Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:46
EdwardK123 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:51:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat Sony de rechten voor Wheel of Time heeft bemachtigd.

Geen idee hoe je een serie kan maken van die boeken. Het is zó extreem uitgebreid.
Serie van 14 seizoenen ;)

Maar idd om hier en serie van te maken is een behoorlijke uitdaging. Sommige delen zijn zo enorm traag en af en toe niet doorheen te komen. Hou dat maar eens interessant en begrijpbaar in een serie

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:29

Tjark

DON'T PANIC

mike0001 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:56:
[...]

Serie van 14 seizoenen ;)

Maar idd om hier en serie van te maken is een behoorlijke uitdaging. Sommige delen zijn zo enorm traag en af en toe niet doorheen te komen. Hou dat maar eens interessant en begrijpbaar in een serie
Inderdaad is daar genoeg te schrappen (vooral boek 7-9 :o )

*insert signature here

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:46
Tjark schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:07:
[...]

Inderdaad is daar genoeg te schrappen (vooral boek 7-9 :o )
een van die boeken heb ik een jaar over gedaan om uit te lezen. vanaf deel 10 werd het weer leuk, maar idd die delen... :z

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
-

[ Voor 123% gewijzigd door calsonic op 17-08-2017 13:47 ]

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:02
Not sure if serious or trolling.,......? :/ :?

Edit: gezien de edit van Calsonic een foutje :P

[ Voor 16% gewijzigd door Shmoozer op 17-08-2017 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Shmoozer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:49:
[...]

Not sure if serious or trolling.,......? :/ :?

Edit: gezien de edit van Calsonic een foutje :P
Nee las net iets terug dat het niet meer was toegestaan het over leaked afleveringen te hebben :X
Mx. Alba schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:55:
[modbreak]Na rijp beraad is er toch besloten tot een policy-wijziging:

Het is vanaf nu niet meer toegestaan om in dit topic te discussiëren over gelekte afleveringen tot het moment dat de aflevering officieel is uitgezonden door HBO.

Als je toch een illegale gelekte aflevering hebt gekeken voordat hij officieel is uitgezonden, dan kan je daar wel over discussiëren in dit topic: [SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. [/]

[ Voor 48% gewijzigd door calsonic op 17-08-2017 14:20 ]

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:36
Ik ben benieuwd wanneer Euron in het hele gebeuren weer terug gaat komen, die moet toch dan wel ergens in King's Landing zijn, toch? Als adviseur van Cersei ofzo, en dat hij vervolgens ook tot de realisatie komt dat de WW echt zijn (als het lukt om er één te vangen, debiel plan overigens).

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:58
Blonde Tux schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:16:
[...]

Je hebt nog aardig wat story arcs:
- Mad King
- Robberts Rebellion
- Hoe Tywin de Lannisters heeft gebracht waar ze zijn
- Dunk & Egg
- Het verhaal van Mellisandre/ Red Priests
In principe kan je met alle grote huizen flink de boer op niet? Mogelijk zijn de Starks, Tyrells en Martells ook wel interessant, al spreken de Lannisters en Targaryen (die Mad King alleen is al voer genoeg met vast spectaculair materiaal) wel erg tot de verbeelding...

Mooie voor HBO is dat ze aan de gebeurtenissen rond Robert Baratheon meteen kunnen beginnen: scripts staan in de ruwe versie al in de boeken en het verhaal zou de meest directe prequel kunnen zijn, aangezien het een inleiding vormt op de gebeurtenissen in GoT.

Ik ben ook wel benieuwd - maar vraag me of het pakkend genoeg is - hoe de Baratheon's zó uitgedund zijn dat er na Robert, Stannis en Renling (oké en Gendry) geen meer over zijn. Toch niet allemaal gevallen tijdens de strijd tegen de Mad King? Baratheon valt onder de grote huizen uiteraard... Iets vergelijkbaars geldt voor de Greyjoys en Arryns, niet?

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:En weer vijf off topic berichten verwijderd. Zijn de regels echt zo onduidelijk?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:12
ralphilosophy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:46:
Ik ben ook wel benieuwd - maar vraag me of het pakkend genoeg is - hoe de Baratheon's zó uitgedund zijn dat er na Robert, Stannis en Renling (oké en Gendry) geen meer over zijn. Toch niet allemaal gevallen tijdens de strijd tegen de Mad King? Baratheon valt onder de grote huizen uiteraard... Iets vergelijkbaars geldt voor de Greyjoys en Arryns, niet?
Er waren al niet zoveel Baratheons om mee te beginnen.

Robert, Stannis en Renly stammen af van Steffon, die had geen broers of zussen, en hij stamt af van Ormund die alleen een zus had, en die stamt van van Lyonel die ook geen broers of zussen had. Het is me niet helemaal duidelijk maar volgens mij zitten we dan ook al heel dichtbij de stamvader van de Baratheons aangezien het het jongste Great House is.

Via de mannelijke lijn zijn moet je te ver terug om de volgende in rij te vinden, dan val je eventueel terug op de vrouwelijke lijn maar die is er ook niet echt. Er waren veel bastards maar die zijn bijna allemaal uitgemoord, op Gendry na voor zover we weten. Het kan dan ook haast niet anders of hij wordt gelegitimeerd en krijgt uiteindelijk Huis Baratheon toegewezen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ph4ge schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:51:
[...]

Er waren al niet zoveel Baratheons om mee te beginnen.

Robert, Stannis en Renly stammen af van Steffon, die had geen broers of zussen, en hij stamt af van Ormund die alleen een zus had, en die stamt van van Lyonel die ook geen broers of zussen had. Het is me niet helemaal duidelijk maar volgens mij zitten we dan ook al heel dichtbij de stamvader van de Baratheons aangezien het het jongste Great House is.

Via de mannelijke lijn zijn moet je te ver terug om de volgende in rij te vinden, dan val je eventueel terug op de vrouwelijke lijn maar die is er ook niet echt. Er waren veel bastards maar die zijn bijna allemaal uitgemoord, op Gendry na voor zover we weten. Het kan dan ook haast niet anders of hij wordt gelegitimeerd en krijgt uiteindelijk Huis Baratheon toegewezen.
Als je trouwens de troonopvolging via de mannelijke lijn van de Targaryens volgt... kom je uit bij Tyrion. Zelfs als zijn vader niet stiekem een Targaryen was. Een heel eind terug in de geschiedenis zijn de Targaryens en de Lannisters namelijk kennelijk door een huwelijk verbonden geweest, en de enige mannelijke nakomeling via mannelijke lijn daarvan die wettelijk een claim kan maken is Tyrion. Jaime is immers King's Guard, wat hem buiten spel zet.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36
Mx. Alba schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:55:
[...]

Als je trouwens de troonopvolging via de mannelijke lijn van de Targaryens volgt... kom je uit bij Tyrion. Zelfs als zijn vader niet stiekem een Targaryen was. Een heel eind terug in de geschiedenis zijn de Targaryens en de Lannisters namelijk kennelijk door een huwelijk verbonden geweest, en de enige mannelijke nakomeling via mannelijke lijn daarvan die wettelijk een claim kan maken is Tyrion. Jaime is immers King's Guard, wat hem buiten spel zet.
Jamie is uit de Kingsguard gezet door Tommen
Jaime meets Mace Tyrell and his army by the city gate and rides with the Lord of Highgarden to the Great Sept. As the High Sparrow is addressing the crowd, the Tyrell force marches into the square at the foot of the Sept's stairs. Just as it seems it will come to blood, the High Sparrow announces he will be releasing Margaery due to a new alliance between the Crown and the Faith, and Tommen emerges from the Sept with the rest of the Kingsguard. Jaime is shocked and enraged, and he gives the High Sparrow a scornful glare.

After the failed attempt at the Great Sept, Tommen removes Jaime from the Kingsguard. He commands him to take an army to Riverrun, which was recently captured by the Blackfish and the Tully army, and help the Freys retake the castle. Jaime later informs Cersei of this, angry that the High Sparrow has swayed Tommen to his side and threatening to attack the Sept with help from Bronn and other sellswords. Instead, Cersei advises Jaime to lead the Lannister forces to Riverrun, confident the Mountain will win her trial by combat. She kisses Jaime goodbye, reminding him their enemies have always underestimated them.
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Jaime_Lannister

[ Voor 49% gewijzigd door TheFes op 17-08-2017 15:59 ]

Home Assistant configuratie

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
[...]

Dat zou nog eens een plot twist zijn, Dany die uiteindelijk koningin is en dat Tyrion haar vermoord omdat hij recht heeft op de troon en super evil blijkt te zijn en Dany de oorlog voor hem heeft laten uitvoeren :+

Ik denk op zich dat we allemaal nieuwe hoofden krijgen van the great housen (moet natuurlijk ook wel). Sam van house tarly is ook wel gaaf. Echt een typische lord is het niet :+

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

TheFes schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:59:
Jamie is uit de Kingsguard gezet door Tommen
Als dat hem dan ook ontslaat van zijn gelofte om geen land en titel etc. te hebben voor zijn hele leven dan is dus Jaime de rechtmatige Targaryen troonopvolger via mannelijke lijn. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36
Mx. Alba schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:01:
[...]

Als dat hem dan ook ontslaat van zijn gelofte om geen land en titel etc. te hebben voor zijn hele leven dan is dus Jaime de rechtmatige Targaryen troonopvolger via mannelijke lijn. :D
Oke, maar dat is dan dus zonder de melding van Gilly dat Rhaegar zijn huwelijk heeft laten ontbinden en opnieuw, naar alle waarschijnlijkheid met Lyanna, getrouwd is mee te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door TheFes op 17-08-2017 16:05 ]

Home Assistant configuratie

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 12:52
Mx. Alba schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:01:
[...]

Na Jon en zelfs Gendry als hij nog gelegitimeerd wordt.

• EdwardK123
  • Laatst online: 14:36
Labbers schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:05:
[...]

Wow, zo had ik er nog niet eens over nagedacht!

Is Jaime dan misschien wel 'The Prince That Was Promised'?

Ik denk dat hij naast Kingslayer sowieso Queenslayer wordt..

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:13

burgt

Starbass

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:20:
[...]

Ja, dat is waar. Die serie is gewoon verkracht door de tv makers, wat een wanproduct van een goed verhaal. Ben blij dat die gasten niet aan game of thrones gezeten hebben... gewoon een case of the week serie maken van een goed fantasy verhaal 8)7
Dat was dacht ik van het productie team die ook Xena en Hercules hadden gemaakt, dat was er duidelijk aan af te zien...

Ik zou heel graag een goede serie zien van de Poort des doods boeken.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
burgt schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:25:
[...]

Dat was dacht ik van het productie team die ook Xena en Hercules hadden gemaakt, dat was er duidelijk aan af te zien...

Ik zou heel graag een goede serie zien van de Poort des doods boeken.
Ja ik ook. All time favorite fantasy serie. Die werelden namaken kost heel veel GCI vrees ik en wordt een dure serie.
Sword of Truth vond ik ook een goede serie maar de laatste 4 boeken konden verkort worden tot 1. En die Serie is echt een product geworden dat verpest is door de makers. Ik snap niet dat Terry daar ooit akkoord me is gegaan.
Maar ik kan niet wachten op de Wheel of Time. Dat was echt een goede serie en inderdaad ze kunnen een paar boeken flink inkorten maar het word een flinke klus om die serie te verfilmen en interessant te houden voor het grote publiek.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:41

SomerenV

It's something!

Wat ik wel echt knap vind is hoe ver ze kunnen komen met het budget dat ze hebben. Seizoen 6 had ongeveer 100 miljoen (dus 10 miljoen per aflevering) en in seizoen 7 zal dat niet veel anders zijn gok ik (budget van 100 miljoen). Daar krijg je dan enkele uren aan vermaak voor. Veel speelfilms zitten al snel over de 100 miljoen heen voor anderhalf uur. En dan heeft GoT ook nog eens CGI waar je u tegen zegt, diverse locaties over heel de wereld, flink wat goede acteurs en ga zo maar door.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:41
SomerenV schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:45:
Wat ik wel echt knap vind is hoe ver ze kunnen komen met het budget dat ze hebben. Seizoen 6 had ongeveer 100 miljoen (dus 10 miljoen per aflevering) en in seizoen 7 zal dat niet veel anders zijn gok ik (budget van 100 miljoen). Daar krijg je dan enkele uren aan vermaak voor. Veel speelfilms zitten al snel over de 100 miljoen heen voor anderhalf uur. En dan heeft GoT ook nog eens CGI waar je u tegen zegt, diverse locaties over heel de wereld, flink wat goede acteurs en ga zo maar door.
GoT biedt echt heel veel voor het budget dat ze hebben. Een paar pagina's terug had ik al voorgerekend dat ze aan de top 5 acteurs ($1.1miljoen pp per aflevering) al bijna $40miljoen kwijt zijn alleen al aan salarissen!!! Dat is bijna de helft van het hele productiebudget, dus dan heb je verder nog helemaal niets!

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Who Am I? schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:58:
[...]

GoT biedt echt heel veel voor het budget dat ze hebben. Een paar pagina's terug had ik al voorgerekend dat ze aan de top 5 acteurs ($1.1miljoen pp per aflevering) al bijna $40miljoen kwijt zijn alleen al aan salarissen van de top 5 acteurs!!! Dat is bijna de helft van het hele productiebudget, dus dan heb je verder nog helemaal niets!
Ja, wat de top 5 verdient is echt krankzinnig :+ Volgens mij was dat nu opgerekt naar 2 miljoen per aflevering. Ik blijf me verbazen hoe je zo'n bedrag uberhaubt kunt vragen als acteur zijnde. Maar goed, dat ben ik O-) En vergeleken met prijzen van acteurs in grote films is 2 miljoen echt peanuts. Daar zijn prijzen van 20 miljoen of hoger niet ondenkbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door SomerenV op 17-08-2017 17:01 ]

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Labbers schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:05:
[...]

Als Raegar met Lyanna in het geheim getrouwd was, dan zou zelfs Benjen ineens op de lijst van rechtmatige troonopvolgers verschijnen XD

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 18-08-2023
Als er in een film of serie te veel cgi effecten gebruikt ben ik ook geen fan van. In de meeste films en series ziet toveren er ook nog eens gek uit. Vindt het wel goed dat toveren in GoT en fantasy elementen zoveel mogelijk worden gemeden.

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:54
Who Am I? schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:58:
[...]

GoT biedt echt heel veel voor het budget dat ze hebben. Een paar pagina's terug had ik al voorgerekend dat ze aan de top 5 acteurs ($1.1miljoen pp per aflevering) al bijna $40miljoen kwijt zijn alleen al aan salarissen!!! Dat is bijna de helft van het hele productiebudget, dus dan heb je verder nog helemaal niets!
Dan hebben we gelijk een verklaring voor het feit dat seizoen 7 en 8 maar zo weinig afleveringen hebben. :)

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Nieuwevolger schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:04:
Als er in een film of serie te veel cgi effecten gebruikt ben ik ook geen fan van. In de meeste films en series ziet toveren er ook nog eens gek uit. Vindt het wel goed dat toveren in GoT en fantasy elementen zoveel mogelijk worden gemeden.
Veel CGI is niet eens zo'n probleem, maar het moet de overhand krijgen ten opzichte van echt beeld. Wat ze in GoT goed doen is het blenden van echt en nep. Elke scene heeft wel echte elementen in plaats van puur green screen. Veel vuur is bijvoorbeeld ook echt. Niet altijd aanwezig in de daadwerkelijke scene, maar op z'n minst los gefilmd en daarna erbij geplakt. En de architectuur van bestaande kastelen/omgevingen wordt gebruikt in de uitbreiding waardoor het naadloos én echt lijkt. De nieuwe Star Wars gebruikt een zelfde soort aanpak waardoor het er véél beter uit ziet dan bijvoorbeeld Episode 1. En daarom ziet de eerste Jurassic Park er beter uit dan de nieuwe Jurassic World. Jurassic World is vooral teveel CGI waarbij Jurassic Park juist veel practical effects had (naast CGI).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

[...]

Hoe zit dat dan? Je kunt toch niet ff 20 generaties terug gaan claimen omdat toevallig in de normale lijn der successie geen man meer over is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

mark-k schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:51:
[...]

Hoe zit dat dan? Je kunt toch niet ff 20 generaties terug gaan claimen omdat toevallig in de normale lijn der successie geen man meer over is?
Zeker wel, zo gaat dat. Voor het Nederlandse koningshuis kan je ook opzoeken wie de 100e in lijn voor de troonopvolging is bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Mx. Alba schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 07:11:
[...]

Zeker wel, zo gaat dat. Voor het Nederlandse koningshuis kan je ook opzoeken wie de 100e in lijn voor de troonopvolging is bijvoorbeeld.
Ja ok maar voor ons koningshuis is het dat het niet uitmaakt of je man of vrouw bent (Sowieso is een koningshuis hebben in deze tijd debiel en ondemocratisch maar daar zullen we hier maar geen discussie over starten).

Maar jij zegt dus dat omdat de twaalfde zoon van de eerste koning 400 jaar geleden een zoon heeft gehad en zo door over 20 generaties dat die dan meer recht heeft dan een dochter uit de laatste generatie van de lijn van eerste zonen, of een zoon uit een lijn met een vrouwelijke Targaryen? Vreemd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
mark-k schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 07:19:
Ja ok maar voor ons koningshuis is het dat het niet uitmaakt of je man of vrouw bent (Sowieso is een koningshuis hebben in deze tijd debiel en ondemocratisch maar daar zullen we hier maar geen discussie over starten).

Maar jij zegt dus dat omdat de twaalfde zoon van de eerste koning 400 jaar geleden een zoon heeft gehad en zo door over 20 generaties dat die dan meer recht heeft dan een dochter uit de laatste generatie van de lijn van eerste zonen, of een zoon uit een lijn met een vrouwelijke Targaryen? Vreemd.
Er is een wet, misschien wel deels ongeschreven, die waarschijnlijk inderdaad zegt dat het zo werkt. Maar net als in de echte wereld ontstaan er situaties dat de troonopvolging niet duidelijk is en dan ontstaat er oorlog. In GoT zijn er in feite ook meerdere kandidaten, je kan discussiëren wie de sterkste claim heeft, maar uiteindelijk gaat het erom wie de meeste steun vergaart cq de oorlog wint. Zelfs op momenten dat er duidelijk 1 oudste zoon is die kroonprins is kan er discussie ontstaan. Bovendien is informatie in de middeleeuwen en in GoT helemaal niet perfect, er zullen zat kroonprinsen zijn die helemaal geen biologisch kind zijn van de koning (zoals Joffrey in GoT) en de historische data was ook niet perfect.

In het huidige Engeland heeft bijv. deze relatief onbekende man waarschijnlijk een sterkere claim op de kroon dan de Queen of England en haar nakomelingen. Er staat een heel verhaal op Wikipedia over hoe de Engelse kroon lang niet altijd bij de juiste opvolger terecht kwam.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
ph4ge schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:36:
[...]

Er is een wet, misschien wel deels ongeschreven, die waarschijnlijk inderdaad zegt dat het zo werkt. Maar net als in de echte wereld ontstaan er situaties dat de troonopvolging niet duidelijk is en dan ontstaat er oorlog. In GoT zijn er in feite ook meerdere kandidaten, je kan discussiëren wie de sterkste claim heeft, maar uiteindelijk gaat het erom wie de meeste steun vergaard cq de oorlog wint. Zelfs op momenten dat er duidelijk 1 oudste zoon is die kroonprins is kan er discussie ontstaan. Bovendien is informatie in de middeleeuwen en in GoT helemaal niet perfect, er zullen zat kroonprinsen zijn die helemaal geen biologisch kind zijn van de koning (zoals Joffrey in GoT) en de historische data was ook niet perfect.

In het huidige Engeland heeft bijv. deze relatief onbekende man waarschijnlijk een sterkere claim op de kroon dan de Queen of England en haar nakomelingen. Er staat een heel verhaal op Wikipedia over hoe de Engelse kroon lang niet altijd bij de juiste opvolger terecht kwam.
De war of the five kings in GoT is dan ook gebaseerd op de Britse troonopvolging.
Wikipedia: Wars of the Roses

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
miicker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:15:
[...]

Denk dat ze er ook nog wel op terugkomen (Sam en Gilly). Volgens mij gooit Sam het stuk papier bij Little Sam waar alles op staat. Dikke kans dat hij net dat stukje papier meeneemt als hij Little Sam meeneemt en dat hij het later nog eens leest en denkt *misschien moet ik toch wat vaker naar m'n vrouwtje luisteren* :+
Ik had dit nog eens terug gekeken. Hij legt het boek wat hij aan het overschrijven was bij Little Sam. Gilly had recht voor zich een ander boek waar ze dit aan het voorlezen was.

Gezien de pissige reactie van Sam ziet hij weinig heil in de boeken van de specifieke Maester die hij gedwongen moet overschrijven, dus waarom zou hij ze ook meenemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
SomerenV schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:45:
Volgens mij is het budget van veel van die films zo hoog omdat er gigantisch veel aan marketing wordt uitgegeven. Dit is bij GoT waarschijnlijk ook wel hoog, maar niet zo hoog als bij de blockbusters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Even een flinke mindfart:

Als Dany zou winnen, en dus heerser wordt van heel Westeros, waarom verandert ze dan niet het hele politieke stelsel van het continent? Ze is toch van de vrijheid, blijheid?

Laat ieder groot House gewoon een plaats aan de tafel krijgen in een parlement van Westeros. Dan hoeft niemand gedwongen de knee te benden, heeft iedere streek wat meer autonomie en heb je minder kans dat je na 10 jaar zelf aan het kortste einde trekt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:28

Nogne

>.<

Jeroenneman schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:09:

Als Dany zou winnen, en dus heerser wordt van heel Westeros, waarom verandert ze dan niet het hele politieke stelsel van het continent? Ze is toch van de vrijheid, blijheid?

Laat ieder groot House gewoon een plaats aan de tafel krijgen in een parlement van Westeros. Dan hoeft niemand gedwongen de knee te benden, heeft iedere streek wat meer autonomie en heb je minder kans dat je na 10 jaar zelf aan het kortste einde trekt.
Omdat dan de kans dat een koninkrijk een oorlog gaat starten een stuk groter is (want dat blijven het dan in feite). Want ze heeft dan geen zicht op wat er gebeurt. Daarom moet iedereen door de knieën gaan, en trouw aan haar zweren.

Probeert iemand dan een oorlog te starten kan zij de Lord's daar op wijzen, en indien nodig alle titels van hem/haar afnemen.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
DeepSeven schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:03:
[...]

Volgens mij is het budget van veel van die films zo hoog omdat er gigantisch veel aan marketing wordt uitgegeven. Dit is bij GoT waarschijnlijk ook wel hoog, maar niet zo hoog als bij de blockbusters.
De budgetten van films zijn altijd exclusief marketing kosten.
En de opbrengsten gaan ook zeker niet allemaal naar de makers.
Dus een film die $100 miljoen budget heeft en $200 miljoen opbrengt, kan nog best verlies hebben gedraaid.

HBO werkt met abonnees. Dus voor hun werkt het sowieso anders.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Laatst online: 13:58
miicker schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:59:
[...]

Dat zou nog eens een plot twist zijn, Dany die uiteindelijk koningin is en dat Tyrion haar vermoord omdat hij recht heeft op de troon en super evil blijkt te zijn en Dany de oorlog voor hem heeft laten uitvoeren :+

Ik denk op zich dat we allemaal nieuwe hoofden krijgen van the great housen (moet natuurlijk ook wel). Sam van house tarly is ook wel gaaf. Echt een typische lord is het niet :+
Sam is onterfd door zijn vader en is nog steeds gebonden aan zijn eed van de Night's Watch. Daarom staat zijn zus aan het hoofd van de Tarly's...

Een huis kan natuurlijk ook uitsterven, laten we eerlijk zijn. In GoT zijn de Tyrells en Martells al verloren gegaan (of het scheelt niet veel) en Huis Baratheon bestaat enkel nog uit een bastaard. Ook de huizen Frey en Bolton zijn verdwenen en Tully is onteigend.

Wat blijft er over? Lannister, Stark, Targaryen, Arryn en Greyjoy. In theorie kan Tully nog hersteld worden uiteraard, maar de Grote Huizen van weleer staan er behoorlijk zwak op. Opvolging is het probleem...

Was Cersei niet ook vervloekt ten aanzien van het moederschap? Jamie zou het hoofd van de Lannisters moeten zijn, maar heeft daar weinig mee op (gehad). Daarbij duikt hij bij voorkeur op zijn zuster en dat is niet echt een succes te noemen. Tyrion is zo goed als onterfd en wie weet zelfs wel een Targaryen-bastaard...

Jon is niet gelegitimeerd maar op basis van bloedband wel het hoofd van Huis Targaryen. Het voortbestaan van dat huis ligt dus eigenlijk geheel bij hem.

Bran lijkt afstand te doen van zijn titel als Heer Stark, maar gelukkig heeft hij Sansa nog, waarin wel een gevaar schuilt voor het voortbestaan van dat huis. Benjen Stark is er ook nog, maar heeft het Zwart aangenomen en is een halve ijszombie.
Lord Arryn is een moederskindje met een hoop losse schroefjes die niet in staat is de Vale te besturen of beschermen (en zijn stiefvader heeft de touwtjes strak in handen): dat kan niet veel worden...
Greyjoy heeft een koning die het waarschijnlijk niet lang maakt en twee gepasseerde troonopvolgers die wegens seksuele voorkeur en gebrek aan genitaliën moeilijk nageslacht kunnen verwekken.

Afhankelijk van de winnaar van de Iron Throne kan Huis Baratheon weer nieuw leven ingeblazen worden (of Gendry moet voortijdig worden afgeslacht) en verder is er ruimte genoeg voor nieuwe, Grote Huizen >:)
ph4ge schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:36:
[...]

Er is een wet, misschien wel deels ongeschreven, die waarschijnlijk inderdaad zegt dat het zo werkt. Maar net als in de echte wereld ontstaan er situaties dat de troonopvolging niet duidelijk is en dan ontstaat er oorlog. In GoT zijn er in feite ook meerdere kandidaten, je kan discussiëren wie de sterkste claim heeft, maar uiteindelijk gaat het erom wie de meeste steun vergaart cq de oorlog wint. Zelfs op momenten dat er duidelijk 1 oudste zoon is die kroonprins is kan er discussie ontstaan. Bovendien is informatie in de middeleeuwen en in GoT helemaal niet perfect, er zullen zat kroonprinsen zijn die helemaal geen biologisch kind zijn van de koning (zoals Joffrey in GoT) en de historische data was ook niet perfect.
Plus het feit dat Gendry mogelijk wél de rechtstreekse afstammeling van Baratheon is, zijn vader werd door vele gezien als een ursupator. Wie is dan de rechtmatige koning? Politiek gezien was het ook slim van Robbert om de Targaryen's te doden (jammer dat hij Viserys en Daenarys niet kon doden) en een krachtig verbond te sluiten met de Lannisters...

Wil je een troon, moet je hem kunnen pakken en behouden. Robbert was voortvarend begonnen en heeft de Grote Huizen langere tijd gebonden gehouden onder zijn Banier (Heer Stark zijn beste vriend, heer Arryn zijn hand, getrouwd met een Lannister, twee heren Baratheon in de Small Councill). Grote fout: de Lannisters, middelgrote fout: verzuimen de laatste Targaryen's te doden en kleiner foutje: net te weinig investeren in huizen als Greyjoy, Frey, Bolton enz.
Verloor zijn eigen scherpte uit het oog en besteedde aandacht aan minder belangrijke zaken dan deze...
Jeroenneman schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:09:

Dany had de Grote Huizen al aan haar tafel, op de Lannisters na en die vernietigt ze het liefst. Helaas zijn de Grote Huizen al behoorlijk geslonken...

[ Voor 41% gewijzigd door ralphilosophy op 18-08-2017 21:42 ]

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ach inprincipe maakt het weinig uit als een groot huis weg valt, een ander huis neemt het zo over.

Ik denk bijna zeker dat een united westeros (greyjoy en dorne bleven waarschijnlijk neutraal) onder robert baratheon makkelijk zou gaan winnen van dany met haar draken, dothraki en Unsullied.

Ik denk zelf dat de lannisters samen met highgarden onder tyrion Dany te slim af zouden zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nieuwevolger
De geschiedenis van the first men tot en met de conquest van aeron uitgelegd. https://www.reddit.com/r/...ory_of_a_song_of_ice_and/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:05:
De geschiedenis van the first men tot en met de conquest van aeron uitgelegd. https://www.reddit.com/r/...ory_of_a_song_of_ice_and/
Leuk leesvoer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Shit, wat een aflevering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

De aflevering op mijn Play More televisie van Telenet gekeken. Wel jammer van die draak. Ze zijn toch niet onoverwinnelijk. Nu hebben de White Walkers een formidabele wapen in handen.
Danny had mij wel op de verkeerde been gezet. Ik dacht dat ze naar KL ging maar ze ging Jon helpen. Dat ging wel razend snel. Een messenger raven gestuurd en de hulptroepen kwamen de volgende dag al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:42
Blord schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 06:37:
De aflevering op mijn Play More televisie van Telenet gekeken. Wel jammer van die draak. Ze zijn toch niet onoverwinnelijk. Nu hebben de White Walkers een formidabele wapen in handen.
Danny had mij wel op de verkeerde been gezet. Ik dacht dat ze naar KL ging maar ze ging Jon helpen. Dat ging wel razend snel. Een messenger raven gestuurd en de hulptroepen kwamen de volgende dag al.
ergens in een van de topics staat een linkje waarin vergeleken word hoe lang een raaf erover zou doen naar dragon stone (uit mn hoofd ca 3 dagen enkele reis) en hoe lang water erover doet om zover te bevriezen zodat er over gelopen kan worden (ca een dag of 6)

dus dat zou wel kloppen alleen lijkt het daar maar een dag te duren (een nacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Vergeet niet dat Gendry ook nog te voet naar Eastwatch moest lopen. Dat gaat ook even duren. Of de WW zijn al dicht genaderd bij de Muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:38
Denken jullie dat dode draken ijs spuwen? Of ook vuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shmoozer
Piet_Piraat7 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:17:
Denken jullie dat dode draken ijs spuwen? Of ook vuur?
Mijn gok/hoop is ijs. 2de optie zou een soort van blauw vuur/plasma zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
  • Laatst online: 16-09 15:28
Darkfreak schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:12:
[...]

Als Raegar met Lyanna in het geheim getrouwd was, dan zou zelfs Benjen ineens op de lijst van rechtmatige troonopvolgers verschijnen XD
Uuhm nee, want Benjen is de broer van Lyanna en dus geen rechtmatige troonopvolger (geen bloedverwant van Rhaegar).
Daarnaast is/was Benjen natuurlijk een lid van de Nightswatch en heeft hij afstand gedaan van alle rechten erfenissen.....

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Nu de aflevering dan eindelijk besproken mag worden, kleine repost met een kritische kanttekening:
Deze is heel true:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/p8c7n08jt3gz.jpg

En deze ook :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IBsitd0.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:34:
Nu de aflevering dan eindelijk besproken mag worden, kleine repost met een kritische kanttekening:
Deze is heel true:
[afbeelding]

[afbeelding]
Samen met het teleporteren zijn dit allemaal bewijzen dat de serie zijn verfijning kwijt is nu ze niet meer direct uit het materiaal van GRRM kunnen putten. Ongetwijfeld zal GRRM hebben geschetst aan de makers van de TV serie dat het ongeveer zo zou gaan gebeuren maar dit is allemaal wel heel kort door de bocht. Dit soort zaken zagen we de eerste 4 seizoenen niet.

Voor mij is diepgang, of beter gezegd 'de magie', van GOT een beetje weg, maar nu is het gewoon een heel vette actie serie waar je toch graag wil weten hoe het met de eerder uitgebreid opgebouwde karakters af gaat lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
Blonde Tux schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:16:
[...]

Je hebt nog aardig wat story arcs:
- Mad King
- Robberts Rebellion
- Hoe Tywin de Lannisters heeft gebracht waar ze zijn
- Dunk & Egg
- Het verhaal van Mellisandre/ Red Priests
Even doorgestreept welke bevestigd zijn dat ze niet zullen gebeuren.....
Mad King & RR doen ze niet, omdat dit eigenlijk allemaal al bekend is en iedereen weet hoe het gaat eindigen, ofwel: geen spanningsboog.
D&E leek mij ook erg leuk, maar de verhalen die we hiervan hebben, zijn misschien genoeg voor 1 seizoen. En zelfs dan moeten de boeken écht helemaal letterlijk behandeld worden.

Meer logisch lijken mij:
- Aegons conquest
- A Dance of Dragons (de originele dus)
- The story and doom of Valyria

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:02:
[...]

Samen met het teleporteren zijn dit allemaal bewijzen dat de serie zijn verfijning kwijt is nu ze niet meer direct uit het materiaal van GRRM kunnen putten. Ongetwijfeld zal GRRM hebben geschetst aan de makers van de TV serie dat het ongeveer zo zou gaan gebeuren maar dit is allemaal wel heel kort door de bocht. Dit soort zaken zagen we de eerste 4 seizoenen niet.

Voor mij is diepgang, of beter gezegd 'de magie', van GOT een beetje weg, maar nu is het gewoon een heel vette actie serie waar je toch graag wil weten hoe het met de eerder uitgebreid opgebouwde karakters af gaat lopen.
Ik weet niet of je doelt met teleporteren op de snelheid waarmee Genry de raaf naar Dany stuurde en Dany aankwam om iedereen te redden, maar dat is helemaal berekend en dat is gewoon haalbaar:
https://www.reddit.com/r/...how_long_it_would_take_a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is heel true:
[afbeelding]

[afbeelding]
ph4ge schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:02:
[...]

Ik zie het toch een beetje anders. Iedereen is erg kritisch nu we weten dat de serie voorloopt op de boeken, maar bepaalde zaken zijn uit te leggen, althans interpreteerbaar.

Welke draak is gevaarlijker voor de night king? Diegene die stil zit met de mensen of de vliegende die rampeneert en potentieel de night king en zijn vriendjes kan roosteren?

Uiteraard is de zittende het makkelijke doelwit, dat is gewoon minder verfijnd ja. Maar vanuit het oogpunt van gevaar is die vliegende de grotere dreiging. Pijnpunt is dat dit niet zozeer zo in beeld is gebracht, dan had de scene wellicht minder commentaar gekregen.

Kwestie van een shot maken waar de vliegende echt dreigend is voor de night king en die zichzelf wel moet verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:12:
Ik weet niet of je doelt met teleporteren op de snelheid waarmee Genry de raaf naar Dany stuurde en Dany aankwam om iedereen te redden, maar dat is helemaal berekend en dat is gewoon haalbaar:
https://www.reddit.com/r/...how_long_it_would_take_a/
Sorry hoor, maar zelfs als we deze optimistische berekening geloven overleven ze niet 4,5 dagen en nachten buiten in de zware vrieskou. Midden op een meer, zonder beschutting, dan ben je zo dood.

Daarnaast is het natuurlijk onzin dat ijs wat eeuwen heeft om te groeien niet sterk genoeg wordt en dat de Wrights daar doorheen zakken, maar dat 4 dagen vriezen het ijs wel dik genoeg maakt. :P

Als er 1 zo'n shortcut wordt gemaakt valt het niet op, maar het is nu gewoon teveel. Ik kan in de eerste seizoenen niet bedenken waar dit soort "shortcuts" gemaakt werden. In mijn beleving laat GRRM dat niet gebeuren, daarom duurt het schrijven ook zo lang.

[ Voor 14% gewijzigd door ph4ge op 21-08-2017 09:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:21:
[...]

[...]

Ik zie het toch een beetje anders. Iedereen is erg kritisch nu we weten dat de serie voorloopt op de boeken, maar bepaalde zaken zijn uit te leggen, althans interpreteerbaar.

Welke draak is gevaarlijker voor de night king? Diegene die stil zit met de mensen of de vliegende die rampeneert en potentieel de night king en zijn vriendjes kan roosteren?

Uiteraard is de zittende het makkelijke doelwit, dat is gewoon minder verfijnd ja. Maar vanuit het oogpunt van gevaar is die vliegende de grotere dreiging. Pijnpunt is dat dit niet zozeer zo in beeld is gebracht, dan had de scene wellicht minder commentaar gekregen.

Kwestie van een shot maken waar de vliegende echt dreigend is voor de night king en die zichzelf wel moet verdedigen.
Ik zeg ook zeker niet dat de serie achteruit is gegaan, sterker nog ik vind het tot nu toe een van de beste seizoenen. Ik vind het een beetje mierenneukers, de mensen die constant lopen te bashen op kleine dingen, terwijl die er vrijwel iedere aflevering, elk seizoen wel inzaten. Ook toen ze alles 1:1 van de boeken over konden nemen. Ook het teleporteren stoor ik me totaal niet aan en is mijn ogen niet meer dan logisch, maar dat heb ik hier ook al meerdere malen herhaald. En zolang er over zo'n belangrijke zaken zoals de reistijd van raven en draken wel wordt nagedacht en het in theorie gewoon zou kunnen vind ik het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:20

Bullettooth

--VR--

Deze is heel true:
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb beide "problemen" al vaker voorbij zien komen op reddit o.a. maar ze zijn beide nog redelijk te verklaren.

Bij de eerste valt de keuze op de draak die op dat moment vuur spuwt omdat hij op dat moment waarschijnlijk kwetsbaarder is, je ziet daarbij ook een explosie op het moment van raken. De draak waar onze magnificent 7 op dat moment op zitten is dan rustig.

Bij de tweede kun je aannemen dat Jon het in zijn eentje hoopt op te lossen door zich een weg naar de King te banen en hem een knal met zijn Valerian steel te verkopen. Zoals hem ook door Beric werd verteld net voordat alles losbarste. Dit verandert echter als hij de oneshot speren opeens tevoorschijn ziet komen.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:23:
[...]

Sorry hoor, maar zelfs als we deze optimistische berekening geloven overleven ze niet 4,5 dagen en nachten buiten in de zware vrieskou. Midden op een meer, zonder beschutting, dan ben je zo dood.

[...]
True, ze zouden het niet 4 - 4,5 dag overleven, maar goed, misschien heeft die gast ze wel warm gehouden met zijn brandende zwaard.
[...]

Daarnaast is het natuurlijk onzin dat ijs wat eeuwen heeft om te groeien niet sterk genoeg wordt en dat de Wrights daar doorheen zakken, maar dat 4 dagen vriezen het ijs wel dik genoeg maakt. :P

[...]
De aanwezigheid van White Walkers zorgt ervoor dat het kouder wordt, als ze daar pas net aankomen begint het er nu pas flink kouder te worden en kan het dus zomaar zo zijn dat daarvoor het ijs niet dik genoeg was, maar door de aanwezigheid van de White Walkers wel dik genoeg werd.
[...]

Als er 1 zo'n shortcut wordt gemaakt valt het niet op, maar het is nu gewoon teveel. Ik kan in de eerste seizoenen niet bedenken waar dit soort "shortcuts" gemaakt werden. In mijn beleving laat GRRM dat niet gebeuren, daarom duurt het schrijven ook zo lang.
Als ik jou was zou ik S01E01 nog eens terug gaan kijken, in die Episode reist Robert van Kings Landing naar WInterfell. Het enige verschil tussen die tijdsprong is dat er de nadruk op wordt gelegd, doordat de personages aangeven er weken/maanden over gedaan te hebben. Zouden ze dat nu nog steeds bij iedere gemaakte reis moeten zeggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:01
miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:28:
Als ik jou was zou ik S01E01 nog eens terug gaan kijken, in die Episode reist Robert van Kings Landing naar WInterfell. Het enige verschil tussen die tijdsprong is dat er de nadruk op wordt gelegd, doordat de personages aangeven er weken/maanden over gedaan te hebben. Zouden ze dat nu nog steeds bij iedere gemaakte reis moeten zeggen?
Dit inderdaad.

Dat het nu sneller achter elkaar gebeurd lijkt me logisch gezien er minder verhaallijnen zijn en enkele samen zijn gekomen. Wanneer er 1 scene tussenzit of 2/3 "voelt" het aan alsof er meer tijd tussen zit... maar dit is natuurlijk enkel een gevoel.

Ik heb er in elk geval 0.0% last van. Liever zoals ze het hier doen dan zoals in de TV serie 12 Monkeys waar elke 5 min. verschil in beeld gebracht lijkt te worden. Soms zelfs binnen één minuut meerdere keren...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik zet mijn geld erop dat de zombie draak gewoon vuur spuugd, misschien dan wel blauw vuur. Lijkt mij namelijk er gek uit zien als de draak ijs zou spugen, maar kan natuurlijk wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Voor het geval iemand het vergeten is, het is inmiddels al weer even geleden dat het voor het laatst werd geroepen.

Cleganebowl... it's coming :9~

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Holy fuck! Wat een dikke episode. Sindragosa is coming (WoW spelers begrijpen die wel)! :D

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:02:
Ik zet mijn geld erop dat de zombie draak gewoon vuur spuugd, misschien dan wel blauw vuur. Lijkt mij namelijk er gek uit zien als de draak ijs zou spugen, maar kan natuurlijk wel.
Ik zet mijn geld er juist op in dat die draak ijs (of blauw vuur) spuwt, maar als het blauw vuur is zorgt het voor bevriezen, niet verbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:48
Zeror schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:15:
Holy fuck! Wat een dikke episode. Sindragosa is coming (WoW spelers begrijpen die wel)! :D
offtopic: Doe mij maar Frosty :*)

De episode en het reizen, tja, blijft beetje weird, maar die draken vliegen wel aardig snel als het moet en gezien die Reddit link, kan het best. Die Wildlings overleven het ook al jaren daar, dus die 3 dgn is niks spannends. Hebben vast en zeker eten bij zich en iemand bij je hebben met instant fire helpt ook 8)

Blijft gokken welke richting ze op gaan met die draak. Het is song of Fire & Ice dus een gevecht tussen de draken zal er komen inc Snow vs de koning. OF nog leuker.. Onze lieve draken dame wordt een Ice Queen en het is een dubbele combi tegen Snow en zijn draak.

En dan kan Bran ook nog die ene draak overnemen en mee doen met het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 19:56
Nieuwevolger schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:02:
Vond het er in Skyrim anders prima uitzien hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:57
Deze is heel true:
[afbeelding]
-> Dat leek opzet. Hij mikte zo bewust boven die andere stil zittende draak. En vervolgens mist ie draak 2 waarop men zit. Is die Night King ook een soort ziener zoals Bran? Zou het niet zo kunnen zijn dat ie wilde dat ze zouden ontsnappen? Blijft speculatie wellicht, maar hoe het in beeld gebracht was kon geen toeval zijn imho.

Maargoed, de langverwachte liefde die opbloeit hier en daar.. Ben benieuwd of Brienne de liefde gaat beantwoorden :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:22:
Ik zet mijn geld er juist op in dat die draak ijs (of blauw vuur) spuwt, maar als het blauw vuur is zorgt het voor bevriezen, niet verbranden.
Ik sluit niet uit dat draken zo intelligent zijn en de band met Dany zo sterk dat de zombie draak op een zeker moment zich weer tegen de NK keert.
miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:28:
Het gaat mij er niet zo zeer om dat ze elke keer het reizen in beeld brengen of vertellen, maar dat de moeite en de duur van een reis vergeten wordt.

[ Voor 42% gewijzigd door ph4ge op 21-08-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

ph4ge schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:57:
[...]

Ik sluit niet uit dat draken zo intelligent zijn en de band met Dany zo sterk dat de zombie draak op een zeker moment zich weer tegen de NK keert.

[...]

Het gaat mij er niet zo zeer om dat ze elke keer het reizen in beeld brengen of vertellen, maar dat de moeite en de duur van een reis vergeten wordt.
Dat zal toch een beetje wishfull thinking zijn denk ik. Het was niet slim om ze alle drie mee te nemen naar beyond the wall. Daar heeft ze nu de prijs voor betaald door er één kwijt te raken aan de king.

Het kan daarentegen nog wel zo zijn dat Bran straks de controle over de draak kan nemen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 15:43
Bullettooth schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:03:
[...]

Het kan daarentegen nog wel zo zijn dat Bran straks de controle over de draak kan nemen... 8)
Misschien heb ik dat ergens gemist, maar Bran kan toch niet de controle van wights overnemen?

Ik heb geen idee hoe dat vuurspuwen bij een draak werkt, ontstaat er op magische wijze vuur, of hebben de draken een fysiek orgaan dat daar voor zorgt? Het lijkt me niet dat de fysiologie is veranderd van de draak zodra deze wight is geworden, dus in dat geval zou ik verwachten dat deze gewoon vuur spuugt.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik zag overigens laatst een theorie op youtube over Bran, waarschijnlijk al bekend bij de meesten. Ik zet 'm even tussen spoiler tags ondanks dat het gaat over beelden die al verschenen zijn, misschien dat sommigen het niet willen horen :)

spoiler:
Er wordt al vaker gezegd dat Bran de Night King kan zijn. Dat hij zo ver terug gaat in de tijd om de White Walkers te stoppen dat de Children of the Forest hem niet kennen, aanzien als vijand, vast binden aan de boom en dragonglass in zijn hart boren. Het bijzondere aan dat YouTube filmpje was dat je in de shots tussen verleden en heden in die aflevering ziet dat Bran dezelfde houding heeft als de man die vastgebonden wordt. Ook heeft hij duidelijk pijn in het heden als in het verleden dragonglass bij de man in het hart wordt gedaan.

Een dode draak moet trouwens wel ontzettend mooi te CGI'en zijn :D kijk daar echt naar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:25:
Ik zag overigens laatst een theorie op youtube over Bran, waarschijnlijk al bekend bij de meesten. Ik zet 'm even tussen spoiler tags ondanks dat het gaat over beelden die al verschenen zijn, misschien dat sommigen het niet willen horen :)

spoiler:
Er wordt al vaker gezegd dat Bran de Night King kan zijn. Dat hij zo ver terug gaat in de tijd om de White Walkers te stoppen dat de Children of the Forest hem niet kennen, aanzien als vijand, vast binden aan de boom en dragonglass in zijn hart boren. Het bijzondere aan dat YouTube filmpje was dat je in de shots tussen verleden en heden in die aflevering ziet dat Bran dezelfde houding heeft als de man die vastgebonden wordt. Ook heeft hij duidelijk pijn in het heden als in het verleden dragonglass bij de man in het hart wordt gedaan.

Een dode draak moet trouwens wel ontzettend mooi te CGI'en zijn :D kijk daar echt naar uit.
Die is hier ook al vrij uitgebreid besproken. Origineel is die theorie bedacht door iemand op Reddit, en mij zou het niets verbazen als het klopt. Hier het hele verhaal:
https://www.reddit.com/r/...e_night_king_based_on_tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Laatst online: 21:13

Jebus4life

BE User

spoiler:

Om op deze theorie in the pikken (zal maar even verder gaan in spoilers, just in case):

spoiler:
Je kan dit verder trekken tot 3 opties (of misschien zelfs alle 3, tijdreizen is iets funky natuurlijk ^^)

Bran is de Night King (zoals je hierboven schrijft)
Bran is altijd al de three-eyed raven geweest (dus eigenlijk was hij de oude man in de boom (vergroeid met de boom, dus ook niet echt mobiel :o )
Bran is Bran the builder, de stichter van house Stark en bouwer van de wall.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Jebus4life schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:38:
[...]

Om op deze theorie in the pikken (zal maar even verder gaan in spoilers, just in case):

spoiler:
Je kan dit verder trekken tot 3 opties (of misschien zelfs alle 3, tijdreizen is iets funky natuurlijk ^^)

Bran is de Night King (zoals je hierboven schrijft)
Bran is altijd al de three-eyed raven geweest (dus eigenlijk was hij de oude man in de boom (vergroeid met de boom, dus ook niet echt mobiel :o )
Bran is Bran the builder, de stichter van house Stark en bouwer van de wall.
Dit hoeft niet echt tussen spoiler tags omdat het puur een theorie is, maar vooruit:
spoiler:
Lees de link van Reddit, op het gedeelte van the three eyed raven staat het er in, dus ook dat hij Bran the builder is. Hij zou ook degene zijn die The Mad King gek heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Laatst online: 21:13

Jebus4life

BE User

Dat laatste zou ik persoonlijk wel een beetje ridicuul vinden. Aangezien de Targaryen's al langer bekend staan voor hun madness, lang voor the mad king (al was dat minder prominent aanwezig in de serie iirc)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik las laats dat de madking gek is geworden toen hij ergens een half jaar gevangen werd geworden. Ik zou m'n geld niet zetten op de theorie (in de serie tenminste), anders hebben ze een boel uitteleggen volgend seizoen en het lijkt mij wat ver gezocht. Sowieso is het mij opgevallen dat de visioenen van bran dit seizoen helemaal geen rol speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:23
Bullettooth schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:03:
[...]

Dat zal toch een beetje wishfull thinking zijn denk ik. Het was niet slim om ze alle drie mee te nemen naar beyond the wall. Daar heeft ze nu de prijs voor betaald door er één kwijt te raken aan de king.

Waarom niet Snow die zowel Fire and Ice is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Psyonara schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:43:
[...]

Waarom niet Snow die zowel Fire and Ice is.
Ik neem aan dat je bedoelt dat Jon nog op een draak komt te zitten? Dat zal zeker ook nog gebeuren.

Maar ik doelde meer op Bran en het wargen in de nu verloren draak, mogelijk omdat deze nu zwakker van geest is. Of hij moet er in een soort battle of minds voor vechten met de NK om de controle te krijgen over die draak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 13:31

spoiler:

Maar even door tussen spoilers:
spoiler:
Dat zou ook de blik van de Night King richting Jon kunnen verklaren (seizoen 5). Dat kwam toen vrij significant op me over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Vette episode zeg! Maar waar kwam die oom benjin ineens vandaan?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Leoon. schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:07:
Vette episode zeg! Maar waar kwam die oom benjin ineens vandaan?
Denk dat die de commotie ook wel gehoord heeft, of drie draken zag overvliegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Bullettooth schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:12:
[...]

Denk dat die de commotie ook wel gehoord heeft, of drie draken zag overvliegen...
Dus die was nog niet achter de muur? Dacht dat ik ff wat gemist had

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43
Leoon. schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:13:
[...]

Dus die was nog niet achter de muur? Dacht dat ik ff wat gemist had
Die kan niet terug langs de muur..

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Die benjen is al een soort van dood volgens mij, heeft ook Bran gered destijds.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Bensimpel schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:22:
Die benjen is al een soort van dood volgens mij, heeft ook Bran gered destijds.
Yup, doorboord met een ijszwaard, maar gered door de Children of the Forest. Dus nu zweeft ie ergens tussen dood een levend in.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43
Jeroenneman schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:25:
[...]

Yup, doorboord met een ijszwaard, maar gered door de Children of the Forest. Dus nu zweeft ie ergens tussen dood een levend in.
Nou ja inmiddels wel dood denk ik :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpyroTechnik
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-03 22:31
Voor de zekerheid maar een spoilertag

spoiler:
Kijk eens naar de neus van Bran en die van NK, allebei een grote gok :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zullen we de discussie zonder spoilertags voeren? Het is pure speculatie gebaseerd op de afleveringen, dat kan geen spoiler zijn.

Ik kan mij in ieder geval wel vinden in de theorie dat Bran al die characters is, echter vraag ik mij af of dat verhaal nog goed uit de verf gaat komen. Het lijkt redelijk onderbelicht te zijn dit seizoen, alsof ze het willen bewaren voor het laatste seizoen. Past het dan nog wel fatsoenlijk?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:13
celshof schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:51:
[...]

Maar even door tussen spoilers:
spoiler:
Dat zou ook de blik van de Night King richting Jon kunnen verklaren (seizoen 5). Dat kwam toen vrij significant op me over.
Voor de zekerheid maar een spoilertag

spoiler:
Dit zijn voornamelijk discussies over hoe de huidige situatie is ontstaan, hoewel dit interessant is ben ik voornamelijk benieuwd hoe alles uiteindelijk gaat aflopen.

De enige reden dat het verleden dusdanig veel aandacht krijgt, is omdat het waarschijnlijk invloed gaat hebben op het einde van het verhaal of in ieder geval een or meerdere verhaallijnen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Tsurany schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:33:
echter vraag ik mij af of dat verhaal nog goed uit de verf gaat komen. Het lijkt redelijk onderbelicht te zijn dit seizoen, alsof ze het willen bewaren voor het laatste seizoen. Past het dan nog wel fatsoenlijk?
Dat vraag ik mij ook af bij Jon's echte afkomst. Voor de meesten hier op het forum is het gesneden koek. Die snappen prima hoe het zit en vinden de hints uit het vorige seizoen, dat visioen, ook erg duidelijk (plus wat Gilly zei). Echter zie ik collega's die GoT ook kijken, niet zulke die hard fans zijn, en die kijken je glazig aan als je het hebt over dat Jon mogelijk Targaeryen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
walteij schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:10:
[...]

Mad King & RR doen ze niet, omdat dit eigenlijk allemaal al bekend is en iedereen weet hoe het gaat eindigen, ofwel: geen spanningsboog.
_O-

Een film maken over de Titanic? waarom zou iemand dat willen zien, iedereen weet toch al hoe dat afliep?

_O-

Er zijn toch legio voorbeelden te vinden van films waarvan je precies weet hoe ze aflopen (omdat er boeken van zijn, het een re-make is etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Piet_Piraat7 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:36:
[...]

Dat vraag ik mij ook af bij Jon's echte afkomst. Voor de meesten hier op het forum is het gesneden koek. Die snappen prima hoe het zit en vinden de hints uit het vorige seizoen, dat visioen, ook erg duidelijk (plus wat Gilly zei). Echter zie ik collega's die GoT ook kijken, niet zulke die hard fans zijn, en die kijken je glazig aan als je het hebt over dat Jon mogelijk Targaeryen is.
Precies, heel veel informatie lijkt redelijk obvious voor de harde fans maar komt niet terug in de serie als harde waarheid. Dat moeten ze dan nog in een enkel seizoen stoppen of volledig open laten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
Shmoozer schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:37:
[...]

_O-

Een film maken over de Titanic? waarom zou iemand dat willen zien, iedereen weet toch al hoe dat afliep?

_O-

Er zijn toch legio voorbeelden te vinden van films waarvan je precies weet hoe ze aflopen (omdat er boeken van zijn, het een re-make is etc).
Zowel HBO als GRRM hebben alletwee gemeld dat zowel Roberts Rebellion als de Mad King niet gebruikt zullen worden als spinoff, vanwege de redden die ik hier op heb geschreven (bron)
By the time I finish writing A SONG OF ICE & FIRE, you will know every important thing that happened in Robert’s Rebellion. There would be no surprises or revelations left in such a show, just the acting out of conflicts whose resolutions you already know. That’s not a story I want to tell just now; it would feel too much like a twice-told tale.

[ Voor 21% gewijzigd door walteij op 21-08-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
SpyroTechnik schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:28:
[...]

spoiler:
Kijk eens naar de neus van Bran en die van NK, allebei een grote gok :+
spoiler:
Ik ben van mening dat Bran inderdaad ook de NK is. Echter min of meer bewust geworden om een "common enemy" te creeeren om zo alle koninkrijken/mensen te verenigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Shmoozer schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:47:
[...]
spoiler:
Ik ben van mening dat Bran inderdaad ook de NK is. Echter min of meer bewust geworden om een "common enemy" te creeeren om zo alle koninkrijken/mensen te verenigen
spoiler:
Of bewust de NK geworden zodat de hersenloze dode army een brein had om het enigszins te sturen en de zombies niet als beesten los gingen op de mensenwereld. WARCRAFT-LICH-KING-CEPTION :')

deed me erg daar aan denken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
walteij schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:41:
[...]

Zowel HBO als GRRM hebben alletwee gemeld dat zowel Roberts Rebellion als de Mad King niet gebruikt zullen worden als spinoff, vanwege de redden die ik hier op heb geschreven (bron)

[...]
Prima, dan lach ik niet alleen om jouw comment, maar vooral om hun redenatie _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
spoiler:
Over de theorie van Bran = KN, dat lijkt me een beetje vergezocht.
Ja, ze zijn beiden gerelateerd aan the COTF, maar de KN is gemaakt door de COTF, terwijl de greenseers (waarvan Bran de laatste is) niet 'gemaakt' zijn. De 'goden' van the COTF zijn feitelijk ook greenseers die in de bomen opgegaan zijn. Greenseers bestonden ook al ruim voor de WW's.

Daarnaast is het natuurlijk de vraag hoe Bran (als jonge jongen) dan de WW's heeft gecontroleerd nog voordat hij de 3 eyed crow/raven is geworden. Doet hij dit dan vanuit de toekomst? Want deze waren al actief nog voordat Bran invalide werd.

Ik denk dus niet dat de een en dezelfde persoon zijn. Sterker nog, ze zijn elkaars tegenpolen. Ja, er zijn hints dat Bran een dienaar van de Great Other zou zijn in de boeken (visioen van Mellisandre), maar die zijn onbetrouwbaar.
Wel denk ik dat alle Brans (uit de boeken) met elkaar verbonden zijn. Bran de Bouwer kan niet in 1 leven de muur, Winterfell en Stormsend hebben gebouwd.

@Shmoozer je mag er om lachen. Ik snap best dat GRRM dat zelf niet ziet zitten. Hij heeft erg veel tijd en moeite gestoken in het gehele verhaal, met daarin allerlei verwijzingen, hints en terugblikken naar RR/MK Om nu dit verhaal opnieuw te gaan vertellen, daarmee haal je een heel stuk diepte uit de boeken.
Alsof je eerst de Lord of the ring boeken schrijft/leest en daarna de Hobbit. Dan weet je dus meteen dat, zodra Bilbo de ring vind, dat dit 'die ene ring is'. Het sloopt heel veel van de mysterie.

Het kernverhaal van de Titanic gaat overigens helemaal niet over het schip, maar over de 'liefde' tussen Rose en Jack. Dat het zich op de Titanic afspeelt, waarbij iedereen weet dat het gaat zinken, is bijzaak, het had net zo goed in de woestijn op 6 kamelen plaats kunnen vinden.
RR en MK zijn dusdanig strak verbonden met ASOIAF/GoT dat het kernverhaal alleen dat kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Laatst online: 16:54
Shmoozer schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:50:
[...]

Prima, dan lach ik niet alleen om jouw comment, maar vooral om hun redenatie _O-
Al ben ik het met je eens dat een bekend verhaal verfilmen zeker wel een goede spanningsboog met zich mee kan brengen, kan ik me prima vinden in deze uitleg van GRRM. Meestal draait in verfilmingen van bekende gebeurtenissen de spanning natuurlijk niet om de daarwerkelijke gebeurtenis, maar zit dat meer in de sub-plots. Aangezien we inmiddels wel dusdanig veel informatie uit de boeken hebben (en in de komende twee delen wellicht nog meer) over wie wat heeft gedaan tijdens bijvoorbeeld Robert's rebellion, is ook in die sub-plots denk ik wat minder spanning te vinden.

Neemt overigens niet weg dat ik het persoonlijk niet erg zou vinden om dat verhaal verfilm te zien worden hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Snap alleen niet wat dan de motivatie is van bran om evil te worden, ze hebben de night king
(tv versie) geschreven als een personificatie van de dood, gecreëerd als een wapen tegen de "first men " die ze uiteindelijk niet konden beheersen nadat ze vrede hadden met "the first men". Als gevolg hebben ze daarom vermoedelijk samen met de "first men"
de muur gebouwd. De makers van de serie hebben ook al een keer gezegd dat de night King geen tekst ooit zal hebben. Als bran in 1 keer de night king schijnt te worden en te zijn dan zou je een night
King met een veel persoonlijker motivatie verwachten, ipv "hij wordt evil omdat het kan". Alhoewel ze beetje bij beetje wel zijn persoonlijkheid aan het wegschrijven zijn.

Wat is eigenlijk het doel en de oorsprong van de The eye'd raven ? Ik snap het verhaal van greenseers etc. Maar wat is nou zijn doel.

Ik dacht zelf dat de children of forrest
de 3 eyed raven getraind/gemaakt hebben als bewaker van het noorden net als de night watch, maar in de serie wordt het niet echt toegelicht dacht ik.

Daarom denk ik zelf dat het allemaal zelf simpeler ligt, de 3 eyed raven is is gerecruteerd door de childeren of the forrest als wapen tegen de night king nadat ze erachter kwamen dat ze deze niet konden stoppen nu is die dood en moet bran het stokje over nemen met een soort halve afgemaakte training.

De starks zijn bloedverwanten aan de man die de childeren of the forrest in de night King veranderd hebben en de kans dat er een greenseeer
in de stark familie geboren wordt is groter dan normaal.

Dus wel connectie tussen de starks en night king maar niet op een persoonlijk niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Je moet niet vergeten dat night king in de boeken niet eens bestaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:18:
spoiler:
Snap alleen niet wat dan de motivatie is van bran om evil te worden, ze hebben de night king
(tv versie) geschreven als een personificatie van de dood, gecreëerd als een wapen tegen de "first men " die ze uiteindelijk niet konden beheersen nadat ze vrede hadden met "the first men". Als gevolg hebben ze daarom vermoedelijk samen met de "first men"
de muur gebouwd. De makers van de serie hebben ook al een keer gezegd dat de night King geen tekst ooit zal hebben. Als bran in 1 keer de night king schijnt te worden en te zijn dan zou je een night
King met een veel persoonlijker motivatie verwachten, ipv "hij wordt evil omdat het kan". Alhoewel ze beetje bij beetje wel zijn persoonlijkheid aan het wegschrijven zijn.
[...]
Als ik jou was zou ik te theorie nog eens lezen. De theorie luidt namelijk dat Bran op dit moment er alles aan doet om de Night King te stoppen, maar dat heeft er juist uiteindelijk voor gezorgd dat hij de NK wordt. Jep time-paradox. Maar goed de theorie in het kort:
Bran wil de NK stoppen, hij komt er achter dat als hij in een visioen zit dat hij mensen kan beïnvloeden (eerst toen hij riep naar Ned, die hoorde hem), later toen hij Hodor beïnvloedde in twee tijdlijnen tegelijk.
Dit gaat hij gebruiken: hij gaat terug in de tijd en wil zorgen dat The Mad King de Walkers verslaat, en roept iets in de trand van "Burn them". Het enige wat TMK ervan kan maken is dat hij zijn eigen volk moet gaan verbranden.
Vervolgens gaat hij verder terug in de tijd, naar Bran the Builder, probeert ze te verslaan, hij faalt maar bouwt de muur om Winterfell te beschermen. Hij verzint zelfs de kreet "There must always be a Stark in Winterfell".
Vervolgens gaat hij nog verder terug in de tijd, hij wil samenwerken met The Children, maar omdat hij zo ver terug is in de tijd herkennen The Children (die op dat moment in oorlog zijn met The First Men) Brann niet. Brann wordt gevangen en wordt veranderd in The Night King. Hij wil weer naar het heden, maar dat kan niet meer (dit is al meerdere keren tegen hem gezegd: "It is beautiful beneath the sea, but if you stay too long, you’ll drown.".

Hij verliest dus controle, wordt NK en veranderd dus in een wapen. Hij heeft dan geen motieven nodig, hij is immers in een wapen veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:24:
Ja en nee, boeken heb je alleen "the others" en de night King bestaat wel maar was een commander van The night watch die verliefd werd op een "other" in de tv serie lijkt het erop dat ze de 2 hebben samengevoegd om zo toch het kwaad een gezicht te geven, daarom lijkt je mij ook zo raar dat die gezicht van het kwaad wat voor de serie specifiek gemaakt is ineens bran lijkt te zijn terwijl in de boeken het totaal anders is. De boeken en serie lopen wel wat anders van elkaar maar ze hebben als het goed is wel de hoofdpunten gesynchroniseerd. Daar past de "bran is de night King theorie" dan totaal niet bij vind ik tenzij ze in de boeken er ook naar hinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Nieuwevolger schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:24:
Niet zoals in de serie inderdaad.
In de boeken was de Nights King een Stark die de 13e Lord commander van de Nightswatch was, dus vlak nadat de bouw van de muur was voltooid. Tijdens zijn 'watch' is hij verliefd geworden op een vrouw met een huid zo wit als de maan en ogen als blauwe sterren.
Hij achtervolgde haar en bedreef de liefde met haar, ondanks dat haar huid zo koud als ijs was. Toen hij haar zijn zaad gaf, gaf hij haar ook zijn ziel.
Hierna nam hij haar mee naar het Nightfort, waarna hij zichzelf koning noemde en haar zijn koningin. Samen heersten ze 13 jaar lang over het Nightfort en de omgeving, waarbij er vele wreedheden door hen werden gepleegd.
Na die 13 jaar, moesten Brandon de Breaker en Joramun (king beyond the wall) samenwerken om hem te doden.
Na de val van de Nights King, kwamen ze er achter dat hij offers bracht aan de WW's.

De naam bestaat dus wel in de boeken, maar als een legend en niet als de aanvoerder van de WW's.

Pagina: 1 ... 20 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic