Rulen de Starks straks alsnog, wie had dat gedacht na seizoen 1
En jij draagt vervolgens ook gelijk mee aan dat sfeertje. Je hoeft geen briljante scenarioschrijver te zien om te zien dat ze zorgvuldig opgezette verhaallijnen opeens uit het niets vergeten. Het vorige seizoen leek al opeens veel te snel te gaan, maar nu is de turbo nog aangezet ook en slaan ze zoveel dingen over en vergeten ze zoveel dingen uit vorige seizoenen dat het gewoon heel erg opvalt.FirePuma142 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:16:
[...]
Nou ongeveer... Er is een 95% overlap. Het topic wordt er onleesbaar van.
Ik verwonder me er vooral over dat er op Tweakers blijkbaar een paar honderd briljant scenarioschrijvers, regisseurs en producenten rondlopen. Er lijkt een vooringenomenheid te zijn bij het beoordelen van de aflevering: Dumb&Dumber (wat net zo slecht is als M$) zullen het wel weer verpest hebben. Notitieblok in de aanslag en noteer elk vermeende misstap.
Geloof me, als je met dezelfde pet op naar S1 gaat kijken is dat ook geen sinecure. Er lijkt wel vergeten te zijn dat we naar entertainment kijken met zijn allen, niet naar een studie worldbuilding volgens zelf verzonnen regels die en passant verheven worden tot hersenspinsel van RR zelf.
Vervelend sfeertje in dit topic tot gevolg.
Ik snap ook wel dat je het vervelend vind dat een serie waar je van kan genieten opeens zo bekritiseerd wordt, maar zo voelt het ook voor mensen die jaren lang met plezier hebben gekeken naar een serie die opeens in sneltreinvaart richting de afgrond gaat.
GoT is een van de meest succesvolle series aller tijden met een kwaliteit die seizoen na seizoen ongeëvenaard was. Seizoen 8 werd langer aan gewerkt dan aan welk seizoen dan ook uit de serie en de hype was enorm. Een einde moet uiteindelijk inderdaad komen, maar de manier waarop is gewoon GoT onwaardig. Afraffelen, ontwikkelingen buiten spel zetten en waarschijnlijk héél veel vragen onbeantwoord laten (met name qua Bran en de NK).siren schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:27:[/b]
Ze moeten toch een einde eraan breien. Van hbo kan ik me het einde van the wire herinneren, deadwood of the sopranos was echt een waardeloos einde. Ze proberen in 6 afleveringen zoveel mogelijk sluitend te krijgen.
[ Voor 71% gewijzigd door SomerenV op 13-05-2019 23:30 ]
yup, Dany heeft green eyes en ook overtuigend gesolliciteerd om op Arya's loonlijstje te komen.OMX2000 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:48:
Arya heeft Dany op haar kill list ben ik van overtuigd.
En over Dany, tja, ik denk dat het er steeds wel in zat. Dat begon al bij Qarth (grote mond tegen de bestuurders, later die koopman), daarna in Meereen (die slavers kruisigen zonder reden). En daarna is ze eigenlijk alleen maar gekker gaan doen in Westeros. Eigenlijk zijn de Targareyans veel relaxter in Essos... En had king Robert toch gelijk over de Targareyans (hoewel we dan wel de long night hadden gehad...)
Maar goed, ik snap het eigenlijk ook weer wel. Dany heeft net (mede) door de opdracht van Cersei haar BFF's (M/F) verloren en ook is ze gepiepeld door degene die haar in het zadel hielp. En eigenlijk laat ook Tyrion haar in de steek. En van dat alles geeft ze Cersei de schuld. En Cersei zat in de Red Keep.
Er wordt hier veel gesproken over gebrek aan plotontwikkeling. Maar dat kan ik echt niet volgen. Een paar voorbeelden:
- Dany ging van wit/niet gekleed maagd(je) via allerlei kleurtjes naar steeds meer grijs en zwart (kleding. En dat gold ook voor haar karakter en vergevingsgezindheid... Dat is dus prima plotontwikkeling die ook best goed is geacteerd. Je kunt de woede echt in de ogen aflezen. Alle scenes om haar heen werden ook steeds donkerder (letterlijk en figuurlijk). Ik had alleen niet verwacht dat ze zo lang door zou gaan met branden.
- Jon ontwikkelde zich van bastard tot soldaat tot commander. En is dat nog steeds: het karakter van een Stark (eervol, plichtsbesef, oprecht etc.). Maar wel meer volwassen. En tegelijkertijd ook wat naïever. Maar goed. Eigenlijk heel consistent.
- Tyrion gedijt het beste in een omgeving waarin hij intellectueel tegenwicht krijgt (in het eerste seizoen zegt hij zoiets over boeken: to sharpen the mind). En dat krijgt hij steeds minder. Daardoor is zijn advisering minder goed dan in de eerdere seizoenen. En dat is eigenlijk al zo sinds hij terug is in Westeros Ook dit is dus goed uitgedachte plotontwikkeling die hier prima tot uiting komt.
- Cersei: heeft een enorm pantser om haar heen, want mocht niets anders uiten. Laat hier zien dat kinderen toch het enige is dat ze kan liefhebben (zelfs de ongeborene). Eigenlijk heel bang en laat daarom dit gedrag zien. Wat mij betreft wel het best geacteerde personage. Emmies voor Lena Headey! (maar dat heb ik in dit topic al eerder gezegd).
- Arya: ja, die maakt hier even een ontwikkeling door... van bad ass killer naar iemand met mededogen. Maar toch zie je dat dit in lijn is met haar karakter (ook weer een Stark: eerlijk, oprecht etc.): ze wil alleen mensen vermoorden die anderen iets hebben misdaan. Killen om het killen heeft ze nooit gedaan (vgl. die dienstmeid bij de Freys die geen wijn mocht). In deze episode had ze wel wat plotarmour (okay, geef ik toe), maar haar gezichtspunt was wel erg van belang om het grotere verhaal (vernietiging van KL) echt goed te kunnen doorgronden.
- Jaime: even afgezien van de plotarmour met Euron, die laat hier zijn karakter weer zien: wispelturig en maar met een ding bezig: Cersei... Ik denk dat hij oprecht probeerde de bel te luiden (en dat ook echt gedaan heeft), maar dat hij toch meer voor Cersei ging. En dat is de hele serie zo geweest: als hij aan Cersei denkt, moet alles wijken.
- Euron: laat maar, die heb ik nooit wat gevonden.
- Hound: laat toch wel mooi wat van zichzelf zien bij Arya. Die scene met de mountain: laat maar, dat had de diepgang van een gebakschotel. Maar vermakelijk was het wel.
Wat viel verder op:
- Die golden cloaks die toch niet zo bad ass waren.
- Grey Worm die een andere naam aanneemt: in ep. 3.05 (na Astapor) krijgen de Unsullied de opdracht om een eigen gekozen naam aan te nemen. Grey Joy zegt dat hij die naam aanneemt, omdat hij die naam had toen hij uit slavernij kwam. En in deze episode heeft hij een andere naam aangenomen: op de dag dat Dany de mad queen werd.
- Varys: goed geacteerd en consistent tot het einde toe. Beetje korte scene om het acteerwerk briljant te noemen, maar het was wel goed.
En volgende week?
- Arya: killt Dany en verdwijnt daarna
- Dany: gekillede door Arya
- Jon: staat erbij, kijkt er naar. Vangt Dany op in armen (o.i.d.)
- Sansa: Lady of Winterfell (zien we niet meer)
- Yara: Lady of Iron Islands (zien we nier meer)
- Bran: zit nog steeds in zijn rolstoel onder de boom
En de 7 kingdoms? Tja, ik had het er over met een collega: Dany wilde "break the wheel" van de house op de troon. En ik denk dat dat gaat lukken: er komt geen verenigd Westeros meer. Er zijn zeven koninkrijken en die leven los van elkaar. Niet meer een die alle andere zes probeert te onderwerpen, maar die naast elkaar staan en elkaar in evenwicht houden. Dat is waarschijnlijk niet een situatie die eeuwen lang stand houdt trouwens, maar goed, dat is pas ver na de serie
De night's watch is niet meer nodig, want er is niemand meer boven de wall: geen children of the forest, geen white walkers, (vrijwel) geen free folk...
Al met al een aflevering die best wel episch was in veel opzichten en ook best wat diepere lagen had. Nu nog maar een te gaan... En dan weer jaaaaaren wachten op een spin off
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Dat vind ik helemaal niet vervelend, ieder zijn ding en ieder zijn mening. Wat ik wel vervelend vind is een continue stroom van telkens dezelfde mening geparafraseerd. Been there, done that, zes miljoen t-shirts.Terranova schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:21:
[...]
Ik snap ook wel dat je het vervelend vind dat een serie waar je van kan genieten opeens zo bekritiseerd wordt, maar zo voelt het ook voor mensen die jaren lang met plezier hebben gekeken naar een serie die opeens in sneltreinvaart richting de afgrond gaat.
Het is net of je een keertje een filmpje over graszoden kijkt op YouTube, ineens zijn er drie miljoen experts die dezelfde fucking graszoden op dezelfde manier in nagenoeg dezelfde fucking tuin leggen. Daar krijgt een mens verdraaid snel genoeg van.
[ Voor 17% gewijzigd door FirePuma142 op 13-05-2019 23:31 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Je hoeft niets te lezen hier. Maar vervolgens doe je precies hetzelfde als je vervelend vind. Herhalen van dezelfde mening die al meerdere keren geuit is in dit topic.FirePuma142 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:26:
[...]
Dat vind ik helemaal niet vervelend, ieder zijn ding en ieder zijn mening. Wat ik wel vervelend vind is een continue stroom van telkens dezelfde mening geparafraseerd. Been there, done that, zes miljoen t-shirts.
Er zijn hier zat mensen die het geweldig vinden en zat mensen die het niets vinden, maar gezien het aantal posts en het aantal fans gaat deze discussie nog wel meerdere keren plaats vinden. Niet iedereen gaat 20 pagina's teruglezen om te kijken of er niet al ergens iets dubbel staat.
Ja ze moeten er een einde aan breien, maar ze showrunners wilde zelf maar 6 episodes terwijl HBO ze er 10 wilde laten maken of zelfs nog een seizoen erachteraan. Maar ze hebben gekozen voor 6 episodes om vervolgens het hele verhaal maar af te gaan raffelen.siren schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:27:
Ze moeten toch een einde eraan breien. Van hbo kan ik me het einde van the wire herinneren, deadwood of the sopranos was echt een waardeloos einde. Ze proberen in 6 afleveringen zoveel mogelijk sluitend te krijgen.
Ik snap dat ze klaar wilde zijn omdat ze nu voor miljoenen een nieuwe Star Wars trilogie mogen maken. Maar het zorgt er wel voor dat dit het slechtste seizoen tot nu toe is. Gelukkig is Star Wars al een beetje verpest, dus veel slechter kunnen ze dat ook niet maken
[ Voor 35% gewijzigd door Terranova op 13-05-2019 23:32 ]
Ja epische aflevering, tikje vlak nadat het begin nog ietsjes GoT zoals eerdere seizoenen was, zonde. Draak die alles in de as legt, rennen om alles heen al la de film 2012 is gewoon vlak entertainment. Gevecht had korter gemogen en dan iets meer intro naar volgende week en de troon (wie er ook op mag gaan zitten).
En dat paard in de laatste scène is echt goedkoop. Als dat een verwijzing is naar het eeuwenoude portret van de ridder op het witte paard die de draak slacht is het nog erger in mijn ogen
Het zou een verademing zijn.Terranova schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:29:
[...]
Niet iedereen gaat 20 pagina's teruglezen om te kijken of er niet al ergens iets dubbel staat.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Idd en het ergste : het meeste van de kritiek slaagt nergens op en is copy pasta van elders en steeds weer herhaald . Is er kritiek te geven? Tuurlijk de boeken en serie zitten vol onlogische zaken, en "plot armor" en "deux ex machina" en ... maakt de show er niet minder leuk op. Geen idee waarom mensne die de eerste seizoenen negeerde en nu zo reageren.FirePuma142 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:16:
[...]
Nou ongeveer... Er is een 95% overlap. Het topic wordt er onleesbaar van.
Ik verwonder me er vooral over dat er op Tweakers blijkbaar een paar honderd briljant scenarioschrijvers, regisseurs en producenten rondlopen. Er lijkt een vooringenomenheid te zijn bij het beoordelen van de aflevering: Dumb&Dumber (wat net zo slecht is als M$) zullen het wel weer verpest hebben. Notitieblok in de aanslag en noteer elk vermeende misstap.
Geloof me, als je met dezelfde pet op naar S1 gaat kijken is dat ook geen sinecure. Er lijkt wel vergeten te zijn dat we naar entertainment kijken met zijn allen, niet naar een studie worldbuilding volgens zelf verzonnen regels die en passant verheven worden tot hersenspinsel van RR zelf.
Vervelend sfeertje in dit topic tot gevolg.
Echt niet waar hoor, de serie volgt de opgebouwde plot en plotlijnen van de karakter erin.SomerenV schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:22:
[...]
GoT is een van de meest succesvolle series aller tijden met een kwaliteit die seizoen na seizoen ongeëvenaard was. Seizoen 8 werd langer aan gewerkt dan aan welk seizoen dan ook uit de serie en de hype was enorm. Een einde moet uiteindelijk inderdaad komen, maar de manier waarop is gewoon GoT onwaardig. Afraffelen, ontwikkelingen buiten spel zetten en waarschijnlijk héél veel vragen onbeantwoord laten (met name qua Bran en de NK).
EN alleen al die scene waar arya vlucht in de stad is prachtig gemaakt .
Ik denbk dat veel mensne gewoon hun eigen plot/gedachten/hopen voor de serie niet waar zien geraken en dan maar op alles en iedereen schieten.
Verwijderd
Je zou ook kunnen accepteren dat de eerdere seizoenen gewoon beter waren en de latere niet zo goed meer. Het is geen wedstrijd verpissen, getuige de vele reacties zou er wel eens een kern van waarheid in kunnen zitten?k995 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:34:
[...]
Idd en het ergste : het meeste van de kritiek slaagt nergens op en is copy pasta van elders en steeds weer herhaald . Is er kritiek te geven? Tuurlijk de boeken en serie zitten vol onlogische zaken, en "plot armor" en "deux ex machina" en ... maakt de show er niet minder leuk op. Geen idee waarom mensne die de eerste seizoenen negeerde en nu zo reageren.
Al ga je niet in detail in op alles, genieten van afgelopen afleveringen zoals de eerdere seizoenen doe ik niet. Dat is geen hobby van me ofzo, liefste ging ik helemaal los, maar het pakt niet. Dat mag niet gezegd worden? Neen dank u.
Ik zie echt niet waarom, ik ken net zo goed al de kritiek die nu gegeven word "plot armor" "deux ex machina" "onrealistische zaken" daaruit pikken, omdat die gewoonweg ook in de boeken zitten.Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:40:
[...]
Je zou ook kunnen accepteren dat de eerdere seizoenen gewoon beter waren en de latere niet zo goed meer.
Het enige wat toen beter was dat dialoog beter gedaan was omdat ze in veel gevallen terug kunnen vallen op wat GRRM geschreven had, nu is dat er niet meer waardoor er meer de nadruk op actie kwam. En dat hebben ze goed gedaan, de "battle of the bastards" was maar onnozel maar winterfell en deze zaten gewoon goed in elkaar.
Ach mensne zijn schapen en herhalen wat andere zeggen is altijd zo.Het is geen wedstrijd verpissen, getuige de vele reacties zou er wel eens een kern van waarheid in kunnen zitten?
Tuurlijk echter niet post na post na post na post steeds hetzelfde, precies een obsessie bij sommige.Al ga je niet in detail in op alles, genieten van afgelopen afleveringen zoals de eerdere seizoenen doe ik niet. Dat is geen hobby van me ofzo, liefste ging ik helemaal los, maar het pakt niet. Dat mag niet gezegd worden? Neen dank u.
Hij ging echt full Deadpool...Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:01:
Wat trouwens wel de verrassing van de eeuw was......breken met zombie regel numero uno! Doorboor de hersenen en de zombie is dood. Niet bij de mountain!
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat gevoel deel ik, zo veel keuzes die onbegrijpelijk zijn. Wat heeft Bran nog voor een toegevoegde waarde? Cercei's dood was ook zo anti-climax en had dan liever gezien dat Dany haar uit de toren "schoot" Überhaupt de laatste aflevering moet een soort van feelgood episode worden dan?Donstil schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:40:
Maar man man wat een aflevering hè.
De tering.
Alsof je zeven seizoenen SimCity speelt en dan net voor je afsluit er nog even met de tornado overheen gaat 😆
Brienne die er achterkomt dat ze zwanger is van Jamie zie ik nog wel aankomen, nee deze serie had beter open kunnen eindigen waardoor je nog zelf kon fantaseren, het verhaal is nu echt done.
Te lang series doormelken pakt vaak niet goed uit, te lang populaire acteurs in de serie willen houden omdat ze zo geliefd zijn op social media is echt not done. Denk aan John Snow die ook geen toegevoegde waarde heeft gehad aan dit allen. Het voelde laatste seizoenen aan als onderweg naar morgen in westeros, altijd drama maar ondertussen veranderde er niks.
Jammer!
Arya was dan ook niet het probleem deze aflevering, afgezien van hoe makkelijk ze Cercei laat varen. Het zijn echter ook de personages die je deze aflevering niet zag. Denk aan Sansa en Brienne, maar vooral Bran. Maar ook Varys die van heel sneaky alles bekokstoven opeens gaat naar vol in het open met Jon praten over zijn plan en vervolgens in 2 of 3 scenes afgeschreven is. Jaime die overduidelijk veranderd was maar opeens weer 180 graden draait en zijn oude zelf is. Dany die na een leven lang knokken naar de Iron Throne toch maar besluit om alles plat te branden uit emotie.k995 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:37:
[...]
Echt niet waar hoor, de serie volgt de opgebouwde plot en plotlijnen van de karakter erin.
EN alleen al die scene waar arya vlucht in de stad is prachtig gemaakt .
Oh dat zal ongetwijfeld ook wel gebeuren, maar met veel dingen uit eerdere seizoenen wordt nu nauwelijks wat gedaan en de dingen die wél gedaan worden voelen leeg een betekenisloos aan.Ik denbk dat veel mensne gewoon hun eigen plot/gedachten/hopen voor de serie niet waar zien geraken en dan maar op alles en iedereen schieten.
Ik heb genoten van aflevering 5 omdat het overall een goede aflevering was, maar er zitten teveel dingen in die flink tekort schieten waardoor het geen écht goede aflevering is in mijn ogen. Dat is dan ook meteen een goede samenvatting van seizoen 8 tot nu toe. De potentie om geweldig te zijn is er, maar door bepaalde momenten wordt dat teniet gedaan.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik denk eigenlijk dat er nog een erg cheesy epiloog komt zoals het 40 minuten durende einde van LotR. Hier een afscheid, daar een afscheid, hartelijk lachen. Baby links, baby rechts en Brienne die haar blonde schat Jaimeson knuffelt.Minaaj schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:46:
Brienne die er achterkomt dat ze zwanger is van Jamie zie ik nog wel aankomen, nee deze serie had beter open kunnen eindigen waardoor je nog zelf kon fantaseren, het verhaal is nu echt done.
Het zou na alle actie wel een soort closure geven. Te merken aan de reactie op episode 2 werd er al veel afgesnotterd door Amerikaanse kijkers, zo'n epiloog is dan perfect om de boeken toe te doen.
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Tegenwoordig zijn films ook absurd lang, er was een tijd dat je in 90 minuten een prima film had.Kez schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:04:
Overigens werden er ons afleveringen van filmlengte beloofd, maar 1 uur en 15 minuten is wel een erg korte film...
https://www.buzzfeed.com/...n/ninety-minutes-or-fewer
Naah. Jon of Arya steekt Dany neer in de throneroom dus die kan daar lekker creperen in de stad van as. Vervolgens gaan ze naar Winterfell. Arya besluit om na alle ellende weer gewoon een normaal persoon te worden en gaat met Gendry mee. Jon denkt 'fuck it' en vertrekt naar beyond the wall om zich bij de Free Folk te voegen. Het zuiden mag uitzoeken hoe ze zich weer herpakken. Sansa denkt 'yes, eindelijk is die blonde trut dood' en die blijft lekker Lady of the North. Podrick besluit om een soort real life Tinder te gaan spelen in Westeros en daarbuiten. Brienne denkt ook 'fuck it' en gaat mee met Jon zodat ze kan zijn bij de enige man die écht om haar geeftalgalid schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:00:
[...]
Ik denk eigenlijk dat er nog een erg cheesy epiloog komt zoals het 40 minuten durende einde van LotR. Hier een afscheid, daar een afscheid, hartelijk lachen. Baby links, baby rechts en Brienne die haar blonde schat knuffelt.
Het zou na alle actie wel een soort closure geven. Te merken aan de reactie op episode 2 werd er al veel afgesnotterd door Amerikaanse kijkers, zo'n epiloog is dan perfect om de boeken toe te doen.
Nee maar zonder gekheid, ik hoop dat Bran een fatsoenlijk einde krijgt en dat wij als kijker er achter gaan komen waar zijn reis nou uiteindelijk heen moest gaan en wat zijn doel nou uiteindelijk is/was. Hopelijk ook nog wat backstory over de NK zodat hij meer is dan een inhoudsloze moordmachine, maar daar gok ik niet op. Ik denk dat Dany het loodje gaat leggen, strijd tussen Unsullied en Northern Men, en daarna een '2 jaar later' momentje ofzo. Even zien hoe verkloot alles is in Westeros, Jon die vertrokken is naar de Free Folk en dan einde.
SomerenV schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:12:
[...]
Naah. Jon of Arya steekt Dany neer in de throneroom dus die kan daar lekker creperen in de stad van as. Vervolgens gaan ze naar Winterfell. Arya besluit om na alle ellende weer gewoon een normaal persoon te worden en gaat met Gendry mee. Jon denkt 'fuck it' en vertrekt naar beyond the wall om zich bij de Free Folk te voegen. Het zuiden mag uitzoeken hoe ze zich weer herpakken. Sansa denkt 'yes, eindelijk is die blonde trut dood' en die blijft lekker Lady of the North.
Waarom? Is puur speculatie gebaseerd op wat we tot nu toe gezien hebben. Als er 2 personen alle reden hebben om Dany om te leggen zijn het Jon en Arya wel lijkt me. De rest is gewoon voor shits & giggles

Hoe makkelijk? Ze zit middenin een stad die geplunderd word in een op in storten staande gebouw en dan zelfs dan moet de hound haar nog overtuigen om niet zelfmoord te plegen.SomerenV schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:46:
[...]
Arya was dan ook niet het probleem deze aflevering, afgezien van hoe makkelijk ze Cercei laat varen.
En? Bran zijn arc is afgelopen, sansa en brienne zitten in het noorden. Wat wil je zien een scene waarin ze babbelen ?Waarom moet elke personage in elke episode zitten?Het zijn echter ook de personages die je deze aflevering niet zag. Denk aan Sansa en Brienne, maar vooral Bran.
Omdat hij een betere koning zoekt, hij is duidelijk bang dat er een nieuwe aerys ii is en ziet weinig andere mogelijkheid dan Jon. Zoals hij zelf zegt: large gamble large rewards. Hij zit gewoon vast en zonder tijd.Maar ook Varys die van heel sneaky alles bekokstoven opeens gaat naar vol in het open met Jon praten over zijn plan en vervolgens in 2 of 3 scenes afgeschreven is.
Hij probeerde waarschijnlijk zelf nog daenerys te vergiftigen. Wat hij doet is perfect logisch en ja zijn gok werkte niet en bekocht dat met zijn leven. Heel Asoiaf draait rond keuzes en hoe die alles beinvloeden perfecte illustratie hier.
Neen hij heeft altijd die twijfels gehad en ging altijd uiteindelijk terug naar cersei, nu ook. Past perfect binnen zijn karakter.Jaime die overduidelijk veranderd was maar opeens weer 180 graden draait en zijn oude zelf is.
Neen ze zegt het "let it be fear" dit is een demonstratie zodat het "rad" van geweld gedaan is. Na dit zal niemand durven in opstand komen. En ja ongetwijfeld speelt wraak op diegene die zowat iedereen en alles van haar hebben afgenomen een rol, perfect menselijk . Weeral past gewoonweg in haar ontwikkeling.Dany die na een leven lang knokken naar de Iron Throne toch maar besluit om alles plat te branden uit emotie.
Zoals ik al zei: als je dat wil doe je dat met elk seizoen en elk mogelijk keuze.Ik heb genoten van aflevering 5 omdat het overall een goede aflevering was, maar er zitten teveel dingen in die flink tekort schieten waardoor het geen écht goede aflevering is in mijn ogen. Dat is dan ook meteen een goede samenvatting van seizoen 8 tot nu toe. De potentie om geweldig te zijn is er, maar door bepaalde momenten wordt dat teniet gedaan.
Neem arya: als ze meegaat met de hound en overleefd : "ach ja plotarmor iedereen"
Als ze meegaat en niet overleeft "ja maar al de zaken van de profetie en waarom loopt ze haar eigen dood tegemoed zo raar in een paar scenes is ze weg d&d konden niet meer verzinnen voor haar zeker"
Als ze niet meegaat : "ze breekt met haar hele personage"
Vroeger lette je daar niet op nu wel blijkbaar dat is toch echt het grootste verschil hier.
Ah okay, het leek even alsof je voorkennis had.SomerenV schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:18:
[...]
Waarom? Is puur speculatie gebaseerd op wat we tot nu toe gezien hebben. Als er 2 personen alle reden hebben om Dany om te leggen zijn het Jon en Arya wel lijkt me. De rest is gewoon voor shits & giggles
algalid schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:19:
@Verwijderd1 Dat is denk ik pure speculatie met een knipoogMaar het klinkt idd erg plausibel, wel een beetje daytime drama niveau waar iedereen boos wegstompt
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd1 op 14-05-2019 00:20 ]
Op zich maakt het mij allemaal nie meer uit. Ik vind het verhaal voor mij niet bevredigend, maar dat verwachte ik ook. De troon is dus weggevaagd en hopelijk niet relevant meer.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Denk dat je voorspelling er niet ver naast zit. Thormund legde de nadruk er bij hun afscheid wel erg op dat Jon in het echte Noorden thuishoort. Denk overigens ook dat Westeros niet langer één koning zal hebben, maar de zeven koninkrijken autonoom verder gaan.SomerenV schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:12:
[...]
Naah. Jon of Arya steekt Dany neer in de throneroom dus die kan daar lekker creperen in de stad van as. Vervolgens gaan ze naar Winterfell. Arya besluit om na alle ellende weer gewoon een normaal persoon te worden en gaat met Gendry mee. Jon denkt 'fuck it' en vertrekt naar beyond the wall om zich bij de Free Folk te voegen. Het zuiden mag uitzoeken hoe ze zich weer herpakken. Sansa denkt 'yes, eindelijk is die blonde trut dood' en die blijft lekker Lady of the North. Podrick besluit om een soort real life Tinder te gaan spelen in Westeros en daarbuiten. Brienne denkt ook 'fuck it' en gaat mee met Jon zodat ze kan zijn bij de enige man die écht om haar geeftBran is nog steeds emo en blijft cryptische shit babbelen
Nee maar zonder gekheid, ik hoop dat Bran een fatsoenlijk einde krijgt en dat wij als kijker er achter gaan komen waar zijn reis nou uiteindelijk heen moest gaan en wat zijn doel nou uiteindelijk is/was. Hopelijk ook nog wat backstory over de NK zodat hij meer is dan een inhoudsloze moordmachine, maar daar gok ik niet op. Ik denk dat Dany het loodje gaat leggen, strijd tussen Unsullied en Northern Men, en daarna een '2 jaar later' momentje ofzo. Even zien hoe verkloot alles is in Westeros, Jon die vertrokken is naar de Free Folk en dan einde.
Niet als het slechtst een gok is
Of heeft SomerenV wat Spaanse televisie gekeken?
Er was al ergens gezegd dat spin-offs allemaal prologen zijn. Ik denk dus niet dat ze nu al iets plannen voor later. Mocht er nog een proloog spin-off komen dan is die nog niet gepland dus zullen ze daar nu ook geen hint voor geven (want dan zitten ze daaraan vast).OMX2000 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:19:
Ik ben bang dat de laatste aflevering eindigt met een gaatje voor een spin off of een onbeantwoorde vraag. Beetje zoals het einde van Inception. Draak sterft, Dany sterft. Feestje bij de Starks en de andere koningrijken, en dan in het laatste shot zien we weer een paar draken eieren. Fade to black.
Moet je nagaan in the middle of the rage of battle, de woede die haar overspoelt over al het onrecht dat haar is aangedaan. Daar staat ze bijna voor een troon, die haar toekwam, en die haar alles heeft afgenomen. Op een effing draak, die vuur kan spuwen....SomerenV schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:46:
[...]
Dany die na een leven lang knokken naar de Iron Throne toch maar besluit om alles plat te branden uit emotie.
Wat een zelfbeheersing je moet hebben om op dat moment niet eventjes, eventjes een heel klein vuurspuugje te doen. Gewoon even een beetje stoom afblazen.
<insert liedje van 'Frozen'> "Let it goooo..."sugarlevi01 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:23:
[...]
Moet je nagaan in the middle of the rage of battle, de woede die haar overspoelt over al het onrecht dat haar is aangedaan. Daar staat ze bijna voor een troon, die haar toekwam, en die haar alles heeft afgenomen. Op een effing draak, die vuur kan spuwen....
Wat een zelfbeheersing je moet hebben om op dat moment niet eventjes, eventjes een heel klein vuurspuugje te doen. Gewoon even een beetje stoom afblazen.
Hahah dat zeg ik toch helemaal niet? Het is alleen onzin dat het uit het niet komt. Ik had ook liever een seizoen of 2 erbij gehad maar dat is helaas niet zo. Maae om het af te schuiven op maagkrampen van de Queen is wel wat overdreven niet?Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:58:
[...]
Inderdaad, geweldig plot. Die eerste draak was echt de schuld van die kinderen in kings landing, rotzakken. Net zoals die tweede, haar hofdame en de mensen die moeite hebben haar te vertrouwen. Allemaal de schuld van het gepeupel en de Rabobank. Hullie moeten branden.
In eerdere seizoenen waren de meerdere lagen gewoon beter uitgewerkt. Arya kan best mee gaan én overleven zonder dat mensen gaan zeuren over plotarmor. Als iets plotarmor ademt dan is het wel hoe ze miraculeus haar tocht door KL overleefd ondanks meerdere momenten die behoorlijk dodelijk kunnen zijn.k995 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:18:
[...]
Hoe makkelijk? Ze zit middenin een stad die geplunderd word in een op in storten staande gebouw en dan zelfs dan moet de hound haar nog overtuigen om niet zelfmoord te plegen.
Zoals ik al zei: als je dat wil doe je dat met elk seizoen en elk mogelijk keuze.
Neem arya: als ze meegaat met de hound en overleefd : "ach ja plotarmor iedereen"
Als ze meegaat en niet overleeft "ja maar al de zaken van de profetie en waarom loopt ze haar eigen dood tegemoed zo raar in een paar scenes is ze weg d&d konden niet meer verzinnen voor haar zeker"
Als ze niet meegaat : "ze breekt met haar hele personage"
Vroeger lette je daar niet op nu wel blijkbaar dat is toch echt het grootste verschil hier.
Het moment tussen Sandor en Arya is mooi, maar het is niets voor Arya om opeens te luisteren, toe te geven aan angst en haar lijstje te laten varen.
Bran z'n arc afgelopen? Wat?En? Bran zijn arc is afgelopen, sansa en brienne zitten in het noorden. Wat wil je zien een scene waarin ze babbelen ?Waarom moet elke personage in elke episode zitten?
Wat hij doet snap ik allemaal wel, maar de manier waarop is gewoon niet zoals hij het normaal doet. Normaal is het sneaky en slim. Nu open en gehaast wat uiteindelijk lijdt tot zijn dood. Ik snap dat er weinig tijd meer is, maar dit was gewoon een slappe manier om hem uit het verhaal te schrijven.Omdat hij een betere koning zoekt, hij is duidelijk bang dat er een nieuwe aerys ii is en ziet weinig andere mogelijkheid dan Jon. Zoals hij zelf zegt: large gamble large rewards. Hij zit gewoon vast en zonder tijd.
Hij probeerde waarschijnlijk zelf nog daenerys te vergiftigen. Wat hij doet is perfect logisch en ja zijn gok werkte niet en bekocht dat met zijn leven. Heel Asoiaf draait rond keuzes en hoe die alles beinvloeden perfecte illustratie hier.
Sure, de twijfels zijn er altijd geweest, maar in aflevering 3 en 4 leek zijn ontwikkeling ten einde. Hart op de goede plek, het goed kunnen vinden met andere personages in Winterfell, het gezellig hebben, zijn liefde uiten naar Brienne. En dan opeens het roer omgooien, Brienne achterlaten om vervolgens Cercei in zijn armen te sluiten. Zwak.Neen hij heeft altijd die twijfels gehad en ging altijd uiteindelijk terug naar cersei, nu ook. Past perfect binnen zijn karakter.
Je gaat van 7 seizoenen opbouw en vechten van niemand naar koningin. Het bevrijden van slaven, het vechten voor de Iron Throne, het overwinnen van tegenslagen. En dan in een paar afleveringen dat alles bij het grof vuil zetten, besluiten dat je leip bent en alles slopen. Dat ze wil overwinnen door midden van angst snap ik gezien de ontwikkelingen, maar om dan maar meteen een stad met één miljoen inwoners tot de grond toe plat te branden gaat wat ver. Dit zorgt er alleen maar voor dat ze hoe dan ook vermoord gaat worden, niet dat mensen niks meer durven.Neen ze zegt het "let it be fear" dit is een demonstratie zodat het "rad" van geweld gedaan is. Na dit zal niemand durven in opstand komen. En ja ongetwijfeld speelt wraak op diegene die zowat iedereen en alles van haar hebben afgenomen een rol, perfect menselijk . Weeral past gewoonweg in haar ontwikkeling.
Naja, het is Cercei die haar alles af heeft genomen. Dode draak door Euron (in opdracht van Cercei). Missandei dood door Cercei. Verraad door Cercei (het niet sturen van troepen voor het gevecht tegen de NK). Het niet overgeven door Cercei.sugarlevi01 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:23:
[...]
Moet je nagaan in the middle of the rage of battle, de woede die haar overspoelt over al het onrecht dat haar is aangedaan. Daar staat ze bijna voor een troon, die haar toekwam, en die haar alles heeft afgenomen. Op een effing draak, die vuur kan spuwen....
Ik snap dat je dan boos bent, maar waarom dan zoveel onschuldigen vermoorden? Dat je een deel van de stad plat brandt om Cercei (en anderen) te laten zien waar je toe in staat bent snap ik volkomen. Het doel heiligt de middelen zeg maar. Daarna je manschappen de Red Keep in sturen, tegenstanders gevangen nemen en je bent er. Kun je alles doen met Cercei wat je wilt.
[ Voor 12% gewijzigd door SomerenV op 14-05-2019 00:39 ]
Klopt ook niet. Kijk deze video maar dan zie je dat hij gewoon zijn gouden hand aan heeft. Het is aan het einde van de video te zien. Mensen zijn nu echt op zoek naar dingen die niet zouden kloppen. Erg jammer.Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:19:
https://www.instagram.com...heet&igshid=1ldmqtk09ferf
Deze is wel mooi, was me niet opgevallen.
Ik vind deze aflevering geweldig. Drogon die nu goed aanvalt aangezien de verrassing er niet meer is een ze precies weten hoe alles nu is gepositioneerd.
Dat Daenyris doordraait was te verwachten, er is niemand meer die van haar houdt dus dan maar angst.
De ontkenning van Cersei daar ze verloren heeft past wel bij en leider die denkt alles onder controle te hebben. Ene heer A.H. had exact dezelfde veronderstelling voordat hij zichzelf van het leven beroofde.
Euron zijn opmerking "I killed Jaime Lannister" vond ik wil cheesy maar ik kon er wel om gniffelen. Het paste wel bij die blaaskaak.
En zo vond ik wel met dingen erg goed gedaan.
Plus Drogon mijn favoriete draak aller tijden!
"When you grow up your heart dies"
Zou wel kunnen, alleen wie? Meeste grote (en kleinere) families zijn dood.Droefsnoet schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:20:
[...]
Denk dat je voorspelling er niet ver naast zit. Thormund legde de nadruk er bij hun afscheid wel erg op dat Jon in het echte Noorden thuishoort. Denk overigens ook dat Westeros niet langer één koning zal hebben, maar de zeven koninkrijken autonoom verder gaan.
Zat er al lang aan te komen, beetje ongeloofwaardig dat westeros al zolang bij elkaar bleef zonder echte drijfveer.
Is gewoon omdat ze nu alles aan het afwerken zijn maar die "lagen" zijn er gewoon nog steeds hoor zie je in elke karakter en waarom ze iets of niet iets doen.SomerenV schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:32:
[...]
In eerdere seizoenen waren de meerdere lagen gewoon beter uitgewerkt.
NopeArya kan best mee gaan én overleven zonder dat mensen gaan zeuren over plotarmor.
Ach minder erg dan een bepaalde dwerg die plots een vechter word en op een paard iedereen te baas kan en een aanslag miraculeus overleeft.Als iets plotarmor ademt dan is het wel hoe ze miraculeus haar tocht door KL overleefd ondanks meerdere momenten die behoorlijk dodelijk kunnen zijn.
Ze geeft niet toe aan angst het is haar weg van arya->no-one terug naar arya. Niet haar leven nodeloos weggooien voor niks.Het moment tussen Sandor en Arya is mooi, maar het is niets voor Arya om opeens te luisteren, toe te geven aan angst en haar lijstje te laten varen.
Zoals?Bran z'n arc afgelopen? Wat?Als er één personage is dat nog een hoop onbeantwoorde vragen heeft dan is hij het wel.
Wat voedsel inslaan voor de rest van de winter? Roddelen over wat er mogelijk gebeurt? Sorry dan veel liever wat er nu inzat hoor.En een stukje over hoe Sansa samen met Brienne het noorden voorbereid op het 'einde' had er wat mij betreft zeker in gemogen als setup naar aflevering 6.
Dat is gewoon omdat je wil dat het slap is. Nogmaals het zit allemaal logisch in elkaar. Hij ziet de "gekte" opkomen en probeert een oplossing te zoeken: jon. Tyrion wist zijn loyaliteit al dus het was een kwestie van tijd voordat dit gebeurde. Je ziet hem alle maatregelen treffen zoals anderen verwitigen van een andere targaryan/ proberen dany uit de weg te ruimen en jon voor zijn kar te spannen. Hij doet dit al de hele serie nu draaide het echter slecht uit, iets wat doorheen zowat de hele serie op elk moment kon gebeuren.Wat hij doet snap ik allemaal wel, maar de manier waarop is gewoon niet zoals hij het normaal doet. Normaal is het sneaky en slim. Nu open en gehaast wat uiteindelijk lijdt tot zijn dood. Ik snap dat er weinig tijd meer is, maar dit was gewoon een slappe manier om hem uit het verhaal te schrijven.
Weeral dat wil je gewoon, doorheen de serie is het gewoon logischer dat hij voor cersei gaat als die in gevaar is. Hij probeerde van zichzelf iemand anders te maken, beter maar de vorige aflvering zie je hem twijfelen en beseffen dat hij dat toch niet is.Sure, de twijfels zijn er altijd geweest, maar in aflevering 3 en 4 leek zijn ontwikkeling ten einde. Hart op de goede plek, het goed kunnen vinden met andere personages in Winterfell, het gezellig hebben, zijn liefde uiten naar Brienne. En dan opeens het roer omgooien, Brienne achterlaten om vervolgens Cercei in zijn armen te sluiten. Zwak.
En doorheen die hele reis zie je dit karakter (en angst voor dit) steeds weer opduiken. Weeral dit zit toch echt logisch in elkaar, je kan zeggen "ik had een andere keuze gemaakt" ok maar niet " het slaat nergens op" dat is gewoonweg niet juist.Je gaat van 7 seizoenen opbouw en vechten van niemand naar koningin. Het bevrijden van slaven, het vechten voor de Iron Throne, het overwinnen van tegenslagen. En dan in een paar afleveringen dat alles bij het grof vuil zetten, besluiten dat je leip bent en alles slopen. Dat ze wil overwinnen door midden van angst snap ik gezien de ontwikkelingen, maar om dan maar meteen een stad met één miljoen inwoners tot de grond toe plat te branden gaat wat ver. Dit zorgt er alleen maar voor dat ze hoe dan ook vermoord gaat worden, niet dat mensen niks meer durven.
De boeken zijn niet klaar:
I will, however, say for the record — no, THE WINDS OF WINTER and A DREAM OF SPRING are not finished. DREAM is not even begun; I am not going to start writing volume seven until I finish volume six
Nee, daar deed ze een idcleve8m9 door opeens aan het eind van het level te spawnen
Dany deed deze ep dan weer een idbeholds
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
"When my dragons are grown, we will take back what was stolen from me and destroy those who wronged me! We will lay waste to armies and burn cities to the ground!"SomerenV schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:32:
Je gaat van 7 seizoenen opbouw en vechten van niemand naar koningin. Het bevrijden van slaven, het vechten voor de Iron Throne, het overwinnen van tegenslagen. En dan in een paar afleveringen dat alles bij het grof vuil zetten, besluiten dat je leip bent en alles slopen. Dat ze wil overwinnen door midden van angst snap ik gezien de ontwikkelingen, maar om dan maar meteen een stad met één miljoen inwoners tot de grond toe plat te branden gaat wat ver. Dit zorgt er alleen maar voor dat ze hoe dan ook vermoord gaat worden, niet dat mensen niks meer durven.
Seizoen 2.
En ja, slaven bevrijden, maar ook het massaal kruizigen van de masters. Daenerys heeft de hele serie door al behoorlijk geweldadige trekjes gehad.. In Essos werdt ze geliefd door de slaven die ze had bevrijd.. gevreesd door ieder ander. In Westeros zijn geen slaven om te bevrijden.. geen manieren om zo makkelijk hun liefde te winnen. En dan kent ze maar 1 andere uitweg; geweld, angst. Fire and blood.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
“The greatest teacher, failure is”
Noperalphilosophy schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:22:
Al met al lijkt iedereen toch wel een redelijk onbevredigd gevoel over te houden aan seizoen 8...
Danny word vermoord. Jon sluit zich aan bij de free folk. Sansa wordt koningin van het noorden. Tyrion baas van de Lannisters. Trouwen met Sansa? Ach waarom niet.
Arya dood. Want ergens moeten we shockeren. Bran wordt een boom. Einde. Klaar.
Verwijderd
Ach er zijn mensen die het nog prima hadden gevonden als ze Spyro de serie in hadden geschreven dus niet iedereen is ontevreden.ralphilosophy schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:22:
Al met al lijkt iedereen toch wel een redelijk onbevredigd gevoel over te houden aan seizoen 8...
Zou er niet eens zo ver vanaf kunnen zitten.... gendry op de throne en tyrion als zijn hand....Russel88 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:44:
Verwachte einde.
Danny word vermoord. Jon sluit zich aan bij de free folk. Sansa wordt koningin van het noorden. Tyrion baas van de Lannisters. Trouwen met Sansa? Ach waarom niet.
Arya dood. Want ergens moeten we shockeren. Bran wordt een boom. Einde. Klaar.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
(Dat zou ik een mooi en een gepaste einde vinden van GOT)
Je zag Dany langzaamaan gek wordt en dat het riedeltje weer van vooraf kan beginnen. Alleen zij had niet gek moeten worden maar 1 van haar klein klein klein klein kinderen. Dat zou beter kloppen qua tijd.
Nu is mijn gehoopte einde (denk ik) niet meer mogelijk.
Aan de andere kant, je krijgt nu weer de "free men" , zij kunnen weer last krijgen van andere mensen, waardoor zij weer de white walkers maken met "verloren ouden magie", etc etc.
[ Voor 8% gewijzigd door streamnl op 14-05-2019 08:00 ]
There's no such thing as bad Pizza.ralphilosophy schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:22:
Toch mooi hé, als je kritiek van mensen probeert te weerleggen/antwoorden/relativeren word je meteen weggezet als fanboy, maar andersom mag het kennelijk wel..Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:44:
[...]
Ach er zijn mensen die het nog prima hadden gevonden als ze Spyro de serie in hadden geschreven dus niet iedereen is ontevreden.
Was de acteur van The Mountain nou die Ijslandse? Herkende hem niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 14-05-2019 08:57 ]
Waar haal je dat? Wat internet trollen? IK vind het best prima. Die laatste aflevering was gewoon 1 van de beste. DIe scene waar arya vlucht alleen al zo prachtig gedaan. Heb mensen die de oorlog in kosovo/yougorlavie meegemaakt hebben zien beschrijven dat dit het dichste is dat ze ooit gezien hebben om de waanzin van oorlog te laten zien.ralphilosophy schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:22:
Nou, ik denk dat ik juist na het slopen van de ballista's linea recta naar de Red Keep was gevlogen en die in de fik had gestoken... Cersei moest branden, niet al die onschuldige mensen....038Zwolle schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:57:
Altijd leuk om de verschillende reacties te lezen hier.
Ik snap juist de reactie wel. Je reist de hele wereld af en vervolgens word je in de steek gelaten door cercei. Worden 2 van je kinderen afgeschoten en zie je een van je geliefden van een muur gegooid worden. Ik ben benieuwd hoe een ieder zou reageren als zij de mogelijkheid hadden om op een vuurspuwend monster te kunnen vliegen.
I have stability. The ability to stab.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Net als Dany dus;)Tsurany schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:30:
Weer ernstig teleurgesteld in het niveau op Tweakers. De negativiteit tegen mensen die een andere mening hebben neemt soms belachelijke vormen aan. Ze wegzetten als trollen, zeikerds, azijnpissers,... Is dat werkelijk hoe je wilt reageren in een topic? De inhoud volledig negeren en de persoon maar aanvallen?
Als je een blinde vlek hebt wil je het eigenlijke doel wel eens vergeten. Daarom vallen er in de echte wereld ook vrij vaak onschuldige slachtoffers terwijl de eigenlijke boosdoener blijft leven.SmurfLink schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:15:
[...]
Nou, ik denk dat ik juist na het slopen van de ballista's linea recta naar de Red Keep was gevlogen en die in de fik had gestoken... Cersei moest branden, niet al die onschuldige mensen....
Daenerys heeft altijd geroepen dat haar claim op de troon rechtvaardig is, omdat ze de enige erfgenaam is van de Mad King. Toen bleek dat ze dit dus niet is, had ze volgens haar eigen regels een stap opzij moeten zetten en 'lijstduwer' moeten worden van Jon. Door haar reactie en vijandig opstellen naar Jon zijn bewegingen was heel snel duidelijk dat Daenerys niets in Westeros te zoeken heeft, en dit alleen uit kan monden in wat er gebeurt is.
Ze heeft door de hele serie door enkel en alleen op basis van angst geregeerd, op basis van de angst die haar draken kunnen opwekken. Alleen sterke persoonlijkheden zoals Daario Naharis, Barristan Selmy & Jorah Mormont (vechters) hadden invloed op haar, politieke mensen zoals Tyrion & Varys hebben gewoon niet het overwicht om Daenerys te sturen.
Dit is dus ook mijn enige punt van kritiek op de schrijvers. Jon is een sterk persoonlijkheid, maar de manier waarop hij zwicht voor de reactie van Daenerys vind ik zwak. Ja, hij hoeft geen King te zijn, maar hij is Commander geweest, en nu King of the North, in dit geval had zijn karakter meer moeten doen naar Daenerys en de toekomst van Westeros.
Tyrion verraadt opeens Varys, terwijl Tyrion dat in mijn ogen nooit zou doen. Wat eerder al is gezegd. Hij heeft iemand als Varys nodig als sparringpartner en in mijn ogen had hij een nobel karakter. Anders dan LittleFinger. LittleFinger probeerde telkens op het winnende paard te wedden. Tyrion probeerde net als Varys (maar via andere wegen) het juiste voor het volk te doen. Hij zag al lang en breed aankomen dat Daenerys die persoon niet zou zijn. Tyrion heeft ook respect voor Sansa, dus als Sansa hem verteld dat hij John moet overwegen, dan zal hij dat zeker gedaan hebben, en de suggestie van Varys daartoe niet zo makkelijk naast zich neer hebben gelegd. Dus eerst wordt Varys vermoord en daarna verteld Daenerys dat ze met angst gaat winnen, dan zien we opeens Tyrion weglopen als "Oeps, foutje, Varys had toch gelijk". Daar is hij veel te slim voor. Dan probeert hij dus wel opeens de schade te beperken.
Daenerys is wel klaar met Tyrion en ziet de vangst van Jaimy als serieus dwangmiddel om Tyrion in het gareel te houden. Toch bevrijd Tyrion Jaimy maar niemand die het door heeft. De volgende dag staat hij weer prominent op het slagveld. Ook de emotionele scene waarin ze elkaar in de armen vallen vond ik ongeloofwaardig voor beide karakters.
The Hound laat opeens Cersie gaan terwijl dan wel niet direct, dan wel indirect hij ook enorme wrok naar haar voelt. Cersie was degene die zijn broer al die tijd in bescherming heeft genomen. En The Mountain was degene die trouw was aan Cersie. Als The Hound zijn broer wilde raken, dan had hij tenminste Cersie van de trap kunnen duwen als hij geen tijd wilde verliezen om zijn zwaard weer uit Cersie te moeten halen. Daarmee had hij zijn broer tenminste kunnen provoceren. Het was ook een belofte naar Arya waar hij ook enig respect voor heeft gewonnen. The Hound zou het wel afmaken ook namens haar.
Daenerys die opeens wel de vloot met één draak helemaal in as kan leggen.
Ook vond ik het raar dat Jaimy opeens binnen de (buitenste) muren van Kingslanding is en de noodzaak ziet om zijn gouden hand bloot te geven. Waar hij er later bij de poorten mee zwaait om de aandacht van de Lannister soldaten te vangen doet hij er zodra de die letterlijk langslopen niks mee. Hij had toen al een persoonlijke escorte kunnen hebben naar de Red Keep.
De suspense waarmee Euron Jaimy de kans geeft om alsnog de laatste slag te geven, net zoals de NK met Bran. Het gemak waarmee Jaimy na toch wel best gewond te zijn nog zo lang overeind blijft.
Waar kwamen opeens Dothraki en dat enorme Unsullied leger vandaan? Ik had toch het idee dat er in een eerdere aflevering werd aangegeven dat het Dothraki volk dat mee was met Daenerys allemaal dood was. Ook wordt er geen hint gegeven dat ze toch zouden meereizen met Daenerys. Met de boot zouden ze niet zomaar gegaan zijn.
Ik zie ook geen enkele reden waarom Daenerys niet direct naar de Red Keep vliegt om Cersie met de Red Keep in as te leggen. Er was geen enkele reden meer om het volk (eerst) compleet om te leggen. En als Daenerys dan zo gestoord was, dan in mijn ogen niet in die volgorde. Dan eerst de Red Keep (en alles waar het volk hun vertrouwen uit haalde) en dan het volk zelf.
Arya en The Hound kunnen wel heel makkelijk het kasteel in komen, ondanks de zichtbare kleding waar alle tegenstanders in lopen. Ook was The Hound op die momenten die enige met een kap op.
Wat betreft Arya sluit ik me bij de rest aan. Daar is al genoeg over gezegd. Net als dat het opeens zo moeilijk is om die kruisbogen te herladen terwijl het in de vorige aflevering bijna machinegeweren waren.
Ik weet niet of ik alles onthouden heb, maar dit is een aardige samenvatting van wat er gisteren op de bank al was besproken
Vond ik dan alles kut. Niet alles. Wat ik echt tof vond waren de ontwikkelingen van John in deze aflevering. De wraak van Grey Worm en het zichtbare dilemma waarin John terecht kwam. Ook het oogcontact tussen Grey Worm en John vond ik wel mooi en John die één van zijn eigen soldaten omlegt.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Game of Thrones - Star Wars
https://twitter.com/WillJGabriel/status/1128186841717362688

[ Voor 54% gewijzigd door ppbruins op 14-05-2019 09:13 ]
Allen met dit stukje ben ik het niet eens:
Dit is vorige aflevering wel degelijk gezegd, namelijk dat er nog een (klein) deel van het Dothraki leger leefde en nog een (groot) deel van het Unsullied leger. En ook dat ze mee zouden vechten.Waar kwamen opeens Dothraki en dat enorme Unsullied leger vandaan? Ik had toch het idee dat er in een eerdere aflevering werd aangegeven dat het Dothraki volk dat mee was met Daenerys allemaal dood was. Ook wordt er geen hint gegeven dat ze toch zouden meereizen met Daenerys. Met de boot zouden ze niet zomaar gegaan zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door miicker op 14-05-2019 09:03 ]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Dan heb ik dat gemistmiicker schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:03:
Dit is vorige aflevering wel degelijk gezegd, namelijk dat er nog een (klein) deel van het Dothraki leger leefde en nog een (groot) deel van het Unsullied leger. En ook dat ze mee zouden vechten.
Ik denk dat bijna iedereen het visueel spektakel mooi vindt, maar we lezen/kijken niet naar GoT voor het visuele spektakel. Veel mensen kijken vanwege de prachtige consistente wereld met diepe boeiende verhalen vol karakterontwikkelingen en onverwachte wendingen die toch aangekondigd bleken te zijn.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:06:
De meningen over aflevering 5 zijn echt verdeelddat merk ik ook om mij heen. De helft vind het goed (waaronder ik) de andere helft niet. Vond het echt een prachtige aflevering visueel, Dany die doordraaide gaf een wtf-moment en een hoop characters zijn er niet meer. Clegane bowl was prachtig. Ik ben het er mee eens dat bepaalde verhaallijnen wel erg snel de nek om worden gedraaid, maar met nog één aflevering te gaan had ik ook niet anders verwacht.
Was de acteur van The Mountain nou die Ijslandse? Herkende hem niet.
Ik had liever gehad dat ze dit seizoen de helft van het CGI budget hadden bespaard en hadden gebruikt om nog 3-4 afleveringen aan "plot" te besteden en wat minder bezig waren geweest met "wat ziet er cool uit" en meer met "wat zou GRRM geschreven hebben?". Misschien was het wel beter geweest als ze dezelfde limitaties hadden als toen ze de slag bij Whispering Wood moesten behandelen.
De laatste aflevering is denk ik plot heavy dus ik hoop dat het nog wat goed maakt, maar ik verwacht eigenlijk van niet.
Als dat zo zou zijn dan hoop ik iets met de Night King. Het kan niet zo zijn dat dit kwaad duizenden jaren bestaat en kracht verzameld om dan zo definitief te verdwijnen. De vorige keer is hij kennelijk ook niet definitief verslagen.OMX2000 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:19:
Ik ben bang dat de laatste aflevering eindigt met een gaatje voor een spin off of een onbeantwoorde vraag. Beetje zoals het einde van Inception. Draak sterft, Dany sterft. Feestje bij de Starks en de andere koningrijken, en dan in het laatste shot zien we weer een paar draken eieren. Fade to black.
Op zich maakt het mij allemaal nie meer uit. Ik vind het verhaal voor mij niet bevredigend, maar dat verwachte ik ook. De troon is dus weggevaagd en hopelijk niet relevant meer.
[ Voor 22% gewijzigd door ph4ge op 14-05-2019 09:15 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Geen enkele reden? Ze ging er vast vanuit dat Cersei vanuit de Red Keep toekeek, ik denk dat ze heel King's Landing wilde laten branden om Cersei's wereld te laten branden/instorten. Cersei was al verslagen maar Daenerys verwoest alles voor haar ogen voor ze Cersei doodt. Doorgedraaid.CurlyMo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:51:
Ik zie ook geen enkele reden waarom Daenerys niet direct naar de Red Keep vliegt om Cersie met de Red Keep in as te leggen. Er was geen enkele reden meer om het volk (eerst) compleet om te leggen.
Disclaimer: ik zou zelf geen genocide plegen.
oh jawel hoorph4ge schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:08:
[...]
Ik denk dat bijna iedereen het visueel spektakel mooi vindt, maar we lezen/kijken niet naar GoT voor het visuele spektakel.

al die 10 lagen diepe plot lijnen kan ik allemaal niet volgen bij een serie die al 8 jaar loopt. Leuk voor de mensen die de boeken 3x van voor naar achter hebben gelezen en nog een keertje andersom voor de zekerheid. Gewoon wat lekkere dikke actie en visueel spektakel vind ik prima (en gezien het succes van bijvoorbeeld al die Marvel films op het moment ben ik daar niet alleen in).
Af en toe een mooi uitgewerkte dialoog kan ik persoonlijk dan wel waarderen, maar kan me voorstellen dat velen dat zelfs niet interesseren.
Dat doel had je ook kunnen bereiken door haar eerst gevangen te nemen. Doorgedraaid of niet. De Lannisters hadden zich al overgegeven. Nu vond ik het weer een onnodige suspense zodat Cersie kon vluchten.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:18:
[...]
Geen enkele reden? Ze ging er vast vanuit dat Cersei vanuit de Red Keep toekeek, ik denk dat ze heel King's Landing wilde laten branden om Cersei's wereld te laten branden/instorten. Cersei was al verslagen maar Daenerys verwoest alles voor haar ogen voor ze Cersei doodt. Doorgedraaid.
Ik vind het toch een heel verschil. In eerdere seizoenen was wreed tegen in haar ogen slechte heersers, en goed voor het gewone volk cq de slaven. Nu gaat ze eerst op haar gemakje uitgebreid genocide plegen op het gewone volk terwijl ze de echte bad guys in principe alle gelegenheid geeft om terug te vechten en/of te vluchten. Dat past niet bij het karakter en het is onrealistisch dat ze na alles wat ze gezien heeft nu ineens volledig doordraait.icemotion schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:10:
"When my dragons are grown, we will take back what was stolen from me and destroy those who wronged me! We will lay waste to armies and burn cities to the ground!"
Seizoen 2.
En ja, slaven bevrijden, maar ook het massaal kruizigen van de masters. Daenerys heeft de hele serie door al behoorlijk geweldadige trekjes gehad.. In Essos werdt ze geliefd door de slaven die ze had bevrijd.. gevreesd door ieder ander. In Westeros zijn geen slaven om te bevrijden.. geen manieren om zo makkelijk hun liefde te winnen. En dan kent ze maar 1 andere uitweg; geweld, angst. Fire and blood.
Prima dat er mensen zijn die dat meer kunnen waarderen, maar het is gewoon een afwijking van de formule die de serie een succes maakte. Ik kan het visuele spektakel an sich ook waarderen, maar het gaat ten koste van wat GoT zo goed maakte. In seizoen 1 en 2 werden dit soort grote gevechten soms gewoon niet eens in beeld gebracht, desalniettemin is de serie een daverend succes geworden met vele fans. Die fans kwamen ondanks het gebrek aan enorm visueel spektakel, en dus voor iets dat er nu niet meer is.scrappy.doo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:19:
oh jawel hoor![]()
![]()
![]()
al die 10 lagen diepe plot lijnen kan ik allemaal niet volgen bij een serie die al 8 jaar loopt. Leuk voor de mensen die de boeken 3x van voor naar achter hebben gelezen en nog een keertje andersom voor de zekerheid. Gewoon wat lekkere dikke actie en visueel spektakel vind ik prima (en gezien het succes van bijvoorbeeld al die Marvel films op het moment ben ik daar niet alleen in).
Af en toe een mooi uitgewerkte dialoog kan ik persoonlijk dan wel waarderen, maar kan me voorstellen dat velen dat zelfs niet interesseren.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het Rode Kruis had overigens al wel vastgesteld dat zij de grootste oorlogsmisdadiger is uit de serie beschouwd vanuit de oorlogsregels van Geneveph4ge schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:25:
[...]
Ik vind het toch een heel verschil. In eerdere seizoenen was wreed tegen in haar ogen slechte heersers, en goed voor het gewone volk cq de slaven. Nu gaat ze eerst op haar gemakje uitgebreid genocide plegen op het gewone volk terwijl ze de echte bad guys in principe alle gelegenheid geeft om terug te vechten en/of te vluchten. Dat past niet bij het karakter en het is onrealistisch dat ze na alles wat ze gezien heeft nu ineens volledig doordraait.
Ligt er natuurlijk aan waar, maar als je 2x met zo'n grote dolk gestoken wordt en leeg bloedt kun je echt geen 100 meter traplopen naar boven en beneden. Alleen in Hollywood. Of er was een traplift in de Red Keep geinstalleerd, kan ook.k995 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:07:
[...]
Waarom? Dolksteken zijn normaal gezien in de buik niet direct dodelijk hoor.
Echter houd jon zich aan zijn gegeven woord . Dat komt keer op keer terug doorheen de hele serie en probeert hij te doen wat het beste is voor iedereen en niet echt een leidersrol wil. Die zorgen ervoor dat hij omdat hij zijn woord gaf en hij voor Ep 5 nog dacht dat het wel zou meevallen haar toch bleef steunen.JPM85 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:45:
Dit is dus ook mijn enige punt van kritiek op de schrijvers. Jon is een sterk persoonlijkheid, maar de manier waarop hij zwicht voor de reactie van Daenerys vind ik zwak. Ja, hij hoeft geen King te zijn, maar hij is Commander geweest, en nu King of the North, in dit geval had zijn karakter meer moeten doen naar Daenerys en de toekomst van Westeros.
Juist omdat hij dus sterk is volgt hij dit pad .
Nee hoor, vond het een prima aflevering met een twist en het seizoen valt me ook niet tegen !ralphilosophy schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:22:
Toch anders gelopen dan dat we hadden gedacht.....walteij schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:06:
[...]
Hier schiet mijn hoofd ineens op hol![]()
![]()
Hij zou zoiets best kunnen zeggen tegen Cersei als hij haar confronteert. Nog mooier zou zijn als hij er een Littlefinger quote achteraan gooit, dat hij naar Cersei toe loopt en zegt dat hij heel zijn leven maar van 1 vrouw heeft gehouden, om Cersei vervolgens vast te pakken en te zeggen "Brienne" en Cersei uit het raam te duwen.
Maar nu hebben we het over een ouderwetse fanfictie![]()

- Rhaegal had niet dood moeten gaan vorige aflevering; verlies van Missandei zou al genoeg zijn voor Dany's depressie aan het begin van deze aflevering.
- Dany valt Kings Landing aan met 2 draken; totaal overwicht en ook geen gezeur over super accurate ballista's.
- De bellen luiden; Dany houd de draken even koest op de muren, waarna volgens een overenthousiaste Lannister soldaat met een van de laatste ballista's Rhaegal oneshot.
- Dany heeft een nu een logisch moment om de final snap in haar hoofd te krijgen op dat moment. Rode waas voor haar ogen, draak dood, nu gaat alles in Kings Landing dood.
Voor mij zou dit veel bevredigender zijn...
Overigens vond ik Cleganebowl wel vet. Het hoeft ook verder helemaal geen implicaties te hebben voor het grotere verhaal of de andere karakters (zelfs voor Cersei niet). Dit was puur persoonlijk tussen de broers. Dat shot vanaf onderaan de trap met de Cleganes en op de achtergrond Drogon die een flyby doet vond ik echt schitterend gedaan.
Euh de wereld van GRRM is niet echt "consistent hoor" die hangt met haken en ogen (en teleporterende karakters and instant raven boodschappers) aan elkaar.ph4ge schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:08:
[...]
Veel mensen kijken vanwege de prachtige consistente wereld met diepe boeiende verhalen vol karakterontwikkelingen en onverwachte wendingen die toch aangekondigd bleken te zijn.
Voor mij gaat het om de boeiende karakters/verhaallijn en in de show vooral de visueele uitwerking ervan. Als ik goede verhaalijnen wil hebben lees ik wel de boeken verder (als die ooit uitkomen) dat is echt moeilijk te verwachten in een TV reeks.
Nee hoor redelijk kleine wonde die niet echt een vitaal orgaan raakte. Kan je gerust uren/dagen mee leven . Je zou verbaasd zijn wat mensen tijdelijk overleven .Jaded schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:30:
[...]
Ligt er natuurlijk aan waar, maar als je 2x met zo'n grote dolk gestoken wordt en leeg bloedt kun je echt geen 100 meter traplopen naar boven en beneden. Alleen in Hollywood. Of er was een traplift in de Red Keep geinstalleerd, kan ook.
[ Voor 27% gewijzigd door k995 op 14-05-2019 09:39 ]
Verwijderd
Andersom mag je wel weerleggen/antwoorden/relativeren? Lijkt me van wel ja. Ongeacht wat je vindt van de kwaliteit dit seizoen gebeurt dat juist bijzonder weinig.....ik zie veelal mensen die zeuren dat je niet kritisch mag zijn in plaats van discussiëren, dat vind ik fanboys. Of gezeur over dat zoveel mensen het nou eenmaal minder goed vinden (en dus schaaps volgen), dan ben je die hippe vent die lekker tegendraads het allemaal wel geweldig vindt. Ook prima hoor.Puc van S. schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:05:
[...]
There's no such thing as bad Pizza.
[...]
Toch mooi hé, als je kritiek van mensen probeert te weerleggen/antwoorden/relativeren word je meteen weggezet als fanboy, maar andersom mag het kennelijk wel..
Verwijderd
M'n schoonzus is dokter, die ergert zich kapot aan dit soort flauwekul (in alle series en films). Je kiept gewoon om met dit soort verwondingen zodra de adrenaline is uitgewerkt.k995 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:37:
[...]
Nee hoor redelijk kleine wonde die niet echt een vitaal orgaan raakte. Kan je gerust uren/dagen mee leven . Je zou verbaasd zijn wat mensen tijdelijk overleven .
Edit: mij stoort het trouwens niet, dit gebeurt overal in films en series en binnen de fantasy wereld van got gebeurt dit wel vaker. Maar kom niet vertellen dat dit realistisch is.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2019 09:47 ]
Dan vergeet je dat Daenerys tyrion "gered" heeft . Hij had leven opgegeven en zei gaf hem terug een doel en iets om in te geloven: Daenerys . Zij gaf hem de macht die hij altijd al wou, ze geloofde in hem en gaf hem een doel . Het is heel logisch dat tyrion dan haar beschermd zeker tegen iemand zoals varys die geen loyaliteit heeft buiten aan iets als "het rijk" .CurlyMo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:51:
Tyrion verraadt opeens Varys, terwijl Tyrion dat in mijn ogen nooit zou doen.
EN ja dat was een vergissing , iets wat tyrion ok al achtervolgt zijn hele leven.
Toch helemaal niet? Broers, zoals tyrion zegt was jaime eigenlijk de enige die ooit om hem wat gaf en beschermde en zijn leven redde door hem te bevrijden.Ook de emotionele scene waarin ze elkaar in de armen vallen vond ik ongeloofwaardig voor beide karakters.
Jaime heeft ook effectief doorheen de hele reeks tyrion bescherm zoveel hij kon. Dat klopte gewoon gezien de voorgeschiedenis van beide en hun verhaallijn.
Omdat hij louter oog heeft voor diegene die zijn ganse leven gedomineerd heeft: zijn broer.The Hound laat opeens Cersie gaan terwijl dan wel niet direct, dan wel indirect hij ook enorme wrok naar haar voelt.
Hij ging zijn leven geven om zijn broer te doden, al de rest (buiten arya) maakte hem echt niks uit.
Andere tactiek als ervoor.Daenerys die opeens wel de vloot met één draak helemaal in as kan leggen.
Neen komt duidelijk in de vorige naar boven dat de helft het overleefde + was niet iedereen naar winterfell gegaan .Waar kwamen opeens Dothraki en dat enorme Unsullied leger vandaan? Ik had toch het idee dat er in een eerdere aflevering werd aangegeven dat het Dothraki volk dat mee was met Daenerys allemaal dood was. Ook wordt er geen hint gegeven dat ze toch zouden meereizen met Daenerys. Met de boot zouden ze niet zomaar gegaan zijn.
Ik denk dat ze duidelijk wilde maken dat elkeen die in opstand komt niks anders wacht dan de complete vernietiging van iedereen en alles die er iets mee te maken had.Ik zie ook geen enkele reden waarom Daenerys niet direct naar de Red Keep vliegt om Cersie met de Red Keep in as te leggen. Er was geen enkele reden meer om het volk (eerst) compleet om te leggen. En als Daenerys dan zo gestoord was, dan in mijn ogen niet in die volgorde. Dan eerst de Red Keep (en alles waar het volk hun vertrouwen uit haalde) en dan het volk zelf.
Ze wou met angst regeren wel dit zal ervoor zorgen dat het heel lang zal duren voor er iemand nog maar denkt in opstand te komen.
Het zal ook een deel wraak zijn voor alles wat haar aangedaan is haar hele leven.
...
Jon heeft nog nooit woord gehouden in zijn; "ik wil niet regeren!".k995 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:34:
[...]
Echter houd jon zich aan zijn gegeven woord . Dat komt keer op keer terug doorheen de hele serie en probeert hij te doen wat het beste is voor iedereen en niet echt een leidersrol wil. Die zorgen ervoor dat hij omdat hij zijn woord gaf en hij voor Ep 5 nog dacht dat het wel zou meevallen haar toch bleef steunen.
Juist omdat hij dus sterk is volgt hij dit pad .
Hij is Commander of the black (geweest) & Kind of the North, sorry maar als je zegt dat Jon zich houdt aan zijn gegeven woord, dat klopt dus niet echt. Als hij dus het beste wil voor iedereen dan hadden de schrijvers een betere uitwerking moet maken van het gegeven dat Jon Aegon is.
Verder geniet ik genoeg van de serie, maar had hier graag een logische uitwerking willen zien. Mensen met een beetje IQ zien dat Daenerys worstelt met het feit wie Jon is, en Jon ook moeite heeft het een plaats te geven. Als ze dus een verbond hebben, dan moet er ook na de strijd tegen de NK, een goed overleg plaats vinden tussen Jon/Daenerys/Tyrion/Varys hoe nu verder.
Lijkt mij ook idd. 'Even erdoorheen bijten' kan gewoonweg niet.Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:45:
[...]
M'n schoonzus is dokter, die ergert zich kapot aan dit soort flauwekul (in alle series en films). Je kiept gewoon om met dit soort verwondingen zodra de adrenaline is uitgewerkt.
Edit: mij stoort het trouwens niet, dit gebeurt overal in films en series en binnen de fantasy wereld van got gebeurt dit wel vaker. Maar kom niet vertellen dat dit realistisch is.
Ik vond het wel vreemd waarom de overwinning zo makkelijk moest gaan. Er was totaal geen spanning, je zag aan alles dat de draak nu onoverwinnelijk was neergezet en beukte alles en iedereen binnen de 2 minuten weg... De Golden Company was gewoon binnen 1 vlaag weg. Ja later zag je nog enkele poppetjes weg rennen maar ze hadden echt 0 impact, erg vreemd.
Het luiden van de bel en het doordraaien van Dany vond ik heel raar neergezet. Juist toen de overgave klonk ging Dany berzerk
Benieuwd naar de volgende episode. Waarschijnlijk wat rustiger en hoeft het verhaal/diepgang niet meer te wijken voor het spektakel. Hopelijk komt the Onion Knight op de troon te zitten
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Dat zijn inderdaad allemaal redenen om haar te beschermen, toch vond ik het niet bij Tyrion passen om het in deze fase te doen, ook omdat de ommezwaai van zijn ongelijk zo gemakkelijk kwam. Als hij al zo twijfelde, dan had hij gewacht met het verraden van Varys om eerst zekerheid te krijgen. Zijn biecht kwam hem zelf namelijk ook helemaal niet goed uit.k995 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:53:
[...]
Dan vergeet je dat Daenerys tyrion "gered" heeft . Hij had leven opgegeven en zei gaf hem terug een doel en iets om in te geloven: Daenerys . Zij gaf hem de macht die hij altijd al wou, ze geloofde in hem en gaf hem een doel . Het is heel logisch dat tyrion dan haar beschermd zeker tegen iemand zoals varys die geen loyaliteit heeft buiten aan iets als "het rijk" .
Helemaal waar, maar we hebben beide personen in de hele serie (opnieuw zover ik me kan herinneren) niet zo sentimenteel gezien.Toch helemaal niet? Broers, zoals tyrion zegt was jaime eigenlijk de enige die ooit om hem wat gaf en beschermde en zijn leven redde door hem te bevrijden.
Jaime heeft ook effectief doorheen de hele reeks tyrion bescherm zoveel hij kon. Dat klopte gewoon gezien de voorgeschiedenis van beide en hun verhaallijn.
Dan ga je compleet voorbij aan de ontwikkelingen die er zijn doorgemaakt tussen Arya en The Hound.Omdat hij louter oog heeft voor diegene die zijn ganse leven gedomineerd heeft: zijn broer.
Hij ging zijn leven geven om zijn broer te doden, al de rest (buiten arya) maakte hem echt niks uit.
VanzelfsprekendAndere tactiek als ervoor.
Aan wie? De enige die dat nog niet wisten en een serieuze bedreiging vormde zijn nu allemaal dood om dat punt te maken.Ik denk dat ze duidelijk wilde maken dat elkeen die in opstand komt niks anders wacht dan de complete vernietiging van iedereen en alles die er iets mee te maken had.
Opeens is ze dusdanig doorgedraaid dat haar hele levensvisie is veranderd. Dat je getraumatiseerd bent en daarmee domme dingen doen, ok. Maar het is nogal een verschil te zeggen dat je met angst wil overwinnen van de Lanisters of opeens met angst wilt gaan regeren over alle volkeren. Dat tweede heeft niks meer met de wrok te maken die ze naar de Lannisters voelt.Ze wou met angst regeren wel dit zal ervoor zorgen dat het heel lang zal duren voor er iemand nog maar denkt in opstand te komen.
"Commander of the black" is niet regeren king of the north was dik tegen zijn zin en hij deed dat louter uit plichtbewust zodra hij zich vanonder zijn eed (king & commander) kan murmen doet hij dat. Hij heeft meerdere keren zijn woord aan Daenerys gegeven en dat is en blijft toch een heel bealngrijk drijfveer voor jon in alles wat hij deed.JPM85 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:55:
[...]
Jon heeft nog nooit woord gehouden in zijn; "ik wil niet regeren!".
Hij is Commander of the black (geweest) & Kind of the North, sorry maar als je zegt dat Jon zich houdt aan zijn gegeven woord, dat klopt dus niet echt. Als hij dus het beste wil voor iedereen dan hadden de schrijvers een betere uitwerking moet maken van het gegeven dat Jon Aegon is.
heel menselijk dat ze dat niet doen omdat iedereen weet waar het naartoe gaat en iedereen bang is voor de gevolgen . Wat doen ze dus: niks ze "hopen" dat alles goed komt uiteindelijk.Verder geniet ik genoeg van de serie, maar had hier graag een logische uitwerking willen zien. Mensen met een beetje IQ zien dat Daenerys worstelt met het feit wie Jon is, en Jon ook moeite heeft het een plaats te geven. Als ze dus een verbond hebben, dan moet er ook na de strijd tegen de NK, een goed overleg plaats vinden tussen Jon/Daenerys/Tyrion/Varys hoe nu verder.
Als je aan het eind van seizoen 7 de meest voor de hand liggende lijn naar het einde van de serie had moeten trekken was het waarschijnlijk het huidige verhaal geweest. Het enige alternatief was misschien initiële winst voor de NK, maar die had ergens toch een keer verslagen moeten worden voordat het conflict tussen Dany en Cersei opgelost kon worden. Dat was na S7 duidelijk de belangrijkste inzet van de schrijvers, anders hadden ze Cersei niet in KL laten zitten.ralphilosophy schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:22:
Dat op zichzelf vind ik wel enigszins GoT-onwaardig. Het was toch altijd een serie die naast zijn sterke karakters en gedetailleerde wereld (en geweld + bewbs) geroemd werd om zijn onvoorspelbaarheid. De voor de hand liggende lijn werd juist niet gevolgd.
Maar goed, ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet weet wat ik dan wel een bevredigend einde had gevonden. Er zijn zoveel karakters, met zoveel kruisverbanden, dat het bijna onmogelijk wordt om niet met een botte bijl te slaan. Anders kom je nooit tot een einde. Als ze de Mad Queen-conclusie niet gigantisch fumblen kan ik er wel mee leven
Euron die plots uit de zee klom en met Jamie vocht. Beetje toevallig. Sowieso een zwak karakter in de hele serie vond ik, maargoed. En inderdaad Daenerys die in haar eentje het hele leger omlegt.
Hoogtepunt was het gevecht tussen de broers. Daar zat ik echt op het puntje van mijn stoel. Ik mis de subtiliteit en opbouw van de eerste zes seizoenen. Dat miste ik bij de Night King; 7 seizoenen lang komt de winter, en in 60 minuten is het weer zonnig. En dat miste ik bij de omslag in Daenerys karakter die echt afgeraffeld is. Ik vind het idee tof, maar het had meer moeten worden uitgewerkt.
Vele kijkers stellen voor om de dood van Rhaegal in deze episode te doen (wat die kruisbogen beter doet uitkomen ipv helemaal nutteloos). De bevolking juicht en dan ziet Daenerys dat die smallfolk van KL ondankbare lui zijn en ze mogen branden in de hel. Een mix van wraak, afkeer en waanzin. Het is dan wat duidelijker waarom ze keert.
Ik vind het niet zo'n slecht idee, uiteindelijk moeten we wel bij het punt komen dat ze een waanzinnige heerser is.
Deed me echt denken aan die ogen van Puss in Boots uit Shrek 2.TheProf82 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:08:
Voor mij ook tegenvallend. De ommekeer van Daenerys had subtieler gemoeten. Arya veranderde ook plots van koele, moordende Stark-chick naar een zorgzaam zustertje. Nee; ze was veel te gemakkelijk overtuigd door The Hound toen hij haar wegstuurde. Dat had niet gemogen.
Vond het op zich geen verkeerde aflevering..... qua regie dan
en het gevecht tussen Clegane en The Mountain
Het mooist vind ik om mijn frustraties/ irritaties/ teleurstellingen over deze episode in memes uit te drukken.
Mijn 2 favorieten en waar ik me compleet in kan vinden:

Met nog 1 aflevering te gaan heb ik er een hard hoofd in dat het met dit seizoen nog goed gaat komen...
Ook dit vat ik samen in een meme

En gaat GOT bij mij in het rijtje van Dexter en Lost....
PSN: Von_Smallhausn
Als je nou de zwarte randen eraf had gehaald..
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Klinkt voor mij ook veel beter en ik denk dat zo'n scenario me een beter achteraf gevoel had gegeven. Maar dan hadden ze ook iets anders moeten verzinnen voor het vangen van Missandei. Want het was niet realistisch geweest als Dany twee draken had maar het Euron wel gelukt was om de bovenhand te hebben in dat gevecht. Misschien had Euron één draak wel kunnen raken maar niet dodelijk...algalid schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:12:
In een post op /r/asoiaf is wel een verandering geopperd om de madness beter te doen uitkomen.
Vele kijkers stellen voor om de dood van Rhaegal in deze episode te doen (wat die kruisbogen beter doet uitkomen ipv helemaal nutteloos). De bevolking juicht en dan ziet Daenerys dat die smallfolk van KL ondankbare lui zijn en ze mogen branden in de hel. Een mix van wraak, afkeer en waanzin. Het is dan wat duidelijker waarom ze keert.
Ik vind het niet zo'n slecht idee, uiteindelijk moeten we wel bij het punt komen dat ze een waanzinnige heerser is.
Ieder zijn mening, maar dit.....[b]
En gaat GOT bij mij in het rijtje van Dexter en Lost....
Idd, Dexter was na seizoen 4 eigenlijk al kut
Vaak bu'j te bang!
Ik had juist het idee dat ze juist door die bel bezerk ging (of eigenlijk nooit sane geweest is, maar dat terzijde)MrFl0ppY schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:59:
Het luiden van de bel en het doordraaien van Dany vond ik heel raar neergezet. Juist toen de overgave klonk ging Dany berzerk. Waarom niet een scene waarin de legers op de deur van de keep aan het beuken waren, zware verliezen leden en Cersei weigerde om toe te geven waarop Dany de keep in vlammen zette uit woede en zo de bevolking te roosteren die schuil had gezocht in de keep? Dan had het veel logischer geweest naar mijn mening. Nu ging ze simpelweg los op het volk zonder enige aanwijsbare reden en Cersei mocht toekijken, want? Ze weet dat Cersei niks geeft om het volk, dus waarom zo?
Doordat KL zich overgeeft heeft ze geen legitieme reden meer om de stad/Cersei bruut aan te vallen en zal ze niet de wraak kunnen krijgen voor haar draak/misseindei(?) die ze graag had willen hebben..
Waarbij gezegd moet worden, dat de hele decent of madness van Dany wel heel kort in beeld gebracht is..
Tis ook nooit goed he
Aflevering 4: Iedereen klaagt dat het imba heathseaking scorptions zijn
Aflevering 5: Iedereen klaagt dat het geen imba heathseaking scorpions zijn
(note, ben het wel met je eens, maar dan meer dat het nu nog meer duidelijk was hoe absurd aflevering 4 was)
Tja.. als je in het laatste seizoen nog 30 verschillende lijnen door elkaar had lopen was het ook niet goed geweest, dan had iedereen weer geklaagd dat 90% van de lijnen niet afgerond zou zijn..
Ik lees weer een hoop azijnpisserij hier.CurlyMo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:51:
Daenerys is wel klaar met Tyrion en ziet de vangst van Jaimy als serieus dwangmiddel om Tyrion in het gareel te houden. Toch bevrijd Tyrion Jaimy maar niemand die het door heeft. De volgende dag staat hij weer prominent op het slagveld. Ook de emotionele scene waarin ze elkaar in de armen vallen vond ik ongeloofwaardig voor beide karakters.
Als er iets geloofwaardigs was, dan was het die omhelzing wel. De.Laatste.
Ze weten dat dit echt de laatste keer is dat ze elkaar ooit nog gaan zien. Een farewell van broers die zichzelf eindelijk even zichtbare emotie toelaten. 8 seizoenen lang wacht je op het moment dat ze dit eindelijk doen en inderdaad, als het echt de allerlaatste mogelijkheid is gebeurt het.
[ Voor 8% gewijzigd door FunkyTrip op 14-05-2019 10:49 ]
Dit dus.
Truesjaool schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:40:
[...]
Als je een blinde vlek hebt wil je het eigenlijke doel wel eens vergeten. Daarom vallen er in de echte wereld ook vrij vaak onschuldige slachtoffers terwijl de eigenlijke boosdoener blijft leven.
Het gaat dus juist om die inconsistentie. Als ze in Ep 4 zo OP zijn.... dan moeten ze dat in 5 ook zijn. hoe bullshit het ook was, dan hadden ze Drogon ook moeten slopen. En nu opeens kunnen die dingen niks meer? Dat slaat best wel nergens op... OF IMBA in beide eps, of in geen van beiden.Puc van S. schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:46:
Tis ook nooit goed he![]()
Aflevering 4: Iedereen klaagt dat het imba heathseaking scorptions zijn
Aflevering 5: Iedereen klaagt dat het geen imba heathseaking scorpions zijn
(note, ben het wel met je eens, maar dan meer dat het nu nog meer duidelijk was hoe absurd aflevering 4 was)
[ Voor 60% gewijzigd door SmurfLink op 14-05-2019 11:05 ]
I have stability. The ability to stab.
Ik vond dit ook wel geloofwaardig, juist omdat je merkt dat Tyrion altijd veel respect heeft gekregen van Jamie en dat Jamie de enige was die normaal tegen hem deed. Ik vond het wel een mooi moment.FunkyTrip schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:48:
[...]
Ik lees weer een hoop azijnpisserij hier.
Als er iets geloofwaardigs was, dan was het die omhelzing wel. De.Laatste.
Ze weten dat dit echt de laatste keer is dat ze elkaar ooit nog gaan zien. Een farewell van broers die zichzelf eindelijk even zichtbare emotie toelaten. 8 seizoenen lang wacht je op het moment dat ze dit eindelijk doen en inderdaad, als het echt de allerlaatste mogelijkheid is gebeurt het.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Zeg maar seizoen 7. Het niet maken van 10 eps/seizoen maakt het ook wat meer afgeraffeld. S8 had ook gewoon in afleveringen van 50 minuten gekund, aangezien er genoeg fases in de strijd zaten. Het zou wellicht ook wel beter uitkomen met een week tussen de eps zodat het gevoel van een lange strijd ook overblijft.ralphilosophy schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:22:
De grap is dat veel acteurs uit series denken dan het te gaan maken, maar remember Friends? Verdienden bakken met geld, maar hun filmcarrières kwamen niet van de grond. Big Bang Theory? Zal net zo vergaan. Als acteur kan je het beste je leventje veiligstellen door 10 seizoenen een karakter te spelen.Joosie200 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:14:
[...]
Zie je vaker. Denk dat de maincast er na 8 lange seizoenen ook wel klaar mee is. Zoals Emma Watson en Daniel Radcliffe niet eeuwig als Hermione en Harry Potter willen worden gezien. Zo wil Emilia en Kitt vast niet alleen maar als Dany en Jon de boeken in gaan.
--
Tjsa, arme Varys. Zo geslepen, maar geen rekening gehouden met de schrijvers van de serie.
En inderdaad. Rhaegal zijn dood was zinloos voor het plot. Arya had ook samen met Cersei kunnen sterven (mission accomplished), terwijl Jaime alleen achterbleef. Dat zou ook iets tragisch hebben, terwijl nu het wel heel erg via voorspelbare paden gaat. Ik snap eigenlijk wel waarom in eerdere seizoenen de veldslagen niet of relatief kort in beeld waren. Veel actie, maar nauwelijks plotontwikkeling. Alleen meer ergernissen dat mensen schijnbaar alles overleven (Arya in KL, incl. drakenvuur), terwijl op andere momenten ze simpel doodgaan.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Neen omdat als je goed ziet die scene met het eten /boodschappen maakt het duidelijk dat varys van twijfelaar overgeschakeld is om effectief Daenerys te vermoorden . Tyrion heeft dus de keuze om actief mee te werken aan het vermoorden van die die hem redde en jon op de troon te zetten (die dat duidelijk maakte dat hij dat niet wil EN die nog verliefd is op Daenerys of varys als verrader te ontmaskeren.CurlyMo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:02:
[...]
Dat zijn inderdaad allemaal redenen om haar te beschermen, toch vond ik het niet bij Tyrion passen om het in deze fase te doen, ook omdat de ommezwaai van zijn ongelijk zo gemakkelijk kwam. Als hij al zo twijfelde, dan had hij gewacht met het verraden van Varys om eerst zekerheid te krijgen. Zijn biecht kwam hem zelf namelijk ook helemaal niet goed uit.
Logischerwijs doe je echt wel het laatste hoor dat past gewoon overal in.
Omdat ze beide beseffen dat er weinig kans is dat ze hier levend gaan uitgeraken laat staan elkaar zien.Helemaal waar, maar we hebben beide personen in de hele serie (opnieuw zover ik me kan herinneren) niet zo sentimenteel gezien.
Komaan dat is gewoon die menselijk.
Juist niet de hound red arya en arya krijgt terug een beetje van haar leven dat ze kwijt was. The hound wil gewoonweg niks anders en niet verde rmeer leven vermoed ik teveel gebeurd .Dan ga je compleet voorbij aan de ontwikkelingen die er zijn doorgemaakt tussen Arya en The Hound.
De rest van westeros, als je de geschiedneis ziet is dat 1 lang opstand tegen de heersende leider.Aan wie? De enige die dat nog niet wisten en een serieuze bedreiging vormde zijn nu allemaal dood om dat punt te maken.
Je besfet toch dat er nog miljoenen mensen in westeros leven en nog een heleboel huizen zijn die allemaal in dergelijke chaos wel hun kans willen wagen?
Dat is 1 van de sterkstes van die boeken/serie altijd geweest er gebeurt wel iets meer in de wereld dan louter wat je ziet.
Neen dat slaat toch nergens op? Snap echt niet dat sommige gewoon de hele karakter ontwikkeling willen negeren gewoon om toch maar wat kritiek te kunnen geven.Opeens is ze dusdanig doorgedraaid dat haar hele levensvisie is veranderd.
Je ziet haar visie en de realiteit steeds botsen en elke keer komt haar karakter om als dictator op te treden naar boven, elke keer word dat door anderen tegengehouden. Wel er is nu niemand meer, iedereen is dood of heeft haar verraden.
Het is niet zo zwart of wit, het is EN het verraad EN wraak EN angst in westeros zaaien alles wat ze haar hele leven meemaakte en onder leed waar ze nu wraak voor kan neven en uithaalt naar alles en iedereen zichwel wijsmaken dat dit de beste koers is omdat het haar lot is en omdat dit vrede zal brengen.Dat je getraumatiseerd bent en daarmee domme dingen doen, ok. Maar het is nogal een verschil te zeggen dat je met angst wil overwinnen van de Lanisters of opeens met angst wilt gaan regeren over alle volkeren. Dat tweede heeft niks meer met de wrok te maken die ze naar de Lannisters voelt.
Weeral heel menselijk.
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic