Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Goner

What can I do you for ?

Nou, volgens mij is er niet veel over van de vloot van Theon en z'n zus ...
Euron heeft ze eerst gedecimeerd bij Dragonstone (op weg naar Dorne met die Sandsnakes) en later bij Casterly Rock (na het overbrengen van de Unsullied).

[ Voor 25% gewijzigd door Goner op 16-08-2017 10:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:46
Goner schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:48:
[...]

Nou, volgens mij is er niet veel over van de vloot van Theon en z'n zus ...
Euron heeft ze eerst gedecimeerd bij Dragonstone (op weg naar Dorne met die Sandsnakes) en later bij Casterly Rock (na het overbrengen van de Unsullied).
In de aflevering stelde Tyrion letterlijk nog dat ondanks de verliezen ze nog genoeg schepen hadden om de Dothraki te vervoeren. Ze zijn dus gewoon met de boot gedropt nabij de Blackwater Rush (denk zelf ergens in de Stormlands op de kaart en vanuit daar richting de Roseroad bij de Blackwater Rush).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Net de laatste aflevering gezien (de gelekte aflevering) wat mij betreft mag die hier net zoals vorige gelekte aflevering gewoon besproken worden (met gebruik van spoiler tags). Maar dan wel even aangeven dat de spoiler gaat over de gelekte aflevering.

Het was echt een super goede aflevering vond ik. Maar ik zou toch wachten tot maandag. Beeld kwaliteit was enorm goed, maar geluid was zeer matig. Gewoon opgenomen van laptop speakers of zo, je hoort zelfs een paar keer iemand kuchen. Ik ga hem maandag nog een keer kijken denk ik.

Oh ja, goed nieuws! Hij duurde geloof ik iets van 60-70 minuten :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:36
miicker schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:49:
Net de laatste aflevering gezien (de gelekte aflevering) wat mij betreft mag die hier net zoals vorige gelekte aflevering gewoon besproken worden (met gebruik van spoiler tags). Maar dan wel even aangeven dat de spoiler gaat over de gelekte aflevering.

Het was echt een super goede aflevering vond ik. Maar ik zou toch wachten tot maandag. Beeld kwaliteit was enorm goed, maar geluid was zeer matig. Gewoon opgenomen van laptop speakers of zo, je hoort zelfs een paar keer iemand kuchen. Ik ga hem maandag nog een keer kijken denk ik.

Ja, hartstikke leuk allemaal, maar kunnen we niet gewoon de regels aanhouden? Bespreken ná de officiële uitzending in de VS?

Lekker dubbel dan: als je de gelekte aflevering gaat kijken, dan kan je hier een week lang geen dingen bespreken, maar als je de gelekte aflevering niet gaat kijken, dan moet je dit topic een week lang vermijden? Dat is toch niet echt de bedoeling van het samen bespreken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:01

SomerenV

It's something!

Of gewoon niet bespreken, ook niet met spoiler tags? Anders krijg je discussies over 2 afleveringen door elkaar, een hoop zwarte balken en dan is de halve discussie al gevoerd voordat de rest de kans krijgt mee te praten. Da's voor niemand leuk. Ik heb 'm ook gezien (goddamn, waarom :'( ) en geluid was hier prima. Maandag ga ik weer kijken en dan lekker meepraten hier. Tot die tijd houd ik wijselijk m'n mond :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59

Nee, je moet zeggen: Ze zaten 70 minuten in een roeiboot en het geluid deed het niet. \
Als je zegt dat de aflevering goed is gaan ze echt niet tot maandag wachten, en krijg je een zwarte blokken topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
EdwardK123 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:51:
[...]

Ja, hartstikke leuk allemaal, maar kunnen we niet gewoon de regels aanhouden? Bespreken ná de officiële uitzending in de VS?

[...]
Ik ben voor aan de regels houden, zie het rode blok:
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews / gelekte afleveringen

Gewoon bespreekbaar, tussen spoiler tags dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 15:46
Een tijdelijk "Freefolk" topic is geen optie? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:59

Goverman

not loaded

siren schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:53:
[...]

Nee, je moet zeggen: Ze zaten 70 minuten in een roeiboot en het geluid deed het niet. \
Als je zegt dat de aflevering goed is gaan ze echt niet tot maandag wachten, en krijg je een zwarte blokken topic...
Als je zegt dat het echt de meest waardeloze episode ever was gaan mensen ook kijken en krijg je ook zwarte blokken...

Spoilertags horen bij niet officieel uitgezonden afleveringen (inc. leaks, het staat gewoon in het rode blok)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:20

3raser

⚜️ Premium member

Vervelend dit. Nu gaan we dus een situatie krijgen waarin het halve topic vol staat met zwarte blokken en waarbij de wachters over 5 dagen alles terug mogen gaan lezen om te zien of het niet al lang besproken is. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:De discussie over wat hier wel of niet en zo ja hoe besproken kan/mag worden is OFF TOPIC. Voer die in het terugkoppelingstopic.

Alles wat (nog) niet officieel is uitgezonden in een aflevering is een spoiler. Het posten van spoilers zonder spoilertags is verboden. Met spoilertags dient het beperkt te worden tot een minimum om het topic niet volledig zwart te maken. Tot nu toe is dat nog niet gebeurd dus ik zie geen reden om die regels aan te passen. Mocht om de een of andere reden het "zwart" wel overheersend worden dan kijken we verder, maar ik neem aan dat deze waarschuwing om ervoor te zorgen dat dat niet het geval wordt voldoende is om het in toom te houden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18
*knip* toch door met off-topic meta-discussie. Aangezien het vlak na mijn modbreak is, geen verdere consequenties maar wel een algehele waarschuwing: afkappen.

[ Voor 90% gewijzigd door Mx. Alba op 16-08-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
*knip* reageer er dan ook niet meer op aub

[ Voor 83% gewijzigd door Mx. Alba op 16-08-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:59

Goverman

not loaded

*knip* Schluß nu, please. Deze off-topic meta-discussie is vele malen storender dan een paar zwarte vlakken.

[ Voor 145% gewijzigd door Mx. Alba op 16-08-2017 12:00 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Laatst online: 08:20

3raser

⚜️ Premium member

*knip* off topic.

[ Voor 93% gewijzigd door Mx. Alba op 16-08-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Mx. Alba schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:55:
[modbreak]De discussie over wat hier wel of niet en zo ja hoe besproken kan/mag worden is OFF TOPIC. Voer die in het terugkoppelingstopic.

Alles wat (nog) niet officieel is uitgezonden in een aflevering is een spoiler. Het posten van spoilers zonder spoilertags is verboden. Met spoilertags dient het beperkt te worden tot een minimum om het topic niet volledig zwart te maken. Tot nu toe is dat nog niet gebeurd dus ik zie geen reden om die regels aan te passen. Mocht om de een of andere reden het "zwart" wel overheersend worden dan kijken we verder, maar ik neem aan dat deze waarschuwing om ervoor te zorgen dat dat niet het geval wordt voldoende is om het in toom te houden.[/]
En hoe of waar kan ik dat terugkoppelingstopic vinden dan? Ik zou hier namelijk nog graag even op reageren.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:44
dvd-linden schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:22:
[...]

En hoe of waar kan ik dat terugkoppelingstopic vinden dan? Ik zou hier namelijk nog graag even op reageren.
Staat onder in, in het rode vakje :+
Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
*knip* tips etc over illegale zaken zijn niet toegestaan.

[ Voor 68% gewijzigd door Mx. Alba op 16-08-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 16:15
*knip* Of je leest gewoon mijn modbreak???

[ Voor 81% gewijzigd door Mx. Alba op 16-08-2017 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Mensen, er staan nu 25 reacties op deze pagina, waarvan er 16 off topic zijn. Lees gewoon de modbreaks en topic warning. En voor meta-discussie is er het Terugkoppelingstopic.

Als de signal to noise ratio niet snel verbetert ga ik overwegen het topic tot a.s. maandag op slot te zetten.

Voor de duidelijkheid: als je iets ziet wat niet de bedoeling is (vissen naar warez, off topic geblaat of open spoilers), REAGEER ER DAN NIET OP maar rapporteer het.

[ Voor 21% gewijzigd door Mx. Alba op 16-08-2017 12:58 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
*knip* vragen naar illegale zaken

[ Voor 77% gewijzigd door Mx. Alba op 16-08-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

*knip* reageer er dan ook niet op! Voor de goede orde, de signal to noise ratio is aan het verslechteren ipv verbeteren. Dus make some noise, uh, SIGNAL!

[ Voor 144% gewijzigd door Mx. Alba op 16-08-2017 13:02 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:01

SomerenV

It's something!

*knip* Nog meer off topic. Signal to noise ratio still decreasing...

[ Voor 88% gewijzigd door Mx. Alba op 16-08-2017 13:13 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 22:53
*knip* en nog meer off topic. Moet het topic dan echt op slot tot maandag?

[ Voor 84% gewijzigd door Mx. Alba op 16-08-2017 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 16:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Viccers schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

In de aflevering stelde Tyrion letterlijk nog dat ondanks de verliezen ze nog genoeg schepen hadden om de Dothraki te vervoeren. Ze zijn dus gewoon met de boot gedropt nabij de Blackwater Rush (denk zelf ergens in de Stormlands op de kaart en vanuit daar richting de Roseroad bij de Blackwater Rush).
Klopt, daarnaast moet je je ook realiseren dat ze 1. niet alleen maar warships hebben maar ook transportboten en 2. de hele club is al vanaf Essos naar Westeros gevaren. De Unsullied hadden dus niet alle schepen nodig voor de verplaatsing naar Casterley Rock.

Toch, ik vind het tempo in het algemeen ook wel érg hoog liggen... Jaime die in een flits weer terug was in King's Landing waar ondertussen Cersei het hele verhaal al in geuren en kleuren gehoord had, Tyrion die binnen de kortste keren naar King's Landing was geroeid en had geregeld met Bronn om Jaime te ontmoeten, Jon die plotseling letterlijk HALF WESTEROS was gevaren naar Eastwatch, waar 'toevallig' The Hound en de Brotherhood waren...

Het had wel wat rustiger gemogen zeg maar. Ik denk dat de makers snel naar een einde toe willen om zich te focussen op de spin-offs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viccers
Denk dat het ook deels is om budget technische redenen. Wat jij beschrijft is eigenlijk een roep om meer filler, om de boel wat te vertragen (want ze zijn dit seizoen wel to-the-point qua main storyline). Kun je wel 2 extra afleveringen maken, maar dat bengt natuurlijk ook ontzettend veel kosten mee. Komt daarbij dat ze dit seizoen tot nu toe all-out zijn gegaan met de CGI (draken bijna elke episode in actie etc.), dat kost ook een aardige duit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:00
Icephase schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Klopt, daarnaast moet je je ook realiseren dat ze 1. niet alleen maar warships hebben maar ook transportboten en 2. de hele club is al vanaf Essos naar Westeros gevaren. De Unsullied hadden dus niet alle schepen nodig voor de verplaatsing naar Casterley Rock.

Toch, ik vind het tempo in het algemeen ook wel érg hoog liggen... Jaime die in een flits weer terug was in King's Landing waar ondertussen Cersei het hele verhaal al in geuren en kleuren gehoord had, Tyrion die binnen de kortste keren naar King's Landing was geroeid en had geregeld met Bronn om Jaime te ontmoeten, Jon die plotseling letterlijk HALF WESTEROS was gevaren naar Eastwatch, waar 'toevallig' The Hound en de Brotherhood waren...

Het had wel wat rustiger gemogen zeg maar. Ik denk dat de makers snel naar een einde toe willen om zich te focussen op de spin-offs...
Maar hoe zou je het dan liever zien?

Tyrion en Jamie gaan gelijktijdig terug naar Kings Landing, daar kunnen ze dus prima even lang over doen en ongeveer gelijk aankomen.
Jon kan best over 2 afleveringen pas aankomen bij Eastwatch, maar wat moeten ze dan de komende twee afleveringen laten zien terwijl we daarop wachten? Dany heeft de wight nodig voor haar komende move, Cersie wacht op de meeting met Dany.. Je hebt deze tijdsprongen gewoon nodig om het interessant te houden voor TV.
En van mij hoeft er dan echt niet elke keer een blokje bij de staan met "two weeks later" of zo.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

TheFes schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:43:
[...]

Maar hoe zou je het dan liever zien?

Tyrion en Jamie gaan gelijktijdig terug naar Kings Landing, daar kunnen ze dus prima even lang over doen en ongeveer gelijk aankomen.
Jon kan best over 2 afleveringen pas aankomen bij Eastwatch, maar wat moeten ze dan de komende twee afleveringen laten zien terwijl we daarop wachten? Dany heeft de wight nodig voor haar komende move, Cersie wacht op de meeting met Dany.. Je hebt deze tijdsprongen gewoon nodig om het interessant te houden voor TV.
En van mij hoeft er dan echt niet elke keer een blokje bij de staan met "two weeks later" of zo.
Dat er in de tussenliggende twee weken (bijvoorbeeld) dat Jon van Dragonstone naar Eastwatch reist niks gebeurt, lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Cersei en Jaime hebben nu bijvoorbeeld een flinke dynamiek gaande, net als Varys, Tyrion en Daenarys.

Voorbeeldje:

Archmaester ontvangt bericht van Bran dat The Long Night nu is aangebroken. Dit is al enige tijd nádat Pa en Broer Tarly zijn verbrand, aangezien de maesters dat ook al weten. Jon besluit dan naar Eastwatch te gaan. Dan gaat Davos Gendry halen. Pas daarná vertrekt Jon met o.a. Gendy naar Eastwatch. Daar zit dus ook een flinke tijd tussen. Maar daarna krijgen we Sam weer te zien die nog stééds aan het kopieren is, maar er nú ineens genoeg van heeft en besluit te 'vluchten'.
En al die tijd daartussen heeft niemand hem verteld dat zijn vader dood is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
Icephase schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

Dat er in de tussenliggende twee weken (bijvoorbeeld) dat Jon van Dragonstone naar Eastwatch reist niks gebeurt, lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Cersei en Jaime hebben nu bijvoorbeeld een flinke dynamiek gaande, net als Varys, Tyrion en Daenarys.

Voorbeeldje:

Archmaester ontvangt bericht van Bran dat The Long Night nu is aangebroken. Dit is al enige tijd nádat Pa en Broer Tarly zijn verbrand, aangezien de maesters dat ook al weten. Jon besluit dan naar Eastwatch te gaan. Dan gaat Davos Gendry halen. Pas daarná vertrekt Jon met o.a. Gendy naar Eastwatch. Daar zit dus ook een flinke tijd tussen. Maar daarna krijgen we Sam weer te zien die nog stééds aan het kopieren is, maar er nú ineens genoeg van heeft en besluit te 'vluchten'.
Ik denk dat je dit ook niet zo lineair moet zien. Dat de scene met het vluchten van Sam na de scene met Jon is gemonteerd, wil niet zeggen dat deze scene ook daadwerkelijk pas daarna plaats vindt. Het kan best voor het vertrek van Jon zijn, of ergens tijdens zijn reis of whatever. Dat maakt het ook lastiger om met tekstjes als "2 weeks later" te werken, want dan moet je daarna weer een "3 weeks earlier" of zo laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Icephase schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

Wie zegt dat alle verhalen in tijdsvolgorde vertellen? Misschien gebeurde dat van Sam allemaal op dezelfde dag, alleen hakken ze het in stukjes omdat je anders telkens naar dezelfde persoon zit te kijken, en dan heb je nu even tijd om te denken "wat gaat er gebeurden met persoon X" terwijl je en scene van persoon Y kijkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 16-08-2017 14:05 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

TheFes schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

Ik denk dat je dit ook niet zo lineair moet zien. Dat de scene met het vluchten van Sam na de scene met Jon is gemonteerd, wil niet zeggen dat deze scene ook daadwerkelijk pas daarna plaats vindt. Het kan best voor het vertrek van Jon zijn, of ergens tijdens zijn reis of whatever. Dat maakt het ook lastiger om met tekstjes als "2 weeks later" te werken, want dan moet je daarna weer een "3 weeks earlier" of zo laten zien.
Angeloonie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

Wie zegt dat alle verhalen in tijdsvolgorde vertellen? Misschien gebeurde dat van Sam allemaal op dezelfde dag, alleen hakken ze het in stukjes omdat je anders telkens naar dezelfde persoon zit te kijken, en dan heb je nu even tijd om te denken "wat gaat er gebeurden met persoon X" terwijl je en scene van persoon Y kijkt.
Ja hallo, als het zo gemonteerd is, kan ik het toch niet helpen dat het ook lijkt alsof het in die volgorde gebeurt? Of andersom: als het niet in die volgorde gebeurt, waarom monteren ze het dan zo?

Ik stoor me er (af en toe hoor, niet de hele tijd gelukkig) aan in elk geval... en het wijkt af van vorige seizoenen. De storyline van Bran hebben ze toch heel seizoen 5 achterwege gelaten om zo qua tijd beter te passen bij de rest? Dus het is wel 'gebruikelijk' om het zo te doen, maar dit seizoen (en 6 ook al een beetje) zijn alle regels het raam uit gegaan en dat maakt het vreemd voor mij.

Haha: "3 days before 5 weeks later..." "38 mins earlier" en "48 hours after 38 mins earlier" :+

[ Voor 3% gewijzigd door Icephase op 16-08-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Icephase schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:10:
[...]

[...]

Ja hallo, als het zo gemonteerd is, kan ik het toch niet helpen dat het ook lijkt alsof het in die volgorde gebeurt? Of andersom: als het niet in die volgorde gebeurt, waarom monteren ze het dan zo?

Ik stoor me er (af en toe hoor, niet de hele tijd gelukkig) aan in elk geval... en het wijkt af van vorige seizoenen. De storyline van Bran hebben ze toch heel seizoen 5 achterwege gelaten om zo qua tijd beter te passen bij de rest? Dus het is wel 'gebruikelijk' om het zo te doen, maar dit seizoen (en 6 ook al een beetje) zijn alle regels het raam uit gegaan en dat maakt het vreemd voor mij.

Haha: "3 days before 5 weeks later..." "38 mins earlier" en "48 hours after 38 mins earlier" :+
In het boek gaat het ook zo. Elk hoofdstuk wordt verteld vanuit het oogpunt van een ander karakter. Daardoor komt het heel vaak voor dat een volgend hoofdstuk plaatsvindt voor het hoofdstuk dat daarvoor in het boek stond. Het maakt voor het verhaal ook helemaal niets uit of Sam uit Oldtown vertrekt voordat Jon van Dragonstone vertrekt, of tegelijkertijd, of erna. Communicatie tussen Odtown en Dragonstone duurt sowieso enkele dagen per raaf of enkele weken in persoon dus de exacte timing is irrelevant.

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 16-08-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
[...]

[...]

Ze hebben Bran een seizoen niet in beeld gebracht om de reden dat als hij al een seizoen eerder de Three Eyed Raven geweest was hij er niets aan had gehad. Dan was hij veel te vroeg bij Winterfell aangekomen en waarschijnlijk gewoon door de Boltons vermoord of zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:27
Als ze nu bepaalde verhaallijnen achterwege laten omdat ze "aan het reizen" zijn, of niet perfect qua tijd uitkomen, moeten ze dus meer andere dingen laten zien tussentijds. en volgens mij is er niet zo heel veel anders meer om te laten zien. De meeste verhaallijnen zijn of bij elkaar gekomen, of weggevallen.
Dus de paar die nog over zijn worden allemaal constant aangestipt omdat er in iedere verhaallijn ook wel gebeurtenissen/referenties naar andere verhaallijnen gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Mx. Alba schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:14:
[...]

In het boek gaat het ook zo. Elk hoofdstuk wordt verteld vanuit het oogpunt van een ander karakter. Daardoor komt het heel vaak voor dat een volgend hoofdstuk plaatsvindt voor het hoofdstuk dat daarvoor in het boek stond. Het maakt voor het verhaal ook helemaal niets uit of Sam uit Oldtown vertrekt voordat Jon van Dragonstone vertrekt, of tegelijkertijd, of erna. Communicatie tussen Odtown en Dragonstone duurt sowieso enkele dagen per raaf of enkele weken in persoon dus de exacte timing is irrelevant.
Maar zo ging het in de serie niet. Dan had ik er vrede mee kunnen hebben. Maar nu doen ze schijnbaar de 2 mogelijkheden door elkaar: verschillende oogpunten én met verschillende tijdsverlopen. Dat werkt voor mij niet zo lekker.

Het is niet per definitie verkeerd: in Pulp Fiction werkt het bijvoorbeeld prima.
Shmoozer schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:16:
Als ze nu bepaalde verhaallijnen achterwege laten omdat ze "aan het reizen" zijn, of niet perfect qua tijd uitkomen, moeten ze dus meer andere dingen laten zien tussentijds. en volgens mij is er niet zo heel veel anders meer om te laten zien. De meeste verhaallijnen zijn of bij elkaar gekomen, of weggevallen.
Dus de paar die nog over zijn worden allemaal constant aangestipt omdat er in iedere verhaallijn ook wel gebeurtenissen/referenties naar andere verhaallijnen gemaakt worden.
Dat zal idd de reden zijn, maar nogmaals: de reden maakt me niet zoveel uit. Het is een stijlbreuk en die trek ik gewoon slecht.

[ Voor 27% gewijzigd door Icephase op 16-08-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
[...]

[...]

Dat van Bran hadden ze nu toch nog niet uit kunnen zenden? Dan had je in dezelfde aflevering scene's gehad waarbij de Boltons nog in Winterfell zaten, en andere scene's waarbij Winterfell weer van de Starks is.
Bran heeft er blijkbaar heel seizoen 5 over gedaan om terug te komen bij de wall, dus niet gek dat hij nogal emotieloos is geworden van zo'n lange barre reis.
Je kunt dit "spelen" met tijdslijnen niet in alle situaties doen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:27
Icephase schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:17:
[...]

Maar zo ging het in de serie niet. Dan had ik er vrede mee kunnen hebben. Maar nu doen ze schijnbaar de 2 mogelijkheden door elkaar: verschillende oogpunten én met verschillende tijdsverlopen. Dat werkt voor mij niet zo lekker.

Het is niet per definitie verkeerd: in Pulp Fiction werkt het bijvoorbeeld prima.
Er zit nu meer tempo in, maar het gaan volgens mij niet anders dan eerdere seizoenen. Daar viel het alleen minder op omdat er meer verhaallijnen waren. Zoveel dat er sommigen niet aangestipt werden waardoor de indruk van tijdsverloop anders over kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

TheFes schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:18:
[...]

Dat van Bran hadden ze nu toch nog niet uit kunnen zenden? Dan had je in dezelfde aflevering scene's gehad waarbij de Boltons nog in Winterfell zaten, en andere scene's waarbij Winterfell weer van de Starks is.
Bran heeft er blijkbaar heel seizoen 5 over gedaan om terug te komen bij de wall, dus niet gek dat hij nogal emotieloos is geworden van zo'n lange barre reis.
Je kunt dit "spelen" met tijdslijnen niet in alle situaties doen natuurlijk.
Dat klopt niet: in seizoen 4 kwam hij aan bij de three eyed raven, en in seizoen 6 is hij 'in training' gegaan en uiteindelijk teruggegaan naar the wall. Er is dus in zijn verhaallijn niks gebeurd en (nagenoeg) geen tijd verstreken tijdens seizoen 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Icephase schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:19:
[...]

Dat klopt niet: in seizoen 4 kwam hij aan bij de three eyed raven, en in seizoen 6 is hij 'in training' gegaan en uiteindelijk teruggegaan naar the wall. Er is dus in zijn verhaallijn niks gebeurd en (nagenoeg) geen tijd verstreken tijdens seizoen 5.
Oh wacht, dit is inderdaad al seizoen 7, ik was even in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Icephase schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:19:
[...]

Oftewel, qua tijdsverloop, was hij waarschijnlijk al tijdens seizoen 5 aan het trainen maar dat is allemaal gecomprimeerd in een paar afleveringen in het begin van seizoen 6. Die training heeft immers weinig te maken met de andere verhaallijnen die in seizoen 5 liepen dus kan dat makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Mx. Alba schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:21:
[...]

Oftewel, qua tijdsverloop, was hij waarschijnlijk al tijdens seizoen 5 aan het trainen maar dat is allemaal gecomprimeerd in een paar afleveringen in het begin van seizoen 6. Die training heeft immers weinig te maken met de andere verhaallijnen die in seizoen 5 liepen dus kan dat makkelijk.
Precies! Dus toen liep de tijdlijn van Bran gelijk met die van de rest. Maar nu loopt alles dus schijnbaar door elkaar heen? Vinnikraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Icephase schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:36:
[...]

Precies! Dus toen liep de tijdlijn van Bran gelijk met die van de rest. Maar nu loopt alles dus schijnbaar door elkaar heen? Vinnikraar.
Hoezo gelijk? Toen hij begin seizoen 6 aan het trainen was liep dat qua tijd samen met seizoen 5 van de andere verhaallijnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
En wat iemand hier eerder al aanhaalde; er is simpelweg een gebrek aan verhaallijnen om nog goede filler te maken. De meeste hoofdpersonen die we volgden zijn inmiddels bijelkaar gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Icephase schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:36:
[...]

Mwah, tijd aangeven in film is altijd vrij lastig. vroeger had je van die balkjes '4 jaar later'. Soms worden er beeld truukje gedaan: bijvoorbeeld vliegtuig wat opstijgt en weer land, of iets subtieler door de kleurschema's per tijdzone anders te doen. In veel films en series is het niet eens belangrijk of ze al 2 dagen of twee weken bezig zijn het plot op te lossen.

In got, werd het vaak gewoon gezegd en soms nog wat opgevuld met andere verhaallijnen die ook belangrijk waren. Nu wordt het nog steeds wel eens gezegd. Maar om nou filler te gaan doen met Jamie en Cersei...

Ergens wordt door Sam gezegd dat hij 5 jaar geleden bran door de muur heen hielp.. Toen had ik zoiets van: wow, zoo lang roepen ze al dat winter komt.. ?! Dus ik ben het wel met je eens dat het tijdsbesef soms wat weg valt. En dat de white walkers erg langzaam lopen :P
Maar ik denk dat je het moet zoeken in creatieve vrijheid. Dit seizoen heeft tot noch toe een erg lekker tempo, geen tot weinig irrelevant gezeur.. Alle karakters hebben al een uitgediepte achtergrond, er hoeft niemand geïntroduceerd te worden en wat er getoond wordt is gewoon belangrijk voor het verloop van de verhaallijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Laatst online: 17-09 17:07
analogworm schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Ergens wordt door Sam gezegd dat hij 5 jaar geleden bran door de muur heen hielp.. Toen had ik zoiets van: wow, zoo lang roepen ze al dat winter komt.. ?! Dus ik ben het wel met je eens dat het tijdsbesef soms wat weg valt. En dat de white walkers erg langzaam lopen :P
Maar ik denk dat je het moet zoeken in creatieve vrijheid. Dit seizoen heeft tot noch toe een erg lekker tempo, geen tot weinig irrelevant gezeur.. Alle karakters hebben al een uitgediepte achtergrond, er hoeft niemand geïntroduceerd te worden en wat er getoond wordt is gewoon belangrijk voor het verloop van de verhaallijn.
Of ze langzaam lopen is nog maar de vraag, zoals al een aantal keer gezegd in het topic kan het zijn dat er nog een bepaalde magische barrière in de wall zit, waardoor ze er sowieso niet voorbij kunnen. Dus in plaats van voor de muur te gaan staan wachten, lopen ze wat rustig O-)

Hierboven wordt gesproken over budget, alsof HBO hier niet genoeg geld voor heeft? Naar mijn weten wordt er dik verdient aan GOT - volgens mij heeft het snelle verhaal hier weinig mee van doen, maar ik kan het verkeerd hebben.

http://www.jobsnhire.com/...-millions-made-so-far.htm - jaartje oud, maar gezien de populariteit alleen maar gestegen is zullen de inkomsten ook wel gestegen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Tijgertje op 16-08-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tijgertje schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:55:
Hierboven wordt gesproken over budget, alsof HBO hier niet genoeg geld voor heeft? Naar mijn weten wordt er dik verdient aan GOT - volgens mij heeft het snelle verhaal hier weinig mee van doen, maar ik kan het verkeerd hebben.
Maar dat is nog geen reden om geld over de balk te smijten. Draken en veldslagen zijn al voldoende aanslag op het CGI-budget, vandaar dat Ghost al een hele tijd op vakantie is, bijvoorbeeld. En het is uiteindelijk sowieso makkelijker (en dus goedkoper) om een gigantische vliegende draak te fotoshoppen dan een geloofwaardige megawolf met een dikke vacht bestaande uit miljoenen haren...

[ Voor 15% gewijzigd door Mx. Alba op 16-08-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Viccers schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:47:
En wat iemand hier eerder al aanhaalde; er is simpelweg een gebrek aan verhaallijnen om nog goede filler te maken. De meeste hoofdpersonen die we volgden zijn inmiddels bijelkaar gekomen.
Daar geloof ik helemaal niks van. Zoals ik al aangaf, er zit momenteel voldoende dynamiek in de verhaallijnen van Cersei en Jaime of Daenarys, Varys en Tyrion. Melissandre hebben we al even niet gezien, Dario ook niet. Edd bij Castle Black, of Sansa die in haar eentje de bannerman van house Stark in toom moet zien te houden. The Hound is plotseling bij Eastwatch gevangen genomen, wat is daar intussen allemaal gebeurd? Is Sam inmiddels al maester of nog niet, of heeft zijn stiekeme ongehoorzaamheid toch nog consequenties enzo?

Genoeg vragen om te beantwoorden, maar de makers willen blijkbaar gewoon niet. S7 kreeg 7 episodes, S8 nog maar 6 en daarmee is het af.

Dus ik snáp wel waarom dit zo gedaan wordt, maar ik heb er gewoon moeite mee. Ik zie het als een vorm van gemakzucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Icephase schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:02:
[...]

Daar geloof ik helemaal niks van. Zoals ik al aangaf, er zit momenteel voldoende dynamiek in de verhaallijnen van Cersei en Jaime of Daenarys, Varys en Tyrion. Melissandre hebben we al even niet gezien, Dario ook niet. Edd bij Castle Black, of Sansa die in haar eentje de bannerman van house Stark in toom moet zien te houden. The Hound is plotseling bij Eastwatch gevangen genomen, wat is daar intussen allemaal gebeurd? Is Sam inmiddels als maester of nog niet, of heeft zijn stiekeme ongehoorzaamheid toch nog consequenties enzo?

Genoeg vragen om te beantwoorden, maar de makers willen blijkbaar gewoon niet. S7 kreeg 7 episodes, S8 nog maar 6 en daarmee is het af.

Dus ik snáp wel waarom dit zo gedaan wordt, maar ik heb er gewoon moeite mee. Ik zie het als een vorm van gemakzucht.
E.e.a. zal er ook mee te maken hebben dat er nog maar een x aantal afleveringen is, waardoor er meer wat minder belangrijke zaken weggelaten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Mx. Alba schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:03:
[...]

E.e.a. zal er ook mee te maken hebben dat er nog maar een x aantal afleveringen is, waardoor er meer wat minder belangrijke zaken weggelaten worden?
Ja maar het aantal afleveringen is toch compleet arbitrair? Als je er meer nodig hebt om het verhaal goed te vertellen, bepaal je dat als maker toch helemaal gewoon zelf? Jij draait het om...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardK123
[...]

Daar geloof ik helemaal niks van. Zoals ik al aangaf, er zit momenteel voldoende dynamiek in de verhaallijnen van Cersei en Jaime of Daenarys, Varys en Tyrion. Melissandre hebben we al even niet gezien, Dario ook niet. Edd bij Castle Black, of Sansa die in haar eentje de bannerman van house Stark in toom moet zien te houden. The Hound is plotseling bij Eastwatch gevangen genomen, wat is daar intussen allemaal gebeurd? Is Sam inmiddels als maester of nog niet, of heeft zijn stiekeme ongehoorzaamheid toch nog consequenties enzo?

Van Euron hebben we de afgelopen afleveringen maar ook bar weinig gezien, terwijl dat ineens zo'n grote schakel werd?

Af en toe snap ik niet zo goed waarom de makers niet gewoon 10 minuten extra per aflevering toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Laatst online: 17-09 17:07
Mx. Alba schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:00:
[...]

Maar dat is nog geen reden om geld over de balk te smijten. Draken en veldslagen zijn al voldoende aanslag op het CGI-budget, vandaar dat Ghost al een hele tijd op vakantie is, bijvoorbeeld. En het is uiteindelijk sowieso makkelijker (en dus goedkoper) om een gigantische vliegende draak te fotoshoppen dan een geloofwaardige megawolf met een dikke vacht bestaande uit miljoenen haren...
Met de huidige verwachtingen en het aantal mensen dat het bekijkt mag er wel degelijk wat extra geld over de balk gesmeten worden. Daar waar seizoenen in het begin eeuwig leken te duren gaat er nu zo extreem snel doorheen. Niet dat het geen leuk beeldmateriaal is, maar ik vind het wat jammer na zolang gewacht te hebben dat het na 8 weken alweer voorbij is en er weer 1/2 jaar gewacht mag worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
[...]

Icephase schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:04:
[...]

Ja maar het aantal afleveringen is toch compleet arbitrair? Als je er meer nodig hebt om het verhaal goed te vertellen, bepaal je dat als maker toch helemaal gewoon zelf? Jij draait het om...
Ik denk dat de baasjes van HBO het liefst 10 afleveringen zien en er daarna nog x. hoeveel series zijn er wel niet geweest die uitgemolken zijn? Daarom denk ik dat de keuze om minder afleveringen te doen eerder van de schrijvers af is gekomen, misschien in wisselwerking met budget. liever een aantal vette dingen dan meer minder vette dingen? of anders gezegd, misschien liever de hoofdlijnen beter uitwerken dan de aandacht moeten verdelen over duizend en 1 kleine verhaallijnen?

even inhoudelijk op je verhaallijnen:
-Het verhaal van Sansa en arya wordt toch prima aandacht aan besteed?
-Sam is weggelopen..
-De hound is al even onderweg en heeft zich met moeite gevoegd bij de bannerman..
-Jamie en cercei, tsja kan.. maar hoeft niet per se lijkt me. Er wordt daar naar iets toegebouwd, dat zullen we nog zien.
-Melisandre is gewoon foetsie en komt nog terug om te sterven.. Ook redelijk uitgewerkt.
-wie is Edd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 19:53
Ik vind het wel prima zo, meer to the point. Ik vond die tig verhaallijnen in vorige seizoenen vaak irritant, waarbij ik soms bijna de neiging had er een paar te skippen.

Voor seizoen 8 zijn ze geloof ik van plan veel langere episodes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 17-09 22:20
Sjurm schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:24:
Ik vind het wel prima zo, meer to the point. Ik vond die tig verhaallijnen in vorige seizoenen vaak irritant, waarbij ik soms bijna de neiging had er een paar te skippen.

Voor seizoen 8 zijn ze geloof ik van plan veel langere episodes te maken.
Dat had van mij nog wel uitgebreider gemogen met nog meer verhaal lijnen.

Het begint nu naar mijn idee allemaal te simpel en te voorspellend te worden.

Wie John is is al duidelijk vanaf S1 naar mijn mening maar goed dat is anders dan wat er nu gebeurt met de verhaal lijnen en snelheid.

Simpel gezegd het gaat nu gewoon afgeraffeld worden, nog steeds van hoge kwaliteit maar dit is echt niet meer de G R R M standaard.
Wat naar mijn mening gewoon jammer is.

Maar aan de andere kant valt er altijd wel wat te zeuren dus kijk ik alweer uit naar de spinoffs :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:32
Niet om een discussie mbt de boeken hier in te zetten, maar om wat perspectief te geven; veel verhaallijnen ontwikkelen zich nu verder dan in de boeken die uit zijn. Dat maakt het voor HBO natuurlijk lastig om het detailniveau gelijk te houden. Immers is het schrijven van zo'n verhaal iets heel anders dan het verfilmen. Samen met het feit dat alles tegenwoordig snel moet zijn omdat de aandacht anders verslapt, maakt dat de kwaliteit gewoon afneemt. Je ziet het aan het aantal hints naar ontwikkelingen en gebeurtenissen. Steeds meer hints en minder verassingen. Vooralsnog denk ik dat HBO het niet aandurft om niet verkende verhaallijnen op te pakken omdat ze nu succes hebben en dat mogelijk minder word als de andere verhaallijnen niet aan slaan.

Wat betreft het tijdsverloop; winter is een beetje misleidend. De zomers duren jaren en de overgang naar winter ook. Dus het is niet zo dat het opeens van volle zomer naar volle winter gaat. Dus al is het winter, dan staan de White Walkers niet meteen in King's Landing.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Icephase gelukkig ben jij geen schrijver / showmaker, dan zou het volgens mij meer op goede tijden slechte tijden gaan lijken. Ik heb sowieso een bloedhekel aan filler. Filler is gewoon onnodig. In Game of Thrones zit echt haast geen filler, kijk maar afleveringen terug er is in vrijwel geen een aflevering ook maar één scene die er in zit zonder reden. Als je bij GoT een random conversatie ziet, waarvan je denkt "Waarom zat dat er in?" heeft het vrijwel altijd een betekenis of komt het later weer terug.

Enige filler wat ik me kan herinneren was het stuk met Ed Sheeran, maar zelfs dat had een soort reden, namelijk om Arya te doen inzien dat soldaten ook maar gewoon mensen met gevoel zijn, zelfs de Lannister soldaten. Als Game of Thrones nu maar opgevuld zou worden met onnodige dialogen zou het er in mijn ogen zwaar op achteruit gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
miicker schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:30:
@Icephase gelukkig ben jij geen schrijver / showmaker, dan zou het volgens mij meer op goede tijden slechte tijden gaan lijken. Ik heb sowieso een bloedhekel aan filler. Filler is gewoon onnodig. In Game of Thrones zit echt haast geen filler, kijk maar afleveringen terug er is in vrijwel geen een aflevering ook maar één scene die er in zit zonder reden. Als je bij GoT een random conversatie ziet, waarvan je denkt "Waarom zat dat er in?" heeft het vrijwel altijd een betekenis of komt het later weer terug.

Enige filler wat ik me kan herinneren was het stuk met Ed Sheeran, maar zelfs dat had een soort reden, namelijk om Arya te doen inzien dat soldaten ook maar gewoon mensen met gevoel zijn, zelfs de Lannister soldaten. Als Game of Thrones nu maar opgevuld zou worden met onnodige dialogen zou het er in mijn ogen zwaar op achteruit gaan.
Ik snap jouw punt maar dat van @Icephase ook. Gevoelsmatig diepte de serie tot dit seizoen altijd alles uit en had een bepaalde snelheid van handelen. Dit seizoen lijkt alles ineens een stuk sneller te gaan. De redenen hiervoor zijn allemaal wel uiteen gezet, maar dat laat onverlet dat de serie daardoor wel een andere dynamiek krijgt. Het is aan een ieder zelf om te bepalen of dat positief of negatief is.
Icephase had liever gezien dat er meer afleveringen/seizoenen zouden worden gemaakt en dat die dynamiek behouden zou blijven. Daar kan ik me wel enigszins in vinden, hoewel ik het tempo dat nu gemaakt wordt en dientengevolge de actie die nu in de serie zit ook heel tof vindt.

Ik denk dat de serie er heel anders uit had gezien als de boekenserie al van a tot z klaar was bij aanvang van de serie. Dan kijk je aan de voorkant hoe je e.e.a. verdeeld en wat je op welke manier, een bepaalde hoeveelheid aandacht geeft. Daardoor zou de dynamiek over de hele serie ook hetzelfde zijn, we zullen nooit weten of dat beter was geweest of juist niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:07
Crahsystor schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:30:
Steeds meer hints en minder verassingen.
Ik zou willen beweren dat het aantal verassingen juist exponentieel is toegenomen dit seizoen.

je hebt wel gelijk wat betreft de verrassingen :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Aangezien veel mensen hier aangeven dat het reizen snel gaat en ze daarom het seizoen als minder goed ervaren (wat hun goed recht is natuurlijk) was ik wel benieuwd of de publieke opinie het daarmee eens is (tot nu toe) heb daarom even een spreadsheet gemaakt waarin ik alle afleveringen heb gezet en per aflevering heb gezet wat de score is. Per aflevering nummer heb ik gekeken welk seizoen het best scoorde, en welk seizoen het minst hoog scoorde. Bijvoorbeeld: aflevering 1 scoorde het beste in seizoen 4, daar had de eerste aflevering een 9,1 als score. Het slechtste scoorde de eerste aflevering in seizoen 5 en 6, waar de eerste aflevering 'slechts' een 8,5 scoorde. Het hele overzicht:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e4N6UNo.png

Aan de rechterkant zie je de seizoen gerangschikt van hoogst beoordeeld naar minst hoog beoordeeld. Seizoen 4 scoort een gemiddelde van 9,3 en is daarmee het hoogst beoordeelde seizoen, gevolgd door seizoen 7, die tot nu toe een 9,2 scoort. Lijkt er dus op dat veel mensen het tempo zo wel lekker vinden.

Het minst gewaardeerde seizoen is seizoen 5 met een gemiddelde van 8,9 gevolgd door S2 met een gemiddelde van een 9. Allemaal zeer hoge cijfers en het ligt erg dicht bij elkaar. Maar onder de beste drie seizoen vallen seizoen 6 & 7 waarvan hier toch door veel mensen wordt gezegd dat het allemaal te snel gaat etc. Mijn beleving was ook dat S5 het slechts was (wat wel duidelijk te zien is, van de 10 afleveringen scoorde 7 afleveringen het laagst). Dit kwam voornamelijk omdat het allemaal veel te langzaam ging. Daar heeft HBO gelukkig van geleerd, met resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:59
Toch niet in kunnen houden en aflevering 6 gezien. Heb er opzich wel spijt van want nu moet ik 2 weken wachten op de volgende aflevering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:16
038Zwolle schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:21:
Toch niet in kunnen houden en aflevering 6 gezien. Heb er opzich wel spijt van want nu moet ik 2 weken wachten op de volgende aflevering.
A man has no patience. A man has to watch the episode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
038Zwolle schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:21:
Ik zit met hetzelfde gevoel, maar aan de andere kant, ik kijk hem maandag gewoon nog eens, dan kan ik er nu naar uitkijken om hem nog eens te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpyroTechnik
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-03 22:31
miicker schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:19:
...
Aan de rechterkant zie je de seizoen gerangschikt van hoogst beoordeeld naar minst hoog beoordeeld. Seizoen 4 scoort een gemiddelde van 9,3 en is daarmee het hoogst beoordeelde seizoen, gevolgd door seizoen 7, die tot nu toe een 9,2 scoort. Lijkt er dus op dat veel mensen het tempo zo wel lekker vinden.
...
Waarom Ep 4 van S7 een 9,9 scoort snap ik nog steeds niet :+ . Heeft eenzelfde score als BoB uit S6, die ik vele malen vetter vond. De Dorthraki in actie waren leuk, en het liet zien dat Drogon echt een beest is. Voor de rest gebeurde er eigenlijk niet echt iets noemenswaardig (in tegenstelling tot de onthulling van ep 5). Een overhyped ep wat mij betreft.

De manier van filmen deed mij overigens heel erg denken aan BoB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

miicker schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:28:
[...]

Ik zit met hetzelfde gevoel, maar aan de andere kant, ik kijk hem maandag gewoon nog eens, dan kan ik er nu naar uitkijken om hem nog eens te zien :+
precies, ik wacht liever 1,5 week dan dat ik nu moet wachten terwijl hij al beschikbaar is. En of je nu 1,5 of 1 week moet wachten, hele discussie gaat nergens over, over 1 aflevering moeten we weer een jaar wachten op het nieuwe seizoen, dus tja...

ik zeg: pak hem mee en pak de versie met het goede geluid mee _/-\o_

*knip* dat dus niet

[ Voor 22% gewijzigd door Mx. Alba op 16-08-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Laatst online: 13:58
analogworm schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Mwah, tijd aangeven in film is altijd vrij lastig. vroeger had je van die balkjes '4 jaar later'. Soms worden er beeld truukje gedaan: bijvoorbeeld vliegtuig wat opstijgt en weer land, of iets subtieler door de kleurschema's per tijdzone anders te doen. In veel films en series is het niet eens belangrijk of ze al 2 dagen of twee weken bezig zijn het plot op te lossen.

In got, werd het vaak gewoon gezegd en soms nog wat opgevuld met andere verhaallijnen die ook belangrijk waren. Nu wordt het nog steeds wel eens gezegd. Maar om nou filler te gaan doen met Jamie en Cersei...

De tijdsbeleving is wel oké, ook omdat de acteurs (zeker degene die nog "kinderen" waren in seizoen 1) ook snel gegroeid zijn (sommigen in meerdere opzichten). Het tempo van de serie vind ik wel teleurstellend, al begrijp ik ook dat je a) tempo maakt als je niet meer op GRRM kan terugvallen en b) je in het verleden meer aandacht hebt besteed aan zaken die mogelijk relevant zouden worden maar dit (nog) niet bleken te zijn (weet je ook maar nooit met GRRM)...

Toch is er m.i. veel beeld "verloren" gegaan aan bepaalde verhaallijnen in het verleden. Ook momenten gehad dat je overweegt door te spoelen of even iets te drinken te pakken, haha (nooit gedaan zonder pauze-knop hoor). Je maakt keuzes en vaak is het te begrijpen, maar persoonlijk vond ik de kwestie met de Sparrows erg veel beeld consumeren en bleef Arya ook wel erg lang bezig om Face/Off te spelen :P Dat laatste had vooral als nut natuurlijk dat ook verhaallijnen (zoals die met Bran, die niet zomaar even naar het eind van het Noorden loopt) weer op de juiste chronologie te laten eindigen...

Oh en ten aanzien van seizoen 8 hebben de schrijvers nog geen maximale lengte doorgekregen, maar als je nagaat dat GRRM zelf heeft geopperd dat ze de bioscoop in zouden kunnen (althans, dat leek hem gaaf) hoop ik op minimaal 1,5 uur per aflevering (mijn vrouw hoopt dan weer dat ze seizoen 8 niet gaan maken... en de prequels ook niet |:( )...

[ Voor 6% gewijzigd door ralphilosophy op 16-08-2017 19:29 ]

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Een ding is zeker, er is sowieso iemand (een stagiair? :+ ) ontslagen bij HBO Spanje. Hoe dom is het om de een na laatste aflevering 5 dagen te vroeg online te zetten :+

Ach ja, als ze dat met de laatste aflevering ook even doen ben ik helemaal blij :P

Maar aan de andere kant ook weer niet, dan wordt het weer een jaar wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 18-08-2023
Hij is niet online gezet, maar s'nachts uitgezonden. Maar dat is misschien wel nog knulliger aangezien je de aflevering had kunnen afbreken.

Maar wat ik begreep waren de high quality captures van HBO nordic (zweden, noorwegen en denemarken) hebben ze hem daar dan ook uitgezonden/online gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 17-09 22:20
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:12:
Wow, just wow. Wat een episode weer. Nog 1 aflevering en dan komt het lange wachten... dat gaat heel zwaar worden, maar dit was weer fantastisch. de serie gaat elke aflevering zo anders dan ik denk, bizar.
Te snel helaas, maar goed het is wat het is :+

Ik wacht met smart wel op de boeken weer en probeer dit dan te vergeten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:02
Mektheb schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:19:
[...]

Te snel helaas, maar goed het is wat het is :+

Nu maar hopen dat GRRM het tot het einde van seizoen 8 overleeft. :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:19:
Ik wacht er al jaren op, ik vermoed dat ze nooit meer komen... maar als er meer boeken komen lees,ik die graag en hopelijk gaat het dan in een normaler tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Shmoozer schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:06:
Volgens mij snapt ze het heel goed. Alle Wardens hebben ook altijd hun knie moeten buigen naar de koning. Daar verloren ze geen respect mee, want het was een prestigieuze positie (los van de titel "Lord" die ze hadden).
Waarom zou Dany deze traditie niet willen voortzetten? Ze is dan Queen, en heeft ze een aantal wardens/lords onder zich die helpen het rijk te regeren. Zo was het in het verleden, dus waarom niet doorzetten in de toekomst?
Dat heb ik nu al tig keer toegelicht, zo was het in het verleden dus niet. Initieel waren het gewoon losse koninkrijken. Die zijn uiteindelijk veroverd en heeft men geprobeerd het te heersen met dat herensysteem. Dat is echter geen enkele keer goed gegaan op de lange termijn. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:24:
[...]

Ik wacht er al jaren op, ik vermoed dat ze nooit meer komen... maar als er meer boeken komen lees,ik die graag en hopelijk gaat het dan in een normaler tempo.
Ik denk er hetzelfde over hij heeft zijn grote lijnen uitgezet aan de serie makers en is zelf niet al te druk met de boeken. Misschien komt het volgende boek volgend jaar als de trend zich zo voorzet. 1996 2000 2005 2011 Ieder boek een jaar meer, het laatste boek in 2026 gaat hij zelf niet meer halen denk ik zo.

• miicker
  • Niet online
nieuws: HBO-hackers zetten meer bestanden online
Even, heel even hoopte ik dat de seizoensfinale gelekt zou zijn :P maar dan had het bericht waarschijnlijk ook een andere titel gehad.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Na rijp beraad is er toch besloten tot een policy-wijziging:

Het is vanaf nu niet meer toegestaan om in dit topic te discussiëren over gelekte afleveringen tot het moment dat de aflevering officieel is uitgezonden door HBO.

Als je toch een illegale gelekte aflevering hebt gekeken voordat hij officieel is uitgezonden, dan kan je daar wel over discussiëren in dit topic: [SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire.

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Hoe zit het ook al weer met die spin-off, gaat deze nu komen tussen dit seizoen en het volgende seizoen (over 2 jaar) of pas er na? Als ik zo zoek krijg ik er niet echt een antwoord op, de een zegt dat het voor het laatste seizoen komt en de ander verwacht het er tussen in.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:41
Mx. Alba schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:55:
[modbreak]Na rijp beraad is er toch besloten tot een policy-wijziging:

Het is vanaf nu niet meer toegestaan om in dit topic te discussiëren over gelekte afleveringen tot het moment dat de aflevering officieel is uitgezonden door HBO.

Als je toch een illegale gelekte aflevering hebt gekeken voordat hij officieel is uitgezonden, dan kan je daar wel over discussiëren in dit topic: [SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. [/]
Dankjewel! Ik begon mij zo langzaam aan kapot te ergeren aan alle zwarte blokken. Ik heb maar 1 moment in de week vrij om GoT te kijken (maandagavond) en het is dan ook jammer om bijna gedwongen te worden om dit topic niet meer te kunnen volgen. Ik heb al een keer per ongeluk op een zwart vlak geklikt en iets gezien wat een behoorlijke spoiler was.

Ik hoop nog steeds op een Aragorntje van Jon, die de doden vraagt om te helpen de vijand (Cercei) te verslaan. Vervolgens belooft Jon het noorden van de Wall aan de Night King ofzo. Klinkt niet heel geloofwaardig als ik het nu zo opschrijf, maar het zou wel grappig zijn. :X

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Ik heb op de laatste pagina wat huishouding gedaan: posts met spoilers verplaatst naar het spoilertopic, en off topic posts (of reacties op spoilers) verwijderd. Ik mag hopen dat het vanaf nu on topic blijft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Blonde Tux schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:00:
Hoe zit het ook al weer met die spin-off, gaat deze nu komen tussen dit seizoen en het volgende seizoen (over 2 jaar) of pas er na? Als ik zo zoek krijg ik er niet echt een antwoord op, de een zegt dat het voor het laatste seizoen komt en de ander verwacht het er tussen in.
Kan mij niet voorstellen dat de spin off voor het laatste seizoen komt.

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
miicker schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:53:
nieuws: HBO-hackers zetten meer bestanden online
Even, heel even hoopte ik dat de seizoensfinale gelekt zou zijn :P maar dan had het bericht waarschijnlijk ook een andere titel gehad.
wie weet is HBO spanje weer zo 'slim' om het te vroeg online te zetten. Ipv zondag het op woensdag releasen, denk niet dat mensen daar problemen mee hebben 8)

• Who Am I?
Nieuwevolger schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:24:
[...]

Kan mij niet voorstellen dat de spin off voor het laatste seizoen komt.
Er is al bevestigd dat de spinn-offs niet zullen starten voordat GoT is afgelopen na seisoen 8.
Filmen zal dan ook wel daarna beginnen.

Ben erg benieuwd naar welke karakters of tijdslijnen ze willen gaan volgen. Ik begreep dat er sowieso een prequel zou komen.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ontopic dan, ik vind dit echt een goed seizoen. Ben niet zo'n GoT fanboy, maar dit seizoen kijk ik echt lekker weg. Eindelijk gebeurt er wat zonder al te veel oeverloos gelul. Jammer dat het er alweer bijna opzit.

Default blanke hetero

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Ebayzo schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:31:
Ontopic dan, ik vind dit echt een goed seizoen. Ben niet zo'n GoT fanboy, maar dit seizoen kijk ik echt lekker weg. Eindelijk gebeurt er wat zonder al te veel oeverloos gelul. Jammer dat het er alweer bijna opzit.
klopt, heerlijk seizoen. Idd helaas wachten op seizoen 8. Van mij mag spanje seizoen 8 al volledig releasen, liefst gister nog :9

• Blonde Tux

Blonde Tux

<advertisement>

Who Am I? schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:31:
[...]

Er is al bevestigd dat de spinn-offs niet zullen starten voordat GoT is afgelopen na seisoen 8.
Filmen zal dan ook wel daarna beginnen.

Ben erg benieuwd naar welke karakters of tijdslijnen ze willen gaan volgen. Ik begreep dat er sowieso een prequel zou komen.
Ah, daarom dat het niet duidelijk was. Het filmen begint wel.

Thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alan z
  • Laatst online: 23-08 00:30
De "teleportatie" op zich vind ik niet echt een probleem. Ik kan op zich wel volgen dat er dan tijd (weken/maanden) verstrijkt 'between the scenes'. Maar van sommige bewegingen op de kaart klopt gewoon niets meer in verhouding met de tijd.
Bran die even wat scout, wat ravens rondstuurt, en ziet dat Undead army nog niet eens bij Eastwatch by the sea aangekomen is.
Laatste keer dat we de Night king zagen was bij hardhome... even wat lijntjes op de kaart gezet van wat bewegingen van sommige karrakters ( komt allemaal niet heel nauw) maar het komt er wel op neer dat als de undead richting Kings landing zou doortrekken dat ze er waarschijnlijk in seizoen 50 aan zullen komen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/odB53OX.jpg

• Nieuwevolger
De spin off prequels lijken mij eigenlijk een gek idee. Veel mensen weten al hoe het gaat aflopen en de schrijvers hebben niet z'n gedetailleerde stof om uit te werken. Laat me graag verrassen.

• miicker
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:11:
De spin off prequels lijken mij eigenlijk een gek idee. Veel mensen weten al hoe het gaat aflopen en de schrijvers hebben niet z'n gedetailleerde stof om uit te werken. Laat me graag verrassen.
De spin offs zouden juist gaan over verhalen die al breed in de boeken zijn behandeld (volgens mij, heb de boeken zelf niet gelezen). Zoals Robert's Rebelion, of over de tijd dat The Mad King regeerde. Allemaal enorm interessant, aangezien er in de serie vrij weinig aandacht aan wordt besteed.

• TheFes
miicker schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:13:
[...]

De spin offs zouden juist gaan over verhalen die al breed in de boeken zijn behandeld (volgens mij, heb de boeken zelf niet gelezen). Zoals Robert's Rebelion, of over de tijd dat The Mad King regeerde. Allemaal enorm interessant, aangezien er in de serie vrij weinig aandacht aan wordt besteed.
Buiten dat zijn er ook nog de Dunk & Egg stories die tot een serie omgegoten kunnen worden.

• Who Am I?
Toch lijkt mij een prequel over Roberts rebellion best wel een interessant verhaal.

• Blonde Tux

Blonde Tux

<advertisement>

Je hebt nog aardig wat story arcs:
- Mad King
- Robberts Rebellion
- Hoe Tywin de Lannisters heeft gebracht waar ze zijn
- Dunk & Egg
- Het verhaal van Mellisandre/ Red Priests

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had liever dat HBO nu een andere fantasy serie pakt zoals wheel of time van Robert Jordan of Sword of truth van Terry Goodkind.

Dat was veel mooier geweest dan een spinoff of prequal. Beide reeksen hebben nameljik 10+ dikke boeken en een fantastische verhaallijn waar weer 8+ seizoenen tv uit te halen is.

Maar worden het nu allemaal prequels? Kunnen ze niet als het net nieuwe boek van Terry Goodkind (over Nicci) niet gewoon verder gaan met een heel nieuwe verhaallijn in dezelfde werreld? Over bijvoorbeeld Sam en dan wat er gaat gebeuren de komende jaren met troonopvolging e.d. van de drakenmoeder.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2017 11:19 ]

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:47
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:17:
[...]

Ik had liever dat HBO nu een andere fantasy serie pakt zoals wheel of time van Robert Jordan of Sword of truth van Terry Goodkind.

Dat was veel mooier geweest dan een spinoff of prequal. Beide reeksen hebben nameljik 10+ dikke boeken en een fantastische verhaallijn waar weer 8+ seizoenen tv uit te halen is.
sword of truth is al geflopt (wel jammer) dus die gaan ze zeker niet proberen helaas

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:12
miicker schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:13:
Je kan ook wat verder terug in de tijd, daar weten we alleen een paar legendes en geruchten van in de boeken en in de serie nog minder. De toekomst is ook een optie, de strijd om de troon kan je in principe oneindig gaande houden. Daarnaast kan je ook verhalen over andere houses en andere plaatsen vertellen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wognummer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:18:
sword of truth is al geflopt (wel jammer) dus die gaan ze zeker niet proberen helaas
Ja, dat is waar. Die serie is gewoon verkracht door de tv makers, wat een wanproduct van een goed verhaal. Ben blij dat die gasten niet aan game of thrones gezeten hebben... gewoon een case of the week serie maken van een goed fantasy verhaal 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ph4ge schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:19:
[...]

Je kan ook wat verder terug in de tijd, daar weten we alleen een paar legendes en geruchten van in de boeken en in de serie nog minder. De toekomst is ook een optie, de strijd om de troon kan je in principe oneindig gaande houden. Daarnaast kan je ook verhalen over andere houses en andere plaatsen vertellen.
Klopt inderdaad. De periode van de First Men en Children of the Forest en de eerste White Walkers lijkt me ook zeer interessant om uit te diepen! Of de verovering van Westeros door de Targaryens. En/of de Doom of Valyria.

[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 17-08-2017 11:21 ]

• miicker
  • Niet online
Nog verder in het verleden lijkt me ook wel gaaf, meer informatie over The Children en The First Man. Of wat er gebeurde in het tijdperk van Bran the Builder. Hoe sommige huizen zijn ontstaan lijkt me ook wel gaaf om te weten.

Verwijderd

Mx. Alba schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:21:
Klopt inderdaad. De periode van de First Men en Children of the Forest en de eerste White Walkers lijkt me ook zeer interessant om uit te diepen!
Dat zou wel erg mooi zijn. Kan je in dezelfde wereld gewoon een heel nieuwe reeks met meerdere seizoenen beginnen. Zou tof zijn als dan ook het bouwen van the wall erin voorkomt.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:05

-tom-562

Oliesjeik

Idd. Zoiets lijkt me toffer dan een prequel/spin-off die redelijk in dezelfde tijdspanne plaats vindt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:46
Wognummer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Die serie was ook echt ruk. leek helemaal niet op de boeken. Op de namen van de hoofdrol spelers na dan.
Sword of truth of Wheel of time zouden wel epische series kunnen worden als je het aanpakt zoals ze bij GoT hebben gedaan.

• EdwardK123
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:17:
[...]

Maar worden het nu allemaal prequels? Kunnen ze niet als het net nieuwe boek van Terry Goodkind (over Nicci) niet gewoon verder gaan met een heel nieuwe verhaallijn in dezelfde werreld? Over bijvoorbeeld Sam en dan wat er gaat gebeuren de komende jaren met troonopvolging e.d. van de drakenmoeder.
Ik heb ergens gelezen dat Sony de rechten voor Wheel of Time heeft bemachtigd.

Geen idee hoe je een serie kan maken van die boeken. Het is zó extreem uitgebreid.
Pagina: 1 ... 19 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic