Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
k995 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:20:
[...]
Vorige aflevering had meer kijkers dan ooit (18+ miljoen). Blijkbaar vinden de kijkers er toch niks mis mee.
[...]
Oh ja want de hoeveelheid kijkers zegt ook iets over wat ze er van vonden. Ik zou zeggen bekijk de cijfers eens op IMDB.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
SomerenV schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:53:
[...]

Zo'n 180 graden draai kan natuurlijk wel, ook zonder foreshadowing, maar de opzet was nu gewoon niet lekker. Had die 2e draak bewaard voor aflevering 5 en had hem na de overgave neergeschoten met een Ballista die nog ergens verstopt stond. Dan heb je eerst wat diepen dallen (niet geliefd, draak verloren, groot deel van het leger dood, je geliefde 'kwijt'), dan een flinke piek (stad veroverd en Cercei in zicht) om vervolgens weer in een dal geflikkerd te worden omdat je een tweede draak verliest.

Als ze dán helemaal leip wordt en uit blinde woede alles platbrand dan had ik het best willen geloven.

[...]

Een gewelddadig karakter maar wel eentje met idealen en principes. Ondanks d'r twijfelachtige manier van mensen berechten is ze wel altijd opgekomen voor de onschuldigen. Ze heeft wel eens onschuldigen op willen offeren om nóg meer onschuldigen te redden van iets, maar daar werd ze dan inderdaad van af gepraat door haar adviseurs.

Al met al snap ik ook wel dat ze gek wordt, maar het doden van honderden of zelfs duizenden burger, dient geen enkel doel. Ja, mensen zullen je vrezen, maar nog veel meer mensen zullen er alles aan doen om je onder de grond te stoppen. Zoals @Tsurany ook zegt, had dan de Red Keep aangevallen (en onderweg wat soldaten verbranden). Daar zitten de mensen die tegen je zijn en daar kun je laten zien waar je toe in staat bent. Als ze dat met een hoop machtsvertoon stukje bij beetje tot de grond had gebrand was haar punt ook meer dan duidelijk geweest. Ook dan waren er een hoop burgers gedood, maar het doel heiligt de middelen. Dan zou het ook meer bij haar personage passen. Een 'paar' onschuldigen opofferen én je vijanden om je doel te bereiken. Met een halve stad platbranden en gedurende dat bombardement je grootste vijand sparen bereik je dat doel niet. Je bereikt alleen dat je nóg meer gehaat wordt.
Het moment dat die slachting voor mij geloofwaardig maakt hoor ik gek genoeg niet vaak langskomen: de laatste woorden van Missandei. Die vatte ik op als een "burn them all". En dat van uitgerekend haar..

Ik kan me prima voorstellen dat daarmee een zaadje is geplant dat in de cocktail van een depressieve sfeer (aan haar gedrag en uiterlijk te zien), verraad en een omgeving waar je niet meer op kan vertrouwen uitgroeit tot waanzin.

Mogelijk een gevalletje projectie, maar dat je op zo'n moment denkt "fuck it, de hele wereld mag branden" is iets dat genoeg mensen overkomt. Die hebben echter meestal gelukkig geen draak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
miicker schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:41:
[...]

Oh ja want de hoeveelheid kijkers zegt ook iets over wat ze er van vonden. Ik zou zeggen bekijk de cijfers eens op IMDB.
lol imdb, waar films nog voor ze uit zijn de hemel of hel ingevote worden.

Grappig Kijk dan ten minste metacritic daar krijgt 8 74, beter dan seizoen 6 slechter dan 7

En ja, volgens sommige is de reeks beneden maat en door en door rot/gebroken/... Toch raar dan dat steeds meer mensen elke week kijken .

[ Voor 25% gewijzigd door k995 op 16-05-2019 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Leuk artikel over het schrijfproces van Cogman en de acteurs die er wat op reageren:
Vanity Fair - Bryan Cogman, the Third Head of the Game of Thrones Dragon, Moves On

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:09
Seizoen 8 haalt het schrijfniveau van de eerdere seizoenen niet, ik denk dat vrijwel iedereen het daar wel over eens is. Maar het komt op mij over alsof sommige hier het nieuwe seizoen graag wíllen haten en de aflevering volledig analyseren op plotholes om er op internet over te klagen. Daarmee haal je toch veel lol voor jezelf weg? Nog maar één aflevering. Het verhaal wordt in sneltreinvaart afgerond en dat is jammer, mee eens, maar probeer ook wat te genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:55:
Seizoen 8 haalt het schrijfniveau van de eerdere seizoenen niet, ik denk dat vrijwel iedereen het daar wel over eens is. Maar het komt op mij over alsof sommige hier het nieuwe seizoen graag wíllen haten en de aflevering volledig analyseren op plotholes om er op internet over te klagen. Daarmee haal je toch veel lol voor jezelf weg? Nog maar één aflevering. Het verhaal wordt in sneltreinvaart afgerond en dat is jammer, mee eens, maar probeer ook wat te genieten.
Dat lukt ook wel, visueel is het absoluut een spektakel (hoewel soms erg donker). Maar de hele serie zit vol met verhaallijnen die vragen oproepen. Mystiek, kleine details die wellicht iets kunnen betekenen, goed doordachte complotten etc. Het werkte al seizoenen lang toe naar iets speciaals, een einde waar we van wakker liggen, een einde a'la "The Usual Suspects"
spoiler:
Kevin spacey is keyser söze
. Dat het dan allemaal een heel eind minder is dan verwacht, en dat zaken erg gehaast zijn (denk daarbij vooral aan the mad queen die van het ene op het andere moment totaal over de flos gaat) dan valt dat tegen. Het beste voorbeeld is cersei! Er is seizoenen lang naartoe gewerkt om haar geloofwaardig een uber gemeen kreng te maken! Ze begon wellicht al niet zo likeable, maar ze hebben echt hun uiterste best gedaan om het geloofwaardig te maken dat ze alles en iedereen opoffert. Dat is heel goed gelukt! Zeker in contrast met de breaker of chain die inneens een complete stad in de fik steekt.

Dat valt me tegen.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:48

s0kkie

Cowabunga

Algemeen zou ik dit seizoen nog steeds een 8 willen geven, maar de voorgaande seizoenen scoorde voor mij dikke 9's en soms 10.
Puur alleen door dit seizoen gaat deze serie voor mij persoonlijk niet in de boeken als 'de beste serie ooit'. De potentie was er zeker maar dit hebben ze echt weten te verpesten.
Misschien dat ik ooit aan de boeken begin als die luiaard ze eindelijk eens gaat afmaken, tot die tijd hou ik het wel bij deze mening.
Dat de laatste twee afleveringen zo laag scoren vind ik ook persoonlijk wel overdreven. Tuurlijk er waren te veel toevalligheden, uiteindelijk waren het niet zo slechte episodes dat ze een 6 waard zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door s0kkie op 16-05-2019 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:55:
Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand het seizoen wilt haten. De meesten hier volgen de serie al vele jaren lang, die willen niets lievers dan een prachtig eigende passend bij het verhaal. Ik had dolgraag jubbelverhalen gepost en de afleveringen meerdere keren bekeken maar dat zit er nu gewoon niet echt in.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mijn "perfecte" einde zou toch zijn met Littlefinger op de troon. (evil off course)
Kan nog steeds niet echt geloven dat meester in manipulatie zo gemakkelijk aan zijn einde is gekomen.
Vooral niet omdat hij van te voren is gewaarschuwd.

Maar ja, er zijn wel meer dingen die ik niet snap ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:16

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

SomerenV schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:34:
Ik kwam zojuist een video tegen die me wel aansprak:

[YouTube: Why Daenerys ISN'T MAD!!]

Wat mij betreft een dikke +1 voor die video.
Bummer... ik dacht bij het zien van de title card van die video dat de maker ging stellen dat dit niet Dany is, maar iemand die zich voordoet als Dany... blijkt het een rant te zijn :(

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
s0kkie schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:59:
Algemeen zou ik dit seizoen nog steeds een 8 willen geven, maar de voorgaande seizoenen scoorde voor mij dikke 9's en soms 10.
Puur alleen door dit seizoen gaat deze serie voor mij persoonlijk niet in de boeken als 'de beste serie ooit'. De potentie was er zeker maar dit hebben ze echt weten te verpesten.
Misschien dat ik ooit aan de boeken begin als die luiaard ze eindelijk eens gaat afmaken, tot die tijd hou ik het wel bij deze mening.
Dat de laatste twee afleveringen zo laag scoren vind ik ook persoonlijk wel overdreven. Tuurlijk er waren te veel toevalligheden, uiteindelijk waren het niet zo slechte episodes dat ze een 6 waard zijn.
Eens. Voor mij gewoon ook een lekker seizoen.
Wel oprecht benieuwd waar GoT terecht komt in je lijstje van beste series

Voor mij blijft deze ondanks her en der mindere afleveringen toch wel bovenaan staan denk.
Het is ook een unieke serie vind ik persoonlijk.

Band of Brothers is ook geweldig in zijn soort. Maar is rauwer logischerwijs minder intriges en diversificatie in verhaallijnen.

Breaking Bad mist bijvoorbeeld het audiovisuele spektakel. Wel super verhaallijn en acteurs. Einde vond ik ook mwoah...

House of cards zakte als kaartenhuis in elkaar.

Dexter was meer leuk dan geweldig imo.

Lost...tja..over Lost inspiration gesproken.

Westworld. Aan ene kant geweldig. Aan de andere kant ‘pakt’ het me niet in de zin van ‘yes yes yes, morgen nieuwe aflevering...’.

Narcos kijk ik ook altijd wel naar uit. Maar toch niet vergelijkbaar.

Vandaar benieuwd. En daarna snel weer on-topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
SomerenV schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:53:
[...]

Zo'n 180 graden draai kan natuurlijk wel, ook zonder foreshadowing, maar de opzet was nu gewoon niet lekker. Had die 2e draak bewaard voor aflevering 5 en had hem na de overgave neergeschoten met een Ballista die nog ergens verstopt stond. Dan heb je eerst wat diepen dallen (niet geliefd, draak verloren, groot deel van het leger dood, je geliefde 'kwijt'), dan een flinke piek (stad veroverd en Cercei in zicht) om vervolgens weer in een dal geflikkerd te worden omdat je een tweede draak verliest.

Als ze dán helemaal leip wordt en uit blinde woede alles platbrand dan had ik het best willen geloven.
Dan verander je wel wat er gebeurde, ipv een berekende actie ga je naar pure wraak even een half uur een stad platbranden. Je kan dan trouwens nog steeds dezelfde commentaren geven als je nu gaf .
Een gewelddadig karakter maar wel eentje met idealen en principes. Ondanks d'r twijfelachtige manier van mensen berechten is ze wel altijd opgekomen voor de onschuldigen. Ze heeft wel eens onschuldigen op willen offeren om nóg meer onschuldigen te redden van iets, maar daar werd ze dan inderdaad van af gepraat door haar adviseurs.
Die er nu niet meer zijn.Je geeft dus zelf gewoon toe dat haar gedrag consequent is alleen de omstandigheden zijn veranderd waardoor je een ander resultaat krijgt.
Al met al snap ik ook wel dat ze gek wordt, maar het doden van honderden of zelfs duizenden burger, dient geen enkel doel. Ja, mensen zullen je vrezen, maar nog veel meer mensen zullen er alles aan doen om je onder de grond te stoppen.
Wie? Wie gaat na dit nog durven iets te doen? Ze zei het zelf: "let it be fear"
Zoals @Tsurany ook zegt, had dan de Red Keep aangevallen (en onderweg wat soldaten verbranden). Daar zitten de mensen die tegen je zijn en daar kun je laten zien waar je toe in staat bent. Als ze dat met een hoop machtsvertoon stukje bij beetje tot de grond had gebrand was haar punt ook meer dan duidelijk geweest. Ook dan waren er een hoop burgers gedood, maar het doel heiligt de middelen. Dan zou het ook meer bij haar personage passen. Een 'paar' onschuldigen opofferen én je vijanden om je doel te bereiken. Met een halve stad platbranden en gedurende dat bombardement je grootste vijand sparen bereik je dat doel niet. Je bereikt alleen dat je nóg meer gehaat wordt.
Door mensen die haar verworpen hadden en zich pas overgaven nadat ze geen andere keuze meer hadden. Ze vind dat dit haar lot is , is haar halve leven wijsgemaakt dat de mensen met open armen haar zouden ontvangen en op dat moment heeft ze niemand meer zelfs niet de mensen die het dichste bij haar zouden moeten staan.

Voeg toe dat de troon haar aan het ontglippen is. Dat je dan al dat uitwerkt op KL wat symbool staat voor al het onrecht dat je ooit aangedaan is met als voorwensel dat het is om een lange vrede te verkrijgen is imho toch begrijpbaar hoor en helemaal niet zo abnormaal uit karakter als sommige ervan willen maken.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 16:33

Grannd

da Granndest

Wat nu bij Game of Thrones gebeurde is min of meer ook bij Lost gebeurd: Er kwam een laatste seizoen 6 waarbij iedereen hoopte op een super pay-off die én voldoening gaf door alle personages een mooi einde te geven én voldoening gaf doordat alle mysteries werden opgelost.
Gedurende het seizoen werd elke aflevering overgeanalyseerd, en langzaam werd duidelijk dat de show en de mysteries zoveel hype hadden gecreëerd dat iedere keuze van de schrijvers uiteindelijk wel op één of meer vlakken tegen viel. In de laatste aflevering werd ook duidelijk dat de schrijvers vooral naar een einde toe had geschreven dat op het niveau van de personages voldoening gaf (vriendschappen en liefde overwint, basically) maar de mysteries min of meer liet voor wat ze altijd al waren.

Nu gebeurd bij GoT hetzelfde: Elke aflevering wordt over-geanalyseerd vanuit de verwachting dat er nu wel een overtreffende trap moet komen van de geweldige politieke intriges en bedrog dat we tot nu toe hadden gezien. Tegelijkertijd willen de schrijvers ook de fantasy-oorlog á la Lord of the Rings laten zien én de kijkers verrassen.

Er valt niet op te boksen tegen de verwachtingen van kijkers bij zo'n populaire, overgeanalyseerde show. En de fans graven eigenlijk hun eigen graf doordat er, net zoals bij Lost, door al dat overgeanalyseer er alleen maar een hele nare smaak blijft hangen bij een serie waar mensen met zoveel plezier naar hebben gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:02

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb die petitie maar getekend. Niet dat het gaat gebeuren, maar meer voor het idee dat ik bijdraag aan het protest.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Nu online
Ik denk niet dat een petitie veel zal helpen, het zijn gedane zaken. Mogelijk dat er binnen 20 jaar een reboot komt met hopelijk meer materiaal (de status van de resterende boeken is nog altijd onzeker).

Ik denk dat het einde wat zonniger is dan op het einde van episode 5 lijkt. KL ligt wel in de as maar de mensen gaan het vrolijk heropbouwen en een nieuwe start maken. Jammer is wel dat Essos helemaal vergeten is, maar denk dat het enkel interessant was voor Dany's storyline.

[ Voor 40% gewijzigd door algalid op 16-05-2019 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
Tja 'You can't please them all'.

Je kan natuurlijk ontevreden zijn, maar om het op zo'n wijze te uiten vind ik wel een beetje respectloos. Het gaat om een verhaal/tv-serie. Geen politieke beslissing die een grote impact op je leven heeft.

... althas, mag ik hopen van niet.
Voor sommigen lijkt dit wel een religie. Ook gebaseerd op een boek natuurlijk.
Nou ja, niet echt, want het boek kwam later, maar je snapt vast wat ik bedoel.
Zou er ook een petitie zijn om het Nieuwe Testament te herschrijven???

Maar....
het lijkt me wel weer ontzettend cool als er later een alternatieve versie zou komen als de boeken gereed zijn. Niet om deze interpretatie of te kraken, want het is knap en moedig dat ze een afronding gemaakt hebben voor een meesterwerk dat nog lang niet af is.

Dat Het niet gebeuren, want dat kan nog aardig wat jaren duren en de acteurs worden ouder.
Al weet je het met de ontwikkelingen in de techniek van tegenwoordig maar nooit.

[ Voor 3% gewijzigd door _NooT_ op 16-05-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybeP
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08 18:13
S XXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
_NooT_ schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:03:
[...]

Tja 'You can't please them all'.

Je kan natuurlijk ontevreden zijn, maar om het op zo'n wijze te uiten vind ik wel een beetje respectloos. Het gaat om een verhaal/tv-serie. Geen politieke beslissing die een grote impact op je leven heeft.

... althas, mag ik hopen van niet.
Voor sommigen lijkt dit wel een religie. Ook gebaseerd op een boek natuurlijk.
Nou ja, niet echt, want het boek kwam later, maar je snapt vast wat ik bedoel.
Zou er ook een petitie zijn om het Nieuwe Testament te herschrijven???

Maar....
het lijkt me wel weer ontzettend cool als er later een alternatieve versie zou komen als de boeken gereed zijn. Niet om deze interpretatie of te kraken, want het is knap en moedig dat ze een afronding gemaakt hebben voor een meesterwerk dat nog lang niet af is.

Dat Het niet gebeuren, want dat kan nog aardig wat jaren duren en de acteurs worden ouder.
Al weet je het met de ontwikkelingen in de techniek van tegenwoordig maar nooit.
Buiten dat martin compleet van gedacht veranderd is dit ongeveer het einde zoals martin voorzien had hoor.
Ik zie dus niet wat een remake zou veranderen? Een paar extra afleveringen waar dany eerst een paar kleinere dorpjes platbrand? Een extra scene waar ze uitleggen waarom zou hun trebuchets daar zetten? EEn scene van yara die de iron islands inneemt?

[ Voor 4% gewijzigd door k995 op 16-05-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Aan de ene kant vind ik het wel jammer als ik onze laatste pagina's terug lees en dat vergelijk met onze (lees, jullie, ik was een lurker) reacties in deeltje 1.

Eerst gingen onze reacties hoofdzakelijk over de aflevering en wat de voorspellingen/hints zouden betekenen.

Nu zie je vooral 2 kampen hun mening verdedigen waarom zij "gelijk hebben" of GOT nog wel goed is ja of nee. (ik ben hierin net zo schuldig)

spijtig dat het zo ver gekomen is.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:18
Bij mij staat Mr-Robot toch ook wel hoog hoor.

Ik vind het overigens ook wel leuk om bijv. tweakers zoals @k995 te lezen die zo goed de advocaat van de duivel spelen tegen alle criticaster in :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
k995 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Buiten dat martin compleet van gedacht veranderd is dit ongeveer het einde zoals martin voorzien had hoor.
Ik zie dus niet wat een remake zou veranderen? Een paar extra afleveringen waar dany eerst een paar kleinere dorpjes platbrand? Een extra scene waar ze uitleggen waarom zou hun trebuchets daar zetten? EEn scene van yara die de iron islands inneemt?
Niet echt een complete remake, maar meer een 'authors cut'.
Zeg maar zoals bij Blade Runner.
Of inderdaad een extended versie.
Als ze zoiets ooit zouden doen en het allemaal bundelen in een blu-ray box (of digitaal alternatief), zou ik daar graag voor betalen hoor.

In de categorie wishful thinking.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
k995 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Je snijdt hier nou niet echt hout ofzo. Dit is niet waar mensen over klagen. Mensen zijn vooral, naar mijn idee zeer terecht, ontevreden over o.a. de volgende zaken:

-Er wordt seizoenen lang opgebouwd naar The Real Threat, namelijk de NK. Met zijn spiralen, met zijn afspraken in het verleden met mensen (bijv. Craster), met zijn constante binding met de 3eR, ook met Jon. En dan komt hij, na 7 seizoenen eindelijk opzetten. En zonder enige uitleg, enige verdieping -> bof, weg. Na 1000-en jaren historie in 1 ninja-move weggevaagd. Daar mag meer over verteld worden.
-GRRM schrijft: draken raken in de lucht is een kans van minder dan 1 op een miljoen. Maar we kennen allemaal de scene waarbij Dany kind-of-forgot about the iron fleet, nadat ze het meermaals benoemd heeft dat dat een belangrijk punt is, maargoed. De draak wordt ineens met 4 directe hits geraakt. Teleurstelling, kan veel beter geschreven worden. Bijv. die ene fan die de scene heeft aangepast wat gelijk al beter geschreven is.
-De omslag van Dany, mag ABSOLUUT langer uitgeschreven worden want dit is knettergek. Ze is seizoenen lang, overal aan het melden dat zij niet is zoals haar vader, dat zij niet is wat Cercei zegt dat ze gaat doen, dat zij haar eigen kinderen opsluit omdat alleen het idee dat haar kinderen iemand onschuldigs doden, te veel voor haar is. Na seizoenen lang de slaven bevrijden, de onschuldigen te willen beschermen... als ze alles binnen handbereik heeft. Slaat ze ineens out of the blue door, na een perfect georganiseerde en volbrachte aanval.
-Jaimy die de mad king vermoorde omdat hij het totaal niet kon verdragen dat al die onschuldigen in de red keep zouden sterven, maar nu ineens : "i have never really cared for them". Ja, goed verhaal.

En zo zijn er meerdere punten die gewoon óf mega inconsistent met de eigen karakters zijn óf met de GoT-wereld óf gewoon veel te kort/snel zijn behandeld waardoor ze als onverdiend en afgeraffeld aanvoelen.

Dit in wind slaan snap ik persoonlijk niet. Tuurlijk is alles wat op het beeld getoverd wordt belachelijk goed, maar het verhaal heeft echt het onderspit gedolven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Was deze al gepost?

Vind hem wel grappig :P

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik denk dat het is zoals met alles tegenwoordig. Je hoort vooral de, imho, relatief kleine groep die het heel erg slecht vindt. Persoonlijk verheug ik me nog steeds op de volgende aflevering.

De omslag van Dany vind ik niet zo ongeloofwaardig. Voor een Targaryan heeft ze het gewoon lang volgehouden en nu is ze gewoon geknapt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
Grannd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:44:
Wat nu bij Game of Thrones gebeurde is min of meer ook bij Lost gebeurd: Er kwam een laatste seizoen 6 waarbij iedereen hoopte op een super pay-off die én voldoening gaf door alle personages een mooi einde te geven én voldoening gaf doordat alle mysteries werden opgelost.
Gedurende het seizoen werd elke aflevering overgeanalyseerd, en langzaam werd duidelijk dat de show en de mysteries zoveel hype hadden gecreëerd dat iedere keuze van de schrijvers uiteindelijk wel op één of meer vlakken tegen viel. In de laatste aflevering werd ook duidelijk dat de schrijvers vooral naar een einde toe had geschreven dat op het niveau van de personages voldoening gaf (vriendschappen en liefde overwint, basically) maar de mysteries min of meer liet voor wat ze altijd al waren.

Nu gebeurd bij GoT hetzelfde: Elke aflevering wordt over-geanalyseerd vanuit de verwachting dat er nu wel een overtreffende trap moet komen van de geweldige politieke intriges en bedrog dat we tot nu toe hadden gezien. Tegelijkertijd willen de schrijvers ook de fantasy-oorlog á la Lord of the Rings laten zien én de kijkers verrassen.

Er valt niet op te boksen tegen de verwachtingen van kijkers bij zo'n populaire, overgeanalyseerde show. En de fans graven eigenlijk hun eigen graf doordat er, net zoals bij Lost, door al dat overgeanalyseer er alleen maar een hele nare smaak blijft hangen bij een serie waar mensen met zoveel plezier naar hebben gekeken.
En laten we vooral niet vergeten dat de scriptschrijvers het vanaf seizoen 5 in het duister tastte over hetgeen er zou moeten gebeuren. We hebben al vastgesteld dat GRRM zelden of nooit aan een verhaallijn is begonnen zonder vooropgezet plan. Het is zonder meer knap wat men heeft bedacht en hoe ze bepaalde elementen uit de boeken - die in de serie niet of nauwelijks aan bod zijn gekomen - in elkaar hebben gevlochten.
Feit blijft dat ze ook keuzes hebben gemaakt waardoor er losse eindjes ontstaan. Helemaal kwalijk nemen kan je ze dat niet en het is maar de vraag of GRRM lang genoeg leeft om alles wél af te hechten (ik hoop van wel, ik hoop van wel)...

Hier even in spoiler-tags wat opvallendheden die door de seriemakers zelf moesten worden in- of opgevuld:

spoiler:
• Het lot van Jon is onzeker: hij is verraden en neergestoken en zover we weten dood zijn. In de serie hebben ze gekozen voor een herintroductie als Aegon VI Tagaryen, maar die is in de boeken nog als banneling in leven. Een mooi bruggetje om die verhaallijn tóch terug te laten komen (zij het in aangepaste vorm). Neemt niet weg dat Jon nog steeds de wettige zoon van Rhaegar en Lyanna kan zijn, maar dit weten we niet zeker. Het zou ook kunnen dat Rhaegar de zus van Eddard wel degelijk "geschaakt" heeft en dat Robbert daarmee ook enig excuus had voor zijn oorlog tegen de Targaryens. Lijkt me interessant gegeven, want Eddard is altijd neergezet als een berekend en rechtvaardig man die opkomt voor zijn familie (m.a.w. als het huwelijk met Lyanna legitiem bleek, had hij enige afstand genomen van Robbert). Bovendien kan Jon ook écht de bastaard van Eddard zijn, wat ook weer tal van mogelijkheden biedt.

• Het lot van Stannis is evenmin beslecht: ook hij zou nog kunnen leven, de battle of the bastards was de beste beoordeelde aflevering maar in de boeken kan hij de Boltons net zo goed afslachten. Gendry is als "bijkarakter" nog in leven maar volledig naar de achtergrond.

• Het huis Greyjoy is niet zo klein als in de serie. Naast Euron, zijn ook Aeron, Victarion en Asha (Yara) er nog die een grote rol op zich kunnen nemen. Victarion lijkt een deel van Yara's rol uit de serie over te hebben genomen in zijn zoektocht naar Daenerys. Theon is nog altijd als Reek een gevangene in Winterfell van de Boltons.

• Het huis Martell is veel complexer georganiseerd en machtiger weergegeven. Erfprinses Arianne heeft haar vader proberen af te zetten, haar broer Quentyn is naar Essos om een alliantie (middels huwelijk) met Daenerys te arrangeren. Trystane is nog altijd verbonden aan Myrcella Baratheon/Lannister. Kortom, er is een sterk verbindend potentieel vanuit Dorne en tal van mogelijkheden die in de TV-serie verdwenen zijn...

• Het huis Tyrell is er ook nog, in zijn voltallige aanwezigheid en in verbintenis met Baratheon/Lannister via Tommen. De betrokkenheid bij de dood van Joffrey is niet sluitend

• Het huis "Lannister" is alleen Tywin kwijt. Jaime en Cersei hebben nog een verbond, Kevan is nog altijd Hand of the King en Tyrion is weliswaar verbannen en begint net een verbond te smeden met de bannelingen Targaryen (Jorah, Varys). Doordat ook Myrcella en Tommen nog leven is er ook een enorm verbindend potentieel voor de Lannisters, zeker doordat ze dezelfde bondgenoten (Tyrell en Martell) zoeken als de Targaryens. [edit] even vergeten dat Kevan al in de epiloog sterft[/edit]

• De Starks zijn behoorlijk gedecimeerd, maar Sansa is nog relatief veilig bij Petyr, Ayra zwerft nog door Braavos en Bran is achter de muur. Kan alle kanten nog op, het verraad van de Boltons beperkt zich door de overname van Winterfell en het gevangenhouden van Theon Greyjoy/Reek. Bran's rol is ook nog in nevelen gehuld, net als het lot van zowel Ayra als Sansa.

• Het huis Targaryen is groter doordat Aegon VI en Jon in elk geval niet één en dezelfde persoon zijn. Aegon is de wettige zoon van Rhaegar en Elia en leidt het bestaan van een banneling in de hoop met zijn tante Daenerys te kunnen trouwen. Bovendien zoekt hij de steun van de Golden Company (waar deze in de serie ingehuurd zijn door Cersei Lannister). Daarbij al gesteund door Varys (die wist van diens bestaan). Daenerys heeft vooral nog met lokale problemen te kampen in Mereen, haar Ser Barristan leeft nog en Jorah Mormont probeert nog bij haar in de gunst te komen.

• De hele Brotherhood without Banners heeft een interessante wending gekregen: ze hadden sinds oprichting vooral een appeltje te schillen met Gregor Clegane (die in de serie nog een zombie werd, maar dat is in de boeken niet zó duidelijk). Beric is nog altijd gefocust op die opdracht omdat andere delen van zijn geheugen verloren zijn gegaan. Bovendien is Catryn Stark/Lady Stoneheart een essentieel onderdeel van de groep geworden. De groep is onlosmakelijk verbonden met de Starks en Catryn zou niet zomaar terugkomen...

En dan ben ik nog niet eens volledig...

En daarmee moesten de makers van de serie het doen... Dat is wel een dingetje hoor. Maar de keuze voor minder seizoenen en minder afleveringen heeft ook geen mogelijkheid geboden om bepaalde dingen wel op te pakken of uit te werken.

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Edwin__ schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:57:
[...]

Bijna al het eerste doel gehaald :)

Kansloze missie, maar toont wel echt de onvrede over dit seizoen van een hele grote groep fans.
Ik betwijfel trouwens of het fans zijn die die petitie tekenen. Je hebt wel vaker mensen die gewoon tekenen om het doel te halen en dan te kijken wat gebeurt. Puur om te trollen dus. ;)

Maar bovenal vind ik het een kansloze missie van een stel verwende en niet gauw tevreden kleuters. Tenminste zo komt het op mij over, gaan lopen drammen als je je zin niet krijgt. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Nu online
@ralphilosophy Ik zie nog een klein foutje in de spoiler:
spoiler:
In de epiloog van ADWD sterven Kevan en Pycelle want ze zijn iets te goed in het besturen van de Seven Kingdoms. Varys wil chaos om fAegon te helpen in zijn veroveringen en daarom worden ze opgeruimd.

[ Voor 6% gewijzigd door algalid op 16-05-2019 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
algalid schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:55:
@ralphilosophy Ik zie nog een klein foutje in de spoiler:
spoiler:
In de epiloog van ADWD sterven Kevan en Pycelle want ze zijn iets te goed in het besturen van de Seven Kingdoms. Varys wil chaos om fAegon te helpen in zijn veroveringen en daarom worden ze opgeruimd.
Gebeurd best veel in dat boek:
spoiler:
dat Kevan sterft was ik alweer vergeten...
_/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CurlyMo
TrailBlazer schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:40:
ik denk dat het is zoals met alles tegenwoordig. Je hoort vooral de, imho, relatief kleine groep die het heel erg slecht vindt. Persoonlijk verheug ik me nog steeds op de volgende aflevering.
Zoals al heel veel vaker is gezegd is er een verschil tussen je laten vermaken of je laten intens positief laten verassen. Ik heb me ook vermaakt, anders had ik het wel afgezet. Ik kijk ook uit naar de volgende aflevering. Maar waar de vorige seizoenen een 9 waren is dit een 7. Nog steeds voldoende, maar waar ik voorheen direct op maandagavond GoT moest kijken vind ik het nu geen probleem om twee dagen te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:29
ralphilosophy schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:51:
[...]
Neemt niet weg dat Jon nog steeds de wettige zoon van Rhaegar en Lyanna kan zijn, maar dit weten we niet zeker. Het zou ook kunnen dat Rhaegar de zus van Eddard wel degelijk "geschaakt" heeft en dat Robbert daarmee ook enig excuus had voor zijn oorlog tegen de Targaryens.
sorry maar dit is complete onzin.
Dat D&D het juiste antwoord hierop gaven (op de vraag "Wie zijn de ouders van Jon Snow?")in gesprek met GRRM is JUIST de reden dat zij toestemming kregen om er een serie van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:09
Zou Bran nog in de laatste aflevering voorbij komen? Zo ja, met welke functie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• algalid
  • Nu online
Bran Stark, Master of Chairs and History :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47
algalid schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:21:
the forest king

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
Bran Stark, Master of Chairs wheelchairs and History :+
Fixed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 23:40

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

_NooT_ schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:21:
[...]

Niet echt een complete remake, maar meer een 'authors cut'.
Zeg maar zoals bij Blade Runner.
Of inderdaad een extended versie.
Als ze zoiets ooit zouden doen en het allemaal bundelen in een blu-ray box (of digitaal alternatief), zou ik daar graag voor betalen hoor.

In de categorie wishful thinking.
Geez, daar noem je meteen HET anti-voorbeeld. Blade Runner is gebaseerd op een kort verhaal. De directors cut is al de kortste versie, heeft geen voice-over, laat minder te gissen over en zou dus nog korter moeten?

D&D zouden het volgens de meesten hier het nooit goed kunnen doen. Misschien alleen als de serie nog veel langer door zou lopen. Het verhaal moet gewoon af. Het staat bijvoorbeeld echt niet in verhouding tot wat er met karakters en hun achtergrondverhaal in The Last Jedi is gebeurd. DAT is pas opgebouwde storylines afbranden.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Laatst online: 11:48

s0kkie

Cowabunga

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:17:
Zou Bran nog in de laatste aflevering voorbij komen? Zo ja, met welke functie?
Ja met een mobiele throne :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Volgende aflevering hoop ik (niet) te zien:
Dany probeert Jon te verbranden maar de draak weigert. (Fire vs Ice)
Arya neemt Grey Worms gezicht en helpt Dany om zeep.
En dan een hoop zoetsappigheden en sprookjes cliches.
Laatste shots zijn een kudde White Walker peuters en kleuters (of wat ouder) en een stokoude Bran in een rolstoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Nu online
Ik zie hem al voorbijzweven met een drone _/-\o_ Een model met scherpe punten dat krassen maakt waar hij ook landt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Nee.

Bran en Tyrion vormen een rough edged detective duo, Wheels and the Short Man. Ze opereren op de rand van de wet in de onderwereld van New King's Landing, helpen onschuldigen waar ze kunnen helpen zonder op een negatieve manier in het vizier te komen van the law.

Oh ja, ze bewegen zich voort in een door Westeros Coast Customs aangepaste draagstoel (met aanhanger voor de rolstoel) en hebben een informantennetwerk van little birds.

Cue 70's style gitaar-tokkel-versie van de GoT -theme.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heroic_Nonsense schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:52:
[...]

Nee.

Bran en Tyrion vormen een rough edged detective duo, Wheels and the Short Man.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
DeKoetsier schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:26:
[...]

Je snijdt hier nou niet echt hout ofzo. Dit is niet waar mensen over klagen. Mensen zijn vooral, naar mijn idee zeer terecht, ontevreden over o.a. de volgende zaken:

-Er wordt seizoenen lang opgebouwd naar The Real Threat, namelijk de NK. Met zijn spiralen, met zijn afspraken in het verleden met mensen (bijv. Craster), met zijn constante binding met de 3eR, ook met Jon. En dan komt hij, na 7 seizoenen eindelijk opzetten. En zonder enige uitleg, enige verdieping -> bof, weg. Na 1000-en jaren historie in 1 ninja-move weggevaagd. Daar mag meer over verteld worden.
Dat deze de "real treath" was komt puur vanuit de kijkers. Eigenlijk is er 7 eizonene weinig aandacht aan besteed buiten "ze komen eraan". Het "aloude slechte keert terug" is toch echt wel een cliche fantasy trope, nee dank je als dat waar GOT over ging.
-GRRM schrijft: draken raken in de lucht is een kans van minder dan 1 op een miljoen. Maar we kennen allemaal de scene waarbij Dany kind-of-forgot about the iron fleet, nadat ze het meermaals benoemd heeft dat dat een belangrijk punt is, maargoed. De draak wordt ineens met 4 directe hits geraakt. Teleurstelling, kan veel beter geschreven worden. Bijv. die ene fan die de scene heeft aangepast wat gelijk al beter geschreven is.
Geschiedschrijvers schreven dat en dan nog honderden jaren geleden wie weet wat voor vooruit gang er is geweest of wat cyburn die toch redelijk geniaal lijkt aanbracht? Zoals ik al een aantal keer gezegd heb als je dergelijke serie echt gaat analyseren dan valt die gewoonweg compleet uit elkaar. Het is zoals LOTR: gandalf laat de belangrijkste ring aller tijden in handen van een hobbit kan grote vogels oproepen en toch wil hij te voet gaan,...
-De omslag van Dany, mag ABSOLUUT langer uitgeschreven worden want dit is knettergek. Ze is seizoenen lang, overal aan het melden dat zij niet is zoals haar vader, dat zij niet is wat Cercei zegt dat ze gaat doen, dat zij haar eigen kinderen opsluit omdat alleen het idee dat haar kinderen iemand onschuldigs doden, te veel voor haar is. Na seizoenen lang de slaven bevrijden, de onschuldigen te willen beschermen... als ze alles binnen handbereik heeft. Slaat ze ineens out of the blue door, na een perfect georganiseerde en volbrachte aanval.
Neen waar haal je het dat ze "out of the blue" omslaat? Als je al de aflveringen ziet zie je haar toch langzaam instorten? Alleen al die ene scene nadat ze mogelijk vergiftigd eten weigerde toont dit toch perfect aan? Daarbij is ze altijd al redelijk gewelddadig geweest en ongevoelig voor de effecten van geweld.
-Jaimy die de mad king vermoorde omdat hij het totaal niet kon verdragen dat al die onschuldigen in de red keep zouden sterven, maar nu ineens : "i have never really cared for them". Ja, goed verhaal.
Een tiener vs een veertiger(?) nu. Weeral dan negeer je toch die gast zijn hele leven?
En zo zijn er meerdere punten die gewoon óf mega inconsistent met de eigen karakters zijn óf met de GoT-wereld óf gewoon veel te kort/snel zijn behandeld waardoor ze als onverdiend en afgeraffeld aanvoelen.
Enkel als je personages van karton wil die de ganse serie niet vernaderen, voor mij is de evolutie van personages gewoon in orde en handelen ze min of meer logisch binnen de wereld en hun leven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, ik ben ook (een beetje) om jongens :+

Ik had nog hoop in de laatste 2 aflevering, maar sommige dingen slaan echt nergens meer op. Ik zal niet in detail treden, want het meeste is gezegd.

Laat ik iig zeggen dat het plot armor van Arya nu wel storend begint te worden. Ook al is 't mijn favoriete karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:37:
Oké, ik ben ook (een beetje) om jongens :+

Ik had nog hoop in de laatste 2 aflevering, maar sommige dingen slaan echt nergens meer op. Ik zal niet in detail treden, want het meeste is gezegd.

Laat ik iig zeggen dat het plot armor van Arya nu wel storend begint te worden. Ook al is 't mijn favoriete karakter.
Maar Arya is één van de hoofdrolspelers en die kan/mag natuurlijk niet dood gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:49
k995 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:22:
[...]

Dat deze de "real treath" was komt puur vanuit de kijkers. Eigenlijk is er 7 eizonene weinig aandacht aan besteed buiten "ze komen eraan". Het "aloude slechte keert terug" is toch echt wel een cliche fantasy trope, nee dank je als dat waar GOT over ging.

[...]

Geschiedschrijvers schreven dat en dan nog honderden jaren geleden wie weet wat voor vooruit gang er is geweest of wat cyburn die toch redelijk geniaal lijkt aanbracht? Zoals ik al een aantal keer gezegd heb als je dergelijke serie echt gaat analyseren dan valt die gewoonweg compleet uit elkaar. Het is zoals LOTR: gandalf laat de belangrijkste ring aller tijden in handen van een hobbit kan grote vogels oproepen en toch wil hij te voet gaan,...

[...]
Wel even in perspectief houden aub. LOTR is high fantasy en kenmerkend voor verhaalvertelling pre '00 (goed VS. Kwaad, superkrachten, immortality hoofdpersonages etc. ) en mag daarom nooit vergeleken worden.
Wat aSoIaF zo sterk maakt is dat GRRM een van de eerste schrijvers in de jaren 90 is die hier compleet vanaf ziet: hoofdpersonages gaan dood, geen duidelijk goed VS kwaad, karakterontwikkeling, onvoorspelbaarheid etc.
In de laatste twee seizoenen is dit helemaal verdwenen en lijkt aGoT te zijn vervallen naar een laagdrempelige high fantasy serie. Ik denk dat juist dit zoveel fans kwaad maakt.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:37
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6knRayWwAEVcO8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

offtopic:
Briljant! Die kende ik nog niet! Komt dit uit Family Guy? Misschien dat ik het daar heb gezien en onbewust heb onthouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heroic_Nonsense schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:53:
[...]

offtopic:
Briljant! Die kende ik nog niet! Komt dit uit Family Guy? Misschien dat ik het daar heb gezien en onbewust heb onthouden.
American Dad. Zelfde maar dan anders ;)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TrailBlazer schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:40:

De omslag van Dany vind ik niet zo ongeloofwaardig. Voor een Targaryan heeft ze het gewoon lang volgehouden en nu is ze gewoon geknapt.
Heb je de ratings gezien? De reviews in diverse serieuze media? Het is niet enkel een handjevol fans. Ik hoor exact dezelfde kritieken op kantoor en sommigen van hen zijn echte fans maar sommigen zijn slechts normale kijkers.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 16:45
[...]

Lol de eerste scene in de eerste aflevering van het eerste seizoen begint met de dreiging/WW uit het noorden...

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
In defense van LOTR;
1) Gandalf liet de ring bij Frodo omdat Hobbits veel ongevoeliger waren voor de macht van de ring dan alle andere rassen. Fysiek misschien niet zo sterk, maar mentaal wel bestand tegen de verleiding en dus een logische keuze.

2) One does not simply walk into Mordor. De enemy heeft ook vleugels. En ogen. Dus koos men voor kleinschalig en proberen dat ding naar binnen te smokkelen.

Maar om niet volledig off topic te gaan; dat Game of Thrones compleet tot op het bot kapot geanalyseerd wordt inclusief allerlei fan theories en daarbij verwachtingen is een van de grootste problemen die de serie heeft. Het is simpelweg onmogelijk om iedereen zijn verwachtingen in te lossen.

Ik merk voor mezelf dat ik nog prima kan genieten van de serie, maar tegelijkertijd zie ik ook hoe er bijna desperate allerlei plotlijntjes en karakters moeten worden 'afgerond' omdat ze heel hard naar een einde toewerken. Cleganebowl voelde wat mij betreft te geforceerd, net als de confrontatie tussen Euron en Jaime.

Maar wat ik dan weer wel kon waarderen is hoe ze die momenten 'in' de rampage van Daenerys hebben geplaatst. Dat je de draak voorbij ziet komen vanuit de toren. En dan stukken van de Red Keep in de achtergrond op het strand donderen.. dat zijn van die 'touches' die alles aan elkaar knopen.
MrFl0ppY schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:02:
[...]

Lol de eerste scene in de eerste aflevering van het eerste seizoen begint met de dreiging/WW uit het noorden...
Yup, maar het is nooit de main focus geweest van het verhaal; maar vooral altijd een dreiging voor personages om op te reageren. De motivator voor de wildlings om naar het zuiden van de muur te willen. De motivator om Stannis te dwingen tot de keuze tussen de Wall en de oorlog om de troon..

[ Voor 12% gewijzigd door icemotion op 16-05-2019 14:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKoetsier
[b]k995 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:22:

Puur vanuit de kijkers? De serie opende ermee. Even enkele van de TIG quotes vanuit de serie:
The long night is coming, and the dead come with it. No clan can stop them, the free folk can’t stop them, the Night’s Watch can’t stop them and all the southern kings can’t stop them. Only together, all of us, and even then it might not be enough but at least we’ll give the f---ers a fight. -Jon Snow

Jon Snow, tegen Dany bij de grottekeningen:
The enemy is real. It's always been real.

Al die opmerkingen over dat de battle om de throne er niet te doet, deze kleine onderlinge gevechtjes, het echte gevaar komt eraan.
Het maakt niet uit welk skelet er op de troon beland. Maar nee, het komt puur vanuit de kijkers. Wauw.

Daarnaast zat er veel meer diepte in de white walkers, denk aan de afspraak met Craster, vanuit de boeken en geschiedenis van de serie, dat er een pact kwam tussen de mensen en de white walkers. De spiralen en andere tekenen, alles weggegooid om inderdaad een cliche fantasy trope te realiseren aan het einde. Volgens mij ben je het hier dus met me eens.
GRRM zegt het zelf, niet geschiedschrijvers. Nu raken er ineens 4.
Neen waar haal je het dat ze "out of the blue" omslaat? Als je al de aflveringen ziet zie je haar toch langzaam instorten? Alleen al die ene scene nadat ze mogelijk vergiftigd eten weigerde toont dit toch perfect aan? Daarbij is ze altijd al redelijk gewelddadig geweest en ongevoelig voor de effecten van geweld.
Ze is altijd een beetje op de rand geweest, maar ze koos altijd ervoor haar pijn/boosheid op hen te richten die het nog wel verdienden. Nu, terwijl ze alles nog onder controle heeft tijdens de aanval (daar kon ze ook al knappen) blijft ze beheerst. En zodra ze na 7 seizoenen opbouw, met alles wat ze voor elkaar heeft en hoe ze is als karakter, de bellen hoort luiden, praktisch van haar overwinning: SNAP! Als jij dit logisch vindt, let's agree to disagree. Ik hou van logische lijnen en uitwerkingen ervan. Dit maakt GoT zo sterk. Dat ze uiteindelijk zou knappen is prima mogelijk, maar dan hadden ze dit veel beter en met name langer uit kunnen werken en niet zo als een flip van een switch. Te snel afgeraffeld.
Een tiener vs een veertiger(?) nu. Weeral dan negeer je toch die gast zijn hele leven?
Hij zei dit enkele jaren geleden met veel emotie, zijn hele leven negeren is niet nodig, het gaat om bijv. seizoen 2 (of 3) waar hij dit emotioneel verteld aan Brienne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
icemotion schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:05:
[...]
Yup, maar het is nooit de main focus geweest van het verhaal; maar vooral altijd een dreiging voor personages om op te reageren. De motivator voor de wildlings om naar het zuiden van de muur te willen. De motivator om Stannis te dwingen tot de keuze tussen de Wall en de oorlog om de troon..
Niet?
Naar mijn mening had je 2 hoofdlijnen en ik had eigenlijk verwacht dat die 2 heel erg met elkaar te maken zouden krijgen.

1) De troon, wie gaat uiteindelijk heersen?
2) De WW.

Ik heb ooit gespeeld met de gedachten dat de NK uiteindelijk op de troon terecht zouden komen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _NooT_
Tsurany schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:59:
[...]

Heb je de ratings gezien? De reviews in diverse serieuze media? Het is niet enkel een handjevol fans. Ik hoor exact dezelfde kritieken op kantoor en sommigen van hen zijn echte fans maar sommigen zijn slechts normale kijkers.
Dat geeft imho alleen maar aan hoe ongekend populair de serie is.
Lijkt mij deels ook juist een enorm compliment.

D&D laten zien dat ze ontzettend goed in staat waren de boeken te vertolken naar het scherm.
Ze hebben natuurlijk een enorm risico genomen om te beginnen met de serie terwijl de boeken nog niet gereed waren. Ik heb het niet op internet opgezocht, maar ik denk niet dat ze de intentie hadden om de rest van het verhaal af te maken. Ze waren er vast van overtuigd dat het ondertussen wel gereed zou zijn.
Naar inschatting van GRRM waren de boeken allang gereed geweest. bron

Mensen reageren zo heftig omdat ze zo betrokken zijn geraakt.
Je zou je kunnen afvragen of het wel realistisch is om het perfecte einde te verwachten.
Ik bedoel, wat zou dat zegen over GRRM?
Het is hem nog niet gelukt een waardig eind te schrijven voor de serie in pakweg 8 jaar tijd en nu wordt er verwacht dat D&D dit in een veel kortere tijd dit wel voor elkaar krijgen.

Ik ben in ieder geval nog steeds erg benieuwd hoe het in de volgende aflevering afsluit en kijk er echt naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rederick
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01-04-2024
de strijd is gestreden .. de slag is gewonnen en het doel is bijna bereikt...
Ik kan mij niet voorstellen dat we een aflevering krijgen waarin Daenerys een dik uur loopt te paraderen in een puinhoop wat ooit KL is geweest... waar de rest loopt te mokken waar het zo mis is gegaan in deze slag, er gaat echt nog wel iets gebeuren....wat dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Kunnen we het hebben over wat we hopen te zien in de laatste aflevering? Er is is van alles mis met de uitwerking van de vorige afleveringen maar we hebben er nog één te gaan!!!

Ik denk dat:
Bronn eindigt op een uiterst pijnlijke, vernederende manier (hoop ik echt)
Jon is nu helemaal klaar met Dany en eist zijn troon op. Zij heeft echter nog een leger en een draak, dus hij legt het af.

Ik hoop echt dat:
Sansa op de troon eindigt
Arya als lonely ranger de wereld in trekt

Mijn angst:
Tyrion wordt nu toch echt een keer geëxecuteerd
Ik weet niet hoe maar ik vrees dat Davos en Greyworm het einde van de aflevering niet halen.

Mijn vragen:
Over wie gaat Dany rulen? Zoveel mensen zijn er niet over in KL en ik denk dat vrijwel iedereen behalve haar eigen leger nu een hekel aan haar heeft.
Gaat Bran zich nog nuttig maken?

Ik vermoed dat we Tormund, Brienne, Podrick, Gendry en Yara niet meer zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AequitasII
_NooT_ schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:17:
[...]

Dat geeft imho alleen maar aan hoe ongekend populair de serie is.
Lijkt mij deels ook juist een enorm compliment.

D&D laten zien dat ze ontzettend goed in staat waren de boeken te vertolken naar het scherm.
Ze hebben natuurlijk een enorm risico genomen om te beginnen met de serie terwijl de boeken nog niet gereed waren. Ik heb het niet op internet opgezocht, maar ik denk niet dat ze de intentie hadden om de rest van het verhaal af te maken. Ze waren er vast van overtuigd dat het ondertussen wel gereed zou zijn.
Naar inschatting van GRRM waren de boeken allang gereed geweest. bron

Je zou je kunnen afvragen of het wel realistisch is om het perfecte einde te verwachten.
Ik bedoel, wat zou dat zegen over GRRM?
Het is hem nog niet gelukt een waardig eind te schrijven voor de serie in pakweg 8 jaar tijd en nu wordt er verwacht dat D&D dit in een veel kortere tijd dit wel voor elkaar krijgen.

Ik ben in ieder geval nog steeds erg benieuwd hoe het in de volgende aflevering afsluit en kijk er echt naar uit.
Wat dat betreft had Martin ook fantastisch geschikt geweest voor een IT projectleidersrol bij de Nederlandse overheid ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:19
_NooT_ schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:17:
[...]

Je verwoord het goed, D&D hebben de boeken goed weten te vertolken naar het scherm, meerdere conversaties tussen personages uitgewerkt op een sublieme wijze welke niet in de boeken voorkomen. Hiermee hebben ze hoge verwachtingen gecreëerd om vervolgens de serie op een gehaaste manier af te sluiten zonder voldoende aandacht te geven aan details. Het hoeft geen perfecte einde te zijn, dit is ook onmogelijk aangezien er altijd wel een groep fans zal zijn die het niet eens is met het einde die D&D hebben gekozen.

Het is al vaker gezegd, wanneer men de tijd had genomen, de details beter had uitgewerkt zoals de dood van meerdere personages, meer achtergrond informatie, goed uitgewerkte intriges enz. om dit vervolgens in 10 afleveringen met 600+ speelminuten in beeld te brengen. Dan had het een veel voldaner gevoel gegeven ongeacht welke einde de serie zou krijgen, en zou het de serie een legendarische status geven. Zo zonde :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
AequitasII schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:48:
[...]

Wel even in perspectief houden aub. LOTR is high fantasy en kenmerkend voor verhaalvertelling pre '00 (goed VS. Kwaad, superkrachten, immortality hoofdpersonages etc. ) en mag daarom nooit vergeleken worden.
Wat aSoIaF zo sterk maakt is dat GRRM een van de eerste schrijvers in de jaren 90 is die hier compleet vanaf ziet: hoofdpersonages gaan dood, geen duidelijk goed VS kwaad, karakterontwikkeling, onvoorspelbaarheid etc.
In de laatste twee seizoenen is dit helemaal verdwenen en lijkt aGoT te zijn vervallen naar een laagdrempelige high fantasy serie. Ik denk dat juist dit zoveel fans kwaad maakt.
Mijn verwijzing naar LOTR was louter om aan te tonen dat je zowat elke fantasy serie/boek kan afbreken als je echt wil.

En nee juuist het omgekeerde de mensen die nu doen alsof GOT shit is geworden doen dat omdat ze simpele oudbollig fantasy verhaaltjes willen: de goede sterke held die vecht tegen het ultieme alkwaad (jon vs NK), de beetje getormenteerde heldin die wint tegen de slechte koningin (dany vs cersei),...
aka voorspelbaar en veilig: zoals al zei nee dank U.
Tsurany schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:59:
[...]

Metacritic scoort 6-7-8 even goed en 1 maar iets beter.
MrFl0ppY schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:02:
[...]

Lol en dan enkele seizoenen niks.
DeKoetsier schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:13:
Puur vanuit de kijkers? De serie opende ermee. Even enkele van de TIG quotes vanuit de serie:

Jon Snow, tegen Dany bij de grottekeningen:
The enemy is real. It's always been real.

Al die opmerkingen over dat de battle om de throne er niet te doet, deze kleine onderlinge gevechtjes, het echte gevaar komt eraan.
Het maakt niet uit welk skelet er op de troon beland. Maar nee, het komt puur vanuit de kijkers. Wauw.
Hoeveel seizoenen zaten daartussen? Juist zoals ik al zei de serie gaat over mensen, niet een LOTR achtige oud evil dat opstaat en iedereen alles aan doet om te verslaan.

Neen ze negeren het omdat ze bezig zijn met heel menselijke dingen nml macht.
Daarnaast zat er veel meer diepte in de white walkers, denk aan de afspraak met Craster, vanuit de boeken en geschiedenis van de serie, dat er een pact kwam tussen de mensen en de white walkers. De spiralen en andere tekenen, alles weggegooid om inderdaad een cliche fantasy trope te realiseren aan het einde. Volgens mij ben je het hier dus met me eens.
Wat zou er daar meer achterzitten buiten dat de WW al duizenden jaren bestaan.
Dit zijn gewoon zaken die mensne erbij sleuren om iets te verantwoorden niet dat die effectief veel betekende in de serie . En nogmaals ik ben blij dat het niet die cliche fantasy trope geworden is waar cersei en dany vrede sluiten, jon de NK in de pan hakt met zijn zwaard en ze dan cumbajaa zingen in het kampvuur in winterfell.
GRRM zegt het zelf, niet geschiedschrijvers. Nu raken er ineens 4.
En? Tyrion die een hele veldslag overleeft in de voorste linie is net zo onwaarschijnlijk. Niemand die erover klaagde . Zoals ik al zei je moet dit gewoon laten varen met dergelijke series. Mischien zijn veel avn die mensne nieuw in fantasy?
Ze is altijd een beetje op de rand geweest, maar ze koos altijd ervoor haar pijn/boosheid op hen te richten die het nog wel verdienden. Nu, terwijl ze alles nog onder controle heeft tijdens de aanval (daar kon ze ook al knappen) blijft ze beheerst. En zodra ze na 7 seizoenen opbouw, met alles wat ze voor elkaar heeft en hoe ze is als karakter, de bellen hoort luiden, praktisch van haar overwinning: SNAP! Als jij dit logisch vindt, let's agree to disagree. Ik hou van logische lijnen en uitwerkingen ervan. Dit maakt GoT zo sterk. Dat ze uiteindelijk zou knappen is prima mogelijk, maar dan hadden ze dit veel beter en met name langer uit kunnen werken en niet zo als een flip van een switch. Te snel afgeraffeld.
Ze is altijd op het randje gewwest en tegengehouden door iedereen rond haar nu heeft ze niemand en stat haar troon op het spel. Neen het echte gevecht om haar troon moest nog komen met jon die is een pak gevaarlijker op dat moment dan cersei.

Dus ja wel geloofwaardig dat iemand dan dergelijke beslissing neemt dat was de opbouw van enkele deizeonen en zeker de laatste afleveringen. Als je dat niet ziet, so be it meningen verschillen nu eenmaal. Echter om te zeggen dat het nergen op slaat is gewoonweg onzin.
Hij zei dit enkele jaren geleden met veel emotie, zijn hele leven negeren is niet nodig, het gaat om bijv. seizoen 2 (of 3) waar hij dit emotioneel verteld aan Brienne.
Omdat hij die bekentenis nog nooit gedaan heeft, een geheim dat hij lang meesleepte.Tuurlijk zit dat vol emotie. Blijft dat de persoon van toen heel anders is dan die van nu.

[ Voor 69% gewijzigd door k995 op 16-05-2019 15:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AequitasII
k995 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:53:
[...]
En nee juuist het omgekeerde de mensen die nu doen alsof GOT shit is geworden doen dat omdat ze simpele oudbollig fantasy verhaaltjes willen: de goede sterke held die vecht tegen het ultieme alkwaad (jon vs NK), de beetje getormenteerde heldin die wint tegen de slechte koningin (dany vs cersei),...
[...]
Dit heb ik echt nog nergens terug gelezen? Waar haal je dit vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
k995 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:53:
[...]

Mijn verwijzing naar LOTR was louter om aan te tonen dat je zowat elke fantasy serie/boek kan afbreken als je echt wil.

[...]
Maar als Arya na de NK nu ook nog Dany vermoord, dan hebben we dus het kleine meisje dat uitgroeit tot de ultieme ninja assassin, oftewel het standaard tiener superheld verhaaltje in een ander jasje. Overigens geld hetzelfde min of meer als Dani wint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
Lauryn schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:32:
Kunnen we het hebben over wat we hopen te zien in de laatste aflevering? Er is is van alles mis met de uitwerking van de vorige afleveringen maar we hebben er nog één te gaan!!!

Ik denk dat:
Jon is nu helemaal klaar met Dany en eist zijn troon op. Zij heeft echter nog een leger en een draak, dus hij legt het af.

Ik hoop echt dat:

Mijn angst:
Ik weet niet hoe maar ik vrees dat Davos en Greyworm het einde van de aflevering niet halen.

Mijn vragen:
Over wie gaat Dany rulen? Zoveel mensen zijn er niet over in KL en ik denk dat vrijwel iedereen behalve haar eigen leger nu een hekel aan haar heeft.

Ik denk dat 'mad queen of the ashes' Daenerys toch echt sterft, daar wordt zeker gezien de laatste aflevering gewoon naartoe gewerkt. Als ze niet door toedoen van Jon/Aegon is ("He who passes the sentence, should swing the sword"), dan wel door Arya (maar dat lijkt me een beetje dubbelop, zo na de NK). Ben wel benieuwd wat er dan met Drogon gaat gebeuren, misschien dat Bronn alsnog een ballistapijl door 'm heen jast :9
Jon is ook door Varys in zijn laatste brieven aan de grote huizen in 'the realm' aangewezen als belangrijkste troonopvolger, maar het zou te voor de hand liggen zijn om dat scenario in te gaan, hij wil het zelf in ieder geval niet. Dan zie ik Jon nog eerder weer richting the North verdwijnen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995

Ik denk dat:

Ik hoop echt dat:

Mijn angst:

Mijn vragen:

idd meer volgende aflveringen minder "its all turned to shit I hate D&D"

Ik zou dany emotioneel in elkaar laten storten. Kwestie van eens de adrenaline uitgewerkt ze beseft wat ze nu wel gedaan heeft en wat iedereen bang voor was de waarheid is geworden. Jon die twijfelt, waarop ze toch beseft dat dit de enige manier was en job/davos en tyrion opsluit

Arya (waar dany niet echt van weet hoe goed ze is) bevrijd hen waarop er een zwaar gevecht is grey worm vs anderen waar de meeste in sterven .

Dan scene ind e toekomst waar bij een herstelde muur sam memoires schrijft over de heerschappij van queen dany en tormund/bran bijnde wildlings zitten?

[ Voor 8% gewijzigd door k995 op 16-05-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
AequitasII schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:05:
[...]

Dit heb ik echt nog nergens terug gelezen? Waar haal je dit vandaan?
Reddit en hier ook, mensen die zeggen dat de white walkers/NK de belangrijkste verhaallijn was.
chrisO schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:06:
[...]

Maar als Arya na de NK nu ook nog Dany vermoord, dan hebben we dus het kleine meisje dat uitgroeit tot de ultieme ninja assassin, oftewel het standaard tiener superheld verhaaltje in een ander jasje. Overigens geld hetzelfde min of meer als Dani wint.
Idd, daarom dat ik daaraan twijfel.

Als dany wint is het niet echt een fantasy trope hoor de "heldin die evil word en toch wint" heb ik nog maar weinig gezien.

[ Voor 48% gewijzigd door k995 op 16-05-2019 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:46

Ik denk dat:
Nooooooo!

Afbeeldingslocatie: https://pm1.narvii.com/6585/e5bb0c6d11d8a7ee9ca7ecacb79628349cfb4c6a_hq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Had hij niet castle stokworth of zoiets?
beetje zoals littlefinger altijd maar meer en meer willen tot ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Hihihi. Nee! Na die bitch move 2 afleveringen geleden, is hij bij mij totaal uit de gratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Nu online
k995 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:35:
Had hij niet castle stokworth of zoiets?
Hij had een zwakzinnige Lollys maar toen kwam Jaime aangelopen om hem mee te nemen naar Dorne met zicht op een "beter" kasteel. Hij hield er enkel een nachtmerrie aan over met "bad pooosey".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKoetsier
Goed, we komen denk ik niet op dezelfde pagina en sommige zaken die je zegt doel ik helemaal niet op, dus laten we het hierbij houden.

Ik hoop op een goeie laatste aflevering die naar mijn mening hopelijk de boel nog een klein beetje bij elkaar lijmt en wat antwoorden geeft op openstaande vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
GRRM en D&D zouden afspraken hebben gemaakt... De serie zou in grote lijnen net zo eindigen als de nog uit te geven boeken... 😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

k995 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:17:
[...]
Ik zou dany emotioneel in elkaar laten storten. Kwestie van eens de adrenaline uitgewerkt ze beseft wat ze nu wel gedaan heeft en wat iedereen bang voor was de waarheid is geworden.
Gezien de trailer verwacht ik dat niet. Ze is uitgeraasd en weer tot bezinning gekomen. Maar er zal aan haar stoelpoten geknaagd gaan worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
sjaool schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:04:
[...]

Gezien de trailer verwacht ik dat niet. Ze is uitgeraasd en weer tot bezinning gekomen. Maar er zal aan haar stoelpoten geknaagd gaan worden. ;)
Wel meer dan knagen gok ik zo, gezien het de laatste aflevering is..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 16:54
Ik vraag me eerlijk gezegd wel een beetje af wat sommigen nou nog te weten willen komen over de NK en WW. Naar mijn idee is daar echt wel alles over gezegd. Er is overduidelijk in beeld geweest hoe en waarom hij is ontstaan. Waarom de NK de babies van Craster gebruikte om in WW te turnen is toch verder helemaal niet zo relevant? Craster werd met rust gelaten in het noorden en de NK had nieuwe aanwas van zijn WW, dus gewoon een doodsimpele win/win situatie voor beide partijen.
Dat de NK zo makkelijk het loodje legt was aan de ene kant natuurlijk een beetje een domper, aan de andere kant vond ik het ook wel weer passend bij GoT. Een collosale fuckup van de NK, waardoor hij (net als Ned, de red wedding, etc.) door een inschattingsfout onverwacht aan zijn einde komt. :)

Overigens denk ik dat Dany het loodje gaat leggen in de laatste episode. Ik verwacht door Jon, die na de slachting van Kingslanding eindelijk inziet dat ze niet geschikt is voor de troon. Drogon zal vast ook niet overleven, maar wie daar verantwoordelijk voor gaat zijn durf ik niet te zeggen..

Jon zelf zal denk ik niet op de troon eindigen, wellicht naar het noorden omdat hij niets meer te maken wil hebben met machtswellustelingen.

Ik denk dat de iron throne verwoest wordt en dat de 7 kingdoms weer los van elkaar geregeerd gaan worden.

Alhoewel ik het persoonlijk wel een beetje lame zou vinden, zie ik een scene waarin Sam bezig is met het schrijven van 'a Song of Ice and Fire' ook nog wel gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-08 22:45
ruurd v. schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:21:
Alhoewel ik het persoonlijk wel een beetje lame zou vinden, zie ik een scene waarin Sam bezig is met het schrijven van 'a Song of Ice and Fire' ook nog wel gebeuren..
Net als LOTR als ik mij goed kan herinneren.. Aangezien GGRM een LOTR-fan is, zou mij dat niks verbazen. Samwell Tarly === Samwise Gamgee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

botwood schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:38:
[...]

Net als LOTR als ik mij goed kan herinneren.. Aangezien GGRM een LOTR-fan is, zou mij dat niks verbazen. Samwell Tarly === Samwise Gamgee :X
Ik mag hopen dat ze dat niet doen. Samwell valt misschien nog wel in zijn eigen zwaard ofzo want echt handig is hij niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Dat de NK zo makkelijk het loodje legt was aan de ene kant natuurlijk een beetje een domper, aan de andere kant vond ik het ook wel weer passend bij GoT. Een collosale fuckup van de NK, waardoor hij (net als Ned, de red wedding, etc.) door een inschattingsfout onverwacht aan zijn einde komt. :)
Dat hij zo makkelijk het loodje kan leggen wisten we. Wat in die ep. onzin was, was de eindeloze suspense tot dat moment dat hij hem zou gaan omleggen. Helemaal voor een ondood iemand waarvan je mag verwachten dat hij weinig gevoel heeft voor dramatiek. Ik vraag me ook nog steeds af wat nu precies het probleem was geweest als Bran wel was omgelegd en daarna de NK ook.

Bran geeft zelf wel de hele tijd aan dat hij het ideale lokaas is, maar waarom was zijn overleving zo cruciaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
botwood schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:38:
[...]

De boeken zijn geschreven vanuit eerste persoons perspectief. Dit is wat mij betreft daarom geen scenario.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:57
sjaool schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:40:
[...]

Ik mag hopen dat ze dat niet doen. Samwell valt misschien nog wel in zijn eigen zwaard ofzo want echt handig is hij niet. ;)
Dat Telamons zoon in zijn eigen zwaard viel had niks met onhandigheid te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botwood
sjaool schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:40:
[...]

Haha ja qua onhandigheid geen overeenkomsten, maar goed. Ik heb wel meer dingen gehoopt dit seizoen, maar niks daar van is gebeurd.. :/

Ik enige wat ik nog hoop is, dat ik van ganser harte hoop dat er een fatsoenlijk einde aan zit. En niet zo'n Dexter einde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
CurlyMo schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:44:
[...]

Dat hij zo makkelijk het loodje kan leggen wisten we. Wat in die ep. onzin was, was de eindeloze suspense tot dat moment dat hij hem zou gaan omleggen. Helemaal voor een ondood iemand waarvan je mag verwachten dat hij weinig gevoel heeft voor dramatiek. Ik vraag me ook nog steeds af wat nu precies het probleem was geweest als Bran wel was omgelegd en daarna de NK ook.

Bran geeft zelf wel de hele tijd aan dat hij het ideale lokaas is, maar waarom was zijn overleving zo cruciaal?
Dat ben ik wel met je eens ja. Had ook beter geweest misschien. Bran gedood door de NK, Arya net te laat om Bran te redden, maar dus wel gelukt om de NK de doden. 'Bitterwseet'

En niet alleen Bran, maar enkele van deze namen hadden daar gewoon dood kunnen gaan zonder iets aan het verhaal af te doen zoals het nu verloopt:
Samwell
Poddrick
Brienne
Tormund
Rhaegar

[ Voor 10% gewijzigd door readytoflow op 16-05-2019 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botwood
AequitasII schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:44:
[...]

De boeken zijn geschreven vanuit eerste persoons perspectief. Dit is wat mij betreft daarom geen scenario.
3e persoons perspectief toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
botwood schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:50:
[...]

3e persoons perspectief toch?
Ik heb een boek erbij gepakt en je hebt gelijk.. Excuus.
De hoofdstukken geven de namen weer, maar het wordt inderdaad geschreven vanuit derde persoons, met in de hoofdrol het personage. Je scenario kan dus mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botwood
AequitasII schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:52:
[...]

De hoofdstukken geven de namen weer, maar het wordt inderdaad geschreven vanuit derde persoons, met in de hoofdrol het personage. Je scenario kan dus mogelijk zijn.
Maakt niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 16:54
[...]

Die eindeloze suspense is inderdaad onlogisch als je ervan uitgaat dat de NK geen emoties heeft. Dat is echter maar de vraag, de NK is immers geen typische ondode..

Ik ben het met je eens dat de noodzaak van het overleven van Bran mij ook een beetje onduidelijk is. Misschien was het niet echt een probleem geweest, zolang de NK niet zou winnen.. Wellicht wordt er nog wat duidelijk over de rol van Bran in het geheel, maar misschien was zijn rol wel gewoon het lokken van de NK en het persoonlijk genoeg maken zodat de NK even niet op zijn hoede was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
AequitasII schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:52:
[...]

Het is toch echt eerstepersoonsperspectief hoor, maar die persoon verschilt per hoofdstuk. Je leest wel alles vanuit die ene persoon, inclusief de gedachten van die ene persoon, wat niet kan bij een derdepersoonsperspectief.

Whoops, wel derdepersoons, maar wel met inzicht in gedachten van die ene persoon.
Elk hoofdstuk beschrijft dus de ervaringen van één persoon, en wat die persoon denkt en ziet. Het is dus niet vanuit ik-vorm geschreven, maar wel zodanig dat je dingen te lezen krijgt, die niet bij
één persoon in de wereld van de boeken allemaal bekend zouden kunnen zijn.

Het kan dus ook niet dat Sam dit geschreven heeft, hij weet niet wat iedereen dacht, en is bij een hoop gebeurtenissen überhaupt niet bij geweest.

[ Voor 19% gewijzigd door TheFes op 16-05-2019 17:15 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
TheFes schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:09:
[...]

Het kan dus ook niet dat Sam dit geschreven heeft, hij weet niet wat iedereen dacht, en is bij een hoop gebeurtenissen überhaupt niet bij geweest.
Bran zou het dus wel kunnen zijn, aangezien hij alles zou kunnen herleven. Kan hij dan ook de emoties voelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 20:30
[...]

Ik heb ook wel over de showdown tussen de NK + z'n WW's en Bran na zitten denken. Het is idd de vraag waarom de confrontatie zo langzaam uitgesponnen werd (afgezien dan voor de suspense ;)), Bran was op zich een simpel doelwit om te elimineren (a sitting duck). Maar misschien moest Bran niet gedood worden maar geturned (a la Crasters zonen) en was hij ipv een gevaar juist een mogelijke aanwinst voor de Night King (misschien zelfs een mogelijke opvolger?). Het aan komen lopen van de Night King met een gevolg aan White Walkers had ook wel iets weg van een ceremonieel.
Maar goed dit is allemaal ook maar speculatie en als ik een ding geleerd heb het afgelopen seizoen is dat speculeren leuk is, maar dat het meestal toch niet uitkomt. :+ Bovendien vraag ik me af of we er überhaupt nog wat over te zien gaan krijgen (de White Walkers bijv hebben ook maar een beperkte rol gehad eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Sassie schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:49:
[...]
Maar misschien moest Bran niet gedood worden maar geturned (a la Crasters zonen) en was hij ipv een gevaar juist een mogelijke aanwinst voor de Night King (misschien zelfs een mogelijke opvolger?).
Dood of levend had voor de NK niet echt uitgemaakt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• algalid
  • Nu online
Vers van de pers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Ik vraag me eerlijk gezegd wel een beetje af wat sommigen nou nog te weten willen komen over de NK en WW. Naar mijn idee is daar echt wel alles over gezegd. Er is overduidelijk in beeld geweest hoe en waarom hij is ontstaan. Waarom de NK de babies van Craster gebruikte om in WW te turnen is toch verder helemaal niet zo relevant? Craster werd met rust gelaten in het noorden en de NK had nieuwe aanwas van zijn WW, dus gewoon een doodsimpele win/win situatie voor beide partijen.

Overigens denk ik dat Dany het loodje gaat leggen in de laatste episode. Ik verwacht door Jon, die na de slachting van Kingslanding eindelijk inziet dat ze niet geschikt is voor de troon. Drogon zal vast ook niet overleven, maar wie daar verantwoordelijk voor gaat zijn durf ik niet te zeggen..

Jon zelf zal denk ik niet op de troon eindigen, wellicht naar het noorden omdat hij niets meer te maken wil hebben met machtswellustelingen.

Ik denk dat de iron throne verwoest wordt en dat de 7 kingdoms weer los van elkaar geregeerd gaan worden.
Drogon zie ik niet overleven(draken hebben hun doel gedient om de NK tegen te houden) en de iron throne is toch al kapot? Bedoel hele "red keep" is erop neergestort .
Ach zou wel leuk zijn, misschien met een baard en petje alla GRRM ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hier wordt nog een lekker los gegaan op de laatste aflevering, vooral dat stuk over Arya (vana 11 minuten ongeveer) vind ik erg treffend:

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:51
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 05:03:
[...]

Misschien sloopt hij de laatste draak nog door er met zijn rolstoel overheen te rijden, maar ook dat zou aan de late kant zijn voor iemand met sibillijnse gaven. ;)
Wie weet even Drogon wargen en dan kamikaze op een rots. De rolstoelvariant zal wel met veel meer spektakel kunnen worden gebracht :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Nu online
Het belang van Bran is idd een raadsel, zijn invloed nadien lijkt beperkt. Uiteraard is hij nu nog jong en heeft hij mss decennia van flashbacks nodig om echt iets te kunnen betekenen voor de wereld.

We weten ook niet waarom de oude 3ER daar maar vast zat in zijn grot, was hij gewoon aan het observeren?

Het kan zijn dat Bran in de boeken veel meer doet: de hele tijd scouten met raven wat natuurlijk vervelend is voor de WW, effectief vertellen hoe ze duizenden jaren geleden zijn verslagen en opzoeken hoe de Wall is gemaakt. Dan is het belangrijker dat de WW hem mee willen uitschakelen. Ik zou het minder zien als het enige richtpunt, meer als een belangrijke strateeg uitschakelen waardoor de vijand uiteindelijk zou verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
ruurd v. schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:06:
[...]

Ik ben het met je eens dat de noodzaak van het overleven van Bran mij ook een beetje onduidelijk is.
Dat werd in episode 2 uitgelegd. De Night King wil de Three Eyed Raven vermoorden om zo de herinnering aan de mensheid te vernietigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rouchken11
  • Laatst online: 17-09 11:36
Droefsnoet schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:20:
[...]

Dat werd in episode 2 uitgelegd. De Night King wil de Three Eyed Raven vermoorden om zo de herinnering aan de mensheid te vernietigen.
Maar wat zou hij dan bereikt hebben ? Nu stond niemand in contact met de vorige 3 eyed raven. Bovendien zijn er in de citadel veel manuscripten die veel kennis en verhalen bevatten. Daar hebben de kingdoms ed meer aan dan aan de 3 eyed raven.

Tot slot weten we als kijker niet wat er bijgehouden wordt aan archieven op andere continenten (of zelfs op andere plaatsen in westeros).

Dus stel dat hij Bran vermoord had ? So what ? Dat zou geen enkele impact hebben op het dagelijkse leven van de overige mensen in Westeros. Juist dat je op feestjes er 1tje minder had die met een creepy opmerking de sfeer eruit kon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Droefsnoet schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:20:
[...]

Wat gek is, want de Bloodraven is veel jonger dan de Night King. Wellicht was er een Three Eyed Raven voor hem maar dan nog...

Ik zou eerder denken dat hij de Three Eyed Raven dood wilt omdat die magie kan gebruiken om mensen te beïnvloeden en te sturen. Zoals Bloodraven Jon stuurt en waarschijnlijk ook velen anderen. Maar dat aspect komt amper terug.

Het is simpelweg Brann die zegt dat hij de geschiedenis van de wereld is, daarom dood moet en iedereen vind dat maar logisch... Ik vind het veel te simpel.

[ Voor 41% gewijzigd door Tsurany op 17-05-2019 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 16:45
Tsurany schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:40:
[...]

Wat gek is, want de Bloodraven is veel jonger dan de Night King. Wellicht was er een Three Eyed Raven voor hem maar dan nog...

Ik zou eerder denken dat hij de Three Eyed Raven dood wilt omdat die magie kan gebruiken om mensen te beïnvloeden en te sturen. Zoals Bloodraven Jon stuurt en waarschijnlijk ook velen anderen. Maar dat aspect komt amper terug.

Het is simpelweg Brann die zegt dat hij de geschiedenis van de wereld is, daarom dood moet en iedereen vind dat maar logisch... Ik vind het veel te simpel.
Omdat Bran oneindig terug kan kijken in de geschiedenis kan hij dus altijd vertellen hoe de geschiedenis eruit zag. Waarom de NK dat boeit is inderdaad maar de vraag. Want kennelijk wil de NK gewoon een "endless winter". Inderdaad een beetje simpel/vaag. Het zou mooi zijn geweest als Bran de kennis had hoe de NK gestopt kon worden.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Tsurany schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:40:
[...]

"Bran reveals biggest mystery of night king" Game of thrones S8E2
Yes he will, he'll come for me. He's tried before, many times, with many 3-eyed ravens
Bron

Bloodraven heeft de kennis van de 3-eyed-raven over moeten dragen aan een jongen in een rolstoel. Dus een fysiek zwak person, met nog weinig ervaring met zijn krachten (o.a. wargen, greenseing en de verbinding met de bomen).
Bekijk dit stukje nog even. Sam reageert er vrij duidelijk op. De dood is het verliezen van herinneringen, er is niets meer dat het heden met het verleden koppelt.
De mens zou niets meer zijn dan dieren.

Zodra de 3-eyed-raven dood is, kan de NK gewoon doorstomen naar andere steden en alle geschreven herinneringen vernietigen. Ook zullen de undead niet echt gemotiveerd zijn om boeken te schrijven of herinneringen door te geven.

[ Voor 27% gewijzigd door walteij op 17-05-2019 11:06 ]

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan nog, wat is de relevantie? Wat gebeurt er precies als de herinneringen van Bran verloren gaan? De laatste keer was duizenden jaren geleden, heeft hij tussendoor nog Faceless White Walkers gestuurd?

Er blijven ontzettend veel vragen over, teveel om een bevredigd gevoel te krijgen. Niet elk mysterie hoeft opgelost te worden natuurlijk maar een situatie van halve antwoorden is wel een heel matige oplossing.

Pagina: 1 ... 60 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic