Maar ik stipte maar een paar dingen aan, ik vindt heel veel dingen vreemd dit seizoen, en ja dat komt vooral door het gebrek aan achtergrond info. En zoals eerder aangegeven is dat omdat we geen boeken meer hebben als basis. De serie is nu meer op snelheid (snelheid wat het verhaal betreft) en actie gericht, enerzijds is het wel lekker dat de serie een lekker tempo heeft. Maar aan de andere kant vind ik het jammer dat het minder is uitgewerkt en dat er enorme timetravel sprongen gemaakt worden.
Dit ben ik ook grotendeels met je eens.
Al zie ik het niet als een probleem en het is ook logisch, het einde komt namelijk in zicht en veel verhaallijnen komen daardoor samen of zijn afgerond. Daarbij is het ook begrijpelijk dat schrijvers die binnen 1 jaar een volledig seizoen af moeten hebben minder tijd aan het gehele verhaal kunnen besteden dan GRRM, die weer in het andere uiterste zit met de enorm lange tijd die hij nodig heeft om een boek te schrijven.
Die timetravelsprongen vallen best mee trouwens, zoals al vaker aangetoond was dit in voorgaande seizoenen ook het geval en is er in de serie vaak meer tijd verstreken dan sommigen denken, ze geven dit alleen niet aan. Soms klopt het natuurlijk ook totaal niet, maar eerlijk gezegd vind ik dat ook niet belangrijk.
En waarom zou je geen kritiek mogen hebben, omdat het fantasy betreft? Dan kun je werkelijk alles overboord gooien en in het volgende seizoen dino's introduceren, want ja fantasy dus het kan.
Kritiek is ook geen probleem, het is vooral waarover men kritiek heeft.
Zo vind ik het best komisch dat er eerst werd geklaagd over de traagheid van het verhaal, over de vele personages en verhaallijnen, over het gebrek aan actie, waar er nu geklaagd wordt over de snelheid van het verhaal, de weinige personages en verhaallijnen en het gebrek aan diepzinnigen dialogen.
Aangezien het einde van GoT nadert vind ik het prima zoals het nu gaat en blijf ik de serie echt top vinden.
Sommige vraagtekens begrijp ik volledig, andere vraagtekens vind ik overdreven. Kijken doe ik toch wel