachtigste characters uit de serie, hij kon namelijk zelfs in mensen wargen, het verleden veranderen en in de toekomst kijken. En wat doet die; met een paar raven vliegen.Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:24:
[...]
Hoe bedoel je wat is de rol van bran ?
Hij is een greenseer, iemand die de zeldzame vaardigheid heeft om de toekomst en het verleden te zien. Net zoals sommige mensen kunnen "wargen" en daarmee dieren kunnen besturen.
Verder is er geen rol of doel.

Ik vond het juist zelf een leuke character arc vanwege alle mystiek die erbij te kijken kwam, maar ben zwaar teleurgesteld over de afronding hiervan.
[ Voor 7% gewijzigd door PWSteal op 03-06-2019 18:54 ]
Niet helemaal. Hij kon alleen in Hodor wargen, en dat komt door een timeloop (hele vervelende dingen vind ik dat in verhalen).Edwin__ schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:53:
[...]
In eerdere seizoen werd hij weergeven als 1 van de krachtigste characters uit de serie, hij kon namelijk zelfs in mensen wargen, het verleden veranderen en in de toekomst kijken. En wat doet die; met een paar raven vliegen.
Hij kon het verleden niet veranderen, alleen inzien, Bloodraven geeft duidelijk aan dat het verleden is geweest en dit niet veranderd kan worden. Dit wordt ook min of meer bevestigd door de timeloop met Hodor.
Ook in de toekomst kijken is helemaal niet zeker. De three-eyed-raven is het geheugen van Westeros, ik heb ook nergens gezien (of gelezen) dat Bran net als Jojen green dreams (voorspellende dromen) heeft.
Je kent Bran nu krachten toe die helemaal nergens bewezen zijn. Die krachten worden nergens getoond of beschreven…….
Bran heeft in de boeken sowieso 'green dreams', en in de serie heeft hij ook visioenen over verleden en toekomst. De verwoeste Red Keep, de schaduw van een draak over King's Landing etc.
Daarnaast lijkt hij toch de toekomst te kennen. Als hij tot koning wordt gekozen zegt hij, "Why do you think I came here?" En zo waren er nog wel meer momenten dat hij blijk gaf te weten wat er zou gebeuren. Wat natuurlijk nogal dubieus is, qua gedrag. Je weet dat King's Landing verwoest gaat worden, met heel veel onschuldige slachtoffers tot gevolg, en je doet niets?
Overigens kan hij al eerder in de serie in real time (dus geen time loops oid) in Hodor 'wargen', nl, als ze zich verschuilen in een toren ergens tussen Winterfell en The Wall, en Hodor in paniek raakt van het onweer (en zo hun schuilplaats dreigt te verraden).
Daarnaast lijkt hij toch de toekomst te kennen. Als hij tot koning wordt gekozen zegt hij, "Why do you think I came here?" En zo waren er nog wel meer momenten dat hij blijk gaf te weten wat er zou gebeuren. Wat natuurlijk nogal dubieus is, qua gedrag. Je weet dat King's Landing verwoest gaat worden, met heel veel onschuldige slachtoffers tot gevolg, en je doet niets?
Overigens kan hij al eerder in de serie in real time (dus geen time loops oid) in Hodor 'wargen', nl, als ze zich verschuilen in een toren ergens tussen Winterfell en The Wall, en Hodor in paniek raakt van het onweer (en zo hun schuilplaats dreigt te verraden).
Hij wargde toch ook in z'n direwolf, zo liep hij toch in een val bij Craster's keep? Of heb ik dat verkeerd onthouden?walteij schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:18:
[...]
Niet helemaal. Hij kon alleen in Hodor wargen, en dat komt door een timeloop (hele vervelende dingen vind ik dat in verhalen).
Hij kon het verleden niet veranderen, alleen inzien, Bloodraven geeft duidelijk aan dat het verleden is geweest en dit niet veranderd kan worden. Dit wordt ook min of meer bevestigd door de timeloop met Hodor.
Ook in de toekomst kijken is helemaal niet zeker. De three-eyed-raven is het geheugen van Westeros, ik heb ook nergens gezien (of gelezen) dat Bran net als Jojen green dreams (voorspellende dromen) heeft.
Je kent Bran nu krachten toe die helemaal nergens bewezen zijn. Die krachten worden nergens getoond of beschreven…….
Ik kan me niet herinneren dat Bran de verwoeste Red Keep in zijn dromen heeft gezien. De draak over kingslanding kan ook in het verleden zijn geweest. 250 jaar geleden vlogen er voldoende draken rond in Westeros... Zo zijn er meerdere scenes die zowel in de toekomst als in het verleden plaats hebben kunnen vinden.autje schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:15:
Bran heeft in de boeken sowieso 'green dreams', en in de serie heeft hij ook visioenen over verleden en toekomst. De verwoeste Red Keep, de schaduw van een draak over King's Landing etc.
De meest vreemde situatie van allemaal dit. Als Bran wist dat dit zou gebeuren, had hij iets moeten ondernemen om het te stoppen. Er zouden wel andere manieren zijn geweest om Cersei van de troon te stoten en Daenerys haar waanzin naar boven te halen, zonder dat daarbij het overgrote dele van de inwoners van Kingslanding geroosterd werden.Daarnaast lijkt hij toch de toekomst te kennen. Als hij tot koning wordt gekozen zegt hij, "Why do you think I came here?" En zo waren er nog wel meer momenten dat hij blijk gaf te weten wat er zou gebeuren. Wat natuurlijk nogal dubieus is, qua gedrag. Je weet dat King's Landing verwoest gaat worden, met heel veel onschuldige slachtoffers tot gevolg, en je doet niets?
Dat is juist de timeloop. Omdat hij in de toekomst hem wargt, terwijl hij in het verleden naar hem kijkt, blijft een deel van Bran in Hodor in het verleden,w aardoor hij hem in het heden kan wargen.Overigens kan hij al eerder in de serie in real time (dus geen time loops oid) in Hodor 'wargen', nl, als ze zich verschuilen in een toren ergens tussen Winterfell en The Wall, en Hodor in paniek raakt van het onweer (en zo hun schuilplaats dreigt te verraden).
Zoals ik al schreef, vervelende constructies die timeloops.
Een wolf is geen mens….. Wargen is een magische eigenschap die meerdere mensen in Westeros hebben (vooral ten noorden van de Wall).Robertdj schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:21:
[...]
Hij wargde toch ook in z'n direwolf, zo liep hij toch in een val bij Craster's keep? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
In de boeken hebben Jon, Arya en mogelijk Robb en Rickon ook deze kracht.
[ Voor 10% gewijzigd door walteij op 04-06-2019 13:24 ]
Sowieso vind ik het altijd dom als ieder karakter "nut" moet hebben. Die hele discussies over wat was het nut van XXX binnen het verhaal. Er was misschien geen nut? het was gewoon opvulling. Het is nou eenmaal zo gebeurd. Net zoals heel veel dingen in het dagelijks leven geen nut hebben. Er hoeft toch geen super strak verhaal verteld te worden waar alleen belangrijke personen in voorkomen die alleen maar nuttige dingen doen.
Inderdaad, met dat budget waren er geen andere showrunners beschikbaar.Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:43:
[...]
Zonder D&D had je helemaal geen serie gehad dus laat dit soort domme comments maar achterwege
Het is soms wel jammer als je naar iets opbouwt maar het vervolgens totaal links laat liggen. Ned Stark en z'n koning hadden ook om kunnen komen door een boom die op hun tent valt op weg naar KL. Kan, maar dan wordt het verhaal niet heel boeiend.Mirved schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:29:
Sowieso vind ik het altijd dom als ieder karakter "nut" moet hebben. Die hele discussies over wat was het nut van XXX binnen het verhaal. Er was misschien geen nut? het was gewoon opvulling. Het is nou eenmaal zo gebeurd. Net zoals heel veel dingen in het dagelijks leven geen nut hebben. Er hoeft toch geen super strak verhaal verteld te worden waar alleen belangrijke personen in voorkomen die alleen maar nuttige dingen doen.
In dit geval zijn er misschien zoveel verhaallijnen verzonnen dat ze het op het einde niet meer allemaal bij elkaar konden brengen.
Hier wat meer quotes van D&D over hoe ze het aangepakt hebben.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd1 op 04-06-2019 15:55 ]
Excuus, had niet gezien waarop je reageerde.walteij schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:23:
Een wolf is geen mens….. Wargen is een magische eigenschap die meerdere mensen in Westeros hebben (vooral ten noorden van de Wall).
In de boeken hebben Jon, Arya en mogelijk Robb en Rickon ook deze kracht.
Blijft staan dat Bran zijn warg krachten later alleen gebruikte om met raven (beperkt) te spioneren en mogelijk de NK te lokken.
Als hij alleen al in het witte paard gewargd was om Arya te redden, een kleine hint die kant op was genoeg geweest.
Verwijderd
ze hebben op eigen innitiatief dit voor elkaar gekregen, en GRRM heeft expliciet D&D toestemming gegeven en niet HBO en dat die maar wat showrunners moesten regelen.Verwijderd1 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:46:
[...]
Inderdaad, met dat budget waren er geen andere showrunners beschikbaar.
Hij was wel betrokken bij het begin, de eerste vier seizoenen. In 2014 zei hij nog dat hij een boek wilde publiceren, Winds of Winter, zodat de showrunners dat zouden kunnen volgen, maar dat boek is nu nog niet uit.Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:19:
[...]
ze hebben op eigen innitiatief dit voor elkaar gekregen, en GRRM heeft expliciet D&D toestemming gegeven en niet HBO en dat die maar wat showrunners moesten regelen.
De quote uit vanityfair:
Waar Martin hier toegeeft de showrunners nog niet op de hoogte te hebben gesteld van alle details, alleen de grote lijnen, wisten D&D destijds het einde al. Zie dit interview met EW (volgens mij achter een geoblock). Wordt andere hier gequoot:Did you tell them where you’re headed with the story?
They know certain things. I’ve told them certain things. So they have some knowledge, but the devil is in the details. I can give them the broad strokes of what I intend to write, but the details aren’t there yet. I’m hopeful that I can not let them catch up with me. The season that’s about to debut covers the second half of the third book. The third book [A Storm of Swords] was so long that it had to be split into two. But there are two more books beyond that, A Feast for Crowsand A Dance With Dragons. A Dance With Dragons is itself a book that’s as big as A Storm of Swords. So there’s potentially three more seasons there, between Feast and Dance, if they split into two the way they did [with Storms]. Now, Feast and Dance take place simultaneously. So you can’t do Feast and then Dance the way I did. You can combine them and do it chronologically. And it’s my hope that they’ll do it that way and then, long before they catch up with me, I’ll have published The Winds of Winter, which’ll give me another couple years. It might be tight on the last book, A Dream of Spring, as they juggernaut forward.
https://www.vanityfair.co...rtin-interview?verso=true
Ergens ook wel begrijpelijk dat het wat afgeraffeld werd en D&D er een einde aan wilden breien, ze wilden hun droom navolgen, quote van de president van HBO in interview met TV line:“We’ve known the major beats for at least five years,” Weiss tells Entertainment Weekly‘s James Hibberd.
En HBO wil ze natuurlijk te vriend houden, ze (HBO) willen die twee niet kwijt, uit hetzelfde interview (emphasis mine):The series’ gameplan is “really up to [Benioff and Weiss],” he added Friday. “It’s hard to say to someone, ‘You can’t go do Star Wars. They love it. It’s a childhood dream. They’ll go do that, remember why they love television and come back.” —With reporting by Michael Ausiello
Maar goed, wie weet komt er nog wel een nieuwe verfilming tegen de tijd dat die andere boeken er allemaal zijn, als ze al uitkomen. Een beetje als Fargo.“Dan and David are finishing up the final season [of Game of Thrones] and then they are going to go into the Star Wars universe,” Bloys told TVLine Friday. “When they come out of that, I assume they will come back to us.”
Niet op de man spelen.
[ Voor 88% gewijzigd door defiant op 05-06-2019 00:40 ]
Stay hungry, stay foolish!
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Het heeft lang geduurd maar Alt Shift X heeft een half uur lange video over de finale:
YouTube: Game of Thrones S8E06 Finale Explained
YouTube: Game of Thrones S8E06 Finale Explained
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Voor de liefhebbers heb ik even alle afleveringscores (volgens IMDB) vergeleken met elkaar:

Hier wordt weer pijnlijk duidelijk dat de meeste mensen dit seizoen slecht vonden, of in ieder geval veel minder goed dan voorgaande seizoenen. Sterker nog, de beste aflevering van S08 (aflevering 2) scoort met een 7,9 slechter dan de minst beoordeelde aflevering uit alle voorgaande seizoenen (S05 aflevering 6, 8,1). Ook op rottentomatoes scoort het seizoen veel minder dan vorige seizoenen.
De rechterkolom heb ik gesorteerd van goed naar minder goed. Daaruit valt op te merken dat seizoen 4 het best beoordeelde seizoen was, gevolgd door seizoen 7.

Hier wordt weer pijnlijk duidelijk dat de meeste mensen dit seizoen slecht vonden, of in ieder geval veel minder goed dan voorgaande seizoenen. Sterker nog, de beste aflevering van S08 (aflevering 2) scoort met een 7,9 slechter dan de minst beoordeelde aflevering uit alle voorgaande seizoenen (S05 aflevering 6, 8,1). Ook op rottentomatoes scoort het seizoen veel minder dan vorige seizoenen.
De rechterkolom heb ik gesorteerd van goed naar minder goed. Daaruit valt op te merken dat seizoen 4 het best beoordeelde seizoen was, gevolgd door seizoen 7.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik durf bijna te zeggen dat die scores van seizoen 8 zijn ingegeven door de negatieve berichtgeving en stemmingmakerij op social media. Dus echt heel objectief vind ik de imdb-cijfers nu ook weer niet.miicker schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:20:
Voor de liefhebbers heb ik even alle afleveringscores (volgens IMDB) vergeleken met elkaar:
[Afbeelding]
Plus dat Game of Thrones nog niet zó mega populair was in S1-S2 zeg maar. S1-S4 staan voor mij bovenaan. Daarna muah, S8 helemaal muah
Sowieso schrijf je zo!
Uiteindelijk kijkt iedereen wel vanaf S01 lijkt me, en kun je ook nog stemmen.
Toen ik de serie voor de tweede keer ging bekijken ben ik alle afleveringen direct na dat het afgelopen was een cijfer gaan geven, ik denk dat de meeste actieve mensen op IMDB dit gelijk doen na het kijken van een aflevering.
Persoonlijk vond ik seizoen 6 het sterkste met de laatste twee episodes, dus ik vind het wel verrassend dat seizoen 4 als de 'beste' wordt gezien.
Persoonlijk vond ik seizoen 6 het sterkste met de laatste twee episodes, dus ik vind het wel verrassend dat seizoen 4 als de 'beste' wordt gezien.
Verwijderd
Seizoen 8 was muah, maar ik vond seizoen 7 ook al met toevalligheden en gekke beslissingen aan elkaar hangen. Die scoort dan nog best goed.
Seizoen 3 & 4 zijn ook mijn favoriet.s0kkie schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:30:
Toen ik de serie voor de tweede keer ging bekijken ben ik alle afleveringen direct na dat het afgelopen was een cijfer gaan geven, ik denk dat de meeste actieve mensen op IMDB dit gelijk doen na het kijken van een aflevering.
Seizoen 3 heeft veruit de meeste indruk op mij achter gelaten van alle seizoenen. The Rains Of Castamere (aflevering 9) in mijn optiek ook de enige aflevering in de serie die echt een 9.9 verdiend.
Seizoen 4 heeft enorm veel pay-off van verhaallijnen die al seizoenen lang worden opgebouwd;
-Joffrey dood
-Aanval van de Wildlings
-Bran die aankomt bij The Children
En dan nog dat gevecht in The Mountain vs The Viper
Hitserie Game of Thrones keert terug 'op het doek'
Zal m'n moeder eens lief aankijken en vragen of ze dit ook voor mij wilt borduren
In het Ulster Museum in Belfast werkt een team vrijwilligers aan een moderne versie van het middeleeuwse Tapijt van Bayeux. Op het wandkleed gaat het niet over de geschiedenis van de Slag bij Hastings (1066), maar over de Slag om Winterfell, de Slag om King's Landing en de bloederige Red Wedding. Het 90 meter lange kleed is een eerbetoon aan de hitserie Game of Thrones, die in mei eindigde.

Zal m'n moeder eens lief aankijken en vragen of ze dit ook voor mij wilt borduren
Vorige week deze set via marktplaats weten te scoren voor 130 euro, de verkoper wist blijkbaar niet dat de set een waarde had van minimaal 315 euro
.

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Tegenwoordig kan je een mening heel moeilijk objectief maken. Je hebt zo snel invloeden van links en rechts. En wat doen al die verhalen en meningen onderbewust met je?sjaool schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:26:
[...]
Ik durf bijna te zeggen dat die scores van seizoen 8 zijn ingegeven door de negatieve berichtgeving en stemmingmakerij op social media. Dus echt heel objectief vind ik de imdb-cijfers nu ook weer niet.
Ik heb de serie gewoon gekeken, hier en daar een YouTube recap filmpje. Had hier en daar wat puntjes anders willen zien, maar zo is het nu eenmaal. We gaan verdere met de orde van de dag.
Een objectieve mening is m.i. een contradictio in terminis. Een objectieve mening bestaat simpelweg niet, aangezien objectief betekent dat iets onafhankelijk is van de waarneming of mening van mensen.Dacuuu schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:25:
[...]
Tegenwoordig kan je een mening heel moeilijk objectief maken. Je hebt zo snel invloeden van links en rechts. En wat doen al die verhalen en meningen onderbewust met je?
Ik heb de serie gewoon gekeken, hier en daar een YouTube recap filmpje. Had hier en daar wat puntjes anders willen zien, maar zo is het nu eenmaal. We gaan verdere met de orde van de dag.
Edit: dubbelpost. Graag verwijderen.
[ Voor 95% gewijzigd door bazzemans op 08-07-2019 09:55 . Reden: Per ongeluk dubbel. ]
Dus kijkers vinden het eigenlijk wel goed, maar vanwege de negatieve berichtgeving gaan ze de afleveringen negatief beoordelen terwijl niemand dat in de gaten houdt?sjaool schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:26:
[...]
Ik durf bijna te zeggen dat die scores van seizoen 8 zijn ingegeven door de negatieve berichtgeving en stemmingmakerij op social media. Dus echt heel objectief vind ik de imdb-cijfers nu ook weer niet.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Mensen zijn erg snel geneigd om mee te gaan in een negatieve spiraal, dus ja, ik denk dat dit het geval is.MrVegeta schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:23:
[...]
Dus kijkers vinden het eigenlijk wel goed, maar vanwege de negatieve berichtgeving gaan ze de afleveringen negatief beoordelen terwijl niemand dat in de gaten houdt?
Dus mensen vinden eigenlijk seizoen 8 wel goed, maar omdat anderen dat niet vinden vinden zij het ook maar niet goed meer? Deze logica is bijna net ver te zoeken als de logica in seizoen 8sjaool schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:14:
[...]
Mensen zijn erg snel geneigd om mee te gaan in een negatieve spiraal, dus ja, ik denk dat dit het geval is.
Ik snap niet waarom mensen allemaal excuses moeten vinden om te verklaren waarom er zoveel backlash is naar de finale. Als jij het wel leuk vindt, helemaal goed maar om te gaan denken dat de meerderheid het ook leuk vond maar de boel negatief beoordeeld omdat iedereen dat doet is ook wat simpel. Vooral omdat imdb cijfer anoniem zijn. Dus waarom zou je anoniem iets een lager cijfer willen geven dat je eigenlijk wilt geven?
[ Voor 33% gewijzigd door MrVegeta op 09-07-2019 12:56 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
@MrVegeta Juist omdat het cijfer geven op imdb redelijk anoniem is, is het ook makkelijker om een slecht cijfer te geven. Net zoals het gemakkelijk is om een 10 te geven. Maar ik doelde meer op het feit dat er in de pers vooral negatieve aandacht was. Er werd zelfs gesuggereerd dat de acteurs het een waardeloos seizoen vonden, vooral door zogenaamde influencers op YouTube. Dat werkt allemaal niet mee. De publieke opinie is daar naar mijn mening behoorlijk door beïnvloed.
Ik vind seizoen 8 ook te kort en te snel naar een einde toe werken maar dat wil niet zeggen dat ik het een slecht seizoen vond. Ik had graag gezien dat ze er gewoon een paar seizoenen aan vast hadden geplakt. Maar goed dit gebeurt bij meerdere series zoals bijvoorbeeld The Vampire Diaries, True Blood en welke al niet meer.
Ik vind seizoen 8 ook te kort en te snel naar een einde toe werken maar dat wil niet zeggen dat ik het een slecht seizoen vond. Ik had graag gezien dat ze er gewoon een paar seizoenen aan vast hadden geplakt. Maar goed dit gebeurt bij meerdere series zoals bijvoorbeeld The Vampire Diaries, True Blood en welke al niet meer.
Heb je de interviews met de acteurs gezien? Ze vonden het zelf gewoon slecht.sjaool schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:29:
@MrVegeta Juist omdat het cijfer geven op imdb redelijk anoniem is, is het ook makkelijker om een slecht cijfer te geven. Net zoals het gemakkelijk is om een 10 te geven. Maar ik doelde meer op het feit dat er in de pers vooral negatieve aandacht was. Er werd zelfs gesuggereerd dat de acteurs het een waardeloos seizoen vonden, vooral door zogenaamde influencers op YouTube. Dat werkt allemaal niet mee. De publieke opinie is daar naar mijn mening behoorlijk door beïnvloed.
Die interviews die ik gezien heb was behoorlijk in geknipt en ook waren de opmerkingen totaal uit zijn verband gerukt. De media en vooral YouTube kan je van alles wijsmaken.miicker schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:10:
[...]
Heb je de interviews met de acteurs gezien? Ze vonden het zelf gewoon slecht.
Ik heb vooral beelden gezien van acteurs die trots waren op wat ze in de afgelopen jaren neergezet hebben.
En kan je je ook voorstellen dat veel kijkers het gewoon een slecht seizoen vonden (in tegenstelling tot jij, wat natuurlijk geen probleem is) ?sjaool schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:31:
[...]
Die interviews die ik gezien heb was behoorlijk in geknipt en ook waren de opmerkingen totaal uit zijn verband gerukt. De media en vooral YouTube kan je van alles wijsmaken.
Ik heb vooral beelden gezien van acteurs die trots waren op wat ze in de afgelopen jaren neergezet hebben.
Want inmiddels is al in zoveel blogs en artikelen uitgelegd wat er allemaal mis is met S08 t.o.v. alle seizoenen ervoor, dat je moeilijk nog kunt volhouden dat iedereen het eigenlijk wel prima vond.
Edit: Preston Jacobs doet gelukkig een poging om er iets beters van te maken, door een eigen S08 te bedenken, met hetzelfde begin en einde van de echte show, maar dan een alternatief verhaallijn.
[ Voor 17% gewijzigd door segil op 09-07-2019 20:44 ]
Ik denk dat het vooral een kwestie van verwachtingen is. Alle voorgaande seizoenen hebben verwachtingen gewekt die seizoen 8 niet waarmaakt op gebied van geloofwaardigheid, detailering enzovoort. In veel andere middelmatige series zou een seizoen van deze kwaliteit prima volstaan denk ik.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Verwijderd
Als je bij een sterrenrestaurant opeens patat met frikandel krijgt voorgeschoteld, waar je bij de snackbar prima van kunt genieten vindt je het niet opeens wel best bij een sterrenrestaurant.JT schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:45:
Ik denk dat het vooral een kwestie van verwachtingen is. Alle voorgaande seizoenen hebben verwachtingen gewekt die seizoen 8 niet waarmaakt op gebied van geloofwaardigheid, detailering enzovoort. In veel andere middelmatige series zou een seizoen van deze kwaliteit prima volstaan denk ik.
Repost, maar dit was treffend voor mij:
https://blogs.scientifica...eason-of-game-of-thrones/
Hier heeft iemand wat data over films bij elkaar geraapt. Je ziet dan dat imdb scores aardig indicatief zijn.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Ik denk dan, waar blijft de daadwerkelijke statistiek?Jogai schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:51:
Hier heeft iemand wat data over films bij elkaar geraapt. Je ziet dan dat imdb scores aardig indicatief zijn.
Voor de mensen die nog wat geld over hebben
: Game of Thrones: The Complete Collection (Bluray boxset).
Actueel lijkt de goedkoopste prijs $250 te zijn via Amazon (maar ik heb ook al $330 zien staan in sommige artikels over de boxset). Bij bol kost ie nu €299.
De release is op 3 december, dus je kunt nog even sparen.
(Er is ook nog een goedkopere editie - 'Game of Thrones: The Complete Series' , in Bluray en in DVD uitvoering, deze kost €159 (bij bol) - NB: het is mij nog niet helemaal duidlijk of er behalve de verpakking/het uiterlijk ook nog verschillen zijn mbt de de (extra) inhoud van de Blurays/DVD's)
Actueel lijkt de goedkoopste prijs $250 te zijn via Amazon (maar ik heb ook al $330 zien staan in sommige artikels over de boxset). Bij bol kost ie nu €299.
De release is op 3 december, dus je kunt nog even sparen.
(Er is ook nog een goedkopere editie - 'Game of Thrones: The Complete Series' , in Bluray en in DVD uitvoering, deze kost €159 (bij bol) - NB: het is mij nog niet helemaal duidlijk of er behalve de verpakking/het uiterlijk ook nog verschillen zijn mbt de de (extra) inhoud van de Blurays/DVD's)
[ Voor 4% gewijzigd door Sassie op 15-07-2019 20:28 ]
Ik zou de seizoen 1-6 box nemen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Welke versies zijn dat dan? Zien er netjes uit. Heb zelf altijd de eerste “normale” beschikbare aangeschaft. Zien er volgens mij anders uitG_Dragon schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:58:
Vorige week deze set via marktplaats weten te scoren voor 130 euro, de verkoper wist blijkbaar niet dat de set een waarde had van minimaal 315 euro.
[Afbeelding]
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Dit zijn de Game Of Thrones - Seizoen 4 (Limited Edition) (Steelbook) , deze zijn helaas overal uitverkocht.nickko schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 05:49:
[...]
Welke versies zijn dat dan? Zien er netjes uit. Heb zelf altijd de eerste “normale” beschikbare aangeschaft. Zien er volgens mij anders uit
Daarom was ik ook zo blij als een kind dat ik zie via marktplaats heb kunnen vinden
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ongeacht dat het laatste seizoen niet is wat ik er van had gehoopt (nog altijd beter dan Lost IMHO...), zojuist de Collectors Edition besteld.
Ik wil de serie hoe dan ook nog een keer bekijken en ik ben ook nieuwsgierig naar de behind the scenes.
Daarnaast kan ik de, op de plaatjes, prachtige box niet voorbij laten gaan
Ik wil de serie hoe dan ook nog een keer bekijken en ik ben ook nieuwsgierig naar de behind the scenes.
Daarnaast kan ik de, op de plaatjes, prachtige box niet voorbij laten gaan
[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 18-07-2019 23:51 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Wel bijzonder om te zien eigenlijk. Na zo'n k*t einde lijkt de hype compleet voorbij voor GoT.. Ik weet zeker als het laatste seizoen top had geweest dat de hype had aangehouden tot de eerste spinoff.. Maar helaas.. Het is niet anders.
Zo werkt het bij mij in ieder geval wel. Was helemaal gek op GoT, maar nu boeit het mij totaal niet meer. Bijv. een t-shirt van GoT was voorheen onwijs vet, maar nu denk ik er niet eens meer aan.doobieters schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:24:
Wel bijzonder om te zien eigenlijk. Na zo'n k*t einde lijkt de hype compleet voorbij voor GoT.. Ik weet zeker als het laatste seizoen top had geweest dat de hype had aangehouden tot de eerste spinoff.. Maar helaas.. Het is niet anders.
Toch knap dat ze zoveel jaren in een paar afleveringen kunnen weggooien
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik ga de steelbook collectie nog compleet maken met het laatste seizoen maar daarnaast ben ik ook wel klaar met de serie, erg jammer inderdaad dat ze in een paar afleveringen alles hebben weggegooit.Angeloonie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:20:
[...]
Zo werkt het bij mij in ieder geval wel. Was helemaal gek op GoT, maar nu boeit het mij totaal niet meer. Bijv. een t-shirt van GoT was voorheen onwijs vet, maar nu denk ik er niet eens meer aan.
Ik heb precies hetzelfde. Eeuwig zonde. Echt een enorme zure nasmaak aan over gehouden en ook weinig vertrouwen voor de toekomst van de serie.Angeloonie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:20:
[...]
Zo werkt het bij mij in ieder geval wel. Was helemaal gek op GoT, maar nu boeit het mij totaal niet meer. Bijv. een t-shirt van GoT was voorheen onwijs vet, maar nu denk ik er niet eens meer aan.
Ik heb de box voor de seizoenen 1 tm 7. Het laatste seizoen zal wel vlot gaan dalen qua prijs verwacht ik. Wie wil dat gedrocht nou hebben haha. Dus die pak ik wel een keer mee in de uitverkoop.
Ik heb hetzelfde, waar ik voordat het seizoen begon zin had om later nog eens GoT volledig opnieuw te kijken heb ik dat nu helemaal niet meer. Dat gaat ook nooit meer gebeuren.
Ik heb ook de laatste paar jaar geroepen: Game of Thrones is voor mij de beste serie tot nu toe. Ja de serie is top! Op de laatste aflevering na. Maar ze zeggen niet voor niks dat de landing ook goed moet zijn!
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic