Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
walteij schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:03:
In het Spoiler topic staat een bericht over een leak die tot nu toe erg veel dingen goed omschrijft. hopelijk hebben ze het einde zoals het daar staat niet goed.

Dat is van een paar weken terug..

Deze is van 4 jaar geleden:
Just a prediction on Dany's storyline.

In his final hours, Dany's father King Aerys is quoted as saying "let him be king of the ashes", as he planned to light up King's Langing with Wildfire instead of going down quietly.

I think Dany is eventually going to succeed in conquering at least part of Westeros, with a huge amount of death and destruction - particularly in King's Landing, as her dragons inadvertently light the wildfire left by her father. I don't know how subtlely or directly it will be stated, but I'm calling it now - Danaerys will become the Queen of Ashes.
Bron: https://www.reddit.com/r/...ilers_all_queen_of_ashes/

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 11:48

s0kkie

Cowabunga

Nog een theorie ontkracht :+
Bran2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:30
Die troonzaal is helemaal verkoold dus Bran kan opnieuw beginnen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Jezus jongens wat een aflevering... opbouw, spanning, muziek, explosie.... alles zat erin. Verdriet, liefde... onbegrip... ik tril nog na. En ik vond de vorige aflevering saai. Ze flikken het toch. Dus toch. Ik kan niet wachten tot volgende week.

Wat ik NIET snap is hoe er opeens zoveel Dothraki zijn... enw aarom Grey Worm in godsnaam gaat aanvallen als z'n koningin d'r hoofd verliest.

Wel mooi om Jon en Arya wel verstandig te zien wezen, tot in zekere mate. Het moet nu toch haast gewoon dat de green eyes die over zijn die van Dany zijn...

[ Voor 38% gewijzigd door SmurfLink op 13-05-2019 19:16 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-07 00:38
Sjonge wat een aflevering. Letterlijk alles is aan gort. Nog 1 week. Ik kan niet wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:55
Geweldig die muziek icm de dood van Jamie en Cercei zo samen. Die voelde ik wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:44
Ik had mijn verwachtingen bijgesteld na de laatste episodes. Maar ik ben niet teleurgesteld, was een goede aflevering. Zo kun je die draak effectief gebruiken.

Jammer dat ze daarna full retard mode ging en daardoor de iron throne letterlijk & figuurlijk verliest. Al was het voor Dany wel ver klaar in westeros en dat zal ze zichzelf wel gerealiseerd hebben.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Een ding is nu zeker: Tyrion is nu de langste van huizen Lannister.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

SmurfLink schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:34:
Jezus jongens wat een aflevering... opbouw, spanning, muziek, explosie.... alles zat erin. Verdriet, liefde... onbegrip... ik tril nog na. En ik vond de vorige aflevering saai. Ze flikken het toch. Dus toch. Ik kan niet wachten tot volgende week.

Wat ik NIET snap is hoe er opeens zoveel Dothraki zijn... enw aarom Grey Worm in godsnaam gaat aanvallen als z'n koningin d'r hoofd verliest.

Wel mooi om Jon en Arya wel verstandig te zien wezen, tot in zekere mate. Het moet nu toch haast gewoon dat de green eyes die over zijn die van Dany zijn...
Ik zet em net af..pfoe, wat een heftige shit na die gezapige meuk van de vorige keer. Zag die breakdown van Dany mijlenver aankomen. Ik stem voor Arya die d'r een mesje in steekt en richting de zonsondergang rijdt op een paard ofzo :+

Waren inderdaad niet zoveel Dothraki die de vorige keer gillend de benen namen toen de vlammetjes van de zwaarden gedoofd werden. Maar goed, Cleganebowl was dan wel redelijk okee, alhoewel ie iets anders eindigde dan verwacht voor mij, maar precies zoals Sandor 't voorspelde :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13

MazeWing

The plot thickens...

@SmurfLink Grey Worm is natuurlijk ook pissed dat Missandei vermoord is. Wat heeft hij nu eigenlijk nog om voor te vechten?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
MazeWing schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:28:
@SmurfLink Grey Worm is natuurlijk ook pissed dat Missandei vermoord is. Wat heeft hij nu eigenlijk nog om voor te vechten?
Hm, oke daar heb je wel een verdomd goed punt. :p

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
MazeWing schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:28:
Wat dacht je van Bronn? Gaat die z'n superkasteel krijgen? Ik vermoed van niet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moineau
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09 23:40
Tja... vrij naar Melisandre: the script is dumb and full of errors.

Maar serieus, forbes.com weet het heel aardig te omschrijven.
This was a magnificent episode of television that never quite earned its magnificence.
Het was een heftige episode, maar voelde toch een beetje gemankeerd met het verhaal in de hoogste versnelling.

Ik vraag me nu ook af wat precies het gevecht met de NK nu inhield. Puur om de verhaallijn met de NK te eindigen, want uiteindelijk was dat gevecht, met als uitkomst het gedecimeerde leger van de North om niet teveel overwicht te hebben, niet nodig geweest. Eén draak was blijkbaar voldoende om de boel tot overgave te dwingen, het hele leger (of wat er nog van over was) was uiteindelijk eigenlijk overbodig. Kun je voorstellen als er nog drie draken hadden rondgevlogen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kez schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:47:
Iedereen moet sterven... behalve dat paard!
😋
Valar Morgulis

All men must die

Wat is Drothraki voor paard? :+

Waar was Bronn, waar was Yara, waar waren de invasie van de seconds sons met Michiel Huisman vs een showdown tegen prince charming op het witte paard en de golden compagny?

Geen showdown tussen Yara en Euron.. Nee een slapstick gevecht waarbij Euron toch duidelijk Jaime in zijn zij steekt (dag nieren, darmen en weet ik wat niet meer) en Jaime die daarna nog vrolijk zijn laatste momentje met Cersei kan hebben..

En dat Arya met het witte paard van prince charming weg kan.. Mja...

Wel goed:
Jon zijn 'are we the baddies' realisatie
Drogon zijn rampage met dank aan Danaerys.
Arya en Sandor die afscheid nemen.
De dood van Qyburn _O-
De dood van Varys (I'll burn you alive check)
Ontsnappingsmomentje met Tyrion/Jaime
Sandor die een Oberyn behandeling krijgt
Het begin van Cleganebowl is super gefilmd zo op die tot gort geslagen trap
Sandor die Cersei haar laatste bodyguards om zeep helpt
Cersei/Jaime die zij aan zij doodgaan op zich

Te slecht:
Mountainzombie die maar niet doodgaat ongeacht wat Sandor probeert
Harry Potter film 7 momentje: we die togethaaaaaaaaaaaaa and poof Cleganebowl has ended. It's supereffective.
Mountainzombie die net op een Avengers bad guy lijkt alsware The Hulk gone bad
Euron :') discount Jack Sparrow
Cersei/Jaime die door vallend puin doodgaan. Die twee verdienen een mooier einde dan dat.

Ik vind de aflevering van vanavond beter dan de vorige twee. Meer in lijn ook met een 'episode 8/9' uit de oude seizoenen. Volgende week aflevering 6, dus hopelijk een traditionele aflevering 10 met afronding van alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

SmurfLink schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:34:

Dany en Grey Worm hadden zo afgesproken. Dat was met Dany, Tyrion en GW in de scene dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja wat moet je er nog over zeggen? Een prachtig audiovisueel spektakel zoals je zelden ziet, alleen jammer dat het plot hetzelfde noodlot treft als Kings Landing.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13

MazeWing

The plot thickens...

Ik ben trouwens benieuwd hoe de intro er volgende week gaat uitzien. Kijk erg uit naar hoe ze King's Landing weer hebben gegeven.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:58
Vrij goede aflevering, maar misschien niet de wending waarop ik had gehoopt.

Ze grepen wel veel terug naar visioenen uit voorgaande afleveringen, dus wat dat betreft is dit einde in lijn met het opgebouwde verhaal. Het had alleen wat meer uitgediept kunnen worden. Vooral het hele Night King gebeuren en zijn purpose werd veel te snel afgeraffeld. Hopelijk komen ze daar volgende week nog wat op terug

En dat stukje met Euron :r , die gast en die hele personage kan ik niet uitstaan. Was bijna geneigd om dat stuk door te spoelen. Dat is toch wel de slechtste character uit heel GoT

[ Voor 4% gewijzigd door Sjurm op 13-05-2019 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Euron is een bad ass.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Visueel spectaculair, maar dat plot, jezus wat slecht :X.
spoiler:
Plots kan zo een draak ook rustig de hele vloot en alle luchtafweer uitschakelen, tuurlijk jongens...
.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:55
Nvm....

[ Voor 97% gewijzigd door Dracula op 13-05-2019 20:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
s0kkie schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:00:
Net episode 5 gekeken. Gelukkig dat het volgende week einde verhaal is voor de gehele serie, hoe kan een serie van zo briljant naar zo enorm slecht gaan :-(
Dit is geen GOT meer, maar een soort van slechte Hollywood spin-off.
De special effects waren wel tof gedaan maar daar is ook gelijk het enigste mee gezegd.
Aaah jouw reactie verklaart wel waarom deze epi maar op een 7.1 staat op imdb.
Ben het daar niet mee eensch, dat Dany in een psych. patient op dr draak is veranderd vind ik heel erg Got.

Veel zal afhangen van de laatste epi, welk gevoel blijft hangen, " afgeraffeld", of " het klopt redelijk, niet zoals RR Martin had gewild (laat die eik*l zijn boeken ns afmaken, hij is bijna dood), maar ok we leven er prima mee"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:09
boe2 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:10:
Visueel spectaculair, maar dat plot, jezus wat slecht :X.
spoiler:
Plots kan zo een draak ook rustig de hele vloot en alle luchtafweer uitschakelen, tuurlijk jongens...
.
Vond dat juist een stuk logischer dan dat ze opeens 3x raak schieten met die proppenschieters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
algalid schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:18:
Online merk ik dat de polarisatie tussen twee kampen is toegenomen, van kijkers die nu helemaal afhaken wegens slechte scripts tov kijkers die niet begrijpen dat anderen de kraakheldere logica van de plotwendingen niet inzien.

Ik vraag me dan ook af op basis van welke argumenten we pro of contra kunnen zijn. Critici wordt vaak tegengeworpen dat ze teleurgesteld zijn omdat hun "precious fan theories" niet uitkomen en het dan maar 1/10 geven. De fanboys krijgen dan weer te horen dat ze niet verder kijken dan wat letterlijk getoond wordt (en ook niet kijken wat er in het verleden werd getoond in de serie).

Persoonlijk vind ik dat van hot naar her springen soms net iets te veel is en ook al te makkelijk aangepast. Bvb die kruisbogen van Euron gaan van overpowered naar nutteloos. Dat kan uiteraard, maar ik vind dat vreemd, iemand anders "ah ja de draak vliegt nu beter".

De diametraal tegenovergestelde meningen zijn voor een TV serie erg opvallend.
Ik kon me altijd nog prima vermaken met GoT, maar kan niet ontkennen dat ik over de loop der seizoenen een ander einde dan mass destruction had verwacht. Gelukkig komen er nog twee boeken uit :P

Enkele plotwendingen daar gelaten, heb ik dit seizoen geen “ WTF JUST HAPPENED?!?” Met slapeloze nachten tot gevolg... O-)
Vermakelijk, ja, maar zo geweldig als ik ze vorige seizoenen vond (o.a. Jon geïdentificeerd als Aegon VI, het opblazen van de familie Tyrell) niet meer...
walteij schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:03:
In het Spoiler topic staat een bericht over een leak die tot nu toe erg veel dingen goed omschrijft. hopelijk hebben ze het einde zoals het daar staat niet goed.

Ik hoop dat de laatste dingen niet kloppen en het lijkt me ook sterk. Waarom zou Jon het zwart (opnieuw) aannemen? Zover we nu weten zijn the Others niet meer... Dany’s dood is niet te voorkomen denk ik... Tyrion is de laatste van Huise Lannister en de Iron Throne is niet meer (net als King’s Landing)...

Ik zie het nog wel gebeuren dat de 7 Kingdoms weer apart van elkaar komen te staan en dat Dany met King’s Landing ook de vereniging van de 7 Koninkrijken heeft vernietigd. Ik vermoed dat Ayra degene is die Dany dood en mogelijk niet ongeschonden van die daad los komt... De resterende levenden kunnen dan als volgt verder:

Sansa Stark als Queen of the North (incl. de Vale)
Yara Greyjoy als Queen of the Iron Islands (Isles and the Rivers)
Tyrion Lannister als King of the Rock
Sam Tarly als King of the Reach
Een afstammeling van Martell als Prince(ss) of Dorne
Gendry Baratheon als the Storm King
Aegon VI Targaryen/Jon Snow kwijnt eenzaam weg in Dragon Stone

Heel veel andere overlevenden hebben we niet toch? Davos blijft bij Aegon/Jon en als Ayra het al overleefd zal ze haar zus wel steunen...

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:26
ralphilosophy schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:24:
[...]

Ik kon me altijd nog prima vermaken met GoT, maar kan niet ontkennen dat ik over de loop der seizoenen een ander einde dan mass destruction had verwacht. Gelukkig komen er nog twee boeken uit :P

Enkele plotwendingen daar gelaten, heb ik dit seizoen geen “ WTF JUST HAPPENED?!?” Met slapeloze nachten tot gevolg... O-)
Vermakelijk, ja, maar zo geweldig als ik ze vorige seizoenen vond (o.a. Jon geïdentificeerd als Aegon VI, het opblazen van de familie Tyrell) niet meer...

[...]

Ik hoop dat de laatste dingen niet kloppen en het lijkt me ook sterk.
Dude doe's in spoilertags, het is een leak die vooralsnog 100% klopt, dalijk spoil je ff iedereen hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:50
Sjah schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:21:
[...]

Aaah jouw reactie verklaart wel waarom deze epi maar op een 7.1 staat op imdb.
Ben het daar niet mee eensch, dat Dany in een psych. patient op dr draak is veranderd vind ik heel erg Got.

Veel zal afhangen van de laatste epi, welk gevoel blijft hangen, " afgeraffeld", of " het klopt redelijk, niet zoals RR Martin had gewild (laat die eik*l zijn boeken ns afamken, hij iis bijna dood), maar ok wel leven er prima mee"
Dat ze dat doen is prima. Maar vind jij het geloofwaardig? De redenen waarom ze spiegotisch is geworden; Haar draak vermoord met een 360 no scope euron. Missandei als enige afgedreven, gevangen en onthoofd. Jonnie die niet meer van zijn tante houd.. Op zich prima redenen mits ook deze een beetje geloofwaardig uitgevoerd waren..

Wat ik mooi van GoT vond was dat het gevoel had de karakters écht te begrijpen. Wat ze overkwam was heftig omdat het geloofwaardig uitgevoerd was. Vandaaruit waren de reacties weliswaar soms irrationeel of zelfs waanzinnig, maar wél begrijpelijk en aannemelijk. Nu ervaar ik het verhaal als plot device op plot device. Te doorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
Terranova schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:28:
[...]

Dude doe's in spoilertags, het is een leak die vooralsnog 100% klopt, dalijk spoil je ff iedereen hier
Volgens mij stond de voorspelling van een voorganger duidelijk in spoiler tags... Het overige is mijn speculatie zoals die van zovele hier... En als je eerdere posts van mij ziet, zul je merken dat ik er altijd volledig naast zat :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:48
Ik heb een beetje dubbele gevoelens bij deze aflevering. Net zoals in het artikel hierboven heb ik ook een beetje; als de opbouw hiernaar (en tijdens de aflevering) wat beter in elkaar was gezet, dan had dit 1 van de beste afleveringen van de serie kunnen zijn.

De aanval met de draak zag er fenomenaal uit en de angst van het 'common folk' werd erg mooi overgebracht op de kijker. Ook de teleurstelling en woede van Jon & Arya vond ik erg mooi gedaan.

Helaas hebben de voorgaande 2 afleveringen voor mij teveel schade gedaan aan de serie om deze aflevering hoger dan een 7 te geven. Als dit een seizoen had geweest met 10 afleveringen van een uur had hier zo veel meer in gezeten.

-Het verraad van Varys, kwam niet over hoe Varys normaal iets zou doen. Hij pakt de zaken normaal veel slimmer aan, ipv in het openbaar met Jon te gaan babbelen zodra hij het strand op komt lopen. Dit hadden ze gewoon over 4~5 afleveringen er langzaam in kunnen laten komen.
-Dothraki die in aflevering 3 allemaal dood zag gaan, er er nu opeens weer duizenden van zijn. Zelfde geld voor de Unsullied.
-Rheagal is puur als plot-device afgemaakt, had echt 0 invloed op dit gevecht als die er nog wel was geweest.
-Euron vorige aflevering auto-aim, en nu kunnen ze niks raken.
-Teleurstellende dood van Jaime & Cersei, had wel wat meer spektakel mogen zijn.
-Night King & Bran plotline blijkt dus compleet nutteloos voor de gehele serie.
-De Mad Queen Dany twist is veels te snel gegaan, dit had gewoon 1 of 2 seizoenen moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door PWSteal op 13-05-2019 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:03:
Tja wat moet je er nog over zeggen? Een prachtig audiovisueel spektakel zoals je zelden ziet, alleen jammer dat het plot hetzelfde noodlot treft als Kings Landing.
Het was denk ik beter als er nog wat meer ontwikkeling in zat. Nu zijn de omslagen te abrupt. Hadden ze meer kortere afleveringen gemaakt (bijvoorbeeld S09:NK, S10: Kings' Landing en S11 aftermath) dan heb je meer tijd voor ontwikkelingen, niet alleen screen time maar ook in 'onze tijd'. Nu maakt een karakter haast een ontwikkeling door in een episode, dan zou dat twee tot drie episodes kunnen duren, zo'n drie weken dus.

Ik vermoed dat het voor een producers (nog boven D&D) ding is die willen stoppen op het hoogtepunt. Wel jammer natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Verwijderd1 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:50:
[...]

Ik vermoed dat het voor een producers (nog boven D&D) ding is die willen stoppen op het hoogtepunt. Wel jammer natuurlijk..
Nope, HBO wilde nog lang door gaan en hebben D&D zelfs extra budget aangeboden voor meer afleveringen dit seizoen en zelfs nog meer seizoenen. Maar Dumb&Dumber zijn zelf klaar met de serie en rushen lekker snel naar het einde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
ralphilosophy schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:24:
[...]
Ik zie het nog wel gebeuren dat de 7 Kingdoms weer apart van elkaar komen te staan en dat Dany met King’s Landing ook de vereniging van de 7 Koninkrijken heeft vernietigd. Ik vermoed dat Ayra degene is die Dany dood en mogelijk niet ongeschonden van die daad los komt... De resterende levenden kunnen dan als volgt verder:

Sansa Stark als Queen of the North (incl. de Vale)
Yara Greyjoy als Queen of the Iron Islands (Isles and the Rivers)
Tyrion Lannister als King of the Rock
Sam Tarly als King of the Reach
Een afstammeling van Martell als Prince(ss) of Dorne
Gendry Baratheon als the Storm King
Aegon VI Targaryen/Jon Snow kwijnt eenzaam weg in Dragon Stone

Heel veel andere overlevenden hebben we niet toch? Davos blijft bij Aegon/Jon en als Ayra het al overleefd zal ze haar zus wel steunen...
En Edmure Tully met Roslyn Frey in de Riverlands?
Een zwakke leider in het slechtst te verdedigen koninkrijk? Dat zou dan meteen een goede aanleiding zijn voor een vervolg serie..... Tenzij hij natuurlijk the Brotherhood Without Banners voor zich weet te winnen die dan de Riverlands gaan verdedigen.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou visueel in elk geval weer heel vet. En fijn dat die draak nu een beetje doet wat je zou verwachten (namelijk gewoon op snelheid en goeie benaderingshoeken die ballista's aanvallen en vervolgens de muur slopen).

Jammer dat het daarna full on killmode is geworden. Op zich vet om te kijken, maar ik had het veel leuker gevonden als het allemaal flink subtieler was gebleven, die 'rage' van Dynaeris. Bijvoorbeeld dat ze in de Red Keep op jacht zou gaan naar Cersei en daarbij veel van dat "menselijke schild" doodt met dat drakenvuur.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Hand van Jaime is terug in nog een editing blunder:

https://www.unilad.co.uk/...-another-editing-blunder/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54
Terranova schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:58:
[...]

Nope, HBO wilde nog lang door gaan en hebben D&D zelfs extra budget aangeboden voor meer afleveringen dit seizoen en zelfs nog meer seizoenen. Maar Dumb&Dumber zijn zelf klaar met de serie en rushen lekker snel naar het einde...
Heb jij enig idee hoeveel effect GoT op het leven van de door jouw genoemde "Dumb&Dumber" heeft? Waarom zouden "Dumb&Dumber" door moeten gaan omdat ze meer geld aangeboden wordt? "Dumb&Dumber" is geen publiek bezit ofzo hoor.

Je mag van mij best inhoudelijk kritiek hebben maar mensen gewoon tot de grond affakkelen zonder inhoud vind ik wel wat overdreven. En mensen naampjes geven doen we al niet meer sinds groep 8 hè :D

Zijn wel een hoop dingetjes die veel te weinig tijd krijgen. Had ook nog wel paar seizoenen erbij gehad. Waardoor het verhaal vaak rommelig / onlogisch overkomt. Weinig tijd om dingen uit te diepen. Erg jammer.

Waar ik mij wel aan stoor is dat Jaime gewoon een zwaard in z'n zij kan krijgen en vrolijk nog een eind kan lopen naar Cersei om daar te sterven. Raar momentje.

[ Voor 19% gewijzigd door RedHat op 13-05-2019 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 22:56

Tahref

God bless you

Hoeveel plot armor willen zij Arya geven? _O- Prima dat zij het overleeft, maar plaats haar dan niet in situaties waarin een Game of Thrones personage het nooit zou overleven.

Het moment dat Euron opeens uit het water komt... :F

Episode zat vol spanning en actie maar afgewisseld met slechte momenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29
Ik vind het maar een matig seizoen. Het is wel duidelijk dat de invloed van GRRM dit seizoen veel te minimaal (of helemaal niet?) is. Teveel Hollywood.

Als groot fan van de boekenreeks ben ik benieuwd hoe GRRM hier een eind aan gaat breien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Visueel en cinematografisch top.

Verhaaltechnisch zeer pover en ongeloofwaardig.

Al met al 6,5'je (wat goed gereflecteerd wordt als ik IMDB zo bekijk!)

Blijf #TeamLannister overigens. Dat einde zo samen O+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
walteij schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:58:
[...]

Een zwakke leider in het slechtst te verdedigen koninkrijk? Dat zou dan meteen een goede aanleiding zijn voor een vervolg serie..... Tenzij hij natuurlijk the Brotherhood Without Banners voor zich weet te winnen die dan de Riverlands gaan verdedigen.
Ik was Edmure vergeten, maar wie niet? :P
De Riverlands/Twins zijn altijd onder de voet gelopen door anderen. Waren het de Iron Islands niet dan wel Westland. Zover ik weet valt t nu onder gezag van Casterly Rock ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Terranova schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:58:
[...]

HBO slacht dus eigenlijk de draak met de gouden eieren? :?

:F
walteij schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:58:
[...]

Met 'hulp' van Bronn in Harrenhall. :+

[ Voor 35% gewijzigd door Ramzzz op 13-05-2019 21:12 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:10:
[...]

HBO slacht dus eigenlijk de draak met de gouden eieren? :?

:F
Zie je vaker. Denk dat de maincast er na 8 lange seizoenen ook wel klaar mee is. Zoals Emma Watson en Daniel Radcliffe niet eeuwig als Hermione en Harry Potter willen worden gezien. Zo wil Emilia en Kitt vast niet alleen maar als Dany en Jon de boeken in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Joosie200 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:14:
[...]

Zie je vaker. Denk dat de maincast er na 8 lange seizoenen ook wel klaar mee is. Zoals Emma Watson en Daniel Radcliffe niet eeuwig als Hermione en Harry Potter willen worden gezien. Zo wil Emilia en Kitt vast niet alleen maar als Dany en Jon de boeken in gaan.
Dat weet je wanneer je eraan begint. Langlopende serie, want veel boeken.

Vrijwel de gehele 'main cast' heeft nota bene hun volledige carrière eraan te danken.

Hoeveel exposure hadden ze voor GoT? De meesten: geen, of ook vrijwel alleen TV.

Ik chargeer een beetje maar de 'grootste serie aller tijden' zo'n beetje af willen raffelen omdat je zo nodig een carrière-move moet maken. Nee, dat lijkt me niet echt een commercieel succes.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

rammes

koekebakker 1e klas

ik vond t mooi

Ik zou het doen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:47

ScreamGT

joejoe

@ onze lieve Dragon Queen.

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/38d21c8eb8b4e32b55549463c9d789f9/tenor.gif?itemid=3990841

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:18:
[...]

Dat weet je wanneer je eraan begint. Langlopende serie, want veel boeken.
Ik weet niet meer waar, maar Kit zei ergens in een interview dat hij helemaal niet wist dat hij voor GoT in aanmerking kwam. Het enige wat hij wist was dat het een HBO pilot was. (Hoe lang het duurde voordat voor de cast bekend was welke serie het betreft weet ik niet).

Er waren een tijd terug (en waarschijnlijk nu nog) castings waarbij alleen aangegeven wordt GoT spin-off en de eisen aan de persoon (e.g. Caucasian male 50-60).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Het is gewoon zonde dat (juist) deze serie zo afgeraffeld wordt. Maar zodra de tv schrijvers vrij spel krijgen is het ook wel logisch dat de 30 lagen van de eerdere seizoenen veranderen in basic Hollywood pulp. Het meest trieste is nog wel dat ik voor mijn gevoel nu beter de boeken had kunnen lezen zodat ik zelf een open einde hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:21
Ik snap het gewoon niet. Dat Dany helemaal door zou draaien dat was wel te verwachten maar om nou alles en iedereen zo ontzettend lomp te vermoorden? Je kunt veel van de moordlust van Martin zeggen maar de mensen die er dood gingen , en ook al waren dat de mensen die je niet wilde, het had altijd zo zijn nut. Deze aflevering had helemaal niks van dat.. alleen maar om te zorgen dat er aan het eind twee tortelduifjes over zijn die ruzie krijgen..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als je nu gewoon de bullcrap uit de vorige afleveringen gewoon even negeert is deze gewoon tof. Oké, CGI was soms om te janken en Dany wordt wel erg als psychopaat neergezet zodat haar verslaan als iets positiefs gezien wordt. Maar het was verder gewoon een toffe aflevering en er gingen tenminste ook gewoon weer leuke karakters dood. *O*

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:21
Gonadan schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:33:
Als je nu gewoon de bullcrap uit de vorige afleveringen gewoon even negeert is deze gewoon tof. Oké, CGI was soms om te janken en Dany wordt wel erg als psychopaat neergezet zodat haar verslaan als iets positiefs gezien wordt. Maar het was verder gewoon een toffe aflevering en er gingen tenminste ook gewoon weer leuke karakters dood. *O*
het was nogal geforceerd? Vind je niet?Het voelt als een rush rush iedereen moet dood!! festijn.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Tot nu toe ben ik mild geweest, redelijk teleurgesteld, maar over het algemeen vond ik het niet dramatisch. Nu vind ik het toch echt ronduit slecht. Kom op zeg... Arya heeft 1 doel: Cersei vermoorden. Sandor: You will die if you'll follow me. Arya: K. bye.

Het eind van Cersei :N het had zo mooi kunnen zijn als ze Jamie er een eind aan hadden laten maken, maar nee hoor. Jamie, het personage met zo'n beetje de meeste karakterontwikkeling, waarbij we hem van eikel naar good guy zien gaan beslist last minute: fuck it, eigenlijk ben ik toch een eikel. Letterlijk de enige reden waarom ze hem naar Wintefell hebben laten gaan is om Brienne te ontmaagden :+

Dan hebben we de lang verwachte Cleganebowl, op zich wel gaaf uitgevoerd, maar toch zo gehyped dat ik zelfs die een beetje vond tegenvallen.

En dan het slechtste van de serie: Het moment waarop Dany denkt, fuck it, ik brand alles en iedereen plat, alles waar ik jaren lang voor gevochten heb interesseert me helemaal niets meer. Letterlijk even een quote van de schrijvers uit inside the episode:
"She sees the Red Keep, which is, to her, the home that here family built when they first came over to this country 300 years ago. It's in that moment on the wall of King's Landing, where she's looking at that symbol of everything that was ever taken from her, when she makes the decision"
En nu had dit gevold moeten worden door de woorden "to burn everything and everyone to the fucking ground"
In plaats daarvan zeggen ze "to make this personal."

Serieus, hoe kun je dit als schrijver bedenken? Hier het gebouw dat mijn over over over grootouders gebouwd hebben, het gebouw waarmee ik over deze stad en de 7 kingdoms kan heersen, wacht, ik heb een beter idee: ik brand alles plat!!!11!!11!!!!!

Maar goed, dat ze gek zou worden daar werd iedere aflevering al op gehint. Ook dat is gewoon slecht dit seizoen, je kan alles makkelijk zien aankomen. Voorheen kon je dingen voorspellen als je diep in de materie dook en allemaal theorieën ging lezen. Nu is dat redelijk logisch omdat ze aan het afronden zijn dat ze geen enorme plot twists erin gaan gooien. Maar het was toch gaaf geweest als (ja ik kom er weer op terug) Jamie Cersei had vermoord, ik weet zeker dat veel kijkers dat niet hadden zien aankomen.

Daarnaast sterven er ook behoorlijk wat mensen deze aflevering, dat is dan misschien het enige goede. Maar toch sterft er niemand die nu nog een enorme rol zou hebben, ja Jamie en Cersei zijn dood, Euron is dood. The Hound en de zombie Mountain zijn dood. maar dat viel allemaal best wel te verwachten. Oh ja, dan vergeet ik de dood van Varys. Een belangrijk personage die zo even wordt afgeschreven. Van Jamie wist ik ook vrij zeker dat hij dood zou gaan, zeker na het afscheid tussen Tyrion en Jamie.

Dan heb je nog het gevecht.... Wat moet ik daar over zeggen? Dany sloopt in haar eentje letterlijk alle balista's, de volledige Iron Fleet, en de volledige Golden Company waar nu al afleveringen lang van gezegd werd dat ze zo geweldig waren. Letterlijk 2 minuten screen time hebben ze gekregen. Dit alles doet ze in, wat zal het zijn? Pak weg 5 minuten? Dit terwijl vorige episode binnen 1 seconde 1 draak vernietigd was. Nu kunnen ze geen speer raken en vernietigd ze met gemak alle schepen...

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
6 afleveringen, tja dan gaat het proppen worden en gekke dingen doen met het verhaal omdat je eigenlijk tijd te kort komt.
Leuk die 7 seizoenen aan opbouw, maar voor dit........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:33:
Als er 10 minuten karakter introductie voor zat en dan dit als speelfilm, zou je dat goed vinden? Ik zou dan eigenlijk niet verder komen dan een 5 à 6 voor een grappige maar niet realistische actiecomedy.

Het is niet per se slecht, maar het is ook niet iets waarvan je zegt hé, deze film moet je echt zien. Bij GoT op zichzelf heb je waarschijnlijk mensen in je kennissenkring (ik wel iig) die je deze serie hebt aangeraden, zou deze aflevering een film op zichzelf zijn dan is het het aanraden (of het nog eens kijken) niet waard.

In een bioscoop is het geen reden om weg te lopen, maar als je weet wat er gaat komen wil je het niet nog eens zien. Bij het eerste deel van GoT was dat wel (alles t/m dit seizoen) en bij veel andere series (Friends, Seinfeld, 24) ook. Wat dat betreft vind ik het dus een tegenvaller.

Daarnaast loop ik zo ook niet heel warm voor de spin-offs. Zou me niet verbazen als die gaan floppen, zeker als het puur op het success van GoT en niet op een goed bedacht plot gebaseerd is. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Webgnome schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:40:
het was nogal geforceerd? Vind je niet?Het voelt als een rush rush iedereen moet dood!! festijn.
Ja gaat wel hard, maar eindelijk gebeurt er wat noemenswaardigs. Geforceerd vond ik het niet echt, wel weinig diepgang. Maar dat ben ik toch niet met gewend het tweede deel van de serie.

Vorige week klaagde iedereen dat die draken niet gewoon de vloot en ballista's in de fik staken, nu doet die ene dat een is het weer niet goed. :D

@Verwijderd1 Alles in perspectief. In het perspectief van de tweede helft van serie was dit gewoon een leuke aflevering. In het perspectief van de eerste helft niet, maar die hoop heb ik al lang geleden laten varen. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Gonadan op 13-05-2019 21:48 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Ben ik de enige die vind dat dit ook de laatste episode had kunnen zijn?

-Alles waar tegen het hele verhaal werd gevochten is voor niets, een nieuwe tiran heeft de overwinning.
- Het doel van Daenaris is bereikt
- Jon die nog steeds niets weet.
- De zusjes stark die soort van hun wraak hebben gehad.
- Sandor die het heeft uitgevochten met zijn broer.

Eigenlijk hoeft er niets meer te gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door -NRG- op 13-05-2019 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
-NRG- schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:49:
Ben ik de enige die vind dat dit ook de laatste episode had kunnen zijn?

-Alles waar tegen het hele verhaal werd gevochten is voor niets, een nieuwe tiran heeft de overwinning.
- Het doel van Daenaris is bereikt
- Jon die nog steeds niets weet.
- De zusjes stark die soort van hun wraak hebben gehad.

Eigenlijk hoeft er niets meer te gebeuren.
Eens, als Sansa wat screentime gehad zou hebben kon dit een prima laatste aflevering zijn.

Nu wordt het een aflevering met clichés waar Jon dankzij Arya uiteindelijk de troon claimt..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 038Zwolle
Altijd leuk om de verschillende reacties te lezen hier.

Ik snap juist de reactie wel. Je reist de hele wereld af en vervolgens word je in de steek gelaten door cercei. Worden 2 van je kinderen afgeschoten en zie je een van je geliefden van een muur gegooid worden. Ik ben benieuwd hoe een ieder zou reageren als zij de mogelijkheid hadden om op een vuurspuwend monster te kunnen vliegen.

Na zwaar teleurgesteld te zijn na de vorige aflevering (vooral het einde van de NK) go d ik dit weer een prachtige aflevering. Ik had liever nog 1 seizoen extra gezien of 10 afleveringen meer waar zij het een en ander iets meer zouden belichten , maar ik heb echt genoten. Dat mensen deze aflevering een 6 of lager geven snap ik dan ook echt niet. Ik denk dat dit meer uit emotie is dan uit redelijkheid Maarja.

Ben heel benieuwd naar volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 20:31
@miicker ik kan me goed vinden in je visie, al kun je wellicht, als je een iets groter stapje terug zet, de grote lijn wel goed oppikken. Uiteindelijk baseert de auteur zich voor een goed deel op de europese monarchien van weleer. Als er 1 ding elke keer opnieuw gebeurde was dat er een monarch kwam, die de boel begon te verzieken, die werd op een gegeven moment verstoten, afgezet, omgebracht en vervangen door de grote verlosser die zodra die met den bips de troon besteeg zelf net zo'n barbaar werd als z'n voorganger.

Dany is onderweg naar de troon van bevrijdster natuurlijk ook gewoon een overheerser geworden. Het zijn niet haar mensen, ze moeten haar niet, ze wantrouwen haar, ze wordt bedreigd door haar eigen adviseurs, haar achterdocht groeit en ze denkt.. beter nu ik de kans heb maar even probleem voorkomen. Dat verklaart niet helemaal waarom niet alleen iedereen dood moet maar ook alles stuk en ook niet waarom ze niet Cersei persoonlijk te grazen wilt nemen. Ik vind die rode draad juist in die eerste scene waarin ze er bijna paranoia uit ziet, denkt dat Jon haar vertrouwen geschonden heeft en Varys een intieme bbq krijgt het sterkst van de aflevering voor haar karakter.

@Gonadan haha precies, dat is/was elk seizoen wel zo natuurlijk en we zijn ook verwend met onverwachte plottwists. Ik had overigens wel heel goed dat 'oh ja eindelijk gaan ze eraan daar in Kings Landing' en niet lang daarna meteen zo'n 'uhm ja moet dat nu? Tis wel genoeg Dany, kalm aan!'. Die emotie wisten ze wel los te maken bij me.

Toch denk ik dat wat @miicker schetst eigenlijk gewoon nog een seizoen of 2-3 had kunnen duren: die opbouw verandering van karakters.. Jaime die toch weer van kant wisselt, Arya die ontdekt dat ze misschien op monsterboard een andere carriere wilt ipv assasin wilt zoeken, tot aan het feit dat het leger van Jon op moorden, plunderen en verkrachten gaat als 'hun' konginin de boel in de fik begint te steken nadat men zich overgegeven heeft. Das gewoon een massa executie.

Wat in dat artikel wat net gepost werd ook wordt aangehaald: Varys had in ene haast en was in ene niet meer subtiel en voorzichtig in het nudgen en polsen.. zijn karakter niet waard. Nu had Tyrion iets nodig om zijn loyaliteit te bewijzen natuurlijk, maar toch. En z'n laatste woorden gaan we natuurlijk nog even uitzingen.. waarschijnlijk komt Tyrion daar ook nog wel op uit :+

En zo komen we op hetzelfde punt uit: geniaal verhaal, plot is nog steeds super, maar zo zie je maar dat zelfs als ze het in 6 afleveringen van best lang proppen het verhaal gewoon meer diepgang verdient om goed verteld te worden.

En nu nog de laatste plottwist in E06 afwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door NiGeLaToR op 13-05-2019 22:02 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik vond het een schitterende aflevering:
  • Danny heeft geleerd van de vorige aanval met haar draak op de balista's; ze bleef zo lang mogelijk uit het zicht door vanuit de richting van de zon te vliegen, onder een hoge hoek (die balista's kunnen door het stoeltje niet zo stijl schieten), en maakte snel bochten waardoor het lastig is om de draak in het vizier te houden.
  • De overgave van de Lanisters, waarna het alsnog knokken wordt door de rampage van Danny.
  • Prachtig gevecht tussen de Hound en de Mountain.
  • Grafisch spektakel met die instortende gebouwen.
  • De paniek in de stad waarbij mensen onder de voet gelopen werden vond ik indrukwekkend (deed me denken aan de Battle of the Bastards).
Het enige wat ik niet begreep is waarom Danny ineens flipte toen de klokken gingen luiden. Tot dat moment ging ze behoorlijk chirurgisch te werk (nouja.. chirurg op een vrijdagmiddag met kettingzaag). Het leek wel alsof ze door het overweldigende geluid van al die bellen nét over het psychologische randje geduwd werd (kan ook zijn dat ik mijn headset te hard had staan :+ ).

Arya heeft trouwens behoorlijk wat mazzel, misschien is de lord of light nog niet met haar klaar ;)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 20-09 22:45

Oekol

waka waka hey hey

Heel eerlijk. Ik mis ook gewoon tieten. Het is niet meer zoals in de eerste seizoenen :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 20:31
@Drumatiko volgens mij wilde Dany er niet op gokken dat al die mensen haar toch niet zo leuk gingen vinden na overgave. Ze is paranoia geworden, was mijn analyse (IANAS (I Am Not A Shrink)).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croqy
  • Laatst online: 12-09 15:45
038Zwolle schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:57:

Ik snap juist de reactie wel. Je reist de hele wereld af en vervolgens word je in de steek gelaten door cercei. Worden 2 van je kinderen afgeschoten en zie je een van je geliefden van een muur gegooid worden. Ik ben benieuwd hoe een ieder zou reageren als zij de mogelijkheid hadden om op een vuurspuwend monster te kunnen vliegen.

Na zwaar teleurgesteld te zijn na de vorige aflevering (vooral het einde van de NK) go d ik dit weer een prachtige aflevering. Ik had liever nog 1 seizoen extra gezien of 10 afleveringen meer waar zij het een en ander iets meer zouden belichten , maar ik heb echt genoten. Dat mensen deze aflevering een 6 of lager geven snap ik dan ook echt niet. Ik denk dat dit meer uit emotie is dan uit redelijkheid Maarja.

Zoveel prachtige manieren te bedenken om de character plots te laten ontknopen. Wat is er gebeurd met Glecanebowl? Een ordineer gevecht zonder dat er verder iets anders op het spel stond dan hunzelf. Hoe jamie en cercei ten onder gaan doet zo'n afbreuk aan hun hele verhaallijn en hun goede acteerprestaties.
Hoe Varys verraden wordt door Tyrion? Ondenkbaar voor zijn karakter om zoiets te doen. Zo dom dat het een spot is.

De hele aflevering is zo'n belediging naar alle slimheid, mythiek en drama die in de eerste seizoen in de serie zat. Nee het kan niet anders of ze zenden die andere eindes die ze hebben gefilmd en die wél recht doen aan alle karakaterplots na volgende week uit met een grote knipoog van: dachten jullei nou echt dat we het zo voor jullie zouden verneuken?
Of de baas van HBO moet ze ernstig beledigd hebben ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:28
038Zwolle schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:57:

Helemaal mee eens. _/-\o_
Croqy schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:05:
[...]

Zoveel prachtige manieren te bedenken om de character plots te laten ontknopen. Wat is er gebeurd met Glecanebowl? Een ordineer gevecht zonder dat er verder iets anders op het spel stond dan hunzelf. Hoe jamie en cercei ten onder gaan doet zo'n afbreuk aan hun hele verhaallijn en hun goede acteerprestaties.
Hoe Varys verraden wordt door Tyrion? Ondenkbaar voor zijn karakter om zoiets te doen. Zo dom dat het een spot is.
Cleganebowl kon niet epischer imho. Niet mee eens. Cercei en Jamie had anders gekund, maar acceptabel. Varys door Tyrion? Mwah lijkt me prima aannemelijk. Tyrion heeft gewoon op het verkeerd paard gewed.
Croqy schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:05:
[...]
De hele aflevering is zo'n belediging naar alle slimheid, mythiek en drama die in de eerste seizoen in de serie zat. Nee het kan niet anders of ze zenden die andere eindes die ze hebben gefilmd en die wél recht doen aan alle karakaterplots na volgende week uit met een grote knipoog van: dachten jullei nou echt dat we het zo voor jullie zouden verneuken?
Of de baas van HBO moet ze ernstig beledigd hebben ofzo.
Vanaf seizoen 5 was dit al verre zoek.

Deze aflevering geeft zo veel voldoening na de pulp van aflevering 3. Maakt het voor mij meer dan goed. Voor het eerst weer terug gezogen in de serie. Go Dany! BURN THEM ALL. :*)

[ Voor 8% gewijzigd door KirovAir op 13-05-2019 22:11 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:04

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

In het licht van 'Game of Thrones - nieuw stijl' vond ik het een vette aflevering. Ik ben maar gestopt met het vergelijken met wat het had kunnen zijn.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
KirovAir schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:08:
[...]

[...]

Vanaf seizoen 5 was dit al verre zoek.
Maar deze aflevering geeft zo veel voldoening na de pulp van aflevering 3. Maakt het voor mij meer dan goed. Go Dany! BURN THEM ALL. :*)
Tjah, het wiel is nu wel behoorlijk gebroken...

Net als de muur, de slagerij, de bakkerij, de smederij, de kraampjes, de winkels, de herbergen, de barakken, de geneeshuizen, de bibliotheken, de weeshuizen, de burgers, de legers, de troon, alle bebouwing, de stallen (al voldeed tenminste één stalplaats aan de WBDBO eis), etc. :+
NiGeLaToR schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:01:
@Drumatiko volgens mij wilde Dany er niet op gokken dat al die mensen haar toch niet zo leuk gingen vinden na overgave. Ze is paranoia geworden, was mijn analyse (IANAS (I Am Not A Shrink)).
Dat zal het waarschijnlijk zijn; doordat John zijn achtergrond heeft laten uitlekken moest ze, zoals ze al zei, vertrouwen dat ze door angst/vrees de touwtjes in handen zou houden. Het zou echter logischer zijn geweest als ze de bevolking had laten vertrekken, en daarna de red keep tot de grond toe had afgebrand. Daarmee zou ze laten zien dat de gewone burger niets te vrezen heeft tenzij ze zich achter de verkeerde partij verschuilen (stick/carrot idee).

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
RedHat schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:01:
[...]

Heb jij enig idee hoeveel effect GoT op het leven van de door jouw genoemde "Dumb&Dumber" heeft? Waarom zouden "Dumb&Dumber" door moeten gaan omdat ze meer geld aangeboden wordt? "Dumb&Dumber" is geen publiek bezit ofzo hoor.

Je mag van mij best inhoudelijk kritiek hebben maar mensen gewoon tot de grond affakkelen zonder inhoud vind ik wel wat overdreven. En mensen naampjes geven doen we al niet meer sinds groep 8 hè :D

Zijn wel een hoop dingetjes die veel te weinig tijd krijgen. Had ook nog wel paar seizoenen erbij gehad. Waardoor het verhaal vaak rommelig / onlogisch overkomt. Weinig tijd om dingen uit te diepen. Erg jammer.

Waar ik mij wel aan stoor is dat Jaime gewoon een zwaard in z'n zei kan krijgen en vrolijk nog een eind kan lopen naar Cersei om daar te sterven. Raar momentje.
Als het zoveel effect had op hun leven, dan hadden ze toch ook gewoon kunnen zeggen we stoppen er mee, laat iemand anders het maar afmaken. Series wisselen zo vaak van showrunners. D&D raffelen nu een serie af omdat ze er zelf mee klaar zijn en dat is zeer kwalijk te noemen. En het zijn niet alleen de fans, al meerdere acteurs hebben iets van teleurstelling laten doorschemeren in interviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:56
Ppppffff nog maar 1 aflevering. Ik vond het echt heel slecht. Voorgaande afleveringen kon ik nog wel pruimen. Maar deze....
Arya op een killing mission. Jon en Tyrion zien in dat Danny een beetje gek is.
Ach ja het zal allemaal wel. Hopelijk wel een incentive om de boeken af te maken. Anders word dit de enige einde van zijn werken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 11:28
Voor mij een prima episode. De cyclus is doorbroken! Geen monarch meer vanuit King’s landing, waar corruptie altijd de grootste rol heeft gespeeld.

Ben benieuwd of er nog een rare twist komt of een soort van “happy” end met dezelfde boodschap over de doorbroken cyclus :+

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• algalid
Russel88 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:31:
Hopelijk wel een incentive om de boeken af te maken. Anders word dit de enige einde van zijn werken.....
Volgens Ian McElhinney (Barristan Selmy) zouden de 2 boeken al klaar zijn:
https://www.reddit.com/r/...y_barristan_selmy_saying/

Subverting expectations...Ik geloof er niets van, helaas.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Maar man man wat een aflevering hè.
De tering.

Alsof je zeven seizoenen SimCity speelt en dan net voor je afsluit er nog even met de tornado overheen gaat 😆

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Kunnen we als de boeken af zijn dan een remake verwachten van seizoen 8 met een fatsoenlijk einde?

Helemaal bagger dit. Alles en iedereen in de as, Cleganebowl snel afgeraffeld en Cersei op de meest simpele manier dood.

Waar zijn de slimme twists en de tactieken?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:59
Het zou me niet verbazen als wanneer de boeken allemaal uit zijn dat de serie gereboot word, maar ik denk dat HBO dat niet heel snel zal doen, zal wel minstens een jaar of 10 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je kan niet blijven twisten tot de laatste 30 seconden van de laatste aflevering. De verhaallijnen moeten af alleen hadden ze beter vanaf seizoen 6 kunnen gaan afronden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah kan er kort over zijn. In het grote geheel had je best een verhaallijn kunnen hebben waarin Dany echt gek werd, dochter van de mad king enzo. Nu lijkt het alsof ze van streng maar rechtvaardig naar gestoord gaat binnen een week. Of ze is flink ongesteld....... Het tijdsverloop klopt gewoon niet om het even normaal te vinden dat ze duizenden onschuldigen afslacht, vrouwen, kinderen, babies. Gewoon totaal niet te volgen en paradoxaal tevens zooooo voorspelbaar door de crap dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Flamesz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:43:
Het zou me niet verbazen als wanneer de boeken allemaal uit zijn dat de serie gereboot word, maar ik denk dat HBO dat niet heel snel zal doen, zal wel minstens een jaar of 10 zijn.
Ik gok op minstens 15 jaar. En ik denk zelfs dat GRRM de pijp uit moet gaan voor ze het idee durven te opperen.

Ik kan me niet voorstellen dat GRRM enorm blij is om rond hem allerlei verhalen te horen rond seizoen 8 en de grote Amerikaanse media zijn niet echt mals. Gelukkig zou hij al niet meer kijken sinds seizoen 7 dus het blijft bij hearsay voor hem. Maar veel vertrouwen zal het hem niet geven, zeker niet met vermeende disputen tussen hem en D&D waardoor GRRM na seizoen 5 helemaal verdween van de set en enkel zijn naam mag laten prijken op de end credits, dat is zijn enige "aanwezigheid".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45

OMX2000

By any means necessary...

Arya heeft Dany op haar kill list ben ik van overtuigd.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wat is dit een intens treurig topic geworden. Iedereen buitelt over elkaar heen om één van twee exact dezelfde meningen in net iets andere bewoordingen te delen. Wat een verschrikking.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 038Zwolle
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:44:
Tjah kan er kort over zijn. In het grote geheel had je best een verhaallijn kunnen hebben waarin Dany echt gek werd, dochter van de mad king enzo. Nu lijkt het alsof ze van streng maar rechtvaardig naar gestoord gaat binnen een week. Of ze is flink ongesteld....... Het tijdsverloop klopt gewoon niet om het even normaal te vinden dat ze duizenden onschuldigen afslacht, vrouwen, kinderen, babies. Gewoon totaal niet te volgen en paradoxaal tevens zooooo voorspelbaar door de crap dit seizoen.
Verliest 2 draken, je maatje en word keihard in de steek gelaten terwijl je een oorlog vecht voor anderen. Er zijn volken uitgemoord voor minder. Zeker als je ziet wat ze al heeft meegemaakt . Zo plotseling is het nou ook weer niet

[ Voor 5% gewijzigd door 038Zwolle op 13-05-2019 22:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

038Zwolle schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:55:
[...]

Verliest 2 draken, je maatje en word keihard in de steek gelaten terwijl je een oorlog vecht voor anderen. Er zijn volken uitgemoord voor minder.
Inderdaad, geweldig plot. Die eerste draak was echt de schuld van die kinderen in kings landing, rotzakken. Net zoals die tweede, haar hofdame en de mensen die moeite hebben haar te vertrouwen. Allemaal de schuld van het gepeupel en de Rabobank. Hullie moeten branden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:50

Valkyre

Kitesurf FTW!

Het meeste is al gezegd, ik kon prima begrijpen dat dany kings landing as zou leggen. Maar Wat er voor mij ontbreekt is dialoog. Iets waar got altijd zo Goed in was. Nu als er een gesprek gaat plaatsvinden gaan we naar het volgende shot, en aangezien het plot flinter dun is kunnen we het inderdaad wel invullen.

Denk aan het gevecht tussen de red viper en de mountain dat vond ik veel epischer dan deze Frankenstein.

D&D hebben naar mijn idee het fabtastisch gedaan door de boeken om te zetten naar tv, alleen zelf iets bedenken dat dat hadden ze beter niet kunnen doen helaas.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:58
OMX2000 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:48:
Arya heeft Dany op haar kill list ben ik van overtuigd.
Waarschijnlijk is zij degene met de groene ogen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Wat trouwens wel de verrassing van de eeuw was......breken met zombie regel numero uno! Doorboor de hersenen en de zombie is dood. Niet bij de mountain!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
NiGeLaToR schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:01:
Let it be fear.

Ze wil heersen. Ze ziet in dat het goedschiks niet gaat lukken op Westeros dus dan maar zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croqy
KirovAir schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:08:
[...]

[...]

Cleganebowl kon niet epischer imho. Niet mee eens. Cercei en Jamie had anders gekund, maar acceptabel. Varys door Tyrion? Mwah lijkt me prima aannemelijk. Tyrion heeft gewoon op het verkeerd paard gewed.
Tyrion wedt niet op verkeerde paarden, nooit gedaan en zou dat ook nooit doen. Tenzij je een aap het verhaal laat afschrijven.

[ Voor 20% gewijzigd door Croqy op 13-05-2019 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Er was op een gegeven moment een scene waar Arya vanaf de zijkant gefilmd werd. Naar aanleiding van het gesprek tussen de Mountain en Arya in de red keep had ik eigenlijk verwacht dat de helft van haar gezicht verbrand zou zijn toen de camera op haar heen draaide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croqy
Drumatiko schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:05:
Er was op een gegeven moment een scene waar Arya vanaf de zijkant gefilmd werd. Naar aanleiding van het gesprek tussen de Mountain en Arya in de red keep had ik eigenlijk verwacht dat de helft van haar gezicht verbrand zou zijn toen de camera op haar heen draaide.
Dat zou iets poetisch hebben. Had jij het script maar mogen schrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:26
lol. ik dacht precies hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Jaded schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:34:
Heerlijk ook hoe die smerige Qyburn aan z'n einde komt.
Hoe Jaime nog kan lopen nadat hij 2x met een dolk van 30cm in zijn romp is gestoken was wat mij betreft het minst geloofwaardig.
Waarom? Dolksteken zijn normaal gezien in de buik niet direct dodelijk hoor.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:07

SomerenV

It's something!

FirePuma142 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:49:
Wat is dit een intens treurig topic geworden. Iedereen buitelt over elkaar heen om één van twee exact dezelfde meningen in net iets andere bewoordingen te delen. Wat een verschrikking.
Mensen zijn gewoon niet tevreden over het verloop van dit seizoen, en dat vind ik niet heel gek. Wat moeten we dan doen? Onze mond houden omdat iemand anders al ongeveer hetzelfde gezegd heeft? :+

De laatste aflevering was wel tof en zat grotendeels goed in elkaar, maar toch is het geen topper, voornamelijk door wat rare besluiten en de aanloop hier naar toe.

Goed:
- Opbouw van de spanning
- Cleganebowl
- Jon die beseft dat dit niet helemaal is wat hij voor ogen had
- Cercei die beseft dat ze gruwelijk hard aan het verliezen is
- De angst bij iedereen wanneer Drogon los gaat
- Tyrion die duidelijk de meest foute beslissing ooit heeft gemaakt en dat beseft
- Hoe alles in beeld is gebracht

Slecht:
- In aflevering 4 wordt een draak makkelijk uit de lucht geschoten, maar nu is het opeens een onmogelijke opgave en legt 1 draak alles in as :+
- Waarom besluiten alles en iedereen, schuldig en onschuldig, tot de grond toe af te branden?
- Arya die meerdere dodelijke momentjes wonder boven wonder overleeft...
- ... om vervolgens tussen al het puin een wit paard te zien en daarmee weg rijdt 8)7
- De hele karakterontwikkeling van Jaime kan bij het grof vuil
- Cercei die niet gedood wordt door Arya of Jaime
- Gevecht tussen Euron en Jaime
- Geen Yara
- Golden Company nauwelijks in beeld en direct dood (al is de manier waarop ze sterven wel weer redelijk episch)

Al met al een toffe aflevering maar best wat momenten die voorkomen dat het écht goed is. Het is ook nergens echt spannend ofzo. Te voorspelbaar en door de vorige afleveringen weet je dat de echt belangrijke personages het toch wel overleven dankzij plotarmor. Dat van Varys had ik overigens niet verwacht, maar deed mee eerlijk gezegd vrij weinig door de manier waarop het werd gedaan.

Ik had trouwens gehoopt dat Jon na de aanval van Grey Worm op de ongewapende soldaten zou besluiten een zwaard door 'm heen te drukken. Was ook wat vreemd dat de Northern men vrolijk mee deden met die aanval terwijl die normaal best nobel zijn.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:28
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:58:
[...]

Inderdaad, geweldig plot. Die eerste draak was echt de schuld van die kinderen in kings landing, rotzakken. Net zoals die tweede, haar hofdame en de mensen die moeite hebben haar te vertrouwen. Allemaal de schuld van het gepeupel en de Rabobank. Hullie moeten branden.
Doe nou niet alsof het eerder anders is geweest.. Er gaan constant onschuldigen dood om minder.
Na het ondankbare ontvangst in het Noorden en de cockblock van mijn beste vrienden had ik uit frustratie al eerder wat mensen op de bbq gegooid. :P

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Zoiets vergelijkbaars had ik verwacht toen het shot zo lang op haar bovenlijf stond nadat de hele flikkerse teringzooi was ingestort :P had verwacht dat er een uitzoom shot zou zijn waarbij ze ineens realiseerde dat ze (dodelijk) gewond zou zijn; gespietst o.i.d. :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Croqy schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:06:
[...]

Dat zou iets poetisch hebben. Had jij het script maar mogen schrijven!
Dat zou voor een paradox hebben gezorgd, zie onderstaand :D
Drumatiko schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:36:
...Bij die scene met Aria dacht ik even dat de NK haar nek direct brak (zou wel een typische GoT wending zijn geweest), maar op zich was het zo ook een leuk einde...
Wat vervolgens met wat time-travel van bran-the-man gefixt zou kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Valkyre schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:58:
Het meeste is al gezegd, ik kon prima begrijpen dat dany kings landing as zou leggen. Maar Wat er voor mij ontbreekt is dialoog. Iets waar got altijd zo Goed in was. Nu als er een gesprek gaat plaatsvinden gaan we naar het volgende shot, en aangezien het plot flinter dun is kunnen we het inderdaad wel invullen.

Denk aan het gevecht tussen de red viper en de mountain dat vond ik veel epischer dan deze Frankenstein.

D&D hebben naar mijn idee het fabtastisch gedaan door de boeken om te zetten naar tv, alleen zelf iets bedenken dat dat hadden ze beter niet kunnen doen helaas.
Grote delen van de dialoog zijn toegevoegd door D&D hoor. Als je de boeken leest zijn veel scenes anders of bestaan gewoonweg niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Op zich prima te pruimen, het enige wat ik echt teleurstellend vind is dat Arya 8 seizoenen lang als levensmissie heeft om cersei om te leggen en dat ze dan zo makkelijk ervan af ziet. Onbegrijpelijk imo

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KirovAir schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:08:
[...]

Doe nou niet alsof het eerder anders is geweest.. Er gaan constant onschuldigen dood om minder.
Na het ondankbare ontvangst in het Noorden en de cockblock van mijn beste vrienden had ik uit frustratie al eerder wat mensen op de bbq gegooid. :P
De enige andere die rücksichtslos doodde was de NK en dat was zeg maar, echt zijn ding, de mensheid vernietigen. Het slaat nergens op een heel volk zo uit te roeien. Als je al die haat al begrijpelijk vindt dan is het nog onlogisch dat ze niet meteen naar cersei vliegt en de Red keep in as legt. Zij zou het middelpunt van de woede moeten zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:07

SomerenV

It's something!

amahusu schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:11:
Op zich prima te pruimen, het enige wat ik echt teleurstellend vind is dat Arya 8 seizoenen lang als levensmissie heeft om cersei om te leggen en dat ze dan zo makkelijk ervan af ziet. Onbegrijpelijk imo
Wat denk je van de ontwikkeling die Bran door maakt? Uiteindelijk niks mee gedaan.
De ontwikkeling van de NK? Ook in de prullenbak.
Ontwikkeling van Jaime? Bij 't grof vuil.
Dany die 8 seizoenen lang op weg is om de Iron Throne over te nemen maar last minute besluit alles plat te branden.

Seizoen 8 komt bekend te staan om het vermoorden van story arcs :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
amahusu schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:11:
Ik denk dat ze nog moest leven voor aflevering 6 en ze hadden al in gedachten dat alles in moest storten. Wegsturen maar en dan kreeg ze nog een mooie long shot in KL. Het was er wel wat bij getrokken. Zouden ze hopen dat vele kijkers al lang vergeten zijn dat Cersei bovenaan haar lijst stond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:41
Cinematografisch was dit een heerlijke aflevering.
Het verloop van het verhaal vind ik discutabel, ik heb deze wending niet zien aankomen. Als je alles bij elkaar optelt kon je er wel op rekenen.

Daenerys gaf al een aantal keer aan dat ze geen warmte en liefde voelden in Westeros, tel daarbij op dat haar tweede draak dood gaat, Missandei wordt geëxecuteerd, ze verraden wordt door Lord Varys, Jon haar niet meer lief kan hebben omdat ze familie zijn, dat Jon volgens Daenerys niet aan zijn woord heeft gehouden en je hebt de perfecte cocktail om net als je vader een Mad King/ Queen te worden.

De verwoesting van King's Landing en de daarbij behorende leed van het volk heeft zoals we op het eind zagen een groot impact op Arya, en dit triggert haar om een paar ogen voor goed te sluiten, beter gezegd; de groene ogen van Daenerys.

Hiermee wordt de profetie van Melisandre volbracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
SomerenV schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:08:
[...]

Mensen zijn gewoon niet tevreden over het verloop van dit seizoen, en dat vind ik niet heel gek. Wat moeten we dan doen? Onze mond houden omdat iemand anders al ongeveer hetzelfde gezegd heeft? :+

De laatste aflevering was wel tof en zat grotendeels goed in elkaar, maar toch is het geen topper, voornamelijk door wat rare besluiten en de aanloop hier naar toe.

Goed:
- Opbouw van de spanning
- Cleganebowl
- Jon die beseft dat dit niet helemaal is wat hij voor ogen had
- Cercei die beseft dat ze gruwelijk hard aan het verliezen is
- De angst bij iedereen wanneer Drogon los gaat
- Tyrion die duidelijk de meest foute beslissing ooit heeft gemaakt en dat beseft
- Hoe alles in beeld is gebracht

Slecht:
- In aflevering 4 wordt een draak makkelijk uit de lucht geschoten, maar nu is het opeens een onmogelijke opgave en legt 1 draak alles in as :+
- Waarom besluiten alles en iedereen, schuldig en onschuldig, tot de grond toe af te branden?
- Arya die meerdere dodelijke momentjes wonder boven wonder overleeft...
- ... om vervolgens tussen al het puin een wit paard te zien en daarmee weg rijdt 8)7
- De hele karakterontwikkeling van Jaime kan bij het grof vuil
- Cercei die niet gedood wordt door Arya of Jaime
- Gevecht tussen Euron en Jaime
- Geen Yara
- Golden Company nauwelijks in beeld en direct dood (al is de manier waarop ze sterven wel weer redelijk episch)

Al met al een toffe aflevering maar best wat momenten die voorkomen dat het écht goed is. Het is ook nergens echt spannend ofzo. Te voorspelbaar en door de vorige afleveringen weet je dat de echt belangrijke personages het toch wel overleven dankzij plotarmor. Dat van Varys had ik overigens niet verwacht, maar deed mee eerlijk gezegd vrij weinig door de manier waarop het werd gedaan.

Ik had trouwens gehoopt dat Jon na de aanval van Grey Worm op de ongewapende soldaten zou besluiten een zwaard door 'm heen te drukken. Was ook wat vreemd dat de Northern men vrolijk mee deden met die aanval terwijl die normaal best nobel zijn.
-Omdat veel van de kritiek nergens op slaat, draak houd nu rekening mee met balistas: van hoog en uit de zon en veel draaien en keren.
-"Rule by fear" wie zal na dit nog denken in opstand te komen?
-Ja characters overleven anders had je na seizoen/boek 1 niemand meer levend gehad ook niet echt leuk voor het verhaal dat hoort bij elke serie.
-Jaime doet wat hij altijd al deed: cersei proberen redden. Geen idee waarom zoveel mensne hierover klagen dat is zijn dillemma doorheen de hele serie geweest. Alsof een persoon altijd maar 1 kant op kan bewegen qua "development".
-So?
-So?
-Tja soldaatjes tegen draken

De rest van "plot armor " slaat zoals al gezegd nergens op, en soldaten plunderen het is zo goed als onmogelijk die tegen te houden. Sommige kijken zo graag naar de geschiedenis wel dat is gewoon een redelijk vaststaand feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
SomerenV schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:13:
[...]

Wat denk je van de ontwikkeling die Bran door maakt? Uiteindelijk niks mee gedaan.
De ontwikkeling van de NK? Ook in de prullenbak.
Ontwikkeling van Jaime? Bij 't grof vuil.
Dany die 8 seizoenen lang op weg is om de Iron Throne over te nemen maar last minute besluit alles plat te branden.

Seizoen 8 komt bekend te staan om het vermoorden van story arcs :+
De prophecy van Maggy the Frog over Cersei dan, correct tot deze aflevering en dan opeens oh nee boeit niet. Blijkbaar is een gebouw het kleine broertje uit de prophecy

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

SomerenV schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:08:
[...]

Nou ongeveer... Er is een 95% overlap. Het topic wordt er onleesbaar van.

Ik verwonder me er vooral over dat er op Tweakers blijkbaar een paar honderd briljant scenarioschrijvers, regisseurs en producenten rondlopen. Er lijkt een vooringenomenheid te zijn bij het beoordelen van de aflevering: Dumb&Dumber (wat net zo slecht is als M$) zullen het wel weer verpest hebben. Notitieblok in de aanslag en noteer elk vermeende misstap.

Geloof me, als je met dezelfde pet op naar S1 gaat kijken is dat ook geen sinecure. Er lijkt wel vergeten te zijn dat we naar entertainment kijken met zijn allen, niet naar een studie worldbuilding volgens zelf verzonnen regels die en passant verheven worden tot hersenspinsel van RR zelf.

Vervelend sfeertje in dit topic tot gevolg.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Pagina: 1 ... 55 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic