Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:59

Goverman

not loaded

Jogai schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:17:
Ik lees dit topic al twee weken niet, dus misschien is hierover al iets gezegd, maar had Arya haar skills niet beter geheim kunnen houden?
Mwah,

Dat ze kon zwaardvechten was al bekend: dat leerde ze al in Kings Landing in seizoen 1. Dat ze ook faceless skills heeft, dat is niet bekend (in Winterfell, los van Bran)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 21:51
MrFl0ppY schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:16:
[...]

Volgens mij denkt Tyrion ook meer aan de tijd na alle gevechten. Heel de bevolking van Westeros is opgebouwd uit allerlei machtsstructuren en mensen in die structuur. Tyrion weet dat als hij mensen en families uit die structuur haalt, er andere mensen zullen zijn die de plek willen claimen. Oftewel chaos in een regio/provincie. Zeker wanneer de opvolger in het midden wordt gehouden. De Tarly's waren bekend en gerespecteerd in de Reach en hadden de rol van Warden of the Reach op dat moment. Als alleen Randyll was geroosterd had Dickon de rol over kunnen nemen als Warden en was het bestuur overeind gebleven in die provincie. Nu is de regio zonder leider en weet Tyrion dat er om die positie gevochten gaat worden.
Bronn wil nog een kasteel :P
Ik lees dit topic al twee weken niet, dus misschien is hierover al iets gezegd, maar had Arya haar skills niet beter geheim kunnen houden?
Ze kan zwaardvechten.
Dat ze ook iemands gezicht als masker kan gebruiken en heel huis Frey heeft uitgemoord heeft ze nog niet verteld.

[ Voor 18% gewijzigd door RocketKoen op 15-08-2017 14:23 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Eigenlijk vind ik het nogsteeds een hele vreemde en domme keus van Cersei om Tyrion te laten gaan. Echt compleet onlogisch. Als er iemand is die ze haat is het Tyrion, niemand komt er bij haar makkelijk vanaf, zeker niet degene die haar vader en haar zoon (dat dacht ze toen tenminste nog) vermoord heeft. En dan laat ze hem zomaar gaan?

Dat + hij is de hand of the queen, dan heeft ze toch een goed pressie middel/ruilmiddel tegen Dany?
Enige reden die ik me kan bedenken dat ze het niet gedaan heeft is omdat ze niet wil dat Dany haar dranken op haar afstuurt.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:48
nieuws: Vier Indiërs zijn gearresteerd voor uitlekken Game of Thrones-episode

Weer goed nieuws voor die trieste figuren.. Anders blijf je bezig.. Krijg waarschijnlijk ruzie met mijn vriendin omdat ik heb gekeken en ik haar pas morgen zie, maar ik kon niet wachten pwahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:48
miicker schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:24:
Eigenlijk vind ik het nogsteeds een hele vreemde en domme keus van Cersei om Tyrion te laten gaan. Echt compleet onlogisch. Als er iemand is die ze haat is het Tyrion, niemand komt er bij haar makkelijk vanaf, zeker niet degene die haar vader en haar zoon (dat dacht ze toen tenminste nog) vermoord heeft. En dan laat ze hem zomaar gaan?

Dat + hij is de hand of the queen, dan heeft ze toch een goed pressie middel/ruilmiddel tegen Dany?
Enige reden die ik me kan bedenken dat ze het niet gedaan heeft is omdat ze niet wil dat Dany haar dranken op haar afstuurt.
Ik denk dat het meer te maken heeft, dat ze haar lieve schattebout van een broer niet wilt kwetsen en bij zich wilt houden, want als ze dat had gedaan, dan was het makkelijker voor Tyrion om zijn broer over te halen.. Nu had ze zoiets van, komt wel goed, ik hoor het wel en dan kijk ik dan wel wat ik doe. Ze had hem wel op het strand kunnen oppakken achteraf, want dat leek mij de beste optie..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:59

Goverman

not loaded

Cersei liet het voor nu gaan, zodat er een wapenstilstand komt die haar tijd koopt. Tijd die nu ze nu nodig heeft voor hergroeperen e.d. En met het presenteren van een Wight of White Walker in Kings Landing kan ze alsnog haar slag slaan... Ofwel: vanuit Cerseis oogpung is er nu een val in de maak. Eentje die voor haar moet gaan werken i.p.v. tegen haar.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57

Tijntje

Hello?!

Maar heeft ze het al iemand verteld dan?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:27
Tijntje schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:46:
[...]

Maar heeft ze het al iemand verteld dan?
haar zwaard/vecht skills heeft ze niet verteld maar wel laten zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MrFl0ppY schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:16:
Volgens mij denkt Tyrion ook meer aan de tijd na alle gevechten. Heel de bevolking van Westeros is opgebouwd uit allerlei machtsstructuren en mensen in die structuur. Tyrion weet dat als hij mensen en families uit die structuur haalt, er andere mensen zullen zijn die de plek willen claimen. Oftewel chaos in een regio/provincie. Zeker wanneer de opvolger in het midden wordt gehouden. De Tarly's waren bekend en gerespecteerd in de Reach en hadden de rol van Warden of the Reach op dat moment. Als alleen Randyll was geroosterd had Dickon de rol over kunnen nemen als Warden en was het bestuur overeind gebleven in die provincie. Nu is de regio zonder leider en weet Tyrion dat er om die positie gevochten gaat worden.
Daar heb je ook zeker gelijk in. Wat Daenerys niet lijkt te snappen is het principe van ondergeschikte heren in bepaalde gebieden. Jon mag geen koning zijn, die moet op z'n knietjes en mag dan nog even spelen in het noorden. Maar Daenerys blijft de enige baas. Die gaat dat nooit in d'r eentje kunnen bolwerken, daar is Westeros veel te groot voor.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
Gonadan schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:48:
[...]

Daar heb je ook zeker gelijk in. Wat Daenerys niet lijkt te snappen is het principe van ondergeschikte heren in bepaalde gebieden. Jon mag geen koning zijn, die moet op z'n knietjes en mag dan nog even spelen in het noorden. Maar Daenerys blijft de enige baas. Die gaat dat nooit in d'r eentje kunnen bolwerken, daar is Westeros veel te groot voor.
Ik kreeg na de laatste aflevering wel sterk het gevoel dat Dany meer bijtrekt qua gedachte/standpunt over Jon. Als ze al niet romantisch bij elkaar komen, zou het momenteel goed kunnen uitdraaien op een samenwerking tussen de twee, dat men het noorden en zuiden samen gaan regeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Shmoozer schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:50:
Ik kreeg na de laatste aflevering wel sterk het gevoel dat Dany meer bijtrekt qua gedachte/standpunt over Jon. Als ze al niet romantisch bij elkaar komen, zou het momenteel goed kunnen uitdraaien op een samenwerking tussen de twee, dat men het noorden en zuiden samen gaan regeren.
Ja ik ook. Dat is het mooie van deze serie, het kan twee kanten op gaan. Aan de ene kant zie je Daenerys meer een tiran worden, aan de andere kant liggen er ook duidelijke kansen met Jon.
GoT kennende zal het wel weer iets totaal anders worden. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:20

3raser

⚜️ Premium member

[...]

Dat deden de andere koningen toch ook? Was Westeros toen kleiner? Ned Stark was Lord of Winterfell. Geen koning ofzo. Er was al die tijd maar 1 koning en waarom zou Dany dat niet kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

3raser schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:05:
Dat deden de andere koningen toch ook? Was Westeros toen kleiner? Ned Stark was Lord of Winterfell. Geen koning ofzo. Er was al die tijd maar 1 koning en waarom zou Dany dat niet kunnen zijn?
Dat deden de veroverende koningen waarbij het uiteindelijk mis ging ook ja. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Deurges schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:53:
[...]

Naja die muur staat er wel en ja hij is pretty massive, maar het zijn undead. Waarom niet gewoon onder water lopen en er langs? Of idd, over ijs lopen er langs af. Het is een aanname dat die muur voldoende is, en als jij en eeuwen lang probeert uit te breken, dan vind je op een gegeven moment wel een "gaatje". Ok die mijnen bedoelde ik eerder gewoon boobytraps etc. Niet letterlijke mijnen, hoewel je met magie ook wel een einde kunt komen. En al die tijd dat ze weten dat ze er aan komen, had je met dat handje vol mannen iig IETS kunnen doen. Je vijand vertraging om zo meer schade te doen is standaard defence. Spikes gebruiken om het leger te stagneren. Elke seconde kan een pijl extra zijn vanaf de muur
Probeer jij maar met minder dan 700 man een muur van 300 mijl (480 km) helemaal te verstevigen. Onbegonnen zaak met bevroren grond en weinig middelen.
Ik had mijn tijd ook gestopt in het overhalen van anderen om meer troepen te sturen.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:16:
[...]

Dat deden de veroverende koningen waarbij het uiteindelijk mis ging ook ja. :P
Maar hoe zie jij dat dan? Je hebt het over ondergeschikte heren, maar die mogen dan wel koning zijn.

Zolang Dany koningin is, en er andere mensen ook koning(in) zijn, zitten ze op gelijke hoogte, en is Dany's koninkrijk dus gewoon kleiner. Ondergeschikte heren met eenzelfde titel werkt natuurlijk niet.

Vandaar dus het systeem met wardens, waarbij Ned Stark dus Warden of the North was,

http://iceandfire.wikia.com/wiki/Wardens

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:48
Goverman schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:21:
[...]

Mwah,

Dat ze kon zwaardvechten was al bekend: dat leerde ze al in Kings Landing in seizoen 1. Dat ze ook faceless skills heeft, dat is niet bekend (in Winterfell, los van Bran)
Er zit nogal wat verschil tussen wat lessen zwaardvechten en de skills die ze nu laat zien. In s1 besteedde ook weinig mensen daar aandacht aan. Ze heeft haar faceless skills laten zien aan het frey vrouwvolk...

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Jogai schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:09:
[...]

Er zit nogal wat verschil tussen wat lessen zwaardvechten en de skills die ze nu laat zien. In s1 besteedde ook weinig mensen daar aandacht aan. Ze heeft haar faceless skills laten zien aan het frey vrouwvolk...
Ze heeft verder leren zwaardvechten toen ze bij de Faceless zat, en op zich gaan ze echt niet denken: oh Arya kan nu beter zwaardvechten dan 7 jaar terug, het moet wel zo zijn dat ze is aangesloten bij the faceless god.

Ja ze heeft laten zien dat ze kan zwaardvechten, nee niemand zal denken dat ze gezichten van andere op het hare kan plakken :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Jon en zijn groepje: komen in gevecht met de White Walkers en raken in het nauw. Door zijn intieme ontmoeting met Drogon is er een band gecreëerd met hem en de andere draken. Ze voelen aan wanneer Daenerys in het nauw zit, dus mogelijk voelen ze dat ook aan bij Jon. Op het moment dat het gevecht verloren lijkt te zijn komt een van de andere draken als reddende engel aanvliegen wat ze de kans geeft weg te komen (met een wight). De rest is nog niet verslagen en marcheert vrolijk door nadat de draak pleite is (of ze verslaan de draak?)

Kings Landing: Jon, Daenerys en Tyrion presenteren de wight bij Cercei. Ze hebben op dat moment vrij toegang vanwege de tijdelijke wapenstilstand. Op het moment dat alles koek en ei lijkt duikt het huurlingenleger op waardoor ze in feite in de val zitten. Draakjes voelen onheil en schieten ook hier te hulp met als gevolg dat Kings Landing geroosterd wordt. Hierna zie je het moment dat Daenerys door de throne room loopt en er overal as ligt.

Overgebleven houses en troepen zien hoe fucked up Cercei is, zien de kracht van Daenerys en de draken én zien het gevaar van de White Walkers en samen gaan ze de strijd aan. Tijdens deze strijd gaan er heel veel mensen het loodje leggen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Gonadan schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:01:
[...]

Ja ik ook. Dat is het mooie van deze serie, het kan twee kanten op gaan. Aan de ene kant zie je Daenerys meer een tiran worden, aan de andere kant liggen er ook duidelijke kansen met Jon.
Ik zie zelfs nog wel gebeuren dat Daenerys omkomt ergens en dat Jon het stokje van Daenerys gaat overnemen op een bepaalde manier. Inclusief de draken.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

TheFes schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:45:
Maar hoe zie jij dat dan? Je hebt het over ondergeschikte heren, maar die mogen dan wel koning zijn.

Zolang Dany koningin is, en er andere mensen ook koning(in) zijn, zitten ze op gelijke hoogte, en is Dany's koninkrijk dus gewoon kleiner. Ondergeschikte heren met eenzelfde titel werkt natuurlijk niet.

Vandaar dus het systeem met wardens, waarbij Ned Stark dus Warden of the North was,
Daar stip je precies het probleem aan. Daenerys wil een rijk wat te groot is om als alleenheerser over te heersen. Het probleem van het hele rijk onder je hebben is dat simpelweg niet heel Westeros jouw zal zien zitten. Je móet dus iets van locale heersers hebben in bepaalde regionen. Die heersers en regionen zullen zich mogelijk tegen je keren als je ze per se ondergeschikt aan je wilt hebben. Het kan dus simpelweg niet wat zij wil.

De enige optie is om zelf een rijk te kiezen wat maar een deel van Westeros is en daar genoegen mee te nemen. Andere delen zal je aan een heerser moeten laten die jou goed gestemd is en waar jij zelf blij mee bent. Dan krijg je weer een situatie met meerdere koninkrijken, maar wel een stabielere.

Of het allemaal in de praktijk zou werken, vast niet, het blijft GoT. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:51

Louw Post

Cerenas

Gonadan schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:21:
[...]

Daar stip je precies het probleem aan. Daenerys wil een rijk wat te groot is om als alleenheerser over te heersen. Het probleem van het hele rijk onder je hebben is dat simpelweg niet heel Westeros jouw zal zien zitten. Je móet dus iets van locale heersers hebben in bepaalde regionen. Die heersers en regionen zullen zich mogelijk tegen je keren als je ze per se ondergeschikt aan je wilt hebben. Het kan dus simpelweg niet wat zij wil.

De enige optie is om zelf een rijk te kiezen wat maar een deel van Westeros is en daar genoegen mee te nemen. Andere delen zal je aan een heerser moeten laten die jou goed gestemd is en waar jij zelf blij mee bent. Dan krijg je weer een situatie met meerdere koninkrijken, maar wel een stabielere.

Of het allemaal in de praktijk zou werken, vast niet, het blijft GoT. :+
Misschien dat ze er dan vroeger of later achter komen dat Jon de eigenlijke troon opvolger zou moeten zijn en Dany hem dat gunt, maar dat hij zich toch terug trekt naar het noorden, omdat het hem eigenlijk niet veel interesseert? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat ze iets doen om een wight te vangen en dat het dood eenvoudig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
miicker schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:13:
[...]

Ze heeft verder leren zwaardvechten toen ze bij de Faceless zat, en op zich gaan ze echt niet denken: oh Arya kan nu beter zwaardvechten dan 7 jaar terug, het moet wel zo zijn dat ze is aangesloten bij the faceless god.

Ja ze heeft laten zien dat ze kan zwaardvechten, nee niemand zal denken dat ze gezichten van andere op het hare kan plakken :P
Nee, snap ik, maar mijn stelling was origineel dat ze ook het zwaardvechten nog beter voor zichzelf kon houden. Leuk om te showen, maar het brengt ze weinig voordeel. Iedereen ( inclusief LF) weet nu meer over haar. Dat ze kan face-swappen nog niet idd.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Als je echt in tijdsnood zit, neem je toch iemand mee naar het Noorden, vermoord die daar en wacht tot hij turned en neem hem weer mee terug als white walker. Die expeditie is niet eens nodig. Of mis ik een detail?

Vind het zo kansloos dat ze er een willen gaan vangen. Lijkt mij echt zo onnodig gevaarlijk en ondoenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Lauryn schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:43:
Als je echt in tijdsnood zit, neem je toch iemand mee naar het Noorden, vermoord die daar en wacht tot hij turned en neem hem weer mee terug als white walker. Die expeditie is niet eens nodig. Of mis ik een detail?

Vind het zo kansloos dat ze er een willen gaan vangen. Lijkt mij echt zo onnodig gevaarlijk en ondoenlijk.
Ik denk dat het niet zo simpel is als jij zegt. Dan zouden alle dode Wildlings dus automatisch White Walkers zijn. Ik denk dat ze de Night King nodig hebben. Maar dichtbij hem komen omdat te doen is gevaarlijk, dus is een White Walker vangen iets makkelijker.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Zeror schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:02:
[...]

Ik denk dat het niet zo simpel is als jij zegt. Dan zouden alle dode Wildlings dus automatisch White Walkers zijn. Ik denk dat ze de Night King nodig hebben. Maar dichtbij hem komen omdat te doen is gevaarlijk, dus is een White Walker vangen iets makkelijker.
Volgens mij bedoel je wights in plaats van White Walkers..

White Walkers: De bevroren dudes met blauwe ogen
Wights: de zombie-achtige levende lijken

Geldt ook voor @Lauryn trouwens

[ Voor 3% gewijzigd door TheFes op 15-08-2017 17:05 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Wat is er eigenlijk met Heartsbane gebeurd? Randyll en Dickon hebben hem iig niet meer nodig. Sam had het meegenomen naar de Citadel, maar heeft hij hem eigenlijk wel weer meegenomen met zijn vertrek?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Lauryn schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:43:

Niet iedereen die dood gaat wordt een wight toch? Je moet dan wel worden gereanimeerd door een White Walker. Zo eenvoudig is het dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

TheFes schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:04:
[...]

Volgens mij bedoel je wights in plaats van White Walkers..

White Walkers: De bevroren dudes met blauwe ogen
Wights: de zombie-achtige levende lijken

Geldt ook voor @Lauryn trouwens
Zit daar nog verschil in? Pff... Wist ik niet. Dacht dat beide hetzelfde waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:59
Misschien is het juist de bedoeling van Arya om LF lichtelijk angstig te maken. Zodat LF wellicht gelijk stappen gaat ondernemen om Arya uit te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Zeror schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:10:
[...]

Zit daar nog verschil in? Pff... Wist ik niet. Dacht dat beide hetzelfde waren.
White Walkers ('The Others') zijn er maar vrij weinig.
Dat zijn inderdaad die blauw-huidige/blue-eyed figuren die nog semi-menselijk uitzien.
White Walkers gebruikten de zonen die Castor hen gaf om er nieuwe White Walkers van te maken.

White Walkers hebben de kracht om lijken in Wrights te veranderen en (als zombies) voor ze te laten vechten.
Zolang er een lichaam is, kunnen White Walkers er (opnieuw) een Wright van maken.

Feitelijk zijn White Walkers gewoon Frost-Battlemages met necromancy spells XD

[ Voor 6% gewijzigd door Darkfreak op 15-08-2017 17:14 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Zeror schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:02:
[...]

Weet je nog die dode knakker in castle black die ghost sloopt. Daar was geen night king bij, en de wildlings zeiden burn em all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Darkfreak schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:12:
[...]

Dat zijn inderdaad die blauw-huidige/blue-eyed figuren die nog semi-menselijk uitzien.
White Walkers gebruikten de zonen die Castor hen gaf om er nieuwe White Walkers van te maken.

White Walkers hebben de kracht om lijken in Wrights te veranderen en (als zombies) voor ze te laten vechten.
Zolang er een lichaam is, kunnen White Walkers er (opnieuw) een Wright van maken.

Feitelijk zijn White Walkers gewoon Frost-Battlemages met necromancy spells XD
Wel handig... je gaat met een leger van 100 man tegen 100 white walkers/wrights vechten. En bij iedere man die jij verliest, komt er bij hen eentje bij.... dat gaat hard dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

P.O. Box schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:16:
[...]

Wel handig... je gaat met een leger van 100 man tegen 100 white walkers/wrights vechten. En bij iedere man die jij verliest, komt er bij hen eentje bij.... dat gaat hard dan :)
Daar komt het basicly op neer, ja.
En dat is waarom ze zo gevaarlijk zijn.

Zolang jij geen Dragonglass of Dragonsteel (Valerian Steel) hebt, of in staat ben Wrights/Walker lichamen in brand te zetten, is het een vrij nutteloos gevecht zoals Hardhome liet zien.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Darkfreak schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:12:
[...]

En 1 van die zonen kwam terecht als mens bij Samwell Tarly. Vraag me toch af, zou de Night King bang zijn van dat kind...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Sjah schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:18:
[...]

En 1 van die zonen kwam terecht als mens bij Samwell Tarly. Vraag me toch af, zou de Night King bang zijn van dat kind...?
Hoezo?
Dit is, voor zover ik weet, een doodordinair kind.
De zonen werden pas Walkers nadat ze bij de Night King terecht kwamen en dat ritueel performed werd (wat je in een aflevering op het einde zag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ik hoef niemand in dit topic uit te leggen hoe belangrijk bij GRRM de bloedband is, toch? Dat hij er nu niks mee doet kan, ja, maar je weet het niet, er is idd nog geen sign geweest nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brandts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-08 19:05
Sjah schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:29:
Ik hoef niemand in dit topic uit te leggen hoe belangrijk bij GRRM de bloedband is, toch? Dat hij er nu niks mee doet kan, ja, maar je weet het niet, er is idd nog geen sign geweest nee.
Alle zonen die bij de Night King terecht zijn gekomen zijn gewoon ordinaire mensen die veranderd worden in White Walkers. Daar heeft een bloedband verder niets mee te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:42
Goverman schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:09:

Ik denk dat Littlefinger wordt omgelegd door Arya. Het was allemaal net wat te doorzichtig en Arya kan feilloos gedachten lezen. Ik denk dat we een faceless LF gaan krijgen. (ofwel: meer Vale troepen voor kamp Stark).
Arya heeft nog niet tegen iemand zo doortrapt als LF gestaan. Kan best dat ze hem onderschat en zich onbewust laat manipuleren. Of eigenlijk is dat al gebeurd...
Eigenlijk vind ik het nogsteeds een hele vreemde en domme keus van Cersei om Tyrion te laten gaan.
Ik denk niet dat ze vooraf op de hoogte was. Alleen Bronn wist dat hij daar zou zijn.
Ze zal het past achteraf gehoord hebben van "de vogeltjes".
Shmoozer schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:48:
[haar zwaard/vecht skills heeft ze niet verteld maar wel laten zien :)
ze zei tegen Brienne dat ze het van No One heeft geleerd. Brienne keek toen bedenkelijk.
siren schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:13:
Weet je nog die dode knakker in castle black die ghost sloopt. Daar was geen night king bij, en de wildlings zeiden burn em all.
dat was al een Wright toen ze hem "doodden". Maar Wrights komen terug tot leven.

[ Voor 51% gewijzigd door frickY op 15-08-2017 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Die baby van Gilly (little Sam) gaat echt geen bedreiging zijn voor The Night King. Die had gewoon baby's nodig. Niet per se die van Caster.

Ook vraag ik me sterk af of White Walkers ieder moment lijken in Wights kunnen veranderen, dat deden ze bij Hardhome ook niet, daar tilde de Night King aan het eind zijn armen op en veranderde alle lijken in Wights. Misschien kan hij het pas als ze een tijdje dood zijn, anders zou het wel echt overkill zijn...

Een ding vraag ik me wel af: hoe wist Caster dat hij die baby's af moest staan? Volgens mij kan de Night King niet praten of zo, en White Walkers ook niet. Hoe is hij er ooit achter gekomen dat ze hem laten leven omdat hij de baby jongetjes daar achter laat? Daar moet toch een reden achter zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

miicker schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:47:
Die baby van Gilly (little Sam) gaat echt geen bedreiging zijn voor The Night King. Die had gewoon baby's nodig. Niet per se die van Caster.

Ook vraag ik me sterk af of White Walkers ieder moment lijken in Wights kunnen veranderen, dat deden ze bij Hardhome ook niet, daar tilde de Night King aan het eind zijn armen op en veranderde alle lijken in Wights. Misschien kan hij het pas als ze een tijdje dood zijn, anders zou het wel echt overkill zijn...

Een ding vraag ik me wel af: hoe wist Caster dat hij die baby's af moest staan? Volgens mij kan de Night King niet praten of zo, en White Walkers ook niet. Hoe is hij er ooit achter gekomen dat ze hem laten leven omdat hij de baby jongetjes daar achter laat? Daar moet toch een reden achter zitten?
spoiler:
White walkers kunnen praten, ze spreken zelfs hun eigen taal (die niemand verder verstaat).
Ik zou het niet heel gek vinden als ze ook in staat zijn common te spreken als ze de taal kennen.

En gezien de white walker van oorsprong menselijk waren zou ik dat niet heel gek vinden (iets met children of the forest die toen die de first men in een white walker veranderd hadden om de first men te bevechten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Darkfreak schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:49:
[...]
spoiler:
White walkers kunnen praten, ze spreken zelfs hun eigen taal (die niemand verder verstaat).
Ik zou het niet heel gek vinden als ze ook in staat zijn common te spreken als ze de taal kennen.
En gezien de white walker van oorsprong menselijk waren zou ik dat niet heel gek vinden (iets met children of the forest die toen die de first men in een white walker veranderd hadden om de first men te bevechten)
Dit is toch gewoon een boekspoiler? In de serie heb ik dit niet gezien of iemand horen zeggen in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

038Zwolle schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:11:
Misschien is het juist de bedoeling van Arya om LF lichtelijk angstig te maken. Zodat LF wellicht gelijk stappen gaat ondernemen om Arya uit te schakelen.
Kweenie, maar ergens heb ik het gevoel dat Arya minder berekenend is als we haar toedichten, ze heeft veel keuzes op emotie gemaakt. Misschien trap ik in een GoT plot en onderschat ik haar, maar ik heb het gevoel dat ze er met open ogen in gaat. Initieel althans.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
Gonadan schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:55:
[...]

Kweenie, maar ergens heb ik het gevoel dat Arya minder berekenend is als we haar toedichten, ze heeft veel keuzes op emotie gemaakt. Misschien trap ik in een GoT plot en onderschat ik haar, maar ik heb het gevoel dat ze er met open ogen in gaat. Initieel althans.
Ja zou heel goed kunnen natuurlijk, maar ik heb echt het idee dat Arya een eind maakt aan LF. Wellicht nog in dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:54
Is het nog een optie dat in the end de White Walkers winnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

038Zwolle schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:06:
Ja zou heel goed kunnen natuurlijk, maar ik heb echt het idee dat Arya een eind maakt aan LF. Wellicht nog in dit seizoen.
Ik hoop dat in ieder geval wel. :P

Zal wel met zo'n twist zijn dat ik denk dat mijn eigen verhaaltje klopt en LF toch ineens de sjaak is door een of ander trucje.

[ Voor 19% gewijzigd door Gonadan op 15-08-2017 20:09 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
[...]

Dat heb ik ook al vaker gezegd en dat denk ik nog steeds :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:41
[...]

Gonadan schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:08:
[...]

Ik hoop dat in ieder geval wel. :P

Zal wel met zo'n twist zijn dat ik denk dat mijn eigen verhaaltje klopt en LF toch ineens de sjaak is door een of ander trucje.
miicker schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:13:
[...]

Dat heb ik ook al vaker gezegd en dat denk ik nog steeds :)
Jullie hebben zojuist het doodsvonnis voor Arya getekend...

Al hoop ik van niet natuurlijk... :X

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
Who Am I? schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:16:
[...]

[...]

[...]

Jullie hebben zojuist het doodsvonnis voor Arya getekend...

Al hoop ik van niet natuurlijk... :X
Haha dat hoop ik ook niet maar als George RR Martin dit forum leest wellicht wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
038Zwolle schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:24:
[...]

Haha dat hoop ik ook niet maar als George RR Martin dit forum leest wellicht wel....
Zou goed kunnen dat hij dat doet, met zijn boeken schiet het in ieder geval niet op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:58
Gonadan schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:55:
[...]

Ik vindt LF sowieso ongrijpbaar. Wat is het doel in het leven van die man? Hij konkelt met iedereen en tegen iedereen...

Overigens Gilly had ook nog interessant nieuws voor ze de Citadel verliet...
spoiler:
Rhaegar zou zijn huwelijk hebben laten ontbinden en gelijkertijd hertrouwd zijn. Als dat met Lyanna was, is Jon een wettige zoon van Rhaegar en de echte erfgenaam van de Iron Throne

Of was ik te laat met kijken? |:( 8)7
Gonadan schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:01:
[...]

Ik dacht nog aan een sympathieke vorm waarbij Jon haar erfgenaam wordt, het blijft toch familie :o
En uit de boeken:
spoiler:
Dany zou geen levende kinderen meer kunnen baren, dus ze moet iets, nietwaar?

[ Voor 26% gewijzigd door ralphilosophy op 15-08-2017 21:18 ]

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:21
ralphilosophy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:14:
[...]

Ik vindt LF sowieso ongrijpbaar. Wat is het doel in het leven van die man? Hij konkelt met iedereen en tegen iedereen...
Vrij duidelijk door hem zelf aangegeven: op de Iron Throne met Sansa als zijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
Eddye schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:19:
[...]

Vrij duidelijk door hem zelf aangegeven: op de Iron Throne met Sansa als zijn vrouw.
Is dat zo? Hij heeft van alles beweerd: hij zou niet uit zijn op de Iron Throne, hij zou een aandeel hebben gehad in de moord op Joffry. Het gelieg en gedraai van die man kan hem waarschijnlijk (of beter: in elk geval) een stoeltje met Paars pluche in Nederland opleveren >:)

De enige zekerheid bij LF is dat hij nogal gek was op Lady Catelyn. Sansa zou natuurlijk wel een lange neus zijn richting zijn eeuwige rivaal Eddard Stark. Het beschermen van de Vale is ook niet echt een krachtige gok. LF zou toch geslepener moeten zijn zou je denken. Essentie van de man is dat hij geen macht heeft, een opportunistische, onbetrouwbare gladde aal is en van relatief slechte komaf.
Hoe zou een Baelish de Iron Throne kunnen behouden zolang er Starks, Targaryans en vooruit, Lannisters zijn? Hoe zou Sansa hem nog sympathiek kunnen vinden na het verleden? Bran kan haar waarschijnlijk ook wel vertellen wie haar tante heeft gedood... En was Baelish niet ook (mede-)verantwoordelijk voor de dood van Lord Arryn?

Wat het ook wordt, ik kan niet wachten op de ultieme confrontatie tussen Arya en LF _/-\o_

En deze aflevering bewijst toch maar eens te meer dat Sansa de minst sympathieke Stark is...

[ Voor 13% gewijzigd door ralphilosophy op 15-08-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
.

[ Voor 99% gewijzigd door ralphilosophy op 15-08-2017 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
ralphilosophy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:14:
[...]

Overigens Gilly had ook nog interessant nieuws voor ze de Citadel verliet...
Rhaegar zou zijn huwelijk hebben laten ontbinden en gelijkertijd hertrouwd zijn. Als dat met Lyanna was, is Jon een wettige zoon van Rhaegar en de echte erfgenaam van de Iron Throne

Of was ik te laat met kijken? |:( 8)7

[...]
Dit is hier ook al uitgebreid besproken, maar inderdaad daar komt het op neer. Je hoeft trouwens geen spoiler tags te gebruiken voor iets wat is uitgezonden, dat leest alleen maar vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:31
Shmoozer schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:50:
[...]

Elke keer als ik in Dany en Jon samen zie en het onderwerp 'bend the knee' ter sprake komt denk ik eigenlijk heel pragmatisch: Laat Jon lekker 'King of the North' blijven en Dany noemt zichzelf keizerin -> klaar & iedereen blij :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
Ik denk dat Jon uiteindelijk wel op zn knie gaat, maar dan met een verlovingsring :P

spoiler:
En wat zou de echte Targaryen naam zijn van Jon, toch Jaehaerys? Zag zoiets voorbij komen in een gedrukt artikel, maar kan het nu even niet terugvinden..

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:41
Chiron schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:43:
Ik denk dat Jon uiteindelijk wel op zn knie gaat, maar dan met een verlovingsring :P
Ik denk dat eerder Dany het niet meer kan houden... Ik heb zelden iemand zo zien kijken van 'Ik wil jou NU die grot in sleuren en baby's maken!!! Show me your dragon!' Jon heeft natuurlijk wel een reputatie hoog te houden in grotten :)

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:21
ralphilosophy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:25:
[...]

Is dat zo? Hij heeft van alles beweerd: hij zou niet uit zijn op de Iron Throne, hij zou een aandeel hebben gehad in de moord op Joffry. Het gelieg en gedraai van die man kan hem waarschijnlijk (of beter: in elk geval) een stoeltje met Paars pluche in Nederland opleveren >:)

De enige zekerheid bij LF is dat hij nogal gek was op Lady Catelyn. Sansa zou natuurlijk wel een lange neus zijn richting zijn eeuwige rivaal Eddard Stark. Het beschermen van de Vale is ook niet echt een krachtige gok. LF zou toch geslepener moeten zijn zou je denken. Essentie van de man is dat hij geen macht heeft, een opportunistische, onbetrouwbare gladde aal is en van relatief slechte komaf.
Hoe zou een Baelish de Iron Throne kunnen behouden zolang er Starks, Targaryans en vooruit, Lannisters zijn? Hoe zou Sansa hem nog sympathiek kunnen vinden na het verleden? Bran kan haar waarschijnlijk ook wel vertellen wie haar tante heeft gedood... En was Baelish niet ook (mede-)verantwoordelijk voor de dood van Lord Arryn?

Wat het ook wordt, ik kan niet wachten op de ultieme confrontatie tussen Arya en LF _/-\o_

En deze aflevering bewijst toch maar eens te meer dat Sansa de minst sympathieke Stark is...
Dat Sansa niets van hem wil weten doet weinig ter zake. Misschien is het opgevallen dat er niet erg veel uit liefde wordt getrouwd. Trouwen is een manier om macht te krijgen, vast te houden en uit te breiden. Daarnaast heeft Sansa gezien dat Littllefinger haar tante heeft vermoord. Op dat moment was Sansa er waarschijnlijk blij mee, anders was zij misschien zelf Lysa uit de Moon Door gegooid.

Sansa de minst sympathieke, ik weet het niet. Haar zusje moord hele families uit en haar broer is een beetje van de wereld. Op een vreemde manier passen ze wel bij elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
RobbertC schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:33:
[...]
Elke keer als ik in Dany en Jon samen zie en het onderwerp 'bend the knee' ter sprake komt denk ik eigenlijk heel pragmatisch: Laat Jon lekker 'King of the North' blijven en Dany noemt zichzelf keizerin -> klaar & iedereen blij :Y)
Iedere keer als Dany "Bend da knee" zegt kots ik een beetje van binnen. Dan verliest ze toch respect. Vind het belachelijk dat ze daar überhaupt zoveel waarde aan hecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

miicker schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:51:
[...]

Dit is toch gewoon een boekspoiler? In de serie heb ik dit niet gezien of iemand horen zeggen in ieder geval.
Bran zag dat in een van zijn visoenen toen hij nog niet de three eyed raven was.
Een man (een van de first man) lag bij zo een wyrwood boom, en een child of the forest ramde iets wat op dragonglass leek in zijn borst.
De man werd blauw, en kreeg gloeiende ogen (white walker).

Bran reageerde met soortvan 'the fuck man, you created them'

Het maken van de white walkers was de children's poging om the first men te verslaan.

Dat was gewoon in de serie.
Paar eps voor 'hold the door' afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Darkfreak schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:59:
[...]

Bran zag dat in een van zijn visoenen toen hij nog niet de three eyed raven was.
Een man (een van de first man) lag bij zo een wyrwood boom, en een child of the forest ramde iets wat op dragonglass leek in zijn borst.
De man werd blauw, en kreeg gloeiende ogen (white walker).

Bran reageerde met soortvan 'the fuck man, you created them'

Het maken van de white walkers was de children's poging om the first men te verslaan.

Dat was gewoon in de serie.
Paar eps voor 'hold the door' afaik
Ik heb het over het feit dat:
spoiler:
jij zegt dat White Walkers kunnen praten en hun eigen taal hebben

Dat the children ze gecreëerd hebben e.d. is me ook wel duidelijk :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:31
miicker schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:51:
[...]

Iedere keer als Dany "Bend da knee" zegt kots ik een beetje van binnen. Dan verliest ze toch respect. Vind het belachelijk dat ze daar überhaupt zoveel waarde aan hecht..
Mee eens, daarom denk ik dus ook dat ze dat binnen 5 minuten kunnen oplossen :) Maar goed, als iedereen pragmatisch zou denken en compromissen zou sluiten zou de serie zo voorbij zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

ralphilosophy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:25:
[...]

Wellicht heeft Sansa het gekonkel van LF al eerder doorgekregen en is het haar hand die uiteindelijk LF naar de andere wereld helpt :D Arya zou wel mega pissed off zijn :+

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 18-08-2023
Wat mij nog niet duidelijk is of de targeryans voor de rebellion bannermannen hadden die alleen trouw waren aan hun ipv ook een gouveneur. Of waren ze bij een oorlog compleet afhankelijk van een leger van andere huizen of hadden ze ook nog een eigen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Goner

What can I do you for ?

siren schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:13:
[...]
Inderdaad, ze hadden 2 lichamen van gesneuvelden meegenomen die in wights veranderden in Castle Black. En dat verbranden deden ze daarna elke keer als er doden waren, dus er hoeft niet perse een Night King of Whtie Walker in de buurt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Goner schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:44:
[...]

Inderdaad, ze hadden 2 lichamen van gesneuvelden meegenomen die in wights veranderden in Castle Black. En dat verbranden deden ze daarna elke keer als er doden waren, dus er hoeft niet perse een Night King of Whtie Walker in de buurt te zijn.
Benjen was ook slechts gestoken door een walker (iceblade) en begon te turnen, was het niet dat de children het proces stopten waardoor hij half-undead is of whatever hij op dit moment ook mag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Who Am I? schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:48:
[...]

Ik denk dat eerder Dany het niet meer kan houden... Ik heb zelden iemand zo zien kijken van 'Ik wil jou NU die grot in sleuren en baby's maken!!! Show me your dragon!' Jon heeft natuurlijk wel een reputatie hoog te houden in grotten :)
Elke keer als ik zie hoe dany naar jon kijkt, denk ik dat er een porno filmpje word ingeluid haha. We weten allemaal dat die er gaat komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
miicker schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:51:
[...]

Elke keer denk ik dan dat Jon wel gehoor gaat geven maar dan ala: I bend the knee, if you marry me ^) Een huwelijksverzoek doe je namelijk ook door op je knieën te gaan als man :+ Niet het soort bend the knee wat ze zal verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Ik bedenk me trouwens iets. Lyanna Stark was getrouwd met Robert Baratheon. Rhaegar Targaryen 'ontvoerde' haar, liet het huwelijk ontbinden en hertrouwde met haar. Lyanna voelde meer voor Rhaegar dan voor Robert, en Rhaegar meer voor haar dan voor Elia Martell. Deze move betekende het begin van de oorlog tussen Robbert en Rhaegar.

Gendry is een zoon van Robbert en denkt dat Jon een zoon van Ned is terwijl het eigenlijk een zoon van Rhaegar is, en een resultaat van wat de oorlog begonnen is (een verboden liefde). Robbert daarentegen had Jon direct vermoord als hij geweten had dat het niet de zoon van Ned was maar van Lyanna en Rhaegar én hij heeft Jon's echte vader vermoord.. In feite waren de échte vaders dus aartsvijanden van elkaar. Zou dit nog implicaties gaan hebben voor de vriendschap tussen Jon en Gendry zodra uitkomt dat Jon een volboed Targaryen is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 22:53
SomerenV schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:31:
Ik bedenk me trouwens iets. Lyanna Stark was getrouwd met Robert Baratheon. Rhaegar Targaryen 'ontvoerde' haar, liet het huwelijk ontbinden en hertrouwde met haar. Lyanna voelde meer voor Rhaegar dan voor Robert, en Rhaegar meer voor haar dan voor Elia Martell. Deze move betekende het begin van de oorlog tussen Robbert en Rhaegar.

Gendry is een zoon van Robbert en denkt dat Jon een zoon van Ned is terwijl het eigenlijk een zoon van Rhaegar is, en een resultaat van wat de oorlog begonnen is (een verboden liefde). Robbert daarentegen had Jon direct vermoord als hij geweten had dat het niet de zoon van Ned was maar van Lyanna en Rhaegar én hij heeft Jon's echte vader vermoord.. In feite waren de échte vaders dus aartsvijanden van elkaar. Zou dit nog implicaties gaan hebben voor de vriendschap tussen Jon en Gendry zodra uitkomt dat Jon een volboed Targaryen is?
Robert was niet getrouwd met Lyanna, dat stond op de planning, maar is nooit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord

Nee, anders had ie ook wel een probleem gemaakt van Daenarys. En Jon is geen volbloed, biologisch is ie een Starkgaryen :+ Volbloed was ie geweest als Lyanna ook een Targaryen zou zijn geweest.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nieuwevolger
ALERT ALERT hbo spanje heeft episode 6 uitgezonden! Stukken beeld zijn gelekt! Huge spoilers !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 10:09

Jebus4life

BE User

Nieuwevolger schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:37:
Wat mij nog niet duidelijk is of de targeryans voor de rebellion bannermannen hadden die alleen trouw waren aan hun ipv ook een gouveneur. Of waren ze bij een oorlog compleet afhankelijk van een leger van andere huizen of hadden ze ook nog een eigen?
Correct; je hebt naast de 7 kingdoms ook de crownlands. Deze zijn rechtstreeks trouw aan de iron throne

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/The_Crownlands

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online

[...]
Volgens mij voelde Rhaegar juist helemaal niet meer voor Elia Martell. Hij gaf in een toernooi een roos aan Lyanna, zegt volgens mij al genoeg. Daarnaast is ze niet ontvoerd, maar vrijwillig meegegaan en zijn ze gewoon getrouwd. Hij kiest ervoor om met haar te trouwen terwijl er trouwplannen waren tussen haar en Robert. Als hij eigenlijk iemand anders leuk had gevonden dan was het niet echt logisch om met Lyanna te trouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:53

-tom-562

Oliesjeik

Nieuwevolger schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 06:00:
ALERT ALERT hbo spanje heeft episode 6 uitgezonden! Stukken beeld zijn gelekt! Huge spoilers !!!!
8)7
Ik zag vanochtend in de comments bij 9gag iets voorbij komen (een plaatje), wist niet of het echt was. Ik hoop dat het een photoshop was :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Goner schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:44:
[...]

Verbranden ze deze lichamen niet gewoon uit voorzorg? De bewakers van de Wall weten wel beter dan hun doden te begraven. Dat is vrijwel hetzelfde als ze weggeven aan de White Walkers als ze voor de deur staan.
-tom-562 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:44:
[...]

8)7
Ik zag vanochtend in de comments bij 9gag iets voorbij komen (een plaatje), wist niet of het echt was. Ik hoop dat het een photoshop was :(
Bedankt. Ik ga 9gag dus de komende week vermijden. ;w

[ Voor 22% gewijzigd door 3raser op 16-08-2017 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 16:22

c0burn

Feed your head

miicker schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:44:
[...]
Volgens mij voelde Rhaegar juist helemaal niet meer voor Elia Martell. Hij gaf in een toernooi een roos aan Lyanna, zegt volgens mij al genoeg. Daarnaast is ze niet ontvoerd, maar vrijwillig meegegaan en zijn ze gewoon getrouwd.
[...]
Dat schrijft @SomerenV toch ook niet?
Ik bedenk me trouwens iets. Lyanna Stark was getrouwd met Robert Baratheon. Rhaegar Targaryen 'ontvoerde' haar, liet het huwelijk ontbinden en hertrouwde met haar. Lyanna voelde meer voor Rhaegar dan voor Robert, en Rhaegar [voelde] meer voor [Lyanna] dan voor Elia Martell. Deze move betekende het begin van de oorlog tussen Robbert en Rhaegar.
Daarnaast staat ontvoerde tussen aanhalingstekens ;)

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
c0burn schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:18:
[...]

Dat schrijft @SomerenV toch ook niet?

[...]

Daarnaast staat ontvoerde tussen aanhalingstekens ;)
8)7 verkeerd gelezen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik weer niet of ik het mag zeggen, maar de gelekte aflevering is in goeie kwaliteit te krijgen. Eigenlijk beter dan de movie en ziggo xl kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Wat een afstanden trouwens, als je de map goed bekijkt :|

Hoe de hell is Daenerys' leger, te voet, langs king's Landing naar Highgarden gekomen?
Of de Unsullied naar Castely Rock, for that matter :|?

https://s-media-cache-ak0...7f492b9480e8a71a154d4.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Darkfreak op 16-08-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Laatst online: 14:36
Nieuwevolger schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:24:
Ik weer niet of ik het mag zeggen, maar de gelekte aflevering is in goeie kwaliteit te krijgen. Eigenlijk beter dan de movie en ziggo xl kwaliteit.
De héle aflevering? Hoe hebben ze het bij HBO Spanje dan uit kunnen zenden, na pas een dag na episode 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ik assume wel dat het Spaans gesproken zal zijn, of dubt HBO Spanje niet?
(ja ik heb zo bepaalde ideeën bij sommige landen, Frankrijk, Spanje enzo denk ik direct dat álles gedubt is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 19:53
Jebus4life schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:45:
Ik assume wel dat het Spaans gesproken zal zijn, of dubt HBO Spanje niet?
(ja ik heb zo bepaalde ideeën bij sommige landen, Frankrijk, Spanje enzo denk ik direct dat álles gedubt is?)
Nee, gewoon in het Engels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:15
miicker schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:44:
[...]
Als hij eigenlijk iemand anders leuk had gevonden dan was het niet echt logisch om met Lyanna te trouwen.
Degene die jij quote zegt toch juist dat Rhaeggar voor Lyanna viel?

Iemand was me voor

[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 16-08-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:50:
[...]

Degene die jij quote zegt toch juist dat Rhaeggar voor Lyanna viel?
Klopt had het verkeerd gelezen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

3raser schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:02:
[...]
Verbranden ze deze lichamen niet gewoon uit voorzorg? De bewakers van de Wall weten wel beter dan hun doden te begraven.
Pas nadat de Wildlings ze verteld hadden wat er met doden gebeurde ...

Darkfreak schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:28:
Hoe de hell is Daenerys' leger, te voet, langs king's Landing naar Highgarden gekomen?
Ze is niet naar Highgarden gegaan, ze viel het leger van Jaime aan dat van Highgarden op weg was naar haar.
Of de Unsullied naar Castely Rock, for that matter :|?
met de boot ...

[ Voor 29% gewijzigd door Goner op 16-08-2017 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Goner schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:54:
[...]

Pas nadat de Wildlings ze verteld hadden wat er met doden gebeurde ...

[...]

Ze is niet naar Highgarden gegaan, ze viel het leger van Jaime aan dat van Highgarden op weg was naar haar.
Nee toch?
Dat was toch het leger dat net klaar was bij Highgarden en terug naar huis (Kings landing) ging?

[...]
Ja, sure, dat snap ik ook wel, maar ook daar weer, kijk die enorme afstand!
Ik weet dat tijd, en de verloop van tijd in GoT altijd wel een beetje onduidelijk en haast wibbly wobbly is ..
Maar damn ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
De lek is de hele aflevering in het engels. Ik geef je een tip, kijk op reddit/freevolk, pas op daar zijn ook spoilers te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
Nieuwevolger schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:02:
De lek is de hele aflevering in het engels. Ik geef je een tip, kijk op reddit/freevolk, pas op daar zijn ook spoilers te vinden.
Een tip maar ook oppassen.. dus beter niet kijken :? 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shmoozer
[...]

Volgens mij snapt ze het heel goed. Alle Wardens hebben ook altijd hun knie moeten buigen naar de koning. Daar verloren ze geen respect mee, want het was een prestigieuze positie (los van de titel "Lord" die ze hadden).
Waarom zou Dany deze traditie niet willen voortzetten? Ze is dan Queen, en heeft ze een aantal wardens/lords onder zich die helpen het rijk te regeren. Zo was het in het verleden, dus waarom niet doorzetten in de toekomst?

Van de andere kant, eigenlijk geheel tegenstrijdig met bovenstaande statement snap ik niet goed waarom sommige mensen het raar vinden dat Jon niet "even" zijn knie voor haar buigt. Als hij dat zou doen raakt hij het vertrouwen/geloof/respect kwijt van zijn volk/volgelingen. Deze zullen hem dan niet meer als juiste koning voor hun vinden met alle mogelijke gevolgen van dien... Maar dit is nu volgens mij alleen omdat men hem niet als Lord/Warden zien maar als Koning (en nog niet in de gaten hebben dat Dany niet alleen maar buitenlands en slecht is).

Los bovenstaande blijf ik bij verschillende sites referencies tegen komen naar de "suicide squad" die nu voorbij de wall is gegaan. volgens mij werd hier ook vermeld dat het geen goede "team-comp" was (dat was trouwens een bazen post! _/-\o_ ) hoewel ze nu natuurlijk wel die 2 kerels, volgeers van de "lord of light" bij zich hebben die mensen weer tot leven kunnen wekken (of alleen Thoros?). dus het is volgens mij wel redelijk goed samengesteld.

Ik zag vandaag een referentie naar het feit dat alle leden in deze groep gelinked zijn met vuur (en nu dus het ijs gaan bestrijden). Volgens mij ongveer als volgende;

Jon Snow --> Drakenbloed (weer tot leven gebracht door een Red Priest)
Ser Jorah --> Greyscale (ook bekend als dragon/stoneskin?), genezen door drakenglas (dat gemaakt is door vuur)
Sandor Clegane --> Half verbrand door vuur
Gendy --> Blacksmith, werkt dus met vuur
Beric Dondarrion --> ook bekend als "Lightning Lord", volger van Lord of Light (ook weer tot leven gebracht door Thoros)
Thoros Myr --> volger van Lord of Light
Tormund Giantsbane --> (vuur-rood haar) "kissed by fire"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 19:53
Probleem is dat je dan 2 weken moet wachten op een nieuwe episode ;)
Ik wacht wel tot maandag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Darkfreak schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:58:
[...]
Dat was toch het leger dat net klaar was bij Highgarden en terug naar huis (Kings landing) ging?
Da's waar ook ; ze gingen het geroofde goud brengen.
En de Dothraki zaten op Dargonstone, hoe komen die ineens aan land ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Ik ga niks opzoeken, maar als hij voorbij komt op mijn favo torrent tracker dan neem ik hem wel mee. Als hij daar niet op staat is het waarschijnlijk de moeite niet.
Goner schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:17:
Interessant punt. Ik neem inderdaad aan dat ze bij Dany op het eiland zitten. En boten hebben ze niet meer sinds de Unsullied op Casterly Rock zitten. Hier ben ik dus ook wel benieuwd naar.

[ Voor 31% gewijzigd door 3raser op 16-08-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 22:11
Goner schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:17:
[...]

Da's waar ook ; ze gingen het geroofde goud brengen.
Ze zijn ter zee gegaan.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Zullen we hierbij afspreken niks te bespreken over de gelekte aflevering? Niet in spoiler tags, niet via via, gewoon niet. Dan krijg je weer zo'n half zwart topic en daar heeft niemand wat aan. Schrijf je dingen op in Notepad ofzo, sla het op, en kom dan volgende week terug. Houdt het leuker voor iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 15:50

jeka

Support your local club.

SomerenV schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:24:
Zullen we hierbij niks te bespreken over de gelekte aflevering? Niet in spoiler tags, niet via via, gewoon niet. Dan krijg je weer zo'n half zwart topic en daar heeft niemand wat aan. Schrijf je dingen op in Notepad ofzo, sla het op, en kom dan volgende week terug. Houdt het leuker voor iedereen :)
Dit lijkt me een prima idee!

- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Nog niet uitgezonden in de VS dus geen discussie!

FCG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

(wat niets gaat veranderen aan het feit dat mensen die binnen 8 uur in dit topic komen die melding niet gaan lezen en die dus gewoon gaan posten ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Jebus4life schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:32:
(wat niets gaat veranderen aan het feit dat mensen die binnen 8 uur in dit topic komen die melding niet gaan lezen en die dus gewoon gaan posten ;) )
Dus, in het grote rode vlak neerplempen en hard optreden tegen mensen die de regel breken. Normaal ben ik was losser, maar dit kan plezier in dit topic nogal slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ach vanaf nu gewoon de spoilerblokken niet meer lezen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1 ... 18 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic