Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Droefsnoet schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:01:
[...]

Bron? Volgens de makers zelf hadden ze drie seizoenen geleden al bedacht dat Arya The Night King zou doden.
Bron is Inside The Episode, waarbij ze niet zeggen 3 seizoenen geleden, maar 3 jaar geleden. (Toen ze dus seizoen 7 maakte.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
DeKoetsier schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:44:
[...]

Nee dat wist Arya pas sinds seizoen 8. Daarnaast hebben de schrijvers met het maken van seizoen 7 bedacht dat het Arya ging worden i.p.v. Jon, dus gedurende de rit.

Dus die profetie, is gewoon handig gebruik van gemaakt, terwijl dat destijds nog helemaal niet bekend was (voor D.B Weiss en Benioff)
Even teruggekeken en ze zeggen inderdaad drie jaar geleden, maar ze zeggen niet dat het Jon ging worden. Ze zeggen alleen dat Jon een hero is, maar dat het niet zou passen om hem het te laten doen.

[ Voor 21% gewijzigd door miicker op 10-05-2019 15:41 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
DeKoetsier schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:07:
[...]

Bron is Inside The Episode, waarbij ze niet zeggen 3 seizoenen geleden, maar 3 jaar geleden. (Toen ze dus seizoen 7 maakte.)
:o
Oops, dan heb ik het verkeerd begrepen, excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 16:31
DeKoetsier schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:44:
[...]

Nee dat wist Arya pas sinds seizoen 8. Daarnaast hebben de schrijvers met het maken van seizoen 7 bedacht dat het Arya ging worden i.p.v. Jon, dus gedurende de rit.

Dus die profetie, is gewoon handig gebruik van gemaakt, terwijl dat destijds nog helemaal niet bekend was (voor D.B Weiss en Benioff)
Ik las ergens dat het een dikke 3 (inmiddels al 4 wellicht) jaar geleden al bedacht was dat het Arya ging worden, dus ruimschoots voor seizoen 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Shmoozer schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:51:
[...]

Ik las ergens dat het een dikke 3 (inmiddels al 4 wellicht) jaar geleden al bedacht was dat het Arya ging worden, dus ruimschoots voor seizoen 7?
Ja volgens mij wordt dat gezegd in de 'inside the episode' van aflevering 3.

Over de dagger die Arya gebruikt:
Ultimately, we've known for a long, long time

YouTube: Game of Thrones | Season 8 Episode 3 | Game Revealed (HBO)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd1 op 10-05-2019 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitta
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-07 12:11
Manmanman, 2 jaar gewacht voor dit afgekapte seizoen. Als je het mij vraagt hebben ze veel goed te maken in de laatste 2 afleveringen.

> Geen reactie op het feit dat Jon de meeste claim heeft op de troon van Arya en Sansa, is gewoon weggeknipt
> Het Ghost verhaal.. Hij mag wel n aflevering lang vliegen op een draak maar de wolf aaien is teveel gevraagd
> Boten die niet eens verstopt zijn vermoorden zonder moeite de 2e draak. Want die fleet had je vanaf boven niet kunnen zien, Daenerys?

Kan zo nog wel even doorgaan, maar als je het allemaal zo kortaf maakt, plak er dan nog een seizoen bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Mitta schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:07:
Het Ghost verhaal.. Hij mag wel n aflevering lang vliegen op een draak maar de wolf aaien is teveel gevraagd
Dat was vanwege CGI. Vox heeft er een heel artikel over. De specifieke quote van Nutter:
“Since the direwolves are kind of CG creations, we felt it best to keep it as simple as possible,” said Nutter. “And I think that it played out much more powerfully that way.”
:+

spoiler:
De rest is wel allemaal echt, dat is waarom alle draken voor het einde dood moeten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd1 op 10-05-2019 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vraag me af of we nog Varys z'n koninklijke bloedlijn terug gaan zien in de komende twee afleveringen, wellicht wilt hij daarom wel Jon steunen in plaats van Dany?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitta
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-07 12:11
Verwijderd1 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:11:
[...]

Dat was vanwege CGI. Vox heeft er een heel artikel over. De specifieke quote van Nutter:

[...]

spoiler:
De rest is wel allemaal echt, dat is waarom alle draken voor het einde dood moeten.
Maar er zijn wel veel meer verschijnselen die veel CGI innemen toch? Achja het zal ook wel, dat van Ghost is relatief minder erg dan wanneer je het over de kern van het verhaal hebt, zoals met de andere punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Mitta schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:28:
[...]

Maar er zijn wel veel meer verschijnselen die veel CGI innemen toch? Achja het zal ook wel, dat van Ghost is relatief minder erg dan wanneer je het over de kern van het verhaal hebt, zoals met de andere punten.
Ja daarom vind ik het ook een vrij zwak excuus. Het kan trouwens wel, zie hier de wolf met een andere Stark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:37
Ik denk eigenlijk dat Ghost oorspronkelijk niet in het script stond en pas heel laat in het proces erbij is "geplakt". In de eerste 3 afleveringen kreeg hij zelfs geen knikje toegeworpen, hij stond er maar. De enige verwijzing is als Jon hem wegstuurt. En mogelijk is dat zelfs een heel ander iets dat de acteur zegt maar dan later met voice over "gefixt".

Een van de VFX crewleden zei wel dat de wolven nog iets geweldigs gingen doen maar met 2 afleveringen te gaan is het letterlijk haastwerk. Mss is het misdirection en zien we helemaal niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:48
Mitta schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:07:
Manmanman, 2 jaar gewacht voor dit afgekapte seizoen. Als je het mij vraagt hebben ze veel goed te maken in de laatste 2 afleveringen.

> Geen reactie op het feit dat Jon de meeste claim heeft op de troon van Arya en Sansa, is gewoon weggeknipt
> Het Ghost verhaal.. Hij mag wel n aflevering lang vliegen op een draak maar de wolf aaien is teveel gevraagd
> Boten die niet eens verstopt zijn vermoorden zonder moeite de 2e draak. Want die fleet had je vanaf boven niet kunnen zien, Daenerys?

Kan zo nog wel even doorgaan, maar als je het allemaal zo kortaf maakt, plak er dan nog een seizoen bij..
Hoe meer je terugblikt op de aflevering hoe meer je ziet wat er allemaal mee mis is.

Met dat stukje dat Daenarys 'vergeten' was dat haar grootste vijand nog bestaat hebben ze echt de serie de nek om gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd1 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:32:
[...]

Ja daarom vind ik het ook een vrij zwak excuus. Het kan trouwens wel, zie hier de wolf met een andere Stark.
Het is puur een kwestie van geld. Wolf los in de omgeving is x aantal euro en wolf met Jon en interactie is 10*x aantal euro.

Keuze snel gemaakt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:17:
[...]

Het is puur een kwestie van geld. Wolf los in de omgeving is x aantal euro en wolf met Jon en interactie is 10*x aantal euro.

Keuze snel gemaakt.
Of is het een gevalletje: "While D.B. Weiss kind of forgot about Ghost and Jon Snow's relation with the dire wolf, fans certainly haven't forgotten about that"? Lijkt me een goede voor een nieuwe filmpje :P.

Zeker de lezers weten dat hij vaak in Ghost's vacht neust:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QS6hZGDl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nm8KgDcl.jpg

En dat is een Twitter thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd1 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:27:
[...]

Of is het een gevalletje: "While D.B. Weiss kind of forgot about Ghost and Jon Snow's relation with the dire wolf, fans certainly haven't forgotten about that"? Lijkt me een goede voor een nieuwe filmpje :P.

Zeker de lezers weten dat hij vaak in Ghost's vacht neust:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En dat is een Twitter thread.
In de boeken spelen ze waarschijnlijk een veel grotere rol, een instrument van Bloodraven om Jon te sturen en te controleren. Daar is in de shows slechts naar gehint, waarschijnlijk nooit ingevuld uit tijdsgebrek.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 10-05-2019 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Tsurany schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:18:
Vraag me af of we nog Varys z'n koninklijke bloedlijn terug gaan zien in de komende twee afleveringen, wellicht wilt hij daarom wel Jon steunen in plaats van Dany?
Zijn eigen bloedlijn?

Het zou zomaar kunnen dat hij van de 'Strong'-familietak afstamt, in 'Fire & Blood' komt een Larys Strong voor, die een 'koude kant' van de Targaryen-familie is, en je ziet vaak naam-vormen in één familie licht van elkaar afwijken, in de zin van maar een paar letters. Larys -> Varys.

Larys Strong, The Clubfoot' was de eerste 'echte' Master of Whispers in King's Landing, tijdens het bewind van (o.a.) Aegon II Targayen, die de strijd op leven en dood aanging met Rhaenyra Targayen, die door haar vader was aangewezen als 'designated heir to the throne'...

Hieruit volgde de 'Dance of the Dragons' (≈ Dying of the Dragons).

Wie weet... ze zijn over Varys' afkomst wel erg vaag, er is geen stamboom, hij was immers een 'wees'. Maar dat soort onduidelijke vertakkingen zitten zoveel in de boeken... :)

[/100% speculatie]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

There is magic in kings blood. En de sorcerer wilde perse hem hebben en zijn geslacht gebruiken voor iets. Wat als Varys ook een Targaryen is en daarom zo op Dany en nu op Jon zit?

Ik blijf namelijk zijn "for the good of the realm" verdacht vinden, daar klopt iets niet. En hij kent alle geheimen van Kings Landing en The Red Keep, beiden gebouwd door de Targaryens.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 10-05-2019 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Tsurany schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:13:
[...]

There is magic in kings blood. En de sorcerer wilde perse hem hebben en zijn geslacht gebruiken voor iets. Wat als Varys ook een Targaryen is en daarom zo op Dany en nu op Jon zit?

Ik blijf namelijk zijn "for the good of the realm" verdacht vinden, daar klopt iets niet.
Dan zijn we het eens, ik verdenk die link juist vanwege dat verbranden van zijn 'parts' door de sorcerer. ;)

(analoog aan de handelingen van Melisandre, als priesteres van the God of Light)

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 11-05-2019 13:20 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:58
SomerenV schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:55:
[...]

Ja, tot daar is het goed, maar daarna is het een rommeltje. Ik heb het al vaker aangehaald maar normaal bestaat een verhaal uit 3 delen: intro, midden en outro. Nu met Arya en de NK hebben we alleen de intro en outro gezien. Hoe ze van punt A naar punt B komt is minstens zo belangrijk. Als je dat overslaat dan ben je als scriptschrijver gewoon lui.

Nu is het niet alleen 'oh shit, Arya vermoord de NK!' maar ook 'hoe is ze in godsnaam zo ver komen?' en dat stukje zou er niet moeten zijn. Je kunt prima haar reis van A naar B kort laten zien zonder dat je de plottwist prijsgeeft.
Hier ben ik het niet mee eens. Bij de eerste kennismaking met de werkwijze van de faceless men (iemand weet vast wel in welk seizoen, zo goed is mijn geheugen niet) werd laten zien dat die de vaardigheid heeft om op bepaalde plekken te komen zonder eerst gezien te worden. Dat brengen ze in beeld, zonder dat je ziet hoe hij van A naar B gaat. In mijn optiek geldt dan hetzelfde voor Arya die immers die vaardigheid ook eigen heeft gemaakt. Zij kan dat ook het is de mystiek van de faceless men. Ik vind het daarom ook niet nodig om die route van A naar B te zien. Het was een shock dat Arya uit het niets de NK kon aanvallen en hem met een truc ook uit kan schakelen. Dat mag dan wellicht niet volgens iedereens verwachting zijn, maar het schokeffect vind ik zeker wel GOT-like.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 13:54
bazzemans schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:15:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens. Bij de eerste kennismaking met de werkwijze van de faceless men (iemand weet vast wel in welk seizoen, zo goed is mijn geheugen niet) werd laten zien dat die de vaardigheid heeft om op bepaalde plekken te komen zonder eerst gezien te worden. Dat brengen ze in beeld, zonder dat je ziet hoe hij van A naar B gaat. In mijn optiek geldt dan hetzelfde voor Arya die immers die vaardigheid ook eigen heeft gemaakt. Zij kan dat ook het is de mystiek van de faceless men. Ik vind het daarom ook niet nodig om die route van A naar B te zien. Het was een shock dat Arya uit het niets de NK kon aanvallen en hem met een truc ook uikan schakelen. Dat mag dan wellicht niet volgens iedereens verwachting zijn, maar het schokeffect vind ik zeker wel GOT-like.
Maar ze had wel moeite in die zaal. Dus opeens een invasie en leger voorbij kruipen wordt dan weer een opmerkelijk contrast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
bierkwadraat schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 02:15:
[...]

Maar ze had wel moeite in die zaal. Dus opeens een invasie en leger voorbij kruipen wordt dan weer een opmerkelijk contrast.
Dat is inderdaad waar. Leek zelfs sprake van een zekere "blinde paniek". Dat is dan ook de enige verklaring die ik kan geven. De paniek zorgde ervoor dat ze vergat wie ze is en wat ze kan en haar vaardigheden niet inzette, totdat Melisandre haar wees op haar doel/lot.

Maar goed, dan is dat wel weer speculeren en zelf invullen. Dat is mijn optiek dan ook eerder de kritiek die ik heb op het verloop van de serie nu. Bepaalde dingen zijn niet consistent en/of blijven onderbelicht, waardoor je een verklaring gaat verzinnen. Eerder was dat niet en was het wel duidelijk hoe het zat en klopte het wel, ook al volgde dat niet per se de logica die de meeste mensen zouden volgen. Voor mij maakt dat het kijkplezier er echter niet minder om (begrijp het ook van degenen waarbij dat anders is). Het blijft fictie en dan gebeuren er ook weleens zaken die niet logisch zijn en onverwacht. Kan het beter? Vast wel. Kan het slechter? Dat staat voor mij echt buiten kijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13

MazeWing

The plot thickens...

Feit is dat er dit seizoen aanzienlijk meer "toevalligheden" gebeuren dan ik voorgaande seizoenen. Het lijkt me niet meer dan terecht dan velen hier over vallen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:07
Ramzzz schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:14:
[...]

Dan zijn we het eens, ik verdenk die link juist vanwege dat verbranden van zijn 'parts' door de sorcerer. ;)

(analoog aan de handelingen van Melissandre, als priesteres van the God of Light)
Speculatief natuurlijk, maar dit vond ik een goed filmpje over Varys en mogelijke bloedlijn/familie/etc.

Voornamelijk gespitst op de boeken, toch interessant :)

YouTube: Spider: what's Varys up to?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

MazeWing schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:40:
Feit is dat er dit seizoen aanzienlijk meer "toevalligheden" gebeuren dan ik voorgaande seizoenen. Het lijkt me niet meer dan terecht dan velen hier over vallen...
Als je zelf de boeken gelezen hebt / zou hebben, en wat analyses erover leest (en bekijkt/ beluistert), dan moet het inmiddels zijn opgevallen, dat G.R.R. Martin niets aan het toeval overlaat.

Hij schrijft zijn oeuvre volledig naar elkaar toe, dus alle 'prequels', canon-boeken dienen als ondersteuning van ASOIAF. En veel zaken die eerst 'willekeurig' lijken, blijken in latere boeken, andere situaties ineens van veel belang te zijn geweest.

Kijk alleen al naar de ontwikkeling van karakters, zoals Arya, Melisandre, Jon, Daenerys, Varys, Littlefinger, Tyrion. Complex, veel diepgang, veel meer zaken worden later duidelijk dan in eerste instantie wordt onthuld. Die complexiteit leent zich in feite totaal niet voor TV, maar komt toch al aardig doorgesijpeld, in de ontwikkeling die de karakters doormaken, zelfs in de serie.

Hij laat werkelijk niets aan het toeval over. Mogelijk dat de werkwijze van D&D daarvan afwijkt, maar voor een fantasy-reeks is er zelden zo literair geschreven. In zijn genre, na de werken van Tolkien, eigenlijk uniek.

Thema's, leitmotiven, karakter-uitwerkingen, stijlvormen, verwijzingen naar de 'echte' werkelijkheid, analogieën, metaforen, lyriek, enorm veel hints die eigenlijk het lot, de bestemming en de verloop van de geschiedenis voorspellen, aankondigen, onderstrepen.

Ja, de serie wijkt af van wat er in de boeken gebeurt, dat is denk ik 'de helaasheid der dingen', TV-commercie die geen tijd heeft om te wachten op kwalitatief hoogwaardiger schrijfwerk, en dus een extrapolatie op basis van de boeken naar een alternatieve fictie is, met overduidelijk wat vereenvoudiging, platitudes, stijl-afwijkingen, etc.
danslo schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:02:
[...]

Speculatief natuurlijk, maar dit vond ik een goed filmpje over Varys en mogelijke bloedlijn/familie/etc.

Daar zijn zoveel speculaties over... :D

[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 11-05-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Ramzzz schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:37:
[...]

Als je zelf de boeken gelezen hebt / zou hebben, en wat analyses erover leest (en bekijkt/ beluistert), dan moet het inmiddels zijn opgevallen, dat G.R.R. Martin niets aan het toeval overlaat.

Hij schrijft zijn oeuvre volledig naar elkaar toe, dus alle 'prequels', canon-boeken dienen als ondersteuning van ASOIAF. En veel zaken die eerst 'willekeurig' lijken, blijken in latere boeken, andere situaties ineens van veel belang te zijn geweest.

Kijk alleen al naar de ontwikkeling van karakters, zoals Arya, Melisandre, Jon, Daenerys, Varys, Littlefinger, Tyrion. Complex, veel diepgang, veel meer zaken worden later duidelijk dan in eerste instantie wordt onthuld. Die complexiteit leent zich in feite totaal niet voor TV, maar komt toch al aardig doorgesijpeld, in de ontwikkeling die de karakters doormaken, zelfs in de serie.

Hij laat werkelijk niets aan het toeval over. Mogelijk dat de werkwijze van D&D daarvan afwijkt, maar voor een fantasy-reeks is er zelden zo literair geschreven. In zijn genre, na de werken van Tolkien, eigenlijk uniek.

Thema's, leitmotiven, karakter-uitwerkingen, stijlvormen, verwijzingen naar de 'echte' werkelijkheid, analogieën, metaforen, lyriek, enorm veel hints die eigenlijk het lot, de bestemming en de verloop van de geschiedenis voorspellen, aankondigen, onderstrepen.

Ja, de serie wijkt af van wat er in de boeken gebeurt, dat is denk ik 'de helaasheid der dingen', TV-commercie die geen tijd heeft om te wachten op kwalitatief hoogwaardiger schrijfwerk, en dus een extrapolatie op basis van de boeken naar een alternatieve fictie is, met overduidelijk wat vereenvoudiging, platitudes, stijl-afwijkingen, etc.
Het probleem is dat alles veel beter in elkaar zat in eerdere seizoenen, toen er als bron nog gebruikgemaakt kon worden van de boeken. Nu is die bron er niet omdat de boeken er nog niet zijn en valt alles een beetje uit elkaar. Het verschil tussen GRRM en Benioff en Weiss is gewoon best groot helaas.

Ben overigens wel benieuwd naar aflevering 5. Hopelijk een mooie mix van dialoog, plottwists en mooie grootschalige en kleinschalige gevechten.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Het is nu eenmaal zo dat G.R.R. Martin jaren over een boek kan doen waar Benioff en Weiss een scenario voor een seizoen er in een paar maanden uit moeten persen. Daarna begint de preproductie waar flink wat tijd in gaat zitten en daar nog de productie met alles wat erbij komt kijken. Ik blijf het een hele prestatie vinden wat ze weten neer te zetten. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
MazeWing schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:40:
Daarom probeer ik mijn woorden ook voorzichtig te kiezen. Ik begrijp helemaal dat men daarover valt en het is ook jammer dat het niet op hetzelfde niveau kon blijven. Ondanks dat hier al een aantal keer m.i. terecht wordt aangegeven dat je van de serie-schrijvers in zo'n korte tijd niet hetzelfde kan verwachten als van GRRM (die er aanzienlijk langer over doet/deed). Aan de andere kant bederft het mijn plezier met de serie niet, omdat het nog steeds een serie van een hoog niveau is vergeleken met héél veel series. Ondanks dat dit laatste seizoen dan niet meer de buitencategorie die liefhebbers het liefste zien is. Het is jammer dat dit er voor sommige voor zorgt dat ze niet meer (zo) van de serie kunnen genirten..

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• algalid
Wikipedia deelde ook eventjes mee in de teleurstelling:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/i1sav3ol7lx21.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door algalid op 11-05-2019 20:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

danslo schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:02:
[...]

offtopic:
Als we toch speculeren ... :P

Ik heb het filmpje (nog) niet bekeken, maar bedenk net dat, gezien de naamsvorm, Varys een bastard van Aerys zou kunnen zijn. Aerys stond bekend om zijn wens om andermans vrouw te bezitten ...

En dat zijn kaalheid net als ‘Egg’ uit de boeken weleens zou kunnen zijn om zijn Targaryen bloedlijn te verhullen. :P

Zo zouden Cersei en Jaime (en mogelijk Tyrion) ook bastards van Aerys kunnen zijn, Aerys was erg ingenomen met Tywins vrouw.

Extra cynisch, dat er dus bastards (van bastards) al jaren op de troon zitten, en wel erg wel veel kenmerken van de ‘mad king’ hebben ...

Jaime The Kin(g)slayer :+

G.R.R. Martin dacht hierbij vast aan Oedipus ... (onbewust) zijn vader vermoorden om zijn moeder te bezitten.

Standing on the shoulders of giants.

Maar ik ben helemaal niet geobsedeerd door de boeken of de serie hoor... O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 12-05-2019 08:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWSteal
ALT SHIFT X

YouTube: Game of Thrones S8E04 Explained
And suddenly Euron Greyjoy 360 no scope the dragon, Rhaegal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Zucht... Dit seizoen hangt echt met haken en ogen aan elkaar:
Huffington Post - ‘Game Of Thrones’ Director Tackles Unanswered Season 8 Questions
What did Euron think when Tyrion revealed that he knew about Cersei’s baby?

“I think Euron, he’s not paying that much attention,” Nutter said, explaining that the scene was more about Tyrion appealing to Cersei’s softer side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

algalid schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:57:
Huffington Post - ‘Game Of Thrones’ Director Tackles Unanswered Season 8 Questions

What did Euron think when Tyrion revealed that he knew about Cersei’s baby?

“I think Euron, he’s not paying that much attention,” Nutter said, explaining that the scene was more about Tyrion appealing to Cersei’s softer side.
Nomen est omen. :X

[ Voor 23% gewijzigd door Ramzzz op 12-05-2019 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWSteal
De antwoorden maken het alleen maar erger lijkt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:36

Roozzz

Plus ultra

Edwin__ schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:12:
[...]

De antwoorden maken het alleen maar erger lijkt het wel.
Och, het bevestigt vooral wat veel kijkers al denken. Het is dat ik nu het einde wil weten maar als dit seizoen 1 of 2 was geweest was ik allang afgehaakt.
Tov de eerdere seizoenen is het gewoon ver onder de maat. Het is praktisch afgedaald naar het niveau van een doorsnee actiefilm, het verhaal is volledig ondergeschikt geworden ;w

Prima voor licht vermaak, maar dat is niet waar ze hun fanbase mee hebben verkregen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:50
And suddenly Euron Greyjoy 360 no scope the dragon, Rhaegal
Haha dat was precies de quote die ik ook wilde delen n.a.v. het filmpje. Wel prachtig de absurditeit er van verwoord.

[ Voor 10% gewijzigd door analogworm op 12-05-2019 17:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWSteal
analogworm schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:55:
[...]

[...]

Haha dat was precies de quote die ik ook wilde delen n.a.v. het filmpje. Wel prachtig de absurditeit er van verwoord.
Je zou bijna denken dat als ze Preston Jacobs, Emergency Awesome & Alt Shift X het seizoen hadden laten schrijven dat iets veel beters was uitgekomen. De hoeveelheid kennis die hun hebben van de lore is ongekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De aankondiging is dat the last war vanavond is einde van cersei waarna in de laatste aflevering Sansa en Arya hun slag slaan voor de familie?

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Hah, bij dat laatste stuk van Peter krijg je een beetje de indruk dat dat is wat de 'writers' voor hem geschreven hebben. Z'n woorden zijn vrolijk maar z'n gezichtsuitdrukking zegt totaal het tegenovergestelde. :+

----

De aimbot lijkt wel gepatched nu... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd1 op 13-05-2019 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd1 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:16:
[...]

Hah, bij dat laatste stuk van Peter krijg je een beetje de indruk dat dat is wat de 'writers' voor hem geschreven hebben. Z'n woorden zijn vrolijk maar z'n gezichtsuitdrukking zegt totaal het tegenovergestelde. :+

----

De aimbot lijkt wel gepatched nu... 8)7
Fatsoenlijke anti cheat software geïnstalleerd?

Waar ik vorige week best positief was en een leuke aflevering gezien had vind ik deze best tegenvallen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Nou, blijft niet veel volk meer over om,in de laatste aflevering mee te spelen :p

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 11:48

s0kkie

Cowabunga

Net episode 5 gekeken. Gelukkig dat het volgende week einde verhaal is voor de gehele serie, hoe kan een serie van zo briljant naar zo enorm slecht gaan :-(
Dit is geen GOT meer, maar een soort van slechte Hollywood spin-off.
De special effects waren wel tof gedaan maar daar is ook gelijk het enigste mee gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:44
Het beste wat hier uit kan komen is dat George het nu echt als noodzakelijk gaat zien dat die boeken toch maar eens op goed niveau afgemaakt gaan worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

s0kkie schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:00:
Net episode 5 gekeken. Gelukkig dat het volgende week einde verhaal is voor de gehele serie, hoe kan een serie van zo briljant naar zo enorm slecht gaan :-(
Dit is geen GOT meer, maar een soort van slechte Hollywood spin-off.
De special effects waren wel tof gedaan maar daar is ook gelijk het enigste mee gezegd.
Is het zo erg? :(
Wij gaan vanavond pas kijken en hou me hart vast..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• algalid
Ik vrees er wat voor bij de finale volgende week. Je zal maar een kaartje gekocht hebben in de Pathé... Mss is het emotionele afscheid van 10 jaar volgen een groepsknuffel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Oké de verwachtingen zijn zojuist nogmaals verlaagd. Wellicht valt het dan mee... :+

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:36
Qua snelheid van de verhaallijn vond ik het een prima aflevering. Minder onbevredigend dan vorige week.
Goed misschien niet maar zeer vermakelijk.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Wat word er een hoop zooi afgeraffeld, sjonge jonge.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
En wie kreegt voor het eerst sympathie voor Cersei? O-)

Ik moest heel erg hieraan denken...
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/dCdGHgF7yFHFK/giphy.gif

[ Voor 54% gewijzigd door streamnl op 13-05-2019 09:04 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
streamnl schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:02:
En wie kreegt voor het eerst sympathie voor Cersei? O-)

Ik moest heel erg hieraan denken...
spoiler:
Hehe, dat heb ik al heel vaak gehad - das nu juist de kracht van de serie. Iedereen verliest en heeft uiteindelijk een goede reden om niet altijd even empathische of 'compassionate' meer te zijn.

Edit: weet wel welke ogen Arya de laatste aflevering gaat laten sluiten. Weet nog niet wie er uiteindelijk op die troon durft plaats te nemen.. Tyrion met Sansa? :+

[ Voor 14% gewijzigd door NiGeLaToR op 13-05-2019 09:16 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

NiGeLaToR schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:07:
[...]

Hehe, dat heb ik al heel vaak gehad - das nu juist de kracht van de serie. Iedereen verliest en heeft uiteindelijk een goede reden om niet altijd even empathische of 'compassionate' meer te zijn.

Edit: weet wel welke ogen Arya de laatste aflevering gaat laten sluiten. Weet nog niet wie er uiteindelijk op die troon durft plaats te nemen.. Tyrion met Sansa? :+
spoiler:
rip daenarys wss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Dat denk ik ook. Ik denk dat de grote vraag wordt....
Door wie?

En als ik zie wat ze dit seizoen gedaan hebben om zo veel mogelijk fans te pleasen.
spoiler:
echt... zelfs Cleganebowl hebben we gekregen...

Daarom wordt mijn gok...
spoiler:
door Jon

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 09:34
De aflevering zou wel ok zijn als ze de vorige afleveringen niet zoveel stomme beslissingen hebben gemaakt.

De hele stad en vloot staat vol met die ballista's die vorige week met gemak Rhaegal neerschoten, en die al eerder Drogon hebben geraakt in het vorige seizoen... Vandaag lijken die ballista operators massaal een ATV dag te hebben opgenomen want zelf stormtroopers schieten nog scherper... dat slaat toch nergens op?

Ik snap de uiteindelijke beslissing dat draken gewoon niet te stoppen zijn, maar schiet er dan niet een met gemak af in een voorgaande episode. Ik had nu de verwachting dat Dany en Drogon echt strijd met de Iron Fleet aan moesten gaan, maar die was in 30 seconden totaal vernietigd. Had ze dat vorige week al niet kunnen doen dan?

[ Voor 31% gewijzigd door Viccers op 13-05-2019 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Viccers de balans moest de vorige aflevering verbeterd worden.. blijkbaar.
Of er was inderdaad zoals eerder al gegrapt een update geïnstalleerd waarbij de balista's generfd zijn. Dat gebeurt wel vaker als een wapen OP blijkt :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Goede aflevering die behoorlijk lijdt onder de laatste 15 minuten van de vorige aflevering.

Waar ze toen meerdere pijlen schoten, waarvan er 3 achterelkaar een draak raakte, schieten ze er niaar 1 tegelijk en missen alles. Hierdoor is de geloofwaardigheid meteen een heel stuk minder. Al die scorpions stellen dus geen ene zak voor....

Het is wel mooi om te zien hoe Dany halverwege echt doorslaat en besluit dat heel de stad maar moet branden. In die zin klopt haar visioen, waarbij ze de iron thrones ziet maar met alles kapot en onder de "sneeuw". Dit is dus geen sneeuw maar stof en puin.

Het gevecht tussen the Hound en the Mountain was zeer mooi en fantastisch tot z'n eind gekomen. Het einde van Jamie en Cercei was dan maar weer zeer matig. Net zoals the Golden Company en Striktland, wat een deceptie...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 19-09 15:10
NiGeLaToR schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:56:
@Viccers de balans moest de vorige aflevering verbeterd worden.. blijkbaar.
Of er was inderdaad zoals eerder al gegrapt een update geïnstalleerd waarbij de balista's generfd zijn. Dat gebeurt wel vaker als een wapen OP blijkt :+
Drogon is geupgrade met een EMP zodat de One Shot Industrial Targeting System (O ShIT) niet meer werkte? :+
MazeWing schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:02:

Het is wel mooi om te zien hoe Dany halverwege echt doorslaat en besluit dat heel de stad maar moet branden. In die zin klopt haar visioen, waarbij ze de iron thrones ziet maar met alles kapot en onder de "sneeuw". Dit is dus geen sneeuw maar stof en puin.
Called it:
Señor Sjon schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:27:
[...]

Zijn die visioenen van een verwoeste Red Keep dan niet as ipv sneeuw?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +61 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Patch notes | May 12 2019 | Game of Thrones version 8.5.0

General
- Updates to the lighting system so that everything is better lit and details are better to see
- Finally fixed the gore issued that plagued the last versions. As of patch 8.5.0 you will get better and more detailed gore effects

New raid boss - Gregor Clegane (added by IJzerlijm)

To provide much needed late game content we introduced a boss that will prove a challenge for even the most experienced group
- 100% damage reduction to all weapons
- Vulnerable to kiting by Hound class players
- Find the special QTE to finish him off !

Drogon
- Increased stamina and strength by 320%
- Range of his fire attack has been enhanced by 50 meters
- Speed has been increased by 160%
- Damage agains buildings has been drastically increased. Buildings will get damaged a lot quicker.

Scorpions
- Damage fundamentally reduced: Since the introduction (patch 8.4.0) of the mounted version(s) on the ships we've discovered that the damage output was (way) too much. Therefore we've nerfed the scorpions by 420%
- Speed decreased by 380%
- Rate of fire reduced by 400%

Daenerys Targaryen
- New ability: Rage
- Rage ability will increase dragon riding skill by 400% + increases all the abilities of the dragon by 500%
- When Rage is used Charisma is decreased by 2000%

Iron Fleet
- Area of Effect (AoE) greatly reduced

Golden Company
- We've discovered during beta testing that the Golden Company, introduced in patch 8.1.0, demanded too much from the game and crippled performance of the other NPC's. Therefore we've decided that the Golden Company will get patched out of the game, starting when patch 8.5.0 goes live.
- Captain Scrickland horse riding abilities nerfed

Cercei Lannister
- New effect: Stunned
- When getting stunned, Cercei is unable to do anything.
- New ability: Window gaze
- When using Window gaze absolutely nothing happens

Jamie Lannister
- New ability: Affliction
- When Affliction is used all damaged that has been done to him is removed.

Arya Stark (added by algalid)
- New ability: Stone armour
- When hit with falling debris, Arya is unaffected by damage. However, she will suffer a daze effect for 5 seconds.

Jon Snow (added by algalid)
- New penalty: Honor
- The character suffers from honor and will be of limited use during this patch. Players that use this character cannot control him but will enjoy the auto moves he makes. Does limited ineffective attacks.

Als mensen nog aanvullingen hebben dan hoor ik dat graag! :o 8)

[ Voor 22% gewijzigd door MazeWing op 13-05-2019 10:39 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• algalid
Ik vul aan:

Arya Stark
- New ability: Stone armour
- When hit with falling debris, Arya is unaffected by damage. However, she will suffer a daze effect for 5 seconds.

Jon Snow
- New penalty: Honor
- The character suffers from honor and will be of limited use during this patch. Players that use this character cannot control him but will enjoy the auto moves he makes. Does limited ineffective attacks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

New raid boss - Gregor Clegane

To provide much needed late game content we introduced a boss that will prove a challenge for even the most experienced group
-100% damage reduction to all weapons
-Vulnerable to kiting by Hound class players
-Find the special QTE to finish him off !

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

streamnl schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:34:
[...]

Dat denk ik ook. Ik denk dat de grote vraag wordt....
Door wie?

En als ik zie wat ze dit seizoen gedaan hebben om zo veel mogelijk fans te pleasen.
spoiler:
echt... zelfs Cleganebowl hebben we gekregen...

Daarom wordt mijn gok...
spoiler:
door Jon
Mijn gok was
spoiler:
Arya, die is redelijk pissed als ze gezien had wat de queen met haar draakje gedaan heeft in het stadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Heerlijk dit, want alles is zo spot on _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

SadisticPanda schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:39:
[...]

Mijn gok was
spoiler:
Arya, die is redelijk pissed als ze gezien had wat de queen met haar draakje gedaan heeft in het stadje
Dany is nu met afstand de slechtste "queen" ooit. Niemand heeft ooit zoveel onschuldige slachtoffers gemaakt. Maar wat ik al zelf al had verwacht gaat waarschijnlijk ook gebeuren: dat er uiteindelijk helemaal geen iron throne meer is en alle "koninkrijken" gewoon los van elkaar, maar wel in vrede, leven.

Oh: en Arya gaat Dany killen (en sneuvelt zelf) en Jon gaat op Drogon rijden en zowel the Unsullied alsmede de Dothraki verbranden.

[ Voor 10% gewijzigd door MazeWing op 13-05-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 09:34
IJzerlijm schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:32:
New raid boss - Gregor Clegane

-100% damage reduction to all weapons
-Vulnerable to kiting by Hound class players
-Find the special QTE to finish him off !
Ik vond The Mountain eigenlijk nog wel de beste eindbaas van dit seizoen, in tegenstelling tot de Night King of Cersei...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jaded
  • Laatst online: 04-09 09:17
Ik vond het wel een heel vette aflevering. Er is vast weer heel veel over te zeuren, maar ik heb ervan genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
[...]
Mijn gok was
spoiler:
Ik denk het niet. Zij heeft al een hele belangrijke rol gehad in het verhaal.
Nogmaals, we worden van alle kanten gepleased dus ik denk niet dat zij dat gaat doen.

Ik vond (tot nu toe) dit de beste aflevering van het seizoen. Ik ben er mee dat er verbeterpunten zijn maar als alles zoals dit was, dan was ik tevreden geweest over het gehele seizoen.

Nu nog, going out with a bang!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dany is nu net als haar pa helemaal doorgeslagen en in 'burn them all!' modus, die heeft er nu ook vijanden bij die voorheen haar allies waren. Ik denk dat alleen Grey Worm nog aan haar kant staat maar Tyrion, Brienne, Sansa, Arya, Onion Knight en Jon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Mijn gok was
spoiler:
spoiler:
Dit was wel de stad die juichte toen haar vader onthoofd werd.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
algalid schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:57:
Ach beginenn ze hier ook al? Het "seizoen" is in orde, zelfde als de laatste paar seizonen en het verschil met de eerste is louter dat er minder dialoog uit de boeken aanwezig is om te gebruiken wat je wel wat merkt.

AL die onzin van onlogische verhaallijnen en acties van personages zijn op bijna niks gebaseerd buiten dat enkele blijkbaar niet akkoord zijn met de kuezes vand e schrijvers/GRRM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaded
Heerlijk ook hoe die smerige Qyburn aan z'n einde komt.
Hoe Jaime nog kan lopen nadat hij 2x met een dolk van 30cm in zijn romp is gestoken was wat mij betreft het minst geloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Laatst online: 16-09 15:28
Jaded schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:34:
Heerlijk ook hoe die smerige Qyburn aan z'n einde komt.
Hoe Jaime nog kan lopen nadat hij 2x met een dolk van 30cm in zijn romp is gestoken was wat mij betreft het minst geloofwaardig.
Hoezo dat dan?
Arya is 2 seizoenen geleden meerdere keren in haar buik gestoken en is vervolgens het smerige water van Braavos in gevallen.
Dat heeft ze ook redelijk goed weten te overleven. Mensen in Westeros lopen wel meer verwondingen op die in de gewone wereld dodelijk zouden zijn.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Je zou bijna gaan geloven dat het een fantasy verhaal is.... :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

We weten allemaal dat Wolverine oorspronkelijk uit Westeros komt... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:56
streamnl schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:22:
Je zou bijna gaan geloven dat het een fantasy verhaal is.... :+
Whaaaaat?

Heeft trouwens niet alleen iets te maken met fantasy. In een gemiddelde actie film kan iemand ook nog prima functioneren met 30 keer neer geknuppelt/ gestoken/ geschoten te worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Opnieuw cinematografisch een prachtige aflevering, maar ook opnieuw... Wat verschrikkelijk slecht geschreven en wat draaien ze de storylines van meerdere karakters echt volkomen de nek om. Het is net alsof ze zelf niet meer weten wat er allemaal gebeurd is, wat het verhaal was en alles wordt echt enorm afgeraffeld. Op dit moment ben ik blij dat het na de volgende aflevering is afgelopen en ga ik gewoon full-on denial dat dit seizoen bestaat.

Cleganebowl was leuk, dat was een vet en grappig stuk. "Your grace." :+
De rest, meh. Ik baal er enorm van dat ze het zo hebben kunnen verzieken.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:27

Spooksel

Spooksel!

So... episode 6 zal dus Jon vs Dany worden I guess :P

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 11:53

odan

The dark side is within all!

weer een nieuw dieptepunt met dank aan Benioff en Weiss....

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik heb gemengde gevoelens over de richting die het verhaal opgaat, naar het 'einde'.

spoiler:
Het feit dat Daenerys Targaryen alsnog het slechtste van haar familietrekjes blijkt te hebben mag geen echte verrassing zijn (als je de boeken-canon gelezen hebt), maar wordt wel wat geforceerd hier.

Ja, ze heeft eerder tegenstanders of vijanden 'at point blank' vernietigd (zoals Tarly, Varys), en je zag het wellicht wel min of meer aankomen na de executie van Varys, maar het schizofrene van de 'breaker of chains' die nu in haar compete razernij à la Aerys 'The Mad King' een hele stad uitmoordt omdat het haar ineens goed uitkomt, terwijl ze in seizoen 3 (bijv.) Astapor, Mereen, etc. niet uitmoordt, maar de slaven bevrijdt en alleen de 'meesters' aanpakt (of dit dor de slaven zelf laat doen), zit me niet helemaal lekker.

Het is ongetwijfeld globaal de koers van GRRM zelf, maar ze slaan hier zoveel stukken ontwikkeling over, of 'rushen' dit dusdanig, dat het gewoon wringt. Een heldin van het volk die zich ontpopt als tiran, erger dan alle voorgaande, inclusief haar illustere voorvaderen. Nèh. Zelfs als 'bewijs' van de eeuwenoude, corrumperende incestueuze familietraditie van de Targaryens vind ik het veel te kort door de bocht.

Het bitterzoete einde zal dus zijn dat de twee extremen - Ice & Fire, die alsnog beide staan voor 'de dood' - elkaar geëlimineerd hebben, en dat de Westerosi mens leert van deze fouten en voortaan met geliefde, uitgebalanceerde, bij wijze van spreken zelfverkozen leiders verder zal gaan.

Ik zie bij wijze van spreken Tyrion met Sansa (bijv.) wel de troon, of wat daarvoor door moet gaan (uiteindelijk als symbool van tirannie en geweld, dood, vernietigd?), bestijgen. Beide door (heel veel) schade en schande wijs geworden, wars van uiterlijk en macht, maar wel eerlijk, bescheiden (geworden) en dienstbaar. Er zijn alleen nog maar wijsgeworden, (daardoor) gematigde (en vooral jonge) leiders over, eigenlijk...

Het zal in de boeken ongetwijfeld allemaal veel intrigerender, uitgebreider en intelligenter zijn beslag krijgen, deze ontwikkeling, maar ik vind dat ze deze serie wel wat meer credits hadden kunnen laten verdienen door de karakters beter te laten afronden. 8 à 10 afleveringen, met veel meer intrige, detail en minder 'haastig' afgerond.

Het einde van Cersei & Jaimi, Euron, Clegane & Clegane (ik had werkelijk niet gedacht dat dit nog zou gebeuren, ik vond het eerder een anticlimax waar ik geen behoefte aan had, dit kon veel subtieler), is wel erg abrupt. Arya krijgt haar wraak niet, of dit wordt uitgesteld wanneer ze al dan niet gezamenlijk met Jon een eind moet maken aan Daenerys... Azor Ahai die alsnog conform de profetie zijn geliefde doorklieft met zijn zwaard (helaas niet met 'Ice' :? ). En daarna Drogon afmaakt, zodat hij naast Queenslayer, Kinslayer ook Dragonslayer wordt?

Verder nog wat losse eindjes...
[list]
• De rol van de Iron Bank is ineens uitgespeeld? Of gaan die een nieuwe leider steunen?
• Vrijwel alle grote 'huizen' zijn weggevaagd, wordt het nu een soort 'dictatuur van het proletariaat', met 'bastards' van alle huizen, al dan niet verkozen, aan de leiding? (bedenk, alle stadstaten aan Slaver's Bay zijn ook in handen - of geweest? - van de voormalige slaven, lijfeigenen, arme bevolking)
• Waarom geen afsluiting van alle hints, tipjes van de sluier - de afkomst van Varys (waarom introduceer je de sorcerer dan?), Tyrion, etc.?
• Wat is er überhaupt over van 'The Realm', om over te regeren...
• Ik kan er met mijn pet niet bij waarom de Unsullied en Dothraki zonder expliciet commando van Daenerys de stad 'sacken', zoals ooit Tywin deed.
• Zijn straks alle Weapons of Mass Destruction verdwenen (draken, wildfire)? Dat is een manier om de wereld voorgoed van tirannen te ontdoen.
[/list]

De moraal, toch aan het eind van alles? Is dat bitterzoet'?

We zullen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Breekt een mod nou de topic regels? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er staan anders genoeg spoilers in, dus die reactie snap ik niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik vond het gevecht tussen de broers Clegane wel zeer goed en 1 van de hoogtepunten uit Game of Thrones. Dit was een stuk beter (en geloofwaardiger) dan hoe de NK dood gaat. Ik ben echt benieuwd hoe episode 6 gaat worden en of we via Bran nog wat achtergrond info, etc. krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ik zit alleen maar dingen over materiaal dat uitgezonden is, met wat meningen en verwachtingen. Geen spoilers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Señor Sjon schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:28:
offtopic:
Ach, net als overal: damned if you do, damned if you don't. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Señor Sjon schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:28:
Als het spoilers zijn uit afleveringen die al uitgezonden zijn in de VS (dus tot en met 8.5 in dit geval) hoeft het niet tussen tags.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• algalid
Online merk ik dat de polarisatie tussen twee kampen is toegenomen, van kijkers die nu helemaal afhaken wegens slechte scripts tov kijkers die niet begrijpen dat anderen de kraakheldere logica van de plotwendingen niet inzien.

Ik vraag me dan ook af op basis van welke argumenten we pro of contra kunnen zijn. Critici wordt vaak tegengeworpen dat ze teleurgesteld zijn omdat hun "precious fan theories" niet uitkomen en het dan maar 1/10 geven. De fanboys krijgen dan weer te horen dat ze niet verder kijken dan wat letterlijk getoond wordt (en ook niet kijken wat er in het verleden werd getoond in de serie).

Persoonlijk vind ik dat van hot naar her springen soms net iets te veel is en ook al te makkelijk aangepast. Bvb die kruisbogen van Euron gaan van overpowered naar nutteloos. Dat kan uiteraard, maar ik vind dat vreemd, iemand anders "ah ja de draak vliegt nu beter".

De diametraal tegenovergestelde meningen zijn voor een TV serie erg opvallend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Dat zag ik niet aankomen... Dany is totaal doorgedraaid.

Wat draken betreft... in vorige aflevering werden draken en Dany verrast. Nu vliegt de draak niet beter, maar tactiek is beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
algalid schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:18:
Online merk ik dat de polarisatie tussen twee kampen is toegenomen, van kijkers die nu helemaal afhaken wegens slechte scripts tov kijkers die niet begrijpen dat anderen de kraakheldere logica van de plotwendingen niet inzien.

Ik vraag me dan ook af op basis van welke argumenten we pro of contra kunnen zijn. Critici wordt vaak tegengeworpen dat ze teleurgesteld zijn omdat hun "precious fan theories" niet uitkomen en het dan maar 1/10 geven. De fanboys krijgen dan weer te horen dat ze niet verder kijken dan wat letterlijk getoond wordt (en ook niet kijken wat er in het verleden werd getoond in de serie).

Persoonlijk vind ik dat van hot naar her springen soms net iets te veel is en ook al te makkelijk aangepast. Bvb die kruisbogen van Euron gaan van overpowered naar nutteloos. Dat kan uiteraard, maar ik vind dat vreemd, iemand anders "ah ja de draak vliegt nu beter".

De diametraal tegenovergestelde meningen zijn voor een TV serie erg opvallend.
Dat komt omdat het niet in lijn is met het neergezette universum. Als Rhaegal gestorven was door een bolt in een slag met die Iron Fleet, die uiteindelijk Dany wegjaagt na wat schepen verloren te zijn, dan is het allemaal logisch te verklaren. Nu is het gewoon een plothole. Net als voor KL gaan staan binnen ballista bereik, net nadat je vorige draak afgeknald is door zo'n ding. Dan heb ik het nog niet eens over de locatie, waarbij de bergen en ligging van KL opeens anders zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Iedereen moet sterven... behalve dat paard!
😋

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Laatst online: 16-09 15:28
In het Spoiler topic staat een bericht over een leak die tot nu toe erg veel dingen goed omschrijft. hopelijk hebben ze het einde zoals het daar staat niet goed.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
walteij schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:03:
In het Spoiler topic staat een bericht over een leak die tot nu toe erg veel dingen goed omschrijft. hopelijk hebben ze het einde zoals het daar staat niet goed.

Tot nu toe 100% hit rate. Dus dat gaat hem gewoon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Klopt idd, er hoeft maar 1 iemand te lekken en alles is bekend. Zo blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Señor Sjon schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:27:
[...]

Tot nu toe 100% hit rate. Dus dat gaat hem gewoon worden.
Ja als het 4 dagen is gepost vóór het bericht waarin het is opgenomen dan was het ook voor E04 en dan klopt het als voorspelling tot nu toe allemaal..

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/7medjzk62wx21.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=2d82199926364f0022211a0158dd65e93eb1e4ec
Blijft leuk.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Het hondje bij de serie Undercover blijkt ook in 1x een stuk gevaarlijker 🤣

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

GOT is de huisdier geworden waar je jaren lang van hebt gehouden en van hebt genoten, maar dat het nu tijd wordt om deze uit zijn lijden te verlossen voor dat het nog meer verdriet gaat brengen omdat het alleen maar slechter en slechter wordt :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Señor Sjon schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:33:
[...]

Dat komt omdat het niet in lijn is met het neergezette universum. Als Rhaegal gestorven was door een bolt in een slag met die Iron Fleet, die uiteindelijk Dany wegjaagt na wat schepen verloren te zijn, dan is het allemaal logisch te verklaren. Nu is het gewoon een plothole. Net als voor KL gaan staan binnen ballista bereik, net nadat je vorige draak afgeknald is door zo'n ding. Dan heb ik het nog niet eens over de locatie, waarbij de bergen en ligging van KL opeens anders zijn.
Nou als er 'plot holes' in de afgelopen afleveringen waren, was het wel dat je met een 'Stuka'-aanval van heel die Ballista's / Scorpions niet te duchten zou hebben gehad, de A.o.A. (Angle of Attack) van die dingen was bepaald niet erg ver boven de horizon, max. 45°, en niet alle hoeken waren dus afgedekt. Scherper inkomen, en >woosh<.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://s.newsweek.com/sites/www.newsweek.com/files/styles/full/public/2019/05/09/game-thrones-battle-kings-landing.jpg

Daarbij, hoeveel 'dragon fire' kan 1 draak produceren? Dit leek wel erg veel 'IDKFA' - 'unlimited ammo'.

Ook was Drogon wel heel erg groot ineens, waar draken in de boeken (canon) zeker niet zo snel groei(d)en.

Er valt genoeg op af te dingen, maar gedane zaken nemen geen keer. ;)

Ik heb van deze aflevering ook niet echt iets te klagen over CGI en zo, dat was allemaal best 'up to scratch'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
De hoeveelheid dragonfire is al vanaf dag 1 schier eindeloos. Je zou bijna een dragoncentrale beginnen voor stroomopwekking. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Ramzzz En Jaime had IDDQD gedaan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

En Arya >IDCLIP<... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Dat was in episode 3 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Reverb_ schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:06:
Ik keek gisteren op Unibet en zag daar dat je ook kunt wedden wie de 'ruler' van de seven kingdoms zou moeten worden. Nu staat Gendry bovenaan, wat is zelf niet echt kan plaatsen :/

[Afbeelding]
Iemand een link naar naar Unibet of iets vergelijkbaars? Nu eigenlijk zo goed als zeker is wie de Throne krijgt kan ik misschien een leuk bedrag pakken.
Pagina: 1 ... 54 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic