Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 21:58
Damn, ben nog op vakantie als de laatste episode a 81 minuten o.a. in Pathé Tilburg te zien is. Anders zeker geprobeerd een kaartje te krijgen..

Voordeel: ik kan ep. 6 én 7 kijken bij thuiskomst! Heerlijk vooruitzicht 😎

• cbr600f4i
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:52
quote:
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:08:
Wat betreft de vraagtekens die worden gezet met het ijs en de afwachtende houding van de wights; was dit niet gewoon een val van de night king? Een groepje wights met white walker waarvan er precies 1 blijft leven... bij de achtervolging naar het ijsmeer zie je de wights al een cirkel vormen om het groepje ipv recht op ze af te rennen. Het lijkt allemaal meer op een strategisch plan dan een directe aanval. Plus de Night King die 3 speren mee heeft voor 3 draken; was hij niet gewoon zorgvuldig een val aan het plaatsen om de draken te lokken en doden? Als Bran wargt in een raaf zie je dat de Night King hem door heeft, ook in een visioen kijkt de Night King naar Bran, alsof deze dode man dezelfde krachten heeft. Wellicht voorzag hij draken en legde hij een val.
Nee, die wight begon te schreeuwen en daardoor kwam het hele zaakje aan het rollen. Gewoon het zoveelste Mother of all F*ck Ups in GoT

• theHoff
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
quote:
Lanithro schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:24:

- Ook Sam had van mij een prominentere rol mogen spelen dan alleen maar Jorah genezen van Greyscale.
Sam heeft Valerian steel. Die gaan we nog zeker terug zien komen hoor.

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:52
quote:
remzor schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:22:
Damn, ben nog op vakantie als de laatste episode a 81 minuten o.a. in Pathé Tilburg te zien is. Anders zeker geprobeerd een kaartje te krijgen..

Voordeel: ik kan ep. 6 én 7 kijken bij thuiskomst! Heerlijk vooruitzicht 😎
De eerste keer dat ik er überhaupt van hoorde (toen het hier in het topic stond) was elke deelnemende bioscoop al vol.

Don't mess with the Fes

• ralpharma
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18-11 18:08
quote:
Russel88 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:42:

...
Opeens accepteert John Danny als zijn koninging. Danny die net de army of death gezien heeft en toch al wraak wilt nemen...
Ik denk dat Jon aardig in vervoering is van Dany (geef hem eens ongelijk) en tegelijkertijd heeft Dany met haar reddingsactie ook echt wel aangetoond (voor Jon) dat ze het belang van het volk dient. Ook is er alvast een "probleem" aangekaart in de vorm van haar opvolger en kan je erop wachten dat eventueel nutteloze pogingen om baby's te maken in elk geval leidt tot een solide her-vestiging van de Targaryen-dynastie (waarbij Jon wel moet hertrouwen om een troonopvolger te fixen uiteraard) :*)

Wat ik nog even had (kniesoor die erop let): ik was een draak kwijt. Een van hen fungeerde als Boeing-777, één stortte neer door ijzige satéprikker en waar was de derde dan? En hoe maak je een White Dragon af? Dat staat vast niet in de boekjes in de Citadel... :9

Gooi en Eemland fotografie
“Some infinities are bigger than other infinities.”

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
quote:
ralpharma schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:53:
[...]
Wat ik nog even had (kniesoor die erop let): ik was een draak kwijt. Een van hen fungeerde als Boeing-777, één stortte neer door ijzige satéprikker en waar was de derde dan? En hoe maak je een White Dragon af? Dat staat vast niet in de boekjes in de Citadel... :9
Waar ik eerst zei dat GoT me aan Dune deed denken, deed episode 6 me denken aan LotR; de helden winnen een veldslag, maar het ultieme kwaad wordt sterker en eigenlijk staan ze er nu dus slechter voor.

Eerst dacht ik dat ik een ondode draak cool zou vinden, maar nu die er is, vind ik het eigenlijk jammer. En helaas te voorspelbaar. Ach, het zal iig coole beelden opleveren aanstaande maandag. :)

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:16
Volgens mij was het Viserion die de ijsprikker kreeg, wat ook wel weer in lijn is met Viserys, die is immers ook dood. Ik had idd verwacht dat Rhaegal Jon nog even met zn klauw uit het water zou vissen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Netjes van die Pathe volgende week, gratis kan i;k waarderen, niet alleen vanwege gratisss, maar ook omdat ze weten dat ze makkelijk (vanwege de exclusiviteit) 35 hadden kunnen vragen.
Hleaas gemist, aan de andere kant zit ik achter mijn 43 inch ook wel prima.

Specs

• cbr600f4i
  • Laatst online: 17:52
quote:
[...]

En hoe maak je een White Dragon af? Dat staat vast niet in de boekjes in de Citadel... :9
Door de White Walker/Night King die 'm aanraakte te doden. To obvious, omdat een kwartier daarvoor er een demo van werd gegeven.

• TheFes
quote:
cbr600f4i schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:10:
[...]

Door de White Walker/Night King die 'm aanraakte te doden. To obvious, omdat een kwartier daarvoor er een demo van werd gegeven.
Ik denk dat we nog te weinig van de draak gezien hebben om te bepalen of hij meer wight of meer white walker is. En we weten ook niet of het doden van een WW effect heeft op andere WW's die eventueel door hem gemaakt zijn.

Don't mess with the Fes

• Darkfreak
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17-11 16:19

Darkfreak

Everybody wears a mask

quote:
TheFes schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:12:
[...]

Ik denk dat we nog te weinig van de draak gezien hebben om te bepalen of hij meer wight of meer white walker is. En we weten ook niet of het doden van een WW effect heeft op andere WW's die eventueel door hem gemaakt zijn.
White Walker = Living subject turned (babies van Craster).
Wright = Dead subject reanimated.

Zo lijkt het tot nu toe in ieder geval.

Ik denk dat onze Blue Eyes simpelweg een zombie-draag is op dit punt.

(>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Viel me wel op dat ze eerst een aflevering dragonglass hebben lopen hakken en Jon nota bene nog tegen Tyrion zegt dat dat nodig is tegen de doden om Dany te overtuigen, maar er vervolgens geen dragonglass wordt meegenomen door de fellowship. Het is een erg onwaarschijnlijke en aan LOTR denkende groep met een missie die noordwaarts trok. Wat de Hound daar te zoeken had, is me eigenlijk niet duidelijk en de heren zonder banner bleken enkel de Lord of Light te dienen in de strijd tegen de doden.

Gendry vond ik storend, hij wordt meegenomen en gelegitimeerd omdat het zo'n goede vechter is. Vervolgens wordt juist hij weggestuurd om in een paar uur terug te joggen waar ze op de heenweg lang over deden (+raaf, + draak tijdspanne is al genoeg over gezegd). Expliciet wordt tegen hem gezegd z'n hamer achter te laten, maar daar gebeurd verder niks mee. De Hound slaat eenmaal en te laat een gat in het ijs terwijl ze prima dat wak zo open konden houden.

De lightsaber van Beric was wel leuk. Zat nog even te denken dat het geen toeval kon zijn dat ze als eerste juist een beer tegenkwamen, nu er eindelijk weer een Mormont zo ver noord gekomen was.

Waarom verging de gevangen Wight eigenlijk niet net als de rest van z'n groep toen Jon hun White Walker wist te doden?

• TheFes
quote:
Darkfreak schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:19:
[...]

White Walker = Living subject turned (babies van Craster).
Wright = Dead subject reanimated.

Zo lijkt het tot nu toe in ieder geval.

Ik denk dat onze Blue Eyes simpelweg een zombie-draag is op dit punt.
Wights kon hij bij Hardhome gewoon op laten staan door zijn armen omhoog te doen, was erg handig geweest gezien de draak onderin een meer lag.
Nu moest hij hem omhoog takelen en aanraken. Lijkt toch wel anders te werken dan wights..
quote:
sambalbaj schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:22:
Waarom verging de gevangen Wight eigenlijk niet net als de rest van z'n groep toen Jon hun White Walker wist te doden?
Waarschijnlijk niet door deze specifieke WW tot wight gemaakt

TheFes wijzigde deze reactie 22-08-2017 16:25 (20%)

Don't mess with the Fes

• Darkfreak

Darkfreak

Everybody wears a mask

quote:
TheFes schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:24:
[...]

Wights kon hij bij Hardhome gewoon op laten staan door zijn armen omhoog te doen, was erg handig geweest gezien de draak onderin een meer lag.
Nu moest hij hem omhoog takelen en aanraken. Lijkt toch wel anders te werken dan wights..
Goed punt.

We shall see :D

• arnevt2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20-11 12:15
quote:
Viel me wel op dat ze eerst een aflevering dragonglass hebben lopen hakken en Jon nota bene nog tegen Tyrion zegt dat dat nodig is tegen de doden om Dany te overtuigen, maar er vervolgens geen dragonglass wordt meegenomen door de fellowship. Het is een erg onwaarschijnlijke en aan LOTR denkende groep met een missie die noordwaarts trok. Wat de Hound daar te zoeken had, is me eigenlijk niet duidelijk en de heren zonder banner bleken enkel de Lord of Light te dienen in de strijd tegen de doden.
er worden anders door verschillende members (hound & mormont o.a.) dragonglass daggers gebruikt? Jon heeft een valyrian steel wapen, en vuur maakt ze ook kapot dus de rest had dit niet nodig?

• arnevt2
  • Laatst online: 20-11 12:15
.

arnevt2 wijzigde deze reactie 22-08-2017 16:36 (99%)

• OMX2000
  • Laatst online: 19:54

OMX2000

By any means necessary...

quote:
arnevt2 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:35:
[...]

er worden anders door verschillende members (hound & mormont o.a.) dragonglass daggers gebruikt? Jon heeft een valyrian steel wapen, en vuur maakt ze ook kapot dus de rest had dit niet nodig?
Hopelijk gaat die Gendry, samen met Sam, nog een rol krijgen bij het fatsoenlijk smeden van wapens uit dat dragonglass. En vinden ze wat om de draken wat minder vatbaar voor speren te maken.

En die Lord of Light onzin komt me ook een beetje de oren uit.

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18:37

Nogne

Weet niet waar hij over praat

quote:
Viel me wel op dat ze eerst een aflevering dragonglass hebben lopen hakken en Jon nota bene nog tegen Tyrion zegt dat dat nodig is tegen de doden om Dany te overtuigen, maar er vervolgens geen dragonglass wordt meegenomen door de fellowship.
Ik denk dat jij een andere aflevering dan mij hebt gezien, want in de aflevering die ik heb gekeken hebben ze wel dragon glass mee. Heck, the Hound doet Gendri's Hamer zelf weg omdat het weinig invloed heeft, en pakt daarna 2x dragon glass om verder te vechten.
quote:
TheFes schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:24:
[...]

Omdat een draak wat krachtiger is, en een draak een magisch beest is. Dat is natuurlijk wel wat anders dan een mens te veranderen. Maar neemt niet weg dat het mogelijk geen Wight is.

>.<

• TheFes
quote:
Nogne schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:50:
[...]

Omdat een draak wat krachtiger is, en een draak een magisch beest is. Dat is natuurlijk wel wat anders dan een mens te veranderen. Maar neemt niet weg dat het mogelijk geen Wight is.
Dat zijn we het in ieder geval met elkaar eens dat we het niet met zekerheid kunnen zeggen op dit moment

Om mezelf nog even te quoten ;)
quote:

Don't mess with the Fes

• Ryan1981
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18:03

Ryan1981

Je ne sais pas

spoiler:
Ik vond die ene gast op een paard die jon red van een leger aan zombies toch wel een zwakke scene

Systeem Specs Diablo 3

• Darkfreak

Darkfreak

Everybody wears a mask

quote:
Ryan1981 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:58:
Ik vond die ene gast op een paard die jon red van een leger aan zombies toch wel een zwakke scene
Hoeft niet in spoiler-tags :-P.
Dat was Benjen. Zijn ondode oom.

Waarschijnlijk gestuurd door Bran, het feit dat er drie draken ineens vlogen, of de scream van die enkele wight

• Nogne

Nogne

quote:
Ryan1981 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:58:
spoiler:
Wat vond je er dan zwak aan? Omdat je dacht dat het een random Dude was, of omdat Benjen precies op het juiste moment kwam.

>.<

• P.O. Box
  • Laatst online: 23:55
quote:
Mijn collega had daar wel een aardige theorie over.
Dit was een groepje verkenners. Als alle verkenners door de white gemaakt zouden zijn die mee is, dan zou het doden van de white voldoende zijn om het hele groepje uit te schakelen en kan de grote groep niet gewaarschuwd worden. Door met iedere verkenningstocht altijd minimaal 1 ondode mee te sturen van een andere white, heb je altijd 1 ondode die de grote groep kan waarschuwen met zijn gekrijs.... hetgeen geschiede...
vond het wel plausibel.

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:53
quote:
P.O. Box schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:18:
[...]

Dit was een groepje verkenners. Als alle verkenners door de white gemaakt zouden zijn die mee is, dan zou het doden van de white voldoende zijn om het hele groepje uit te schakelen en kan de grote groep niet gewaarschuwd worden. Door met iedere verkenningstocht altijd minimaal 1 ondode mee te sturen van een andere white, heb je altijd 1 ondode die de grote groep kan waarschuwen met zijn gekrijs.... hetgeen geschiede...
vond het wel plausibel.
Dat was precies hetzelfde als wat ik dacht. En dit geeft aan dat de white walkers toch iets slimmer zijn dan menigeen denkt. Ook de theorie waarom dat de white walker een vliegende draak kiest in plaats van de party is plausibel te noemen

spoiler:
In het kort komt het er op neer dat de Walker een vliegende draak koos omdat wanneer hij zou missen dit waarschijnlijk niemand zou zijn opgevallen. Maar wanneer je een pijl naar de rescue party gooit je gewoon een probleem hebt als je mist

The universe is made out of protons, neutrons, electrons and morons

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19:11

mark-k

AKA markkNL

quote:
Chiron schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:58:
Volgens mij was het Viserion die de ijsprikker kreeg, wat ook wel weer in lijn is met Viserys, die is immers ook dood. Ik had idd verwacht dat Rhaegal Jon nog even met zn klauw uit het water zou vissen.
Alle drie de personen warnaar de draken vernoemd zijn zijn dood....
quote:
P.O. Box schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:18:
[...]

vond het wel plausibel.
Dat is inderdaad best logisch, logisch zou ook zijn dat ze er wel achter komen dat de verkenners dood zijn doordat er op eens een stel Wights in het leger instorten.

mark-k wijzigde deze reactie 22-08-2017 17:35 (50%)

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
@P.O. Box best een aardige theorie.
Wel handig dan dat ze precies die ene te pakken hadden die niet bij de ww hoorde.

Die boodschap van Cersei waarna Sansa dus Brienne wegstuurde leek mij eigenlijk ook nep en een actie van Sansa. Ze is duidelijk gewaarschuwd voor het gevaar van lf en weet dat juist Brienne ook haar zal verdedigen. Het lijkt mij dat ze de trucjes juist goed van Cersei geleerd heeft om te doen alsof ze nu kwetsbaar is zonder Brienne (die vast net iets verderop zal wachten) om lf uit de tent te lokken. Met Ayra moest ze duidelijk nog op 1 lijn komen en die verhoudingen zijn nu ook wel duidelijk: Sansa als heerser (koningin) en Ayra als nameless.

• Chiron
  • Laatst online: 23:16
quote:
mark-k schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:30:
[...]

Alle drie de personen warnaar de draken vernoemd zijn zijn dood....

[...]
Uiteraard. Dood voordat ze enige dingen van grote betekenis konden doen bedoel ik. En Viserys was ook 'evil'.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Blord
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:19

Blord

Hello Kitty !

Die white dragon is toch de kleinere broertje van Drogon ? Ik denk dat de undead dragon veel schade ga toebrengen aan het mensen leger maar Drogon gaat em toch neerhalen. Die is de grootste van de drie draken.
Hmm draken gevecht in de seizoen finale. :9

Intel i7-2600k ~ Gigabyte GA-P67A-UD5 ~ OCZ 4x2GB DDR3 ~ Cosmos S ~ Seasonic X-750 ~ Gigabyte GTX 460 ~ Samsung 840PRO ~ WD Green 2x2TB ~ Dell P2715Q ~ MegaWorks 650D 6.1~ Logitech Performance MX

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01:33
quote:
Blord schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:23:
Die white dragon is toch de kleinere broertje van Drogon ? Ik denk dat de undead dragon veel schade ga toebrengen aan de mensen leger maar Drogon gaat em toch neerhalen. Die is de grootste van de drie draken.
Hmm draken gevecht in de seizoen finale. :9
Maybe maar het is wel een Undead dragon met mogelijke extra eigenschappen denk dat je met geluk wel minimaal 2 draken nodig hebt om eentje neer te halen.

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Vergelijk dat maar met Jon versus een White Walker. Een goede fighter met dragonglass kan een WW verslaan. Ik zie wel kansen voor Drogon.

Ik vind Danny veel beter passen in een winter omgeving. Ze ziet echt uit als een sneeuwprinces met haar wit haar. O+

Blord wijzigde deze reactie 22-08-2017 18:46 (38%)

Intel i7-2600k ~ Gigabyte GA-P67A-UD5 ~ OCZ 4x2GB DDR3 ~ Cosmos S ~ Seasonic X-750 ~ Gigabyte GTX 460 ~ Samsung 840PRO ~ WD Green 2x2TB ~ Dell P2715Q ~ MegaWorks 650D 6.1~ Logitech Performance MX

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:53
quote:
Blord schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:42:
Vergelijk dat maar tegen Jon versus een White Walker. Een goede fighter met dragonglass kan een WW verslaan. Ik zie wel kansen voor Drogon.

Ik vind Danny veel beter passen in een winter omgeving. Ze ziet echt uit als een sneeuwprinces met haar wit haar. O+
Stel. Gewoon Stel dat Cersei in de volgende aflevering zo overtuigd wordt door Dany en John dat ze samen moeten gaan vechten tegen de White Walkers. Zou het dan zo kunnen zijn dat de ballista's die men gebruikt heeft in het verleden worden uitgedost met peilen van dragonglas?

The universe is made out of protons, neutrons, electrons and morons

• miicker
  • Niet online
quote:
Robertdj schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:24:
[...]
Thoros die al dood was, maar niet direct werd teruggebracht door de night king.
[...]
Dit gebeurde bij Hardhome ook niet. Daar heeft de NK ze aan het eind van het gevecht geturnt.
quote:
Ruw ER schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:31:
[...]

Ook dit is extreem slecht, want als je seizoen 3 of 4 gaat kijken dan zegt mance letterlijk tegen jon fuck my pride. Het ging hem juist niet om zijn trots. De scriptschrijvers hebben keihard gefaald.
Daar was Thormund toch helemaal niet bij? Hoe kan hij geweten hebben dat het niets met trots te maken had. I.m.o. zeker geen fout van de schrijvers, eerder gezeur van jou ;)
quote:
Nogne schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:35:
[...]

En wat is er met groep 3? Degene die al vanaf het begin af aan kijken, en het nu nog steeds tof vinden. En zich helemaal niet druk maken om tijdreizen etc. De dialogen zijn nog steeds sterk dit seizoen, sfeer idem.

Dat er nu wat meer vaart in zit vind ik wel echt tof, hadden ze lijn doorgezet zoals het was. Dan was het beter, maar mij hoor je echt niet klagen. Want de serie blijft gewoon tof, ongeacht alle kritiek die groep 1 en 2 hebben.
Hier ben ik het absoluut mee eens!! Ik kijk zelf niet vanaf het prille begin, maar vanaf S03, toen het dus ook nog heel anders was, maar vind de serie ondanks dat het ietwat veranderd er zeker niet slechter op geworden.
quote:
Deurges schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:37:
https://www.unilad.co.uk/...swers-one-big-question-2/

Voor de mensen die zich afvragen waarom Benji er opeens was, out of the blue..
Leuke theorie, zelf geloof ik eerder dat hij wat draken zag overvliegen en dacht, laat ik daar eens gaan kijken.
quote:
cbr600f4i schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:26:
[...]

Nee, die wight begon te schreeuwen en daardoor kwam het hele zaakje aan het rollen. Gewoon het zoveelste Mother of all F*ck Ups in GoT
Als de NK in de toekomst kan kijken (doordat hij Bran is/was) dan wist hij dus dat die Wight ging schreeuwen.
quote:
[...]
Die zie je gewoon op de achtergrond vliegen als de NK zijn speer werpt. (Achter de draak die geraakt wordt).
quote:
Gaius schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:58:
[...]

Eerst dacht ik dat ik een ondode draak cool zou vinden, maar nu die er is, vind ik het eigenlijk jammer. En helaas te voorspelbaar. Ach, het zal iig coole beelden opleveren aanstaande maandag. :)
Voor echte fans voorspelbaar, maar ik sprak met mainstream kijkers en die waren helemaal verbaasd en hadden nooit verwacht dat Dany er een kwijt zou raken. Ik vind het iig echt vet. Anders was het ook geen spannende strijd geweest.
quote:
cbr600f4i schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:10:
[...]

Denk dat het niet zo makkelijk gaat worden uitgewerkt.
quote:
Webgnome schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:46:
[...]

Stel. Gewoon Stel dat Cersei in de volgende aflevering zo overtuigd wordt door Dany en John dat ze samen moeten gaan vechten tegen de White Walkers. Zou het dan zo kunnen zijn dat de ballista's die men gebruikt heeft in het verleden worden uitgedost met peilen van dragonglas?
Dat wapen is tegen Dany en haar draken gebruikt. Als ze slim is neemt ze het mee (dat verwacht ik). De kans dat Cersei samen wil werken met Dany en John acht ik -200% :+

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:44
quote:
miicker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:48:
Ik kijk zelf niet vanaf het prille begin, maar vanaf S03, toen het dus ook nog heel anders was, maar vind de serie ondanks dat het ietwat veranderd er zeker niet slechter op geworden.
:N :X -O-

Ga eens heel snel s01 en s02 kijken O-)

Tenzij je net zoals mij en mijn vrouw, voor s08, alles nog een keer herhalen lijkt me dat toch zeer zeker de moeite waard! ;)

D3 Profile - <GoT>Narada#2663

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
Webgnome schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:46:
[...]

Ik snapte sowieso al niet waarom the Fellowship niet allemaal een boog en een shitload aan dragonglass tip pijlen hadden. Je hoeft maar in range van een WW te komen en je hebt m dood zonder echt gevaar voor jezelf.

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 23:38
Ik denk dat jaimie wel mee wilt doen tegen de zombies te vechten, maar kan mij gewoon niet voorstellen dat cersei de paar troepen die ze nog heeft naar het noorden gaat sturen om andere te helpen. Ben heel benieuwd hoe ze volgende aflevering gaat reageren. Ik heb nog wel hoop dat dit seizoen goed wordt afgesloten.

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Cersei kan uitgeschakeld worden door Arya. De hitlist van Arya kan dan verder afgewerkt worden. Die is heel effectief in zulke situaties. Danny en Jon hoeven hun legers daarvoor niet in te zetten. Ze kunnen 100% concentreren tegen de NK.

Als Arya verkleed als Jamie Cersei ombrengt dan is de profetie ook vervuld. Die zegt namelijk dat Cersei dood gaat aan de hand van haar broer. Misschien vergezocht.

Blord wijzigde deze reactie 22-08-2017 19:28 (40%)

• Grindtegel
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 00:26
Maandagavond, 1 minuut na afloop ep6: Woopwoop wat een aflevering, ik kom klaar, aargh!!!!

Dinsdagavond, 1 minuut na lezen reacties op GoT: wat een kutaflevering...

:+

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:29

Ebayzo

Gekke eend

quote:
Grindtegel schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:27:
Maandagavond, 1 minuut na afloop ep6: Woopwoop wat een aflevering, ik kom klaar, aargh!!!!

Dinsdagavond, 1 minuut na lezen reacties op GoT: wat een kutaflevering...

:+
Prima te pruimen wederom. Helaas door de onvermijdelijke spoilers overal op het internet wist ik al dat we een draak met blauwe ogen gingen krijgen vorige week...

Ach ja, verder geen nut om meer te klagen, dit is vast al wel gedaan in dit topic (wat ik een paar dagen gemeden heb O-) )

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 01:12
Er zijn toch een aantal professionele reviewers die het niet meer zien zitten. Hieronder een review die het allemaal wat in het belachelijke zet (met een knipoog):

The Guardian | Game of Thrones: the best show on TV just became the silliest

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 23:38
Als dat geen clickbait titel is dan weet ik het ook niet meer.

Als volgende episode wel weer goed is hoor je niemand meer klagen.

• Ruw ER
  • Laatst online: 08-11 09:12
quote:
Daar was Thormund toch helemaal niet bij? Hoe kan hij geweten hebben dat het niets met trots te maken had. I.m.o. zeker geen fout van de schrijvers, eerder gezeur van jou ;)
Maar jon nam het aan alsof hij de waarheid sprak. Hij zei niet oi het ging mance niet om zijn trots.

• Le Enfant!
  • Laatst online: 23:23
Ik heb niet echt last van dwangneuroses tijdens het kijken van films en series, maar ik vond het ook wel een beetje vreemd hoe ze de slachtoffers uit het niets tevoorschijn haalden. In bijna alle scenes zie je enkel de 'hoofdpersonages', totdat er slachtoffers vallen. De plek waar ze die wight vingen, stonden ze daar met zeven. Toen ze over het meer renden, waren er zeker twee of drie die door het meer vielen. Even later bij de rots staan ze door gewoon leuk terug met zeven. Niet veel later toen die ene uit elkaar gerukt werd door de wight was het wederom iemand die uit het niets kwam. Op het eind van de vorige aflevering waren ze trouwens enkel met zeven en was er niemand mee van de Night Watch die gestationeerd was in Eastwatch. Sowieso had ik niet echt de indruk dat ze dit konden veroorloven om mensen mee te sturen.

Dit was trouwens echt wel het moment om van het 'afval' af te geraken. Clegane kan ik nog begrijpen, maar Tormund (hoe leuk ik die ook vind) en die ene die al zes keer uit de dood ontwaakte zullen waarschijnlijk niet veel meer brengen aan het verhaal. Vond het ook een beetje een buzzkiller dat Jon zonder problemen een White Walker kon neer krijgen. Had het wat intenser verwacht.

Voor de rest was het wederom een goede aflevering, alleen jammer van bovenstaande.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
Le Enfant! schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:59:
Ik heb niet echt last van dwangneuroses tijdens het kijken van films en series, maar ik vond het ook wel een beetje vreemd hoe ze de slachtoffers uit het niets tevoorschijn haalden. In bijna alle scenes zie je enkel de 'hoofdpersonages', totdat er slachtoffers vallen. De plek waar ze die wight vingen, stonden ze daar met zeven. Toen ze over het meer renden, waren er zeker twee of drie die door het meer vielen. Even later bij de rots staan ze door gewoon leuk terug met zeven. Niet veel later toen die ene uit elkaar gerukt werd door de wight was het wederom iemand die uit het niets kwam. Op het eind van de vorige aflevering waren ze trouwens enkel met zeven en was er niemand mee van de Night Watch die gestationeerd was in Eastwatch. Sowieso had ik niet echt de indruk dat ze dit konden veroorloven om mensen mee te sturen.

Dit was trouwens echt wel het moment om van het 'afval' af te geraken. Clegane kan ik nog begrijpen, maar Tormund (hoe leuk ik die ook vind) en die ene die al zes keer uit de dood ontwaakte zullen waarschijnlijk niet veel meer brengen aan het verhaal. Vond het ook een beetje een buzzkiller dat Jon zonder problemen een White Walker kon neer krijgen. Had het wat intenser verwacht.

Voor de rest was het wederom een goede aflevering, alleen jammer van bovenstaande.
De WW hebben ook niet echt dikke skills nodig he, >99% van de zwaarden die ze tegenkomen doet ze helemaal niks en spatten uit elkaar zodra ze ze aanraken.

• LuNaTiC
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

quote:
Nieuwevolger schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:15:
Ik denk dat jaimie wel mee wilt doen tegen de zombies te vechten, maar kan mij gewoon niet voorstellen dat cersei de paar troepen die ze nog heeft naar het noorden gaat sturen om andere te helpen. Ben heel benieuwd hoe ze volgende aflevering gaat reageren. Ik heb nog wel hoop dat dit seizoen goed wordt afgesloten.
Denk dat Cersei ten koste van alles op de troon wil blijven zitten, zelfs als ze er van overtuigd is van het gevaar van de WW. Ik vermoed eigenlijk dat ze wel mee zal vechten maar daar dan hoopt op een nipte overwinning op de NK en waarbij haar leger de overblijfselen wegvaagt en ze op die manier twee vliegen in een klap heeft. WW dood, concurrenten dood, en zij over als heerseres.

Beetje zelfde truc die Robert the Bruce uithaalde in Braveheart ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
miicker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:48:
Voor echte fans voorspelbaar, maar ik sprak met mainstream kijkers en die waren helemaal verbaasd en hadden nooit verwacht dat Dany er een kwijt zou raken. Ik vind het iig echt vet. Anders was het ook geen spannende strijd geweest.
Nofi maar daar moeten dan wel kijkers zijn die meer op hun mobiel zitten dan TV kijken. Ik ken niemand die hier echt verbaasd over was.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Robehr
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:23
Ik denk dat de draak puur gaat fungeren om de night king over de wall te brengen. Dany gaat nu naar kings landing met alles wat ze heeft. Vervolgens is de night draak geen partij voor de echte draken aangezien alle zombie achtige dingen niet tegen vuur kunnen.

Sony Bravia KDL 50W815b - Apple iPhone 6 Gold 16gb - Apple iPad Air 2 Gold 16gb - Sony PlayStation 4

• dvd-linden
  • Laatst online: 21:50
Ik heb vanavond de aflevering nog een keer gekeken en heb op het gezelschap gelet. Het viel me op dat je meerdere keren ziet dat ze met een mannetje of 12 lopen. Andere keren zijn het er weer een stuk minder. Je zou dus kunnen zeggen dat het heel wisselend is, de ene keer lijkt het een redelijk klein gezelschap en de andere keer lijkt het gezelschap een stuk groter. Misschien niet super consistent, maar om er nou een al te groot probleem van te maken...

Zou Daenerys haar draken nog gaan voorzien van armor? Ze heeft nu toch al te dealen gehad met die ballista en ze heeft gezien dat de Night's King nog gevaarlijker is voor haar draken; die hoeft nog maar twee goede speren te gooien en dan heeft ze geen draken meer over. Dus vooral als ze nog een confrontatie willen met die laatste zullen ze daar toch echt iets op moeten verzinnen.

En in de een-na-laatste scène (die van Daenerys en Jon) zie je dat Daenerys bijna aan het einde van de scène haar hand los wil maken en dat Jon die dan nog even steviger vastpakt waardoor ze niet meteen loskomt. Zou hier nog iets mee bedoeld worden? Gezien alle blikken en ontwikkelingen lijkt het me haast onoverkomelijk dat die twee een koppel worden.

PSN ID: dvd-linden / Youtube: dvd-linden

• miicker
  • Niet online
quote:
Thalaron schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:10:
[...]

:N :X -O-

Ga eens heel snel s01 en s02 kijken O-)

Tenzij je net zoals mij en mijn vrouw, voor s08, alles nog een keer herhalen lijkt me dat toch zeer zeker de moeite waard! ;)
Met ik kijk vanaf S03 bedoel ik dat S03 uitgezonden was, uiteraard bij S01 begonnen :P

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01:33

defiant

Moderator General Chat
De regisseur geeft toe dat ze concessies hebben moeten maken met de tijdlijnen:
‘Game of Thrones’ Director Alan Taylor Breaks Down Timeline in ‘Beyond the Wall’
quote:
I think there was some effort to fudge the timeline a little bit by not declaring exactly how long we were there. I think that worked for some people, for other people it didn’t. They seemed to be very concerned about how fast a raven can fly but there’s a thing called plausible impossibilities, which is what you try to achieve, rather than impossible plausibilities. So I think we were straining plausibility a little bit, but I hope the story’s momentum carries over some of that stuff.”
quote:
“It’s cool that the show is so important to so many people that it’s being scrutinized so thoroughly,” he continued. “If the show was struggling, I’d be worried about those concerns, but the show seems to be doing pretty well so it’s OK to have people with those concerns.”
Kortom, de ratings zijn nog steeds goed en de tijd die overblijft het afmaken van het verhaal is beperkt, dus niemand maakt zich zorgen om bewuste concessies aan de consistentie van het universum.

Climate dashboard

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23:32

Angeloonie

PUBG Addict

Omfg die theoriën over Longclaw :') |:( 8)7

Je ziet overduidelijk dat er gewoon water op komt waardoor het ijslaagje wat op het oog zit nat wordt en donkerder wordt.

Die ogen waren al seizoenen lang zo..

Angeloonie wijzigde deze reactie 22-08-2017 23:52 (22%)

Battletag: Angeloonie#2758 - The Division, GR: Wildlands, PUBG (PC): Angeloonie

• miicker
  • Niet online
quote:
Angeloonie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:52:

Je ziet overduidelijk dat er gewoon water op komt waardoor het ijslaagje wat op het oog zit nat wordt en donkerder wordt.

[afbeelding]
Ik geloof zelf ook zeer zeker niet in die theorieën, maar vind het wel grappig, dat is hetgeen wat ik GoT ook echt mooi vind maken, alle leuke, soms ver gezochte, soms vreemde, maar soms theorieën waar je nooit zelf aan denkt maar later wel uitkomen.

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:55

SomerenV

It's something!

quote:
defiant schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:46:
De regisseur geeft toe dat ze concessies hebben moeten maken met de tijdlijnen:
‘Game of Thrones’ Director Alan Taylor Breaks Down Timeline in ‘Beyond the Wall’

[...]

[...]

Kortom, de ratings zijn nog steeds goed en de tijd die overblijft het afmaken van het verhaal is beperkt, dus niemand maakt zich zorgen om bewuste concessies aan de consistentie van het universum.
Ik vind het ook wel tof dat de regisseur(s) er zo nuchter en eerlijk mee om gaat. Gewoon eerlijk zeggen dat ze inderdaad wat shortcuts nemen en dat het juist goed is dat mensen kritiek hebben. Als je ratings gewoon goed zijn en honderden/duizenden kijkers gaan zó diep in op de details, dan doe je het gewoon goed. En dat ze doen wat ze nu doen is ook niet heel gek. Het verhaal wordt steeds epischer en de strijd steeds grootser, en dat kost gewoon bakken met geld. Locaties, figuranten, acteurs, stuntmannen, veiligheidsteams, grote productieteams, en ga zo maar door. Als je dan ook nog scenes wilt waarin het reizen wat meer getoond wordt, dan hakt dat flink in het budget van de rest. Ik heb ook liever dat de schaal en de brutaliteit van de strijd goed in beeld komt, dan dat ik naar mensen moet kijken die wat meer aan het reizen zijn.

De enige 'maar' is dat alles nu teveel aan begint te voelen als een 13-in-het-dozijn Hollywood-film. In eerdere seizoenen hadden de makers nog het lef om belangrijke personages te vermoorden. Maar van de andere kant... wie van de personages waar we echt om geven kunnen nu nog sterven?

Jon: flinke opbouw, nog geen einde (de ontdekking dat ie geen Stark is, het verbond met Daenerys, de strijd tegen de White Walkers, de macht in het Noorden).
Sam: moet nog wat dingen doen met z'n boeken en achter wat zaken komen.
Arya: heeft haar lijstje nog. Je laat iemand niet jarenlang trainen om vervolgens uit de serie te schrijven.
Sansa: het hele gedoe met LF moet nog een einde krijgen
Jamie: hij zit nu middenin een strijd met zichzelf. Vechten voor Cercei of in zien dat ze gestoord is?
The Hound: na een periode vol zelfhaat en wraakgevoelens heeft ie het licht gezien en is ie op het rechte pad, maar wat is z'n eindbestemming?
Daenerys: net aangekomen in Westeros, net een verbond gesloten met Jon, en net de echte dreiging in levende lijve gezien.
Tormund: we willen weten of hij 'the big woman' in kan palmen.
Tyrion: zit middenin de driehoeksverhouding tussen Jon, Daenerys en Jamie/Cercei.

Voorheen was de lijst geliefde personages een stuk groter en de impact van een sterfgeval was toen een stuk intenser. Robb, de vriendin en moeder van Robb, Joffrey, Ramsey, Tywin, die Martell dude, Highgarden meisje, Ned, en vast nog een stuk meer. We hebben nu in principe de personages over die belangrijk zijn voor het einde dus die kun je niet zomaar uit de serie schrijven met een sterfscene. Misschien dat sommige wel weg kunnen, zoals The Hound of Tormund maar er zijn nog teveel open eindes bij veel personages. Als je die nu laat sterven zal de reactie veel negatiever zijn dan wanneer je ze laat leven.

Maar áls je ze dan laat leven, doe het dan goed. Zo vond ik de scene dat Tormund naar het water getrokken werd echt intens omdat ik serieus niet wist of ie het zou overleven. En ik was best blij dat ie niet het loodje legde. Maar de scene dat Benjen opeens Jon kwam redden.... :X Maar goed, de rest van de serie is vet en absolute perfectie verwacht ik niet dus dat zie ik door de vingers.

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:37
Heb sinds de leak dit topic niet meer durven openen maar zie nu dat de modjes uitstekend werk hebben verricht. Complimenten.

Gisteravond ep6 gezien en ik vond hem goed. Best spannend en wat actie. Maar zoals anderen ook al zeiden niet een typische GoT aflevering qua kwaliteit en diepgang.
Het keek lekker weg, maar dat is niet waar ik GoT voor kijk. Verheug me desondanks op de finale.

• _HugoBoss_
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:09
quote:
[...]

En hoe maak je een White Dragon af? Dat staat vast niet in de boekjes in de Citadel... :9
Easy.. stuk dragonglass op de harpoen die Qyburn heeft gemaakt voor Cercei.

Whatever..

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:30
@_HugoBoss_ gewoon die volledige harpoen uit dragonglass maken, ze hebben toch genoeg van dat spul volgens mij?

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• c0burn
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:22

c0burn

Feed your head

quote:
sambalbaj schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:46:
@P.O. Box best een aardige theorie.
Wel handig dan dat ze precies die ene te pakken hadden die niet bij de ww hoorde.
Die bleef juist als enige staan na het doden van de White Walker, dáárom konden ze die pakken. Het was inderdaad wel handig dat die wight (geen wright zoals ik hier veel lees :X) nog niet gedood was vóór de WW.

Remember what the dormouse said

• miicker
  • Niet online
@SomerenV goed lijstje, al ben ik het helaas niet helemaal met je eens. Tyrion geeft vaker fout advies, hij is enkel belangrijk om Dany op het 'goede' pad te houden, maar hij is een character die zomaar afgeschreven zou kunnen worden (al hoop ik het niet). Sansa heeft ook geen heel duidelijke rol. Zeker niet in vergelijking met Arya (Faceless), Jon (belangrijke rol tegen de WW's & king of the north) en Bran (een zeer belangrijke rol in het onthullen van diverse plot twists waarschijnlijk).
Het enige wat er nu om Sansa heen gebeurt is het verhaal met LF en Arya, maar verder heeft ze niet echt een rol van betekenis.
Verder ben ik het wel met je eens.

• miicker
  • Niet online
Vond de opening ook wel mooi, als Gendry aangeeft nog nooit in het noorden te zijn geweest en Tormund zegt dat hij eindelijk weer noordelijk is en weer kan ademen: (T = Tormund, J = Jon)
T: Down south the air smells like pig shit.
J: You've never been down south.
T: I've been to Winterfell.
J: That's the North.
T: Pffff..

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:55

s0kkie

RIP COD 6-5-2016

De eerste 45 minuten waren echt de slechtste 45 minuten tot nu toe vond ik. Alles was te duidelijk en toevallig dat er precies 1 wight overblijft en dat de draken zo snel op locatie konden komen terwijl ze eigenlijk allang dood gevroren horen te zijn in dat tijdsbestek.
Dat er een draak dood ging en dat daarna Jon uiteindelijk nog gered kon worden maakte het gelukkig wel een goede aflevering.
Dany die ook meer verdrietig was om Jon dan om het verliezen van 1 van haar 'kinderen', serieus?

PC Specs / Steam: yodathehutt / Origin: Hasta_La_Pizza85 / PSN: s0kkie-NL

• EdwardK123
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 18-11 08:30
quote:
Le Enfant! schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:59:
Vond het ook een beetje een buzzkiller dat Jon zonder problemen een White Walker kon neer krijgen. Had het wat intenser verwacht.
In seizoen 5 (Hardhome) legt Jon ook met 1 grote hit een WW neer.

• Darkfreak

Darkfreak

Everybody wears a mask

quote:
Angeloonie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:52:

[afbeelding]
Ik kan best begrijpen hoe mensen bij die theoriën komen van 'Bran warged into Longclaw'

Zie hier:

Het lijkt inderdaad erg veel op de 'Warged' verkleuring.
En de manier hoe de focus op Longclaw lag wakkert dergelijke vuren alleen maar aan.

Zelf ben ik er niet over uit of ik er in geloof of niet. Voor hetzelfde geld dachten ze gewoon 'Dat ziet er vet uit'. Then again, in GoT gebeurd zelden iets zonder reden/achterliggende gedachte XD

• Rainbow_Dash
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:33

Rainbow_Dash

Little Nestling ♥

quote:
SomerenV schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 01:59:
[...]

Jamie: hij zit nu middenin een strijd met zichzelf. Vechten voor Cercei of in zien dat ze gestoord is?
[
Denk dat Jamie voor Cercei zal gaan, nu dat hij weer vader zal worden. Tenzij hij geen nieuwe Joffry wilt.

Timezone: +0:00 Dublin Time; Sláinte! ♥ ♣ ♥ ♣ ♥ ♣

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Darkfreak
De ogen zijn van een edelsteen oid gemaakt denk ik, dus op het koude ijs is er zweet of iets gecondenseerd.

De andere foto is in een warme kamer genomen dus daar zie je gewoon de edelsteen.

De hele theorie is imo echt te ver gezocht. :)

PC Specs
Why BF4 is broken & current state gaming industry

• Lanithro
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16-11 06:37
Ik vind de theorie mooi dat de WW dit in scene heeft gezet om de draken te lokken. En het feit dat hij drie speren heeft om drie draken te doden die theorie als juist wordt gezien. Wat ik mij dan afvraag. Hoe weten de WW dat er draken zijn en dat deze te hulp gaan schieten.
Iemand anders die hier over heeft nagedacht?

Yavu Steam Profile Lanithro

• DarkUnreal
  • Laatst online: 20-11 11:53

DarkUnreal

Postmaster General

Ik was van mening dat Littlefinger dood is, omdat Sansa zijn face vond in de koffer van Arya toch. Menig mensen zijn het met me oneens "dat was niet de face van Littlefinger in die koffer" , ik denk zelf toch van wel :).

Wat denken jullie?

P61 - I'm losing now

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:37
quote:
Lanithro schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:26:
Ik vind de theorie mooi dat de WW dit in scene heeft gezet om de draken te lokken. En het feit dat hij drie speren heeft om drie draken te doden die theorie als juist wordt gezien. Wat ik mij dan afvraag. Hoe weten de WW dat er draken zijn en dat deze te hulp gaan schieten.
Iemand anders die hier over heeft nagedacht?
Dan zouden de WW moeten weten dat Jon een undead wil vangen, hij daarvoor contact heeft gelegd met Dany my queen, haar overtuigd hebben van zijn zaak, hij Gendry zou sturen en dat die het zou redden, een raven niet onderweg zou sterven en dat Tyrion haar niet kon overtuigen om waardevolle oorlogswapens thuis te laten.

Dat is wel heel veel wat ze van te voren moesten weten of verwachten om zo'n val te maken. Dat is ofwel enorm op hoop van zegen of ze hebben kennis van de toekomst en het hele verhaal staat al vast.
quote:
Darkfreak schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:35:
[...]

Ik kan best begrijpen hoe mensen bij die theoriën komen van 'Bran warged into Longclaw'

Zie hier:

[afbeelding]

Het lijkt inderdaad erg veel op de 'Warged' verkleuring.
En de manier hoe de focus op Longclaw lag wakkert dergelijke vuren alleen maar aan.

Zelf ben ik er niet over uit of ik er in geloof of niet. Voor hetzelfde geld dachten ze gewoon 'Dat ziet er vet uit'. Then again, in GoT gebeurd zelden iets zonder reden/achterliggende gedachte XD
Kan Bran wel wargen in niet levende objecten?

Fly-guy wijzigde deze reactie 23-08-2017 10:33 (26%)

• TheFes
quote:
DarkUnreal schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:30:
Ik was van mening dat Littlefinger dood is, omdat Sansa zijn face vond in de koffer van Arya toch. Menig mensen zijn het met me oneens "dat was niet de face van Littlefinger in die koffer" , ik denk zelf toch van wel :).

Wat denken jullie?
Dit is Littlefinger volgens jou?

Doesn't look like anything to me..

Don't mess with the Fes

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-11 21:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

quote:
TheFes schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

[afbeelding]

Lijkt eigenlijk meer op het hoofd van Varys :o

Edit: Dat is toch gewoon Varys??

Nyarlathotep wijzigde deze reactie 23-08-2017 10:39 (4%)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Darkfreak

Darkfreak

Everybody wears a mask

quote:
Fly-guy schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:32:
[...]

Dan zouden de WW moeten weten dat Jon een undead wil vangen, hij daarvoor contact heeft gelegd met Dany my queen, haar overtuigd hebben van zijn zaak, hij Gendry zou sturen en dat die het zou redden, een raven niet onderweg zou sterven en dat Tyrion haar niet kon overtuigen om waardevolle oorlogswapens thuis te laten.

Dat is wel heel veel wat ze van te voren moesten weten of verwachten om zo'n val te maken. Dat is ofwel enorm op hoop van zegen of ze hebben kennis van de toekomst en het hele verhaal staat al vast.

[...]

Voor zover ik weet niet, nee.
Het zou misschien kunnen als het zo een speciaal houtsoort van die witte bomen zou zijn, maar het ornament van Longclaw is gemaakt van 'Pale stone', dus die vlieger zou ook niet op gaan.

• DarkUnreal
  • Laatst online: 20-11 11:53

DarkUnreal

Postmaster General

quote:
TheFes schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

[afbeelding]

Ik had het nog niet opgezocht, maar idd.. lijkt er niet echt op :p

P61 - I'm losing now

• TheFes
quote:
Fly-guy schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:32:

[...]

Net als White Walkers en Wights halen mensen Bran's warg-abilities en three-eyed-raven-abilties door elkaar..

Wargen is het overnemen van een dier (of mens, zoals Hodor).
Als three-eyed-raven kan Bran door de ogen van de weirwood trees kijken, en dat zelfs in het verleden. Dat heeft niets met wargen te maken..

Don't mess with the Fes

• ReRichard
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15:00
quote:
Nogne schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:35:
[...]

En wat is er met groep 3? Degene die al vanaf het begin af aan kijken, en het nu nog steeds tof vinden. En zich helemaal niet druk maken om tijdreizen etc. De dialogen zijn nog steeds sterk dit seizoen, sfeer idem.
Groep 3 heeft gewoon een lage eis als het gaat om kwaliteit en smacht naar wish fulfillment. Overigens vraag ik me af waar die 'sterke dialogen' zijn waar je naar refereert. Ze kunnen de karakters niet eens consistent houden (zie de verschrikkelijke onzin die uit Tormund komt over Mance).

Nee GoT is geen geweldige serie meer, maar entertainment for the masses.

ReRichard wijzigde deze reactie 23-08-2017 10:47 (23%)

• algalid
quote:
Nyarlathotep schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:35:
Lijkt eigenlijk meer op het hoofd van Varys :o

Edit: Dat is toch gewoon Varys??
Varys zit nog op Dragonstone :P Een gezicht kan pas in de collectie als de persoon sterft, maar denk niet dat Arya heen en terug is gegaan en dan dat gezicht er in legt.

We mogen blij zijn dat het niet George W Bush is zoals in seizoen 1 "fout" was gebruikt :)

• Darkfreak

Darkfreak

Everybody wears a mask

quote:
TheFes schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

Net als White Walkers en Wights halen mensen Bran's warg-abilities en three-eyed-raven-abilties door elkaar..

Als three-eyed-raven kan Bran door de ogen van de weirwood trees kijken, en dat zelfs in het verleden. Dat heeft niets met wargen te maken..
Maar Bran TER-abilities zorgen niet voor het melkwitte-ogen-effect dat Bran veroorzaakt als hij in mensen/dieren warged.
En daar was de hele Bran-in-Longclaw theorie op gebaseerd, omdat Longclaw's oog van wit naar zwart ging.

Bran zou zeker de TER uitgehangen kunnen hebben om te zien hoe het met John gaat.
Daar zou echter geen verandering door plaatsvinden die door omstanders opgemerkt zou kunnen worden.

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:37
quote:
TheFes schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

In beide gevallen is het handvat van het zwaard dus niet iets waar Bran/3eyedraven door kan kijken dus.

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-11 21:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De serie is altijd al onevenwchtig geweest als je kijkt naar kwaliteit en verloop van het verhaal.

Er wordt nu geforceerd toegewerkt naar de endgame. Er zijn nog geen boeken waar ze dit deel van de serie op kunnen baseren en dat merk je.

Omdat het tempo nu heel hoog ligt merk je nóg sneller dat ze loopjes nemen met de tijd. Maar echt niet dat dit voor het eerst is.

Ik heb mij vaak gestoord aan het slakkentempo in de voorgaande seizoenen. Of groepen die ineens een langere tijd uit het beeld verdwenen.

Deze serie wordt vooral gered door puik acteerwerk, goed uitgewerkte karakters en de prachtige aankleding. En een veel te fanatieke fanbase. En ook weer de cliche kliek die alles over deze serie afbrandt.
Dit gedrag zie je bij alle populaire series.

Ik verlang eigenlijk wel naar het einde, gewoon omdat het eigenlijk twee seizoenen te lang heeft geduurd. Ik vermaak mij nog steeds met de serie, maar verhaaltechnisch is het nivo wel gedaald.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Rainbow_Dash

Rainbow_Dash

Little Nestling ♥

quote:
Fly-guy schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:44:
[...]

In beide gevallen is het handvat van het zwaard dus niet iets waar Bran/3eyedraven door kan kijken dus.
Dat weten we niet, het zwaard heeft ogen, dus inprincipe is alles gewoon mogelijk, vooral in de wereld van GoT

• Darkfreak

Darkfreak

Everybody wears a mask

quote:
Rainbow_Dash schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:45:
[...]

Dat weten we niet, het zwaard heeft ogen, dus inprincipe is alles gewoon mogelijk, vooral in de wereld van GoT
Maar het zwaard is geen levend wezen (dier/mens) dus wargen zou niet (mogen) werken.
Bran's TER-abilities (greenseer) zouden wel gewoon mogelijk zijn.
Gezien hij daarmee alles in het verleden, heden en toekomst kan zien.

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16:32
quote:
ReRichard schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:37:
[...]

Het is ook lastig om het goed te doen, de eerste afleveringen van S01 vond ik vrij scary met die white walkers die echt met suspense gebracht werden. Dat is compleet weg.

Ik ken genoeg mensen die in het begin van de serie afgehaakt zijn; te veel personages, te veel verhaallijnen en daardoor soms onduidelijk wat er nu precies gebeurt. Dat is ook compleet weg.

De serie is toegankelijker/simpeler geworden, aan de ene kant jammer maar aan de andere kant zouden ze met het tempo van S01 een seizoen of 15 nodig hebben om tot een einde te komen. Ik vind het wel prima dat ze nu naar een einde toe gaan werken, het is zo zachtjesaan wel mooi geweest.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• TheFes
quote:
Fly-guy schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:44:
[...]

Wellicht wel als het handvat uit een weirwood tree gemaakt is...

@Darkfreak
Ik geloof verder ook niets van de theorie dat er iets speciaals met Jon's zwaard aan de hand was hoor. Dat heb ik ook al eerder hier aangegeven :)
Ik zie alleen regelmatig hier dingen voorbij komen waarbij allerlei zaken door elkaar gehaald worden, en dan gaat mijn "there is something wrong on the internet" modus soms aan ;)

Don't mess with the Fes

• Darkfreak

Darkfreak

Everybody wears a mask

quote:
TheFes schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:48:
[...]

Wellicht wel als het handvat uit een weirwood tree gemaakt is...

@Darkfreak
Ik geloof verder ook niets van de theorie dat er iets speciaals met Jon's zwaard aan de hand was hoor. Dat heb ik ook al eerder hier aangegeven :)
Ik zie alleen regelmatig hier dingen voorbij komen waarbij allerlei zaken door elkaar gehaald worden, en dan gaat mijn "there is something wrong on the internet" modus soms aan ;)
Het ornament is (zoals eerder vermeld) gemaakt van 'Pale Stone' en niet van Weirwood :P
En yeah, veel theorieën zijn echt vergezocht. Zelf denk ik dat het Bran-in-Longclaw ook niet was (Hooguit Bran die zijn Greenseer abilities gebruikt heeft en Benjen gewaarschuwd zou kunnen hebben).

• Rainbow_Dash

Rainbow_Dash

Little Nestling ♥

De focus tijdens dat shot is eerst op het zwaard en dan op Jon, mischien dat hier iets mee wordt bedoeld, misschien niet, toch vind ik het tof om hierover na te denken :+

• ReRichard
quote:
XyritZz schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:48:
[...]

Het is ook lastig om het goed te doen, de eerste afleveringen van S01 vond ik vrij scary met die white walkers die echt met suspense gebracht werden. Dat is compleet weg.

Ik ken genoeg mensen die in het begin van de serie afgehaakt zijn; te veel personages, te veel verhaallijnen en daardoor soms onduidelijk wat er nu precies gebeurt. Dat is ook compleet weg.

De serie is toegankelijker/simpeler geworden, aan de ene kant jammer maar aan de andere kant zouden ze met het tempo van S01 een seizoen of 15 nodig hebben om tot een einde te komen. Ik vind het wel prima dat ze nu naar een einde toe gaan werken, het is zo zachtjesaan wel mooi geweest.
Mee eens, maar die kwaliteit uit s1 t/m 4 beloofde juist dat deze serie een uitzondering zou zijn en uitgebreid zijn tijd zou nemen (en daar ook de kijkcijfers voor had). Maar George maakt zijn boeken niet af en de producers hebben nog geen 1% van zijn talent omtrent storytelling. (op enkele andere schrijvers na, wie wel?)

Ik geloof prima dat voor de meeste mensen de serie veel leuker is geworden, maar marvel movies doen het ook heel goed. Zegt bar weinig over de kwaliteit en consistentie van de verhalen. People like to be entertained, en felle SFX + geweld doet het nou eenmaal goed.

Neemt niet weg dat de serie nog steeds erg vermakelijk is hoor. En het steekt nog met kop en schouders boven andere genre entertainment uit. Maar het niveau van 1 t/m 5 is ver te zoeken.

ReRichard wijzigde deze reactie 23-08-2017 10:56 (6%)

• Darkfreak

Darkfreak

Everybody wears a mask

quote:
Rainbow_Dash schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:50:
De focus tijdens dat shot is eerst op het zwaard en dan op Jon, mischien dat hier iets mee wordt bedoeld, misschien niet, toch vind ik het tof om hierover na te denken :+
Ik denk dat het ergens ook gewoon 'een mooi shot'-moment was.
Beetje spanningsopbouw met longclaw op de grond (pakt iemand het op, komt iemand uit de put erachter?).
En John die OMGWTF uit het gat komt!

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19:09
quote:
XyritZz schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:48:
[...]

Ze zijn nu al 40% van het budget kwijt aan slechts vijf acteurs met hun ruim een miljoen per aflevering.

Dat gaat echt niet minder worden dus de 15e serie gaat onbetaalbaar zijn. Inderdaad prima zo. Misschien had een of twee aflevering extra alles iets minder gehaast gemaakt…

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 01:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je moet even dat shot met dat zwaard met 'witte' ogen verder op slowmotion playback laten lopen. Dan zie je dat zodra Jon hem oppakt, het witte 'wegtrekt'.

Waarom dat belangrijk is? Nou het ziet er namelijk precies zo uit als wanneer je stuk glas waarin licht reflecteert een beetje heen en weer kantelt. Ik denk dus dat het gewoon een weerspiegeling van licht is waardoor dat vlakje van de edelsteen 'wit' lijkt. Kijk maar eens naar foto's van geslepen edelstenen; daar is altijd wel één vlakje wit door reflectie.

• Shmoozer
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20-11 12:17
quote:
Icephase schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:02:
Je moet even dat shot met dat zwaard met 'witte' ogen verder op slowmotion playback laten lopen. Dan zie je dat zodra Jon hem oppakt, het witte 'wegtrekt'.

Waarom dat belangrijk is? Nou het ziet er namelijk precies zo uit als wanneer je stuk glas waarin licht reflecteert een beetje heen en weer kantelt. Ik denk dus dat het gewoon een weerspiegeling van licht is waardoor dat vlakje van de edelsteen 'wit' lijkt. Kijk maar eens naar foto's van geslepen edelstenen; daar is altijd wel één vlakje wit door reflectie.
zou een logische verklaring kunnen zijn. Ik persoonlijk hoop dat er meer achter zit (al dan niet ergens in de toekomst uitgelegd).

Dit alles doet me denken aan een screen-shot dat ik ergens zag opduiken over dat het intro stuk dit seizoen veranderd was; de zee rechts/ten oosten van de great wall zou zijn bevroren. Echter was dit maar in een fractie van een seconde te zien, omdat er ingezoomed was. Toen er uitgezoomed werd zag je dat de zee nog steeds de zelfde kleur had als altijd.

• algalid
De kleuren van Longclaw waren voordien ook al een punt van discussie omdat ze van dieprood naar blauw gingen, maar toen ging het om de blauwe filter die ze in post-productie toevoegden. Misschien is het dus much ado about nothing. Nu lijken de ogen meer zwart met een rode schijn.

Er waren toen ook al een heleboel zaken afgeleid die uiteindelijk niet uit kwamen:

https://www.reddit.com/r/...claws_eyes_changed_color/
https://www.reddit.com/r/...th_longclaw_spoilers_all/

algalid wijzigde deze reactie 23-08-2017 11:09 (4%)

• Darkfreak

Darkfreak

Everybody wears a mask

quote:
algalid schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:07:
De kleuren van Longclaw waren voordien ook al een punt van discussie omdat ze van dieprood naar blauw gingen, maar toen ging het om de blauwe filter die ze in post-productie toevoegden. Misschien is het dus much ado about nothing. Nu lijken de ogen meer zwart met een rode schijn.

Er waren toen ook al een heleboel zaken afgeleid die uiteindelijk niet uit kwamen:

https://www.reddit.com/r/...claws_eyes_changed_color/
https://www.reddit.com/r/...th_longclaw_spoilers_all/
Ik denk dat in veel van die shots (waar inderdaad een kleurfilter overheen zit, en op sommige punten een zogenaamde Day-to-Night filter) de kleuren niet betrouwbaar zijn door post-production, en minder door plot-redenen.

Volgens mij had Longclaw namelijk nooit rode ogen in de serie (foto die ik eerder postte was een oude, daar heeft die duidelijk al zwarte ogen)

Darkfreak wijzigde deze reactie 23-08-2017 11:11 (7%)

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23:32

Angeloonie

PUBG Addict

quote:
Icephase schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:02:

Uhh, als je hem toch in slow motion kijkt, dan zie je dus dat zodra Jon zijn hand uit het water trekt er ook een hele flats water mee komt dat over Longclaw heen gaat. Dat water zorgt ervoor dat het laagje ijs van de ogen verdwijnt.

Battletag: Angeloonie#2758 - The Division, GR: Wildlands, PUBG (PC): Angeloonie

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 01:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

quote:
Angeloonie schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:11:
[...]

Uhh, als je hem toch in slow motion kijkt, dan zie je dus dat zodra Jon zijn hand uit het water trekt er ook een hele flats water mee komt dat over Longclaw heen gaat. Dat water zorgt ervoor dat het laagje ijs van de ogen verdwijnt.
Jij denkt dat het écht -20 graden was tijdens de opnames? Volgens mij verandert de kleur pas van 'wit' naar donkerrood/zwart op het moment dat Jon het handvat beet pakt (en dus het zwaard beweegt)?

/edit: je hebt gelijk! Het lijkt inderdaad een spatje water:
YouTube: SPOILERS Game of Thrones Season 7 Episode 6 Longclaw Sword Scene - T...

naar mijn idee verandert dat spatje water de mate/wijze van reflectie, dus ik blijf erbij dat het geen ijs is waardoor de ogen wit lijken.

Icephase wijzigde deze reactie 23-08-2017 11:15 (29%)

• Nogne

Nogne

quote:
[...]

Groep 3 heeft gewoon een lage eis als het gaat om kwaliteit en smacht naar wish fulfillment. Overigens vraag ik me af waar die 'sterke dialogen' zijn waar je naar refereert. Ze kunnen de karakters niet eens consistent houden (zie de verschrikkelijke onzin die uit Tormund komt over Mance).

GoT is altijd al entertainment for the masses geweest. Juist omdat iederen zijn eigen theorie er op los kan laten.

Als je dit seizoen geen sterke dialogen bent tegen gekomen is deze serie mogelijk niks voor jou. Sansa/Arya en Dany/Tyrion, meer wil ik daar niet over kwijt.

Sommige mensen verwachten dat de serie alleen maar hun eigen visie volgen. Ik ben blij dat GoT zijn eigen visie volgt, en sommige delen nu iets minder laten zien om juiste de andere scenes beter over te laten komen (budget is niet oneindig).

>.<

• ReRichard
quote:
Nogne schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:36:
[...]

GoT is altijd al entertainment for the masses geweest. Juist omdat iederen zijn eigen theorie er op los kan laten.

Als je dit seizoen geen sterke dialogen bent tegen gekomen is deze serie mogelijk niks voor jou. Sansa/Arya en Dany/Tyrion, meer wil ik daar niet over kwijt.

Sommige mensen verwachten dat de serie alleen maar hun eigen visie volgen. Ik ben blij dat GoT zijn eigen visie volgt, en sommige delen nu iets minder laten zien om juiste de andere scenes beter over te laten komen (budget is niet oneindig).
Lol, ik heb liever de visie van GRRR dan van een stelletje TV producenten dat schrijft voor de domme massa. GoT volgt zijn eigen visie niet, GoT volgt wat de shippers/tumblers en andere "fans" graag willen zien.

Sansa/arya? Je bedoeld de cliché bitchfight die zelf met de dood van littlefinger nergens op uit gaat lopen? Dany/Tyrion, vermakelijk maar duidelijk geschreven voor degene onder ons die minder scherp van geest zijn (benadrukken dat het gevaar van tyranny op de loer ligt).

ReRichard wijzigde deze reactie 23-08-2017 11:43 (11%)

• laurens91
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16-11 14:16
quote:
[...]

Meer realistische eis zal je bedoelen, groep 3 snapt gewoon dat ze nu geen boek meer hebben om te volgen en dat ze niet meer met filler content kunnen aankomen zonder in te leveren op de grote scenes en gebeurtenissen.

je hebt een moment van opbouw en afbouw, we zitten nu in een moment van afbouw en daar kan ik net zo van genieten als ze eerste seizoenen toen ze de wereld nog moesten opbouwen. Wil je meer van de wereld en caharacters.. dan moet gaan hopen op een goeie spinoff .

• Nogne

Nogne

quote:
ReRichard schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:41:
[...]

Lol, ik heb liever de visie van GRRR dan van een stelletje TV producenten dat schrijft voor de domme massa.

Sansa/arya? Je bedoeld de cliché bitchfight die zelf met de dood van littlefinger nergens op uit gaat lopen? Dany/Tyrion, vermakelijk maar duidelijk geschreven voor degene onder ons die minder scherp van geest zijn (benadrukken dat het gevaar van tyranny op de loer ligt).
Maar dit is de visie van GRRR want hij is nog steeds betrokken bij de serie.

En ik ben blij dat jij al weet hoe de serie en alle complotten gaan aflopen, hopelijk deel je het niet met mij. Want ik heb blijkbaar een minder scherpe geest.

>.<

• ReRichard
quote:
laurens91 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:43:
[...]

Meer realistische eis zal je bedoelen, groep 3 snapt gewoon dat ze nu geen boek meer hebben om te volgen en dat ze niet meer met filler content kunnen aankomen zonder in te leveren op de grote scenes en gebeurtenissen.

je hebt een moment van opbouw en afbouw, we zitten nu in een moment van opbouw en daar kan ik net zo van genieten als ze eerste seizoenen toen ze de wereld nog moesten opbouwen. Wil je meer van de wereld en caharacters.. dan moet gaan hopen op een goeie spinoff .
GoT kent geen filler zoals dat traditioneel gebruikt wordt. Elk moment was belangrijk, tot het moment dat Dorne geïntroduceerd werd. Geen boeken heeft juist gezorgd voor filler.

• Deurges
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16-11 12:04
Het is al opgelost:

https://www.unilad.co.uk/...-on-with-jon-snows-sword/

That is so funny, somebody else mentioned that to me and I haven't got a clue what they're talking about. So either this sword is magic and it's doing stuff on its own or something happened.

I'm going to have to go back and watch that moment close up and in slow motion to see what's going on there. I can say that there was no intention for that to be the case.

• laurens91
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16-11 14:16
quote:
ReRichard schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

GoT kent geen filler zoals dat traditioneel gebruikt wordt. Elk moment was belangrijk, tot het moment dat Dorne geïntroduceerd werd. Geen boeken heeft juist gezorgd voor filler.
Jij was er zeker niet bij toen veel mensen klaagden over filler content in vorige seizoenen :p
Omdat ze naar verhaal lijnen hinten die in het boek voorkomen maar waar in de serie geen tijd voor is.

• ReRichard
quote:
laurens91 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

Jij was er zeker niet bij toen veel mensen klaagden over filler content in vorige seizoenen :p
Omdat ze naar verhaal lijnen hinten die in het boek voorkomen maar waar in de serie geen tijd voor is.
Nee dat was ik idd niet :) Houd me normaal niet zo bezig met community's rondom entertainment. Maar ik kwam het topic over GoT op GoT tegen en verbaasde me over het feit dat kritiek op de serie afgedaan werd als gezeur ;).

Ik heb onlangs S1 t/m 5 opnieuw gekeken met mijn vriendin (eerste keer voor haar) en hoewel ik niet elke verhaallijn even interessant vindt zie ik het niet als filler.
quote:
Nogne schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:44:
[...]

Maar dit is de visie van GRRR want hij is nog steeds betrokken bij de serie.

En ik ben blij dat jij al weet hoe de serie en alle complotten gaan aflopen, hopelijk deel je het niet met mij. Want ik heb blijkbaar een minder scherpe geest.
Het is de opzet van GRRR, niet de visie. Mocht hij ooit nog de moeite nemen een boek uit te brengen voordat hij het loodje legt zal dat punt vanzelf bewezen worden.

Ik kijk er in ieder geval naar uit. De boeken hebben mij als primaire doelgroep, de serie jou.

ReRichard wijzigde deze reactie 23-08-2017 12:00 (29%)

• EdwardK123
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 18-11 08:30
quote:
Deurges schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:47:
Het is al opgelost:

https://www.unilad.co.uk/...-on-with-jon-snows-sword/

That is so funny, somebody else mentioned that to me and I haven't got a clue what they're talking about. So either this sword is magic and it's doing stuff on its own or something happened.

I'm going to have to go back and watch that moment close up and in slow motion to see what's going on there. I can say that there was no intention for that to be the case.
En 1000'en YouTube theorie videos hadden het weer bij het verkeerde eind.
Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*