Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
magnifor schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:53:
[...]

spoiler:
NK is niet dood of iig niet op de manier dat we denken dat hij dood is aangezien deze uitspraak wordt gedaan door de acteur die NK speelt. Zouden acteurs die wel bijvoorbeeld in E03 spelen maar niet in E04 tot E06 deze afleveringen al hebben bekeken en/of weten wat er allemaal gebeurd? Lijkt mij toch niet gezien de vergaande pogingen om alles geheim te houden?

Dus dat zou betekenen dat de NK acteur ook speelt in E04 en daardoor weet dat er een twist zit aan te komen.
Is een mogelijkheid. Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat er via de weirwood bomen een flinke flashback wordt gedaan naar vroegah….

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:50
walteij schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:55:
[...]
Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat er via de weirwood bomen een flinke flashback wordt gedaan naar vroegah….
Ik hoop het zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Daar zat ik ook aan te denken @magnifor, we gaan het zien maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 19:50
In snap niet wat die hiermee bedoelt?

Afbeeldingslocatie: https://scontent.flhr7-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/59380826_10156691473741633_5811582551013195776_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent.flhr7-1.fna&oh=b79bf2e2f52a99ce3131ee9d0adf0987&oe=5D2AD5B6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:51
Notna schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:41:
[...]

[...]

Als één van deze 2 waar is dan gaat er een burgeroorlog uitbreken :+
Zo'n einde als Lost had bedoel je? Dat niet alleen de mensen ín de serie ontdekken dat alles nep was, maar jij als kijker ook achter blijft met 'what the actual fuck did I just see?'.

Ik weet het, die films die je oncomfortabel achter laten hebben ook hun charme in het feelgood epische goodguy/girl hero overwint het kwaad, maar toch.. ik ben er niet aan toe dat GoT zo eindigt :+
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:37:

[Afbeelding]
Sowieso apart: want zover wij weten eindigen ze na E03 helemaal niet met alles wat ze nodig hebben. Ze hebben zover ik kon zien namelijk helemaal niets meer, behalve een handvol van de hoofdrolspelers in een leeg kasteel. Maandag denken we wellicht 'oh zo..' :9

[ Voor 35% gewijzigd door NiGeLaToR op 03-05-2019 14:41 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

NiGeLaToR schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:39:
[...]

Zo'n einde als Lost had bedoel je? Dat niet alleen de mensen ín de serie ontdekken dat alles nep was, maar jij als kijker ook achter blijft met 'what the actual fuck did I just see?'.

Ik weet het, die films die je oncomfortabel achter laten hebben ook hun charme in het feelgood epische goodguy/girl hero overwint het kwaad, maar toch.. ik ben er niet aan toe dat GoT zo eindigt :+
Precies dat dus :D :X

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
magnifor schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:53:
[...]

spoiler:
NK is niet dood of iig niet op de manier dat we denken dat hij dood is aangezien deze uitspraak wordt gedaan door de acteur die NK speelt. Zouden acteurs die wel bijvoorbeeld in E03 spelen maar niet in E04 tot E06 deze afleveringen al hebben gezien en/of weten wat er allemaal gebeurd? Lijkt mij toch niet gezien de vergaande pogingen om alles geheim te houden?

Dus dat zou betekenen dat de NK acteur ook speelt in E04 en daardoor weet dat er een twist zit aan te komen.
Niet dus... Zie hierboven.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:30
Niet zoveel, het is hetzelfde als episode 2. Iedereen bereidt zich voor en ze weten dat ze moeten vechten, op leven en dood.

Ik zou er niet teveel in lezen over allerlei ingewikkelde plots of dat oude vijanden ineens boven komen om verraad te plegen. Of een plot uit Essos. Ik houd het allemaal rechttoe rechtaan, al die fan theories zijn veel te ingewikkeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
algalid schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:42:
[...]

Niet zoveel, het is hetzelfde als episode 2. Iedereen bereidt zich voor en ze weten dat ze moeten vechten, op leven en dood.

Ik zou er niet teveel in lezen over allerlei ingewikkelde plots of dat oude vijanden ineens boven komen om verraad te plegen. Of een plot uit Essos. Ik houd het allemaal rechttoe rechtaan, al die fan theories zijn veel te ingewikkeld!
Er zijn nog 3 lange afleveringen te gaan en recht toe recht aan kan het in minder dan 1/2 aflevering afgelopen zijn, want the North heeft immers Killer-Ninja Arya |:( , dus Cersei maakt geen schijn van kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
chrisO schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:48:
Er zijn nog 3 lange afleveringen te gaan en recht toe recht aan kan het in minder dan 1/2 aflevering afgelopen zijn
Nou, ze hebben 2 afleveringen kunnen nemen om afscheid te nemen en niet echt veel te doen. Ze kunnen volgende week bijpraten bij een spelletje dobbelen en een beetje vechten in aflevering 5 en dan nog een epiloog doen in aflevering 6.

Het tempo is "gezapig". En hier en daar zijn er nog een paar zijsprongen zoals bvb onze beste Bronn die we enkel 5 minuten zagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
chrisO schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:48:
[...]

Er zijn nog 3 lange afleveringen te gaan en recht toe recht aan kan het in minder dan 1/2 aflevering afgelopen zijn, want the North heeft immers Killer-Ninja Arya |:( , dus Cersei maakt geen schijn van kans.
De killer ninja gaat nog wel dood, waarschijnlijk op een onhandige / klunzige manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
Verwijderd1 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:52:
[...]

De killer ninja gaat nog wel dood, waarschijnlijk op een onhandige / klunzige manier.
Als dan op dezelfde klunzige/stomme manier Dani ook gaat, dan ben ik daar tevreden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Verwijderd1 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:52:
Ze springt op Cersei en Bronn schiet haar dood van achteren met die kruisboog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

[Afbeelding]
https://twitter.com/Vladi...tatus/1124264279841103873

Maar ik zie dat het een fan page is en niet de daadwerkelijke account van de acteur. Bummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord

[Afbeelding]
Dat bijna alle grote characters van 'de good guys' nog leven, de NK is danwel verslagen, maar er komt nog een enorme bak ellende aan. Als je dacht dat er een happy end kwam heb je niet op zitten letten, het blijft Game of Thrones.

Alles wat nu nog overeind staat in en om Winterfell is letterlijk alles wat er nog overgebleven is, om tegen Cersei, Euron, en de Golden Company van 30.000 (?) te knokken. En dat overgebleven groepje is niet veel. Los van interne conflicten die de boel nog meer op scherp zullen zetten.

3 afleveringen lijkt weinig, maar het zijn wel lange afleveringen, dus tellen eigenlijk dubbel.. daarin kan nog een hoop gebeuren 8) Ned was ook z'n hoofd kwijt na 9 normale episodes })

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-09 09:53
magnifor schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:55:
[...]

https://twitter.com/Vladi...tatus/1124264279841103873

Maar ik zie dat het een fan page is en niet de daadwerkelijke account van de acteur. Bummer.
die quote is van Kit Harington.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Chiron schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:01:
[...]

Dat bijna alle grote characters van 'de good guys' nog leven, de NK is danwel verslagen, maar er komt nog een enorme bak ellende aan. Als je dacht dat er een happy end kwam heb je niet op zitten letten, het blijft Game of Thrones.

Alles wat nu nog overeind staat in en om Winterfell is letterlijk alles wat er nog overgebleven is, om tegen Cersei, Euron, en de Golden Company van 30.000 (?) te knokken. En dat overgebleven groepje is niet veel. Los van interne conflicten die de boel nog meer op scherp zullen zetten.

3 afleveringen lijkt weinig, maar het zijn wel lange afleveringen, dus tellen eigenlijk dubbel.. daarin kan nog een hoop gebeuren 8) Ned was ook z'n hoofd kwijt na 9 normale episodes })
Ze hadden die lange afleveringen ook wel op kunnen knippen. Dan waren er wel 7-8 geweest. Maar S7 had ook last van het gebrek aan boeken. :P Dat kostte gewoon 3 afleveringen content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Jbk23 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:03:
[...]

die quote is van Kit Harington.
Klopt en het zou een hele andere lading hebben als dit gezegd zou zijn door de acteur van de NK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
[...]

Trailer/preview van S08E04 gezien?
Zag je de rijen met unsullied soldaten? Alle lords zaten er weer wampjes bij in de main hall. Mijn brightness was hoog genoeg in E03 om aan het einde pakweg een half dozijn mensen in de crypt nog te zien staan en een half dozijn in het kasteel. De rest was kapot.

Dus wat ik me vooral afvraag: hoe zullen die in ene rondlopen? Was E03 toch een droom? Was een deel van het leger stiekem verstopt omdat Winterfell een boobytrap was? Vragen, allemaal vragen :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-09 11:43
NiGeLaToR schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:08:
[...]

Trailer/preview van S08E04 gezien?
Zag je de rijen met unsullied soldaten? Alle lords zaten er weer wampjes bij in de main hall. Mijn brightness was hoog genoeg in E03 om aan het einde pakweg een half dozijn mensen in de crypt nog te zien staan en een half dozijn in het kasteel. De rest was kapot.

Dus wat ik me vooral afvraag: hoe zullen die in ene rondlopen? Was E03 toch een droom? Was een deel van het leger stiekem verstopt omdat Winterfell een boobytrap was? Vragen, allemaal vragen :+
Het terugtrekken onder dekking van de Unsullied ging best goed. Alleen hebben we niet gezien waar ze daarna gebleven zijn.
Neemt niet weg dat een groot deel gesneuveld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Spookelo schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:17:
[...]

Het terugtrekken onder dekking van de Unsullied ging best goed. Alleen hebben we niet gezien waar ze daarna gebleven zijn.
Neemt niet weg dat een groot deel gesneuveld is.
Toen de wight's tot in de bibliotheek rondzwierven had ik niet het gevoel dat er nog een plek was waar je je kon verbergen voor ze. Maargoed, we gaan het zien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Je kunt altijd nog verder weg vluchten dan het kasteel natuurlijk. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:52
[...]

Als je dacht dat er een happy end kwam heb je niet op zitten letten, het blijft Game of Thrones.
Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/1050/1*ft9u4epdwUZ7gqvvvWxV1g.gif

Kon het niet laten :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Als je dacht dat George R.R. Martin / GOT doet wat je verwacht, dan heb je niet zitten opletten. Dus de laatste aflevering wordt de zoet sappige bruiloft van Jon en Dani. En ze leefde nog lang en gelukkig. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
chrisO schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:46:
[...]

Als je dacht dat George R.R. Martin / GOT doet wat je verwacht, dan heb je niet zitten opletten. Dus de laatste aflevering wordt de zoet sappige bruiloft van Jon en Dani. En ze leefde nog lang en gelukkig. :X
Haha geloof er niks van. Zou m'n vriendin wel helemaal geweldig vinden overigens, een of andere sprookjesbruiloft.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Stufferdt schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:59:
[...]

Haha geloof er niks van. Zou m'n vriendin wel helemaal geweldig vinden overigens, een of andere sprookjesbruiloft.
Nog een keer? http://time.com/4959441/k...slie-love-story-timeline/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:53
Vind het een goede serie maar ben niet hyped als mijn collega's
Zal ook wel de enige zijn maar voor mij mochten ze deze laatste 3 afleveringen (s8) wel in een aflevering mogen proppen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Stufferdt schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:59:
[...]

Red Wedding2 :D

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Jammer dat er hier 2 kampen zijn ontstaan, maar het is wel te begrijpen.

De eerste helft zat vol intriges, subtiliteit (nee echt), complexiteit en gelaagdheid.
De tweede helft is recht-voor-z'n-raap, bombastisch, vorm over inhoud, en "Hollywood"

Als fan van de tweede helft heb je ook geen moeite met de eerste helft, je kun makkelijker je verstand op nul zetten en genieten. "Het is fictie, alles kan, deal with it, azijnzeiker"

Als fan van de eerste helft zul je moeilijker kunnen genieten van de tweede helft, het mist de subtiliteit en dimensies, het is vaak te basic en ondoordacht. "Het is fictie, maar logisch nadenken kan nog best, wat een dom gedoe"

Een derde kamp, veruit het grootst, boeit het allemaal geen zak, die zitten elke week klaar voor een flink portie vermaak en komen hun mening hier niet verkondigen.

Dat één kamp allemaal boekenlezers zijn klopt niet in mijn optiek.
Ik heb zelf de boeken nog niet gelezen maar hoor toch duidelijk bij de "azijnzeikers"
Ik vermaak me nog wel met de serie maar zit me wel steeds meer te ergeren aan slechte keuzes.

Ik snap dat fictie zich niet aan alle natuurwetten houdt, en dat je niet altijd even realistisch met de tijd om kunt gaan. Ik ben wel van mening dat je consistent kunt zijn binnen de gecreëerde wereld, en niet alles zomaar kan en mag, anders was elk matig verhaal met een groot budget een hit.
De tweede helft leunt naar mijn mening nu op de eerste helft, zowel qua verhaal als qua cijfers op IMDB.
Ze volgen de schets van GRRM maar zijn duidelijk minder gemotiveerd om zijn stijl te volgen. Of dat komt door gebrek aan talent of omdat ze te vast zitten in hun eigen stramien, ik denk beide. Lekker makkelijk scoren, dus waarom vasthouden aan de authenticiteit? Je ziet het ook in Star Trek en Star Wars.

Ik hoop dat GRRM de serie afmaakt en sterk afwijkt van wat de serie neerzet. Waar we nu naar kijken doet me denken aan "Bad celebrity drawings" waarbij een schets van een foto gemaakt is en vervolgens de foto is aangepast aan de schets...eep!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Even algemeen; hoe goed een serie ook is er zijn altijd mensen die wat te zeuren hebben. Dat blijf je houden. Ik kan een serie of film over het algemeen altijd goed los van de boeken zien, geen enkel probleem. Ik was alleen wel een beetje teleurgesteld dat bij LotR Tom Bombadil weggelaten was. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-09 08:06
Ach, mensen overdrijven ook wel een bee5je hoor. Er word nu naar een eind toegewerkt waar al die seizoenen naar toe hebben gewerkt. Als dit werd gedaan als sommige willen had je in s15 de NK nog niet verslagen. GRR gaf aan dat het een bitter zoet einde word. Nou dan gaat er echt nog wel het een en ander gebeuren. Ik zou zeggen, probeer er eens van te genieten. Dit geweld heb je nog nooit gezien in een serie en dat gaan we eerst ook nog een tijdje niet meer meemaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
mercapto schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 03:11:
De eerste helft zat vol intriges, subtiliteit (nee echt), complexiteit en gelaagdheid.
De tweede helft is recht-voor-z'n-raap, bombastisch, vorm over inhoud, en "Hollywood"

Als fan van de tweede helft heb je ook geen moeite met de eerste helft, je kun makkelijker je verstand op nul zetten en genieten. "Het is fictie, alles kan, deal with it, azijnzeiker"

Als fan van de eerste helft zul je moeilijker kunnen genieten van de tweede helft, het mist de subtiliteit en dimensies, het is vaak te basic en ondoordacht. "Het is fictie, maar logisch nadenken kan nog best, wat een dom gedoe"
Klopt, de eerste helft was verfrissend, de tweede helft alleen maar leuk omdat je de eerste helft al gezien hebt. Bombastisch, dom vermaak staat het hele internet vol mee, kan ik net zo goed die superheldenmeuk gaan kijken. Dat maakt de eerste helft zo mooi, dat het blijkbaar ook anders kon, jammer dat het geld dan toch weer wint.

Toch vind ik het niet zo zwart/wit als jij het wilt doen over komen. Ik ken feitelijk weinig mensen die zuiver in één van de twee kampen staan. Alleen hoor je meestal gewoon de hardste schreeuwers hun mening verkondigen en die zijn vaak gewoon in de minderheid. ;)

Ik vermaak mij prima met de tweede helft. Ja het is minder dan eerst en dat is jammer, dus het is nu ook wel mooi geweest. Maar ik ben toch blij dat het er is.

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 04-05-2019 11:13 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

038Zwolle schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:06:
Ach, mensen overdrijven ook wel een bee5je hoor. Er word nu naar een eind toegewerkt waar al die seizoenen naar toe hebben gewerkt. Als dit werd gedaan als sommige willen had je in s15 de NK nog niet verslagen. GRR gaf aan dat het een bitter zoet einde word. Nou dan gaat er echt nog wel het een en ander gebeuren. Ik zou zeggen, probeer er eens van te genieten. Dit geweld heb je nog nooit gezien in een serie en dat gaan we eerst ook nog een tijdje niet meer meemaken
Als Game of Thrones door was gegaan tot seizoen 15 dan was het net zo'n serie geworden als bijvoorbeeld een Pretty Little Liars daar kwamen ze ook nooit tot een einde.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 18:56
Al die mensen die klagen over de tweede helft. Hoe hadden de makers het moeten aanpakken dan? Bron waaruit geput kan worden is op. Dus zelf iets verzinnen zoals nu gedaan is of wachten op GRMM? Over een jaar of 10 weer een seizoen schieten.....

Vergeet ook niet dat plots bedenken makkelijker is dan alle plots weer samen te brengen en daar een einde aan te breien. GRMM heeft niet voor niets zijn boek constant uitgesteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 13:48
Russel88 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:19:
Al die mensen die klagen over de tweede helft. Hoe hadden de makers het moeten aanpakken dan? Bron waaruit geput kan worden is op. Dus zelf iets verzinnen zoals nu gedaan is of wachten op GRMM? Over een jaar of 10 weer een seizoen schieten.....

Vergeet ook niet dat plots bedenken makkelijker is dan alle plots weer samen te brengen en daar een einde aan te breien. GRMM heeft niet voor niets zijn boek constant uitgesteld.
Er zijn heel veel stukken uit de boeken overgeslagen, of ernstig ingekort. Als ze dit wat minder hadden gedaan was er nog genoeg plot vanuit de boeken.

Voorbeelden van verhaallijnen die niet of nauwelijks aan bod zijn gekomen;
-Quentyn Martel
-Lady Stoneheart
-Coldhands
-Young Griff
-Riverlands Siege ( erg ingekort )
-Euron Greyjoy ( erg ingekort en slecht uitgevoerd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:05

Goverman

not loaded

chrisO schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:46:
[...]

Mwah, bruiloften in GoT zijn anders dan in menig andere setting... Sappig? Jazeker. Zoetsappig? Neuh...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:18

SomerenV

It's something!

Edwin__ schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 12:26:
[...]

Er zijn heel veel stukken uit de boeken overgeslagen, of ernstig ingekort. Als ze dit wat minder hadden gedaan was er nog genoeg plot vanuit de boeken.

Voorbeelden van verhaallijnen die niet of nauwelijks aan bod zijn gekomen;
-Quentyn Martel
-Lady Stoneheart
-Coldhands
-Young Griff
-Riverlands Siege ( erg ingekort )
-Euron Greyjoy ( erg ingekort en slecht uitgevoerd )
Maar dan heb je dus véél meer seizoenen nodig en lijkt er maar geen eind aan te komen. Jij noemt nu die zaken op, maar anderen hebben weer andere dingen die niet of nauwelijks aan bod zijn gekomen. Nu met 8 seizoenen had je al enorm veel mensen die zoiets hadden van 'ja leuk die dreiging, maar gaat er nog wat gebeuren?'

Je hebt als maker van de serie te maken met 2 groepen: mensen die de boeken hebben gelezen en mensen die er blind in gaan. Die moet je beiden tevreden houden en dat gaat hoe dan ook een paar keer fout. Zeker als je op een gegeven moment de boeken voorbij bent. Dan heb je niet meer de sterke rode draad en dat merk je nu bij de laatste 2 seizoenen. Nu wordt het gemaakt in samenwerking met GRRM dus de grote lijnen zullen wel kloppen, maar je hebt simpelweg de diepgang van de boeken niet meer waar je uit kunt putten. Het kan ook goed gebeuren dat GRRM na de serie zoiets heeft van 'meh, dat werkt niet helemaal' waardoor er belangrijke zaken drastisch veranderen.

Missen de laatste seizoenen diepgang? Ja.
Is het allemaal wat bombastischer? Ja.
Kwamen de hoofdpersonen er in Ep3 te makkelijk van af? Ja.

Maar het blijft heerlijk om naar te kijken, minder diepgang of niet. En ik vertrouw de makers van GoT erop dat ze nog wel wat pijnlijke momenten erin stoppen. Nu denkt iedereen dat de belangrijke personen onsterfelijk zijn. Grote kans dat er in de komende aflevering of in aflevering 5 nog heel wat gaan sneuvelen op onverwachte momenten :+ Ze hadden dit allemaal makkelijk uit kunnen rekken en er een 9e seizoen aan kunnen plakken. Had ik helemaal prima gevonden, maar ergens vind ik het ook wel prima dat er nu een einde aan komt.

Besef trouwens ook dat héél seizoen 8 een budget heeft van 90 miljoen en daar krijg je ~7 uur aan televisie voor. Deadpool had een budget van 60 miljoen (1,5 uur) en was daarmee enorm 'goedkoop' vergeleken met andere blockbusters. Avengers Infinity War (2,5 uur) had bijvoorbeeld een budget van 300 miljoen, om het in perspectief te plaatsen. Als je dan ziet wat GoT op het scherm weet te toveren, dan besef je dat het enorm knap is wat ze klaarspelen met het budget wat ze hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door SomerenV op 05-05-2019 01:32 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
De vraag van de week luidt wederom: IS HET AL MAANDAG? :p

Bijna jongens, bijna.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 16:31
Zullen we in aflevering 4 al gaan leren dat Tyrion op de troon komt te zitten, of wordt het nog verder uitgesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 08:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Shmoozer schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:53:
Zullen we in aflevering 4 al gaan leren dat Tyrion op de troon komt te zitten, of wordt het nog verder uitgesteld...
Waarom denk je dat? De algehele trend in GoT is juist dat men datgene krijgt, wat men niet wil. Tyrion zou best graag op de troon willen zitten denk ik.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 16:31
Waarom denk je dat? De algehele trend in GoT is juist dat men datgene krijgt, wat men niet wil. Tyrion zou best graag op de troon willen zitten denk ik.
Puur op verhaallijn, aandacht (o.a. screen-play) en strubbelingen die hij heeft doorgemaakt. Hij heeft een redelijk vergelijkbare levensloop als bijvoorbeeld Jon en Daenerys (moeders dood bij geboorte, slechte vaders, enorme karakter-ontwikkeling).
Er zijn hints dat hij wellicht Targaryan bloed in zich zou hebben, en met een Lannister achtergrond zou hij een redelijke claim kunnen hebben (ligt er ook aan wie er nog allemaal dood gaan natuurlijk).
Hij heeft zelf meermaals gedurende de seizoenen gezegd dat hij het spel om de troon leuk/interessant vind om te spelen, en hij is er ook goed in. Het lijkt mij niet zo zwart/wit dat omdat hij het wil, het niet gaat krijgen. Want dan kunnen we Daeneryes ook meteen afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Aangezien het "slow news day" is, wat bericht over de spin offs:
The Wrap - George RR Martin Offers Updates on HBO’s ‘Game of Thrones’ Spinoffs

Om even samen te vatten: HBO had 5 spin-off ideeën opgepikt. Bryan Cogman had een voorstel maar dat was afgeschoten. D&D zijn niet betrokken bij de spin offs, officieel zijn ze druk bezig met de nieuwe Star Wars trilogie en de Confederates HBO serie.

HBO heeft dan 3 spin-offs die concreter zijn (er blijft nog eentje "in de lucht" of mss is dat er helemaal niet):
  • De eerste spin off gaat over de Long Night, het ontstaan van de Night King en het verdrijven naar het Noorden en de bouw van de Wall. Casting is al een tijd bezig en ze gaan binnenkort al beginnen filmen.
  • Spin offs 2 en 3 gaan in op materiaal van Fire & Blood. GRRM heeft expliciet 2 verhaallijnen uitgesloten: Duncan & Egg (een leuk "klassiek" ridderverhaal) en Robert Baretheon's Rebellion (ligt iets te dicht bij bekende karakters uit GoT). Waarover kan het dan wel gaan? Meest voor de hand liggend zijn: Aegon's Conquest (oorspronkelijke verovering door Targaryens) en Dance of the Dragons (strijd tussen opvolgers en pretendenten binnen de Targaryens)

[ Voor 4% gewijzigd door algalid op 05-05-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
algalid schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:10:
Aangezien het "slow news day" is, wat bericht over de spin offs:
The Wrap - George RR Martin Offers Updates on HBO’s ‘Game of Thrones’ Spinoffs

Om even samen te vatten: HBO had 5 spin-off ideeën opgepikt. Bryan Cogman had een voorstel maar dat was afgeschoten. D&D zijn niet betrokken bij de spin offs, officieel zijn ze druk bezig met de nieuwe Star Wars trilogie en de Confederates HBO serie.

HBO heeft dan 3 spin-offs die concreter zijn (er blijft nog eentje "in de lucht" of mss is dat er helemaal niet):
  • De eerste spin off gaat over de Long Night, het ontstaan van de Night King en het verdrijven naar het Noorden en de bouw van de Wall. Casting is al een tijd bezig en ze gaan binnenkort al beginnen filmen.
  • Spin offs 2 en 3 gaan in op materiaal van Fire & Blood. GRRM heeft expliciet 2 verhaallijnen uitgesloten: Duncan & Egg (een leuk "klassiek" ridderverhaal) en Robert Baretheon's Rebellion (ligt iets te dicht bij bekende karakters uit GoT). Waarover kan het dan wel gaan? Meest voor de hand liggend zijn: Aegon's Conquest (oorspronkelijke verovering door Targaryens) en Dance of the Dragons (strijd tussen opvolgers en pretendenten binnen de Targaryens)
Ik ben heel erg benieuwd naar NK.
Niet zo zeer naar het ontstaan (dat weten we al) maar meer hoe de ontwikkelingen zijn geweest en hoe hij is geworden zoals hij nu is/was. En vooral, wat zijn motivaties en doelen zijn.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
streamnl schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:04:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd naar NK.
Niet zo zeer naar het ontstaan (dat weten we al) maar meer hoe de ontwikkelingen zijn geweest en hoe hij is geworden zoals hij nu is/was. En vooral, wat zijn motivaties en doelen zijn.
Ik lees heel veel dat mensen meer over de NK wil weten, over motivatie en doelen. Maar laten we wel zijn, heel veel personages hebben maar een doel uiteindelijk en dat is macht cq. de seven kingdoms beheersen. En dat zien we bij heel veel karakters uiteindelijk terug.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 13:48
SomerenV schreef op zondag 5 mei 2019 @ 01:24:
[...]

Maar dan heb je dus véél meer seizoenen nodig en lijkt er maar geen eind aan te komen. Jij noemt nu die zaken op, maar anderen hebben weer andere dingen die niet of nauwelijks aan bod zijn gekomen. Nu met 8 seizoenen had je al enorm veel mensen die zoiets hadden van 'ja leuk die dreiging, maar gaat er nog wat gebeuren?'

Je hebt als maker van de serie te maken met 2 groepen: mensen die de boeken hebben gelezen en mensen die er blind in gaan. Die moet je beiden tevreden houden en dat gaat hoe dan ook een paar keer fout. Zeker als je op een gegeven moment de boeken voorbij bent. Dan heb je niet meer de sterke rode draad en dat merk je nu bij de laatste 2 seizoenen. Nu wordt het gemaakt in samenwerking met GRRM dus de grote lijnen zullen wel kloppen, maar je hebt simpelweg de diepgang van de boeken niet meer waar je uit kunt putten. Het kan ook goed gebeuren dat GRRM na de serie zoiets heeft van 'meh, dat werkt niet helemaal' waardoor er belangrijke zaken drastisch veranderen.

Missen de laatste seizoenen diepgang? Ja.
Is het allemaal wat bombastischer? Ja.
Kwamen de hoofdpersonen er in Ep3 te makkelijk van af? Ja.

Maar het blijft heerlijk om naar te kijken, minder diepgang of niet. En ik vertrouw de makers van GoT erop dat ze nog wel wat pijnlijke momenten erin stoppen. Nu denkt iedereen dat de belangrijke personen onsterfelijk zijn. Grote kans dat er in de komende aflevering of in aflevering 5 nog heel wat gaan sneuvelen op onverwachte momenten :+ Ze hadden dit allemaal makkelijk uit kunnen rekken en er een 9e seizoen aan kunnen plakken. Had ik helemaal prima gevonden, maar ergens vind ik het ook wel prima dat er nu een einde aan komt.

Besef trouwens ook dat héél seizoen 8 een budget heeft van 90 miljoen en daar krijg je ~7 uur aan televisie voor. Deadpool had een budget van 60 miljoen (1,5 uur) en was daarmee enorm 'goedkoop' vergeleken met andere blockbusters. Avengers Infinity War (2,5 uur) had bijvoorbeeld een budget van 300 miljoen, om het in perspectief te plaatsen. Als je dan ziet wat GoT op het scherm weet te toveren, dan besef je dat het enorm knap is wat ze klaarspelen met het budget wat ze hebben.
Ik denk niet dat meer seizoen een probleem zouden zijn, zolang het plot maar vooruit blijft gaan die in lijn ligt met het bron materiaal. Ja, uiteindelijk willen mensen de pay-off zien van een plot-line die al seizoenen lang aangehaald wordt. In dit geval is de pay-off totaal niet bevredigend; de NK heeft er alleen voor gezorgd dat Dany & Jon bij elkaar zijn gekomen, buiten dat om heeft zelfs Walder Frey nog meer uitgespookt. Hij is dus geheel onterecht als grote villain neergezet. Nu lijkt het dus alsof de 'good-guys' de duivel hebben verslagen, maar nu gaan vechten om te bepalen wie het land mag besturen. Tenzij er nog een grote twist aankomt betreft de NK, vind ik het echt een dooddoener van de serie.

Ook had het zoveel meer bevredigend kunnen zijn door een paar kleine zaken anders aan te pakken. Jon & Dany werden al seizoenen lang in de rol geschoven om de NK te verslaan, maar hebben uiteindelijk hier maar weinig invloed op gehad. Dat Arya de killing blow gaf heb ik niets op tegen, maar nu zat er totaal geen pay-off in. Arya heeft niets met de NK te maken gehad, dus dat zij het eigenhandig doet is totaal buiten context van alle historie uit de serie.

Dat verhaallijnen eruit zijn gelaten in de tv-serie heeft mij persoonlijk ook niet gestoord, maar het argument van de schrijvers dat ze geen materiaal meer hadden om vervolgens een kwart over te slaan staat niet echt heel sterk. Echter de Dorne plot-line en Euron zijn erg ingekort en deze hebben mij wel gestoord, in deze gevallen was de keuze om ze eruit te laten zelfs beter geweest. Euron wordt afgebeeld als een erg eendimensionale badguy, terwijl hij een erg leuk plot had kunnen hebben.

Ook de invloed van GRRM blijkt bijna te zijn verdwenen sinds seizoen 7, hij blijkt dus een conflict te hebben gehad over de creatieve visie betreft de tv-serie met D&D. Hij gaf zelfs aan dat hij de aflevering niet eens gezien had, terwijl hij over Endgame zelfs lovende woorden schreef op zijn persoonlijke blog ( http://georgerrmartin.com.../04/stuff-and-nonsense-3/ ). Ik denk dat dit al genoeg zegt over hoe hij op het moment over de tv-serie denkt.

De ALT+SHIFT+X episode inmiddels ook weer online;

YouTube: Game of Thrones S8E03 Explained

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:19
Season 1 - 7 bluray voor maar 59.99 bij bookspot: https://www.bookspot.nl/f...Fwerving&utm_content=2987

En nog 10 procent extra kassakorting met 3 gratis maanden premium:
https://www.bookspot.nl/f...anttype3&utm_content=2987

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ze willen natuurlijk alle oude rommel snel nog even verkopen voor je de complete boxsets krijgt. Waarom zou je nu nog die boxset kopen als je dan seizoen 8 los moet kopen/

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Een revisie van het verdedigingsplan in episode 3 met tactieken uit onze wereld (van Invicta met andere leuke video's over grote veldslagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

algalid schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:55:
Een revisie van het verdedigingsplan in episode 3 met tactieken uit onze wereld (van Invicta met andere leuke video's over grote veldslagen)
[YouTube: Improved Battle Plans - A Defense in Depth for the Battle of Winterfell]
Andere plannen dan uitgevoerd hadden sowieso geen zin aangezien de enige die gedood zou moeten worden de Night King was. Ze hadden uiteindelijk beter helemaal geen leger in stelling kunnen brengen. Jezelf terugtrekken buiten Winterfell had naar mijn mening een beter plan geweest en geen duizenden levens gekost. Bran diende al als lokaas voor de Night King. Dus die in de val laten lopen was meer dan genoeg geweest. Maar dat is achteraf geklets. Iedereen die nu met betere plannen komt handelt met voorkennis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
sjaool schreef op zondag 5 mei 2019 @ 23:05:
[...]
Bran diende al als lokaas voor de Night King. Dus die in de val laten lopen was meer dan genoeg geweest.
Het probleem met Bran als lokaas hebben is dat dat slechts een bijgedachte was van de NK, de NK zijn 1e prio was Winterfell uitmoorden en daarna kwam Bran pas aan de beurt...

Daarom is elk verdedigingsplan (van Winterfell) ook gedoemd om te falen, omdat de NK gewoon op de achtergrond zou blijven terwijl Winterfell vernietigd en uitgemoord werd en daarna pas naar voren zou komen.
Dan kan je een beter verdedigingsplan hebben, maar je verliest het toch simpelweg op aantallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:47
Ik moet zeggen ik heb genoten van deze aflevering miss nog wel meer dan de vorige 3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 14:11

s0kkie

Cowabunga

Ik kon vorige week nog wel wat dingen accepteren ook al gaf het mij een bittere nasmaak in de mond, maar deze aflevering gebeuren er ook weer dingen dat ik nu wel echt denk dat deze serie zijn magie al is verloren.
Op zich geen slechte aflevering, maar het is zo duidelijk dat D&D nu het gaspedaal volledig in hebben getrapt. Ik dacht voor het eerst dat ik naar The Bold & The Beautiful aan het kijken was.
Het enige wat ik nog hoop is dat Cersei in de laatste twee afleveringen de gruwelijkste ergste dood krijgt, anders is het toch wel een dramatisch slechte serie geworden IMO :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Ik heb bewust pas berichten gelezen over aflevering 3 na het kijken van deze aflevering. Op voorhand wel van veel mensen (vooral collega’s) gehoord dat deze aflevering super bruut zou zijn. Ik moet zeggen dat ik enigszins wat teleurgesteld was bij het einde. Ik heb de boeken nooit gelezen dus had geen idee hoe het zou gaan verlopen maar ik had zelf toch meer gehoopt op een geniale zet vanuit het kamp van de levende. Het voelt nu allemaal een beetje makkelijk aan met super ninja Arya Stark (ben de hele serie al fan van haar).

Aan de andere kant was deze aflevering ook zeer vermakelijk met alle special effects. Al die beoordelingen op IMDb met een 1 slaan ook helemaal nergens op.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

De slechte cijfers voor aflevering 4 begonnen gisteren al voor dat het uberhaupt was begonnen door aflevering 3, dat is pas ook zielig van die kansloze mensen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Is het niet dat deze in Amerika op zondag avond al is te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

@RBN026 Ja zeker maar de slechte cijfers beginnen ‘s middags al op IMDB :)

[ Voor 6% gewijzigd door s0kkie op 06-05-2019 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
s0kkie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:23:
Wat ontzettend triest! Nou mag hopen dat de laatste 2 afleveringen geniaal en genadeloos bruut zijn! Dat verdient deze serie echt, weer het einde van een tijdperk na dit seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:32
s0kkie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:41:
Ik kon vorige week nog wel wat dingen accepteren ook al gaf het mij een bittere nasmaak in de mond, maar deze aflevering gebeuren er ook weer dingen dat ik nu wel echt denk dat deze serie zijn magie al is verloren.
Op zich geen slechte aflevering, maar het is zo duidelijk dat D&D nu het gaspedaal volledig in hebben getrapteen supersonische raket hebben bestegen. Ik dacht voor het eerst dat ik naar The Bold & The Beautiful aan het kijken was.
Het enige wat ik nog hoop is dat Cersei in de laatste twee afleveringen de gruwelijkste ergste dood krijgt, anders is het toch wel een dramatisch slechte serie geworden IMO :-(
De komende afleveringen moeten wel heel mooi en goed zijn wil het de nare smaak weg spoelen. :/

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
s0kkie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:23:
Compenseert de tienen die films en series krijgen op het moment dat ie aangekondigd wordt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
s0kkie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:41:
Na 4 afleveringen denk ik dat de verwachtingen van de massa ook op het scherm zullen komen. Dus Cersei zal er hoogstwaarschijnlijk uit gaan. Ik denk pas in aflevering 6 maar in de "chaos" van volgende aflevering is mogelijk (pas op het einde).

En het ziet ernaar uit dat ze helemaal in het nauw zal worden gedreven, dus letterlijk aan de Iron Throne. Rechttoe rechtaan is het nu, snel rushen richting finale. Zoals een podcaster zei "Stop betting the fan theory house in the Season 8 casino. Doubling down on theories only leads to disappointment."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:00
algalid schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:13:
[...]

En het ziet ernaar uit dat ze helemaal in het nauw zal worden gedreven, dus letterlijk aan de Iron Throne.
En dan de hal de lucht in laten gaan waardoor iedereen dood is. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:25
Voor mensen die niet weten welke 8 personen weten dat Jon eigenlijk een Targaryen is :+
Jon, Daenerys, Arya, Sansa, Bran, Sam, Tyrion en Varys

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gilly weet het ook, die heeft de passage gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:25
Ah ja, natuurlijk, misschien wordt Jon zelf dan niet meegeteld als Varys aan Tyrion vraagt, how many others know, waarop Tyrion zegt, including us 8.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 11:53

odan

The dark side is within all!

of alleen sam en gilly weten dat gilly het ook weet ;)

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
odan schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:39:
of alleen sam en gilly weten dat gilly het ook weet ;)
Stel je voor: Gilly Breaker of Chains with the heir Jon...Tarly. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan je afvragen of ze geloofd wordt als Craster-wildling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:04

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Aflevering 4 is nu beschikbaar via Ziggo Go.

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Next week on Gossip Girls :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Mwoah, voor m'n gevoel duurde het allemaal wat te lang deze aflevering

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:59

Qu3st

Er lijkt weer wat intrige terug te komen, Tyrion en Varys die al over verraad hebben.
Ik vond het een leuke aflevering, leuk begin met een feestje. Door het intrige erin kreeg ik wel weer een GoT gevoel, die massale veldslagen zijn niet voor mij weggelegd.

Tyrion die weer zijn favoriete drankspelletje mocht spelen, deze keer waren de tegenstanders een stuk leuker dan de eerdere 2.

Leuk voor Lord titel van Gendry, jammer dat hij niet zijn gewenste Lady krijgt, maar dat was wel te verwachten. Arya en Jaime gaan nog ruzie krijgen over wie Cersei mag vermoorden :9

Voor de mensen die niet blij waren met de tactiek vorige aflevering, kun je het beste over lopen naar Cersei, zij heeft haar verdediging flink op orde zo lijkt het. Zij zal zich njet zi snel uit de kast lokken, en lekker in de stad blijven zitten. En met de Iron Fleet is ze oppermachtig op de zee, qua voedsel kan ze daar makkelijk de stad mee bevoorraden.

Wat ik wel jammer vind is hoe Daenerys zich nu opstelt. Eerdere seizoenen toen ze aan de andere kant van de Narrow Sea bezig was deed ze alles om het volk te sparen, maar nu lijkt het erop dat ze geen ene moer er meer omgeeft. Ze wil die troon koste wat kost.

Laat dat verraad maar werken, Jon aka Aegon mag van mij het echte spel gaan winnen!
#TeamJon/Aegon :9

Oohja en dan mis ik ook nog dat draak 2 dood is :o
Slimme zet van Cersei en co om zoveel mogelijk van die Ballista's neer te zetten, was wel een heftige scène. En Dany die nu echt alleen maar vanuit emotie gaat reageren, en amper luistert naar goede adviezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Qu3st op 06-05-2019 11:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De dood van draak nummer 2 kwam wel heel erg uit de lucht vallen (no pun intended :P ) moet ik zeggen... Overleven ze de veldslag in de vorige aflevering en hier werd ie wel heel simpel uit de lucht geschoten.

Scheelt weer CGI budget, zullen we maar zeggen. Net als Jon's dire wolf die ie met Tormund mee stuurt beyond the wall. Die zien we dus ook niet meer terug.

Ik vind het einde van de white walkers nog steeds vrij abrupt. Zou die arc echt helemaal afgelopen zijn? Er zijn nog steeds Children of the Forest beyond the wall toch? En wat betekend die scene dan van een paar seizoenen terug waar de Night King die baby op zo'n pedestal turned?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heel simpel valt toch wel mee. Ze hadden massaal van die speermachines op de boten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:09

Spooksel

Spooksel!

Je zou denken dat die dingen niet al teveel problemen moeten geven. Een nachtelijke run vanuit het donker over de lengte van die muur en alle scorpions zijn kaputt :P

Maar GoT kennende zal het ongetwijfeld weer een hoop 'head on' vliegen worden.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Spooksel schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:24:
Je zou denken dat die dingen niet al teveel problemen moeten geven. Een nachtelijke run vanuit het donker over de lengte van die muur en alle scorpions zijn kaputt :P

Maar GoT kennende zal het ongetwijfeld weer een hoop 'head on' vliegen worden.
Ja zoiets dacht ik ook. Nu weten ze het. Gewoon uitschakelen. Het is megatraag luchtafweer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:09

Spooksel

Spooksel!

Het is net als met die vloot van Euron, vlieg om die rotspartij heen waar ze naast liggen (dekking) en kom vervolgens van achter door die vloot heen. Carnage, maar nee...

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maarja laten we duidelijk zijn, ik kan er op deze manier nog steeds prima van genieten.

Eigenlijk zouden ze door die ene draak al onoverwinnelijk moeten zijn. En dat is saai.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 06-05-2019 13:29 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:24

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VTS1e17vGjwfjpCjkiINaakB/full.jpg

Huh, zag ik dat nou goed? Jup. Woops, lol.

[ Voor 14% gewijzigd door Spike_wolf op 06-05-2019 13:32 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Spike_wolf schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:31:
[Afbeelding]

Lol _O-

Barista: "Wat is de naam?"
"Jon"
Barista geeft koffie, naam die er op staat: Aegon :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Ik hoop niet dat Dany het besteld had en haar volledige naam had laten opschrijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 19:19
Spike_wolf schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:31:
[Afbeelding]

Ja, lol :) op AD.nl staat er ook een artikel over, maar raar genoeg met een andere foto :?

Link

Afbeeldingslocatie: https://images1.persgroep.net/rcs/0Lm-wrOqpEgVqFO7RjRR44DjYg4/diocontent/147275839/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

De foto die jij toont, heb ik ook gevonden. Niet degene met Tyrion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

De foto met Tyrion is wel de neppe ;)
Wat slecht eigenlijk, 2 jaar over 6 afleveringen doen en dan dit soort fouten maken. Vorig seizoen was er ook al een auto te spotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:24

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

segil schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:01:
[...]

Ja, lol :) op AD.nl staat er ook een artikel over, maar raar genoeg met een andere foto :?

Link

[Afbeelding]

De foto die jij toont, heb ik ook gevonden. Niet degene met Tyrion.
Dat screenshot heb ik net zelf gemaakt, dus knap als je hem ergens anders gezien hebt :P Maar soortgelijke zullen verder ook wel overal omhoog gekomen zijn, ik heb niet de illusie dat het maar één persoon opgevallen is :P
Die met Tyrion lijkt me een shop of niet? Hij staat zo vreemd in vergelijking met de rest van de scene en de belichting klopt niet.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Spike_wolf schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:07:
[...]

Dat screenshot heb ik net zelf gemaakt, dus knap als je hem ergens anders gezien hebt :P Maar soortgelijke zullen verder ook wel overal omhoog gekomen zijn, ik heb niet de illusie dat het maar één persoon opgevallen is :P
Die met Tyrion lijkt me een shop of niet? Hij staat zo vreemd in vergelijking met de rest van de scene en de belichting klopt niet.
Ja klopt hij is op een totaal andere plek bij deze scenes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 19:19
Spike_wolf schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:07:
[...]

Ik bedoelde dat ik zelf die scene ook gespot had in de aflevering (na het lezen van het AD artikel). Toen viel het mij op dat het artikel in AD een andere foto had. En vervolgens zag ik jouw post hier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:06

MazeWing

The plot thickens...

Prima aflevering waarbij alleen het begin wat te langdradig was.

Het is mooi om te zien hoe Dany ongeduldig, overmoedig en ook manisch begint te worden. Ze heeft zich al zolang verheugd op de troon en er zal haar niets in de weg staan.

Ook dat haar 2e draak relatief eenvoudig sneuveld zorgt ervoor dat mevrouw beetje bij beetje weer met de voetjes op de grond komt:
- haar draken zijn niet overwinnelijk
- het is haar grootste troef waarvan ze er nog maar 1 overheeft
- door haar ongeduld heeft ze een relatief gehavend leger

Door bovenstaande zaken en de recente gebeurtenissen zorgen ervoor dat ze een gigantisch wraakgevoel heeft waar alles voor moet gaan wijken, incl. de stenen en de inwoners van King's Landing.

Benieuwd hoe komende aflevering gaat verlopen. Gezien de regisseur (zelfde als episode 3 en alle aflevering met de grote gevechten) zal het weer een groot spektakelstuk gaan worden!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Nu ze hebben gezien hoeveel ballista's er zijn, mag ik toch hopen dat ze de laatste draak een soort van armor geven. Beetje bescherming extra zou niet verkeerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Qu3st schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:52:
Nu ze hebben gezien hoeveel ballista's er zijn, mag ik toch hopen dat ze de laatste draak een soort van armor geven. Beetje bescherming extra zou niet verkeerd zijn.
Valerian steel armor :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Zou wel leuk zijn als ze konden herontdekken om het te maken, maar met 2 episodes te gaan is er geen tijd voor dat zijsprongetje.

Voor zo'n draak zijn er niet genoeg zwaarden in Westeros om alles te hersmelten tot harnas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

algalid schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:58:
[...]

Zou wel leuk zijn als ze konden herontdekken om het te maken, maar met 2 episodes te gaan is er geen tijd voor dat zijsprongetje.

Voor zo'n draak zijn er niet genoeg zwaarden in Westeros om alles te hersmelten tot harnas.
Was ook een grapje :P

Ik denk dat ze de tactiek gaan gebruiken met dat groene vuur wat onder de stad ligt (volgens mij ligt er nog een hoop)
Want frontale aanval zal niet gaan werken als ze geen draakjes meer heeft en daarbij haar halve leger verdwenen is door de voorgaande aanval, dus ze moet een goed plannetje smeden om binnen te kunnen dringen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Laatst online: 21-09 22:58
Persoonlijk vond ik het een wat mindere aflevering, voelde een beetje gehaast qua gedachtengoed en treason-theorieen. Ook voelt het nu alsof Dany nu nog even snel in dit seizoen met een groter tempo ondoordachte keuzes 'moet' maken voor het geen waar ze naar toe werken. Hoewel dit speculatie is.

Waar de draken het machtige gevoel gaven in het begin wordt er nu op ' simpele ' wijze even een pijl door zo'n beest geschoten en een seconde later een tweede. Het typische game of thrones shock effect is er zo wel een beetja af. Prima als het gebeurd, maar het voelt nu geforceerd en te makkelijk. Wat mij betreft iets te veel aandacht voor een feestje in het begin, en veel te weinig aandacht voor de opbouw naar de volgende aflevering.

De belangrijkste battle van game of thrones, maar nog geen 3 minuten taktiek bespreking. Te gehaast op de verkeerde vlakken en te traag op de andere. Dialogen voelen simpel aan, soms zelfs cringe, weinig diepgang.

[ Voor 7% gewijzigd door Inverted_World op 06-05-2019 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ik de enige die bij dat feestmaal een Red wedding gevoel kreeg? Zou wel een flinke twist zijn, maar een dracarys had me niet verbaast.

En Arya met haar pijl en boog.. als sinds de 1e episode. Zou dat de manier zijn hoe ze straks Cersei ombrengt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Inverted_World schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:45:
Persoonlijk vond ik het een wat mindere aflevering, voelde een beetje gehaast qua gedachtengoed en treason-theorieen. Ook voelt het nu alsof Dany nu nog even snel in dit seizoen met een groter tempo ondoordachte keuzes 'moet' maken voor het geen waar ze naar toe werken. Hoewel dit speculatie is.
Dan vergeet je toch even de 7 seizoenen hiervoor, Varys doet alles voor de Realm, en hij heeft nu door dat Dany niet meer is zoals eerst. Varys service the realm and no one else. Dus zo gek vind ik het allemaal niet.
Waar de draken het machtige gevoel gaven in het begin wordt er nu op ' simpele ' wijze even een pijl door zo'n beest geschoten en een seconde later een tweede. Het typische game of thrones shock effect is er zo wel een beetje af. Prima als het gebeurd, maar het voelt nu geforceerd en te makkelijk. Wat mij betreft iets te veel aandacht voor een feestje in het begin, en veel te weinig aandacht voor de opbouw naar de volgende aflevering.

De belangrijkste battle van game of thrones, maar nog geen 3 minuten taktiek bespreking. Te gehaast op de verkeerde vlakken en te traag op de andere. Dialogen voelen simpel aan, soms zelfs cringe, weinig diepgang.
Ik had wel een redelijk schrik moment, maar dat het goedkoop over komt dat nadat Viserion neerstortte, Dany vol er op af vliegt maar wel alles kan ontwijken.

Over het laatste ben ik het wel eens, er was amper terugblikken, behalve met het verbranden van de lijken. Daarna alleen maar feest, wat ook wel erg raar over komt. De lijken branden nog maar laten we met z'n allen maar lekker zuipen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Was een spannende aflevering, Varys die toch andere plannen heeft.

Waar voorheen mijn RTS ervaring roet in het eten gooide was het dit keer mijn Battlefield ervaring :+ Laag aanvliegen met de draak zodat die schorpioenen door het eigen schip moeten schieten en dan verbranden. Zelfde met de schorpioenen op de muur, laag in het donker aanvliegen en verbranden.

Mijn voorspelling:

Jaime vermoord Cersei nadat hij er achter komt dat ze claimt dat Euron de vader is. What I do for love... Dany wordt steeds gekker en Varys laat haar vermoorden zodat Jon de troon in neemt.

[ Voor 25% gewijzigd door Tsurany op 06-05-2019 19:38 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Des te dichter Dany bij haar doel komt des te blinder word ze, soort van tunnel visie.
In het verleden heeft ze dit al vaker laten zien (wel in iets mindere mate), maar de mensen om haar heen wisten toen op haar in te praten.
En Jon zijn liefde voor haar maakt hem blind.

Vind het eigenlijk wel apart. Ze wisten dat de Iron Fleet groot was, dus raar dat ze niet 1 schip vooruit gestuurd hebben om te scouten. Of met de draken op grote hoogte vooruit om te scouten.

Dat Tyrion en Varys zitten na te denken over of ze wel een goede koningin zal zijn vind ik vrij logisch.
Deze 2 hebben van vrij dichtbij een paar zeer slechte leiders meegemaakt en zullen gewoon bepaalde dingen in Dany herkennen.

Deze draai in Dany zag ik eind vorig seizoen al aankomen.

Vond het tactisch sowieso vrij dom om meteen naar het zuiden te gaan.
Het leger dat je nog hebt is dood moe en mag nu 2 weken lopen op weg naar het zuiden om daar misschien weer direct te vechten.

Wel een beetje teleurgesteld in Bronn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
shoombak schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:41:
Mwoah, voor m'n gevoel duurde het allemaal wat te lang deze aflevering
Dit had ik dus ook. Het gesprek met Varys en Tyrion was nog wel intrigerend, maar vervolgens het hele dragged out gedoe met Cersei.. waarom proberen ze het überhaupt nog? "you're not a monster"???? Really??? de hele frickin serie gaat over dat ze zo'n monster is. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
SmurfLink schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:47:
[...]

Dit had ik dus ook. Het gesprek met Varys en Tyrion was nog wel intrigerend, maar vervolgens het hele dragged out gedoe met Cersei.. waarom proberen ze het überhaupt nog? "you're not a monster"???? Really??? de hele frickin serie gaat over dat ze zo'n monster is. :?
Ze probeerden haar over te halen om op te stappen.
Dan ga je proberen op de emoties van de persoon in te spelen, dan ga je dus niet beginnen met: you cold hearted bitch, surrender.

De kans op slagen was uiteraard absurd klein maar dan is dit wel de logische manier om het te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Deadsy schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:49:
[...]

Ze probeerden haar over te halen om op te stappen.
Dan ga je proberen op de emoties van de persoon in te spelen, dan ga je dus niet beginnen met: you cold hearted bitch, surrender.

De kans op slagen was uiteraard absurd klein maar dan is dit wel de logische manier om het te proberen.
Alles uit het verleden wijst erop dat ze geen emoties kent, zelfs voor haar eigen kinderen twijfel ik daar nog aan... tja, ze heeft Tommen toch echt zelf de dood in gejaagd. No hard feelings.

Vond het een vreemde aflevering. Ook hoe snel die draak kapot ging... waarom gooi je niet direct een vuurbal uit de bek van de ander? Dan zijn de schepen verbrand voor ze herladen.. ja je bent geschokt op dat moment, maar het is friggin Dany, die zou dan toch die skills moeten hebben om direct door te schakelen?

Ik snap er echt de ballen niet meer van, maar we zullen het volgende ep wel zien.

Pagina: 1 ... 48 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic