Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 20:53
SomerenV schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:41:
[...]

HBO wilde meer seizoenen maar D&D wilde dit niet, waarschijnlijk omdat ze dan Star Wars mis zouden lopen. Verklaart wel meteen waarom dit seizoen zoveel kutter is dan de vorige seizoenen.

Er is nu dus behoorlijk veel verhaal in behoorlijk weinig afleveringen gestopt en dat merk je... héél goed.
Hier wil ik wel even een interview of bron bij, want ik vind het wel een erg hoog RTL boulevard gehalte krijgen zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47
En daarbij wie zegt dat er geen dreigingen meer komen? We weten stiekem allemaal dat de nights watch eigenlijk een strafkamp was maar dan een met een doel. Dat is het nu weer maar dan anders.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 13:15
Webgnome schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:54:
En daarbij wie zegt dat er geen dreigingen meer komen? We weten stiekem allemaal dat de nights watch eigenlijk een strafkamp was maar dan een met een doel. Dat is het nu weer maar dan anders.
De Nights Watch is nooit een strafkamp geweest, zo werd er tegenaan gekeken omdat iedereen vergeten was van de White Walkers. Het was juist een elite groep die eerst een enorme steun vanuit het gehele Noorden kreeg. Echter door de jaren heen is het echte doel vergeten en kwam er steeds minder steun vanuit Westeros, dus uiteindelijk gingen ze maar misdadigers naar de Watch sturen.
Once, serving on the Wall was honor and a sign of selfless devotion to duty, with many knights, honorable men, and nobles taking the black voluntarily. The Night's Watch is now often seen only as a way to avoid punishment, suitable less for knights than for the dregs of Westeros. These men are salvaged from dungeons by traveling recruiters known as wandering crows. Disgraced nobles, bastards, and even the unwanted legitimate offspring of nobles are “encouraged” to take the black, making many of today’s Watch a surly and dissatisfied lot.
https://awoiaf.westeros.org/index.php/Night%27s_Watch

[ Voor 36% gewijzigd door PWSteal op 20-05-2019 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 20:40
aangezien de laatste seizoen een en al fan service was. Had ik stiekem gehoopt om de dansleraar van Arya te zien op de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
JvS schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:11:

And now our watch has ended :)
Amen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:31

OMX2000

By any means necessary...

Heel veel spektakel dit seizoen. Maar wat een slechte afronding van het verhaal.

Bran is het meest stomme karakter ooit, doet in de serie de meest onverklaarbare dingen waar we niks over te zien krijgen en is dan opeens koning.

Dus krijgen we alsnog meer seizoenen. Want dat einde hint er toch echt wel heel erg op.

Ik vind het all in all maar een klote seizoen. Teveel losse eindjes wat mij betreft. Maar misschien is dat wel de bedoeling, maar amper een voldaan gevoel aan dit seizoen overgehouden. Ik was vooral onverschillig geworden, en heb alles maar afgekeken onder het mom van “we came this far”.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Drogon verdiend gewoon een spin off, wat een geweldige acteur. Ik zat er echt op te wachten dat hij Jon zou afbranden dus ik was wel vrij verrast dat hij zich afreageerde op de iron throne.

Toen Daenerys dood was deed hij precies wat dieren vaker doen. Tegen haar aanduwen en ruiken. Voor mij was deze hele scène wel een van de beste uit de aflevering. Ook vanwege de constante spanning die er hing.

Drogon verdient gewoon een Emmy! _/-\o_

P.S. ja, ik ben fan van Drogon... :P

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 20-05-2019 23:06 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Maar waar is al die training voor Arya nu voor geweest die we gezien hebben? Wisselen van gedaante etc. Aan het eind niks mee gedaan :S

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:57
Moineau schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:43:
[...]

Niet helemaal mee eens. Op zich vind ik het wel een soort van dramatisch dat juist hij, die de koning van alles had kunnen zijn, nu weer bij de Night's Watch zit.
Het mooie is dat hij iedereen de schijt laat krijgen en voor de Wildlings kiest.
segil schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:51:
Jaja, wat een mooi LOTR einde. Vooral die scene met Brienne die het boek aanvulde. Deed me gewoon denken aan Frodo
Ik vond dat juist een toffe scene. Het liet zien dat Brienne daadwerkelijk een ridder was geworden en haar taken eervol vervuld. Ook dat zij het bijhouden van het boek overneemt van Jaimy. Ze schrijft los van wrok feitelijk wie Jaimy was.

Laat ik tegen mijn eigen verwachting in zeggen dat ik dit best een aardige aflevering vond. Ja, die council was cheesy, de vergevingsgezindheid van Greyworm was uit de toon, Samwell die een beetje democratie ging promoten enz. Ik moest ook erg denken aan de Star Wars councils ;)

Ook een paar andere rariteiten, maar ik moest nu meer moeite doen om kritiek te hebben :p
- De stad wordt verbrand maar opeens zie je skeletten. Volgens mij vergaan verbrande lijken niet zó snel.
- Drogon gaat als een gek te keer, maar niemand die pols hoogte komt nemen.
- John is regulier gevangene, terwijl er volgens mij niemand in de positie was om hem gratie te verlenen na de dood van Dany.
- De Unsullied waren een huurlingenleger, het is me onduidelijk waarom ze (nadat ze ooit gehersenspoeld waren) opeens allemaal een eigen wil hadden gekregen. Volgens mij was alleen Greyworm degene die echt voor zichzelf ging denken. De rest was gewoon (voor nu) trouw aan Dany. Na de dood van Dany zouden ze dus net zo makkelijk voor Bran moeten kunnen kiezen. De koning is dood, lang leve de koning.
- Waarom hebben de Wildlings op John gewacht. Ze hadden toch zelf ook al kunnen vertrekken of heeft John ze overgehaald om weer achter de muur te gaan wonen?
- Bran kon toch alleen maar in het verleden kijken? Waarom hint hij er dan op dat hij deze uitkomst al voorzag?

Wat betreft die council. Het was cheesy, maar met de dood van Dany was er gewoon niet veel rivaliteit meer. Wie moest nog tegen wie vechten? Tegen John? Ook een Targaryen? Tegen de Lannisters? Vrijwel allemaal dood. Tegen de Starks? Die hadden buiten de Lannisters ook niet echt vijanden en hadden zojuist de Wildwalkers verslagen. Dus het idee van zo'n council was best goed, maar de uitvoering een beetje jammer.

Toch vraag ik me af of je op dit punt nog iets beters had kunnen doen.

Misschien morgen een langer verhaal, maar ik ben voor nu best positief :)

[ Voor 5% gewijzigd door CurlyMo op 20-05-2019 23:12 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:33
Prima einde opzich, maar had aub de tijd genomen om e.e.a beter uit te werken:

- the long night
- night king motieven
- children of the forrest
- herbouw muur? Welke magie leeft er nog ten noorden
- bran
- Oorlog met cercei
- dany goes dark side
- periode tussen heerseres en haar dood
- etc..

Toch ga ik deze show enorm missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 16:52
Paulus07 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:05:
Maar waar is al die training voor Arya nu voor geweest die we gezien hebben? Wisselen van gedaante etc. Aan het eind niks mee gedaan :S
Ze heeft daarmee Walder Frey vermoord. Voor de rest was ze een vechtbazin en geen discrete moordenares. Ik denk dat de Faceless Men even hard zijn weggesneden zoals de gezichten...Opgesloten in een tempel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

CurlyMo schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:06:
[...]

Het mooie is dat hij iedereen de schijt laat krijgen en voor de Wildlings kiest.

[...]

Ik vond dat juist een toffe scene. Het liet zien dat Brienne daadwerkelijk een ridder was geworden en haar taken eervol vervuld. Ook dat zij het bijhouden van het boek overneemt van Jaimy. Ze schrijft los van wrok feitelijk wie Jaimy was.

Laat ik tegen mijn eigen verwachting in zeggen dat ik dit best een aardige aflevering vond. Ja, die council was cheesy, de vergevingsgezindheid van Greyworm was uit de toon, Samwell die een beetje democratie ging promoten enz. Ik moest ook erg denken aan de Star Wars councils ;)

Ook een paar andere rariteiten, maar ik moest nu meer moeite doen om kritiek te hebben :p
- De stad wordt verbrand maar opeens zie je skeletten. Volgens mij vergaan verbrande lijken niet zó snel.
- Drogon gaat als een gek te keer, maar niemand die pols hoogte komt nemen.
- John is regulier gevangene, terwijl er volgens mij niemand in de positie was om hem gratie te verlenen na de dood van Dany.
- De Unsullied waren een huurlingenleger, het is me onduidelijk waarom ze (nadat ze ooit gehersenspoeld waren) opeens allemaal een eigen wil hadden gekregen. Volgens mij was alleen Greyworm degene die echt voor zichzelf ging denken. De rest was gewoon (voor nu) trouw aan Dany. Na de dood van Dany zouden ze dus net zo makkelijk voor Bran moeten kunnen kiezen. De koning is dood, lang leve de koning.
- Waarom hebben de Wildlings op John gewacht. Ze hadden toch zelf ook al kunnen vertrekken of heeft John ze overgehaald om weer achter de muur te gaan wonen?

Wat betreft die council. Het was cheesy, maar met de dood van Dany was er gewoon niet veel rivaliteit meer. Wie moest nog tegen wie vechten? Tegen John? Ook een Targaryen? Tegen de Lannisters? Vrijwel allemaal dood. Tegen de Starks? Die hadden buiten de Lannisters ook niet echt vijanden en hadden zojuist de Wildwalkers verslagen. Dus het idee van zo'n council was best goed, maar de uitvoering een beetje jammer.

Toch vraag ik me af of je op dit punt nog iets beters had kunnen doen.

Misschien morgen een langer verhaal, maar ik ben voor nu best positief :)
Wat ik niet snap is dat er altijd minimaal 2 bewakers met dany meegingen. Waarom ook niet naar de iron throne? Op z'n minst dan bij de ingang. Nu leek het of ze helemaal alleen was. Kon kon gewoon weglopen. Of zeggen ik ben nu de koning.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Bensimpel schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:12:
[...]

Wat ik niet snap is dat er altijd minimaal 2 bewakers met dany meegingen. Waarom ook niet naar de iron throne? Op z'n minst dan bij de ingang. Nu leek het of ze helemaal alleen was. Kon kon gewoon weglopen. Of zeggen ik ben nu de koning.
Precies, het was overigens wel volstrekt voorspelbaar dat John haar nét voordat ze zou gaan zitten zou gaan storen :)

@miicker wil je toch dat lange verhaal wel maken? Bij eerdere afleveringen waren we het aardig eens. Ben benieuwd om je kan inspireren om het toch kut te vinden :+

[ Voor 15% gewijzigd door CurlyMo op 20-05-2019 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:43

-36-

Trust me. I'm an amateur

Net zoals vele gemixte gevoelens over de laatste 3 seizoenen. Hoewel ik de laatste 2 afleveringen ondanks dat ze erg gehaast aanvoelden beter te pruimen vond dan die ervoor.

Maar als ze de serie een open einde hadden gegeven en gestopt waren na de overwinningsspeech van Daenerys _/-\o_ had ik het nog een stuk mooier gevonden. Dan had het laatste seizoen ook wat minder als een standaard hollywood verhaaltje aangevoeld.

Vond het verder een beetje simpele gedachte dat door de ijzeren troon te smelten en voortaan een koning soort van te kiezen het wiel van de game of thrones gebroken is.. sure |:(

[ Voor 36% gewijzigd door -36- op 20-05-2019 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:12
-36- schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:14:
...

Maar als ze de serie een open einde hadden gegeven en gestopt waren na de overwinningsspeech van Daenerys _/-\o_ had ik het nog een stuk mooier gevonden. Dan had het laatste seizoen ook wat minder als een standaard hollywood verhaaltje aangevoeld.
Goed idee, misschien edit ik deze aflevering wel en knip het stuk daarna uit het verhaal. Dan was het nog best een mooie aflevering.

Laten we eerlijk zijn. Seizoen 7 was ook al heel slecht. S08E05 vond ik wel cinematografisch fantastisch en invoelbaar dat ze dit zou doen. Voor de rest, … ik ga nu slapen.

[ Voor 15% gewijzigd door honey op 20-05-2019 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 09:00

Chiron

Moderator Discord
CurlyMo schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:06:
[...]

Sterker nog, het bijhouden van de annalen was een taak van de Lord Commander van de Kingsguard, hiermee hintende dat Brienne niet alleen ridder is, maar ook zelfs Commander. Ook mooi detail, de sigil van de three eyed raven op haar borstplaat, vanwege Bran :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
Nou, dat was het dan. Denk dat er wel stuk of wat spin-offs gaan komen, misschien is dit wel een Trekkie-iets, met Arya die nu zeilt naar West.. Maar er is veel nodig wil ik die gaan kijken, kjk zeer weinig series. Denk dat mijn aandacht maar es op Scandinavsch spul gaat liggen, da's kwaliteit hoor je veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Chiron schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:22:
[...]

Sterker nog, het bijhouden van de annalen was een taak van de Lord Commander van de Kingsguard, hiermee hintende dat Brienne niet alleen ridder is, maar ook zelfs Commander. Ook mooi detail, de sigil van de three eyed raven op haar borstplaat, vanwege Bran :)
Dat bedoelde ik. Wist alleen niet meer hoe het heette :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 08:31

OMX2000

By any means necessary...

Steefmeister schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:07:
Prima einde opzich, maar had aub de tijd genomen om e.e.a beter uit te werken:

- the long night
- night king motieven
- children of the forrest
- herbouw muur? Welke magie leeft er nog ten noorden
- bran
- Oorlog met cercei
- dany goes dark side
- periode tussen heerseres en haar dood
- etc..

Toch ga ik deze show enorm missen.
Eens met alles wat je zegt, behalve het missen. Ik was er, vooral door dit seizoen, wel klaar mee. Ik hoopte op een mooier laatste seizoen. Maar ach, het is wel goed geweest.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Toen Dany met Jon begon te praten en ze weer helemaal enthousiast en normaal scheen te zijn, dacht ik even dat de leak niet zou uitkomen en ikzelf twijfelde of ik haar nu wel dood zou willen zien. Tis maar goed dat ik niet in die wereld leef, veel te makkelijk te beinvloeden

Do what you love, do it often

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:10
Ik snap niet hoe jon dit heeft overleefd, Grey worm, zo loyaal aan de mad Queen.

Slacht nog begin van de aflevering zelf wat lannisters af, omdat het moet.
Maar laat Jon leven?

Ik vind het niet game of thrones achtig dat hij heeft overleeft. Arya laatste aflevering ook niks gedaan, had gewoon in winterfell kunnen blijven. Kritiek makkelijk op te schrijven.

Maar ik heb genoten! Mooi serie. Keek er ondanks alle kritieken 6 weken lang naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Dat wildling einde van John was overigens ook gewoon een eerbetoon aan Ygritte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-09 13:16
Joostje123 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:28:
Ik snap niet hoe jon dit heeft overleefd, Grey worm, zo loyaal aan de mad Queen.

Slacht nog begin van de aflevering zelf wat lannisters af, omdat het moet.
Maar laat Jon leven?

Ik vind het niet game of thrones achtig dat hij heeft overleeft. Arya laatste aflevering ook niks gedaan, had gewoon in winterfell kunnen blijven. Kritiek makkelijk op te schrijven.

Maar ik heb genoten! Mooi serie. Keek er ondanks alle kritieken 6 weken lang naar uit.
Unsullied zijn altijd slaven geweest, die moeten orders krijgen. Unsullied zijn uitvoerders, geen beslissers. Degene die hun orders geeft valt weg, dus mogelijk weten ze niet zeker wat ze precies moeten doen. (onzekerheid is een slechte raadgever ;))

Arya stond eerder ook achter Dany, maar doordat wat ze in KL meemaakt doet haar beseffen dat Dany niet de juiste persoon voor de troon is, en probeert ze dat ook Jon aan zijn verstand te brengen.
Mogelijk is juist vanwege de relatie tussen Jon en Arya, Jon eerder overtuigd daarvan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Oké oké op verzoek, dit vond ik van de episode:
Ik ga maar even doen alsof vorige aflevering logisch was, dus ik ga nu niet door op wat er toen allemaal gebeurt is ik kijk meer of de acties van de personages deze aflevering een beetje in lijn lagen met de vorige.
Tyrion wil alleen de route volgen die zijn broer en Cersei hebben genomen tijdens hun poging weg te komen. Jon zegt dat het onveilig is (hoezo dan? hoe weet hij dat?) kan ik op zich nog inkomen, maar als hij bedoeld dat het gebouw op instorten staat is het vreemd dat hij op offert een paar mensen mee te sturen.
Jon laat Grey Worm zijn gang gaan bij het afslachten van de weerloze Lannister soldaten. Behoorlijk out of character voor Jon als je het mij vraagt, normaal zou hij dit niet toe staan, ook al zou hij er misschien spijt van krijgen. Maar goed, misschien denkt hij "er zijn zoveel onnodige doden gevallen, deze kunnen er ook nog wel bij, fuck it".
Eigenlijk komen we dan bij hetgeen waar ik me het meest aan stoorde tijdens de aflevering: Jon moet door tal van personages overgehaald worden om Dany te vermoorden, als er iemand eergevoel heeft of een idee heeft bij wat 'goed' is dan is Jon het wel. Hier zou geen moment van twijfel voor nodig zijn geweest, Jon zou vanaf het moment waarop Dany iedereen begon af te slachten zelf dat idee moeten hebben.
Dan doet hij wat nodig is. Als je je inbeeld dat het logisch is dat hij moest worden overgehaald dan is dit ook een logisch gevolg, namelijk hij kijkt of er nog met Dany te praten valt en of ze open staat voor normale ideeën, dit ziet hij als laatste kans.
Dan nog even over het moment waarop hij met Dany praat over alles wat ze gedaan heeft. Ze heeft een hele hoop weerloze mensen en kinderen vermoord, ze toont geen enkel berouw, wat ook erg out of character is voor Dany, maar goed nu kom ik mijn eigen belofte niet na dat is namelijk aannemen dat alles wat hiervoor gebeurde logisch was. Oké als dat logisch was dan is het logisch dat ze nergens spijt van heeft.
En dan over het moment dat hij haar vermoord, dat vond ik weer wat te dramatisch. Daarnaast vind ik het ook vreemd dat ze geen enkel vermoedde had, als in, ze weet dat hij het totaal niet eens is met wat ze gedaan heeft en ze gaat er vanuit dat hij dat maar accepteert?
Dan de draak, tja, kan ik op zich inkomen, die draak voelt misschien aan dat hij ook Targaryen is en doet Jon daarom niets. Ach het is niet helemaal logisch, maar kan er nog wel begrip voor hebben.
Dan ineens heeft die draak een hand waarmee hij Dany op kan pakken, blijkt later een van z'n twee poten te zijn, had dat wel van een andere hoek willen zien, staat dat beest daar een beetje op een poot te klunzen om Dany te pakken :+
Vervolgens ergerde ik me eraan dat ze alle reacties skippen van Jon die Dany vermoord heeft, ik vind het op zich niet nodig om dit altijd expliciet in beeld te brengen, maar hier was ik wel benieuwd naar. En dan Grey Worm (die niet bepaald een normaal temperament heeft), de Unsullied en bovenal de Dothraki (wat is daar trouwens ineens mee gebeurt, waar blijven die? Die gaan niet op de boten toch?) die sluiten Jon op na z'n daden. Dat is echt belachelijk natuurlijk. Ze hadden hier twee betere opties:
1. Ze vermoorden Jon
2. Jon wist Dorgon te kalmeren en vloog op Drogon weg, hij vermoorde met Drogon de Unsullied en Dothraki, dat was in mijn ogen een veel sterker einde geweest. De verkrachtende Dothraki komen ongestraft weg? Puur omdat ze hebben 'geholpen' (door als malloten naar de vijand te rijden) bij het gevecht tegen de NK en zijn leger?
Maar goed, ze kozen voor deze weg..
Dan wordt er een paar weken/maanden overgeslagen en krijgen we het meest (on)realistische gesprek/debat/theekransje ever. Grey Worm staat er, die het bevel heeft over al Dany haar troepen, maar hij mag niet beslissen over wat er met Jon en Tyrion gaat gebeuren want volgens Tyrion 'It is not for you to decide'. Neeee daar hebben we echt een koning voor nodig. Vind je het goed als dat het broertje (of eigenlijk neefje) van Jon wordt? Ja? geen probleem toch?
En dan vind hij het ook nog prima dat Tyrion hand of the king wordt, ja want het is een echte straf voor hem, want hij wil het eigenlijk niet zijn...
En dan wordt er besloten dat the 7 kingdoms een koning mogen kiezen, oké prima, iedereen kiest Bran, terwijl iedereen daar denkt: wie de fuck is die gast in die rolstoel... Maar oké, ze kiezen Bran. Dan ineens komt Sansa: wij zij het Noorden en wij worden onafhankelijk! Wij buigen de knie niet! Dan denk je toch echt, dafuq... Er zit een fucking Stark op de troon en op dat moment kiest zij ervoor om het noorden onafhankelijk te maken... En de Iron Born willen dat niet? En de rest ook niet?
Hmmkayy..
Dan de scene met de small councel. Bronn als Master of Coin? Dafuq? Serieus? Er is niemand in heel Westeros meer capabel voor die functie? Ach ja, Bran kan in de toekomst kijken, dus zal wel de meest geschikte kandidaat zijn. Tyrion zegt trouwens ook dat ze een soort sollicitatie gaan houden voor de overige functie, waarom zegt Bran niet gewoon "je moet gewoond deze mensen aan nemen.." oh wacht dan kom je in een soort time paradox natuurlijk :p
De rest van de episode heb ik meer als afsluiting ervaren en niet echt meer als boeiend. Het laatste stuk zie je dat Jon zich aansluit bij the wildlings, op zich was dit natuurlijk al wel voorspeld in een eerdere aflevering dit seizoen waarin Tormund zegt dat Jon bij de Wildlings hoort of iets in die trant.

Ik zat eigenlijk op het laatste moment nog te wachten op een shot vaan één enkel White Walker die toch nog leefde ergens, of Children of the Forest die het overleefd hadden en weer een of ander vaag ritueel aan het uitvoeren waren. Of misschien een beeld van Drogon die met super deluxe dragon fire Dany weer tot leven bracht. Valt me mee dat D&D niet zoiets belachelijks toegevoegd hebben aan het eind, maar waarschijnlijk vonden ze dat te veel werk :P

Zo dat was het wel weer.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Joostje123 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:28:
Arya laatste aflevering ook niks gedaan, had gewoon in winterfell kunnen blijven.
Nee dat had ze niet. Arya moest naar King's Landing om te beseffen dat ze niet niet wilde sterven voor wraak. The Hound houdt haar tegen, omdat hij weer dat Cersei toch wel sterft, daar was Arya niet voor nodig. Haar dood zou zinloos zijn geweest. Arya's arc eindigde op het moment dat ze The Hound bedankte en Sandor noemde. Hij kon haar tot zinnen brengen dat er meer is dan wraak, iets waar hij helemaal door was verteerd. Hij gaf haar als het ware haar leven terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:17
Mwah, kan me er niet helemaal in vinden. Althans, het kwam op mij toch anders over, laat ik het zo zeggen. Ik zal even wat kleine puntjes aanhalen als voorbeeld waar ik anders over denk, teveel om alles aan te halen :P
miicker schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 00:01:
Tyrion wil alleen de route volgen die zijn broer en Cersei hebben genomen tijdens hun poging weg te komen. Jon zegt dat het onveilig is (hoezo dan? hoe weet hij dat?) kan ik op zich nog inkomen, maar als hij bedoeld dat het gebouw op instorten staat is het vreemd dat hij op offert een paar mensen mee te sturen.
Ik ging er van uit dat Jon dacht dat er altijd nog mensen in leven kunnen zijn en zich ergens verstoppen of wat dan ook die kwaad willen doen. Op zich geen gekke gedachte in een verwoest oorlogsgebied, je weet maar nooit.
Jon laat Grey Worm zijn gang gaan bij het afslachten van de weerloze Lannister soldaten. Behoorlijk out of character voor Jon als je het mij vraagt, normaal zou hij dit niet toe staan, ook al zou hij er misschien spijt van krijgen. Maar goed, misschien denkt hij "er zijn zoveel onnodige doden gevallen, deze kunnen er ook nog wel bij, fuck it".
Jon probeerde het wel degelijk te voorkomen, maar niet ten koste van alles denk ik. Het was zijn eigen leven en dat van zijn kameraden niet waard. Bovendien accepteert hij continu het gezag van Dany tot zover, hij wilde haar duidelijk eerst zelf zien/spreken.

Verder kan ik me in een paar punten ook weer wel vinden in je commentaar hoor.
Zelf stelde de episode me lichtelijk teleur, moet het nog even laten bezinken. Al met al gewoon weer een tof seizoen, maar de verwachtingen waren gewoon extreem hooggespannen natuurlijk.
Ik dacht dat Drogon nog even terug in beeld zou komen omdat hij ineens bij Jon op zou duiken in the North, gewoon een tof shot nog. Maar helaas :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Oké oké op verzoek, dit vond ik van de episode:
Ik ga maar even doen alsof vorige aflevering logisch was, dus ik ga nu niet door op wat er toen allemaal gebeurt is ik kijk meer of de acties van de personages deze aflevering een beetje in lijn lagen met de vorige.
Het is een slagveld met chaos , wie weet zit er nog wat verscholen lannister soldaten net zoals grey worm ook nog een paar had gevonden....
ehm volgensmij was juist de hele scene bedoeld om te laten zien dat Jon er juist moeite mee heeft en hij houd het wel degelijk tegen totdat de unsullied hem en zijn mannen bedreigen.
Eigenlijk komen we dan bij hetgeen waar ik me het meest aan stoorde tijdens de aflevering: Jon moet door tal van personages overgehaald worden om Dany te vermoorden, als er iemand eergevoel heeft of een idee heeft bij wat 'goed' is dan is Jon het wel. Hier zou geen moment van twijfel voor nodig zijn geweest, Jon zou vanaf het moment waarop Dany iedereen begon af te slachten zelf dat idee moeten hebben.
Dan doet hij wat nodig is. Als je je inbeeld dat het logisch is dat hij moest worden overgehaald dan is dit ook een logisch gevolg, namelijk hij kijkt of er nog met Dany te praten valt en of ze open staat voor normale ideeën, dit ziet hij als laatste kans.
Dan nog even over het moment waarop hij met Dany praat over alles wat ze gedaan heeft. Ze heeft een hele hoop weerloze mensen en kinderen vermoord, ze toont geen enkel berouw, wat ook erg out of character is voor Dany, maar goed nu kom ik mijn eigen belofte niet na dat is namelijk aannemen dat alles wat hiervoor gebeurde logisch was. Oké als dat logisch was dan is het logisch dat ze nergens spijt van heeft.
Jon houd van haar dus is het vrij logisch dat hij worsteld met het idee om haar te stoppen. Het wordt toch vrij duidelijk in beeld gebracht in deze en de vorige aflevering dat hij als enige zon beetje nog eergevoel heeft maar tegelijkertijd ook worsteld met zijn gevoelens voor haar.
"Love is the end of duty"...
En dan over het moment dat hij haar vermoord, dat vond ik weer wat te dramatisch. Daarnaast vind ik het ook vreemd dat ze geen enkel vermoedde had, als in, ze weet dat hij het totaal niet eens is met wat ze gedaan heeft en ze gaat er vanuit dat hij dat maar accepteert?
Dan de draak, tja, kan ik op zich inkomen, die draak voelt misschien aan dat hij ook Targaryen is en doet Jon daarom niets. Ach het is niet helemaal logisch, maar kan er nog wel begrip voor hebben.
Dan ineens heeft die draak een hand waarmee hij Dany op kan pakken, blijkt later een van z'n twee poten te zijn, had dat wel van een andere hoek willen zien, staat dat beest daar een beetje op een poot te klunzen om Dany te pakken :+
Vervolgens ergerde ik me eraan dat ze alle reacties skippen van Jon die Dany vermoord heeft, ik vind het op zich niet nodig om dit altijd expliciet in beeld te brengen, maar hier was ik wel benieuwd naar. En dan Grey Worm (die niet bepaald een normaal temperament heeft), de Unsullied en bovenal de Dothraki (wat is daar trouwens ineens mee gebeurt, waar blijven die? Die gaan niet op de boten toch?) die sluiten Jon op na z'n daden. Dat is echt belachelijk natuurlijk. Ze hadden hier twee betere opties:
1. Ze vermoorden Jon
2. Jon wist Dorgon te kalmeren en vloog op Drogon weg, hij vermoorde met Drogon de Unsullied en Dothraki, dat was in mijn ogen een veel sterker einde geweest. De verkrachtende Dothraki komen ongestraft weg? Puur omdat ze hebben 'geholpen' (door als malloten naar de vijand te rijden) bij het gevecht tegen de NK en zijn leger?
Maar goed, ze kozen voor deze weg..
Mee eens dat ze meer hadden kunnen doen met de fallout van Jon die Dany vermoord. In mijn hoofd vind ik het een mooie gedacht dat Jon dit zelf bekend aan Greyworm of unsullied soldaten want er is immers geen lichaam gevonden.
Dan wordt er een paar weken/maanden overgeslagen en krijgen we het meest (on)realistische gesprek/debat/theekransje ever. Grey Worm staat er, die het bevel heeft over al Dany haar troepen, maar hij mag niet beslissen over wat er met Jon en Tyrion gaat gebeuren want volgens Tyrion 'It is not for you to decide'. Neeee daar hebben we echt een koning voor nodig. Vind je het goed als dat het broertje (of eigenlijk neefje) van Jon wordt? Ja? geen probleem toch?
En dan vind hij het ook nog prima dat Tyrion hand of the king wordt, ja want het is een echte straf voor hem, want hij wil het eigenlijk niet zijn...
En dan wordt er besloten dat the 7 kingdoms een koning mogen kiezen, oké prima, iedereen kiest Bran, terwijl iedereen daar denkt: wie de fuck is die gast in die rolstoel... Maar oké, ze kiezen Bran. Dan ineens komt Sansa: wij zij het Noorden en wij worden onafhankelijk! Wij buigen de knie niet! Dan denk je toch echt, dafuq... Er zit een fucking Stark op de troon en op dat moment kiest zij ervoor om het noorden onafhankelijk te maken... En de Iron Born willen dat niet? En de rest ook niet?
Hmmkayy..
Dan de scene met de small councel. Bronn als Master of Coin? Dafuq? Serieus? Er is niemand in heel Westeros meer capabel voor die functie? Ach ja, Bran kan in de toekomst kijken, dus zal wel de meest geschikte kandidaat zijn. Tyrion zegt trouwens ook dat ze een soort sollicitatie gaan houden voor de overige functie, waarom zegt Bran niet gewoon "je moet gewoond deze mensen aan nemen.." oh wacht dan kom je in een soort time paradox natuurlijk :p
Mee eens dat de selectie van de koning en de grey worm situatie wat te makkelijk wordt opgelost, een emotioneel betoog om Grey worm over te halen had beter gepast. Davos had bijvoorbeeld een mooie 1 op 1 preek kunnen houden dat missandei dit niet had gewild ofzo en dat de oorlog voorbij is en de unssulied vrij zijn... met Bran die nog wat woorden uitspreekt van een prive gesprek van hem en missandei.

Bran als koning vind ik de enige juiste keuze alleen had Bran zijn magsiche kennis nog wel even mogen ten toonstellen aan de Lords & ladies om ze echt te overtuigen.
De rest van de episode heb ik meer als afsluiting ervaren en niet echt meer als boeiend. Het laatste stuk zie je dat Jon zich aansluit bij the wildlings, op zich was dit natuurlijk al wel voorspeld in een eerdere aflevering dit seizoen waarin Tormund zegt dat Jon bij de Wildlings hoort of iets in die trant.

Ik zat eigenlijk op het laatste moment nog te wachten op een shot vaan één enkel White Walker die toch nog leefde ergens, of Children of the Forest die het overleefd hadden en weer een of ander vaag ritueel aan het uitvoeren waren. Of misschien een beeld van Drogon die met super deluxe dragon fire Dany weer tot leven bracht. Valt me mee dat D&D niet zoiets belachelijks toegevoegd hebben aan het eind, maar waarschijnlijk vonden ze dat te veel werk :P

Zo dat was het wel weer.
Ik snap dat je meer wil en alles uitgelegd wil hebben. ik kan de semi open einde wel waarderen.

Misschien droppen ze nog wel een trailertje voor een vervolg met Daario Naharis die het nieuws over daenerys hoort en op jacht gaat naar Jon in het noorden, uiteindelijk na een wilde achtervolging verliest hij het duel met hem en Jon laat hem zwaargewond achter....... Dan komt 1 van de laatst levende children of the forrest hem tegen en veranderd hem uit genade en zijn wens voor wraak in een white walker...... tu du dududu du tu du duuuuu ... :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:36

SomerenV

It's something!

Wat ik nog steeds wat vaag vind is dat er best luchtig om werd gegaan met de dood van Dany én dat niemand begon over de ware oorsprong van Jon. De ene Targaryan doodt de andere. Een nobel persoon vs iemand die zojuist genocide gepleegd heeft. Grey Worm vindt het prima om naar Tyrion te luisteren (terwijl die gevangen was gezet door Dany) en heeft er blijkbaar ook vrede mee dat Jon naar de muur wordt gestuurd (terwijl die zijn koningin vermoord heeft).

Is dat hele afkomst-dingetje van Jon dan puur geweest om Dany over de emotionele klif heen te jagen? Het heeft verder namelijk geen doel gediend. Hetzelfde kun je overigens ook over de Night King zeggen, of over Bran. Echt een groter 'doel' was er niet echt. Er is wel genoeg backstory, maar da's vooral in de boeken en niet in de serie. Daardoor voelt alles uiteindelijk een stuk holler aan dan het daadwerkelijk is.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 16:52
@SomerenV Ik begrijp het ook niet echt. Waar zijn al die raven van Varys naartoe met de boodschap "Jon is the true heir"? Ik dacht dat die council de papiertjes ging tonen maar ze deden alsof ze niets hadden gekregen.

De zogenaamde R+L=J reveal leek dan idd meer Dany te ergeren, niemand anders piept. Varys heeft wel een actief plan maar de rest probeert te doen alsof het niet waar is. Sansa zou sowieso blijven klagen, ze stelt niet eens voor om Jon voor te dragen als leider (en amnestie te verlenen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Jbk23 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:47:
[...]
Arya stond eerder ook achter Dany, maar doordat wat ze in KL meemaakt doet haar beseffen dat Dany niet de juiste persoon voor de troon is, en probeert ze dat ook Jon aan zijn verstand te brengen.
Mogelijk is juist vanwege de relatie tussen Jon en Arya, Jon eerder overtuigd daarvan.
Mja en Sansa vond ook dat hij de rechtmatige koning was en blabla. Ze sporen hem allemaal aan iets te doen. En dan doet ie het, en sturen ze hem naar de wall. Eigenlijk is ie best hard genaaid door de Starks, behalve Ned. :P

Ohja:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zoM4CT9_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium :+

En als we toch aan ‘t meme’en zijn:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p2aNEfl_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium
Verwijderd1 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:50:

Maar is dat zo? Kan Bran de toekomst voorspellen?
Dat wordt wel geimpliceerd ja.
Jaded schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:56:
Het enige wat ons nu nog rest is een lijst te maken van alle epic theoriën die niet uitgekomen zijn.
Denk aan:
- Bran is de Night King
- Bran veroorzaakte de madness van Aerys
- Bran is Bran the Builder
- Daenerys is zwanger van Jon
- enz enz

Damn er zijn wel heel erg veel theoriën over Bran :D
We weten niet of die wel/niet uitgekomen zijn en wel/niet waar zijn - immers zit er nul komma nul diepgang en uitleg in dit seizoen. We weten niet wat Bran heeft gedaan. Noch wat hij deed in het bos toen NK geshanked werd door Arya. En t gekke is, hij wilde zogenaamd niets, maar kwam wel speciaal naar KL om koning te worden, wtf

Waarom Bran een master of whisperers nodig heeft is mij ook een raadsel trouwens... Hij weet toch alles :+

Last but not least, mbt die councilmeeting... Ik kwam deze tegen. :’)
[YouTube: Game of Thrones S08E06 - Council Scene but it's a Sitcom]

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 21-05-2019 01:18 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@WhatsappHack grappig genoeg dacht ik bij die scène waar de wapens zo opzichtig werden afgegeven dat Jon langs ging bij Dany. Dat bleek Tyrion te zijn en voor Dany was de optimale kill setting gecreëerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal wel prima vond!
Misschien wel omdat ik na alle berichtgeving niet veel meer verwachte....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
burgt schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:57:
Game of Thrones is nog steeds een goed restaurant, ze hebben alleen een kleinere kaart en serveren meerdere gangen op hetzelfde bord ;)
Ik vond het toetje - eerlijk is eerlijk - niet te versmaden :9

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
Toch is Bronn de grote winnaar voor mij. Die man is echt opgeklommen van een low-life piece of shit, zonder titel en kasteel tot één van de machtigste en rijkste mannen van Westeros. Niet slecht, als sellsword.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Sibylle schreef op maandag 20 mei 2019 @ 04:53:
[...]

Fanboy #1? Je lijkt het wel persoonlijk op te vatten....
Als je lekker simpel spektakel en vermaak wilt dan is het nog altijd een prima seizoen. Maar de karakters en het verhaal zijn gewoonweg 1 dimensionaal geworden, de complexiteit is bij beiden verdwenen.
Ach helemaal niet beweegredenen zijn nog altijd complex.
Je zit continue te kijken met het gevoel: "Dat had ik anders aangepakt" of "Waarom hebben ze niet dit gedaan" of "Waarom hebben ze niet hieraan gedacht?" of "Dat is toevallig" etc.

Als je het commentaar van Benioff en Weiss op de afleveringen kijkt, dan zie je ook duidelijk dat hun focus ligt op het afronden van specifieke eindes en het maken van gave beelden die ze in hun hoofd hebben. Veel minder op realistische karakters met ieder een eigen motivaties, en de complexe interacties van al die verschillende karakters.
Het is het laatste seizoen logisch dat ze het afhandelen.EN ik vraag me dan toch af wat zo onrealistisch was aan de acties van de personages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Na een nachtje slapen heb ik er ook wel vrede mee. De actrice die Dany speelt kon mij nooit zo bekoren maar tijdens de scène met Jon was ik al bijna om door haar verhaal en zag ik ze samen heersen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 09:00

Chiron

Moderator Discord
En dan toch die iron throne vernietigd. Drogon kon Jon/Aegon niet doden want Targaryen.

Het schijnt dat de draken wijzer zijn dan dat ze lijken (I know, 'magic'), en dat dit Drogon zijn manier is om te zeggen "fuck the throne" 8-)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
WhatsappHack schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 01:09:

En als we toch aan ‘t meme’en zijn:

[...]

[Afbeelding]
Lol de memes zijn nog altijd zo dom.
Ja doodnormaal als je anar een gevangenis gaat dat je dat zonder wapens doet, niet dat je de gavangene zou doden maar dat die je wapen zouden afpakken.

EN ja doodnormaal als de partner van de koningin haar gaat bezoeken dat ze die niet als crimineel behandelen.
Dat wordt wel geimpliceerd ja.
Was het neit een soort van visioenen?
We weten niet of die wel/niet uitgekomen zijn en wel/niet waar zijn - immers zit er nul komma nul diepgang en uitleg in dit seizoen.
Lol tuurlijk
We weten niet wat Bran heeft gedaan. Noch wat hij deed in het bos toen NK geshanked werd door Arya. En t gekke is, hij wilde zogenaamd niets, maar kwam wel speciaal naar KL om koning te worden, wtf
Beeld je gerust in dat bran achter alles zat dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k995
Chiron schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 07:59:
En dan toch die iron throne vernietigd. Drogon kon Jon/Aegon niet doden want Targaryen.

Het schijnt dat de draken wijzer zijn dan dat ze lijken (I know, 'magic'), en dat dit Drogon zijn manier is om te zeggen "fuck the throne" 8-)
Of hij besefte dat het door de iron throne was dat "zijn moeder" dood was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:11
Al met al vond ik het geen 4,8 waard (gisteren op IMDB)
Ik denk dat het boycotten om het boycotten is geworden.

- Dat Dany dood is vond ik ee goed einde. De weg daar naartoe iets minder.
Er hadden gewoon nog 4 afleveringen van 1,5u tussen gemoeten.
- Dat Arya West of Westeros gaat was te voorspellen en goed
- Dat Sansa een onafhankelijk Noorden doet is goed
- Dat Jon ''voor straf'' naar de Nachtwacht gaat is wel redelijk realistisch. Dat we na 5 seizoenen (en in de boeken nog helemaal niet) weten dat hij R+L=J is heeft totaal geen nut gehad. Ja een politiek spel van 3 afleveringen met zijn vriendinnetje met haar maandelijkse periode...

En dat is het hem een beetje. Het voelt rushed. Alsof D&D er klaar mee waren en het maar wilde afronden. Het hele Lord of Light, Azor Ahai, NK, R+L=J, Bran en 3ER heeft in mijn ogen veel te weinig screen time en duidelijkheid gehad. De allereerste aflevering start met Starks, Lannisters, Targaryans EN white walkers. 8 seizoenen hebben ze de big bad opgebouwd om hem vervolgens zonder uitleg en moeite om te leggen. En waarom is Jon in hemelsnaam terug gehaald door de Lord of Light? Wat was zijn doel? Om te schreeuwen tegen de ijsdraak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
[...]

Niet helemaal waar. Drogon lag voor de ingang. Dat had bij iedereen behalve Jon (zonder H blijkbaar :p) genoeg moeten zijn. De vraag was dus ook of Arya het wel was gelukt om langs Drogon te komen als ze dat had geprobeerd. De hint dat Drogon dus trouw was aan de bloedlijn Targaryen i.p.v. alleen aan Dany was daarmee bij het toelaten van Jon al gelegd. Daarom vermoorde Drogon Jon ook niet na de moord.

Viel het jullie ook op dat de seizoenen opeens niet meer klopte :) Tijdens de aanval was het hoog zomer, na de overwinning hoog winter, en bij het beraad weer hoog zomer. Dat terwijl het hele idee van "Winter is coming" is dat de seizoenen zich voltrekken over decennia. Dus "Winter is coming" was niet alleen synoniem aan de White Walkers, maar ook aan de lange(!) winter die er aan zat te komen.
Jon zegt dat het onveilig is (hoezo dan? hoe weet hij dat?) kan ik op zich nog inkomen, maar als hij bedoeld dat het gebouw op instorten staat is het vreemd dat hij op offert een paar mensen mee te sturen.
Je ziet in de aflevering gewonde mensen rondlopen of zitten. Die onveiligheid was dus mogelijk aanwezig.
Omdat hij op dat moment geen keuze heeft. Dat zag je ook tijdens de vorige aflevering. Jon kon het niet tegenhouden. Daarnaast is het politiek. Een paar Lannisters is maar klein zeer t.o.v. de discussies die er nog gevoerd moeten worden.
Liefde maakt blind. Dat zag je ook bij Rob. Iedereen vertelde hem ook dat het trouwen met die dame zijn dood zou zijn en toch deed hij het. Daarnaast was Dany wel dezelfde bloedlijn als Jon. Daar was Jon ook gevoelig voor. Een paar duwtjes in zijn rug om tenminste nog eens met Dany privé in discussie te gaan was niet heel gek. Het ging allemaal te snel, maar dat gaat het het hele seizoen al.
Het was te dramatisch, maar ik heb nog niet helemaal helder welke keuzes ze nog had gehad op dat moment.
Dat was geen 'hand', maar de nagel van een klauw. Nu vind ik zelfs dat je zeurt :+
Vervolgens ergerde ik me eraan dat ze alle reacties skippen van Jon die Dany vermoord heeft, ik vind het op zich niet nodig om dit altijd expliciet in beeld te brengen, maar hier was ik wel benieuwd naar.
True
En dan Grey Worm (die niet bepaald een normaal temperament heeft), de Unsullied en bovenal de Dothraki (wat is daar trouwens ineens mee gebeurt, waar blijven die? Die gaan niet op de boten toch?) die sluiten Jon op na z'n daden.
De Unsullied zijn slaven. Behalve Grey Worm luisteren die alleen naar een leider. Geen leider = geen commando's. Daarom vond ik het ook zo raar dat ze opeens vrijheid kregen aan het eind. Behalve Grey Worm was er geen enkele reden aan te nemen dat een andere Unsullied daar gevoelig voor zou zijn.

De Dothraki zijn ook pragmatisch net als Dany dat was met hen. Die willen gewoon kunnen doden en vrouwen als hoeren / slaven houden. Hun enige manier om aanzien te verwerven was doden (lange haar). Dany was eigenlijk al eerder in aanzien gedaald na de dood van Khal, maar gezien haar macht volgde ze. Ik was juist wel benieuwd wat er met ze was gebeurd zou Dany de vrede hebben uitgeroepen.
Grey Worm had tenminste John of Tyrion nog moeten doden alvorens hij zelf gedood zou worden. Dat had het geloofwaardiger gemaakt. Maar opnieuw. Hij is wel een Unsullied. Geen order is geen acties.
Dat Grey Worm dit goed vond, vond ik ook twijfelachtig. Tyrion als hand was wel het enige logische om te doen (voor Bran). Er was niemand beter geschikt dan hij. De motivatie daartoe vond ik ook wel komisch, omdat Bran ook zegt geen koning te willen zijn.
Sansa: wij zij het Noorden en wij worden onafhankelijk! Wij buigen de knie niet! Dan denk je toch echt, dafuq... Er zit een fucking Stark op de troon en op dat moment kiest zij ervoor om het noorden onafhankelijk te maken... En de Iron Born willen dat niet? En de rest ook niet?
Historie. Ik vond het raar dat Bran daar nog gevoelig voor was. Die had juist moeten zeggen. FY Sis, gaan we niet doen. De rest had volgens mij ook geen rivaliteit meer met een ander huis. De dreigingen waren de Targaryens en de Lannisters. Dat waren ook de enige huizen die in het (recente) verleden een koning hebben gehad.
- Dat we na 5 seizoenen (en in de boeken nog helemaal niet) weten dat hij R+L=J is heeft totaal geen nut gehad. Ja een politiek spel van 3 afleveringen met zijn vriendinnetje met haar maandelijkse periode...
Jawel, want Jon was de enige die Dany kon vermoorden, omdat hij de enige waarvoor de draken geen dreiging was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:22

Bloodclot

Jawier!

Dubrillion schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:29:
Al met al vond ik het geen 4,8 waard (gisteren op IMDB)
Ik denk dat het boycotten om het boycotten is geworden.

- Dat Dany dood is vond ik ee goed einde. De weg daar naartoe iets minder.
- Dat Arya West of Westeros gaat was te voorspellen en goed
- Dat Sansa een onafhankelijk Noorden doet is goed
- Dat Jon ''voor straf'' naar de Nachtwacht gaat is wel redelijk realistisch. Dat we na 5 seizoenen (en in de boeken nog helemaal niet) weten dat hij R+L=J is heeft totaal geen nut gehad. Ja een politiek spel van 3 afleveringen met zijn vriendinnetje met haar maandelijkse periode...

En dat is het hem een beetje. Het voelt rushed. Alsof D&D er klaar mee waren en het maar wilde afronden. Het hele Lord of Light, Azor Ahai, NK, R+L=J, Bran en 3ER heeft in mijn ogen veel te weinig screen time en duidelijkheid gehad. De allereerste aflevering start met Starks, Lannisters, Targaryans EN white walkers. 8 seizoenen hebben ze de big bad opgebouwd om hem vervolgens zonder uitleg en moeite om te leggen. En waarom is Jon in hemelsnaam terug gehaald door de Lord of Light? Wat was zijn doel? Om te schreeuwen tegen de ijsdraak?
Dit heb ik ook, Arya had van mij nog wel een facelessman-truukje uit mogen halen bij cersei of danny.
En veel meer zaken die weg zijn gelaten of niet beter naar voren gehaald(prince that was promised, jon=aegon, facelessmen)

Jon is denk ik teruggehaald om het noorden samen te laten komen om tegen de NK te vechten, dat was denk ik dan het enige doel. Net zoals beric 19 keer terug is gehaald om arya te redden.

Hoe het is geëindigd vind ik allemaal prima, maar de manier waarop vind ik vrij slecht. Moest inderdaad gewoon 4 extra afleveringen van dikke uur erbij om het wat beter af te laten ronden.

Laatste seizoen haalde het bij lange na niet qua story/characters als de eerste 6 seizoenen. Seizoen7 zag je al dat het wel heel snel ging etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Bloodclot schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:37:
[...]
Dit heb ik ook, Arya had van mij nog wel een facelessman-truukje uit mogen halen bij cersei of danny.
En hoe zit het nu met "Green Eyes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 09:13
Had liever gehad dat Arya Dany vermoorde (met het gezicht van Jon) zodat Jon altijd met de keuze had blijven zitten van 'zou ik zelf de keuze ooit gemaakt hebben om Dany te vermoorden?'

[ Voor 7% gewijzigd door Dacuuu op 21-05-2019 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:14

3raser

⚜️ Premium member

CurlyMo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:38:
[...]

En hoe zit het nu met "Green Eyes".
En hoe zit het nu met ... (vul hier alles in wat je in het laatste seizoen hebt gemist).

Het is gewoon niet verder uitgewerkt. Misschien hadden die green eyes helemaal geen bedoeling. En anders was er simpelweg geen tijd in seizoen 8 om alles af te ronden. Er zijn wel meer fantastische series met een vreselijk (slecht) einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-09 14:20
Dacuuu schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:41:
Had liever gehad dat Arya Dany vermoorde (met het gezicht van Jon) zodat Jon altijd met de keuze had blijven zitten van 'zou ik zelf de keuze ooit gemaakt hebben om Dany te vermoorden?'
Ze heeft de Night King al vermoord(wat veel fans raar/erg vonden), als ze ook nog Dany vermoordde was het heel erg.

Ik vond de death-scene van Dany ook zo saai aanvoelen. Serie sleepte me dit laatste seizoen totaal niet meer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Dacuuu schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:41:
Dan had Jon dus dood moeten zijn. Arya kan alleen gezichten over nemen van dode mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:22

Bloodclot

Jawier!

3raser schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:44:
[...]

Dan had Jon dus dood moeten zijn. Arya kan alleen gezichten over nemen van dode mensen.
Arya met gezicht van Jaime die een doodsbange Cersei (want alles gaat kapot) verrast, had beter gepast bij het verhaal. Cersei denkt dan, dan ben ik tenminste bij mijn geliefde broer (niet!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
3raser schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:44:
[...]

Prima toch, had Jon prima dood zien gaan dood door Grey worm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 20:38
Vond het ergens wel sneu voor Jon. Altijd gehandeld vanuit geweten, vanuit eer. Wordt die verbannen naar Castle Black. En waarom? De unsullied, de gerechtigheid wilden zien, vaarden toch weg. Maar misschien was dit wel wat Jon wilde. Hij zei toch altijd geen leiding te willen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 13:00

Taygeta

KTM 790 Adventure

Ik moest toch grinniken van Tyrion... met zijn "weer" onafgemaakte grapje
Tyrion walks into a brothel with a honeycomb and a jackass.
Madame: What can we do for you?
Tyrion: I need a woman to lay with, for mine has left me.
Madame: Whatever for? And what's with the honeycomb and the mule?
Tyrion: My woman found a genie in a bottle, and he granted her three wishes. The first was for a house fit for a queen, so he gave her this damn honeycomb. The second wish was that she have the nicest ass in all the land, so he gave her this damn donkey...
Madame: And what about the third wish?
Tyrion: Well... she asked the genie to make my cock hang down past my knee.
Madame: Well that one's not so bad eh?
Tyrion: Not so bad!? I used to be six foot three!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:46

Matis

Rubber Rocket

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:49:
Vond het ergens wel sneu voor Jon. Altijd gehandeld vanuit geweten, vanuit eer. Wordt die verbannen naar Castle Black. En waarom? De unsullied, de gerechtigheid wilden zien, vaarden toch weg. Maar misschien was dit wel wat Jon wilde. Hij zei toch altijd geen leiding te willen.
Hij is toch verbannen naar het Noorden? Nog verder weg dan Castle Black.

Ik vond het wel ironisch dat de Iron Throne vernietigd is, Broken Bran heeft namelijk zijn eigen troon altijd bij zich :+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bloodclot schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:37:
[...]

En veel meer zaken die weg zijn gelaten of niet beter naar voren gehaald(prince that was promised, jon=aegon, facelessmen)

Jon is denk ik teruggehaald om het noorden samen te laten komen om tegen de NK te vechten, dat was denk ik dan het enige doel. Net zoals beric 19 keer terug is gehaald om arya te redden.

Hoe het is geëindigd vind ik allemaal prima, maar de manier waarop vind ik vrij slecht. Moest inderdaad gewoon 4 extra afleveringen van dikke uur erbij om het wat beter af te laten ronden.

Laatste seizoen haalde het bij lange na niet qua story/characters als de eerste 6 seizoenen. Seizoen7 zag je al dat het wel heel snel ging etc.
Terwijl de laatste aflevering echt langdradig was. Zeker nadat Dany dood was hadden ze geen idee hoe het af te sluiten.
Het was misschien wel mooier geweest als Jon Snow gewoon gedood werd door Grey Worm. Nu wordt hij verbannen terwijl de machtstigste mensen allemaal zijn ‘broers en zussen zijn’.
Ik snap ook niet dat Jon niet vertelde in openbaar dat hij de rechtmatige koning was. Dat was een legitieme claim tot de troon en bovendien was hij na Dany zou ongeveer de nr2 in de rangschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

CurlyMo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:32:
[...]

Viel het jullie ook op dat de seizoenen opeens niet meer klopte :) Tijdens de aanval was het hoog zomer, na de overwinning hoog winter, en bij het beraad weer hoog zomer. Dat terwijl het hele idee van "Winter is coming" is dat de seizoenen zich voltrekken over decennia. Dus "Winter is coming" was niet alleen synoniem aan de White Walkers, maar ook aan de lange(!) winter die er aan zat te komen.
Dat was geen sneeuw (al is er bij het filmen wel kunstsneeuw voor gebruikt) maar as dat na zulke branden dagenlang kan neerdwarrelen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:56:
[...]

Dat was geen sneeuw (al is er bij het filmen wel kunstsneeuw voor gebruikt) maar as dat na zulke branden dagenlang kan neerdwarrelen.
Ik roep de VAR in, oftewel, dat moet ik terug kijken :) Ik vond het verdacht veel op sneeuw lijken terwijl de verbrande straten er totaal anders uitzagen.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:54:
[...]
Ik snap ook niet dat Jon niet vertelde in openbaar dat hij de rechtmatige koning was. Dat was een legitieme claim tot de troon en bovendien was hij na Dany zou ongeveer de nr2 in de rangschikking.
Omdat hij de Troon niet wilde. Dat heeft echt in overdaad gezegd. Ik vond zijn aansluiting bij de Wildlings wel gepast. Dat was de enige plek waar hij zich volgens mij echt thuis voelde. Zonder gezeik met bloedbanden en familie eer.

[ Voor 40% gewijzigd door CurlyMo op 21-05-2019 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:46

Matis

Rubber Rocket

CurlyMo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:57:
Ik roep de VAR in, oftewel, dat moet ik terug kijken :) Ik vond het verdacht veel op sneeuw lijken terwijl de verbrande straten er totaal anders uitzagen.
Dat beaam ik. Ik vond het wel daadwerkelijk sneeuw. Te meer omdat het ook rood kleurde door het bloed van Dany.

Daarnaast zei Tyrion ook; "Ik heb weken kunnen nadenken", dus het zou kunnen dat er daadwerkelijk veel tijd overheen is gegaan.
Ik meen me te herinneren dat het weken (zo niet maanden) kostte om van Winterfell naar KL te gaan. Laat staan al die andere Lords uit de andere gebieden.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]
Dat was een legitieme claim tot de troon en bovendien was hij na Dany zou ongeveer de nr2 in de rangschikking.
Jon had zelfs een sterkere claim dan Dany.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Matis schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:59:
[...]
Daarnaast zei Tyrion ook; "Ik heb weken kunnen nadenken", dus het zou kunnen dat er daadwerkelijk veel tijd overheen is gegaan.
Dan nog steeds. Zomer > winter > zomer zou tenminste 30 jaar moeten hebben geduurd, want zoals ik al zei, seizoenswisselingen voltrokken zich over decennia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-08 22:45
Webgnome schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:45:
[...]

zijn hier al officiele bronnen voor dit verhaal? Als ik sommigen mag geloven dan heeft Martin de andere boeken al lang klaar etc etc maar we weten dat dat niet klopt. Voor dit verhaal dat ik de laatste paar weken veel lees heb ik nog 0,0 fatsoenlijke bron gevonden.

en zoals ook door anderen is aangehaald. Je kunt het einde van een serie gewoon NOOIT goed doen. Er is altijd wel iets te zeuren.
Bij Breaking Bad had ik anders juist wel het gevoel dat het klaar was. Tof einde van een toffe serie. Tuurlijk baal je dat een serie dan is afgelopen. Ik baal ook enorm dat GoT is afgelopen, daarom heeft de laatste aflevering altijd een wat "zwaardere lading", maar als ze er dan vervolgens ook nog een enorme puinzooi van maken dan is dat natuurlijk extra vervelend.

Ik heb dan ook bij GoT een nare smaak aan overgehouden en dat vind ik heel erg jammer. :-(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 16:18

s0kkie

Cowabunga

Perfecte samenvatting ;)
Got

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 08:47
ranten om het ranten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Zijn hier nog mensen die de laatste aflevering gisteren in de bioscoop hebben gezien? Ik was in Tilburg, vond de kwaliteit van het beeld erg matig, onscherp gewoon. De microstutter bij panning scenes deden mijn ogen erg zeer, snelle scenes was ook geen pretje. In de ondertiteling kwam een keer de letter ï voor, dat zag er dus uit als een vierkantje, of een '?' ik weet het niet precies meer.

Al met al, de ervaring was erg leuk, zou het zo weer doen, maar de techniek was niet alles.

Oja, leuk dat je dit nog ffe zag.. >:)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/es0blTd.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Dacuuu op 21-05-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Matis schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:54:
[...]

Hij is toch verbannen naar het Noorden? Nog verder weg dan Castle Black.

Ik vond het wel ironisch dat de Iron Throne vernietigd is, Broken Bran heeft namelijk zijn eigen troon altijd bij zich :+
Nee, Jon werd verbannen naar The Wall, wat eigenlijk dus Castle Black is. Daar gaan namelijk alle verschoppelingen naar toe. Wat je hem aan het einde van de aflevering ziet doen is verder gaan dan The Wall. Op een expeditie? Of om de mensen daar naar huis te geleiden misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Nu ben ik het wel echt met @k995 eens. Dit is gewoon zeuren om het zeuren. Dat je sommige redenen niet goed genoeg vind betekent niet dat die er niet zijn.
3raser schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:17:
[...]

Nee, Jon werd verbannen naar The Wall, wat eigenlijk dus Castle Black is. Daar gaan namelijk alle verschoppelingen naar toe. Wat je hem aan het einde van de aflevering ziet doen is verder gaan dan The Wall. Op een expeditie? Of om de mensen daar naar huis te geleiden misschien?
Lezen jullie dit topic wel terug :O Hij sluit zich aan bij de Wildlings. Herinner je zijn relatie (zoals ik eerder heb geschreven) met Ygritte niet?

[ Voor 42% gewijzigd door CurlyMo op 21-05-2019 12:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Dubrillion schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:29:
...
Ik blijf dit soort opmerkingen toch wel grappig vinden. Als ze nog maar 1 extra aflevering meer hadden gegeven dan had iedereen het al extreem traag gevonden en enkel een filler aflevering.

De kracht van GoT was juist dat er continue allerlei verhaallijnen gestart en doorgezet werden. En dat kan niet meer als je het gaat afronden. Oftewel als ze nog 4 afleveringen extra hadden gedaan dan had je gewoon 1 aflevering gehad hoe ze van winterfeil naar the red keep rijden en alles van de afgelopen 7 seizoenen even gaan rehashen. Je krijgt een Euron die even 10 minuten in het water naar de kust zwemt, je krijgt die vrouw uit Droge die je een kwartier lang ziet wegkwijnen in de kelder. etc. etc. etc.

Ze kunnen niet meer over Bran gaan uitdiepen, want er is niet meer uit te diepen volgens de boeken.
Ze kunnen niet opeens al jouw boeklijnen gaan opstarten want ze gaan ermee stoppen.
Oftewel je had enkel maar filler, filler, filler en nog eens filler gehad.

Terwijl ze nu met veel actie-scenes alle verplichte verhaallijnen hebben afgesloten en tegelijk genoeg ruimte hebben voor GRRM om iets anders te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

CurlyMo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:18:

Lezen jullie dit topic wel terug :O Hij sluit zich aan bij de Wildlings. Herinner je zijn relatie (zoals ik eerder heb geschreven) met Ygritte niet?
Nee, dat heb ik niet gelezen. Maar mag dat dan zomaar? Waarom sluit hij zich dan niet gewoon aan bij de Starks als zijn verbanning blijkbaar zo makkelijk genegeerd kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
3raser schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:17:
[...]

Zoals ik het interpreteer deserteert Jon opnieuw van de Night's Watch, om vervolgens (als leider?) verder te leven bij de freefolk. Op die manier hebben alle Starks weer een plek. Sansa als Queen of the North, Aria als kapitein op haar schip/leider van de expeditie, Jon op zijn plek bij de freefolk en Bran als King of the Six kingdoms. Toch nog een soort van feel good (wat je er ook van mogen vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
l
Gomez12 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:19:
[...]

Ik blijf dit soort opmerkingen toch wel grappig vinden.
Ik vond dit seizoen juist vooral filler. Veel vorm, weinig inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

SomerenV schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:41:
[...]HBO wilde meer seizoenen maar D&D wilde dit niet, waarschijnlijk omdat ze dan Star Wars mis zouden lopen. Verklaart wel meteen waarom dit seizoen zoveel kutter is dan de vorige seizoenen.
Gelukkig doen ze het niet voor het geld |:(
Sibylle schreef op maandag 20 mei 2019 @ 05:20:
[...]

Het publiek is ook niet ontevreden omdat het verhaal anders loopt dat gedacht, of omdat ze het niet eens zijn met hoe de makers het in beeld brengen. Het publiek is ontevreden omdat de kwaliteit van het verhaal en complexiteit drastisch is gekelderd.

Ook de laatste aflevering dus in dezelfde stijl: Niet complex, korte horizon acties en alles gaat net TE gemakkelijk. Lekker soepel alles afronden.
Precies dit _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Mon0lith op 21-05-2019 09:31 ]

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
3raser schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:23:
[...]

Nee, dat heb ik niet gelezen. Maar mag dat dan zomaar? Waarom sluit hij zich dan niet gewoon aan bij de Starks als zijn verbanning blijkbaar zo makkelijk genegeerd kan worden?
Als iets mag dan moet er alsnog iemand zijn die hem ervan weerhoudt. Wie gaat dat doen? Als hij bij de Starks had gezeten, dan was dat wel gebeurd omdat dan één van de huizen de regels had overtreden, en had het dus oorlog geweest met de Grey Worm. De Wildlings stonden daar altijd al buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 19:35
Mon0lith schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:29:
[...]

Gelukkig doen ze het niet voor het geld |:(

[...]

Precies dit _/-\o_
Omdat mensen het niet geloven:
BENIOFF: HBO would have been happy for the show to keep going, to have more episodes in the final season. We always believed it was about 73 hours, and it will be roughly that. As much as they wanted more, they understood that this is where the story ends.
https://ew.com/tv/2019/04...-8-showrunners-interview/

En daar komt bij dat volgens de Disney CEO is het werk aan de D&D Star Wars film al tijden onderweg, maakt de optelsom wel duidelijk. Ze waren er klaar mee en wilden zo snel mogelijk aan hun "Childhood dream" Star Wars verder.

[ Voor 12% gewijzigd door Terranova op 21-05-2019 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 16:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Ik vind het wel prima zo, de serie had voor mij ook wel langer door mogen gaan maar dit einde is ook prima. Ja het voelt wel allemaal wat afgeraffeld aan, maar hoe ver wil je nog door gaan? Je kunt niet altijd iedereen een plezier doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St4ck3r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 16:25
Dacuuu schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:13:
Zijn hier nog mensen die de laatste aflevering gisteren in de bioscoop hebben gezien? Ik was in Tilburg, vond de kwaliteit van het beeld erg matig, onscherp gewoon. De microstutter bij panning scenes deden mijn ogen erg zeer, snelle scenes was ook geen pretje. In de ondertiteling kwam een keer de letter ï voor, dat zag er dus uit als een vierkantje, of een '?' ik weet het niet precies meer.

Al met al, de ervaring was erg leuk, zou het zo weer doen, maar de techniek was niet alles.

Oja, leuk dat je dit nog ffe zag.. >:)

[Afbeelding]
Zaten in Zaandam... Aan het einde was de *.TS file afgelopen en zag je de mediatool die ze gebruiken. was ook maar 15GB groot. Dat kan op zo'n scherm ook nooit knap zijn ;)

Edit: Was hier 2 sterretjes... de ï

Try not to become a man of success but a man of value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:49:
En hij blijft de enige targaryen , dus een logische opvolger voor de iron throne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

k995 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:40:
[...]

En hij blijft de enige targaryen , dus een logische opvolger voor de iron throne.
Welke Iron Throne? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
CurlyMo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:07:
[...]

Dan nog steeds. Zomer > winter > zomer zou tenminste 30 jaar moeten hebben geduurd, want zoals ik al zei, seizoenswisselingen voltrokken zich over decennia.
De zon kan toch ook eens schijnen in de winter? KL is heel zuidelijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Lol weeral iemand die de show niet gezien heeft , die vragen zijn toch allemaal perfect te beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
k995 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:41:
[...]

De zon kan toch ook eens schijnen in de winter? KL is heel zuidelijk hoor.
Tuurlijk, maar zou jij je er zo bij lopen zoals de burgers van KL als het een zonnige dag in de winter is? Nogal een contrast met de Nightwatch en de Starks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 16:12
Gomez12 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:19:
[...]

Ik blijf dit soort opmerkingen toch wel grappig vinden. Als ze nog maar 1 extra aflevering meer hadden gegeven dan had iedereen het al extreem traag gevonden en enkel een filler aflevering.

De kracht van GoT was juist dat er continue allerlei verhaallijnen gestart en doorgezet werden. En dat kan niet meer als je het gaat afronden. Oftewel als ze nog 4 afleveringen extra hadden gedaan dan had je gewoon 1 aflevering gehad hoe ze van winterfeil naar the red keep rijden en alles van de afgelopen 7 seizoenen even gaan rehashen. Je krijgt een Euron die even 10 minuten in het water naar de kust zwemt, je krijgt die vrouw uit Droge die je een kwartier lang ziet wegkwijnen in de kelder. etc. etc. etc.

Ze kunnen niet meer over Bran gaan uitdiepen, want er is niet meer uit te diepen volgens de boeken.
Ze kunnen niet opeens al jouw boeklijnen gaan opstarten want ze gaan ermee stoppen.
Oftewel je had enkel maar filler, filler, filler en nog eens filler gehad.

Terwijl ze nu met veel actie-scenes alle verplichte verhaallijnen hebben afgesloten en tegelijk genoeg ruimte hebben voor GRRM om iets anders te doen.
Niet mee eens, ze hadden bijv. Euron met een intelligent en uitgewerkt plan Rhaegal kunnen laten uitschakelen, in plaats van met 3 lucky shots op een rij. Dat had prima in een paar interessante scenes verspreid over een seizoen gekund, wellicht op bezoek op een interessante lokatie buiten Westeros. Ze hadden best wat interessante dialoog voor karakters als Cercei en Jon kunnen verzinnen, die hebben dit seizoen vrijwel niks gezegd. Ze hadden wat aandacht aan Dorne kunnen geven zodat we snappen waar die nieuwe prins vandaan komt. De Golden Company verdiende ook wel wat meer uitwerken. Ze hadden veel meer aandacht aan de lore rond de NK kunnen besteden. Ze hadden Brandon nog wat geschiedenisles kunnen laten geven. Jaime en Brienne hadden hun relatie beter uit kunnen werken. Etc. En waarom zou je niet een nieuw karakter of verhaallijn kunnen introduceren tegen het einde van het hoofdverhaal als het anders te eendimensionaal wordt? Of ze hadden niet zo rigoureus verhaallijnen moeten knippen of afkappen.

Ze hadden gewoon hetzelfde tempo met dezelfde nadruk als de eerste seizoenen kunnen doen als ze wilden. Dat was zeker niet saai of filler geweest.
Varys heeft toch door middel van die brieven de hele wereld geïnformeerd dat Jon de rechtmatige troonopvolger was? Ik vond het bizar dat het niet eens genoemd werd dat hij de rechtmatige koning is.

Daarnaast vond ik het bizar dat Sansa er zomaar even uitfloepte dat Brandon geen kinderen kon krijgen, leuk zo zus. :P Vervolgens kan Brandon geen Lord of Winterfel zijn want hij is de 3ER, maar heeft hij wel de meest verschrikkelijke dingen laten gebeuren om koning te kunnen worden. Om vervolgens zomaar ff het Noorden vrij te laten, iets wat de rest ook vast wel wilde voor zichzelf.

Daarnaast doen slordigheden zoals dat Tyrion zo naar de sterfplek van Cercie en Jaime loopt terwijl we de aflevering daarvoor het hele gebouw hebben zien instorten voor mij ook afbreuk aan het verhaal. Had iets meer nagedacht over die sterfscene als je wilde dat Tyrion nog een momentje met ze had.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 21-05-2019 10:05 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:52

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ik ben er nog niet over uit wat ik een beter einde vond; Lost of GoT...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TepelStreeltje schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:49:
Lost heb ik het einde niet eens gered zo vaag werd dat. Dus dan zeg ik sowieso GoT.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
St4ck3r schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:38:
[...]

Zaten in Zaandam... Aan het einde was de *.TS file afgelopen en zag je de mediatool die ze gebruiken. was ook maar 15GB groot. Dat kan op zo'n scherm ook nooit knap zijn ;)

Edit: Was hier 2 sterretjes... de ï
Oja, ik was vergeten te melden dat het geluid 2.0 was. Geen surround geluid.. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St4ck3r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 16:25
Dacuuu schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:50:
[...]

Oja, ik was vergeten te melden dat het geluid 2.0 was. Geen surround geluid.. :/
De kwaliteit was gewoon slecht te noemen idd! Zowel qua beeld als geluid...
Heb het idee dat hij thuis uit de surround beter klinkt..

Maar ach... alle teleurgestelde gezichten was wel wat waard :9

Try not to become a man of success but a man of value.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

In Lost werden de verhaallijnen zo vreemd dat ik me afvroeg hoe ze er ooit een einde aan gingen maken. Nou, zo dus. Dat was echt extreem slecht. Dan vond ik het einde van GoT toch een stuk beter. Natuurlijk had iedereen voor zichzelf een ander einde kunnen bedenken. En misschien zullen we in de loop van de tijd nog wel wat uitgeschreven verhaallijnen zien van fans die het beter weten. Maar om dit einde te vergelijken met Lost dat gaat wel wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:00:
[...]

Jon had zelfs een sterkere claim dan Dany.
Ja, bedoelde meer voor de Dothraki en de Unsullied.
Die wisten niet dat hij eigenlijk de nr 1 was.

John wilde geen koning zijn nee, maar om te overleven had hij er iets over kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
CurlyMo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:44:
[...]

Tuurlijk, maar zou jij je er zo bij lopen zoals de burgers van KL als het een zonnige dag in de winter is? Nogal een contrast met de Nightwatch en de Starks.
In barcelona lopen ze in de winter ook lichter gekleed dan in het noorden van finland hoor. Dat is ongeveer het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:19

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nou, dat was 't dan...

Uiteindelijk is Sansa uit de bus gekomen als winnaar van de Game of Thrones want zij is de enige die krijgt wat ze wil.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mx. Alba schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:00:
Nou, dat was 't dan...

Uiteindelijk is Sansa uit de bus gekomen als winnaar van de Game of Thrones want zij is de enige die krijgt wat ze wil.
Vergeet Bronn niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

O ja! Master of Coin and Lofty Titles. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
3raser schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:57:
[...]
Natuurlijk had iedereen voor zichzelf een ander einde kunnen bedenken.
Dat vraag ik me af. Dany moest dood. Jon was de enige die dat kon doen, want Drogon. Niemand wilde een Lannister als koning en Tyrion had geen leger om het af te dwingen al zou hij het willen. Jon wilde niet. De Starks genoten enig aanzien, maar Sansa wilde gewoon onafhankelijk in het Noorden blijven. De andere huizen hadden ook geen ambities om voor de troon te vechten. Westeros is nogal onder de indruk van religie en magie. Wat blijft er dan over? Inderdaad, Bran. Iemand die redelijk losgezongen was van welk huis dan ook (ondanks dat hij geboren was als Stark) en de enige die de traditie van erfopvolging kon doorbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mx. Alba schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:01:
[...]

O ja! Master of Coin and Lofty Titles. :D
Financer of brothels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
;)
Vond het wel symbolisch goed gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De climax vond ik niet eens zo slecht bij LOST en het verklaarde wel het een en ander. De opbouw er naartoe was de laatste afleveringen wel minder: toen het mysterieuze eraf was.
Hetzelfde heeft Game of Thrones eigenlijk ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
k995 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:59:
[...]

In barcelona lopen ze in de winter ook lichter gekleed dan in het noorden van finland hoor. Dat is ongeveer het verschil.
Zover ik begreep was het winterseizoen een bedreiging voor heel Westeros. Niet enkel voor het noorden. Dat suggereert dus een winter zoals bij de Nightwatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

CurlyMo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:04:
[...]

Zover ik begreep was het winterseizoen een bedreiging voor heel Westeros. Niet enkel voor het noorden. Dat suggereert dus een winter zoals bij de Nightwatch.
Klopt... Maar ze hebben de Night King verslagen en daarmee de winter zelf verslagen. Je zag ook ten noorden van de Muur alweer een plantje door de sneeuw heen prikken. Met de tijd die het kost om van Winterfell naar King's Landing te marcheren / zeilen en de tijd die daar ondertussen verstreken is met de gevechten is dat wel genoeg om het weer wat lente te laten worden. Vooral omdat de echte winter King's Landing nog niet bereikt had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
burgt schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:57:
Game of Thrones is nog steeds een goed restaurant, ze hebben alleen een kleinere kaart en serveren meerdere gangen op hetzelfde bord ;)
Meer een voormalig sterrenrestaurant welke de laatste twee seizoenen maaltijden serveert die ook in 80% van de overige restaurants te verkrijgen is.

Zo'n restaurant waar je kwijlend naar toe ging, maar nu niet rouwig om bent dat het gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Mx. Alba schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:05:
[...]

Klopt... Maar ze hebben de Night King verslagen en daarmee de winter zelf verslagen. Je zag ook ten noorden van de Muur alweer een plantje door de sneeuw heen prikken. Met de tijd die het kost om van Winterfell naar King's Landing te marcheren / zeilen en de tijd die daar ondertussen verstreken is met de gevechten is dat wel genoeg om het weer wat lente te laten worden. Vooral omdat de echte winter King's Landing nog niet bereikt had.
Ook dat had ik niet zo begrepen. Volgens mij werd 'Winter' zowel werd gebruikt voor het seizoen als voor de NK, maar waren ze niet synoniem. Het is toch ook de eerste keer dat de NK daadwerkelijk in de aanval ging, terwijl er in Westeros wel eerder winter was geweest qua seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
CurlyMo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:04:
[...]

Ja, maar zowel in de boeken als in de tv serie word dat eigenlijk nooit uitgewerkt.

Bedoel als je een jarenlang winter zou hebben zou je eigenlijk jaren voorbereiding en opslag ed moeten hebben daar zie je niks vandat stuk van worlbuilding heeft martin compleet genegeerd.

Voor de serie vind ik het logischer : meters hoge sneeuw is niet echt mogelijk laat staan om in te filmen.
Sneeuw is gewoon heel moelijk om te "faken" vandaar dat "de zwaarste winter in duiznden jaren" minder sneeuw op de grond heeft dan be/nl krijgt in een doorsnee winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
k995 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:11:
[...]

Ja, maar zowel in de boeken als in de tv serie word dat eigenlijk nooit uitgewerkt.

Bedoel als je een jarenlang winter zou hebben zou je eigenlijk jaren voorbereiding en opslag ed moeten hebben daar zie je niks vandat stuk van worlbuilding heeft martin compleet genegeerd.
In de series verwijst Ned er in seizoen 1 wel naar. Hij waarschuwt zijn kinderen ervoor, omdat hij zelf winter heeft meegemaakt. En hij verteld hoe zwaar het was. Terwijl Ned nooit tegen de NK of de WW heeft gevochten. Dat was ook genoeg indicatie voor de duur van de seizoenen. Hij had het lang geleden meegemaakt en het zat er weer aan te komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Leuke vragen weer die overblijven.
Deserteert Jon nu een tweede keer van de Nightswatch of niet?
Ik denk van niet. De eerste keer deserteerde hij al niet, want hij heeft gediend tot zijn dood. na zijn dood was hij vrij om te gaan en staan waar hij wilde. Dat de meeste mensen dit niet kunnen (want dood) heeft Jon (met dank aan de Lord of Light) daar niet van weerhouden.
Nu over de laatste aflevering: Jon krijgt van Tyrion te horen dat hij wordt verbannen naar de Wall en de Nightswatch. Jons eerste vraag is: Is er dan nog wel een Nightswatch?

Daar komt geen direct antwoord op (Tyrion weet een duidelijk antwoord te ontwijken, door te zeggen "we will always need a place for bastards and broken men" een mooie verwijzing naar seizoen 1, waar Jon de bastard was, maar hij nu een broken man is, omdat hij zijn geliefde heeft vermoord), totdat Jon uiteindelijk aan komt in Castle Black. Daar ziet hij dat de Wildlings met de scepter zwaaien. De wildings zijn in seizoen 7 al aangewezen om te helpen met de verdediging van de Wall. Zoals Tormund al zei toen: "Guess we are the nightswatch now".
En daar zit de crux. De Nightswatch bestaat voortaan grotendeels uit wildlings en niet uit mensen uit de 7/6 kingdoms. De wildlings hebben ook geen eed gezworen over celibatair zijn en ga zo maar door. Wel hebben ze een eed gezworen aan Jon Snow. De man die nu voor straf wordt teruggestuurd naar Castle Black, de redder en verlosser van de wildlings.

Jon wil niets te zoeken hebben in Kingslanding, of welke van de 'zuidelijke' koninkrijken dan ook, inclusief the North. Sansa is de juiste koningin daar. Jon heeft (wederom Tormund in S08E04) het ware Noorden door zijn bloed stromen. Hij kan niet meer knielen.

Nu ga je mij niet vertellen dat Bran dit niet ook bedacht heeft. Bran weet wat Jon heeft meegemaakt, weet ook wat de status bij de Wall is, weet dus ook hoe Jon daar ontvangen gaat worden.
Jon is misschien verbannen, maar hij is gewoon weer een vrij man, op precies de plek die zijn hart begeert, alleen wel een gebroken man, hij heeft 2 vrouwen liefgehad, 1 is er vermoord door zijn beschermeling, de ander door hemzelf.
Jon zoekt nu gewoon rust. Waar anders kan hij die vinden op de eerste plek waar hij ooit eerder rust heeft gevonden.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Pagina: 1 ... 63 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic