Tja...Jeetje...Ik blijf het mooi vinden. De wereld daar, de gebeurtenissen. Bij de speer in de draak had ik eerst een echte 'WTF?!?'. Ik dacht eerst dat het een droom van Dany was over wat bij KL kon gaan gebeuren. Wel dacht ik meteen 'vlieg er dan omheen stomme trut'
Dat stuk vond ik dan wel weer leuk gedaan.
Deze aflevering is lastig te beoordelen. Maar na mijn, door velen ook niet begrepen, enthousiasme en begrip qua logica van de vorige aflevering heb ik bij deze het tegenovergesteld moet ik met pijn in mijn hart bekennen.
Het is een aflevering die eigenlijk uit misschien wel 4 afleveringen had moeten bestaan. Het lijkt ook wel of ze sommige scenes al jaren terug hebben opgenomen. Het feest, Tyrion, Varys...Dat waren langere scenes. Scenes met intrige plotten. Echter daar is geen tijd meer voor. Dus dingen worden ingekort. Dat is juist wel jammer. ze hinken teveel op 2 gedachtes.
En het 'tijdreizen' heb ik vaak door de vingers gezien, maar deze aflevering?
Alle schepen kapot door Euron die vliegensvlug gevaren heeft. Hoe komt Dany dan zo snel toch in KL? De Unsullied waren gehalveerd. Daar waar het eerst een heel groot leger leek staat er nu nog maar en klein bataljon aan unsullied.. Dat waren er geen 5000. Jon en zijn mensen waren in nog geen velden of wegen te bekennen en Dany stond al aan de poort van KL?
Inderdaad jammer ook de Jon Ghost niet meenam. Zouden toch onafscheidelijk moeten zijn.
Dat de Wildlings niet mee zouden gaan had ik wel verwacht. Die hebben verder niks met het koninkrijk. Hoewel dat wel kan komen nu de muur weg is (en geen nut meer heeft).
En dan kan je zeggen ja...maar je moet het zien in de tijd bla bla… Kan niet alles filmen.
Robert en Cercei deden er een maand over om van KL naar WF te rijden.
Maar Cercei had sinds Jamie weg is al 3x kunnen bevallen.
Ze was zwanger, hij vertrekt. komt paar weken later aan in WF. Gevecht. Dus een week of misschien 2 later vertrekt hij weer naar KL. Hij is er nog niet. Jon is er ook nog niet. Euron zeilt ondertussen al wel heen en weer
FF Vraagje: waar zit hij op hen te wachten eigenlijk?
Maar als ze op de muur staat bij KL toont ze nog niks van haar zwangerschap terwijl ze daar toch al wel een maand of 4 zwanger is...( ja ja, niet iedereen is gelijk...maar toch deze vind ik opmerkelijk en zou juist kunnen bijdragen aan begrip van tijd).
Waarom zijn ze eigenlijk dit seizoen gestopt? Het is een van de best bekeken series ter wereld dus ik neem aan reclame inkomsten genoeg? inclusief dit seizoen zou je alles in 2/3 normale seizoenen netjes en op niveau kunnen afronden.
Wat ik het meest jammer vond, is dat het erop lijkt dat wel al klaar zijn met diverse personages. Dat die lekker voor het eten thuis zijn en nog lang en gelukkig leven.
Dan had ik het achteraf ook 'mooier' gevonden dat o.a. Samwell er vorige week gewoon aan was gegaan. Maar mss ook Brienne wel. Ook haar rol lijkt uitgespeeld.