Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 15:29
Chaoss schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:49:
[...]
Sowieso zijn die draken de ene keer erg sterk en de andere keer zwakker:
-Eerder kreeg zo'n draak een pijl in zich geschoten vanaf een ballista en was er niets aan de hand, aflevering later wordt er een draak neer gehaald. met een handspeer.
"normale" ballista pijl vs magische WW handspeer welk ook mensen desintegreert op aanraking..
-De ene keer verslaan de draken hele legers terwijl in een volgende aflevering tegen de Walkers er relatief weinig schade wordt gedaan.
Vooral tegen de normale legers werd er weinig schade gedaan omdat er gefocused werd op de supply train.. Tegen de Wights deden ze volgens mij wel redelijk wat schade?
Ik vind de kracht van de undead draak ook wat overdreven, op deze manier kan de NK in de volgende aflevering ook wel even naar Kings Landing vliegen en die hele stad plat leggen. Het was meer in verhouding geweest als ze met de draak een poort hadden vernietigd waarbij de Nights Watch nog enigszins weerstand had geboden, dan hadden ze nog iets spannends van de scene kunnen maken.
Het idee van de scene was volgens mij juist om te laten zien dat de WW zo'n force zijn dat er nauwelijks weerstand te bieden is, niet om een scene te creeren waarin je denk dat ze het wellicht nog vol zouden kunnen houden tot er reinforcements komen.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 22:27
Na een wat mindere aflevering, was de seizoensfinale een stuk fijner om te kijken. Vooral vanwege een paar mooie dialogen met Cersei. Die deden echt weer denken aan de eerste seizoenen, met het vele wijn inschenken door Tyrion en de discussies binnen de Small Council (die nu overigens helemaal niet meer lijkt te functioneren).
Het omleggen van Littlefinger vond ik niet zo Stark-waardig, omdat hij eigenlijk geen eerlijk proces heeft gekregen. Mooi om te zien dat de zusjes zich niet door hem uit elkaar hebben laten spelen, maar het is niet duidelijk geworden op welke manier ze Littlefinger door hebben gekregen en in de val gelokt. Waar was die dialoog tussen Arya en Sansa over 'a little game' voor nodig, als ze van Bran al wisten hoe Littlefinger te werk was gegaan en al hadden afgesproken om hem te laten denken dat hij de touwtjes in handen had?
Nu Daenerys bij Kingslanding weer herenigd is met haar legers, zou je verwachten dat er een emotioneel weerzien tussen Missandei en Grey Worm zou plaatsvinden. Door het ontbreken daarvan, lijkt die romance nog meer op zichzelf te staan en een los draadje te blijven.
Zo zal iedereen wel wat aan te merken hebben op dit seizoen (dat blijkt ook wel uit de reacties). Door het verhoogde tempo gaan details verloren waaraan in de eerste seizoenen wel aandacht kon worden geschonken. Jammer dat het nog ruim een jaar duurt, maar het is wel goed dat de serie na het volgende seizoen eindigt, het verhaal is dan ook gewoon klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:19
Nieuwevolger schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:55:
Wat maakt het nou uit of de walkers niet tegen vuur kunnen. Net als of de NK op z'n eigen leger gaat richten.
Genoeg volk om het verlies weer aan te vullen, toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik vraag me af of er in nood geen raven naar winterfell is gevlogen, "muur gevallen, white walkers hebben draak" ofzo?

Of zou bran dit gaan vertellen? Die heeft het ook gezien.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:55:
Wat maakt het nou uit of de walkers niet tegen vuur kunnen. Net als of de NK op z'n eigen leger gaat richten.
Mensen kunnen ook slecht tegen vuur en dat houdt ze ook niet tegen het te gebruiken.
HenkDePoema schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:00:
[...]maar het is wel goed dat de serie na het volgende seizoen eindigt, het verhaal is dan ook gewoon klaar.
Het eindigt niet volgend seizoen omdat het verhaal klaar is, het verhaal is klaar omdat het volgend seizoen eindigt.
Het tempo ligt zo hoog en de details zijn zo afwezig omdat het verhaal in 14(?) afleveringen afgemaakt moest worden.

[ Voor 42% gewijzigd door Fly-guy op 29-08-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:00
Bensimpel schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:11:
Ik vraag me af of er in nood geen raven naar winterfell is gevlogen, "muur gevallen, white walkers hebben draak" ofzo?

Of zou bran dit gaan vertellen? Die heeft het ook gezien.
Was het niet Bran die het zag? Zo ja, was dit toekomst of op het moment zelf.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:03
baronruud schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:15:
[...]

Was het niet Bran die het zag? Zo ja, was dit toekomst of op het moment zelf.....
Dat is een goede, Bran gaf aan dat ie nu ook in de toekomst kan kijken.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 15:29
ErwinJ schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:17:
[...]

Dat is een goede, Bran gaf aan dat ie nu ook in de toekomst kan kijken.......
Wanneer zei die dat? Tegen Samwell vertelde die dat die alles uit het verleden en wat er nu gebeurt kan zien.
Volgens mij heeft die nog nooit in de toekomst gekeken?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Je zag toch de raven over de wall vliegen tijdens die scene. Dat was dus in het heden en Bran kan door de ogen van die raven zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:46
baronruud schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:15:
[...]

Het was Bran die het zag met zijn Warg skills, hij zag het door de raven die over de muur vlogen aan het begin van die scene, dat was dan volgens mij niet in de toekomst, maar het nu.

Het zien van toekomst heden en verleden is geen warg skill maar een three eyed raven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
Fly-guy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:13:
[...]

Het eindigt niet volgend seizoen omdat het verhaal klaar is, het verhaal is klaar omdat het volgend seizoen eindigt.
Het tempo ligt zo hoog en de details zijn zo afwezig omdat het verhaal in 14(?) afleveringen afgemaakt moest worden.
Eens, goed punt. Maar ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat bij de kijkers èn de makers een begin van 'franchise fatigue' optreedt. Bij mijzelf in elk geval wel. Om maar te zeggen dat het in die zin ook goed is dat er een einde aan komt. Maar wie weet wat een GoT-loos jaar daaraan verandert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Puc van S. schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:20:
[...]

Wanneer zei die dat? Tegen Samwell vertelde die dat die alles uit het verleden en wat er nu gebeurt kan zien.
Volgens mij heeft die nog nooit in de toekomst gekeken?
Ik dacht dat ie "future" zei....... kan mij vergissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:53:
[...]

Hoe maak je er uit op dat het ijs is? Als je de substantie kijkt en hoe het zich gedraagt is het gewoon vuur met een blauw kleurtje. Neem aan dat dit speciaal / magisch vuur is wat de draak hier spuugt waar de walkers wel tegen kunnen.
Niet, dat is een aanname icm een stukje perceptie. Het is blauw, het "klinkt" anders, ik vond dat het er juist niet als vuur uitzag. Het punt is vooral dat ik die draak enorm overpowered vind, op deze manier kan hij in A1S8 gewoon even naar kings landing vliegen op daar de boel plat te leggen.
chrisO schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:55:
[...]

Dat was geen normale handspeer, maar een speer met "magische"? kracht. De punt van die speer lichte blauw op.
Als de NK zulke krachtige magische wapens kan maken dan snap ik niet waarom hij niet eerder al bij de muur stond met gigantische ballista's etc. Uiteindelijk hadden ze ook al de beschikking over gigantische kettingen. Die lui kunnen blijkbaar alles maken :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:42
ErwinJ schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:25:
[...]
Ik dacht dat ie "future" zei....... kan mij vergissen
Nee hij zei present en past. Three eyed raven is geloof ik geen waarzegger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:32:
[...]

Nee hij zei present en past. Three eyed raven is geloof ik geen waarzegger.
Ok top, heb ik niet goed geluisterd :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
Chaoss schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:26:
[...]

Niet, dat is een aanname icm een stukje perceptie. Het is blauw, het "klinkt" anders, ik vond dat het er juist niet als vuur uitzag. Het punt is vooral dat ik die draak enorm overpowered vind, op deze manier kan hij in A1S8 gewoon even naar kings landing vliegen op daar de boel plat te leggen.

[...]

Als de NK zulke krachtige magische wapens kan maken dan snap ik niet waarom hij niet eerder al bij de muur stond met gigantische ballista's etc. Uiteindelijk hadden ze ook al de beschikking over gigantische kettingen. Die lui kunnen blijkbaar alles maken :P
ik denk dat het drakenvuur een katalysator is en dat de magie die in de wall zit ervoor zorgt dat ze de wall niet kunnen passeren, of schade toe doen met hun 'normale' wapens.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
[...]

maar een 'ijswapen" en een muur van ijs zijn geen tegenpolen; Dragonglass en ww zijn dat wel en ook de ijsvariant van dragonglass (speer van de NK) en draken zijn ook tegenpolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
Darkfreak schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:32:
spoiler:
Om Targaryans af te slachten. De Golden Company is zo anti-Targaryen als het maar kan
In de tv serie weten we niet zoveel van ze, maar in de boeken:
spoiler:
Lijken ze zich eerst achter Daenerys te scharen, maar op dat moment lijkt zij geen plannen te hebben om Essos te verlaten en dus scharen ze zich vervolgens achter fAegon. Ze willen bovenal dolgraag terug naar Westeros en lijken geen grote principiële problemen meer met de Targaryens meer te hebben (ze zijn 4 generaties verder).Daenerys is er als kind ook weleens op bezoek geweest.

De Golden Company zal puntje bij paaltje heus wel tegen de WW vechten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

ph4ge schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:03:
[...]

In de tv serie weten we niet zoveel van ze, maar in de boeken:
spoiler:
Lijken ze zich eerst achter Daenerys te scharen, maar op dat moment lijkt zij geen plannen te hebben om Essos te verlaten en dus scharen ze zich vervolgens achter fAegon. Ze willen bovenal dolgraag terug naar Westeros en lijken geen grote principiële problemen meer met de Targaryens meer te hebben (ze zijn 4 generaties verder).Daenerys is er als kind ook weleens op bezoek geweest.

De Golden Company zal puntje bij paaltje heus wel tegen de WW vechten.
Ik bedenk mij net dat we dit niet meer hier mogen bespreken omdat daar nu:
[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire.
voor is

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:48
[...]

Die kettingen waren gewoon uit het dorp van de wildlings dus niks spannends :P
Die speren had die ook met opzet bij zich, dus wellicht had die wel een idee hoe hij het ging aanpakken met die muur. Ballista's zullen nog geen deukje maken in die muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Jah right, en die kettingen hadden de wildlings nodig om hun vrouwen in de keuken te houden? :P

Ze kunnen blijkbaar magische wapens maken dus dan kunnen ze ook magische ballista's etc. maken. Maar dat is een beetje het punt van dit seizoen het is (voor mijn gevoel) allemaal minder genuanceerd geworden. Het lijkt alsof de kijker minder achtergrond info krijgt en er wat soepeler wordt omgegaan met datgene wat mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
Chaoss schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:54:
Jah right, en die kettingen hadden de wildlings nodig om hun vrouwen in de keuken te houden? :P

Ze kunnen blijkbaar magische wapens maken dus dan kunnen ze ook magische ballista's etc. maken. Maar dat is een beetje het punt van dit seizoen het is (voor mijn gevoel) allemaal minder genuanceerd geworden. Het lijkt alsof de kijker minder achtergrond info krijgt en er wat soepeler wordt omgegaan met datgene wat mogelijk is.
Dat wordt al heel lang gedaan. Alleen toen kon iedereen in hun boeken kennis gebruiken om alles te verklaren. GRRM beschrijft het allemaal in veel meer detail. Dat is gewoon niet allemaal in een TV serie te stoppen.
Alleen ja, nu zijn die boeken er nog niet.

Wat de kettingen betreft. Ik gok gewoon ankerkettingen uit Hardhome.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
Toch wel een kippenvel momentje toen de sneeuw in King's Landing begon te vallen. Nu nog een witte raaf om Winter officieel te laten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02
Theniers schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:15:
Toch wel een kippenvel momentje toen de sneeuw in King's Landing begon te vallen. Nu nog een witte raaf om Winter officieel te laten beginnen.
Die hebben ze in de laatste aflevering van vorig seizoen (seizoen 6 dus) al gestuurd

http://www.zimbio.com/Bey...+Raven+Means+Game+Thrones

[ Voor 11% gewijzigd door TheFes op 29-08-2017 13:19 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
Theniers schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:15:
De witte raven zijn allang uitgezonden. Op het moment dat Ghilly en Sam aankomen bij Oldtown zien ze allemaal witte raven uitvliegen. Dus de winter is er al officieel.
Ik meen me te herinneren dat er al eerder gesproken was over sneeuw die in Kings Landing was gevallen, maar de scene was zeker goed. Komt de grote boze winter opeens toch erg dichtbij...

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

Het omleggen van Littlefinger vond ik niet zo Stark-waardig, omdat hij eigenlijk geen eerlijk proces heeft gekregen. Mooi om te zien dat de zusjes zich niet door hem uit elkaar hebben laten spelen, maar het is niet duidelijk geworden op welke manier ze Littlefinger door hebben gekregen en in de val gelokt. Waar was die dialoog tussen Arya en Sansa over 'a little game' voor nodig, als ze van Bran al wisten hoe Littlefinger te werk was gegaan en al hadden afgesproken om hem te laten denken dat hij de touwtjes in handen had?
Misschien om te zien hoe ver Littlefinger wilde gaan, of hij daadwerkelijk het beste met de Starks voor had of niet? Of om meer inzicht te krijgen in zijn werkwijze, namelijk het uitspelen van families. Er moet tenslotte wel een beetje verhaal in zitten anders had Bran hem bij de eerste ontmoeting net zo goed direct de strot door kunnen snijden. Ik vond deze manier eigenlijk heel goed. De paniek in zijn ogen toen hij merkte dat ze het meende. Nog even zijn titel gebruiken om weg te kunnen komen.

Ik ben nu vooral benieuwd wanneer Jon terug komt in Winterfell. Man, wat hebben die Starks elkaar een hoop te vertellen. Ik snap niet dat ze niet af en toe een raaf sturen om elkaar op de hoogte te brengen. Voor al het overige nieuws doen ze dat wel maar zoiets als "Hallo Jon, Littlefinger heeft je vader verraden. We gaan hem executeren." is blijkbaar teveel moeite? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:01

Rannasha

Does not compute.

3raser schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:21:
[...]

Ik ben nu vooral benieuwd wanneer Jon terug komt in Winterfell. Man, wat hebben die Starks elkaar een hoop te vertellen. Ik snap niet dat ze niet af en toe een raaf sturen om elkaar op de hoogte te brengen. Voor al het overige nieuws doen ze dat wel maar zoiets als "Hallo Jon, Littlefinger heeft je vader verraden. We gaan hem executeren." is blijkbaar teveel moeite? ;)
"ps. Je vader was niet echt je vader en dat drakenmevrouwtje is eigenlijk je tante. En kun je nog wat melk meenemen, het is hier bijna op."

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theniers
Rannasha schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

"ps. Je vader was niet echt je vader en dat drakenmevrouwtje is eigenlijk je tante. En kun je nog wat melk meenemen, het is hier bijna op."
"p.p.s. Oh! Je zusje draagt graag de gezichten van dode mensen, kusje."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Sluit mooi aan bij "da's pech, muur weg"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwardK123
Theniers schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:26:
[...]

"p.p.s. Oh! Je zusje draagt graag de gezichten van dode mensen, kusje."
"p.p.p.s. Boefje Bran heeft Sana bespied tijdens haar huwelijksnacht. Vies mannetje. x"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wii4all schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:56:
zet hem maar ff in de spoiler, vond hem wel grappig....

[afbeelding]
Zonder spoiler is hij leuker, had er in eerste instantie voorbij gekeken, spoiler is niet nodig aangezien de aflevering geweest is.

Hij is goed _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TBnnoioovRoZeuJEBTczSKAN/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 29-08-2017 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 16:31

Baseman77

We move

Niet, dat is een aanname icm een stukje perceptie. Het is blauw, het "klinkt" anders, ik vond dat het er juist niet als vuur uitzag.
Volgens mij is alles wat draken betreft een aanname...of heb je er eentje in je kelder voor vergelijkingsmateriaal?

Het blauw ziet er inderdaad niet uit als vuur, maar het lijkt me veilig om aan te nemen dat het wel vuur is. Alleen in een andere kleur, zoals de ogen ook blauw geworden zijn (en nog steeds ogen zijn).
Het punt is vooral dat ik die draak enorm overpowered vind, op deze manier kan hij in A1S8 gewoon even naar kings landing vliegen op daar de boel plat te leggen.
Euhm, dat kunnen de draken toch ook?
Dit was sowieso in het verleden gedaan en het was het originele plan van Daenerys, totdat Tyrion aangaf dat dat geen verstandige actie zou zijn. Volgens mij heb je nogal wat gemist ;)
Als de NK zulke krachtige magische wapens kan maken dan snap ik niet waarom hij niet eerder al bij de muur stond met gigantische ballista's etc.
Welke krachtige magische wapens heeft de NK gemaakt dan?
Hij heeft de beschikking over enkele speren, die blijkbaar erg effectief zijn tegen draken. Maar dat is het dan ook bij mijn weten. Een magische koning mag best de beschikking hebben over enkele magische wapens.
Uiteindelijk hadden ze ook al de beschikking over gigantische kettingen.
Die kunnen afkomstig zijn van de schepen die de NK had 'gewonnen' na het gevecht bij Hardhome.
Om maar iets te noemen.

Ik vind het op zich wel apart dat sommigen zich zoveel afvragen bij bijv. die kettingen, maar een levende dode koning die White Walkers kan maken en doden kan omzetten naar Wights verder vrij normaal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 07:30
Chaoss schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:26[/message]:

Het punt is vooral dat ik die draak enorm overpowered vind, op deze manier kan hij in A1S8 gewoon even naar kings landing vliegen op daar de boel plat te leggen.
Als je even terug denkt aan de house of the undying vision van daenerys:

Afbeeldingslocatie: https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-3a815d94ac9deb5be1f372154a0930c2-c

Zou dat ook prima kunnen... :)

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:49
Puc van S. schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:11:
[...]

Stonden ze voor highgarden? Ik was onder de indruk dat ze voor de muren van Kings Landing stonden, zoals Cersei later ook zei: "Ze kwam hier met de Unsullied, Dothratki en haar (2) draken om haar volledige macht te laten zien"
Ik dacht overigens alsnog dat het een hinderlaag was ivm de voorbereidingen met olie.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Godzijdank trouwens dat LF nu eindelijk de keel is doorgesneden. Ook de manier waarop vond ik erg goed gedaan.
LF probeert de Stark zusjes tegen elkaar uit te spelen, maar overspeelt zijn hand, door Sansa te leiden naar de 'Arya wil Lady of Winterfell worden' conclusie. Iets waarvan Sansa gewoon weet dat het niet waar is.
Ook de manier waarop de trechtszaak begint is goed over nagedacht door Sansa (en de rest). Het lijkt me vrij duidelijk dat lord Royce van tevoren (off screen) is ingelicht over de plannen. Ook Arya weet wel hoe het zit. Ze hebben in dit geval LF keurig in zijn eigen spelletje verslagen.
Eigenlijk was al duidelijk dat Arya niet berecht zou worden, zodra ze met Needle en de dolk de Great Hall binnen liep. Winterfell weet hoe gevaarlijk Arya is geworden, ik geloof niet dat ze haar gewapend naar haar eigen rechtszaak hadden laten gaan.

Het spel tussen Sansa, Arya, Bran en Lord Royce werkte prima. Sansa wist dat hij eerst haar zou willen bespelen, zijn toevlucht tot de Vale lords zou nemen, en uiteindelijk door zou krijgen dat zijn spel uit was.
LF die jankend en smekend op zijn knieën voor zijn leven pleit, een beter einde kun je niet voorstellen, voor de meest arrogante, vooringenomen, manipulerend personage in de hele serie.

Ik heb ergens anders gelezen dat er mensen waren die wilden dat Sansa hem gedood had, immers "he who passes the sentence, should swing the sword".
Maar Sansa is geen "he", daarnaast is Sansa zelf ook absoluut geen moordenaar. Als zij de straf had moeten uitvoeren, was het een chaos geworden. Nee, deze manier, door Arya, met LF's eigen dolk, is toch de beste manier.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:38
Maar nu heb je dus Sam (de enorm nieuwsgierige goedzak die alles wilt weten) en Bran (hij kan alles uit het heden en verleden zien).
Dus samen is het nu een soort van een Google/Encyclopedie.
Waar Sam voorheen door 10000 boeken/scrolls moest zoeken, hoeft hij het nu alleen maar aan Bran te vragen :D

Maar wel apart dat heel Westeros nu de l*l kan zijn door de WW, maar in Essos zitten ze nu gewoon lekker te chillen en hebben ze nergens last van? Want zover ik kan zien op diverse mappen is Essos een los continent en heeft (nog?) niet een wintergebied.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
nickko schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:51:
[...]

Als je even terug denkt aan de house of the undying vision van daenerys:

[afbeelding]

Zou dat ook prima kunnen... :)
Inmiddels sneeuwt het ook in King's Landing, dus het begint inmiddels wel redelijk dichtbij te komen allemaal :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Baseman77 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:40:
[...]
Volgens mij is alles wat draken betreft een aanname...of heb je er eentje in je kelder voor vergelijkingsmateriaal?
Niet in de kelder, ze mag gewoon vrij rondlopen om te schoonmaken en eten te koken ;)

Maar ik stipte maar een paar dingen aan, ik vindt heel veel dingen vreemd dit seizoen, en ja dat komt vooral door het gebrek aan achtergrond info. En zoals eerder aangegeven is dat omdat we geen boeken meer hebben als basis. De serie is nu meer op snelheid (snelheid wat het verhaal betreft) en actie gericht, enerzijds is het wel lekker dat de serie een lekker tempo heeft. Maar aan de andere kant vind ik het jammer dat het minder is uitgewerkt en dat er enorme timetravel sprongen gemaakt worden.

Imho zijn de mensen die alleen maar hallelujah ropen ook niet objectief. En waarom zou je geen kritiek mogen hebben, omdat het fantasy betreft? Dan kun je werkelijk alles overboord gooien en in het volgende seizoen dino's introduceren, want ja fantasy dus het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 11:58
Chiron schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:58:
[...]

Inmiddels sneeuwt het ook in King's Landing, dus het begint inmiddels wel redelijk dichtbij te komen allemaal :)
helemaal vergeten dit fragment.

misschien is de scene erna waar ze Drogo in de tent met haar kind ontmoet wel een voorteken voor de Jon Snow romance.

wall - Jon Snow

sneeuw - Jon Snow

volgens mij was Jon Snow op dat moment ook op expeditie voorbij de wall in de serie net zoals zij voorbij de wall gaat

kind Jon Snow

in de sneeuw(jon Snow) zal je het geluk en warmte terugvinden

enige verschil is dat daar Drogo zit(konden daar natuurlijk ook niet Jon Snow neerzetten dat had meteen de overige 5 seizoenen verpest.)

[ Voor 4% gewijzigd door Bartosy op 29-08-2017 14:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
Chaoss schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:07:
[...]

Niet in de kelder, ze mag gewoon vrij rondlopen om te schoonmaken en eten te koken ;)

Maar ik stipte maar een paar dingen aan, ik vindt heel veel dingen vreemd dit seizoen, en ja dat komt vooral door het gebrek aan achtergrond info. En zoals eerder aangegeven is dat omdat we geen boeken meer hebben als basis. De serie is nu meer op snelheid (snelheid wat het verhaal betreft) en actie gericht, enerzijds is het wel lekker dat de serie een lekker tempo heeft. Maar aan de andere kant vind ik het jammer dat het minder is uitgewerkt en dat er enorme timetravel sprongen gemaakt worden.

Imho zijn de mensen die alleen maar hallelujah ropen ook niet objectief. En waarom zou je geen kritiek mogen hebben, omdat het fantasy betreft? Dan kun je werkelijk alles overboord gooien en in het volgende seizoen dino's introduceren, want ja fantasy dus het kan.
Ik heb genoeg punten van kritiek, bijvoorbeeld bij de rechtszaak van LF. De opbouw hier naartoe was mooier geweest, als we (ook al is het maar op de achtergrond) Sansa met Yohn Royce hebben zien praten. Hij was duidelijk op de hoogte van wat er gebeurde. Een shot van de Starks alleen aan de eettafel, gewoon om te laten zien dat ze met elkaar gesproken hebben.
Deze twee dingen samen, hoefden nog geen 20 seconden screentime op te leveren, waarmee je toch de opbouw van de rechtszaak beter kunt onderbouwen.

Vergelijk het met de voorbereiding op de Red Wedding. Jaime bezoekt zijn vader, die net zijn handtekening onder een brief zet.
Een andere scene (volgens mij zelfs aflevering) zegt Tywin tegen Jaime dat niet alle oorlogen met zwaarden worden gewonnen.
Daarna komt de Red Wedding, waarbij Roose Bolton tegen Cat "The Lannisters send their regards" zegt.
Deze opbouw mis ik nu wel, er gebeurd ineens teveel offscreen, alles is ineens volledige actie, in plaats van kleine hints en tips die leiden naar de actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PickleRick
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 11:14
walteij schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:18:
[...]

Ik heb genoeg punten van kritiek, bijvoorbeeld bij de rechtszaak van LF. De opbouw hier naartoe was mooier geweest, als we (ook al is het maar op de achtergrond) Sansa met Yohn Royce hebben zien praten. Hij was duidelijk op de hoogte van wat er gebeurde. Een shot van de Starks alleen aan de eettafel, gewoon om te laten zien dat ze met elkaar gesproken hebben.
Deze twee dingen samen, hoefden nog geen 20 seconden screentime op te leveren, waarmee je toch de opbouw van de rechtszaak beter kunt onderbouwen.
Daarmee zouden ze de hele spanningsopbouw tussen Sansa en Arya meteen al teniet gedaan hebben. Nu was het juist de twist dat niet Arya maar Littlefinger berecht werd. Niet dat dat een hele erge verrassing was, maar qua spanning snap ik deze opbouw wel.

Steam: Pickle Rick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theniers
Remy!!!! schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:58:

Maar wel apart dat heel Westeros nu de l*l kan zijn door de WW, maar in Essos zitten ze nu gewoon lekker te chillen en hebben ze nergens last van? Want zover ik kan zien op diverse mappen is Essos een los continent en heeft (nog?) niet een wintergebied.
Zover ik me van de boeken kan herinneren zaten Essos en Westeros ooit aan elkaar vast met een schiereiland (Arm of Dorne). Die is op een gegeven moment gebroken door de Children of the Forest.

En The Long Night had wel degelijk Essos bereikt. Er zijn meerdere legendes in het oosten die sterk lijken op dat van Azor Ahai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Baseman77 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:40:
Ik vind het op zich wel apart dat sommigen zich zoveel afvragen bij bijv. die kettingen, maar een levende dode koning die White Walkers kan maken en doden kan omzetten naar Wights verder vrij normaal vinden.
De serie speelt zich af in het GoT universum. Daar bestaan nu eenmaal White Walkers en draken. Dat wil nog niet zeggen dat je zomaar overal loodzware kettingen vandaan tovert. Met jou instellingen zou het dus ook prima kunnen dat de Knight King er even 15 draken bij kloont en ze naar Kings Landing teleporteert, gewoon omdat het een fantasie serie is?

Ook in GoT zijn bepaalde dingen logisch en aanvaardbaar terwijl andere dingen dat niet/minder zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond vooral apart dat Sansa niet degene was die de executie uitvoerde.

Ned Stark zei in een van de eerste afleveringen en in hoofdstuk 1 van het lied van ijs en vuur dat voor Huis Stark traditie en eer belangrijk waren en degene die het doodsvonnis uitspreekt ook de executie moet uitvoeren.

Uiteindelijk was het Arya die de executie uitvoerde terwijl Sansa het vonnis uitsprak, een duidelijke breuk in de Stark-traditie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02
Ik verslikte me bijna in mijn water toen ik dit las...

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 16:31

Baseman77

We move

Chaoss schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:07:
Niet in de kelder, ze mag gewoon vrij rondlopen om te schoonmaken en eten te koken
d:)b :*)
Dit ben ik ook grotendeels met je eens.
Al zie ik het niet als een probleem en het is ook logisch, het einde komt namelijk in zicht en veel verhaallijnen komen daardoor samen of zijn afgerond. Daarbij is het ook begrijpelijk dat schrijvers die binnen 1 jaar een volledig seizoen af moeten hebben minder tijd aan het gehele verhaal kunnen besteden dan GRRM, die weer in het andere uiterste zit met de enorm lange tijd die hij nodig heeft om een boek te schrijven.

Die timetravelsprongen vallen best mee trouwens, zoals al vaker aangetoond was dit in voorgaande seizoenen ook het geval en is er in de serie vaak meer tijd verstreken dan sommigen denken, ze geven dit alleen niet aan. Soms klopt het natuurlijk ook totaal niet, maar eerlijk gezegd vind ik dat ook niet belangrijk.
En waarom zou je geen kritiek mogen hebben, omdat het fantasy betreft? Dan kun je werkelijk alles overboord gooien en in het volgende seizoen dino's introduceren, want ja fantasy dus het kan.
Kritiek is ook geen probleem, het is vooral waarover men kritiek heeft.
Zo vind ik het best komisch dat er eerst werd geklaagd over de traagheid van het verhaal, over de vele personages en verhaallijnen, over het gebrek aan actie, waar er nu geklaagd wordt over de snelheid van het verhaal, de weinige personages en verhaallijnen en het gebrek aan diepzinnigen dialogen.

Aangezien het einde van GoT nadert vind ik het prima zoals het nu gaat en blijf ik de serie echt top vinden.
Sommige vraagtekens begrijp ik volledig, andere vraagtekens vind ik overdreven. Kijken doe ik toch wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 19-09 09:34
3raser schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:22:
[...]

De serie speelt zich af in het GoT universum. Daar bestaan nu eenmaal White Walkers en draken. Dat wil nog niet zeggen dat je zomaar overal loodzware kettingen vandaan tovert. Met jou instellingen zou het dus ook prima kunnen dat de Knight King er even 15 draken bij kloont en ze naar Kings Landing teleporteert, gewoon omdat het een fantasie serie is?

Ook in GoT zijn bepaalde dingen logisch en aanvaardbaar terwijl andere dingen dat niet/minder zijn.
Ik vind het niet extreem storend maar toen er in deze aflevering zo uitvoerig werd ingegaan op het feit dat white walkers niet tegen water kunnen zat ik mij wel te bedenken: Hmmm, hoe hebben ze die kettingen dan aan de dooie draak op de bodem vast gemaakt? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

volgens mij was de vraag van Euron of ze konden zwemmen, dat is wat anders dan niet tegen water kunnen ;)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
Grimmie187 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:27:
[...]

Ik vind het niet extreem storend maar toen er in deze aflevering zo uitvoerig werd ingegaan op het feit dat white walkers niet tegen water kunnen zat ik mij wel te bedenken: Hmmm, hoe hebben ze die kettingen dan aan de dooie draak op de bodem vast gemaakt? :+
Precies, daar zat ik ook mee. Vermoedelijk kunnen ze prima tegen water en wandelen ze over de bodem. Wat vluchten naar een eiland ook weer een tijdelijke oplossing maakt.

Addicted to silent computing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 12:52
TheFes schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:25:
[...]

Ik verslikte me bijna in mijn water toen ik dit las...
Stel je niet zo aan, dit is gewoon de vertaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 17:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Grimmie187 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:27:
[...]

Wights (niet de WW) kunnen niet zwemmen werd er gezegd. Maar ze hebben ook geen lucht nodig om te overleven, ze zijn immers al dood. Die draak was allang naar de bodem gezakt. Dus ik denk dat er een aantal wights dat water in zijn gelopen met de kettingen en ze op de bodem aan de draak hebben vastgemaakt. Die wights kunnen niet terug naar boven zwemmen dus waarschijnlijk lopen die nu nog steeds op de bodem van dat meer rond te dolen.

/edit:
Must... type..... faster.......*nggggghh*

[ Voor 3% gewijzigd door Icephase op 29-08-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
walteij schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:56:
Godzijdank trouwens dat LF nu eindelijk de keel is doorgesneden. Ook de manier waarop vond ik erg goed gedaan.
LF probeert de Stark zusjes tegen elkaar uit te spelen, maar overspeelt zijn hand, door Sansa te leiden naar de 'Arya wil Lady of Winterfell worden' conclusie. Iets waarvan Sansa gewoon weet dat het niet waar is.
Ook de manier waarop de trechtszaak begint is goed over nagedacht door Sansa (en de rest). Het lijkt me vrij duidelijk dat lord Royce van tevoren (off screen) is ingelicht over de plannen. Ook Arya weet wel hoe het zit. Ze hebben in dit geval LF keurig in zijn eigen spelletje verslagen.
Eigenlijk was al duidelijk dat Arya niet berecht zou worden, zodra ze met Needle en de dolk de Great Hall binnen liep. Winterfell weet hoe gevaarlijk Arya is geworden, ik geloof niet dat ze haar gewapend naar haar eigen rechtszaak hadden laten gaan.

Het spel tussen Sansa, Arya, Bran en Lord Royce werkte prima. Sansa wist dat hij eerst haar zou willen bespelen, zijn toevlucht tot de Vale lords zou nemen, en uiteindelijk door zou krijgen dat zijn spel uit was.
LF die jankend en smekend op zijn knieën voor zijn leven pleit, een beter einde kun je niet voorstellen, voor de meest arrogante, vooringenomen, manipulerend personage in de hele serie.

Ik heb ergens anders gelezen dat er mensen waren die wilden dat Sansa hem gedood had, immers "he who passes the sentence, should swing the sword".
Maar Sansa is geen "he", daarnaast is Sansa zelf ook absoluut geen moordenaar. Als zij de straf had moeten uitvoeren, was het een chaos geworden. Nee, deze manier, door Arya, met LF's eigen dolk, is toch de beste manier.
Inderdaad, met dit einde van Littlefinger en hoe het in beeld is gebracht was niets mis, en gaf wel een soort voldoening! Maar de opbouw naar dit punt is wat mij betreft te vaag geweest. Als kijker denk je voortdurend dat er echt een conflict tussen Sansa en Arya dreigt, in de steigers gezet door Littlefinger die ineens dat 'telegram' heeft.
Maar blijkbaar is er ergens een moment geweest dat ze, met hulp van Bran, besloten hebben om Littlefinger te laten denken dat hij Sansa nog steeds kan beïnvloeden. Dat komt nu zo uit het niets, waardoor alle voorgaande dialogen tussen Arya en Sansa wat overbodig overkomen. De opvallend ruzie zoekende Arya in de laatste episodes is de enige 'hint' die je als kijker moet vertellen dat 'niets is wat het lijkt', ofzo. Het is niet zo dat ze een toneelspel voor een afluisterende Littlefinger aan het opvoeren waren.
walteij schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:18:
[...]

[...]
Deze opbouw mis ik nu wel, er gebeurd ineens teveel offscreen, alles is ineens volledige actie, in plaats van kleine hints en tips die leiden naar de actie.
Dit dus :)

[ Voor 16% gewijzigd door HenkDePoema op 29-08-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 19-09 09:34
burgt schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:30:
volgens mij was de vraag van Euron of ze konden zwemmen, dat is wat anders dan niet tegen water kunnen ;)
Was wel een hoogtepunt van de aflevering voor mij. Ondanks het feit dat het achteraf misschien een toneelstukje blijkt te zijn geweest moest ik keihard lachen om Euron zijn reactie:

Uhmm, ok WTF is dat in die kist?! Het kan niet zwemmen? Ok, ik ga terug naar de Iron Islands! Nope nope en nog eens nope, ciao, de ballen, tot ziens!

_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Grimmie187 op 29-08-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badros86
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-03-2024
Was het trouwens niet zo dat de muur ook magie bevatte die ervoor zorgde dat lang niet iedereen er langs kon. Ik weet dus niet meer of ik dit in de boeken gelezen heb of op tv heb gezien.... Hoezo kan the army of dead er zo makkelijk langs?

Verder was er ook een hoorn waarmee de muur omlaag gehaald kon worden? Die was dus niet nodig...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
3raser schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:22:
[...]

Die loodzware kettingen komen uit Hardhome, je weet wel, waar Jon eerder tegen de WW's heft gevochten en een paar schepen heeft verloren. De kettingen zijn de ankerkettingen van de schepen die toen verloren zijn gegaan.
Niet vergezocht, kettingen zijn meegenomen om te kijken of ze daarmee de poorten in de muur konden opentrekken (vergelijkbaar met de aanval van de Wildlings), maar nu gebruikt om de draak mee omhoog te hijsen.

Wat inderdaad niet klopt, is het gedoe over veilig zijn op een eiland. De wights hebben tenslotte die kettingen wel om die draak moeten krijgen.
badros86 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:40:
Was het trouwens niet zo dat de muur ook magie bevatte die ervoor zorgde dat lang niet iedereen er langs kon. Ik weet dus niet meer of ik dit in de boeken gelezen heb of op tv heb gezien.... Hoezo kan the army of dead er zo makkelijk langs?

Verder was er ook een hoorn waarmee de muur omlaag gehaald kon worden? Die was dus niet nodig...?
Ja, de muur bevatte magie, die ervoor zorgde dat niet zomaar iedereen er door kan (bijvoorbeeld 'dode' Uncle Benjen aan het einde van seizoen 6).
Dan is er (in de boeken) sprake van de Horn of Joramun, die de reuzen uit de grond zou wekken en de muur zou laten vallen. Ik weet even niet meer of dit ook in de serie terug komt.

Over het vallen van de muur: Magie kan natuurlijk gesloopt worden door magie. Draken hebben duidelijk invloed op magie in Westeros (de pyromancers die makkelijker Wyldfire kunnen maken, mensen die terugkomen uit de dood, Mellisandre die makkelijker kan toveren etc). Dus de draken zijn duidelijk ook magische wezens, waarmee zij dus over de kracht beschikken om de magie in de muur teniet te doen.
Neem daar een bult (blauw) vuur bij om het ijs te smelten en we zien het resultaat,

[ Voor 35% gewijzigd door walteij op 29-08-2017 14:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik vond het juist geweldig gedaan hoe de aandacht opeens focust op Littlefinger :) Mooie plottwist, zie het probleem echt niet.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 17:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Night King het hele gebeuren heeft gedirigeerd... dat hij wist dat Dany 3 draken had, dat hij wist dat er een clubje north of the wall ging, dat hij wist dat ze een wight wilden 'stelen'. En dat hij daarom ook die kettingen mee had?

Hij komt zo kalm en berekenend over, alsof 'ie al wéét wat er gaat gebeuren. Een beetje zoals Bran, maar dan ook visioenen over de toekomst. Niets verrast hem: die speren en de kettingen lagen klaar om een draak te vangen. En die draak had hij 'toevallig' ook nodig om de Wall neer te halen...

Ik geloof nooit dat de Night King dé ultieme bad-guy van de serie is, daar zit veel meer achter... misschien wel een soort cyclische 'purge' van de realm, om weer overnieuw te beginnen... (The Matrix en Mass Effect anyone?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
@WhatsappHack Het jammere is dat alle plottwists in eerdere seizoenen min of meer te voorspellen waren door kleine dingen in voorgaande scenes. En dat miste ik hier een beetje. Dat is dus mijn kritiek in deze, we zien alleen maar 'geruzie' tussen Sansa en Arya. Bran bemoeit zich niet eens ergens mee.
Er is nergens een moment waarop je zou kunnen denken dat dit staat te gebeuren. Er is geen enkel moment van foreshadowing (tenminste, niet dat ik heb kunnen vinden).

@Icephase De speren hebben we vaker gezien bij de WW's (in seizoen 2, in seizoen 4), dus heel vreemd is dat ook niet.
De kettingen kan hij ook hebben meegenomen om te kijken of ze hier de poort mee konden neerhalen.

De NK lijkt inderdaad alles vooraf helemaal berekend te hebben, of zo willen ze het laten lijken. Dit in tegenstelling tot Jon, Daenarys, en Cersei, die eigenlijk continue reageren op de status quo en geen lange termijn plannen hebben.
Van de andere kant, ik gok dat de NK pas een jaar of 7900 de nieuwe aanval op de mens aan het plannen is, hij heeft veel langer de tijd gehad om alles goed uit te zoeken ;) .

[ Voor 47% gewijzigd door walteij op 29-08-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpyroTechnik
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-03 22:31
De spanning in de aflevering was echt fenomenaal, voornamelijk bij de ontmoeting in de Dragon Pitt. Ik had echter wel verwacht dat er iets geheel onverwachts zou gebeuren imho. :9

De plottwists in deze aflevering waren naar mijn mening al redelijk duidelijk:
- De rare animositeit tussen Arya en Sansa. Als hier niets achter zat was het echt een hele rare verhaallijn zonder enige meerwaarde. De dood van LF zag ik al wel aankomen.
- Dat Jon dus een volbloed Targaryen is, en rechtmatige troonopvolger. Dit werd al door Gilly benoemd.

Wat ik nou echt een vette plottwist, a la GoT, had gevonden was als Cercei daadwerkelijk de order had gegeven om Jaime om te leggen. Zo'n totaal onverwachte wending (Red Wedding etc.) miste ik toch wel dit seizoen.

Ik snap dat voor de casual kijker het een heerlijke aflevering was met genoeg spanning en wendingen. Misschien had ik toch minder theorieën moeten lezen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Nou en? Moet alles perse gehint worden dan? :P Is wel vaker niet gebeurt.
Maar ik vind ook dat je t opzich zelf had kunnen voorspellen dat er iets raars was. Arya was super hypocriet bezig (wie had er ook alweer voor Tywin gewerkt, hm? ;) “Serving the lannisters” heeft ze dus zelf ook gedaan.) en irrationeel. Daarnaast heeft Arya gezien dat Sansa smeekte om Ned’s leven te sparen en dat ze ging janken en schreeuwen toen Joffrey hem toch ging executeren. En ze zou zogenaamd niet doorhebben dat LF haar nog aan t bespioneren was terwijl ze nu een super assassin is? Dat geloofde ik niet, t was een vaag verhaal dus er was iets niet in de haak. Die suggestie was leuk, en ik vond t juist mooi dat t een beetje spannend bleef en pas achteraf bekend werd wat er precies gebeurt is. :) Prima opgelost zo, en eigenlijk heb je wel degelijk hints gehad; je hebt ze alleen niet opgevangen. :P

[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 29-08-2017 14:58 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ze hebben wel altijd hele snelle bootjes in GOT. Voor je het weet zijn ze van punt A opeens in punt B en weer door naar C :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

WhatsappHack schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:56:
En ze zou zogenaamd niet doorhebben dat LF haar nog aan t bespioneren was terwijl ze nu een super assassin is?
Dit vind ik nog steeds twijfelachtig. Arya is goed op weg om de meest gevaarlijke persoon in Westeros te worden maar dat wil nog niet zeggen dat ze onschendbaar is. Littlefinger had voldoende ervaring om ook haar een kunstje te flikken. Of ze het echt door had wat er op dat moment speelde weet ik niet. Achteraf gezien lijkt het mij meer alsof Bran de meisjes heel veel informatie heeft ingefluisterd buiten de camera om. Vooral het verraden van Ned Stark was iets wat alleen hij kon weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walteij
@WhatsappHack nee, niet alles hoeft voorspeld te worden, maar het 'foreshadowing' zoals gedaan werd in de serie (en de boeken) geeft het geheel wel een diepere dimensie en maakt de serie juist interessanter dan de gemiddelde actie-serie.
Ik geef toe dat dit ook een van de meest gehoorde kritieken is op de laatste 2 seizoenen, actie om de actie, plottwists om de plottwists. Die actie en plottwists moeten verklaarbaar zijn uit eerdere scenes en daar laten ze in de laatste 2 seizoenen de bal nog wel eens vallen.

Dat gezegd hebbende: De serie blijft gewoon goed en sterk. Dat alles nu in een stroomversnelling terecht is gekomen is ook niet meer dan logisch. Eerst hadden we pakweg 7 verhaallijnen (boven de muur, de muur, winterfell, Ironborn, Kingslanding, Dorne en Essos). Nu zijn er nog 3 verhaallijnen over (Jon/Winterfell/Daenarys, Cersei in Kingslanding en de WW's).
Natuurlijk gaat dan alles ineens een heel stuk sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk is eerlijk, ik was vrij uitgesproken negatief over dit seizoen maar ik heb intens genoten van de laatste aflevering :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardK123
walteij schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:03:
@WhatsappHack nee, niet alles hoeft voorspeld te worden, maar het 'foreshadowing' zoals gedaan werd in de serie (en de boeken) geeft het geheel wel een diepere dimensie en maakt de serie juist interessanter dan de gemiddelde actie-serie.
Ik geef toe dat dit ook een van de meest gehoorde kritieken is op de laatste 2 seizoenen, actie om de actie, plottwists om de plottwists. Die actie en plottwists moeten verklaarbaar zijn uit eerdere scenes en daar laten ze in de laatste 2 seizoenen de bal nog wel eens vallen.

Dat gezegd hebbende: De serie blijft gewoon goed en sterk. Dat alles nu in een stroomversnelling terecht is gekomen is ook niet meer dan logisch. Eerst hadden we pakweg 7 verhaallijnen (boven de muur, de muur, winterfell, Ironborn, Kingslanding, Dorne en Essos). Nu zijn er nog 3 verhaallijnen over (Jon/Winterfell/Daenarys, Cersei in Kingslanding en de WW's).
Natuurlijk gaat dan alles ineens een heel stuk sneller.
Minder verhaallijnen prima, maar wat is er gebeurd met:
- Ellaria Sand (is die een hongerdood gestorven in de kerkers van King's Landing?)
- Edmure Tully, wat gebeurt daar dan mee?
- Gendry is op eens niet meer belangrijk meer om te laten zien na een surprise show-up?
- Melisandre speelt in dit alles helemaal geen rol, en is niks meer van vernomen na Dragonstone verlaten te hebben?

Zo kan ik nog wel even doorgaan. 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

EdwardK123 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:44:
[...]

- Ellaria Sand (is die een hongerdood gestorven in de kerkers van King's Landing?)
- Gendry is op eens niet meer belangrijk meer om te laten zien na een surprise show-up?
- Melisandre speelt in dit alles helemaal geen rol, en is niks meer van vernomen na Dragonstone verlaten te hebben?

Melisandre is aan het roeien
Ellaria Sand zit nog in een kerker
Edmure Tully ergens aan het roeien
Gendry weer aan het roeien

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Laatst online: 04:17
wat ik me trouwens nog wel afvraag wat the vale gaat doen, die zitten nu technisch zonder Lord nu LF een toontje lager fluistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Wognummer schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:59:
wat ik me trouwens nog wel afvraag wat the vale gaat doen, die zitten nu technisch zonder Lord nu LF een toontje lager fluistert
Lord of the Vale is nog steeds dat irritante jochie Robin. LF was enkel adviseur . Maar het is sowieso wat vreemd, want het is ook niet duidelijk of het leger van the Vale nog in Winterfell is. LF had namelijk wel het leger onder zijn hoede. En dan is het toch vreemd dat hij zo snel afgemaakt kan worden. De vraag is welke rol Royce daar gespeeld heeft. En natuurlijk wat Robin hier allemaal van gaat vinden. Die vertrouwde LF namelijk wel.

[ Voor 6% gewijzigd door MrFl0ppY op 29-08-2017 16:16 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
@MrFl0ppY Royce had duidelijk een rol. Hij reageerde vrij duidelijk toen LF aan hem vroeg om hem terug naar de Vale te brengen.
Royce heeft zeer waarschijnlijk vooraf de benodigde informatie ontvangen en aan de overige vale lords gevraagd hem in zijn acties te steunen/volgen (zonder daarbij in detail te treden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

En dat hij hun dame uit de moondoor heeft gegooid helpt natuurlijk ook niet mee.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Laatst online: 04:17
burgt schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:24:
En dat hij hun dame uit de moondoor heeft gegooid helpt natuurlijk ook niet mee.
daar is geen enkel bewijs voor dan wat Sansa zegt (ze heeft hem volgens mij verdedigd toen het gebeurde dus ik denk idd dat er van te voren al over gesproken is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

EdwardK123 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:44:
[...]

Mag ik daaraan toevoegen:
-Michiel Huisman als burgemeester van een stad vol met boze slavendrijvers

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Icephase schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:47:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Night King het hele gebeuren heeft gedirigeerd... dat hij wist dat Dany 3 draken had, dat hij wist dat er een clubje north of the wall ging, dat hij wist dat ze een wight wilden 'stelen'. En dat hij daarom ook die kettingen mee had?

Hij komt zo kalm en berekenend over, alsof 'ie al wéét wat er gaat gebeuren. Een beetje zoals Bran, maar dan ook visioenen over de toekomst. Niets verrast hem: die speren en de kettingen lagen klaar om een draak te vangen. En die draak had hij 'toevallig' ook nodig om de Wall neer te halen...

Ik geloof nooit dat de Night King dé ultieme bad-guy van de serie is, daar zit veel meer achter... misschien wel een soort cyclische 'purge' van de realm, om weer overnieuw te beginnen... (The Matrix en Mass Effect anyone?)
Valt het je niet op ze enorm op elkaar lijken kwa gezichts uitdrukkingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Paulus07 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:59:
Ze hebben wel altijd hele snelle bootjes in GOT. Voor je het weet zijn ze van punt A opeens in punt B en weer door naar C :P
Het is ook een fantasie serie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
-tom-562 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:30:
[...]

Mag ik daaraan toevoegen:
-Michiel Huisman als burgemeester van een stad vol met boze slavendrijvers
spoiler:
Die heeft ergens bevestigd dat hij terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Laatst online: 22:38
walteij schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:19:
@MrFl0ppY Royce had duidelijk een rol. Hij reageerde vrij duidelijk toen LF aan hem vroeg om hem terug naar de Vale te brengen.
Royce heeft zeer waarschijnlijk vooraf de benodigde informatie ontvangen en aan de overige vale lords gevraagd hem in zijn acties te steunen/volgen (zonder daarbij in detail te treden).
Ik denk dat dat niet eens nodig is geweest. Royce was al enorm achterdochtig tijdens de dood van die tante. En was ook al eens voor het blok gezet omdat sansa ineens bij de boltons was. Daar had littlefinger gesteld dat niemand anders dan hij en Royce wisten wat little finger ging doen. Sansa naar het zuiden brengen ofzo? Dus dat Royce hem en sansa wel verraden moest hebben. Terwijl het in werkelijkheid natuurlijk Littlefingers plannetje was. In andere woorden er was vanuit Royce genoeg haat om zsm van littlefinger af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 18:27
Kan iemand in jip en janneke taal uitleggen hoe het zit met Jon snow's ouders? Dat hij targaryen roots heeft wist ik al. Bran legde het wel uit, maar die dikke zat er door heen te lullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31
Weet iemand nog waarom LF Sansa uitleverde aan de Boltons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Dacuuu schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:28:
Kan iemand in jip en janneke taal uitleggen hoe het zit met Jon snow's ouders? Dat hij targaryen roots heeft wist ik al. Bran legde het wel uit, maar die dikke zat er door heen te lullen..
R+L=J

http://www.digitalspy.com...-of-thrones-r-l-j-theory/

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:01

Rannasha

Does not compute.

Dacuuu schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:28:
Jon's moeder is Lyanna Stark, de zus van Ned Stark (en tante van Robb, Sansa, Arya, Bran & Rickon). Jon's vader is Rhaegar Targaryen, de zoon van de "mad king" (die door Jaimie Lannister is gedood tijdens de opstand onder leiding van Robbert Baratheon) en de oudere broer van Daenarys.

Rhaegar was in eerste instantie getrouwd met Elia Martell, de zus van Doran & Oberyn Martell, maar dit huwelijk is verbroken, waarna Rhaegar in het geheim is hetrouwd met Lyanna (zoals we in de laatste aflevering te horen kregen).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
EdwardK123 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:45:
[...]

spoiler:
Die heeft ergens bevestigd dat hij terugkomt.
Dan zou ie voor zijn beurt gepraat hebben: de scripts voor seizoen 8 moeten nog worden geschreven (of worden nu geschreven, daar wil ik vanaf zijn).
Russel88 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:31:
Weet iemand nog waarom LF Sansa uitleverde aan de Boltons?
Ik weet niet of hij het voorzien had, maar het leverde meerdere voordelen op. Allereerst was bekend dat Ramsay een gestoorde wreedaard was en zou hij de woede van bijvoorbeeld Jon (maar ook de baandermannen van House Stark) tegen de Boltons kunnen keren. Oftewel, het was een mooie aanleiding om van de Boltons (toch een dominante familie) af te komen.
Ten tweede kreeg hij grip op Winterfell. Sansa had in essentie weinig in de melk te brokkelen, maar tegelijkertijd was hij overtuigd van haar (veer)kracht om als bovenliggende partij te eindigen.

Ten derde gaf het hem de kans als redder op te treden en zijn vertrouwensband met Sansa te verbeteren. Van daaruit voort werkend had hij haar mogelijk tot zijn uiteindelijke doel (een huwelijk) kunnen krijgen, wanneer Ayra was weggebleven, dacht ie...

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:16
ralphilosophy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:42:
Ik weet niet of hij het voorzien had, maar het leverde meerdere voordelen op. Allereerst was bekend dat Ramsay een gestoorde wreedaard was en zou hij de woede van bijvoorbeeld Jon (maar ook de baandermannen van House Stark) tegen de Boltons kunnen keren. Oftewel, het was een mooie aanleiding om van de Boltons (toch een dominante familie) af te komen.
Ten tweede kreeg hij grip op Winterfell. Sansa had in essentie weinig in de melk te brokkelen, maar tegelijkertijd was hij overtuigd van haar (veer)kracht om als bovenliggende partij te eindigen.

Ten derde gaf het hem de kans als redder op te treden en zijn vertrouwensband met Sansa te verbeteren. Van daaruit voort werkend had hij haar mogelijk tot zijn uiteindelijke doel (een huwelijk) kunnen krijgen, wanneer Ayra was weggebleven, dacht ie...
Ten vierde: Tywin Lannister was net dood, en Cersei heeft alle macht naar zich toegetrokken.. Voor Littlefinger alle redenen om zich op het Noorden te focussen. Door Sansa uit te huwelijken aan Bolton, en door zelf de Vale in handen te hebben, zou hij vanuit het noorden de boel kunnen beheersen.
Zelf zei hij tegen Bolton dat de vorige keer dat Winterfell en The Vale zich verenigden, ze de Mad King omver hadden geworpen.

[ Voor 6% gewijzigd door breew op 29-08-2017 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 18:27
Rannasha schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:35:
[...]

Jon's moeder is Lyanna Stark, de zus van Ned Stark (en tante van Robb, Sansa, Arya, Bran & Rickon). Jon's vader is Rhaegar Targaryen, de zoon van de "mad king" (die door Jaimie Lannister is gedood tijdens de opstand onder leiding van Robbert Baratheon) en de oudere broer van Daenarys.

Rhaegar was in eerste instantie getrouwd met Elia Martell, de zus van Doran & Oberyn Martell, maar dit huwelijk is verbroken, waarna Rhaegar in het geheim is hetrouwd met Lyanna (zoals we in de laatste aflevering te horen kregen).
Helder! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:18
Wat is er dan ook alweer met Rhaegar gebeurd? Waar is die gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gaaf dit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

WTF is dit, fan-made als ik het zo zie. Het concept is een leuk idee!

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gekkenhuis schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:25:
[...]

WTF is dit, fan-made als ik het zo zie. Het concept is een leuk idee!
Ja zal wel Fan-made zijn idd maar wel door iemand die weet wat hij doet :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 10:38
Arya die een nieuw gezicht aan haar collectie heeft toegevoegd. Het zou me niets verbazen als die nog ergens op een cruciaal moment op gaat duiken.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
RocketKoen schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:03:
[...]

Dat wordt al heel lang gedaan. Alleen toen kon iedereen in hun boeken kennis gebruiken om alles te verklaren. GRRM beschrijft het allemaal in veel meer detail. Dat is gewoon niet allemaal in een TV serie te stoppen.
Alleen ja, nu zijn die boeken er nog niet.

Wat de kettingen betreft. Ik gok gewoon ankerkettingen uit Hardhome.
Ik zie nog steeds veel mensen zich afvragen waar ze die kettingen vandaan hebben. Dat stoort me niet eens zo, ja het is een beetje ongeloofwaardig, maar wat ik veel slechter vind is dat ze die ketting om hebben gekregen bij de draak.

Er wordt deze aflevering letterlijk gezegd dat ze niet kunnen zwemmen, maar schijnbaar kunnen ze wel onderwater enorm grote kettingen bij een draak om doen? Ja het zou kunnen dat ze als een soort Pirate of the Caribbean style over de bodem liepen en het zo gedaan hebben, maar dat vind ik ongeloofwaardiger dan waar ze die kettingen vandaan hebben. Mijn inziens was het geloofwaardiger geweest als de NK zijn hand op het ijs had gelegd en de draak eruit kwam vliegen, of nog leuker: gewoon het water in dook en vervolgens op de rug van de draak eruit vloog.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RocketKoen
miicker schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:28:
[...]

Ik zie nog steeds veel mensen zich afvragen waar ze die kettingen vandaan hebben. Dat stoort me niet eens zo, ja het is een beetje ongeloofwaardig, maar wat ik veel slechter vind is dat ze die ketting om hebben gekregen bij de draak.

Er wordt deze aflevering letterlijk gezegd dat ze niet kunnen zwemmen, maar schijnbaar kunnen ze wel onderwater enorm grote kettingen bij een draak om doen? Ja het zou kunnen dat ze als een soort Pirate of the Caribbean style over de bodem liepen en het zo gedaan hebben, maar dat vind ik ongeloofwaardiger dan waar ze die kettingen vandaan hebben. Mijn inziens was het geloofwaardiger geweest als de NK zijn hand op het ijs had gelegd en de draak eruit kwam vliegen, of nog leuker: gewoon het water in dook en vervolgens op de rug van de draak eruit vloog.
Je hoeft er niet eens voor in het water.
1) Je gooit het midden van de ketting in het water achter de draak.
2) Met een team van walkers aan beide uiteinden van de ketting (links en rechts van het meer/wak), sleep je de ketting naar voren. Het midden sleept nu over de bodem onder de staart van de draak, tot zijn achterpoten.
3) De teams aan beide kanten van het meer lopen nu naar de voorkant van het meer (over land nog steeds). De ketting slaat nu als een U om het lijf van de draak heen.
4) Beide teams trekken de ketting nu naar voren en slepen de draak aan land.

De NK is gewoon een engineer :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

Heb het ook maar ff weer bekeken, maar vind de draak van de WW heel erg lame en goedkoop.
Verder, paar hele gave momenten weer. Littlefinger die ff een mooie throatpitch krijgt van arya, heel nice. Overigens erg goede acteur die de rol van LF vervulde.
Verder we'll see.

En dat ze het finale seizoen nog ff flink rekken, zal wel puur marketing zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
The_Scarabial schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:34:
De laatste seizoenen kosten gewoon meer tijd om te filmen.
Seizoen 1 was lopen, praten, neuken en af en toe een beetje vechten.
Seizoen 7 was meerdere grote veldslagen. Met zombies. En draken.
En omdat de cast in dit seizoen constant op andere plaatsen is, kunnen ze ook niet zomaar meerdere scene's tegelijk filmen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 08:47
The_Scarabial schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:34:
Heb het ook maar ff weer bekeken, maar vind de draak van de WW heel erg lame en goedkoop.
Verder, paar hele gave momenten weer. Littlefinger die ff een mooie throatpitch krijgt van arya, heel nice. Overigens erg goede acteur die de rol van LF vervulde.
Verder we'll see.

Ben het helemaal met je eens. Draken zijn krachtig maar zo krachtig? Ik zou het mooi hebben gevonden als ze waren gestopt bij dat Cersei haar broer zou gaan vermoorden en dan bam. credits. Immers we weten toch wel dat ze over de muur zouden gaan komen dat is evident.

Wat ik mij overigens nu wel afvraag. Wat gaat Jaime nou doen? Ik denk niet dat ie nog commander of iets is. Zou hij naar Winterfell afreizen om daar voor Dany te gaan werken?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
cbr600f4i schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:24:
Arya die een nieuw gezicht aan haar collectie heeft toegevoegd. Het zou me niets verbazen als die nog ergens op een cruciaal moment op gaat duiken.
Misschien verkrijgt ze met het gezicht van LF toegang tot Cercei

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 08:47
ph4ge schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:57:
[...]

Misschien verkrijgt ze met het gezicht van LF toegang tot Cercei
Vertrouwt Cercei LF dan nog? Leek me toch niet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3a7reNuwFrU]

Die Robert wist het allemaal vrij nauwkeurig :D

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20
Wat ik hier nog niet gelezen heb, maar ik wel een "ah, héhé, ik had iets anders verwacht" momentje vond:

Toen Jon/Aegar aan de deur, wat ik dacht, stond te luistervinken en hij hoorde dat hij AT was.. maar bleek dat hij voor de deur van onze blonde del stond.

Dat had toch niemand door hoor :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
RocketKoen schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:54:
[...]

De NK is gewoon een engineer :P
Bijna, ..... een builder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kan Bran die ijsdraak niet gewoon ff wargen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Laatst online: 19:54
toolkist schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 01:40:
Kan Bran die ijsdraak niet gewoon ff wargen?
Bran kan wel wargen in andere dieren maar ik betwijfel of ie in dode dieren kan wargen :P
Pagina: 1 ... 27 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic