Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
Zeror schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:36:
De reden waarom Jon Ghost geen aai geeft zou puur technisch en praktisch geweest zijn:

https://www.unilad.co.uk/...w-didnt-pet-ghost-goodbye
Dus.. een draak aanhalen en op rijden kan wel, maar even tegenover een CGI wolf zetten, vervolgens een echte witte hond aanhalen, en dan een shot dat ie wegloopt van de CGI wolf, is niet te doen? CGI vacht is heel lastig, maar daar is zo simpel omheen te werken..

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ofwel de moraal van de tweede helft van de serie, er mag alleen geld naar simpel geweld ter vermaak van het popcornpubliek.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Korras schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:58:
[...]

Dus.. een draak aanhalen en op rijden kan wel, maar even tegenover een CGI wolf zetten, vervolgens een echte witte hond aanhalen, en dan een shot dat ie wegloopt van de CGI wolf, is niet te doen? CGI vacht is heel lastig, maar daar is zo simpel omheen te werken..
Of een simpel close up shot waarbij Kit heel kort een rol wit faux-fur tapijt knuffelt, zonder details van de direwolf had ook gekund.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:22:
[...]

Dit dus, en dat geldt voor de meeste mensen die negatieve recensies achterlaten op imdb. ;)
Wat ik vooral merk is dat de personen die de show nog evengoed vinden als de afgelopen seizoenen, die mogen dat van alle daken schreeuwen. En de cijfers die daarbij horen (8 t/m 10) kloppen natuurlijk.

Maar (de toch wel hele grote groep wereldwijd) die een bepaalde verwachting hebben gecreëerd door de voorgaande seizoenen (die helaas niet wordt waargemaakt) die mogen niets zeggen. Want "de verwachting is/was te hoog" of "weet jij het soms beter" of "GOT bashen is een dingetje tegenwoordig"

:/

Ook ik had dit seizoen iets anders verwacht maar dat komt door de voorgaande seizoenen. Elk seizoen (Zelfs de vorige) heb ik mijzelf kostelijk vermaakt. Niet elke aflevering was even sterk maar dat verwacht ik ook niet. Ik telde wel elke dag af tot de volgende aflevering. Ik verzette zelfs afspraken zodat ik het zo snel mogelijk kon kijken.

Nu kijk ik ook alle afleveringen maar dat is (denk ik) puur omdat ik toch heel graag wil weten hoe zij er (na al die jaren) een eind aan het verhaal gaan maken. Maar het aftellen en mijn afspraken verzetten, dat gebeurt dit jaar echt niet meer.

Afijn, dit waren mijn laatste woorden omtrent hoe ik het niveau ervaar.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nu ik dat stukje lees over Ghost, kan ik mij eigenlijk ook niet herinneren dat de dire wolves ooit aangeraakt werden door hun baasjes. Behalve in het begin, toen ze nog kleiner waren en honden gebruikten in plaats van CGI?

Blijkbaar technisch toch vrij lastig of erg duur om voor elkaar te krijgen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Ze hebben 50% van het drakenbudget gekilled, dan moet een direwolf toch wel lukken. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:27
Señor Sjon schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:13:
Ze hebben 50% van het drakenbudget gekilled, dan moet een direwolf toch wel lukken. :+
67% zelfs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat de Frost Dragon stuk ging (dood was ie al) lag wel in de lijn der verwachting. ;) Ze hadden net zo goed Rhaegal een sterfscene eind Ep3, begin Ep4 kunnen geven. Daar had niemand wat van gevonden, want hij was neergestort en bezaaid met wights. Maar ze kozen er bewust voor om hem zinloos te laten sterven, ook niet eens in een slag met die schepen (had iedereen ook logisch gevonden).

[ Voor 64% gewijzigd door Señor Sjon op 09-05-2019 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mink Z.
Señor Sjon schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:22:
Dat de Frost Dragon stuk ging (dood was ie al) lag wel in de lijn der verwachting. ;) Ze hadden net zo goed Rhaegal een sterfscene eind Ep3, begin Ep4 kunnen geven. Daar had niemand wat van gevonden, want hij was neergestort en bezaaid met wights. Maar ze kozen er bewust voor om hem zinloos te laten sterven, ook niet eens in een slag met die schepen (had iedereen ook logisch gevonden).
Ik neem aan dat D&D al wisten hoeveel draken ze op gaan ruimen in dit seizoen toen het budget voor Ghost besproken werd. Of zouden ze zondag van hun stoel gevallen zijn van verbazing en zich afvragen wie er met de centen vandoor is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik vond het wel opvallend dat er voor de kijker ook geen visuele bevestiging is dat Rhaegal ook echt de pijp uit is. 'is it dead?' 'I have seen it crash down myself', kwam mij iets te nadrukkelijk in beeld. Net zo'n ding als 'the crypts are safe'. Zal me in ieder geval niks verbazen als ie surprise surprise toch niet dood is. Of net als Jon weer is opgestaan uit de dood.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
streamnl schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:03:
[...]

Wat ik vooral merk is dat de personen die de show nog evengoed vinden als de afgelopen seizoenen, die mogen dat van alle daken schreeuwen. En de cijfers die daarbij horen (8 t/m 10) kloppen natuurlijk.

Maar (de toch wel hele grote groep wereldwijd) die een bepaalde verwachting hebben gecreëerd door de voorgaande seizoenen (die helaas niet wordt waargemaakt) die mogen niets zeggen. Want "de verwachting is/was te hoog" of "weet jij het soms beter" of "GOT bashen is een dingetje tegenwoordig"

:/

Ook ik had dit seizoen iets anders verwacht maar dat komt door de voorgaande seizoenen. Elk seizoen (Zelfs de vorige) heb ik mijzelf kostelijk vermaakt. Niet elke aflevering was even sterk maar dat verwacht ik ook niet. Ik telde wel elke dag af tot de volgende aflevering. Ik verzette zelfs afspraken zodat ik het zo snel mogelijk kon kijken.

Nu kijk ik ook alle afleveringen maar dat is (denk ik) puur omdat ik toch heel graag wil weten hoe zij er (na al die jaren) een eind aan het verhaal gaan maken. Maar het aftellen en mijn afspraken verzetten, dat gebeurt dit jaar echt niet meer.

Afijn, dit waren mijn laatste woorden omtrent hoe ik het niveau ervaar.
Hier ook zo één.

Mensen die dikke onvoldoendes geven slaan een beetje door (hadden waarschijnlijk nooit een opleiding afgerond als hun docenten op dezelfde manier te werk gingen :+ ).
GoT is als een topstudent die in z'n laatste jaar feestjes ontdekt, waardoor tienen plots veranderen in studententienen. Nog steeds even goed of beter dan de meeste studiegenoten, maar duidelijk gemist potentieel.

@Chiron
Ze laten draken graag in het water storten.
Volgende aflevering zien we de Mountain in opdracht van Qyburn Rhaegal uit het water sleuren, waarna Qyburn met behulp van wat dode ratten Rhaegal tot onleven wekt.

[ Voor 6% gewijzigd door Robertdj op 09-05-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mink Z.
Chiron schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:31:
Ik vond het wel opvallend dat er voor de kijker ook geen visuele bevestiging is dat Rhaegal ook echt de pijp uit is. 'is it dead?' 'I have seen it crash down myself', kwam mij iets te nadrukkelijk in beeld. Net zo'n ding als 'the crypts are safe'. Zal me in ieder geval niks verbazen als ie surprise surprise toch niet dood is. Of net als Jon weer is opgestaan uit de dood.
Zou mooi zijn als ie dan om het hoekje komt gluren en Euron in de fik steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Robertdj schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:31:
[...]

Hier ook zo één.

Mensen die dikke onvoldoendes geven slaan een beetje door (hadden waarschijnlijk nooit een opleiding afgerond als hun docenten op dezelfde manier te werk gingen :+ ).
GoT is als een topstudent die in z'n laatste jaar feestjes ontdekt, waardoor tienen plots veranderen in studententienen. Nog steeds even goed of beter dan de meeste studiegenoten, maar duidelijk gemist potentieel.

@Chiron
Ze laten draken graag in het water storten.
Volgende aflevering zien we de Mountain in opdracht van Qyburn Rhaegal uit het water sleuren, waarna Qyburn met behulp van wat dode ratten Rhaegal tot onleven wekt.
Jij omschrijft nu ~15% van mijn mentorklas... _O-

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
Hij is geraakt door 3 'pijlen', waarvan 1 door zijn nek, die nog net niet z'n hoofd van romp scheid. Wat wil je als bevestiging? dat ze de draak gaan opvissen en begraven/cremeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

What is dead may never die”, Greyjoy motto, Drowned God-religie... :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:41:
[...]

What is dead may never die”, Greyjoy motto, Drowned God-religie... :+
Rhaegal komt zoutwaterproestend aan land, waarna hij wordt gekroond tot koning van de Iron Islands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Robertdj schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:45:
[...]

Rhaegal komt zoutwaterproestend aan land, waarna hij wordt gekroond tot koning van de Iron Islands?
Of hij heeft de ‘kraken’ gewekt met zijn plons... Poetic justice voor Euron. :+

Anyone’s guess, het blijft fantasy, maar het lijkt mij dat Raegal er is geweest.

De ‘deus ex machina’ is het zwakste zwaktebod dat er is.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:57
Ik hoop zó dat komende aflevering wel van degelijke kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
chrisO schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:41:
[...]

Hij is geraakt door 3 'pijlen', waarvan 1 door zijn nek, die nog net niet z'n hoofd van romp scheid. Wat wil je als bevestiging? dat ze de draak gaan opvissen en begraven/cremeren?
spoiler:
Er is in ieder geval een reden waarom Euron in de trailer verbaasd/angstig/vertwijfeld naar de lucht kijkt, waar iets aan lijkt te komen. Alleen Drogon is het niet, dan had ie gewoon weer achter zn ballista gestaan.

Als Rhaegal wel dood is, moet het dus iets anders zijn. Andere optie is Drogon in een bombing run met een of meerdere vaten wildfire in zijn klauwen, of een armored Drogon. Maar armor lijkt me dan weer niet logisch ivm gewicht.

We gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:32
Chiron schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:29:
[...]

Er is in ieder geval een reden waarom Euron in de trailer verbaasd/angstig/vertwijfeld naar de lucht kijkt, waar iets aan lijkt te komen. Alleen Drogon is het niet, dan had ie gewoon weer achter zn ballista gestaan.
Drogon met zijn kinderen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ppbruins schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:34:
[...]

Drogon met zijn kinderen >:)
Zou ook nog kunnen.. then again qua timeframe en grootte wordt het dan een airbus in formatie samen met wat RC vliegtuigjes _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:11:
Ik hoop zó dat komende aflevering wel van degelijke kwaliteit is.
Dezelfde regiseur als Ep3, dus sowieso epic battle, hopelijk niet in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
Chiron schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:39:
[...]

Zou ook nog kunnen.. then again qua timeframe en grootte wordt het dan een airbus in formatie samen met wat RC vliegtuigjes _O-
Gerucht op het Internet: Drogon was een tijdje afwezig tijdens seizoen 4/5, dit om zijn kids te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
Sniffels schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:40:
[...]

Dezelfde regiseur als Ep3, dus sowieso epic battle, hopelijk niet in het donker.
Misschien nu een battle met overbelichting :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Je verklapt gelukkig niks hoor maar bespreek aub geen trailers hier zonder spoilertags

[ Voor 15% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 09-05-2019 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
[...]

Drogon met een hele grote steen, net boven het bereik van zijn kruisraketten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:58
ppbruins schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:41:
[...]

Gerucht op het Internet: Drogon was een tijdje afwezig tijdens seizoen 4/5, dit om zijn kids te beschermen.
Daar zou Dany dan toch vanaf moeten weten? Zou vreemd zijn dat ze daar dan niks over gezegd zou hebben.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
Raem schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:50:
[...]

Daar zou Dany dan toch vanaf moeten weten? Zou vreemd zijn dat ze daar dan niks over gezegd zou hebben.
Misschien weet ze dat ook wel en gebruikt ze dat als allerlaatste troef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:12

The_Worst

Unox

Dat zou echt waardeloos zijn om ineens uit het niets meer draken te introduceren. Hadden ze beter de laatste draak niet moeten afschieten en dat Daenarys het gevecht aan gaat met 2 draken.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:47:
[...]

- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Je verklapt gelukkig niks hoor maar bespreek aub geen trailers hier zonder spoilertags
Oh, ik wist niet dat de officiele preview er ook onder viel. Die hoort naar mijn mening gewoon bij de uitzending :) Maar ik heb het aangepast. Als jij dan ook je quote fixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
The_Worst schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:53:
Dat zou echt waardeloos zijn om ineens uit het niets meer draken te introduceren. Hadden ze beter de laatste draak niet moeten afschieten en dat Daenarys het gevecht aan gaat met 2 draken.
Zonder extra Draken zie ik Dany ook nooit winnen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ppbruins
Andyk125 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:43:
[...]

Ghost en alle dire wolven zijn altijd erg onderbelicht geweest in het hele verhaal.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6Hl8AJXsAAdypA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Ze waren onderweg naar dragonstone. verder wel leuk gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mink Z.
garriej schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:04:
[...]

Ze waren onderweg naar dragonstone. verder wel leuk gevonden.
Vooral de Starbucksbekertjes (en het Starbuckswijnglas) zijn leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Jon stond niet zomaar weer op he. Daar was The Lord Of Light in de hoedanigheid van Melisandre voor verantwoordelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
ppbruins schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:59:
[...]

Zonder extra Draken zie ik Dany ook nooit winnen.
M.i. valt er geen peil op te trekken. Legers groeien, krimpen, ontstaan, worden ingehuurd of vertrekken al naar gelang het de schrijvers goed uitkomt. Dit geldt ook voor de (on)kwetsbaarheid/kracht van karakters en draken.

Ik bedoel, nu is de Golden Company een flink leger, maar kan zijn dat er in de eerste 5 minuten van de volgende aflevering iets gebeurt waardoor 2/3e foetsie is. Of zich bij Dany voegt. Of whatever. Er lijken, qua het vertellen van het verhaal, op dat gebied geen consistente regels te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

spoiler:

Als Rhaegal wel dood is, moet het dus iets anders zijn. Andere optie is Drogon in een bombing run met een of meerdere vaten wildfire in zijn klauwen, of een armored Drogon. Maar armor lijkt me dan weer niet logisch ivm gewicht.

Hij zocht gewoon de bergen bij KL die opeens foetsie waren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45
[...]

spoiler:

spoiler:
Sheepstealer! :P

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ppbruins schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:41:
[...]

In Seizoen 5 episode 5 vliegt er een draak over als Tyrion met Jorah door Valyria heen vaart. Dus dat zou wel een hint kunnen zijn.

Net als dat in de opening credits aan het eind er 4 (!) draken te zien zijn in de afbeelding, een grote en drie kleine, tenzij de grote draak Dany moet voorstellen.

spoiler:
een youtube vlogger stipte ook aan dat in de preview van S08E05 in de scene met Euron, het geluid van de draak een veel hogere toon heeft dan het geluid van Drogon.

[ Voor 3% gewijzigd door Chiron op 09-05-2019 14:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppbruins
Chiron schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:43:
[...]

Net als dat in de opening credits aan het eind er 4 (!) draken te zien zijn in de afbeelding, een grote en drie kleine, tenzij de grote draak Dany moet voorstellen.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6H7vlTXsAE5zZH.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:37
@ppbruins De grote draak stelt Targaryen voor dus dat is Daenerys, de andere banden gebruiken ook de dieren van hun sigil (leeuw, wolf, flayed man, ...). Dus ik denk niet dat er een 4e draak komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 16:14
Zomaar een gedachtespinsel, geen idee of dit ooit al is gezegd. Maar de draken van Dany zijn ontstaan uit de eieren die ze kreeg van de Dothraki. Eieren worden altijd gelegd door een moeder draak lijkt me. Zou het niet kunnen dat de grote draak in bovenstaande post de moederdraak is? Dat Drogon in seizoen 4/5 even naar zijn moeder was om die in drakentaal (:+) over te halen om Dany te komen helpen? Moeders zegt 'neen!'.
En dat zodra de twee broertjes van Drogon gezonken waren, zij zoveel verdriet had en woede, dat ze Dany toch maar komt helpen?

Nogmaals, dit is een brain fart en verder heb ik de boeken niet gelezen. Dus misschien is het wel een gegeven dat wanneer er draken eieren gelegd worden, dat de moeder dood gaat of iets in die geest?

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Leviathius schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:03:
Zomaar een gedachtespinsel, geen idee of dit ooit al is gezegd. Maar de draken van Dany zijn ontstaan uit de eieren die ze kreeg van de Dothraki. Eieren worden altijd gelegd door een moeder draak lijkt me. Zou het niet kunnen dat de grote draak in bovenstaande post de moederdraak is? Dat Drogon in seizoen 4/5 even naar zijn moeder was om die in drakentaal (:+) over te halen om Dany te komen helpen? Moeders zegt 'neen!'.
En dat zodra de twee broertjes van Drogon gezonken waren, zij zoveel verdriet had en woede, dat ze Dany toch maar komt helpen?

Nogmaals, dit is een brain fart en verder heb ik de boeken niet gelezen. Dus misschien is het wel een gegeven dat wanneer er draken eieren gelegd worden, dat de moeder dood gaat of iets in die geest?
Nee, het is niet duidelijk waar die eieren waar nou precies vandaag komen, dus het kan inderdaad wat jij zegt :P

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die komen toch uit de Shadowlands? Ach, ze had genoeg ex-slaven om een zoekexpeditie te starten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Leviathius schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:03:

Nee, je 'moeder' theorie lijkt me te vergezocht zo in het 8e seizoen..
het lijkt erop dat het toch wel Drogon was in S05E5. De grootte is een beetje lastig in te schatten, maar qua kleur in de vleugels komt het wel overeen.

Er moet wel een reden voor zijn voor de flyby scene, want alleen maar laten zien dat Drogon nog steeds in leven was (Viserion en Rhaegal lagen aan de ketting) is gewoon te simpel. Waarom cruised Drogon juist daar, rond, op dat moment, in Valyria?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:29

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Het zou goed kunnen dat er ergens toch meer draken zijn.
Drogon was een tijdje weg en over moederdraken vind ik het volgende:
In George R.R. Martin’s books, dragons are described as being gender fluid. So even though Drogon, Rhaegal and Viserion were all named after men, they may be biologically capable of gestating and laying eggs. So in theory, one —or several — of those dragons could have lain eggs long ago.
En dan lijkt het me dus wel mogelijk.
Drogon could have already lain eggs

What’s more likely is that Drogon already laid eggs earlier in the show. Daenerys’ favorite dragon disappeared for a good chunk of time while Dany was in Essos. It’s possible that the creature took a jaunt over to Valyria and headed to a remote location to lay eggs. That would certainly make for a big surprise at the end of the season.
't Is en blijft fantasy. Of het leuk is en mensen hier blij van worden, is weer een hele andere discussie.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 16:31
Niet dat het in deze veel uitmaakt maar op een gegeven moment was Drogon bijna 2 maal zo groot als de andere 2, omdat die opgesloten zaten in een kleine ruimte waardoor ze bijna niet doorgroeiden op dat moment.

Hoeveel jaar is er eigenlijk verstreken (ongeveer) vanaf het moment dat de eieren uitkwamen tot het huidige moment? Want al zou dat een jaar of 10-15 zijn, dan is nog maar de vraag of de draken als "volwassen" gezien moeten worden. Er werd gezegd dat een volwassen draak vrijwel niet te doden zou zijn. Ik vraag me af of deze draken als zodanig al gezien kunnen worden, of wellicht nog 2 maal zo groot zouden moeten worden om als volwassen gezien te worden (met bijbehorende nog dikkere huid waardoor ze nog moeilijker te doden zouden zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Als ze nu nog een draak uit de hoge hoed toveren dan ben ik helemaal klaar met de serie. Draken zouden al honderden jaren zijn uitgestorven. De eieren waren dan ook al "versteend".

De draken zijn wel volwassen. Er wordt meerdere keren gezegd dat ze full grown zijn

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mink Z.
MrFl0ppY schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:17:
Als ze nu nog een draak uit de hoge hoed toveren dan ben ik helemaal klaar met de serie. Draken zouden al honderden jaren zijn uitgestorven. De eieren waren dan ook al "versteend".

De draken zijn wel volwassen. Er wordt meerdere keren gezegd dat ze full grown zijn
Misschien toveren ze de Rabbit of Caerbannog wel uit hun hoge hoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

Mink Z. schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:24:
[...]

Misschien toveren ze de Rabbit of Caerbannog wel uit hun hoge hoed.
The Holy Hand Grenade heeft die theorie toch al uitgesloten?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Bensimpel schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:09:
[...]

Nee, het is niet duidelijk waar die eieren waar nou precies vandaag komen, dus het kan inderdaad wat jij zegt :P
Die zijn door de gevluchte Elyssa Farman eeuwen eerder gestolen, en via-via bij Illyrio terecht gekomen.
MrFl0ppY schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:17:
Blood magic...
Draken blijven hun leven lang groeien, Balerion ‘The Black Dread’ was 4x zo groot, en Vhagar bijna.

Genoeg info over te vinden...

Deze doet ‘t wel leuk:

En hier veel meer info over drakeneieren en draken:

https://awoiaf.westeros.org/index.php/Dragon_egg
https://awoiaf.westeros.org/index.php/Dragon

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 09-05-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:22
Shmoozer schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:02:
Niet dat het in deze veel uitmaakt maar op een gegeven moment was Drogon bijna 2 maal zo groot als de andere 2, omdat die opgesloten zaten in een kleine ruimte waardoor ze bijna niet doorgroeiden op dat moment.

Hoeveel jaar is er eigenlijk verstreken (ongeveer) vanaf het moment dat de eieren uitkwamen tot het huidige moment? Want al zou dat een jaar of 10-15 zijn, dan is nog maar de vraag of de draken als "volwassen" gezien moeten worden. Er werd gezegd dat een volwassen draak vrijwel niet te doden zou zijn. Ik vraag me af of deze draken als zodanig al gezien kunnen worden, of wellicht nog 2 maal zo groot zouden moeten worden om als volwassen gezien te worden (met bijbehorende nog dikkere huid waardoor ze nog moeilijker te doden zouden zijn).
gezien de schedel in de kelder van KL kunnen ze nog wel wat groter worden dan drogon op dit moment is.
Daarnaast word ooit ergens vermeld (boek of tv weet ik niet) dat een volwassen draak alleen te doden is door een pijl in het oog, want te dikke huid.

Ik heb ook wat plaatjes gezien (waarschijnlijk niet officiele afbeeldingen) van grotere draken dan drogon waar een targ. prince op de rug staat ipv zit, maar het is de vraag of dat dat fan art is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:43
Ramzzz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:27:
[...]

Die zijn door de gevluchte Elyssa Farman eeuwen eerder gestolen, en via-via bij Illyrio terecht gekomen.

[...]

Blood magic...

[...]

Draken blijven hun leven lang groeien, Balerion ‘The Black Dread’ was 4x zo groot, en Vhagar bijna.

Genoeg info over te vinden...

Deze doet ‘t wel leuk:
[YouTube: What happened to Every Known Dragon in Game of Thrones?]
Ah Bridge4 nice, tenminste tot dit seizoen. Hij wil echt graag dingen recht praten van dit seizoen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Leuke review...

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
Ik verwacht minimaal een gigantische vuurbal bovenop (een gedeelte van) de Golden Company zodat deze, net zoals Viserys, bedolven raken onder hun eigen gesmolten goud :D (geen idee of ze daadwerkelijk iets van echt goud op zich dragen...)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 14:07
Kwam deze tegen op reddit:

:D

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20

SomerenV

It's something!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/59842728_10156505860112568_3255677230042316800_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=eb52f2e7742ea8c58c07310db92bb09d&oe=5D2A09B7

Deze vond ik ook wel leuk :D

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@SomerenV misschien niet heel seizoen 8, vond aflevering 3 echt best te pruimen, maar voor aflevering 4 is het plaatje heel accuraat ja. Laten we gewoon allemaal even hopen dat aflevering 5 van een heel stuk betere kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 09:52
Ik heb eigenlijk altijd gezegd. Ik hoop dat ze het goed afronden. Maakt niet uit wie er dood gaat of op de troon eindigd. Als we maar een einde hebben wat voldoening geeft na z'n complexe en complete show....

Helaas!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 19:19
Ik heb nog even nagedacht over E03, en het probleem dat ik daarmee heb (naast wat hier allemaal al behandeld is), is het camerawerk. Afgezien van dat sommige scenes veel te donker zijn, gaat het beeld tijdens het vechten te snel, waardoor ik als kijker geen flauw idee heb waar ik naar zit te kijken. Een goed voorbeeld is het gevecht van de draken in de vlucht. Welke draak valt welke aan? Ik kan het niet zeggen. Vervolgens zie je ineens een close-up van Danny (is het haar draak die aanvalt?), dan weer wat cgi close-up drakengeknuffel, en dan zie je weer John dichtbij. Zo kan ik geen voorstelling van maken wat er gebeurt. Slechte scene imo. En zo zijn er meer scenes. Arya die ineens rondloopt in een donkere ruimte, hoe komt ze daar? De ruimte met the Arya, Hound en Mellisandre, waar is die ruimte?
Doordat het allemaal zo chaotisch is gefilmd en onduidelijk is waar men zich bevindt, is mijn emotionele betrokkenheid snel voorbij.

De vergelijking kan al snel gemaakt worden met de fameuze LOTR scene Battle of the Hornburg, die ook 's-nachts afspeelde en enorm goed gefilmd is. Een vergelijking:

GOTS08E03 is in 11 weken gefilmd, met een geschatte budget van 15-20 miljoen dollar.
LOTR Battle of the Hornburg is geschoten gedurende 120 dagen gefilmd, met een budget van ???? (kan ik niet vinden, de totale film kostte 94 mln, dus laten we zeggen 25-30 mln voor deze scene)

Dat ontloopt elkaar niet heel veel. Maar de Battle of the Hornburg was in alle opzichten zoveel beter gedaan. Zowel het duidelijke verloop in de vechtscenes (eerst vechten we voor de burcht, dan wordt 'ie opgeblazen, dan vechten we op niveau 1, vervolgens op niveau 2, etc, etc). Allemaal prima in beeld gebracht en je weet als kijker waar je bent. Bij GoT is dit bijna afwezig, gewoon rommelig.
Daarnaast wist men bij LOTR prachtige emotionele scenes te gebruiken tijdens het gevecht, zoals de bekende toespraak van Theoden. Fantastisch gewoon en na 17 jaar geeft mij dat nog steeds kippenvel.
Noem eens één scene uit GoT S08E03 die hier in de buurt komt. Die is er niet. Geen emotionele binding met de karakters. De scenes in de crypte met Tyrion en Sansa had dat kunnen brengen, maar dat gebeurde niet.

GoT heeft het eerder wel beter gedaan met de Battle of the Blackwater, dat was beter gefilmd. En de scenes met Cersei en Sansa werkte ook beter. En de hound die bang was van vuur.

GoT heeft voor dit laatste seizoen een budget van 15 mln dollar per aflevering, 6 afleveringen in totaal en daar 2 jaar over kunnen doen. (in tegenstelling tot de 10 aflevering per jaar in het begin) Om het in perspectief te brengen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@segil Denk je dat de personen in de slag om Winterfell precies snapte wat er allemaal gebeurde? Dat is nu juist het idee. Verfilm het zo dat je je kunt verplaatsen in de mensen die vechten in zo'n slag.
Het grote plaatje krijg je ook wel mee door andere shots. Het was natuurlijk ook chaos, dus krijg je chaotische scenes.

De ruimte met Arya, Houd en Melisander is dezelfde ruimte als waar Brienne knight is geworden in aflevering 2. Alleen dan met wat lijken en andere zooi. Dat was toch wel duidelijk te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

@segil Er zit ook wel wat verschil tussen een battle met orcs die soort van mens-achtig vechten, of met wights die als debielen overal overheen klimmen en als een gek te keer gaan zonder structuur. Dat veroorzaakt meer chaos en dat kwam wel aardig in beeld.

Ben het met het drakengevecht zeker eens.. Ik had geen idee welke van de 2 nu welke aan het aanvallen was en wie aan het winnen was.. Was gewoon niet te volgen. Pas in de fan made clip waar die scene lichter+slow motion was kon ik zien wat ze precies deden.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 19:19
Jelte schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:00:
@segil Denk je dat de personen in de slag om Winterfell precies snapte wat er allemaal gebeurde? Dat is nu juist het idee. Verfilm het zo dat je je kunt verplaatsen in de mensen die vechten in zo'n slag.
Het grote plaatje krijg je ook wel mee door andere shots. Het was natuurlijk ook chaos, dus krijg je chaotische scenes.

De ruimte met Arya, Houd en Melisander is dezelfde ruimte als waar Brienne knight is geworden in aflevering 2. Alleen dan met wat lijken en andere zooi. Dat was toch wel duidelijk te zien.
Chaos is ook een kunst om te verfilmen :) . Chaos gebeurde ook in LOTR en toch is dat goed verfilmd.
Zoals ik al zei, ik haak gewoon emotioneel af wanneer het onduidelijk is wat gebeurt in een scene en hoe zich dat verhoudt tot de locatie. En het is niet alleen een probleem bij deze scene, ook genoeg andere actie films hebben dit probleem. In veel vechtscenes zie je vooral close-ups, snelle camerabewegingen, slow motion van momenten die weinig toevoegen aan het verhaal. Er gebeurt veel, maar duidelijk wordt het er niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 01:28

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zo, eindelijk alle afleveringen gekeken, was pas geleden weer bij S01E01 begonnen, gisteren de laatst uitgezonden aflevering gekeken, durf nu eindelijk weer hier mee te gaan lezen.

Ik kan me wel vinden in de kritiek op donkere scenes, die zijn er seizoen na seizoen steeds meer gekomen ( imo) en wat lastiger te volgen. Het gevecht om Winterfel was lastig te volgen, ik moest regelmatig goed kijken wat er gebeurde en met wie ( en ook regelmatig "huh, hoe komen ze daar ineens terecht ?).

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
segil schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:22:
[...]

Chaos is ook een kunst om te verfilmen :) . Chaos gebeurde ook in LOTR en toch is dat goed verfilmd.
Zoals ik al zei, ik haak gewoon emotioneel af wanneer het onduidelijk is wat gebeurt in een scene en hoe zich dat verhoudt tot de locatie. En het is niet alleen een probleem bij deze scene, ook genoeg andere actie films hebben dit probleem. In veel vechtscenes zie je vooral close-ups, snelle camerabewegingen, slow motion van momenten die weinig toevoegen aan het verhaal. Er gebeurt veel, maar duidelijk wordt het er niet door.
Over LOTR gesproken:)
Ik heb een theorie over Arya en The Hound.
aan het einde van LOTR zijn de orcs bij minas tirith verslagen. De goeie hebben gewonnen, so far in ieder geval. In mordor zitten nog bergen orcs en het oog van Sauron houdt daar alles netjes in de gaten. Aragorn hoopt dat Frodo en Sam nog steeds onderweg zijn om de ring in de vulkaan te plempen en Gandalf bevestigd dat (zij het in een raadselachtige reactie:) ). Aragorn weet dat frodo geen schijn van kans maakt om mordor te doorkruisen naar de vulkaan en besluit dat ze een offer moeten maken om Frodo zn kans te geven. Ze gaan naar de deur van mordor om de aandacht te trekken van Sauron en het leger naar de poort te lokken om Frodo zo een kans te geven. Dit lukt uiteindelijk, we kennen het verhaal.

Dit lijkt me enigszins een beetje op wat er nu gebeurt bij kings Landing. Arya en The Hound zijn hun eigen weg gegaan (Frodo en Sam) en Jon staat met een compleet leger bij de deur van KL om daar de aandacht te trekken (Jon - Aragorn). Trek de aandacht van de queen, lok het leger weg en laat Arya (frodo) de queen afmaken. Cersei dood, wedstrijd gewonnen.

Enerzijds mooie vergelijking, anderzijds hoop ik dat er nog een king(queen)slayer rol weggelegd is voor Jaimy. Na alle speculaties en verregaande theorieën hoop ik op een complex en intrigerend einde. Iets waar we op hopen. iets onverwacht en moeilijk te verwerken. Jan die Dany af moet maken omdat ze de Mad-Queen is geworden, Jaimy die Cersie af moet maken om KL te redden, The golden company die loyaal is aan iemand anders, The Mountain en The Hound waar nog wat tussen gebeurt. Drakenpups, Undead, etc. Iets anders dan recht-toe recht-aan matten en de troon overnemen (of niet). Het zou geen GOT als dit seizoen inneens alles goed komt...

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 01:28

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

boomr schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:43:
[...]

Over LOTR gesproken:)
Ik heb een theorie over Arya en The Hound.
aan het einde van LOTR zijn de orcs bij minas tirith verslagen. De goeie hebben gewonnen, so far in ieder geval. In mordor zitten nog bergen orcs en het oog van Sauron houdt daar alles netjes in de gaten. Aragorn hoopt dat Frodo en Sam nog steeds onderweg zijn om de ring in de vulkaan te plempen en Gandalf bevestigd dat (zij het in een raadselachtige reactie:) ). Aragorn weet dat frodo geen schijn van kans maakt om mordor te doorkruisen naar de vulkaan en besluit dat ze een offer moeten maken om Frodo zn kans te geven. Ze gaan naar de deur van mordor om de aandacht te trekken van Sauron en het leger naar de poort te lokken om Frodo zo een kans te geven. Dit lukt uiteindelijk, we kennen het verhaal.

Dit lijkt me enigszins een beetje op wat er nu gebeurt bij kings Landing. Arya en The Hound zijn hun eigen weg gegaan (Frodo en Sam) en Jon staat met een compleet leger bij de deur van KL om daar de aandacht te trekken (Jon - Aragorn). Trek de aandacht van de queen, lok het leger weg en laat Arya (frodo) de queen afmaken. Cersei dood, wedstrijd gewonnen.

Enerzijds mooie vergelijking, anderzijds hoop ik dat er nog een king(queen)slayer rol weggelegd is voor Jaimy. Na alle speculaties en verregaande theorieën hoop ik op een complex en intrigerend einde. Iets waar we op hopen. iets onverwacht en moeilijk te verwerken. Jan die Dany af moet maken omdat ze de Mad-Queen is geworden, Jaimy die Cersie af moet maken om KL te redden, The golden company die loyaal is aan iemand anders, The Mountain en The Hound waar nog wat tussen gebeurt. Drakenpups, Undead, etc. Iets anders dan recht-toe recht-aan matten en de troon overnemen (of niet). Het zou geen GOT als dit seizoen inneens alles goed komt...
Ik had eigenlijk de indruk dat The Hound en Arya in gevecht raken met The Mountain ensowieso de laatste het loodje legt, z'n broer denk ik ook.
Jaimy gaat denk ik ook Cersie doden, al dan niet beide dood in het gevecht/ proces.
Ben weer erg benieuwd naar de volgende uitzending, moet nu helaas weer wachten ipv wat aflevering achter elkaar bingen :p

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
[...]

Dus je bedoelt eigenlijk dat de manier van monteren is veranderd? Dat LotR voor het Jason Bourne tijdperk is gemaakt en Got daarna?

Denk dat dit de meest beruchte scene is die het probleem met hedendaagse montage samenvat:
YouTube: Bryan Mills jumps a fence
boomr schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:43:
[...]

Iets anders dan recht-toe recht-aan matten en de troon overnemen (of niet).
Terwijl een heleboel mensen dit juist wel willen. Arya die de Night King neersteekt was niet goed genoeg. Ze hadden veel liever gezien dat Jon en Night King een één tegen één gevecht hadden gehad. Twee leiders die hun zwaarden tegen elkaar slaan. Wie er gaat winnen is niet duidelijk, ze lijken zo aan elkaar gewaagd. Jon gaat op een tafel staan en de Night King zwaait zijn zwaard, waar Jon overheen springt. via een kroonluchter spingt Jon van tafel en vlucht een toren in. Achterstevoren gaat hij de trap op, terwijl hij zwaardvecht met de Night King. Bovenaan de top krijgt Jon een flinke mep. Zijn mond bloed. Jon veegt het bloed af met zijn hand en kijkt ernaar. Nu is het menens, The Night King kijkt hem ijzig (hihi) aan. Jon steekt zijn hand uit en doet zo'n "come at me bro" beweging. The Night King gaat in de aanval. Er wordt weer wat gezwaard en dan plots oei, Jon verliest zijn zwaard, dan maar knokken. Pats een rake klap tegen de kop van de Night King die zijn zwaard ook laat vallen, nu wordt het een handgevecht en dat vlak langs de rand van de toren. Inmiddels rollen de vechters op de grond. Jon ligt onder en de Night King probeert hem te wurgen. Met een een laatste poging probeert Jon iets te grijpen. Gelukkig, er ligt een steen, Jon pakt de steen en mept de Night King van zich af. De Night King wankelt waarna Jon op hem afrent en samen vallen ze van de toren. Dit is het einde van ze allebei. Oh nee toch niet! Jon houdt nog een touw vast. Night King houdt Jon vast aan zijn laars. Jon geeft wat stampen op de snoet van Night King die hem niet meer kan vasthouden en valt naar beneden, gespietst op een rek met dragonglass speren. Night King kijkt verbaasd, verrast dat hij de strijd heeft verloren, waarna hij uiteen spat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
@Droefsnoet geniale uiteenzetting van hoe zo'n beetje elk 'eindbaasgevecht' in Hollywood eindigt :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 11:48

s0kkie

Cowabunga

Of zowel elke Disney tekenfilm dat ridders bevat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Droefsnoet schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:28:
[...]

Dus je bedoelt eigenlijk dat de manier van monteren is veranderd? Dat LotR voor het Jason Bourne tijdperk is gemaakt en Got daarna?

Denk dat dit de meest beruchte scene is die het probleem met hedendaagse montage samenvat:

[...]

Terwijl een heleboel mensen dit juist wel willen. Arya die de Night King neersteekt was niet goed genoeg. Ze hadden veel liever gezien dat Jon en Night King een één tegen één gevecht hadden gehad. Twee leiders die hun zwaarden tegen elkaar slaan. Wie er gaat winnen is niet duidelijk, ze lijken zo aan elkaar gewaagd. Jon gaat op een tafel staan en de Night King zwaait zijn zwaard, waar Jon overheen springt. via een kroonluchter spingt Jon van tafel en vlucht een toren in. Achterstevoren gaat hij de trap op, terwijl hij zwaardvecht met de Night King. Bovenaan de top krijgt Jon een flinke mep. Zijn mond bloed. Jon veegt het bloed af met zijn hand en kijkt ernaar. Nu is het menens, The Night King kijkt hem ijzig (hihi) aan. Jon steekt zijn hand uit en doet zo'n "come at me bro" beweging. The Night King gaat in de aanval. Er wordt weer wat gezwaard en dan plots oei, Jon verliest zijn zwaard, dan maar knokken. Pats een rake klap tegen de kop van de Night King die zijn zwaard ook laat vallen, nu wordt het een handgevecht en dat vlak langs de rand van de toren. Inmiddels rollen de vechters op de grond. Jon ligt onder en de Night King probeert hem te wurgen. Met een een laatste poging probeert Jon iets te grijpen. Gelukkig, er ligt een steen, Jon pakt de steen en mept de Night King van zich af. De Night King wankelt waarna Jon op hem afrent en samen vallen ze van de toren. Dit is het einde van ze allebei. Oh nee toch niet! Jon houdt nog een touw vast. Night King houdt Jon vast aan zijn laars. Jon geeft wat stampen op de snoet van Night King die hem niet meer kan vasthouden en valt naar beneden, gespietst op een rek met dragonglass speren. Night King kijkt verbaasd, verrast dat hij de strijd heeft verloren, waarna hij uiteen spat.
Met als kleine correctie dat Jon de Night King vast houdt en hem nog probeert te redden, door een aanval van de NK glipt hij alsnog uit Jon z'n hand. Het contrast tussen goed en kwaad moet natuurlijk maximaal uitvergroot worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Droefsnoet schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:28:
[...]

Dat soort editing is echt om van te janken. Ben blij dat er soms wat goeds voorbij komt als John Wick. Die laat goed zien hoe je actiescenes mooi kunt verfilmen.
Terwijl een heleboel mensen dit juist wel willen. Arya die de Night King neersteekt was niet goed genoeg. Ze hadden veel liever gezien dat Jon en Night King een één tegen één gevecht hadden gehad.
Ik denk niet dat Arya die de NK vermoord het probleem was, maar ook weer wel. Het zat er nu puur in om onvoorspelbaar te zijn en de aanloop naar Arya die de NK vermoord was zeer minimaal. Dat ze opeens voorbij de White Walkers is, door de lucht vliegt en zo de NK vermoord slaat dus eigenlijk nergens op. Hoe komt ze voorbij de WW's? Hoe kan ze zo ver door de lucht vliegen? Dat is vooral wat mensen stoort. Wie de NK vermoord doet er niet echt toe, als de payoff maar voldoende is en dat ontbrak nu. Met Jon had je die payoff overigens wel gehad omdat er al een aantal seizoenen gehint wordt op Jon vs NK, maar ook dan kan hij niet opeens daar zijn zonder dat je weet hoe of wat.

Payoff is zó belangrijk en dat gaat dit seizoen gewoon al een paar keer mis helaas.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@SomerenV moet het dan nog een keer uitgelegd worden dat Arya een superninja is?
We kijken naar Bran en NK die druk met elkaar bezig zijn. NK wordt verrast door Arya, net als wij de kijker. Prima toch?
En was het onderonsje met Mellisandre niet genoeg? Die zegt duidelijk dat ze blauwe ogen gaat sluiten. En dan opeens verdwijnt Arya.

Aan de ene kant verwijten mensen dat GOT nu te simpel is en aan de andere kant dat het te snel gaat? Ik ben de weg kwijt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
SomerenV schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:45:
[...]
Payoff is zó belangrijk en dat gaat dit seizoen gewoon al een paar keer mis helaas.
Ze hebben juist met Arya laten zien hoever zij gekomen is. In het eerste seizoen kon ze door het najagen van een kat ongemerkt een gesprek opvangen in Kings Landing. Mel en Arya hadden elkaar in seizoen 2 of 3 ontmoet bij de brotherhood without banners. Daarop gaf Mel al aan: I see eyes of dead people, eyes who you will shut forever. En ze zei: we will meet again.

Daarnaast gaf Jon al aan in de Godswood tegen Arya: how did you sneak upon me like that? Arya kreeg de Catspaw dagger van Bran in de godswood, de plek waar Bran ook is en waar de NK dan ook aan zijn einde komt. Het zijn allemaal kleine dingetjes die samenkomen in de derde aflevering. Alleen we zitten nu in het achtste seizoen, dus ja je kunt details vergeten zijn. Maar om dan bij elk moment een korte flashback (van Arya in dit geval) te tonen zodat je weet hoe de aanloop is..

Daarbij zijn er mensen die er aanwijzing in zien dat Jon tegenover undead Vyserion staat en begint te schreeuwen.. Dat geschreeuw was niet aan de draak gericht maar aan Arya die vlakbij was.

Nee er viel genoeg aan te merken op aflevering 3 èn 4. Maar dat niet Jon maar Arya de NK uitschakelt vind ik juist een mooie payoff. Arya haar hele transformatie heeft geleid tot 1 missie: de NK te grazen nemen. Alleen moest ze daar zelf nog achter zien te komen in de derde aflevering. Met dank aan Mel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 09:24
Jelte schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:16:
@SomerenV moet het dan nog een keer uitgelegd worden dat Arya een superninja is?
We kijken naar Bran en NK die druk met elkaar bezig zijn. NK wordt verrast door Arya, net als wij de kijker. Prima toch?
En was het onderonsje met Mellisandre niet genoeg? Die zegt duidelijk dat ze blauwe ogen gaat sluiten. En dan opeens verdwijnt Arya.

Aan de ene kant verwijten mensen dat GOT nu te simpel is en aan de andere kant dat het te snel gaat? Ik ben de weg kwijt.
Weet niet of deze al voorbij gekomen is, maar vond dat dit wel mooi samenvat wat m.i. mis is met dit seizoen:

https://np.reddit.com/r/a...surprise_does_and_doesnt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@SomerenV John Wick heeft een fraaie choreografie rondom actiescenes, maar bijvoorbeeld Heat is op dat vlak ook een klassieker. Volgens mij omdat het een ruwere weergave geeft van zo'n situatie die goed past in de sfeer van het geheel en vooral niet de indruk wekt dat er zo'n soort onschendbare aura om de hoofdpersonen hangt.

Zo vond ik van E03 de scene waarin de 'helden' op een berg lijken of een verhoging wights van zichzelf af aan het hakken waren écht heel matig, samen met dat stuk dat Jon een aantal keer het blauwe 'vuur' ontduikt. Vooral een kwestie van een vreemde keuze qua setting, matige vecht choreo etc.

Maargoed, het is zoals het is. Maandag kunnen we weer verder over de volgende episode. I'm gonna ride this one out en probeer er zoveel mogelijk van te genieten.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je merkt gewoon dat er simpelweg meer tijd nodig was om het verhaal af te breien.

Nu volgen ze gewoon een uigestippeld plan waarbij een personage op een bepaalde plek en tijd moet zijn zodat X kan gebeuren want dat is cool, en het maakt niet uit op wat voor manier dit personage daar komt.

Bran, Sam, Varys, Davos, Bronn, Poddrick, Tormund, Tyrion allemaal karakter die niet veel meer doen of hun eigen verhaal meer hebben. Wellicht dat Varys nog een interessante wending krijgt maar de rest is allemaal vergaan tot bijrolletje waarbij ze geforceerd worden ingezet voor dingen die eingelijk niet bij de personage horen. En situaties waarbij ze juist bepaalde personages hadden kunnen gebruiken worden simeplweg vergeten. Davos en Tyrions stratische masterminds..... Tormond the giant killer.....

Ik geniet nogsteeds wel van het visuele spektakel en hoe echt de wereld aanvoelt maar het is wel een gevalletje hollywood geworden.

Dat arya de Night king doodmaakt vind ik wel leuk bedacht maar had op zijn minst nog iets met de azor ahai voorspelling gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Joosie200 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:29:
[...]

Ze hebben juist met Arya laten zien hoever zij gekomen is. In het eerste seizoen kon ze door het najagen van een kat ongemerkt een gesprek opvangen in Kings Landing. Mel en Arya hadden elkaar in seizoen 2 of 3 ontmoet bij de brotherhood without banners. Daarop gaf Mel al aan: I see eyes of dead people, eyes who you will shut forever. En ze zei: we will meet again.

Daarnaast gaf Jon al aan in de Godswood tegen Arya: how did you sneak upon me like that? Arya kreeg de Catspaw dagger van Bran in de godswood, de plek waar Bran ook is en waar de NK dan ook aan zijn einde komt. Het zijn allemaal kleine dingetjes die samenkomen in de derde aflevering. Alleen we zitten nu in het achtste seizoen, dus ja je kunt details vergeten zijn. Maar om dan bij elk moment een korte flashback (van Arya in dit geval) te tonen zodat je weet hoe de aanloop is..

Daarbij zijn er mensen die er aanwijzing in zien dat Jon tegenover undead Vyserion staat en begint te schreeuwen.. Dat geschreeuw was niet aan de draak gericht maar aan Arya die vlakbij was.

Nee er viel genoeg aan te merken op aflevering 3 èn 4. Maar dat niet Jon maar Arya de NK uitschakelt vind ik juist een mooie payoff. Arya haar hele transformatie heeft geleid tot 1 missie: de NK te grazen nemen. Alleen moest ze daar zelf nog achter zien te komen in de derde aflevering. Met dank aan Mel.
In een video die ik laatst zag had iemand een véél beter idee. Beric wordt in de kamer met Melisandre uit z'n lijden verlost door Arya. Wanneer de NK de doden weer tot leven wekt komt hij dus ook weer tot leven waarna Arya hem nog een keer doodt, maar nu neemt ze zijn gezicht over alleen zie je dat niet gebeuren. Vervolgens komt het stukje van de Godswood. Je ziet de NK op Bran af lopen en in de achtergrond zie je Beric staan die opeens aan komt rennen maar dat blijkt dus Arya te zijn. In de video werd het wat beter uitgelegd maar daarmee heb je nog steeds de verrassing maar komt Arya niet uit het niets letterlijk uit de lucht vallen.

Het is dus niet het probleem dat Arya de NK vermoord, maar het stukje van die kamer naar dat moment is gewoon verschrikkelijk slecht gedaan. Er staan diverse wights en White Walkers bij de Godswood-ingang en de afstand naar de NK is best groot. Toch weet Arya op de een of andere manier voorbij iedereen te komen en een flinke afstand vliegend te overbruggen.
Daarnaast gaf Jon al aan in de Godswood tegen Arya: how did you sneak upon me like that?
Jon stond met de rug naar Arya toe en was alleen. De NK en zijn leger staan met elkaar in verbinding volgens mij. Het is dus zo goed als onmogelijk om ongezien zo ver te komen.

Ik zie Jon trouwens toch écht naar die draak schreeuwen. Waarom denk je dat ie naar Arya schreeuwt?

Ik geniet nog steeds van GoT en ik ben heel benieuwd naar de laatste 2 afleveringen, maar er zitten dit seizoen flink wat meer twijfelachtige momenten in en da's zonde voor een serie waarbij de lat vaak ongelofelijk hoog lag. Normaal kon je alles uitpluizen en klopte de meeste dingen tot in de kleinste details. Wanneer je de momenten van het huidige seizoen uitpluist valt vaak het redelijk snel uit elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

Cyphax

Moderator LNX
Joosie200 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:29:
[...]

Ze hebben juist met Arya laten zien hoever zij gekomen is.
Daar komt nog bij dat ze in deze aflevering de hele tijd onderweg lijkt te zijn naar dat moment. We zien haar steeds ergens naartoe gaan (door de bibliotheek heen oa). Maar om te voorkomen dat je kan voorspellen wat er gebeurt op het moment dat de NK ex-Bran confronteert ligt het er niet dik bovenop. Zo vul ik het maar in. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
SomerenV schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:02:
[...]
In een video die ik laatst zag had iemand een véél beter idee..
Het is dus niet het probleem dat Arya de NK vermoord, maar het stukje van die kamer naar dat moment is gewoon verschrikkelijk slecht gedaan. Er staan diverse wights en White Walkers bij de Godswood-ingang en de afstand naar de NK is best groot. Toch weet Arya op de een of andere manier voorbij iedereen te komen en een flinke afstand vliegend te overbruggen.

[...]

Jon stond met de rug naar Arya toe en was alleen. De NK en zijn leger staan met elkaar in verbinding volgens mij. Het is dus zo goed als onmogelijk om ongezien zo ver te komen.
Ik zie Jon trouwens toch écht naar die draak schreeuwen. Waarom denk je dat ie naar Arya schreeuwt?
Had ook gekund dat idee. Ik dacht dat Arya die ene wight die ze omlegde eventueel het gezicht van kon nemen en zo vermomd als wight tussen de ww en groep wight zou kunnen manoeuvreren. En misschien ala Assassins Creed deed Arya wel een leap of faith vanaf de toren waar Bran uit geduwd is door Jaime. Kun je toch een beste sprong maken en afstand overbruggen. Ik weet door behind the episode fragmenten dat dit niet zo is.. Maar toch had gekund.

Ja, Jon leek alleen te staan. Ook best gek hoe ie de rest in slow motion vechtend ten onder ziet gaan maar niemand (Brienne, Poddrick, Sam) dood gaat trouwens. Of de NK en andere WW in verbinding staan weet ik niet. Ze hebben vast hun eigen communicatie middel. Ja ik zag Jon ook naar de draak schreeuwen (ook zoiets onlogisch in 1 haal had Vyserion Jon in blauwe rook doen opgaan) maar again Arya had er kunnen staan. Was sowieso te donker om goed te kunnen zien :P
SomerenV schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:02:
[...]Ik geniet nog steeds van GoT en ik ben heel benieuwd naar de laatste 2 afleveringen, maar er zitten dit seizoen flink wat meer twijfelachtige momenten in en da's zonde voor een serie waarbij de lat vaak ongelofelijk hoog lag. Normaal kon je alles uitpluizen en klopte de meeste dingen tot in de kleinste details. Wanneer je de momenten van het huidige seizoen uitpluist valt vaak het redelijk snel uit elkaar.
Idem hoor. Ik blijf kijken en ga genieten van Cleganebowl (it's happening! It is known) Jaime die Cersei neersteekt en Mad Queen slayer gaat heten. Grey Worm die wss een kamikaze actie doet ivm verlies Missandei. Drogon die alles in de fik zet want Cersei heeft de inner dragon in Dany wakker gemaakt. Siege of Kings Landing? Eerder battle of the mad queens :+

Maar het 'alles voor mooie plaatjes', 0 logica, Euron als deus ex machina, kan me gestolen worden. Ook dat in aflevering 3 en 4 alleen sidecharacters doodgaan en geen enkele hoofdpersonage (Cersei, Arya, Sansa, Dany, Jon, Tyrion kaliber) ondanks een berg aan wights (Jaime, Brienne, Sam) is gewoon te gek voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Joosie200 de NK ging dood. Telt dat niet? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
What is dead may never die }:O

/rip Theon.. Vooruit een groot hoofdpersonage sinds seizoen 1 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
[...]

Er zijn inderdaad genoeg films en series waar chaotische gevechten wel uitstekend inbeeld zijn gebracht.
Je moet het echter wel geloofwaardig houden en gestructureerd in beeld brengen.

Volgens mij is het niet niet anders dan een muzikale compositie maken.
En dat kan ook heel chaotisch zijn, maar om het een muziekstuk te maken ipv willekeurig geluid moet daar toch een bepaalde samenhang in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
SomerenV schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:45:
[...]

Dat soort editing is echt om van te janken. Ben blij dat er soms wat goeds voorbij komt als John Wick. Die laat goed zien hoe je actiescenes mooi kunt verfilmen.

[...]

Ik denk niet dat Arya die de NK vermoord het probleem was, maar ook weer wel. Het zat er nu puur in om onvoorspelbaar te zijn en de aanloop naar Arya die de NK vermoord was zeer minimaal. Dat ze opeens voorbij de White Walkers is, door de lucht vliegt en zo de NK vermoord slaat dus eigenlijk nergens op. Hoe komt ze voorbij de WW's? Hoe kan ze zo ver door de lucht vliegen? Dat is vooral wat mensen stoort. Wie de NK vermoord doet er niet echt toe, als de payoff maar voldoende is en dat ontbrak nu. Met Jon had je die payoff overigens wel gehad omdat er al een aantal seizoenen gehint wordt op Jon vs NK, maar ook dan kan hij niet opeens daar zijn zonder dat je weet hoe of wat.

Precies dit.
Dat Arya de Night King vermoord had echt HET GoT-omg moment van de aflevering moeten zijn.
Als dit juist was geredigeerd en ge-edit, had dit net zo episch kunnen zijn als de onthoofding van Ned Stark of het 'Viper vs The Mountain' gevecht.

Het kwam nu echt uit het niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
_NooT_ schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:38:
[...]

Precies dit.
Dat Arya de Night King vermoord had echt HET GoT-omg moment van de aflevering moeten zijn.
Als dit juist was geredigeerd en ge-edit, had dit net zo episch kunnen zijn als de onthoofding van Ned Stark of het 'Viper vs The Mountain' gevecht.

Het kwam nu echt uit het niets.
Dan heb je gewoon niet goed genoeg opgelet. De manier waarop Melisandre het heeft over de kleuren ogen en de nadruk legt op blauw, vervolgens loopt Arya weg, toen dacht ik al dat ze een grote rol zou gaan spelen die aflevering.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

miicker schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:43:
[...]

Dan heb je gewoon niet goed genoeg opgelet. De manier waarop Melisandre het heeft over de kleuren ogen en de nadruk legt op blauw, vervolgens loopt Arya weg, toen dacht ik al dat ze een grote rol zou gaan spelen die aflevering.
Ja, tot daar is het goed, maar daarna is het een rommeltje. Ik heb het al vaker aangehaald maar normaal bestaat een verhaal uit 3 delen: intro, midden en outro. Nu met Arya en de NK hebben we alleen de intro en outro gezien. Hoe ze van punt A naar punt B komt is minstens zo belangrijk. Als je dat overslaat dan ben je als scriptschrijver gewoon lui.

Nu is het niet alleen 'oh shit, Arya vermoord de NK!' maar ook 'hoe is ze in godsnaam zo ver komen?' en dat stukje zou er niet moeten zijn. Je kunt prima haar reis van A naar B kort laten zien zonder dat je de plottwist prijsgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
SomerenV schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:55:
[...]

Ja, tot daar is het goed, maar daarna is het een rommeltje. Ik heb het al vaker aangehaald maar normaal bestaat een verhaal uit 3 delen: intro, midden en outro. Nu met Arya en de NK hebben we alleen de intro en outro gezien. Hoe ze van punt A naar punt B komt is minstens zo belangrijk. Als je dat overslaat dan ben je als scriptschrijver gewoon lui.

Nu is het niet alleen 'oh shit, Arya vermoord de NK!' maar ook 'hoe is ze in godsnaam zo ver komen?' en dat stukje zou er niet moeten zijn. Je kunt prima haar reis van A naar B kort laten zien zonder dat je de plottwist prijsgeeft.
Klopt, en dat hadden ze m.i. prima kunnen oplossen door Arya een gezicht van zo'n Whight over te laten nemen, maar inderdaad, de schrijvers denken: we gaan toch wel cashen, wat we ook schrijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
SomerenV schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:55:
[...]

Bedoel je de reis die ze vele seizoenen lang gevolgd heeft om zo getrained/skilled te worden om dit uit te voeren (vechten met zwaarden, messen, stokken / blind vechten)? of de reis gedurende de 2de helft van de aflevering zelf waarbij ze vele gangen en kamers door rent, her en der wat sluipt en uiteindelijk bij de tuin uitkomt om het af te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Uit het niets slaat meer op het feit dat Arya opeens aan kwam vliegen in een sprong van 2-3x haar lichaamslengte in hoogte. Hoe dan? Tussen een heel bataljon WW door? Die locatie heeft ook geen hoogte aan de kant waar zij vandaan kwam, althans, het was niet in beeld dat ze daar van een kasteelmuur af kon komen. Het is net als de Tomahawk bolts van Euron. Opeens is het er, als een deus ex mechana en juist daar leunde GoT weer niet op.

De toevalligheden en speedrunnende hoofdrolspelers sinds S7 zijn wel immersiebrekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shmoozer
Daar kan ik het persoonlijk niet meer mee oneens zijn, maar dat zal denk ik verschil in smaak zijn. Ik had bij die scene geen moment dat ik dat apart/vreemd/anders vond. vanaf het moment dat ze langs die WW ging waarbij zijn haar bewoog tot de sprong eindigend in de armen van de NK zat ik ademloos en vol bewondering te kijken.
Ik laat trouwens ook graag soms dingen over aan de fantasie. Als alles me voorgekauwd zou worden denk ik dat ik er geen hol meer aan zou vinden en al in een veel eerder seizoen al zijn gestopt met kijken.
Er waren in de afgelopen seizoenen vaak zat momenten waarbij zulk soort evenementen voorbij kwamen plotseling wat het voor mij interessant hielden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:36

Goner

What can I do you for ?

miicker schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:43:
[...]
De manier waarop Melisandre het heeft over de kleuren ogen en de nadruk legt op blauw,
Waar zit die nadruk ?

“Brown eyes, blue eyes, green eyes. Eyes you’ll shut forever,”

Ik ben benieuwd naar die green eyes ... meerdere kandidaten.

Ze heeft dat trouwens al eerder gezegd tegen Arya blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Goner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:05:
[...]

Waar zit die nadruk ?

“Brown eyes, blue eyes, green eyes. Eyes you’ll shut forever,”

Ik ben benieuwd naar die green eyes ... meerdere kandidaten.

Ze heeft dat trouwens al eerder gezegd tegen Arya blijkbaar.
Dat is als ze het de eerste keer zet, in een eerder seizoen. Kijk de aflevering nog eens terug, nu wordt toch echt de nadruk op blue eyes gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

De eerste keer (way back) was de volgorde anders : brown eyes, green eyes ... and blue eyes.

YouTube: Arya and Melisandre | What do we say to the God of Death? vanaf 00:43

[ Voor 46% gewijzigd door Goner op 10-05-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
E4 slechts aflevering ever, E5 wordt de meest epische. mensen vullen het verhaal in. Theorie op theorie.
Denk dat 95% van de kijkers het gewoon nog ubervet vinden.

Episode 3 was toch gewoon de vetste GoT aflevering tot nu?!
Dat we niet meer naar ellelange dialogen gaan is vanaf vorig seizoen al bekend. (Jammer genoeg)

Dus ja ik vind het jammer dat het zo snel gaat. Ja aflevering 4 was kut, dus nu kan het alleen nog maar beter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:29
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D54FahpUwAAmWjo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Goner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:10:
De eerste keer (way back) was de volgorde anders : brown eyes, green eyes ... and blue eyes.

YouTube: Arya and Melisandre | What do we say to the God of Death? vanaf 00:43
Je bevestigd nu toch gewoon wat ik zeg? Dit is uit aflevering 3 seizoen 8, de nadruk ligt dik op blue eyes, en daarna zie je Arya kijken "Shit ik moet de NK killen".
De eerste keer dat Melisandre dit tegen haar zegt sluit ze af met green eyes (dit is dus een aantal seizoenen geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik bevestig niks.
Wist Arya in sezoen 3 dat er uberhaupt een Night King was ?? Met blauwe ogen ?

EDIT : Mmm, ik haal wat scenes door elkaar ... nou weet ik het ook niet meer.

Er is trouwens nog een scene uit een eerder seizoen :
YouTube: Foreshadowing that Arya will kill the night king Game of thrones S04
waar Mel ook eindigt met 'green eyes' ...

Die profetie gaat volgens mij niet alleen over de Night King, maar nog meer mensen die ze gedood heeft of nog gaat doden ...

[ Voor 72% gewijzigd door Goner op 10-05-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Goner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:28:
Ik bevestig niks.
Wist Arya in sezoen 3 dat er uberhaupt een Night King was ?? Met blauwe ogen ?

Er is trouwens nog een scene uit een eerder seizoen :
YouTube: Foreshadowing that Arya will kill the night king Game of thrones S04
waar Mel ook eindigt met 'green eyes' ...

Die profetie gaat volgens mij niet alleen over de Night King, maar nog meer mensen die ze gedood heeft of nog gaat doden ...
Nee dat wist Arya pas sinds seizoen 8. Daarnaast hebben de schrijvers met het maken van seizoen 7 bedacht dat het Arya ging worden i.p.v. Jon, dus gedurende de rit.

Dus die profetie, is gewoon handig gebruik van gemaakt, terwijl dat destijds nog helemaal niet bekend was (voor D.B Weiss en Benioff)

[ Voor 8% gewijzigd door DeKoetsier op 10-05-2019 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Zeror schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:36:
De reden waarom Jon Ghost geen aai geeft zou puur technisch en praktisch geweest zijn:

https://www.unilad.co.uk/...w-didnt-pet-ghost-goodbye
Hij had ook even gebukt voor Ghost kunnen gaan zitten en iets liefs tegen 'm zeggen.. En dan komen ze met zo'n oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Mocht iemand nog geïnteresseerd zijn in de Game of Thrones 1-7 bluray box.

68.84 bij zavvi.nl met kortingscode 15GOGW

https://www.zavvi.nl/blu-...-season-1-7/11540575.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
DeKoetsier schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:44:
[...]

Nee dat wist Arya pas sinds seizoen 8. Daarnaast hebben de schrijvers met het maken van seizoen 7 bedacht dat het Arya ging worden i.p.v. Jon, dus gedurende de rit.

Dus die profetie, is gewoon handig gebruik van gemaakt, terwijl dat destijds nog helemaal niet bekend was (voor D.B Weiss en Benioff)
Bron? Volgens de makers zelf hadden ze drie seizoenen geleden al bedacht dat Arya The Night King zou doden.
Pagina: 1 ... 53 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic