Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 14:35
Precies! Deze opmerking maakte van de mysterieuze Night King -> Generieke badguy nummer 17.

Hetgene wat vanaf aflevering 1 op de achtergrond altijd aangaf... Wij zijn er... en we komen eraan! Winter is coming!

De hele profetie over Azor Ahai, de Lord of Light en de Great Other, maakte het naar mijn idee juist interessant. Ik had verwacht dat de Endgame ging om dit. En niet om Cersei die uiteindelijk sterft door een hoopje stenen.

Het visioen van Dany in seizoen 2. Waar Kings Landing onder sneeuw ligt. De visioenen van Mel die alleen maar Snow ziet in de vlammen. Geen sneeuw, maar Snow!

Bran die in het verleden in Hodor wargt, maar ook laat zien hoe de NK gemaakt wordt. Die de Mad King ''Burn them all'' hoort roepen! Er zijn zoveel theorien over het verhaal van Bran en het verleden.

Jaime die veranderd van Generieke badguy nummer 16 naar de held van het verhaal om vervolgens te sterfen op een lompe manier. Wat is er gebeurt met de Valongar profetie van Maggie de Frog!?

Al deze en nog zoveel meer punten zijn af gemaakt. Om het maar af te raffelen en de boeken in te gaan samen met Lost en Mass Effect!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 15:59
Jaime die veranderd van Generieke badguy nummer 16 naar de held van het verhaal om vervolgens te sterfen op een lompe manier. Wat is er gebeurt met de Valongar profetie van Maggie de Frog!?
De valonquar is nooit in de TV serie ter sprake gekomen.
En Jaime's gedrag is relatief eenvoudig te verklaren. Hij neemt op dat moment de beslissing die hem het beste lijkt, ongeacht de gevolgen. Zijn vertrek bij Cersei, is omdat hij wel doorheeft dat de doden een grote dreiging zijn voor Westeros. Hij wil dus gaan helpen, omdat het 'goed' is. In afwezigheid van Cersei merk je dat zijn morele kompas wat beter in orde is.
Hij kan alleen niet zonder Cersei, dat heeft hij zelf heel goed door. Hij geeft te veel om haar en zal alles op alles zetten om haar in leven te houden.
Op precies dezelfde manier dat Jaime eerder Tyrion bevrijdde en hoe Tyrion in E05 ook Jaime bevrijdde.
De 3 Lannister kinderen geven meer om elkaar dan ze durven toe te geven, daarom doet Tyrion ook alles om te voorkomen dat Daenerys in full-rage mode gaat om Cersei te vernietigen,

[ Voor 60% gewijzigd door walteij op 17-05-2019 11:18 ]

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 14:35
walteij schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:09:
[...]

De valonquar is nooit in de TV serie ter sprake gekomen.
Klopt. En ik dacht altijd dat dit was om het meer schokkende effect op beeld te krijgen. I.p.v. dat mensen vanaf seizoen 4 (?) al dachten.... oooh het wordt Tyrion of Jaime.

Nu is het geen van beide. De fantastische scene met Tyrion... It will turn to ashes in you're mouth. Jaime die terug komt om te zien dat Cersei op de troon zit nadat ze de Faith heeft opgeblazen en Tommen vliegles wilde. Jaime die Cersei achter laat om te vechten voor wat echt telt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 12:33
Voor iedereen die dit seizoen ook verschrikkelijk vindt!

https://www.change.org/p/...-8-with-competent-writers

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/9alnnm0khny21.jpg?width=616&auto=webp&s=d849d7bafd31e73a4602170e48a2d42b3ae65d2c

Ik vond deze wel grappig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Enige wat je gaat krijgen is dat je nog een keer teleurgesteld wordt. Want de hype zal nog veel hoger zijn dan het nu al was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Jelte schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:59:
[...]
Enige wat je gaat krijgen is dat je nog een keer teleurgesteld wordt. Want de hype zal nog veel hoger zijn dan het nu al was.
Ik vind het jammer hoe dit seizoen verloopt maar ook niet meer dan dat! GoT is voor mij nog steeds één van de beste series ooit. Ik heb dus ook die petitie niet getekend. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:46
Jelte schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:59:
[...]
Iedereen weet ook wel dat het niet opnieuw geschreven gaat worden, maar het zet meer een hak naar de schrijvers. De community heeft niet echt een andere manier om zich goed te uitten. En dan maar op deze manier.

Deze twee gasten gaan blijkbaar ook star wars film scripts schrijven, iets waar erg veel mensen nu ook bang voor worden. Het is meer een public humiliation voor de schrijvers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Rule schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:13:
[...]

Iedereen weet ook wel dat het niet opnieuw geschreven gaat worden, maar het zet meer een hak naar de schrijvers.
Het is ongeloofelijk kleinzielig.
De community heeft niet echt een andere manier om zich goed te uitten. En dan maar op deze manier.
Buiten miljarden boze posts en memes.
Deze twee gasten gaan blijkbaar ook star wars film scripts schrijven, iets waar erg veel mensen nu ook bang voor worden. Het is meer een public humiliation voor de schrijvers.
2 schrijvers die nochtans volgens GRRM het onmogelijke gedaan hebben en die (imho) de serie goed aan het afsluiten zijnw aar zelfs GRRM moeite mee heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
[...]

Iedereen weet ook wel dat het niet opnieuw geschreven gaat worden, maar het zet meer een hak naar de schrijvers. De community heeft niet echt een andere manier om zich goed te uitten. En dan maar op deze manier.

D&D zijn blijkbaar heel goed in staat om een boek (of in ieder geval duidelijk bron material) om te zetten in een voor televisie geschikt format.
Waar ze minder geschikt voor zijn, is het omzetten van een idee en een grove tijdlijn in een logisch, compleet en structureel goed script.
Wat dat betreft hebben ze voor Star Wars genoeg bronnen om uit te putten. Er zijn heel veel verhaallijnen waar ze over kunnen uitbreiden. Er is ook meer dan genoeg goed geschreven fanfiction die ze (deels) kunnen gebruiken als inspiratie.

Ik vind de serie nog steeds erg goed en sterk. Ook alle dingen die D&D volgens sommigen hier helemaal verkeerd hebben gedaan, vind ik (meestal) begrijpelijk en goed gekozen, maar er zijn ook dingen die ik liever anders had gezien. Veel van de kritiek die D&D krijgen, zijn boeklezers (ja, ik ben er zelf ook een) die vergeten dat bepaalde dingen nooit in de serie zijn benoemd, of gewoon heel anders in de boeken gebeuren (geen NK in het heden van de boeken, of geen valonquar in de serie bijvoorbeeld).
Het butterfly effect heeft voor de TV serie een hele grote impact gehad op de afloop, waarbij in dit seizoen inderdaad wel veel (te) snel wordt afgehandeld.
Ik blijf hoop houden op The Winds of Winter en A Dream of Spring, maar ik verwacht niet dat het laatste boek binnen nu en 5 jaar verkrijgbaar zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:04
Droefsnoet schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:20:
[...]

Dat werd in episode 2 uitgelegd. De Night King wil de Three Eyed Raven vermoorden om zo de herinnering aan de mensheid te vernietigen.
Ik snap wat het doel van de NK was, maar de dood van Bran zou voor hem alleen maar zinvol zijn geweest als hij het overgrote merendeel van de mensheid had verslagen en de citadel tot de grond zou hebben afgebrand. Als de NK Bran had gedood en daarna zelf was gedood zie ik niet in wat dat had veranderd voor de rest van de mensen in Westeros.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:11
Star Wars gaat op dit korte/middellange termijn echt niet verbeteren. Heeft precies dezelfde Hollywood-douche gehad als GoT. Een beetje de formule: elk kwartier 3 grappen, 2 oneliners, 1 crowd pleaser niet langer dan 10 min geen actie, simpel verhaal en consistentie geen prioriteit en VEULLL CGI!

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Dubrillion schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:06:
Precies! Deze opmerking maakte van de mysterieuze Night King -> Generieke badguy nummer 17.
En? GOT ging altijd om de mensne nooit de monsters.
De hele profetie over Azor Ahai, de Lord of Light en de Great Other, maakte het naar mijn idee juist interessant. Ik had verwacht dat de Endgame ging om dit. En niet om Cersei die uiteindelijk sterft door een hoopje stenen. Het visioen van Dany in seizoen 2. Waar Kings Landing onder sneeuw ligt. De visioenen van Mel die alleen maar Snow ziet in de vlammen. Geen sneeuw, maar Snow!
Azor Ahai is zelfs nooit vermeld in de tv series. Er een verwijzing naar "prince that was promised" maar mellisandre zegt zelf ooit dat dergelijke voorspelling iffy zijn.

Anyway lord of light heeft een grote invloed gehad dat is duidelijk doorheen de show
Bran die in het verleden in Hodor wargt, maar ook laat zien hoe de NK gemaakt wordt. Die de Mad King ''Burn them all'' hoort roepen! Er zijn zoveel theorien over het verhaal van Bran en het verleden.
Idd theorien zegt niks.
Die bestaat niet in de tv series en Jaime handelt juist redelijk consequent en menselijk.
Al deze en nog zoveel meer punten zijn af gemaakt. Om het maar af te raffelen en de boeken in te gaan samen met Lost en Mass Effect!
Moest ik jou zijn zou ik niet meer kijken, duidelijk beter voor je bloeddruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
ruurd v. schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:30:
[...]

Ik snap wat het doel van de NK was, maar de dood van Bran zou voor hem alleen maar zinvol zijn geweest als hij het overgrote merendeel van de mensheid had verslagen en de citadel tot de grond zou hebben afgebrand. Als de NK Bran had gedood en daarna zelf was gedood zie ik niet in wat dat had veranderd voor de rest van de mensen in Westeros.
Eerst het collectieve geheugen verwijderen (Bran), daarna het individuele geheugen (de mens). Boeken zijn minder belangrijk en ondergeschikt. Als er alleen maar undead zijn, zal er niemand zijn die de boeken zal lezen. Daarnaast zijn boeken en vertellingen lang niet altijd de waarheid. Dat zien we regelmatig terugkomen in de serie. The Prince Who Was Promised, zou ook een prinses kunnen zijn. De White Walkers en reuzen bestaan niet, of zijn onzin. Boeken in de Citadel zijn doorspekt van persoonlijke meningen van de schrijvers, of geschreven naar de smaak van de opdrachtgever. Boeken zijn dus niet de werkelijke geschiedenis, die is alleen bekend bij Bran.
Zolang als Bran leeft, kan hij het collectieve geheugen van Westeros door blijven geven aan levende mensen, of een nieuwe 3-eyed-raven opleiden, die de taak dan weer van hem overneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
walteij schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:26:
[...]

D&D zijn blijkbaar heel goed in staat om een boek (of in ieder geval duidelijk bron material) om te zetten in een voor televisie geschikt format.
Waar ze minder geschikt voor zijn, is het omzetten van een idee en een grove tijdlijn in een logisch, compleet en structureel goed script.
En vergeet niet dat ze vastzitten aan de punten die GRRM hen gaf en wat er al vooraf ging.
Daarbij is overdrijven ook een kunst het meeste is echt wel "logisch, compleet en structureel goed " even goed als de voorgaande seizoenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
k995 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:40:
[...]
En vergeet niet dat ze vastzitten aan de punten die GRRM hen gaf en wat er al vooraf ging.
Daarbij is overdrijven ook een kunst het meeste is echt wel "logisch, compleet en structureel goed " even goed als de voorgaande seizoenen.
Ik chargeerde hier bewust. Het is (wat mij betreft) duidelijk dat D&D niet de creatieve geest hebben die GRRM wel heeft. GRRM heeft natuurlijk ook veel meer tijd om dit allemaal goed uit te werken en kloppend te maken, D&D hebben maar 2 jaar gehad (GRRM is al 25 jaar bezig).

Het niveau is wat mij betreft dus ook nog zeker wel een ruime voldoende waard, geen 9 of 10 zoals de eerste 4 seizoenen, maar beduidend meer dan veel andere TV series die ik recentelijk heb gegeken (zoals Legends of Tomorrow, of DC Titans).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Volgens mij ben ik een van de weinigen, maar ik vind het afgelopen seizoen prima. Niet zo goed als die ervoor en het komt soms een beetje inconsistent over.

Maar ik vind dat men wel enorm aan het overdrijven is, allemachtig zeg. Petities gaan invullen... :') En dan vervolgens wel gewoon de serie gaan piraten (ja, flinke aanname).

Vond de laatste aflevering erg schokkend en dat is juist goed. Geen standaard verhaaltje waar Daenerys en John samen de troon gaan bestijgen. Jammer dat Daenerys helemaal mental gegaan is, maar aan de andere kant ook wel weer lekker ASOIAF. Je hoeft niet te rekenen op een happy end bij deze serie :-)

Helemaal top.

Op naar de laatste aflevering! Hopelijk hakt Arya Daenerys neer, en steekt Jon Arya weer neer. Daarna springt Jon uit verdriet van een toren en dan is bijna iedereen dood. Opgelost!

Eindshot: Die baby die een white walker werd gemaakt ergens in seizoen 3 oid leeft nog.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Ach het scheelt dat de boeken er zijn en die ga ik echt nog wel een keer lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:50:
Volgens mij ben ik een van de weinigen, maar ik vind het afgelopen seizoen prima. Niet zo goed als die ervoor en het komt soms een beetje inconsistent over.

Maar ik vind dat men wel enorm aan het overdrijven is, allemachtig zeg. Petities gaan invullen... :') En dan vervolgens wel gewoon de serie gaan piraten (ja, flinke aanname).

Vond de laatste aflevering erg schokkend en dat is juist goed. Geen standaard verhaaltje waar Daenerys en John samen de troon gaan bestijgen. Jammer dat Daenerys helemaal mental gegaan is, maar aan de andere kant ook wel weer lekker ASOIAF. Je hoeft niet te rekenen op een happy end bij deze serie :-)

Helemaal top.

Op naar de laatste aflevering! Hopelijk hakt Arya Daenerys neer, en steekt Jon Arya weer neer. Daarna springt Jon uit verdriet van een toren en dan is bijna iedereen dood. Opgelost!

Eindshot: Die baby die een white walker werd gemaakt ergens in seizoen 3 oid leeft nog.
Waarom is er geen happy end? Dany is gewoon bad guy nummer zoveel. Bad guy gaat dood, ander karakter met aanzien van het publiek krijgt de throne toe geworpen, vrede, en ze leven nog lang en gelukkig. Nog een paar afscheidshots, het sprookje is compleet en D&D kan weer geld gaan verdienen bij een andere franchise.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Laatst online: 15-03-2021
[...]

Deze twee gasten gaan blijkbaar ook star wars film scripts schrijven, iets waar erg veel mensen nu ook bang voor worden.
Tja, dit is echt zo'n bullshit angst. Toen Disney Star wars kocht waren de 'fans' ook bang dat Mickey Mouse zou optreden in de films of dat Star Wars films musicals zouden worden. Nu nog steeds hangt aan Disney een imago alsof ze alleen maar kinderfilms uitgeven, blijkbaar weten al die slimmeriken niet dat Disney ook de maatschappij is die Pulp Fiction heeft uitgegeven.

Die mensen denken natuurlijk dat de enige die een goede Star Wars film kan schrijven is de bedenker van Star Wars is. maar blijkbaar zijn die mensen de prequels alweer vergeten, geregisseerd en geschreven door een ongehinderde George Lucas.

Resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Dat geldt bij films maken net zo goed. Zo kunnen regisseurs van B films soms best grote projecten aan (Sam Raimi met Spider-man, Peter Jackson met Lord of the Rings), zijn comedymakers best in staat om horror te maken (Jordan Peele met Get out, Danny Mcbride met Halloween) en kunnen gelauwerde regisseurs net zo goed flops maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Droefsnoet schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:09:
[...]

Tja, dit is echt zo'n bullshit angst. Toen Disney Star wars kocht waren de 'fans' ook bang dat Mickey Mouse zou optreden in de films of dat Star Wars films musicals zouden worden. Nu nog steeds hangt aan Disney een imago alsof ze alleen maar kinderfilms uitgeven, blijkbaar weten al die slimmeriken niet dat Disney ook de maatschappij is die Pulp Fiction heeft uitgegeven.
Nou The Last Jedi bevat anders wel duidelijk Disney elementen, vond de film dan ook bar slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
Verwijderd1 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:57:
[...]
Waarom is er geen happy end?
Waarom zou er een happy end moeten zijn? Toch geen disney film?
Dany is gewoon bad guy nummer zoveel. Bad guy gaat dood, ander karakter met aanzien van het publiek krijgt de throne toe geworpen, vrede, en ze leven nog lang en gelukkig. Nog een paar afscheidshots, het sprookje is compleet en D&D kan weer geld gaan verdienen bij een andere franchise.
_/-\o_

Altijd grappig als mensen zich zo druk maken om iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
k995 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:11:
[...]

Waarom zou er een happy end moeten zijn? Toch geen disney film?
Zoals ik al zei, er is wel een happy end. De reactie waar ik op reageerde fantaseerde dat het GoT-style plot-twist einde zou zijn waarbij er geëindigd wordt met een white-walker op het einde, heel spooky allemaal.

Mijn voorspelling is dat het gewoon een saai sprookjeseinde is waarin we afscheid nemen van een aantal karakters, een aantal vertrekt (à la Dexter) en de rest leeft nog lang en gelukkig in de harmonische sprookjes samenleving.

Dat Dany doodgaat staat wel vast, wat er met haar draak gebeurt weet ik niet. Gaan we Jon nog met Ghost in hetzelfde shot zien? Zou me niet heel erg verbazen.

Wellicht nog een twist met Bronn, maar dat zit er afgaande op de vorige afleveringen zo hard aan te komen dat het niet echt choquerend meer is (nou ja het kan natuurlijk nog, ik laat me verassen). Of misschien is Bronn dat van die kastelen wel vergeten, wie weet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Verwijderd1 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:17:
[...]

Zoals ik al zei, er is wel een happy end.
Waar dan? In de voorlaatste aflevering is de hoofdstad in puin, honderd duizenden gestorven en de serie favoriet van velen is de oorzaak. Hoe is die nu doden een "happy ending"?
De reactie waar ik op reageerde fantaseerde dat het GoT-style plot-twist einde zou zijn waarbij er geëindigd wordt met een white-walker op het einde, heel spooky allemaal.
Eerder "tongue in cheek" iedereen is dood en niks veranderde.
Mijn voorspelling is dat het gewoon een saai sprookjeseinde is waarin we afscheid nemen van een aantal karakters, een aantal vertrekt (à la Dexter) en de rest leeft nog lang en gelukkig in de harmonische sprookjes samenleving.

Dat Dany doodgaat staat wel vast, wat er met haar draak gebeurt weet ik niet. Gaan we Jon nog met Ghost in hetzelfde shot zien? Zou me niet heel erg verbazen.

Wellicht nog een twist met Bronn, maar dat zit er afgaande op de vorige afleveringen zo hard aan te komen dat het niet echt choquerend meer is (nou ja het kan natuurlijk nog, ik laat me verassen). Of misschien is Bronn dat van die kastelen wel vergeten, wie weet. :P
Wie weet idd. Hetzelfde werd voorspeld in vorige aflevering en aan de boze reactie te zien online hadden velen toch iets anders in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Laatst online: 09:46
k995 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:26:
[...]
Het is ongeloofelijk kleinzielig.

[...]
Buiten miljarden boze posts en memes.
[...]
2 schrijvers die nochtans volgens GRRM het onmogelijke gedaan hebben en die (imho) de serie goed aan het afsluiten zijnw aar zelfs GRRM moeite mee heeft.
Of het kleinzielig te noemen is dat is voor iedereen persoonlijk. Blijkbaar zijn er ook een miljoen mensen die er echt van balen.

Jij zegt miljarden boze posts en memes, maar dat ligt er natuurlijk net aan waar je kijkt of wat je bron is. Het is immers vaak niet kwantificeerbaar. Een lijst met handtekeningen op een centrale locatie is veel anders dan een aantal random verspreidde tweets en meme plaatjes. Ja goed, youtube en reddit staan er vol mee. Maar het heeft zeker een andere impact om naar een petitie te kijken waar zoveel mensen een handtekening onder hebben gezet. Anders is het nog we te redeneren als 'een vocal minority' ofzoiets. Dat is nu wat moeilijker.

Ik baal ook echt van dit seizoen, de mate plot armor en random scenes is zo ontzettend hoog en tenenkrommend dat ik niet snap dat mensen de serie nog steeds weten te verdedigen. Er is slechts een fractie over van wat de serie goed maakt.

Een herschrijving van het laatste seizoen, een soort ctrl+z is dan wel weer een bijzonder onrealistisch streven haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
k995 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:23:
[...]

Waar dan? In de voorlaatste aflevering is de hoofdstad in puin, honderd duizenden gestorven en de serie favoriet van velen is de oorzaak. Hoe is die nu doden een "happy ending"?
In mijn quote was het een happy end hoor:
Verwijderd1 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:57:
Bad guy gaat dood, ander karakter met aanzien van het publiek krijgt de throne toe geworpen, vrede, en ze leven nog lang en gelukkig. Nog een paar afscheidshots, het sprookje is compleet en D&D kan weer geld gaan verdienen bij een andere franchise.
[...]
Eerder "tongue in cheek" iedereen is dood en niks veranderde.
Het is GoT, er gaan constant mensen dood. De happy end zit hem in vrede en een stabiele leider. Niet te verwarren met Dany, die moet natuurlijk nog dood. Anders is het niet vrede en stabiele leider maar strong and stable leadership, en je weet hoe dat gaat. :P
Wie weet idd. Hetzelfde werd voorspeld in vorige aflevering en aan de boze reactie te zien online hadden velen toch iets anders in gedachten.
De kritiek zit hem volgens mij vooral in de uitvoering. Het zit aan elkaar met allerlei toevalligheden en plot armor. Ik heb het niet helemaal meer in detail teruggekeken maar ik kan me niet herinneren dat het leger van de Lanisters of de GC ook maar een iemand van de aanvallende partij doden. Het enige 'slachtoffer' aan de aanvallende partij was volgens mij die gast die probeerde iemand te verkrachten maar die werd door Jon neergestoken.
Rule schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:36:

Ik baal ook echt van dit seizoen, de mate plot armor en random scenes is zo ontzettend hoog en tenenkrommend dat ik niet snap dat mensen de serie nog steeds weten te verdedigen.
Pavlov effect? Na zoveel seizoenen associëren sommigen GoT met goede dingen en kritiek op hun precious GoT als slecht.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd1 op 17-05-2019 16:43 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een artikel gevonden die duidelijk uit een zet wat er veranderd de laatste seizoenen is en wat het resultaat is. De volgende citaten vatten het goed samen maar het hele artikel lezen is aan te raden.

"WITH EACH NEW episode of Game of Thrones, complaints about the hurried and inconsistent writing seem to mount. Long-standing threats are being dispatched too easily, and plot threads we thought would matter have been quietly dropped."

"It all comes down to how stories are crafted, and for that, we need to start with two different types of writers: plotters and pantsers. Plotters create a detailed outline before they commit a word to the page. Pantsers prefer to discover the story as they write it—flying by the seat of their pants, so to speak. "

"George R.R. Martin describes this distinction in terms of architects and gardeners. He's firmly among the latter. He plants character seeds and carefully guides their growth, and when the show was directly adapting his A Song of Ice and Fire series, the approach paid off."

"For the next couple seasons, showrunners David Benioff and D. B. Weiss tried to take over management of Martin's sprawling garden, simplifying and combining character arcs with mixed results.
Then, with the start of season 7, they shifted their focus from telling the unfolding story of an entire world to concluding a particular tale set within it. They gave themselves a fixed endpoint—13 episodes to the finale, and no more."

"That's why Game of Thrones feels different now. A show that had been about our inability to escape the past became about the spectacle of the present. Characters with incredible depth and agency—all the more rope with which to hang themselves—became whatever the moment needed them to be. They took uncharacteristic actions and made uncharacteristically bad decisions so the required events could unfold with the appropriate stakes."

"We fell in love with one kind of show, but that's not the show that's ending. No amount of spectacle or fan service is satisfying if we don't buy how the characters got there. Treating the journey as equally important to the destination is how you get conclusions that feel earned, and it's how characters stay alive after they've met their fates."

"Endings invite us to consider the story as a whole; where it started, where it went, and where it left us. And we can feel the gaps as this one comes to a close."

Bron: https://www.wired.com/sto...nes-plotters-vs-pantsers/

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 17-05-2019 17:29 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Tsurany schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:28:
Een artikel gevonden die duidelijk uit een zet wat er veranderd de laatste seizoenen is en wat het resultaat is. De volgende citaten vatten het goed samen maar het hele artikel lezen is aan te raden.

"WITH EACH NEW episode of Game of Thrones, complaints about the hurried and inconsistent writing seem to mount. Long-standing threats are being dispatched too easily, and plot threads we thought would matter have been quietly dropped."

"It all comes down to how stories are crafted, and for that, we need to start with two different types of writers: plotters and pantsers. Plotters create a detailed outline before they commit a word to the page. Pantsers prefer to discover the story as they write it—flying by the seat of their pants, so to speak. "

"George R.R. Martin describes this distinction in terms of architects and gardeners. He's firmly among the latter. He plants character seeds and carefully guides their growth, and when the show was directly adapting his A Song of Ice and Fire series, the approach paid off."

"For the next couple seasons, showrunners David Benioff and D. B. Weiss tried to take over management of Martin's sprawling garden, simplifying and combining character arcs with mixed results.
Then, with the start of season 7, they shifted their focus from telling the unfolding story of an entire world to concluding a particular tale set within it. They gave themselves a fixed endpoint—13 episodes to the finale, and no more."

"That's why Game of Thrones feels different now. A show that had been about our inability to escape the past became about the spectacle of the present. Characters with incredible depth and agency—all the more rope with which to hang themselves—became whatever the moment needed them to be. They took uncharacteristic actions and made uncharacteristically bad decisions so the required events could unfold with the appropriate stakes."

"We fell in love with one kind of show, but that's not the show that's ending. No amount of spectacle or fan service is satisfying if we don't buy how the characters got there. Treating the journey as equally important to the destination is how you get conclusions that feel earned, and it's how characters stay alive after they've met their fates."

"Endings invite us to consider the story as a whole; where it started, where it went, and where it left us. And we can feel the gaps as this one comes to a close."

Had deze vanmiddag al gelezen en kan mij er wel in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
dubbel - fout - excuus

[ Voor 98% gewijzigd door CHKYBSTRD op 17-05-2019 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
Rule schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:36:
[...]

Of het kleinzielig te noemen is dat is voor iedereen persoonlijk. Blijkbaar zijn er ook een miljoen mensen die er echt van balen.
Bandwagon
Jij zegt miljarden boze posts en memes, maar dat ligt er natuurlijk net aan waar je kijkt of wat je bron is. Het is immers vaak niet kwantificeerbaar. Een lijst met handtekeningen op een centrale locatie is veel anders dan een aantal random verspreidde tweets en meme plaatjes. Ja goed, youtube en reddit staan er vol mee. Maar het heeft zeker een andere impact om naar een petitie te kijken waar zoveel mensen een handtekening onder hebben gezet. Anders is het nog we te redeneren als 'een vocal minority' ofzoiets. Dat is nu wat moeilijker.
Miljard was hyperbool natuurlijk en echt nobody cares. Vandaar dat dit zo kleinzielig is.
Wat uitmaakt is kijkcijfers en wat zien we: elke aflevering van seizoen 8 is de meest populaire ooit.
Ik baal ook echt van dit seizoen, de mate plot armor en random scenes is zo ontzettend hoog en tenenkrommend dat ik niet snap dat mensen de serie nog steeds weten te verdedigen. Er is slechts een fractie over van wat de serie goed maakt.
Ik niet als je wat meer nadenkt zie je wel dat alles klopt en plot armor ed is niet anders dan vroeger en het is gewoonweg prachtig in beeld gebracht. Die vlucht scene van arya in de laatste aflevering sorry dat was gewoon 1 van de beste scenes die ik ooit gezien had.
Verwijderd1 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:38:
[...]

In mijn quote was het een happy end hoor:
:) Jon is zowat de enige die overschiet, die moet zijn geliefde vermoorden en dat is "happy " ending?
Het is GoT, er gaan constant mensen dood. De happy end zit hem in vrede en een stabiele leider. Niet te verwarren met Dany, die moet natuurlijk nog dood. Anders is het niet vrede en stabiele leider maar strong and stable leadership, en je weet hoe dat gaat. :P
Ach wie zegt dat, nu ze haar doel bereikt is en ze stevig op de troon zit kan haar "lets break the wheel stick up for the little guy" beginnen en kan ze de horror van de oorlog goedmaken met ene lange stabiele en vreedzame regeerperiode.
De kritiek zit hem volgens mij vooral in de uitvoering. Het zit aan elkaar met allerlei toevalligheden en plot armor. Ik heb het niet helemaal meer in detail teruggekeken maar ik kan me niet herinneren dat het leger van de Lanisters of de GC ook maar een iemand van de aanvallende partij doden. Het enige 'slachtoffer' aan de aanvallende partij was volgens mij die gast die probeerde iemand te verkrachten maar die werd door Jon neergestoken.
Plot armor is altijd gebruikt dat is doodnormaal in een dermate lange serie. Dany & tyrion hadden beide al tienmaal dood moeten zijn.

De slechtste veldslag in de serie is (buiten de teleporterende legers) is de "battle of the bastards" dat was zo absurd uitgewerkt dat ik verbaasd ben dat velen die echt goed vonden. Veel van de kritiek slaat dus gewoon nergens op.
Pavlov effect? Na zoveel seizoenen associëren sommigen GoT met goede dingen en kritiek op hun precious GoT als slecht.
Ik heb de boeken lang geleden gelezen en de serie ergens in maart beginnen kijken, eens deze gedaan is ga ik naar de volgende serie ik kan me echt niet druk maken zoals sommige doen.

[ Voor 40% gewijzigd door k995 op 17-05-2019 18:06 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

k995 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:01:
Ik heb de boeken lang geleden gelezen en de serie ergens in maart beginnen kijken, eens deze gedaan is ga ik naar de volgende serie ik kan me echt niet druk maken zoals sommige doen.
Tientallen posts om de serie te verdedigen en je verbazing te uiten en dan aangeven dat jij je er, in tegenstelling tot anderen, niet druk om kan maken :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online

:) Jon is zowat de enige die overschiet, die moet zijn geliefde vermoorden en dat is "happy " ending?
Ach, geliefde, out-of-control lady met WMDs. Kwestie van perspectief denk ik. ;)
Ach wie zegt dat, nu ze haar doel bereikt is en ze stevig op de troon zit kan haar "lets break the wheel stick up for the little guy" beginnen en kan ze de horror van de oorlog goedmaken met ene lange stabiele en vreedzame regeerperiode.
Volgens mij is ze heel boos op de little guy omdat hij zijn broer vrijgelaten had. ;) (en ze had nog zo gezegd dat haar geduld voor de little guy op is (nou ja, misschien is ze het weer vergeten, wie weet 8)7 ))
Plot armor is altijd gebruikt dat is doodnormaal in een dermate lange serie. Dany & tyrion hadden beide al tienmaal dood moeten zijn.

De slechtste veldslag in de serie is (buiten de teleporterende legers) is de "battle of the bastards" dat was zo absurd uitgewerkt dat ik verbaasd ben dat velen die echt goed vonden. Veel van de kritiek slaat dus gewoon nergens op.
Nee, je moet ze gewoon niet in onrealistische situaties stoppen. In Friends ging ook niemand van de friends dood, maar niet vanwege plot armor.
Ik maak me er ook niet druk om hoor, maar het is qua verhaal nu wel heel zwak. Als de serie rond seizoen 7 begonnen was dan zou ik het ergens in dit seizoen gedropt hebben voor andere series. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd1 op 17-05-2019 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Eigenlijk wel jammer.
De finale-aflevering is bijna op tv en de topic is vrij rustig.

Ook al ben ik niet met dit seizoen eens hoe de kwaliteit is, ik vind het wel jammer dat de petitie het nieuws had gehaald vanochtend

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:27
Alsof er ook maar iemand is die een beetje na kan denken die daadwerkelijk denkt dat het seizoen overnieuw gemaakt gaat worden.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:31

sjaool

Every life should have 9 cats

streamnl schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:34:
Eigenlijk wel jammer.
De finale-aflevering is bijna op tv en de topic is vrij rustig.

Ook al ben ik niet met dit seizoen eens hoe de kwaliteit is, ik vind het wel jammer dat de petitie het nieuws had gehaald vanochtend
Ik ben blij dat het een beetje klaar is met het geklaag. ;)
Die petitie is natuurlijk totale onzin en gewoon aandachtvragerij. Als een ander hetzelfde verhaal in een seizoen had moeten afwerken hadden die tegen hetzelfde aangelopen als D&D en was het geklaag ook niet van de lucht geweest.
Maar goed, ik heb in ieder geval zin in maandagavond, lekker de laatste aflevering kijken en daarna op naar de spin-offs. :D

Ik hoop dat His Dark Materials eind van het jaar een mooie vervanger wordt. :P

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 18-05-2019 19:50 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:49:
[...]

Ik ben blij dat het een beetje klaar is met het geklaag. ;)
Die petitie is natuurlijk totale onzin en gewoon aandachtvragerij. Als een ander hetzelfde verhaal in een seizoen had moeten afwerken hadden die tegen hetzelfde aangelopen als D&D en was het geklaag ook niet van de lucht geweest.
Maar goed, ik heb in ieder geval zin in maandagavond, lekker de laatste aflevering kijken en daarna op naar de spin-offs. :D

Ik hoop dat His Dark Materials eind van het jaar een mooie vervanger wordt. :P
[YouTube: His Dark Materials: Season 1: Official Teaser | HBO]
Offtopic...
Als het op de boeken lijkt... dan is het zeker wel tof.
Door deze serie ben ik Engelse boeken gaan lezen, aangezien ze eerder uitkwamen in het Engels :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 13:54
Was er in de legendes niet een zwaard nodig die het hart van een geliefde had doorboord of zo iets?

Elk geval denk ik dat ze klein beetje de verhalen etc. vasthouden in de verte. Ligt sowieso wel aardig voor de hand wat er met Dany en Grey Worm.. die zijn het padje af en doen alles wat Jon niet zou doen. Die gaan clashen, maar vermoed dat geen van hen de troon zal bezitten. Denk dat er een alternatief komt, met een plottwistje. Zou GoT niet zijn zonder een plot twist.

Wie weet gooit Frodo op tijd de ring in Mount Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@bierkwadraat Jon wil de troon niet en Daenerys verdiend hem niet meer volgens een paar anderen. Dat moet op een gegeven moment ergen een bloedbad opleveren. Maar goed, Drogon is wel heel beschermend naar het vrouwtje dus geen idee hoe dat gaat lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 23:29:
@bierkwadraat Jon wil de troon niet en Daenerys verdiend hem niet meer volgens een paar anderen. Dat moet op een gegeven moment ergen een bloedbad opleveren. Maar goed, Drogon is wel heel beschermend naar het vrouwtje dus geen idee hoe dat gaat lopen.
Plottwist: Drogon heeft een geweten en eet Dany op. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Mijn grootste probleem met dit seizoen is dat ze geen tijd hebben om alles normaal en netjes af te sluiten, maar wel om meerdere einde op te nemen zodat niemand weet hoe het precies afloopt. Had die tijd in een extra aflevering gestopt om het verhaal iets minder rushed en consistenter te brengen. Voelt nu echt aan als patsergedrag dat hun geheimpje belangrijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

mark-k schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 23:48:
Mijn grootste probleem met dit seizoen is dat ze geen tijd hebben om alles normaal en netjes af te sluiten, maar wel om meerdere einde op te nemen zodat niemand weet hoe het precies afloopt. Had die tijd in een extra aflevering gestopt om het verhaal iets minder rushed en consistenter te brengen. Voelt nu echt aan als patsergedrag dat hun geheimpje belangrijker is.
Ze hebben volgens mij niet echt meerdere eindes opgenomen. Ze hebben wel acteurs bij elkaar gezet die in seizoen 8 niet bij elkaar in de buurt komen op het moment dat ze wisten dat er pers in de buurt was. Puur om lekken van beelden te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

sjaool schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 23:54:
[...]

Ze hebben volgens mij niet echt meerdere eindes opgenomen. Ze hebben wel acteurs bij elkaar gezet die in seizoen 8 niet bij elkaar in de buurt komen op het moment dat ze wisten dat er pers in de buurt was. Puur om lekken van beelden te voorkomen.
Wat ik altijd gelezen heb is dat zelfs de acteurs niet zouden weten hoe t eindigt, dat kan alleen als je meerdere eindes daadwerkelijk opneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:23
Mooi om te lezen. Beschrijft ook goed hoe GRRM zichzelf in de nesten heeft gewerkt.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
mark-k schreef op zondag 19 mei 2019 @ 00:08:
[...]

Wat ik altijd gelezen heb is dat zelfs de acteurs niet zouden weten hoe t eindigt, dat kan alleen als je meerdere eindes daadwerkelijk opneemt.
Waarom zouden ze dat doen? Het filmen (acteurs en sets) zijn niet bepaald goedkoop. Wat eindes betreft zijn er volgens mij twee theorieën (spoiler?):

spoiler:
1: Dany wil Tyrion vermoorden voor verraad. Dany wordt eerder door Jon vermoord.

2: Tyrion wordt wel vermoord.

Sommige theorieën hebben meer details, maar dit is waar het op neerkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
RBN026 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:55:
Ach het scheelt dat de boeken er zijn en die ga ik echt nog wel een keer lezen!
Je weet dat GRRM zich er makkelijk vanaf heeft gemaakt door het verhaal gewoon niet af te maken? Hij heeft er ook geen zin meer in volgens mij en is lekker aan het cashen op GoT en prequels en wat novelles die ie door anderen laat schrijven met z'n naam erbij.

Hij heeft een makkelijke uitweg gekozen want hij had zoveel verhaallijnen verzonnen in die boeken dat ik me ten zeerste af heb gevraagd of hij er zelf wel een geschikt einde van had kunnen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:28:

Mooi dit en dan blijven er mensen bij hoog en laag beweren dat dit seizoen geweldig is, personages enkel keuzes maken die perfect passen bij de gecreëerde karakters door de jaren heen en zelfs dat er een beste scène ooit in zit _O-

Lachwekkend gewoon. Ook al heb je minder kritiek en vindt je het prima te pruimen, dit enorm goed zelfs perfect noemen getuigt van de zuiverste tunnelvisie die er is.

Het is een keus geweest om alles af te raffelen in 6 afleveringen ipv de gebruikelijke 10, als 1 seizoen al voldoende was voor afronding van alles. Die keus heeft niet goed uitgepakt. En dan met kijkcijfers komen als argument dat iets goed zou zijn :o. Alle mensen met kritiek kijken hier gewoon, na 7 seizoenen wil iedereen wel het einde zien. Dat het einde tegenvalt soit. Plus GTST heeft ook voldoende kijkers, non-argument. Alsof de frituur om de hoek kwaliteitseten biedt, omdat iedereen het lekker vindt en het goed draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@Verwijderd Je weet dat smaak subjectief is? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-10 18:37

burgt

Starbass

Game of Thrones is nog steeds een goed restaurant, ze hebben alleen een kleinere kaart en serveren meerdere gangen op hetzelfde bord ;)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 08:52:
[...]

Mooi dit en dan blijven er mensen bij hoog en laag beweren dat dit seizoen geweldig is, personages enkel keuzes maken die perfect passen bij de gecreëerde karakters door de jaren heen en zelfs dat er een beste scène ooit in zit _O-

Lachwekkend gewoon. Ook al heb je minder kritiek en vindt je het prima te pruimen, dit enorm goed zelfs perfect noemen getuigt van de zuiverste tunnelvisie die er is.

Het is een keus geweest om alles af te raffelen in 6 afleveringen ipv de gebruikelijke 10, als 1 seizoen al voldoende was voor afronding van alles. Die keus heeft niet goed uitgepakt. En dan met kijkcijfers komen als argument dat iets goed zou zijn :o. Alle mensen met kritiek kijken hier gewoon, na 7 seizoenen wil iedereen wel het einde zien. Dat het einde tegenvalt soit. Plus GTST heeft ook voldoende kijkers, non-argument. Alsof de frituur om de hoek kwaliteitseten biedt, omdat iedereen het lekker vindt en het goed draait
Heb jij toevallig een andere quote voor je neus dan ik? Jouw hele reactie strookt totaal niet met het bericht waar je op reageert.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-10 07:40

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Nieuwe Alt-Shift-X

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
De laatste Explained van Alt-Shift X (zie boven) verwoord het keurig, en neutraliseert mijn inziens ook veel kritiek

[ Voor 36% gewijzigd door frickY op 19-05-2019 10:59 . Reden: dubbelpost 2 minuutjes te laat. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Het is maar net waar je als Youtuber denkt meer fans mee te bereiken.
Alles kan makkelijk voor beide kampen worden uitgelegd, dus dan kun je gaan voor waar je zelf daadwerkelijk in geloofd, of voor waar je meer likes, subscribers of reclame inkomsten mee genereert.
Ik weet niet wat zijn keuze in deze was, maakt ook niet uit, hij neemt in ieder geval z'n tijd en doet z'n huiswerk, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

ik heb werkelijk niemand gezien die het een perfect seizoen noemt en ook niet dat de beste scene ooit in dit seizoen zit. de manier waarop je ageert insinueert dat er hordes mensen zijn die die mening hebben. waar baseer je dat in godsnaam op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:34
frickY schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:58:
De laatste Explained van Alt-Shift X (zie boven) verwoord het keurig, en neutraliseert mijn inziens ook veel kritiek
Ze geven ook duidelijk een aantal keer aan waar de TV serie afwijkt van de boeken. Dat verschil maakt het soms best lastig praten over het verloop van de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark-k schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:41:
[...]

Heb jij toevallig een andere quote voor je neus dan ik? Jouw hele reactie strookt totaal niet met het bericht waar je op reageert.
Je kunt een bericht quoten waar je het mee eens bent en vervolgens op andere posts reageren zonder die allemaal te quoten of te taggen. Dat vereist wel dat anderen de hele pagina of zelfs het topic lezen om de draad te vatten.
P.O. Box schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:11:
[...]

ik heb werkelijk niemand gezien die het een perfect seizoen noemt en ook niet dat de beste scene ooit in dit seizoen zit. de manier waarop je ageert insinueert dat er hordes mensen zijn die die mening hebben. waar baseer je dat in godsnaam op?
Beter lezen misschien?
[...]
Bandwagon

[...]

Miljard was hyperbool natuurlijk en echt nobody cares. Vandaar dat dit zo kleinzielig is.
Wat uitmaakt is kijkcijfers en wat zien we: elke aflevering van seizoen 8 is de meest populaire ooit.

[...]
Ik niet als je wat meer nadenkt zie je wel dat alles klopt en plot armor ed is niet anders dan vroeger en het is gewoonweg prachtig in beeld gebracht. Die vlucht scene van arya in de laatste aflevering sorry dat was gewoon 1 van de beste scenes die ik ooit gezien had.

[...]

[...]

[...]

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:22
1,049,855 have signed. Let’s get to 1,500,000!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ook al vind ik het seizoen erg tegenvallen. De hele petitie vind ik sneue en respectloos.

Morgen laatste aflevering! Toch veel zin in.
(Al gaat er wel de hele tijd een klein stemmetje tekeer in mijn hoofd: "please be good!!".

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Tsurany schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:10:
[...]

Tientallen posts om de serie te verdedigen en je verbazing te uiten en dan aangeven dat jij je er, in tegenstelling tot anderen, niet druk om kan maken :+
Echt? ZOu toch eens nadenken of dat de manier is hoedat je wil posten, het is en blijft maar een gewone serie hoor.
Verwijderd1 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:29:
Ach, geliefde, out-of-control lady met WMDs. Kwestie van perspectief denk ik. ;)
:) WMD of niet het was zijn geliefde, de eerste liep het ook al niet goed af, gast kan een psychiater daarna gebruiken.
Volgens mij is ze heel boos op de little guy omdat hij zijn broer vrijgelaten had. ;) (en ze had nog zo gezegd dat haar geduld voor de little guy op is (nou ja, misschien is ze het weer vergeten, wie weet 8)7 ))
Little guy als in "gewone burger"
Nee, je moet ze gewoon niet in onrealistische situaties stoppen. In Friends ging ook niemand van de friends dood, maar niet vanwege plot armor.
Het is een fantasy serie? Welke onrealistische situatie heb je het dan?
Buiten wat scenes waar ze bijna bedolven worden onder zombies of een dwerg middenin een veldslag droppen .
Ik maak me er ook niet druk om hoor, maar het is qua verhaal nu wel heel zwak. Als de serie rond seizoen 7 begonnen was dan zou ik het ergens in dit seizoen gedropt hebben voor andere series. :+
Ze wikkelen alle verhalen lijnen af logisch dat ze niks nieuw beginnen nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Ze hadden gewoon nooit moeten zeggen dat dit het laatste seizoen is, en al helemaal niet dat er maar 6 afleveringen zijn.

Als je dat niet weet, valt het allemaal reuze mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
armageddon_2k1 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 07:32:
[...]

Je weet dat GRRM zich er makkelijk vanaf heeft gemaakt door het verhaal gewoon niet af te maken? Hij heeft er ook geen zin meer in volgens mij en is lekker aan het cashen op GoT en prequels en wat novelles die ie door anderen laat schrijven met z'n naam erbij.

Hij heeft een makkelijke uitweg gekozen want hij had zoveel verhaallijnen verzonnen in die boeken dat ik me ten zeerste af heb gevraagd of hij er zelf wel een geschikt einde van had kunnen maken.
IK weet niet of je weet wat schrijven inhoud maar nee, GRRM wil ongetwijfeld dat verhaal afmaken alleen op een manier dat hij dat goed vind.
Zelf misschien beter lezen? Nergens zeg ik dat dat seizoen perfect was, wel de beste scene arya die vlucht in de stad die al brandend opgaat. Gelijk wat je van seizoen 8 vind die is gewoonweg fantastisch.
[...]

In grote lijnen ja, hun keuzes volgen gewoon het verhaal/wereld/logica .
Het is een keus geweest om alles af te raffelen in 6 afleveringen ipv de gebruikelijke 10, als 1 seizoen al voldoende was voor afronding van alles.
Zie echt niet in waarmee je enkele seizoenen nog had willen vullen. Ze kunnen geen extra verhaallijnen zelf zomaar verzinnen , ze moeten zich grotendeels houden aan de koers/einde uitgezet door GRRM .

[ Voor 46% gewijzigd door k995 op 19-05-2019 16:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 21:48
k995 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:45:
[...]

[...]

Buiten wat scenes waar ze bijna bedolven worden onder zombies of een dwerg middenin een veldslag droppen .
Dat iets een fantasie serie is, wil niet zeggen dat maar alles past in die wereld. Dat is juist hetgeen wat de serie sterk maakte. binnen de wereld van A Song Of Ice And Fire is veel magie aanwezig, maar het voelde alsof dat bij de wereld paste.

Wat dus met onrealistisch wordt bedoeld zijn plottwists die niet in de aard van characters passen ten opzichte van de vorige seizoenen, dit komt mede doordat het nu alles abrupt gebeurt. En daarnaast ook een hele hoop inconsistenties tussen verschillende scenes en afleveringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:07
Edwin__ schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:01:
[...]
En daarnaast ook een hele hoop inconsistenties tussen verschillende scenes en afleveringen.
Dit vooral, de regels van de wereld lijken per scène te veranderen. Ik snap niet waarom het mensen hier pijn lijkt te doen om toe te geven dat dit seizoen dramatisch slecht geschreven is (geweldige beelden/geluid!).

Soort stockholmsyndroom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
k995 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:45:

Voornamelijk de situaties die plot armor vereisen. Iedereen dood behalve de hoofdrolspelers. Die komen elkaar dan toevallig tegen. Bijvoorbeeld die Greyjoy gast die uit het water kwam en Jamie tegen kwam. Of toen die gast toevallig drie keer de draak raakschoot.

Hier nog een lijstje met plot armors.

Zelf had ik Arya op het einde / begin van de volgende flink ziek laten worden van de rook. Dat ze daar uiteindelijk aan sterft zodat Jon nog iets heeft om boos over te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:06

OMX2000

By any means necessary...

Ik vind het persoonlijk te vroeg om een oordeel te vellen. Ik wacht ff de laatste aflevering af. Misschien tegen beter weten in

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
k995 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:54:
[...]

IK weet niet of je weet wat schrijven inhoud maar nee, GRRM wil ongetwijfeld dat verhaal afmaken alleen op een manier dat hij dat goed vind.
Doubt. Daar ie nu al 8 jaar bezig is met boek 6 en genoeg tijd heeft voor allemaal uitstapjes. Ben benieuwd hoe hij bedenkt wat ie gaat doen met karakters als Young Griff enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:22
Gaan er nog meer van Tweakers naar de laatste aflevering in Pathe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Edwin__ schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:01:
[...]
Dat iets een fantasie serie is, wil niet zeggen dat maar alles past in die wereld. Dat is juist hetgeen wat de serie sterk maakte. binnen de wereld van A Song Of Ice And Fire is veel magie aanwezig, maar het voelde alsof dat bij de wereld paste.
Eigenlijk is er voor fantasie weinig magie aanwezig, bijna geen eigenlijk. "duidelijke" magie is iets waar martin blijkbaar altijd een hekel aan had.
En dat was niet echt waar ik het over had.
Wat dus met onrealistisch wordt bedoeld zijn plottwists die niet in de aard van characters passen ten opzichte van de vorige seizoenen, dit komt mede doordat het nu alles abrupt gebeurt.
Zoals?
Verwijderd1 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:43:
[...]

Voornamelijk de situaties die plot armor vereisen. Iedereen dood behalve de hoofdrolspelers. Die komen elkaar dan toevallig tegen. Bijvoorbeeld die Greyjoy gast die uit het water kwam en Jamie tegen kwam. Of toen die gast toevallig drie keer de draak raakschoot.
Ja dat gebeurde toch doorheen de serie? Jorah die tyrion toevallig in een heel continent "vind". Zonder dat heb je gewoonweg geen serie.
Hier nog een lijstje met plot armors.
Zoals ik al zei: doorheen de serie.

[ Voor 31% gewijzigd door k995 op 19-05-2019 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:42
k995 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:58:
[...]

Eigenlijk is er voor fantasie weinig magie aanwezig, bijna geen eigenlijk. "duidelijke" magie is iets waar martin blijkbaar altijd een hekel aan had.
En dat was niet echt waar ik het over had.

[...]

Zoals?
Ik vermoed vooral de 'sudden turns' van Jaime en Daenarys? Daar heb ik de meeste kritiek over gehoord, met name dan dat het zo abrupt gebeurde in de laatste 2 afleveringen. Natuurlijk waren er wel wat zaadjes geplant, maar de uiteindelijke 'turn' gebeurde in beide vallen wel erg abrupt. Beiden hadden geprofiteerd (of iig meer begrip kunnen krijgen) van een iets langer en uitgebreider uitgesponnen verandering.

https://www.forbes.com/si...ime-lannister-last-night/
https://www.forbes.com/si...hrones-episode-the-bells/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
doobieters schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:24:
Gaan er nog meer van Tweakers naar de laatste aflevering in Pathe?
Deed ik vorig jaar wel.
Dit jaar greep ik ernaast zonder Ziggo abonnement of Pathe unlimited pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
Sassie schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:02:
[...]

Ik vermoed vooral de 'sudden turns' van Jaime en Daenarys? Daar heb ik de meeste kritiek over gehoord, met name dan dat het zo abrupt gebeurde in de laatste 2 afleveringen. Natuurlijk waren er wel wat zaadjes geplant, maar de uiteindelijke 'turn' gebeurde in beide vallen wel erg abrupt. Beiden hadden geprofiteerd (of iig meer begrip kunnen krijgen) van een iets langer en uitgebreider uitgesponnen verandering.

https://www.forbes.com/si...ime-lannister-last-night/
https://www.forbes.com/si...hrones-episode-the-bells/
Ja die kritiek heb ik ook veel gehoord maar dit klopt toch gewoon? Je kan toch niet zeggen dat hij hier tegen zijn eigen karakter of acties uit het verleden gaat. Cersei was altijd zijn geliefde en hij probeerde wel weg te geraken maar dat lukte gewoonweg niet. EN ja een dergelijke toxische relatie waar sommige niet uit geraken is gewoonweg iets wat gebeurt. Zelfde voor Daenarys dit is ze al grotendeels geweest doorheen de serie alleen gfetemperd door gebrek aan ervaring/macht/adviseurs iets wat nu allemaal wegviel plus alle andere druk op haar.

En dat artikel: lol die titel alleen al "Utterly Betrayed Daenerys Targaryen And Jaime Lannister" toch clickbait gewoon ? Neen beide handelen perfect binnen hun karakter zoals dat al is geweest doorheen de serie, dit is het gevolg van alles wat voorkwam en vloeide daar uit verder . En ja ze hadden gerust wat aflveringen kunnen vullen met fodder en wat meer gevechten om uiteindelijk op juist hetzelfde te belanden.

[ Voor 5% gewijzigd door k995 op 19-05-2019 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunghir
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-07-2024
Hoi ik heb HBO via ziggo weet iemand wanneer dit uit komt?
alvast bedankt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
k995 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:23:
[...]

Ja die kritiek heb ik ook veel gehoord maar dit klopt toch gewoon? Je kan toch niet zeggen dat hij hier tegen zijn eigen karakter of acties uit het verleden gaat. Cersei was altijd zijn geliefde en hij probeerde wel weg te geraken maar dat lukte gewoonweg niet. EN ja een dergelijke toxische relatie waar sommige niet uit geraken is gewoonweg iets wat gebeurt. Zelfde voor Daenarys dit is ze al grotendeels geweest doorheen de serie alleen gfetemperd door gebrek aan ervaring/macht/adviseurs iets wat nu allemaal wegviel plus alle andere druk op haar.

En dat artikel: lol die titel alleen al "Utterly Betrayed Daenerys Targaryen And Jaime Lannister" toch clickbait gewoon ? Neen beide handelen perfect binnen hun karakter zoals dat al is geweest doorheen de serie, dit is het gevolg van alles wat voorkwam en vloeide daar uit verder . En ja ze hadden gerust wat aflveringen kunnen vullen met fodder en wat meer gevechten om uiteindelijk op juist hetzelfde te belanden.
Fanboy #1? Je lijkt het wel persoonlijk op te vatten....
Als je lekker simpel spektakel en vermaak wilt dan is het nog altijd een prima seizoen. Maar de karakters en het verhaal zijn gewoonweg 1 dimensionaal geworden, de complexiteit is bij beiden verdwenen.
Je zit continue te kijken met het gevoel: "Dat had ik anders aangepakt" of "Waarom hebben ze niet dit gedaan" of "Waarom hebben ze niet hieraan gedacht?" of "Dat is toevallig" etc.

Als je het commentaar van Benioff en Weiss op de afleveringen kijkt, dan zie je ook duidelijk dat hun focus ligt op het afronden van specifieke eindes en het maken van gave beelden die ze in hun hoofd hebben. Veel minder op realistische karakters met ieder een eigen motivaties, en de complexe interacties van al die verschillende karakters.

Ctrl+k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Twee afleveringen intro, een actiefilm, weer een introductie, weer een actiefilm en nog een omgekeerde introductie. Best Season Ever:
Afbeeldingslocatie: https://66.media.tumblr.com/e258b53a97eb59692c41ed72993760b2/tumblr_prm2fyhuPU1wsi9t9o4_250.gif

Overigens een interessant artikel bij de NOS. Ze hebben een expert gevonden en die vindt het wel leuk. Over de petitie voor een remake:
"Kijk", zegt Bosch. "Mensen zijn gewoon whiny little bitches, die ondertekenaars van de petitie mogen ze wat mij betreft als eerste de zee in drijven. Wat denken die mensen eigenlijk? Dat het à la carte tv kijken is?" Bosch wordt er een beetje boos van. "De fan verwacht tegenwoordig maar constant dat hij direct bediend wordt."
Wel ironisch, klagen dat er mensen zijn die klagen door zelf te gaan ranten tegenover de nationale omroep. :')

En de andere expert vindt het ook bizar dat mensen kritiek leveren:
"Een bizarre trend", noemt Westendorp het. "Het publiek reageert via sociale media zo makkelijk op het werk van scenarioschrijvers. Het zal wel typisch aan deze tijd zijn, maar ik hoop dat het niet te veel gevolgen heeft en er vrijheid blijft voor makers om dingen te proberen, ook als dat niet door iedereen wordt gewaardeerd."
Het is toch ook bizar dat je dik betaald wordt om voor een miljoenen publiek iets te presenteren en dan niet onvoorwaardelijke lofzang je kant op krijgt. 7(8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Verwijderd1 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 05:05:
Twee afleveringen intro, een actiefilm, weer een introductie, weer een actiefilm en nog een omgekeerde introductie. Best Season Ever:
[Afbeelding]

Overigens een interessant artikel bij de NOS. Ze hebben een expert gevonden en die vindt het wel leuk. Over de petitie voor een remake:

[...]

Wel ironisch, klagen dat er mensen zijn die klagen door zelf te gaan ranten tegenover de nationale omroep. :')

En de andere expert vindt het ook bizar dat mensen kritiek leveren:

[...]

Het is toch ook bizar dat je dik betaald wordt om voor een miljoenen publiek iets te presenteren en dan niet onvoorwaardelijke lofzang je kant op krijgt. 7(8)7
Het publiek is ook niet ontevreden omdat het verhaal anders loopt dat gedacht, of omdat ze het niet eens zijn met hoe de makers het in beeld brengen. Het publiek is ontevreden omdat de kwaliteit van het verhaal en complexiteit drastisch is gekelderd.

Ook de laatste aflevering dus in dezelfde stijl: Niet complex, korte horizon acties en alles gaat net TE gemakkelijk. Lekker soepel alles afronden.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Sibylle schreef op maandag 20 mei 2019 @ 05:20:
[...]

Het publiek is ook niet ontevreden omdat het verhaal anders loopt dat gedacht, of omdat ze het niet eens zijn met hoe de makers het in beeld brengen. Het publiek is ontevreden omdat de kwaliteit van het verhaal en complexiteit drastisch is gekelderd.

Ook de laatste aflevering dus in dezelfde stijl: Niet complex, korte horizon acties en alles gaat net TE gemakkelijk. Lekker soepel alles afronden.
Ja, dat dacht ik ook. Maar de NOS expert zal het wel beter weten, we zijn gewoon allemaal "whiny little bitches". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Apart einde... jammer dat het is afgelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
spoiler:
[quote]streamnl schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:55:
Ayra gaat dany niet doden. Geloof ik niet.

Volgens mij alles wat het grootste groep fans wilde zien/verwachten/hopen, is gebeurd.
En volgens mij wil de grootste groep dat Jon haar dood. Dus ik voorspel dat dat ook gebeurd. O-)

Ik denk dat de vraag eerder is:" Hoe gaat Jon haar doden"?
[/quote]

:+

Vooral door het laatste seizoen ben ik heel blij dat het afgelopen is.
Ook de laatste aflevering vind Ik tegenvallen.

Maar... Toch vind ik het jammer dat de serie ten einde is. Ik ben echt van het wereldje gaan houden.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:34
"And now our watch has ended." Nog een paar dagen napraten en dan kunnen we dit epos afsluiten.

Ook al was het achtste seizoen (veel) minder dan verwacht, GoT blijft toch een televisie-mijlpaal. Voor sommigen blijft nog een wrange nasmaak achter.

Oh ja, GRRM zei nog eens dat hij aan zijn boek bezig was, maar goed, dat doet hij al vijf jaar... Keep praying!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:40

MazeWing

The plot thickens...

WTF!

Waar heb ik zojuist naar zitten kijken? Wat een WAARDELOOS einde van zo'n briljante serie.

Het begin van de aflevering was sterk, maar na het doden van Dany en we naar Tyrion overschakelen gaat het bergafwaarts. In eerste aanleg dacht ik dat het een soort droom was omdat het allemaal behoorlijk ongeloofwaardig overkwam. Zeker omdat die gast van Dorne er ook was (was die niet vermoord?).

Maar hoe langer die scene duurder hoe pijnlijker het werd toen het besef kwam dat dit geen droom van Tyrion was maar de meest luie manier ooit om een serie tot z'n einde te brengen.

Wat heb ik een vieze nasmaak. Bah! Het seizoen had zat hoogtepunten en was voor mij onder aan de streep nog steeds vermakelijk. Als ik echter kijk hoe ze het de laatste aflevering afraffelen dan kan ik niet anders dan teleurgesteld zijn.

Met afstand de slechtste aflevering van GoT en de aflevering die 100% zeker weten de laagste rating gaat krijgen. Verder wil ik GoT verwelkomen op de lijst met fantastische series die een zeer onbevredigend einde hebben...

edit: ik heb die spoiler post waarin de laatste afleveringen staan beschreven nu gelezen. De hitrate is gewoon 100% absurd! Ik denk dat als je aan het begin van seizoen 8 zou vertellen dat het zo zou lopen mensen je voor gek hadden verklaard.

[ Voor 10% gewijzigd door MazeWing op 20-05-2019 07:53 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• algalid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 13:47

s0kkie

Cowabunga

Tja door alle schade dat was gedaan op het verhaal in de laatste 3 afleveringen was dit nog wel een redelijk einde.
De leaks waren inderdaad 100% waar en daardoor wist ik ook al een aantal dingen.
Het is ook niet het einde dat ik verwacht had, maar van wat ze nog konden doen, heb ik er wel vrede mee.
De serie was al kapot gemaakt door een aantal keuzes en hoefde het voor mij ook niet langer meer door te gaan.
Blijft het voor mij een briljante serie? Ja dat zeker maar uiteraard wel door de eerste 6 seizoenen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• algalid
Er is alweer een Easter egg gespot, een waterflesje :+
https://twitter.com/bethisloco/status/1130341245170020353

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:21
gunghir schreef op maandag 20 mei 2019 @ 02:37:
Hoi ik heb HBO via ziggo weet iemand wanneer dit uit komt?
alvast bedankt!
Ik dacht vanaf 3 uur vannacht.
Ik zie hem er bij nu nog niet bij staan, terwijl ik vorige week rond deze tijd zat te kijken naar episode 5. Fijn weer dit, moet ik weer proberen uit te vogelen hoe dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:27
AppieNL schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:26:
[...]

Ik dacht vanaf 3 uur vannacht.
Ik zie hem er bij nu nog niet bij staan, terwijl ik vorige week rond deze tijd zat te kijken naar episode 5. Fijn weer dit, moet ik weer proberen uit te vogelen hoe dit kan.
gewoon wachten..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:21
Voor iets dat er vorige week wel op dit tijdstip op stond? Hoezo? Of heeft Ziggo er wel een handje van dat ze het niet zo nauw nemen en het dus "ergens op de maandag" er op gezet wordt ipv een vast tijdstip?

edit: Iig voor 21:00 uur, maar verschilt dus per week. Had denk ik mazzel vorige week dan. Nu maar weer snel uit dit topic voor ik nog meer spoilers lees :+

[ Voor 55% gewijzigd door AppieNL op 20-05-2019 09:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarWolf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 07:56

PolarWolf

Debian, of course.

Gelukkig hebben we de boeken nog. Oh, wacht...

Ik ben geen hardcore fanboy, maar ik vond de voorgaande seizoenen aardig te pruimen. Dit seizoen was vooral snel afrafelen van wat verhaallijnen met zoveel mogelijk spectakel en deus ex machina om er maar vanaf te zijn. Zonde, maar tja, wat doe je eraan.

Uit dat artikel op NOS.nl blijkt vooral weer dat men in nederland nog steeds geen flauw idee heeft wat goede TV en films zijn

Undernet #linux, Undernet #ipsec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik niet verwacht dat die kreupele koning zou worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
calsonic schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:54:
[...]

Ik niet verwacht dat die kreupele koning zou worden :X
Littlefinger vs Cersei: "Knowledge is power" :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Nou Ghost is eindelijk met Jon vereenigd. Dat zullen de wolf-haters wel leuk vinden. Het was voorbarig te zeggen dat het afscheid definitief was eerder in het seizoen.

Zelfs Drogon had ingezien dat Dany te rigoreus te werk is gegaan met verbranden van King's Landing.
spoiler:
Hij strafte de doodsteek van Jon niet op Dany.
Maar hij was wel echt pissed op de troon die Dany zo heeft gemaakt.

[ Voor 54% gewijzigd door Blord op 20-05-2019 09:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou ik vond hem wel aardig. Zeker het eerste half uur was gewoon ronduit spannend en goed. Ondanks de wat matige opbouw, was ik wel heel benieuwd hoe ze dit gingen doen. Nadat Jon Danny had gedood ging het zoals eerder gezegd wat bergafwaarts. Maar ik vond het al met al wel vermakelijk. Wel mooi dat die Edmure Tully nog even mocht bevestigen dat-ie een loser is :P.

Ik denk niet dat deze aflevering te laagste rating ooit gaat krijgen. Ik heb er van genoten.

And now our watch has ended :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 13:47

s0kkie

Cowabunga

JvS schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:11:
Nou ik vond hem wel aardig. Zeker het eerste half uur was gewoon ronduit spannend en goed. Ondanks de wat matige opbouw, was ik wel heel benieuwd hoe ze dit gingen doen. Nadat Jon Danny had gedood ging het zoals eerder gezegd wat bergafwaarts. Maar ik vond het al met al wel vermakelijk. Wel mooi dat die Edmure Tully nog even mocht bevestigen dat-ie een loser is :P.

Ik denk niet dat deze aflevering te laagste rating ooit gaat krijgen. Ik heb er van genoten.

And now our watch has ended :)
Op dit moment op IMDB heeft ie dat zeker al een 5,2 :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:20
Prima eind van de serie wat mij betreft en mooi om te zien hoe ze de serie hebben laten eindigen waar de serie in de allereerste aflevering begon.
Hoewel ik het nog altijd jammer vind dat het hele mysterie rondom de Night King zo werd afgeraffeld, vind ik de rest van de kritiek op dit seizoen niet terecht.
Het was een prachtige serie en ik hoop dat er spoedig weer een nieuwe serie van dit niveau komt om de leegte op te vullen :)

[ Voor 14% gewijzigd door EDIT op 20-05-2019 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
@EDIT Het is wel een ander soort fantasy maar er is een BBC/HBO co-productie voor eind dit jaar van His Dark Materials .

[ Voor 27% gewijzigd door algalid op 20-05-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:20
@algalid Die gaat zeker op de watchlist, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Toch snel dit topic openen....gelijk weer sluiten ;) niet lezen vandaag vanavond laat pas.

Ook twitter niet opstarten of youtube..

Vanavond de laatste aflevering ik hoop dat het toch een fatsoenlijke afsluiting bevat....

Burp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Nou, die kan ook weer uit alle weekplanners.
Ben blij dat het er op zit. Te frustrerend om dit stukje schrijfkunst te zien aftakelen tot niemendalletje.
De cast en al de mensen achter de schermen hebben het goed gedaan, de schrijvers/directors hebben het lang volgehouden maar uiteindelijk de boel laten verslonzen.
Ik vraag mij af wat de aanleiding was tot de neerwaartse spiraal. De bron was opgedroogd, dat weet ik, maar de keuzes die ze maakten waren vervolgens wel erg onder par. Haasten, inkorten, afraffelen, versimpelen, weigeren meer afleveringen of een extra seizoen te maken. Was dat GoT moeheid? Heeft Disney een tijdslimiet op hun volgende avontuur gezet? Heeft GRRM ze beledigd? Wilden hun partners dat ze vaker thuis bij de kinderen waren? Ik snap het niet.

De aflevering begon redelijk. Het beste is nog het gevoel dat je Dany zelf om zeep wilt helpen, en die Greyworm met z'n poffertjes porum.
Daarna begon de ellende wat mij betreft.
Leuk sprookjesboek einde, vleugje LotR erover en klaar.

Zit Arya in de eerste spin-off? Of zal het gaan over haar afstammelingen in de verre West.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:13
Blord schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:04:
Nou Ghost is eindelijk met Jon vereenigd. Dat zullen de wolf-haters wel leuk vinden. Het was voorbarig te zeggen dat het afscheid definitief was eerder in het seizoen.

Zelfs Drogon had ingezien dat Dany te rigoreus te werk is gegaan met verbranden van King's Landing.
spoiler:
Hij strafte de doodsteek van Jon niet op Dany.
Maar hij was wel echt pissed op de troon die Dany zo heeft gemaakt.
ik denk meer dat hij hem niet kon straffen want tygarian ;) they dont burn (nou ja beetje dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
mercapto schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:21:
Zit Arya in de eerste spin-off? Of zal het gaan over haar afstammelingen in de verre West.
Eerste prequel is over "The Long Night". Twee andere prequels over Targaryens (Aegon Conquest, Dance of Dragons, ...). Voorlopig sloot GRRM elke spin off uit die met karakters te maken heeft die we in GoT zagen (dus geen jonge Robert en ook geen Arya).

En dus weten we ook niet wat er is gebeurd met Michiel Huisman, die zit nog lang te wachten als stoelwarmer in Essos...
Pagina: 1 ... 61 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic