Tot nu toe ben ik mild geweest, redelijk teleurgesteld, maar over het algemeen vond ik het niet dramatisch. Nu vind ik het toch echt ronduit slecht. Kom op zeg... Arya heeft 1 doel: Cersei vermoorden. Sandor: You will die if you'll follow me. Arya: K. bye.
Het eind van Cersei

het had zo mooi kunnen zijn als ze Jamie er een eind aan hadden laten maken, maar nee hoor. Jamie, het personage met zo'n beetje de meeste karakterontwikkeling, waarbij we hem van eikel naar good guy zien gaan beslist last minute: fuck it, eigenlijk ben ik toch een eikel. Letterlijk de enige reden waarom ze hem naar Wintefell hebben laten gaan is om Brienne te ontmaagden
Dan hebben we de lang verwachte Cleganebowl, op zich wel gaaf uitgevoerd, maar toch zo gehyped dat ik zelfs die een beetje vond tegenvallen.
En dan het slechtste van de serie: Het moment waarop Dany denkt, fuck it, ik brand alles en iedereen plat, alles waar ik jaren lang voor gevochten heb interesseert me helemaal niets meer. Letterlijk even een quote van de schrijvers uit inside the episode:
"She sees the Red Keep, which is, to her, the home that here family built when they first came over to this country 300 years ago. It's in that moment on the wall of King's Landing, where she's looking at that symbol of everything that was ever taken from her, when she makes the decision"
En nu had dit gevold moeten worden door de woorden "to burn everything and everyone to the fucking ground"
In plaats daarvan zeggen ze "to make this personal."
Serieus, hoe kun je dit als schrijver bedenken? Hier het gebouw dat mijn over over over grootouders gebouwd hebben, het gebouw waarmee ik over deze stad en de 7 kingdoms kan heersen, wacht, ik heb een beter idee: ik brand alles plat!!!11!!11!!!!!
Maar goed, dat ze gek zou worden daar werd iedere aflevering al op gehint. Ook dat is gewoon slecht dit seizoen, je kan alles makkelijk zien aankomen. Voorheen kon je dingen voorspellen als je diep in de materie dook en allemaal theorieën ging lezen. Nu is dat redelijk logisch omdat ze aan het afronden zijn dat ze geen enorme plot twists erin gaan gooien. Maar het was toch gaaf geweest als (ja ik kom er weer op terug) Jamie Cersei had vermoord, ik weet zeker dat veel kijkers dat niet hadden zien aankomen.
Daarnaast sterven er ook behoorlijk wat mensen deze aflevering, dat is dan misschien het enige goede. Maar toch sterft er niemand die nu nog een enorme rol zou hebben, ja Jamie en Cersei zijn dood, Euron is dood. The Hound en de zombie Mountain zijn dood. maar dat viel allemaal best wel te verwachten. Oh ja, dan vergeet ik de dood van Varys. Een belangrijk personage die zo even wordt afgeschreven. Van Jamie wist ik ook vrij zeker dat hij dood zou gaan, zeker na het afscheid tussen Tyrion en Jamie.
Dan heb je nog het gevecht.... Wat moet ik daar over zeggen? Dany sloopt in haar eentje letterlijk alle balista's, de volledige Iron Fleet, en de volledige Golden Company waar nu al afleveringen lang van gezegd werd dat ze zo geweldig waren. Letterlijk 2 minuten screen time hebben ze gekregen. Dit alles doet ze in, wat zal het zijn? Pak weg 5 minuten? Dit terwijl vorige episode binnen 1 seconde 1 draak vernietigd was. Nu kunnen ze geen speer raken en vernietigd ze met gemak alle schepen...
I haven’t slept for three days, because that would be too long.