Weg
jammer dat we zulke posts niet -1 kunnen gevenNew Yorker schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:57:
Nog 2 jaartjes wachten.
Arg, kijk dan niet hier... Zo vermoeiend dit. Je weet dat mensen hem s'ochtends kijken (ik nu ook, ben vrij) en het dan gaan bespreken. Kom je dan speciaal hier even om te zeuren dat je dat vervelend vindt?Wognummer schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:10:
Missch niet teveel los gaan met spoilers ? (ik weet het aflevering is uitgezonden enzo maar geef ons even tijd hem te kijken tot de middag)
Niet verder lezen, wegwezen jij
.
.
.
.
.
.
.
Mooi dat de muur nu eindelijk beslecht is. En ik vraag me af of Sansa en Arya dit nu vanaf het begin af aan zo gepland hadden met Littlefinger, of dat het Sansa was die bij zinnen kwam na het laatste gesprek, toen Littlefinger suggereerde dat Arya Lady of Winterfell zou willen worden. Daarvan weet Sansa zeker dat dat niet zo is.
En zal Jon vanaf nu Eagon genoemd worden?
Zou je dat bijna zeggen?Bartosy schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 06:29:
beetje jammer dat Rheagar wel erg veel op vysirus leek..zou bijna zeggen dat het dezelfde acteur was
[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 28-08-2017 09:37 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
haha je hebt een punt hoor maar voor de mensen die om half 9 inloggen en meteen alles om hun oren krijgen omdat ze zich vergist hebbenJvS schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:34:
[...]
Arg, kijk dan niet hier... Zo vermoeiend dit. Je weet dat mensen hem s'ochtends kijken (ik nu ook, ben vrij) en het dan gaan bespreken. Kom je dan speciaal hier even om te zeuren dat je dat vervelend vindt?
Niet verder lezen, wegwezen jij
.
.
.
.
.
.
.

zucht ik wil naar huis ook kijken maarja 12 uur klaar en dan nog naar huis fietsen
[ Voor 8% gewijzigd door Wognummer op 28-08-2017 09:39 ]
Op het einde van de aflevering zit er wel een reveal in waarin letterlijk wordt utigesproken en afgebeeld wat iedereen al wist, maar nu is de twijfel nul komma nul.
Het is een beetje vreemd maar voor mij is het niet meer nagelbijtend wachten voor het laatste seizoen, het loopt naar een einde toe dat je min of meer ziet aankomen en dan is de spanning er wat af.
[ Voor 31% gewijzigd door Blord op 28-08-2017 09:47 ]
Dat laatste dacht ik precies hetzelfde! Het eerste trouwens ook een klein beetje. Deze episode ook niet zo heel veel verrassingen.Bartosy schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 06:29:
Beetje mixed feelings... zat nou niet echt iets tussen dat echt heel verrassend was.
vond het op zich wel een okay seizoen in totaal. erg sterke start maar vooral een seizoen wat erg gefocused was op fan service en bij vlagen erg generiek aanvoelde. ben benieuwd wat de rest van het seizoen vond.
spoiler:beetje jammer dat Rheagar wel erg veel op vysirus leek..zou bijna zeggen dat het dezelfde acteur was
Wel denk ik dat Arya en Sansa al langer dit aan bekokstoven waren en dat Arya niet echt op het punt heeft gestaan om Sansa iets aan te doen. Ik heb veel analyses gezien en gelezen waarin dat een thema was, maar volgens mij werd al duidelijk in die scene waarin Arya 'the game' speelde die ze bij de Faceless men heeft geleerd... door die dolk aan te reiken als een geste van vertrouwen.
Nog een seizoen wachten op Clegane Bowl trouwens?
edit: ik zie nu JvS zeggen dat het precies dezelfde kerel is. Dat is toch echt een megablunder of niet? of was het een tweeling ofzo
edit2: blijkbaar toch niet: https://www.cnet.com/news...arry-lloyd-wilf-scolding/
Turns out it's not the same actor. English actor Harry Lloyd played Viserys -- you remember his lust for a golden crown being satiated by Khal Drogo back in season one. And Welsh actor Wilf Scolding (best last name ever) played Rhaegar in the season 7 finale.
Here's Lloyd as Viserys on the left, next to Scolding as Rhaegar on the right. In the finale, Scolding was only seen in shadow, and just for a few seconds, so it's easy to get confused.
[ Voor 24% gewijzigd door LuNaTiC op 28-08-2017 09:48 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Ik vrees dat Cleganebowl wat ondergesneeuwd zal zijn in "een reeks duo gevechten". We hebben nu al 2 afleveringen "een reeks duo gesprekken" gehad alsof ze een lijstje zitten af te vinken, dat vind ik jammer.LuNaTiC schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:45:
Nog een seizoen wachten op Clegane Bowl trouwens?
Het is iemand anders maar ik ben erg teleurgesteld dat hij lijkt op Viserys:edit: ik zie nu JvS zeggen dat het precies dezelfde kerel is. Dat is toch echt een megablunder of niet? of was het een tweeling ofzo
https://www.popsugar.com/...yen-Game-Thrones-43942732
Barristan en Littlefinger vermelden dat Rhaegar erg charismatisch en knap was maar ik denk dat weinig kijkers erg onder de indruk zijn van een Viserys kloon, dat vind ik een blunder ja.
Nee, ik zt er goed naastLuNaTiC schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:45:
[...]
edit: ik zie nu JvS zeggen dat het precies dezelfde kerel is. Dat is toch echt een megablunder of niet? of was het een tweeling ofzo
FF het bijhorende plaatje:edit2: blijkbaar toch niet: https://www.cnet.com/news...arry-lloyd-wilf-scolding/
Turns out it's not the same actor. English actor Harry Lloyd played Viserys -- you remember his lust for a golden crown being satiated by Khal Drogo back in season one. And Welsh actor Wilf Scolding (best last name ever) played Rhaegar in the season 7 finale.
Here's Lloyd as Viserys on the left, next to Scolding as Rhaegar on the right. In the finale, Scolding was only seen in shadow, and just for a few seconds, so it's easy to get confused.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Daar klopt niets van hoor, vele Targaryens (en de eerste koning) trouwden met elkaar als broer en zus en kregen kinderen. Het gaf ook defecten (vooral madness), maar de kinderen werden volwassen. En die tweeling Lannisters hadden geen problemen...Blord schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:51:
Dus de vader van Jon is de broer van Danny. Geen wonder dat Danny geen kinderen kan krijgen( van Jon).
En Jon zegt dat die Mirri Maz Duur ook maar aan het raaskalen was, iedereen liep er met open ogen in. Hoewel je je kan afvragen waarom Daario haar niet zwanger kreeg maar misschien is hij onvruchtbaar en niet Dany.
[ Voor 3% gewijzigd door algalid op 28-08-2017 10:05 ]
Wat een seizoen: we moeten het nu toch wéér zonder sprekend karakter doen. Verder vooral een aflevering om alle eindjes weer aan elkaar te knopen. Minder episch dan dat je wellicht verwacht van een finale. De lengte van afleveringen zegt dus ook niets - of wel, lange aflevering, meer verhaal, minder actie?
Enfin: zo min mogelijk gespoilerd
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Eens. Ze hadden wel iets meer moeite mogen doen qua casting, er is veel goede concept art in omloop hoe hij eruit had kunnen zien dat meer recht deed. (al had je een model gecast, zoveel hoefde ie nu ook weer niet acterenalgalid schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:51:
[...]
Ik vrees dat Cleganebowl wat ondergesneeuwd zal zijn in "een reeks duo gevechten". We hebben nu al 2 afleveringen "een reeks duo gesprekken" gehad alsof ze een lijstje zitten af te vinken, dat vind ik jammer.
[...]
Het is iemand anders maar ik ben erg teleurgesteld dat hij lijkt op Viserys:
https://www.popsugar.com/...yen-Game-Thrones-43942732
Barristan en Littlefinger vermelden dat Rhaegar erg charismatisch en knap was maar ik denk dat weinig kijkers erg onder de indruk zijn van een Viserys kloon, dat vind ik een blunder ja.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Do what you love, do it often
Wat ik verwachte gebeurde ook.
Wat ik wel opvallend vond was dat de ijsdraak blauw vuur spuwde.
Zou dit vuur warmer zijn dan van de 'normale' draken?
Wellicht heeft dit nog betekenis in het laatste seizoen.
Dan nog zijn de gelijkenissen treffend. En ja, de Targaryens staan erom bekend om hun familie zuiver te houden aan incest te doen dus zullen ze ook wel veel van elkaar weg hebben. Maar toch.. het haalde mij wel uit het moment zelf. Ser Barristan had het er nog over met Dany hoe een prins op het witte paard Rhaegar was, hoe elke vrouw wel voor hem viel. Welnu kun je een iemand nog meer creepy voorstellen dan Viserys?JvS schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:59:
[...]
Nee, ik zt er goed naast, zoals je zelf ook al zegt:
[...]
FF het bijhorende plaatje:
[afbeelding]

Lijkt mij dat dit gewoon in het verlengde ligt van fire/ice. Ogen van alle wights zijn ook gewoon blauw, dus om maar in hetzelfde thema te blijvenKillerDream schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:53:
Geen verrassingen gezien in de laatste episode.
Wat ik wel opvallend vond was dat de ijsdraak blauw vuur spuwde.
Zou dit vuur warmer zijn dan van de 'normale' draken?
Wellicht heeft dit nog betekenis in het laatste seizoen.
Die informatie was hem destijds door Gilly gevoed maar in die scene kwam het over alsof die informatie hem helemaal niet echt bereikte (hij praatte er eigenlijk gewoon overheen zonder het te acknowledgen).
Makkelijke expositie voor ons kijkers; die boeken lagen al in zijn kamer dus lijkt het me waarschijnlijk dat hij ze toen of later wel een keer gelezen zou hebben.LuNaTiC schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:01:
Wat ik dan trouwens wel weer opvallend vond was hoe Samwell Bran uitlegde dat dat huwelijksceremonie voor het echie was nadat ie zijn andere huwelijk de nek om had gedraaid.
Die informatie was hem destijds door Gilly gevoed maar in die scene kwam het over alsof die informatie hem helemaal niet echt bereikte (hij praatte er eigenlijk gewoon overheen zonder het te acknowledgen).
Waarom wist hij dan niks af van de bruiloft?
Werd er niet een keer gezegd dat de zeeën in extreme winters kunnen bevriezen. Dan hadden de white walkers erom heen kunnen lopen. Maar dit is geheid spectaculairder.macciez schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:49:
Ben 5 weken geleden begonnen met seizoen 1 en heb vanochtend de finale van seizoen 7 gezien, dus ik kan eindelijk in dit topic komen. Ik vraag me af hoe de NK had geplant om langs de muur te komen, zonder een draak (die kwam toch toevallig, doch gelegen voor hem). De muur had ze best tegen kunnen houden en dat zou betekenen dat John Snow de reden is dat ze ueberhaupt in Westeros kunnen komen ^^
Hij kan alles zien, maar moet het dan natuurlijk wel zien. Dit specifieke moment had hij niet bekeken, gok ik.CryRaven schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:24:
Ik meende dat bran alles kon zien van het verleden?
Het verleden is vrij.. groot. Zodra hij werd gewezen op die bruiloft kon hij 'm echter wel meteen bijwonen en ophalen zeg maar. Dus ja: hij kan alles zien, maar, wel moet hij eerst weten dat het er is. Hij heeft er zelf geen herinneringen van, dus kan hij het zelf niet bedenken, zo lijkt me.CryRaven schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:24:
Ik meende dat bran alles kon zien van het verleden?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dat lijkt me een beetje apart als het zo werktNiGeLaToR schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:26:
[...]
Dus ja: hij kan alles zien, maar, wel moet hij eerst weten dat het er is. Hij heeft er zelf geen herinneringen van, dus kan hij het zelf niet bedenken, zo lijkt me.

Ik verwachtte eigenlijk nog geen actie van de white dragon. En al helemaal niet dat die draak zo destructief zou zijn tegen die muur. Had iets minder schade verwacht eigenlijk. Genoeg om een tunnel te creëren hooguit. Dit zag er zo overdreven uit.KillerDream schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:53:
Geen verrassingen gezien in de laatste episode.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
zie het als google de hoeveelheid informatie is eindeloos maar hij weet niet alles, zodra hij erop gewezen word vind hij het.LuNaTiC schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:27:
[...]
Dat lijkt me een beetje apart als het zo werkt
Het is alsof je een encyclopedie hebt. Das toch niet zo raar. Daar begin je gewoon in te bladeren, tot iemand zegt 'hey, heb je niet iets over kikkers?'. Je was net bij de B van banaan, maar gaat nu naar de K van kikkerLuNaTiC schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:27:
[...]
Dat lijkt me een beetje apart als het zo werkt
Juist als Stel dat je IT'er bent moet dit je aanspreken - database vol met data vergt indexatie. Zonder index of andere vorm van een ToC is de data er wel, maar niet bruikbaar.
Kijk, ook mooie vergelijking: oneindige info, maar je moet wel weten wat je zoekt. Anders zit je zomaar midden in de nacht kattenplaatjes te kijken. Samen met BranWognummer schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:28:
[...]
zie het als google de hoeveelheid informatie is eindeloos maar hij weet niet alles, zodra hij erop gewezen word vind hij het.
[ Voor 28% gewijzigd door NiGeLaToR op 28-08-2017 11:32 ]
Zoals jullie het nu omschrijven, it does make sense;'maar zoals het er eerst stond kon ik het niet echt rijmen met claims van Bran eerder in de serie (weet de exacte bewoordingen niet meer, maar als iemand zegt dat ie alles van iedereen in het verleden heeft gezien, dan dat toch ook? Maar nu opeens moet ie er wel op gewezen worden... (terwijl ie feilloos wel de momenten van Little Finger kon quoten. Maar goed, wellicht heeft ie die dan weer wel onthouden vanwege de significantie van die gebeurtenissen voor zijn eigen familie).
[ Voor 91% gewijzigd door LuNaTiC op 28-08-2017 11:33 ]
dat roep ik dan toch ook zodra hij erop gewezen word vind hij hetNiGeLaToR schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:29:
[...]
Het is alsof je een encyclopedie hebt. Das toch niet zo raar. Daar begin je gewoon in te bladeren, tot iemand zegt 'hey, heb je niet iets over kikkers?'. Je was net bij de B van banaan, maar gaat nu naar de K van kikker![]()
Juist als Stel dat je IT'er bent moet dit je aanspreken - database vol met data vergt indexatie. Zonder index of andere vorm van een ToC is de data er wel, maar niet bruikbaar.
[...]
Kijk, ook mooie vergelijking: oneindige info, maar je moet wel weten wat je zoekt. Anders zit je zomaar midden in de nacht kattenplaatjes te kijken. Samen met Bran
my god daar ging mn thee (icanhazcheesburger)
Tijdens de vechtscene met Theon zat ik te wachten tot ie tussen zn benen werd geschopt, en voila zo geschiede, ik vond het een briljant stukje maar vond wel dat Theon vervolgens te makkelijk won.
Ik miste nog 1 ding welke voor mijn gevoel niet afgehandeld is. Ellaria zit volgens mij nog steeds in de kerker van de red keep naar haar rottende dochter te staren, ik had ergens gehoopt dat ze gered of vrijgelaten zou worden.
Stel je voor dat je in het verleden kan kijken, dan ga je toch als eerste proberen te herinneren onder welke verdachte omstandigheden je familie is overleden? En bijvoorbeeld waarom je zelf kreupel bent geworden.LuNaTiC schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:30:
Maar goed, wellicht heeft ie die dan weer wel onthouden vanwege de significantie van die gebeurtenissen voor zijn eigen familie).
[ Voor 26% gewijzigd door BrammeS op 28-08-2017 11:40 . Reden: Toevoeging ]
Advanced sheep-counting strategies
Ja sommige verhaallijnen verdwijnen wel gemakkelijk naar de achtergrond.BrammeS schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:37:
Ik miste nog 1 ding welke voor mijn gevoel niet afgehandeld is. Ellaria zit volgens mij nog steeds in de kerker van de red keep naar haar rottende dochter te staren, ik had ergens gehoopt dat ze gered of vrijgelaten zou worden.
Vroeg ik mij ook af. Tyrion weet toch ook niet meer als de rest?BrammeS schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:37:
Ik snapte alleen ff niet waarom Tyrion zo achterdochtig toe stond toe te kijken toen Jon bij Dany naar binnen ging op de boot. Tyrion heeft toch geen interesse in Dany als potentiele partner of wel?
[...]
Stel je voor dat je in het verleden kan kijken, dan ga je toch als eerste proberen te herinneren onder welke verdachte omstandigheden je familie is overleden? En bijvoorbeeld waarom je zelf kreupel bent geworden.
En over de herinneringen, hij identificeert zich niet meer als Bran, maar als de 3-eyed-raven. Waarschijnlijk is hij helemaal niet zo geinteresseerd daarin (alhoewel hij natuurlijk wel Sansa hielp met de waarheid bij Littlefinger)
Ik denk dat die scène erin zit om wat drama te scheppen zoals tussen Arya en Sansa. Maar erg geloofwaardig is het niet, Tyrion toonde nooit fysieke interesse in Daenerys en zou nu ineens head over heels zijn. Hij was de hele tijd aan het klagen dat Jon erbij moest zijn en zou dan ergens tevreden moeten zijn.BrammeS schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:37:
Ik snapte alleen ff niet waarom Tyrion zo achterdochtig toe stond toe te kijken toen Jon bij Dany naar binnen ging op de boot. Tyrion heeft toch geen interesse in Dany als potentiele partner of wel?
Ik dacht in eerste instantie ook aan jaloezie, maar nu ik er nog eens over nadenk is Tyrion als hand of the queen waarschijnlijk bezorgd over de invloed die deze romance kan hebben op de oorlog.BrammeS schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:37:
[...]
Remember what the dormouse said
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ik vond het stukje in de vorige aflevering, of die ervoor, waarin hij het met Dany over haar opvolger heeft ook een beetje onduidelijk. Tirion is een denker maar waarom zou hij zich momenteel bezighouden met het feit dat Dany geen kinderen kan krijgen en dat er uiteindelijk wel een opvolger nodig is.. Hij heeft zelf volgens mij de White Walkers niet gezien dus denkt wellicht dat Dany met haar legers/draken relatief gemakkelijk de Throne zal grijpen en haar opvolger al snel een belangrijk vraagstuk gaat worden.BrammeS schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:37:
Iedereen die de WW en zombies gezien heeft denkt denk ik niet verder dan het verslaan van de night king.
Zie spelregelsFonta schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:47:
Vergeten we de spoiler tags niet? Nog niet iedereen heeft de aflevering gezien natuurlijk. En het is hier geen 9gag toch?
Aflevering al gezien hoor, dus mijn pijn valt wel meeWognummer schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:59:
[...]
ik voel je pijn(en ik koos er bewust voor om wel te komen)
Overigens zie je dat de draak een beetje aan het rotten is. Hij is dus eerder een soort wight en niet een WW.
[ Voor 39% gewijzigd door ph4ge op 28-08-2017 16:00 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Totaal geen probleem toch? Zijn toch broers.JvS schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:59:
[...]
Nee, ik zt er goed naast, zoals je zelf ook al zegt:
[...]
FF het bijhorende plaatje:
[afbeelding]
Daar dacht ik ook aan, en ik had al een vermoeden dat de NK diverse dingen bewust heeft gedaan, en mogelijk wist dat hij een draak nodig had.macciez schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:49:
Ben 5 weken geleden begonnen met seizoen 1 en heb vanochtend de finale van seizoen 7 gezien, dus ik kan eindelijk in dit topic komen. Ik vraag me af hoe de NK had geplant om langs de muur te komen, zonder een draak (die kwam toch toevallig, doch gelegen voor hem). De muur had ze best tegen kunnen houden en dat zou betekenen dat John Snow de reden is dat ze ueberhaupt in Westeros kunnen komen ^^
Blijkbaar ben ik niet de enige die zo denkt .
Maar als ik het goed begrijp kan Bran niet in de toekomst kijken, alleen in het "nu" en het verleden.Remy!!!! schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:06:
[...]
Daar dacht ik ook aan, en ik had al een vermoeden dat de NK diverse dingen bewust heeft gedaan, en mogelijk wist dat hij een draak nodig had.
Blijkbaar ben ik niet de enige die zo denkt .
PS: Zou Tyrion weten wat hun daadwerkelijke relatie is?
[ Voor 3% gewijzigd door nwnc op 28-08-2017 18:36 ]
Ben benieuwd hoe ze de gevechten met de white walkers en wight gaan showen, want om eerlijk te zijn heb ik dat wel gezien en is geen verassing. Zelfde geld voor de draken.
Het was daarnaast wel even schikken dat reager er uit ziet als een kloon van z'n broertje.
Ik heb nog niets gelezen op het forum dus dikke kans dat ik dingen zeg die misschien al gezegd zijn.
Begint natuurlijk al indrukwekkend, met alle unsulied en de Dothraki die er doorheen rennen. Vervolgens vond ik dat er flink wat spanning aanwezig was bij de ontmoeting, zou het toch een val zijn van een van de partijen? Bleek niet zo te zijn, wat ik op zich niet echt bij Cersei vond passen. Toen Euro weg rende toen hij de Wight zag dacht ik meteen: oké dit moet wel in scene gezet zijn, anders had Cersei hem meteen laten ombrengen.
Toen wilde Cersei dat Jon zich onpartijdig zou houden, dat gaat natuurlijk niet gebeuren en je kon mijlenver zien aankomen dat hij niet de slimste beslissing ging maken. Toen ging Tyrion met Cersei praten. Dit was echt een heerlijk dialoog, waarbij ik nog heel even hoopte dat Tyrion haar zou vergiftigen op de een of andere manier, maar helaas. Ze drinkt natuurlijk ook geen wijn omdat ze zwanger is
Vervolgens kwam Cersei meedoen, dat was el erg ongeloofwaardig en vond ik niet bij haar personage passen, later bleek dit gelukkig ook onzin te zijn. Wat mij betreft hadden ze dit beter deze aflevering verborgen kunnen houden, dan was het nog een kleine plot twist geweest. Maar dat Jaime zich nu gaat aansluiten bij de andere partij is wel epic natuurlijk. Krijgen ze daar ook een goede aanvoerder
CleganeBowl!! Ja dat gaat nu zeker gebeuren! Deze ontmoeting was natuurlijk echt al een fan service, maar het wordt pas echt vet als die twee gaan vechten. Aan de andere kant zou het vreemd zijn als The Hound zijn broer kan verslaan, aangezien die nu zo onoverwinnelijk gepresenteerd wordt.
Dan nog het verhaal rond Arya en Sanse en de dood van LF. Dit had ik al heel lang geleden voorspeld. Ik begon de laatste dialoog tussen Arya en LF toch wel te twijfelen, lang niet alle dialogen waren nodig geweest tussen die twee, aangezien Sansa en Arya sommige dialogen hielden toen ze met z'n tweeën in een kamer stonden, maar goed met LF weet je het nooit. Die is nu in ieder geval dood
Even was ik bang dat The Mountain Jaime echt ging vermoorden, dit is trouwens wel wat ik bedoel met de spanning deze aflevering, ik had sinds lange tijd weer echt het idee: shit iedereen kan zomaar dood gaan. Ik ben wel blij dat Jaime niet dood is. Het wordt straks nog een gevecht om Brienne, wie had dat ooit gedacht
Ik vind het ook wel goed dat Bran niet al wetend is, maar dat hij echt nog veel dingen moet gaan zien om erachter te komen. En eindelijk is het bevestigd, Jon heet eigenlijk Aegon Targaryen, maar ik vermoed dat het wel Jon Targaryan zal worden/blijven.
Verder was het wel leuk om Theon een keer in actie te zien. Was ik trouwens de enige die het gevoeld had dat Theon Jon ging vermoorden tijdens hun gesprek? Of heb ik de setting van die scene verkeerd interdependent? Maar goed, Theon gaat denk ik een grote rol spelen in het ontmaskeren van Cersei's plan, hij gaat achter Euron aan, en merkt dan op dat hij The Golden Company ophaalt, tenminste dat is mijn voorspelling. Wel gaaf als we ook olifanten te zien krijgen.
O ja, we hadden nog de boot seks scene. Het viel me al enorm op dat GoT dit seizoen erg preuts is, weinig naakt te zien, dat vind ik op zich helemaal geen probleem. Ze hoeven van mij geen naakt te laten zien om maar naakt te laten zien, maar ik vond dit niet echt de stijl van GoT, om alles precies zo uit te voeren om niets te laten zien.
Dan de laat scene, waarbij we de ijs draak in actie ziet. Die zoals ik al dacht een soort ijs vlammen of blauwe vlammen spuugt. Waarbij de ontploffing bij impact zorg voor het breken/slopen van de muur. Gaaf einde.
Volgens mij heb ik dan alles wel gehad in mijn review.
De duur van de episode was echt heerlijk, zo mag iedere aflevering van GoT zijn wat mij betreft!
Maar goed nu weer ruim een jaar wachten helaas..
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Volgens mij was de Night King hier op uit. Hij had Jon en consorten al lang kunnen vermoorden op dat Ijs en leek te wachten op Dany en d'r draken.macciez schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:49:
Deze laatste aflevering was echt precies goed om dit seizoen een GoT-wending te geven. In dit seizoen miste ik de "fuck-overs" maar gelukkig is die verrekte cersei weer terug in haar klotenrol.
En dan eindelijk maar toch is die enorm vervelende Baelish dan toch eindelijk dood. Man, wat ben ik die vent gaan haten.
De kracht van deze laatste aflevering is dst ik werkelijk waar geen flauw idee heb van het einde.
Kritiek die ik veel gelezen heb is dat verschillende plots in sneltreinvaart afgesloten werden dit seizoen. Dat moge jammer zijn maar de plots die nu overblijven zijn wel zinderend hoor!
En holy fuck die ijsdraak. Shit just got serious.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Tenzij ik wat heb gemist.. Hoe weet de NK van het bestaan van Dany en de draken af? Hoe kan hij er dan op wachten?d0s schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:32:
[...]
Volgens mij was de Night King hier op uit. Hij had Jon en consorten al lang kunnen vermoorden op dat Ijs en leek te wachten op Dany en d'r draken.
Hoezo kon Bran nu wel de echte naam van Jon horen en in de vorige flashback niet? En hij had toch al een zoon met die Martell die ook Aegon heette?
Ik niet, ik zag het al van mijlen ver aankomen, niet echt goed aangepakt door de schrijvertsMx. Alba schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:39:
Was ik de enige die stond te juichen toen Sansa zei "Lord Baelish"?
Dit is dus echt onzin, voor ons, de mensen die afleveringen hier nabespreken, seizoenen soms een tweede keer kijken en met volle concentratie kijken is het logisch. Ik sprak laatst met 2 vrienden die het gewoon kijken omdat het wel leuk is. Toen ik zei dat Jon een Targaryen is werd ik bijna uitgelachen. Na het laten zien van een filmpje over de theorie snapte ze het nog maar half. Nu is het uitgesproken en weten de casual kijkers het ook.algalid schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:43:
[...]
Op het einde van de aflevering zit er wel een reveal in waarin letterlijk wordt utigesproken en afgebeeld wat iedereen al wist, maar nu is de twijfel nul komma nul.
[...]
Hij hoorde het wel, maar hij dacht: boeiend, die vent is allang dood. Tot hij erachter kwam dat het de vader van Jon is.LuNaTiC schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:01:
Wat ik dan trouwens wel weer opvallend vond was hoe Samwell Bran uitlegde dat dat huwelijksceremonie voor het echie was nadat ie zijn andere huwelijk de nek om had gedraaid.
Vrijwel iedereen had een hekel aan de sandsnakes (hun verhaallijn is slecht uitgewerkt in de serie). Hun verhaal is gewoon over. Ik denk niet dat ze nog terugkomen in de serie.BrammeS schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:37:
Tijdens de vechtscene met Theon zat ik te wachten tot ie tussen zn benen werd geschopt, en voila zo geschiede, ik vond het een briljant stukje maar vond wel dat Theon vervolgens te makkelijk won.
[...]
Dit is toch vrij logisch? Tyrion is een van de echte good guys. Hij doet dit niet zodat Dany op de troon kan zitten, maar zodat Dany op de troon zit en een betere wereld creëert. Maar hij wil ook een betere wereld als zij vermoord word. Hij had het over een democratie (zoals ze bij de NW stemmen voor hun lord commandor). Hij kijkt dus al verder in de toekomst, voor het geval Dany iets overkomt.Feihcretsam schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:43:
[...]
Ik vond het stukje in de vorige aflevering, of die ervoor, waarin hij het met Dany over haar opvolger heeft ook een beetje onduidelijk. Tirion is een denker maar waarom zou hij zich momenteel bezighouden met het feit dat Dany geen kinderen kan krijgen en dat er uiteindelijk wel een opvolger nodig is.. Hij heeft zelf volgens mij de White Walkers niet gezien dus denkt wellicht dat Dany met haar legers/draken relatief gemakkelijk de Throne zal grijpen en haar opvolger al snel een belangrijk vraagstuk gaat worden.
Iedereen die de WW en zombies gezien heeft denkt denk ik niet verder dan het verslaan van de night king.
Er is dus een theorie dat Bran The Night King is (die heb ik hier al vaker benoemd). Het kan ook zijn dat Bran wargde in de First Man die door The Children is veranderd in The Night King.
Als dit zo is, dan heeft The Night King alle herinneringen van Bran gekregen. The Night King heeft dus herinneringen, maar die herinneringen zijn de toekomst. Hij herinnert zich dus dat op die plek, op dat moment draken aankomen, waardoor hij weet dat hij dat moet doen. Dit is denk ik ook de reden dat Jon (of iemand anders) Bran zal moeten vermoorden. Pas vanaf dat moment weet The Night King niet meer wat er gaat gebeuren en kunnen ze een verrassingsaanval plannen. Dit is in ieder geval mijn theorie over hoe het verhaal zal gaan lopen.
Interessante theoriemiicker schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:50:
Ik zie een hoop vragen over waarom de NK zou kunnen weten wat er gebeurt en gaat gebeuren:
Er is dus een theorie dat Bran The Night King is (die heb ik hier al vaker benoemd). Het kan ook zijn dat Bran wargde in de First Man die door The Children is veranderd in The Night King.
Als dit zo is, dan heeft The Night King alle herinneringen van Bran gekregen. The Night King heeft dus herinneringen, maar die herinneringen zijn de toekomst. Hij herinnert zich dus dat op die plek, op dat moment draken aankomen, waardoor hij weet dat hij dat moet doen. Dit is denk ik ook de reden dat Jon (of iemand anders) Bran zal moeten vermoorden. Pas vanaf dat moment weet The Night King niet meer wat er gaat gebeuren en kunnen ze een verrassingsaanval plannen. Dit is in ieder geval mijn theorie over hoe het verhaal zal gaan lopen.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Weer een heel jaar wachten
Zeg maar bijna 2 jaar. Voor het eind van 2018 komt er geen nieuw seizoen, waarschijnlijk was begin '19 en misschien nog wel laterbadros86 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:10:
Pfff net de seizoensfinale gezien. Wat een goed seizoen was dit!
Weer een heel jaar wachten
You've got to be kidding memiicker schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:12:
[...]
Zeg maar bijna 2 jaar. Voor het eind van 2018 komt er geen nieuw seizoen, waarschijnlijk was begin '19 en misschien nog wel later

GoT vind ik nog steeds erg plezierig om naar te kijken, maar het is nu wel een complete andere show dan aan de start. Het is overgegaan van politieke intrige naar een soort van high fantasy helden show.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Misschien de openingsscène van S01E01 nog eens terugkijken?pingkiller schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:13:
Het is eigenlijk vreemd dat GoT undead heeft. In de eerste seizoenen doet de show erg haar best om te laten zien dat niemand echt goed of slecht is. Iedereen heeft zo'n zijn motieven. En dan opeens heb je de undead, die volledig 100% evil zijn. Het verhaal wordt er heel simpel door. In de dialogen vind ik het ook zo raar staan als er opeens over de undead gesproken wordt, alsof je in een andere show terecht bent gekomen.
GoT vind ik nog steeds erg plezierig om naar te kijken, maar het is nu wel een complete andere show dan aan de start. Het is overgegaan van politieke intrige naar een soort van high fantasy helden show.
wait for it..FastFred schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:15:
Ben 'm nu aan het kijken. Cersei heeft eindelijk wat verstand gekregen
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Een common enemy zorgt ervoor dat er vrede komt. Ofzo. Net zoals in real life ook gebeurd, maar laat ik politiek buiten dit forum houden.pingkiller schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:13:
Het is eigenlijk vreemd dat GoT undead heeft. In de eerste seizoenen doet de show erg haar best om te laten zien dat niemand echt goed of slecht is. Iedereen heeft zo'n zijn motieven. En dan opeens heb je de undead, die volledig 100% evil zijn. Het verhaal wordt er heel simpel door. In de dialogen vind ik het ook zo raar staan als er opeens over de undead gesproken wordt, alsof je in een andere show terecht bent gekomen.
Ben ook benieuwd of Jon moet kotsen als Bran hem even bijspijkert over what really happened. :’)
Het is eigenlijk allemaal de schuld van Cersei.
[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 28-08-2017 21:22 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Daar trapte ik ook een klein beetje in. Dacht wel dat ze vast nog wel iets bedacht had maar dat dit pas na "the great war" uit zou komen. Eigenlijk zou dat ook al te veel afwijken van haar karakter. Desondanks wel mooi dat ze de gelegenheid aangrijpt om haar kansen weer te vergroten. Hoewel ergens weleens geloofwaardig, vond ik Euron al wel erg makkelijk wegstappen van het hele conflict.FastFred schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:15:
Ben 'm nu aan het kijken. Cersei heeft eindelijk wat verstand gekregen
Enige wat ik me echt afvraag is wat Tyrion gezegd zal moeten hebben, nadat hij erachter kwam dat Cercei zwanger is, om het geloofwaardige argumenten te laten zijn waarmee hij haar heeft overtuigd. Msischein is dat ook wel gelijk de reden om dat gesprek over te slaan. Ook al zou het vanaf begin af aan de tactiek van Cercei zijn geweest.
Al met al een prima einde van de laatste aflevering van het één na laatste seizoen. Het is duidelijk waar het nu over gaat. Levenden tegen de doden en daarna eindigt de strijd om the iron throne. Of het nu levenden of doden zijn die daar plaats nemen.
Maarja, niemand weet echt wat de walkers willen. Gewoon iedereen vermoorden? En dan? En wat schieten ze daar mee op? Meer baby’s? Dat kan ook met een pact. Sterker nog, dat biedt meer garanties en baby’s. Afijn.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Of Jaime gaat zijn zus killen omdat hij eindelijk over zn verliefdheid komt en in gaat zien dat ze gewoon compleet de weg kwijt is en er geen andere oplossing is. Lannister-legers gaan het Noorden helpen en ze verslaan samen de NK. Maar GoT is GoT niet als er niet een paar twists bij komen. Ben benieuwd.WhatsappHack schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:27:
Ik denk dat ze t op een akkoordje gaan gooien met de white walkers.![]()
Maarja, niemand weet echt wat de walkers willen. Gewoon iedereen vermoorden? En dan? En wat schieten ze daar mee op? Meer baby’s? Dat kan ook met een pact. Sterker nog, dat biedt meer garanties en baby’s. Afijn.
Ik denk dat ik de boeken maar weer ga lezen en hopen dat Winds of Winter snel uit gaat komen...
Respect dat je de boeken leest en de serie kijkt! Zou zelf niet geboeid kunnen blijven door de boeken doordat ik de serie ken denk ik. Mijn vraag is een beetje topicoverschrijdend, maar mag ik vragen wat je motivatie is om alsnog de boeken te lezen, is het verhaal misschien toch een beetje anders?badros86 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:31:
[...]
Of Jaime gaat zijn zus killen omdat hij eindelijk over zn verliefdheid komt en in gaat zien dat ze gewoon compleet de weg kwijt is en er geen andere oplossing is. Lannister-legers gaan het Noorden helpen en ze verslaan samen de NK. Maar GoT is GoT niet als er niet een paar twists bij komen. Ben benieuwd.
Ik denk dat ik de boeken maar weer ga lezen en hopen dat Winds of Winter snel uit gaat komen...
dat Gilly Sam de informatie voedt is een verkeerde aanname van jou. Gilly las een boek dat Sam al overgeschreven had. En Gilly voedde dus alleen de kijker.LuNaTiC schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:01:
Robert Baratheon toch? Hij is die hele rebellion gestart, en als die visioenen kloppen: om niets. Straks blijkt Bran de vijand te zijn beïnvloed te worden door de vijand (NK) en zijn zijn visoenen niet betrouwbaar oid. Miss dat Sam eea gaat uitzoeken over de three eyed raven en zijn vriend Jon gaat informeren hierover.WhatsappHack schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:21:
allemaal speculatie, maar wat moeten we anders tot het volgende seizoen
edit: wijziging over Bran als vijand.
[ Voor 7% gewijzigd door badros86 op 28-08-2017 21:39 ]
Hoezo zijn de WW pure evil? Hun motieven zijn nog niet bekend, er zit wel degelijk een plan achter vanuit de Night King als ik t zo zie. Plus ze geven iedereen een 2e 'leven'pingkiller schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:13:
Btw ik gooi deze hier maar even neer, Aegon Targaryen

Zou the Hound zijn broer vergeven hebben? Misschien omdat Brienne hem het licht gegeven heeft?
Ben hier wel mee eens, de white walkers nu een paar keer in actie gezien en heb het wel weer gezien. De menselijke vijanden vind ik een stuk interresanter en zou het ook gek vinden als game of thrones eindigd met een groot gevechten tegen de dode. Ik denk dat de nk al verslagen is voor episode 6 volgend seizoen. Maar goed, dit seizoen is sowieso al heel anders dan andere. Vorige seizoen draaide voor een groot deel tussen de spelletjes die in kings landing werden gespeeld (the game of thrones) en nu is het alleen cersei vs dany en jon die bezig met de white walkers.pingkiller schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:13:
Nope, good riddanceMx. Alba schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:39:
Was ik de enige die stond te juichen toen Sansa zei "Lord Baelish"?

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Ik ben begonnen met de boeken, voor mij is dat toch een beetje het origineel. Daarna pas halverwege seizoen 4 ofzo begonnen met GoT de tv show. Omgekeerd zou ik wrs ook niet gemotiveerd zijn om te gaan lezen terwijl HBO zo'n geweldige serie ervan gemaakt heeft.Cranzai schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:33:
[...]
Respect dat je de boeken leest en de serie kijkt! Zou zelf niet geboeid kunnen blijven door de boeken doordat ik de serie ken denk ik. Mijn vraag is een beetje topicoverschrijdend, maar mag ik vragen wat je motivatie is om alsnog de boeken te lezen, is het verhaal misschien toch een beetje anders?
Het verhaal is idd anders ja, maar ik wil ALS het nieuwe boek uitkomt, en ik denk dat dat eerder zal gebeuren dan het nieuwe seizoen op tv, up to date zijn in GoT (boekversie). Snap je? of ik heb gewoon teveel vrije tijd...
Ik denk dat hij gezegd heeft dat om zichzelf en haar kind te laten overleven ze beter kan helpen en daarna om genade kan vragen, dat is ook wat ze doet. Maar vervolgens blijkt dat ze hun wil verraden.bazzemans schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:25:
[...]
Daar trapte ik ook een klein beetje in. Dacht wel dat ze vast nog wel iets bedacht had maar dat dit pas na "the great war" uit zou komen. Eigenlijk zou dat ook al te veel afwijken van haar karakter. Desondanks wel mooi dat ze de gelegenheid aangrijpt om haar kansen weer te vergroten. Hoewel ergens weleens geloofwaardig, vond ik Euron al wel erg makkelijk wegstappen van het hele conflict.
Enige wat ik me echt afvraag is wat Tyrion gezegd zal moeten hebben, nadat hij erachter kwam dat Cercei zwanger is, om het geloofwaardige argumenten te laten zijn waarmee hij haar heeft overtuigd. Msischein is dat ook wel gelijk de reden om dat gesprek over te slaan. Ook al zou het vanaf begin af aan de tactiek van Cercei zijn geweest.
[...]
Wat??luxzenburcht schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:35:
"You are even uglier then me, you know what is comming"
Zou the Hound zijn broer vergeven hebben? Misschien omdat Brienne hem het licht gegeven heeft?
Hij bedoeld dat hij hem komt vermoorden, wat anders?
De show runners D&D hebben ervoor gekozen om the Others voor te stellen als het Kwaad (ja met hoofdletter K). En de Night King is de verpersoonlijking van het Kwaad.pingkiller schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:13:
En dan opeens heb je de undead, die volledig 100% evil zijn. Het verhaal wordt er heel simpel door. In de dialogen vind ik het ook zo raar staan als er opeens over de undead gesproken wordt, alsof je in een andere show terecht bent gekomen.
Of GRRM die mening deelt is niet geweten. Het is goed mogelijk dat in de boeken er minder sprake is van "stijlbreuk".The Night King doesn’t have a choice; he was created that way, and that’s what he is. In some ways, he’s just death, coming for everyone in the story, coming for all of us.
Dat bedoel ik dus... Dat is toch never nooit niet genoeg om geloofwaardig te zijn? Het is Cercei. Dat gesprek zou in mijn ogen niet geloofwaardig over komen.miicker schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:39:
[...]
Ik denk dat hij gezegd heeft dat om zichzelf en haar kind te laten overleven ze beter kan helpen en daarna om genade kan vragen, dat is ook wat ze doet. Maar vervolgens blijkt dat ze hun wil verraden.
[...]
Ik denk overigens dat het zo gaat:
Jon en Daenerys komen er achter dat ze neef en nicht zijn, maar #yolo want dat doet die familie al eeuwen. Ze trouwen, krijgen kinderen (jep) en gaan samen heersen.
Meanwhile, Jon is een afstammeling van Targaryen en Stark. Door z’n moeders kant heeft hij ook noord bloed dat vermengd is met dat van die ijsfigureren. Daardoor kan hij niet enkel de vuurdraakjes besturen, maar die ijsdraak gaat hem ook niets maken en ze herkennen hem niet alleen als heir to westeros; maar ook heir to the north. En dan t hele noorden. Jon geeft dit onder voorwaarden aan de night king. Er zal nog wel iemang gebackstabbed worden dus hij of dany dood ofzo, maar dat is side-story werk.
Overigens, mooi dat die littlefinger dood is.
"Not today"algalid schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:42:
[...]
De show runners D&D hebben ervoor gekozen om the Others voor te stellen als het Kwaad (ja met hoofdletter K). En de Night King is de verpersoonlijking van het Kwaad.
[...]
Of GRRM die mening deelt is niet geweten. Het is goed mogelijk dat in de boeken er minder sprake is van "stijlbreuk".
Pfff erg gaaf seizoen het ging alleen wel heel snel ergens volgend jaar maar is opnieuw beginnen denk ik.
Burp
Ik dacht toch even 'die Baelish flikt het hem weer' toen hij aan het inpraten was op Sansa maar achteraf toch wel erg obvious hoe hij haar aan het leiden was naar de notie dat Arya Sansa's plek wilde overnemen.
Jon is dus een hybride met de goede eigenschappen van zowel de Starks als de Targaryen's. Maar zal de Stark in Jon het wel kunnen verdragen?
[ Voor 6% gewijzigd door nwnc op 28-08-2017 22:03 . Reden: spelling en grammer ]
#YOLTWhatsappHack schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:42:
@badros86..., maar #yolo want dat doet die familie al eeuwen...
De nuchterheid van Jon (noemen we hem nog maar even) is natuurlijk interessant. Misschien is Dany helemaal niet onvruchtbaar en geschiedenis leert dat Targaryen's zich prima samen voort konden plantenWhatsappHack schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:21:
Okee... Iedereen is duidelijk heel zwaar de lul nu.
Ben ook benieuwd of Jon moet kotsen als Bran hem even bijspijkert over what really happened. :’)
Daarbij is Jon zelf natuurlijk een "ideale" koning: de loyaliteit en oprechtheid van de Starks vermengt met de edele inborst en kracht van Targaryen. Goede genenmatch met zijn tante, hahaha
Cersei is natuurlijk een opportunistische bitch pur sang, maar Robert is de aanstichter van de enorme oorlog tussen verscheidene koningen, huizen enz. Hij nam (onterecht) aan dat Rhaegar zijn liefje had geschaakt en de rest is geschiedenis. Had hij Targaryen met rust gelaten (althans, gewoon Rhaegar op de troon laten zitten), was dit noodlot mogelijk niet over Westeros gevallen en was per saldo Jon alsnog kroonprins geworden...
Vraag is met Jon, is hij nu de 6e of 7e met die naam? De oudste zoon van Rhaegar (die uit zijn eerste huwelijk) heette natuurlijk ook Aegon. Anderzijds heeft Aegon Targaryen (Martell) natuurlijk nooit de volwassen leeftijd bereikt...
Het maakt Jaime minder krachtig als hij Cersei óók vermoord: hij heeft meer verstand dan je zou vermoeden van een Lannister (net als Tyrion) en daarmee is hij een veel "edelere" heer van het huis dan Tywin (waar Cersei meer op lijkt). Ze zou de tweede heerser op de Iron Throne (the Mad Queen?) zijn die door hem wordt omgelegd en dat maakt hem een erg onbetrouwbare figuur. Wel kan hij mogelijk - als legerleider - House Lannister voor een deel verenigen met House Targaryen en dat lijkt me dan wel weer nuttig... Ook voor het voortbestaan van het huis, dat zo belangrijk wordt gevonden door Cersei. Punt is dat niemand de moeite neemt Cersei nu al te doden: zij is een vogel voor de kat. En daar gaan die 20.000 huurlingen niets aan veranderen, tenzij er geen unsullied meer overblijvenbadros86 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:31:
[...]
Of Jaime gaat zijn zus killen omdat hij eindelijk over zn verliefdheid komt en in gaat zien dat ze gewoon compleet de weg kwijt is en er geen andere oplossing is. Lannister-legers gaan het Noorden helpen en ze verslaan samen de NK. Maar GoT is GoT niet als er niet een paar twists bij komen. Ben benieuwd.
Hehe, ik ben met de boeken bezig maar schoot nooit zo op. Ben nu over de helft van het 2e deel en toch is het interessant: je krijgt veel meer achtergrond info (waarvan een flink deel overbodig). Ik hoop dat GRRM het nog lang genoeg redt om WoW af te krijgen om van deel 7 maar te zwijgen...
[ Voor 21% gewijzigd door ralphilosophy op 28-08-2017 22:13 ]
“The greatest teacher, failure is”
Misschien dat de dood van die draak d’r weer vruchtbaar heeft gemaakt. En krijgen we nu hopelijk gezonde incest baby’s. Zou wat zijn als ‘t allemaal “speciale” kinderen worden.ralphilosophy schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:10:
Ik heb genoten, wat een waardige seizoensfinale zeg!
[...]
Het is natuurlijk een opportunistische bitch pur sang, maar Robert is de aanstichter van de oorlog tussen verscheidene koningen. Hij nam (onterecht) aan dat Rhaegar zijn liefje had geschaakt en de rest is geschiedenis.
Vraag is met Jon, is hij nu de 6e of 7e met die naam? De oudste zoon van Rhaegar (die uit zijn eerste huwelijk) heette natuurlijk ook Aegon. Anderzijds heeft Aegon Targaryen (Martell) natuurlijk nooit de volwassen leeftijd bereikt...
spoiler:goed trouwens dat Jon in werkelijkheid Aegon heet, zo is dat stukje verschil met de boeken netjes opgelost. GRRM kan daar in WoW vast nog wel een draai aan geven
[...]
Het maakt Jaime minder krachtig als hij Cersei óók vermoord. Ze zou de tweede heerser op de Iron Throne (the Mad Queen?) zijn die door hem wordt omgelegd en dat maakt hem een erg onbetrouwbare figuur. Wel kan hij mogelijk - als legerleider - House Lannister voor een deel verenigen met House Targaryen en dat lijkt me dan wel weer nuttig... Ook voor het voortbestaan van het huis, dat zo belangrijk wordt gevonden door Cersei. Punt is dat niemand de moeite neemt Cersei nu al te doden: zij is een vogel voor de kat.
Hehe, ik ben met de boeken bezig maar schoot nooit zo op. Ben nu over de helft van het 2e deel en toch is het interessant: je krijgt veel meer achtergrond info (waarvan een flink deel overbodig). Ik hoop dat GRRM het nog lang genoeg redt om WoW af te krijgen om van deel 7 maar te zwijgen...
De nuchterheid van Jon (noemen we hem nog maar even) is natuurlijk interessant. Misschien is Dany helemaal niet onvruchtbaar en geschiedenis leert dat Targaryen's zich prima samen voort konden planten :-P
Daarbij is Jon zelf natuurlijk een "ideale" koning: de loyaliteit en oprechtheid van de Starks vermengt met de edele inborst en kracht van Targaryen. Goede genenmatch met zijn tante, hahaha ;-)
Incest brengt in Westeros/Essos niet de genetische afwijkingen mee die wij kennen uit de medische literatuur, zoveel is me wel duidelijkWhatsappHack schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:13:
[...]
Misschien dat de dood van die draak d’r weer vruchtbaar heeft gemaakt. En krijgen we nu hopelijk gezonde incest baby’s. Zou wat zijn als ‘t allemaal “speciale” kinderen worden.
Daarbij, menig man zou het toch geen f*ck uitmaken of Daenerys zijn of haar tante blijkt te zijn? Vooral als je nooit bent opgegroeid in een warme familiesetting met de overige Targaryen's (en warm moet ie zijn geweest, dat staat vast
“The greatest teacher, failure is”
Theon in z'n kruis schoppen

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl
Volgens http://gameofthrones.wiki...argaryen_(disambiguation) de 8e.ralphilosophy schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:10:
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Je kan met een priem van ijs ook ijsblokken stuk maken, dus de brute kracht van ijs”vuur” lijkt me een zelfde werking hebben.koornee schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:16:
Hoe komt het dat The Wall ineens instortte? Wat komt er uit die undead draak? Een soort vuur, zodat het ijs van de muur smelt? Het ging wel heel gemakkelijk zo vond ik.
Theon in z'n kruis schoppenHeerlijke aflevering weer. gaandeweg de episodes en seizoenen minder politiek en meer actie. Wel minder tieten, das dan weer jammer.
Verwijderd
Komt het nieuwe seizoen niet over 1 jaar ? Je hebt het nu over 16 maand? Dat klopt toch niet? 16 maand???Wii4all schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:48:
Over 2 maanden is dit topic zo'n 14 maanden zo dood als een pier....
Het nieuwe seizoen gaat waarschijnlijk pas in 2019 komen, dus minimaal 16 maanden te gaan, waarschijnlijk meer.Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:22:
[...]
Komt het nieuwe seizoen niet over 1 jaar ? Je hebt het nu over 16 maand? Dat klopt toch niet? 16 maand???
Verwijderd
wat, 2019???mark-k schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:23:
Het nieuwe seizoen gaat waarschijnlijk pas in 2019 komen, dus minimaal 16 maanden te gaan, waarschijnlijk meer.
Mijn god, ik stop hier maar met lezen, ik word hier heel verdrietig van

De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic