Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 22:18
Heb zelf geen natuurkunde achtergrond maar iemand op Reddit heeft geprobeerd te berekenen hoe sterk de ballistae moeten zijn.

https://www.reddit.com/r/...s_main_ballistae_physics/

Conclusie 3x zoveel power als een rocketlauncher :+ .

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:05
twerk schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:31:
Heb zelf geen natuurkunde achtergrond maar iemand op Reddit heeft geprobeerd te berekenen hoe sterk de ballistae moeten zijn.

Tja, de kracht van die ballista is net zo realistisch als een draak :P Je zou bijna denken dat het fictie is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
wisselwerking schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:35:
[...]

Tja, de kracht van die ballista is net zo realistisch als een draak :P Je zou bijna denken dat het fictie is
Nee, er hoort naast het fantasy gedeelte gewoon realisme in te zitten. Anders kan Tyrion ook wel ineens gaan vliegen, want het is toch fictie. Even een goeie copy/paste:
That is the thing about fantasy...the magic stuff can be magic and doesn't have to obey physics, it just has to obey the rules of magic in the story. Can the Night King use magic to launch a spear into orbit? Maybe, but I can somewhat believe it...at least it's not trying to be real.

The real stuff, however, DOES, need to obey a consistent set of physics. If nothing follows any rules you have the story a 5 year old writes where suddenly their guy also has super speed because it is convenient. It destroys all consequence and you end up with a super-hero movie (and a bad one).

So having your standard ballistas be a fucking railgun just destroys everything. Good writers actual do some work making sure their physics is at least plausible. ...

[ Voor 4% gewijzigd door DeKoetsier op 07-05-2019 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:52
Is dat niet in dezelfde categorie als "How did Drogo melt that gold?" en "How fast did Gendry run back to the wall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:28
In The Making of van de aflevering gingen ze nog heel iets verder in op de ballista. Bij het verlaten van de ballista wordt de kop van de pijl/speer uitgeklapt en een stuk groter/destructiever. Dit verklaart iets makkelijker waarom de schepen zo makkelijk kapot gingen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:57

s0kkie

Cowabunga

Al hoewel iets altijd logisch moet blijven laten we vooral niet de realisme of nauwkeurigheid van iets onderzoeken in een fictie serie waar eigenlijk het meeste niet realistisch of nauwkeurig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

Dit zijn de balista speren (plaatje hieronder) toch? Die zijn niet helemaal van metaal en de aanname dat die een massa van 100+ kg hebben lijkt me niet echt kloppend.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zfSWloK.png

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd1 op 07-05-2019 15:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:43
Verwijderd1 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:44:
[...]

Dit zijn de balista speren (plaatje hieronder) toch? Die zijn niet helemaal van metaal en de aanname dat die een massa van 100+ kg hebben lijkt me niet echt kloppend.
[Afbeelding]
Dat zijn de speren van de Unsullied toch?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Puc van S. schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:46:
[...]

Dat zijn de speren van de Unsullied toch?
Deze werd naar Tyrion gegooid (daarom ging hij liggen). Ik weet niet zeker of deze van het kanon komt of dat ze dit met iets anders afschoten.

Lijkt wel dezelfde trouwens:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wOpeSwN.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd1 op 07-05-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Wauw, je ziet ze zelfs nog in het rek liggen. Dat zijn niet de balista's die geschoten werden maar de speren van henzelf.

De geschoten pijlen zie je achter Euron

Afbeeldingslocatie: https://assets3.thrillist.com/v1/image/2822009/size/tmg-article_default_mobile_2x.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door DeKoetsier op 07-05-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 22:07
Verwijderd1 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:48:
[...]

Deze werd naar Tyrion gegooid (daarom ging hij liggen). Ik weet niet zeker of deze van het kanon komt of dat ze dit met iets anders afschoten.
Dat zijn speren die van het rek afvallen, het schot waardoor Tyrion valt is net hiervoor al (flitst voorbij) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Verwijderd1 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:44:
[...]

[Afbeelding]
Nee. Verre van.

Zie de Inside the Episode vanaf 5:25

Ik heb gezien dat er een schroef-kop opzit en die tanden open klappen, maar ik weet niet meer waar :?

[ Voor 11% gewijzigd door frickY op 07-05-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

Tijntje

Hello?!

[...]

Nee, dat zijn de speren die op het dek zijn opgesteld voor de Unsullied
Dit zijn de balistas
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tBHc2oF.jpg

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:43
[...]

[Afbeelding]
Die zien er toch duidelijk anders uit dan op jouw 1e foto ;)

Ben het overigens wel met je een dat deze nooit 100kg zullen wegen, in de berekening is hij uitgegaan van solide ijzeren projectielen, en dat zijn deze inderdaad niet

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

Tijntje

Hello?!

Puc van S. schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:51:
[...]

Die zien er toch duidelijk anders uit dan op jouw 1e foto ;)

Ben het overigens wel met je een dat deze nooit 100kg zullen wegen, in de berekening is hij uitgegaan van solide ijzeren projectielen, en dat zijn deze inderdaad niet
Dus is er nog meer power nodig aangezien het gewicht lager is.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Zeph schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:49:
[...]

Dat zijn speren die van het rek afvallen, het schot waardoor Tyrion valt is net hiervoor al (flitst voorbij) ;)
Ja waarschijnlijk heb je gelijk. Hier ook een screenshot met een andere punt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6M424Zb.png

Maar dat is toch een andere speer dan die Euron gebruikt volgens mij (zie vorige screenshot). Wellicht hebben ze dus grote en kleine speren die ze afschieten? Die speer uit vorige screenshot komt namelijk echt aangeschoten richting tyrion en als reactie daarop lijkt hij te gaan liggen (hij wordt niet geraakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18

Er staat in die Reddit post "Rocket booster" en niet rocket launcher!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Verwijderd1 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:52:
[...]

Ja waarschijnlijk heb je gelijk. Hier ook een screenshot met een andere punt:
[Afbeelding]

Maar dat is toch een andere speer dan die Euron gebruikt volgens mij (zie vorige screenshot). Wellicht hebben ze dus grote en kleine speren die ze afschieten? Die speer uit vorige screenshot komt namelijk echt aangeschoten richting tyrion en als reactie daarop lijkt hij te gaan liggen (hij wordt niet geraakt).
Nup, allemaal dezelfde pijlen. https://youtu.be/VRA2U1ms6Go?t=135 Rechts zie je na het schieten de achterkant nog uitsteken.

Edit:

Blijf het bijzonder raar vinden hoe ze vanuit die hoogte een enorme vloot op ongeveer 10 uur niet spot, terwijl ze naar Reagal kijkt die op 9.30 uur vliegt en ook onder haar... maargoed.

[ Voor 12% gewijzigd door DeKoetsier op 07-05-2019 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
wisselwerking schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:35:
[...]

Draken zijn magische wezens, ballista's niet.

Je creëert bepaalde verwachtingen, daarmee lopen klooien in het kader van 'fictie' is goedkoop.
De Mountain is onmenselijk sterk, maar dat weten we. Arya kan faceswappen, maar ook dat is soort van verklaarbaar.
Nu worden regels gebroken om het plot vooruit te helpen.
Zoiets verwacht je van The Expendables en The Walking Dead, voorheen niet van GoT.

"This is not 'nam, there are rules!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:36
Pfff. Lezen we allemaal over de zin "(Measurements based on visual estimates)" heen?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
DeKoetsier schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:55:
[...]

Nup, allemaal dezelfde pijlen. https://youtu.be/VRA2U1ms6Go?t=135 Rechts zie je na het schieten de achterkant nog uitsteken.
Ondanks de aardappelkwaliteit op YT lijkt die pijl van Euron toch een iets andere kop te hebben (maar lijkt idd niet op die pijl bij Tyrion). Vergelijk maar. Onderste heeft meer driehoekige vinnen terwijl de bovenste verder doorlopen. Het kan inderdaad zijn dat de plaatjes een wat vertekenend beeld geven maar met die lage bitrates zitten betere closeups er denk ik niet in.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6M424Zb.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p5lVQX9.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Het is dan ook een radargestuurde railgun. Als je blind schiet vanachter een rots dan kan je 3 perfecte hits maken, zelfs rekening houdend met aangepaste vlucht van de draak na de eerste hit. Maar als een draak recht op je af vliegt, dan mis je alles. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:05
Robertdj schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:57:
[...]

Draken zijn magische wezens, ballista's niet.

Je creëert bepaalde verwachtingen, daarmee lopen klooien in het kader van 'fictie' is goedkoop.
De Mountain is onmenselijk sterk, maar dat weten we. Arya kan faceswappen, maar ook dat is soort van verklaarbaar.
Nu worden regels gebroken om het plot vooruit te helpen.
Zoiets verwacht je van The Expendables en The Walking Dead, voorheen niet van GoT.

"This is not 'nam, there are rules!" :+
Ik ben het op zich wel met jou eens hoor, maar die scene heeft zoveel onlogica dat dit slechts 1 daarvan is. En wat mij betreft niet eens de meest storende.

spoiler:
Dany ziet de vloot niet, de draak wordt op die afstand niet 1 maar zelfs 2x geraakt, een 3e ballista raakt haar draak bijna, de ballista's staan allemaal op het voordek dus even er om heen vliegen en vloot staat in brand enz. enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
Señor Sjon schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:06:
Het is dan ook een radargestuurde railgun. Als je blind schiet vanachter een rots dan kan je 3 perfecte hits maken, zelfs rekening houdend met aangepaste vlucht van de draak na de eerste hit. Maar als een draak recht op je af vliegt, dan mis je alles. :P
Maar Dani zat op die 2e draak die recht op Euron af vloog, en dus had haar draak plot-chaffs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waar ik me juist over verbaasde is het feit dat die lanceerinstallaties met een frequentie van 1 speer per seconde kunnen schieten :P

Ik dacht (toen ik de scene eerst zag) dat elke boot 1x zou kunnen schieten o.i.d. Nu schoten ze tientallen keren op de draken en daarna binnen no-time alle boten in 100 stukjes :'). Dat moeten duizenden speren geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Razr schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:11:
Waar ik me juist over verbaasde is het feit dat die lanceerinstallaties met een frequentie van 1 speer per seconde kunnen schieten :P

Ik dacht (toen ik de scene eerst zag) dat elke boot 1x zou kunnen schieten o.i.d. Nu schoten ze tientallen keren op de draken en daarna binnen no-time alle boten in 100 stukjes :'). Dat moeten duizenden speren geweest zijn.
We zien alleen het begin van de strijd. Wie weet hoe lang het geduurd heeft voordat alle boten vernietigd waren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11
Wat mij nog opviel is dat Sansa en Arya gezworen hebben niets door te vertellen. Maar Jon zegt daarbij dat hij ze iets wil vertellen en dat ze dat aan niemand door mogen vertellen en daar zweren ze op. Uiteindelijk is het Brann die het verteld dus in principe heeft niemand gelogen of hun belofte gebroken. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Andyk125 op 07-05-2019 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Die draak ging wel heel erg snel kapot. Lekker kansloos ook rechtdoor vliegen.. Leert die trut niks van vorige veldslagen. Mij apart is ze dood volgende episode.

(hartje) Arya

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:57
Ligt het aan mij of lijkt het alsof dit laatste seizoen gemaakt is door een "special effects" regisseur, terwijl de vorige seizoenen door een (script)-schrijver gemaakt zijn? De verhaallijn is gewoon zwak geworden.

Desalniettemin blijft het leuk om naar te kijken overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Toch al een paar pagina's gedoe hierover, maar heel die scene was toch ook de eerste keer in heel de reeks dat ik luidop "echt?" zei terwijl mijn wenkbrouwen omhoog gingen. Hoe kunnen ze een ontwijkende draak met 2 schoten neerschieten, maar een draak die op hen afstormt compleet missen? Hoe gaan al die schepen zo snel neer alsof er speermitrailleurs geinstalleerd stonden? Hoe kunnen ze iemand gijzelen terwijl de rest naar de kust kan zwemmen en daar rustig bij adem kan komen?

Dat ze uberhaupt zo snel (per boot nota bene) bij King's Landig geraken wil ik volledig door de vingers zien, maar dat hele gevecht was bullshit.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
boe2 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:21:
Dat ze uberhaupt zo snel (per boot nota bene) bij King's Landig geraken wil ik volledig door de vingers zien, maar dat hele gevecht was bullshit.
Ze waren bij Dragons stone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carimero
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06-06-2022
@Crashhill Ik vond de draak ook wel erg snel en dom doodgaan, duidelijk niet zo slim als zijn evil twin. Of ligt het aan het blondje op de rug? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
boe2 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:21:
Toch al een paar pagina's gedoe hierover, maar heel die scene was toch ook de eerste keer in heel de reeks dat ik luidop "echt?" zei terwijl mijn wenkbrouwen omhoog gingen. Hoe kunnen ze een ontwijkende draak met 2 schoten neerschieten, maar een draak die op hen afstormt compleet missen? Hoe gaan al die schepen zo snel neer alsof er speermitrailleurs geinstalleerd stonden? Hoe kunnen ze iemand gijzelen terwijl de rest naar de kust kan zwemmen en daar rustig bij adem kan komen?

3 schoten. Hij wordt twee keer in zijn lijf geraakt en 1x een headshot. Jaja, aimbot ftw. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:52
gabn88 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:20:
Ligt het aan mij of lijkt het alsof dit laatste seizoen gemaakt is door een "special effects" regisseur, terwijl de vorige seizoenen door een (script)-schrijver gemaakt zijn?
Ik denk dat het ligt aan de schrijvers. Episode 1 is van Dave Hill, episode 2 van Bryan Cogman en 3 en 4 van de schrijvers "D&D". En je ziet, daar komt het meeste commentaar op, ze verzinnen het gewoon niet goed (althans volgens een aantal vocale kijkers :)).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tja...Jeetje...Ik blijf het mooi vinden. De wereld daar, de gebeurtenissen. Bij de speer in de draak had ik eerst een echte 'WTF?!?'. Ik dacht eerst dat het een droom van Dany was over wat bij KL kon gaan gebeuren. Wel dacht ik meteen 'vlieg er dan omheen stomme trut' :+

Dat stuk vond ik dan wel weer leuk gedaan.

Deze aflevering is lastig te beoordelen. Maar na mijn, door velen ook niet begrepen, enthousiasme en begrip qua logica van de vorige aflevering heb ik bij deze het tegenovergesteld moet ik met pijn in mijn hart bekennen.

Het is een aflevering die eigenlijk uit misschien wel 4 afleveringen had moeten bestaan. Het lijkt ook wel of ze sommige scenes al jaren terug hebben opgenomen. Het feest, Tyrion, Varys...Dat waren langere scenes. Scenes met intrige plotten. Echter daar is geen tijd meer voor. Dus dingen worden ingekort. Dat is juist wel jammer. ze hinken teveel op 2 gedachtes.

En het 'tijdreizen' heb ik vaak door de vingers gezien, maar deze aflevering?

Alle schepen kapot door Euron die vliegensvlug gevaren heeft. Hoe komt Dany dan zo snel toch in KL? De Unsullied waren gehalveerd. Daar waar het eerst een heel groot leger leek staat er nu nog maar en klein bataljon aan unsullied.. Dat waren er geen 5000. Jon en zijn mensen waren in nog geen velden of wegen te bekennen en Dany stond al aan de poort van KL?

Inderdaad jammer ook de Jon Ghost niet meenam. Zouden toch onafscheidelijk moeten zijn.
Dat de Wildlings niet mee zouden gaan had ik wel verwacht. Die hebben verder niks met het koninkrijk. Hoewel dat wel kan komen nu de muur weg is (en geen nut meer heeft).

En dan kan je zeggen ja...maar je moet het zien in de tijd bla bla… Kan niet alles filmen.
Robert en Cercei deden er een maand over om van KL naar WF te rijden.
Maar Cercei had sinds Jamie weg is al 3x kunnen bevallen.

Ze was zwanger, hij vertrekt. komt paar weken later aan in WF. Gevecht. Dus een week of misschien 2 later vertrekt hij weer naar KL. Hij is er nog niet. Jon is er ook nog niet. Euron zeilt ondertussen al wel heen en weer
FF Vraagje: waar zit hij op hen te wachten eigenlijk?

Maar als ze op de muur staat bij KL toont ze nog niks van haar zwangerschap terwijl ze daar toch al wel een maand of 4 zwanger is...( ja ja, niet iedereen is gelijk...maar toch deze vind ik opmerkelijk en zou juist kunnen bijdragen aan begrip van tijd).

Waarom zijn ze eigenlijk dit seizoen gestopt? Het is een van de best bekeken series ter wereld dus ik neem aan reclame inkomsten genoeg? inclusief dit seizoen zou je alles in 2/3 normale seizoenen netjes en op niveau kunnen afronden.

Wat ik het meest jammer vond, is dat het erop lijkt dat wel al klaar zijn met diverse personages. Dat die lekker voor het eten thuis zijn en nog lang en gelukkig leven.
Dan had ik het achteraf ook 'mooier' gevonden dat o.a. Samwell er vorige week gewoon aan was gegaan. Maar mss ook Brienne wel. Ook haar rol lijkt uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:16
miicker schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:40:
[...]

Complete bullshit. Dit is ook al vaker gezegd: In S01E01 reist Robert in een aflevering van Kings Landing naar Winterfell. Het enige verschil is dat ze er dan constant de nadruk op leggen hoe lang het reizen ze gekost heeft. Ik denk dat er nu gewoon van de kijker verwacht wordt dat hij/zij weet hoe lang het reizen duurt en het niet constant benadrukt hoeft te worden
Tussen de scene dat men in Winterfell bericht krijgt dat Robert op bezoek komt en zij daadwerkelijke aankomst zitten scenes waarin voorbereidingen voor zijn komst worden gedaan. Dat soort kleine scenes geven de kijker het idee dat er tijd overheen gaat. Daarvoor wordt in de latere seizoenen helaas geen tijd meer voor genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:57
readytoflow schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:32:
Tja...Jeetje...Ik blijf het mooi vinden. De wereld daar, de gebeurtenissen. Bij de speer in de draak had ik eerst een echte 'WTF?!?'. Ik dacht eerst dat het een droom van Dany was over wat bij KL kon gaan gebeuren. Wel dacht ik meteen 'vlieg er dan omheen stomme trut' :+

Dat stuk vond ik dan wel weer leuk gedaan.

Deze aflevering is lastig te beoordelen. Maar na mijn, door velen ook niet begrepen, enthousiasme en begrip qua logica van de vorige aflevering heb ik bij deze het tegenovergesteld moet ik met pijn in mijn hart bekennen.

Het is een aflevering die eigenlijk uit misschien wel 4 afleveringen had moeten bestaan. Het lijkt ook wel of ze sommige scenes al jaren terug hebben opgenomen. Het feest, Tyrion, Varys...Dat waren langere scenes. Scenes met intrige plotten. Echter daar is geen tijd meer voor. Dus dingen worden ingekort. Dat is juist wel jammer. ze hinken teveel op 2 gedachtes.

En het 'tijdreizen' heb ik vaak door de vingers gezien, maar deze aflevering?

Alle schepen kapot door Euron die vliegensvlug gevaren heeft. Hoe komt Dany dan zo snel toch in KL? De Unsullied waren gehalveerd. Daar waar het eerst een heel groot leger leek staat er nu nog maar en klein bataljon aan unsullied.. Dat waren er geen 5000. Jon en zijn mensen waren in nog geen velden of wegen te bekennen en Dany stond al aan de poort van KL?

Inderdaad jammer ook de Jon Ghost niet meenam. Zouden toch onafscheidelijk moeten zijn.
Dat de Wildlings niet mee zouden gaan had ik wel verwacht. Die hebben verder niks met het koninkrijk. Hoewel dat wel kan komen nu de muur weg is (en geen nut meer heeft).

En dan kan je zeggen ja...maar je moet het zien in de tijd bla bla… Kan niet alles filmen.
Robert en Cercei deden er een maand over om van KL naar WF te rijden.
Maar Cercei had sinds Jamie weg is al 3x kunnen bevallen.

Ze was zwanger, hij vertrekt. komt paar weken later aan in WF. Gevecht. Dus een week of misschien 2 later vertrekt hij weer naar KL. Hij is er nog niet. Jon is er ook nog niet. Euron zeilt ondertussen al wel heen en weer
FF Vraagje: waar zit hij op hen te wachten eigenlijk?

Maar als ze op de muur staat bij KL toont ze nog niks van haar zwangerschap terwijl ze daar toch al wel een maand of 4 zwanger is...( ja ja, niet iedereen is gelijk...maar toch deze vind ik opmerkelijk en zou juist kunnen bijdragen aan begrip van tijd).

Waarom zijn ze eigenlijk dit seizoen gestopt? Het is een van de best bekeken series ter wereld dus ik neem aan reclame inkomsten genoeg? inclusief dit seizoen zou je alles in 2/3 normale seizoenen netjes en op niveau kunnen afronden.

Wat ik het meest jammer vond, is dat het erop lijkt dat wel al klaar zijn met diverse personages. Dat die lekker voor het eten thuis zijn en nog lang en gelukkig leven.
Dan had ik het achteraf ook 'mooier' gevonden dat o.a. Samwell er vorige week gewoon aan was gegaan. Maar mss ook Brienne wel. Ook haar rol lijkt uitgespeeld.
Helemaal met je eens, behalve dan dat ik dat stuk van Brienne in de episode 4 één van de beste stukken vond van de afgelopen episode. Zo mooi en dan toch zo'n 'slechte' afloop als Jamie toch weg gaat. Brok in mijn keel momentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:35:
[...]

Tussen de scene dat men in Winterfell bericht krijgt dat Robert op bezoek komt en zij daadwerkelijke aankomst zitten scenes waarin voorbereidingen voor zijn komst worden gedaan. Dat soort kleine scenes geven de kijker het idee dat er tijd overheen gaat. Daarvoor wordt in de latere seizoenen helaas geen tijd meer voor genomen.
Ik ben blij dat ze dat niet doen, hoe vaak wordt er in Game of Thrones heen en weer gerezen? En je wil dan dat ze iedere keer de nadruk er op gaan leggen hoe lang het duurt en welke voorbereidingen er worden getroffen omdat er mensen komen?

Nee bedankt, ik zit er in ieder geval niet op te wachten.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carimero
Nouja er valt weinig goeds te vertellen over een man die familie incest verkiest boven een echt oprechte vrouw hehe :) veronderstel ik. Maar dat beseft hij zelf ook met die speech, mannen willen enkel seks dus is de conclusie zeker! Blood is thicker then water zeggen ze ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
gabn88 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:35:
[...]

Helemaal met je eens, behalve dan dat ik dat stuk van Brienne in de episode 4 één van de beste stukken vond van de afgelopen episode. Zo mooi en dan toch zo'n 'slechte' afloop als Jamie toch weg gaat. Brok in mijn keel momentje.
Het was dan ook compleet out-of-character voor Brienne om er als een damsel-in-distress bij te staan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Laatst online: 12:13
Carimero schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:40:
Nouja er valt weinig goeds te vertellen over een man die familie incest verkiest boven een echt oprechte vrouw hehe :) veronderstel ik. Maar dat beseft hij zelf ook met die speech, mannen willen enkel seks dus is de conclusie zeker! Blood is thicker then water zeggen ze ...
Volgens mij is Jaime onderweg naar Kings Landing om Cersei eens op een geheel andere wijze te penetreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
[...]

[Afbeelding]
als ik zo dat projectiel zie.. ik laat er even mijn eigen boogschiet ervaring op los.

het projectiel moet de kracht kunnen hebben die het erop krijgt van de latten, in dit geval de ballista. hout van dit formaat lukt het niet om de kracht van een rocket booster te weerstaan. Mogelijk hebben ze een stapel Ironwood ergens tevoorschijn weten te halen, maar ik vermoed dat zelfs staal niet sterk genoeg is met die kracht erop.

wat zou er gebeuren? 2 mogelijkheden:
1) een misfire. het projectiel wordt gewoon kapot gekloven bij het lanceren.
2) een critical failure. heb ik 1 keer gezien, en zelfs met een gewone recurve boog is dat geen pretje. als de latten hun kracht niet kwijt kunnen, is er een kans dat deze kapot gaan. en latten met een kracht van een rocket booster die dat doen lijkt me dat nog minder fijn mee.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carimero
Ja, als een tucow met twee hersenfuncties waarschijnlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 19:39
Carimero schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:40:
Hij bedoelde dat Cersei het slechtste in hem boven haalt en dat hij daarmee af gaat rekenen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Korras schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:47:
[...]

als ik zo dat projectiel zie.. ik laat er even mijn eigen boogschiet ervaring op los.

het projectiel moet de kracht kunnen hebben die het erop krijgt van de latten, in dit geval de ballista. hout van dit formaat lukt het niet om de kracht van een rocket booster te weerstaan. Mogelijk hebben ze een stapel Ironwood ergens tevoorschijn weten te halen, maar ik vermoed dat zelfs staal niet sterk genoeg is met die kracht erop.

wat zou er gebeuren? 2 mogelijkheden:
1) een misfire. het projectiel wordt gewoon kapot gekloven bij het lanceren.
2) een critical failure. heb ik 1 keer gezien, en zelfs met een gewone recurve boog is dat geen pretje. als de latten hun kracht niet kwijt kunnen, is er een kans dat deze kapot gaan. en latten met een kracht van een rocket booster die dat doen lijkt me dat nog minder fijn mee.
Die krachtberekening is gebaseerd op de dichtheid van staal. De aanname is dat de pijltjes een massa van 100+ kg hebben. Daarom gaat er zoveel kracht mee gemoeid. Als de pijtjes een stuk minder massa hebben dan gaat er ook minder kracht mee gemoeid. Het onrealistische is dan weer dat ze wel die boten kapot zouden kunnen maken met zo weinig massa (vergelijk het met een baksteen en een piepschuimen dobbelsteen, die eerste komt bij dezelfde snelheid 'harder' aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carimero
@MrAngry Ja ik denk weer cliche, excuses voor mijn doomdenken. Ik had het even anders begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
MrAngry schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:49:
[...]

Hij bedoelde dat Cersei het slechtste in hem boven haalt en dat hij daarmee af gaat rekenen.
Ik denk (hoop) het ook. Vond de interactie tussen Jaime en Brienne wel mooi. Dat zij zich nu zo laat kennen past ook wel goed bij haar arc denk ik, ze heeft zich niet eerder zo bloot (hehe) gegeven.
In eerste instantie dacht ik (al vloekend) dat Jaime een 'Frodo in mount doom' momentje had, maar bij nader in zien lijkt het er toch op dat hij wilt afrekenen met zijn verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:53

Goverman

not loaded

Ik vond vooral dat die ballistas wel erg snel herladen werden... :P

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
EnigmaNL schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:16:
[...]

We zien alleen het begin van de strijd. Wie weet hoe lang het geduurd heeft voordat alle boten vernietigd waren...
Zou kunnen, er zijn wel meer rare tijdsprongen - het moment van springen van Tyrion in het water naar het strand in die scena o.a. Mijn punt was meer het tegenvallende stukje qua herladen/schietfrequentie.

Toen die ballista gepresenteerd werd (vorig seizoen?) dacht ik echt dat het een speciaal wapen was waar ze een of twee kansen mee hadden een draak te doden. Nu is het een soort massaal wapen welke gezamelijk honderden speren kunnen schieten - continu.

[ Voor 3% gewijzigd door Razr op 07-05-2019 17:12 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Arya list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Geen zorgen over de ballista's, nu ze hun taak als plotdevice hebben volbracht worden ze waarschijnlijk toch niet meer gebruikt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Tsja het is net als de crossbow van Bronn/Joffrey. Joffrey laat nog een keer zien hoe dat ding herladen moet worden; met 2 handen en met behulp van een tooltje. Bronn herlaad dat ding in 2 seconden...

Ook grappig is dat Arya het enige is wat ze nodig hebben. Arya kan Kings Landing makkelijk binnen wandelen met haar skills en Cersei omleggen. Hoeft Dany ook niet heel de stad plat te gooien.

Ik snap dat een einde maken van zo'n verhaal moeilijk is maar sommige zaken hadden heel simpel beter gekund.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 19:39
Razr schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:10:
[...]
Toen die ballista gepresenteerd werd (vorig seizoen?) dacht ik echt dat het een speciaal wapen was waar ze een of twee kansen mee hadden een draak te doden. Nu is het een soort massaal wapen welke gezamelijk honderden speren kunnen schieten - continu.
Ja, dat dacht ik dus ook. Een soort super balista die extra groot was, of met een speciale constructie/magie waardoor ze eenmalig een draak uit de lucht konden poefen. Zo werd het ook echt gebracht, lijkt wel alsof ze dat alweer vergeten waren. Dat was ook mooier geweest, dan had Cersei 1 draak kunnen doden en dan bluffen dat ze dat nog een keer kon.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Maar waar lag Euron nou op ze te wachten? En welke schepen gebruikte tyrion en co eigenlijk? Niet die van Yara toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carimero
Er werd ook niks gezegd over Dragonglass, het deed me meer denken aan een poging zoals The Hobbit: The Desolation of Smaug. Het is ook geen White Walker draak uiteraard. 8)7 Gezien de pijlen vorige episode had ik wel iets meer weerstand verwacht, Het speerpunt van de aanval is het pijnpunt in een gezegde. Die dagger van Aria leek geen Dragonglass.

[ Voor 52% gewijzigd door Carimero op 07-05-2019 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Die wasr ze de NK mee doodde?
Dat was Valeryan staal. Met de dolk waar Bran mee gedood zou worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carimero
I see, yep dacht dat het doden van een White Walker alleen maar kon met Dragon glass gezien die reus met het eerste grote gevecht van de Wildlings. Zeker slecht geheugen.

[ Voor 7% gewijzigd door Carimero op 07-05-2019 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 13:48
readytoflow schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:45:
Maar waar lag Euron nou op ze te wachten? En welke schepen gebruikte tyrion en co eigenlijk? Niet die van Yara toch?
De schepen waarmee ze in eerste instantie mee naar het noorden waren gevaren. Zegmaar van de boat-sex scene.

Dat van Euron was gewoon weer slecht uitgevoerd. Die boten lagen allemaal verstopt achter 1 rotsblok, die op een magische manier over het hoofd zijn gezien, terwijl Dany een scene eerder al boven het eiland vliegt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Edwin__ schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:55:
[...]

De schepen waarmee ze in eerste instantie mee naar het noorden waren gevaren. Zegmaar van de boat-sex scene.

Dat van Euron was gewoon weer slecht uitgevoerd. Die boten lagen allemaal verstopt achter 1 rotsblok, die op een magische manier over het hoofd zijn gezien, terwijl Dany een scene eerder al boven het eiland vliegt. 8)7
Dat waren toch de schepen van Yara?

Maar qua Euron bedoel ik waar op de kaart van Westeros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
readytoflow schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:05:
Die wasr ze de NK mee doodde?
Dat was Valeryan staal. Met de dolk waar Bran mee gedood zou worden
Er zit wel dragonglass in, maar dan als versiering, in het heft. Het is een hele oude dolk, en geruchten gaan dat het dragonglass wat erin verwerkt is, van hetzelfde dragonglass is waarmee de Children de NK mee gecreerd hebben. Zo zou de cirkel weer rond zijn :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:35
Los van alle problemen met het verhaal vond ik alle dialogen ook erg houterig.

1. Bronn met Jamie en Tyrion. Heel raar houterig gesprek. Tyrion doet een vage belofte en hij is tevreden.
2. Huwelijksaanzoek van Gendry aan Arya voelde heel erg geforceerd.
3. Jon die zijn familie verteld dat hij geen Stark is. Wordt niet eens in beeld gebracht, maar voelt enorm geforceerd en gehaast.

Überhaupt alle relaties onderling in Winterfell, E01, E02 en de helft van E04 hebben soap serie achtige scenes. Was er redelijk klaar mee.

De dood van de draak erg plotseling en onverwacht. Nu zit GOT vol met plotselinge gruweldoden van hoofdpersonen. Maar omdat het twee draken zijn heeft de dood van 1 draak weinig impact imho.

Wat me ook irriteert is dat Bran speciale gaven heeft en iedereen dit volkomen negeert. Hij praat voortdurend raar maar niemand zegt iets terug of vraagt iets. Ik ben er bang voor dat hier helemaal niks meer mee gedaan wordt. Voor Arya gaat nu een beetje hetzelfde gelden.

De Starks zouden samen een aardige impact op de oorlog kunnen hebben. Bran zou heel KL kunnen scouten met zijn Warg powers, Arya zou zich daar ongezien kunnen begeven en Cersei omleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben is wat Jaime gaat doen. Ik denk dat hij teruggaat om Cersei te vermoorden, maar de schrijvers vertellen in Inside the episode dat hij teruggaat om zich weer aan te sluiten bij Cersei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 19:00
miicker schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:50:
Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben is wat Jaime gaat doen. Ik denk dat hij teruggaat om Cersei te vermoorden, maar de schrijvers vertellen in Inside the episode dat hij teruggaat om zich weer aan te sluiten bij Cersei...
Zelf had ik een hersenspinsel dat hij dit deed om erg dicht bij Sansa te kunnen komen en haar om te leggen omdat hij de bodyguard in zijn zak heeft.

Ik twijfel heel erg bij die man. Cersei heeft een bepaalde macht over hem. Dit is nog niet weg. We shall see :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 10:17
Edwin__ schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:55:
[...]

Als Missandei en Greyworm handjes vasthouden zie je Dragonstone in de verte met daar achter 2 kustlijnen. Op de rechterflank is geen enkele ambushplek/rots te zien, enkel open zee.
Als Dany over het eiland vliegt is de kustlijn links uit die scene opeens verdwenen.
Mogelijk heeft Euron die kustlijn verplaatst om achter te schuilen? :?

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 09:55
Sowieso hebben schepen ook nog eens een enorme draaicirkel. Als Dani goed aanvliegt dan is het gebeurd met de vloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ja ik las hier voor het eerst de suggestie dat hij teruggaat om haar te vermoorden... had zelf ook echt het idee dat ie 'ik ben zo verrot als zij' dacht en naar haar terug wilde.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 13:48
readytoflow schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:10:
[...]

Dat waren toch de schepen van Yara?

Maar qua Euron bedoel ik waar op de kaart van Westeros
Dat was bij Dragonstone, althans daar spoelde iedereen weer aan. Dus hemelsbreed maar klein stukje van Kings Landing af. Niet eens zo een gek idee om wat scouts erop uit te sturen als je weer dat Euron daar in buurt ergens sowieso al is.

Blijkbaar hebben D&D in de terugblik op de aflevering gezegd dat Dany vergeten was dat Euron boten had. |:(

[ Voor 10% gewijzigd door PWSteal op 07-05-2019 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Na de battle of the bastards krijgen we nu battle of the bitches.

Verhaal gaat nu wel heel snel. Jmmr had liever nog een seizoen gehad dan dit gerush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 18:56
Henvar schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:47:
Na de battle of the bastards krijgen we nu battle of the bitches.

Verhaal gaat nu wel heel snel. Jmmr had liever nog een seizoen gehad dan dit gerush.
Serieus? Ik heb het gevoel dat iedereen naar het einde snakt. Zowel de kijkers alswel de makers.
Het is maar hopen dat GRRM ooit de boeken afmaakt zodat we een uitgedachte einde krijgen. Ik vrees dat GRRM het ook niet echt meer weet als je ziet dat hij steeds langer over de boeken doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:08
Russel88 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:00:
[...]
Ik vrees dat GRRM het ook niet echt meer weet als je ziet dat hij steeds langer over de boeken doet.
Dat heeft hij zelf ook al eens toegegeven in een interview :p

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 20:58
Robehr schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:29:
Sowieso hebben schepen ook nog eens een enorme draaicirkel. Als Dani goed aanvliegt dan is het gebeurd met de vloot.
Ergo, die draak moest gewoon dood voor whatever reason.. hoe slecht ook voor deze aflevering. Ff een rondje om de vloot 'dracaryssen' was te makkelijk ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Inmiddels al een 6,9 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 23:00

The_Scarabial

MTB for life!

hup en door naar het einde, wordt idd wel beetje afgeraffeld zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 10:17
Dat kasteelmuurtje wat die undead draak had gemold zag er ook mooi ongeschonden uit trouwens bij die crematie.

erutangiS

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05

_O- _O-

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Bizar laag cijfer voor een Game of Thrones aflevering. Ik vond het zeker meer waard dan een 6,9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Have you lost a loved one? Starbucks, helps you forget!
Afbeeldingslocatie: https://media.graytvinc.com/images/690*394/GOT-coffee-2.jpg

Die twee schrijvers zijn een beetje als Sean Astin en Kal Penn. :F

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd1 op 08-05-2019 01:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

miicker schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 00:06:
[...]

Bizar laag cijfer voor een Game of Thrones aflevering. Ik vond het zeker meer waard dan een 6,9.
Inderdaad, maar zoals al eerder gezegd is het helemaal hip and happening om de schrijvers en de serie in het algemeen te bashen. Ik vind dat ze het met de beperkte tijd die ze nog van HBO hebben gekregen het nog erg goed doen. Bovendien is G.R.R. Martin nog steeds aan de serie verbonden en zal hij ook nog steeds goedkeuring hebben gegeven aan de scripts lijkt mij. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 01:29:
[...]

Inderdaad, maar zoals al eerder gezegd is het helemaal hip and happening om de schrijvers en de serie in het algemeen te bashen. Ik vind dat ze het met de beperkte tijd die ze nog van HBO hebben gekregen het nog erg goed doen. Bovendien is G.R.R. Martin nog steeds aan de serie verbonden en zal hij ook nog steeds goedkeuring hebben gegeven aan de scripts lijkt mij. :)
Daar zou je wel eens naast kunnen zitten. George lijkt zelf ook aangegeven te hebben dat hij het niet eens is met de (snelle) HBO koers, en op creatief vlak dramatische verschillen erkent met de schrijvers van o.a. S08E03 en S08E04.
Though he’s never explicitly voiced his dismay, it’s practically on the record that Martin has mixed feelings about the direction of the HBO adaptation. For season eight, he didn’t visit the set or read any of the final scripts; he thinks there should be more seasons to finish everything up; in a recent video interview with Fast Company, he alluded to the “traumatic” creative differences between himself and HBO showrunners David Benioff and D.B. Weiss.
Bron: https://theoutline.com/po...he-pages?zd=1&zi=og4cxcuc

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

sjaool schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 01:29:
[...]

Dus kritiek hebben is tegenwoordig gelijk aan bashen? :X Wat je nu héél goed merkt is dat alles een stuk sneller gaat dan voorheen. Ergens wel logisch want er is nu meer haast in het verhaal, maar dat soort stukken met haast hebben we eerdere seizoenen ook gehad. Toen werd er echter meer tijd genomen rondom belangrijke gebeurtenissen. Dat lijkt nu een stuk minder te zijn.

GRRM zelf... tja :N
“I don’t think it should be the final season,”
“I haven’t read the [final-season] scripts and haven’t been able to visit the set because I’ve been working on Winds [of Winter],” Martin reveals. “I know some of the things. But there’s a lot of minor-character [arcs] they’ll be coming up with on their own. And, of course, they passed me several years ago. There may be important discrepancies.”
Blijkbaar heeft hij ook 'mixed feelings' over het einde/seizoen 8.

David en Dan hebben een aantal jaar geleden te horen gekregen hoe GoT moet eindigen en daar doen ze het nu mee.

Wat het 'bashen' betreft vind ik ook dat sommige mensen soms te ver gaan met alles ontleden. Het is een fantasy-show dus daar is wat creatieve vrijheid mogelijk. Echter hebben de eerste seizoenen de lat ongelofelijk hoog gelegd ondanks het (vooral in het begin) krappe budget. Met dat als vergelijkingsmateriaal is vooral aflevering 4 gewoon van beduidend lagere kwaliteit en dan vooral qua script en hoe het verhaal gepresenteerd wordt. Mensen die dat aankaarten hebben gewoon valide kritiek en dat heeft niks te maken met bashen. Zelf kon ik me meestal niet vinden in de kritiek die je soms las. GoT was vet, kwaliteit hoog en genoeg spanning om me op het puntje van m'n stoel te houden. In aflevering 4 merkte ik echter dat ik me meer dan eens stoorde aan bepaalde momenten. Niet dat die aflevering opeens kut is, maar hij is wel minder goed dan wat we gewend zijn en dat is gewoon jammer.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
SomerenV schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 02:06:

GRRM zelf... tja :N

[...]

[...]

Blijkbaar heeft hij ook 'mixed feelings' over het einde/seizoen 8.
Wellicht kan het nog opgepakt worden door een ander netwerk waarin ze vanaf seizoen 7 verder gaan? Lijkt me dat de meesten dat wel zien zitten (want de serie draait al goed). Of zou HBO dat rechtentechnisch tegen kunnen houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Verwijderd1 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 02:11:
[...]

Wellicht kan het nog opgepakt worden door een ander netwerk waarin ze vanaf seizoen 7 verder gaan? Lijkt me dat de meesten dat wel zien zitten (want de serie draait al goed). Of zou HBO dat rechtentechnisch tegen kunnen houden?
Naja, je zit met 3 problemen:
- HBO heeft waarschijnlijk de rechten van GoT en eventuele spinoffs.
- Acteurs worden ouder dus je kunt nou eenmaal niet te lang wachten met nieuwe seizoenen.
- Mocht een ander netwerk een nieuw achtste seizoen maken (gaat niet gebeuren maar stel dat), dan zit je met de acteurs. Grote kans dat een groot deel niet mee gaat, en nieuwe gezichten gaat niet werken.

Dat seizoen 8 er 'nu' is is logisch vanwege het 2e punt. Het hele verhaal speelt zich af in zo'n 7 jaar (misschien wat meer, misschien wat minder). Personages moeten dus ook maar zo'n 7 jaar verouderen. Vooral bij de wat jongere en oudere acteurs en actrices kan dat best een probleem vormen wanneer er véél meer tijd tussen de seizoenen zit. Het grote probleem is nu dat er geen boeken zijn om inspiratie uit te halen. Dat was wat de eerdere seizoenen zo goed maakte. Sterke personages en verhalen uit de boeken goed vertaald naar de serie. Nu heb je die sterke ondergrond niet meer en dat merk je soms helaas.

Prima dat er wat verschil zit tussen serie en de boeken overigens aangezien je het zo leuk en spannend houdt voor iedereen. Je kunt ook niet álles verfilmen want dan heb je véél meer runtime nodig :+ GRRM is blijkbaar een briljante schrijver en dat mist GoT nu een beetje (soms meer dan een beetje).

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Jamie zegt dat hij alles doet voor Cersei en als hij wegloopt roept Brearienne hem na dat ze haar niet kan redden.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 19:57
Vind dit toch wel heel slecht hoor. Bovenste in King's Landing in een eerder seizoen, tweede plaatje is King's Landing in de vorige aflevering (zonder bergen ineens). Daar weer onder de opnames bij Qarth, wat wel erg lijkt op dezelfde locatie :\

KL

Q

[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-05-2019 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:57
Best wel raar dat GoT zo weg gezakt is. Ze hebben een extra jaar gehad om te schrijven. En ze hebben het mega gehyped. En bij Endgame werkte dat goed, want dat is ook echt netjes afgerond. Film duurt 3 uur en neemt dus lekker de tijd om goed af te ronden.

GoT had ook af kunnen ronden in de tijd die er voor staat. Ik had er geen enkel probleem mee als de NK in aflevering 3 werd afgemaakt. Maar de manier waarop.... Jon en de NK hebben al 3 seizoenen elkaar ontweken. Een confrontatie zat eraan te komen. Bran die niks doet (voor zover we weten).
En nog zoveel meer punten. Er waren voor we seizoen 8 in gingen een hoop open punten en theorieen die ergens op sloegen. Gebasseerd op de boeken en de serie.

Het voelt een beetje als The Last Jedi. Waar alle theorieen teniet werden gedaan voor.... SuBvErTiNg ExPeCtAtIoNs! En we weten allemaal hoe dat uitgepakt heeft!

YouTube: Let's Rewrite the Battle of Winterfell [ Game of Thrones Season 8 Ep...

Als ik dit filmpje bekijk zie je hoe makkelijk de aflevering goed had kunnen zijn. En dan laten we het hele Azor Ahai verhaal nog weg. Man Man wat een hype kunnen 2 afleveringen vernietigen zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Ik gok er op dat D&D door al deze backlash ook hun Star Wars opdracht gaan kwijt raken :p
Gezien de vorige SW films ook een aantal keren van producer geswitcht waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:57
s0kkie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:11:
Ik gok er op dat D&D door al deze backlash ook hun Star Wars opdracht gaan kwijt raken :p
Gezien de vorige SW films ook een aantal keren van producer geswitcht waren.
Ik had echt wel vertrouwen in die gasten, maar je zag wel kwaliteit verschil tussen de boeken en de serie zonder boeken. Maar tot dusver was het oke! Nu is het gewoon echt slecht.

Ja als je de aflevering kijkt is het soms gaaf gedaan, maar het geeft z'n gekke nasmaak. Alsof je naar een spin-of zit te kijken, waar karakters iemand anders spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mwoah, het begon al met de fetch-quest van de Wight die out of character was voor de serie. Ook zou Dany niet eerst naar het Noorden gaan. Ze was 6 seizoenen bezig om bij KL te komen met een leger en dat had ze incl. 3 draken en maar 1 ballista als tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Tja, HBO en budget plus tijd. Neemt niet weg dat ik nog steeds geniet van Game of Thrones. :)
Dat de boeken van G.R.R. Martin nogal gaan afwijken van de serie is niet meer dan logisch. Hij heeft veel meer tijd, plus laat je twee of drie mensen over hetzelfde onderwerp schrijven dan krijg je ook allemaal verschillende verhalen. Da's logisch... :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 07:21:
Vind dit toch wel heel slecht hoor. Bovenste in King's Landing in een eerder seizoen, tweede plaatje is King's Landing in de vorige aflevering (zonder bergen ineens). Daar weer onder de opnames bij Qarth, wat wel erg lijkt op dezelfde locatie :\

[Afbeelding: KL]

[Afbeelding: Q]
Ja! Dat had ik dus ook...
Dit is toch niet KL dacht ik toen ze voor de poort stonden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Afbeeldingslocatie: https://scontent.flhr7-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/59619586_10161600416675234_7546918912495976448_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent.flhr7-1.fna&oh=c0657bfb3a4fbf7d36c1f8f13e9d2ddc&oe=5D2C73BF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:41

3raser

⚜️ Premium member

Mink Z. schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:44:
[...]

Volgens mij is Jaime onderweg naar Kings Landing om Cersei eens op een geheel andere wijze te penetreren.
Het was een beetje dubbelzinnig. Jaimy verklaarde op vreemde wijze zijn liefde voor Cersei maar je kon er ook uit opmaken dat hij het zat was om zo misbruikt te worden. Mogelijk bedenkt Jaimy zich ook dat als Cersei wint Brienne zo goed als dood is omdat zij de beschermer is van Sansa. Dus gaat hij naar Kings Landing om te voorkomen dat zijn nieuwe liefje Brienne straks geëxecuteerd wordt? Cersei wil hem dood hebben, dat moet hij toch wel begrepen hebben na die scene met Bron. Dus hij zal vast niet naar KL gaan om zijn liefde te verklaren. Bovendien heeft zijn zus al genoeg aan Euron en zal Euron hem ook zeker doden.

Conclusie: Jaimy gaat naar KL om te moorden en niet om te vrijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-09 17:32
loewie1984 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:50:
[...]

Dit lezende, Arya is toch faceless man. Ze kan elke gedaante aannemen als ze dat zou willen. Dat ze dat al 1 seizoen niet meer gedaan heeft. Ze kan zo bij Cersei naar binnen wandelen als Jamie Lannister en haar de strot door snijden. Maar dat is wellicht too obvious.
Zou dat niet opvallen :? Een Jamie voor de helft gekrompen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
ppbruins schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:43:
[...]

Zou dat niet opvallen :? Een Jamie voor de helft gekrompen :D
Toen ze zich voordeed als Walder Frey was ze ook zijn normale lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Edwin__ schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:31:
[...]

Dat was bij Dragonstone, althans daar spoelde iedereen weer aan. Dus hemelsbreed maar klein stukje van Kings Landing af. Niet eens zo een gek idee om wat scouts erop uit te sturen als je weer dat Euron daar in buurt ergens sowieso al is.

Blijkbaar hebben D&D in de terugblik op de aflevering gezegd dat Dany vergeten was dat Euron boten had. |:(
}:O :X 8)7

Maar goed...Dragonstone...Thx! Dat verklaard dan ook een beetje de tijdslijn voor mij en waarom Jon nog niet gearriveerd is.

Dan hadden ze beter naar Maidenpool kunnen gaan? en dan doortrekken naar KL.

Is Yara al geïnformeerd?
Vorige keer hadden de ironborn toch ook 1000 schepen gemaakt in 6 maanden tijd of zo :+
En wat zit daar nog eigenlijk...ach zoals het er nu naar uitziet is de strijd al lang gestreden wanneer zij aankomt. Er moet nog een addertje onder het gras zitten...Met dat plukje soldaten kan ze nooit winnen van de GC en de overige aan Cercei geallieerde legers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Laatst online: 12:13
3raser schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:39:
[...]

Het was een beetje dubbelzinnig. Jaimy verklaarde op vreemde wijze zijn liefde voor Cersei maar je kon er ook uit opmaken dat hij het zat was om zo misbruikt te worden. Mogelijk bedenkt Jaimy zich ook dat als Cersei wint Brienne zo goed als dood is omdat zij de beschermer is van Sansa. Dus gaat hij naar Kings Landing om te voorkomen dat zijn nieuwe liefje Brienne straks geëxecuteerd wordt? Cersei wil hem dood hebben, dat moet hij toch wel begrepen hebben na die scene met Bron. Dus hij zal vast niet naar KL gaan om zijn liefde te verklaren. Bovendien heeft zijn zus al genoeg aan Euron en zal Euron hem ook zeker doden.

Conclusie: Jaimy gaat naar KL om te moorden en niet om te vrijen.
Ik had zelf het idee dat Jaime naar KL gaat met het idee dat het een one-way trip wordt (i.e. hij verwacht het niet te overleven) en probeert Brienne van zich te vervreemden om haar verder leed te besparen. Dat past, mijns inziens, beter bij zijn karakterontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 07:21:

[Afbeelding: KL]

[Afbeelding: Q]
Misschien heeft Euron alle bomen gekapt voor zn schepen en railgunballista's.

Weet iemand of HBO heeft bepaald dat GoT nog maar zo weinig tijd kreeg qua uitzendingen? Want das toch raar voor de grootste serie van de wereld.

[ Voor 10% gewijzigd door DeKoetsier op 08-05-2019 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:41

3raser

⚜️ Premium member

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:46:
[...]

Toen ze zich voordeed als Walder Frey was ze ook zijn normale lengte.
Toen zat ze achter een tafel. Haar/zijn lengte was toen niet echt in te schatten.

Bovendien zou vermommen als Jaimy een slechte move zijn aangezien iedereen in KL hem dood wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
DeKoetsier schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:50:
[...]

Misschien heeft Euron alle bomen gekapt voor zn schepen en railgunballista's.

Weet iemand of HBO heeft bepaald dat GoT nog maar zo weinig tijd kreeg qua uitzendingen? Want das toch raar voor de grootste serie van de wereld.
Het enige wat overeen komt is de kale zandvlak voor een verdedigingsmuur wat vrij logisch is je wil je vijanden graag zien aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
3raser schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:52:
[...]

Toen zat ze achter een tafel. Haar/zijn lengte was toen niet echt in te schatten.

Bovendien zou vermommen als Jaimy een slechte move zijn aangezien iedereen in KL hem dood wil hebben.
Arya(Frey) staat dan toch op om te proosten.
Arya gaat met Clegane op jacht naar the Mountain.
Pagina: 1 ... 51 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic