Wat do we say to the next season? Not today (keer ongeveer 500)Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:24:
[...]
wat, 2019???
Mijn god, ik stop hier maar met lezen, ik word hier heel verdrietig van
Volgens mij zitten hier ook wel redelijk veel die-hard fans, die gaan meestal wat verder dan alleen even een aflevering kijkenTerranova schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:44:
[...]
Ik niet, ik zag het al van mijlen ver aankomen, niet echt goed aangepakt door de schrijverts
Ik dacht juist dat the Hound iets totaal anders bedoelt, dus dat niet hij the Mountain gaat vermoorden, maar iets/iemand anders?luxzenburcht schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:35:
"You are even uglier then me, you know what is comming"
Zou the Hound zijn broer vergeven hebben? Misschien omdat Brienne hem het licht gegeven heeft?
BTW ik ben erg benieuwd wat Tyrion en Cersei uiteindelijk besproken hebben. Zou Tyrion mss uiteindelijk weer overlopen richting de Lannisters?
Vaak bu'j te bang!
Er zit ook veel meer achter, maar dit wordt helaas niet in de serie belicht. In de eerdere seizoenen is wel eens aangehaald dat ze de laatste keer +-8000 jaar geleden gezien waren tijdens de Long Night. Daarnaast werd verteld dat ze verslagen waren en hierdoor geloofd dus niemand meer dat ze bestaan.miicker schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:41:
Volgens mij is het doel van de White Walkers om de mensheid te vernietigen. Ze zijn als wapen gemaakt door The Children en ik denk dat dit nog steeds hun beweegreden is, al zou het wel gaaf zijn als er meer achter zit.
Quote uit seizoen 1 van Old Nan:
Hier wordt het verhaal van The Last Hero beschreven, welke de white walkers zou hebben verslagen en daarna de Nights Watch hebben opgericht.Oh my sweet summer child … What do you know of fear? Fear is for the winter, my little lord, when the snows fall a hundred feet deep and the ice wind comes howling out of the north, when the sun hides it face for years at a time, and little children are born and live and die all in darkness while the direwolves grow gaunt and hungry, and the white walkers move through the woods.
The Others … Thousands and thousands of years ago, a winter fell that was cold and hard and endless beyond all memory of man. There came a night that lasted a generation, and kings shivered and died in their castles even as the swineherds in their hovels. Women smothered their children rather than see them starve, and cried, and felt their tears freeze on their cheeks.
In that darkness, the Others came for the first time … They were cold things, dead things, that hated iron and fire and the touch of the sun, and every creature with hot blood in its veins. They swept over holdfasts and cities and kingdoms, felled heroes and armies by the score, riding pale dead horses, and leading hosts of the slain. All the swords of men could not stay their advance, and even maidens and suckling babes, found no pity in them. They hunted the maids through the frozen forests, and fed their dead servants on the flesh of human children.
Now these were the days before the Andals came, and long before the women fled across the narrow sea from the cities of the Rhoyne, and the hundred kingdoms of those times were the kingdoms of the First Men, who had taken those lands from the children of the forest. Yet here and there in the fastness of the woods, the children still lived in their wooden cities and hollow hills, and the faces in the trees kept watch. So as cold and death filled the earth, the last hero determined to seek out the children, in the hopes that their ancient magics could win back what the armies of men had lost. He set out into the dead lands with a sword, a horse, a dog, and a dozen companions. For years he searched until he despaired of ever finding the children of the forest in their secret cities. One by one his friends died, and his horse, and finally even his dog, and his sword froze so hard the blade snapped when he tried to use it. And the Others smelled the hot blood in him and came silent on his trail, stalking him with packs of pale white spiders big as hounds –[2]
Hierbij kan je eigen twee major vragen stellen die de beweegredenen van de White Walkers kunnen verklaren.
1. Hoe heeft The Last Hero de White Walkers kunnen terugdringen? Zoals te zien was in de serie zijn de White Walkers veel krachtiger dan de Children.
2. Door wie en waarom is de Wall gebouwd?
Verder in spoilers omdat dit niet in de serie verder uitgelicht is.
spoiler:
The Last Hero heeft waarschijnlijk een pact gemaakt tussen de First Men en de White Walkers. Dit bestond uit een aantal onderdelen.
-Het land werd verdeeld in 2 delen, het noorden voor de White Walkers en het zuiden voor de First Men. Om een duidelijk scheiding te hebben werd een muur van ijs neergezet. De verhalen in het zuiden zeggen dat Bran The Builder dit heeft gedaan, maar is het niet veel logischer dat de White Walkers dit gedaan hebben. WW hebben magische krachten en zijn erg goed met ijs.
-In Westeros is het normaal dat overeenkomsten besloten worden met een huwelijk. Dit is gebeurd tussen de 13th Command of the Night's Watch (een Stark) en een WW.
8000 jaar later wonen er rond de 100000 wildlings in het gebied van de White Walkers, dit zien de White Walkers als verraad en beginnen met het bouwen van een leger van Wights om de oorlog weer op te pakken met de mens.
-Het land werd verdeeld in 2 delen, het noorden voor de White Walkers en het zuiden voor de First Men. Om een duidelijk scheiding te hebben werd een muur van ijs neergezet. De verhalen in het zuiden zeggen dat Bran The Builder dit heeft gedaan, maar is het niet veel logischer dat de White Walkers dit gedaan hebben. WW hebben magische krachten en zijn erg goed met ijs.
-In Westeros is het normaal dat overeenkomsten besloten worden met een huwelijk. Dit is gebeurd tussen de 13th Command of the Night's Watch (een Stark) en een WW.
8000 jaar later wonen er rond de 100000 wildlings in het gebied van de White Walkers, dit zien de White Walkers als verraad en beginnen met het bouwen van een leger van Wights om de oorlog weer op te pakken met de mens.
The Mountain staat op Arya's lijstje. Arya vertelt dat aan The Hound als ze samen op reis zijn. Inmiddels weet The Hound van Brienne dat ze aardig vordert met haar lijstje.luxzenburcht schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:35:
"You are even uglier then me, you know what is comming"
Zou the Hound zijn broer vergeven hebben? Misschien omdat Brienne hem het licht gegeven heeft?
Zie oa: http://www.tvguide.com/news/game-of-thrones-arya-kill-list/
Overigens weten we ook niet wat ie in het vuur gezien heeft. Zo wist ie precies waar de white walkers waren aan de hand van zijn visioen. De rol van de lord of light lijkt me ook nog niet over. Net als die van Carice?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dan moet Dany het wel heel erg bont maken, zeker als Jaime al weg is bij Cersei. Het heeft nooit geboterd tussen Tyrion en Cersei, waarom zou hij zich dan nu weer aansluiten bij haar?-tom-562 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:31:
Zou Tyrion mss uiteindelijk weer overlopen richting de Lannisters?
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Je weet wat ze zeiden....Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:24:
[...]
wat, 2019???
The lone wolf dies but the pack survives.
Je zal dus moeten blijven lezen en posten hier
Burp
Ik vond het einde afgeraffeld. Het leek alsof ze in het laatste kwartier ff een paar WTF's mee wilden pakken. Ja die draak is fierce. En dus nu kunnen "de goeie" zich ook niet meer verstoppen op een eiland.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:24:
[...]
wat, 2019???

Dat weet The Mountain helemaal niet. The Hound zegt, you know who's coming for you, you've always known.NiGeLaToR schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:32:
[...]
The Mountain staat op Arya's lijstje. Arya vertelt dat aan The Hound als ze samen op reis zijn. Inmiddels weet The Hound van Brienne dat ze aardig vordert met haar lijstje.
Zie oa: http://www.tvguide.com/news/game-of-thrones-arya-kill-list/
Overigens weten we ook niet wat ie in het vuur gezien heeft. Zo wist ie precies waar de white walkers waren aan de hand van zijn visioen. De rol van de lord of light lijkt me ook nog niet over. Net als die van Carice?
Hij bedoeld gewoon zichzelf denk ik. The Mountain heeft The Hound als kind verbrand. Sinds die dag haat The Hound hem. De meest logische verklaring is dus dat The Hound zegt: ik kom terug voor jou.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Dany zou geen kinderen kunnen krijgen, dus geen troonopvolger. Een kind van Cersei zou de Lannisters daarna weer op de troon krijgen.-tom-562 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:31:
[...]
BTW ik ben erg benieuwd wat Tyrion en Cersei uiteindelijk besproken hebben. Zou Tyrion mss uiteindelijk weer overlopen richting de Lannisters?
Maar ik denk niet dat Tyrion overloopt. Misschien heeft hij Cersei gezegd dat ze maar net moest doen alsof ze de strijd zou steunen, zodat Dany en JonAegon met een 'gerust' hart konden vertrekken.
Dus toch de Cleganebowl. Desondanks staat de mountain ook op Arya's lijstje. Ik denk ergens dat ie meer kans tegen The Hound heeft dan tegen Arya.miicker schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:51:
[...]
Dat weet The Mountain helemaal niet. The Hound zegt, you know who's coming for you, you've always known.
Hij bedoeld gewoon zichzelf denk ik. The Mountain heeft The Hound als kind verbrand. Sinds die dag haat The Hound hem. De meest logische verklaring is dus dat The Hound zegt: ik kom terug voor jou.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik ben echt benieuwd waarom de ice draak nu ineens door die muur kan breken. De muur die met magie bestand is tegen de white walkers, maar kan nu ineens wel kapot gemaakt worden door de NK (z'n draak). Ik vond dat niet duidelijk belicht. Of we moeten geloven dat toen Bran de NK aanraakte in een vision, blijkbaar de NK de mogelijkheid kreeg om door de muur te komen, ofzo? Beetje vaag allemaal.
Zou goed kunnen inderdaad, Arya steekt Needle zo door z'n keelNiGeLaToR schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:56:
[...]
Dus toch de Cleganebowl. Desondanks staat de mountain ook op Arya's lijstje. Ik denk ergens dat ie meer kans tegen The Hound heeft dan tegen Arya.
Dit is toch juist een goede uitleg? De WW konden nooit door de muur, want de muur hield ze tegen. Ze hebben nu een wapen wat (een deel) van de muur vernietigd heeft. Heel veel meer uitleg is m.i. niet nodig.segil schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:57:
Ik ben echt benieuwd waarom de ice draak nu ineens door die muur kan breken. De muur die met magie bestand is tegen de white walkers, maar kan nu ineens wel kapot gemaakt worden door de NK (z'n draak). Ik vond dat niet duidelijk belicht. Of we moeten geloven dat toen Bran de NK aanraakte in een vision, blijkbaar de NK de mogelijkheid kreeg om door de muur te komen, ofzo? Beetje vaag allemaal.
Ze is zo gewiekst en toont 0 emotie terwijl ze dat doet/is. Echt één van m'n favo karakters, al snap ik nog steeds niet zo goed hoe ze weg kon gaan en weer Arya kon zijn ipv 'no one'.miicker schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:58:
[...]
Zou goed kunnen inderdaad, Arya steekt Needle zo door z'n keel
Even de red wedding rechtzetten.. klein scheerongelukje veroorzaken bij little finger, ze draait haar hand er niet voor om

In veel fantasie-verhalen zijn draken magische beesten en heeft het drakenvuur magische eigenschappen. Geen idee of daar in GoT ooit iets expliciet over is gezegd.segil schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:57:
|| Vierkant voor Wiskunde ||
De uitleg van de show runners:segil schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:57:
Of je het zelf "logisch" vindt is een heel andere zaakBased on this week’s “Inside the Episode,” it sounds like the destruction of the Wall is an example of something that happens under different circumstances in the books. After all, David Benioff and D.B. Weiss talk about this plot point as if they came up with it, never once mentioning George R.R. Martin.
“There’s one thing on the board from the beginning that’s now big enough to [put a hole in the Wall], and that’s a dragon,” Weiss says. “It just started to suggest itself as a logical way forward.”
Het had mij vrij logisch geleken dat de draak in staat was om de poort te doorbreken, waardoor alle white walkers er zo doorheen konden. Die draak hadden ze dan kunnen gebruiken om mensen op de Wall te 'bestrijden'.algalid schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:04:
[...]
De uitleg van de show runners:
[...]
Of je het zelf "logisch" vindt is een heel andere zaak
Zeg is Tormund nu de pijp uit eigenlijk?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik zag 'm niet dood gaan.WhatsappHack schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:20:
Kan ook niet, Brienne moet nog monsterbabies baren.
Ik weet niet, ik denk dat Jaime in zal zien dat hulp aan het Noorden zwaar nodig is. Misschien vermoord ie haar niet, maar ik denk dat Cersei hoe dan ook buitenspel gezet zal worden. Misschien idd door met een deel van het Lannister leger toch naar het Noorden te trekken. Broer en broer tegen zus dus. Ik denk trouwens niet dat GoT eindigt met een 'en ze leven nog lang en gelukkig'. De kans is wrs groter dat de bad guys 'winnen'. Cersei of the dead army? ow ew ik krijg een blauw-oog dead-Cersei image in mn hoofd. Samen met de NK on the Iron Throne...ralphilosophy schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:10:
Het maakt Jaime minder krachtig als hij Cersei óók vermoord: hij heeft meer verstand dan je zou vermoeden van een Lannister (net als Tyrion) en daarmee is hij een veel "edelere" heer van het huis dan Tywin (waar Cersei meer op lijkt). Ze zou de tweede heerser op de Iron Throne (the Mad Queen?) zijn die door hem wordt omgelegd en dat maakt hem een erg onbetrouwbare figuur. Wel kan hij mogelijk - als legerleider - House Lannister voor een deel verenigen met House Targaryen en dat lijkt me dan wel weer nuttig... Ook voor het voortbestaan van het huis, dat zo belangrijk wordt gevonden door Cersei. Punt is dat niemand de moeite neemt Cersei nu al te doden: zij is een vogel voor de kat. En daar gaan die 20.000 huurlingen niets aan veranderen, tenzij er geen unsullied meer overblijven
Ik vond dat deel over de Iron Islands in de boeken zooooo saai, echt niet normaal.ralphilosophy schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:10:
Hehe, ik ben met de boeken bezig maar schoot nooit zo op. Ben nu over de helft van het 2e deel en toch is het interessant: je krijgt veel meer achtergrond info (waarvan een flink deel overbodig). Ik hoop dat GRRM het nog lang genoeg redt om WoW af te krijgen om van deel 7 maar te zwijgen...
spoiler: boek
Verder komt in de boeken Catelyn Stark als een soort van zombie terug. Is dit in de tv serie ook zo? Weet ff niet meer. Ben benieuwd of zij nog een belangrijke rol gaat krijgen in de boeken.
[ Voor 0% gewijzigd door Mx. Alba op 29-08-2017 12:59 ]
Het beste van deze hele aflevering vond ik nog dat Jaime eindelijk door heeft dat Cersei echt mad wordt.
Lady Stoneheart. Dat is niet in de serie verwerkt (wel jammer eigenlijk, lijkt mij wel een tof personage van wat ik zo lees op het internet!).badros86 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:26:
[...]
Ik weet niet, ik denk dat Jaime in zal zien dat hulp aan het Noorden zwaar nodig is. Misschien vermoord ie haar niet, maar ik denk dat Cersei hoe dan ook buitenspel gezet zal worden. Misschien idd door met een deel van het Lannister leger toch naar het Noorden te trekken. Broer en broer tegen zus dus. Ik denk trouwens niet dat GoT eindigt met een 'en ze leven nog lang en gelukkig'. De kans is wrs groter dat de bad guys 'winnen'. Cersei of the dead army? ow ew ik krijg een blauw-oog dead-Cersei image in mn hoofd. Samen met de NK on the Iron Throne...![]()
[...]
Ik vond dat deel over de Iron Islands in de boeken zooooo saai, echt niet normaal. Verder komt in de boeken Catelyn Stark als een soort van zombie terug. Is dit in de tv serie ook zo? Weet ff niet meer. Ben benieuwd of zij nog een belangrijke rol gaat krijgen in de boeken.
NiGeLaToR schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:22:
[...]
Ik zag 'm niet dood gaan.
Kan ook niet, Brienne moet nog monsterbabies baren.

Vaak bu'j te bang!
In seizoen 2 wordt duidelijk gemaakt dat de komst van draken ervoor heeft gezorgd dat magiers sterker zijn geworden. Dan kan je er wel vanuit gaan dat draken magische wezens zijn. Drakenvuur is ook heter dan een normaal vuurtje, aangezien het steen en staal kan laten smelten.
Wat een geneuzel hier weer met dat drakenvuur... boeiend
Ik vond het wel mooi toen cersei aan tyrion nog duidelijk maakte wat de gevolgen waren van de dood van tywin voor de familie. Ze had wel gelijk, met tywin aan het roer waren tommen en myrcilla waarschijnlijk nog levend, had niemand het gedurft om allies te worden met dany en waarschijnlijk had hij dany ook wel kunnen verslaan.
Als ie nog leeft gaat hij met de Hound om Brienne duellen.
Hij geeft haar ook geen ongelijk, maar maakte duidelijk dat het of Tywin of Tyrion was. Hij had hem zowat ter dood veroordeeld. En dan nog met dat ene meisje van hem in bed, terwijl zn vader wist hoe gek hij op haar was EN dit heeft ie eerder gedaan.... Tsja.Nieuwevolger schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:03:
Ik vond het wel mooi toen cersei aan tyrion nog duidelijk maakte wat de gevolgen waren van de dood van tywin voor de familie. Ze had wel gelijk, met tywin aan het roer waren tommen en myrcilla waarschijnlijk nog levend, had niemand het gedurft om allies te worden met dany en waarschijnlijk had hij dany ook wel kunnen verslaan.
[ Voor 5% gewijzigd door badros86 op 29-08-2017 00:14 ]
Einde van deze aflevering bleef ik met een gevoel achter dat ik die scene al eens vaker gezien had..
En warempel.

Bron: YouTube: World of Warcraft: Wrath of the Lich King Cinematic Trailer
En warempel.

Bron: YouTube: World of Warcraft: Wrath of the Lich King Cinematic Trailer
Maar als het ijs dan oud kouder is dan het spul in de gemiddelde vriezer, dan zou je eerder verwachten dat de muur groter wordt ipv verrot gaat; al blijf ik bij dat priem verhaal.Nieuwevolger schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:44:
In seizoen 2 wordt duidelijk gemaakt dat de komst van draken ervoor heeft gezorgd dat magiers sterker zijn geworden. Dan kan je er wel vanuit gaan dat draken magische wezens zijn. Drakenvuur is ook heter dan een normaal vuurtje, aangezien het steen en staal kan laten smelten.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik ga hem toch maken, eigenlijk is GoT gewoon een kopie van TWD en vice versa. Groepen die tegen elkaar en de doden vechten en tussendoor wat met elkaar kibbelen. In TWD wordt niet zo vaak geneuksekst als in GoT maar ook hier vliegt er wel eens een main character uit bij een season finale.
Verschillen: in TWD is er geen opper zombie
In GoT is er geen Negan achtig figuur
GoT heeft maar 8 seizoenen TWD kan eindeloos door althans dat willen ze.
Nee ff serieus vond het een spannend einde van een seizoen, jammer dat we zo lang moeten wachten. Blij dat LF uit de weg is geruimd. Had het van Cersei wel verwacht en eervol van Jaime dat hij weggaat bij zijn zus om zijn belofte na te komen. Ook opvallend is dat zowel de Lannisters als Targaryen niet vies zijn van een beetje incest. Sta je dan, twee grote koningrijken, paar rijken ingenomen en dan nog seksen met je eigen familie.
*knip* dat was nergens voor nodig.
Verschillen: in TWD is er geen opper zombie
In GoT is er geen Negan achtig figuur
GoT heeft maar 8 seizoenen TWD kan eindeloos door althans dat willen ze.
Nee ff serieus vond het een spannend einde van een seizoen, jammer dat we zo lang moeten wachten. Blij dat LF uit de weg is geruimd. Had het van Cersei wel verwacht en eervol van Jaime dat hij weggaat bij zijn zus om zijn belofte na te komen. Ook opvallend is dat zowel de Lannisters als Targaryen niet vies zijn van een beetje incest. Sta je dan, twee grote koningrijken, paar rijken ingenomen en dan nog seksen met je eigen familie.
*knip* dat was nergens voor nodig.
[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 29-08-2017 08:57 ]
Al met al vrij weinig gebeurd dit seizoen. Danny is naar Westeros. De dreiging van de White Walkers is voor iedereen bekend en ze zijn de muur door. Heb ik nog iets belangrijks gemist?
Ik vind het zo enorm jammer dat de kracht van GoT, de onvoorspelbaarheid gewoon helemaal weg is. Even, heel even dacht ik dat Jaime of Cersei er aan ging. Helaas hebben beslissingen geen consequenties meer en doet iedereen maar wat het plot verwacht.
Ik zie jullie weer aan het einde van season 8.
Ik vind het zo enorm jammer dat de kracht van GoT, de onvoorspelbaarheid gewoon helemaal weg is. Even, heel even dacht ik dat Jaime of Cersei er aan ging. Helaas hebben beslissingen geen consequenties meer en doet iedereen maar wat het plot verwacht.
[ Voor 45% gewijzigd door MrVegeta op 29-08-2017 00:56 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
"vroeger" toen was GoT not wel eens spannend of gebeurden er nog wel eens schokkende dingen, nu is zelfs een seizoensfinale niet meer spannend.
Ok dat Littlefinger een kopje kleiner is gemaakt dat zag ik niet aankomen, ik had wel verwacht dat hij er wel in was geslaagd om de zusjes tegen elkaar op te zetten. Maar schokkend was het ook niet, die gast was toch alleen maar voor zijn eigen gewin bezig.
Dat Cersei een eigen plannetje had en vrolijk doorgaat met backstabben, ook niet verbazend. Ik dacht nog wel even dat Jamie een kopje kleiner gemaakt zou worden maar helaas GoT is te braaf geworden.
En dan de slotscene met de draak die even de muur plat gooit. Ik snap dat ze geen draak aps tegenstander verwachten, maar ze wisten wel dat de Walkers onderweg waren met een huge leger incl. giants en ze waren blujkbaar 0 voorbereid?
En dan John die nog even zijn tante een beurt geeft... Tja dat zat er ook al aan te komen
Ben wel benieuwd wat Jamie gaat doen, leek erop alsof hij weg ging? Zou hij overlopen?
Ok dat Littlefinger een kopje kleiner is gemaakt dat zag ik niet aankomen, ik had wel verwacht dat hij er wel in was geslaagd om de zusjes tegen elkaar op te zetten. Maar schokkend was het ook niet, die gast was toch alleen maar voor zijn eigen gewin bezig.
Dat Cersei een eigen plannetje had en vrolijk doorgaat met backstabben, ook niet verbazend. Ik dacht nog wel even dat Jamie een kopje kleiner gemaakt zou worden maar helaas GoT is te braaf geworden.
En dan de slotscene met de draak die even de muur plat gooit. Ik snap dat ze geen draak aps tegenstander verwachten, maar ze wisten wel dat de Walkers onderweg waren met een huge leger incl. giants en ze waren blujkbaar 0 voorbereid?
En dan John die nog even zijn tante een beurt geeft... Tja dat zat er ook al aan te komen
Ben wel benieuwd wat Jamie gaat doen, leek erop alsof hij weg ging? Zou hij overlopen?
[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 29-08-2017 01:11 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik hoopte op een:"Hey fuck, hier liggen nog een paar drakeneieren." 😋MrVegeta schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:55:
Al met al vrij weinig gebeurd dit seizoen. Danny is naar Westeros. De dreiging van de White Walkers is voor iedereen bekend en ze zijn de muur door. Heb ik nog iets belangrijks gemist?
Tegelijkertijd hoopte ik dat Sam al met wat "scary" info over de whitewalkers was gekomen. Iets mysterieus. En dan dat er aan het eind gehint werd dat ze door de muur braken.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Vooral de een na laatste aflevering was spannend. En de finale was vaak het afronden daar van. Het eindigde ook nooit in een cliffhanger. Ik ben wel blij dat ze hier nog even 2 minuten doorgingen. Als ze gestopt waren voordat de wall neer was gegaan was ik waarschijnlijk furieus geweest.Chaoss schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 01:09:
"vroeger" toen was GoT not wel eens spannend of gebeurden er nog wel eens schokkende dingen, nu is zelfs een seizoensfinale niet meer spannend.
Ok dat Littlefinger een kopje kleiner is gemaakt dat zag ik niet aankomen, ik had wel verwacht dat hij er wel in was geslaagd om de zusjes tegen elkaar op te zetten.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dany en Jon maken samen een incestbaby... Cercei baart al een incest baby...
Tjah, dat kan alleen maar één ding betekenen: Marriage of the Incests.
Die kale knikker Varys weet denk ik door zijn banden met de Targaryans van de achtergrond van Jon en heeft er zelf voor gezorgd dat de informatie weggemoffeld is. (Want ja, zijn rol is tot op heden een beetje raar in deze serie) Hij zou deze info waarschijnlijk doorgespeeld hebben aan Tyrion. Wat dus waarschijnlijk de laatste scene van Tyrion verklaart. Hij denkt, Dany kan geen kinderen krijgen en zou een opvolger moeten aanwijzen. En als "Hand of the Queen" heeft hij de power om er voor te zorgen dat zijn toekomstige incest neefje/nichtje onder zijn begeleiding dit kan worden. Waarschijnlijk is dat ook het inhoud geweest van het gesprek met Cercei. (Ook als toereikend goedmakertje voor dood van zijn neefjes en nichtje). Zo kan de House of Lannister ook in ere voortbestaan. Maar dit gaat dus nu in rook op.
Of iets minder ingewikkeld: Tyrion weet nog steeds van Jon, maar maakt zich zorgen dat Westeros Jon/Dany niet zullen accepteren als uitlekt dat ze beide Targaryans zijn. Targaryan+Targaryan= Madking Targaryan
Maar het kan ook heel simpel zijn. Jaloezie, maar dat zou nergens op slaan.
En sowieso gaat Bran nog een sleutelrol spelen. Kan zijn dat die NK=Bran theorie klopt, of in ieder geval ergens in de buurt ervan. Want zal een beetje lame zijn als dat hele opbouw naar de 3 eyed raven zich beperkt tot visioenen naar het verleden en heden.
Die kale knikker Varys weet denk ik door zijn banden met de Targaryans van de achtergrond van Jon en heeft er zelf voor gezorgd dat de informatie weggemoffeld is. (Want ja, zijn rol is tot op heden een beetje raar in deze serie) Hij zou deze info waarschijnlijk doorgespeeld hebben aan Tyrion. Wat dus waarschijnlijk de laatste scene van Tyrion verklaart. Hij denkt, Dany kan geen kinderen krijgen en zou een opvolger moeten aanwijzen. En als "Hand of the Queen" heeft hij de power om er voor te zorgen dat zijn toekomstige incest neefje/nichtje onder zijn begeleiding dit kan worden. Waarschijnlijk is dat ook het inhoud geweest van het gesprek met Cercei. (Ook als toereikend goedmakertje voor dood van zijn neefjes en nichtje). Zo kan de House of Lannister ook in ere voortbestaan. Maar dit gaat dus nu in rook op.
Of iets minder ingewikkeld: Tyrion weet nog steeds van Jon, maar maakt zich zorgen dat Westeros Jon/Dany niet zullen accepteren als uitlekt dat ze beide Targaryans zijn. Targaryan+Targaryan= Madking Targaryan
En sowieso gaat Bran nog een sleutelrol spelen. Kan zijn dat die NK=Bran theorie klopt, of in ieder geval ergens in de buurt ervan. Want zal een beetje lame zijn als dat hele opbouw naar de 3 eyed raven zich beperkt tot visioenen naar het verleden en heden.
[ Voor 7% gewijzigd door Bpow op 29-08-2017 01:49 ]
Jon is nu de motherfucker of dragons.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Twist van de aflevering idd.NiGeLaToR schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:03:
[...]
Overigens was die hele scene erg grappig opgezet om vooral ons als kijker op het verkeerde been te zetten, maar vond het een van de leukste van deze aflevering.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Zoals Jon/Aegon terecht opmerkt: de heks die Khal Drogo vermoordde heeft dat beweerd en is niet echt een betrouwbare bron, wel?Sjurm schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:52:
[...]
Dany zou geen kinderen kunnen krijgen, dus geen troonopvolger. Een kind van Cersei zou de Lannisters daarna weer op de troon krijgen.
Maar ik denk niet dat Tyrion overloopt. Misschien heeft hij Cersei gezegd dat ze maar net moest doen alsof ze de strijd zou steunen, zodat Dany en JonAegon met een 'gerust' hart konden vertrekken.
Ik vond de manier waarop LF de serie verliet verrassend, maar zijn rol leek me verder wel uitgespeeld dus in dat opzicht weinig verrassend. Had meer van hetzelfde kunnen worden óf hij had Sansa of Ayra moeten doden, dan had je verder gekund met het personage.Chaoss schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 01:09:
De rol van Jaime is nog niet uitgespeeld (ik miste Bronn in dit geval trouwens) en in mijn optiek essentieel om de schande voor House Lannister uit te wissen die Cersei veroorzaakt. Ook al had hij daar zelf een aandeel in met 3 + 1 incestkinderen. Jaime sluit zich aan bij Daenerys en Aegon, ben ik van overtuigd.
Er is wel een verschil met de incestueuze relaties in de serie. Jaime en Cersei zijn (tweeling)broer en zus en een baby van hun beide lijkt een grotere bloedschande dan tussen Daenerys en Aegon. Hoewel er zeker risico is op afwijkingen (groter risico althans) is dit zelfs toegestaan binnen moderne Nederlandse wetgeving (en broer-zus is gek genoeg verboden).Bpow schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 01:34:
Dany en Jon maken samen een incestbaby... Cercei baart al een incest baby...
De Mad King was misschien gek door het feit dat zijn ouders broer en zus waren, maar dat geldt ook voor zijn eigen huwelijk met zijn zus. Viserys had daar mogelijk een tik van mee, maar Rhaegar en Daenerys lijken daarin "gezonder"
Ik denk dat Tyrion oprecht is. In principe heeft de man wel eens gewisseld van kanten maar nooit echt gelogen (in tegenstelling tot Cersei en Tywin). De opening ligt er nu waarin het niet uitmaakt of Dany kinderen kan krijgen: Aegon is de ware erfgenaam van de Iron Throne en het gaat primair om zijn kinderen.
Laten we eerlijk zijn, het gekibbel tussen de huizen (heeft lekker 6+ seizoenen geduurd, haha) is erg interessant maar heeft totaal geen nut als de NK iedereen afmaakt. Laatste is wel een mooi einde van de serie uiteraard. Denk dat Bran essentieel wordt om de NK te verslaan anders zou zijn rol inderdaad te beperkt zijn...
[ Voor 6% gewijzigd door ralphilosophy op 29-08-2017 07:11 ]
“The greatest teacher, failure is”
De enige twist in de aflevering, en deze is (IMNSHO) niet gemaakt voor de kijkers, als wel voor LittleFinger zelf. Denk je echt dat LF in Winterfell zou blijven, als hij ook maar de kleinste hint had dat Sansa zijn spel om de zussen tegen elkaar op te zetten door had?
Hij zou, zo snel als hij kon, zijn teleporteermachine hebben gepakt, en zijn gevlucht naar (hoogstwaarschijnlijk) Braavos, omdat Westeros nu helemaal nergens meer veilig voor hem is.
Over wat er tussen Tyrion en Cersei zich heeft afgespeeld. Ik denk dat Tyrion toch wel een beetje heft kunnen doordringen tot Cersei. Hij zal op haar hebben ingespeeld, nadat hij door had dat ze zwanger was. Haar nu nog ongeboren kind zal eerder sterven dan haar oudere 3 kinderen, als ze niet mee helpt in de strijd tegen AotD. Cersei zal het hier ongetwijfeld even moeilijk mee hebben gehad, maar dit al snel achter zich hebben gelaten. Waarna ze inderdaad speelde alsof ze mee ging in de alliantie.
Jaime gaat zich overduidelijk aansluiten bij de alliantie. Hij, die oorspronkelijk bekend stond als oathbreaker en kingslayer, negeert zijn zus en enige liefde en kiest er voor om een oathkeeper te worden.
P.S. Zagen jullie Jaime's blik toen Brienne "Fuck loyalty" riep.
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Nee, ik denk ook wel dat Dany zwanger wordt. Dit weet Tyrion misschien echter niet.ralphilosophy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:04:
[...]
Zoals Jon/Aegon terecht opmerkt: de heks die Khal Drogo vermoordde heeft dat beweerd en is niet echt een betrouwbare bron, wel?
De profetie die over haar uitgesproken was, gaf bepaalde voorwaarden wanneer ze weer kinderen zou kunnen krijgen. Aan die voorwaarden zouden nu voldaan zijn.
Er is ook een dergelijke vloek/profetie voor Cersei. Zij zou 3 kinderen krijgen en die zouden allemaal sterven. Mocht die profetie wel uitkomen dan is of deze zwangerschap nep, of ze krijgt een miskraam.
Wat gebeurde er eigenlijk tussen het moment dat de unsullied voor high garden staan, Bronn zegt dat ze 'fucked' zijn en het moment dat ze ineens meeten bij de drakenpit? Dat stuk ben ik gewoon vergeten.. ik dacht dat ze high garden gingen pakken maar ineens ging de show daar niet meer over?
Stonden ze voor highgarden? Ik was onder de indruk dat ze voor de muren van Kings Landing stonden, zoals Cersei later ook zei: "Ze kwam hier met de Unsullied, Dothratki en haar (2) draken om haar volledige macht te laten zien"Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:08:
Wat gebeurde er eigenlijk tussen het moment dat de unsullied voor high garden staan, Bronn zegt dat ze 'fucked' zijn en het moment dat ze ineens meeten bij de drakenpit? Dat stuk ben ik gewoon vergeten.. ik dacht dat ze high garden gingen pakken maar ineens ging de show daar niet meer over?
Inderdaad dat was kings landing was, dus een show of power.
Hoe een show van onvoorspelbaar en traditiebrekend kan gaan naar uiterst saai en bijna woord voor woord kunnen voorspellen van dialogen...
Fail of Thrones was het voor mij dit seizoen (en de afgelopen twee eigenlijk ook al).
Fail of Thrones was het voor mij dit seizoen (en de afgelopen twee eigenlijk ook al).
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nou nouPhusebox schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:17:
Hoe een show van onvoorspelbaar en traditiebrekend kan gaan naar uiterst saai en bijna woord voor woord kunnen voorspellen van dialogen...
Zo slecht als de laatste 2, 3 seizoenen van Dexter kan het niet worden
Vaak bu'j te bang!
@Chaoss ah my bad, ik dacht high garden
Ik heb soms het idee dat mensen het seizoen alleen maar veroordelen omdat GRR niet alles meer geschreven heeft. Ik vind het juist wel tof dat er nu wat vaart achter zit. Ze moeten toch een keer naar de 'end game' toe schrijven.
Waarom teleurgesteld?algalid schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:51:
Het is iemand anders maar ik ben erg teleurgesteld dat hij lijkt op Viserys:
https://www.popsugar.com/...yen-Game-Thrones-43942732
sowieso zijn het broers van elkaar, maar buiten dat zijn de ouders van beide ook broer en zus, zoals dat in die familie al jaren gaat.
Als ze niet op elkaar zouden lijken zou je pas teleurgesteld moeten zijn ;-)
Ze gebruikt alleen de dolk. Je ziet het niet tijdens de kill zelf. Maar naderhand zie je dat ze die dolk terug in haar riem stopt.miicker schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:58:
[...]
Zou goed kunnen inderdaad, Arya steekt Needle zo door z'n keel
Mooie finale! Voor de 'casual' kijker zoals m'n meisje en ik vond ik het wel bevredigend. Ik heb de afgelopen jaren bewust alle theorieën ontweken omdat dat toch de kijksensatie beïnvloed. Jammer dat er nu weer wat maandjes gewacht moet worden 
1 ding zat ik me toch af te vragen, en wellicht is hier een van de theorieen al wel antwoord op gegeven. Er wordt continu gezegd dat de whitewalkers/undead alleen maar dood te krijgen zijn door Valerian steel dragonglass of vuur, zoals ook gedemonstreerd door Jon. Maar in de vorige aflevering wisten onze helden toch al die zombies aardig van zich af te slaan op dat eilandje in het ijs, of had iedereen toen een valeriaans dragonglasszwaard/bijl/knuppel?
1 ding zat ik me toch af te vragen, en wellicht is hier een van de theorieen al wel antwoord op gegeven. Er wordt continu gezegd dat de whitewalkers/undead alleen maar dood te krijgen zijn door Valerian steel dragonglass of vuur, zoals ook gedemonstreerd door Jon. Maar in de vorige aflevering wisten onze helden toch al die zombies aardig van zich af te slaan op dat eilandje in het ijs, of had iedereen toen een valeriaans dragonglasszwaard/bijl/knuppel?
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Klopt, maar het gaat hier om The Mountain die nog leeft, dus zeg ik dat ze needle zo door z'n keel kan stekenRocketKoen schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:41:
[...]
Ze gebruikt alleen de dolk. Je ziet het niet tijdens de kill zelf. Maar naderhand zie je dat ze die dolk terug in haar riem stopt.
Dragonglass wapens welke Jon had meegenomen van Dragonstone.amahusu schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:47:
1 ding zat ik me toch af te vragen, en wellicht is hier een van de theorieen al wel antwoord op gegeven. Er wordt continu gezegd dat de whitewalkers/undead alleen maar dood te krijgen zijn door Valerian steel of vuur, zoals ook gedemonstreerd door Jon. Maar in de vorige aflevering wisten onze helden toch al die zombies aardig van zich af te slaan op dat eilandje in het ijs, of had iedereen toen een valeriaans zwaard/bijl/knuppel?
Advanced sheep-counting strategies
Ik denk dat ze ook wat dragonglass mee hebben genomen vanuit Dragonstoneamahusu schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:47:
Mooie finale! Voor de 'casual' kijker zoals m'n meisje en ik vond ik het wel bevredigend. Ik heb de afgelopen jaren bewust alle theorieën ontweken omdat dat toch de kijksensatie beïnvloed. Jammer dat er nu weer wat maandjes gewacht moet worden
1 ding zat ik me toch af te vragen, en wellicht is hier een van de theorieen al wel antwoord op gegeven. Er wordt continu gezegd dat de whitewalkers/undead alleen maar dood te krijgen zijn door Valerian steel of vuur, zoals ook gedemonstreerd door Jon. Maar in de vorige aflevering wisten onze helden toch al die zombies aardig van zich af te slaan op dat eilandje in het ijs, of had iedereen toen een valeriaans zwaard/bijl/knuppel?
En dat het voorspelbaar begint te worden; Ik til er niet zo zwaar aan, uiteindelijk moeten alle story arcs weer omlaag en bijelkaar komen.
En met wie Brienne uiteindelijk eindigt? Ik zet mn geld toch op Jaime, dat zou een aardige vernedering zijn richting Cersei, dat Jaime toch niet voor de schoonheid kiest (Gwendolyne Christie blijft een indrukwekkende schoonheid, dat is in de boeken wel anders)
Had eerder verwacht dat Jon eerder Jaeharys Targaryen zou heten, maar Aegon, makes sense.. Jon is daar min of meer een verbastering van
Nu inderdaad twee jaar wachten, volgend jaar staat Westworld S02 in de schijnwerpers bij HBO

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
ik denk trouwens dat aan het eind van S08 alle draken dood zijn. Nu werd al verteld dat de draken daar werden opgesloten, omdat het niet slim was ze gewoon te laten rondvliegen, aangezien ze dan ook schapen van onschuldige boeren en kinderen vermoorden. Dany zegt vervolgens dat ze daar niet hadden moeten worden opgesloten, lijkt me dus dat de beste optie is dat ze straks allemaal dood zijn, al zou dat wel erg jammer zijn natuurlijk.
Wat dat betreft kunnen de Dohtraki beter ook het einde niet halen...miicker schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:04:
ik denk trouwens dat aan het eind van S08 alle draken dood zijn. Nu werd al verteld dat de draken daar werden opgesloten, omdat het niet slim was ze gewoon te laten rondvliegen, aangezien ze dan ook schapen van onschuldige boeren en kinderen vermoorden. Dany zegt vervolgens dat ze daar niet hadden moeten worden opgesloten, lijkt me dus dat de beste optie is dat ze straks allemaal dood zijn, al zou dat wel erg jammer zijn natuurlijk.
Dat zit er ook wel in natuurlijk, als ze als gekken het dodenleger in rennen zal er niet veel van over blijvenRocketKoen schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:07:
[...]
Wat dat betreft kunnen de Dohtraki beter ook het einde niet halen...
Jon is een naam van de First Men, daarnaast is het natuurlijk ook de naam van Neds pleegvader, Jon Arryn (bij wie Jon als tiener is opgegroeid, samen met RobertChiron schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:55:
[...]
Had eerder verwacht dat Jon eerder Jaeharys Targaryen zou heten, maar Aegon, makes sense.. Jon is daar min of meer een verbastering van
De promise me van Lyanna, was dan ook de belofte om hem veilig te houden, er voor te zorgen dat hij zou blijven leven en dat (in ieder geval voorlopig) niemand weet wie zijn echte ouders zijn.
Tenzij ze natuurlijk allemaal met een Drakenglas Arakh het dodenleger instormen.miicker schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:09:
Dat zit er ook wel in natuurlijk, als ze als gekken het dodenleger in rennen zal er niet veel van over blijven
[ Voor 20% gewijzigd door walteij op 29-08-2017 09:11 ]
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
En daarna als gekken het levende leger in rennen zal wel voor extra chaos zorgenmiicker schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:09:
[...]
Dat zit er ook wel in natuurlijk, als ze als gekken het dodenleger in rennen zal er niet veel van over blijven

Undeadthraki
Maar aangezien we nog een heel seizoen te gaan hebben zal er inderdaad nog wel het nodige aan ellende gaan gebeuren.
Het kan nooit zo simpel zijn dat Jaime even overloopt, Cersei doodgeprikt wordt door Arya, het dodenleger gebarbecue'ed wordt door de twee overgebleven draken en Dany en AeJon kids krijgen en happily ever after door blijven leven.
Wat ik ook nooit meer terug heb zien komen in het verhaal is de 'rode komeet', hoe zat dat dan?
Het kan nooit zo simpel zijn dat Jaime even overloopt, Cersei doodgeprikt wordt door Arya, het dodenleger gebarbecue'ed wordt door de twee overgebleven draken en Dany en AeJon kids krijgen en happily ever after door blijven leven.
Wat ik ook nooit meer terug heb zien komen in het verhaal is de 'rode komeet', hoe zat dat dan?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dan komt de NK daar met 3 draken. Een leger Dohtraki + wat hij nu al heeft. Wat er over is van de levenden heeft geen enkele kans.miicker schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:09:
[...]
En dan steekt een van de andere Whites hem ineens in de rug met Needle. Alle doden vallen neer. En Arya trekt haar gezicht af.
Dat zou wel grappig zijn, alleen is het een beetje lastig om een gezicht van een dode schedel af te halenRocketKoen schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:12:
[...]
Dan komt de NK daar met 3 draken. Een leger Dohtraki + wat hij nu al heeft. Wat er over is van de levenden heeft geen enkele kans.
En dan steekt een van de andere Whites hem ineens in de rug met Needle. Alle doden vallen neer. En Arya trekt haar gezicht af.
Waarop hij omdraait het het hoofd van de andere white aftrekt, Needle is immers normaal staal en niet Valerian steelRocketKoen schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:12:
[...]
En dan steekt een van de andere Whites hem ineens in de rug met Needle.
Volgens mij komen alle gezichten van doden afmiicker schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:14:
[...]
Dat zou wel grappig zijn, alleen is het een beetje lastig om een gezicht van een dode schedel af te halen
Natuurlijk wel het gezicht van een walker. Niet van een whight.
Oops. Ik dacht dat het valerian steel was. Die dolk van LF danPuc van S. schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:14:
[...]
Waarop hij omdraait het het hoofd van de andere white aftrekt, Needle is immers normaal staal en niet Valerian steel
[ Voor 29% gewijzigd door RocketKoen op 29-08-2017 09:19 ]
Volgens Osha: "Stars don't fall for men. But the comet means one thing, boy. Dragons."Chiron schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:12:
Hij kwam ook aan de lucht (vrijwel direct) na de geboorte van de draken.
En een komeet is vaak wel weg na een jaar
Ik had juist het idee dat er zo'n komeet ooit op Valyria geland was, tijdens de 'Doom of Valyria'. Maar dat kan natuurlijk ook 'gewoon' een vulkaanuitbarsting zijn, of iets wat de Valyrians zelf hebben veroorzaakt. Hopelijk gaan we dat ook nog een keer zien in S08 of een van de spinoffsPuc van S. schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:17:
[...]
Volgens Osha: "Stars don't fall for men. But the comet means one thing, boy. Dragons."
Hij kwam ook aan de lucht (vrijwel direct) na de geboorte van de draken.
En een komeet is vaak wel weg na een jaar
Mooie aflevering weer. Natuurlijk waren veel zaken al wel te voorspellen maar dat kun je bijna niet voorkomen als je zo dicht bij het einde bent. Heel benieuwd naar het gevecht met de WW. Aan de ene kant zijn ze praktisch onverslaanbaar. Aan de andere kant hoeven ze alleen de Night King om te leggen en dan sterft de rest automatisch.
Baelish is dan eindelijk uitgespeeld. Hij is te lang bij Sansa blijven hangen terwijl Sansa al meerdere malen had laten doorschemeren Baelish door te hebben. Ik had daarom wel door dat hij deze keer onderdeel was van een vooropgezet spel. Natuurlijk kon het ook niet uitblijven met de aanwezigheid van Bran. Arja maakte het wel op Arja-style af. Bam. Klaar.
Baelish is dan eindelijk uitgespeeld. Hij is te lang bij Sansa blijven hangen terwijl Sansa al meerdere malen had laten doorschemeren Baelish door te hebben. Ik had daarom wel door dat hij deze keer onderdeel was van een vooropgezet spel. Natuurlijk kon het ook niet uitblijven met de aanwezigheid van Bran. Arja maakte het wel op Arja-style af. Bam. Klaar.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Het was iig een goede aflevering iid, maar mijn mening is en (ik hoop) dat de white walkers, uiteindelijk winnen , wat een einde zou dat zijn
[ Voor 16% gewijzigd door Metallize op 29-08-2017 09:36 ]
De finale haalt een kijkcijfer recoor http://www.hollywoodrepor...5-million-viewers-1032897
16 miljoen kijkers (neem aan alleen in de us) keken live op tv of via een officiele stream.
16 miljoen kijkers (neem aan alleen in de us) keken live op tv of via een officiele stream.
WhatsappHack schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:20:

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Gisterenavond de laatste episode gezien, en zonder de overige reacties hier te lezen wil ik gewoon even mijn verhaal spuwen.
Bran blijkt toch menselijk! Blijkbaar deed hij al die tijd alsof zijn familie hem niets interesseerde. Maar man, wat een comeback. Hij heeft blijkbaar zijn zusjes alles over Littlefinger verteld en die hebben dit perfect uitgespeeld. Hoewel ik een plot van de zusjes niet uitsloot leek het er toch even op alsof Sansa zich had laten ompraten door die misselijke fluisteraar. Maar dat Bran hierin zo'n grote rol speelde had ik niet aan zien komen. Ik dacht nog wel even toen ze Arya daar (ongeboeid) binnen brachten dat iedereen het loodje zou leggen die haar aan zou vallen. Maar dat bleek helemaal niet nodig. Heerlijk om die gerechtigheid te zien tegen Littlefinger. Sansa had een correct antwoord op al zijn zogenaamde loyaliteits- en liefdesverklaringen.
De ontmoeting tussen Cersie en Dany was heerlijk gespannen. Ik vond wel dat sommige individuelen zich blijkbaar iets te vrij voelden. Met zoveel achterdocht onderling is het toch vreemd dat The Hound zo naar zijn broer toe kon lopen en vrijwel voor Cersei kon komen te staan. Je zou toch verwachten dat hij na 3 stappen al neergesabeld zou zijn. Bovendien had Dany hier een fantastisch (oneerlijk) einde kunnen maken aan de oorlog met Cersei. Gewoon even haar draak laten spugen en iedereen die ertoe doet in Kings Landing had dood geweest. En dan nog tegen Jon zeggen dat eerlijk zijn niet altijd de juiste manier is.
Jaimy is blijkbaar klaar met zijn zus. Als ik zijn laatste scene goed begreep dan is hij gevlucht voor zijn gestoorde zus. En gelijk heeft hij. Cersei loog niet toen ze zei dat ze hem wilde "aanpakken" vanwege zijn gebrek aan loyaliteit. Als Jaimy echter levend weg kan komen dan kan dat nog een bijzondere wending krijgen. Gaat hij naar Tyrion, dan kan hij hem vertellen over het feit dat Cersei loog over haar hulp in de oorlog tegen de White Walkers, en hij kan hem vertellen over de Golden Company. Dan is Cerseis troef gelijk verspeeld.
De Walkers hebben EINDELIJK de muur bereikt. En wat blijkt? Die muur is helemaal zo stevig niet. 1 draak (die niet eens vuur spuwt) is voldoende om hem onderuit te krijgen. Dat was wel een beetje een dooddoener. Die muur is ENORM. En hoe groot is zo'n draak dan precies? In mijn opzicht is dat zo'n beetje alsof je een lucifer tegen een waterval aan gooit. Maar laten we de kracht van de fantasy serie niet onderschatten. Blijkbaar moest dit zo lopen en is het leger met doden nu definitief op weg naar Winterfell. Ik ben benieuwd hoe lang dat gaat duren want met dit tempo zijn er nog 2 seizoenen nodig denk ik (ja, ik weet dat er nog maar 1 komt).
En Jon, tja... hij is gewoon de enige echte koning. Zijn achtergrondverhaal is nu wel zo'n beetje rond. Het is wachten wat hij met die informatie gaat doen. Jon kennende zal het hem een worst zijn en blijft hij gewoon doen wat hij nu ook al doet, maar dan samen met zijn tante (of vrouw, of queen
). Het enige wat mij nog benieuwd omtrent Jon is of hij nog iets bijzonders kan zoals een draak bezitten en vuurbestendig zijn.
Hoe gaat dit alles dan aflopen in het volgende seizoen.... Cersei gaat het noorden in de rug aanvallen terwijl zij zich daar opmaken (of reeds vechten) tegen het dodenleger? Jaimy zal informatie doorspelen over de Scorpion, het wapen dat de ijsdraak kan doden als je er een dragonglass of valerian steel punt op monteert? Bran gaat ongetwijfeld een grote rol spelen, en de dood van de Night King zal het leger dood doen neervallen. Een andere optie is vrijwel uitgesloten. Je kan niet vechten tegen honderdduizenden doden. Zeker niet als de meeste mensen geen dragonglass wapens hebben. Jammer dat we nu weer tot volgend jaar moeten wachten.
Bran blijkt toch menselijk! Blijkbaar deed hij al die tijd alsof zijn familie hem niets interesseerde. Maar man, wat een comeback. Hij heeft blijkbaar zijn zusjes alles over Littlefinger verteld en die hebben dit perfect uitgespeeld. Hoewel ik een plot van de zusjes niet uitsloot leek het er toch even op alsof Sansa zich had laten ompraten door die misselijke fluisteraar. Maar dat Bran hierin zo'n grote rol speelde had ik niet aan zien komen. Ik dacht nog wel even toen ze Arya daar (ongeboeid) binnen brachten dat iedereen het loodje zou leggen die haar aan zou vallen. Maar dat bleek helemaal niet nodig. Heerlijk om die gerechtigheid te zien tegen Littlefinger. Sansa had een correct antwoord op al zijn zogenaamde loyaliteits- en liefdesverklaringen.
De ontmoeting tussen Cersie en Dany was heerlijk gespannen. Ik vond wel dat sommige individuelen zich blijkbaar iets te vrij voelden. Met zoveel achterdocht onderling is het toch vreemd dat The Hound zo naar zijn broer toe kon lopen en vrijwel voor Cersei kon komen te staan. Je zou toch verwachten dat hij na 3 stappen al neergesabeld zou zijn. Bovendien had Dany hier een fantastisch (oneerlijk) einde kunnen maken aan de oorlog met Cersei. Gewoon even haar draak laten spugen en iedereen die ertoe doet in Kings Landing had dood geweest. En dan nog tegen Jon zeggen dat eerlijk zijn niet altijd de juiste manier is.

Jaimy is blijkbaar klaar met zijn zus. Als ik zijn laatste scene goed begreep dan is hij gevlucht voor zijn gestoorde zus. En gelijk heeft hij. Cersei loog niet toen ze zei dat ze hem wilde "aanpakken" vanwege zijn gebrek aan loyaliteit. Als Jaimy echter levend weg kan komen dan kan dat nog een bijzondere wending krijgen. Gaat hij naar Tyrion, dan kan hij hem vertellen over het feit dat Cersei loog over haar hulp in de oorlog tegen de White Walkers, en hij kan hem vertellen over de Golden Company. Dan is Cerseis troef gelijk verspeeld.
De Walkers hebben EINDELIJK de muur bereikt. En wat blijkt? Die muur is helemaal zo stevig niet. 1 draak (die niet eens vuur spuwt) is voldoende om hem onderuit te krijgen. Dat was wel een beetje een dooddoener. Die muur is ENORM. En hoe groot is zo'n draak dan precies? In mijn opzicht is dat zo'n beetje alsof je een lucifer tegen een waterval aan gooit. Maar laten we de kracht van de fantasy serie niet onderschatten. Blijkbaar moest dit zo lopen en is het leger met doden nu definitief op weg naar Winterfell. Ik ben benieuwd hoe lang dat gaat duren want met dit tempo zijn er nog 2 seizoenen nodig denk ik (ja, ik weet dat er nog maar 1 komt).
En Jon, tja... hij is gewoon de enige echte koning. Zijn achtergrondverhaal is nu wel zo'n beetje rond. Het is wachten wat hij met die informatie gaat doen. Jon kennende zal het hem een worst zijn en blijft hij gewoon doen wat hij nu ook al doet, maar dan samen met zijn tante (of vrouw, of queen
Hoe gaat dit alles dan aflopen in het volgende seizoen.... Cersei gaat het noorden in de rug aanvallen terwijl zij zich daar opmaken (of reeds vechten) tegen het dodenleger? Jaimy zal informatie doorspelen over de Scorpion, het wapen dat de ijsdraak kan doden als je er een dragonglass of valerian steel punt op monteert? Bran gaat ongetwijfeld een grote rol spelen, en de dood van de Night King zal het leger dood doen neervallen. Een andere optie is vrijwel uitgesloten. Je kan niet vechten tegen honderdduizenden doden. Zeker niet als de meeste mensen geen dragonglass wapens hebben. Jammer dat we nu weer tot volgend jaar moeten wachten.
Zolang je geen lijken ziet zijn ze niet dood. Tormund en Beric leven nog wel
Top aflevering. Zeker leuke momenten er tussen, maar wat me enorm stoorde aan het einde was het feit dat die WW zo kort op de muur staan, dat hele ding crasht en ze vrolijk er langs lopen. Gezien de size van de muur, moet eea toch op hun kop zijn gevallen? Al de WTC al zoveel puin veroorzaakte, dan zeker die muur..
Wat het einde gaat zijn? Geen flauw idee. Of die army van de Iron Bank daadwerkelijk komt? Best een leuke actie met die schepen, maar 2 draken en weg is de vloot. Vanaf zee die draak neerschieten wordt een stuk lastiger.
En ik ga echt niet Aegon zeggen tegen John. John is John. Als je John niet meer zegt, dan sterft John alweer
Wat het einde gaat zijn? Geen flauw idee. Of die army van de Iron Bank daadwerkelijk komt? Best een leuke actie met die schepen, maar 2 draken en weg is de vloot. Vanaf zee die draak neerschieten wordt een stuk lastiger.
En ik ga echt niet Aegon zeggen tegen John. John is John. Als je John niet meer zegt, dan sterft John alweer
Hou het dan wel op JonDeurges schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:49:
[...]
[ Voor 51% gewijzigd door c0burn op 29-08-2017 09:55 ]
Remember what the dormouse said
Het was duidelijk dat de muur eraan ging. Dat kunnen ze natuurlijk wel een scene maken van 10 min maar dat zou alleen maar dezelfde shot opleveren. De vuur van draken is heter dan normaal vuur. Daarom smelt het ijs sneller dan normaal.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Cersei is gek, Euron nog gekker. Euron gaat nu de Golden Company ophalen, die olifanten vriezen meteen dood maar wat gaat de rol van die 20k worden. Daar ben ik nog wel erg benieuwd naar voor het volgende seizoen.
Euron is dood?!Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:59:
Cersei is gek, Euron nog gekker. Euron gaat nu de Golden Company ophalen, die olifanten vriezen meteen dood maar wat gaat de rol van die 20k worden. Daar ben ik nog wel erg benieuwd naar voor het volgende seizoen.
Welke aflevering heb jij gezien?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Huh, wie heeft Theon dan z'n hersens ingebeukt met een steen?
a) Volgens mij deed hij dat gewoon met zn blote handen
b) Dat was Euron niet, maar gewoon een van de ironborn
b) Dat was Euron niet, maar gewoon een van de ironborn
Volgens mij was dat de first mate van zijn zus, iig een hoge pief van de crew die alleen amar t bitchen was en theon zn balls t busten was (punintended) omdat hij als een loser is gevlucht van euron.mat.hi.as schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:13:
Huh, wie heeft Theon dan z'n hersens ingebeukt met een steen?
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
My bad. Al die nieuwe karakters, ik hou ze niet uit elkaar
. Dan is Golden Company dus toch nog wel een optie voor Cersei. Ik dacht dat dat nie tmeer mogelijk was door het akkefietje.
Het is nog vroeg haha bedoelde idd Joooooooooooooooooooonnnnnnnyboy
Ik snap eerlijk niet hoe Cersei dat gaat betalenmat.hi.as schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:16:
My bad. Al die nieuwe karakters, ik hou ze niet uit elkaar. Dan is Golden Company dus toch nog wel een optie voor Cersei. Ik dacht dat dat nie tmeer mogelijk was door het akkefietje.
De Iron Bank zei toch duidelijk dat alles pas koek en ei is, als ze ook het goud daadwerkelijk ontvangen hebben. En toen kwam Dany toch met haar vliegende reptielen die hele bende in de fik zetten en blies ze alle karren op?
Dat was toch de Caravan van Lannisters die onderweg waren van Highgarden naar Kings Landing?
Dusss .. whut?
Die bootjes lijken me ook niet erg geschikt om olifanten te vervoeren.Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:59:
Als dit plot aan Deanarys gelekt word door Theon/jamie dan kunnen haar draken Euron/Golden Company simpelweg in vlammen op laten gaan terwijl ze nog op zee zijn.
Dat is dus maximaal een aflevering, of denk ik nu te simpel?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Het goud was al binnen de muren voordat de draak zijn ding deed. Voedsel en andere voorraden werden wel geroosterd.Darkfreak schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:19:
[...]
Ik snap eerlijk niet hoe Cersei dat gaat betalen
De Iron Bank zei toch duidelijk dat alles pas koek en ei is, als ze ook het goud daadwerkelijk ontvangen hebben. En toen kwam Dany toch met haar vliegende reptielen die hele bende in de fik zetten en blies ze alle karren op?
Dat was toch de Caravan van Lannisters die onderweg waren van Highgarden naar Kings Landing?
Dusss .. whut?
In die aflevering zie je dat Jaime nog zegt dat 'de vracht goud veilig is aangekomen in King's Landing'.Darkfreak schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:19:
[...]
Ik snap eerlijk niet hoe Cersei dat gaat betalen
Dusss .. whut?
Fly-guy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:21:
[...]
Het goud was al binnen de muren voordat de draak zijn ding deed. Voedsel en andere voorraden werden wel geroosterd.
Oooh, dat was me dan ontgaan. Alright!zeroxcool schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:21:
[...]
In die aflevering zie je dat Jaime nog zegt dat 'de vracht goud veilig is aangekomen in King's Landing'.
Dan gaat The Golden Company sowieso met veel plezier tegen een Targaryen in (hun specialiteit XD)
wel een mooie aflevering en zoals gebruikelijk bij GOT zit de meeste actie ook nooit in de laatste aflevering van het seizoen.
Het hele seizoen vond ik uiteindelijk toch wat minder en dat heeft vooral te maken met het flinke tempo wat ineens in het verhaal gelegd wordt in combinatie met minder afleveringen. Als je bedenkt hoe lang Ayra bezig was een faceless te worden, of haar hele tocht met the Hound, of hoe lang Theon gemarteld werd ... dat waren gewoon halve seizoenen of meer. Nu is het aflevering 1 er wordt ergens naar toe gewerkt, aflevering 2 uitvoering en nasleep. Gewoon jammer dus dat ze er geen 10 afleveringen van gemaakt hebben.
Bran is toch niet zo heel erg de 3-ogige raaf geworden als hij zelf zegt, is nog behoorlijk menselijk en er ook nog voor zijn familie. Wel werd aan de afkomst van Jon (wat voor iedereen hier al tijden gesneden koek was) wel duidelijk dat hij ook alleen maar flarden ziet maar voor de details toch echt aanvulling nodig heeft. Daarom is het wel gek dat bij berechting van LF vooral de woorden van Bran de argumenten zijn, al stond het gezamenlijke oordeel van de beide Stark dames natuurlijk van te voren al vast. Zou Bran nou echt Jon wijs hebben lopen maken dat hij eigenlijk een Sand was, als niet Sam toevallig een praatje kwam maken? Uiteraard werd LF wel gedood met de dolk, die had hij zelf aan Ayra gegeven en was gebruikt voor de aanslag op Bran en had hij zelf op Neds keel gezet.
Tyrion is heel erg met opvolging bezig. In de vorige aflevering al met Dany en nu kwam hij daar ook achter bij Cersei. Dat hij Jon en Dany op het eind zag kan, naast jaloezie maar dat is volgens mij voor hem te simpel, ook betekenen dat hij al weet dat het met mogelijke opvolging tussen die twee wel heel erg in de (en ook zijn) familie blijft. Waarom Dany zo enorm in die heks gelooft terwijl ze alle andere vaste gewoonten en gebruiken ter discussie stelt, is mij een raadsel.
Het laatste seizoen gaat volgens mij 1 grote Targaryen familiereünie worden. Naast het Dany, Jon (+opvolging) en mogelijk Tyrion deel gaan we waarschijnlijk ook de Golden Company zien als scherprechter in een strijd. Cersei denkt die in haar zak te hebben (want breken nooit een belofte) maar die Golden Company is wel opgericht door een Targaryan bastaard. Daarnaast vond ik het opvallend dat de NK op de ijsdraak zat. Zou de first man die door de Children in de NK gemaakt werd eigenlijk ook niet een (mad) Targaryen zijn?
Het hele seizoen vond ik uiteindelijk toch wat minder en dat heeft vooral te maken met het flinke tempo wat ineens in het verhaal gelegd wordt in combinatie met minder afleveringen. Als je bedenkt hoe lang Ayra bezig was een faceless te worden, of haar hele tocht met the Hound, of hoe lang Theon gemarteld werd ... dat waren gewoon halve seizoenen of meer. Nu is het aflevering 1 er wordt ergens naar toe gewerkt, aflevering 2 uitvoering en nasleep. Gewoon jammer dus dat ze er geen 10 afleveringen van gemaakt hebben.
Bran is toch niet zo heel erg de 3-ogige raaf geworden als hij zelf zegt, is nog behoorlijk menselijk en er ook nog voor zijn familie. Wel werd aan de afkomst van Jon (wat voor iedereen hier al tijden gesneden koek was) wel duidelijk dat hij ook alleen maar flarden ziet maar voor de details toch echt aanvulling nodig heeft. Daarom is het wel gek dat bij berechting van LF vooral de woorden van Bran de argumenten zijn, al stond het gezamenlijke oordeel van de beide Stark dames natuurlijk van te voren al vast. Zou Bran nou echt Jon wijs hebben lopen maken dat hij eigenlijk een Sand was, als niet Sam toevallig een praatje kwam maken? Uiteraard werd LF wel gedood met de dolk, die had hij zelf aan Ayra gegeven en was gebruikt voor de aanslag op Bran en had hij zelf op Neds keel gezet.
Tyrion is heel erg met opvolging bezig. In de vorige aflevering al met Dany en nu kwam hij daar ook achter bij Cersei. Dat hij Jon en Dany op het eind zag kan, naast jaloezie maar dat is volgens mij voor hem te simpel, ook betekenen dat hij al weet dat het met mogelijke opvolging tussen die twee wel heel erg in de (en ook zijn) familie blijft. Waarom Dany zo enorm in die heks gelooft terwijl ze alle andere vaste gewoonten en gebruiken ter discussie stelt, is mij een raadsel.
Het laatste seizoen gaat volgens mij 1 grote Targaryen familiereünie worden. Naast het Dany, Jon (+opvolging) en mogelijk Tyrion deel gaan we waarschijnlijk ook de Golden Company zien als scherprechter in een strijd. Cersei denkt die in haar zak te hebben (want breken nooit een belofte) maar die Golden Company is wel opgericht door een Targaryan bastaard. Daarnaast vond ik het opvallend dat de NK op de ijsdraak zat. Zou de first man die door de Children in de NK gemaakt werd eigenlijk ook niet een (mad) Targaryen zijn?
sambalbaj schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:30:
gaan we waarschijnlijk ook de Golden Company zien als scherprechter in een strijd. Cersei denkt die in haar zak te hebben (want breken nooit een belofte) maar die Golden Company is wel opgericht door een Targaryan bastaard.
spoiler:
Om Targaryans af te slachten. De Golden Company is zo anti-Targaryen als het maar kan
Zo'n draak is ook heel groot plus drakenvuur is enorm heet. Het smelt ijzer zelfs. Dan kan zo'n muur wel enorm zijn, maar als je er zulk heet vuur tegenaan gooit gaat de muur vanzelf plat. Scheuren in het ijs en een domino effect als het ene na het andere stuk afbrokkelt.3raser schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:45:
Die muur is helemaal zo stevig niet. 1 draak (die niet eens vuur spuwt) is voldoende om hem onderuit te krijgen. Dat was wel een beetje een dooddoener. Die muur is ENORM. En hoe groot is zo'n draak dan precies?
Ik vermoed dat Tyrion zo erg met de opvolging bezig is dat hij Cersei, nadat hij er achter kwam dat ze zwanger was (zwangerschappen ontdekken gaat in iedere wereld, fantasie of echt, altijd met alcoholsambalbaj schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:30:
Tyrion is heel erg met opvolging bezig. In de vorige aflevering al met Dany en nu kwam hij daar ook achter bij Cersei. Dat hij Jon en Dany op het eind zag kan, naast jaloezie maar dat is volgens mij voor hem te simpel, ook betekenen dat hij al weet dat het met mogelijke opvolging tussen die twee wel heel erg in de (en ook zijn) familie blijft.
Deze draak spuit geen vuur maar ijs? vuur kan niet want Walkers/undead kunnen niet tegen vuur.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:39:
[...]
Zo'n draak is ook heel groot plus drakenvuur is enorm heet. Het smelt ijzer zelfs. Dan kan zo'n muur wel enorm zijn, maar als je er zulk heet vuur tegenaan gooit gaat de muur vanzelf plat. Scheuren in het ijs en een domino effect als het ene na het andere stuk afbrokkelt.
En in eerder shots was die muur echt huuuuuge, misschien wel 100 meter hoog of nog meer? zo'n draak is misschien 20 meter hoog, terwijl hij in de laatste shots half zo hoog als die muur leek.
Sowieso zijn die draken de ene keer erg sterk en de andere keer zwakker:
-Eerder kreeg zo'n draak een pijl in zich geschoten vanaf een ballista en was er niets aan de hand, aflevering later wordt er een draak neer gehaald. met een handspeer.
-De ene keer verslaan de draken hele legers terwijl in een volgende aflevering tegen de Walkers er relatief weinig schade wordt gedaan.
Ik vind de kracht van de undead draak ook wat overdreven, op deze manier kan de NK in de volgende aflevering ook wel even naar Kings Landing vliegen en die hele stad plat leggen. Het was meer in verhouding geweest als ze met de draak een poort hadden vernietigd waarbij de Nights Watch nog enigszins weerstand had geboden, dan hadden ze nog iets spannends van de scene kunnen maken.
Hoe maak je er uit op dat het ijs is? Als je de substantie kijkt en hoe het zich gedraagt is het gewoon vuur met een blauw kleurtje. Neem aan dat dit speciaal / magisch vuur is wat de draak hier spuugt waar de walkers wel tegen kunnen.Chaoss schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:49:
[...]
Deze draak spuit geen vuur maar ijs? vuur kan niet want Walkers/undead kunnen niet tegen vuur.
Nee man, zombie olifanten bereden door zombie giantsSh0ckTr00per schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:59:
Vaak bu'j te bang!
Dat was geen normale handspeer, maar een speer met "magische"? kracht. De punt van die speer lichte blauw op.Chaoss schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:49:
[...]
Sowieso zijn die draken de ene keer erg sterk en de andere keer zwakker:
-Eerder kreeg zo'n draak een pijl in zich geschoten vanaf een ballista en was er niets aan de hand, aflevering later wordt er een draak neer gehaald. met een handspeer.
[...]
Wat maakt het nou uit of de walkers niet tegen vuur kunnen. Net als of de NK op z'n eigen leger gaat richten.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic