Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
Remy!!!! schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:40:
Voor iedereen die het gesprek tussen Arya en Sansa raar vondt, Arya was het spelletje aan het spelen die zij ook met de Waif speelde.
Ze moest een leugen vertellen zonder dat de ander dat door zou krijgen (weet het even niet beter uit te leggen, heb de aflevering zo snel niet bij de hand).

Eerst begon Arya met vragen te stellen aan Sansa, en later bleef Sansa vragen stellen aan Arya, en toen vroeg Arya al weet je zeker dat je dit wilt doen want de vorige waar ik dit spelletje mee speelde liep het niet goed mee af.

Toen ging Arya dus alle vragen van Sansa beantwoorden met leugens.
Sansa is niet erg goed in the game of faces.
Stupid little girl.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 09:11
Vinden jullie het laatste seisoen niet ook ontzettend voorspelbaar?
Het komt met alle favoriete personages nét goed. Niemand gaat dood behalve onbekende. (op die chicks uit Dorne na) Zeker in de laatste aflevering gaat alles wel even allemaal nét wat te perfect.

Alsof de fans het inmiddels voor het zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:16

Goner

What can I do you for ?

Boerekool_ schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:58:
Niemand gaat dood behalve onbekende. (op die chicks uit Dorne na) Zeker in de laatste aflevering gaat alles wel even allemaal nét wat te perfect.
Weet niet of lord Beric het met je eens is ... die gaat een probleem krijgen bij z'n volgende dood (of juist niet natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:19
Ben ook wel benieuwd wat ze nu met Beric gaan doen, want volgens hem is het steeds tot leven gebracht door de Lord of Light omdat hij iets moet doen.
Mag hopen voor hem/ons dat hij nog wel iets nuttigs gaat doen voordat hij weer dood gaat :+

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Ik mis nog steeds een stukje met die Sandsnake. Is ze nog aan het rotten en krijgt zij nog steeds het eten door haar strot geduwd?

Of is ze nu ook aan het uithongeren? Of is ze nog in leven dat het gif erg traag is??

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyguy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-09 09:24
Remy!!!! schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:05:
Ben ook wel benieuwd wat ze nu met Beric gaan doen, want volgens hem is het steeds tot leven gebracht door de Lord of Light omdat hij iets moet doen.
Mag hopen voor hem/ons dat hij nog wel iets nuttigs gaat doen voordat hij weer dood gaat :+
bookspoiler:
spoiler:
Misschien dat hij net zoals in het boek zijn leven opoffert met een kiss of life.
Clavat schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:06:
Ik mis nog steeds een stukje met die Sandsnake. Is ze nog aan het rotten en krijgt zij nog steeds het eten door haar strot geduwd?

Of is ze nu ook aan het uithongeren? Of is ze nog in leven dat het gif erg traag is??
Deze verhaallijn is echt afgesloten nu en ga je niks meer van terug zien. Voegt niks toe (gebruik je eigen verbeelding) aan het grote verhaal.

[ Voor 34% gewijzigd door crazyguy op 22-08-2017 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38
crazyguy schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:07:
[...]
Deze verhaallijn is echt afgesloten nu en ga je niks meer van terug zien. Voegt niks toe (gebruik je eigen verbeelding) aan het grote verhaal.
Misschien dat je het eindresultaat nog een keer aan de muur zit hangen als Cersei een nieuwe gevangene bezoekt als bevestiging.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruw ER
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-07 15:19
De laatste episode heeft de complete serie verwoest. Ik ben echt boos over hoe slecht de makers het verpest hebben. Tenenkrommend en scheldend over wat er allemaal niet klopte zat ik te kijken. En preston kon er nog een paar opnoemen die ik gemist had: YouTube: Preston's Game of Thrones Season Seven Watch - Season 7 Episode ...

Gelukkig is gendry sneller als usain bolt, de raaf sneller als een vliegtuig, en kan danny met een nog hogere snelheid terug vliegen. Gelukkig duurde het anderhalve dag voordat de wights doorhadden dat ze best over het ijs kunnen lopen.

Ik ben er klaar mee. De regiseurs zouden gestraft moeten worden..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:37
Man man man, ga even terug naar bed en stap met je andere been uit.

Neem het allemaal niet zo zwaar, het is geen realistische serie maar eentje met ondode mensen (en draken nu) en vliegende vuurspuwende draken. Geniet van wat er wel is gemaakt en als dat niet realistisch genoeeg is, genoeg andere series die wel die insteek hebben

/post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:41

Nogne

>.<

Ruw ER schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:16:
De laatste episode heeft de complete serie verwoest. Ik ben echt boos over hoe slecht de makers het verpest hebben. Tenenkrommend en scheldend over wat er allemaal niet klopte zat ik te kijken. En preston kon er nog een paar opnoemen die ik gemist had: YouTube: Preston's Game of Thrones Season Seven Watch - Season 7 Episode ...

Gelukkig is gendry sneller als usain bolt, de raaf sneller als een vliegtuig, en kan danny met een nog hogere snelheid terug vliegen. Gelukkig duurde het anderhalve dag voordat de wights doorhadden dat ze best over het ijs kunnen lopen.

Waar haal jij anderhalve dag vandaan? Misschien zaten ze daar al wel 4 dagen, ik heb niet gezien hoe veel tijd er voorbij is gegaan.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Toch maar wachten op de boeken dan? Moet je de "inside the episode" kijken. Daar kan je hun beweegredenen voor een aantal zaken zien. Geeft mij niet het idee dat ze nachten wakker hebben gelegen van een aantal beslissingen. Maja, lekker de serie niet meer kijken en op de boeken wachten (maar dat kan toch niemand)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen

Lees anders het spoilers topic eens... Al die punten zijn al aan bod gekomen en blijkt gewoon te kloppen.

De clue is dat het 6 dagen duurt voordat het ijs stevig genoeg is. Wat jij mist is zo'n tekst groot in beeld "6 days later". Maar dat doen ze nergens in de serie.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste episode heeft de complete serie verwoest.
Wat een onzin zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:41
Zie hier de behind the scenes van 'The Frozen Lake' scene.

YouTube: Game of Thrones: The Frozen Lake (HBO)

Dingen die mij verder opvallen:

Mensen die ontkennen dat de ogen van Long Claw open gaan en het een reflectie is. Waarom zouden ze anders zo ontzettend duidelijk focussen op die wolvenkop? Een reflectie van wat? Jon zit aan de andere kant, het kan geen reflectie van hem zijn dus. En in dit filmpje zie je dat de ogen van Long Claw gewoon ook open zijn op het moment dat Jon hem aan Jorah wilt geven (op 31 sec:
YouTube: Game of Thrones: Cast Commentary on Brothers Beyond the Wall (HBO)

Ik heb het eerder ook al een keer gezegd volgens mij. Ik hoop van harte dat Arya en Sansa een spelletje spelen met LF. Ik was serieus bang dat Arya Sansa om ging brengen en het had ook perfect gepast in de GoT sfeer. Net als je favoriete huis er weer bovenop is gekomen, wordt het van binnen uit weer vernietigd. Maar gelukkig gebeurde dat niet. Tegen het advies van LF in stuurt Sansa Brienne naar Kings Landing om zo LF het idee te geven dat ze niet meer beschermd wordt.

Over het neerschieten van de vliegende draak in plaats van die waar alle belangrijke figuren op zitten. Misschien heeft NK wel opgelet hoe dat met Jaimie is afgelopen toen hij op een draak af kwam met een speer... de NK heeft geen Bronn die hem van z'n paard af gooit en uit het water kan vissen.

Wel doet Jon gewoon super dom door nog even een paar kills te willen maken, maarja, zoals Dany eerder als zei 'Hero's do stupid things'.

[ Voor 8% gewijzigd door Who Am I? op 22-08-2017 10:29 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Ik heb staan schreeuwen tegen de TV naar The Hound. Waarom moest hij nou stenen gooien???

Snap ook wel dat het verhaal vooruit moest maar never nooit niet dat ik een enorm leger undead ga uitdagen...

Heb het eerder gezegd; we zijn van schaken naar lasergamen gegaan. Niet te veel bij nadenken en gewoon genieten. Vind het wel wennen hoor.

Hoop stiekem nog wel op wat mooie plottwists Cersei kan daar hopelijk nog aan bijdragen. Jammer dat sommige krachten/parsonages worden geïntroduceerd om vervolgens weer te verdwijnen... Wat doen de Unsullied op dit moment, waar is Euron, waarom grijpt Bran niet in bij zijn zusters en is hij überhaupt ineens verdwenen??? Zoveel vragen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:29

Afstand Eastwatch => Dragonstone is +- 1500 mijl, een (normale aardse) raaf vliegt 50mijl/u dus zou er een 30 uur over doen. (bron: https://www.reddit.com/r/...een_dragonstone_eastwatch / https://quartermaester.info/)

Afstand van Gendry => Eastwatch is niet direct bekend maar grove inschatting: 1 dag? (record is 300km in 1 dag)

Een Draak zie ik wel minstens net zo snel zijn als een vliegtuig (+- 900 km/u)

Dus de totale afstand is kunnen we zetten op 2700/3000km => is 3.5 uur per draak.
Lijkt mij redelijk realistisch?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:11
"Verwoest" vind ik behoorlijk overdreven, maar dat het allemaal wat gehaast en minder doordacht aanvoelt dan de verhaallijnen in eerdere seizoenen vind ik wel. Daar heb ik tijdens de afleveringen overigens niet zo een last van, dan zit ik gewoon midden in de ervaring.

Zo een "het is altijd koud achter de muur, dit ijs is er al jaren maar kan deze Wights niet dragen" -> 1 nachtje later "nu is het ECHT bevroren, ze kunnen er over heen lopen". Uhm, ok.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:37
@Ruw ER heeft wel een punt. Die gasten kunnen daar echt niet dagen overleven zonder beweging en beschutting. De scene voelt gewoon erg slecht aan en dat was niet nodig geweest met wat beter schrijfwerk. Dat Gendry meteen de weg terug kan vinden ondanks dat hij nog nooit in de sneeuw heeft gelopen... Tsja het is allemaal wat bedenkelijk. Je merkt dat ze gas willen geven met de verhaallijnen en dat ze niet hoeven te letten op de onderliggende boeken. Het wordt meer en meer een actiefilm. Vet om te zien maar ik hunker wel steeds meer en meer naar het nieuwe boek.
Puc van S. schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:30:
[...]

Een Draak zie ik wel minstens net zo snel zijn als een vliegtuig (+- 900 km/u)
Lol! Breaking the sound barrier! :+

[ Voor 21% gewijzigd door MrFl0ppY op 22-08-2017 10:35 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
Lauryn schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:29:

...

Hoop stiekem nog wel op wat mooie plottwists Cersei kan daar hopelijk nog aan bijdragen. Jammer dat sommige krachten/parsonages worden geïntroduceerd om vervolgens weer te verdwijnen... Wat doen de Unsullied op dit moment, waar is Euron, waarom grijpt Bran niet in bij zijn zusters en is hij überhaupt ineens verdwenen??? Zoveel vragen
Voor de Unsullied en Euron:
spoiler:
Check de preview

Bran grijpt niet in omdat hij ziet dat het goed gaat denk ik.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Gelukkig is de geluidsbarrière 1194 km/u ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Louw Post schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:48:
[...]

Dit vond ik ook een rare. Er kwam eerst een man aanrennen die werd gegrepen, niet van de groep zelf volgens mij? Daarna leek die beer iemand bij de kop te pakken en zijn ze achteraf toch weer compleet.
Dit inderdaad.

Zat met m'n vriendin te kijken. Toen de 1e gepakt werd zeiden we allebei: "shit, wie was dat? Nee hè, nog één, gaat lekker hard zo." Toen bleek dat het figuranten waren, tevens de enige personages met capuchon op om anonimiteit te garanderen? Telkens als er iemand dood ging bleek het om een 'gespawnde' figurant te gaan. De 1e die door het ijs zakte, degene die door wights uit elkaar getrokken werd.
Als ze onderweg ook maar één woord gewisseld hadden wisten we op ze minst dat het levende personen waren, nu waren het gewoon hompen plotvlees.

Het plan om een wight te halen blijkt nu dus een pure plotdevice geweest te zijn om de kwetsbaarheid van draken aan te tonen, night king nog wat sterker te maken en de band tussen Dany (excuus, my queen) en Jon te versterken.

Sansa maakt zichzelf compleet onmogelijk, echt enorm onlogisch om Brienne weg te sturen, blijkt maar weer dat er slechts één persoon telt voor Sansa |:( . Helaas zijn Sansa en Littlefinger belangrijker voor het plot dan Arya, wat mij doet vrezen voor haar leven. Aan de andere kant hebben de schrijvers Arya al eerder stommiteiten laten overleven, hopelijk gebeurt dat nu weer. Daarnaast moeten Arya, Brienne en the Hound elkaar wel weer tegenkomen (in het kader van reunie seizoen 7).

Door de nadruk op het geen kinderen kunnen krijgen en troonopvolging krijg ik trouwens sterk de indruk dat Dany zich gaat opofferen voor Jon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Robertdj schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:38:
[...]

Dit inderdaad.

Zat met m'n vriendin te kijken. Toen de 1e gepakt werd zeiden we allebei: "shit, wie was dat? Nee hè, nog één, gaat lekker hard zo." Toen bleek dat het figuranten waren, tevens de enige personages met capuchon op om anonimiteit te garanderen? Telkens als er iemand dood ging bleek het om een 'gespawnde' figurant te gaan. De 1e die door het ijs zakte, degene die door wights uit elkaar getrokken werd.
Als ze onderweg ook maar één woord gewisseld hadden wisten we op ze minst dat het levende personen waren, nu waren het gewoon hompen plotvlees.

Het plan om een wight te halen blijkt nu dus een pure plotdevice geweest te zijn om de kwetsbaarheid van draken aan te tonen, night king nog wat sterker te maken en de band tussen Dany (excuus, my queen) en Jon te versterken.
Dat viel mij ook al op, in het eerste shot dat ze weg liepen waren ze met 9/10 man (deed me meteen denken aan LOTR..)

En ineens worden er willekeurige mensen vermoord door beren/wights...

Ik heb overigens het idee dat de "clifnotes" zoals ze die van GRRM gekregen hebben als volgt waren
  • Fellowship of the Wight trekt naar het noorden
  • Fellowship of the Wight ambushed een scouting party
  • Fellowship of the Wight word gezergrushed door wights
  • Fellowship of the Wight word gered door > 1 draak
  • White walker killed een draak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Robertdj schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:38:
[...]

Dit inderdaad.

Sterker nog, in dit filmpje van HBO blijkt dat het in beide dikgedrukte gevallen gaat om de zelfde stuntman:
YouTube: Game of Thrones: The Frozen Lake (HBO)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:48

Gisteren nogmaals gekeken, en je ziet dat ze in dezelfde dag blijven, dus als ze +/- 4-6 uur gelopen hebben, kan die knul best een flink stuk terug rennen en helemaal kapot neervallen. Die raven doet er dan 1-2 dgn over en die draak vliegt een stuk sneller dus alles bij elkaar max 4 dgn. Ze zijn er op gekleed en onze grote wildling vriend zal vast en zeker de juiste voorbereidingen getroffen hebben voor iedereen en ze hebben een instant flame sword voor eventueel vuur te maken. Dus tja.. Beetje korreltje zout er op en komt goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
Misschien heb ik het gemist, maar waarom denken we allemaal dat Sansa ook dezelfde Sansa is? Wie zegt niet dat haar zusje haar grote vriendin wegstuurd? LF zelf zegt nog: Zij moet jullie beschermen tegen jullie beide.. En shorty gaf zelf aan dat ze wel eens wilde weten hoe het zou zijn om de grote zus te spelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 18-08-2023
@Robertdj ik denk ook dat jon of dany dood gaat volgend seizoen, ik denk niet allebei aangezien het dan niet zielig is voor 1 van de 2 aangezien ze allebei er toch niet zijn. Ik denk dat Dany sowieso nog wel eerst queen van de ashes wordt en daarna een laatse gevecht komt tussen de levende en de doodde en daar gaat 1 van de 2 dood. Ik zie het nog wel gebeuren dat het jon is die de nk verslaat in een zwaard gevecht en dany het met drogon het gaat opnemen tegen de draak van de nk.

Wat ik verder nog niemand heb horen zeggen, maar jon en friends hadden ook gewoon het ijs verder kunnen kapot slaan voor dat het meer weer ging bevriezen, dat was nog het meest logisch van allemaal geweest.

[ Voor 17% gewijzigd door Nieuwevolger op 22-08-2017 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
Deurges schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:53:
Misschien heb ik het gemist, maar waarom denken we allemaal dat Sansa ook dezelfde Sansa is? Wie zegt niet dat haar zusje haar grote vriendin wegstuurd? LF zelf zegt nog: Zij moet jullie beschermen tegen jullie beide.. En shorty gaf zelf aan dat ze wel eens wilde weten hoe het zou zijn om de grote zus te spelen?
Omdat ze alleen het gezicht over kan nemen van dode mensen, en op de laatste scene in winterfell staan ze samen in 1 kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:52
Puc van S. schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:46:
Dat viel mij ook al op, in het eerste shot dat ze weg liepen waren ze met 9/10 man (deed me meteen denken aan LOTR..)

Ik zag iemand het beschrijven als "respawning red shirts", naamloze mensen die gedoemd zijn om te sterven. Maar in dit geval wist je niet eens dat ze mee waren. Ze stierven bij bosjes bij die beer en op die rots waren er ineens extra mensen die ook werden overrompeld. Als ze met 20 waren gestart OK, maar die eerste shot met duidelijk 9 mensen, het klopt gewoon niet...
Ik heb overigens het idee dat de "clifnotes" zoals ze die van GRRM gekregen hebben als volgt waren
Ze zijn veel vager dan dat aangezien de "Inside the episodes" laten zien dat ze vanalles zitten te verzinnen om "problemen op te lossen".

Dus is het eerder:
  • Starks meet in Winterfell.
  • Dany and Jon will meet.
  • Viserion is turned.
Fill in the blanks. En zie welk resultaat dat oplevert...

Ik sluit zelfs niet uit dat de Night King helemaal niet GRRM's idee was, aangezien die compleet afwezig is in de boeken. Het kan wel zijn dat hij grommend toestemde omdat het beter op het scherm overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
Puc van S. schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:55:
[...]

Omdat ze alleen het gezicht over kan nemen van dode mensen, en op de laatste scene in winterfell staan ze samen in 1 kamer.
Ja dat ze leeft, begrijpelijk, maar dacht dat ze het ook van levende mensen kon. Bedoel, huid passend maken van een dead person hahaha it's fantasy... I know

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
algalid schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:56:
[...]

Ik zag iemand het beschrijven als "respawning red shirts", naamloze mensen die gedoemd zijn om te sterven. Maar in dit geval wist je niet eens dat ze mee waren. Ze stierven bij bosjes bij die beer en op die rots waren er ineens extra mensen die ook werden overrompeld. Als ze met 20 waren gestart OK, maar die eerste shot met duidelijk 9 mensen, het klopt gewoon niet...

[...]

Ze zijn veel vager dan dat aangezien de "Inside the episodes" laten zien dat ze vanalles zitten te verzinnen om "problemen op te lossen".

Dus is het eerder:
  • Starks meet in Winterfell.
  • Dany and Jon will meet.
  • Viserion is turned.
Fill in the blanks. En zie welk resultaat dat oplevert...

Ik sluit zelfs niet uit dat de Night King helemaal niet GRRM's idee was, aangezien die compleet afwezig is in de boeken. Het kan wel zijn dat hij grommend toestemde omdat het beter op het scherm overkomt.
Hehe, ja als GRRM heeft zitten kijken zal hij ook wel gedacht hebben, fuck had ze toch iets meer materiaal moeten geven :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
DeepSeven schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:00:
[...]

Hehe, ja als GRRM heeft zitten kijken zal hij ook wel gedacht hebben, fuck had ze toch iets meer materiaal moeten geven :P .
Ze hadden ook kunnen wachten.
Dan was seizoen 7 in 2025 uitgekomen en seizoen 8 in 2038.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Deurges schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:53:
Daarvoor heeft ze wel Sansa d'r gezicht nodig. En waarom zou Arya Brienne weg willen hebben? Er staat niemand tussen haar en Sansa, als ze haar dood wil hebben gaat ze dood.

Sansa is waarschijnlijk zwaar in paniek, ze probeert haar eigen hachje te redden, zij vindt dat Winterfell van haar is. Ondertussen ziet Arya dat Sansa zich tekort gedaan voelt.

Het dialoog tussen Arya en Sansa vatte het imho wel goed samen. Arya wordt gevoed door woede (en een vleugje powertripperij), Sansa door angst (en egotripperij). LF voelt dit feilloos aan en voedt het van beide kanten. Waarbij zowel Arya als Sansa LF onderschatten, van Arya nog wel begrijpelijk, van Sansa compleet debiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
Puc van S. schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:46:
[...]

Het is een totale fuck up van de editors. Ze gingen met 13, dan lopen ze ineens met 10, dan lopen ze ineens met 13, dan worden ze aangevallen door die beren, 3 gaan er dood, en ze lopen weer met 10. Er zijn gewoon scenes door elkaar gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 18-08-2023
Er zit ook een stukje in dat z'n anonieme gast met z'n speer in rond tegen niks aan het slaan is op het moment dat ze op die rots staan. Zelfde geld voor jorah die de wight niet eens raakt maar wel neervallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48
Heb net de nieuwe aflevering gezien en sorry dat ik het zeg maar ik kan het niet meer dan eens zijn met mensen die zeggen dat serie kapot is om de eerder genoemde redenen. Het is bijvoorbeeld volstrekt onrealistisch dat dat meer weer dicht vriest en dat je dan vervolgens, zonder vuur / beschutting, daar dan overleeft.

En dan hebben we nog Uncle Benjen. Waar kwam die ineens vandaan? En waarom zou die zich opofferen voor John?

En dan natuurlijk de wazige actie van John Snow. Nee, dit seizoen hoort bij een marvel serie thuis..

[ Voor 11% gewijzigd door Webgnome op 22-08-2017 11:16 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
Sand0rf schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:19:
Man man man, ga even terug naar bed en stap met je andere been uit.

Neem het allemaal niet zo zwaar, het is geen realistische serie maar eentje met ondode mensen (en draken nu) en vliegende vuurspuwende draken. Geniet van wat er wel is gemaakt en als dat niet realistisch genoeeg is, genoeg andere series die wel die insteek hebben
Dit zeggen veel mensen, maar is complete onzin. De serie stond er JUIST om bekent dat alles klopte, ieder detail uitgewerkt, de boeken staan hier bekend om, daarom duurt het schrijven er van ook zo lang. Sinds seizoen 6 hadden ze geen boeken meer, en is het downhill gegaan.

In andere series kloppen zaken vaak niet helemaal, en dat vind ik prima. Maar bij got klopte het eerst wel. En nu niet meer. Nu hebben we ijs dat breekt als er een paar mensen overheen lopen ookal is het daar nooit boven de 0 graden celcius. Nu hebben we skubadiving zombies die heel toevallig grote kettingen kunnen maken, of al die tijd meegedragen hebben. Nu hebben we wights die in 1 slag kapot/dood gaan, terwijl john snow in s01 wel 40 keer moest stabben voordat ie kapot ging.

Snorkelende zombies. IJs dat breekt ook al is het daar nooit boven de 0 graden. Arya die net neergestoken is en na een nacht rust weer kan freerunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

volslagen onbelangrijk ...

Ten minutes later, we returned to the land beyond the Wall, to find the army of the dead-undead dragging massive steel chains as they hauled the dead dragon out of the water. Where did they get those chains, you might have asked – it's not as if they could just pop out to a Super Cheap Auto up there, is it? But that would have been like asking where had Jon and co found the wood to make that fire earlier in the episode, or how did Bronn manage to hoist an armour-clad Jaime out of the lake with just one hand last week. Such questions are not welcome here, doubters. Be gone with you!

en

Later, the Night King has Viserion dragged out of the lake by giant chains. The chains are from the Army of the Dead’s…um…okay, I got nothing for this. Look, the White Walkers found some chains, all right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
RocketKoen schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:05:
[Ze hadden ook kunnen wachten.
Dan was seizoen 7 in 2025 uitgekomen en seizoen 8 in 2038.
Zo lang hoeft niet, een paar getalenteerde schrijvers zouden het verhaal kunnen opstellen, maar D&D zijn erg bezitterig over hun project van 10 jaar. Delegeren is niet hun stijl, tot seizoen 4 kan je nog zeggen dat ze keuzes maakten uit bestaand materiaal maar daarna moesten ze zelf beginnen schrijven, het gaat hen niet af.

Het is jammer dat ze het zelf niet inzien (met gouden Emmy's kan je verblind zijn) en het overlaten aan anderen. Aangezien GRRM het laat afweten hoop ik dat fans zelf een synopsis schrijven en de serie "negeren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
algalid schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:17:
[...]

Zo lang hoeft niet, een paar getalenteerde schrijvers zouden het verhaal kunnen opstellen, maar D&D zijn erg bezitterig over hun project van 10 jaar. Delegeren is niet hun stijl, tot seizoen 4 kan je nog zeggen dat ze keuzes maakten uit bestaand materiaal maar daarna moesten ze zelf beginnen schrijven, het gaat hen niet af.

Het is jammer dat ze het zelf niet inzien (met gouden Emmy's kan je verblind zijn) en het overlaten aan anderen. Aangezien GRRM het laat afweten hoop ik dat fans zelf een synopsis schrijven en de serie "negeren".
Gewoon GRRM in een sky cell zetten tot hij de boeken klaar heeft.
Of een 1-op-1 motivatie sessie met Ramsey.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Ruw ER schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:15:
[...]

Dit zeggen veel mensen, maar is complete onzin. De serie stond er JUIST om bekent dat alles klopte, ieder detail uitgewerkt, de boeken staan hier bekend om, daarom duurt het schrijven er van ook zo lang. Sinds seizoen 6 hadden ze geen boeken meer, en is het downhill gegaan. ging.
Alles klopt nog steeds alleen leggen ze alles niet meer uit. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:53
Er gaat ook een theorie rond dat als de NK vergelijkbare krachten heeft als de 3 eyed raven heeft hij Jon en zijn squad als aas gebruikt om de draken te lokken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:42

Jebus4life

BE User

algalid schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:17:
[...]

Denk niet dat D&D of HBO echt wakker liggen momenteel, ze rijgen kijkcijferrecord na record aan elkaar (ze gaan vermoedelijk on average net de 10 miljoen viewers halen voor S7, vorig seizoen was al een HBO record en kwamen ze "maar" aan 7,69)

Ook op IMDB & Rotten Tomatoes blijft alles torenhoog score, alleen metacritic geeft dezelfde kritiek aan.

Ik snap je kritiek overigens ook, en je hebt een punt. Maar het feit blijft dat GRRM jaren nodig heeft om alles aan elkaar te lijmen, dat kan je als scriptschrijver nooit evenaren, en al helemaal niet op een maand of 6 (?) tijd. Al zet je daar een team van 500 op, dat maakt geen verschil, want je krijgt met elke toevoeging discussies omdat iedereen een andere view heeft erop, zeker omdat er geen source material is.

Ik blijf er ook bij dat 1 van de redenen van het vele teleporteren (en het veel hogere tempo) bijvoorbeeld gewoon blijft dat de verhaallijnen gewoon op zijn. Er zijn er nog 3 grote en een drietal kleine ofzo? In GoT waren er na 2 a 3 afleveringen al het dubbele ofzo. Mensen houden van dat niveau van detail als dat verspreid kan zijn, maar niemand zit te wachten op een shot waarin de wights een ketting in elkaar aan het steken zijn of hoe.

Die keuze daarvoor is ook gewoon duidelijk gemaakt door het team; de draak had ook gewoon kunnen neerstorten net naast dat meer waardoor het lijk bleef liggen en dat stuk met die kettingen (ik focus even hier op, ik besef dat dat niet je enige punt van kritiek is) eruit moest, maar kwestie van de "reveal" is de keuze toch gemaakt om het zo te doen. Ik vind het ook ongelukkig, maar ik ga de boel er voor mezelf niet door laten verpesten.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Wel grappig dat de aflevering die de serie kapot maakt volgens sommige hier een 9,7 scoort op basis van 14K stemmen :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:10
Webgnome schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:13:
Heb net de nieuwe aflevering gezien en sorry dat ik het zeg maar ik kan het niet meer dan eens zijn met mensen die zeggen dat serie kapot is om de eerder genoemde redenen. Het is bijvoorbeeld volstrekt onrealistisch dat dat meer weer dicht vriest en dat je dan vervolgens, zonder vuur / beschutting, daar dan overleeft.

En dan hebben we nog Uncle Benjen. Waar kwam die ineens vandaan? En waarom zou die zich opofferen voor John?

En dan natuurlijk de wazige actie van John Snow. Nee, dit seizoen hoort bij een marvel serie thuis..
Dit dus. De serie heeft altijd geteerd op het sterk geschreven verhaal van GRR Martin. Hoe meer vrije hand de schrijvers krijgen, hoe slechter het wordt. De aflevering van deze week was wel het ultieme dieptepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
Goner schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:16:
volslagen onbelangrijk ...

Ten minutes later, we returned to the land beyond the Wall, to find the army of the dead-undead dragging massive steel chains as they hauled the dead dragon out of the water. Where did they get those chains, you might have asked – it's not as if they could just pop out to a Super Cheap Auto up there, is it? But that would have been like asking where had Jon and co found the wood to make that fire earlier in the episode, or how did Bronn manage to hoist an armour-clad Jaime out of the lake with just one hand last week. Such questions are not welcome here, doubters. Be gone with you!

en

Later, the Night King has Viserion dragged out of the lake by giant chains. The chains are from the Army of the Dead’s…um…okay, I got nothing for this. Look, the White Walkers found some chains, all right?
Die kettingen weten we ondertussen, die komen uit dat dorp wat ze overrunt hebben (vraag me even niet welke seizoen)
Dat de Snow groep is voorbereid is ook logisch en ze trekken een kar achter zich aan, dus wellicht dat ze daar hout op hebben liggen en ze hebben instant fire bij zich dus ook niet zo spannend.

Voor mij is het leuker om zelf eerst te bedenken hoe het kan, voordat men gaat roepen KAN NIET, HOE DAN etc.. Er is altijd wel een verklaring te bedenken/vinden. Of die leuk is, is wat anders, maar zo slecht zijn die keuzes nu ook weer niet :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
Kan dit topic AUB weer gaan over de serie zelf ipv dat er na elke ep tegenwoordig ellenlang gebasht moet worden op alles wat wel niet klopt?

We weten het ondertussen wel, jullie hebben allemaal gelijk. Get over it...

Mega spoiler EP7:

spoiler:
Wat ze doen klopt niet, kan nooit binnen de tijd, is niet geloofwaardig, het is niet volgens de boeken, en het komt allemaal omdat de boeken niet meer als bron gebruikt kunnen worden.

Hebben we dat vast ook gehad.

[ Voor 37% gewijzigd door Devian op 22-08-2017 11:48 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Kan niet wachten op de finale, volgens de preview is die erg vet, weekje wachten nog :'(

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
cheiron schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:31:
"Verwoest" vind ik behoorlijk overdreven, maar dat het allemaal wat gehaast en minder doordacht aanvoelt dan de verhaallijnen in eerdere seizoenen vind ik wel. Daar heb ik tijdens de afleveringen overigens niet zo een last van, dan zit ik gewoon midden in de ervaring.
Ik kan me goed vinden in deze samenvatting. Tijdens de afleveringen heb ik nergens last van, zit ik er middenin en geniet ik er echt van. Wat dat betreft vind ik het ook een heel vet seizoen. De actie is super dik, de characters staan omdat die in vorige seizoenen ijzersterk opgebouwd zijn, het verhaal blijft hartstikke interessant en als geheel ziet het er in mijn ogen echt fenomenaal uit. Is het echter net zo doordacht, gedetailleerd en goed uitgewerkt als de seizoenen die gemaakt zijn op basis van de boeken? Daar zou ik nee op moeten antwoorden, maar dat vind ik ook weer niet heel raar. Kijk alleen maar naar hoe lang GRRM met de boeken bezig is; dan is het niet verwonderlijk dat hij de wereld en het verhaal zo gedetailleerd en kloppend uit kan werken en dat er, nu ze de boeken niet meer kunnen volgen, zo her en der foutjes insluipen. Natuurlijk is dat jammer en wellicht had de serie er anders uit kunnen zien als het pas verfilmd was als de hele serie geschreven was.

We kunnen dus best concluderen dat de serie een andere insteek heeft gekregen en ik denk dat het handig is om dat te realiseren. Het is nu meer actiegericht en de verdieping is enigszins verdwenen. De ene persoon zal daar meer last van hebben dan de ander. Ik geniet er, zoals gezegd, nog steeds heel erg van in ieder geval.

Om even in te haken op een probleem waar veel mensen tegenaan lopen, ook ik vond dat het tijdsverloop van Gendry, Daenerys en Fellowship of Wights (precies wat wij dachten @Puc van S.) wat snel ging. Gendry wordt weggestuurd, hij komt aan bij Eastwatch, er wordt een raaf gestuurd, die komt op Dragonstone aan, Daenerys besluit om te gaan en uiteindelijk is zij de reddende engel, terwijl de Fellowship de hele tijd op dat eiland heeft gebivakkeerd. Dit ging voor Game of Thrones begrippen super snel (ondanks dat het theoretisch misschien wel zou kunnen) en dat is een groot verschil met het gevoel dat je in vorige seizoenen kreeg. Waar dit nu in 1 aflevering wordt gedaan werd zoiets in eerdere seizoenen waarschijnlijk verspreid over meerdere afleveringen. Ook toen zaten er wel grote tijdsprongen in, maar daar was je je minder van bewust omdat er dan een hoop andere verhaallijnen behandeld werden in de tussentijd en op het moment dat je dan weer terugkwam bij die eerdere verhaallijn was er voor je gevoel ook veel tijd verstreken wat het realistischer maakte. (Als iets wordt verspreid over meerdere afleveringen heb je waarschijnlijk sowieso al sneller het idee dat er meer tijd tussen heeft gezeten.) Dus ja, het viel me op dat het erg snel ging, maar verder heb ik me er ook niet echt aan gestoord eerlijk gezegd.

Tegen de mensen die beweren dat die mannen daar niet kunnen overleven mochten ze er 4 dagen hebben gezeten zou ik willen zeggen dat het fantasy blijft. Jon is al doodgegaan, maar leeft, Beric is al 6 keer doodgegaan en leeft en Beric en Thoros zijn in staat om hun zwaard in de fik te zetten. Dus terwijl dit allemaal mogelijk is zouden we er wel over moeten vallen dat zij daar wellicht 4 dagen in de kou overleven? Dat gaat voor mij echt een brug te ver en ik denk ook niet dat je je daar aan moet gaan storen. Dan ga je de serie voor jezelf verpesten lijkt me. Bovendien was Tormund mee en wildlings weten als geen ander hoe je moet overleven ten noorden van de muur.

De andere fout die nu veel besproken wordt over de figuranten is wel slordig inderdaad. Dit is ook iets dat ze makkelijk op hadden kunnen lossen en onnodig is.

Om verder nog even inhoudelijk op de aflevering in te gaan: van het hele Winterfell gebeuren kan ik echt geen chocola maken. Heb geen flauw idee waar ze met die verhaallijn naartoe willen of hoe het af gaat lopen. Ik hoop nog steeds dat Littlefinger aan het kortste eind zal gaan trekken, maar ik vraag me af of dit echt gaat gebeuren. (Dat laatste zou dan wel weer bij Game of Thrones passen, want juist zulke, onaangename, verrassingen horen bij de serie en het wordt nu wel een klein beetje te voorspellend.) Ik vond het ook opvallend dat ondanks dat er behoorlijk wat scènes waren in Winterfell we Bran niet gezien hebben. Hij heeft sowieso nog maar erg weinig screentime gehad dit seizoen, terwijl hij in mijn ogen super belangrijk is. Overigens denk ik dat ze een complex verhaal rondom Bran nog makkelijk zouden kunnen vertellen. Stel dat de afleveringen van volgend jaar rond de 1,5 uur gaan duren en je trekt er één volledige aflevering voor uit om het hele verhaal rondom Bran uit te lichten dan denk ik dat je al behoorlijk ver komt. We zullen het gaan zien in ieder geval...

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Jebus4life schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:37:
[...]
Die keuze daarvoor is ook gewoon duidelijk gemaakt door het team; de draak had ook gewoon kunnen neerstorten net naast dat meer waardoor het lijk bleef liggen en dat stuk met die kettingen (ik focus even hier op, ik besef dat dat niet je enige punt van kritiek is) eruit moest, maar kwestie van de "reveal" is de keuze toch gemaakt om het zo te doen. Ik vind het ook ongelukkig, maar ik ga de boel er voor mezelf niet door laten verpesten.
Ze wilden 'm per se dramatisch door het ijs laten storten, maar ook per se de scene erin waarbij hij z'n blauwe oog opent.

Of laat 'm naast het meer ploffen zodat je daarna de oogscene kan doen. Of trap 'm dat meer in, resurrect 'm op afstand en laat hem met veel bombari door het ijs omhoog vliegen gevolgd door een close-up met z'n blauwe oog.

Functie volgt nu vorm, waar het voorheen andersom was. De prioriteit ligt dus meer bij de beelden, terwijl je in boeken natuurlijk de vrije hand hebt.

Zelfde geldt voor de aanval op de loottrain, enige reden daarvoor was dat het mooie spectaculaire beelden opleverde, want logisch was het niet.
Nog zo iets: Jaime die met veel drama oneindig diep lijkt te zinken, mooi einde van de aflevering. Volgende aflevering: Kak, hoe sluiten we hierop aan? Ach, de kijker weet vast niet wat er vorige week precies gebeurd is.

Dan hebben we de budgettaire keuzes waar Nymeria en vooral Ghost het slachtoffer van zijn.

Het levert allemaal mooie spectaculaire beelden op, maar logisch is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dat is precies wat ik bedoelde met die post "Such questions are not welcome here, doubters." ..
Ik kijk voor het verhaal en de spanning, dat iemand vuur uit z'n zwaard kan toveren en een ander draken-luchtafweer heeft en er opeens kettingen zijn, boeit me niet. Het gebeurt, ik vraag me geen moment af "maar hoe dan?" en kijk met veel plezier door.
Helaas nog maar 1 episode voorlopig ... :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 10:37
Devian schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:47:
Kan dit topic AUB weer gaan over de serie zelf ipv dat er na elke ep tegenwoordig ellenlang gebasht moet worden op alles wat wel niet klopt?

We weten het ondertussen wel, jullie hebben allemaal gelijk. Get over it...

Mega spoiler EP7:

spoiler:
Wat ze doen klopt niet, kan nooit binnen de tijd, is niet geloofwaardig, het is niet volgens de boeken, en het komt allemaal omdat de boeken niet meer als bron gebruikt kunnen worden.

Hebben we dat vast ook gehad.
Het gaat over de serie ( iedere aflevering is een onderdeel van de serie ) dus waarom mag hier niet over gediscussieerd worden.
En het gaat niet over gelijk hebben het gaat over de beleving van het kijken, helaas stoor ik mij hieraan als dit te veel voorkomt in een serie als deze, voor mij doet dit afbreuk aan de kwaliteit van de serie.
Bij een Marvell serie zou me dit niet boeien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
De draak naast het meer is 1 punt dat inderdaad beter kon en waarom geen spanning aan de muur ipv op de rots? Jon kon daar held spelen, een raaf naar Dany sturen want het is toch gevaarlijk. Dat het dan 3 dagen duurt is dan geen punt meer. Ze houden het nog wel even uit, op een geloofwaardige manier. Jon kan Benjen beneden zien en hem wanhopig proberen redden. Als de draken komen en alle wights proberen uit te schakelen kan de NK alsnog zijn speer gooien.

Ik denk dat mensen er dan minder moeite mee zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
algalid schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:05:
De draak naast het meer is 1 punt dat inderdaad beter kon en waarom geen spanning aan de muur ipv op de rots? Jon kon daar held spelen, een raaf naar Dany sturen want het is toch gevaarlijk. Dat het dan 3 dagen duurt is dan geen punt meer. Ze houden het nog wel even uit, op een geloofwaardige manier. Jon kan Benjen beneden zien en hem wanhopig proberen redden. Als de draken komen en alle wights proberen uit te schakelen kan de NK alsnog zijn speer gooien.

Of Bran kon het zien gebeuren waarna hij direct vanaf Winterfell een raven stuurde (alhoewel dat in de ogen van Dany en Tyrion misschien wat minder betrouwbaar over zou komen). Dat zou flink wat tijd gescheeld hebben en sowieso 'realistischer' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
algalid schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:05:
De draak naast het meer is 1 punt dat inderdaad beter kon en waarom geen spanning aan de muur ipv op de rots? Jon kon daar held spelen, een raaf naar Dany sturen want het is toch gevaarlijk. Dat het dan 3 dagen duurt is dan geen punt meer. Ze houden het nog wel even uit, op een geloofwaardige manier.

...

Omdat dat denk ik de finale van dit seizoen word icm aanval van draak.

Maar idd, ipv kettingen hadden ze beter de draak of op de grond kunnen laten neerstorten, of in het water en als closing scene uit het water laten vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:19
Maar hoezo denken jullie dat het lang moet duren om een goed verhaal te schrijven?
Kijk naar The Wheel of Time serie, Robert Jordan heeft toen de eerste 11 delen in +/- 15 jaar geschreven. De laatste 3 delen zijn afgerond door een andere schrijver omdat Robert Jordan is overleden voordat hij het verhaal af kon krijgen.

Als ik dan kijk naar George R. R. Martin, dan heeft hij 5 boeken in +/- 11 jaar geschreven...

Nu is iedereen anders en schrijft iedereen ook anders, maar om nou te zeggen dat je alleen een goed samenhangend verhaal kan neerzetten als je er lang over doet klopt natuurlijk ook niets van.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Puc van S. schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:12:
Omdat dat denk ik de finale van dit seizoen word icm aanval van draak.
Juist ja, twee keer is teveel van het goede. Als ze er geen oplossing voor hadden was het misschien beter om heel dit stuk over te slaan en enkel episode 7 te doen. Het was al een stom idee om belangrijke figuren achter een wight aan te sturen voor Cersei, laat die red shirts dan maar falen. Die ice dragon kan komen als ze aan de muur zitten en alles in 1 episode doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lanithro
  • Laatst online: 30-08 21:23
Waar ik me het meeste aan stoor aan dit seizoen is het gezeik van fans over het snelle reizen. Verder stoor ik me ook aan dat de andere verhaallijnen plots stoppen te bestaan. Alsof ze nooit zijn gebeurd.
- Je hoort niets meer over de Greyjoys. Grote broer ging vragen of Dany kleine zus kan redden, niets meer over gehoord.
- The Mountain is al twee seizoenen vergruisd tot een Cameo.
- Bran kwam vorig seizoen met veel mombarie terug om in dit seizoen als figurant te mogen spelen.
- De Unsullied worden naar casterly rock gestuurd om vervolgens niets meer van te horen.
- De rol van Gendry is mij ook niet duidelijk. Dit lijkt mij meer gedaan voor de fans dan voor het verhaal.
- Ook Sam had van mij een prominentere rol mogen spelen dan alleen maar Jorah genezen van Greyscale.

Ze hadden wat mij betreft één aflevering extra mogen maken om deze punten wat beter uit te diepen.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Webgnome schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:13:
.. Benjen. Waar kwam die ineens vandaan? En waarom zou die zich opofferen voor John?
Ik denk dat je de serie moet gaan kijken als je daar antwoord op wil krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:16
Claganebowl S07E07 he :) /glazenbolmode

daarna hoeft ie geen cameo's meer te spelen (of wel natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
Laatste alfevering wordt in Pathé uitgezonden...
https://www.pathe.nl/film...f61f839a319.1503398074691

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 22:11
Overal al vol helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Nog 2 en dan kan hij een Blue eyes ultimate dragon maken :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik moest wel lachen om dit plaatje wat ik op reddit vond. "Who is the guy in the back fighting?"
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/ImpossibleBowedAustraliancattledog-size_restricted.gif

Inderdaad wat slordig van HBO :*)

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
RocketKoen schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:22:
[...]

Lees anders het spoilers topic eens... Al die punten zijn al aan bod gekomen en blijkt gewoon te kloppen.

De clue is dat het 6 dagen duurt voordat het ijs stevig genoeg is. Wat jij mist is zo'n tekst groot in beeld "6 days later". Maar dat doen ze nergens in de serie.
Het feit dat het ijs zwak is terwijl het daar altijd vriest, letterlijk nooit boven de 0 graden celcius is, slaat al helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Laatst online: 22:30
Gelukkig kaartjes voor Utrecht weten te bemachtigen, zin aan!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-08 13:14
Ruw ER schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:15:
[...]

Het feit dat het ijs zwak is terwijl het daar altijd vriest, letterlijk nooit boven de 0 graden celcius is, slaat al helemaal nergens op.
Misschien bevindt de plas zich boven vulkanische activiteit en ligt de watertemperatuur gewoon wat hoger en moet het dus ook wat harder vriezen?
Als je dit soort details je kijkervaring laat om zeep helpen moet je het probleem misschien niet op de eerste plaats bij de serie zoeken.
Ik vind het meeslepend maar de diepgang van de eerste seizoenen is wel volledig weg.

[ Voor 21% gewijzigd door zwiep op 22-08-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ruw ER schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:15:
[...]

Dat is speciaal plot-ijs.

Of optie 2: The Lord of Light heeft het ijs laten smelten :P En toen Thoros dood was, kon hij die spell niet meer in stand houden en vroor het weer dicht.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

Helaas niet in Arnhem :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:37
miicker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:40:
Wel grappig dat de aflevering die de serie kapot maakt volgens sommige hier een 9,7 scoort op basis van 14K stemmen :)
Dat is dezelfde reden dat hersenloze actiefilms de statistieken domineren als het gaat om opbrengst maar dat niemand zal zeggen dat het klassiekers zijn.

Wat mij betreft zie je hier grofweg een mooie tweedeling ontstaan. De groep die vanaf het begin kijkt en al dan niet de boeken heeft gelezen en is gevallen voor de plottwists, dialogen, sfeer etc. En de groep mainstreamkijkers die aan zijn gehaakt wanneer het een succes werd en vooral kijken vanwege het spektakel. Ik hoor tot die eerste groep en ik waardeerde juist die diepgang heel erg. Juist de dialogen geven inhoud aan de karakters en geeft inzicht in hun denken en doen. Maar ik zag wel dat er steeds meer commentaar kwam van de steeds groter wordende groep 2 die zich stoorde aan 2/3 afleveringen "waarin niks gebeurd". Dus het oude tempo was niet houdbaar met de vele verhaallijnen die liepen tijdens seizoen 4/5. Maar nu komt alles weer bij elkaar en hebben we nog maar 2/3 verhaallijnen eigenlijk, dus het tempo zou naar beneden kunnen. Maar ik verwacht dat het vasthouden van de acteurs wel lastig is geworden. Die willen natuurlijk verder nu dat ze mega populair zijn geworden.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40
Mensen hebben het over de kettingen. Maar Gendry die nog nooit sneeuw gezien heeft in z'n leven. Ongewapend naar de muur rent is geen plothole? We hebben het over de gevaarlijke plek north of the wall waar beesten als Dire wolfs leven.

Afgelopen episode was visueel leuk. Helaas hebben we de boeken niet meer en daalt de kwaliteit.
Het is echter nog steeds een vermakelijke serie. Maar wat ik ook vreemd vind. Opeens accepteert John Danny als zijn koninging. Danny die net de army of death gezien heeft en toch al wraak wilt nemen...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Laatst online: 22:30
Lanithro schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:24:
Waar ik me het meeste aan stoor aan dit seizoen is het gezeik van fans over het snelle reizen. Verder stoor ik me ook aan dat de andere verhaallijnen plots stoppen te bestaan. Alsof ze nooit zijn gebeurd.

Ze hadden wat mij betreft één aflevering extra mogen maken om deze punten wat beter uit te diepen.
- Je hoort niets meer over de Greyjoys. Grote broer ging vragen of Dany kleine zus kan redden, niets meer over gehoord.
Dany was druk met de aanval op de Loot Train, en met het redden van Jon en kameraden. Dan snap ik dat het redden van Yara (die toch in King's Landing zit, en dat ga je niet zomaar aanvallen), er tussenin schiet. Theon heeft in de tussentijd nauwelijks iets kunnen doen.

Wat verwacht je anders van een zombie monster?

- Bran kwam vorig seizoen met veel mombarie terug om in dit seizoen als figurant te mogen spelen.
En toch zijn er best wel wat noemenswaardige momenten. 'Chaos is a ladder'. Én Bran heeft alsnog alle ravens kunnen sturen met belangrijke info. Niet echt een figurantenrol.

- De Unsullied worden naar casterly rock gestuurd om vervolgens niets meer van te horen.
Nee, want die zitten vast op Casterly rock en worden tegengehouden door de vloot van Euron.

- De rol van Gendry is mij ook niet duidelijk. Dit lijkt mij meer gedaan voor de fans dan voor het verhaal.
Fanservice, maar dan nog. De bastard van Robert Baratheon is vaker genoemd, en Gendry is (dan ook volgens Davos) een van de beste smidsen.

- Ook Sam had van mij een prominentere rol mogen spelen dan alleen maar Jorah genezen van Greyscale.
Die is toch onderweg met Gilly en Little Sam naar destination unknown? Met al zijn boeken? Die gaat echt nog wel een rolletje spelen.

Hier erger ik me dan weer aan, jouw gezanik om niks. We hebben nog 1 aflevering te gaan, en die losse eindjes knopen ze echt wel aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-08 13:14
Russel88 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:42:
Afgelopen episode was visueel leuk. Helaas hebben we de boeken niet meer en daalt de kwaliteit.
Het is echter nog steeds een vermakelijke serie. Maar wat ik ook vreemd vind. Opeens accepteert John Danny als zijn koninging. Danny die net de army of death gezien heeft en toch al wraak wilt nemen...
Ze is wel ter hulp gekomen toen hij erom vroeg, heeft hun leven gered en de missie laten slagen. Volgens mij is zijn standpunt veranderd en vindt hij haar nu wel betrouwbaar. Hij is haar ook wel iets schuldig na die actie en hij heeft haar niet veel meer te bieden dan zijn loyaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:11

Bloodclot

Jawier!

EdwardK123 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

Die is toch onderweg met Gilly en Little Sam naar destination unknown? Met al zijn boeken? Die gaat echt nog wel een rolletje spelen.
spoiler:
Sam gaat zeker nog wel een rol spelen met bekend making dat Jon geen bastaard is maar een kind geboren tijdens een wettige huwelijk (dat weet sam weer dankzij Gilly). Dan is de vraag, wie is ouder, danny of jon? als jon ouder is, dan is hij de wettige koning en niet danny?

Dit pas nadat bekend wordt dat Jon toch half targaryan is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Russel88 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:42:
Opeens accepteert John Danny als zijn koninging. Danny die net de army of death gezien heeft en toch al wraak wilt nemen...
Komt door z'n gesprekje met Thormund. Hij zei iets in de trant van: "Mance refused to bend the knee, his pride cost thousands of lives".

Had alleen niet het idee dat trots Jon in de weg stond, zelfde geldt overigens voor Mance. Beide deden het imho om hun volk bij elkaar te houden, te laten overleven en omdat hun doel bij de white walkers lag. Stannis wilde ook dat Mance en de wildlings voor hem zouden vechten, wat Mance logischerwijs weigerde. Dany wilde dat Jon haar zou helpen om iron throne te bemachtigen/behouden. Wat dat betreft trouwens ook logisch dat Jon nu wel achter Dany staat, zij lijkt inmiddels dezelfde prioriteit te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:25
RocketKoen schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:19:
[...]

Dat is speciaal plot-ijs.

Of optie 2: The Lord of Light heeft het ijs laten smelten :P En toen Thoros dood was, kon hij die spell niet meer in stand houden en vroor het weer dicht.
Zo raar is een zwak ijs niet hoor, ook al vriest het dag en nacht flink. Stromend water bevriest sowieso niet gemakkelijk, en ijs wordt ook zwak als bijv. het waterpijl onder het ijs zakt. Ze lopen ook allemaal zonder muts rond, dus het zal wel geen min 20 graden zijn overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Hielko schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:05:
[...]
Ze lopen ook allemaal zonder muts rond, dus het zal wel geen min 20 graden zijn overdag.
Dat had volgens mij meer te maken met het herkenbaar of juist onherkenbaar maken van personages. De red shirts hadden namelijk wel netjes hun capuchonnetje op.

Stoorde me niet aan het brekende ijs. Dat the hound een wak sloeg, dacht "hé, dat is handig!" en vervolgens door ging met Wights meppen vond ik storender. Thoros die al dood was, maar niet direct werd teruggebracht door de night king. Wights die (in tegenstelling tot wat we eerder zagen) dood, ik bedoel doder, gaan door 1 klap/steek, waarna the Hound fijn een wight spiest op de rug van Drogon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Robertdj schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:24:
[...]

Thoros die al dood was, maar niet direct werd teruggebracht door de night king.
Tja, servant van The Lord of Light, waarschijnlijk niet terug te brengen door de night king ;) (maar dat wist The Fellowship uiteraard niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruw ER
Robertdj schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

Komt door z'n gesprekje met Thormund. Hij zei iets in de trant van: "Mance refused to bend the knee, his pride cost thousands of lives".

Had alleen niet het idee dat trots Jon in de weg stond, zelfde geldt overigens voor Mance. Beide deden het imho om hun volk bij elkaar te houden, te laten overleven en omdat hun doel bij de white walkers lag. Stannis wilde ook dat Mance en de wildlings voor hem zouden vechten, wat Mance logischerwijs weigerde.
Ook dit is extreem slecht, want als je seizoen 3 of 4 gaat kijken dan zegt mance letterlijk tegen jon fuck my pride. Het ging hem juist niet om zijn trots. De scriptschrijvers hebben keihard gefaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
  • Laatst online: 16-09 15:28
Bloodclot schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:55:
[...]

spoiler:
Sam gaat zeker nog wel een rol spelen met bekend making dat Jon geen bastaard is maar een kind geboren tijdens een wettige huwelijk (dat weet sam weer dankzij Gilly). Dan is de vraag, wie is ouder, danny of jon? als jon ouder is, dan is hij de wettige koning en niet danny?

spoiler:
Sam weet dit niet, Gilly wel. Gille zei dat die Maester het huwelijk van ene Raggar had ontbonden, om meteen daarna een nieuw huwelijk voor de man te sluiten.
Nu weten we dat Gilly ongetwijfeld moeite heeft om de naam Rhaegar goed uit te spreken (ze heeft nog steeds wat moeite met lezen), maar Sam reageerde hier niet op een positieve manier op sterker nog, het was meer iets als "Wat boeit het mij nou dat deze master 15.783 keer gescheten heeft in zijn leven".

Meer duidelijkheid kan wellicht komen als Bran, Sam, Gilly en Jon samen komen, waarbij Bran kan zeggen dat hij weet wie Jons ouders zijn, waarbij Gilly ineens de link legt met de notitie van die Maester.

Jon is dan de officiele troonopvolger, want hij is de zoon van de kroonprins. Daenarys is zijn tante en is eigenlijk (volgens de Westerosi gebruiken) alleen troonopvolger als er geen mannelijke opvolgers zijn.

On a side note. Zagen jullie de blik van Daenarys toen ze aan het einde tegen Jon zei dat hij moest rusten.
Duidelijk de bedoeling dat Jon en Dany nog bij elkaar uit gaan komen. Hoe zou dat gaan aflopen?

[ Voor 15% gewijzigd door walteij op 22-08-2017 14:37 ]

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

MrFl0ppY schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:27:
[...]

Dat is dezelfde reden dat hersenloze actiefilms de statistieken domineren als het gaat om opbrengst maar dat niemand zal zeggen dat het klassiekers zijn.

Wat mij betreft zie je hier grofweg een mooie tweedeling ontstaan. De groep die vanaf het begin kijkt en al dan niet de boeken heeft gelezen en is gevallen voor de plottwists, dialogen, sfeer etc. En de groep mainstreamkijkers die aan zijn gehaakt wanneer het een succes werd en vooral kijken vanwege het spektakel. Ik hoor tot die eerste groep en ik waardeerde juist die diepgang heel erg. Juist de dialogen geven inhoud aan de karakters en geeft inzicht in hun denken en doen. Maar ik zag wel dat er steeds meer commentaar kwam van de steeds groter wordende groep 2 die zich stoorde aan 2/3 afleveringen "waarin niks gebeurd". Dus het oude tempo was niet houdbaar met de vele verhaallijnen die liepen tijdens seizoen 4/5. Maar nu komt alles weer bij elkaar en hebben we nog maar 2/3 verhaallijnen eigenlijk, dus het tempo zou naar beneden kunnen. Maar ik verwacht dat het vasthouden van de acteurs wel lastig is geworden. Die willen natuurlijk verder nu dat ze mega populair zijn geworden.
En wat is er met groep 3? Degene die al vanaf het begin af aan kijken, en het nu nog steeds tof vinden. En zich helemaal niet druk maken om tijdreizen etc. De dialogen zijn nog steeds sterk dit seizoen, sfeer idem.

Dat er nu wat meer vaart in zit vind ik wel echt tof, hadden ze lijn doorgezet zoals het was. Dan was het beter, maar mij hoor je echt niet klagen. Want de serie blijft gewoon tof, ongeacht alle kritiek die groep 1 en 2 hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deurges
https://www.unilad.co.uk/...swers-one-big-question-2/

Voor de mensen die zich afvragen waarom Benji er opeens was, out of the blue..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:11

Bloodclot

Jawier!

walteij schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:31:
[...]

spoiler:
Meer duidelijkheid kan wellicht komen als Bran, Sam, Gilly en Jon samen komen, waarbij Bran kan zeggen dat hij weet wie Jons ouders zijn, waarbij Gilly ineens de link legt met de notitie van die Maester.
spoiler:
Dit dus inderdaad, Gilly of Sam leggen de link, ik dacht dat Sam deze link dan zou gaan leggen, maar Gilly, die misschien niet heel snugger is, legt misschien de meest 'jaw-dropping' opmerking neer van de hele serie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:31

Punkrocker

Mostly harmless

Bloodclot schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:39:
[...]

spoiler:
Dit dus inderdaad, Gilly of Sam leggen de link, ik dacht dat Sam deze link dan zou gaan leggen, maar Gilly, die misschien niet heel snugger is, legt misschien de meest 'jaw-dropping' opmerking neer van de hele serie :)
Dit hoeft toch niet in spoiler-tags?

Ik hoop dat Sam er op tijd achterkomt.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
EdwardK123 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

Dany was druk met de aanval op de Loot Train, en met het redden van Jon en kameraden. Dan snap ik dat het redden van Yara (die toch in King's Landing zit, en dat ga je niet zomaar aanvallen), er tussenin schiet. Theon heeft in de tussentijd nauwelijks iets kunnen doen.
Natuurlijk snap ik dat ze het druk heeft, maar de schrijvers hebben de Greyjoys alleen gebruikt om een einde te maken aan lopende verhaal lijnen. Iets te makkelijk als je het mij vraagt.
Wat verwacht je anders van een zombie monster?
Het feit dat men in eerdere seizoenen zo'n heisa van maakten om hem vervolgens niets meer te laten doen. Hadden ze van mij wat meer mee mogen doen.
En toch zijn er best wel wat noemenswaardige momenten. 'Chaos is a ladder'. Én Bran heeft alsnog alle ravens kunnen sturen met belangrijke info. Niet echt een figurantenrol.
Ja Chaos is a Ladder is een leuk stukje maar na een verschrikte reactie is er niets meer gebeurd. Dat kan nog komen in de laatste aflevering, maar hier had ik eerder een reactie op verwacht.
Nee, want die zitten vast op Casterly rock en worden tegengehouden door de vloot van Euron.
Ze kunnen ook over land terug gaan.
Fanservice, maar dan nog. De bastard van Robert Baratheon is vaker genoemd, en Gendry is (dan ook volgens Davos) een van de beste smidsen.
Ja beste smidsen, doe er dan wat mee. Ze hebben in Winterfell een smid nodig maar toch laten ze hem mee gaan achter de muur.
Dat verwacht ik ook wel, maar ze hadden hem wat meer schermtijd mogen geven.
Hier erger ik me dan weer aan, jouw gezanik om niks. We hebben nog 1 aflevering te gaan, en die losse eindjes knopen ze echt wel aan elkaar.
Het is wat anderen ook al zeggen. In voorgaande seizoenen spendeerden ze hier zo veel aandacht aan. Als ze 1 aflevering extra hadden gedaan om die lijnen wat meer in de spotlights te zetten dan was het mijns inziens een nog betere serie geworden.
In ieder geval nog een weekje wachten dan weten we welke eindjes in het laatste seizoen nog geknoopt moeten worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Who Am I?
Deurges schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:37:
https://www.unilad.co.uk/...swers-one-big-question-2/

Voor de mensen die zich afvragen waarom Benji er opeens was, out of the blue..
Je bedoelt dat Bran in Long Claw gewarged was en dat daarom de ogen wit waren en weer terug veranderde toen Jon boven water kwam? En dat de servant van de Three Eyed Raven, Benjen, vervolgens Jon kwam redden. Dat is echt een heel vette theorie.
Als het handvat uiteinde niet van Ivoor is (zoals ik altijd heb gedacht) maar van een Weirwood tree, dan zou het mogelijk kunnen zijn ja.

@ hieronder, het is geen water. Ik zie geen druppel vallen. De enige reden waarom ze zo specifiek focussen op Long Claw is omdat er iets bijzonders mee is.

[ Voor 21% gewijzigd door Who Am I? op 22-08-2017 14:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Who Am I? schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:48:
[...]

Je bedoelt dat Bran in Long Claw gewarged was en dat daarom de ogen wit waren en weer terug veranderde toen Jon boven water kwam? En dat de servant van de Three Eyed Raven, Benjen, vervolgens Jon kwam redden. Dat is echt een heel vette theorie.
Of het is gewoon water dat op het zwaard valt omdat Jon uit het water gaat. 8)7

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Laatst online: 03-09 21:48
Lanithro schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:44:
[...]

Ja beste smidsen, doe er dan wat mee. Ze hebben in Winterfell een smid nodig maar toch laten ze hem mee gaan achter de muur.
Dat komt omdat het plan van Davos in het water viel toen Gendry zei dat hij de bastaard van Robert Baratheon is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16
Bloodclot schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:55:
[...]

Quote even ontspoilert

Het gaat er niet om wie ouder is, Jon heeft een sterkere claim omdat hij de zoon van de oudste zoon van Aegon is.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 10:11

Chiron

Moderator Discord
Volgens mij zit er in de pommel van dat zwaard gewoon een stuk glas/kristal waardoor je van het ene oog naar het andere oog kan kijken. Op het moment dat Jon op de rand klimt zie je duidelijk dat het een reflectie/verkleind beeld is van Jon.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Chris van der G schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Of het is gewoon water dat op het zwaard valt omdat Jon uit het water gaat. 8)7
Ik heb gisteren dit stukje opnieuw gekeken ivm de verhalen die rond gingen. En ik dacht ook dat er water op het zwaard kwam, waardoor het lijkt alsof het van kleur veranderd.

Maar.... in Game of Thrones is niks te gek :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Lol hoe kan Bran in een zwaard wargen dan? Dat zou nergens op slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
Freshnezz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:57:
Hij is toch vernoemt naar Bran the Builder? Dadelijk kan die nog in Kings Landing wargen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Als je in deze video kijkt op 31 sec zie je dat hier de ogen ook gewoon zwart zijn:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
Who Am I? schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:58:
Als je in deze video kijkt op 31 sec zie je dat hier de ogen ook gewoon zwart zijn:
Idd.. Vreemd die shots dan.. Dus dan blijft de vraag, waar komt die Oom vandaan pwahahaha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16
Freshnezz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:57:
Wargen lijkt me ook heel sterk.
Dat Bran er door kan kijken zoals hij ook via Weirwood.net kan, zou eventueel kunnen.
Maar toch denk ik dat we hier verder helemaal niets meer van gaan horen. We gaan in sneltreinvaart door het verhaal heen, en dan gaan ze ineens zoiets toevoegen?

Ik denk dat mensen gewoon te graag dingen willen zien.
Dat shot van het zwaard zat er gewoon in voor het dramatische effect en om aan te geven dat deze scene om Jon draaide.. Leeft hij nog? Wordt hij gered? Komt hij zelf uit het ijs?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
  • Laatst online: 16-09 15:28
Deurges schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:59:
[...]

Idd.. Vreemd die shots dan.. Dus dan blijft de vraag, waar komt die Oom vandaan pwahahaha
Benjen is zelf een 'ondode' (geen WW, geen Wight), dus kan in de buurt van het leger wights rondlopen zonder dat hij opgemerkt wordt (zijn paard is dan weer een ander verhaal). Benjen zal zelf ook wel willen weten wat er gebeurd in het Noorden. Wat is er dan beter om in de buurt van de grootste dreiging te zoeken naar tips en informatie.

Waarom dan pas op het laatste moment optreden? Omdat Benjen ook wel doorheeft dat het een zelfmoordmissie is als hij zich tussen de wights en WW's gaat begeven. Het overleven van Jon (zijn bastaard-neefje, mede-nightswatch lid en tegenwoordig King in the North) is voor hem belangrijker dan zijn Eigen leven (wellicht dat hem dit al eerder door de 3-eyed raven is verteld).

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Deurges schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:59:
[...]

Benjen hangt al sinds S1 rond in het noorden, hij heeft vorig seizoen Bran en Meera ook gered. Als half wight is het best aannemelijk dat hij die wight screech om hulp ook hoorde, wel jammer dat hij nu klaar is, vind hem wel een vet personage.

edit: bovenbuurman was me voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Robertdj op 22-08-2017 15:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:38
Wat betreft de vraagtekens die worden gezet met het ijs en de afwachtende houding van de wights; was dit niet gewoon een val van de night king? Een groepje wights met white walker waarvan er precies 1 blijft leven... bij de achtervolging naar het ijsmeer zie je de wights al een cirkel vormen om het groepje ipv recht op ze af te rennen. Het lijkt allemaal meer op een strategisch plan dan een directe aanval. Plus de Night King die 3 speren mee heeft voor 3 draken; was hij niet gewoon zorgvuldig een val aan het plaatsen om de draken te lokken en doden? Als Bran wargt in een raaf zie je dat de Night King hem door heeft, ook in een visioen kijkt de Night King naar Bran, alsof deze dode man dezelfde krachten heeft. Wellicht voorzag hij draken en legde hij een val.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 22-08-2017 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 16:22

c0burn

Feed your head

Ruw ER schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:15:
[...]
Nu hebben we wights die in 1 slag kapot/dood gaan, terwijl john snow in s01 wel 40 keer moest stabben voordat ie kapot ging.
Robertdj schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:24:
[...]
Wights die (in tegenstelling tot wat we eerder zagen) dood, ik bedoel doder, gaan door 1 klap/steek, waarna the Hound fijn een wight spiest op de rug van Drogon.
Kan simpel verklaard worden door een verschil in de gebruikte wapens:
https://i.stack.imgur.com/RZxyM.jpg

En even voorbijgaand aan de hyperbool van '40 keer': YouTube: Game of Thrones: Jon Snow saves Night Watch Commander from Wight
3x stabben, arm afgehakt en doorboord met een zwaard; maar het vuur velt de wight uiteindelijk.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:08:
Wat betreft de vraagtekens die worden gezet met het ijs en de afwachtende houding van de wights; was dit niet gewoon een val van de night king? Een groepje wights met white walker waarvan er precies 1 blijft leven... bij de achtervolging naar het ijsmeer zie je de wights al een cirkel vormen om het groepje ipv recht op ze af te rennen. Het lijkt allemaal meer op een strategisch plan dan een directe aanval. Plus de Night King die 3 speren mee heeft voor 3 draken; was hij niet gewoon zorgvuldig een val aan het plaatsen om de draken te lokken en doden? Als Bran wargt in een raaf zie je dat de Night King hem door heeft, ook in een visioen kijkt de Night King naar Bran, alsof deze dode man dezelfde krachten heeft. Wellicht voorzag hij draken en legde hij een val.
Dat zou dan weer aansluiten op de hele 'toekomst bran = night king' theorie.
Waarin toekomstige bran, dmv tijdvisoenen en wargen als de night king eindigt, en dus precies weet wie, waar, aanwezig is (ergo: weten dat op die plek uiteindelijk 3 draken arriveren die nodig zijn om een bepaalde muur te slopen

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Pagina: 1 ... 22 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic