Bram wordt gevangen en veranderd in de nicht King? Dan duurt het dus nog heel wat jaren voordat bran zover terug probeert te gaan want die persoon die ze veranderd hebben in de night King ziet er heel wat ouder uit dan dan bran en andere haarkleur. Dus dat strookt niet be de verhaal lijn. Ander zeggen dat hij in de persoon wargt die de childeren of the forrest in de night King veranderen. Maar waarom zou bran dat doen als hij ook direct interactie met personen aan kan gaan zonder in hen hoofd te wargen ? Teveel dingen die nog niet kloppen voor deze theorie dus.miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:32:
[...]
Als ik jou was zou ik te theorie nog eens lezen. De theorie luidt namelijk dat Bran op dit moment er alles aan doet om de Night King te stoppen, maar dat heeft er juist uiteindelijk voor gezorgd dat hij de NK wordt. Jep time-paradox. Maar goed de theorie in het kort:
Bran wil de NK stoppen, hij komt er achter dat als hij in een visioen zit dat hij mensen kan beïnvloeden (eerst toen hij riep naar Ned, die hoorde hem), later toen hij Hodor beïnvloedde in twee tijdlijnen tegelijk.
Dit gaat hij gebruiken: hij gaat terug in de tijd en wil zorgen dat The Mad King de Walkers verslaat, en roept iets in de trand van "Burn them". Het enige wat TMK ervan kan maken is dat hij zijn eigen volk moet gaan verbranden.
Vervolgens gaat hij verder terug in de tijd, naar Bran the Builder, probeert ze te verslaan, hij faalt maar bouwt de muur om Winterfell te beschermen. Hij verzint zelfs de kreet "There must always be a Stark in Winterfell".
Vervolgens gaat hij nog verder terug in de tijd, hij wil samenwerken met The Children, maar omdat hij zo ver terug is in de tijd herkennen The Children (die op dat moment in oorlog zijn met The First Men) Brann niet. Brann wordt gevangen en wordt veranderd in The Night King. Hij wil weer naar het heden, maar dat kan niet meer (dit is al meerdere keren tegen hem gezegd: "It is beautiful beneath the sea, but if you stay too long, you’ll drown.".
Hij verliest dus controle, wordt NK en veranderd dus in een wapen. Hij heeft dan geen motieven nodig, hij is immers in een wapen veranderd.
Ik ken de theorie, maar heb hier nog steeds mijn twijfels over. Immers, Bran bestaat niet fysiek in het verleden, maar 'kijkt' via de bomen naar het verleden. Er zijn hints dat Bran's aanwezigheid opgemerkt zou kunnen worden, Ned kijkt immers om als Bran hem roept, maar Bloodraven zei toen dat Ned 'a rustle in the wind' hoorde.miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:32:
[...]
Als ik jou was zou ik te theorie nog eens lezen. De theorie luidt namelijk dat Bran op dit moment er alles aan doet om de Night King te stoppen, maar dat heeft er juist uiteindelijk voor gezorgd dat hij de NK wordt. Jep time-paradox.
Het geval Hodor is wat bijzonderder. Bran maakte immers toen hij in de grot zat relatief vaak gebruik van Hodor, om rond te zwerven. Er bestaat in het heden dus een vrij sterke mentale band tussen Bran en Hodor. Bran had, tijdens de inval van de WW's in de grot, ook Hodor overgenomen, om er zeker van te zijn dat ze konden vluchten. Tegelijkertijd was Bran in het verleden aan het kijken naar Hodor.
Dus Hodor kon in het heden, doordat Bran zijn geest had overgenomen 'meeliften' naar de blik in het verleden, waar hij zichzelf ziet.
Hierdoor ontstaat er in Hodors geest een time-loop, waarbij Hodor uit het verleden zijn eigen dood ziet, terwijl zijn geest door iemand anders is overgenomen.
Dit is echt de enige manier van 'tijdreizen' die ik me kan voorstellen. Een geest in het heden maakt contact met dezelfde geeft in het verleden.
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Wargen is ook wat ik bedoel. Hoezo zou het niet kunnen kloppen? Of denk je dat hij met opzet Hodor geestelijk gehandicapt heeft gemaakt? Hij heeft gewoon niet altijd 100% controle over zijn krachten. Ik denk dat hij inderdaad wargt in de gene die The Children veranderen in The First Man. Maar nogmaals: lees de oorspronkelijke theorie eens, daar zit meer 'bewijs' in. Bijvoorbeeld van Bran en The Firs Men die wordt veranderd in NK is precies hetzelfde op het moment dat hij het dragonglass in zijn hart krijgt.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:43:
[...]
Bram wordt gevangen en veranderd in de nicht King? Dan duurt het dus nog heel wat jaren voordat bran zover terug probeert te gaan want die persoon die ze veranderd hebben in de night King ziet er heel wat ouder uit dan dan bran en andere haarkleur. Dus dat strookt niet be de verhaal lijn. Ander zeggen dat hij in de persoon wargt die de childeren of the forrest in de night King veranderen. Maar waarom zou bran dat doen als hij ook direct interactie met personen aan kan gaan zonder in hen hoofd te wargen ? Teveel dingen die nog niet kloppen voor deze theorie dus.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Er zijn aanwijzingen dat Bran wellicht wel echt in het verleden zou zijn. 1 daarvan is dat de NK hem aanraakt aan zijn arm (en die aanraking is nog zichtbaar op zijn arm als hij weer "bij" komt in het "heden").walteij schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:56:
[...]
Ik ken de theorie, maar heb hier nog steeds mijn twijfels over. Immers, Bran bestaat niet fysiek in het verleden, maar 'kijkt' via de bomen naar het verleden.
Mocht dat allemaal waar zijn vind ik wel dat daar wat meer uitdieping in de serie van mag komen. Want zo komt het over als allemaal vergezochte meuk, gebaseerd op een lijntje hier, lijntje daar..miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:57:
[...]
Wargen is ook wat ik bedoel. Hoezo zou het niet kunnen kloppen? Of denk je dat hij met opzet Hodor geestelijk gehandicapt heeft gemaakt? Hij heeft gewoon niet altijd 100% controle over zijn krachten. Ik denk dat hij inderdaad wargt in de gene die The Children veranderen in The First Man. Maar nogmaals: lees de oorspronkelijke theorie eens, daar zit meer 'bewijs' in. Bijvoorbeeld van Bran en The Firs Men die wordt veranderd in NK is precies hetzelfde op het moment dat hij het dragonglass in zijn hart krijgt.
Zou Bran "the Drowned God" zijn?miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:32:
[...]
Vervolgens gaat hij nog verder terug in de tijd, hij wil samenwerken met The Children, maar omdat hij zo ver terug is in de tijd herkennen The Children (die op dat moment in oorlog zijn met The First Men) Brann niet. Brann wordt gevangen en wordt veranderd in The Night King. Hij wil weer naar het heden, maar dat kan niet meer (dit is al meerdere keren tegen hem gezegd: "It is beautiful beneath the sea, but if you stay too long, you’ll drown.".
Evt. in een combinatie met dat Bran de NK is...
"What is dead can never die, but rises again, harder and stronger"
Kan ook slaan op de NK met zijn leger niet?
Alhoewel... Bran zou ook nooit meer lopen maar wel vliegen.
Hoe je het ook draait.. de NK kan lopen dus het lijkt mij sterk dat Bran = NK
[ Voor 19% gewijzigd door Thalaron op 21-08-2017 15:15 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ah, maar daar is hij aan het skinchangen en niet via de bomen in het verleden aan het kijken. hetzelfde zag je dit seizoen, toen Bran de kraaien skinchangede om voorbij de muur te kijken om te zien waat de vijand zich bevind. Waar Bran de eerste keer te dichtbij kwam, zodat de NK hem kon aanraken, verbreekt hij dit seizoen direct de verbinding met de kraaien zodra hij de NK ziet kijken naar de kraaien.Shmoozer schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:00:
[...]
Er zijn aanwijzingen dat Bran wellicht wel echt in het verleden zou zijn. 1 daarvan is dat de NK hem aanraakt aan zijn arm (en die aanraking is nog zichtbaar op zijn arm als hij weer "bij" komt in het "heden").
Via skinchangen (wat hij dus ook bij Hodor doet) zit zijn geest in het lichaam van een ander levend wezen in het heden. Dat is dus iets anders dan in het verleden kijken via de bomen.
Van wat ik heb begrepen is heet de beste man uit de boeken the night's king en in de serie night king en lijkt het erop dat ze los van elkaar zijn.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:34:
[...]
Ja en nee, boeken heb je alleen "the others" en de night King bestaat wel maar was een commander van The night watch die verliefd werd op een "other" in de tv serie lijkt het erop dat ze de 2 hebben samengevoegd om zo toch het kwaad een gezicht te geven, daarom lijkt je mij ook zo raar dat die gezicht van het kwaad wat voor de serie specifiek gemaakt is ineens bran lijkt te zijn terwijl in de boeken het totaal anders is. De boeken en serie lopen wel wat anders van elkaar maar ze hebben als het goed is wel de hoofdpunten gesynchroniseerd. Daar past de "bran is de night King theorie" dan totaal niet bij vind ik tenzij ze in de boeken er ook naar hinten.
De Night King = Bran theorie is weer wat kracht bij gezet doordat Daenerys het steeds heeft over breaking the wheel. Zij gaat de time loop van Bran doorbreken?
Nou ja, dit dus eigenlijk.Nieuwevolger schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:23:
[...]
Van wat ik heb begrepen is heet de beste man uit de boeken the night's king en in de serie night king en lijkt het erop dat ze los van elkaar zijn.
In de boeken is de Night's King de 13e LC van de NW, die zichzelf uitroept tot koning. Joramun (king beyond the wall) en Brandon the Breaker (een Stark) vernietigen hem. In de boeken bestaat de NK helemaal niet in het heden.
Juist dat haalt deze theorie behoorlijk hard onderuit.
Ik meende dat er verschil in zat; Hij nam de crows over (dus "fysiek" niet daar te zien) echter hij stond zelf voor de NK in "eigen persoon".walteij schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:14:
[...]
Ah, maar daar is hij aan het skinchangen en niet via de bomen in het verleden aan het kijken. hetzelfde zag je dit seizoen, toen Bran de kraaien skinchangede om voorbij de muur te kijken om te zien waat de vijand zich bevind. Waar Bran de eerste keer te dichtbij kwam, zodat de NK hem kon aanraken, verbreekt hij dit seizoen direct de verbinding met de kraaien zodra hij de NK ziet kijken naar de kraaien.
Via skinchangen (wat hij dus ook bij Hodor doet) zit zijn geest in het lichaam van een ander levend wezen in het heden. Dat is dus iets anders dan in het verleden kijken via de bomen.
Je hebt gelijk, daar zat ik even fout. Hij staat inderdaad 'in eigen persoon' bij de NK, maar volgens mij is dit niet in het verleden.Shmoozer schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:35:
[...]
Ik meende dat er verschil in zat; Hij nam de crows over (dus "fysiek" niet daar te zien) echter hij stond zelf voor de NK in "eigen persoon".
Verwijderd
Breaking the wheel heeft niks met bran of de night king te maken.Fleximex schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:27:
De Night King = Bran theorie is weer wat kracht bij gezet doordat Daenerys het steeds heeft over breaking the wheel. Zij gaat de time loop van Bran doorbreken?
Op zich maakt het de theorie iets minder geloofwaardig, maar in de kern denk ik dat het op hetzelfde neer komt. In de serie leeft de NK nog, in de boeken schijnbaar niet, maar denk dat het er niet zozeer om gaat dat Bran de NK is, maar meer dat Bran de eerste White Walker was, en het leger heeft opgezet etc. Ik denk, dat het laatste gedeelte van de theorie voornamelijk zal kloppen, namelijk: om dit te stoppen zal Jon zijn broertje Bran moeten vermoorden.walteij schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:29:
[...]
Nou ja, dit dus eigenlijk.
In de boeken is de Night's King de 13e LC van de NW, die zichzelf uitroept tot koning. Joramun (king beyond the wall) en Brandon the Breaker (een Stark) vernietigen hem. In de boeken bestaat de NK helemaal niet in het heden.
GRRM heeft altijd gezegd dat hij niet van happy endings houdt, en dat GoT ook geen happy ending zal krijgen, dit zou dan een einde zijn waar ik in geloof. Ik geloof namelijk ook niet dat the army of the death ineens gaat winnen. Daarnaast zullen er nog wel wat belangrijke personages sterven. Maar de theorie vind ik juist daardoor erg geloofwaardig.
Verwijderd
Precies wat ik ook al aan probeerde t geven, tenzij de kiezen voor een totaal andere einde dan de boeken wat ik dus ook niet zie gebeuren. De boeken zijn nog niet af dus wellicht dat er alsnog een soort leider van de army of the dead in de boeken verschijnt maar tot nu toe vind ik de theorie te vergezocht.walteij schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:29:
[...]
Nou ja, dit dus eigenlijk.
Ik vroeg me iets af: waarom zit de Night King eigenlijk in de serie? Is dat omdat het Kwaad nu eenmaal een gezicht moet hebben? Ik vraag me af waarom die ontbreekt in de boeken of heet die First White Walker, hoewel ik betwijfel dat er een Primordial Walker rond loopt.
Edit: hierboven is idd een goede opmerking dat de "leider" er mss later komt in de boeken maar voor een TV-kijker beter goed op voorhand om "mee te zijn".
Edit: hierboven is idd een goede opmerking dat de "leider" er mss later komt in de boeken maar voor een TV-kijker beter goed op voorhand om "mee te zijn".
[ Voor 22% gewijzigd door algalid op 21-08-2017 15:46 ]
Ik denk dat je er niet ver vanaf zit.algalid schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:44:
Ik vroeg me iets af: waarom zit de Night King eigenlijk in de serie? Is dat omdat het Kwaad nu eenmaal een gezicht moet hebben? Ik vraag me af waarom die ontbreekt in de boeken of heet die First White Walker, hoewel ik betwijfel dat er een Primordial Walker rond loopt.
De white walkers zijn nu al extreem abstract (mijn vriendin (die niet zo fanatiek kijkt als mezelf) snapte tot gisteren het verschil niet tussen de white walkers en de wight (ah, nu je het zegt, die zijn niet hetzelfde)); ik vermoed dat de night king een toevoeging geweest zijn om het net iets minder abstract te maken en 1 specifieke vijand te creeëren omdat dat iets makkelijker is naar de kijker.
Wij klagen trouwens vaak over het tempo en sommige zaken die als te makkelijk voorgesteld worden, maar GoT is nu éénmaal belachelijk complex voor de casual kijken: bv Gendry (weer even het voorbeeld van de vriendin): Ze had écht geen idee wie die kerel was, zelfs nadat ik het uitgelegd had duurde het even voor ze min of meer mee was. Het was ook quasi 4 jaar geleden dat we hem nog eens te zien gekregen hadden

Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Over een weekje alweer de laatste aflevering van het seizoen, dan mogen we weer +- 1 jaar wachten op 6 afleveringen
Ik heb slecht nieuws voor je; laatste nieuws is dat het laat in 2018 of pas voorjaar 2019 wordt. Westworld krijgt in 2018 de aandacht.miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:08:
Over een weekje alweer de laatste aflevering van het seizoen, dan mogen we weer +- 1 jaar wachten op 6 afleveringen
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Ik dacht ergens terug in dit topic te lezen dat er met Bran = NK theorie ook nooit is gezegd dat Bran de daadwerkelijke NK is. In de serie zag je dat Bran aanwezig was bij de maak van de eerste WW. Deze eerste WW hoeft natuurlijk niet de huidige NK te zijn. Je ziet namelijk enkel de ogen van kleur veranderen, niet de gehele transformatie.
Het kan dus best dat Bran inderdaad de eerste WW is en dit de bron is van de huidige vijand. Als Bran uit de loop verdwijnt, zal ook het ontstaan van de WW verdwijnen.
Alhoewel.. The ink is dry..
Het kan dus best dat Bran inderdaad de eerste WW is en dit de bron is van de huidige vijand. Als Bran uit de loop verdwijnt, zal ook het ontstaan van de WW verdwijnen.
Alhoewel.. The ink is dry..
Bron?Tylocke schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:11:
[...]
Ik heb slecht nieuws voor je; laatste nieuws is dat het laat in 2018 of pas voorjaar 2019 wordt. Westworld krijgt in 2018 de aandacht.
Is in juni gemeld maar dit weekend nog eens herhaald door de late start van opnames voor het laatste seizoen
https://www.theverge.com/...season-8-2019-speculation
http://ew.com/tv/2017/08/...nes-final-season-october/
De laat 2018/begin 2019 is voornamelijk gebaseerd op het beginnen met schieten in oktober dit jaar.
http://screenrant.com/gam...son-8-filming-start-date/
http://www.express.co.uk/...u-Jaime-Lannister-spoiler
Er is nog niets confirmed door HBO zelf maar Westworld kreeg ook een break van 1,5 jaar dus onwaarschijnlijk is een laat 2018 release in ieder geval niet.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
We hebben het geluk dat er veel geld In TV series gestoken wordt op dit moment, dit zorgt voor toffe series en dan kan een beetje wachten geen kwaad.miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:18:
@algalid @Tylocke
thanks voor de info. Ach ja, in ieder geval genoeg tijd om alles nog eens een keer terug te kijken, alhoewel ik liever nog een keer alles kijk nadat ik S08 heb bekeken.
En stiekem hoop ik dat het volgende boek uitkomt voor seizoen 8.
Als ze "al" in oktober starten met filmen denk ik dat de extra tijd niet in het script maar in de CGI en special effects zal zitten. Ik denk dat het niveau van de scripts dus gelijkaardig zal zijn aan dit seizoen.
Sommige podcasts doen dit seizoen af als "getting from GRRM's bullet point to bullet point in the fastest way possible, pesonalities be damned". Het zit er soms niet erg ver van af.
Sommige podcasts doen dit seizoen af als "getting from GRRM's bullet point to bullet point in the fastest way possible, pesonalities be damned". Het zit er soms niet erg ver van af.
Volgens mij begonnen ze het vorige seizoen ook in oktober met filmen.
Wat betreft Bran = NK. Wordt dat niet een beetje veel om geloofwaardig op te zetten in een seizoen van 6 afleveringen? Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo ingewikkeld gaat worden, maar dat de focus meer op de strijd tussen de WW en Westeros wordt.
Wat betreft Bran = NK. Wordt dat niet een beetje veel om geloofwaardig op te zetten in een seizoen van 6 afleveringen? Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo ingewikkeld gaat worden, maar dat de focus meer op de strijd tussen de WW en Westeros wordt.
Verwijderd
Mee eens, ik voel ook niet de noodzaak om opeens zo'n plot twist wending toe te voegen, in de serie wordt al aardig neergezet dat The others, WW, night king een personifactie van de dood zijn als een soort natuurkracht. Hun oorsprong is al uitgelegd door middel van de childeren of the forrest dus waarom de noodzaak om het opeens te verbinden met een personage van nu doormiddel van tijdrijzen, ik voel er niks voor. Zelf zie ik liever de profetie van Azor ahai uitgelicht worden waar jon dany moet opofferen etc.Sjurm schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:32:
Volgens mij begonnen ze het vorige seizoen ook in oktober met filmen.
Het zou een hele klus zijn om de theorie waterdicht op tv te tonen. Dat van hodor is prachtig uitgewerkt op beeld, maar ik heb z'n gevoel bij de bran theorie dat mensen alleen maar zullen denken, wtf is dit nou weer voor logica. En zoals gezegd lijkt het me te ingewikkeld om nog even in 6 episodes uitteleggen.
Het is ook maar de vraag of de serie eindigd met een battle tegen de white walkers of al in episode 4 zijn verslagen. Een einde waarbij de nk wint en alleen nog maar rondjes gaat lopen in westeros geeft mij ook geen voldoening.
En volgens mij speelt de proficie van azor ahoi helemaal geen rol (nog geen 1x voor gekomen) en ook niet dat de prince dat was promised 3 hoofden heeft is nooit ter sprake gekomen, alleen dat er een prince dat was promised is.
Het is ook maar de vraag of de serie eindigd met een battle tegen de white walkers of al in episode 4 zijn verslagen. Een einde waarbij de nk wint en alleen nog maar rondjes gaat lopen in westeros geeft mij ook geen voldoening.
En volgens mij speelt de proficie van azor ahoi helemaal geen rol (nog geen 1x voor gekomen) en ook niet dat de prince dat was promised 3 hoofden heeft is nooit ter sprake gekomen, alleen dat er een prince dat was promised is.
[ Voor 17% gewijzigd door Nieuwevolger op 21-08-2017 17:19 ]
Buiten alle speculaties was het iemand toevallig opgevallen dat de ogen van Longclaw (Jon Snow's zwaard) dicht zijn terwijl Jon Snow onder water is en zich openen op het moment dat hij uit het water komt? Ik heb even een filmpje opgenomen, zie:
[ Voor 5% gewijzigd door sarlo op 21-08-2017 19:49 ]
Even een vraag over aflevering 6, wat was nou dat eerste shot wat eindigde met dat haardvuur en waarom lieten ze dat zien de eerste seconden? Ontgaat mij compleet...
Volgens sommigen symboliseert het de vlucht die Daenerys met haar draken doet van Dragonstone (de map met de haard) naar het noorden voorbij de Wall. Het is eerder stijl dan functie, het is wat subtiel.HE1 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:41:
Even een vraag over aflevering 6, wat was nou dat eerste shot wat eindigde met dat haardvuur en waarom lieten ze dat zien de eerste seconden? Ontgaat mij compleet...
Hoe valt je dat op, oog voor detail!sarlo schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:32:
Buiten alle speculaties was het iemand toevallig opgevallen datspoiler:de ogen van Longclaw (Jon Snow's zwaard) dicht zijn terwijl Jon Snow onder water is en zich openen op het moment dat hij uit het water komt? Ik heb even een filmpje opgenomen, zie:https://youtu.be/Fr2PwzSja4o

Net de aflevering gezien, helaas eergisteren op FB al gelezen wat er ging gebeuren (in de comments over een aanstaand UFC gevecht....
Ondanks dat, wauw.
Enige vraagteken dat ik heb, hoe komen de kettingen om de draak? Ze kunnen blijkbaar niet tegen het water maar toch zijn de kettingen erom gekomen..?
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ze kunnen volgens lij wel tegen het water, ze zijn immers ondood. Ze zinken gewoon als een baksteen.Famous schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:49:
[...]
Hoe valt je dat op, oog voor detail!![]()
Net de aflevering gezien, helaas eergisteren op FB al gelezen wat er ging gebeuren (in de comments over een aanstaand UFC gevecht....)
Ondanks dat, wauw.
Enige vraagteken dat ik heb, hoe komen de kettingen om de draak? Ze kunnen blijkbaar niet tegen het water maar toch zijn de kettingen erom gekomen..?
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Ogen zijn van glas of diamant, het reflecteert, kijk maar een paar seconden later (zodra hij het zwaard dwars houdt), dan zie je de ogen glinsteren.sarlo schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:32:
Buiten alle speculaties was het iemand toevallig opgevallen dat de ogen van Longclaw (Jon Snow's zwaard) dicht zijn terwijl Jon Snow onder water is en zich openen op het moment dat hij uit het water komt? Ik heb even een filmpje opgenomen, zie: [video]
Holy fuck.... Een ijsdraak... Spuugt ie vuur of ijs, dat is de vraag... Indien vuur, dan zou dat handig zijn tegen de muur. Hoe dan ook, slecht nieuws voor iedereen die wil blijven leven in Westeros!
Steam/Discord: Flimovic
Ok, aflevering gezien, nu mag ik van mezelf ook weer hier kijken. Holy crap!
En inderdaad, ijsdraak
En inderdaad, ijsdraak
[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 21-08-2017 20:16 ]
Verwijderd
Volgens mij gewoon een druppel water die erop valt.sarlo schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:32:
Buiten alle speculaties was het iemand toevallig opgevallen dat de ogen van Longclaw (Jon Snow's zwaard) dicht zijn terwijl Jon Snow onder water is en zich openen op het moment dat hij uit het water komt? Ik heb even een filmpje opgenomen, zie: [video]
Is dit filmpje hier al eens voorbij gekomen?Nieuwevolger schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:22:
Ik las laats dat de madking gek is geworden toen hij ergens een half jaar gevangen werd geworden. Ik zou m'n geld niet zetten op de theorie (in de serie tenminste), anders hebben ze een boel uitteleggen volgend seizoen en het lijkt mij wat ver gezocht. Sowieso is het mij opgevallen dat de visioenen van bran dit seizoen helemaal geen rol speelt.
Ben ik overigens de enige die een seizoen van 7 afleveringen dieptriest vind? Niet in de eerste plaats omdat we na volgende week weer een eeuwigheid mogen wachten...
[ Voor 26% gewijzigd door FastFred op 21-08-2017 20:32 ]
Dus er hebben zich enkele zich opgeofferd om een ketting erom te doen en verder te leven onderwater?azz_kikr schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:51:
[...]
Ze kunnen volgens lij wel tegen het water, ze zijn immers ondood. Ze zinken gewoon als een baksteen.
Het viel mij in elk geval op dat ze niet door het water wilde maar de draak opeens wel naar boven kwam.
Genoeg over de draak en over wie of wat Bran nou wel niet is, was en zal worden 
Iemand nog een theorie over Arya die wegloopt bij Sansa? Ik begreep niet helemaal waar kleine Arya naartoe wilde
Iemand nog een theorie over Arya die wegloopt bij Sansa? Ik begreep niet helemaal waar kleine Arya naartoe wilde
Twee achterlijke momenten:
1) Benjen die zegt dat hij geen tijd heeft om zichzelf ook te redden. Volgens mij had hij tijd zat om ook op het paard te klimmen en samen weg te rijden. Dat paard was de wights en WW met gemak voorgebleven. Tuurlijk kan hij niet voorbij de wall, maar hij zou nog wel van betekenis kunnen zijn.
2) Arya. Serieus, hoe dom kan ze zijn? Beetje psychopatisch je zus bedreigen, wat schiet ze daarmee op? Sansa is nu bang voor Arya, geen idee wat daarvan gaat komen. Niets goeds vrees ik...
1) Benjen die zegt dat hij geen tijd heeft om zichzelf ook te redden. Volgens mij had hij tijd zat om ook op het paard te klimmen en samen weg te rijden. Dat paard was de wights en WW met gemak voorgebleven. Tuurlijk kan hij niet voorbij de wall, maar hij zou nog wel van betekenis kunnen zijn.
2) Arya. Serieus, hoe dom kan ze zijn? Beetje psychopatisch je zus bedreigen, wat schiet ze daarmee op? Sansa is nu bang voor Arya, geen idee wat daarvan gaat komen. Niets goeds vrees ik...
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Wat trouwens misschien ook van belang kan zijn is welke draak het loodje heeft gelegd - Viserion. Niet Drogon (Dany's favoriet), en ook niet Rhaegal, die vernoemd is naar Jons (waarschijnlijke) vader.
Kleine uitweiding hierover: http://www.vulture.com/20...-danys-dragons-apart.html
Kleine uitweiding hierover: http://www.vulture.com/20...-danys-dragons-apart.html
[ Voor 22% gewijzigd door Robtimus op 21-08-2017 20:48 ]
More than meets the eye
system specs
Er gaat dus nu een theorie rond, zelf ben ik er erg sceptisch in, maar die theorie beweert dat Arya ondertussen vermoord is (of niet), maar dat in ieder geval Little Finger ook een Faceless Men zou zijn die haar na doet en dit tegen Sansa zegt. Volgens sommigen zou hij haar kunnen imiteren terwijl ze nog leeft, terwijl volgens mij een Faceless iemand alleen iemand kan imiteren als het gezicht in hun bezit is, en degene van wie het gezicht was dus dood is.P.O. Box schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:42:
Genoeg over de draak en over wie of wat Bran nou wel niet is, was en zal worden
Persoonlijk denk ik dat er vast wel een beweegreden achter zit. Daarnaast heeft Sansa Brienne nu weggestuurd, waarom? Waarschijnlijk wil ze zelf Arya iets aan doen. LF zei letterlijk dat ze beide dochters zou beschermen en dus zou ingrijpen als de een de ander iets aan wil doen, en vervolgens stuurt Sansa Brienne weg.
Scherpsarlo schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:32:
Weet iemand misschien waar ik mijn idee voor de game of thrones season 1-8 " ultimate" edition kan droppen?
Dear HBO,
Mag ik mijn speciale editie in een dragon skull? Kan 1:1 maar dan moet ik verhuizen
Ik vind het schrijfwerk wel echt heel matig deze aflevering.
Zo enorm veel punten die nergens op slaan.
-Het vriest altijd in het noorden, maar een meertje zakken ze opeens door het ijs al staan ze al met zijn 8en. WTF?
-Als ze die eerste white walker in stukken slaan gaan alle wights behalve 1 dood.
-Nights King kan opeens een speer tientallen meters de lucht ingooien en een draak doorboren. Ze mogen dan wel magische krachten hebben, maar zwaardvechten kunnen ze ook al niet al te best, Jon heeft er al 2 in stukken geslagen. Zo sterk kunnen ze fysiek dus niet zijn.
-Waarom gooit de Nights Kings op Viserion ipv Drogon, dan was het gelijk een teamkill. Plot armor kuch kuch
-Jon valt in het water, daarna is opeens het hele leger weg. Je ziet ze daarvoor wel weglopen, maar hoe kan je zo lang in ijskoud water overleven? En daarna nog een paar uur te paard met zeiknatte kleding.
-Draken hebben TomTom ingebouwd? Dany is nooit in het noorden geweest, hoe heeft ze enig idee waar ze zijn.
-Gendry en zijn raven klopt qua tijdspanne totaal niet. Het is van Eastwatch naar Dragonstone ongeveer 4000 mijl. Weet niet hoeveel dagen ze het kunnen uithouden in die kou, het leek alsof nu 1 nacht verstreken was.
-Waar komt Benjen opeens vandaan en waarom doet die suicide terwijl ze samen weg hadden kunnen rijden?
-Sansa opeens weer grootste vriend van LF. Haar letterlijke woorden; Never trust Littlefinger.
-Arya in rage mode op Sansa, is ze nou echt zo dom om Sansa de schuld te geven dat Ned en Rob dood zijn?
-Meest kansloze plan om wight te vangen. Waarom lopen ze al 7 seizoen te roepen dat ze dode moeten verbranden. Hadden net zo goed 1 van die random dude die gepakt was door die beer mee terug kunnen nemen.
-Het vriest altijd in het noorden, maar een meertje zakken ze opeens door het ijs al staan ze al met zijn 8en. WTF?
-Als ze die eerste white walker in stukken slaan gaan alle wights behalve 1 dood.
-Nights King kan opeens een speer tientallen meters de lucht ingooien en een draak doorboren. Ze mogen dan wel magische krachten hebben, maar zwaardvechten kunnen ze ook al niet al te best, Jon heeft er al 2 in stukken geslagen. Zo sterk kunnen ze fysiek dus niet zijn.
-Waarom gooit de Nights Kings op Viserion ipv Drogon, dan was het gelijk een teamkill. Plot armor kuch kuch
-Jon valt in het water, daarna is opeens het hele leger weg. Je ziet ze daarvoor wel weglopen, maar hoe kan je zo lang in ijskoud water overleven? En daarna nog een paar uur te paard met zeiknatte kleding.
-Draken hebben TomTom ingebouwd? Dany is nooit in het noorden geweest, hoe heeft ze enig idee waar ze zijn.
-Gendry en zijn raven klopt qua tijdspanne totaal niet. Het is van Eastwatch naar Dragonstone ongeveer 4000 mijl. Weet niet hoeveel dagen ze het kunnen uithouden in die kou, het leek alsof nu 1 nacht verstreken was.
-Waar komt Benjen opeens vandaan en waarom doet die suicide terwijl ze samen weg hadden kunnen rijden?
-Sansa opeens weer grootste vriend van LF. Haar letterlijke woorden; Never trust Littlefinger.
-Arya in rage mode op Sansa, is ze nou echt zo dom om Sansa de schuld te geven dat Ned en Rob dood zijn?
-Meest kansloze plan om wight te vangen. Waarom lopen ze al 7 seizoen te roepen dat ze dode moeten verbranden. Hadden net zo goed 1 van die random dude die gepakt was door die beer mee terug kunnen nemen.
Even kort door de bocht..Edwin__ schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:00:
- Dit wordt gewoon uitgelegd.. iets beter opletten? Wie ze zo gemaakt heeft sterft, dus zijn 'minions' ook.
- Als ze zijn kleren van hem verwijderen is alles ook hard/bevroren. Hij is onderkoelt, half dood?
- Een WW moet, zoals ook te zien is met de draak, iemand aanraken.
Klopt, slecht gedaan. Kan wel zijn dat het er minder vroor, door de aanwezigheid van de White Walkers wordt het kouder, dus vroor het dicht.Edwin__ schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:00:
Dit lijkt me logisch, gewoon magie. Met een normale speer doorboor je ook geen draak.-Nights King kan opeens een speer tientallen meters de lucht ingooien en een draak doorboren. Ze mogen dan wel magische krachten hebben, maar zwaardvechten kunnen ze ook al niet al te best, Jon heeft er al 2 in stukken geslagen. Zo sterk kunnen ze fysiek dus niet zijn.
Is hier ook al besproken, zie mijn post met mijn kritiek hier-Waarom gooit de Nights Kings op Viserion ipv Drogon, dan was het gelijk een teamkill. Plot armor kuch kuch
Later melde iemand (terecht), dat hij wellicht de andere draak kiest omdat die draak een grotere bedreiging vormt, als dat zo is hadden ze het wel beter in beeld mogen brengen.
Die weg duurt waarschijnlijk geen paar uur, maar inderdaad wel onrealistisch dat hij het overleefd heeft.-Jon valt in het water, daarna is opeens het hele leger weg. Je ziet ze daarvoor wel weglopen, maar hoe kan je zo lang in ijskoud water overleven? En daarna nog een paar uur te paard met zeiknatte kleding.
Even wat hoger gaan vliegen en Dany ziet honderd/tienduizenden WW's staan, lijkt me niet te missen.-Draken hebben TomTom ingebouwd? Dany is nooit in het noorden geweest, hoe heeft ze enig idee waar ze zijn.
Die bekering hebben de show makers juist wel goed gemaakt. Zie reddit-Gendry en zijn raven klopt qua tijdspanne totaal niet. Het is van Eastwatch naar Dragonstone ongeveer 4000 mijl. Weet niet hoeveel dagen ze het kunnen uithouden in die kou, het leek alsof nu 1 nacht verstreken was.
Hij ziet een paar draken overvliegen en denkt laat ik eens gaan kijken (mijn beredenering). Daarna had hij inderdaad mee gekund, maar goed, zijn rol zat er ook wel op nu.-Waar komt Benjen opeens vandaan en waarom doet die suicide terwijl ze samen weg hadden kunnen rijden?
Ze zegt daarvoor nog dat er genoeg mensen zijn die ze hem zo kan laten vermoorden. Ik geloof niet dat ze hem werkelijk vertrouwd nu.-Sansa opeens weer grootste vriend van LF. Haar letterlijke woorden; Never trust Littlefinger.
Ik denk zelf dat dit gespeeld is om LF in de val te lokken, maar het zou kunnen. Arya heeft wel vaker niet de slimste keuzes gemaakt.-Arya in rage mode op Sansa, is ze nou echt zo dom om Sansa de schuld te geven dat Ned en Rob dood zijn?
Je hebt een WW nodig om hem te turnen, dat gebeurt niet vanzelf. Dit was dus geen mogelijkheid geweest, iedereen kan met een hoopje botten aankomen.-Meest kansloze plan om wight te vangen. Waarom lopen ze al 7 seizoen te roepen dat ze dode moeten verbranden. Hadden net zo goed 1 van die random dude die gepakt was door die beer mee terug kunnen nemen.
Aan de hand van de tafel aantonen dat we in het volgende shot beyond the wall gingen. Met misschien nog wat extra symboliek die mij ook ontgaat.HE1 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:41:
Gravity is a habit that is hard to shake off.
De cast hyped de boel alvast op voor volgende week YouTube: Game of Thrones Interview - San Diego Comic-Con [Finale Sizzle] | Pl...
Moet wel zeggen dat de kwaliteit van de ziggo go app op de ipad echt slecht is, de game of thrones stream komt niet boven de 480p uit, het het voelt bijna het zelfde dan als je een illegale stream kijkt.
Moet wel zeggen dat de kwaliteit van de ziggo go app op de ipad echt slecht is, de game of thrones stream komt niet boven de 480p uit, het het voelt bijna het zelfde dan als je een illegale stream kijkt.
Die eerste is eigenlijk best aardig te verklaren. Tot nu toe zijn de Wights en White Walkers voornamelijk bezig geweest met self preservation en vergroten van aantallen. Er is ook wel iets van een band tussen ze allemaal want als Clegane die ene Wight schopt beginnen ze allemaal te schelden (en de Wights zijn gekoppeld aan een White Walker blijkbaar). Als je toch je leger zo groot mogelijk wilt, je huidige manschappen wilt houden (doormidden slaan boeit niet, verbranden wel), en je voelt blijkbaar wat de rest van je leger voelt, zou je dan een stilstaande draak slopen of eentje die op dat moment enorme aantallen van je leger aan het verbranden is? Ik denk dat laatste.miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:34:
Nu de aflevering dan eindelijk besproken mag worden, kleine repost met een kritische kanttekening:
Deze is heel true:
[afbeelding]
En deze ook
[afbeelding]
Trouwens, nu de Night King een draak heeft, kan hij waarschijnlijk vrij simpel langs de Wall

[ Voor 5% gewijzigd door mark-k op 21-08-2017 21:26 ]
More than meets the eye
system specs
Eind 2018, begin 2019, ik hoorde het ook vandaag en was ook in shockSjah schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:26:
Hoorde ik nou dat Season 8 pas Januari '19 komt? Zegt me dat hetniet waar is....
Hmmm ok , nee niet okay.
Tyrion, ik begin het een loser te vinden, steeds de foute adviezen dit seizoen, neem daarnaast zijn liefde voor zijn hoer die hem verraadde. Ok, ik hou respect voor zijn alcoholisme.
Tyrion, ik begin het een loser te vinden, steeds de foute adviezen dit seizoen, neem daarnaast zijn liefde voor zijn hoer die hem verraadde. Ok, ik hou respect voor zijn alcoholisme.
Eerste punt was inderdaad even vergeten, natuurlijk weer 1tje die door een ander is gemaakt. Alleen raar dat bij Hardhome dit niet gebeurde, toevallig een WW die geen 1 minion hadFamous schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:11:
[...]
Even kort door de bocht..
- Dit wordt gewoon uitgelegd.. iets beter opletten? Wie ze zo gemaakt heeft sterft, dus zijn 'minions' ook.
- Als ze zijn kleren van hem verwijderen is alles ook hard/bevroren. Hij is onderkoelt, half dood?
- Een WW moet, zoals ook te zien is met de draak, iemand aanraken.
Dat van het aanraken is nooit echt confirmed voor het maken van wights. Voor het maken van WW wel. Waarom willen ze anders altijd alle lijken direct verbranden ( ook die van de Priest deze episode ).
Het mooiste van deze aflevering was het opbloeien van de bromance tussen Tormund en The Hound

|| Vierkant voor Wiskunde ||
Zag gister een aardige bespiegeling op YT, van NerdSoup...wat als de White Walkers etc helemaal geen slechterikken zijn, maar ook maar proberen te overleven. In de serie komt dat niet naar voren, de boeken las ik niet.
Dit is echt onzin. Al dat getheoretiseer om bepaalde dingen aannemelijk te maken. Dat gebeurt zo verschrikkelijk vaak in series en films. Occam's razor is gewoon dat ze er niet over nagedacht hebben. Punt.miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:28:
De aanwezigheid van White Walkers zorgt ervoor dat het kouder wordt, als ze daar pas net aankomen begint het er nu pas flink kouder te worden en kan het dus zomaar zo zijn dat daarvoor het ijs niet dik genoeg was, maar door de aanwezigheid van de White Walkers wel dik genoeg werd.
Dat ijs ligt er een paar duizend jaar. Dat behoort meters dik te zijn.
Brekend ijs is puur een crutch om de spanning op te bouwen en gewoon niet helemaal doordacht.
Dit dus.
Wat een toffe aflevering. En die draak...
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Wel knap van 'm dat-ie zichzelf als Arya zijn eigen kamer uit ziet komen en als LF toekijkt vanuit een nis ...miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:53:
[...]
maar dat in ieder geval Little Finger ook een Faceless Men zou zijn die haar na doet
En met Sansa staat te kijken hoe hij als Arya met Brienne vecht ...
Of zijn dat gewoon plot-holes ?
Wights hoeven niet aangeraakt te worden, want de doden bij hardhome stonden op toen de night king zijn handen opstak. Ik denk dat het alleen bij de sterkere wezens nodig is of dat het iets anders wordt als hij ze wel aanraakt (zoals white walkers bij aanraken tov wights zonder aanraken). Dus dat de draak nu sterker is dan wanneer hij gewoon zombie werd zoals die ijsbeer. Geen mindless minion maar nog steeds een slim wezen.Edwin__ schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:48:
[...]
Eerste punt was inderdaad even vergeten, natuurlijk weer 1tje die door een ander is gemaakt. Alleen raar dat bij Hardhome dit niet gebeurde, toevallig een WW die geen 1 minion had
Dat van het aanraken is nooit echt confirmed voor het maken van wights. Voor het maken van WW wel. Waarom willen ze anders altijd alle lijken direct verbranden ( ook die van de Priest deze episode ).
Denk dat het puur door belichting komt die anders wordt als Jon boven water komt...sarlo schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:32:
Toffe aflevering qua actie, maar wel een heel geforceerd plot. Jammer, de diepte in het verhaal is nu echt weg aan het raken.
Overigens ook fantastisch dat je week in week uit pagina's lang met spoilers en gezeik over reistijden door moet voordat de serieuze discussie weer begint.
Overigens ook fantastisch dat je week in week uit pagina's lang met spoilers en gezeik over reistijden door moet voordat de serieuze discussie weer begint.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
iemand anders was er ook al over gevallen em heeft er theorietje over:HE1 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:35:
[...]
Denk dat het puur door belichting komt die anders wordt als Jon boven water komt...
YouTube: GAME OF THRONES | WHY LONGCLAW'S EYES CHANGE COLOUR (S7E6)
Mensen vroegen zich af hoe de undead door de wall kunnen. Nou met een draak is het niet echt heel erg moeilijk meer.
Arya speelt een spelletje, die heeft allang door dat LittleFinger haar aan het playen is. Zoals LF doorhad dat zij op een afstandje LF aan het bespieden was gaat het er bij mij niet in dat zij niet door heeft dat LF haar aan het bespieden was. Na alles wat ze heeft geleerd en gedaan heeft in Braavos zeg maar.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Verwijderd
Ohh die ogen van longclaw theorien zijn echt irritant, het is gewoon een reflectie, longlcaws ogen zijn geslepen steentjes die normaal zwart zijn en licht reflecteren, er ligt rondom sneeuw waardoor het lijkt alsof ze wit zijn maar zodra daar verandering in komt, John z'n hand of zelfs iemand van de crew veranderd de reflectie naar iets donkerders.
Nu zie je overal gespam over iets wat e niet is. Lijkt wel op de situatie van breaking bad.
https://goo.gl/images/oB6TKF
Nu zie je overal gespam over iets wat e niet is. Lijkt wel op de situatie van breaking bad.
https://goo.gl/images/oB6TKF
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2017 23:04 ]
Van http://gameofthrones.wiki...Beyond_the_Wall_(episode) :
Die masterminds hebben het dus zelf verzonnen. Ik vraag me af hoe vaag GRRM de bullet points heeft beschreven. Als schrijver kon hij de fout maken dat D&D wel zouden begrijpen wat hij bedoelde, maar ik denk dat ze de llijntjes ertussen vaak "teleurstellend" opvullen.in the Inside the Episode video for this episode itself, producer D.B. Weiss remarks on how they came up with the idea that Jon's search party gets trapped in the middle of a frozen lake - that they had to come up with this idea, it isn't based on something Martin told them about what happens in the next novel.
Als de theorie klopt is het natuurlijk daarna gebeurt. De theorie gaat ervan uit dat de Arya de eerste keer dat ze deze aflevering verschijnt nog leeft en zichzelf is, de tweede keer (dat ze die dolk aan Sansa geeft) niet meer. Heb het stuk terug gekeken, en Arya gedraagt zich dan inderdaad behoorlijk vreemd, maar ik geloof de theorie zelf ook niet hoorGoner schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:35:
[...]
Wel knap van 'm dat-ie zichzelf als Arya zijn eigen kamer uit ziet komen en als LF toekijkt vanuit een nis ...![]()
En met Sansa staat te kijken hoe hij als Arya met Brienne vecht ...
Of zijn dat gewoon plot-holes ?
Maar waarom dan dat briefje? Dat slaat dan verder nergens meer op. Die had hij dan ook niet hoeven verstoppen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Leuke aflevering maar volgende week gaarne wat meer plot en minder actie.
Uncle Benjen's terugkeer vond ik echt te maf. Als een prototypische deus ex machina verschijnen nadat we hem een paar seizoenen niet gezien hebben en net zo snel is hij dood. Heel erg vreemd.
Tyrion heeft inderdaad weer een win nodig. Zijn toegevoegde waarde voor Dany is marginaal op moment. En te weinig coole lines.
Komt allemaal vast goed volgende week... vooral met Arya. Sansa verdient wel wat tough love, dom wicht.
Uncle Benjen's terugkeer vond ik echt te maf. Als een prototypische deus ex machina verschijnen nadat we hem een paar seizoenen niet gezien hebben en net zo snel is hij dood. Heel erg vreemd.
Tyrion heeft inderdaad weer een win nodig. Zijn toegevoegde waarde voor Dany is marginaal op moment. En te weinig coole lines.
Komt allemaal vast goed volgende week... vooral met Arya. Sansa verdient wel wat tough love, dom wicht.
[ Voor 30% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-08-2017 23:36 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Denk het ook inderdaad. Dat gesprek met Sansa was denk ik om te Sansa's loyaliteit te testen en die zit wel goed. Ik denk dat LF het loodje legt de volgende aflevering. Arya zou eventueel zijn face kunnen gebruiken om de Vale aan de Starks te blijven verbinden.cbr600f4i schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:01:
Arya speelt een spelletje, die heeft allang door dat LittleFinger haar aan het playen is. Zoals LF doorhad dat zij op een afstandje LF aan het bespieden was gaat het er bij mij niet in dat zij niet door heeft dat LF haar aan het bespieden was. Na alles wat ze heeft geleerd en gedaan heeft in Braavos zeg maar.
Vandaag voor de 2e keer bekeken. En een aantal dingen die mij vreemd leken tijdens de 1e keer zijn nu eigenlijk compleet logisch:
- Waarom mikt NK niet op Rheagar? Die is veel dichterbij.
Hij ligt ook op het enige stukje land. Goede kans dat de dode draak in vlammen op gaat. Uit zichzelf of door de andere 2. Omdat Visearys in het water landt kan hij er hem later turnen. Waarschijnlijk is een draak turnen belangrijker dan Dany uitschakelen.
- Hoe komen ze ineens aan al die kettingen
Van alle schepen die ze bij Hardhome hebben gesloopt vorig seizoen.
- Waarom mikt NK niet op Rheagar? Die is veel dichterbij.
Hij ligt ook op het enige stukje land. Goede kans dat de dode draak in vlammen op gaat. Uit zichzelf of door de andere 2. Omdat Visearys in het water landt kan hij er hem later turnen. Waarschijnlijk is een draak turnen belangrijker dan Dany uitschakelen.
- Hoe komen ze ineens aan al die kettingen
Van alle schepen die ze bij Hardhome hebben gesloopt vorig seizoen.
Vasthouden aan de draak als ze die naar boven trekken?Famous schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:40:
[...]
Dus er hebben zich enkele zich opgeofferd om een ketting erom te doen en verder te leven onderwater?
Het viel mij in elk geval op dat ze niet door het water wilde maar de draak opeens wel naar boven kwam.
Op de bodem voortwandelen tot ze aan de oever komen? (pirates of the Caribbean style)
Vind amusanter van waar ze met die kettingen komen ineens. Doe-het-zelf om de hoek?
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Wij zeiden altijd jaha dat staat in het script. Het is echt een dooddoener maar het is ook waar. Ze proberen met alle macht dit seizoen tot een einde te breien, en het is gewoon amusement. Je moet daarbij niet al te veel vragen gaan stellen. Bij sommige series weten ze niet hoe ze op het eind alles bij elkaar weten te rapen maar hier valt het nog mee, wees blij dat je lost niet hebt gekeken daar kun je nog 100 dat soort vragen kwijt.miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:13:
[...]
Klopt, slecht gedaan. Kan wel zijn dat het er minder vroor, door de aanwezigheid van de White Walkers wordt het kouder, dus vroor het dicht.
[...]
Dit lijkt me logisch, gewoon magie. Met een normale speer doorboor je ook geen draak.
[...]
Is hier ook al besproken, zie mijn post met mijn kritiek hier
Later melde iemand (terecht), dat hij wellicht de andere draak kiest omdat die draak een grotere bedreiging vormt, als dat zo is hadden ze het wel beter in beeld mogen brengen.
[...]
Die weg duurt waarschijnlijk geen paar uur, maar inderdaad wel onrealistisch dat hij het overleefd heeft.
[...]
Even wat hoger gaan vliegen en Dany ziet honderd/tienduizenden WW's staan, lijkt me niet te missen.
[...]
Die bekering hebben de show makers juist wel goed gemaakt. Zie reddit
[...]
Hij ziet een paar draken overvliegen en denkt laat ik eens gaan kijken (mijn beredenering). Daarna had hij inderdaad mee gekund, maar goed, zijn rol zat er ook wel op nu.
[...]
Ze zegt daarvoor nog dat er genoeg mensen zijn die ze hem zo kan laten vermoorden. Ik geloof niet dat ze hem werkelijk vertrouwd nu.
[...]
Ik denk zelf dat dit gespeeld is om LF in de val te lokken, maar het zou kunnen. Arya heeft wel vaker niet de slimste keuzes gemaakt.
[...]
Je hebt een WW nodig om hem te turnen, dat gebeurt niet vanzelf. Dit was dus geen mogelijkheid geweest, iedereen kan met een hoopje botten aankomen.
[ Voor 9% gewijzigd door siren op 22-08-2017 00:25 ]
Dit heeft er gewoon echt mee te maken dat de serie de boeken in heeft gehaald. De eerste 4-5 seizoenen was het meer samenvatten/bijstellen van het uitgebreide verhaal uit de boeken, hierna hebben ze zelf de gaten moeten vullen tussen de grote lijnen die George heeft uitgestippeld.Gonadan schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:49:
Toffe aflevering qua actie, maar wel een heel geforceerd plot. Jammer, de diepte in het verhaal is nu echt weg aan het raken.
Vooral het vorig seizoen merkte je gewoon dat Dan & Dave hier erg veel moeite mee hadden, Arya's verhaal in Braavos was gewoon crap en er was teveel 'filler' als het ware wat bij lange na niet het niveau van de eerdere seizoenen haalde.
Dit seizoen is het gewoon voluit hollywood spektakel met weinig diepgaand verhaal en veel vaart erin. Ze breien er gewoon een eind aan. Aan de ene kant visueel leuk, maar aan de ene kant had ik toch wel meer diepgang gewild. Dit seizoen was beter geweest als ze wat meer gerekt hadden en er 10 afleveringen van hadden gemaakt denk ik, iets meer gelul had niet misstaan imo.
Wat ik vooral mis zijn de shock and ah momenten door een plottwist die je niet zag aankomen.
In het begin was je nergens zeker van, iedereen kon op ieder moment omkiepen (op wat voor manier dan ook).
Nu heb ik het gevoel dat ik naar een lange film zit te kijken waarvan alle stappen van te voren al redelijk duidelijk zijn en we enkel zitten te wachten tot welk einde we komen.
In het begin was je nergens zeker van, iedereen kon op ieder moment omkiepen (op wat voor manier dan ook).
Nu heb ik het gevoel dat ik naar een lange film zit te kijken waarvan alle stappen van te voren al redelijk duidelijk zijn en we enkel zitten te wachten tot welk einde we komen.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
True that. Ik hoop dat er volgende week een mooie plottwist komt, die niet al voor te hand liggend is.Saffie_time schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:37:
Wat ik vooral mis zijn de shock and ah momenten door een plottwist die je niet zag aankomen.
BTW, hoe gaat het eigenlijk met slavenburgemeester Michiel Huisman? Gaan we die nog terug zien?
Vaak bu'j te bang!
Tja. Juist doordat iedereen dood kan gaan kijk ik nergens meer van op. Dany en haar vriendenclub dood, shit happensSaffie_time schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:37:
Voor mij, als GoT boeken leek, vond ik het heel verrassend dat ze een draak aan het leger van de doden konden toevoegen. Magische wezen en zo. Maar het leek me gewoon dat de night king met voorbedachte raden die draak neerhaalde. Dus zodat hij hem juist kon overnemen. Die had Jon en zijn maten niet kunnen "redden" door hem in de fik te steken.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Goed het is inmiddels wel een echt Hollywood spektakel aan het worden. Nu nog een paar slowmotions en lens-flares en het is compleet
.
Buiten dat ik het jammer vind dat het allemaal zo snel moet gaan en er legio zaken echt niet logisch zijn en volgens mij ook niet nodig zijn was het wel smullen van het geweld en de dudes beyond the wall. De ijsdraak zat er natuurlijk aan te komen en het was wel mooi in beeld gebracht dat de Night King hierop gewacht heeft. Erg benieuwd wat de laatste aflevering ons gaat brengen.
Overigens denk ik dat Sansa Littlefinger wil uitproberen door hem nu het idee te geven dat het werkt. En als hij dan zijn ware gezicht laat zien brengt zij hem om.
Buiten dat ik het jammer vind dat het allemaal zo snel moet gaan en er legio zaken echt niet logisch zijn en volgens mij ook niet nodig zijn was het wel smullen van het geweld en de dudes beyond the wall. De ijsdraak zat er natuurlijk aan te komen en het was wel mooi in beeld gebracht dat de Night King hierop gewacht heeft. Erg benieuwd wat de laatste aflevering ons gaat brengen.
Overigens denk ik dat Sansa Littlefinger wil uitproberen door hem nu het idee te geven dat het werkt. En als hij dan zijn ware gezicht laat zien brengt zij hem om.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Maar ze haalden de draak niet bij de oever maar boven dacht ik.azz_kikr schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:58:
[...]
Vasthouden aan de draak als ze die naar boven trekken?
Op de bodem voortwandelen tot ze aan de oever komen? (pirates of the Caribbean style)
Vind amusanter van waar ze met die kettingen komen ineens. Doe-het-zelf om de hoek?
Ketting snap ik ook niet maar minder stoorlijk
Maar het midden van het meertje is het zeker ook niet.Famous schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:15:
[...]
Maar ze haalden de draak niet bij de oever maar boven dacht ik.
Ketting snap ik ook niet maar minder stoorlijk
Enkele posts terug staat een redelijk logische verklaring voor de kettingen.
In Hardhome hebben de WW een behoorlijke overwinning geboekt en zijn ook aardig wat schepen verloren gegaan. De kettingen die ze gebruikt hebben om Vyserion te bergen kunnen dus de ankerkettingen van die schepen zijn.
De afstand tussen Hardhome en dit gevecht is te overbruggen en ik geloof niet dat de wights in staat zijn om te klagen over het dragen van zware kettingen
Het voelt allemaal te gehaast aan.. Characters die ineens uit het niets in de aflevering gepropt worden. Zoals die oom van John. Ze hadden makkelijk alles wat meer kunnen spreiden over dit seizoen en een paar extra afleveringen kunnne maken. 't voelt nu meer als een film aan dan een serie.FastFred schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:26:
[...]
Ben ik overigens de enige die een seizoen van 7 afleveringen dieptriest vind? Niet in de eerste plaats omdat we na volgende week weer een eeuwigheid mogen wachten...
Ik moest deze even maken.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik heb me eigenlijk maar een beetje gestoord aan 2 dingen qua logica. 1. de white walkers/wights zitten al dagen in het water en ineens komen ze vanuit het water Tormund in het water slepen.
2. Jon moet o.e.o.a. reden nog een paar wights uitschakelen, iedereen zit al te wachten op de draak en hij blijft maar bezig, het gaat volledig in tegen het spektakel waarmee de draken binnenkomen met al hun vuurgespuw om vervolgens af te wachten tot meneer uitgespeeld is.
2. Jon moet o.e.o.a. reden nog een paar wights uitschakelen, iedereen zit al te wachten op de draak en hij blijft maar bezig, het gaat volledig in tegen het spektakel waarmee de draken binnenkomen met al hun vuurgespuw om vervolgens af te wachten tot meneer uitgespeeld is.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
"Heroes do stupid things"cbr600f4i schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:49:
Heb ik ook. Zes seizoenen lang moddert het maar wat aan en gebeurt er feitelijk niet zo heel erg veel (in het kader van het grote geheel dan; genoeg kleinschalige conflicten etc natuurlijk) en nu gaan ze ineens full throttle omdat het verhaal in 15 afleveringen afgeraffeld moet worden lijkt het.Noctonix schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:38:
[...]
Het voelt allemaal te gehaast aan.. Characters die ineens uit het niets in de aflevering gepropt worden. Zoals die oom van John. Ze hadden makkelijk alles wat meer kunnen spreiden over dit seizoen en een paar extra afleveringen kunnne maken. 't voelt nu meer als een film aan dan een serie.
Wel een beetje jammer; het misschien wat beter verdeeld kunnen worden. Of had gewoon meer seizoenen gemaakt
Yamaha MT-09
Ik zie niemand schrijven over de mogelijkheid van NK + draak + BoB slagveld. Volgens mij ligt er al een heel leger klaar bij Winterfell, waarom zou de muur gesloopt moeten worden?
Wat ik dit seizoen echt mis is een klootzak/sadist in de stijl van Joffrey of Ramsay Bolton, zo eentje waarvan je denkt: "waarom legt iemand die nu niet eens gauw om, jezus".
In alle andere seizoenen lag de focus daar wel op een of andere manier bij, de onrechtvaardigheid dat zo'n karakters overwinning na overwinning boekten. Je zou kunnen zeggen dat Cersei of zelfs Littlefinger zich die rol hebben aangemeten maar bij hen gaat het _voorlopig_ niet zo ver dat je er geloofwaardige haat voor kweekt. Euron Greyjoy was ook even kanshebber maar die is ook verdwenen?
In alle andere seizoenen lag de focus daar wel op een of andere manier bij, de onrechtvaardigheid dat zo'n karakters overwinning na overwinning boekten. Je zou kunnen zeggen dat Cersei of zelfs Littlefinger zich die rol hebben aangemeten maar bij hen gaat het _voorlopig_ niet zo ver dat je er geloofwaardige haat voor kweekt. Euron Greyjoy was ook even kanshebber maar die is ook verdwenen?
[ Voor 6% gewijzigd door zwiep op 22-08-2017 09:02 ]
Het hele avontuur achter de muur was veel toffer geweest als ze een fatsoenlijke reden hadden om er heen te gaan, was dat nu zo moeilijk geweest om te verzinnen? Nu zit je continue te kijken met de gedachte, het slaat helemaal nergens op dat ze daar zijn.
Overigens, leuk dat die night king de draak verandert, maar als dat werkt zoals bij die wrights wordt het natuurlijk wel een zwakte van hem. 2 draken slopen de ijsdraak en de night king valt dood neer.
Overigens, leuk dat die night king de draak verandert, maar als dat werkt zoals bij die wrights wordt het natuurlijk wel een zwakte van hem. 2 draken slopen de ijsdraak en de night king valt dood neer.
[ Voor 0% gewijzigd door DeepSeven op 22-08-2017 09:15 . Reden: Even wakker worden ]
Het is andersom. De creeps gaan dood, welke de NK heeft geturned als de NK wordt gedood. Niet andersom.DeepSeven schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:08:
Het hele avontuur achter de muur was veel toffer geweest als ze een fatsoenlijke reden hadden om er heen te gaan, was dat nu zo moeilijk geweest om te verzinnen? Nu zit je continue te kijken met de gedachte, het slaat helemaal nergens op dat ze daar zijn.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Volgens mij andersom. De Night king moet je doden om de draak dood neer te laten vallen.DeepSeven schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:08:
Edit. Iemand was me voor...
[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 22-08-2017 09:12 ]
Euron moet de rol spelen van de nieuwe sadist, in de boeken schijnt hij veel meer aandacht en opbouw te krijgen, in de serie komt hij compleet uit het niks en kan teleporteren. Denk dat hij volgend nog seizoen een grote rol gaat spelen.
Ik vraag me af of meer episodes dit seizoen beter had kunnen maken. Je moet niet vergeten dat de meeste verhaallijnen zijn geeindigd of samen gevoegd en er nog z'n beetje 4 grote zijn. En met meer afleveringen zouden ze waarschijnlijk nog steeds met een slechte reden achter de wall zijn gegaan.
Als laats lijkt het mij dat de NK de draak helemaal niet hoeft te bereiden, aangezien hij z'n Wights met z'n hoofd kan besturen.
Ik vraag me af of meer episodes dit seizoen beter had kunnen maken. Je moet niet vergeten dat de meeste verhaallijnen zijn geeindigd of samen gevoegd en er nog z'n beetje 4 grote zijn. En met meer afleveringen zouden ze waarschijnlijk nog steeds met een slechte reden achter de wall zijn gegaan.
Als laats lijkt het mij dat de NK de draak helemaal niet hoeft te bereiden, aangezien hij z'n Wights met z'n hoofd kan besturen.
Euron schijnt (Joffrey+Ramsay)^2 te zijn in de boeken
jammer dat je er (tot nu toe) weinig van ziet
Vaak bu'j te bang!
Ik vond het grappig.DeepSeven schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:08:
Je ziet het gezelschap lopen met 10 man in eerste instantie, vervolgens worden ze aangevallen waarvan er 1 word uitgeschakeld en maken ze een cirkel met 11 man.
Dan volgt het gevecht met die "beren" waarbij er nog mensen worden uitgeschakeld en vervolgens lopen ze weer vrolijk verder met 10 man.
Voor iedereen die het gesprek tussen Arya en Sansa raar vondt, Arya was het spelletje aan het spelen die zij ook met de Waif speelde.
Ze moest een leugen vertellen zonder dat de ander dat door zou krijgen (weet het even niet beter uit te leggen, heb de aflevering zo snel niet bij de hand).
Eerst begon Arya met vragen te stellen aan Sansa, en later bleef Sansa vragen stellen aan Arya, en toen vroeg Arya al weet je zeker dat je dit wilt doen want de vorige waar ik dit spelletje mee speelde liep het niet goed mee af.
Toen ging Arya dus alle vragen van Sansa beantwoorden met leugens.
Ze moest een leugen vertellen zonder dat de ander dat door zou krijgen (weet het even niet beter uit te leggen, heb de aflevering zo snel niet bij de hand).
Eerst begon Arya met vragen te stellen aan Sansa, en later bleef Sansa vragen stellen aan Arya, en toen vroeg Arya al weet je zeker dat je dit wilt doen want de vorige waar ik dit spelletje mee speelde liep het niet goed mee af.
Toen ging Arya dus alle vragen van Sansa beantwoorden met leugens.
Mooi om te zien inderdaad hoe er toch wat man sneuvelt, maar de meeste hoofdrolspelers nog intact zijn. Vrijwel elke keer dat er één sneuvelde was dat een onbekende, terwijl de groep bijna volledig uit bekende personen leek te bestaanErwinJ schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:36:
[...]
Ik vond het grappig.
Je ziet het gezelschap lopen met 10 man in eerste instantie, vervolgens worden ze aangevallen waarvan er 1 word uitgeschakeld en maken ze een cirkel met 11 man.
Dan volgt het gevecht met die "beren" waarbij er nog mensen worden uitgeschakeld en vervolgens lopen ze weer vrolijk verder met 10 man.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Het kan nog best zijn dat bran benjen heeft gewaarschuwd, aangezien de oude three eyed raven benjen waarschuwde om bran te redden en wordt dit volgende episode uitgelegd.
Wat mij wel tegen valt is dat wij 6 seizoenen lang winter wordt geteased en dan is het winter en veranderd er niks kwa weer. Als dit zo doorgaat zijn de laatste 2 aflevering van volgend seizoen pas echt alleen winter.
Wat mij wel tegen valt is dat wij 6 seizoenen lang winter wordt geteased en dan is het winter en veranderd er niks kwa weer. Als dit zo doorgaat zijn de laatste 2 aflevering van volgend seizoen pas echt alleen winter.
Dit vond ik ook een rare. Er kwam eerst een man aanrennen die werd gegrepen, niet van de groep zelf volgens mij? Daarna leek die beer iemand bij de kop te pakken en zijn ze achteraf toch weer compleet.ErwinJ schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:36:
[...]
Ik vond het grappig.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic