Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:20
sjaool schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:37:
Het zou mij dus niet verbazen als ze heel Kings Landing in as wil gaan leggen.
Dat was ook haar oorspronkelijke idee. Tyrion stelde voor om te onderhandelen hoewel hij beter zou moeten weten maar Dany wil het als excuus gebruiken "dat er geen alternatief was". Het aantal doden zal in de tienduizenden lopen. Wie ook wint zal het hard krijgen om dat zomaar van zich af te schuiven.

Ik denk niet dat Dany nog meer schokken kan verwerken dus ik denk dat ze aan het einde van episode 5 een serieuze breakdown gaat krijgen. Dat wordt in aflevering 4 de hele tijd herhaald over haar "toestand".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
sjaool schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:37:
[...]

Ze stuurt Tyrion om te onderhandelen dus logisch dat Daenerys op de achtergrond blijft. Dat Cersei niet meteen iedereen ombrengt is ook wel logisch, dat gebeurt in werkelijkheid ook niet als je aangeeft te willen onderhandelen.
Cersei wil helemaal niet onderhandelen. En dat de tegenpartij dat wel wil zou voor haar geen reden moeten zijn om niet aan te vallen.
Wat Missandei aangaat, ja die is voor Daenerys en Grey Worm erg belangrijk en vormt een zwakke plek. Je gaat totaal voorbij aan het persoonlijke aspect en vriendschap tussen die twee. Hoe raakt je iemand het hardst? Juist door degene waar ze een diepe band mee hebben om te brengen. ;)
Maar hoe weet Euron van die diepe band? Die kent Missandei toch helemaal niet goed genoeg om precies haar tussen alle lijken en rotzooi uit de zee te vissen?
Op het laatst zag je ook wel dat Daenerys op het punt staat om door te draaien en alle adviezen om te onderhandelen naast zich neer te leggen. Het zou mij dus niet verbazen als ze heel Kings Landing in as wil gaan leggen.
Dat wilde ze daarvoor ook al, dus de dood van Missandei heeft daar verder weinig in betekent.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Russel88 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:18:
Ik hoop het niet. Maar ik verwacht dat Arya volgende aflevering doodgaat. Sersei kan niet vermoord worden door Arya en de kingslayer.
Arya verhaallijn is ook wel afgelopen.
Dit lezende, Arya is toch faceless man. Ze kan elke gedaante aannemen als ze dat zou willen. Dat ze dat al 1 seizoen niet meer gedaan heeft. Ze kan zo bij Cersei naar binnen wandelen als Jamie Lannister en haar de strot door snijden. Maar dat is wellicht too obvious.

Ik vond het een prima aflevering. Nog 1 aflevering peentjes zweten thuis op de bank en de laatste lekker in de bios kijken.

discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Ik vind Bran wel zwaar onder benut, je hebt letterlijk iemand rondlopen met een uplink naar duizenden volgels over het continent waarmee je kun kijken wat doet de vijand zonder dat men in de gaten heeft dat je mee kijkt. In het begin van de serie werden er wel eens domme beslissingen genomen maar dat had meestal een reden. Nu zie je de ene naar de andere vreemde beslissing om het plot maar vooruit te drijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
loewie1984 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:50:
[...]

Dit lezende, Arya is toch faceless man. Ze kan elke gedaante aannemen als ze dat zou willen. Dat ze dat al 1 seizoen niet meer gedaan heeft. Ze kan zo bij Cersei naar binnen wandelen als Jamie Lannister en haar de strot door snijden. Maar dat is wellicht too obvious.
Gezien de opdracht van Bronn denk ik niet dat Jamie nog zomaar vrolijk binnen kan wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Raem schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:44:
[...]

Maar hoe weet Euron van die diepe band? Die kent Missandei toch helemaal niet goed genoeg om precies haar tussen alle lijken en rotzooi uit de zee te vissen?

[...]
Ze waren beide toch bij die bijeenkomst waar de Wight aan Cersei werd laten zien? Dus dan weet hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:22
Russel88 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:48:
Ik voel dat ik flink in de minderheid ben. Ik heb oprexht genoten van de show.
Komt misschien ook dat ik geaccepteerd heb dat er een kwaliteit drop is nu ze de boeken voorbij zijn. Nightwalkers verhaal lijn heb ik afgesloten. Was het goed uitgewerkt. Nee. Maar show heet game of thrones. Dus ik accepteer dat de focus op de iron throne ligt.

Ik heb er vrede mee dat niet elke dialoog getoond word. Dat er een draak uit de lucht geschoten word. Onverwacht. Maar de uitleg van @frickY is plausibel. Draak was al gewond.

Wat ik me afvraag trouwens. Zijn de draken al volwassen?Zoja hoe labg duurt het voordat een draak volwassenen word en hoe oud kunnen ze worden? In de show lijkt het alsof het om een tijdspan gaat van 10-15 jaar. Word zo'n draak zo snel volwassen?
Bridge4 heeft er een leuke video van :) :

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
  • Laatst online: 27-08 22:07
Morelleth schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:32:
Jon de troon krijgt aangeboden maar weigert en Gendry (omdat hij nu erkent is als ware Bareatheon) de troon gaat krijgen.
Oftewel cirkeltje rond wat betreft de troon.
Dit viel mij ook op! Ik vond het een beetje raar dat dit zo groot uitgelicht is en niemand het er over heeft in dit topic, schijnbaar kan dit nog wel een twist zijn.

Even mijn mening kwijt:
Ik vond episode 3 wel ok, teveel plot armour en als arm chair general (soort van) vond ik de verdedigende tactiek echt het niveau van een 3 jarige hebben. Ik heb ook nog geen goede reden gelezen voor alle bullshit die daar over gaat. De afhandeling van de NK wordt wel redelijk gelinkt aan eerdere gebeurtenissen zoals we kunnen verwachten van GoT. Daarnaast heeft hij vermoedelijk een paar duizend jaar gewacht/moeten plannen om de Three-Eyed-Raven te vermoorden, vind het niet heel raar dat hij de tijd wil nemen om dit te doen.

Het was een aflevering geweest waarbij het verlies van belangrijke personages (of een draak) geaccepteerd was ten opzichte van wat er nu mogelijk volgt (?).

Episode 4 was ok, veel snelle stukjes die misschien wat meer uitleg hadden moeten hebben. Ook wel weer veel hints. Zoals dat stukje met Gendry die nu erkend is, en kan dus aanspraak maken op de troon? Echter is Dany niet de juiste persoon (in principe) om dit te erkennen (tenzij ze de troon straks pakt, en daarna toch dood gaat?). Verder leuke gesprekken maar sommige dingen voelde nauwelijks belangrijk, ook al vermoed ik dat bijna alles belangrijk is voor wat gaat komen. Ik vermoed dat Bran ook nog wel wat uitleg geeft op een zeker moment.

Ik ben benieuwd naar wat er komt het niveau is niet helemaal meer hetzelfde maar nog steeds vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Als Gendry een positie accepteert van Dany dan erkent hij daarmee toch ook dat zij de heerser is ? Het zou juist het einde zijn van zijn weg naar de kroon.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Zeph schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:03:
[...]

Dit viel mij ook op! Ik vond het een beetje raar dat dit zo groot uitgelicht is en niemand het er over heeft in dit topic, schijnbaar kan dit nog wel een twist zijn.
Het erkennen van Gendry als een Baratheon en hem Stormsend te geven is een poging van Daenerys om populair te worden bij het volk.
Wat vreemder is, is dat ze dit zonder enig overleg met wie dan ook doet en in Winterfell.
Deze poging is dus ook een beetje halfslachtig. dit gebaar zou veel meer impact hebben gehad op het moment dat Cercei is verslagen en alle grote en kleine Lords verzameld zijn om te 'buigen' naar hun nieuwe koning of koningin. Nu is ze dingen aan het beloven die ze (nog) niet waar kan maken.
Op precies dezelfde manier zou Cersei Winterfell en the Eyrie beloven aan Qyburn of the Mountain.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:53
Zeph schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:03:
[...]

Episode 4 was ok, veel snelle stukjes die misschien wat meer uitleg hadden moeten hebben. Ook wel weer veel hints. Zoals dat stukje met Gendry die nu erkend is, en kan dus aanspraak maken op de troon? Echter is Dany niet de juiste persoon (in principe) om dit te erkennen (tenzij ze de troon straks pakt, en daarna toch dood gaat?). Verder leuke gesprekken maar sommige dingen voelde nauwelijks belangrijk, ook al vermoed ik dat bijna alles belangrijk is voor wat gaat komen. Ik vermoed dat Bran ook nog wel wat uitleg geeft op een zeker moment.

Ik ben benieuwd naar wat er komt het niveau is niet helemaal meer hetzelfde maar nog steeds vermakelijk.
In principe maakt het geen zak uit wie het doet natuurlijk. Hij is de laatste (bekende) afstammeling van Robert.
Jon kan simpelweg opnieuw "the Black" nemen en zo zichzelf buiten spel zetten.
Danny draait door omdat niemand in the Seven Realms haar als koningin accepteert. Ze is tenslotte niet daar opgegroeid en het volk kan het geen zak boeien.Daarnaast zullen ze Jon dan eerder naar voren halen en bij gebrek aan Jon, waarschijnlijk achter Gendry gaan staan.

Ik zie het eigenlijk nog wel gebeuren, dat Gendry inderdaad dan naar voren geschoven word en met Sansa gaat trouwen. Sansa is slim genoeg om alles te regelen en heeft dan de macht.
De North zal er an sich in meegaan omdat de king of the north dan buiten spel is.
En Gendry is in feite niet veel meer dan een clueless persoon (althans zo wordt hij neergezet) die makkelijk te manipuleren is.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
walteij schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Wat vreemder is, is dat ze dit zonder enig overleg met wie dan ook doet en in Winterfell.
Zo vreemd is dat niet. Ze hoeft met niemand te overleggen over dit soort zaken.
[...]

Ik vond het een prima aflevering. Nog 1 aflevering peentjes zweten thuis op de bank en de laatste lekker in de bios kijken.
Ze kan toch alleen gezichten/gedaantes van dode mensen overnemen?

[ Voor 50% gewijzigd door EnigmaNL op 07-05-2019 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun de Haas BV
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 20:43
Ergens wel blij dat het met nog 2 afleveringen voor de boeg over en klaar is met GoT. Ik heb zo ontzettend genoten van deze serie, maar net als vorig seizoen pakt dit seizoen me gewoon niet. De plot holes en fan service gaan me onderhand een beetje tegenstaan. Toch wel nieuwsgierig hoe het allemaal gaat eindigen. Hoewel ik toch een beetje vrees voor een binnen de lijntjes gekleurd einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
  • Laatst online: 27-08 22:07
walteij schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Het erkennen van Gendry als een Baratheon en hem Stormsend te geven is een poging van Daenerys om populair te worden bij het volk.
Deze poging is dus ook een beetje halfslachtig. dit gebaar zou veel meer impact hebben gehad op het moment dat Cercei is verslagen en alle grote en kleine Lords verzameld zijn om te 'buigen' naar hun nieuwe koning of koningin.
Ja, daarom zoek ik er meer achter? In principe is het hoe je kijkt, als de erkende zoon heeft Gendry nu de beste claim? Behalve voor zei die vinden dat Roberts claim uberhaupt geen ding is, dit is Dany in principe. In die laatste groep dus de pre Robert claim groep zou nu Jon de beste claim voor de troon hebben.

Ik kan er naast zitten natuurlijk, en het zal geheel afhankelijk zijn van wie er straks overeind staan. Maar er kon wel eens een totaal ander persoon op de troon komen dan verwacht, dan zie ik Gendry als een kans hebber juist ook om wat hij deze aflevering (e4) doet naar Arya toe.

Het blijft onvoorspelbaar, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:39
EnigmaNL schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:15:
[...]

Zo vreemd is dat niet. Ze hoeft met niemand te overleggen over dit soort zaken.
Tywin: No. Of course not. A wise king knows what he knows and what he doesn't. You're young. A wise young king listens to his counselors and heeds their advice until he comes of age. And the wisest kings continue to listen to them long afterwards. Your brother was not a wise king.
Dat ze het niet hoeft, maakt het niet slim natuurlijk.

Ik zag het meer als "wanhoopspoging" om vrienden in het westen te maken omdat ze allang door heeft dat op dit moment geen van de westerlingen iets met haar heeft.

Dat vergroot ook nog de impact van wat Cersie met Mishandei gedaan heeft (recht uit het speelboek van Ramsey en Joffrey trouwens), 1 voor 1 worden de mensen die (puur) loyaal aan haar zijn van haar afgepakt, met als doel haar een fout te laten maken.

[ Voor 31% gewijzigd door Puc van S. op 07-05-2019 10:27 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:57
Beun de Haas BV schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:18:
Ergens wel blij dat het met nog 2 afleveringen voor de boeg over en klaar is met GoT. Ik heb zo ontzettend genoten van deze serie, maar net als vorig seizoen pakt dit seizoen me gewoon niet. De plot holes en fan service gaan me onderhand een beetje tegenstaan. Toch wel nieuwsgierig hoe het allemaal gaat eindigen. Hoewel ik toch een beetje vrees voor een binnen de lijntjes gekleurd einde.
maar geef toe er is nog een stuk fan service waar je op zit te wachten

CLeganebowl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

LOL. Bring it on, twat.

Maar goed, in het licht van het beloop van het seizoen so far verwacht ik er weinig episch van :X

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Wognummer schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:20:
[...]

CLeganebowl
En aangezien The Mountain nog steeds undead is, kan ie waarschijnlijk alleen gestopt worden door vuur, succes Sandor })

Denk dat dat nog wel een dingetje gaat worden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
[...]

Cersei heeft net een gigantisch deel van de bevolking van Kings Landing als levend schild binnen gehaald.
Grote kans dat (gezien de tijdsprongen en Arya and Clegane alleen rijden) ze al in de stad en nu de keep is.

Simpelweg één van de guards omleggen en de gedaante daarvan overnemen is voldoende om in de buurt te komen.
Qyburn zou nog een betere optie zijn.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Laatst online: 03-09 21:48
Puc van S. schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:19:
[...]
Tywin: No. Of course not. A wise king knows what he knows and what he doesn't. You're young. A wise young king listens to his counselors and heeds their advice until he comes of age. And the wisest kings continue to listen to them long afterwards. Your brother was not a wise king.

[...]
Leuke quote maar veranderd natuurlijk niets aan de situatie. Dany is niet verplicht advies te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Puc van S. schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:19:
[...]

[...]

Dat ze het niet hoeft, maakt het niet slim natuurlijk.

Ik zag het meer als "wanhoopspoging" om vrienden in het westen te maken omdat ze allang door heeft dat op dit moment geen van de westerlingen iets met haar heeft.

Dat vergroot ook nog de impact van wat Cersie met Mishandei gedaan heeft (recht uit het speelboek van Ramsey en Joffrey trouwens), 1 voor 1 worden de mensen die (puur) loyaal aan haar zijn van haar afgepakt, met als doel haar een fout te laten maken.
Klopt. Er komen in ep4 nu aardig wat bekende dingen van S4 langs. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:36
Overigens werd het even aangestipt dat Dorne nog steeds Danny support maar het grappige is natuurlijk dat Dorne de enige regio is die nog helemaal niet heeft gevochten en dus nog beschikt over het hele leger...

En hoe meer ik erover nadenk, ik denk dat Danny Jon gaat vermoorden met "toestemming" van Jon. Het feit dat Jon eigenlijk al dood had moeten zijn is de grootste aanwijzing. En nu komt daarbij dat één van de twee moet verdwijnen omdat er anders altijd rivaliteit zal blijven. Al vind ik de mening van Varys niet sterk dat iemand uit het noorden niet met nicht kan trouwen. Dat lijkt mij een klein ding om op te offeren om veel ellende te voorkomen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Proberen jullie ook een bioscoopkaartje te bemachtigen voor de finale in een pathé bioscoop? Probeer het al sinds 10 uur maar die server van pathé kan het niet aan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:28
n0elite schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:41:
Proberen jullie ook een bioscoopkaartje te bemachtigen voor de finale in een pathé bioscoop? Probeer het al sinds 10 uur maar die server van pathé kan het niet aan..
Hier is echt zo niet over nagedacht! net alsof ik concertkaartjes aan t kopen ben.. wat een ellende :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11
ErikT738 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:16:
[...]

The budget wouldn't let him. Dat is denk ook de reden waarom we weer een draak minder hebben (en op zo'n suffe manier zelfs... Zo'n draak gaat wel heel makkelijk neer zonder gevecht of wat dan ook).

Deze aflevering was gewoon slecht. Hoge productiewaarden maakt niet noodzakelijk een goede serie.
Ik begrijp echt de commentaren niet over het budget. De 3d modellen zijn gewoon al beschikbaar en men hoeft ze alleen te animeren. In dat hele jaar dat ze gewacht hebben met het uitbrengen van de serie kunnen ze de beelden renderen en verwerken in de geschoten beelden.
De kosten zijn misschien wel hoog, maar vergeet niet dat er zo veel aan verdient wordt. De serie wordt over de hele wereld bekeken en kan nog veel meer op brengen wanneer ze het voor iedereen veel eenvoudiger hadden gemaakt een HBO abonnement te kunnen afsluiten.

Ghost en alle dire wolven zijn altijd erg onderbelicht geweest in het hele verhaal. Ik had er persoonlijk veel meer van verwacht. Hetzelfde geldt voor de White Walkers.

In de eerste seizoenen was de opbouw zo traag dat je het gevoel had dat het soms wel wat sneller mocht, maar nu merk je aan alles dat men de serie moet afsluiten en hierbij gaan ze veel te gehaast aan het werk.
Er is geen echte diepgang meer te vinden in de eerste afleveringen. Al was de afgelopen aflevering voor het eerst weer dat je spanningen voelt tussen de verschillende personages.
Ik ben in ieder geval benieuwd hoe men de serie wil afsluiten, al was het hele Night King gebeuren een beetje anti climax. Maar iedereen kan klagen wat die wil, maar ze zullen vast niets meer wijzigen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 09:40
Ik denk dat het er op uit zal draaien dat er helemaal niemand op de troon eindigt. Er komt een "Republic of the Seven Realms" en Varys wordt Prime Minister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 14:40
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:03:
[...]

offtopic:
De stationshal van Utrecht CS telt niet mee als onderdeel van het hoofdkantoor :P
offtopic:
Nooit in het hoofdgebouw geweest? Zit een Starbucks op de benedenverdieping, direct na de ingang :P

[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 07-05-2019 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
low_n_slow schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:42:
[...]

Hier is echt zo niet over nagedacht! net alsof ik concertkaartjes aan t kopen ben.. wat een ellende :(
Zo he ik kon net 4 kaartjes selecteren , maar kon niet doorgaan naar bestellen omdat de bestel knop grayed out was. Refresh gedaan en kreeg daarna de melding dat het uitverkocht was. Snap niet dat er mensen doorheen zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 14:28
n0elite schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:51:
[...]

Zo he ik kon net 4 kaartjes selecteren , maar kon niet doorgaan naar bestellen omdat de bestel knop grayed out was. Refresh gedaan en kreeg daarna de melding dat het uitverkocht was. Snap niet dat er mensen doorheen zijn gekomen.
Ik wilde gaan betalen waarna de site er wederom uitklapte.... 7(8)7 ;(

OMG!

De transactie is verlopen

De transactie is verlopen, de gereserveerde stoelen zijn weer vrijgegeven omdat je langer dan 15 minuten niets hebt gedaan op deze site.

[ Voor 17% gewijzigd door low_n_slow op 07-05-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dany wordt gewoon de Mad Queen en Jon/Aegon gaat zorgen dat de Azor Ahai in vervulling gaat.
Dat is hetgeen wat ik denk wat er gaat gebeuren.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Morelleth schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:14:
[...]

In principe maakt het geen zak uit wie het doet natuurlijk. Hij is de laatste (bekende) afstammeling van Robert.
Jon kan simpelweg opnieuw "the Black" nemen en zo zichzelf buiten spel zetten.
Danny draait door omdat niemand in the Seven Realms haar als koningin accepteert. Ze is tenslotte niet daar opgegroeid en het volk kan het geen zak boeien.Daarnaast zullen ze Jon dan eerder naar voren halen en bij gebrek aan Jon, waarschijnlijk achter Gendry gaan staan.

Ik zie het eigenlijk nog wel gebeuren, dat Gendry inderdaad dan naar voren geschoven word en met Sansa gaat trouwen. Sansa is slim genoeg om alles te regelen en heeft dan de macht.
De North zal er an sich in meegaan omdat de king of the north dan buiten spel is.
En Gendry is in feite niet veel meer dan een clueless persoon (althans zo wordt hij neergezet) die makkelijk te manipuleren is.
Alleen is er geen black meer. Er is geen dreiging meer uit het noorden dus de watchers of the wall zijn niet meer nodig.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
DHerbig schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:48:
Er komt een "Republic of the Seven Realms" en Varys wordt Prime Minister.
Er zijn een aantal fans die hierop hopen maar de kans dat dit lukt is redelijk klein. Hoewel je met D&D nooit weet natuurlijk. Ik zet mijn zinnen op een gedecentraliseerd koninkrijk waar de macht meer zit bij Lords en Ladies.

Met 2 afleveringen te gaan denk ik niet dat we zullen zien hoe ze de Seven Kingdoms gaan reorganiseren, eerder wie er uiteindelijk nog recht kan blijven staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 18-09 16:18
Wognummer schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:20:
[...]

CLeganebowl
NEE! Ik hoop dat CLeganebowl in 1 slag is afgelopen, soortgelijke wijze als de NK.

Er is nog weinig tijd over om het grote verhaal af te ronden en CLeganebowl voegt daaraan helemaal niets toe. Misschien dat ze meer waarde hechten aan fan service en met een 15 minuten durende battle CLeganebowl willen afronden en daarmee dan ook gelijk het einde van de serie omzeep helpen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik vond Arya's quote "that's not me" heel mooi. Dat zei ze ook tegen haar wolf: "that's not you"...

Ik vermoed half dat er een poging gedaan gaat worden om Dany om zeep te helpen zodat Jon Aegon de troon kan bestijgen...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
n0elite schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:51:
[...]

Het heeft bij mij een half uur geduurd, maar heb nu 2 kaartjes kunnen bemachtigen, 1000 keer refreshen, veel frustraties, maar het is gelukt.

Nu heb ik 2 kaartjes waarvan ik niet zeker weet of ik ze ga gebruiken, met name omdat ik geen zin heb in mensen die hun mond niet kunnen houden en hun emoties niet kunnen bedwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb er weinig gevoel meer bij, zeker nu de boel geforceerd wordt.

Als Cersei twee wagens goud en een kasteel aan Bronn geeft om haar broers te vermoorden en vervolgens staat er één bij haar aan de poort. Waarom schiet ze niet met die AEGIS gestuurde Tomahawks Ballista's op alles wat er voor de deur stond? Dan was draak 3 dood, de Targaryan koningin dood, haar Hand dood en haar Generaal. Jon. zou nooit KL aanvallen als daar de noodzaak niet voor was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:18

Bezulba

Formerly known as Eendje

miicker schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:55:
[...]

Het heeft bij mij een half uur geduurd, maar heb nu 2 kaartjes kunnen bemachtigen, 1000 keer refreshen, veel frustraties, maar het is gelukt.

Nu heb ik 2 kaartjes waarvan ik niet zeker weet of ik ze ga gebruiken, met name omdat ik geen zin heb in mensen die hun mond niet kunnen houden en hun emoties niet kunnen bedwingen.
Je moet niet naar zo'n ding gaan als je niet tegen mensen kunt die juigen en roepen en dat soort dingen. Dit is echt een samenkijk event zoals je bij een voetbalwedstrijd hebt. Mensen gaan kritiek hebben op de scheids, schelden, juigen, boos zijn etc..

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Señor Sjon schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:55:

Als Cersei twee wagens goud en een kasteel aan Bronn geeft om haar broers te vermoorden en vervolgens staat er één bij haar aan de poort. Waarom schiet ze niet met die AEGIS gestuurde Tomahawks Ballista's op alles wat er voor de deur stond? Dan was draak 3 dood, de Targaryan koningin dood, haar Hand dood en haar Generaal. Jon. zou nooit KL aanvallen als daar de noodzaak niet voor was.
Dat vroeg ik me dus ook af. En vooral helemaal aan het einde als Missandei dood is, dan staat Tyrion daar nog steeds valk voor de poort, dan schiet je hem toch ook neer...dat is gewoon laf van de schrijvers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:39
Señor Sjon schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:55:

Uiteindelijk geeft dat Cersei nog steeds niet wat zij wil (zelfde als Dany): De absolute alleenheerser in de 7 kingdoms zijn.

Jon zal waarschijnlijk ook in ragemode gaan als zijn geliefde Dany vermoord worden en KL aanvallen (exhibit A: Rickon)

Mocht hij KL niet aanvallen zal hij zich terugtrekken naar het noorden als King in the North en vanuit daar strijden voor een (onafhankelijk?) koninkrijk.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 14:22
Karrespoor schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:09:
Tenslotte: Is het iemand anders opgevallen dat Tyrion zei dat Cersei zwanger was waar Euron bij was? Euron kan nu dus weten dat Cersei niet van hem zwanger is, want toen dat gebeurde zat Tyrion nog in het Noorden. Ik hoop dat ze dat nog wel uitwerken, want Euron zou zo agressief en impulsief moeten zijn dat dit nieuws wel iets met hem doet. Vond het al vrij teleurstellend dat hij bovenop de gate niet reageerde.
Zag je zijn blik niet?
Zijn bedenkelijke hoofd was vrij expliciet in beeld, waarschijnlijk om precies deze reden.

Aan de andere kant, ze wisten in Winterfell ook dat er een draak dood was en Missandei gevangen was genomen (verteld Brienne aan Sansa). Waarom zouden ze dan ook niet van de zwangerschap kunnen weten. Varys heeft overal oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:07
Blegh, moest alleen nog op betalen klikken en dan had ik de kaartjes gehad maar toen klapte die eruit. Daarna niet meer zover gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
miicker schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Alleen is er geen black meer. Er is geen dreiging meer uit het noorden dus de watchers of the wall zijn niet meer nodig.
Gedachten vanuit de lords of the South (en een redelijk aantal in the North), er zijn wildlings (ookal gaan ze nu terug) dus de muur blijft zijn functie behouden wat hun betreft.
En even zwak als altijd.

Tradities zijn er vaak alleen maar omdat ze dat zijn, tradities, ookal hebben ze hun functie allang verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 13:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik kreeg even 't idee dat The Hound en Sansa samen 'n privé vertrek gingen opzoeken, toen ze haar hand op de zijne legde en hem diep in de ogen keek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Puc van S. schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:03:
[...]

Uiteindelijk geeft dat Cersei nog steeds niet wat zij wil (zelfde als Dany): De absolute alleenheerser in de 7 kingdoms zijn.

Jon zal waarschijnlijk ook in ragemode gaan als zijn geliefde Dany vermoord worden en KL aanvallen (exhibit A: Rickon)

Mocht hij KL niet aanvallen zal hij zich terugtrekken naar het noorden als King in the North en vanuit daar strijden voor een (onafhankelijk?) koninkrijk.
Jon's claim is voor velen nog onbekend en hij heeft er zelf ook geen trek in. Die gaat echt niet met Cersei schaken. Plus KL heeft veel betere verdediging en kan vanaf een afstandje het leger wat over is afknallen. Tel daarbij op dat de Dothraki (blijkbaar heeft de helft het wonderwel overleeft. :') ) en Unsullied Jon niet zullen volgen als hun leider/Khaleesi overleden is. Oftewel, het seizoen had hier al kunnen eindigen als de we de tendens van S1-S6 zouden hebben gehad.

[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 07-05-2019 11:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
Qu3st schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:47:
Er lijkt weer wat intrige terug te komen, Tyrion en Varys die al over verraad hebben.
Ik vond het een leuke aflevering, leuk begin met een feestje. Door het intrige erin kreeg ik wel weer een GoT gevoel, die massale veldslagen zijn niet voor mij weggelegd.

Tyrion die weer zijn favoriete drankspelletje mocht spelen, deze keer waren de tegenstanders een stuk leuker dan de eerdere 2.

Leuk voor Lord titel van Gendry, jammer dat hij niet zijn gewenste Lady krijgt, maar dat was wel te verwachten. Arya en Jaime gaan nog ruzie krijgen over wie Cersei mag vermoorden :9

Voor de mensen die niet blij waren met de tactiek vorige aflevering, kun je het beste over lopen naar Cersei, zij heeft haar verdediging flink op orde zo lijkt het. Zij zal zich njet zi snel uit de kast lokken, en lekker in de stad blijven zitten. En met de Iron Fleet is ze oppermachtig op de zee, qua voedsel kan ze daar makkelijk de stad mee bevoorraden.

Wat ik wel jammer vind is hoe Daenerys zich nu opstelt. Eerdere seizoenen toen ze aan de andere kant van de Narrow Sea bezig was deed ze alles om het volk te sparen, maar nu lijkt het erop dat ze geen ene moer er meer omgeeft. Ze wil die troon koste wat kost.

Laat dat verraad maar werken, Jon aka Aegon mag van mij het echte spel gaan winnen!
#TeamJon/Aegon :9

Oohja en dan mis ik ook nog dat draak 2 dood is :o
Slimme zet van Cersei en co om zoveel mogelijk van die Ballista's neer te zetten, was wel een heftige scène. En Dany die nu echt alleen maar vanuit emotie gaat reageren, en amper luistert naar goede adviezen.
Ik vond het een briljant vervolg. Voldoende aandacht voor de verliezen voor vorige episode, wat drama en humor en vervolgens terug naar dat gekonkel dat de mensheid zo eigen maakt. Ook Varys laat weer zijn meest opportunistische kant zien. Dany zal niets meer van hem pikken en als dit uitkomt (en daar ga ik vanuit) krijgt zijn hoofd dezelfde behandeling als zijn zaakje :9

Jaime heeft volgens mij door Brienne beseft dat hij wat goed te maken heeft ten overstaan van al het slechts dat hij voor zijn zuster heeft gedaan. Vraag wordt wie het eerder is: Jaime of Ayra, maar ik houd het op de eerste die Cersei een kopje kleiner maakt. De verdediging van KL is ook dusdanig dat verraad de enige methode lijkt om de Iron Throne te veroveren...

Dany verliest de realiteit en is in Westeros duidelijk niet opgewassen tegen de andere cultuur vergelijkende Essos. Dat drijft haar richting wat eigenschappen van haar vader. Dat wordt haar einde en dat zal wel met flink wat drama gepaard gaan. Jon zal als heerser tegen wil en dank (en als treurende weduwnaar) de troon vernietigen en er een andere voor in de plaats zetten waar hij op gaat zitten.

Tyrion blijft zijn hand, Varys verliest zijn hoofd, Sam wordt als Lord Tarly leider van High Garden, Sansa wordt Warden of the North, Jaime claimt zijn geboorterecht als Lord Lannister of Casterly Rock (en Master of Coins) en dan hebben we Gendry nog als nieuwe heer van Storm's End. Ayra kan mooi op Dragon Stone passen zonder dat ze Lady hoeft te worden ;-)
Houden we nog over Bronn (kop eraf door één van de Lannisters), Yara (Queen of Iron Islands en in Jon's kleine raad als Master of Ships), de Cleganes maken elkaar af. Lord Arryn wordt eindelijk volwassen maar blijft schatplichtig aan Sansa. Uiteindelijk zal Jon/Aegon het verbond met Dorne opnieuw leven inblazen door één van de prinsessen (tot nu toe buiten beeld) te bezwangeren...

De overeenkomsten van Jon/Aegon doen mij hoe langer hoe meer aan Aragorn (uit LotR) denken. Heerser tegen wil en dank, maar met alle capaciteiten. Geheime/schimmige identiteit etc. Het is bekend dat GRRM (maar zeker de makers van de serie) nogal fan zijn van LotR...

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
Beun de Haas BV schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:18:
Had ik met het vorige seizoen ook zo episode voor episode. Bij het terugkijken van de het hele seizoen (dus je weet wat er gaat gebeuren) vond ik het een best prima seizoen met heel veel hoogtepunten incl wat dalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:12
Vroeger kon je nadenken bij GOT, als je nu teveel nadenkt vind je plotholes dat is waarom zo veel mensen teleurgesteld zijn. Het is gewoon duidelijk dat GRRM dit niet bedacht heeft.

Edit: tijdens de episodes zit ik steeds op het puntje van m'n stoel maar als ik dan ga terugdenken neemt de teleurstelling exponentieel toe.

[ Voor 28% gewijzigd door twerk op 07-05-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

ArgantosNL schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:50:
Ik vind Bran wel zwaar onder benut, je hebt letterlijk iemand rondlopen met een uplink naar duizenden volgels over het continent waarmee je kun kijken wat doet de vijand zonder dat men in de gaten heeft dat je mee kijkt. In het begin van de serie werden er wel eens domme beslissingen genomen maar dat had meestal een reden. Nu zie je de ene naar de andere vreemde beslissing om het plot maar vooruit te drijven.
Dit is eigenlijk het enige dat mij stoort. Die rare beslissingen de hele tijd, die vaak eenvoudig opgelost zouden kunnen worden zonder de verhaallijn of plot te beinvloeden.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-09 19:26

burgt

Starbass

Is natuurlijk gewoon productplacement die starbucks cup :P

Dat sommige nog steeds niet door hebben dat er een ogedefinieerde tijd tussen twee scenes kan zitten snap ik ook nog steeds niet.

Ach ik vond het allemaal wel OK en logisch, alleen niet dat Jon en Dany ze niet aan trouwen denken (hoewel met je tante in trouwen in het noorden niet helemaal comon practice is).

En inderdaad dat Bran wat te wienig graadpleegt lijkt te worden. Maar dat zie je bij veel series; het probleem is dat de personages niet met elkaar praten over sommige simpele zaken, hoewel dat hier minder erg is dan bij veel andere series. (en je hoeft ook niet alles in beeld te zien)
Het grote probleem is dat ze te weinig afleveringen hebben en allees te snel afgehandeld moet worden. Ze hadden toch wel waat meer fluff op kunnen nemen en er een paar extra episode tussen kunnen gooien, desnoods wat kortere.

[ Voor 35% gewijzigd door burgt op 07-05-2019 11:54 ]

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:14
FunkyTrip schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:47:
[...]

Dit is eigenlijk het enige dat mij stoort. Die rare beslissingen de hele tijd, die vaak eenvoudig opgelost zouden kunnen worden zonder de verhaallijn of plot te beinvloeden.
Ik denk niet dat Bran het nog een reet uitmaakt wie er wint nu de NK verslagen is. Zoals hij tegen Tyrion zegt, hij leeft in het verleden en emoties heeft ie niet echt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@burgt Er zit juist nog veel fluff en padding in die nergens ter zake doet, maar men skipt over belangrijkere zaken en plotpoints.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
twerk schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:46:
Edit: tijdens de episodes zit ik steeds op het puntje van m'n stoel maar als ik dan ga terugdenken neemt de teleurstelling exponentieel toe.
Mooi verwoord, dit is precies wat ik ook heb. Het is vorm over inhoud, waarbij de vorm in de eerste seizoenen ondersteunend was aan de inhoud en het in de laatste paar seizoen het enige is. Zonder inhoud blijft er toch een leeg gevoel achter.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:16
burgt schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:48:

Dat sommige nog steeds niet door hebben dat er een ogedefinieerde tijd tussen twee scenes kan zitten snap ik ook nog steeds niet.
Het probleem is dat als personages in eerdere seizoenen een grote afstand moesten overbruggen, ze daar ook daadwerkelijk een seizoen over deden (en terecht, gezien de grootte van Westeros). Op een gegeven moment konden ze het binnen een aflevering, en nu kan het gewoon van scene naar scene. Dat is inconsistent, en dat irriteert.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:38:
[...]

Het probleem is dat als personages in eerdere seizoenen een grote afstand moesten overbruggen, ze daar ook daadwerkelijk een seizoen over deden (en terecht, gezien de grootte van Westeros). Op een gegeven moment konden ze het binnen een aflevering, en nu kan het gewoon van scene naar scene. Dat is inconsistent, en dat irriteert.
Complete bullshit. Dit is ook al vaker gezegd: In S01E01 reist Robert in een aflevering van Kings Landing naar Winterfell. Het enige verschil is dat ze er dan constant de nadruk op leggen hoe lang het reizen ze gekost heeft. Ik denk dat er nu gewoon van de kijker verwacht wordt dat hij/zij weet hoe lang het reizen duurt en het niet constant benadrukt hoeft te worden

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• walteij
miicker schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:40:
[...]

Complete bullshit. Dit is ook al vaker gezegd: In S01E01 reist Robert in een aflevering van Kings Landing naar Winterfell. Het enige verschil is dat ze er dan constant de nadruk op leggen hoe lang het reizen ze gekost heeft. Ik denk dat er nu gewoon van de kijker verwacht wordt dat hij/zij weet hoe lang het reizen duurt en het niet constant benadrukt hoeft te worden
Sterker nog. INn de afgelopen aflevering werd het zelfs nog eens benadrukt dat het 'best lang reizen is'.
Daenerys zou met de Unsullied en de Greyjoy schepen vanuit White Harbour naar Dragonstone gaan, om daarna door te gaan naar kingslanding. Jon zou over land met de Northeners en het restant van de Dothraki pas 2 weken later aankomen.

Dus niet alleen tonen ze aan dat het reizen lang duurt, ze houden zelfs rekening met het feit dat het over zee sneller gaat dan over land.

[ Voor 7% gewijzigd door walteij op 07-05-2019 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:35
Maar wat voor mij mist is een stukje verhaal over de reis zelf. Ze hebben nu de hele Westeros wereld platgeslagen tot King's landing en Winterfell, terwijl in de eerdere seizoenen het mooie was dat er een enorme wereld is waarin allerlei karakters rondreizen en er overal wat gebeurt en wat te doen is. Nu voelt het toch een beetje dat de makers van de tv-serie wel weten waar de hoofdlijn naartoe moet gaan, maar ze geen inspiratie hebben om al die kleine avonturen toe te voegen die het Game of Trones maakt tot wat het is. Maar goed, het is natuurlijk lastig om iedereen tevreden te stellen... en het is maar de vraag of RR Martin het zelf ooit nog uit gaat vogelen hoe het precies moet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De makers van de Lord Of The Rings serie zijn alvast bezig zeker twee afleveringen per seizoen helemaal te vullen met beelden van de helden en hun legers die van A naar B onderweg zijn om de kritiek voor te zijn over teleporteren.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

IJzerlijm schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:00:
De makers van de Lord Of The Rings serie zijn alvast bezig zeker twee afleveringen per seizoen helemaal te vullen met beelden van de helden en hun legers die van A naar B onderweg zijn om de kritiek voor te zijn over teleporteren.
Gewoon zo'n spongebob schermpje met "3 weken later" ertussen zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:23

Bloodclot

Jawier!

tja hoe het eindigt, misschien wel mooiste van de serie: speculeren
Arya gaat achter cersei aan, mislukt, arya wordt gepakt/vermoord door the mountain (shock moment!), de hound natuurlijk in de buurt (ze reizen namelijk ook samen naar het zuiden), ziet/merkt dat de enige(weinige) persoon waar hij om geeft gedood wordt door degene die hij het meest haat (clegane bowl comfirmed), hollywood moment is dat de hound dit 'natuurlijk' wint.

Danny verliest haar controle, omdat ze cersei maar niet kan pakken, wordt gek, alles moet maar kapot, burn them all! Kingslayer strikes again! Jaime doet praktisch hetzelfde wat hij ~20 jaar eerder heeft gedaan.

Tja Jon vs Cersei. Ik denk dat Cercei het uiteindelijk gaat winnen. Jon+draak redden het helaas niet (na eerst afgerekend te hebben met Euron). Cersei wordt de uiteindelijk winnaar, met toch jaime naast haar zijde en hun nageslacht op komst voor een nieuwe lannister generatie.

Thyrion vlucht naar essos, Varys wordt weer raadgever voor cersei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:42
Sluuz schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:26:
Ik hoop eigenlijk dat er eens een serie wordt gemaakt die 100% accuraat is, waarbij je alle teringherrie van het dagelijks leven erdoorheen hoort, dat alles in real-time gebeurt etc. Eens kijken of jullie dat wel leuk vinden om naar te kijken.

Aflevering waarin iemand een uur in de auto zit en af en toe van baan wisselt.
Aflevering waarin iemand 10 minuten gaat zitten kakken.
Aflevering waarin het spannend lijkt te worden, maar iemand zich had vergist en het allemaal een misverstandje was.
Zal mezelf nog eens quoten...

Daarbij, je ziet iedereen die uit Winterfell vertrekt zich ook klaarmaken voor een lange(re) reis. Paarden zijn beladen met bagage en eten etc. Dat het dan voor ons binnen een paar minuten gedaan is, wil niet zeggen dat ze ineens kunnen teleporteren.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:13
Hielko schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:00:
Maar wat voor mij mist is een stukje verhaal over de reis zelf. Ze hebben nu de hele Westeros wereld platgeslagen tot King's landing en Winterfell, terwijl in de eerdere seizoenen het mooie was dat er een enorme wereld is waarin allerlei karakters rondreizen en er overal wat gebeurt en wat te doen is. Nu voelt het toch een beetje dat de makers van de tv-serie wel weten waar de hoofdlijn naartoe moet gaan, maar ze geen inspiratie hebben om al die kleine avonturen toe te voegen die het Game of Trones maakt tot wat het is. Maar goed, het is natuurlijk lastig om iedereen tevreden te stellen... en het is maar de vraag of RR Martin het zelf ooit nog uit gaat vogelen hoe het precies moet.
Het heeft geen zin om nu nog nieuwe personages toe te voegen. Ze reizen ook nog eens met legers, dus die gaan sowieso niet veel interessante mensen tegen komen. De twins zou nog iets kunnen zijn... Maar de Freys zijn er ook niet meer.

In de voorgaande seizoenen waren het vaak kleine groepjes die aan het reizen waren. Die komen dan in herbergen en weet ik veel waar. Daar kun je veel meer bij bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 22:58
Verwijderd schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:22:
[...]

1. Ze hebben die balista's ontwikkeld om de draken te counteren. Er is veel tijd overheen gegaan en hebben er nu genoeg. Danny is/was daar niet op berekend.

2. Hoe langer ze wachten met aanvallen, hoe sterker Cersei wordt. Dat is gewoon verteld in deze episode.
1. Er is gezegd in het begin van de serie hoe belachelijk sterk draken zijn om uberhaupt te doorboren met een speer. Los van het feit dat ze hebben gezegd dat een vliegende draak praktisch onmogelijk is te raken. Maar van een schommelend zeilschip is dat schijnbaar een eitje, beiden. :P Beetje onzin imo. Maar goed, goud smelten op een kampvuur kan ook in GoT :P

2. Dat wordt gezegd maar nergens bevestigd, geen uitleg daarover. Waarom zou dat zo zijn? Tot nu toe zat ze praktisch opgesloten in haar eigen kasteel. Zij hebben nu tijd gehad zich taktisch te positioneren ( zie ook alle balista's op het kasteel ), een beetje taktiek bespreking en verwachtings speculatie kan geen kwaad lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:42
Inverted_World schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:24:
[...]

1. Er is gezegd in het begin van de serie hoe belachelijk sterk draken zijn om uberhaupt te doorboren met een speer. Los van het feit dat ze hebben gezegd dat een vliegende draak praktisch onmogelijk is te raken. Maar van een schommelend zeilschip is dat schijnbaar een eitje, beiden. :P Beetje onzin imo. Maar goed, goud smelten op een kampvuur kan ook in GoT :P
Een speer ja. Dit zijn geen gewone speren zoals je in S07 hebt kunnen zien. Daar hadden ze voor het eerst zo'n ding ontwikkeld die de draken zou moeten kunnen handelen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* #doeslief

[ Voor 98% gewijzigd door Mx. Alba op 07-05-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
*knip* reactie erop kan dus ook weg
Sluuz schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:25:
[...]

Een speer ja. Dit zijn geen gewone speren zoals je in S07 hebt kunnen zien. Daar hadden ze voor het eerst zo'n ding ontwikkeld die de draken zou moeten kunnen handelen.
Prima ook, laten we er dan vanuit gaan dat dit heel speciale speren zijn. Ook goed, dan nog is het een tikje in strijd met het deel dat het "praktisch onmogelijk" zou moeten zijn een vliegende draak te raken. Hoe dan ook. Dat ie dood gaat prima, maar het voelde nu alsof het sterkste wezen in Game of Thrones even als een vliegje uit de lucht geslagen wordt :P .

[ Voor 58% gewijzigd door Mx. Alba op 07-05-2019 13:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* doeslief

[ Voor 107% gewijzigd door Mx. Alba op 07-05-2019 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
Wat ik nog steeds in mn achterhoofd heb.. er is nog een draak, die een heel stuk groter zou moeten zijn dan Drogon nu, Sheepstealer. (bron: Fire and Blood, daarin is 1 viewpoint dat de Burned Men in de Vale volgelingen zijn van een witch (Nettles) en haar draak). Die is nooit bevestigd dood te zijn gegaan, en zou nu zo groot moeten zijn als Balerion, The Black Dread.

ik verwacht niet dat die in de serie nog de kop opsteekt.. maar gezien hoe Daenerys hard onderweg is naar haar draak terwijl er voldoende wapens op haar zijn gericht om er gatenkaas van te maken,
spoiler:
en toch een Euron die bang naar boven kijkt tijdens de preview,
en Jon die mogelijk via de Vale onderweg is, is er toch nog (een heeeeele kleine) kans dat ze er iets mee doen. en dan is het gelijk bevestigd wie de koning wordt.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
Korras schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:43:
Wat ik nog steeds in mn achterhoofd heb.. er is nog een draak, die een heel stuk groter zou moeten zijn dan Drogon nu, Sheepstealer. (bron: Fire and Blood, daarin is 1 viewpoint dat de Burned Men in de Vale volgelingen zijn van een witch (Nettles) en haar draak). Die is nooit bevestigd dood te zijn gegaan, en zou nu zo groot moeten zijn als Balerion, The Black Dread.

ik verwacht niet dat die in de serie nog de kop opsteekt.. maar gezien hoe Daenerys hard onderweg is naar haar draak terwijl er voldoende wapens op haar zijn gericht om er gatenkaas van te maken,
spoiler:
en Jon die mogelijk via de Vale onderweg is, is er toch nog (een heeeeele kleine) kans dat ze er iets mee doen. en dan is het gelijk bevestigd wie de koning wordt.
Boeken niet gelezen hier, maar dat zou best vet zijn :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

Het zou wel _alle_ geloofwaardigheid overboord gooien als ze nu ineens met een draak op de proppen komen waar de TV-kijkers nog NOOIT van gehoord hebben en die uit een lore boek komt buiten de ASOIAF reeks zelf :P

Maw... de kans zou best groot zijn :+

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-09 20:32

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Kan ook een Euron zijn die Kingslanding ziet exploderen :)
Die lucht rond zijn shot zegt niks.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:52
Korras schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:43:

spoiler:
Doubt. Er komen geen nieuwe characters meer, da's te laat. Ze moeten al haasten om de huidige bestaande characters af te ronden. Ik denk eerder dat
spoiler:
Bran iets met vogels doet, en daarom Euron naar boven kijkt, of dat Drogon met stenen gaat werpen vanaf grote hoogte. En dat is al een long shot.. Jon staat in de preview al bij KL.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 07-05-2019 13:55 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Armor....dat is eigenlijk wat ik nog niet heb gezien rondom de draken in de GoT reeks....

Met een beetje armor zijn de speren ook niet echt meer van nut....

Ach, genoeg speculatie :+ gewoon mindless kijken

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
PlotArmor hebben ze in GoT. :+ Werkte ook in Winterfell, want dan konden ze erna weer vertrekken zonder iets toe te voegen aan het verhaal.

Waarom gaat bv Sam de boeken niet terugbrengen naar de Citadel om daar op te schrijven hoe en wat de NK gedood is, mochten één van de CotF weer het lumineuze idee krijgen een nieuwe te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Señor Sjon schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:02:
PlotArmor hebben ze in GoT. :+ Werkte ook in Winterfell, want dan konden ze erna weer vertrekken zonder iets toe te voegen aan het verhaal.

Waarom gaat bv Sam de boeken niet terugbrengen naar de Citadel om daar op te schrijven hoe en wat de NK gedood is, mochten één van de CotF weer het lumineuze idee krijgen een nieuwe te maken?
Dat komt nog wel, maar ik gok dat hij dat vanuit Highgarden gaat doen als Lord.

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• Perseverance
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 01:05
Family Guy schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:52:
Fout, er is inmiddels al een shot van de nieuwe aflevering gelekt die verklaart waarom hij zo kijkt..

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/mlivpn8e9ow21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 14:00
Family Guy schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:52:
Pow!, right in the kisser!

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Perseverance schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:12:
[...]

Fout, er is inmiddels al een shot van de nieuwe aflevering gelekt die verklaart waarom hij zo kijkt..

spoiler:
Maak de draak in dat plaatje 10x kleiner, maak er een bewegende gif van en probeer het dan 3x op kritieke plekken te raken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

@Korras en anderen, aub niet praten over informatie uit de boeken of previews zonder spoiler tags...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Says it all

https://twitter.com/Akira_Kiwami/status/1125537619386011649

Ik hou nog wel vol tot het einde, maar blij dat het gedaan is. Kwaliteit ligt echt onder het nulpunt in dit seizoen. Je merkt inderdaad erg dat dit weinig tot niets meer met het originele werk van GRRM te maken heeft.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-09 20:32

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

DarthDavy schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:25:

Kwaliteit ligt echt onder het nulpunt in dit seizoen.
Wellicht is Monty Python and the Holy Grail iets voor je dan.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• walteij
Family Guy schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:27:
[...]

Wellicht is Monty Python and the Holy Grail iets voor je dan.
Ho, stop wacht!!
MP&THG is geweldig! Meerdere lagen (hoe snel vliegt een zwaluw nu eigenlijk), mythologie, wetenschap (eend/heks), intriges (the Knights who say Ni), gevaar (killer rabbit en de Bridge of Death), Sex (castle anthrax), politiek (koning vs republikeinse burger) en de nodige humor :+

En ja, dit lijstje wist ik zo binnen enkele seconden uit het blote hoofd te halen. Ik heb blijkbaar een autistisch hoekje in mijn hersenen zitten voor dit soort kleine wetenswaardigheidjes.

[ Voor 17% gewijzigd door walteij op 07-05-2019 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Perseverance schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:12:
[...]

spoiler:
_O- _O- _O- Prachtig.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:11

s0kkie

Cowabunga

:+
Afbeeldingslocatie: https://tribzap2it.files.wordpress.com/2014/04/game-of-thrones-coffee-cup-jaime-lannister.png?w=750&h=422

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Na een stukje bezinking mijn gedachten over episode 4 tot dusver:

The good:
- Sansa & the Hound over Little bird
- Daenerys die het zichtbaar moeilijk heeft met het uiteenspatten van haar doel van de afgelopen 7 seizoenen. Ze is niet geliefd in Westeros zoals ze werdt aanbeden door de slaven die ze bevrijde in Essos. Het strooien met titels helpt niks. De relatie met Jon waar ze toch een gevaar in ziet. Het verliezen van haar vertrouwelinge Missandei.
- Varys die heel duidelijk maakt dat hij Dany zo laat vallen als het moet. Ondanks zijn steun aan haar de rest van de serie, al dan niet achter de schermen
- Jaime + Brienne (Sorry Tormund!)

The Bad;
- Jon die Ghost vrij achteloos achterlaat. Zeker na alle focus op de link tussen de Direwolves en de Starks in eerdere seizoenen, inclusief Wargen.
- Gendry's aanzoek aan Arya.. c'mon dude, je hebt 1x sex met dr gehad.
- De scene met Bronn. Het voelde al random in episode 1 toen hij de kruisboog kreeg. Maar dat hij zo nonchalant kan opduiken in Winterfell met dat ding.. en dan heeft de scene ook nog eens geen uitwerking behalve een vage belofte van Tyrion.

The ugly;
- De dood van de draak; hier stoort het me vooral hoe het in beeld is gebracht; het lijkt nu door de montage zo dat Dany de schepen pas ziet nadat dr draak al meerdere hits heeft gehad. Maar de schepen zouden een line of sight gehad moeten hebben voor het afschieten van de speren/pijlen. Dus zou Dany ze ook eerder hebben moeten kunnen zien.

Hadden ze dit in beeld gebracht op een andere manier; Dany ziet de schepen, maar niet de ballistae (want afstand) en draait om om haar vloot die zojuist hun ankers lieten zakken te waarschuwen en dat dan de draak uit de lucht wordt geknald was het veel logischer geweest. Sure, het verassingseffect is iets minder groot, maar het had een hoop gedoe voorkomen omdat het logischer aanvoelt als geheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:08
icemotion schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:54:
- Gendry's aanzoek aan Arya.. c'mon dude, je hebt 1x sex met dr gehad.
Andere tijden en culturen ondanks dat er gewoon Engels wordt gesproken. Genoeg volkeren die eerst trouwen en dan pas seks hebben ;) Ze kennen elkaar wel al een tijdje.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als Dany niet naar Jon had geluisterd:
- dan had de NK geen draak gehad
- was de Wall nog intact.
- waren er geen ballista's op de kantelen
- had ze KL al ingenomen, want het Lannister leger had ze al verslagen.
- zat GC nog in Essos duimen te draaien.
- had ze haar drie draken nog.
- had ze tijd zat om de NK te slopen.
- leefden haar vertrouwelingen nog.
- was Jon niet achter zijn legacy gekomen voordat de Iron Throne bezet was.

Eigenlijk sinds de schrijvers het verhaal in handen hebben, gaat het helemaal mis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:36
Señor Sjon schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:04:

Eigenlijk sinds de schrijvers het verhaal in handen hebben, gaat het helemaal mis. :+
You know nothing Jon Snow

Ygritte <3

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:04:

Lekker makkelijk praten achteraf. De NK werd overigens steeds sterker, immers alle doden kwamen er bij zijn leger bij. En je vergeet helemaal te melden dat
spoiler:
Het verhaal dan een stuk korter was. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd1 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:07:
[...]

Lekker makkelijk praten achteraf. De NK werd overigens steeds sterker, immers alle doden kwamen er bij zijn leger bij. En je vergeet helemaal te melden dat
spoiler:
Het verhaal dan een stuk korter was. :+
Mwoah, KL was verzwakt en ready for the taking. En the Wall konden ze niet zomaar over. Met drie draken tegen had de NK een veel groter probleem (en rond WF geen high ground om te speerwerpen).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Meest logische gebeurtenissen lijken mij:
The Hound dood z'n broer met als laatste prikkel Arya redden/wreken.
Jaime dood z'n zus met als laatste prikkel Tyrion redden/wreken.
Jon dood z'n tante om Kings Landing te redden/wreken.

De serie blijft vermakelijk, maar het lijkt erop dat het nu met plotdevices aan elkaar geplakt is.
We willen dit laten zien, hoe kunnen we z.s.m. op dat punt komen?
Dany d'r leger is te groot, Euron! Shit nog steeds te groot, Euron! Nog steeds te groot, NK! Nog steeds te groot, NK! Iets te klein, ok, de helft is dood i.p.v. 90%. En kennen jullie Dorne nog? Nou die doen weer mee! Oh wacht, leger toch te groot, Euron!
Nu lijkt haar leger weer te klein, dus we zullen volgende week waarschijnlijk verrast worden door een wending in het voordeel van Dany...

Bittersweet ending? De goeden winnen, maar er is niets over om over te regeren. Kings Landing zit in zak en as, Dany is dood en heeft in haar paranoïde wat volk meegenomen, Jon (als hij Dany overleeft) moet regeren terwijl zijn hart bij de wildlings en Ghost in het noorden ligt.

Of Euron wint uiteindelijk, want die vent kan werkelijk alles. Buiten zichtveld van kilometers afstand draken uit de lucht schieten, 1000 boten laten maken op een eiland zonder bomen, een ongeboren baby van vader laten veranderen, een complete vloot naar de meest cruciale plekken teleporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
icemotion schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:54:
The Bad;
- Jon die Ghost vrij achteloos achterlaat. Zeker na alle focus op de link tussen de Direwolves en de Starks in eerdere seizoenen, inclusief Wargen.
Zo heel veel focus op die link is er niet geweest. Alleen Bran kon Wargen in de serie. Dat terwijl Arya en Jon in de boeken dit ook kunnen (maar niet in de TV serie). Ook over Rickard en Robb waren er in de boeken de nodige geruchten dat ze kunnen Wargen, maar ook daaarvan is nooit iets teruggekomen in de serie.

Ja, in S01E01 wordt er even een link gelegd (5 stark kinderen, 5 wolven, en even later wordt Ghost gevonden, de kleinste bastaard van het stel, dus voor Jon).

In de boeken wordt er veel meer nadruk gelegd op het vermogen van de Starks om te Wargen met hun Wolven. Arya droomt, Jon neemt het Wildling kamp waar vanuit Ghost, Rickard die net zo wild is/wordt als zijn wolf (of andersom). In de TV serie komt dat allemaal niet terug. Ghost is gewoon Jons 'huisdier', Arya komt Nymeria alleen nog maar tegen en droomt niet, Rickard is alleen maar baggage geweest totdat Asha en Rickard afscheid namen van Bran, Hodor, Jojen en Meera.

[ Voor 34% gewijzigd door walteij op 07-05-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:11:
[...]

Mwoah, KL was verzwakt en ready for the taking. En the Wall konden ze niet zomaar over. Met drie draken tegen had de NK een veel groter probleem (en rond WF geen high ground om te speerwerpen).
Daar was geen tijd meer voor toch? KL èn WF. Dat was volgens mij het hele verhaal dat ze op moesten schieten. Maar zo kun je dat bij echte veldslagen / oorlogen natuurlijk ook doen.

Als de Russen en de Amerikanen niet hun wapens naar het Midden Oosten hadden gebracht dan hadden ze later niet zo'n probleem dat die wapens tegen zich gebruikt worden. Leuk achteraf en met het voordeel van hindsight heb je wellicht gelijk, maar dat wil niet zeggen dat beslissing onrealistisch is.

En voor het verhaal snap ik wel dat ze dan voor zoiets kiezen, anders is het ook zo'n cliché, een beetje als een serie / film waarin de Amerikanen / Law enforcement / het leger de good guys zijn (die altijd de slimste beslissingen maken en infallible zijn) en de buitenlander / boef die de bad guys zijn. (zo wordt het althans vaak gespeeld, denk aan Chicago PD waarbij de politie / Hank net tig veel wetten overtreedt maar toch duidelijk als morele held gepresenteerd wordt).

Wat KL betreft, dat is ook gewoon een gevangenis, zeker met zoveel mensen. Tactisch zou het slimste zijn om alle gebieden in te nemen en de mensen binnen KL vragen naar buiten te komen om de knie te buigen (in ruil voor eten en niet doodgaan).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd1 op 07-05-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Normaal is de voorlaatste aflevering van het seizoen altijd een shocker (Red Wedding, Wall valt, ...). Ik vraag me af of deze keer ook zoiets voorkomt. Of wordt het zoals in S6 waar pas in de laatste aflevering de Sept wordt opgeblazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
walteij schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:16:
[...]

Zo heel veel focus op die link is er niet geweest. Alleen Bran kon Wargen in de serie. Dat terwijl Arya en Jon in de boeken dit ook kunnen (maar niet in de TV serie).

Ja, in S01E01 wordt er even een link gelegd (5 stark kinderen, 5 wolven, en even later wordt Ghost gevonden, de kleinste bastaard van het stel, dus voor Jon).
In dat kader wel symbolisch dat hij afstand neemt van zijn rol als bastaard, alsmede zijn rol als (half)broer van.

Zullen ze elkaar weer ontmoeten nadat hij zijn moeder's kant omarmd en terug gaat naar het noorden/de Starks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:53

Goverman

not loaded

algalid schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:21:
Normaal is de voorlaatste aflevering van het seizoen altijd een shocker (Red Wedding, Wall valt, ...). Ik vraag me af of deze keer ook zoiets voorkomt. Of wordt het zoals in S6 waar pas in de laatste aflevering de Sept wordt opgeblazen...
De wall viel in de laatste episode van S07...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Wow, het cijfer op IMDB keldert naar beneden voor de laatste episode. Laagste cijfer van alle GoT afleveringen. Ik vond de aflevering best wijs, met inderdaad wat erg slechte randen, helemaal na vorige week. (Qua verhaal dan)

Maar het feit dat de NK niet eens werd besproken nog... ik hoop echt dat daar nog iets over komt. Wat ontzettend zonde als zo'n bijzonder toffe serie zo eindigt.

Hopelijk 2 bijzondere afleveringen voor de boeg die het allemaal weer omhoog halen. Maar ik ben bang voor meer teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Goverman schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:23:
De wall viel in de laatste episode van S07...
Oh juist, dat was enkel de dood van Viserion. Vraag me nu af wat schokkender was, denk de draak (althans voor mij).
DeKoetsier schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:24:
Maar het feit dat de NK niet eens werd besproken nog... ik hoop echt dat daar nog iets over komt. Wat ontzettend zonde als zo'n bijzonder toffe serie zo eindigt.
Sommige kijkers dachten dat Bran nog iets ging zeggen. Maar de teleurstelling was groot toen hij zat te surfen naar de collectie antieke rolstoelen...

[ Voor 44% gewijzigd door algalid op 07-05-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Robertdj schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:16:
[...]

Of Euron wint uiteindelijk, want die vent kan werkelijk alles. Buiten zichtveld van kilometers afstand draken uit de lucht schieten, 1000 boten laten maken op een eiland zonder bomen, een ongeboren baby van vader laten veranderen, een complete vloot naar de meest cruciale plekken teleporteren.
Nou nou alles, hij kan inderdaad draken uit de lucht schieten, zelfs deels vanachter een eiland, maar als even later er een draak recht op hem afvliegt, dan kan Euron en zijn vloot opeens helemaal NIETS meer raken...
of is dat een gevalletje plotarmor zonder armor? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
algalid schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:25:
[...]

Oh juist, dat was enkel de dood van Viserion. Vraag me nu af wat schokkender was, denk de draak (althans voor mij).
De draak was inderdaad schokkender, op dat moment wist je dat de muur ging vallen, alleen niet wanneer.

@chrisO
Plankenkoorts, de kijkers thuis keken nu mee. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Robertdj op 07-05-2019 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
DeKoetsier schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:24:
Wow, het cijfer op IMDB keldert naar beneden voor de laatste episode. Laagste cijfer van alle GoT afleveringen. Ik vond de aflevering best wijs, met inderdaad wat slechte randen, helemaal na vorige week. (Qua verhaal dan)

Hopelijk 2 bijzondere afleveringen voor de boeg die het allemaal weer omhoog halen. Maar ik ben bang voor meer teleurstelling.
Ik durf wel met zekerheid te zeggen dat de NK niet meer terug komt. Zeker nu er nog maar twee episodes zijn is dat niet handig. Een NK / verhaal daarom heen zie ik wel terugkomen in een prequel trouwens (al is het dan waarschijnlijk het verhaal voor de NK er was en hoe hij ontstond).
Pagina: 1 ... 50 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic