Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:23
Crashhill schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:56:
[...]

Arya gaat met Clegane op jacht naar the Mountain.
En Arya gebruikt daarna het gezicht van The Mountain om Cercei te vermoorden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:47

Qu3st

ArgantosNL schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:53:
[...]

Het enige wat overeen komt is de kale zandvlak voor een verdedigingsmuur wat vrij logisch is je wil je vijanden graag zien aankomen.
Tactisch gezien is Cersei 100x beter bezig dan wat ze in Winterfell hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
DeKoetsier schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:50:
[...]

Misschien heeft Euron alle bomen gekapt voor zn schepen en railgunballista's.

Weet iemand of HBO heeft bepaald dat GoT nog maar zo weinig tijd kreeg qua uitzendingen? Want das toch raar voor de grootste serie van de wereld.
Ja, dat vroeg ik ook al...Waarom niet nog max 3 seizoenen (inclusief deze) normale afleveringen. Reclame inkomsten zijn er genoeg voor inderdaad een van de grootste, en zeker de meest besproken, serie ter wereld.

Dan zou je diverse verhaallijnen netter kunnen afronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
seizoen voelt tot nu toe nog behoorlijk afgeraffeld mbt de tijd/aantal afleveringen die ze nog hebben. Gaat allemaal in sneltrein vaart. Dingen die ze 7 seizoenen opgebouwd hebben worden in 15 minuten te niet gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
readytoflow schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:49:
[...]
En wat zit daar nog eigenlijk...ach zoals het er nu naar uitziet is de strijd al lang gestreden wanneer zij aankomt. Er moet nog een addertje onder het gras zitten...Met dat plukje soldaten kan ze nooit winnen van de GC en de overige aan Cercei geallieerde legers.
Dat plukje soldaten was daar puur en alleen voor de bescherming van de leiders voor dit diplomatieke gesprek. Het lijkt mij dat je je koningin niet onbeschermd naar een vergadering laat gaan. Als dit haar leger is, dan kan ze beter gewoon inpakken en wegwezen.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
sjaool schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:35:
Tja, HBO en budget plus tijd. Neemt niet weg dat ik nog steeds geniet van Game of Thrones. :)
Dat de boeken van G.R.R. Martin nogal gaan afwijken van de serie is niet meer dan logisch. Hij heeft veel meer tijd, plus laat je twee of drie mensen over hetzelfde onderwerp schrijven dan krijg je ook allemaal verschillende verhalen. Da's logisch... :)
Ze hadden meer dan genoeg budget lijkt me en ze hebben een extra jaar gekregen voor dit seizoen. Hoe je het uitgeeft is wat anders, maar het is meer tijd dan anders met nog steeds een gigantische sloot geld. Ik snap dat AEGIS RailGunBallista wel wat R&D-budget opslokt, maar er zou genoeg moeten zijn voor meer dan dit. Volgens mij is het bijkans meer budget dan de eerste 3-4 seizoenen bij elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 08-05-2019 10:09 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
miicker schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:50:
Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben is wat Jaime gaat doen. Ik denk dat hij teruggaat om Cersei te vermoorden, maar de schrijvers vertellen in Inside the episode dat hij teruggaat om zich weer aan te sluiten bij Cersei...
Gister pas de aflevering gezien en nu pas dit topic voor t eerst doorgelezen...

Maar het idee dat Jamie Cercei gaat omleggen lees ik hier voor het eerst.
Zo kwam de scene bij mij helemaal niet over.
Hij somt op wat hij uit liefde voor Cercei allemaal voor ellende gedaan heeft. En besluit dan naar haar toe te gaan.
Naar mijn idee om haar te helpen omdat hij nog steeds van haar houdt

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Qu3st schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:59:
[...]

Tactisch gezien is Cersei 100x beter bezig dan wat ze in Winterfell hebben gedaan.
Dat is voor mij ook een van de minpunten van de laatste 2 seizoenen, er worden domme tactische beslissingen gemaakt zonder dat er echt een reden voor is.

Zeker deze laatste aflevering de reden dat de draak dood ging is niets meer dan de dreiging de cersei en haar leger/wapens te vergroten.

Zo veel shit is gewoon out of character die rush naar KL en dan niet verwachten dat er niemand op je wacht met mogelijke wapens of of leger want je vijand heeft al je kaarten gezien.

En Bran de beste scout unit of the game lekker thuis in de kou laten zitten is te dom voor woorden. Waarschijnlijk kan Bran zelfs van winterfell daar rond kijken. Hadden ze dat gedaan en er was nog niets dan was wat er gebeurt logischer geweest. Dan is het nogsteeds knap dat ze zo veel shit uit de grond hebben gestampt in een korte tijd.

Alles voelt nu heel erg gerushed, het verhaal de beslissingen van personen dat terwijl eigenlijk de spoed grotendeels weg is. De grootste dreiging voor de mens is weg de NK was letterlijk de enige deadline die gehaald moest worden. De lading onnodige risico die genomen worden is dom en past niet in de show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

Toen Tyrion met Cersei sprak, wist hij toen dat ze zwanger was? Zo klonk het namelijk wel. En als hij dat wist, hoe dan? Ze had het volgens mij alleen met de hand of the queen en met Euron besproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Laatst online: 15-03-2021
Dat nu alles zo snel wordt gedaan komt ook omdat er in feite nog maar twee partijen zijn. Aan het eind van seizoen 6 is iedereen bij elkaar gekomen. Je kan nu niet meer schakelen tussen intriges. Nu wordt er binnen een aflevering gereisd van Winterfell, naar Dragon Stone, naar King's Landing, omdat je lange reisscenes niet meer kan opbreken met de queeste van een ander karakter.

Ik zag op reddit (sarcastische) vergelijkingen met Lost, maar waar die serie juist een einde leek te ontwijken door nog steeds zoveel mogelijk nonsens op de kijker af te gooien en zelfs nog nieuwe karakters bleef introduceren die niks toevoegden, is GoT echt bezig met een afronding. En laten we eerlijk zijn, Daenerys heeft er al superlang over gedaan om bij Kings Landing te komen, daar is ze al vanaf aflevering één mee bezig. Nog langer oprekken, zou de show echt geen goed doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:27

Spooksel

Spooksel!

3raser schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:18:
Toen Tyrion met Cersei sprak, wist hij toen dat ze zwanger was? Zo klonk het namelijk wel. En als hij dat wist, hoe dan? Ze had het volgens mij alleen met de hand of the queen en met Euron besproken.
Toen hij eind S7 1 op 1 met haar sprak kwam hij erachter dat ze zwanger was.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

@ArgantosNL Bran doet wat Bran doet en bepaalt zelf hoe en wanneer. Zoals hij zich gedraagt merk je aan alles dat hij zich niet laat sturen door wie dan ook. Hij is gewoon van een heel andere wereld. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Spooksel schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:20:
[...]

Toen hij eind S7 1 op 1 met haar sprak kwam hij erachter dat ze zwanger was.
Dat was ik compleet vergeten.
spoiler:
Dus Euron is ECHT niet de vader! Maar wie is het dan wel? Jaimy? Net even terug gezocht en dat was wel wat ze Jaimy vertelde. Maar dat kon ook een manier zijn om Jaimy voor haar te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Euron is idd niet de vader, that much was obvious :P Jaime wel, hij is de enige die met haar geweest is op het moment dat ze zwanger raakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Qu3st schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:59:
[...]

Ook niet echt, ze maakt haar eigen gevangenis door haarzelf in te sluiten met de peasants. De rest van de wereld kan KL gewoon vergeten en zorgen dat hun supply lines dicht liggen. Dan kan het volk niet gevoed worden en als ze ingesloten is heeft ze toch geen macht.

Maarja, wellicht weet ze ook dat er nog maar twee afleveringen zijn en dat ze geen tijd hebben om te wachten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
ppbruins schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:43:
[...]

Zou dat niet opvallen :? Een Jamie voor de helft gekrompen :D
Die van de red wedding was toch ook Aria? Gedaante zegt niets over de lichaamslengte.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Spooksel schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:25:
Euron is idd niet de vader, that much was obvious :P Jaime wel, hij is de enige die met haar geweest is op het moment dat ze zwanger raakte.
Dan heeft Euron nu dus ook gehoord dat Tyrion weet dat Cersei zwanger is. Hoe kon Tyrion dat weten, moet Euron zich afvragen? Tot nu toe komt hij redelijk slim over. Dus als Tyrion weet dat Cersei zwanger is moet hij ook begrijpen dat hij niet alles weet over die zwangerschap en dat er meer aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Cersei zei ooit dat de grootste kracht van vrouwen tussen de benen zit...
Ze heeft haar zwangerschap vorig seizoen gebruikt om Jaime en Tyrion te beïnvloeden. Of dit kindje van Euron, Jaime of Robert (héél traag zaad) is weten we niet. We weten niet eens of ze überhaupt zwanger is.

Als het goed is zit er maanden tussen Jaime en Euron, dus ben benieuwd hoe ze dat gaat uitleggen, of Euron heeft met pin-point accuracy van grote afstand zaadjes gepland waardoor die 1e zwangerschap al van hem was. Past wel binnen zijn lijst met vaardigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
cypher21 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:17:
[...]

Gister pas de aflevering gezien en nu pas dit topic voor t eerst doorgelezen...

Maar het idee dat Jamie Cercei gaat omleggen lees ik hier voor het eerst.
Zo kwam de scene bij mij helemaal niet over.
Hij somt op wat hij uit liefde voor Cercei allemaal voor ellende gedaan heeft. En besluit dan naar haar toe te gaan.
Naar mijn idee om haar te helpen doden omdat hij nog steeds van haar houdt
FTFY

Zolang Cersei leeft zal Jaime met haar in zijn hoofd zitten, zelfs als Jaime een nieuw leven begint met Brienne.
Dat heeft zo veel ellende gebracht en is ie inmiddels helemaal zat.
Daar komt nog bij dat Cersei Bronn heeft ingehuurd om Jaime en Tyrion om te leggen, en ze Jaime ingeruild heeft voor Euron. Genoeg redenen om (letterlijk) een eind te maken aan Cersei, al dan niet zichzelf incluis.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hij one-shot wel meer dingen. :+

Maar goed, Cersei manipuleert lekker verder. Dat zal denk ik ook Jaime wel de kop kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
Verwijderd1 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:25:
[...]

Ook niet echt, ze maakt haar eigen gevangenis door haarzelf in te sluiten met de peasants. De rest van de wereld kan KL gewoon vergeten en zorgen dat hun supply lines dicht liggen. Dan kan het volk niet gevoed worden en als ze ingesloten is heeft ze toch geen macht.

Maarja, wellicht weet ze ook dat er nog maar twee afleveringen zijn en dat ze geen tijd hebben om te wachten. :P
Ik denk juist dat het opnemen van de bevolking in de Red Keep, hoe verstandig het op dit moment ook lijkt, want daarmee maakt ze een menselijk schild om zich heen, uiteindelijk zich tegen haar gaat keren. We weten dat Arya onderweg is naar Winterfell.
We weten ook (uit seizoen 1) dat er een sluipweg is om in en uit de red keep te komen (Arya jaagt een kat na, waarna ze uiteindelijk op het strand voor de mudgate eindigd.
We weten ook dat Varys zo ongeveer alle geheiime gangen in en om de red keep kent.
Waarom dan niet Arya laten infiltreren via de geheime gangen, wat verschillende gezichten mee laten nemen, en gewoon op een plezierige manier wat onrust gaan stoken (Littlefinger taktiek dus, leugens met een flinke dosis waarheid).
Gewoon door wat van de recentelijke gebeurtenissen met 'het volk' te bespreken (opblazen red keep, die vreemde grote snuiter van de Kingsguard, de incest beschuldigingen en ga zo maar door.
Ik vraag me af hoe lang het dan gaat duren voordat de burgers binnen de red keep zich tegen Cersei gaan keren en uiteindelijk gewoon de poorten openen voor Daenerys en co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Señor Sjon schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:32:
Hij one-shot wel meer dingen. :+

Maar goed, Cersei manipuleert lekker verder. Dat zal denk ik ook Jaime wel de kop kosten.
Ik mag hopen dat Cersei in navolging van Joffrey een langzame dood wacht, wat een bitch en manipulator is dat mens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:47

Qu3st

Verwijderd1 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:25:
[...]

Met de Iron Fleet heeft ze de sterkste floot van Westeros, die kunnen echt wel eten naar binnen krijgen.

En voor het volk is zij nu een held, door hen te beschermen van de "gevaarlijke" soldaten en draken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Chiron schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:32:
[...]

Daar komt nog bij dat Cersei Bronn heeft ingehuurd om Jaime en Tyrion om te leggen, en ze Jaime ingeruild heeft voor Euron. Genoeg redenen om (letterlijk) een eind te maken aan Cersei, al dan niet zichzelf incluis.
Plot twist: Cersei heeft Bronn niet zelf ingehuurd. Dat deed Qyburn, namens haar. Dus misschien weet Cersei daar wel helemaal niets vanaf en wil Qyburn zelf van Jaimy af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Zeer benieuwd naar de theorie Jaime vs Cersei die toch wel wat volgelingen lijkt te hebben. Jaime zou dan niet alleen zijn zus/liefde vermoorden maar ook zijn ongeboren kind..

[ Voor 3% gewijzigd door Voodoo op 08-05-2019 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
walteij schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:34:

Waarom dan niet Arya laten infiltreren via de geheime gangen, wat verschillende gezichten mee laten nemen, en gewoon op een plezierige manier wat onrust gaan stoken (Littleginer taktiek dus, leugens met een flinke dosis waarheid).
Waarschijnlijk wordt het dan te Arya-centred. Zij was ook al de held in Winterfell, het zou niet echt GoT zijn als ze het nu weer allemaal wint. Ik vermoed dat ze doodgaat (geen idee waneer, maar wel voor het einde van ep6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Verwijderd1 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:36:
[...]

Waarschijnlijk wordt het dan te Arya-centred. Zij was ook al de held in Winterfell, het zou niet echt GoT zijn als ze het nu weer allemaal wint. Ik vermoed dat ze doodgaat (geen idee waneer, maar wel voor het einde van ep6).
Arya vertelde de Hound dat ze niet terug komt naar Winterfell. Weet ze dat ze dood gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
3raser schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:36:
[...]

Plot twist: Cersei heeft Bronn niet zelf ingehuurd. Dat deed Qyburn, namens haar. Dus misschien weet Cersei daar wel helemaal niets vanaf en wil Qyburn zelf van Jaimy af?
Verdomd ja, subtiel detail. Ergens heb ik ook het idee dat wat er ook gebeurd, Cersei Jaime en zelfs Tyrion niet kan doden. Dat moet Tyrion ook weten, anders liep ie niet op zn dooie gemak langs Qyburn heen naar de poort. Cersei had hem met de knip van haar vingers om kunnen laten toveren tot kebab, maar dat deed ze niet.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Droefsnoet
3raser schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:36:
[...]

Real life twist: Lena Headey en Jerome Flynn mogen elkaar niet dus die zullen nooit samen een scene spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Verwijderd1 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:36:
[...]

Dan maken we er Varys van. Die is (in ieder geval in de boeken) ook een meester in het vermommen.
Waarom de frontale aanval er in gooien, als het ook anders kan. Het zou in ieder geval veel levens kunnen schelen.
Droefsnoet schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:40:
[...]

Real life twist: Lena Headey en Jerome Flynn mogen elkaar niet dus die zullen nooit samen een scene spelen :P
Dat is wel eens anders geweest. De twee hebben een relatie gehad in het verre verleden. Dat is alleen 'niet zo goed' afgelopen. Ze worden inderdaad door de show bewust uit elkaar gehouden.

[ Voor 27% gewijzigd door walteij op 08-05-2019 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46

Rannasha

Does not compute.

Droefsnoet schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:40:
[...]

Ontzettend diva-gedrag van die twee wat dat betreft. Prima dat je elkaar niet lief (meer) vindt, maar je bent een professional die wagenladingen geld krijgen voor hun werk, dan kun je ook wel even net doen alsof je wel samen in een ruimte kunt zijn voor die paar scenes dat de karakters eigenlijk samen zouden moeten hebben.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
walteij schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:41:
[...]

Dan maken we er Varys van. Die is (in ieder geval in de boeken) ook een meester in het vermommen.
Waarom de frontale aanval er in gooien, als het ook anders kan. Het zou in ieder geval veel levens kunnen schelen.
Haha, als Arya vs Night King al voor veel mensen een grote teleurstelling was, dan is Varys die een dolk in de rug steekt van Cersei helemaal een ramp.

Veel mensen verwachten dat Jaimi Cersie gaat vermoorden, dus als dat niet gebeurd is het hek van de dam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Rannasha schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:45:
[...]

Ontzettend diva-gedrag van die twee wat dat betreft. Prima dat je elkaar niet lief (meer) vindt, maar je bent een professional die wagenladingen geld krijgen voor hun werk, dan kun je ook wel even net doen alsof je wel samen in een ruimte kunt zijn voor die paar scenes dat de karakters eigenlijk samen zouden moeten hebben.
Je hebt zeker gelijk, maar anderzijds is het voor het verhaal echt totaal niet nodig om ze ook samen in een scene te hebben.

Bronn is altijd een buddy geweest van Tyrion en Jaime. Cercei heeft volgens mij sowieso altijd al op hem neergekeken, maar omdat ie wel wat skills heeft en handig van pas komt... tja, waarom niet je Hand gewoon de zaakjes af laten wikkelen voor je. Daar is hij tenslotte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Volgens de prophecy past Jaime wel in het scenario van de Valonqar. Tyrion ook, maar ik verwacht tussen die 2 dat het toch echt Jaime gaat zijn. Al dan niet ten koste van zichzelf. Ze zijn samen ter wereld gekomen, dus ze zullen ook samen sterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 16:31
Chiron schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:23:
[...]

Er zit wel dragonglass in, maar dan als versiering, in het heft. Het is een hele oude dolk, en geruchten gaan dat het dragonglass wat erin verwerkt is, van hetzelfde dragonglass is waarmee de Children de NK mee gecreerd hebben. Zo zou de cirkel weer rond zijn :)
Het is toch algemeen bekend dat Valerian steel WW's kon doden? Dat hebben we ook vol in beeld gezien de eerste keer dat Jon een WW tot stof liet vergaan met zijn Valerian zwaard. (bij het dorpje aan de rand van de zee).

De dolk van Arya is ook van Valerian steel en dus prima in staat (zonder extra stukjes dragon glass of wat dan ook) een WW (of in dit geval de NK) te vernietigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Droefsnoet schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:45:
[...]

Haha, als Arya vs Night King al voor veel mensen een grote teleurstelling was, dan is Varys die een dolk in de rug steekt van Cersei helemaal een ramp.

Veel mensen verwachten dat Jaimi Cersie gaat vermoorden, dus als dat niet gebeurd is het hek van de dam.
Ik schrijf ook niet dat de infiltrant Cersei moet vermoorden. Hij/zij moet juist de burgers die in de Red keep 'veilig zijn voor de aanvallers' tegen Cersei opzetten, zodat zij zelf de poorten openen voor de aanvallers (net als toen gedaan werd voor de Lannisters toen Jaime de Mad King doodde).
Nu hoort Jaime alleen bij de aanvallende partij in plaats van de verdedigende, en zal hij dus (Ned Stark stijl) de troonzaal binnenkomen, terwijl Cersei daar zit en dan mag hij haar wat mij betreft vermoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:42
Ben ik de enige die er serieus rekening mee houd dat Cersei gewoon the game of thrones 'wint' en er totaal geen sprake zal zijn van een happy ending? George kennende zullen veel fans erg boos/teleurgesteld zijn over een paar weken.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 09:16

Goverman

not loaded

walteij schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:34:
[...]

Ik denk juist dat het opnemen van de bevolking in de Red Keep, hoe verstandig het op dit moment ook lijkt, want daarmee maakt ze een menselijk schild om zich heen, uiteindelijk zich tegen haar gaat keren. We weten dat Arya onderweg is naar Winterfell.
We weten ook (uit seizoen 1) dat er een sluipweg is om in en uit de red keep te komen (Arya jaagt een kat na, waarna ze uiteindelijk op het strand voor de mudgate eindigd.
We weten ook dat Varys zo ongeveer alle geheiime gangen in en om de red keep kent.
Waarom dan niet Arya laten infiltreren via de geheime gangen, wat verschillende gezichten mee laten nemen, en gewoon op een plezierige manier wat onrust gaan stoken (Littleginer taktiek dus, leugens met een flinke dosis waarheid).
Gewoon door wat van de recentelijke gebeurtenissen met 'het volk' te bespreken (opblazen red keep, die vreemde grote snuiter van de Kingsguard, de incest beschuldigingen en ga zo maar door.
Ik vraag me af hoe lang het dan gaat duren voordat de burgers binnen de red keep zich tegen Cersei gaan keren en uiteindelijk gewoon de poorten openen voor Daenerys en co.
Dat is best een goed punt! We weten dat Cersei wel eens korte termijn voordelen 'casht' om op de lange termijn in de problemen te komen. De bewapening van de sparrows was een voorbeeld (om onlusten te voorkomen/kop in te drukken), daarna Margaery en Loras 'juridisch' aanpakken, om vervolgens zelf in de problemen te komen (opgesloten zitten, walk of shame, proces waarbij alleen het opblazen van de High Sept wat uitrichtte. Ze is er uiteindelijk niet geliefder op geworden, heeft wel haar laatste zoon verloren en staat meer alleen in haar strijd.

Dit lijkt een soortgelijk proces: massa's boze mensen je poorten binnen laten als "menselijk schild". Wat Dany en consorten kunnen doen is dreigen die Red Keep in de fik te zetten, tenzij de mensen zelf Cersei gaan afzetten. De Kings Guard kan zo'n grote massa echt niet in bedwang houden in zo'n kleine oppervlakte. Cersei zal dan moeten vluchten (einde regering) of wordt vermoord door bijv. Arya, of wordt aan stukken gescheurd door een woedende menigte...

[ Voor 5% gewijzigd door Goverman op 08-05-2019 11:14 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:45
Rannasha schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:45:
[...]

Ik heb daar ook wel eens over lopen nadenken. Afgezien van dat we niet weten wat en hoe er aan de breuk ten grondslag lag en wat er in de jaren erna nog gebeurd/geprobeerd is tussen de twee (en let wel dit is ook gewoon het privé-leven/privé-domein van beide acteurs natuurlijk). Maar wat het denk ik vooral is is dat voor (goed) acteerwerk er wel wat meer nodig dan alleen samen met elkaar in een ruimte moeten zijn. Zeker als je echt een scene met elkaar speelt moet je samenwerken en de juiste emoties kunnen overbrengen (en je kwetsbaar op kunnen stellen/open kunnen stellen). Ik kan me wel indenken dat als hun relatie echt zo slecht is dat dat ook het werk in deze belemmert. Als je ipv chemie gedonder hebt tussen 2 personen gaat het niet echt werken. Maar goed voor zover ik het begrepen heb is het idd niet alleen niet samen één-op-één scenés (wat bijv het inhuren van Bronn had kunnen zijn), maar helemaal niet samen in een scene ook al hebben hun personages geen interactie met elkaar. Dat gaat idd nog wel wat verder.

Vraag me overigens wel bij de gezamenlijke 'script readings' is van de gehele cast er inderdaad echt steeds een van de twee afwezig is (en een stand-in zijn/haar regels opleest).

[ Voor 8% gewijzigd door Sassie op 16-05-2019 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
Grimmie187 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:09:
Ben ik de enige die er serieus rekening mee houd dat Cersei gewoon the game of thrones 'wint' en er totaal geen sprake zal zijn van een happy ending? George kennende zullen veel fans erg boos/teleurgesteld zijn over een paar weken.. >:)
Ik hoop het, maar ik denk dat D&D / HBO te laf zijn om er geen happy end aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 15:17

Bloodclot

Jawier!

Grimmie187 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:09:
Ben ik de enige die er serieus rekening mee houdt dat Cersei gewoon the game of thrones 'wint' en er totaal geen sprake zal zijn van een happy ending? George kennende zullen veel fans erg boos/teleurgesteld zijn over een paar weken.. >:)
Zo iets had ik ook in dit topic eerder gezegd, maar ik was vergeten dat in een eerdere seizoen tegen kindje cersei werd gezegd door een heks dat zij dood zou gaan door volongar(sp?) vertaald: broer.

Die heks had ook voorspeld dat ze drie kinderen zou krijgen, en dat deze ook dood zouden gaan, en dit is uiteraard uitgekomen. 4e kind is op komst.... maar denk niet dat die het dan gaat reden.

Hoewel een 'evil' einde echt sterk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
Spooksel schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:25:
Of ze heeft gelogen over haar zwangerschap; tegen Jaime, of tegen Euron, of wellicht zelfs tegen beiden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
Bloodclot schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:15:
[...]

Zo iets had ik ook in dit topic eerder gezegd, maar ik was vergeten dat in een eerdere seizoen tegen kindje cersei werd gezegd door een heks dat zij dood zou gaan door volongar(sp?) vertaald: broer.

Die heks had ook voorspeld dat ze drie kinderen zou krijgen, en dat deze ook dood zouden gaan, en dit is uiteraard uitgekomen. 4e kind is op komst.... maar denk niet dat die het dan gaat reden.

Die voorspelling van de heks (Maggy the Frog) is in de serie niet in zijn geheel getoond. In Cersei's flashback worden alleen haar huwelijk, haar kinderen en dat ze 'cast down' wordt door een jongere, 'more beautiful' queen(?). De valonqar is niet aan de orde gekomen, maar dit sluit het vermoorden door Jaime of Tyrion natuurlijk niet uit (misschien was het weglaten ook wel om het er niet te dik erop te leggen).

[ Voor 7% gewijzigd door Sassie op 08-05-2019 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bloodclot schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:15:
[...]

Ze is al een zoon kwijtgeraakt die ze met Robert had. Of ze dat zelf had veroorzaakt vertelt het verhaal niet. Daarna heeft ze 2 zoons en 1 dochter gehad. Dit is dus kind nr. 5 in aantocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Shmoozer schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:01:
[...]

Het is toch algemeen bekend dat Valerian steel WW's kon doden? Dat hebben we ook vol in beeld gezien de eerste keer dat Jon een WW tot stof liet vergaan met zijn Valerian zwaard. (bij het dorpje aan de rand van de zee).

De dolk van Arya is ook van Valerian steel en dus prima in staat (zonder extra stukjes dragon glass of wat dan ook) een WW (of in dit geval de NK) te vernietigen.
'Versiering', lees nog eens goed. Waar lees jij dat ik betwist dat het lemmet van de dolk niet van Valerian steel is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Als ze sterft voordat die geboren wordt dan is de voorspelling van de heks nog steeds geldig. 3 kinderen, die zelf geaborteerde en degene die niet geboren wordt omdat ze dood is tellen dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Sassie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:21:
[...]

Die voorspelling van de heks (Maggy the Frog) is in de serie niet in zijn geheel getoond. In Cersei's flashback worden alleen haar huwelijk, haar kinderen en dat ze 'cast down' wordt door een jongere, more beautiful persoon. De valonqar is niet aan de orde gekomen, maar sluit het vermoorden door Jaime of Tyrion niet uit (misschien was het weglaten ook wel om het niet te dik erop te leggen).

[YouTube: Game of Thrones Season 5: Episode #1 Clip - Cersei's Prophecy (HBO)]
Nou, wie is er dan mooier en jonger dan Cersei?
- Sansa?
- Dany?
- Arya?

edit: Bij nadere besluistering lijkt het te gaan om "there will be another". Dat lijkt te impliceren 'een andere queen'. Dat neigt naar Dany. Maar het kan nog steeds zijn dat Dany wel op de troon komt, maar meer dood dan levend...

hmm, edit 2: Cersei was natuurlijk queen met Robert Baratheon. Daarna werden Joffrey en Tommen koning. Margaery is getrouwd geweest met Joffrey en Tommen (younger and more beautiful als je mij vraagt). Oftewel: ze is dus queen geweest. Daarmee zou de profetie ook vervuld kunnen zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Goverman op 08-05-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

chrisO schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:14:
[...]

Ik hoop het, maar ik denk dat D&D / HBO te laf zijn om er geen happy end aan te geven.
Het einde zou bittersweet zijn... wat dat ook mag inhouden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
readytoflow schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:49:
Met dat plukje soldaten kan ze nooit winnen van de GC en de overige aan Cercei geallieerde legers.
Dat bataljon waarmee ze bij de poort stond was niet het hele resterende Unsollied leger he. Dat was gewoon de delegatie voor onderhandelingen. Er is ook gezegd dat er nog Dothraki zijn, die stonden er ook niet bij.

Met dat soort ideeën maak je de serie voor jezelf wel slechter dan dat hij was.

Volgens mij is langere tijd geleden ook al bepaald dat er 8 seizoenen zouden komen. De acteurs worden ook behoorlijk aan de prijs. En oud.
Van Jaime, lijkt me :?

[ Voor 32% gewijzigd door frickY op 08-05-2019 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carimero
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06-06-2022
Mandrake466 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 05:37:
[...]

Jamie zegt dat hij alles doet voor Cersei en als hij wegloopt roept Brearienne hem na dat ze haar niet kan redden.
Ja dat idee had ik ook gekregen en dat hij nog velen meer had vermoord indien nodig, maar anderen zijn het hier mee oneens, zie pagina reactie 202 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:33:
[...]

Het einde zou bittersweet zijn... wat dat ook mag inhouden. ;)
Iedereen die een beetje significant is gaat dood? En Varys blijft over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
Goverman schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:23:
[...]

Nou, wie is er dan mooier en jonger dan Cersei?
- Sansa?
- Dany?
- Arya?

edit: Bij nadere besluistering lijkt het te gaan om "there will be another". Dat lijkt te impliceren 'een andere queen'. Dat neigt naar Dany. Maar het kan nog steeds zijn dat Dany wel op de troon komt, maar meer dood dan levend...
Dit is de letterlijke tekst van de 3 vragen en antwoorden tussen Cersei en de heks:
WITCH: Three questions you get. You won't like the answers.
CERSEI: I've been promised to the prince. When will we marry?
WITCH: You will never wed the prince. You will wed the king.
CERSEI: But I will be queen?
WITCH: Oh, yes. You'll be queen. For a time. Then comes another, younger, more beautiful, to cast you down and take all you hold dear.
CERSEI: W-will the king and I have children?
WITCH: No. The king will have 20 children and you will have three.
CERSEI: That doesn't make sense.
WITCH: Gold will be their crowns. Gold their shrouds.
*The prince was Rhaegar toen, en the king was Robert natuurlijk (na het einde van Roberts Rebellion).

Qua powervrouwen lijken Sansa en Dany nu de meest obvious kandidates idd, en in het verleden was Cersei natuurlijk vooral bezig met Margaery (die toen wel haar meest geduchte/gevaarlijke concurrente was).
Verder zijn er ook weinig andere vrouwen over... We hebben als personages met naam alleen Brienne (die wel als spottende bijnaam 'the Beauty' genoemd werd), Yara Greyjoy en Gilly. Vwb die 2 laatsten lijken me sowieso onwaarschijnlijk. En Brienne zou op zich via Jaime wel in het take all you hold dear stuk kunnen vallen, maar of dat nu (na afl4) nog op een nette manier afgerond kan worden? Of valt het take all you hold dear meer te betrekken op het begrip 'macht'?
Ellaria Sand haar lot is onbekend, maar de actrice heeft zelf aangegeven dat haar rol geëindigd is (geldt ook voor Michiel Huisman trouwens: niet in de casting lijst voor S08 en Dany liet Daario achter in Mereen in S06E10).

Maar goed, eerlijk gezegd probeer ik het speculeren en de diepte ingaan nu maar een beetje te beperken. Gezien de ontwikkelingen van de afgelopen afleveringen (met name dan hoe aflevering 4 afgewerkt is) verwacht ik niet te veel diepe plotontwikkelingen (hoewel er altijd nog een verrassing (of verassing :+) in kan zitten, maar ik heb nu meer het gevoel dat het op een deus ex machina gaat lijken).

[ Voor 6% gewijzigd door Sassie op 08-05-2019 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:32
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6CSjE3UIAAEC6g.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6CPoNpWsAA3ZQ2.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door ppbruins op 08-05-2019 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
frickY schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:42:

Volgens mij is langere tijd geleden ook al bepaald dat er 8 seizoenen zouden komen. De acteurs worden ook behoorlijk aan de prijs. En oud.
Maakt dat uit? De leeftijd is geen probleem voor het verhaal en de kosten zijn overall minder dan de opbrengsten (neem ik aan). Juist het beëindigen van de serie betekent dat mensen hun HBO Go opzeggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:32

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

walteij schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:32:
[...]

Ho, stop wacht!!
MP&THG is geweldig! Meerdere lagen (hoe snel vliegt een zwaluw nu eigenlijk), mythologie, wetenschap (eend/heks), intriges (the Knights who say Ni), gevaar (killer rabbit en de Bridge of Death), Sex (castle anthrax), politiek (koning vs republikeinse burger) en de nodige humor :+

En ja, dit lijstje wist ik zo binnen enkele seconden uit het blote hoofd te halen. Ik heb blijkbaar een autistisch hoekje in mijn hersenen zitten voor dit soort kleine wetenswaardigheidjes.
Daar ben ik het volledig mee eens :) In Maart nog gekeken.
Ni Peng Niii-wom!
Bedoelde aan te geven dat ook Game of Thrones televisie is en we daar geen wetenschappelijke eisen tegenover moeten zetten. Net als dat we ook een MP-atHG waarderen, moeten we GoT ook gewoon blijven waarderen!

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Sassie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:50:
[...]

Dit is de letterlijke tekst van de 3 vragen en antwoorden tussen Cersei en de heks:

[...]

*The prince was Rhaegar toen, en the king was Robert natuurlijk (na het einde van Roberts Rebellion).

Qua powervrouwen lijken Sansa en Dany nu de meest obvious kandidates idd, en in het verleden was Cersei natuurlijk vooral bezig met Margaery (die toen wel haar meest geduchte/gevaarlijke concurrente was).
Verder zijn er ook weinig andere vrouwen over :+: Brienne (die wel als spottende bijnaam 'the Beauty' genoemd werd), Yara Greyjoy en Gilly. Vwb die 2 laatsten lijken me sowieso onwaarschijnlijk. En Brienne zou op zich via Jaime wel in het take all you hold dear stuk kunnen vallen, maar of dat nu nog op een nette manier afgerond kan worden? Of valt het take all you hold dear meer te betrekken op het begrip 'macht'?
De vraag is eigenlijk wat het precies is dat 'Cersei holds dear'. Het enige zou Jaime, haar kind, en de Throne zijn. Opzich zou het dan wel fitting zijn als Cersei en Jaime naast de throne staan terwijl Daenerys de boel even komt trashen met Drogon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
Sassie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:50:
[...]

[...]

Verder zijn er ook weinig andere vrouwen over :+: Brienne (die wel als spottende bijnaam 'the Beauty' genoemd werd), Yara Greyjoy en Gilly. Vwb die 2 laatsten lijken me sowieso onwaarschijnlijk. En Brienne zou op zich via Jaime wel in het take all you hold dear stuk kunnen vallen, maar of dat nu nog op een nette manier afgerond kan worden? Of valt het take all you hold dear meer te betrekken op het begrip 'macht'?
Ellaria Sand haar lot is onbekend, maar de actrice heeft zelf aangegeven dat haar rol geëindigd is (geldt ook voor Michiel Huisman trouwens: niet in de casting lijst voor S08 en Dany liet Daario achter in Mereen in S06E10).

Maar goed eerlijk gezegd probeer ik het speculeren en de diepte ingaan nu maar een beetje te beperken. Gezien de ontwikkelingen van de afgelopen afleveringen (met name dan hoe aflevering 4 afgewerkt is) verwacht ik niet te veel diepe plotontwikkelingen (hoewel er altijd nog een verrassing (of verassing :+) in kan zitten, maar ik heb dan meer gevoel dat het op een deus ex machina gaat lijken).
Slaat de ''younger, more beautiful'' niet op Margaery destijds? Als ik het goed herinner was de aflevering waarin dit stuk voorkwam het begin van Cersei die Margaery erbij probeerde te lappen bij de High Sparrows.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Kan, maar Margaery heeft d'r nooit van d'r voetstuk geworpen. Ze was dan wel getrouwd met Tommen, maar omdat hij nog niet 'op leeftijd' was bleef ze altijd Queen Regent en daarna weer Queen.

De voorspelling waarbij ze van d'r voetstuk getrokken wordt zal waarschijnlijk wel op iets permanenters doelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Spooksel schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:07:
Kan, maar Margaery heeft d'r nooit van d'r voetstuk geworpen. Ze was dan wel getrouwd met Tommen, maar omdat hij nog niet 'op leeftijd' was bleef ze altijd Queen Regent en daarna weer Queen.

De voorspelling waarbij ze van d'r voetstuk getrokken wordt zal waarschijnlijk wel op iets permanenters doelen :P
Of de voorspelling is niet uitgekomen omdat margaery opgeblazen(?) of anderzijds omgebracht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
Chiron schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:22:
[...]

'Versiering', lees nog eens goed. Waar lees jij dat ik betwist dat het lemmet van de dolk niet van Valerian steel is?
Juist, versiering. Maar het is een volledig non-issue/discussie aangezien (zoals meermaals is aangetoond dat je met valerian steel WW's kan vernietigen
Er zit wel dragonglass in, maar dan als versiering, in het heft. Het is een hele oude dolk, en geruchten gaan dat het dragonglass wat erin verwerkt is, van hetzelfde dragonglass is waarmee de Children de NK mee gecreerd hebben. Zo zou de cirkel weer rond zijn :)
Dus je comment dat geruchten gaan dat er dragonglass in zitten (staat dat in de boeken? ik heb dat in de serie niet voorbij horen komen) doen er toch niet toe? Wellicht is er ook nog gewoon staal gebruikt, met edelstenen en hout in het handvat...
De discussie begon met de statement dat je persé dragonglass nodig had voor het verslaan van WW's. dus jouw uitleg leken mij er geensinds meer toe doen, vandaar mijn opmerking over Valerian Steel om het af te ronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Los van of het er toedoet of niet. Het staat er toch echt in (ook in het boek in de serie :P )
Hilts and pommels were and are the most common decoration for dragonglass
Meer hier.

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/7RzoO.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door DeKoetsier op 08-05-2019 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Shmoozer schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:38:
[...]

Juist, versiering. Maar het is een volledig non-issue/discussie aangezien (zoals meermaals is aangetoond dat je met valerian steel WW's kan vernietigen

[...]

Dus je comment dat geruchten gaan dat er dragonglass in zitten (staat dat in de boeken? ik heb dat in de serie niet voorbij horen komen) doen er toch niet toe? Wellicht is er ook nog gewoon staal gebruikt, met edelstenen en hout in het handvat...
De discussie begon met de statement dat je persé dragonglass nodig had voor het verslaan van WW's. dus jouw uitleg leken mij er geensinds meer toe doen, vandaar mijn opmerking over Valerian Steel om het af te ronden.
Dan hebben we het toch over hetzelfde? De business part van de dolk is gewoon Valyrian steel. Dat is wat de NK de das om doet.

Dat wil niet zeggen dat de dolk geen dragonglass bevat.

Als er wel dragonglass op de dolk zit, is dat als versiering, maar niet 'functioneel'. Het komt in een fragment voorbij in een afbeelding van de dolk in een van de boeken waar Sam doorheen bladert, ik vond het in ieder geval een mooi concept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

DeKoetsier schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:47:
Los van of het er toedoet of niet. Het staat er toch echt in (ook in het boek in de serie :P )

[...]

Meer hier.

[Afbeelding]
Die tekst bevat een klein detailistisch missertje :P Namelijk de comma :)
Hilts and pommels were and are the most common decoration, for dragonglass is too brittle to make a useful crossguard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
DeKoetsier schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:47:

[...]

Meer hier.

[Afbeelding]
In de boeken is het een dolk van Valyrian steel en is het handvat van Dragonbone:
A Game of Thrones - Catelyn III
"We found the knife still in the villain's grasp. It seemed to me that it was altogether too fine a weapon for such a man, so I looked at it long and hard. The blade is Valyrian steel, the hilt dragonbone. A weapon like that has no business being in the hands of such as him. Someone gave it to him."

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Shmoozer
Chiron schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:47:
[...]

Dan hebben we het toch over hetzelfde? De business part van de dolk is gewoon Valyrian steel. Dat is wat de NK de das om doet.

Dat wil niet zeggen dat de dolk geen dragonglass bevat.

Als er wel dragonglass op de dolk zit, is dat als versiering, maar niet 'functioneel'. Het komt in een fragment voorbij in een afbeelding van de dolk in een van de boeken waar Sam doorheen bladert, ik vond het in ieder geval een mooi concept.
Ik ben het er helemaal mee eens dat het een mooi concept is, ik kan details zoals deze en wat DeKoetsier deelt wel waarderen.
We hebben het zeker ook over het zelfde, alleen diegene(n) die vertelden dat je persé dragonglass nodig zou hebben om WW's te verslaan leken gesterkt in die claim die niet juist was, vandaar mijn (wellicht verwarde) pogingen om aan te tonen dat het in het geval van de dolk ging om het Valerian Steel :P

Anyways, zoals gebruikelijk de afgelopen weken heb ik 2 dagen nodig om een beetje bij te lezen door de stortvloed aan reacties over de laatste aflevering.
Mijn eerste reactie na de aflevering was een zeer positieve, ik had echt genoten van begin tot einde.
Eerst netjes en ruimschoots afscheid genomen van de overledenen een gelukkig een passend einde waarbij ze de lijken verbranden ipv begraven of in een crypte leggen, want stel je voor dat ze nogmaals opstaan om wat voor manier dan ook >:)
Daarna een bescheiden feestje voor een select gezelschap. Wat logisch gezien na de vele verliezen wat stroef op gang kwam, maar naarmate er meer gedronken werd steeds meer op gang kwam, ook mede dankzij Dany die probeerde de groep wat voor haar te winnen door Gendry te promoveren en ook Arya (ondanks haar afwezigheid) te benoemen.
Ik vond het fijn om te zien dat er niet heel veel tijd verloren was gegaan met het reizen. er was kort vermeld dat het wat tijd zou duren en dat men op verschillende momenten zou gaan aankomen.
De tempo van de aflevering zat er zeker in de 2de helft goed in en ook dat kon ik wel waarderen. Het blijft een feit dat men dit seizoen ging afsluiten (voor zover dat mogelijk is) dus mijns inziens hoeft er geen/weinig aandacht meer aan kleinigheden besteed te worden. Met nog maar 2 afleveringen te gaan zou de focus op de grotere intriges en ontwikkelingen moeten liggen.
Zoals ook door anderen vermeld zullen er geen nieuwe karakters meer bij gaan komen, en ook geen nieuwe theorien/achtergrond-complotten meer uitgewerkt gaan worden (buiten die al duidelijk lopen)

Ik kon me niet zo vinden in de vele kritieken die ik hier las over dat het afgeraffeld was. Ja, het tempo ligt hoger en er wordt bijna alleen aandacht besteed aan de hoofdzaken. Kleine woordenwisselingen en karakterontwikkelingen buiten de nu bekenden (hoofd)personen is nu echt niet gewenst om tot een "einde" te komen.
Hierdoor mis je inderdaad soms de details de we kenden van vorige seizoenen, maar met een beetje nadenken/logisch verstand/fantasie vond ik het erg leuk om daar zelf wat bij te bedenken waarom bepaalde dingen wel/niet gegaan waren in de afleveringen.
Volgens mij heb ik niets voorbij zien komen in alle comments van afgelopen dagen waar ik wel een logische verklaring voor zou kunnen bedenken. Nogmaals; vanwege de afronden kan men nu eenmaal niet alles meer in de afleveringen terug laten komen.

Ben erg benieuwd wat men bedacht had qua spin-offs, dat geeft hopelijk wat moois om naar uit te kijken als GoT is afgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Shmoozer schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:21:
[...]

Ik ben het er helemaal mee eens dat het een mooi concept is, ik kan details zoals deze en wat DeKoetsier deelt wel waarderen.
We hebben het zeker ook over het zelfde, alleen diegene(n) die vertelden dat je persé dragonglass nodig zou hebben om WW's te verslaan leken gesterkt in die claim die niet juist was, vandaar mijn (wellicht verwarde) pogingen om aan te tonen dat het in het geval van de dolk ging om het Valerian Steel :P

Anyways, zoals gebruikelijk de afgelopen weken heb ik 2 dagen nodig om een beetje bij te lezen door de stortvloed aan reacties over de laatste aflevering.
Mijn eerste reactie na de aflevering was een zeer positieve, ik had echt genoten van begin tot einde.
Eerst netjes en ruimschoots afscheid genomen van de overledenen een gelukkig een passend einde waarbij ze de lijken verbranden ipv begraven of in een crypte leggen, want stel je voor dat ze nogmaals opstaan om wat voor manier dan ook >:)
Daarna een bescheiden feestje voor een select gezelschap. Wat logisch gezien na de vele verliezen wat stroef op gang kwam, maar naarmate er meer gedronken werd steeds meer op gang kwam, ook mede dankzij Dany die probeerde de groep wat voor haar te winnen door Gendry te promoveren en ook Arya (ondanks haar afwezigheid) te benoemen.
Ik vond het fijn om te zien dat er niet heel veel tijd verloren was gegaan met het reizen. er was kort vermeld dat het wat tijd zou duren en dat men op verschillende momenten zou gaan aankomen.
De tempo van de aflevering zat er zeker in de 2de helft goed in en ook dat kon ik wel waarderen. Het blijft een feit dat men dit seizoen ging afsluiten (voor zover dat mogelijk is) dus mijns inziens hoeft er geen/weinig aandacht meer aan kleinigheden besteed te worden. Met nog maar 2 afleveringen te gaan zou de focus op de grotere intriges en ontwikkelingen moeten liggen.
Zoals ook door anderen vermeld zullen er geen nieuwe karakters meer bij gaan komen, en ook geen nieuwe theorien/achtergrond-complotten meer uitgewerkt gaan worden (buiten die al duidelijk lopen)

Ik kon me niet zo vinden in de vele kritieken die ik hier las over dat het afgeraffeld was. Ja, het tempo ligt hoger en er wordt bijna alleen aandacht besteed aan de hoofdzaken. Kleine woordenwisselingen en karakterontwikkelingen buiten de nu bekenden (hoofd)personen is nu echt niet gewenst om tot een "einde" te komen.
Hierdoor mis je inderdaad soms de details de we kenden van vorige seizoenen, maar met een beetje nadenken/logisch verstand/fantasie vond ik het erg leuk om daar zelf wat bij te bedenken waarom bepaalde dingen wel/niet gegaan waren in de afleveringen.
Volgens mij heb ik niets voorbij zien komen in alle comments van afgelopen dagen waar ik wel een logische verklaring voor zou kunnen bedenken. Nogmaals; vanwege de afronden kan men nu eenmaal niet alles meer in de afleveringen terug laten komen.

Ben erg benieuwd wat men bedacht had qua spin-offs, dat geeft hopelijk wat moois om naar uit te kijken als GoT is afgelopen...
Ik ben het zeker grotendeels met je eens. Het gegeven is nu eenmaal dat het gaat stoppen. Jammer, maar ook wel weer goed. Had liever 3 seizoenen gezien nog i.p.v. 1 maar ja het is nu eenmaal zo...Toch voelen dingen geforceerd en afgeraffeld aan.

Het reizen is voor mij duidelijker geworden nu ik begreep dat Dany&co bij Dragonstone zijn aangevallen.
Dat ging niet zo handig. Je moet het toch met me eens zijn dat ze
- hoger had moeten vliegen,
- ze de schepen had kunnen zien/verwachten
- na de eerste aanval een omtrekkende beweging moeten maken en de schepen vanaf schuin achter aan had moeten vallen.
- Het enige andere minpunt dat ik heb is dat Cercei ondertussen wat meer van de zwangerschap zou moeten tonen. Dat zou meteen de tijdspanne verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
walteij schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:10:
[...]

In de boeken is het een dolk van Valyrian steel en is het handvat van Dragonbone:

[...]
Zo wordt het ook in S1 verteld. :)

@Shmoozer Die kleine dingetjes zorgen wel voor immersie en daardoor ontsteeg het standaard Hollywood writing. Nu is er wel heel veel aandacht voor het bierspelletje (wat ook een fan service is n.a.v. een S1 dingetje), maar de reactie van de dames dat hun 'broer' toch eerder een neefje is MET aanspraak op de Iron Throne komt helemaal niet in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Señor Sjon schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:34:
[...]

@Shmoozer Die kleine dingetjes zorgen wel voor immersie en daardoor ontsteeg het standaard Hollywood writing. Nu is er wel heel veel aandacht voor het bierspelletje (wat ook een fan service is n.a.v. een S1 dingetje), maar de reactie van de dames dat hun 'broer' toch eerder een neefje is MET aanspraak op de Iron Throne komt helemaal niet in beeld.
Het viel mij vooral op dat Tyrion tegen Sansa zei dat hij meer wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
[...]

Mee eens met het eerste. Als ik terug denk aan vorige seizoenen gebeurde het wel vaker dat gedeeltes van (wat wij verwachtte belangrijke) gesprekken niet te zien waren voor de kijker. Echter was het bij vorige seizoenen dan vaak afgescheept met "ach, dat komt in een latere aflevering wel terug" of "dat wordt later nog wel duidelijk". Echter omdat we weten dat er na de komende 2 afleveringen geen "later" meer is verwachten we dat er meer uitgelegd wordt of meer te zien is. Het blijft voor mij de appeal van GoT dat niet alles duidelijk uitgelegd wordt zodat je er zelf je mening/gedachte bij kan vormen. Dat je er dan ook vaak later achter komt dat je fout zat/of niet gaat nu helaas niet meer gebeuren, omdat er het dus eindig is... ;w

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
[...]

Maar dat zou dan de 4e keer in 5 afleveringen zijn waarin het verhaal 'Jon=Aegon' zou worden verteld. Laten zien dat het verteld ging worden is genoeg. En de uitwerking zien we ook wanneer Sansa tegen Tyrion zegt 'What if there is someone better'?

En de gesprekken tussen Varys en Tyrion erna.. allemaal uitwerkingen van dat moment die wat mij betreft belangrijker zijn dan nog een keer dat verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Punt is dat het een scene is tussen hoofdrolspelers en de laatste keer dat de Starks bij elkaar zijn in deze show. Wat ik al zei, liever die scene dan nog 4 bier-vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
Ik heb me eigenlijk helemaal niet zo gestoord aan het feit dat we Jons afkomst niet (opnieuw) hebben gehoord. We hebben dit tenslotte al 3 keer gehoord (eerst Bran en Sam, daarna Sam en jon, daarna Jon en Daenerys). Waarom dan nog een keer hetzelfde verhaal vertellen, puur omdat je de reacties van Arya en Sansa wil zien?
Deze reacties hebben we namelijk wel gezien. Sansa vindt Jon duidelijk een geschiktere heerser dan Daenerys en ze reageert hier dus naar.
Arya's reactie, kunnen we wellicht te zien krijgen zodra de in Kingslanding is aangekomen. Ze zal daar wel iets eerder aankomen dan Jon en zijn leger, maar later dan Daenerys en haar leger.
Ik zou me gestoord hebben als ze het verhaal de vierde keer in 5 afleveringen zouden vertellen. We weten hoe de vork in de steel steekt, we weten wat er is gebeurd.

Wat @icemotion dus ook zegt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 23:27

OMX2000

By any means necessary...

walteij schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:17:
Ik heb me eigenlijk helemaal niet zo gestoord aan het feit dat we Jons afkomst niet (opnieuw) hebben gehoord. We hebben dit tenslotte al 3 keer gehoord (eerst Bran en Sam, daarna Sam en jon, daarna Jon en Daenerys). Waarom dan nog een keer hetzelfde verhaal vertellen, puur omdat je de reacties van Arya en Sansa wil zien?
Deze reacties hebben we namelijk wel gezien. Sansa vindt Jon duidelijk een geschiktere heerser dan Daenerys en ze reageert hier dus naar.
Arya's reactie, kunnen we wellicht te zien krijgen zodra de in Kingslanding is aangekomen. Ze zal daar wel iets eerder aankomen dan Jon en zijn leger, maar later dan Daenerys en haar leger.
Ik zou me gestoord hebben als ze het verhaal de vierde keer in 5 afleveringen zouden vertellen. We weten hoe de vork in de steel steekt, we weten wat er is gebeurd.

Wat @icemotion dus ook zegt :).
Arya gaat denk ik even “verdwijnen”. Die gaat in mijn ogen Cersei omleggen. Misschien heeft dat nog wat van doen met Cleganebowl

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Eerlijk gezegd hoop ik niet dat Arya Cersei om gaat leggen, eerst hoopte ik er wel op, maar een meisje die de NK en Cersei in haar eentje om legt vind ik dan toch een beetje saai worden. Ik denk en hoop dat Jamie degene wordt die Cersei vermoord, mocht hij het niet doen hoop ik op Tyrion, maar Tyrion heeft natuurlijk al de eer gehad om Tywin te vermoorden.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
miicker schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:27:
Eerlijk gezegd hoop ik niet dat Arya Cersei om gaat leggen, eerst hoopte ik er wel op, maar een meisje die de NK en Cersei in haar eentje om legt vind ik dan toch een beetje saai worden. Ik denk en hoop dat Jamie degene wordt die Cersei vermoord, mocht hij het niet doen hoop ik op Tyrion, maar Tyrion heeft natuurlijk al de eer gehad om Tywin te vermoorden.
Daar heb ik ook over na zitten denken.
Hoewel het passend voor Arya zou zijn, Cersei was immers de eerste en de laatste op haar lijstje, is het voor de serie inderdaad minder passend.
Wat we tot nu toe weten, is dat er 4 'delegaties' onderweg zijn naar Kingslanding.
1) Daenerys met haar draak en unsullied.
2) Jon met de Northeners en de Dothraki
3) Arya en Sandor Clegane
4) Jaime

Iedereen verwacht dat de grootste dreiging vanuit de eerste 2 delegaties komt, gewoon omdat ze een grote troepenmacht zijn. Deze zullen ongetwijfeld wel aan een belegering beginnen, maar de vraag is in hoeverre dit een success gaat worden.

Daarom lijkt het mij dat Sandor, Arya en Jaime wel eens meer beslissend kunnen gaan worden. Sandor en Arya schakelen de Kingsguard uit, waarna Jaime Cersei probeert te overtuigen het op te geven. In plaats daarvan Zalze reopen dat ze bereid is om de hele red keep en kingslanding op te blazen #BurnThemAll, waarna Jaime haar de MadKing behandeling gaat geven.

Maar goed, ik heb al meer theorien gehad waarvan ikzelf redelijk overtuigd was, maar die in de TV serie uiteindelijk niet beken te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Het zou voor mij eerlijk gezegd ook wel een beetje een anti-climax zijn als het Arya zo simpel zou lukken om daar naar binnen te glippen en Cercei te vermoorden, nadat ze al op een grandioze manier House Frey van de kaart geveegd heeft en de Night King.

Ik hoop het niet uiteraard, maar het zou mij niks verbazen wanneer ze op het moment supreme ergens door verrast wordt en sterft door toedoen van de Mountain, waarna de Cleganebowl begint welke gewonnen wordt door Sandor. Of dat ze in ieder geval sterft door wat dan ook, ow well, fingers crossed.

Als we dan toch speculeren over wie Cercei uiteindelijk te pakken krijgt... my money is on Jaime :9

[ Voor 18% gewijzigd door Spooksel op 08-05-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
walteij schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:02:
[...]

Iedereen verwacht dat de grootste dreiging vanuit de eerste 2 delegaties komt, gewoon omdat ze een grote troepenmacht zijn.
Ik persoonlijk verwacht dat eigenlijk niet, aangezien ze in aflevering 4 het duidelijk maken dat de 2 tegenover elkaar staande legers ongeveer even groot zullen zijn. Echter zit Cercei in een behoorlijk sterk fort. Om dat te veroveren is er een twist/extra factor nodig. dit zou te vinden kunnen zijn in;

1) Een draak die een gat slaat ergens in de verdediging waardoor het Day/Jon leger redelijk ongeschonden naar binnen kan gaan zodat het gelijk staat in getallen,
2) er gebruik gemaakt gaat worden van een van de bekende "geheime" in/uitgangen die bekend zijn bij (volgens mij) zowel Tyrion (en Varys?) en Arya.

Bij optie 2 is het dan nog mogelijk dat ze de poorten open maken of wellicht van binnenuit aan het moorden gaan, waarbij wellicht Cercei het loodje legt waardoor de Golden Company ook geen nut meer ziet in verder vechten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@Spooksel Ze is een Faceless Men assassin dus reken er maar op dat die wel ongezien binnen kan komen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Wat me dan wel weer gaaf lijkt is dat Sandor Clegane zijn broer vermoord, waarna Arja even het gezicht van de mountain pakt en zo Cersei vermoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

sjaool schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:20:
@Spooksel Ze is een Faceless Men assassin dus reken er maar op dat die wel ongezien binnen kan komen. ;)
Ja, I know. Maargoed, dat je zo'n top assassin bent maakt je nog niet feilloos, anders zou het wel een beetje overpowered/godmode zijn.

Kijk, Kings Landing en/of de Red Keep binnen glippen... daarvan verwacht ik inderdaad dat we het haar ergens in de komende twee afleveringen probleemloos zullen zien doen. Maar ja... then what :P

Zoals ik al zei, als ze wederom zo'n 'high profile kill' krijgt dan zou dat voor mij een anti-climax zijn. Maar ja, je kunt haar ook moeilijk een grandioze poging laten wagen, welke mislukt en d'r vervolgens fluitend bij weg laten lopen. I think she will die trying, unfortunately :(

[ Voor 3% gewijzigd door Spooksel op 08-05-2019 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Anti-climaxen zijn we ook al langzaam op voorbereid dit seizoen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
miicker schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:25:
Wat me dan wel weer gaaf lijkt is dat Sandor Clegane zijn broer vermoord, waarna Arja even het gezicht van de mountain pakt en zo Cersei vermoord :+
Ik vraag me dan wel af welk gezicht dat dat is en hoe ze hem willen vermoorden...…
Gregor Clegane is al sinds seizoen 4 aflevering 8 dood en wordt op een of andere manier door Qyburn in leven gehouden.

Als eerste Qyburn dus uitschakelen, om dan uit te zoeken hoe hij de Mountain in leven houdt. Dan mag Cleganebowl ook gewoon plaatsvinden wat mij betreft. Ik zou het zelfs prima vinden als de broers elkaar uiteindelijk vermoorden. Lekker cliché, Sandor die uiteindelijk Gregor weet neer te krijgen, waarna hij zelf op zijn knieen valt en aan iets mompelt over eindelijk wraak te hebben genomen.

[ Voor 10% gewijzigd door walteij op 08-05-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:26
De rol van Qyburn en undead mountain ben ik wel benieuwd naar. Qyburn is in de boeken een behoorlijk duister persoon die ook een eigen plan met Cersei lijkt te hebben. Zal hier nog iets uitkomen of blijft hij gewoon een evil handlanger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-08 22:45
AequitasII schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:52:
Zal hier nog iets uitkomen of blijft hij gewoon een evil handlanger?
Ik denk niet dat hij een grotere rol zal gaan vervullen. Het seizoen is al bijna afgelopen, dus om hem nu een flinke dosis karakterontwikkeling te gaan geven zou ik zonde vinden van de "precious time".

Ik denk dat Clegane zijn broer eens flink aanpakt waarna hij zelf ook zal sterven. en ik denk dat Jaime zijn eigen zus vermoordt.

Zal wat zijn als hij Cersei uit het raam gooit en zegt: "Things I do for love/Brienne :+ "...
Anyway, hoe het verhaal tussen Dany en Jon zal verlopen, kan alle kanten nog op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
AequitasII schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:52:
De rol van Qyburn en undead mountain ben ik wel benieuwd naar. Qyburn is in de boeken een behoorlijk duister persoon die ook een eigen plan met Cersei lijkt te hebben. Zal hier nog iets uitkomen of blijft hij gewoon een evil handlanger?
Arya zou natuurlijk perfect hem kunnen vermoorden en zijn face overnemen... dan kan ze dichtbij Cersei komen om die te vermoorden. Ondertussen Cleganebowl, als de Hound wint is de Mountain ook van d'r lijstje af en eindigen we met Arya die rustig zittend op de Iron Throne d'r laatste 2 namen van d'r lijstje afstreept en het verder geen fuck kan schelen wie er op de troon eindigt.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walteij
botwood schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:02:
[...]
Zal wat zijn als hij Cersei uit het raam gooit en zegt: "Things I do for love/Brienne :+ "...
Hier schiet mijn hoofd ineens op hol >:) :+
Hij zou zoiets best kunnen zeggen tegen Cersei als hij haar confronteert. Nog mooier zou zijn als hij er een Littlefinger quote achteraan gooit, dat hij naar Cersei toe loopt en zegt dat hij heel zijn leven maar van 1 vrouw heeft gehouden, om Cersei vervolgens vast te pakken en te zeggen "Brienne" en Cersei uit het raam te duwen.

Maar nu hebben we het over een ouderwetse fanfictie :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-08 22:45
walteij schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:06:
[...]

Hier schiet mijn hoofd ineens op hol >:) :+
Hij zou zoiets best kunnen zeggen tegen Cersei als hij haar confronteert. Nog mooier zou zijn als hij er een Littlefinger quote achteraan gooit, dat hij naar Cersei toe loopt en zegt dat hij heel zijn leven maar van 1 vrouw heeft gehouden, om Cersei vervolgens vast te pakken en te zeggen "Brienne" en Cersei uit het raam te duwen.

Maar nu hebben we het over een ouderwetse fanfictie :D 8)7
Ik ga keihard lachen als dit echt gaat gebeuren. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
AequitasII schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:08:
Weer een halve aflevering besteed aan het vluchtig afronden van verhaallijnen, schepen die uit het niets een draak kunnen doodschieten die een veel betere visie zou moeten hebben (Hoe kunnen pijlen vanachter rotsen worden geschoten? Hoe hoog zijn die rotsen dat een draak op x00 meter hoogte ze niet ziet?), Brann die uit het niets opduikt met een xtra large kruisboog en veel zoetsappige conversaties. Het lijkt wel of ik naar Marvel films aan het kijken ben. :F

Het is duidelijk dat de schrijvers van de serie moeten improviseren nu ze de verhaallijn en teksten uit de boeken niet hebben en dit doet de hele serie zoveel onrecht. Ik vraag mij ook af hoeveel GRRM nog te vertellen heeft. Hij vertelde deze week wel dat er nog 2 spinoffs op komst zijn :(

[Afbeelding]
Dat vond ik van seizoen 6 en 7 eigenlijk ook al. Ik had liever gezien dat ze de boeken pas zouden verfilmen als alle boeken er zijn, maar dat duurt te lang en men wilde nu geld zien in plaats van een paar jaar later.

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 08-05-2019 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
FastFred schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:42:
[...]

Dat vond ik van seizoen 6 en 7 eigenlijk ook al. Ik had liever gezien dat ze de boeken pas zouden verfilmen als alle boeken er zijn, maar dat duurt te lang en men wilde nu geld zien in plaats van een paar jaar later.
Het is niet alsof A Song of Fire and Ice zo'n populaire reeks was, dat er onmiddellijk op verdiend moest worden. Het eerste boek stamt immers al uit 1996. Harry Potter uit 1997 had vier jaar later al een verfilming te pakken.

Ik denk dat de makers in eerste instantie hadden gedacht dat GRRM iets sneller zou schrijven. In 2007 is besloten om Game of Thrones te gaan verfilmen en in die 12 jaar heeft GRRM maar liefst één boek uitgebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:42:
[...]

Mensen die denken dat er überhaupt nog boeken gaat uitkomen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
PSV-EHV schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:04:
[...]

Slaat de ''younger, more beautiful'' niet op Margaery destijds? Als ik het goed herinner was de aflevering waarin dit stuk voorkwam het begin van Cersei die Margaery erbij probeerde te lappen bij de High Sparrows.
Dat is denk ik iig wat Cersei er in zag. Margaery was een geduchtere tegenstander (met de steun van Olenna) dan Sansa was toen zij in Kings Landing was (Sansa was alleen en jonger/naïever). Maar Cersei's pogingen om Margaery te ondermijnen hebben uiteindelijk gebackfired. Het bewapenen van de Sparrows zorgde er uiteindelijk voor dat zij de macht in de stad kregen en toen Cersei probeerde om Margaery en Loras voor de religieuze rechtbank/inquisitie te krijgen werd zij er zelf in meegesleept (wat uiteindelijk tot de walk of atonement leidde en later nog de trial en het opblazen van de Sept en de zelfmoord van Tommen). Iets met een kuil voor een ander graven en er uiteindelijk zelf (ook) invallen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sassie op 08-05-2019 17:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik durf bijna niet meer te zeggen wat ik tot nu toe van dit seizoen vind, want dan ben ik aan het bashen :+

Maar ik begin mijzelf erbij neer te leggen dat het niet is wat ik had verwacht.
(Terwijl ik niet eens weet wat ik eigenlijk hoopte te zien, maar niet dit...)
Ik had niet verwacht dat ik dit ooit zou zeggen maar ik ben blij dat het einde van de tv serie in zicht is.

Waar ik dan wel weer heel erg van kan genieten, is de fantasie van jullie. Bij sommige wensen/voorspellingen die ik lees, denk ik echt: "ja, dat zou inderdaad tof zijn" d:)b

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:57
miicker schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:23:
[...]

Mensen die denken dat er überhaupt nog boeken gaat uitkomen :N
Ik blijf een klein beetje hoop houden. In ieder geval één boek, het laatste boek van de reeks zal er nooit meer van komen. Het laatste uitgekomen boek (Dance with Dragons) is al weer wat jaartjes geleden. Ik weet niet eens meer precies hoe ver ze in dat boek zijn, wie nog leeft en welke characters heel anders zijn :') moet die dikke pil maar opnieuw lezen

[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 09-05-2019 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Spooksel schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:25:
[...]
Zoals ik al zei, als ze wederom zo'n 'high profile kill' krijgt dan zou dat voor mij een anti-climax zijn. Maar ja, je kunt haar ook moeilijk een grandioze poging laten wagen, welke mislukt en d'r vervolgens fluitend bij weg laten lopen. I think she will die trying, unfortunately :(
Dit keer wordt Arya opgevangen door de Mountain die haar hoofd in een keer als een meloen uit elkaar laat spatten à la Oberyn. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:58
Kaarten voor de laatste aflevering voor Pathe abonnementenhouders zijn te bestellen:

https://www.pathe.nl/film/24592

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:15
streamnl schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:36:

(Terwijl ik niet eens weet wat ik eigenlijk hoopte te zien, maar niet dit...)
Ik denk dat meerdere mensen dit gevoel hebben, ik heb het in ieder geval. Natuurlijk had ik wel een paar veldslagen, verraad en de typische GoT dingetjes verwacht. Maar de uitwerking laat gewoon te wensen over...

Ja, het is een fantasy serie... Maar ik verwacht gewoon toch een zekere mate van realisme in de gevechten... En niet dat het lijkt alsof aan het eind van een gevecht iedereen dood is en dat de volgende aflevering blijkt dat het maar de helft van alle manschappen waren... (alsof die andere helft aan de andere kant van winterfell stond en om daar te vechten ofzo....). En zo zijn er meer van dat soort dingetjes...

Misschien waren mijn verwachtingen ook gewoon te hoog...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Zeara schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:20:
[...]
Dit dus, en dat geldt voor de meeste mensen die negatieve recensies achterlaten op imdb. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Game of Thrones gaat meta, dat is alles. Niet alleen personages worden op een onverwacht gruwelijke manier vermoord, de serie zelf ook. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Ik denk dat meerdere mensen dit gevoel hebben, ik heb het in ieder geval. Natuurlijk had ik wel een paar veldslagen, verraad en de typische GoT dingetjes verwacht. Maar de uitwerking laat gewoon te wensen over...

Ja, het is een fantasy serie... Maar ik verwacht gewoon toch een zekere mate van realisme in de gevechten... En niet dat het lijkt alsof aan het eind van een gevecht iedereen dood is en dat de volgende aflevering blijkt dat het maar de helft van alle manschappen waren... (alsof die andere helft aan de andere kant van winterfell stond en om daar te vechten ofzo....). En zo zijn er meer van dat soort dingetjes...

Ja ik kan me hier ook wel in vinden... De rest van de serie was zo ontzettend hoogstaand, alle intrige, de tactieken, het sneaky achter elkaars rug om gaan, alles werd over nagedacht.

En dan zit je nu met dat die draak dom doodgaat, Euron's vloot niet eens geroosterd is, dat ze gehaast te werk gaan om naar cersei te gaan terwijl dr geen reden is waarom haar leger sterker zou worden met de tijd... het klopt gewoon niet. Terwijl het hiervoor allemaal zo goed in elkaar zat. Dan schept dat toch een soort verwachting dat dat dit seizoen ook zou zijn.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

De reden waarom Jon Ghost geen aai geeft zou puur technisch en praktisch geweest zijn:

https://www.unilad.co.uk/...w-didnt-pet-ghost-goodbye

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Pagina: 1 ... 52 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic