Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

miicker schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:28:
[...]

Er wordt deze aflevering letterlijk gezegd dat ze niet kunnen zwemmen, maar schijnbaar kunnen ze wel onderwater enorm grote kettingen bij een draak om doen?
Daar hoef je ook helemaal niet voor te zwemmen, en de reden dat die dead niet kunnen zwemmen is omdat ze niet ademen en voor het grootste deel geen lucht in zich kunnen houden. M.a.w., ze zinken.

Nou is dat wél precies wat je wilt doen: die draak ligt op de bodem. Kettingen zijn zwaar en gaan ook naar de bodem. Enige wat je moet doen is afzinken, kettingen om doen en dan de hele zooi weer optillen. Geen zwemkunsten voor nodig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:57

Pater

Terry Tate

Om de tijd te doden voor het nieuwe seizoen, wat leesvoer over de militaire strategiën van de verschillende partijen:

https://www.vox.com/cultu...-cersei-daenerys-jon-snow

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
Grindtegel schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:06:
Wat is er dan ook alweer met Rhaegar gebeurd? Waar is die gebleven?
Vermoord door Robert Baratheon

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Grindtegel schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:06:
Wat is er dan ook alweer met Rhaegar gebeurd? Waar is die gebleven?
Rhaegar is in de Battle of the Trident in een direct gevecht met Robert Baratheon gedood.
Robert in zijn geel met zwarte harnas en zijn helm met gewei, tegen Rhaegar in zijn zwart met rode harnas (inclusief een driekoppige draak gemaakt van rode juwelen) en zijn helm met drakenvleugels.
Robert sloeg Rhaegars borst in met zijn oorlogshamer, waarbij alle juwelen die de driekoppige draak vormden als druppels bloed in de Trident vielen. Na de slag bij de Trident zijn er nog regelmatig rode juwelen gevonden langs de Trident zelf.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:14

c0burn

Feed your head

Webgnome schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:57:
[...]
Wat ik mij overigens nu wel afvraag. Wat gaat Jaime nou doen? Ik denk niet dat ie nog commander of iets is. Zou hij naar Winterfell afreizen om daar voor Dany te gaan werken?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iLPPPIgl.jpg

In deze scène zie je Jaime duidelijk zonder Lannister harnas vertrekken. Ook verbergt hij zijn gouden hand met een handschoen om z'n identiteit te verbergen. Mijn gok is ook dat hij overloopt, al is het maar voor Brienne O+

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 15:43
c0burn schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:00:
[...]

[afbeelding]

In deze scène zie je Jaime duidelijk zonder Lannister harnas vertrekken. Ook verbergt hij zijn gouden hand met een handschoen om z'n identiteit te verbergen. Mijn gok is ook dat hij overloopt, al is het maar voor Brienne O+
Ik vind het ergens te voor de hand liggend dat hij overloopt naar team Dany. Misschien doet ie iets onverwachts zoals op een schip naar Bravos en zich bij de faceless men aansluiten.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
BrammeS schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:05:
[...]

Ik vind het ergens te voor de hand liggend dat hij overloopt naar team Dany. Misschien doet ie iets onverwachts zoals op een schip naar Bravos en zich bij de faceless men aansluiten.
_O-
Als Jaime al weet wat dat überhaupt is. Maar meestal maken de personages in GoT redelijk realistische keuzes, aansluiten bij de faceless is daar niet een van. Ik denk dat hij gewoon in z'n eentje zich aansluit bij Tyrion en consorten. Hopelijk weet hij nog een deel van het Lannister leger mee te nemen, maar dat vermoeden heb ik niet.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:41

Soggney

Zeekomkommer

miicker schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:08:
[...]

_O-
Als Jaime al weet wat dat überhaupt is. Maar meestal maken de personages in GoT redelijk realistische keuzes, aansluiten bij de faceless is daar niet een van. Ik denk dat hij gewoon in z'n eentje zich aansluit bij Tyrion en consorten. Hopelijk weet hij nog een deel van het Lannister leger mee te nemen, maar dat vermoeden heb ik niet.
Eer is belangrijk voor Jaimé, dus hij houdt zich aan zijn woord, maar gaat niet zijn queen/zus/bitch nog meer verraden door een deel van het leger mee te nemen.denk ik zo

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Soggney schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:13:
[...]

Eer is belangrijk voor Jaimé, dus hij houdt zich aan zijn woord, maar gaat niet zijn queen/zus/bitch nog meer verraden door een deel van het leger mee te nemen.denk ik zo
Je spreekt jezelf nu wel tegen hé. Zijn woord was namelijk om het leger mee te laten vechten tegen de common enemy. Als wat je zegt waar is dat hij zich aan zijn woord houd, gaat hij dus wél een deel van het leger meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
miicker schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:15:
Je spreekt jezelf nu wel tegen hé. Zijn woord was namelijk om het leger mee te laten vechten tegen de common enemy. Als wat je zegt waar is dat hij zich aan zijn woord houd, gaat hij dus wél een deel van het leger meenemen.
Hoewel dat wel logisch zou zijn, denk ik niet dat hij dit ook werkelijk direct gaat doen. Juist omdat hij zonder Lannister harnas en met een gehandschoende gouden hand vertrekt, lijkt het er op alsof hij (in ieder geval voorlopig) anoniem door Westeros wil reizen. Hij wil dus even niet gevonden of herkend worden.

Hij gaat zich wel aan zijn woord houden, en zich aansluiten bij de legers van Daenarys&Jon, waarna hij zich bekend zal maken en ook zal melden dat Cersei nooit van plan was om de Lannister legers in te zetten voor deze strijd.

Jaime heeft Cersei nu volgens mij wel definitief verlaten, hij zal niet naar haar terug gaan, tenzij het is om haar opnieuw te confronteren, waarbij hij uiteindelijk de werkelijkheid onder ogen ziet (hij heeft het nu wel door, maar vlucht opnieuw voor de confrontatie), namelijk dat Cersei een megalomane egoistische gek is, die niets om het volk (of überhaupt het leven van anderen) geeft.

Wat hij dan zal doen? Wellicht toch de profetie vervullen, om daarna als Lannister erfgenaam de legerleiding over te nemen en de legers alsnog laten aansluiten bij Dany&Jon???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@walteij ik denk inderdaad ook niet dat hij een leger mee zal nemen. Al zou hij het denk ik wel kunnen. Ik bedoel wie zullen ze liever volgen, een gestoorde gekke mad queen, of Jaime Lannister?
Aan de andere kant zou ik zelf als soldaat degene volgen die me niet naar een ondood leger stuurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:48
kazzzdafke schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:27:
Wat ik hier nog niet gelezen heb, maar ik wel een "ah, héhé, ik had iets anders verwacht" momentje vond:

Toen Jon/Aegar aan de deur, wat ik dacht, stond te luistervinken en hij hoorde dat hij AT was.. maar bleek dat hij voor de deur van onze blonde del stond.

Dat had toch niemand door hoor :)
Het Targaryen logo stond op de deur en die heb je niet in Winterfell, was totaal niet onverwachts dus. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Ik denk dat ie ook in zijn eentje is, anders had je dat leger ook wel in beeld gezien. Jaime beseft dat als ze de Night King niet verslaan, er weinig nut is om in Kings Landing te blijven, aangezien ze geen schijn van kans maken als Lannister leger op zichzelf (hij realiseert zich dat ze al zwaar outnumbered zijn tegen Dany op het moment dat de unsullied en de dothraki even komen buurten voor de kasteelmuren, en die komen de Lannisters zelfs om hulp vragen tegen NK)

Heel typische scene voor Brienne trouwens, juist zij die "fuck loyalty" brulde :+ Dat was ook wel een teken aan de wand dat er belangrijkere zaken spelen dan Cercei dr expansiedrang.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik denk dat een groot deel van het motief van Jaime om nu bij Cersei weg te gaan aan het feit ligt dat hij erachter is dat Cersei hem niet meer vertrouwd. Ze heeft namelijk dit hele complot zonder hem gepland, en daar is hij ietwat van geschrokken. Vervolgens stond ze nog haast op het punt om hem te laten vermoorden. Ik denk dat hij toen dacht: als ik hier langer blijf overleef ik het ook niet.

En daarbij ben ik het met je eens @Chiron, hij zal inderdaad denken dat als de WW's winnen, ze ook verliezen in het zuiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Laatst online: 19-09 15:48
miicker schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:45:
Ik denk dat een groot deel van het motief van Jaime om nu bij Cersei weg te gaan aan het feit ligt dat hij erachter is dat Cersei hem niet meer vertrouwd. Ze heeft namelijk dit hele complot zonder hem gepland, en daar is hij ietwat van geschrokken. Vervolgens stond ze nog haast op het punt om hem te laten vermoorden. Ik denk dat hij toen dacht: als ik hier langer blijf overleef ik het ook niet.

En daarbij ben ik het met je eens @Chiron, hij zal inderdaad denken dat als de WW's winnen, ze ook verliezen in het zuiden.
Zeker weten - ze stond op het punt om hem af te laten maken, scheelde volgens mij niet heel veel.

Jamie twijfelt al langer, gezien ze steeds gekker is gaan doen sinds ze de queen is. Hij zal in ieder geval bij Tyrion en Jon meer op zijn plaats zijn dan waar hij nu is. Vind Jamie nog altijd top 5 personages die het meest verandert is vergeleken het begin(op een goede manier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Wat dan wel weer apart is dat hij Bronn niet inlicht en hem vraagt met hem mee over te lopen, die zijn immers toch dikke maatjes.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ben ook wel benieuwd of Tyrion dan om gaat wappen naar Cersei, nadat ie erachter komt dat AeJon en Dany de horizontale mambo aan het doen zijn, en om Cersei tegen zichzelf te beschermen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
loewie1984 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:48:
Wat dan wel weer apart is dat hij Bronn niet inlicht en hem vraagt met hem mee over te lopen, die zijn immers toch dikke maatjes.
Misschien gebeurt dat nog wel, of is het gebeurt, off screen, zou wel leuk zijn. Ook van Bronn zag je dat hij het leuk vond Tyrion weer te zien, en waarschijnlijk ook meer aan die kant staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
miicker schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:50:
Misschien gebeurt dat nog wel, of is het gebeurt, off screen, zou wel leuk zijn. Ook van Bronn zag je dat hij het leuk vond Tyrion weer te zien, en waarschijnlijk ook meer aan die kant staat.
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat Cersei een eskader soldaten achter Jaime aan stuurt om hem terug te halen, hier zal ongetwijfeld een leger commandant bij aanwezig zijn, maar de kans is groot dat Bronn dan ook mee gaat. Show-Bronn kan alles recht lullen wat krom is (en andersom), dus die zie ik een leger generaal nog wel om lullen om toch maar aan te sluiten bij de legers voor de great war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Lees zojuist een leuke theorie over Jaime. Zijn nickname "Kingslayer" die nu negatief is (ondanks het ware verhaal dat niemand kent), wordt positief omdat hij de NK vermoordt. Dat zou ik een goede twist vinden en dan kan GRRM zeggen dat het vanaf seizoen 1 al duidelijk was wie de NK ging vermoorden ^^

Do what you love, do it often

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 15:29
walteij schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:53:
[...]

Ik zie het ook nog wel gebeuren dat Cersei een eskader soldaten achter Jaime aan stuurt om hem terug te halen, hier zal ongetwijfeld een leger commandant bij aanwezig zijn, maar de kans is groot dat Bronn dan ook mee gaat. Show-Bronn kan alles recht lullen wat krom is (en andersom), dus die zie ik een leger generaal nog wel om lullen om toch maar aan te sluiten bij de legers voor de great war.
Laten we wel wezen, alle beloftes die Jaime aan Bronn gedaan heeft (en niet kan nakomen) zijn nu dus nutteloos voor Bronn en de kans dat Cersei die zelfde afspraken nakomt is nog kleiner dan dat Khal Drogo de charge met de Dotrhaki leid..

In zo'n opzicht is de kans redelijk aanwezig dat Bronn ook overloopt naar een andere partij..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
@macciez Die theorie heb ik ook al eens eerder voorbij zien komen. Is inderdaad wel een aardige (voor de TV serie). Het probleem is alleen dat in de boeken de NK niet (in het heden) bestaat.
Het kan dus goed zijn dat Jaime de NK uiteindelijk vermoord, maar deze theorie is (vanuit de boeken gezien) niet logisch of direct verklaarbaar.

Ik zit met een totaal andere gedachte over de mogelijke moordenares van de NK, namelijk Arya. Ze is de beste vechter die er op dit moment bestaat (ze kon Brienne met gemak aan, dus ook de Hound moet voor haar te bevechten zijn). Ze heeft een dolk van Valyrisch staal. Ze is al in de buurt van de dreiging.
Jammer genoeg zijn de boeken er nog niet, zodat ik ook vanuit die hoek de theorie wat verder kan gaan opbouwen.

@Puc van S. Bronn heeft ook wel door dat als hij zijn belonging wil krijgen, hij (heel) veel meer kans heeft om die beloning van Jaime en/of Tyrion te krijgen dan van Cersei. Bronn weet dat Cersei liegt en bedriegt zoals het haar uit komt. Hij snapt dus ook dat enige beloging vanuit haar vergeten kan worden.
Dus ik deel je mening hierin volledig :)

[ Voor 19% gewijzigd door walteij op 30-08-2017 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 20:44
miicker schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:50:
[...]

Of toen hij een pint is gaan pakken met podrick is hij alvast op het schip gestapt :p .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
alaintje schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:07:
[...]

Of toen hij een pint is gaan pakken met podrick is hij alvast op het schip gestapt :p .
True, dat gebeurde inderdaad ook nog, toen dacht ik nog: wat zouden zij gaan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Dit is de reden dat Bronn er niet bij zat
http://www.telegraph.co.u...ot-on-speaking-terms.html
Bronn en Cersei hadden een relatie en kunnen elkaar nu niet uitstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
miicker schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

True, dat gebeurde inderdaad ook nog, toen dacht ik nog: wat zouden zij gaan doen?
Podrick zal denk ik wel weer opgepikt zijn door Brienne ergens. En dat bronn en cersei niet in een scene kunnen zijn ligt volgens sommige bronnen aan een persoonlijke ruzie van de twee acteurs.

Erg jammer trouwens dat dit seizoen zo enorm is afgeraffeld en er amper spannibgsopbouw plaats vond (macro gezien dan, micro was er nog wel wat spanning).
Hoe vaak ik dit seizoen heb gedacht: komop, dit kan niet waar zijn.
De wall die in seconden smelt, dragon die instant kapot gaat(ok magic, maar OP magic), whights die de ketting om doen, time travel instanties and so on.
In andere seizoenen kon je voor alles nog wel wat verzinnen, maar nu merk je dat ze puur het verhaal willen afronden en is inhoudelijk het verhaal echt een stuk zwakker. Helaas.
Ook hoe snel littlefinger doodging en hoe niet samenhangend die rechtzaak is, de 5 afleveringen in winterfell hebben niks toegevoegd aan de terechtstelling :( .

Gelukkig zijn de scènes alleenstaand en op zichzelf wel allemaal goed geschoten en bewerkt, dat equalt een beetje

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:46
Vet :D de undead die de Stark vlag vormen tijdens hun mars naar het Zuiden. Toch een hint dat de Night King en Stark aan elkaar verwant zijn?

Stark

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
MorosMyrddin schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:28:
Als dat inderdaad de reden is dat ze niet in dezelfde scenes zijn, zijn het slechte professionals.
Daarnaast geloof ik niet dat de karakters die ze spelen goed met elkaar op zouden kunnen schieten. Cersei kan erg slecht tegen kritiek, Bronn levert alleen maar kritiek (verpakt in kut/lul/neuk grapjes en erg sterke one-liners).

Van de andere kant, waarom zouden Bronn en Pod aanwezig moeten zijn bij de vredesonderhandelingen. Bronn heeft een verwaarloosbare titel, Pod helemaal geen. Geen van beiden hebben ze een functie van invloed, of een mening die er toe doet.
Dat ze bij de onderhandelingslocatie zijn gekomen, komt alleen maar omdat (waarschijnlijk) Jaime aan Bron heeft verteld dat hij Brienne en Pod mee moest nemen.
Ze hebben geen toegevoegde waarde bij de onderhandelingen, Bronn weet dat zelf maar al te goed in te schatten en begrijpt ook best dat Pod zich alleen maar gaat zitten vervelen en gunt 'mr Magic Cock' een verzetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
alaintje schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

Podrick zal denk ik wel weer opgepikt zijn door Brienne ergens. En dat bronn en cersei niet in een scene kunnen zijn ligt volgens sommige bronnen aan een persoonlijke ruzie van de twee acteurs.

Erg jammer trouwens dat dit seizoen zo enorm is afgeraffeld en er amper spannibgsopbouw plaats vond (macro gezien dan, micro was er nog wel wat spanning).
Hoe vaak ik dit seizoen heb gedacht: komop, dit kan niet waar zijn.
De wall die in seconden smelt, dragon die instant kapot gaat(ok magic, maar OP magic), whights die de ketting om doen, time travel instanties and so on.
In andere seizoenen kon je voor alles nog wel wat verzinnen, maar nu merk je dat ze puur het verhaal willen afronden en is inhoudelijk het verhaal echt een stuk zwakker. Helaas.
Ook hoe snel littlefinger doodging en hoe niet samenhangend die rechtzaak is, de 5 afleveringen in winterfell hebben niks toegevoegd aan de terechtstelling :( .

Gelukkig zijn de scènes alleenstaand en op zichzelf wel allemaal goed geschoten en bewerkt, dat equalt een beetje
Rechtzaak hoeft er nou niet echt te zijn, je hebt brann daar zitten die letterlijk kan kijken in het verleden wat er is gebeurt. Zonder vertroebeling van herinneringen of wat, hij kan gewoon terug in de tijd en een kijkje nemen wie wat zegt en wat er is gebeurt.

Dit was een executie en terecht met alle shit dat LF heeft veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Laatst online: 19-09 22:38
MorosMyrddin schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:28:
Nou nou.. een bronn uit 2014 ;) .... lijkt me niet heel relevant meer. Daarnaast, telegraph... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

walteij schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

Als dat inderdaad de reden is dat ze niet in dezelfde scenes zijn, zijn het slechte professionals.
Daarnaast geloof ik niet dat de karakters die ze spelen goed met elkaar op zouden kunnen schieten. Cersei kan erg slecht tegen kritiek, Bronn levert alleen maar kritiek (verpakt in kut/lul/neuk grapjes en erg sterke one-liners).

Van de andere kant, waarom zouden Bronn en Pod aanwezig moeten zijn bij de vredesonderhandelingen. Bronn heeft een verwaarloosbare titel, Pod helemaal geen. Geen van beiden hebben ze een functie van invloed, of een mening die er toe doet.
Dat ze bij de onderhandelingslocatie zijn gekomen, komt alleen maar omdat (waarschijnlijk) Jaime aan Bron heeft verteld dat hij Brienne en Pod mee moest nemen.
Ze hebben geen toegevoegde waarde bij de onderhandelingen, Bronn weet dat zelf maar al te goed in te schatten en begrijpt ook best dat Pod zich alleen maar gaat zitten vervelen en gunt 'mr Magic Cock' een verzetje.
Bronn is zo een beetje de rechterhand van Jamie en Lord (no pun intended)
Pod is de bastard zoon van Robert en heeft zelfs recht op de troon (ook al zijn er maar enkelen die dit weten) Even door elkaar gehaald met Gendry, teveel karakters soms ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Goner

What can I do you for ?

walteij schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 07:36:
[...]
Rhaegar is in de Battle of the Trident in een direct gevecht met Robert Baratheon gedood.
Vond deze opmerking van Bran wel interessant in dat kader :

Robert's Rebellion was built on a lie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:34:
Vet :D de undead die de Stark vlag vormen tijdens hun mars naar het Zuiden. Toch een hint dat de Night King en Stark aan elkaar verwant zijn?

...screencap...
Zelfs met wat fantasie haal ik daar niet de stark wolf uit.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 19:02
MorosMyrddin schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:48:
[...]

Pod is de bastard zoon van Robert en heeft zelfs recht op de troon (ook al zijn er maar enkelen die dit weten)
Haal je Pod en gendry nu niet door elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:49
ArgantosNL schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:45:
[...]

Rechtzaak hoeft er nou niet echt te zijn, je hebt brann daar zitten die letterlijk kan kijken in het verleden wat er is gebeurt. Zonder vertroebeling van herinneringen of wat, hij kan gewoon terug in de tijd en een kijkje nemen wie wat zegt en wat er is gebeurt.

Waarom zou iemand Bran geloven? Hetzelfde geld voor het feit dat alleen Bran weet dat Jon (in de serie) een Targarean is. Waarom zou iemand ooit Bran geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Timminator schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:51:
[...]

Haal je Pod en gendry nu niet door elkaar?
inderdaad my bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

Eddye schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

Waarom zou iemand Bran geloven? Hetzelfde geld voor het feit dat alleen Bran weet dat Jon (in de serie) een Targarean is. Waarom zou iemand ooit Bran geloven?
Omdat Sam zijn claim deels kan onderbouwen (Targ en Stark zijn wettelijk getrouwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
MorosMyrddin schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:48:
Pod is de bastard zoon van Robert en heeft zelfs recht op de troon (ook al zijn er maar enkelen die dit weten)
Bronn is inderdaad zo'n beetje de rechterhand van Jaime, maar heeft geen enkele diplomatieke rol. Is meer zijn beschermer, omdat Jaime zelf 'niet zo goed is' in vechten met zijn linkerhand.
Podrick Payne is geen bastaard zoon van Robert, maar een neefje van Ser Illyn Payne (de scherprechter/beul, wiens tong was uitgesneden door Aerys).
Pod was de schildknaap van Tyrion, maar toen de rechtszaak begon tegen Tyrion, heeft hij aan Jaime gevraagd om een goede ridder voor hem te vinden die hij kon dienen. In plaats van een ridder, heeft Jaime Pod aan Brienne gegeven als schildknaap, wat zijn beste beslissing ooit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
analogworm schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:45:
[...]

Nou nou.. een bronn uit 2014 ;) .... lijkt me niet heel relevant meer. Daarnaast, telegraph... :r
Sorry sla je nu aan om dat het op Telegraaf lijkt? De Daily Telegraph is een zeer goed aangeschreven krant in het VK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Soggney schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:53:
[...]

Omdat Sam zijn claim deels kan onderbouwen (Targ en Stark zijn wettelijk getrouwd)
Dat is een heel ander punt. Niet elk huwelijk mond uit in een kind, en dan nog kan dat willekeurig elk kind zijn wat als Bastard in Westeros rondloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
PolarBear schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:54:
[...]

Sorry sla je nu aan om dat het op Telegraaf lijkt? De Daily Telegraph is een zeer goed aangeschreven krant in het VK.
Nee voornamelijk omdat er een bronn van 2014 gebruikt wordt over de persoonlijke levenssfeer van acteurs om iets te verklaren wat in 2016 is opgenomen.. Lijkt me goed mogelijk dat dat al lang niet meer speelt, en als wel zouden recentere bronnen beter passen.

Besides, artikelen over de persoonlijke levenssfeer van acteurs hebben altijd een erg hoog roddelgehalte :r en neem ik dus per definitie met een korrel zout

[ Voor 3% gewijzigd door analogworm op 30-08-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Laatst online: 11-09 16:54
[...]

Waarom zou bran hier over liegen?

En het is heel makkelijk voor bran om te bewijzen dat hij in het verleden kan kijken.
Dit kan hij op commando doen, hij kan iedereen overtuigen dat hij werkelijk in het verleden kan kijken.

Daarnaast is het een fantasy serie, wierder shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Nu online

Goner

What can I do you for ?

Soggney schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:51:
[...]
Zelfs met wat fantasie haal ik daar niet de stark wolf uit.
Ik haal er wel een wolvekop uit ... zelfs zonder fantasie. In spiegelbeeld van de Stark sigil weliswaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[afbeelding]
Damn dat had ik echt compleet niet gezien :X

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het lijkt er echt niet op hoor. Laten we a.u.b. geen dingen zoeken die er niet zijn, komt altijd zo kneuterig over...

Afbeeldingslocatie: https://pre09.deviantart.net/2b43/th/pre/i/2015/223/b/e/the_flag_of_house_stark_by_achaley-d958sac.jpg

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-09 18:34
[...]

Howland Reed (als hij ooit zijn opwachting maakt) kan het ook bevestigen, want die was immers met Ned bij de tower of Joy.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:18
Nyarlathotep schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:34:
Het lijkt er echt niet op hoor. Laten we a.u.b. geen dingen zoeken die er niet zijn, komt altijd zo kneuterig over...

[afbeelding]
als je hem omdraait word het al een stuk beter :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
deze al gezien?

GOT8

november 2018

[ Voor 37% gewijzigd door Wii4all op 30-08-2017 11:44 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
ArgantosNL schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:03:
[...]

Waarom zou bran hier over liegen?

En het is heel makkelijk voor bran om te bewijzen dat hij in het verleden kan kijken.
Dit kan hij op commando doen, hij kan iedereen overtuigen dat hij werkelijk in het verleden kan kijken.

Daarnaast is het een fantasy serie, wierder shit happens.
Malfunctions schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:37:
[...]

Howland Reed (als hij ooit zijn opwachting maakt) kan het ook bevestigen, want die was immers met Ned bij de tower of Joy.
Zou kunnen, maar Howland Reed komt in de TV serie niet meer voor, behalve in die ene aflevering.
Persoonlijk zou ik zeggen dat er iets meer nodig is om te bewijzen dat Jon (of Aegon zo je wil) de rechtmatige opvolger is van de Iron Throne dan een geflipte kreupele en een aanhanger van de Stark familie die buiten heeft gestaan en verder nooit binnen is geweest.

Alleen maar omdat er in de wereld van Game of Thrones magie aanwezig is, houdt dat niet in dat alles maar op magie hoeft te worden gegooid om te verklaren. Het lijkt me sterk dat Daenerys of Cercei de verklaringen van Bran als waarheid aannemen, ook al kan hij het op commando.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walteij
Wognummer schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:38:
als je hem omdraait word het al een stuk beter :)
Even de twee afbeeldingen over elkaar gelegd (met de snuit dezelfde kant op wijzend).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nGJvactwh9oYGUOfkSkQkuAG/full.jpg
Dus ja, er zit qua grove belijning wel een overeenkomst in (net zoals de huilende wolvenkop van bloed toen Jon werd neergestoken). Maar of hier echt een betekenis aan te koppelen is, of dat het een grapje van de CGI afdeling is (zoals ze nogal eens doen bij Disney), weten we nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:18
walteij schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

Even de twee afbeeldingen over elkaar gelegd (met de snuit dezelfde kant op wijzend).
[afbeelding]
Dus ja, er zit qua grove belijning wel een overeenkomst in (net zoals de huilende wolvenkop van bloed toen Jon werd neergestoken). Maar of hier echt een betekenis aan te koppelen is, of dat het een grapje van de CGI afdeling is (zoals ze nogal eens doen bij Disney), weten we nog niet.
amazing haha ook dat linkje nooit geweten dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

walteij schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

[afbeelding]
Hier zie je dus dat het niet klopt. Sorry to burst your bubbles maar... je ziet toch écht dat er geen link is???
Of is men nou echt zo wanhopig _O-

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Goner schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:49:
[...]

Vond deze opmerking van Bran wel interessant in dat kader :

Robert's Rebellion was built on a lie.
Ja die vond ik wat vreemd overkomen. Ze was dus niet volledig tegen haar eigen wil meegenomen maar ze was wel degelijk beloofd aan Robert. Bovendien was Rheaggar wel degelijk gehuwd. En aangezien liefde maar zelden de partner bepaald in Westeros kun je toch niet echt zeggen dat het een leugen was. Robert zijn beloofde chickie werd gewoon gekaapt, of ze nu verliefd was of niet.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 18-08-2023
Ach de waren ook mensen die dachten dan bran in een zwaard kan wargen of dat arya littlefinger is. Straks komen er nog theorien dat de val van de wall een inside job is door de bank van westeros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
@Nyarlathotep Ik deel je mening dat de overeenkomst erg ver gezocht is. En om dat ook maar meteen de conclusie 'NK is een Stark' er aan te hangen, gaat mij persoonlijk te ver.
Van de andere kant, de NK uit de boeken was wel een Stark (13e LC van de Nightswatch) en dit kan/mag dus best een knipoog daar naar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
MrFl0ppY schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:03:
[...]

Ja die vond ik wat vreemd overkomen. Ze was dus niet volledig tegen haar eigen wil meegenomen maar ze was wel degelijk beloofd aan Robert. Bovendien was Rheaggar wel degelijk gehuwd. En aangezien liefde maar zelden de partner bepaald in Westeros kun je toch niet echt zeggen dat het een leugen was. Robert zijn beloofde chickie werd gewoon gekaapt, of ze nu verliefd was of niet.
Zijn chick is vermoedelijk dus niet gekaapt/ontvoerd maar op eigen beweging eruit is genaaid.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
MrFl0ppY schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:03:
Ik blijf er bij dat het verdwijnen van Lyanna slechts 1 ding heeft getriggered, namelijk de woede van Brandon Stark (Ned's oudere broer). Hij was zo dom om woedend naar Kingslanding te stormen, en buiten de Red Keep te eisen dat Rhaegar naar buiten kwam, zodat hij hem kon doden vanwege de 'ontvoering'.
Brandon is gevangen gezet, papa Stark kwam langs om zijn vrijlating te bespreken, beiden zijn geexecuteerd, waarna Aerys ook nog eens Ned en Robert wilde executeren.
Jon Arryn zag het niet zitten om zijn pleegzonen aan Aerys te geven en is de opstand begonnen.

De enige reden dat het Robert Rebellion heet, is omdat Robert uiteindelijk op de troon kwam te zitten.
Het was Jons Rebellion, ter bescherming van zijn pleegkinderen.

Als Brandon wellicht wat minder opvliegend was geweest (zoals hij ook was toen hij tegen Littlefinger vocht), was hij niet geexecuteerd, was heel de opstand er nooit geweest en hadden wij nooit deze mooie (boeken) serie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Nu online

Goner

What can I do you for ?

walteij schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:17:
[...]
Als Brandon wellicht wat minder opvliegend was geweest (zoals hij ook was toen hij tegen Littlefinger vocht), was hij niet geexecuteerd,
En als er uitgezocht was of Lyanna nou echt ontvoerd en verkracht was, was het misschien ook met een sisser afgelopen. Maar om nou gelijk vader en zoon te executeren (en hoe!) ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord

[afbeelding]
Ik zie er meer een draak in:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7fpvDaH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Goner schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:50:
En als er uitgezocht was of Lyanna nou echt ontvoerd en verkracht was, was het misschien ook met een sisser afgelopen. Maar om nou gelijk vader en zoon te executeren (en hoe!) ...
Tjah, je bent paranoide of niet ;).
En iemand die je kroonprins rechtstreeks met de dood bedreigt (Brandon riep iets als: "Come out so I can kill you") is voor veel koningen al genoeg om die persoon te executeren (zeker in een feudale samenleving).
Aerys liet zelfs zijn haren en nagels niet knippen, omdat hij bang was dat iemand hem dan zou verwonden/vermoorden. Dan ben je ver heen hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door walteij op 30-08-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:57

Pater

Terry Tate

alaintje schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

Je weet dat alle getuigenschriften afkomstig zijn van Bran, toch? Die heeft alles gezien met zijn Three Eyed Raven vaardigheden.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walteij
Pater schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:09:
Je weet dat alle getuigenschriften afkomstig zijn van Bran, toch? Die heeft alles gezien met zijn Three Eyed Raven vaardigheden.
Over de 'rechtszaak van LF.
Hij bekend Lysa vermoord te hebben "I did it to protect you".
Hij ontkend Ned verraden te hebben, maar Bran geeft vervolgens keurig aan wat er gebeurd is.
Het mes wordt getoond als een van LF leugens, waardoor al het andere wat hij zegt in twijfel getrokken kan worden.
Hierna gaat hij bij Sansa smeken en wil hij alleen met haar praten.
Sansa reageert hierop door LF's eigen woorden tegen hem gebruiken 'Sometimes, I play a little game',
Hij vraagt om een kans zichzelf te verdedigen terwijl hij al 1 moord en verraad bekend heeft en al het andere in twijfel getrokken kan worden, omdat ook al bewezen is dat hij een leugenaar is.
Hierna commandeert hij Royce om hem terug te brengen naar de Vale, die dit weigert, omdat hij zojuist een bekentenis op Lysa's moord heeft gehoord.

Het voorop gezette plan van Sansa en de rest heeft prima gewerkt. Beschuldig hem onverwachts, waarna er even de waarheid uit LF's mond komt (de bekentenis over Lysa).
Dit is voldoende voor iedereen die aanwezig is, want hij heeft bekend om Lysa Arryn - Tully vermoord te hebben, hierop staat al de doodstraf.
Alle andere beschuldigingen kan hij dan wel proberen te weerleggen, feit is en blijft dat hij moord bekend heeft. Zijn lot staat direct na de "I did it to protect you" al vast.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb de OP weer helemaal bijgewerkt met de stambomen van S7. Je ziet er dus nu weer wie allemaal leeft, dood is en wie een relatie heeft met wie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 19-09 13:34
miicker schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:36:
Ik heb de OP weer helemaal bijgewerkt met de stambomen van S7. Je ziet er dus nu weer wie allemaal leeft, dood is en wie een relatie heeft met wie.
Nice, al klopt er iets niet bij de Brotherhood :o Thoros zit er nog in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
miicker schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:36:
Waarom zit Tyrion aan Sansa?

Edit. oh.. was me helemaal ontgaan dat dat huwelijk nog steeds "bestaat".. :D

[ Voor 10% gewijzigd door Montaner op 30-08-2017 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Terranova schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:41:
[...]

Nice, al klopt er iets niet bij de Brotherhood :o Thoros zit er nog in
Thanks voor de oplettendheid, gerepareerd :P
Montaner schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:42:
[...]

Waarom zit Tyrion aan Sansa?
Omdat ze getrouwd zijn/waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 19-09 13:34
miicker schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:44:
[...]

Thanks voor de oplettendheid, gerepareerd :P

[...]

Omdat ze getrouwd zijn.waren.
Doe je snel.

En is Tyrion niet nogsteeds getrouwd met Sansa :o

Tenminste het is nooit ongedaan gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Terranova schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

Doe je snel.

Had die afbeelding wel al geüpload, maar nog niet de link in de OP gezet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
miicker schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:46:
[...]

Had die afbeelding wel al geüpload, maar nog niet de link in de OP gezet :+
In season 3, episode 8, "The Second Sons," Sansa marries Tyrion before being unceremoniously taken to marry Ramsay Bolton instead. With Ramsay now dead, does Sansa's marital status technically "default" back to Tyrion? Has their bond legally persisted through all of this?
It's murky, but the answer is most likely no. Let's look at the facts: Sansa and Tyrion's marriage was famously never consummated.
"I won't share your bed," Tyrion tells her on their wedding night. "Not until you want me to."
"What if I never want you to?" Sansa says — and she never does. In fact, their marriage never being consummated is why Littlefinger is able to bring Sansa to Ramsay in the first place.
"I assure you she's still a virgin," he tells Roose Bolton in season 5, episode 3, "High Sparrow." "Tyrion never consummated the marriage. By the law of the land, she's no man's wife."
Sansa's marriage to Ramsay was, unfortunately, non-consensually consummated, meaning that Sansa is now legally a widow. But, luckily, that also means she's free. After what she's been through, we doubt she'll be rushing to get married again any time soon. She and Jon Snow have bigger fish to fry.
Die lijn heeft dus nooit echt bestaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Montaner schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:47:
[...]

[...]

Die lijn heeft dus nooit echt bestaan ;-)
Deze stambomen komen van de officiële HBO website, ik denk dat dat het verhaaltje een beetje ontkracht en de lijn dus wel degelijk bestaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Terranova schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:45:

Ja en nee, om het lekker verwarrend te maken. Het huwelijk is nooit geconsumeerd, dus zowel Tyrion als Sansa kunnen dit eenvoudig laten ontbinden. Ik hoop dat er ergens een maester in de Vale was die dat voor Sansa heeft opgeschreven, maar zolang dat niet gebeurd is, zijn ze officieel nog steeds getrouwd.

Sansa is alleen na het huwelijk met Tyrion opnieuw in het huwelijk getreden met Ramsay. Waarmee je kunt stellen dat het Tyrion/Sansa huwelijk ongeldig/ontbonden is.

Hoe dan ook, ik geloof niet dat Sansa of Tyrion er op dit moment veel moeite mee zou hebben om het huwelijk te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Laatst online: 19-09 16:31
Welk kasteel is dat; King's Landing?

Ziet er behoorlijk koud/bevroren uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Shmoozer schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:12:
[...]

Welk kasteel is dat; King's Landing?

Ziet er behoorlijk koud/bevroren uit...
yup king landing en ja de winter is er, dan is het meestal koud....

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Fietsbel schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:14:
spoiler:
Koud genoeg om blackwater bay te bevriezen.... Da's behoorlijk frisjes o<:)

[ Voor 2% gewijzigd door Mx. Alba op 27-09-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Heb je een bron, is dit officieel bevestigd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
miicker schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:15:
[...]

Heb je een bron, is dit officieel bevestigd?
kreeg hem op twitter door zie hem zelf niet op de officiele kanalen staan.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
Fietsbel schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:14:
[...]

spoiler:
Er vielen nu een paar vlokjes sneeuw. Op de foto lijkt de gehele zee om het kasteel bevroren. Zelfs de zee naast de (ingestorte) Wall is nu nog niet eens bevroren....

Kwam deze voorspelling van "Maggy the Frog" over Cersei nog tegen, van seizoen 5, eerste aflevering:
You'll never wed the prince. You'll wed the king.
You'll be queen, for a time. Then comes another, younger, more beautiful, to cast you down and take all you hold dear.
The king will have 20 children, and you will have three.
Gold will be their crowns. Gold, their shrouds.

[ Voor 39% gewijzigd door Mx. Alba op 27-09-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
@Shmoozer Tot nu toe klopt alles van die voorspelling. Maggy/Maegi the Frog had het behoorlijk goed wat betreft Cersei's leven.
De baby waarvan Cersei nu zwanger is, zal dus niet levensvatbaar zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shmoozer
walteij schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:56:
Tot nu toe klopt alles van die voorspelling. Maggy/Maegi the Frog had het behoorlijk goed wat betreft Cersei's leven.
Yup! Daarom ook zo leuk om nog eens aan te halen/herinneren.
walteij schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:56:
De baby waarvan Cersei nu zwanger is, zal dus niet levensvatbaar zijn.
Ik heb al verschillende mensen dit horen zeggen. Volgens mij vergeet men steeds de (voor mij de meest voor de hand liggende, zeker gezien de huidige situatie) optie; Cersei gaat zelf dood voordat de baby er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Nu online

Goner

What can I do you for ?

walteij schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:49:
[...]
Sansa is alleen na het huwelijk met Tyrion opnieuw in het huwelijk getreden met Ramsay. Waarmee je kunt stellen dat het Tyrion/Sansa huwelijk ongeldig/ontbonden is.
Ik vond dit in een review :
"Tyrion never consummated the marriage. By the law of the land, she's no man's wife."
zegt Little Finger tegen Boltons ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Shmoozer schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:01:
Ik heb al verschillende mensen dit horen zeggen. Volgens mij vergeet men steeds de (voor mij de meest voor de hand liggende, zeker gezien de huidige situatie) optie; Cersei gaat zelf dood voordat de baby er is.
Daarmee is de baby toch ook meteen niet levensvatbaar :+
Goner schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:04:
[...]

Ik vond dit in een review :
"Tyrion never consummated the marriage. By the law of the land, she's no man's wife."
zegt Little Finger tegen Boltons ...
Maar LF is een gelegenheidsleugenaar :).
Wat hij hier zegt is niet helemaal gelogen, maar ook niet helemaal waar. Het niet consumeren van het huwelijk zorgt er niet voor dat het ongeldig is, maar het maakt de man of vrouw in het huwelijk veel eenvoudiger om het huwelijk te laten ontbinden.
Daarnaast maakt het voor de Boltons eigenlijk maar weinig uit, belangrijker voor hen was dat het écht Sansa Stark is en dat ze maagd is, zodat ze hun greep op Winterfell en het Noorden kunnen versterken (Sansa is/was de erfgenaam van Winterfell en heerseres van het Noorden. Via haar en haar kind, kunnen de Boltons hin claim dus versterken en legitimeren).
De Boltons hebben ook niets met septons en de 7, zij hangen (net als de Starks) de Oude Goden aan. Dus een huwelijk voltrokken door een septon, wat ook nog eens niet vrijwillig is aangegaan door de dame in kwestie, is in hun ogen niet eens een echt geldig huwelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
walteij schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:11:
[...]

Daarmee is de baby toch ook meteen niet levensvatbaar :+
Dat ligt er in principe aan wanneer ze dood gaat :+ Maar.... point taken ;)

"book spoiler" die hier ietwat op aansluit qua voorspellingen:
spoiler:
In the fourth book in The Song of Ice and Fire series, A Feast for Crows, there's a further prophesy about Cersei's death: "And when your tears have drowned you, the Valonqar shall wrap his hands about your pale white throat and choke the life from you."

"Valonqar" is Valyrian for "little brother," which means Cersei will probably be killed by either Tyrion or Jaime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
@Shmoozer Stukje over die profetie ook even in spoiler tags, gewoon voor de zekerheid.
spoiler:
Valonquar heeft, net als het Valyriaanse woord voor prins(es) geen geslachtsaanduiding, in het Engels betekend het "younger sibling". Het zou dus ook jongere zus kunnen betekenen. Waarmee Arya weer in beeld komt. Hoewel ze geen familie van Cersei is, zou ze de jongere zus kunnen zijn van een "younger, more beautiful queen" (Sansa). Maar dit vind ik een beetje vergezocht (hoewel het niet eens een van de meest vergezochte theoriën is).

Ik denk dus inderdaad, dat dit deel van de profetie verwijst naar de broertjes van Cersei.
Het grappige is dat Cersei complete gefocussed is op Tyrion, ten eerste omdat Jaime haar tweelingbroer is (die als tweede ter wereld kwam), ten tweede omdat ze gewoon een hartgrondige hekel aan Tyrion heeft, ten derde omdat Tyrion ook vader heeft vermoord.

Cersei is Jaime flink van zich aan het vervreemden, laten we het even op een rijtje zetten:
- Opblazen van de Baelors Sept met Wildfire. Jaime heeft al eens een koning vermoord die dat (en met nog wat meer van de stad) wilde doen
- Ze weigert om de zelfmoord van Tommen met Jaime te bespreken. Iets dat Jaime toch wel opgehelderd wil zien.
- Jaime overhalen tot sex, om vervolgens aan de bedienden duidelijk te laten blijken dat dit gebeurd, tegen Jaime's zin.
- Openlijk flirten met Euron, waarbij zelfs de optie tot een huwelijk tussen Euron en Cersei wordt besproken.

Ondertussen heeft Cersei Jaime weggejaagd, maar wat gaat er gebeuren als ze elkaar weer tegenkomen? Hoe gaat Cersei reageren en belangrijker, hoe gaat Jaime op Cersei's uitbarsting reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

@walteij Dan moet je de spoiler tags wel goed toepassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 22:08
walteij schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:28:
@Shmoozer Stukje over die profetie ook even in spoiler tags, gewoon voor de zekerheid.
Je spoiler tag is was stuk. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Wat ook nog zou kunnen, denk het niet, maar zou wel gaaf zijn:
Jaime of Tyrion sterft (maakt niet uit hoe, misschien in het slagveld?). Arya neemt een van hun gezichten en vermoord Cersie op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 22:08
Of Cersei komt opeens uit het niks helpen als ze op het punt staan te verliezen in de great war. :+

Dat zou een plottwist zijn. Al verwacht ik dat Cersei dat nooit gaat doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Aksnes op 30-08-2017 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
@3raser en @Aksnes Fixed, bedankt!

Nog even doorboordurend op het vertrek van Jaime.
Dit plaatst Cersei wel in een erg ongemakkelijke positie, ze is immers ongehuwd, maar wel zwanger. Ze kan wel zeggen dat Jaime de vader is, maar als Jaime haar niet meer steunt, zal ze op nog minder steun vanuit de rest van de edelen kunnen rekenen.

Ook heeft ze nu geen excuus voor haarzelf meer om Euron aan het lijntje te houden. Wat gaat dat voor gevolgen hebben? Gaat ze dan toch met Euron trouwen nadat hij de GC naar Westeros heeft gebracht? En hoe zal Euron reageren als ze ook direct zichtbaar zwanger is (in haar bruidsjurk)?

[ Voor 88% gewijzigd door walteij op 30-08-2017 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

Aksnes schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:33:
Of Cersei komt opeens uit het niks helpen als ze op het punt staan te verliezen in de great war. :+

Dat zou een plottwist zijn. Al verwacht ik dat Cersei dat nooit gaat doen.
Het ligt er een beetje aan wat haar motivaties op dit moment zijn. Tot nu toe heeft ze vrijwel alles uit wraak gedaan. Maar koestert ze ook persoonlijke wrok tegen Jon of Dany? Voor zover ik weet niet. Alle haat komt voort uit het feit dat Tyrion voor Dany kiest. Ze wil hen dus gewoon dood hebben omdat ze een bedreiging voor haar vormen en is haar motivatie dus macht (ze wil over Westeros heersen). In dat geval kan ze bijna niet om de dreiging van de White Walkers heen want -zoals Jaimy ook zei- wat valt er te heersen als iedereen dood is?
walteij schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:33:
Ook heeft ze nu geen excuus voor haarzelf meer om Euron aan het lijntje te houden. Wat gaat dat voor gevolgen hebben? Gaat ze dan toch met Euron trouwen nadat hij de GC naar Westeros heeft gebracht? En hoe zal Euron reageren als ze ook direct zichtbaar zwanger is (in haar bruidsjurk)?
De enige vraag is dan, is ze wel echt zwanger? Of verzint ze dit alleen om Jaimy en Tyrion op een verkeerd been te zetten?

[ Voor 23% gewijzigd door 3raser op 30-08-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
edit: al tig keer vermeld

[ Voor 94% gewijzigd door Sniffels op 30-08-2017 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Sniffels schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:09:
[...]

Ze kunnen wel tegen water, alleen kunnen ze niet zwemmen. dus dan lopen ze over de bodem alsnog richting een eiland. op een boot zou je alleen prima zitten in diep water.
Met die logica hadden ze via de zee naar het vaste land kunnen lopen en veel eerder langs de muur gekund, denk het niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:01
miicker schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:10:
[...]

Met die logica hadden ze via de zee naar het vaste land kunnen lopen en veel eerder langs de muur gekund, denk het niet dus.
En toen dacht iedereen..... oh ja _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
miicker schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:10:
[...]

En daarbij zou het wel mooi zijn geweest als ze dat hadden laten zien. Maar goed, artistic license denk ik hier maar bij...

Ik snap het dilemma wel. Want als ze de draak op land hadden laten landen dan zou Dany en co wel hebben moeten overwegen het lijk te verbranden. Nu staan ze niet voor de keuze en voorkom je dat men zegt man man man wat dom dat ze gewoon weggevlogen zijn..

Mja, hoe los je dan op dat de draak toch in de macht van de NK komt? Ik denk dat ik jouw(?) oplossing het mooiste, cq meest logisch had gevonden. Dat de draak uit het water komt vliegen.. Immers werden de wights ook via wifi gerevived.. dus dat is plausible.

Zoals het nu gedaan is, met de hand opleggen, werkt misschien beter voor een cliffhanger. Maar hebben we dus problemen met geloofwaardigheid en logica van de wights..

Ach ja we hebben een ijsdraak.. Mij te veel druk maken over dit soort dingen haalt wel de lol van de show er een beetje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
ArgantosNL schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:45:
[...]

Dat begrijp ik. Maar die scenes er voor zijn dus allemaal vrij nutteloos geweest met arya die letter stelen en ruzie maken op de balustrade etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:26
alaintje schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:35:
[...]

Dat begrijp ik. Maar die scenes er voor zijn dus allemaal vrij nutteloos geweest met arya die letter stelen en ruzie maken op de balustrade etc.
Dan zouden alle scènes die bedoeld zijn om de ontwikkeling in een verhaallijn weer te geven en om de kijker enigszins op het verkeerde been te zetten (immers voor sommige kijkers was het tot op het laatste moment echt wel de vraag wie het loodje ging leggen) overbodig zijn. Lijkt mij vrij saai als er telkens alleen maar aanleiding en resultaat te zien is. Kwade tongen zullen stellen dat dit laatste seizoen al veel minder achtergrond geeft en dat is ook zo, maar de meeste achtergronden en dieptes van die verhaallijnen zaten in seizoen 1 t/m 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:01
analogworm schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:30:
[...]

En daarbij zou het wel mooi zijn geweest als ze dat hadden laten zien. Maar goed, artistic license denk ik hier maar bij...

Ik snap het dilemma wel. Want als ze de draak op land hadden laten landen dan zou Dany en co wel hebben moeten overwegen het lijk te verbranden. Nu staan ze niet voor de keuze en voorkom je dat men zegt man man man wat dom dat ze gewoon weggevlogen zijn..

Mja, hoe los je dan op dat de draak toch in de macht van de NK komt? Ik denk dat ik jouw(?) oplossing het mooiste, cq meest logisch had gevonden. Dat de draak uit het water komt vliegen.. Immers werden de wights ook via wifi gerevived.. dus dat is plausible.

Zoals het nu gedaan is, met de hand opleggen, werkt misschien beter voor een cliffhanger. Maar hebben we dus problemen met geloofwaardigheid en logica van de wights..

Ach ja we hebben een ijsdraak.. Mij te veel druk maken over dit soort dingen haalt wel de lol van de show er een beetje af.
Fantasie of niet, er klopt dus eigenlijk niks van. Het hoort gewoon te kloppen met een serie van dit kaliber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
baronruud schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:28:
[...]

Fantasie of niet, er klopt dus eigenlijk niks van. Het hoort gewoon te kloppen met een serie van dit kaliber.
Alle vraagtekens die hier worden opgeworpen worden nu (bij gebrek aan boeken) ook veel beantwoord met "ik denk dat je het zo moet zien". Kortom: wat er van waar is? Joost mag het weten.

Persoonlijk heb ik er niet zo'n last van dat sommige dingen niet helemaal te verklaren zijn. Dat hoort wat mij betreft idd bij het genre. Er zijn genoeg onderdelen die erg onrealistisch zijn maar dat accepteren we wel. Eerder in de serie had je door er achtergronden meer uitleg en werd daarmee alles kloppend en geaccepteerd. Omdat er nu speculatie blijft, trekt niet iedereen dat. Ik begrijp dat wel, ondanks dat ik er zelf niet mee kan zitten. Wat mij betreft is er een andere, niet genoemde, reden waarom de ww en wights niet over, onder, langs of door de muur kunnen. Het maakt me niet zoveel uit en niet alles behoeft wat mij betreft een verklaring. Blijkbaar is de ice dragon zeer bruikbaar om dat probleem op te lossen. Zijn er andere mogelijkheden? Vast!

Ik moet ook ff aan zwaartekracht denken. We ervaren allemaal (onbewust) elke dag de zwaartekracht, de theorieën zijn er allemaal en lijken kloppend. Toch zijn er verschijnselen m.b.t. zwaartekracht die niet te verklaren zijn. Hebben degenen die moeite hebben met bepaalde punten in GoT ook moeite met het fenomeen zwaartekracht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
bazzemans schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:08:
[...]

Toch zijn er verschijnselen m.b.t. zwaartekracht die niet te verklaren zijn. Hebben degenen die moeite hebben met bepaalde punten in GoT ook moeite met het fenomeen zwaartekracht?
Wat voor verschijnselen?
En wat een vergelijking: de zwaartekracht met een fantasie serie vergelijken _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
miicker schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:49:
[...]

Wat voor verschijnselen?
En wat een vergelijking: de zwaartekracht met een fantasie serie vergelijken _O-
Deze reactie had ik al wel voorzien. Zo makkelijk.

Op Wikipedia te vinden:
Maar ook met deze verder zeer succesvolle theorie blijken er verschijnselen te zijn die hiermee niet beschreven kunnen worden:

De banen van de planeten dijen sneller uit dan te verklaren is met verlies van zonsmassa.
De Pioneer-sondes die aan de grenzen van het zonnestelsel vliegen, vertragen sneller dan te verklaren is met de huidige theorie.
De uitdijing van het heelal lijkt te versnellen, wat moeilijk te verklaren is als er niet een of andere mysterieuze anti-zwaartekracht werkzaam is.
Je kan daarover ook genoeg vinden op internet. Natuurlijk is de vergelijking vergezocht. Het gaat erom dat er doorgaande dingen zijn die zich niet laten volledig laten verklaren (al dan niet omdat we die verklaring gewoon nog niet gevonden hebben). Het stoort mij totaal niet als dit in een fantasy-serie ook zo nu en dan het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 18-08-2023
Wat nou dat de plot twist van volgend seizoen is dat de NK meteen doorvliegd naar kings landing en daar huis houd wanneer de meeste legers in het noorden zitten en jon en dany daardoor omsingeld zijn.
Pagina: 1 ... 28 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic