Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Wognummer schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:32:
[...]

ik denk meer dat hij hem niet kon straffen want tygarian ;) they dont burn (nou ja beetje dan)
Drogon kon makkelijk Jon oppeuzelen. Al dan niet gebraden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Het was een leuke afsluiter, een paar kleine verrassingen, en weer eens wat humor in de Small Council.

Heel veel ruimte voor sequels, die niet gaan komen (denk ik). Denk aan Arya, Dany (Drogon brengt haar naar Red Priests), Jon.

En RIP Edmure :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:50

Tijntje

Hello?!

Tja, net het einde gezien en weet nog niet wat ik er van moet vinden.
Tot aan de dood van Dany was het spannend en een logisch vervolg van de afgelopen afleveringen.
Daarna met de keuze van Bran waren ze me kwijt, waarom waren de andere huizen voorstander van hem?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moineau
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09 23:40
Ik vond het niet eens zo slecht. Sommige zaken waren beter in beeld gebracht dan eerder in het seizoen en seizoen 7.

Zo was de machteloosheid en woede van Tyrion, ook kwam dat in twee afleveringen naar boven, beter in beeld gebracht dan de hele aftakeling van Dany. Die zag haar hele leger in puin gehakt worden, twee draken afgeschoten worden en een vent die zei dat-ie familie was en eigenlijk meer recht had op de troon... en ze stond erbij en keek ernaar. Geen zichtbare machteloosheid, verdriet en woede. Totdat haar hulpje onthoofd werd, toen knakte 'ineens' iets. Had wat tactischer gekund.

Bij Tyrion zag je veel meer die verbijstering en woede, wel heel subtiel, maar die brak echt toen hij zijn broer en zus vond. Dat was, ook in de korte tijd dat het gebeurde, beter gedaan dan de 'downfall' van Dany.

Zelfs die twijfel van Jon was toch nog redelijk in beeld gebracht. Tyrion die op hem inpraat (waar hij goed in is) en subtiel hint dat Dany dood moet.

Maar sowieso, ook hier moest alles in no-time er doorheen.

Ik zou het niet zo raar vinden dat deze EP lage ratings krijgt. De rest van het seizoen werd al laag beoordeeld, en dan zou je met zó'n sterk einden moeten komen die de rest van het seizoen doet vergeten. Dat kan niet. Ik vraag me af hoe seizoen 8 had moeten verlopen, wilde het einde écht heel sterk zijn.

Uiteindelijk is het een epische serie geweest, 'ondanks' seizoen 8. Vooral cinematografisch van hoog niveau, veel speelfilms komen niet eens in de buurt.

Wat me opviel:
De licht dictatoriale zwarte outfit van Dany, geeft wel aan wat voor type ze eigenlijk is.
Samwell's voorstel voor democratie, dat wordt weggelachen.
Is de Red Keep hersteld? Aangezien ze op het einde in een ruimte zitten met de kaart op de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 16:52
Zowel Dany als Cersei zijn in de loop der seizoenen van resp. wit en rood kostuum naar zwart gegaan.

Op IMDB is dit de laagst beoordeelde episode van de hele reeks: 5.0 en dalende.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 11:36
Ik heb er wél van genoten. Bij momenten terug de geniale dialoog uit de eerdere seizoenen, de small council die aantoont dat er eigenlijk niet zo gek veel veranderd is, behalve degene die de kroon draagt.
Bran vond ik verrassend als keuze, maar tegelijk ook begrijpelijk. Met Drogon had ik zowaar medelijden en op het einde met Ghost had ik spijt dat ik mijn hond niet mee had naar het werk :)

Ook mooi op het einde hoe de 3 starks iets of wat krijgen wat ze willen. Sansa was eindelijk de koningin, Arya de avonturier en Jon bevindt zich bij de noordlingen (min of meer toch)

Sterkste momenten vond ik Tyrion die toch kraakte toen hij zijn broer én zus zag. Ondanks alle haat, zag je daar toch nog affectie voor de persoon die hem zo mogelijk het felst van allemaal haatte. Heel sober, mooi momentje was dat.

Verder was er Brienne die Jaime in ere herstelde in de kronieken en Jon die pijnlijk fel besefte dat hij, ondanks al zoveel gegeven te hebben, nog maar eens een opoffering moest maken.

Als de vorige 5 afleveringen dit niveau hadden gehaald, had ik het een topseizoen gevonden. Maar het sluit de serie voor mij alvast met een positieve noot af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Super mooi gezegd @rouchken11 Helemaal met je eens man! Waardige afsluiter op deze manier!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:13
Ik snap het cijfer wel op IMDB, natuurlijk is het ook om onvrede te uiten. De eerste aflevering van dit seizoen ging nog wel, maar daarna ging het in rap tempo down-hill wat mij betreft. Veel verhaallijnen zonder einde. De hele "game" uit Game of Thrones weg.

Bran als koning kan ik prima inkomen, maar man man dit was weer een opéénstapeling van trage shots, weinig dialoog, en cringeness. Ik had liever gezien dat dit seizoen nooit uit was gekomen, of dat ze er nog een jaartje over gedaan hadden om het in 10 afleveringen te vertellen. The crazyness van Dany had wel meer diepgang mogen hebben, Arya die eigenlijk dit seizoen vooral aan het rondlopen was, zoals veel karakters, etc. Al zou een spinoff naar haar nieuwe verhaal leuk zijn.

Dit voelde voor mij vooral als een seizoen waar snel een het verhaal afgerond moest worden, maar dan ook echt snel. Een build-up van 7 seizoenen, tig verhaallijnen met prachtige karakter-ontwikkeling en dat dit.

Al met al leuk om te kijken, maar als ik ooit een rewatch zou doen, dan sla ik seizoen 8 absoluut over, al betwijfel ik het of ik wetende dat dit het einde is, nog eens zou kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Inverted_World op 20-05-2019 13:32 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 19:35
Het is iig wel duidelijk dat D&D fans zijn van Sansa, kan mij niet voorstellen dat GRRM het op dezelfde manier laten eindigen.

Ook wel grappig is dat het belangrijkste "geheim"/plotpunt van de serie/boeken ook echt uiteindelijk totaal niets uit maakt in de serie. Jon had net zo goed de zoon van Frans Bauer kunnen zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Terranova op 20-05-2019 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 19:24

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Kan ik hier iemand blij maken met 2 gratis pathé kaartjes voor de GoT finale vanavond in Amersfoort? Graag iemand die daadwerkelijk de intentie heeft om te gaan, niet dat ik ze weggeef aan iemand die ze vervolgens op marktplaats zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Terranova schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:24:
Ook wel grappig is dat het belangrijkste "geheim"/plotpunt van de serie/boeken ook echt uiteindelijk totaal niets uit maakt in de serie. Jon had net zo goed de zoon van Frans Bauer kunnen zijn
Dat vind ik dan eigenlijk wel weer sterk.
De boekenserie probeert juist af te wijken van het standaard archetype dat de held het meisje en alles wat hij wenst krijgt.Het ultieme voorbeeld van wat ik bedoel is de De kronieken van Belgarion/De Voorspelling serie.

Grootse geheimen leiden tot grote problemen of grote dingen. Uiteindelijk heeft Jon dus het charisma van zijn vader, maar wil hij gewoon simpelweg geen leider zijn en zou hij dus ook geen gevaar zijn geweest voor Robert B. Alle mensen die hem aan de macht probeerden te krijgen (Sam, Stannis, Varys en ga zo maar door) zouden hierin falen, puur omdat Jon het-niet-wil..

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moineau
Terranova schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:24:
Niet helemaal mee eens. Op zich vind ik het wel een soort van dramatisch dat juist hij, die de koning van alles had kunnen zijn, nu weer bij de Night's Watch zit. Als Jon uiteindelijk koning was geworden, hadden veel mensen misschien juist iets gehad van: 'wat een makkelijke oplossing, Jon als koning'.
Inverted_World schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:24:
Ik had liever gezien dat dit seizoen nooit uit was gekomen, of dat ze er nog een jaartje over gedaan hadden om het in 10 afleveringen te vertellen.
Hier neig ik ook naar. Ik denk dat veel mensen de verhaallijnen en het einde van de serie veel hoger hadden gewaardeerd als het allemaal wat meer diepgang en betere timing had gehad, en het beter was geschreven. Als ik kijk naar seizoen 8 en hoe het allemaal gegaan en afgelopen was, vind ik veel niet slecht en best logisch (wat uitzonderingen daargelaten), als het maar wat duidelijker uitgewerkt was geweest.

Ik bedoel maar, hoe had het anders moeten eindigen? Natuurlijk had alles anders gekund, maar op elk einde was kritiek gekomen, en had iedereen het beter geweten. Veel dingen die gebeurd zijn in seizoen 8 zijn logisch geweest naar het einde toe (de dood van Jaime en Dany bijvoorbeeld), alleen... tja, het moest allemaal snel en net te ongeloofwaardig nu. En dat is jammer.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 22:20
Blord schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:04:
Zelfs Drogon had ingezien dat Dany te rigoreus te werk is gegaan met verbranden van King's Landing.
spoiler:
Hij strafte de doodsteek van Jon niet op Dany.
Maar hij was wel echt pissed op de troon die Dany zo heeft gemaakt.
Of Drogon dacht dit? ;)
(plaatje in spoiler)
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lga3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/60745839_351591572159942_2880631855302836224_n.png?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent-lga3-1.xx&oh=e324fd3d1482cab397515dcf51a9ac21&oe=5D51FF41

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
walteij schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:34:
[...]

Dat vind ik dan eigenlijk wel weer sterk.
De boekenserie probeert juist af te wijken van het standaard archetype dat de held het meisje en alles wat hij wenst krijgt.Het ultieme voorbeeld van wat ik bedoel is de [url=hhttps://nl.wikipedia.org/wiki/De_voorspelling_(David_Eddings)]De Belgariad/De Voorspelling serie[/url].

Grootse geheimen leiden tot grote problemen of grote dingen. Uiteindelijk heeft Jon dus het charisma van zijn vader, maar wil hij gewoon simpelweg geen leider zijn en zou hij dus ook geen gevaar zijn geweest voor Robert B. Alle mensen die hem aan de macht probeerden te krijgen (Sam, Stannis, Varys en ga zo maar door) zouden hierin falen, puur omdat Jon het-niet-wil..
Het idee is misschien sterk, maar de uitvoering niet. Het hele Jon is een Targaryen plot is opgezet om er niets mee te doen. Als Jon geen koning zou worden, maar het zou wel een actief onderdeel van het verhaal zijn dan was het goed uitgevoerd.

Nu komt het even naar voren, mag ie een vluchtje maken op een draak en gebeurd er verder echt 0,0 mee. Wat heeft het voor nut gehad dat Varys briefjes aan het schrijven was, Westeros zou het wel moeten weten nu. En dan vervolgens hem proberen te pushen als koning terwijl hij het niet wil etc.

Maar uiteindelijk is het dus echt totaal voor niets geweest en zou het verhaal precies hetzelfde afgelopen zijn als het niet in de serie zat.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:44
Terranova schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:44:
[...]

Het idee is misschien sterk, maar de uitvoering niet. Het hele Jon is een Targaryen plot is opgezet om er niets mee te doen. Als Jon geen koning zou worden, maar het zou wel een actief onderdeel van het verhaal zijn dan was het goed uitgevoerd.

Nu komt het even naar voren, mag ie een vluchtje maken op een draak en gebeurd er verder echt 0,0 mee. Wat heeft het voor nut gehad dat Varys briefjes aan het schrijven was, Westeros zou het wel moeten weten nu. En dan vervolgens hem proberen te pushen als koning terwijl hij het niet wil etc.

Maar uiteindelijk is het dus echt totaal voor niets geweest en zou het verhaal precies hetzelfde afgelopen zijn als het niet in de serie zat.
Het hele plot dat Jon Aegon is, is juist de oorzaak van wat we in aflevering 5 & 6 hebben gezien.

- Het verraad van Varys die in Jon een betere koning ziet, had niet geweest als Jon een bastaard had geweest
- Jon had nog steeds zijn liefde aan Dany kunnen tonen, waardoor Dany niet een hele stad had af moeten branden.
- Dany had nog geleefd met Jon aan haar zijde

Hoe kan je nou zeggen dat er niets met dat plot is gedaan als het betekend dat de laatste 2 afleveringen volledig in het teken staan hiervan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:14
Jaja, wat een mooi LOTR einde. Vooral die scene met Brienne die het boek aanvulde. Deed me gewoon denken aan Frodo

Afbeeldingslocatie: https://img.photobucket.com/albums/v382/mechtild/RotK%20Last%20Scenes/Deskmediumshot05.jpg

Ik denk dat ik er nog een paar nachtjes over moet slapen, voordat ik een oordeel klaar heb.

Wat ik persoonlijk een mooie scene vond, was toen Sansa op het einde de hall in Winterfell binnen liep en inderdaad één voor één knielde voor haar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
JPM85 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:50:
[...]

Het hele plot dat Jon een Aegon is, is juist de oorzaak van wat we in aflevering 5 & 6 hebben gezien.

- Het verraad van Varys die in Jon een betere koning ziet, had niet geweest als Jon een bastaard had geweest
- Jon had nog steeds zijn liefde aan Dany kunnen tonen, waardoor Dany niet een hele stad had af moeten branden.
- Dany had nog geleefd met Jon aan haar zijde

Hoe kan je nou zeggen dat er niets met dat plot is gedaan als het betekend dat de laatste 2 afleveringen volledig in het teken staan hiervan.
Dany is niet geflipt omdat Jon haar niet meer wilde, dat heeft geholpen. Maar ze is vooral geflipt omdat haar "bestie" en 1 van haar draken zijn vermoord. Aangezien ze het plan om iedereen uit te moorden vlak voordat Jon binnen komt al met Grey Worm heeft besproken.

En Varys zou haar alsnog verraden na wat ze heeft aangericht in Kings Landing en dan had hij dus ook meer tijd om haar daadwerkelijk te vergiftigen(wat hij dus al probeerde in de vorige episode).

Als Jon gewoon een bastard was dan had tot seizoen 7 alles hetzelfde zijn gelopen en dus in seizoen 8 was er maar een miniem verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-09 13:16
Terranova schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:44:
[...]

Nu komt het even naar voren, mag ie een vluchtje maken op een draak en gebeurd er verder echt 0,0 mee. Wat heeft het voor nut gehad dat Varys briefjes aan het schrijven was, ...
Dat heeft sterk bijgedragen aan het verraad dat Dany voelde, en uiteindelijk dus haar Madness en het verbranden van KL.
Dus dat heeft wel degelijk nut gehad in het verhaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Alweer een foutje met een waterfles. :D

Afbeeldingslocatie: https://img.thedailybeast.com/image/upload/c_crop,d_placeholder_euli9k,h_1382,w_2458,x_0,y_85/dpr_1.5/c_limit,w_1044/fl_lossy,q_auto/v1558337292/Screen_Shot_2019-05-20_at_3.26.41_AM_dgpa5r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Jbk23 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:56:
[...]

Dat heeft sterk bijgedragen aan het verraad dat Dany voelde, en uiteindelijk dus haar Madness en het verbranden van KL.
Waarom gaf Grey Worm dan aan dat het een order van de Queen is om iedereen te vermoorden en werd dat besproken voordat Jon haar niet meer wilde, tenminste dat werd geïmpliceerd in de scene waar Jon bij Dany kwam?

De hele aflevering speelde zich nu namelijk direct na de vorige af. Dany heeft dus ook nooit met Grey Worm gesproken na haar acties. Dus het plan was er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-09 13:16
Terranova schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:03:
[...]

Waarom gaf Grey Worm dan aan dat het een order van de Queen is om iedereen te vermoorden en werd dat besproken voordat Jon haar niet meer wilde, tenminste dat werd geïmpliceerd in de scene waar Jon bij Dany kwam?

De hele aflevering speelde zich nu namelijk direct na de vorige af. Dany heeft dus ook nooit met Grey Worm gesproken na haar acties. Dus het plan was er al.
Ik heb het over het verraad van Varys (briefjes schrijven) dat bijdraagt.
Ook de afwijzing van Jon draagt daar aan bij, alleen dat noemde ik niet, jij wel.
Daarnaast wees Jon haar al af toen ze nog in Winterfell waren.
Het is een optelsom, niet één enkele actie die haar hiertoe aanzette.

Mogelijk was dat plan er al, maar wel NA het verraad van Varys, Tyrion, Jon, Sansa en het verlies van haar draken en Missandei.

[ Voor 0% gewijzigd door Jbk23 op 20-05-2019 15:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
  • Laatst online: 16-09 15:28
Jbk23 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:56:
[...]

Iets met "If they cannot love me, then they will fear me".
Zodra Jon haar permanent afwijst, zegt ze "fear it is".

Jon is de trigger, de spreekwoordelijke druppel. Maar het is duidelijk dat Daenarys niet aard in Westeros. Juist de gesprekken tussen Grey Worm en Missandei in E02 proberen dat te laten zien (dat ze, zodra de oorlog is gewonnen, naar Naath willen gaan). Bijna niemand die vanuit Essos met Daenerys naar Westeros is gekomen, voelt zich welkom en/of thuis. Daenerys zelf ook niet.
Ze wil graag dat de bevolking van Westeros van haar houdt, maar in plaats daarvan wordt ze argwanend aangekeken, wordt een van haar adviseurs onthoofd, verraad een andere haar (en werkt nog een andere daar indirect aan mee).
De argwaan en lichte woede die ze altijd in zich heft gedragen, wordt alleen maar verder opgebouwd. Er is niemand meer om haar heen die ze kan vertrouwen. Raadgevers verraden haar, geven verkeerd advies, of worden gedood. Haar geliefde is haar neef die meer recht heeft op de troon (maar deze niet wil), ondertussen wijst haar geliefde (de enige waardoor ze nog ene beetje geliefd voelt in Westeros) haar ook af.

Queue kortsluiting, full-rage-berserker-mad-queen mode.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
walteij schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:09:
[...]

Jon is de trigger, de spreekwoordelijke druppel. Maar het is duidelijk dat Daenarys niet aard in Westeros. Juist de gesprekken tussen Grey Worm en Missandei in E02 proberen dat te laten zien (dat ze, zodra de oorlog is gewonnen, naar Naath willen gaan). Bijna niemand die vanuit Essos met Daenerys naar Westeros is gekomen, voelt zich welkom en/of thuis. Daenerys zelf ook niet.
Ze wil graag dat de bevolking van Westeros van haar houdt, maar in plaats daarvan wordt ze argwanend aangekeken, wordt een van haar adviseurs onthoofd, verraad een andere haar (en werkt nog een andere daar indirect aan mee).
De argwaan en lichte woede die ze altijd in zich heft gedragen, wordt alleen maar verder opgebouwd. Er is niemand meer om haar heen die ze kan vertrouwen. Raadgevers verraden haar, geven verkeerd advies, of worden gedood. Haar geliefde is haar neef die meer recht heeft op de troon (maar deze niet wil), ondertussen wijst haar geliefde (de enige waardoor ze nog ene beetje geliefd voelt in Westeros) haar ook af.

Ach, in eerder seizoen verbrandde ze ook al mensen die zich niet bij haar wilden aansluiten. Wat dat betreft was ze altijd al doorgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Verwijderd1 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:17:
[...]

Ach, in eerder seizoen verbrandde ze ook al mensen die zich niet bij haar wilden aansluiten. Wat dat betreft was ze altijd al doorgedraaid.
Precies, dat is wat Tyrion ook al zei in deze aflevering. Het viel gewoon niet op omdat het "slechte mensen" waren. Het is niet dat ze niet was doorgedraaid als Jon wel van haar hield.

Maar goed, het is niet specifiek vermeld in de serie dus dan kunnen we het maar beter op verschil van mening houden, ook is het voor mij wel weer een dikke minpunt voor dit seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moineau
walteij schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:09:
[...]

Plus, vergeet niet, dat in de tussentijd twee van haar 'kinderen' (draken) zijn afgeschoten en een heel groot deel van haar leger is afgeslacht. Lijkt me ook niet echt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lol, dat einde in die haven ook echt en Arya die wegzeilt naar lands beyond... Dit was een leuke afsluiting voor Lord of the Rings :+

Wel interessant dat Bran de hele boel dus zo gemanipuleerd heeft dat ie koning wordt ten koste van alles en iedereen. Well played. :)
Jawel, alleen Dany niet.

[ Voor 56% gewijzigd door WhatsappHack op 20-05-2019 15:50 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Laat daar de schrijver ver vanaf willen blijven... Als de boeken ooit afkomen, is het denk ik een heel ander einde.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Maar wel grappig dat de post in het spoilertopic dus helemaal is uitgekomen. Zou er nu nog een onderzoek komen wie gelekt heeft? Daar kunnen ze in de Britse setting (waar GoT op gebaseerd is) nogal boos om worden.
WhatsappHack schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:46:

Wel interessant dat Bran de hele boel dus zo gemanipuleerd heeft dat ie koning wordt ten koste van alles en iedereen. Well played. :)
Maar is dat zo? Kan Bran de toekomst voorspellen? Zo niet, dan was het ook maar een gok dat Dany door zou draaien, toch? Of kan hij in haar hoofd uit het verleden kijken om te zien dat ze altijd al koek-koek was?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd1 op 20-05-2019 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:48:
Laat daar de schrijver ver vanaf willen blijven... Als de boeken ooit afkomen, is het denk ik een heel ander einde.
In de basis zal het hetzelfde zijn, alleen zitten we dan hopelijk niet met tienduizend onbeantwoorde vragen en gigantische plotholes voor een aantal figuren. Dan verloopt het verhaal hopelijk logisch en met goede achtergrond en niet zo afgeraffeld.

Ik vind het einde op zich prima, maar hoe we er gekomen zijn dit seizoen is echt heel erg kut. En dat allemaal omdat, naar verluidt (heb geen bron kunnen vinden), D&D er niet de tijd voor wilden nemen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Het enige wat ons nu nog rest is een lijst te maken van alle epic theoriën die niet uitgekomen zijn.
Denk aan:
- Bran is de Night King
- Bran veroorzaakte de madness van Aerys
- Bran is Bran the Builder
- Daenerys is zwanger van Jon
- enz enz

Damn er zijn wel heel erg veel theoriën over Bran :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 12:32

Qu3st

Zo, my watch has also ended, wat kan ik ervan zeggen?
Áls ze nou meer tijd in dit laatste seizoen hadden gestoken, en dan heb ik het over meer afleveringen, dan was denk ik meer duidelijk geweest qua madness van Dany.
Uiteindelijk was een aai voor Ghost het beste voor mij van deze aflevering. En de laatste shots, eindigen zoals het begon in de eerste aflevering was een leuke toevoeging.
Maar zoveel vragen nog, en zoveel karakters die een hele opbouw hebben gehad waar uiteindelijk weinig van overblijft, zoals Arya. De enige met een goede clossure is die van Davos, iemand die niet kon lezen en schrijven naar iemand die Bronn verbeterd, LOL.
Van mij mag die remake al gestart worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Andere theorieën die al eerder de grond in werden geboord:
- Azor Ahai
- Prince that was promised
- Mhysa Mhysa
- Valonqar
- Wat is het belang van die baby WW?
- Hoe zat het met het verbond van Craster?

Losse eindjes
- Maesters zijn anti magie of niet?
- Komen draken terug, zijn er eieren?
- Hoe maak je Valyrian steel?
- Is Brienne zwanger?

[ Voor 8% gewijzigd door algalid op 20-05-2019 16:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:44

s0kkie

Cowabunga

Het is klaar en er gaat niks meer veranderen, beter om de fan theorieën gewoon los te laten |:(
Sommige willen echt te moeilijk en te diep gaan nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moineau

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Qu3st schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:28:
Zo, my watch has also ended, wat kan ik ervan zeggen?
Áls ze nou meer tijd in dit laatste seizoen hadden gestoken, en dan heb ik het over meer afleveringen, dan was denk ik meer duidelijk geweest qua madness van Dany.
Uiteindelijk was een aai voor Ghost het beste voor mij van deze aflevering. En de laatste shots, eindigen zoals het begon in de eerste aflevering was een leuke toevoeging.
Maar zoveel vragen nog, en zoveel karakters die een hele opbouw hebben gehad waar uiteindelijk weinig van overblijft, zoals Arya. De enige met een goede clossure is die van Davos, iemand die niet kon lezen en schrijven naar iemand die Bronn verbeterd, LOL.
Van mij mag die remake al gestart worden :9
Ik riep daadwerkelijk naar m'n TV "HE FINALLY PET GHOST"... :p dat vond ik wel echt prachtig. En de hele reactie van Drogon was ook mooi gemaakt.

Uiteindelijk eindigt het voor mij positief. Waar ik ep 3 en 5 echt bagger vond, was dit wel echt top. Mooi de endjes aan elkaar geknoopt, nog wat plot twistjes erbij en kleine dingetjes als Brienne die dat boek aanvult, Davos die idd grammatica begrijpt... En de Starks die eindigen waar ze tot hun recht komen, niet per se waar ze willen zijn.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:53
Jaded schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:56:
Het enige wat ons nu nog rest is een lijst te maken van alle epic theoriën die niet uitgekomen zijn.
Denk aan:
- Bran is de Night King
- Bran veroorzaakte de madness van Aerys
- Bran is Bran the Builder
- Daenerys is zwanger van Jon
- enz enz

Damn er zijn wel heel erg veel theoriën over Bran :D
Ja die was een groot deel van de tijd AFK :+ iedereen maar raden wat ie aan het doen was :D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alan z
  • Laatst online: 23-08 00:30
SmurfLink schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:08:
[...]

Davos die idd grammantica begrijpt...
Dat mag ook wel, Stannis was een goede leermeester. vanaf 0.33 headphone allert
[YouTube: Stannis The Grammar Nazi HD]

Heeft Jon ook al eens gecorrigeerd.
[YouTube: Davos Correcting Jon's Grammar]

[ Voor 16% gewijzigd door Alan z op 20-05-2019 18:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ik vond dit eerlijk gezegd een van de betere afleveringen dit seizoen; en zeker een goede afronding, zeker in de context van de eerdere afleveringen. (had het beter gekund, sure... but it didn't).

Ik vond de 'gezongen' GoT tune aan het einde erg mooi.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 18-09 20:38
Ik ben toch een beetje sip dat het nu echt klaar is. Ja het werd ook tijd maar ik heb jaren genoten van een serie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• algalid
Nog een theorie die helemaal niet van tel was, het paard!
Afbeeldingslocatie: https://s3.r29static.com//bin/entry/388/720x871,85/2179975/whatem-emaryas-pale-mare-2179975.webp
Was enkel een mooie visual zoals ik al dacht, ligt wel in de lijn van het seizoen.

Drogon heeft een uitleg!
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/590qdv77jaz21.png

[ Voor 15% gewijzigd door algalid op 20-05-2019 18:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ijdod schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:32:
Ik vond dit eerlijk gezegd een van de betere afleveringen dit seizoen; en zeker een goede afronding, zeker in de context van de eerdere afleveringen. (had het beter gekund, sure... but it didn't).

Ik vond de 'gezongen' GoT tune aan het einde erg mooi.
Toen ik een paar minuten in de ep zat dacht ik "wait up, dit had ik niet verwacht..maar..mm". En alles daarna was een soort onverwachte twist. Slecht vond ik het niet, wel wat gehaast. Toch leuk om te zien dat Arya 't avontuur tegemoet gaat, mijn favo char na Brienne. En nu ik er ineens over nadenk: pfoe, toch sinds 2011 mij geboeid deze serie. Zie de prequel-plannen wel graag tegemoet, deze setting bevalt me goed, al is het een paar eeuwen eerder.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 19:42
Ik vond het een mooie aflevering en vond vooral het einde met de Starks mooi gedaan (en Ghost :) )

Ja, er zijn nog een heleboel onbeantwoorde vragen en er zijn erg onlogische keuzes gemaakt. Iets meer tijd voor het laatste seizoen was mooi geweest. Maar goed, je kunt beter in de positieve dingen blijven onthouden dan op alle mindere details te blijven letten, dus dus daar stop ik maar mee.

Het globale eind is wat GRRM ook in gedachten had. Het is prima zo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 08:47
Heb net de aflevering ook gezien en ik kan mij eigenlijk alleen maar aansluiten bij @rouchken11:
rouchken11 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:09:
Ik heb er wél van genoten. Bij momenten terug de geniale dialoog uit de eerdere seizoenen, de small council die aantoont dat er eigenlijk niet zo gek veel veranderd is, behalve degene die de kroon draagt.
Bran vond ik verrassend als keuze, maar tegelijk ook begrijpelijk. Met Drogon had ik zowaar medelijden en op het einde met Ghost had ik spijt dat ik mijn hond niet mee had naar het werk :)

Ook mooi op het einde hoe de 3 starks iets of wat krijgen wat ze willen. Sansa was eindelijk de koningin, Arya de avonturier en Jon bevindt zich bij de noordlingen (min of meer toch)

Sterkste momenten vond ik Tyrion die toch kraakte toen hij zijn broer én zus zag. Ondanks alle haat, zag je daar toch nog affectie voor de persoon die hem zo mogelijk het felst van allemaal haatte. Heel sober, mooi momentje was dat.

Verder was er Brienne die Jaime in ere herstelde in de kronieken en Jon die pijnlijk fel besefte dat hij, ondanks al zoveel gegeven te hebben, nog maar eens een opoffering moest maken.

Als de vorige 5 afleveringen dit niveau hadden gehaald, had ik het een topseizoen gevonden. Maar het sluit de serie voor mij alvast met een positieve noot af.
Wat ik nou juist heel sterk aan deze aflevering vind, en eigenlijk heel GoT, is dat niet John maar Tyrion de grote 'winnaar' is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Webgnome schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:49:

Wat ik nou juist heel sterk aan deze aflevering vind, en eigenlijk heel GoT, is dat niet John maar Tyrion de grote 'winnaar' is.
Tyrion heeft er altijd hard voor gewerkt. Bran heeft bijna niets gedaan, torentje geklommen en gevallen. En nu is hij de koning. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Klopt. Maar we weten allemaal dat niet de koning(in) de macht heeft maar de rechterhand.

"Tywin proved himself a brilliant administrator in the position of Hand of the King and held the post for twenty years of peace and plenty. Some people joked it was he and not the king who really ruled the land"

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Heb net de aflevering ook gezien en ik kan mij eigenlijk alleen maar aansluiten bij @rouchken11:

[...]

Sorry maar ik vind Bronn de winnaar.
Van huurling maar lord van rijkste deel van Westeros en Master of Coin and Master of Brothel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja waarom Bran hem nou zo'n belangrijk deel van het land geeft, maarja. Bronn is een held, dus hij mag.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moineau
JvS schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:10:
Ja waarom Bran hem nou zo'n belangrijk deel van het land geeft, maarja. Bronn is een held, dus hij mag.
Jaime en Tyrion hadden dat toch gedaan, anders had Bronn hen vermoord? Ik denk dat Bran weinig anders kon, het was nu eenmaal al beloofd dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:12

[...]

Hij heeft net z'n broer en zus verloren, ik weet niet of hem dat de 'grote' winnaar maakt. Ik zou dan toch voor Bronn stemmen :)

de aanhalingstekens staan veel beter om 'grote' als het om tyrion gaat ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Bartske op 20-05-2019 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Webgnome schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:06:
Klopt. Maar we weten allemaal dat niet de koning(in) de macht heeft maar de rechterhand.

"Tywin proved himself a brilliant administrator in the position of Hand of the King and held the post for twenty years of peace and plenty. Some people joked it was he and not the king who really ruled the land"
Was dat niet vooral omdat de koning een prutser was? Bran heeft informatie om iedereen te blackmailen. Iets met informatie en macht. Volgens mij waren daar ook wel een paar quotes over.

Sterker nog, Bran koos Tyrion als straf voor z'n daden. (zie dialoog als Bran gekozen wordt en Tyrion eigenlijk niet wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Bartske schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:17:
[...]

Hij heeft net z'n broer en zus verloren, ik weet niet of hem dat de 'grote' winnaar maakt. Ik zou dan toch voor Bronn stemmen :)

de aanhalingstekens staan veel beter om 'grote' als het om tyrion gaat ;)
iedereen heeft mensen verloren. Maar blijf erbij hij is de grote winnaar. In het begin weg gezet als 'the imp' maar constant iedereen te slim af zijn en door het oog van de naald kruipen om vervolgens te eindigen als hand.
Verwijderd1 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:18:
[...]

Was dat niet vooral omdat de koning een prutser was? Bran heeft informatie om iedereen te blackmailen. Iets met informatie en macht. Volgens mij waren daar ook wel een paar quotes over.

Sterker nog, Bran koos Tyrion als straf voor z'n daden. (zie dialoog als Bran gekozen wordt en Tyrion eigenlijk niet wil).
true.. true.. maar kan mij nou niet aan de indruk onttrekken dat Tyrion dat helemaal geen straf lijkt te vinden. Lijkt een beetje van je hobby je werkt maken ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Webgnome op 20-05-2019 20:20 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Webgnome schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:19:

true.. true.. maar kan mij nou niet aan de indruk onttrekken dat Tyrion dat helemaal geen straf lijkt te vinden. Lijkt een beetje van je hobby je werkt maken ;)
Maar nu moet hij naar een criple luisteren. Voorheen was hij rijk, had alles wat hij wilde. Zeker nu z'n familie uit de weg geruimd is hoeft hij naar niemand meer te luisteren en kan doen wat hij wil. Maar nee, nu heeft hij een werkgever waarvoor hij niets kan verbergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 22:11
Je kan er van vinden wat je wil van dit eind maar het doet me pijn dat het nu is afgelopen. Zonde dat de laatste twee seizoenen zijn afgeraffeld maar wat was het een mooie reis.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik kan wel weer een lang bericht plaatsen over wat ik goed en slecht vond aan deze aflevering, maar alles komt er op neer dat dit hele laatste seizoen gewoon een kut einde was van een verder fantastische serie.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 22:47
Nu het dan na al die jaren voorbij is kan ik niet naders concluderen dat mijn favo character was: Littelfinger met Arya op plek twee, en minst favo Bronn en Daario

Mixed feeling over het laatste seizoen en met name het einde (nadat Jon een eind aan Dany maakt), maar ja, zie maar een goed einde te verzinnen voor zo'n serie, dat kan bijna alleen maar tegenvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Grindtegel schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:40:
Nu het dan na al die jaren voorbij is kan ik niet naders concluderen dat mijn favo character was: Littelfinger met Arya op plek twee, en minst favo Bronn en Daario

Mixed feeling over het laatste seizoen en met name het einde (nadat Jon een eind aan Dany maakt), maar ja, zie maar een goed einde te verzinnen voor zo'n serie, dat kan bijna alleen maar tegenvallen
En Eddard Stark? Die is eigenlijk wat te vroeg vermoord IMHO. Daar zat wel potentie in om interessante dingen te doen denk ik.

Alles daarna is toch vooral de generiek noordman geweest met weinig karakter. Alles wat achter Jon loopt hier zegmaar:
Afbeeldingslocatie: https://watchersonthewall.com/wp-content/uploads/2019/05/Jon-Snow-Northmen-The-Bells.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Zijn we eigenlijk niet terug bij het begin?

John wordt de nieuwe Nightking
Bran wordt de nieuwe King Baratheon
Sansa wordt de nieuwe Joffery
Bronn de nieuwe LittleFinger
Daenerys de nieuwe Melisandre
Sam de nieuwe Grootmaester Pycelle
Arya de nieuwe Euron

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb de openingspost van dit topic qua afleveringen ook weer aangepast, misschien pas ik nog een keer de stambomen aan, maar dat weet ik nog niet. Ik heb het gevoel dat ik meer tijd in de OP heb zitten dan D&D in S8 van GoT...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb nog niets gelezen ivm spoilers maar volgens mij kan ik het samenvatten in; mooi einde voor iedereen die elk eerder seizoen vergeten is, maar voor alle anderen moet dit als hoogverraad voelen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Van alle afleveringen vond ik het einde de beste van dit seizoen. Maar ik was niet echt bepaald enorm geraakt meer, wat ik weleens met serie eindes gehad heb. Wellicht doordat ik niet echt meer gebonden was na de afgelopen afleveringen. Het einde klopte wel met de geschetste setting, keek prettig weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:34
Nadat Jon weer eens gezegd had “you’re my queen” roepen ‘nee lul, groei er eens een paar!’ direct gevolgd door ‘YES! Eindelijk!’. Mooi ook die scène erna met Drogon die even toast maakt van de iron throne.

Goede dingen: closure. Alle lijnen zijn wel gespeeld, maar voldoende over gelaten voor theorieën en interpretaties. Mooie scenes en leuke verwijzingen naar oude afleveringen. Minder goed imho: Drogon die weg vliegt zonder echt einde. Hap tijd waarin Grijze Worm echt wel Jon had kunnen opknopen en Ik wilde clou van de mop met de ezel en de honingraat weten!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
GoT was een beetje als Dexter. Leuke opbouw en characters maar het laatste seizoen was niet nodig geweest :P

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7A_a6xXkAclOK_.jpg:large

[ Voor 30% gewijzigd door Paulus07 op 20-05-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:56
Robehr schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:39:
Je kan er van vinden wat je wil van dit eind maar het doet me pijn dat het nu is afgelopen. Zonde dat de laatste twee seizoenen zijn afgeraffeld maar wat was het een mooie reis.
Ben het helaas roerend met je eens. Op dit einde had niemand 2 jaar hoeven wachten, dit had meteen achter S7 aangekund.

Dit seizoen had ook gewoon 10 afleveringen kunnen hebben, een normale opbouw naar een climax. De dood van Dany had het einde van de aflevering kunnen zijn (liefst gedood door Arya zodat Jon niet had hoeven boeten voor zijn daad).

Het einde is zo'n kopie van LOTR of the Hobit, ieder gaat zijn eigen weg. Die chit chat aan de tafel met Tyrion en zijn commandanten had niet gehoeven.

En die draak is weggevlogen en over 5 jaar blijkt dat de overgebleven acteurs toch nog trek hebben in een vervolg en blijkt die draak helende krachten te hebben gehad. Kunnen ze furious Dany nog een keer uitschakelen.

Sluit het einde dan af. Neem een voorbeeld aan Vince Gilligan, Walter White sterft en daarmee is Breaking Bad klaar.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Het einde is zo'n kopie van LOTR of the Hobit, ieder gaat zijn eigen weg. Die chit chat aan de tafel met Tyrion en zijn commandanten had niet gehoeven.
euh juist wel? Het geeft juist aan dat er eigenlijk niet zo heel veel veranderd..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
loewie1984 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:29:
(liefst gedood door Arya zodat Jon niet had hoeven boeten voor zijn daad).
Plottwist. Arya heeft Jon vermoord (al een tijd terug) en de Jon die wij zien is een gezicht. Soms wordt het gedragen door Arya, maar als Arya in beeld is wordt Jon's gezicht gedragen door Arya's leraar.

Dat was imho wel een choquerender einde geweest, dat de Jon die wij zien op het laatst z'n masker af doet en die leraar gast blijkt te zijn. Dat de kijker dan niet weet wanneer Jon vervangen is. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:07
Prima einde. Zoals Tyrion zegt: een compromis. Jammer dat er zo veel gemakzuchtig schrijfwerk in de laatste afleveringen zat, maar met die achtergrond is dit een prima manier om het af te ronden.

De verhaallijn van Bran blijf ik wel jammerlijk vinden. Zo veel seizoenen een "bijgedachte", dan wordt hem in S6 of 7 veel mystieke krachten toegedicht. Doet hij verder helemaal niets mee, wordt koning en heeft het dan alles precies zo bedoeld; W T F.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• algalid
Er is toch een lichtpunt dat het hele seizoen constant bleef, de muziek, de volle soundtrack is er!
Youtube - Watertower Music - Game Of Thrones - Season 8 - Ramin Djawadi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

Tyrion de grote winnaar? Nee joh dat is Bronn :+ die kon lekker achterover leunen met een biertje in zijn hand ver weg van al het gevaar!

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:31

Punkrocker

Mostly harmless

Geen Nabespreking '?
Of heb ik en korte aflevering gekeken?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

cheiron schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:47:
Prima einde. Zoals Tyrion zegt: een compromis. Jammer dat er zo veel gemakzuchtig schrijfwerk in de laatste afleveringen zat, maar met die achtergrond is dit een prima manier om het af te ronden.

De verhaallijn van Bran blijf ik wel jammerlijk vinden. Zo veel seizoenen een "bijgedachte", dan wordt hem in S6 of 7 veel mystieke krachten toegedicht. Doet hij verder helemaal niets mee, wordt koning en heeft het dan alles precies zo bedoeld; W T F.
Tja, Vegetable Bran was toch eigenlijk vooral de wortel aan de hengel die het paard dat 'plotline Night King' heette liet voortlopen. Die hele plotline blijkt voor de kat zn onderdelen te zijn geweest.

Ook knap dat 6 seizoenen lang niemand iets van die WW wist en nu opeens is het heel normaal als Tyrion zegt 'he became the 3eyed raven', like anyone knows what that is...

Overigens vind ik het einde an sich niet verkeerd, maar hoe het is uitgewerkt wel. Ook vraag ik me af waarom Jon opgesloten was, hij had kunnen zeggen dat Dany met Drogon vertrokken was en nobody the wiser, als hij gezegd heeft dat hij haar vermoord had had ik verwacht dat Grey Worm hem meteen zou executeren. Enige die dat zou stoppen normaal is Tyrion maar die zat ook gevangen...

Sloppy, lazy, quick and dirty writing van de D&D was dit seizoen. Ik las net ook dat HBO eigenlijk 10 seizoenen gewild had, dat leek mij een betere tijd om alles af te sluiten vanaf seizoen 6/ halverwege 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
@Punkrocker Ik weet niet of je die "Inside the episode" wilt hebben, vergalt eerder je kijkplezier :+

Maar als je echt wilt is het voor de documentaire van 1 uur later deze week. Ik denk dat het eerder gaat over decors en VFX, met een beetje D&D uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Dit toont ook maar weer de kwaliteit van dit seizoen aan, in eerdere seizoenen hadden ze flesjes en starbucks bekertjes echt niet getolereerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat een walgelijk einde. Elk fantasy cliche is er bij gehaald met een enorm Lord of the Rings sausje. En dan die tafelscene... Bronn zit er puur bij als fan service... En eerder nog Sam met z'n democratische ideeën... Het leek wel een comedy... :r

Even in een paar minuten een koning kiezen die nog nooit iemand gezien heeft, waarvan niemand weet of die wel kan regeren en die de afgelopen afleveringen continu cruciale informatie achter hield. En dan met zo'n "ik wist alles al" houding... Alsof alles een plot van hem was om koning te worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Tsurany op 20-05-2019 22:23 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

algalid schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:34:
@EDIT Het is wel een ander soort fantasy maar er is een BBC/HBO co-productie voor eind dit jaar van His Dark Materials .
Jeor Mormont vs Charles Xavier? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
mark-k schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:10:
[...]

Dit toont ook maar weer de kwaliteit van dit seizoen aan, in eerdere seizoenen hadden ze flesjes en starbucks bekertjes echt niet getolereerd.
wat mij ook opviel is dat bij de scene's op het eind als je naar de vloot kijkt het net lijkt of de renders nog niet af waren.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het al een paar keer gedacht maar er had gewoon een film moeten zijn als einde.

Dit was meer een finale aflevering zonder opbouw, uitgesmeerd over 6 afleveringen.

Als je alle 6 afleveringen achter elkaar door kijkt is het echt top. minus het gemis van een wekenlange opbouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 19:32

Snippertje

Light up your life

Stiekem had ik gehoopt dat de night King bran had overgenomen en daardoor nu koning was. Maar helaas...

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Snippertje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:20:
Stiekem had ik gehoopt dat de night King bran had overgenomen en daardoor nu koning was. Maar helaas...
Ik dacht dat we Drogon nog gingen zien toen Bran zei "maybe I can find him". Had z'n Warg trucje verwacht, maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Laatste aflevering gezien, voelde weinig bij deze afsluiting, jammer. Vraag me toch af hoe ze dat gat in de muur zo snel dicht hebben gekregen ;)

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Tsurany schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:12:
Bronn zit er puur bij als fan service
Bronn speelde dit seizoen sowieso geen noemenswaardige rol? Maar maakt dat iets uit? Een serie staat of valt bij fans ..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Tormund ging naar het noorden in ep 4. En wacht een halfjaar ofzo in Castle Black op Jon om dan door de Wall te gaan...

Zomaar een klein dingetje. Zoals dat wel de tendens van dit seizoen is. Waarom is er nog een Night's Watch? etc, etc. Waarom draag Sansa maanden hetzelfde? Of die ketting als een soort restorer of chains. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Webgnome schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:27:
[...]

Bronn speelde dit seizoen sowieso geen noemenswaardige rol? Maar maakt dat iets uit? Een serie staat of valt bij fans ..
Ja, dat maakt uit. Zodra je fans diensten wilt bewijzen en characters in onlogische situaties gaat forceren om fans te plezieren help je ongewild de serie om zeep.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Waarom Bronn er officieus bij zit is links en rechts wat geruchten lezen. Maar als ik het goed begrijp is het vooral volgens HBO executives een fan favourite. GRRM heeft Bronn zijn kasteel gegeven en D&D wisten ook niet wat aanvangen.

De latere Bronn (vanaf Dorne) is "designed by committee". Er heeft iemand hem letterlijk in het script geplakt en die weet nog minder dan D&D dat Bronn een totale oen is in economie (seizoen 3).

[ Voor 10% gewijzigd door algalid op 20-05-2019 22:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

RBN026 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:27:
Laatste aflevering gezien, voelde weinig bij deze afsluiting, jammer. Vraag me toch af hoe ze dat gat in de muur zo snel dicht hebben gekregen ;)
dat laten ze helemaal niet zien.......... dat gat zat namelijk helemaal bij de kust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:42
Bah, ik heb de laatste aflevering gezien maar hou er toch een nare bijsmaak aan over. De serie verdiende echt een beter laatste seizoen zeker als je in de voorgaande seizoenen het verhaal rondom de characters volledig uitdiept om naar een climax te werken was dit afgeraffeld.

Er is al heel veel gezegd dus dat ga ik niet nog eens herhalen. Iedereen is het wel over eens, het voelt onbevredigend voor zo’n belachelijk goede serie.

Aantal dingen waar ik zelf wat meer diepgang had willen zien:
  • De opkomst van Bran the king. Nu komt het zonder enige uitdieping als een gegeven, plop Bran is de nieuwe koning. Dat terwijl de serie voor vergelijkbare situaties gerust 2 afleveringen nemen met allerlei dialogen en meer.
  • The Gods of many faces, ook dit verhaal stopt plots ondanks dat Arya een doodvonnis heeft gekregen. Wellicht dat we nog wat epilogen kunnen verwachten maar ik had verwacht dat op z’n minst die Jaqen nog een keer zou opduiken.
  • Cersei had het verdient om een waardig gruwelijk einde te krijgen. Het bedolven raken onder het puin in handen van Jaimie is teleurstellend. Op z’n minst een bbq!
  • Verder het verhaal van de diverse goden en de relatie met en zonder elkaar. Niet onaardig gedaan in de serie maar dit had wat meer aandacht kunnen hebben gekregen. Het blijft nu iets wat veel invloed op het verhaal heeft gehad maar het hoe, wat en waarom mist.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 20:40
Tot de dood van Danny vond ik het nog wel oké. Daarna was het best bizar. Waarom zouden de unsullied luisteren naar de pipos's van Westeros? Jon heeft hun koningin vermoord.
Dan stemt iedereen voor Bran. Waarom stemmen voor een kreupele. He Sansa wilt onafhankelijkheid. Waarom willen de anderen dat niet? Die zee meid is al haar broers kwijt omdat zij ook onafhankelijk wilden zijn destijds.
En waarvoor dient de nightwatch nu? Toegevoegde waarde van 0,0. Wel lief dat de freefolk maanden lang bij de muur rondhangen om uiteindelijk met Jon mee te lopen naar het noorden.

Nee dit is echt lui schrijfwerk.

Ik vind het echt een afraffelwerk. Mooie beelden boven een logisch verhaal blijkbaar.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:27:
Tormund ging naar het noorden in ep 4. En wacht een halfjaar ofzo in Castle Black op Jon om dan door de Wall te gaan...

Zomaar een klein dingetje. Zoals dat wel de tendens van dit seizoen is. Waarom is er nog een Night's Watch? etc, etc. Waarom draag Sansa maanden hetzelfde? Of die ketting als een soort restorer of chains. :P
Tormund zou in castle black wachten tot de winter voorbij ging en dan pas naar het noorden trekken. in de laatste scene voorbij de muur zie je een groen bloemetje groeien door sneeuw, ergo de winter is voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:33:
[...]

dat laten ze helemaal niet zien.......... dat gat zat namelijk helemaal bij de kust
Dacht dat die draak bij de Nights Watch ook alles kapot had gemaakt. My badd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:03

SomerenV

It's something!

De laatste aflevering was niet heel slecht (gelukkig). Tot en met de dood van Dany was ie zelfs goed te pruimen. Daarna was het wel wat minder.

- Opeens een paar weken voorbij. We zien niet de arrestatie van Jon, hoe Grey Worm reageert op de dood van Dany, de reactie van Sansa, niks van dat alles.
- Een paar mensen bij de trial die we nog nooit of al lang niet gezien hebben.
- Blijkbaar kun je nog bij de Nights Watch ook al is die niet meer nodig.

Verder deed het met emotioneel gezien allemaal vrij weinig. Dat Jon een Targaryen is boeit blijkbaar niet. Die briefjes van Varys doen er niet toe, weinig reactie op de genocide van Danaerys, Tormund die geen tekst heeft, iedereen vindt een onafhankelijk Noorden prima (want geen tegenspraak) en Bronn is opeens weer terug :+

Bronn kon ik trouwens écht niet luchten. Prima dat ze wat humor in de aflevering willen stoppen maar dit voelde veel te geforceerd aan (tijdens de small council meeting).

Ik blijf erbij dat dit seizoen eigenlijk minimaal 10 afleveringen had moeten hebben, en het liefste nog een seizoen extra. De verhaallijnen opzich zijn het probleem namelijk niet, maar hoe er doorheen gejaagd is wel. Zonde, want het doet wat mij betreft behoorlijk afbreuk aan de serie. Nu vind ik het jammer dat de serie voorbij is, maar gezien de kwaliteit dit seizoen ben ik ook wel blij. Dubbele gevoelens.
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:35:
[...]

Tormund zou in castle black wachten tot de winter voorbij ging en dan pas naar het noorden trekken. in de laatste scene voorbij de muur zie je een groen bloemetje groeien door sneeuw, ergo de winter is voorbij.
Da's dan wel heul goeie timing :D Maar waarom wachten tot de winter voorbij is? Daar waar de free folk leven is het toch praktisch altijd winter? Soort Alaska zeg maar. Overigens wel de tendens van dit seizoen: alles hangt van fanservice en toeval aan elkaar.

[ Voor 17% gewijzigd door SomerenV op 20-05-2019 22:40 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Kan het niet zijn dat we heel veel stukken missen omdat er nog een extended versie gaat komen voor dit seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Dit zegt genoeg denk ik:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6nVMzRQ/2019-05-20-22-39-42.png

Ik moet er wel aan toevoegen dat ik de laatste aflevering niet de slechtste van het seizoen vond, maar ik denk dat daar mensen meer hun frustraties uiten over wat ze van het hele seizoen vonden.

[ Voor 8% gewijzigd door miicker op 20-05-2019 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
@RBN026 Neen, dit is echt alles. Er zijn hooguit 15 minuten "deleted scenes". Ik denk eerder dat D&D op 6 afleveringen hadden gerekend en dan helemaal op het einde uit komen dat ze toch 1-2 afleveringen te kort hadden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

RBN026 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:37:
Kan het niet zijn dat we heel veel stukken missen omdat er nog een extended versie gaat komen voor dit seizoen?
HBO wilde meer seizoenen maar D&D wilde dit niet, waarschijnlijk omdat ze dan Star Wars mis zouden lopen. Verklaart wel meteen waarom dit seizoen zoveel kutter is dan de vorige seizoenen.

Er is nu dus behoorlijk veel verhaal in behoorlijk weinig afleveringen gestopt en dat merk je... héél goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
SomerenV schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:41:
[...]

HBO wilde meer seizoenen maar D&D wilde dit niet, waarschijnlijk omdat ze dan Star Wars mis zouden lopen. Verklaart wel meteen waarom dit seizoen zoveel kutter is dan de vorige seizoenen.

Er is nu dus behoorlijk veel verhaal in behoorlijk weinig afleveringen gestopt en dat merk je... héél goed.
#doeslief

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 07-06-2019 09:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik zie nog wel een vervolg op game of thrones trouwens:
Arya vind een nieuw, onontdekt continent wat eigenlijk een paralleluniversum is waar hetzelfde verhaal zich afspeelt maar met een klaar kleine verschillen:
Zo is Joffrey een lilliputter en is Tyrion een neger van 2 meter 20 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:53
SomerenV schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:41:
[...]

Sjees das echt een matige reden als dat zo is :|

Had van mij en velen met mij nog wel 2 seizoenen gerekt mogen worden. Had zoals we allemaal wel zien prima gekund.. en dan nog wel wat meer.. maargoed. It's ain't over till it's over and now it's over.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
zijn hier al officiele bronnen voor dit verhaal? Als ik sommigen mag geloven dan heeft Martin de andere boeken al lang klaar etc etc maar we weten dat dat niet klopt. Voor dit verhaal dat ik de laatste paar weken veel lees heb ik nog 0,0 fatsoenlijke bron gevonden.

en zoals ook door anderen is aangehaald. Je kunt het einde van een serie gewoon NOOIT goed doen. Er is altijd wel iets te zeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door Webgnome op 20-05-2019 22:46 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Webgnome schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:45:
[...]

zijn hier al officiele bronnen voor dit verhaal? Als ik sommigen mag geloven dan heeft Martin de andere boeken al lang klaar etc etc maar we weten dat dat niet klopt. Voor dit verhaal dat ik de laatste paar weken veel lees heb ik nog 0,0 fatsoenlijke bron gevonden.

en zoals ook door anderen is aangehaald. Je kunt het einde van een serie gewoon NOOIT goed doen. Er is altijd wel iets te zeuren.
Het is niet het einde waar mensen zich aan storen maar de aanloop naar het einde. Dat is gewoon veel en veel te gehaast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:32
Net de laatste aflevering gekeken....

Heb 7 seizoenen met plezier gekeken.
Maar dit seizoen dat we hier zo lang op gewacht hebben. Ze hadden er net zo goed 2 afleveringen van 2 uur van kunnen maken.

Man man man

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

De mensen die klagen dat de Nights Watch nogsteeds bestaat ook al is er geen dreiging meer, Tyrion zegt letterlijk "We\ll always need a place for bastards and broken things", oftewel het is nu meer gewoon een strafkamp/klooster achtig iets.
Pagina: 1 ... 62 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic