Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Wat natuurlijk complete onzin is en een manier is voor de schrijvers / regiseurs om dat wat krom is recht te breien. Daarnaast zou het voor Danny mogelijk moeten zijn om de Iron Fleet te zien toen ze aan het cruisen was over de zee vlak voordat ze ze tegen kwam.CurlyMo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:24:
[...]
Ik heb het niet verzonnen. Nee, de schrijvers geven zelf aan dat ze de vloot vergeten was: "She simply forgot about the Iron Fleet".
Ik weet dat ze dat gezegd hebben. Ik denk alleen dat ze eigenlijk datgene bedoelen wat ik ervan gemaakt heb. Dat klinkt namelijk een stuk aannemelijker.CurlyMo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:24:
[...]
Ik heb het niet verzonnen. Nee, de schrijvers geven zelf aan dat ze de vloot vergeten was: "She simply forgot about the Iron Fleet".
"When you grow up your heart dies"
Oftewel, precies mijn verweer naar @KaiseRRuby dat er genoeg redenen zijn om dit seizoen op punten kut te vindenWebgnome schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:25:
[...]
Wat natuurlijk complete onzin is en een manier is voor de schrijvers / regiseurs om dat wat krom is recht te breien. Daarnaast zou het voor Danny mogelijk moeten zijn om de Iron Fleet te zien toen ze aan het cruisen was over de zee vlak voordat ze ze tegen kwam.
Je gaat nu in op een specifiek voorbeeld waar ik nu geen antwoord op heb. Ik kan wel proberen wat meer uit te leggen wat ik bedoel:CurlyMo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:24:
[...]
Toen Dany met die draken die 11 schepen tegen kwam en ze 1 draak uit de lucht tjoepten dacht ik: wat een flauwekul want waarom draait ze niet even om en waarom schieten ze er meteen vier van die bullets in. Dat dacht ik wel omdat ik overal al lees: ja het is niet zoals vroeger en het is niet meer zoals het was.
Maar je kunt ook denken: ze was totaal verrast, die draak was al gewond waardoor ze hem beter konden raken, Euron deed dit heel goed. Toen ze daarna weer terug kwam was ze voorbereid en kon ze de scorpions beter ontwijken.
Zo kan ik evt nog wel wat meer voorbeelden verzinnen.
Waren dit soort incidenten er dan in voorgaande afleveringen nooit? Of hebben we dat toen niet zo erg gevonden omdat de rest ook gewoon vet was?Webgnome schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:25:
[...]
Wat natuurlijk complete onzin is en een manier is voor de schrijvers / regiseurs om dat wat krom is recht te breien. Daarnaast zou het voor Danny mogelijk moeten zijn om de Iron Fleet te zien toen ze aan het cruisen was over de zee vlak voordat ze ze tegen kwam.
Nee, want dan komen we weer op consistentie. Dany is eindeloos gewaarschuwd voor de Iron Fleet. Dat is ook wat je in dat filmpje zag die eerder geplaatst is. Ik kan dus geen zinnige alternatieve verklaring bedenken.KaiseRRuby schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:27:
[...]
Maar je kunt ook denken: ze was totaal verrast, die draak was al gewond waardoor ze hem beter konden raken, Euron deed dit heel goed. Toen ze daarna weer terug kwam was ze voorbereid en kon ze de scorpions beter ontwijken.
Zo kan ik evt nog wel wat meer voorbeelden verzinnen.
De uitleg van D&D is sowieso mooi. "I think Dany blablabla", waarom speculeren jullie? Jullie hebben het toch zelf geschreven? Of zijn jullie het vergeten? Dat zou wat inconsistentie verklaren.CurlyMo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:18:
[...]
Als de motivatie van de schrijvers is dat bijv. Dany de Iron Fleet vergeten is, wat moet je daar dan anders van vinden? Terwijl het bewijs dat dat onzin alomvattend is.

Dany had last van plotdementia, Euron had na iedere 360 no-scope bolt "For the plot!" moeten zeggen.
Grappig trouwens toen ze zo mooi in beeld brachten hoeveel tijd het kost om de Scorpions te laden. Oh, er hangt dus toch geen magazijn onder?
Nee, niet gemerkt.doobieters schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:29:
Is iemand opgevallen dat tijdens de scena van Euron en Jaime geen muziek was tijdens het gevecht. Dat nam alle spanning weg van dat moment.
Wat me wel op viel was dat Euron als enige aan land kwam terwijl er toch honderden drenkelingen moeten zijn geweest.
Op een plek die ontzettend verstopt zou moeten zijn, want het werd verteld alsof alleen Davos die plek wist, als greatest smuggler in the world3raser schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:32:
[...]
Nee, niet gemerkt.
Wat me wel op viel was dat Euron als enige aan land kwam terwijl er toch honderden drenkelingen moeten zijn geweest.
Tyrion kende die plek ook. Ik denk dat Davos meer geroemd werd om het feit dat hij een bootje op die plek kon krijgen zonder dat iemand het door had. Dat is tenslotte wat smokkelen inhoudt.Terranova schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:33:
[...]
Op een plek die ontzettend verstopt zou moeten zijn, want het werd verteld alsof alleen Davos die plek wist, als greatest smuggler in the world
Dit vind ik dan weer azijn pisserijTerranova schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:33:
[...]
Op een plek die ontzettend verstopt zou moeten zijn, want het werd verteld alsof alleen Davos die plek wist, als greatest smuggler in the world
Maar er is toch geen enkele reden voor Dany om te denken dat de Iron Fleet een gevaar voor haar en haar draak is? Ze hadden net zo goed een shot kunnen monteren waarin ze de fleet op afstand ziet liggen, en vervolgens rustig er boven langs vliegt, en dat ze dan ineens de draak naast haar uit het niets neerschieten.CurlyMo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:32:
[...]
Nee, want dan komen we weer op consistentie. Dany is eindeloos gewaarschuwd voor de Iron Fleet. Dat is ook wat je in dat filmpje zag die eerder geplaatst is. Ik kan dus geen zinnige alternatieve verklaring bedenken.
Wat mij betreft zou het dan ook gewoon 1 shot 1 kill moeten zijn, hoe die nu 3x achter elkaar geraakt wordt is vast mooi voor het beeld, maar qua verhaal niet zo geloofwaardig. Sowieso wordt er op gehamerd dat "1 shot" alles is wat ze nodig hebben. Maar goed, zoals gebruikelijk heeft iedereen wel een mening hoe het anders en beter kan
Eigenlijk was elk alternatief beter geweest dan dat ze de Iron Fleet simpelweg vergeten wasHielko schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:36:
[...]
Maar er is toch geen enkele reden voor Dany om te denken dat de Iron Fleet een gevaar voor haar en haar draak is? Ze hadden net zo goed een shot kunnen monteren waarin ze de fleet op afstand ziet liggen, en vervolgens rustig er boven langs vliegt, en dat ze dan ineens de draak naast haar uit het niets neerschieten.
We zijn seizoenen lang bang voor de ondode mensen, voor het gevaar daarvan maar uiteindelijk blijkt dat gevaar te overwinnen door een meisje. Waar we bang voor moeten zijn is voor onszelf. En ja, dat is ook LoTR uiteindelijk.
Dat heb ik tenminste voor mezelf zo opgemaakt uit het verhaal.
De grap is dat ie een aflevering eerder ook alleen Missandei opgepikt had. Treffend.3raser schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:32:
[...]
Nee, niet gemerkt.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat is in dit topic al tig keer uitgelegd. Ik was het ook vergeten, maar ik ga het niet opnieuw uitleggenKaiseRRuby schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:43:
Ik vind de moraal van de serie nog steeds erg sterk. Wij mensen zijn onze grootste bedreiging. Het is voor het verhaal jammer dat de achtergrond van de NK (nog) niet uitgelegd wordt maar moralistisch gezien vind ik het ook wel mooi.
Waar mogen we nu wel kritiek hebben?
Logisch toch? Als er een andere noname figuur meegenomen werd /uit het water kwam dan loopt het script vast. Daarnaast zijn dit de acteurs die ze dik betalen dus die geven ze ook wat screentime.Señor Sjon schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:44:
[...]
De grap is dat ie een aflevering eerder ook alleen Missandei opgepikt had. Treffend.
Zoals Peter (Tyrion) in een interview zei een paar pagina's terug, dit zijn de beste schrijvers van Hollywood (sarcasm?).
Ach dan zoek je gewoon redenen om het niet leuk te vinden.CurlyMo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:27:
[...]
Oftewel, precies mijn verweer naar @KaiseRRuby dat er genoeg redenen zijn om dit seizoen op punten kut te vinden
Je kan dat in elke seizoen/boeken vinden .
Geef gerust kritiek maar moet die lek pagina 10 keer herhaald worden met wat memes ertussen gegooid?CurlyMo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:45:
[...]
Dat is in dit topic al tig keer uitgelegd. Ik was het ook vergeten, maar ik ga het niet opnieuw uitleggen
Tijd om het los te laten denk ik, niet gezond met zoiets blijven zitten
[ Voor 40% gewijzigd door k995 op 15-05-2019 11:58 ]
Tyrion kende die plek, omdat hij daar door Davos naartoe was gebracht, toen hij geheim overleg had met Jaime.3raser schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:35:
[...]
Tyrion kende die plek ook. Ik denk dat Davos meer geroemd werd om het feit dat hij een bootje op die plek kon krijgen zonder dat iemand het door had. Dat is tenslotte wat smokkelen inhoudt.
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Maar wel toevallig dat Euron precies daar aanspoelt en niemand andersCurlyMo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:35:
[...]
Dit vind ik dan weer azijn pisserijAlsof je in een baai nu zoveel keuze hebt waar je aanspoelt.
Zoveel kritiek als je wil natuurlijk! Probeer alleen klein weerwoordje te geven..CurlyMo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:45:
[...]
Dat is in dit topic al tig keer uitgelegd. Ik was het ook vergeten, maar ik ga het niet opnieuw uitleggen
Waar is dat trouwens uitgelegd? Heb niet zoveel zin om weer door 35 pagina's met spoilers naar het einde te gaan zitten scrollen. Bedoel je dat is uitgelegd wie de NK is?
We hadden al vastgesteld dat we van mening verschillen op wat acceptabel isk995 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:57:
[...]
Ach dan zoek je gewoon redenen om het niet leuk te vinden.
Je kan dat in elke seizoen/boeken vinden .
@KaiseRRuby begon (weer)Geef gerust kritiek maar moet die lek pagina 10 keer herhaald worden met wat memes ertussen gegooid?
Tijd om het los te laten denk ik, niet gezond met zoiets blijven zitten
Dat is het ding met toeval. Het kan altijd. Net zoals ik minder moeite had met het neerschieten van de draak. Het kan altijd. Enige waar ik moeite mee had is de inconsistentie van de herhaalsnelheid van die kruisbogen.Terranova schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:59:
[...]
Maar wel toevallig dat Euron precies daar aanspoelt en niemand anders
Ik zou even zoeken op NK en CoF en/of Forest. Dan vind je het wel.KaiseRRuby schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:02:
[...]
Waar is dat trouwens uitgelegd? Heb niet zoveel zin om weer door 35 pagina's met spoilers naar het einde te gaan zitten scrollen. Bedoel je dat is uitgelegd wie de NK is?
De eindjes moeten aan elkaar geknoopt worden, dus de verhaallijn van Euron moet ook eindigen. Ze zouden hem kunnen laten verdrinken op beeld, maar dat is niet echt een Iron-Born einde zullen we maar zeggen (what is dead may never die, ironborn aanbidden de drowned god enzo).Terranova schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:59:
[...]
Maar wel toevallig dat Euron precies daar aanspoelt en niemand anders
Dus is het logischer om hem naar wal te laten zwemmen/aan te laten spoelen.
Als hij had gezwommen, zou hij geprobeerd hebben in rustiger water te komen, dat is precies dat stukje van de baai (je kunt daar immers met een kleine booet probleemloos aan land komen zonder gevaan voor omslaan.
Logische plek dus voor een ervaren zeerot als Euron om daar aan te spoelen.
En ja, erg toevallig dat Jaime daar net loopt, net zo toevallig als de Knights of the Vale in the BotB, of Daenerys die met 3 draken Jon en consorten precies op tijd weet te redden ten Noorden van de muur.
[ Voor 3% gewijzigd door walteij op 15-05-2019 12:07 ]
Ze hadden ook Yara kunnen gebruiken voor Euron's einde. Zo van, alle boten zijn vernield door de draak, Yara komt aan varen om Euron zijn verdiende loon te geven. Dat had mij in ieder geval iets beter doen voelen. Yara doet nu niks meer in deze strijd terwijl ze daar wel alle reden voor heeft.walteij schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:05:
[...]
De eindjes moeten aan elkaar geknoopt worden, dus de verhaallijn van Euron moet ook eindigen. Ze zouden hem kunnen laten verdrinken op beeld, maar dat is niet echt een Iron-Born einde zullen we maar zeggen (what is dead may never die, ironborn aanbidden de drowned god enzo).
Dus is het logischer om hem naar wal te laten zwemmen/aan te laten spoelen.
Als hij had gezwommen, zou hij geprobeerd hebben in rustiger water te komen, dat is precies dat stukje van de baai (je kunt daar immers met een kleine booet probleemloos aan land komen zonder gevaan voor omslaan.
Logische plek dus voor een ervaren zeerot als Euron om daar aan te spoelen.
En ja, erg toevallig dat Jaime daar net loopt, net zo toevallig als de Knights of the Vale in the BotB, of Daenerys die met 3 draken Jon en consorten precies op tijd weet te redden ten Noorden van de muur.
Dat was dan niet ongelofelijk toevallig geweest?3raser schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:09:
[...]
Ze hadden ook Yara kunnen gebruiken voor Euron's einde. Zo van, alle boten zijn vernield door de draak, Yara komt aan varen om Euron zijn verdiende loon te geven. Dat had mij in ieder geval iets beter doen voelen. Yara doet nu niks meer in deze strijd terwijl ze daar wel alle reden voor heeft.
Yara zou op de Iron Islands blijven, zodat er daar nog mensen zijn, mocht de oorlog verloren worden.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Gisteren pas de aflevering kunnen kijken. Maar zat dus kennelijk toch goed met mijn gedachtenChiron schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:32:
[...]
FTFY
Zolang Cersei leeft zal Jaime met haar in zijn hoofd zitten, zelfs als Jaime een nieuw leven begint met Brienne.
Dat heeft zo veel ellende gebracht en is ie inmiddels helemaal zat.
Daar komt nog bij dat Cersei Bronn heeft ingehuurd om Jaime en Tyrion om te leggen, en ze Jaime ingeruild heeft voor Euron. Genoeg redenen om (letterlijk) een eind te maken aan Cersei, al dan niet zichzelf incluis.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Meer of minder toevallig dan Jack Sparrow die als enige precies als Jaime bij de geheime toegang komt aan komt zwemmen van zijn gezonken schip?miicker schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:11:
[...]
Dat was dan niet ongelofelijk toevallig geweest?
Yara zou op de Iron Islands blijven, zodat er daar nog mensen zijn, mocht de oorlog verloren worden.
Niet toevallig als in het verhaal verwerkt zou worden dat ze mee zou vechten.miicker schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:11:
[...]
Dat was dan niet ongelofelijk toevallig geweest?
Meer, want Yara heft duidelijk gezegd dat ze de Iron Islands zou heroveren en daar zou blijven.Flamesz schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:14:
[...]
Meer of minder toevallig dan Jack Sparrow die als enige precies als Jaime bij de geheime toegang komt aan komt zwemmen van zijn gezonken schip?
Dus als ze er wel was geweest met haar vloot, was nu de helft weer aan het nitpicken over inconsistentie (want ze zou toch op de Iron islands blijven?)
De TVserie heeft GOT inderdaad heel veel goed gedaan.Zelfs vrienden die normaal niets hebben met fantasy/sf vinden GOT erg tof. (al zijn we met z'n allen wel eens dat dit seizoen GOT niet goed doet...)038Zwolle schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:40:
Toch een bijzonder slimme man die GRR. Niet perse door zijn boeken maar hoe hij de hype gebruikt. Door de serie is GOT veel groter geworden dan dat het was en in het laatste seizoen is er veel teleurstelling. Nu je nieuwe boeken nog even hypen en of ze nou goed of slecht zijn, het zal bizar veel verkopen.
Als GRR slim is, gebruikt hij de feedback van de TV serie, en past hij zijn boeken daarop aan
De boeken waren (zeker in de fantasy boeken kring) al een enorme hype.038Zwolle schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:40:
Toch een bijzonder slimme man die GRR. Niet perse door zijn boeken maar hoe hij de hype gebruikt. Door de serie is GOT veel groter geworden dan dat het was en in het laatste seizoen is er veel teleurstelling. Nu je nieuwe boeken nog even hypen en of ze nou goed of slecht zijn, het zal bizar veel verkopen.
Ruim voor de TV serie hebben al zijn boeken maandenlang in de bestsellers lijsten van meerdere landen gestaan (niet in NL overigens). GRRM zou voor het geld al lang niet meer hoeven schrijven (dat was al zo voor seizoen 1). Hij heeft veel meer boeken geschreven dan alleen A Song of ice and Fire (waar Game of Thrones op is gebaseerd).
Wildcards is een serie waar hij veel tijd aan (heeft) besteed.
Dankzij de TV serie, heeft hij wel een grote droom van hemzelf uit laten komen, namelijk een kleine onafhankelijke bioscoop runnen (the Jean Cocteau).
En wat @k995 hieronder ook al schrijft, waren deze boeken geschreven omdat GRRM zelf iets wilde schrijven wat niet beperkt werd door Hollywood budgetten. Hij was tenslotte ook schrijver voor The Beauty and the Beast TV serie en nog veel andere TV series.
[ Voor 8% gewijzigd door walteij op 15-05-2019 13:00 ]
Tja GOT was niet bedoeld als TV serie (eingelijk was het bedoelt als niet aanpasbaar naar TV formaat) en martin heeft al gezegd dat de populariteit het voor hem moeilijker maakt.038Zwolle schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:40:
Ik heb hem laatst in een interview zien zeggen dat het boek einde in grote lijnen overeen zal/zou komen met de serie (op een aantal wat minder belangrijke lijntjes na). Ook zei hij dat hij niet geneigd was om zijn verhaal aan te gaan passen en daarmee alle kleine verwijzingen en forshadowing die hij al in de boeken heeft zitten overboord te gooien.streamnl schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:47:
[...]
De TVserie heeft GOT inderdaad heel veel goed gedaan.Zelfs vrienden die normaal niets hebben met fantasy/sf vinden GOT erg tof. (al zijn we met z'n allen wel eens dat dit seizoen GOT niet goed doet...)
Als GRR slim is, gebruikt hij de feedback van de TV serie, en past hij zijn boeken daarop aan
Niet volledig mee eens. Bij LOTR is er echt het kwaad, Sauron, dat een gevallen god (Maia) is. Dat is geen mens.KaiseRRuby schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:43:
We zijn seizoenen lang bang voor de ondode mensen, voor het gevaar daarvan maar uiteindelijk blijkt dat gevaar te overwinnen door een meisje. Waar we bang voor moeten zijn is voor onszelf. En ja, dat is ook LoTR uiteindelijk.
Steam ID = Ackerfiets
Vanaf het begin heeft ze nogal een 'cruel streak' .. runs in the family, vermoedelijk. Denk aan de 163 great masters van Mereen die ze liet kruisigen na de overgave en het levend verbranden van iedereen die de knie niet boog na overwinningen._NooT_ schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:18:
[...]
Het doordraaien van Daenerys tijdens het gevecht zat er al heel lang aan te komen.
Is wel uitgelegd destijds, maar vrij kort. Hij was een (willekeurige) First Man die door de Children of the Forest in een While Walker werd veranderd (met dragonglass) om de CotF te beschermen tegen de First Men .. helaas keerden de WW zich tegen de CotF en de Long Night begon ... dat was eigenlijk het hele verhaal.KaiseRRuby schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:43:
Het is voor het verhaal jammer dat de achtergrond van de NK (nog) niet uitgelegd wordt maar moralistisch gezien vind ik het ook wel mooi.
[ Voor 39% gewijzigd door Goner op 15-05-2019 13:49 ]
Daar ben ik het wel volledig mee eens. Dat zou een beetje too much worden.Barnagma schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:52:
[...]
Dit is wel een interessante benadering.spoiler:Ik denk (vind) dat ze Ayra niet nog een winning kill moeten geven om het zo maar te zeggen
Kan het zich overigens niet zo ontvouwen dat Jon toch nog twijfelt, omdat hij heel veel gevoelens voor Daenerys heeft (en het zijn enige familie is aan de Targaryen kant) en daardoor geen definitieve beslissing kan nemen. Dat vervolgens Arya wel een poging gaat doen om Daenerys om te leggen, dit mislukt en Daenerys vervolgens Arya vermoordt en Jon hierdoor uiteindelijk wel de beslissing kan nemen om tot actie over te gaan en Daenerys weet te vermoorden?
Zomaar een hersenspinsel hoor, maar het zou me niks verbazen als Jon nu heel erg twijfelt aan Daenerys, maar toch nog geen definitieve beslissing kan nemen. En dat, omdat hij ook zeer zeker een Stark is en zijn liefde voor Arya heel groot is, dit de laatste druppel kan worden die de emmer gaat laten overlopen.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
En de serie heeft het ook niet goed gedaan. Want met een bedscène meer waren er tenminste nog wat tieten te zien geweest.Blord schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:44:
Het is ook een beetje de schuld van Jon dat Danny is doorgedraaid. Als Jon haar zin gaf in de slaapkamer dan was de gemoedsrust misschien verbeterd geweest. Gewoon een nachtje flikflooien en de onschuldigen in KL waren gespaard gebleven. Jon's moraal kompas heeft gewoon veel onschuldige levens gekost.
Ik bedoel eigenlijk meer dat het 'willekeurige' nooit specifiek zo is benoemd. Er zijn heel veel theorieën rondom zijn afkomst, Brandon the Builder, Brandon zelf, een Targaryen vanwege zijn haar etc. Was wel benieuwd naar meer uitleg.Goner schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:38:
[...]
Vanaf het begin heeft ze nogal een 'cruel streak' .. runs in the family, vermoedelijk. Denk aan de 163 great masters van Mereen die ze liet kruisigen na de overgave en het levend verbranden van iedereen die de knie niet boog na overwinningen.
[...]
Is wel uitgelegd destijds, maar vrij kort. Hij was een (willekeurige) First Man die door de Children of the Forest in een While Walker werd veranderd (met dragonglass) om de CotF te beschermen tegen de First Men .. helaas keerden de WW zich tegen de CotF en de Long Night begon ... dat was eigenlijk het hele verhaal.
Omdat wights geen water oversteken. Enig nadeel van je theorie is dat de NK al dik een maand dood is als het leger bij KL komt. Dat zal ze ook wel gehoord hebben.walteij schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:31:
[...]
Meer, want Yara heft duidelijk gezegd dat ze de Iron Islands zou heroveren en daar zou blijven.
Dus als ze er wel was geweest met haar vloot, was nu de helft weer aan het nitpicken over inconsistentie (want ze zou toch op de Iron islands blijven?)
Beetje?Blord schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:44:
Het is ook een beetje de schuld van Jon dat Danny is doorgedraaid. Als Jon haar zin gaf in de slaapkamer dan was de gemoedsrust misschien verbeterd geweest. Gewoon een nachtje flikflooien en de onschuldigen in KL waren gespaard gebleven. Jon's moraal kompas heeft gewoon veel onschuldige levens gekost.
Als Dany niet naar Jon had geluisterd en eerst KL had ingenomen, dan had dat heel wat leed gescheeld. Dan was er nog genoeg tijd voor de NK. Die dan ook de Muur niet kon omzeilen, want dan had ie geen draak gehad.
Volgens mij alles wat het grootste groep fans wilde zien/verwachten/hopen, is gebeurd.
En volgens mij wil de grootste groep dat Jon haar dood. Dus ik voorspel dat dat ook gebeurd.

Ik denk dat de vraag eerder is:" Hoe gaat Jon haar doden"?
Ik denk eerder dat Daenerys Jon gaat doden. Hij zal het niet kunnen, zij wel.streamnl schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:55:
Ayra gaat dany niet doden. Geloof ik niet.
Volgens mij alles wat het grootste groep fans wilde zien/verwachten/hopen, is gebeurd.
En volgens mij wil de grootste groep dat Jon haar dood. Dus ik voorspel dat dat ook gebeurd.![]()
PSN: DutchTrickle PVoutput
[ Voor 8% gewijzigd door Blord op 15-05-2019 13:57 ]
Dat is zeker een optie..Maverick schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:56:
[...]
Ik denk eerder dat Daenerys Jon gaat doden. Hij zal het niet kunnen, zij wel.
Misschien is de vraag :" Hoe gaat hij, Dany proberen te doden"? beter.
Al die kijkers die hoopten op "bittersweet" zullen dan wel pissed zijn lolBlord schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:57:
Dat zal wel de verrassing zijn. Danny kills Jon en regeert als de mad queen. Einde verhaal.
Ik zie het niet gebeuren dat Jon haar vermoord.streamnl schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:55:
En volgens mij wil de grootste groep dat Jon haar dood. Dus ik voorspel dat dat ook gebeurd.![]()
Als het toch zo ver zou moeten komen dan zie ik het alleen gebeuren dat hij als "Ruler of the North" haar veroordeeld voor haar daden en dan het motto waar zijn stiefvader naar leefde; "The man who passes the sentence should swing the sword" ook zou volgen.
Maar ook die kans lijkt mij klein.
En het hele verhaal is terug bij af, alsof er nooit iets heeft plaatsgevonden in de afgelopen 35 jaar. De Mad King (queen in dit geval) heeft zijn burn it all voor elkaar gekregen, en regereert (in de vorm van Dany) nog steeds. Zou wel treffend zijn, alles wat in de afgelopen 35 jaar gebeurd is (en dus eigenlijk de hele serie) geen enkel nut te laten hebben gehad.Blord schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:57:
Dat zal wel de verrassing zijn. Danny kills Jon en regeert als de mad queen. Einde verhaal.
Tsja, er zijn wel meer personages die er een beetje bekaaid vanaf komen ... de Three Eyed Raven bijvoorbeeld. Veel meer dan dat het een (human?) greenseer van de CotF was weet je eigenlijk niet ...
Dat zou mij te veel een open einde zijn, want indien Daenerys Jon killed, dan zal een Sansa/Arya wraak willen en is er een nieuwe oorlog.Blord schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:57:
Aangezien ze de serie willen afsluiten ga ik voor Daenerys dood, Jon heeft schuld en gaat als 'free folk' wonen ten noorden van de muur. Wie op de troon komt, geen idee, maar Sansa lijkt mij niet zo heel vreemd. Die had altijd als droom om prinses te zijn
Behalve dan dat de NK is verslagen...CrazyOne schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:03:
[...]
En het hele verhaal is terug bij af, alsof er nooit iets heeft plaatsgevonden in de afgelopen 35 jaar. De Mad King (queen in dit geval) heeft zijn burn it all voor elkaar gekregen, en regereert (in de vorm van Dany) nog steeds. Zou wel treffend zijn, alles wat in de afgelopen 35 jaar gebeurd is (en dus eigenlijk de hele serie) geen enkel nut te laten hebben gehad.
Niet als mad queen maar als die die ze zich altijd voorhield te zijn: een rechtvaardige koningin die effectief de wereld verbetererd.Blord schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:57:
Ik zie ze op sommige reddit subs al ontploffen
De night king was ten tijde van de mad king ook nog geen issue volgens mij. Sterker nog, de allereerste aflevering si de onthoofding van de eerste man die in (zeer) lange tijd een ww heeft gezien.
Maar de metafoor is dat wel.Family Guy schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:24:
[...]
Niet volledig mee eens. Bij LOTR is er echt het kwaad, Sauron, dat een gevallen god (Maia) is. Dat is geen mens.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat was het mooiste geweest ja. Een paar shots van woelig water en Euron die onder water/boven water komt, een helpende hand en/of stok. Hij klampt zich er aan vast en wordt aan dek gehesen van.... Yara's boot. Die hem grijnzend aankijkt, dan verstraks haar gezicht en steekt een zwaard in zijn buik.3raser schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:09:
[...]
Ze hadden ook Yara kunnen gebruiken voor Euron's einde. Zo van, alle boten zijn vernield door de draak, Yara komt aan varen om Euron zijn verdiende loon te geven. Dat had mij in ieder geval iets beter doen voelen. Yara doet nu niks meer in deze strijd terwijl ze daar wel alle reden voor heeft.
Dit dus.
Ik denk dit ja. Dany maakt Jon dood en Arya sluit haar groene ogen.Blord schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:57:
Sansa gaat vervolgens met Tyrion regeren over KL met Arya als Hand.
Weet alleen niet hoe die Drogon dood gaat. Mocht Jon blijven leven, dan worden dat best buddies (want ook Targaryen)
[ Voor 15% gewijzigd door FunkyTrip op 15-05-2019 14:37 ]
Dit dus.
Jon/Aegon vertrekt vervolgens op Drogon richting de Free Folk en Arya en Gendry komen op de troon. Sansa blijft in het noorden, misschien wel met Tyrion voor wie ze groot respect heeft opgebouwd...
[ Voor 45% gewijzigd door sjaool op 15-05-2019 14:50 ]
Ze zou de Iron Islands als veilige haven voor Daenerys en haar getrouwen heroveren.Señor Sjon schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:53:
[...]
Omdat wights geen water oversteken. Enig nadeel van je theorie is dat de NK al dik een maand dood is als het leger bij KL komt. Dat zal ze ook wel gehoord hebben.
De great war (tegen de Others) is dan misschien wel afgelopen, maar de last war (tegen Cersei en haar zogenaamde overmacht) moest nog gewonnen worden.
Als Yara toch naar Kingslanding was gekomen met haar vloot, zouden de iron islands vervolgens weer onbewaakt zijn, waardoor Daenerys geen veilige vluchtmogelijkheid meer heeft.
Even een referentie naar WOII (zonder een godwin). Als de Britse soldaten in Duinkerken niet de mogelijkheid hadden gehad om te vluchten naar het Britse eiland, zouden ze allemaal zijn omgekomen
Zie de iron islands even als het Britse eiland en het vaste continent westeros als Europa. Als Cersei de overhand had gekregen, zou Daenerys via de Riverlands richting de Iron Islands zijn gevlucht, waar Yara tussen Seagard en Oldstones hen op kan pikken.
Als Yara mee had gedaan in de slag om Kingslanding en er was verloren, was ook haar vloot (en dus iedere manier van veilig terugtrekken) ook verloren gegaan.
Je bent (als je vanuit de Twins met een complete leger binnen 2 dagen bij kingslanding bent) sneller bij Oldstones en Seagard dan dat je met een vloot om Dorne heen moet varen naar de Iron islands.
Die draak kan toch overal landen? Vlieg 30 kilometer weg en je bent veilig, eventueel laat je de draak wat vuur spugen en dan ben je veilig.walteij schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:39:
[...]
Ze zou de Iron Islands als veilige haven voor Daenerys en haar getrouwen heroveren.
De great war (tegen de Others) is dan misschien wel afgelopen, maar de last war (tegen Cersei en haar zogenaamde overmacht) moest nog gewonnen worden.
Als Yara toch naar Kingslanding was gekomen met haar vloot, zouden de iron islands vervolgens weer onbewaakt zijn, waardoor Daenerys geen veilige vluchtmogelijkheid meer heeft.
Even een referentie naar WOII (zonder een godwin). Als de Britse soldaten in Duinkerken niet de mogelijkheid hadden gehad om te vluchten naar het Britse eiland, zouden ze allemaal zijn omgekomen
Zie de iron islands even als het Britse eiland en het vaste continent westeros als Europa. Als Cersei de overhand had gekregen, zou Daenerys via de Riverlands richting de Iron Islands zijn gevlucht, waar Yara tussen Seagard en Oldstones hen op kan pikken.
Als Yara mee had gedaan in de slag om Kingslanding en er was verloren, was ook haar vloot (en dus iedere manier van veilig terugtrekken) ook verloren gegaan.
Je bent (als je vanuit de Twins met een complete leger binnen 2 dagen bij kingslanding bent) sneller bij Oldstones en Seagard dan dat je met een vloot om Dorne heen moet varen naar de Iron islands.
De WWII vergelijking gaat ook niet op, hier is een groge oceaan die landen voorkomt, in Westeros kan men overal westelijk van KL landen.
Ik snap je helemaalCrazyOne schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:03:
[...]
En het hele verhaal is terug bij af, alsof er nooit iets heeft plaatsgevonden in de afgelopen 35 jaar. De Mad King (queen in dit geval) heeft zijn burn it all voor elkaar gekregen, en regereert (in de vorm van Dany) nog steeds. Zou wel treffend zijn, alles wat in de afgelopen 35 jaar gebeurd is (en dus eigenlijk de hele serie) geen enkel nut te laten hebben gehad.
Zou ook een mooie einde geweest zijn. Ook wel GOT waardig.
Die draak kan geen half leger met zich mee nemen, Er konden 8 man op (en een wight). ALs je verslagen bent, wil dat niet zeggen dat je ook meteen al je troepen kwijt bent (ja, dit is eigenlijk ook meteen een verwijzing naar al die mensen die na de Battle for Winterfell niet snapten dat er echt nog wel wat Dothraki de slag overleefd hebben).Verwijderd1 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:47:
[...]
Die draak kan toch overal landen? Vlieg 30 kilometer weg en je bent veilig, eventueel laat je de draak wat vuur spugen en dan ben je veilig.
De WWII vergelijking gaat ook niet op, hier is een groge oceaan die landen voorkomt, in Westeros kan men overal westelijk van KL landen.
Dat kan tussen twee scenes wisselen in dit moordend (pun intended) tempo.Shmoozer schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:02:
[...]
Ik zie het niet gebeuren dat Jon haar vermoord.
Als het toch zo ver zou moeten komen dan zie ik het alleen gebeuren dat hij als "Ruler of the North" haar veroordeeld voor haar daden en dan het motto waar zijn stiefvader naar leefde; "The man who passes the sentence should swing the sword" ook zou volgen.
Maar ook die kans lijkt mij klein.
Ze zou de Iron Islands als veilige haven voor Daenerys en haar getrouwen heroveren.Señor Sjon schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:53:
[...]
Omdat wights geen water oversteken. Enig nadeel van je theorie is dat de NK al dik een maand dood is als het leger bij KL komt. Dat zal ze ook wel gehoord hebben.
Maar dan is nog verder weg vluchten toch geen betere oplossing? De iron islands zijn toch ver van KL (of ik zit met een verkeerde map in m'n hoofd)?walteij schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:55:
[...]
Die draak kan geen half leger met zich mee nemen, Er konden 8 man op (en een wight). ALs je verslagen bent, wil dat niet zeggen dat je ook meteen al je troepen kwijt bent (ja, dit is eigenlijk ook meteen een verwijzing naar al die mensen die na de Battle for Winterfell niet snapten dat er echt nog wel wat Dothraki de slag overleefd hebben).
In de oorlog was het VK ook geen uitvals basis voor alle Nederlandse troepen, die zaten gewoon vast hier.
Als ze KL te voet zouden vluchten dan zou de golden company er gewoon achteraan kunnen gaan. Overigens had Dany het alleen ook gewonnen, nothing beats plot armor (zie ook tegen de schepen) .
Nothing beats plot armourVerwijderd1 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:02:
[...]
Maar dan is nog verder weg vluchten toch geen betere oplossing? De iron islands zijn toch ver van KL (of ik zit met een verkeerde map in m'n hoofd)?
In de oorlog was het VK ook geen uitvals basis voor alle Nederlandse troepen, die zaten gewoon vast hier.
Als ze KL te voet zouden vluchten dan zou de golden company er gewoon achteraan kunnen gaan. Overigens had Dany het alleen ook gewonnen, nothing beats plot armor (zie ook tegen de schepen) .

Maar vertrouwen op plot armor is het stomste wat je kan doen
Neen iets van een paar duizend km, maar ja in die wereld is zo'n reis heel snel gemaakt hoor, zeker als het nodig is voor het plot :-)Verwijderd1 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:02:
[...]
Maar dan is nog verder weg vluchten toch geen betere oplossing? De iron islands zijn toch ver van KL (of ik zit met een verkeerde map in m'n hoofd)?
Veel wordt er beschreven en allerlei theorieën worden aangedragen... voor mij blijft het geweldige TV, de hoge verwachting wordt helaas niet bewaarheid maar elke aflevering blijft interessant genoeg om er van te kunnen genieten.
Nog een kleine week en we weten hoe het eindigt...hier heb ik voor mijzelf een theorie over, die ik bij mijn weten nog niet voorbij heb zien komen en hier wil droppen...
Stel dat Bran van dit alles de schuldige is, immers hij kan in het verleden kijken en zoals gebleken is met Hodor, ongewild en misschien ook gewild het verleden kan doen veranderen/wijzigen.
Hij was in training en moest noodgedwongen de plek verlaten, hij was in mijn ogen nog niet klaar.....
Ik kan het mis hebben maar volgens mij is zijn ontwikkeling als TeR niet echt belicht.
In een gesprek met Tyrion geeft hij aan voornamelijk in het verleden te leven, ik denk dat de toekomst hem niet zal interesseren, van Bran verwacht ik nog het 1 en ander, zijn rol is tot nu toe minimaal, daarbij kan ik mij niet voorstellen dat wanneer Daenerys omgebracht wordt het verhaal hiermee ten einde is... de Drokthari en de Unsullied zullen dit niet accepteren, wanneer zij wegvalt breekt de “ hel” weer los en kunnen we weer opnieuw beginnen, niet nog een veldslag neen dit eind verwacht ik niet.
Mijn verwachte einde is volgens mij het begin van seizoen 1... Bran zal in dit geval de val van de toren niet overleven of dat Bran op een ander manier aan zijn einde komt maar een eind aan zijn leven verwacht ik wel.
Ik heb zo’n idee dat Bran de spil is in dit verhaal.
Maar goed we zullen zien.....
In geen enkele film of serie is tijd een probleem, zeker als de reis niks toevoegt aan het verhaal.k995 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:28:
[...]
Neen iets van een paar duizend km, maar ja in die wereld is zo'n reis heel snel gemaakt hoor, zeker als het nodig is voor het plot :-)
Ik wil je graag geloven, ik wil ook dat Bran nog een rol speelt in het geheel.rederick schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:08:
Sinds het begin van seizoen 8, lees ik met gemengde interesse deze topic....
Veel wordt er beschreven en allerlei theorieën worden aangedragen... voor mij blijft het geweldige TV, de hoge verwachting wordt helaas niet bewaarheid maar elke aflevering blijft interessant genoeg om er van te kunnen genieten.
Nog een kleine week en we weten hoe het eindigt...hier heb ik voor mijzelf een theorie over, die ik bij mijn weten nog niet voorbij heb zien komen en hier wil droppen...
Stel dat Bran van dit alles de schuldige is, immers hij kan in het verleden kijken en zoals gebleken is met Hodor, ongewild en misschien ook gewild het verleden kan doen veranderen/wijzigen.
Hij was in training en moest noodgedwongen de plek verlaten, hij was in mijn ogen nog niet klaar.....
Ik kan het mis hebben maar volgens mij is zijn ontwikkeling als TeR niet echt belicht.
In een gesprek met Tyrion geeft hij aan voornamelijk in het verleden te leven, ik denk dat de toekomst hem niet zal interesseren, van Bran verwacht ik nog het 1 en ander, zijn rol is tot nu toe minimaal, daarbij kan ik mij niet voorstellen dat wanneer Daenerys omgebracht wordt het verhaal hiermee ten einde is... de Drokthari en de Unsullied zullen dit niet accepteren, wanneer zij wegvalt breekt de “ hel” weer los en kunnen we weer opnieuw beginnen, niet nog een veldslag neen dit eind verwacht ik niet.
Mijn verwachte einde is volgens mij het begin van seizoen 1... Bran zal in dit geval de val van de toren niet overleven of dat Bran op een ander manier aan zijn einde komt maar een eind aan zijn leven verwacht ik wel.
Ik heb zo’n idee dat Bran de spil is in dit verhaal.
Maar goed we zullen zien.....
Alleen van wat ik dit seizoen gezien heb denk ik dat het redelijk 'recht toe recht aan' gaat eindigen zoals dit seizoen verloopt. Als het anders zal blijken dan vind ik het alleen maar geweldig......
Maakt Sansa uberhaupt nog een onderdeel uit in de rest van het verhaal....
We gaan het as maandag zien....
Burp
Het is als je midden in een oorlog zit en legers magisch van de ene naar de andere kant van een continent gaan.sjaool schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:21:
[...]
In geen enkele film of serie is tijd een probleem, zeker als de reis niks toevoegt aan het verhaal.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Daarna wil John de troon niet en geeft het over aan SansaShmoozer schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:02:
[...] hij als "Ruler of the North"
[ Voor 43% gewijzigd door CurlyMo op 15-05-2019 19:40 ]
Wat mij betreft een dikke +1 voor die video.
Mijn gok qua einde is overigens dat we eindigen met een shot van Sam die zijn kinderen voorleest uit een boek dat hij geschreven heeft over wat hij allemaal mee heeft gemaakt. Soort van 'x jaar later' momentje. Hoef je je ook niet druk te maken over wat er gebeurt met de Unsullied en Dorthraki nadat Dany omgelegd wordt
Dany dood, haar legers helemaal leip, grote veldslag lijkt te beginnen...
10 jaar later
"Veel doden, geen Seven Kingdoms meer, einde." *slaat boek dicht*

hmm, die video kán een goed argument zijn waarom het ongeloofwaardig overkomt dat Dany haar koelte verliest. Maarrr ik vind wel dat de argumentatie te kort schiet mbt de argumenten waarom Dany wel haar koelte verliest. Er wordt niet behandelt dat de draak en missandei vermoord zijn, of dat Jon niet meer van haar houdt. Ofwel wat D&D aangaven, dat Dany zich eenzaam voelt.SomerenV schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:34:
Ik kwam zojuist een video tegen die me wel aansprak:
[YouTube: Why Daenerys ISN'T MAD!!]
Mijn gok qua einde is overigens dat we eindigen met een shot van Sam die zijn kinderen voorleest uit een boek dat hij geschreven heeft over wat hij allemaal mee heeft gemaakt. Soort van 'x jaar later' momentje. Hoef je je ook niet druk te maken over wat er gebeurt met de Unsullied en Dorthraki nadat Dany omgelegd wordt![]()
10 jaar later
Die punten adresseren zou mijn inziens de argumentatie sterker maken. Want op zich heb ik er niets op tegen dat Dany gek wordt. Kan, papa was ook niet helemaal lekker. Dus die arc is op zich plausibel en heeft wat achtergrond. Wat de video wel goed aangeeft is dat heel veel, als niet vrijwel alles, in Dany's arc vertelt dat ze veel om onschuldigen geeft. Dat heeft tot gevolg dat er ook veel moet gebeuren om dat teniet te doen. En daarin schiet de serie momenteel tekort.
Ik vraag me zo af he. Of GoT de geschiedenisboeken in gaat als flop. Zeg maar fantastisch begonnen, teleurstellend geeindigd. Boeken nooit afgemaakt.. en al met al een beetje treurige bedoeling
In de video halen ze wel aan dat ze min of meer als hoer in werd gezet door d'r broer, maar die bleef ze ook lange tijd vergeven. Ze heeft dus wel vaker momenten gehad die redelijk rockbottom waren.analogworm schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:54:
[...]
hmm, die video kán een goed argument zijn waarom het ongeloofwaardig overkomt dat Dany haar koelte verliest. Maarrr ik vind wel dat de argumentatie te kort schiet mbt de argumenten waarom Dany wel haar koelte verliest. Er wordt niet behandelt dat de draak en missandei vermoord zijn, of dat Jon niet meer van haar houdt. Ofwel wat D&D aangaven, dat Dany zich eenzaam voelt.
Het hele 'de vader was maf dus zij ook'-argument is echt té slapDie punten adresseren zou mijn inziens de argumentatie sterker maken. Want op zich heb ik er niets op tegen dat Dany gek wordt. Kan, papa was ook niet helemaal lekker. Dus die arc is op zich plausibel en heeft wat achtergrond. Wat de video wel goed aangeeft is dat heel veel, als niet vrijwel alles, in Dany's arc vertelt dat ze veel om onschuldigen geeft. Dat heeft tot gevolg dat er ook veel moet gebeuren om dat teniet te doen. En daarin schiet de serie momenteel tekort.
Maar goed, daarom snap ik dus ook niet dat ze besluit om alles en iedereen plat te branden. De hele serie heeft ze puur en alleen mensen gedood die het in haar ogen verdiende. Mensen die niet haar normen en waarden hadden. Soms maakte ze een statement om wat angst in te boezemen, maar het was altijd met als doel het beschermen van onschuldigen. Bij mij gaat het er simpelweg niet in dat ze nu 180 graden draait, de persoon die ze dood wil hebben laat leven maar wel honderden onschuldigen met de grond gelijk maakt. Dat past gewoon niet in haar plaatje.
[/quote]Ik vraag me zo af he. Of GoT de geschiedenisboeken in gaat als flop. Zeg maar fantastisch begonnen, teleurstellend geeindigd. Boeken nooit afgemaakt.. en al met al een beetje treurige bedoeling
[/quote]
GoT zal niet de geschiedenisboeken in gaan als flop denk ik. De serie is overall nog steeds van hoge kwaliteit met een ongeëvenaarde cast en goed en diepgaand verhaal. Het einde van de serie zal ook zijn zoals GRRM het voor ogen heeft. Het is alleen het laatste stukje weg naar dat einde toe wat vol zit met gaten en rare kronkels. Ik denk dus eerder dat het een soort Dexter-nasmaak gaat krijgen. Begon sterk, werd later wat zwakker en het einde was kut.
bij Targaryens is dat vaak wel het geval.SomerenV schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:06:
Het hele 'de vader was maf dus zij ook'-argument is echt té slapSnap ook niet dat anderen dat blijven gebruiken. Ja, je hebt de kans dat je kinderen maf worden als jij het ook bent, maar het is geen gegeven.
komt ook terug in de serie als Olenna Tyrell zegt "every time a targaryen is born the gods flip a coin"
Volgens mij is daar in de boeken nog aan toegevoegd "And the world holds its breath."
Dus zo slap is dat argument niet.
LOL hetzelfde verhaal altijd van mensen die gewoon de laatste 2-3 seizoenen negeren en zeggen "ja maar in seizoen 1 was ze zo lief"SomerenV schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:34:
Ik kwam zojuist een video tegen die me wel aansprak:
[YouTube: Why Daenerys ISN'T MAD!!]
Mijn gok qua einde is overigens dat we eindigen met een shot van Sam die zijn kinderen voorleest uit een boek dat hij geschreven heeft over wat hij allemaal mee heeft gemaakt. Soort van 'x jaar later' momentje. Hoef je je ook niet druk te maken over wat er gebeurt met de Unsullied en Dorthraki nadat Dany omgelegd wordt![]()
10 jaar later
Ik kan heel goed begrijpen dat Dany haar beheersing verliest, dat past binnen haar character. Wat ik alleen niet logisch vind is dat ze dit afreageert op de hele stad, dat is een vreemde keuze. De Red Keep is waar haar vijanden zitten, waar ze wordt tegen gewerkt. Die had ze met de grond gelijk kunnen maken zonder de rest van de stad te vernietigen.analogworm schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:54:
[...]
hmm, die video kán een goed argument zijn waarom het ongeloofwaardig overkomt dat Dany haar koelte verliest. Maarrr ik vind wel dat de argumentatie te kort schiet mbt de argumenten waarom Dany wel haar koelte verliest. Er wordt niet behandelt dat de draak en missandei vermoord zijn, of dat Jon niet meer van haar houdt. Ofwel wat D&D aangaven, dat Dany zich eenzaam voelt.
De stad zelf vernietigen heeft geen doel en ze mist volledig de motivatie om dat te doen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Euh heb je het hele inteelt verhaal dan gemist?SomerenV schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:06:
Het hele 'de vader was maf dus zij ook'-argument is echt té slapSnap ook niet dat anderen dat blijven gebruiken. Ja, je hebt de kans dat je kinderen maf worden als jij het ook bent, maar het is geen gegeven.
Je beseft toch dat die situatie toen heel anders is dan nu? Je beseft toch dat personages vooruit gaan en veranderen? GOT is geschreven alsof het echte leven is, niet een avenger filmWat ik veel sterker vind is inderdaad hoe vaak ze heeft aangegeven om de onschuldigen te geven. Nu is ze bereid om een paar onschuldigen 'op te offeren' voor the bigger picture, maar that's it. Is ook best een mooi ethisch dilemma. Ben je bereid bij wijze van 3 onschuldige mensen te doden om het leven van 300 onschuldige mensen te redden?
Omdat een paar internet trollen hun fantasietkes niet zien uitkomen?ik vraag me zo af he. Of GoT de geschiedenisboeken in gaat als flop. Zeg maar fantastisch begonnen, teleurstellend geeindigd. Boeken nooit afgemaakt.. en al met al een beetje treurige bedoeling
Vorige aflevering had meer kijkers dan ooit (18+ miljoen). Blijkbaar vinden de kijkers er toch niks mis mee.
Nee hoor als je de reeks aandachtig volgt en wat nadenkt zie je dat het meeste klopt gewoon.GoT zal niet de geschiedenisboeken in gaan als flop denk ik. De serie is overall nog steeds van hoge kwaliteit met een ongeëvenaarde cast en goed en diepgaand verhaal. Het einde van de serie zal ook zijn zoals GRRM het voor ogen heeft. Het is alleen het laatste stukje weg naar dat einde toe wat vol zit met gaten en rare kronkels. Ik denk dus eerder dat het een soort Dexter-nasmaak gaat krijgen. Begon sterk, werd later wat zwakker en het einde was kut.
Zoals ik hierboven al zei, voor mij is dat om haar kroon vast te leggen. Ze wil vrede en een einde aan de oorlog. Nu er een concurent opgedoken is wil ze duidelijk maken wie de macht heeft en wat er gebeurt met elkeen die durft te denken haar tegen te werken.Tsurany schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:17:
[...]
Ik kan heel goed begrijpen dat Dany haar beheersing verliest, dat past binnen haar character. Wat ik alleen niet logisch vind is dat ze dit afreageert op de hele stad, dat is een vreemde keuze. De Red Keep is waar haar vijanden zitten, waar ze wordt tegen gewerkt. Die had ze met de grond gelijk kunnen maken zonder de rest van de stad te vernietigen.
De stad zelf vernietigen heeft geen doel en ze mist volledig de motivatie om dat te doen.
[ Voor 17% gewijzigd door k995 op 15-05-2019 21:22 ]
Ik denk dat in de laatste aflevering ze haar beweegredenen toelicht en duidelijk wordt waarom ze dit heeft gedaan en wat ze er mee wil bereiken.Tsurany schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:17:
[...]
Ik kan heel goed begrijpen dat Dany haar beheersing verliest, dat past binnen haar character. Wat ik alleen niet logisch vind is dat ze dit afreageert op de hele stad, dat is een vreemde keuze. De Red Keep is waar haar vijanden zitten, waar ze wordt tegen gewerkt. Die had ze met de grond gelijk kunnen maken zonder de rest van de stad te vernietigen.
Ze voelt zich helemaal niet geliefd in Westeros. Schijnbaar dacht ze dat toen ze vanuit Essos de oversteek maakte iedereen reikhalzend naar haar zou uitkijken en toch oh zo blij zou zijn dat de "verlosser" er eindelijk was.
Ze is er achtergekomen dat praktisch niemand er een fuck om geeft. Schijnbaar is Cercei nog niet zo slecht voor het normale volk en is er verder ook geen oorlog. Daarnaast is de manier waarop Cercei aan de macht is gekomen iets dat het overgrote merendeel van de mensen niet weet en niet eens interesseert.
Ik ga ervan uit dat Dany toen ze had "gewonnen" de balans op heeft gemaakt in haar hoofd en besloten heeft maar met een schone lei te beginnen en meteen een duidelijk voorbeeld te stellen dat ze tot extremen gaat en de bevolking niet spaart wanneer deze door een heerser als veredeld levend schild gebruikt worden.
Je zag zowel in seizoen 7 als in seizoen 8 dat Dany het er maar moeilijk mee heeft haar te accepteren en dat het niet uit spontane liefde is. Dit gevoel had ze heel sterk in het noorden en zal in King's Landing niet minder geworden zijn. Ook zal meespelen dat heel dat King's Landing er wel voor heeft gezorgd dat haar familie ten val is gekomen.
Voor mij is het dus absoluut geen idiote plotwending dat dit het resultaat is. Eigenlijk zag ik ergens wel aankomen als ik kritisch terugkijk...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
En die omslag zou geloofwaardig zijn als er hiervoor ook al incidenten waren en je inderdaad een transitie ziet. Maar wanneer dit beperkt blijft tot het enkel vermoorden van je daadwerkelijke vijanden (en het sparen van de soldaten) vind ik dit een enorme ommezwaai die niet verklaard kan worden door hetgeen we in de vorige seizoenen gezien hebben.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja oké, daar zit dan wel weer wat in.Jbk23 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:15:
[...]
bij Targaryens is dat vaak wel het geval.
komt ook terug in de serie als Olenna Tyrell zegt "every time a targaryen is born the gods flip a coin"
Volgens mij is daar in de boeken nog aan toegevoegd "And the world holds its breath."
Dus zo slap is dat argument niet.
Dat hoor je me niet zeggenk995 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:15:
[...]
LOL hetzelfde verhaal altijd van mensen die gewoon de laatste 2-3 seizoenen negeren en zeggen "ja maar in seizoen 1 was ze zo lief"
Seizoen 1 - Dany geeft Drogon de opdracht Viserys zijn gouden kroon te geven nadat hij dreigt haar kind uit haar buik te snijden.
Seizoen 2 - Ze laat haar draakjes de persoon vermoorden die haar draakjes had opgesloten in The House of the Undying.
Seizoen 3 - Ze laat Drogon een slavemaster vermoorden en besluit de stad Astapor te plunderen met haar nieuwe leger Unsullied met als doel het doden van de slavemasters en het bevrijden van de slaven. Een tweede stad wordt zonder bloedvergiet ingenomen.
Seizoen 4 - In Mereen start ze een revolutie met behulp van de slaven en omdat er 163 kinderen waren gekruisigd op de weg naar Mereen besluit ze 163 slavemasters te kruisigen. Ze wil Slavers Bay slopen (en daar zouden sowieso wat onschuldige doden vallen) om meer leed te voorkomen, maar dit doet ze uiteindelijk niet.
Seizoen 5 - Ze vermoord dankzij Drogon en de Unsullied the Sons of the Harpy die haar wilde vermoorden.
Seizoen 6 - Ze vermoord een hoop Khals nadat ze haar bedreigen met verkrachting omdat ze wat van hun regels heeft geschonden. Later brandt ze een hoop schepen plat die van slavemasters zijn omdat ze Mereen belegeren.
Seizoen 7 - Met Drogon brandt ze een Lannister convooi plat en executeert ze vader en zoon Tarly omdat ze haar niet accepteren als koningin.
Dus nee, in seizoen 1 was ze niet 'zo lief'. Ze heeft door de seizoenen heen alleen wat meer firepower gekregen waardoor haar acties ook meteen een stuk intenser worden. Echter is álles wat ze tot nu toe gedaan heeft (redelijk) rechtvaardig geweest. De schuldigen doden en de onschuldigen bevrijden van de ellende. Er is gewoon geen enkele reden om opeens te besluiten onschuldigen massaal af te slachten. Als de enige reden is dat ze 'mad' is omdat haar vader dat ook was dan is dat gewoon enorm zwak.
Overigens nogmaals: de mensen die kritiek hebben zijn geen trollen en dat we kritiek hebben wil niet direct zeggen dat we alles kut vinden. Ik geniet nog steeds voldoende van GoT maar dit seizoen zijn er simpelweg meer momenten waar je je vraagtekens bij kunt zetten. Mensen willen ook gewoon het einde zien trouwens. Je gaat niet 7 seizoenen lang een serie volgen, vervolgens 2 jaar wachten en dan maar niet meer kijken omdat het niet helemaal gaat zoals je gehoopt had
Helemaal mee eens. Er is nog geen enkel moment geweest waaruit zou blijken dat ze tot dit soort extremen zou gaan. Ja, ze werd steeds meer teleurgesteld. Eerst moet je je eigen oorlog uitstellen voor een andere om daarmee een draak én een aanzienlijk deel van je leger te verliezen. Vervolgens blijkt dat de mensen in Westeros je niet mogen én dat je geliefde eigenlijk je neefje is die niks ziet in een incestueuze relatie. En als kers op te taart wordt een goede vriendin vermoord, een tweede draak sterft en een adviseur heeft je verraden. Ik kan me héél goed voorstellen dat je dan jezelf verliest, maar er is geen enkel moment geweest waaruit blijkt dat ze zich zó erg zou verliezen. "Alles is nu kut, niemand mag me, dus laat ik m'n principes en idealen overboord gooien en gewoon iedereen vermoorden".Tsurany schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:30:
@MazeWing ze merkt dat ze niet geliefd is dus vermoord ze maar een paar honderdduizend mensen? De enige manier waarop die overgang verklaard kan worden is als ze inderdaad volledig gestoord blijkt te zijn aangezien ieder weldenkend mens beseft dat dit contraproductief zal werken.
En die omslag zou geloofwaardig zijn als er hiervoor ook al incidenten waren en je inderdaad een transitie ziet. Maar wanneer dit beperkt blijft tot het enkel vermoorden van je daadwerkelijke vijanden (en het sparen van de soldaten) vind ik dit een enorme ommezwaai die niet verklaard kan worden door hetgeen we in de vorige seizoenen gezien hebben.
Grey Worm maakte een soortgelijke ontwikkeling door. Mensen keken hem met een scheef oog aan in Winterfell en zijn vriendin wordt voor zijn ogen onthoofd. Niet heel gek dat hij uiteindelijk flipt en besluit Lannister-soldaten aan te vallen terwijl die zich al overgegeven hebben. Het is en blijft de vijand en hij wil bloed zien. Normaal zou hij ook 'nobeler' handelen, maar hij besluit niet opeens om ook maar burgers te gaan doden (zoals sommigen van hun manschappen dat wel doen).
[ Voor 25% gewijzigd door SomerenV op 15-05-2019 21:43 ]
https://www.change.org/p/...-8-with-competent-writers
[ Voor 20% gewijzigd door doobieters op 15-05-2019 21:41 ]
Bijna al het eerste doel gehaalddoobieters schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:41:
Petitie om seizoen 8 over te doen haha:
Kansloze missie, maar toont wel echt de onvrede over dit seizoen van een hele grote groep fans.
Opzich vind ik de eerste 4 afleveringen prima. De 5e was wel echt zwaar ondermaats. De Mass Effect serie heeft ook na veel aandringen een ander einde gekregen dus zeg nooit nooit.Edwin__ schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:57:
[...]
Bijna al het eerste doel gehaald![]()
Kansloze missie, maar toont wel echt de onvrede over dit seizoen van een hele grote groep fans.
- Waarom werd Samwell ooit niet gedood door een WW die hem als ik me vaag herinner direct aankeek?
- Die boten van Euron (ok, daar werd al wel over geklaagd volgens mij) die sneller werden gebouwd dan de nieuwe VW Golf.
-
- The battle of the Bastards blijft toch wel het meest aansprekende voorbeeld voor mij. Het is de meest bejubelde aflevering van GoT volgens mij. Maar jeetje...een spaghetti western zou het niet slechter doen qua script hoor. Maar nu heb je ineens wel meer kritiek. En dan ook kritiek op alles ineens.
Ja..Het er is minder diepgang, maar het moet ook eindigen. Nogmaals, ik ben niet de meest kritische maar ook zeker geen fanboy, maar ik snap toch heel veel zaken wel hoor qua plot en keuzes. He
Het is naar mijn mening niet zoveel slechter dan wordt beweerd her en der, maar de verwachtingen zijn gewoon te hoog geweest en er moet aan 176 verschillende eindes voldaan worden. Tja...dan ga je er de medestanders van de andere 175 al snel teleurstellen.
In deze korte tijd kan je er volgens mij niet meer van maken.
Als jij zegt dat er geen een reden is dan heb je gewoonweg niet goed opgelet, heb er hier al genoeg gegeven.SomerenV schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:33:
[...]
Ja oké, daar zit dan wel weer wat in.
[...]
Dat hoor je me niet zeggen![]()
Seizoen 1 - ....
Met Drogon brandt ze een Lannister convooi plat en executeert ze vader en zoon Tarly omdat ze haar niet accepteren als koningin.
Dus nee, in seizoen 1 was ze niet 'zo lief'. Ze heeft door de seizoenen heen alleen wat meer firepower gekregen waardoor haar acties ook meteen een stuk intenser worden. Echter is álles wat ze tot nu toe gedaan heeft (redelijk) rechtvaardig geweest. De schuldigen doden en de onschuldigen bevrijden van de ellende. Er is gewoon geen enkele reden om opeens te besluiten onschuldigen massaal af te slachten. Als de enige reden is dat ze 'mad' is omdat haar vader dat ook was dan is dat gewoon enorm zwak.
Overigens nogmaals: de mensen die kritiek hebben zijn geen trollen en dat we kritiek hebben wil niet direct zeggen dat we alles kut vinden. Ik geniet nog steeds voldoende van GoT maar dit seizoen zijn er simpelweg meer momenten waar je je vraagtekens bij kunt zetten. Mensen willen ook gewoon het einde zien trouwens. Je gaat niet 7 seizoenen lang een serie volgen, vervolgens 2 jaar wachten en dan maar niet meer kijken omdat het niet helemaal gaat zoals je gehoopt had
En trollen is iemand die steeds maar hetzelfde zegt zonder ooit enige nuance of discussie en ja je begint tch echt wel die kant uit te gaan hoor, kan toch niet de bedoeling zijn? Ok je ziet het niet wat imho redelijk duidelijk is, kan gebeuren. Maar dan maar blijven erop terugkomen met dan een post dan een fimplje en wie weet straks een meme en een verwijzing naar een site waarom?
LOL hoe zielig kunnen sommige zijn.doobieters schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:41:
Petitie om seizoen 8 over te doen haha:
Ik zie ook veel de roep om alles opnieuw te doen als cartoon.
[ Voor 8% gewijzigd door k995 op 15-05-2019 22:17 ]
Was die mislukte veldslag het meest bejubeld?readytoflow schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:07:
- The battle of the Bastards blijft toch wel het meest aansprekende voorbeeld voor mij. Het is de meest bejubelde aflevering van GoT volgens mij. Maar jeetje...een spaghetti western zou het niet slechter doen qua script hoor. Maar nu heb je ineens wel meer kritiek. En dan ook kritiek op alles ineens.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier haal je jezelf wel gruwelijk mee onderuit. Ik kan élke mening die ik geef fatsoenlijk onderbouwen. En jij vindt alles redelijk duidelijk in jouw beleving, maar ik kan met argumentatie aangeven waarom ik het daar niet mee eens ben en dan krijg je vanzelf discussie.k995 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:15:
[...]
Als jij zegt dat er geen een reden is dan heb je gewoonweg niet goed opgelet, heb er hier al genoeg gegeven.
En trollen is iemand die steeds maar hetzelfde zegt zonder ooit enige nuance of discussie en ja je begint tch echt wel die kant uit te gaan hoor, kan toch niet de bedoeling zijn? Ok je ziet het niet wat imho redelijk duidelijk is, kan gebeuren. Maar dan maar blijven erop terugkomen met dan een post dan een fimplje en wie weet straks een meme en een verwijzing naar een site waarom?
Hier nog een meme for shits and giggles:

Hier trouwens de definitie van trollen, aangezien jouw definitie niet klopt: "Trolling is trying to get a rise out of someone. Forcing them to respond to you, either through wise-crackery, posting incorrect information, asking blatantly stupid questions, or other foolishness. However, trolling statements are never true or are ever meant to be construed as such. Nearly all trolled statements are meant to be funny to some people, so it does have some social/entertainment value."
Uiteraard. Een berg van lijken doet het hartje sneller kloppenGonadan schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:25:
[...]
Was die mislukte veldslag het meest bejubeld?
@readytoflow Ja, GoT heeft wel meer momenten die flink bekritiseerd zijn (ook Battle of the Bastards overigens) en discussie is er ook altijd wel geweest. Vooral het teleporteren is altijd een flink doorn in het oog geweest. Verschil is alleen dat die mindere momenten eerst meer verspreid waren en nu meer op een hoop lijken te liggen. Maar zoals ik eerder in dit topic ook al zei is seizoen 8 een van de meest geanticipeerde seizoenen van een tv serie ooit. Je moet dan wel van héle goede huize komen wil je fans grotendeels tevreden stellen. Hoe meer anticipatie, hoe kritischer je kijkers zullen zijn. In het verleden bleef er overigens veel over om over te speculeren en nu krijg je de antwoorden op je bord (of niet, in sommige gevallen). Als die antwoorden niet goed zijn, of niet goed gegeven worden dan krijg je boze fans als resultaat.
Kleine toevoeging: ik zat even terug te kijken maar tussen alle absurd hoge scores voor de afleveringen zit er ook eentje met een score die vergelijkbaar is met wat de laatste 2 afleveringen van seizoen 8 hebben gekregen. Herinneren we ons nog de aflevering met de Sand Snakes nog? (Seizoen 5, aflevering 6) Dat blijft toch wel het low point
[ Voor 30% gewijzigd door SomerenV op 15-05-2019 22:41 ]
Zoals ik al zei in vorige posts: haar acties sluiten aan met hoe ze zich daarvoor gedroeg.SomerenV schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:26:
[...]
Hier haal je jezelf wel gruwelijk mee onderuit. Ik kan élke mening die ik geef fatsoenlijk onderbouwen. En jij vindt alles redelijk duidelijk in jouw beleving, maar ik kan met argumentatie aangeven waarom ik het daar niet mee eens ben en dan krijg je vanzelf discussie.
Ze heeft atijd al een geweldadige karakter trek gehad die dankzij haar adviseurs getemperd werd. Die adviseurs zijn er nu niet meer. De stabiliteit die ze had met vrienden/geliefde is weg. Zelfs haar "kinderen" zijn er buiten 1 niet meer.
Tel daarbij dat haar lot in gevaar komt door een concurent in haar familie een familie die bekend staat om verraad en rebellie tegen elkaar. Ze is al 1 raadgever kwijt juist om die reden. Haar ultieme poging om deze zaken goed te maken mislukt, haar eis om dit geheim te houden omdat ze vreest voor de gevolgen word gewoonweg genegeert alsof het niks is .
In die mindset en met die redenen is het heel aannemelijk dat iemand heel ver gaat om hun lot om "het wiel" te breken en vrede en rechtvaardigheid voor mensen te brengen. Beter nu de harde les voor diegene die tegen haar zijn dan nog een lange burgeroorlog met nog meer doden.
Sure, maarre dat een 180 draai er bij jou niet in gaat wil niet zeggen dat het niet kan. Voor de helderheid, ik vind de ommezwaai ook niet geloofwaardig overkomen. Maar op zich, mits goed verteld, vind ik het niet eens zo'n gekke verhaallijn om uit te werken.SomerenV schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:06:
[...]
In de video halen ze wel aan dat ze min of meer als hoer in werd gezet door d'r broer, maar die bleef ze ook lange tijd vergeven. Ze heeft dus wel vaker momenten gehad die redelijk rockbottom waren.
[...]
Het hele 'de vader was maf dus zij ook'-argument is echt té slapSnap ook niet dat anderen dat blijven gebruiken. Ja, je hebt de kans dat je kinderen maf worden als jij het ook bent, maar het is geen gegeven. Wat ik veel sterker vind is inderdaad hoe vaak ze heeft aangegeven om de onschuldigen te geven. Nu is ze bereid om een paar onschuldigen 'op te offeren' voor the bigger picture, maar that's it. Is ook best een mooi ethisch dilemma. Ben je bereid bij wijze van 3 onschuldige mensen te doden om het leven van 300 onschuldige mensen te redden?
Maar goed, daarom snap ik dus ook niet dat ze besluit om alles en iedereen plat te branden. De hele serie heeft ze puur en alleen mensen gedood die het in haar ogen verdiende. Mensen die niet haar normen en waarden hadden. Soms maakte ze een statement om wat angst in te boezemen, maar het was altijd met als doel het beschermen van onschuldigen. Bij mij gaat het er simpelweg niet in dat ze nu 180 graden draait, de persoon die ze dood wil hebben laat leven maar wel honderden onschuldigen met de grond gelijk maakt. Dat past gewoon niet in haar plaatje.
[/quote]Ik vraag me zo af he. Of GoT de geschiedenisboeken in gaat als flop. Zeg maar fantastisch begonnen, teleurstellend geeindigd. Boeken nooit afgemaakt.. en al met al een beetje treurige bedoeling
[/quote]
GoT zal niet de geschiedenisboeken in gaan als flop denk ik. De serie is overall nog steeds van hoge kwaliteit met een ongeëvenaarde cast en goed en diepgaand verhaal. Het einde van de serie zal ook zijn zoals GRRM het voor ogen heeft. Het is alleen het laatste stukje weg naar dat einde toe wat vol zit met gaten en rare kronkels. Ik denk dus eerder dat het een soort Dexter-nasmaak gaat krijgen. Begon sterk, werd later wat zwakker en het einde was kut.
Ik vind het gewoon jammer van jouw video, dat de redenen die wél worden gegeven in de serie voor Dany's state of mind niet behandeld worden. En dat maakt t een wat eenzijdige, minder goed onderbouwde video. Een beetje blindstarend op het 'verleden' misschien.
Eigenlijk ben ik het wel eens met @Tsurany.
idd, met een dexter vergelijking is wel een goeie. Jeetje, wat was dat kut op t einde zeg..En die omslag zou geloofwaardig zijn als er hiervoor ook al incidenten waren en je inderdaad een transitie ziet. Maar wanneer dit beperkt blijft tot het enkel vermoorden van je daadwerkelijke vijanden (en het sparen van de soldaten) vind ik dit een enorme ommezwaai die niet verklaard kan worden door hetgeen we in de vorige seizoenen gezien hebben.
Zo'n 180 graden draai kan natuurlijk wel, ook zonder foreshadowing, maar de opzet was nu gewoon niet lekker. Had die 2e draak bewaard voor aflevering 5 en had hem na de overgave neergeschoten met een Ballista die nog ergens verstopt stond. Dan heb je eerst wat diepen dallen (niet geliefd, draak verloren, groot deel van het leger dood, je geliefde 'kwijt'), dan een flinke piek (stad veroverd en Cercei in zicht) om vervolgens weer in een dal geflikkerd te worden omdat je een tweede draak verliest.analogworm schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:40:
[...]
Sure, maarre dat een 180 draai er bij jou niet in gaat wil niet zeggen dat het niet kan. Voor de helderheid, ik vind de ommezwaai ook niet geloofwaardig overkomen. Maar op zich, mits goed verteld, vind ik het niet eens zo'n gekke verhaallijn om uit te werken.
Ik vind het gewoon jammer van jouw video, dat de redenen die wél worden gegeven in de serie voor Dany's state of mind niet behandeld worden. En dat maakt t een wat eenzijdige, minder goed onderbouwde video. Een beetje blindstarend op het 'verleden' misschien.
Eigenlijk ben ik het wel eens met @Tsurany.
[...]
idd, met een dexter vergelijking is wel een goeie. Jeetje, wat was dat kut op t einde zeg..
Als ze dán helemaal leip wordt en uit blinde woede alles platbrand dan had ik het best willen geloven.
Een gewelddadig karakter maar wel eentje met idealen en principes. Ondanks d'r twijfelachtige manier van mensen berechten is ze wel altijd opgekomen voor de onschuldigen. Ze heeft wel eens onschuldigen op willen offeren om nóg meer onschuldigen te redden van iets, maar daar werd ze dan inderdaad van af gepraat door haar adviseurs.k995 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:40:
[...]
Zoals ik al zei in vorige posts: haar acties sluiten aan met hoe ze zich daarvoor gedroeg.
Ze heeft atijd al een geweldadige karakter trek gehad die dankzij haar adviseurs getemperd werd. Die adviseurs zijn er nu niet meer. De stabiliteit die ze had met vrienden/geliefde is weg. Zelfs haar "kinderen" zijn er buiten 1 niet meer.
Tel daarbij dat haar lot in gevaar komt door een concurent in haar familie een familie die bekend staat om verraad en rebellie tegen elkaar. Ze is al 1 raadgever kwijt juist om die reden. Haar ultieme poging om deze zaken goed te maken mislukt, haar eis om dit geheim te houden omdat ze vreest voor de gevolgen word gewoonweg genegeert alsof het niks is .
In die mindset en met die redenen is het heel aannemelijk dat iemand heel ver gaat om hun lot om "het wiel" te breken en vrede en rechtvaardigheid voor mensen te brengen. Beter nu de harde les voor diegene die tegen haar zijn dan nog een lange burgeroorlog met nog meer doden.
Al met al snap ik ook wel dat ze gek wordt, maar het doden van honderden of zelfs duizenden burger, dient geen enkel doel. Ja, mensen zullen je vrezen, maar nog veel meer mensen zullen er alles aan doen om je onder de grond te stoppen. Zoals @Tsurany ook zegt, had dan de Red Keep aangevallen (en onderweg wat soldaten verbranden). Daar zitten de mensen die tegen je zijn en daar kun je laten zien waar je toe in staat bent. Als ze dat met een hoop machtsvertoon stukje bij beetje tot de grond had gebrand was haar punt ook meer dan duidelijk geweest. Ook dan waren er een hoop burgers gedood, maar het doel heiligt de middelen. Dan zou het ook meer bij haar personage passen. Een 'paar' onschuldigen opofferen én je vijanden om je doel te bereiken. Met een halve stad platbranden en gedurende dat bombardement je grootste vijand sparen bereik je dat doel niet. Je bereikt alleen dat je nóg meer gehaat wordt.
Betreft het punt die je aanhaalt met Samwell in seizoen 2; op dit moment in het verhaal bestaat er nog geen 'Night King', maar alleen 'The Others'. Er is geen duidelijk bewijs waarom dit gebeurde, maar ik denk dat het hiermee te maken heeft;readytoflow schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:07:
Wat ik niet goed begrijp...maar ik ben niet zo'n heel kritische kijker hoor, dat weet ik wel van mezelf, is dt er continu pootholes zijn in GoT, maar het was GoT dus goed.
- Waarom werd Samwell ooit niet gedood door een WW die hem als ik me vaag herinner direct aankeek?
- Die boten van Euron (ok, daar werd al wel over geklaagd volgens mij) die sneller werden gebouwd dan de nieuwe VW Golf.
-
Ja..Het er is minder diepgang, maar het moet ook eindigen. Nogmaals, ik ben niet de meest kritische maar ook zeker geen fanboy, maar ik snap toch heel veel zaken wel hoor qua plot en keuzes. He
Het is naar mijn mening niet zoveel slechter dan wordt beweerd her en der, maar de verwachtingen zijn gewoon te hoog geweest en er moet aan 176 verschillende eindes voldaan worden. Tja...dan ga je er de medestanders van de andere 175 al snel teleurstellen.
In deze korte tijd kan je er volgens mij niet meer van maken.
The Others laten in de intro scene van de serie ook iemand ontsnappen naar het zuiden van de muur. Dit lijkt mij dat ze dat doen zodat de mensheid leert dat ze nog bestaan. In de lore gaan er zelfs geruchten dat ze in het verleden een deal hebben gesloten met de mens, om zo tot een wapenstilstand te komen. Ook het hele plot met Craster lijkt te bevestigen dat dit mogelijk is. Craster overleeft daar namelijk door offers te brengen aan de White Walkers.
Ze zijn tot op het moment dat de Night King is geïntroduceerd in de serie gewoon niet 1-dimensioneel evil, maar maken dus bewuste keuzes in wie ze uit de weg ruimen of niet.
Aan de andere kant kan dit simpelweg ook gewoon een plot-device zijn geweest, maar in ieder geval 1 waarbij hij door een bewuste keuze van iemand overleeft, en niet een scenario waarin hij bijna dood was.
Alleen die scène in de gevangenis, de rest heb ik verdrongen.SomerenV schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:26:
Herinneren we ons nog de aflevering met de Sand Snakes nog? (Seizoen 5, aflevering 6) Dat blijft toch wel het low point
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic