Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:04
Nogne schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:44:
Maar dit is de visie van GRRR want hij is nog steeds betrokken bij de serie.
Dat klopt niet echt. Als GRRM spreekt over de boeken is het vaak van "Oh, maar dat gaat toch anders zijn". Ik beschouw GRRM op de set meer als een encyclopedie dan de man die het verhaal stuurt.

En de show creators zijn hun eigen weg opgegaan de laatste seizoenen:
https://www.vanityfair.co...nymeria-arya-jon-daenerys
D’Addario describes creators David Benioff and D.B. Weiss as increasingly “possessive” of a story they now consider theirs rather than George R.R. Martin’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Hoe meer ik aan Sansa d'r acties denk hoe irritanter ze wordt. Het enige wat ze zelf heeft bereikt is dat ze haarzelf na alle ellende niet van kant heeft gemaakt. Verder gebeuren alle positieve en negatieve dingen vanwege haar afkomst. Als Stark is ze belangrijk voor het noorden, als Tully is ze belangrijk voor LF en de Riverlands, als Sansa is ze... ja wat eigenlijk? Een psychologische punching bag?
miicker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:48:
[...]

Dit gebeurde bij Hardhome ook niet. Daar heeft de NK ze aan het eind van het gevecht geturnt.
[...]
Bij Hardhome zagen we dat de NK op afstand kan resurrecten waarbij het niet uit maakt hoe lang iemand dood is, want juist de lichamen op de oever waren hooguit een paar minuten dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Punkrocker schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:01:
[...]

Ze zijn nu al 40% van het budget kwijt aan slechts vijf acteurs met hun ruim een miljoen per aflevering.

Dat gaat echt niet minder worden dus de 15e serie gaat onbetaalbaar zijn. Inderdaad prima zo. Misschien had een of twee aflevering extra alles iets minder gehaast gemaakt…
Dat is inderdaad ook een hele goede reden om een punt achter een serie te zetten. De cast moet het aan de ene kant willen om er lang aan verbonden te blijven, en aan de andere kant moet het betaalbaar blijven.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GRRM heeft het verhaal ook heel ingewikkeld gemaakt met veel meer personage waar hij schijnbaar zelf ook moeite mee heeft op een einde aan te breien, dat de makers van de serie het nu bij de hoofdpunten houden en de verhaal lijnen condenseren is dan ook vrij logisch en daarmee wordt de serie ook meer een remake geïnspireerd op het boek dan echt een boek verfilming. In die zin is het dan nu ook meer hen eigen creatie.

Waar ik het wel mee eens ben is dat ze sommige dingen beter anders hadden kunnen oplossen en het jammer is dat ze minder afleveringen per seizoen zijn gaan maken.
Bijvoorbeeld dat jorah op de rots iets had gezegd van dat ze hier nooit levend weg en niet genoeg eten hebben om nog 5 dagen te overleven of iets dergelijks.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:05

Nogne

>.<

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:41:
[...]

Lol, ik heb liever de visie van GRRR dan van een stelletje TV producenten dat schrijft voor de domme massa. GoT volgt zijn eigen visie niet, GoT volgt wat de shippers/tumblers en andere "fans" graag willen.
Dan was de draak niet dood geweest, was Eddard Stark nu nog in leven. Volgens mij ben je alleen maar kritiek aan het leveren omdat het niet in jouw straatje past. En dan andere mensen kleineren door te zeggen "domme massa".

Ik stop hierna met op jou reageren want mensen die andere mensen als domme massa bestempelen, geef ik liever niet te veel aandacht.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn ook mensen die zeggen dat de boeken ook minder worden dus tja het is gewoon omdat het langzaam richting het einde gaat en je de invulling daarvan anders had willen zien, dus gaat meer over je eigen visie dan die van de schrijver of makers van de serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nogne schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:15:
[...]

Dan was de draak niet dood geweest, was Eddard Stark nu nog in leven. Volgens mij ben je alleen maar kritiek aan het leveren omdat het niet in jouw straatje past. En dan andere mensen kleineren door te zeggen "domme massa".

Ik stop hierna met op jou reageren want mensen die andere mensen als domme massa bestempelen, geef ik liever niet te veel aandacht.
Dat vind ik jammer, ik zal je waardevolle inzichten gaan missen O-) Excuus, was nogal op de man. Herformulering: je kunt niet ontkennen dat de serie zoals we die tegenwoordig voorgeschoteld krijgen "simpeler" is dan waar we mee begonnen. Je kunt je ook vast voorstellen dat voor die-hard fans van de Asoiaf series zoals ikzelf het een behoorlijke tegenvaller is dat we tegenwoordig meer hollywood logica voorgeschoteld krijgen dan het semi-realistische verhaal van voorheen. (Realisme heeft niets met de fantasy elementen te maken. Meer met karakters die zich gedragen naar wat het plot van ze verwacht ipv hoe ze "echt" zijn en het negeren van reisafstanden en tijdsverloop)

Met dat in het achterhoofd heb je gelijk, deze hollywood geïnspireerde remake van Asoiaf past niet in mijn straatje en is duidelijk bedoeld voor de gemiddelde TV kijker (en ja, dat is over linie genomen een behoorlijk domme massa, voel je vrij om beledigt te zijn). Op zich geen ramp, ware het niet dat de eerste helft van de show een heel ander plaatje schetste. Er zijn drie punten waarop geen kritiek te leveren valt: de acteurs, de production values en de SFX. Net als Marvel en DC films |:(
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:18:
Er zijn ook mensen die zeggen dat de boeken ook minder worden dus tja het is gewoon omdat het langzaam richting het einde gaat en je de invulling daarvan anders had willen zien, dus gaat meer over je eigen visie dan die van de schrijver of makers van de serie.
Boek 4 en 5 waren inderdaad niet zo spectaculair als 1,2 en 3. Maar dat komt ook omdat de verfrissende stijl van GRRM natuurlijk niet meer zo origineel is na 3000 pagina's :)

Het blijven echter toppers in het fantasy genre.
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:14:
GRRM heeft het verhaal ook heel ingewikkeld gemaakt met veel meer personage waar hij schijnbaar zelf ook moeite mee heeft op een einde aan te breien, dat de makers van de serie het nu bij de hoofdpunten houden en de verhaal lijnen condenseren is dan ook vrij logisch en daarmee wordt de serie ook meer een remake geïnspireerd op het boek dan echt een boek verfilming. In die zin is het dan nu ook meer hen eigen creatie.
Ik vrees dat je daar de spijker op zijn kop slaat en dat dit precies de reden is waarom we alweer sinds 2011 aan het wachten zijn op het volgende deel :(

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Vele lezers denken dat GRRM het eigenlijk heeft opgegeven. En dat de schrijfstijl eronder heeft geleden. Hij heeft zoveel andere projecten en boeken in dezelfde wereld dat hij altijd een excuus heeft om het uit te stellen. Een aantal "believers" (en ook ik) haakten af toen eind 2015 niets kwam van Winds of Winter. Sindsdien wordt elke paar maanden herhaald dat het boek er bijna komt of bij de drukker is, maar wie gelooft dat nog na de 10e "aankondiging".

Het kan goed zijn dat hij zichzelf heeft verloren in zijn grootse epos dat hij zich liever bezig houdt met de achtergrondverhalen die hij zo nodig wil vermelden in het originele verhaal. Sommigen denken dat hij er zo lang over doet om het allemaal gedetailleerd te maken maar in 2015 beweerde hij iets van 1500 pagina's te hebben en dat hij aan het "redigeren" was dus denk dat er niets komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Dat is het niet per se. Er zijn in het verleden heel wat wendingen geweest waar men niet vrolijk van werd, maar het klopte wel en was logisch in het grote verhaal. Oberyn z'n plofkop zorgde voor boze reacties richting Oberyn, niet richting de schrijvers. Ned z'n onthoofding bracht haat richting Joffrey. Er zal menig traantje gevloeid zijn na de red wedding, maar ook die twist was een 'logische' reactie op eerdere gebeurtenissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

Neemt niet weg dat de serie nog steeds erg vermakelijk is hoor. En het steekt nog met kop en schouders boven andere genre entertainment uit. Maar het niveau van 1 t/m 5 is ver te zoeken.
Grappig dat je het minder vind dan S05, terwijl dat veruit het slechtste seizoen was, niet qua foutjes, maar er gebeurde niets, en er zat echt veel te veel filler in, filler zonder reden.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:18
miicker schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:56:
[...]

Grappig dat je het minder vind dan S05, terwijl dat veruit het slechtste seizoen was, niet qua foutjes, maar er gebeurde niets, en er zat echt veel te veel filler in, filler zonder reden.
idem, S5 was veruit het slechste seizoen, is ook aan de user ratings en views te zien...

Ach, ik bekijk GoT meer als een totaalpakket, en het is gewoon een ijzersterke serie. Ik ga dat verder niet per EP lopen azijnzeiken.

Zelfde als de Matrix, gewoon bekijken als 1 geheel ipv 3 losse films..Maakt het een stuk beter ;).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miicker schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:56:
[...]

Welke filler? Misschien verstaan we iets anders onder de term. Buiten dat om ben ik het met je eens dat S5 al een stapje omlaag van S4 was. Maar omdat één seizoen wat minder eventfull is schrijf ik het niet automatisch af. (Met uitzondering van de Arya plotline, hier begon de decline duidelijk in te slaan. Grietje krijgt haar maag geperforeerd en valt in een open riool. Gelukkig is de oplossing heroine/milk of the poppy en rust).

S6 en 7 daarentegen staat bij mij bekend om: lazy writing, deus ex machina en wishfullfilment. Daar stoor ik me meer aan dan aan een trage opbouw.
Devian schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:00:
[...]

idem, S5 was veruit het slechste seizoen, is ook aan de user ratings en views te zien...

Ach, ik bekijk GoT meer als een totaalpakket, en het is gewoon een ijzersterke serie. Ik ga dat verder niet per EP lopen azijnzeiken.

Zelfde als de Matrix, gewoon bekijken als 1 geheel ipv 3 losse films..Maakt het een stuk beter ;).
Er bestaat toch maar 1 deel van de matrix? :+

User ratings (laat staan: views. Avatar heeft een goede omzet gedraaid en kreeg prima userreviews. Maar je gaat toch niet claimen dat Dances with smurfs een goede film was?) zeggen niets over de kwaliteit van een seizoen, enkel of het aanslaat bij de massa.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2017 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:18

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Robertdj schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:04:
Hoe meer ik aan Sansa d'r acties denk hoe irritanter ze wordt. Het enige wat ze zelf heeft bereikt is dat ze haarzelf na alle ellende niet van kant heeft gemaakt. Verder gebeuren alle positieve en negatieve dingen vanwege haar afkomst. Als Stark is ze belangrijk voor het noorden, als Tully is ze belangrijk voor LF en de Riverlands, als Sansa is ze... ja wat eigenlijk? Een psychologische punching bag?
Ik dacht juist dat Sansa een karakterontwikkeling doormaakte in de vorm van ' I can play the game too!', maar de laatste 2 afleveringen bewijzen dat ze nog steeds dezelfde naieve punching bag is die ze altijd al was. Voor shock effect zou het eigenlijk mooi zijn als ze volgende aflevering het loodje legt zonder 'revanche-mogelijkheid' op LF. Haar rol is niet echt nodig meer.

Verder mis ik in de serie die prachtige monologen van weleer. Van Tywin toen hij een paard aan het slachten was. Of van Littlefinger, met 2 vrijende hoeren op de voorgrond. Of de subtiele steekjes van Varys.

Het is echt allemaal rechttoe rechtaan geworden zonder de diepere lagen die het vroeger had. Goed, ze moeten lijntjes afronden, maar dat kan ook op een andere manier.

[ Voor 17% gewijzigd door FunkyTrip op 23-08-2017 13:10 ]

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:18
FunkyTrip schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:07:
[...]

Ik dacht juist dat Sansa een karakterontwikkeling doormaakte in de vorm van ' I can play the game too!', maar de laatste 2 afleveringen bewijzen dat ze nog steeds dezelfde naieve punching bag is die ze altijd al was. Voor shock effect zou het eigenlijk mooi zijn als ze volgende aflevering het loodje legt zonder 'revanche-mogelijkheid' op LF. Haar rol is niet echt nodig meer.
Is dat niet juist sterk?

In een nieuwe omgeving heeft ze zichzelf opnieuw ontwikkeld, het spel leren spelen. Maar plots valt ze terug in een oude omgeving, waar de mensen(haar zusje) haar nog steeds kennen als het "prinsesje", en haar dus ook zo behandelen. Is het niet juist erg sterk geschreven dat dat bij haar veroorzaakt dat er wat van haar oude karatertrekjes tevoorschijn komen?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
[...]

Verder mis ik in de serie die prachtige monologen van weleer. Van Tywin toen hij een paard aan het slachten was. Of van Littlefinger, met 2 vrijende hoeren op de voorgrond. Of de subtiele steekjes van Varys.

Het is echt allemaal rechttoe rechtaan geworden zonder de diepere lagen die het vroeger had. Goed, ze moeten lijntjes afronden, maar dat kan ook op een andere manier.
Tywin (of eigenlijk de acteur) was sowieso de onvervangbare koning monoloog, al kunnen Davos en Lyana Mormont er ook wat van. :)
Een mooi dialoog miste ik vooral een beetje tussen Dany en Jon, de scene met Jon en Drogon kwam voor m'n gevoel letterlijk uit de lucht vallen, terwijl het eigenlijk één van de belangrijkste momenten van de complete serie was. Het sloot mooi aan op de intimidatie en executies van de Tarly's daarvoor, maar toch hadden ze met wat opbouw meer uit die scene kunnen halen. Het was ook een keerpunt in de relatie tussen Dany en Jon, want na dat moment gleed Dany zowat van haar stoel als ze naar Jon keek.

@Devian
Maar is dat ook de bedoeling van de schrijvers? Ik hoop echt dat Sansa LF in het ootje neemt, maar ben bang dat ze uit paniek iedere kans pakt die ze krijgt om te overleven. In GoT stijl kan ze verantwoordelijk worden voor de dood van Arya, waarna ze van Bran hoort dat LF zowat alle ellende in Westeros heeft veroorzaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 15:59

Sansa blijft een vreemd verhaal. Iedere keer hoor je D&D en Sophie vertellen hoe Sansa is gegroeid en hoe ze sterker wordt. Maar er is maar weinig van terug te zien. Ze wordt vooral achterdochtiger, maar niet sterker of slimmer.

Over de monologen, die zijn kwalitatief inderdaad achteruit gegaan, maar er zijn nog steeds behoorlijke monologen. Jaime en Olenna bijvoorbeeld.
Overigens was Tywin een Hert (stag, het wapen van de Baratheons) aan het slachten, geen paard. Over symboliek gesproken.
De vrijende hoeren voegden dan wat mij betreft weer weinig toe aan de verschillende scenes. Was soms meer tieten in beeld om de tieten (net als de 'You want a good girl, but you need the bad pussy' uitspraak van een van de sandsnakes).

Ja, er is veel diepgang verloren gegaan sinds de serie de boeken heeft ingehaald. Hierdoor mis je inderdaad wat kwaliteit en worden er allerlei bizarre theoriën verzonnen (bijvoorbeeld de 'ogen' van Longclaw) om toch maar wat diepgang erbij te krijgen.
Ja, dit is jammer. Ik blijf er echter bij dat de serie als geheel nog steeds een van de beste TV series tot nu toe is. Zelfs met het slechtere seizoen 5 en de mindere diepgang van dit moment.
De boel moet afgerond worden, er is (om voor mij complete onbegrijpelijke redenen) gekozen voor 7 afleveringen in seizoen 7 en 6 in seizoen 8. Dus relatief minder tijd om dit allemaal goed in te vullen.
De scriptschrijvers moeten nu aan de hand van bulletpoints (betreffende de grove lijn van GRRM) zelf de nodige scenario's gaan schrijven.
Dit kan nooit de diepgang hebben die GRRM in zijn boeken biedt, want ze hebben gewoon veel minder tijd om de scenario's te schrijven en reviseren. GRRM neemt gewoon alle tijd die hij nodig vind te hebben. De scriptschrijvers moeten de scripts (voor 80%) klaar hebben voordat de opnames beginnen.

Ik ben een fan van de boeken, had (de eerder uitgekomen) boeken ook al gelezen ruim voordat de TV serie begon. Ik ben ook een fan van de TV serie.
Er zijn behoorlijk wat verschillen tussen de twee, waardoor (zeker op dit moment) er compleet andere dingen in de serie zijn gebeurd dan in de boeken (Greyjoys en Ironborn, de gehele Dorne verhaallijn, Sansa die uitgehuwelijkt wordt aan Ramsay).
Feit is wel dat er in zowel de boeken als de TV serie heel weinig filler zit. Bijna alles gebeurd met een behoorlijk goede reden, wat niet altijd direct merkbaar is.

Maakt dit het ene beter dan het andere, volgens mij niet, volgens anderen wel.
We hebben nog 7 (lange) afleveringen te gaan totdat de serie voltooid is. Laten we hopen dat er in deze afleveringen genoeg spektakel is (en dan bedoel ik dus niet alleen optisch, maar ook qua verhaallijn).

P.S. De titel van de laatste aflevering is "The Dragon and the Wolf" en is geschreven door GRRM zelf. Dus wellicht dat we daar nog mooie dingen kunnen verwachten.

Is in te zien op: http://www.hbo.com/schedule?date=2017-08-27
Screenshot: https://i.redd.it/evfyyuzufehz.png

[ Voor 3% gewijzigd door walteij op 23-08-2017 14:21 ]

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-10 08:44
[...]

Je ziet juist dat het dus geen kinderlijke onschuld was toen ze loog na het gevecht tussen Joffry en Ayra tegenover Robert. Misschien zijn Sansa en LF meer voorbestemd dan je zou denken. Beiden kennen een zeker egocentrisme en opportunisme. Enig punt is dat LF véél geslepener is en Sansa toch nog wat onnozel. Ze zou beter kunnen weten inmiddels...
walteij schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:58:
[...]

...

Maakt dit het ene beter dan het andere, volgens mij niet, volgens anderen wel.
We hebben nog 7 (lange) afleveringen te gaan totdat de serie voltooid is. Laten we hopen dat er in deze afleveringen genoeg spektakel is (en dan bedoel ik dus niet alleen optisch, maar ook qua verhaallijn).

P.S. De titel van de laatste aflevering is "The Dragon and the Wolf" en is geschreven door GRRM zelf. Dus wellicht dat we daar nog mooie dingen kunnen verwachten.

Is in te zien op: http://www.hbo.com/schedule?date=2017-08-27
Screenshot: https://i.redd.it/evfyyuzufehz.png
Interessante preview...

spoiler:
Lijkt me gevalletje: zeer dreigende situatie voor King's Landing, dus Cersei wordt eigenlijk gedwongen met Daenerys en Jon samen te werken tegen de Night King (en de Ice Dragon)?
Of is de strijd om King's Landing dan al beslecht? Mooie zeeslag tussen Euron en Theon? Wat is er van Yara geworden? En Ellaria leeft ook nog en zal wel enige rancune hebben jegens de Lannisters... En wat gaat LF doen zo alleen met de zusters Stark in het Noorden?

De titel is ook wel interessant, want als je naar de mannen kijkt, is er nog maar één legitieme wolf: Bran
In eerste instantie denk je wellicht aan Daenerys & Jon, maar laatst genoemde is ook een draak. Of slaat de titel om de innerlijke strijd tussen bloedbanden binnen Jon (half Stark, half Targaryen)?

Genoeg over om deze 80 minuten en de daarop volgende 6 afleveringen te vullen. Al moeten we helaas op die 6 nog best lang wachten. Verder vind ik dat het weer tijd wordt voor de dood van een major character B-)

[ Voor 20% gewijzigd door Mx. Alba op 25-08-2017 13:12 ]

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
@ralphilosophy De titel slaat duidelijk op Daenarys en Jon, maar ongetwijfeld ook op Rhaegar en Lyanna.
De titels hebben veel vaker een dubbele betekenis gehad, deze zal niet veel anders zijn gok ik.

spoiler:
Als we naar de trailer kijken, zien we dat Euron en zijn vloot weer bij Kingslanding liggen, terwijl Tyrion, Theon en Varys aan komen varen.
Ook zijn de unsullied (waarschijnlijk te voet) vertrokken uit Casterly Rock en zijn nu bij Kingslanding aangekomen, net als de Dothraki. Bron en Jaime bekijken de legers vanuit een van de uitkijktorens.

De zeeslag bij kingslanding kan dus nog wel verloren worden door team D&J, maar de uitkomst van een eventuele slag om de stad lijkt mij vrij duidelijk. De stad kan de Unsullied, Dothraki en 2 draken weerstaan.
Cersei zal dus gedwongen worden om samen te werken, ze zal natuurlijk bij de eerste de beste kans die ze krijgt onder die samenwerking uit kruipen.

Een groot deel van de aflevering zullen denk ik ook de gesprekken tussen Jon, Daenarys, Cersei, Jaime, Tyrion en eventueel Varys zijn. Ik ben daarom ook blij dat GRRM het script heeft geschreven, daarvan weten we dat de dialogen altijd van goede kwaliteit zijn.

Wel vraag ik me af wat er in het noorden staat te gebeuren tussen Arya, Sansa, Bran, Littlefinger en de aanwezige lords.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:30
algalid schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:38:
[...]
Vele lezers denken dat GRRM het eigenlijk heeft opgegeven.
Vrees er ook een beetje voor. Winds of Winter is al zo veel jaar "in ontwikkeling" en daarna zouden nog 2(?) boeken moeten komen. Als daar weer dezelfde tijd overheen moet gaan vrees ik niet dat ze er uberhaupt komen. Zeker als je naar de fysieke gesteldheid van de beste man kijkt.

@walteij spoiler tags voor zaken over de trailer aub

[ Voor 5% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 23-08-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:33
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:57:
[...]

Vrees er ook een beetje voor. Winds of Winter is al zo veel jaar "in ontwikkeling" en daarna zouden nog 2(?) boeken moeten komen. Als daar weer dezelfde tijd overheen moet gaan vrees ik niet dat ze er uberhaupt komen. Zeker als je naar de fysieke gesteldheid van de beste man kijkt.

@walteij spoiler tags voor zaken over de trailer aub
Na Winds of Winter nog maar 1. En ik ben bang dat ze er geen van beiden gaan komen. :(

Het is uiteraard zijn goed recht om zijn tijd te besteden zoals hij dat zelf wil, maar ik vind het van weinig respect naar fans van de boeken getuigen om steeds nieuwe deadlines te roepen en ze vervolgens te missen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
Het is toch niet meer dan logisch dat got nu veel minder diepgang heeft. De schrijvers moeten nu in een jaar de script af hebben. Dit betekent dus dat zaken veel minder gedetailleerd zullen zijn.
Heeft niks met luiheid/Hollywood oid te maken. Als die 2 net zoveel tijd uittrekken als grm dan ziet de actrice die Arya speelt er net zo uit als Olenna na 1 seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russel88 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:29:
Het is toch niet meer dan logisch dat got nu veel minder diepgang heeft. De schrijvers moeten nu in een jaar de script af hebben. Dit betekent dus dat zaken veel minder gedetailleerd zullen zijn.
Heeft niks met luiheid/Hollywood oid te maken. Als die 2 net zoveel tijd uittrekken als grm dan ziet de actrice die Arya speelt er net zo uit als Olenna na 1 seizoen.
Je gaat er vanuit dat de scriptschrijvers en de producenten uberhaupt in de buurt komen van het talent van GRRM. Dat is niet het geval, al geef je ze 30 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

ralphilosophy schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:33:
[...]

...
Genoeg over om deze 80 minuten en de daarop volgende 6 afleveringen te vullen. Al moeten we helaas op die 6 nog best lang wachten. Verder vind ik dat het weer tijd wordt voor de dood van een major character B-)
:Y

Poultje opzetten? 8)
Wie denk je en wie hoop je?

Ik denk Little Finger maar ik hoop Dany....

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:34:
Je gaat er vanuit dat de scriptschrijvers en de producenten uberhaupt in de buurt komen van het talent van GRRM. Dat is niet het geval, al geef je ze 30 jaar.
Het heeft inderdaad minder te maken met tijd dan met talent.

Van Michael Bay verwacht je ook niet dat hij een meesterwerk gaat maken van Transformers, hij is enkel goed(?) in actiescenes, het plot is enorm slecht en blijft het ook elke film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

algalid schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:38:
[...]

Het heeft inderdaad minder te maken met tijd dan met talent.

Van Michael Bay verwacht je ook niet dat hij een meesterwerk gaat maken van Transformers, hij is enkel goed(?) in actiescenes, het plot is enorm slecht en blijft het ook elke film.
Om ze met nou met Michael Bay te vergelijken :o zoooo slecht zijn nu ook weer niet. :+

Moet ze wel nageven dat de SFX dit seizoen echt bioscoopwaardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:09
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:34:
[...]

Het probleem is een beetje dat GRRM zichzelf ook soms klem schrijft (voorbeeld) en hij met zichzelf in de problemen komt. Hij is geen schrijver die alles van te voren uitdenkt, maar meer een 'gardener' zoals hij het zelf noemt.

Het wordt voor de scriptschrijvers dan wel erg lastig als de serie de boeken voorbijgaat, omdat die man de motivatie niet meer heeft om door te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjurm schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:49:
[...]

Het probleem is een beetje dat GRRM zichzelf ook soms klem schrijft (voorbeeld) en hij met zichzelf in de problemen komt. Hij is geen schrijver die alles van te voren uitdenkt, maar meer een 'gardener' zoals hij het zelf noemt.

Het wordt voor de scriptschrijvers dan wel erg lastig als de serie de boeken voorbijgaat, omdat die man de motivatie niet meer heeft om door te schrijven.
Het grootste verschil is dat GRRM zichzelf niet zo makkelijk "of the hook" laat als de scriptschrijvers. Zie bijvoorbeeld: Deus ex Uncle Benjen in de laatste aflevering. Een beetje schrijver had Jon niet in die situatie geplaatst voor een paar cheap thrills als Uncle Benjen de enige oplossing lijkt te zijn.

Hell, had één van de draken die kerel uit het water laten plukken als je persé dat laatste (imo totaal overbodige) spanningsmomentje in wil bouwen. Een betere vraag is wellicht; vanwaar de drang om Jon Snow een Arnold Schwarznegger (perfecte voorbeeld van: wish fullfilment) momentje te geven en de kijker vervolgens het idee te geven dat hij dood kan gaan? Alsof ze daar de ballen voor hebben, wie gelooft dat nou in godsnaam?

Eigenlijk illustreert die scene precies mijn probleem met GoT.

1. Ze besluiten Jon Snow een uberbaddas moment te geven = Wishfullfilment
2. Ze volgen dat op met een "spannende scene" waarin de show de kijker de vraag stelt: Zou hij nu dan echt dood zijn? Niemand die daar in trapt ergo Lazy writing
3. Ze lossen de situatie op door een character vanuit het niets te laten verschijnen met een oplossing = Deus Ex machina momentje.

Ik zou dat soort zaken niet eens in mijn wekelijkse RPG sessie voorbij durven laten komen. Mijn spelers maken gehakt van me als ik dat zou doen.
Russel88 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:10:
Ik ben totaal niet happy met de scene van uncle Benjen. Als advocaat van de duivel wil ik toch wel stellen. We hebben nog maar 1 seizoen. Als makers willen ze (neem ik aan) een einde maken die ook alles afsluit. Dus misschien is dat de reden dat we zo'n flutscenen krijgen. 1 karakter minder waarvan ze niet wisten wat ze ermee moeten.
Zuur voor fans van Cold hands maar wellicht hadden ze Benjen gewoon lekker moeten negeren. In het echt worden ook niet alle vragen beantwoord en gaat het leven ook door na afloop van een groot event. Waarom in GoT niet? Dat kan soms heel poignant zijn. Zie bijvoorbeeld de film Magnolia, het leven gaat door ook na de film.
miicker schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:15:
[...]

Wat vond je slecht, dat hij überhaupt komt opdagen, of omdat hij 'geen tijd' heeft om mee terug te gaan?
Dat was een mooi alternatief geweest, Deus ex Benjen die zichzelf opoffert door zijn neefje door de wall heen te brengen (waar hij als "Wight" niet doorheen kan, wat hem vervolgens dood). Nog steeds een bizarre plotwending dat Uncle Benjen in één keer op de juiste plek verschijnt maar dan had de twist wel wat diepgang meegekregen en had als bijkomend doel het effect van de wall getoond.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Ik ben totaal niet happy met de scene van uncle Benjen. Als advocaat van de duivel wil ik toch wel stellen. We hebben nog maar 1 seizoen. Als makers willen ze (neem ik aan) een einde maken die ook alles afsluit. Dus misschien is dat de reden dat we zo'n flutscenen krijgen. 1 karakter minder waarvan ze niet wisten wat ze ermee moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Russel88 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:10:
Wat vond je slecht, dat hij überhaupt komt opdagen, of omdat hij 'geen tijd' heeft om mee terug te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
miicker schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:15:
[...]

Moment van opkomst. Geen tijd om mee terug te rijden. Sowieso vond ik de timing gewoon niet goed van afgelopen aflevering. Gendry die ongewapend in z'n eentje de weg terug kan vinden. Geen wilde beesten is tegen gekomen.
Dynaris die besluit om ze te helpen met de draken. Net op tijd terug is.

Het kan allemaal iets beter zeg maar. Je ziet vrij duidelijk dat er snel afgerond moet worden. Begrijpelijk, maar jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
De terugkeer van Benjen was helemaal niet nodig. Itt Gendry en zijn befaamde meme was maar een enkeling begaan met zijn lot, als hij niet verscheen dan was het ook niet erg. Uiteindelijk was hij vele seizoenen geleden ook maar een paar minuten op het scherm, de meesten zijn het vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:04:
[...]

Het grootste verschil is dat GRRM zichzelf niet zo makkelijk "of the hook" laat als de scriptschrijvers. Zie bijvoorbeeld: Deus ex Uncle Benjen in de laatste aflevering. Een beetje schrijver had Jon niet in die situatie geplaatst voor een paar cheap thrills als Uncle Benjen de enige oplossing lijkt te zijn.

Hell, had één van de draken die kerel uit het water laten plukken als je persé dat laatste (imo totaal overbodige) spanningsmomentje in wil bouwen. Een betere vraag is wellicht; vanwaar de drang om Jon Snow een Arnold Schwarznegger (perfecte voorbeeld van: wish fullfilment) momentje te geven en de kijker vervolgens het idee te geven dat hij dood kan gaan? Alsof ze daar de ballen voor hebben, wie gelooft dat nou in godsnaam?

Eigenlijk illustreert die scene precies mijn probleem met GoT.

1. Ze besluiten Jon Snow een uberbaddas moment te geven = Wishfullfilment
2. Ze volgen dat op met een "spannende scene" waarin de show de kijker de vraag stelt: Zou hij nu dan echt dood zijn? Niemand die daar in trapt ergo Lazy writing
3. Ze lossen de situatie op door een character vanuit het niets te laten verschijnen met een oplossing = Deus Ex machina momentje.

[...]

Zuur voor fans van Cold hands maar wellicht hadden ze Benjen gewoon lekker moeten negeren. In het echt worden ook niet alle vragen beantwoord en gaat het leven ook door na afloop van een groot event. Waarom in GoT niet? Dat kan soms heel poignant zijn. Zie bijvoorbeeld de film Magnolia, het leven gaat door ook na de film.

[...]

Dat was een mooi alternatief geweest, Deus ex Benjen die zichzelf opoffert door zijn neefje door de wall heen te brengen (waar hij als "Wight" niet doorheen kan, wat hem vervolgens dood). Nog steeds een bizarre plotwending dat Uncle Benjen in één keer op de juiste plek verschijnt maar dan had de twist wel wat diepgang meegekregen.
Russel88 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:22:
[...]

Moment van opkomst. Geen tijd om mee terug te rijden. Sowieso vond ik de timing gewoon niet goed van afgelopen aflevering. Gendry die ongewapend in z'n eentje de weg terug kan vinden. Geen wilde beesten is tegen gekomen.
Dynaris die besluit om ze te helpen met de draken. Net op tijd terug is.

Het kan allemaal iets beter zeg maar. Je ziet vrij duidelijk dat er snel afgerond moet worden. Begrijpelijk, maar jammer.
Mee eens, opzich was het beter geweest als ze benjen al eerder in de aflevering waren tegen gekomen en dat gendry zijn paard had gebruikt om terug te gaan. En dan benjen alsnog dood te laten gaan om ben te redden tijdens het gevecht op de rots. Maargoed dan moet je ook oplossen waarom benjen niks zegt over jon zijn afkomst etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Opzich is het wel aannemelijk dat Benjen precies op dat moment op kwam dagen. Het is niet gek als Benjen dezelfde wight gil hoorde/voelde waar iedereen op af kwam. Vervolgens een tijdje langs de rand zat te wachten op zijn moment of fame en Jon te hulp schoot toen hij een opening zag.

Het zou ook kunnen dat Bran hier een rol in speelde, hij weet als geen ander hoe belangrijk Jon nog kan zijn. Wat dat betreft was het denk ik sowieso beter geweest als Bran een rol had gespeeld in de communicatie (hij heeft hen immers ook gewezen op de opmars van het ondode leger). Dan had Gendry de logischere rol als dragonglass smid kunnen aannemen ipv marathonrenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpyroTechnik
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-03 22:31
[b]laurens91 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:30:
...Maargoed dan moet je ook oplossen waarom benjen niks zegt over jon zijn afkomst etc.
Weet Benjen dit dan?

Ik had ook graag gezien dat Benjen wat eerder in de episode zou verschijnen, het kwam nu inderdaad wat out of the blue :+ over. Misschien was het beter geweest als Benjen tijdens de aanval van de wight beer al als redder in nood tevoorschijn kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 13:47

s0kkie

Cowabunga

Alles was te toevallig in de laatste episode ;)
En dat heeft niks met Bran te maken, de moeilijke situaties werden gewoon te zwak opgelost door de schrijvers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:22
Onafhankelijk van of en hoe Benjen wist waar hij moest zijn en of je dat kan en wil uitleggen, het is gewoon sloppy storytelling en een wait, what? moment om een karakter dat je al een tijd niet hebt gezien als deus ex machina te gebruiken en hem vervolgens af te slachten.

Als ze hem nog hadden laten leven door hem samen met Jon te laten vluchten had ik het nog geaccepteerd. Nu sloeg het gewoon nergens op.

Sowieso bekroop bij de laatste paar afleveringen mij hetzelfde gevoel als bij het tweede seizoen van Rome. Daar was het geld op en moest er een eind aan gebreid worden en vlogen er een paar decennia over tafel in seizoen twee waar seizoen één een uitstekende pacing had:
I discovered halfway through writing the second season the show was going to end. The second was going to end with the death of Brutus. Third and fourth season would be set in Egypt. Fifth was going to be the rise of the Messiah in Israel. But because we got the heads-up that the second season would be it, I telescoped the third and fourth season into the second one, which accounts for the blazing speed we go through history near the end. There's certainly more than enough history to go around
Ik weet zelf niet waarom men de keuze heeft gemaakt om GoT nu zo rap af te kappen, maar ik heb het idee dat twee gewone seizoenen ook voldoende waren geweest. De afgelopen twee afleveringen waren nodig om Danaerys bij 'the cause' tegen de WW te betrekken, maar dat had subtieler gekund als ze 1 of 2 extra afleveringen hadden gedaan misschien.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 18-08-2023
Dat Benjen er opeens komt aan geloppen heb ik niet z'n heel groot probleem mee, vindt het ook niet zo heel gek. Maar dat er 4 anonieme wildlings met de squad mee lopen met als 1 doel en dat is om dood te gaan terwijl de rest overleefd wel echt iets typisch voor een B film. En verder weet je dat iemand als Jon op een heldhaftige manier doodgaad en niet op een lullige manier als verdrinking of verkoeling. Heel de scene dat hij door het ijszakt voelt compleet onnodig aan. Ja, alleen dan omdat hij dan met dany een emotioneel gesprek kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Wat betreft de vorige aflevering. Een undead heeft toch geen blauwe ogen? Een White Walker wel. Draak kreeg toch echt blauwe ogen. Is dat zo gedaan zodat het visueel goed eruit ziet. Of wordt het toch een white walker achtige draak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Laatst online: 01:05
Russel88 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:23:
Wat betreft de vorige aflevering. Een undead heeft toch geen blauwe ogen? Een White Walker wel. Draak kreeg toch echt blauwe ogen. Is dat zo gedaan zodat het visueel goed eruit ziet. Of wordt het toch een white walker achtige draak?
Als die Night King iets aanraakt met zijn nagel, dan wordt het een White Walker. Die opgeofferde baby's veranderden ook in White Walkers nadat hij hen aanraakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Los daarvan lijkt ook alles wat undead is een soort blauwe glinstering in de ogen te hebben. Dat zag je bij de beer en de toekijkende undead op afstand ook.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:25
Russel88 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:23:
Veel wights hebben wel blauwe ogen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4Is85LDIr8dNroVuUGYUOJxS/full.png

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 16:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Die ijsbeer had ook blauwe ogen

• miicker
  • Niet online
Le Enfant! schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:41:
[...]

Als die Night King iets aanraakt met zijn nagel, dan wordt het een White Walker. Die opgeofferde baby's veranderden ook in White Walkers nadat hij hen aanraakte.
Volgens mij is dit complete bullshit :P
Alle Craster baby's die zijn ontvangen door de NK en White Walkers zijn veranderd in White Walkers, maar daar hoort een ritueel bij. Anders zou hij iedereen toch wel veranderen in White Walker aangezien die veel sterker zijn. Mijn gok is dat er niet enorm veel White Walkers zijn, de rest is allemaal Whight.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
miicker schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:29:
[...]
Alle Craster baby's die zijn ontvangen door de NK en White Walkers zijn veranderd in White Walkers, maar daar hoort een ritueel bij. Anders zou hij iedereen toch wel veranderen in White Walker aangezien die veel sterker zijn. Mijn gok is dat er niet enorm veel White Walkers zijn, de rest is allemaal Whight.
Volledig mee eens, Craster's baby is namelijk bij Crasters keep meegenomen door een White Walker naar 'the heart of Winter' pas daar is de baby veranderd in een White Walker.
Zie seizoen 4 aflevering 4. (linkje naar youtube over de gebeurtenis).
De baby wordt naar een altaar gebracht, waarna de NK de nog levende baby aanraakt en de ogen blauw worden. Ik denk hierom ook dat een dood wezen niet kan worden omgevormd tot een WW, dit zal alleen met levende wezens mogelijk zijn.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50
miicker schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:29:
Er is denk ik wel een heel volk aan White Walkers. Ze doen dit al eeuwen en Craster was waarschijnlijk ook niet de enige. Ik geloof niet dat de NK 1 geïsoleerde ultieme slechterik is, ik denk dat er veel meer achter de White Walkers zit. Ze hebben ergens een hoofdstad, ze hebben een cultuur en vanwege een nog onbekend maar begrijpelijk motief zijn ze boos op het zuiden. Ik vermoed dat ze uitsterven als ze geen constante aanwas van babies hebben die ze kunnen verbouwen tot White Walkers en dat ze dus ook vechten voor hun eigen voortbestaan.

Het leger is echter opgemaakt uit vrijwel uitsluitend wrights.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:51:
[...]

Er is denk ik wel een heel volk aan White Walkers. Ze doen dit al eeuwen en Craster was waarschijnlijk ook niet de enige. Ik geloof niet dat de NK 1 geïsoleerde ultieme slechterik is, ik denk dat er veel meer achter de White Walkers zit. Ze hebben ergens een hoofdstad, ze hebben een cultuur en vanwege een nog onbekend maar begrijpelijk motief zijn ze boos op het zuiden. Ik vermoed dat ze uitsterven als ze geen constante aanwas van babies hebben die ze kunnen verbouwen tot White Walkers en dat ze dus ook vechten voor hun eigen voortbestaan.

Ze zijn toch juist oa ook boos geworden omdat de aanvoer van babies stopte
Dat was volgens mij juist iets wat ze een klein beetje rustig hield.

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Sam

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
Wii4all schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:59:
Ze zijn toch juist oa ook boos geworden omdat de aanvoer van babies stopte
Dat was volgens mij juist iets wat ze een klein beetje rustig hield.

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Sam
De WW's waren al actief in S1E1 (openingsscene). Toen al was Mance Rayder alle Free Folk aan het verzamelen om naar de muur te trekken.
Dus dit klopt volgens mij niet helemaal. Wellicht dat ze bozer zijn geworden nadat Craster is vermoord, maar ze waren al ruim voor die tijd aan hun opmars begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Volgende week donderdag maar eens de Game of Thrones tour in Noord Ierland doen. Ben erg benieuwd :)

Woon toch al ruim een half jaar in Dublin, dus waarom niet!

😆 - Denk ook eens om ;)

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:58

c0burn

Feed your head

ph4ge schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:51:
[...]
wights

Remember what the dormouse said

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18

Goner

What can I do you for ?

Ik zag vorig jaar toen we in Dublin/Malahide waren dat er een stuk naar het noorden (misschien nog in Ierland?) een locatie bezocht kon worden, maar is er helaas niet van gekomen.
Trouwens een paar weken geleden in Kilkenny en omgeving rond getoerd en kan me voorstellen dat ze voor locaties naar Ierland kwamen ; een en al (ruines van) kastelen, kloosters en noem maar op ... Rock of Cashel !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
walteij schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:09:
[...]

De WW's waren al actief in S1E1 (openingsscene). Toen al was Mance Rayder alle Free Folk aan het verzamelen om naar de muur te trekken.
Dus dit klopt volgens mij niet helemaal. Wellicht dat ze bozer zijn geworden nadat Craster is vermoord, maar ze waren al ruim voor die tijd aan hun opmars begonnen.
De WW's zijn gecreëerd als wapen tegen de mens, wat betreft motief hoeven we dus niet ver te zoeken. Denk dat ze nu pas naar het 'zuiden' gaan omdat er geen mensen meer over zijn.
Of omdat hun leger nu pas de gewenste sterkte heeft bereikt. Wat dat betreft zou het wel gaaf zijn als blijkt dat de NK bewust een val heeft gezet om een draak aan z'n leger toe te kunnen voegen. Heeft hij het zuiden bespioneerd? Zo was het ook erg toevallig dat hij precies op dat moment aanviel bij Hardhome.

Review van Ozzy man _/-\o_

• walteij
@Robertdj
Dan de WW zijn gemaakt door de COTF is duidelijk, wat hun 'einddoel' is ook, namelijk het einde van mensen in Westeros. Maar waarom op dit moment is de belangrijkere vraag.

De aanval bij Hardhome was niet toevallig, maar was doelgericht.
Even een uitstapje naar de boeken ter verduidelijking.

Mother Mole was een woodswitch die een visioen heeft gehad, dat er honderden schepen zouden komen om de free folk weg te voeren. Hierdoor zijn er veel mensen niet met Mance mee gegaan, maar hebben ze zich in Hardhome verzameld.
Nadat Jon van Mance te horen had gekregen hoeveel mensen er in Hardhome zaten heeft hij besloten om ze per schip op te halen. (vanaf hier klopt weer met de serie)
De WW waren druk bezig om hun leger te versterken, hoe kun je dat beter doen dan door een enorme meute Free Folk aan te vallen, die op een schiereiland vast zitten.

Het enige toevallige van die aflevering is dat de schepen van de Nightswatch er iets eerder waren dan de WW, zodat er toch nog wat mensen gered konden worden.

• ph4ge
walteij schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:47:
@Robertdj
Dan de WW zijn gemaakt door de COTF is duidelijk, wat hun 'einddoel' is ook, namelijk het einde van mensen in Westeros. Maar waarom op dit moment is de belangrijkere vraag.
Ik weet niet of de WW echt het einde van de mensen willen. Dat zou wel heel eendimensionaal zijn en in strijd met wat we (denken te) weten, namelijk dat er best met ze te praten viel en dat er zelfs een pact is gesloten. De Starks zouden zelfs WW bloed kunnen hebben.

Een eendimensionale vijand die slecht is omdat hij slecht is vindt ik niet in ASOIAF passen. Vrijwel elk karakter is heeft meerdere kanten en is niet door en door goed of slecht, behalve als ze zijn doorgedraaid zoals de Mad King.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• CryRaven
En het schijnt dat de laatste episode ook is gelekt.

• miicker
  • Niet online
CryRaven schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:54:
En het schijnt dat de laatste episode ook is gelekt.
Op reddit.com/r/freefolk kun je er vast achter komen, maar daar staat het (als het waar is) ook vol met spoilers, dus ik durf niet te kijken :P

Kan iemand dit bevestigen?

• Sjurm
miicker schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:55:
[...]

Op reddit.com/r/freefolk kun je er vast achter komen, maar daar staat het (als het waar is) ook vol met spoilers, dus ik durf niet te kijken :P

Kan iemand dit bevestigen?
Daar zou het bovenaan staan, ik zie niks.
Ik weet wel dat het hele script al gelekt is, voor het hele seizoen overigens.

• Nieuwevolger
Op reddit/freefolk is niks te lezen over een gelekte aflevering. (Er is wel een spoiler te vinden op de voorpagina, waarschuwing als je zelf wilt kijken).

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Nieuwevolger schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:07:
Op reddit/freefolk is niks te lezen over een gelekte aflevering. (Er is wel een spoiler te vinden op de voorpagina, waarschuwing als je zelf wilt kijken).
Nou of je dat onder de spoilers moet scharen als je die al mijlen ver aan ziet komen weet ik niet hoor.

Yavu Steam Profile Lanithro

• CryRaven
Er zijn onder andere foto's van de episode verschenen.
Ik ga niet verder zoeken want ik wil de laatste aflevering in volle glorie zien.

• miicker
  • Niet online
CryRaven schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:23:
Er zijn onder andere foto's van de episode verschenen.
Ik ga niet verder zoeken want ik wil de laatste aflevering in volle glorie zien.
Zeker weten dat het om foto's gaat die niet uit de trailer komen? Als het echt zo was zou /r/freefolk echt wel vol hebben gestaan, dus sta er vrij sceptisch tegenover.

• Sjurm
miicker schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:54:
[...]

Zeker weten dat het om foto's gaat die niet uit de trailer komen? Als het echt zo was zou /r/freefolk echt wel vol hebben gestaan, dus sta er vrij sceptisch tegenover.
Het hele script inclusief foto's is al te vinden.
Ik ga mezelf niet spoilen, ik weet alleen dat er
spoiler:
#EPICBOATSEX
gaat plaatsvinden. Maar daar kan je niet omheen bij r/freefolk.

• Nieuwevolger
Lanithro schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Nou of je dat onder de spoilers moet scharen als je die al mijlen ver aan ziet komen weet ik niet hoor.
Er staat daar ook een hele andere veel grotere spoiler op.

• Lanithro
Nieuwevolger schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:27:
[...]

Er staat daar ook een hele andere veel grotere spoiler op.
Je bedoelt de
spoiler:
Cleganebowl
?

• Nieuwevolger
Lanithro schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:37:
[...]

Je bedoelt de
spoiler:
Cleganebowl
?
Ik denk niet dat je het wil weten, maar ik geef je een tip.

spoiler:
er wordt een acteur bedankt, met daarnaast een tumbnail van een filmje waarin je kan zien welk personage

Bensimpel

Positieve meneer

Goner schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:31:
Ik zag vorig jaar toen we in Dublin/Malahide waren dat er een stuk naar het noorden (misschien nog in Ierland?) een locatie bezocht kon worden, maar is er helaas niet van gekomen.
Trouwens een paar weken geleden in Kilkenny en omgeving rond getoerd en kan me voorstellen dat ze voor locaties naar Ierland kwamen ; een en al (ruines van) kastelen, kloosters en noem maar op ... Rock of Cashel !
Ga deze tour doen,

http://www.gameofthronest...interfell-locations-trek/

erg vet, en natuurlijk doe ik ook de echte wollen kleren aan, samen met een Stark schild, zwaard + helm :D

😆 - Denk ook eens om ;)

• Lanithro
Nieuwevolger schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:43:
[...]

Ik denk niet dat je het wil weten, maar ik geef je een tip.

spoiler:
er wordt een acteur bedankt, met daarnaast een tumbnail van een filmje waarin je kan zien welk personage
Ook die zie je al van mijlenver aankomen.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18

Goner

What can I do you for ?

Bensimpel schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:45:
[...]
Ga deze tour doen,
http://www.gameofthronest...interfell-locations-trek/
erg vet, en natuurlijk doe ik ook de echte wollen kleren aan, samen met een Stark schild, zwaard + helm :D
oh wow ! heb even geGoogled naar afbeeldingen (dublin winterfell locations trek), prachtige foto's. Compleet met "direwolves" :+

Verwijderd

ph4ge schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:53:
[...]

Ik weet niet of de WW echt het einde van de mensen willen. Dat zou wel heel eendimensionaal zijn en in strijd met wat we (denken te) weten, namelijk dat er best met ze te praten viel en dat er zelfs een pact is gesloten. De Starks zouden zelfs WW bloed kunnen hebben.

Een eendimensionale vijand die slecht is omdat hij slecht is vindt ik niet in ASOIAF passen. Vrijwel elk karakter is heeft meerdere kanten en is niet door en door goed of slecht, behalve als ze zijn doorgedraaid zoals de Mad King.
De makers van de serie hebben juist al eerder gezegd dat de WW een soort natuurkracht zijn en een belichaming van de dood zelf en dat ze überhaupt niet overwegen om de nicht King tekst te geven. Dus dat praten met de night King zit er niet in.

Gecreëerd als een wapen tegen de first men maar na vrede tussen de first men en de cotf niet meer nodig maar de cotf konden hem niet meer tegen houden door het menselijke aspect van de night King/WW (leaf zegt hier ook iets over in de trant van dat mensen niet stoppen als ze ergens op uit zijn, wraak, bloedlust etc)

"Martin responded that the White Walkers don't really have what we would call a "culture". What he meant by this is unclear: the novels also say that the White Walkers have their own language, weapons, armor, etc. so they have some vestiges of such things."

Ik denk niet dat de serie dit ineens gaat veranderen en onderhandeling met de WW mogelijk gaan maken.

• ph4ge
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:11:
Ik denk niet dat de serie dit ineens gaat veranderen en onderhandeling met de WW mogelijk gaan maken.
Ik denk dat GRRM er bewust vaag over is en dat er zowel in de boeken zelf, als de serie, als in de uitspraken eromheen, ook genoeg bewijs is om wel aan te nemen dat ze een cultuur en een motief hebben. Over tekst voor de NK, ze hebben wel de Skroth taal ontwikkelt voor de serie, in de boeken spreken ze ook. Als ze kunnen praten dan zullen ze het ook wel doen denk ik.

Er blijft gewoon te weinig over als ze uiteindelijk vechten tegen 1 man die nou eenmaal boos is omdat hij 8000 jaar geleden boos gemaakt is toen ze hem creëerden. Een man die uiteindelijk met 1 goed geplaatste aanval van een draak of zwaard dood is en het verhaal beëindigt. Alles wat we van GRRM en ASOIAF weten duidt er op dat het niet zo simpel kan zijn.

• Nieuwevolger
Ik denk dat de gelekte foto waar we het net overhadden is gefotoshoped. En daarom dacht de beste man dat de aflevering is uitgelekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 15:57

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
Spoilers horen in het spoilertopic... Lijkt me niet heel moeilijk.

• Lanithro
Bartske schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:33:
[...]

Spoilers horen in het spoilertopic... Lijkt me niet heel moeilijk.
Er is geen verwijzing naar de boeken in dit geval dus die vlieger gaat niet op en ik heb het netjes in spoilertags gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
Lanithro schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:35:
[...]

Er is geen verwijzing naar de boeken in dit geval dus die vlieger gaat niet op en ik heb het netjes in spoilertags gezet.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Zo staat het in de topicwarning. Dat gaat dus ook over een gelekt script.

[ Voor 4% gewijzigd door Bartske op 24-08-2017 17:00 ]

• ralphilosophy
Punkrocker schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:38:
[...]

:Y

Poultje opzetten? 8)
Wie denk je en wie hoop je?

Ik denk Little Finger maar ik hoop Dany....
Ik hoop Little Finger of Sansa (misschien nog wel meer Sansa). En ik denk dat één van twee sowieso klaar is in de serie (one cannot live while the other one survives)...

Toch is het denk ik lastig om de serie echt af te ronden, wat er ook gebeurd in het laatste seizoen. Mij maak je niet wijs dat de Strijd om de Iron Throne beslist is als één familie (hoe gehavend ook) de rest heeft afgeslacht. Is er dan peace in the galaxy? Als je echt een einde wilt waar geen speld meer tussen te krijgen is, moet je de WW's laten winnen :-P

[ Voor 7% gewijzigd door ralphilosophy op 24-08-2017 17:04 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:35
ralphilosophy schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:03:
[...]

Ik hoop Little Finger of Sansa (misschien nog wel meer Sansa). En ik denk dat één van twee sowieso klaar is in de serie (one cannot live while the other one survives)...

Toch is het denk ik lastig om de serie echt af te ronden, wat er ook gebeurd in het laatste seizoen. Mij maak je niet wijs dat de Strijd om de Iron Throne beslist is als één familie (hoe gehavend ook) de rest heeft afgeslacht. Is er dan peace in the galaxy? Als je echt een einde wilt waar geen speld meer tussen te krijgen is, moet je de WW's laten winnen :-P
En wie zegt dat dat niet gebeurt?

Strava | AP | IP | AW

• algalid
Ik had vroeger de idee dat the Others het hele continent zouden veroveren en die arme stakkers na jaren vechten blij moeten zijn met vluchtelingententen in Essos. Azor Ahai zou dan meer een firewall zijn dan een terugdrijvende kracht.

Maar met D&D aan het roer gaat dat zeker niet gebeuren. Ik denk dat het zelfs voor een atypische schrijver als GRRM een brug te ver is.

Dus we vestigen onze hoop op een pyrrhus overwinning met een geruineerde Seven Kingdoms!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik zit net een deel van seizoen 1 aan het terug kijken, had het nooit onthouden dat varys al die tijd targyreans supporte. Maar is hier eigenlijk een reden voor, hij zegt dat hij het vol dient. Maar die hadden het toch niet slecht onder robert baratheon, waarom support hij wel een gek als vyserian en wilt hij dat er dothraki naar westeros worden gebracht toen er nog vrede was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Nieuwevolger schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 01:10:
Ik zit net een deel van seizoen 1 aan het terug kijken, had het nooit onthouden dat varys al die tijd targyreans supporte. Maar is hier eigenlijk een reden voor, hij zegt dat hij het vol dient. Maar die hadden het toch niet slecht onder robert baratheon, waarom support hij wel een gek als vyserian en wilt hij dat er dothraki naar westeros worden gebracht toen er nog vrede was?
Onder Koning Bob is het rijk van financieel erg gezond (de Mad king had een erg volle schatkist achtergelaten) afgegleden naar een rijk dat schulden had aan de Iron Bank, maar ook aan de Lannisters, Tyrells, Tyroshi handelskartellen en zelfs het Geloof.
Dus zo goed zorgde Koning Bob helemaal niet voor zijn volk. Het was afwachten tot een van de schuldeisers zijn schuld definitief kwam opeisen. Dat had ongetwijfeld tot een stevige oorlog geleid.

Daarnaast was het voor Varys niet heel duidelijk dat Viserys dezelfde gekheid had als zijn vader, maar goed, alles beter dan de complete incompetente koning Bob (want dat was hij, een groot krijger, maar een waardeloze heerser).

Over het einde van de oorlog tussen WW's en de mens, ik blijf erbij dat dit bij de Trident gaat plaatsvinden. Om twee redenen: GRRM houdt van een 'clyclisch verhaal', ofwel daar waar het verhaal begint, loopt het ook af. Rhaegar werd verslagen door Bob in de slag bij de Trident.
Daarnaast heeft Daenarys in de boeken een visioen gehad dat zij op een draak vloog en tegen de legers van de usurpers aan het vechten was bij de Trident, alleen had het leger van de usurpers een harnas van ijs.

[ Voor 7% gewijzigd door walteij op 25-08-2017 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
Webgnome schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:13:
Het is bijvoorbeeld volstrekt onrealistisch dat dat meer weer dicht vriest en dat je dan vervolgens, zonder vuur / beschutting, daar dan overleeft.
Niet mee eens. Dat is namelijk 100% afhankelijk van je kleding, en ik durf het uitgangspunt wel aan dat de Nightwatch weet hoe ze zich moeten kleden tegen koude. IRL gebeurt dit ook regelmatig in koudere streken. Ik ben zelf lang genoeg op het ijs geweest om een wak voldoende te laten opvriezen dat je er op kon staan (springen dan weer niet. :P).
Ruw ER schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:15:
[...]
Het feit dat het ijs zwak is terwijl het daar altijd vriest, letterlijk nooit boven de 0 graden celcius is, slaat al helemaal nergens op.
Dat is correcter dan je denkt. De bovenlaag vriest aan, maar het water zelf is alleen direct onder de ijslaag 0 graden, daaronder (iets) warmer. Als dat water in beweging komt, kan dat het ijs van onderaf best rap wegsmelten. Hoe in het koude noorden water niet alles stijf bevroren is? Aardwarmte, om er maar eens een te noemen.

-
Ik heb overigens nooit het gevoel gehad dat de NK direct naar de muur zou gaan; taking his own time, zeg maar. Hij heeft geen haast.

Wat die kettingen betreft: dit conflict is niet nieuw, dat wie weet wat er vroeger allemaal ten noorden van de huidige muur heeft gezeten. Ook weten we eigenlijk bar weinig van de white walkers, dus ook niet wat voor industrie ze wel/niet hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door ijdod op 25-08-2017 10:18 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 01:10:
Denk niet dat hij toen al zijn eieren in 1 mandje stopte. Varys hou alle opties open totdat dany echt een serieuze speler werd, en zelfs dan zal hij haar nog veraden als ze een slechte heersers blijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Interview met GRRM:
https://winteriscoming.ne...ng-dragons-in-his-novels/
Game of Thrones, the HBO adaptation that Martin deems to be “partly” his. He clarified, however, that showrunners David Benioff and Dan Weiss can do whatever they like with it.

They are independent. They can do whatever they want. I don’t have any power… any contractual right to [stop them]. I consult with them. I talk to them on a regular basis. Of course, years ago, we had a series of very long meetings, where I told them some of the big twists and turns and huge events that were coming in the last few books. So they’ve been touching [on] some of these, and doing some of the reveals, but they have also been departing in various ways.
GRRM is uit het verhaal geschreven. Hij zei na seizoen 5 dat hij zich ging terug trekken om op zijn boeken te focusen (niet dat dat lukt). Hij verduidelijkt in ieder geval dat het niet langer zijn verhaal is, meer "gebaseerd op".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Je hebt teveel tijd als je in een trailer moet wachten tot je de set op kunt:
https://www.instagram.com/p/BYMD-Xhgiom/

:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
walteij schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:31:
[...]
On a side note. Zagen jullie de blik van Daenarys toen ze aan het einde tegen Jon zei dat hij moest rusten.
Duidelijk de bedoeling dat Jon en Dany nog bij elkaar uit gaan komen. Hoe zou dat gaan aflopen?
Tsja. We hebben nu de hele serie kunnen wennen aan broer op zus, dus neef op nichttante is dan opeens volkomen normaal :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ijdod schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:36:
[...]

Tsja. We hebben nu de hele serie kunnen wennen aan broer op zus, dus neef op nicht is dan opeens volkomen normaal :D
Tante op neef zul je bedoelen ;) Rhaegar is Jon zijn pa, broer van Dany dus maakt dat Dany de tante van Jon is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:05

Nogne

>.<

ijdod schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:36:
[...]

Tsja. We hebben nu de hele serie kunnen wennen aan broer op zus, dus neef op nicht is dan opeens volkomen normaal :D
Tante Nicht op neef hebben wij ook al gehad, Cersei heeft een tijdje met haar neef wat leuke avonturen beleefd. En diezelfde neef heeft haar uit eindelijk verraden. Daarom werd Cersei destijds ook gevangen genomen door het Geloof.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Nogne schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:50:
[...]

Tante op neef hebben wij ook al gehad, Cersei heeft een tijdje met haar neef wat leuke avonturen beleefd. En diezelfde neef heeft haar uit eindelijk verraden. Daarom werd Cersei destijds ook gevangen genomen door het Geloof.
Lancel en Cersei zijn neef en nicht van elkaar als ik het goed heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:47

Spooksel

Spooksel!

Nieuwevolger schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:55:
[...]

Lancel en Cersei zijn neef en nicht van elkaar als ik het goed heb.
Klopt, hun vaders zijn Kevan en Tywin en die zijn idd broers :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Wat ook nog zou kunnen maar dat is natuurlijk te slinks...Jon gaat alleen naar cersei...en dany komt ff met een draak overvliegen en legt cersei in de as. Maar dat is natuurlijk te makkelijk..

Burp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CryRaven
Wii4all schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:03:
Wat ook nog zou kunnen maar dat is natuurlijk te slinks...Jon gaat alleen naar cersei...en dany komt ff met een draak overvliegen en leg cersei in de as. Maar dat is natuurlijk te makkelijk..
Ik denk dat Cersie eerst doet alsof ze mee gaat werken, maar dat ze hen uiteindelijk verraadt.
En ik denk dat Jaime haar dan voorgoed verlaat, of vermoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
CryRaven schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:12:
[...]

Ik denk dat Cersie eerst doet alsof ze mee gaat werken, maar dat ze hen uiteindelijk verraadt.
Ik weet niet, moord van Jaime op Cersei lijkt me om de één of andere reden niet passen. Ik zou het andersom verwachten, bijvoorbeeld omdat Jaime gaat pleiten voor samenwerking met Dany & Jon...

En dan Jaime als drakenvoer, want Dany heeft natuurlijk nog een vader te wreken. Tyrion overhouden als Lord Lannister... schone lei zeg maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
CryRaven schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:12:
[...]

Ik zie het ook nog wel gebeuren dat Cersei op een bepaald moment Tyrion om het leven brengt, maar dat Jaimy dan inziet hoe gestoord ze is en meer om zijn broertje geeft dan om Cersei en haar omlegd. Ik hoop het absoluut niet, maar denk wel dat het zou kunnen gebeuren.

Heb trouwens echt zin in de aflevering morgen, maar aan de andere kant ook weer niet. Een beetje een dubbel gevoel, met name omdat we na de aflevering van morgen ruim een jaar moeten wachten :(
Morgen overdag dit topic niet openen, en dan na het werk meteen de aflevering kijken :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Morgen valt de long night over ons heen :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 19:37

koornee

3!

Mijn (in een dronken bui) bedachte seizoensfinale van morgen: Sansa steekt Little Finger neer, en dat blijkt dan Arya te zijn,..

Als Bran de NK blijkt te zijn (zoals sommige theorieën), dan had in de eerste aflevering de hele serie al klaar kunnen zijn, als Bran niet verlamd raakte, maar toch dood ging,...

En als Grote finale volgend jaar voor S08, Bran wordt wakker in een bed in de huidige tijd, en hij blijkt alles gedroomd te hebben,.. :D _O-

Of alles wordt verteld door een stokoude Sam, met baard uit een stoffig boek, aan z'n (achter)klein kinderen,... :D

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Wii4all schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:03:
Wat ook nog zou kunnen maar dat is natuurlijk te slinks...Jon gaat alleen naar cersei...en dany komt ff met een draak overvliegen en legt cersei in de as. Maar dat is natuurlijk te makkelijk..
Het hele seizoen ging ook te makkelijk. Dany zal wel weer op het laatste moment vliegend aan komen kakken..

Ik denk dat de laatste aflevering voor dit seizoen vies gaat tegenvallen zoals de voorgaande afleveringen.

Een leuk einde zou zijn als Cersie een (of meerdere) van de hoofdfiguren ombrengt.

[ Voor 55% gewijzigd door Mandrake466 op 27-08-2017 23:00 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Het mooiste vind ik nog dat de muur instort en er geen puin is die de doorgang blokkeerd voor de white walkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:11
Beetje mixed feelings... zat nou niet echt iets tussen dat echt heel verrassend was.

vond het op zich wel een okay seizoen in totaal. erg sterke start maar vooral een seizoen wat erg gefocused was op fan service en bij vlagen erg generiek aanvoelde. ben benieuwd wat de rest van het seizoen vond.

spoiler:
beetje jammer dat Rheagar wel erg veel op vysirus leek..zou bijna zeggen dat het dezelfde acteur was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:28
Missch niet teveel los gaan met spoilers ? (ik weet het aflevering is uitgezonden enzo maar geef ons even tijd hem te kijken tot de middag :D )

kon me net niet inhouden en heb wel even de openings scene zitten kijken maar moet tot de middag wachten voor de rest lol
Pagina: 1 ... 24 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic