Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
analogworm schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:20:
[...]

Hij is toch inmiddels geen nachtwacht meer? Immers hij was in opleiding tot Maester..
The Nights Watch hebben ook een Maester nodig, hij zou Maester worden van NW.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:11
Bij een happy ending zijn de white walkers verslagen. Wat heb je dan nog aan de Nights watch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:14
Zou Cersei overigens echt zwanger zijn, of dat alleen zeggen om Jamie in het gareel te krijgen?
Die heks had gezegd dat ze er 3 zou krijgen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

frickY schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:27:
Zou Cersei overigens echt zwanger zijn, of dat alleen zeggen om Jamie in het gareel te krijgen?
Die heks had gezegd dat ze er 3 zou krijgen.
Dus als je de heks gelooft dan zal Cersei doodgaan voordat nr 4 er komt :P

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Zo jammer dat ze bij de scène met Jon en de draak niet wat meer spanning opbouwen en wat langer laten duren,geweldig stuk!

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
Russel88 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:05:
Als we in een happy end geloven.
Jon/Danny worden koning/koningin. Sansa het noorden. Sam High garden. Onze roeiende vriend huis Baratheon. Theon ironborn. Tyrion/jaime huis Lannister.

Beetje saai zo. Niet?
Nee joh, het was nu zo mooi, nu nog verpesten, kan dat? Ja als je de crew van Goede Tijden Slechte Tijden inhuurt, kan het.
OMX2000 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:15:
Hoe wist Tyrion trouwens dat Jaime nog leefde?
Gokje... Varys zit daar niet bij Dany voor Jan Joker?

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 15-08-2017 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Maar ze hoeven niet een white walker of zo te vangen, als je iemand dood maakt staat hij automatisch op toch? Ze moesten iedereen verbranden na die veldslag, vreemd dat jon eigenlijk geen blauwe ogen heeft nu......
Maar ja het is wel een gezelschap jorah is bijna terug van de dood als een stone man, jon is terug van de dood.
Die ene knakker werdt al 6 keer terug gehaald, echt iedereen was al een keer dood verklaard of tot de dood veroordeeld in dat gezelschap, en toch ademen ze nog.

[ Voor 39% gewijzigd door siren op 15-08-2017 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Waarom is Jon zo bescheiden over het mes in zijn hart ? Hij was dood gegaan en weer resurrected door de Red Priestess Melisandre. Zij is ook aanwezig op het kasteel. Bewijzen genoeg dat het echt gebeurd is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Blord schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:34:
Waarom is Jon zo bescheiden over het mes in zijn hart ? Hij was dood gegaan en weer resurrected door de Red Priestess Melisandre. Zij is ook aanwezig op het kasteel. Bewijzen genoeg dat het echt gebeurd is.
het is denk ik niet zo handig om te pronken met dood geweest zijn als je het leger vd doden samen wil aanvallen....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:59
Is het jullie ook opgevallen dat de "three eyed raven" continue aan het wargen was van de ene kraai naar de andere kraai om niet nog eens gepakt te worden door de night king?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kez schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:49:
Zo jammer dat ze bij de scène met Jon en de draak niet wat meer spanning opbouwen en wat langer laten duren,geweldig stuk!
Enig idee hoe ernstig de CGI voor die draken op het budget leunen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:54
Mooie aflevering weer. Het stuk met Jaime was wel een beetje onrealistisch natuurlijk. Ze zien van zijn paard af gegooid worden in het water maar ze blijven niet kijken tot hij weer boven komt?! Nouja het zal wel nodig zijn voor het verhaal.

Wel mooi dat clubje nu bij The Wall. Allemaal oude bekende op avontuur :+. Gendry is bruut met zijn hamer! >:)

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
miicker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:35:
[...]

Dat heb ik gemist, wanneer gebeurt dat?
Heb het nog eens opgezocht, maar het lijkt maar, op 1080p leek het een paarse gloed:
YouTube: Game Of Thrones 7x05 "Jorah, Jon & Davos leave Dragonstone&...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 21:51
MrFl0ppY schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:02:
Mooie aflevering weer. Het stuk met Jaime was wel een beetje onrealistisch natuurlijk. Ze zien van zijn paard af gegooid worden in het water maar ze blijven niet kijken tot hij weer boven komt?! Nouja het zal wel nodig zijn voor het verhaal.

Wel mooi dat clubje nu bij The Wall. Allemaal oude bekende op avontuur :+. Gendry is bruut met zijn hamer! >:)
Zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kxAVURE.jpg

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:20
Bobo221 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:56:
Is het jullie ook opgevallen dat de "three eyed raven" continue aan het wargen was van de ene kraai naar de andere kraai om niet nog eens gepakt te worden door de night king?
Indeed, mooi stukje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
Ik vermoed dat Dany uiteindelijk met Gendry trouwt, een politiek huwelijk, nadat ze Gendry Legtimized heeft. Waarom? dan hebben ze samen een hele sterke claim op de troon: Zowel vanuit hetTargaryen kamp, als dat van de Baratheons. Ik verwacht dat Jon afstand doet van de troon, zodra hij erachter komt wie zijn ouders zijn, en in 'rust' zijn leven in het noorden uit zal zitten.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Korras schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:17:
Ik vermoed dat Dany uiteindelijk met Gendry trouwt, een politiek huwelijk, nadat ze Gendry Legtimized heeft. Waarom? dan hebben ze samen een hele sterke claim op de troon: Zowel vanuit hetTargaryen kamp, als dat van de Baratheons. Ik verwacht dat Jon afstand doet van de troon, zodra hij erachter komt wie zijn ouders zijn, en in 'rust' zijn leven in het noorden uit zal zitten.
Lijkt me heel sterk! Niet gezien hoe Jon en Dany elkaar aankeken? There is something in the air, and it ain't dragons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:38
MrFl0ppY schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:21:
[...]

Lijkt me heel sterk! Niet gezien hoe Jon en Dany elkaar aankeken? There is something in the air, and it ain't dragons ;)
Inderdaad, die zullen waarschijnlijk gewoon de indeelt traditie voortzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Sowieso legt Gendry gewoon het loodje in de volgende episode. Denk niet dat er veel overblijft van die suicide squad, misschien zelfs alleen Jon wel, niets houdt je zo goed in leven als plot armor :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

LuNaTiC schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:28:
Sowieso legt Gendry gewoon het loodje in de volgende episode. Denk niet dat er veel overblijft van die suicide squad, misschien zelfs alleen Jon wel, niets houdt je zo goed in leven als plot armor :P
En Tormund natuurlijk, die moet nog babies maken met Brienne.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:18
Gendry zal het wel overleven, die moet immers nog wat zwaarden fixen enzo.
Er zullen vast wel mensen doodgaan, maar ik gok niet dat ze iedereen om laten komen. Hooguit een stuk of 2 -3, maar niet allemaal :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ja ik denk ook wel dat Gendry in leven blijft, die is er te lang uitgeweest om ineens plotseling weer terug te keren. Zijn skills als blacksmith zijn ook iets te toevallig om geen gebruik van te maken in het plot.

Verder hebben de meeste karakters in de squad hun tijd in de serie wel gehad. Al zou het ook zonde zijn voor Jorah en the Hound, die hebben natuurlijk ook een aardige arch doorgemaakt.

Maarja. Het blijft GoT. het zegt uiteindelijk allemaal niks _O-

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Heerlijke opbouw aflevering maar dan wel in super tempo. Jeetje... Sommige dingen werden wel heel makkelijk besloten zoals; we gaan praten met Cersei en we gaan white walker vangen?!?! Het werd geopperd en het was besloten zonder discussie. Terwijl het toch wel het meest extreem gevaarlijke idee is dat je kunt hebben. Snap nog steeds niet hoe ze denken dat gaan doen maar ik laat me wel graag verrassen.Ik hoop ook echt dat Dany scherp blijft in de buurt van Cersei.

Net als dat ik hoop dat Sansa en Arya scherp zijn en blijven. Je weet het met GoT nooit. Wie weet eindigt Little Finger nog wel op de troon op het einde. Chaos is a ladder. Hoewel ik de kans klein acht nu Bran hem in ieder geval door heeft. Moet er alleen niks met Bran gebeuren.

Ligt het aan mijn of doet dat leger van de doden er wel tergend langzaam over? Iedereen reist in één aflevering maar dat leger doet er seizoenen over. Terwijl zij nooit hoeven te rusten, lijkt mij.

Ben benieuwd wat Sam nog gaat lezen. Hij heeft toch niet voor niks al die boeken mee genomen. Hoe hij dan weer wist welke scroll hij moest meenemen vond ik wel bijzonder. Ik hoop ook dat Gilly heeft onthouden wat ze heeft gelezen.

Gendry eindelijk klaar met roeien, hahaha

Van het Dream team mogen van mij alleen die banner mannen eruit. De rest wil ik graag nog terugzien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
Akaendra schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:38:
Gendry zal het wel overleven, die moet immers nog wat zwaarden fixen enzo.
Er zullen vast wel mensen doodgaan, maar ik gok niet dat ze iedereen om laten komen. Hooguit een stuk of 2 -3, maar niet allemaal :D
Of er gaat 1 dood. En die komt terug als White Walker. En die nemen ze dan mee naar Cercei.
Het liefst een die ze zal herkennen. The Hound bijvoorbeeld.
#cleganebowl

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:48
Zeker een leuke aflevering. Alleen die whitewalkers.. Waarom ze zoooo langzaam lopen, I dunno..
Alsof de King (Bran eventueel) zelf ze langzamer laat lopen wellicht? Zodat John tijd genoeg heeft om zijn leger bij elkaar te krijgen omdat hij het al weet dat John met de draken en wapens hem kan vernietigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

RocketKoen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:00:
[...]

Of er gaat 1 dood. En die komt terug als White Walker. En die nemen ze dan mee naar Cercei.
Het liefst een die ze zal herkennen. The Hound bijvoorbeeld.
#cleganebowl
Mooie fight tegen de Mountain dan: undead Hound vs undead Mountain :D

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:27
Beric Dondarrion en Thoros of Myr gaan dit tripje sowieso niet overleven.

Jorah, Tormund en de Hound zijn twijfelachtig. Wel leuk, beetje spanning.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:41
Sansa repte tegen Arya nog over dat Ghost, de direwolf van Jon, trouw op hem bleef wachten. Daar heb ik nog verder niemand wat over horen zeggen. Het is in ieder geval een teken van leven dat die nog leeft.

Overigens was het mij nou niet duidelijk wie nou wie in de val aan het lokken was met Arya en LF. Ik hoop natuurlijk dat Arya en Sansa een plannetje hebben, maar ik ben bang dat de doortraptheid van LF uiteindelijk toch problemen op gaat leveren. Arya is natuurlijk heel erg goed geworden in het lezen van mensen, maar ze kan soms ook ongeduldig en onvoorzichtig worden als ze zich laat opgaan in iets. Ik zou het enorm jammer en zonde vinden als Arya door LF het loodje legt.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:41
analogworm schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:20:
[...]

Hij is toch inmiddels geen nachtwacht meer? Immers hij was in opleiding tot Maester..
Dat klopt hij was in opleiding tot maester maar onder toestemming van de Lord commander.

De eed is bindend en dan kan je niet zomaar een ander baantje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Who Am I? schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:27:
Sansa repte tegen Arya nog over dat Ghost, de direwolf van Jon, trouw op hem bleef wachten. Daar heb ik nog verder niemand wat over horen zeggen. Het is in ieder geval een teken van leven dat die nog leeft.

Overigens was het mij nou niet duidelijk wie nou wie in de val aan het lokken was met Arya en LF. Ik hoop natuurlijk dat Arya en Sansa een plannetje hebben, maar ik ben bang dat de doortraptheid van LF uiteindelijk toch problemen op gaat leveren. Arya is natuurlijk heel erg goed geworden in het lezen van mensen, maar ze kan soms ook ongeduldig en onvoorzichtig worden als ze zich laat opgaan in iets. Ik zou het enorm jammer en zonde vinden als Arya door LF het loodje legt.
Je ziet Ghost ook gewoon wachten bij het lijk van Jon. Ghost is gewoon uit de serie gehaald om budget redenen

Arya beheerst de technieken van de Faceless Men. Ik vermoed dat de LF omlegt en uiteindelijk in zijn 'huid kruipt' om te zorgen dat het leger van de Vale bij hen blijft en het vertrouwen van Sansa op LF te breken.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Lijkt mij dat de white walkers wachten tot de sneeuw valt en temperatuur naar beneden zakt in heel westeros. Ze hebben sowieso geen haast en kunnen toch niet zomaar langs de muur heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:20

3raser

⚜️ Premium member

Who Am I? schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:27:
Gisteren de aflevering gezien, en dit baarde mij ook zorgen. Ik dacht eerst dat Arya LF helemaal door had maar nadat ze uit zijn kamer kwam bleek toch maar weer eens goed hoe slim LF is. Als Arya nu eens naar Bran gaat en vraagt of hij weet wat LF allemaal op zijn kerfstok heeft dan zijn ze gelijk klaar en kan Arya hem af maken. Als Arya dood zou gaan dan gaan we een heel geliefd karakter missen. Maar ja, GoT he. Die laten wel vaker mensen dood gaan waarvan je het niet hoopt/verwacht.

Wat leuk trouwens dat uitgerekend Gilly de aankondiging mocht maken dat Jon Snow (Targaryan) geen bastaard is! Ten eerste, Gilly kan blijkbaar lezen (well done Sam) en ten tweede kan het zomaar zijn dat zij dit nieuws onthoud en dat het later in de serie terug komt. Sam geeft het boek uiteindelijk aan zijn zoon. Wie weet wordt het zelfs meegenomen bij zijn vertrek.

Ook gaaf dat Jon niet bang lijkt te zijn voor Drogon de Draak, en dat is blijkbaar wederzijds. Het was overduidelijk dat die draak iets in Jon zag wat Dany nog niet heeft gezien. Dany die overigens steeds dromeriger naar Jon gaat kijken. Rustig aan Dany, het is je neef he. ;)

De aflevering was niet zo spectaculair als de vorige maar er werden weer heel wat lijntjes gespannen. Ik kan niet wachten op de volgende aflevering.
Nieuwevolger schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:49:
Lijkt mij dat de white walkers wachten tot de sneeuw valt en temperatuur naar beneden zakt in heel westeros. Ze hebben sowieso geen haast en kunnen toch niet zomaar langs de muur heen.
Daar hoeven ze niet op te wachten. Overal waar de Night's King komt begint het vanzelf te sneeuwen. Ze worden omgeven door "slecht" weer zoals mist en sneeuw. Het viel mij ook al op toen Jon en kornuiten achter de muur gingen dat het erg slecht weer was. Blijkbaar is de NK dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markwen1988
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-09 08:18
Jammer dat Jon weer weg is bij Danny. Dat gaat nog wel wat worden (hopelijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Deurges schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:06:
Zeker een leuke aflevering. Alleen die whitewalkers.. Waarom ze zoooo langzaam lopen, I dunno..
Alsof de King (Bran eventueel) zelf ze langzamer laat lopen wellicht? Zodat John tijd genoeg heeft om zijn leger bij elkaar te krijgen omdat hij het al weet dat John met de draken en wapens hem kan vernietigen?
Wachten op het plot :P

Maar een logischere verklaring zou zijn dat ze de muur niet kunnen passeren. Want die is magisch enzo.
Dus dan zijn ze of op zoek naar iets dat die spreuk kan opheffen.
Of ze wachten tot het koud genoeg is om om de muur heen te lopen, over de bevroren zee.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
Markwen1988 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:04:
Jammer dat Jon weer weg is bij Danny. Dat gaat nog wel wat worden (hopelijk)
Ik hoop dat ze toch besluit achter hem aan te vliegen en hem te hulp te schieten met een draak. Of dat Drogon voelt dat Jon in gevaar is en besluit om op eigen houtje hem te komen redden zoals hij dat ook deed met Dany in de fighting pit in Mereen.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

miicker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:56:
[...]

Het is Bran en niet Brandon. Daarbij is Jon in Eastwatch by the sea, wat niet echt heel dichtbij Winterfell ligt.
Dit is al eerder besproken en de jongen heet toch echt Brandon. Zie hier voor bewijs.
Hij wordt echter Bran genoemd. Net als dat zijn vader Ned wordt genoemd maar eigenlijk Eddard heet.
Verwarrend of niet, het is gewoon goed. En iedereen weet dat het om Bran gaat als je Brandon zegt en niet een of andere lang overleden oom die toch niet in de serie voor komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurges
RocketKoen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Wachten op het plot :P

Maar een logischere verklaring zou zijn dat ze de muur niet kunnen passeren. Want die is magisch enzo.
Dus dan zijn ze of op zoek naar iets dat die spreuk kan opheffen.
Of ze wachten tot het koud genoeg is om om de muur heen te lopen, over de bevroren zee.
Zou je denken? Als het weer echt zo veranderd en ze kunnen er gewoon omheen lopen, tja, who knows. Wel weird als ze daar nooit over nagedacht hebben of ze hebben nog een trucje..

En dan NOG iets: waarom zou je niet, als je weet dat het leger komt, er voor zorgen dat je meer defences hebt dan alleen die muur en de spulletjes op de muur.. Niks van spikes of mijnen of iets om ze te vertragen.. gewoon vrije baan richting de muur. Zagen we ook al toen de Wildmensjes omhoog klommen. Alleen de defences op de wall zelf.. We shall see..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Who Am I? schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Ik hoop dat ze toch besluit achter hem aan te vliegen en hem te hulp te schieten met een draak. Of dat Drogon voelt dat Jon in gevaar is en besluit om op eigen houtje hem te komen redden zoals hij dat ook deed met Dany in de fighting pit in Mereen.
Ja, reizen kost toch geen tijd meer :P
In 1 aflevering gaat Dany op Drogon van highgarden naar dragonstone. Even met Jon kletsen. En dan gaat Jon met een bootje naar Eastwatch.

Moet je eens op de kaart kijken hoe ver dat is...
Deurges schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:13:
[...]

Zou je denken? Als het weer echt zo veranderd en ze kunnen er gewoon omheen lopen, tja, who knows. Wel weird als ze daar nooit over nagedacht hebben of ze hebben nog een trucje..

En dan NOG iets: waarom zou je niet, als je weet dat het leger komt, er voor zorgen dat je meer defences hebt dan alleen die muur en de spulletjes op de muur.. Niks van spikes of mijnen of iets om ze te vertragen.. gewoon vrije baan richting de muur. Zagen we ook al toen de Wildmensjes omhoog klommen. Alleen de defences op de wall zelf.. We shall see..
Personeelstekort.
Ze hadden uberhaubt maar 3 van de kastelen bemand.
En ergens in S1 klagen ze al dat de bomen tot dichtbij zijn gegroeid, terwijl die weggehakt hadden moeten worden.

[ Voor 41% gewijzigd door RocketKoen op 15-08-2017 11:19 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Ik heb zin in de volgende aflevering. Vond deze aflevering stiekem, niet super super spannend of zo.

Máár ik ben er wel achter gekomen hoe mooi GoT kan zijn. Thuis kijk ik op een pricewatch: Samsung UE32F6400 Zwart en nu heb ik het gekeken op een pricewatch: Sony Bravia KD-65X8505C Zwart. Mijn god wat is dat beeld mooi zeg, als ik die twee met elkaar vergelijk. Alleen die 65 inch is al een verademing!!!

Ligt het trouwens aan mij of zat Dany een beetje te flirten met onze stark?

[ Voor 6% gewijzigd door Oekol op 15-08-2017 11:21 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 21:16
RocketKoen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:16:
[...]

Ja, reizen kost toch geen tijd meer :P
In 1 aflevering gaat Dany op Drogon van highgarden naar dragonstone. Even met Jon kletsen. En dan gaat Jon met een bootje naar Eastwatch.

Moet je eens op de kaart kijken hoe ver dat is...
Dat irriteerde mij ook al tijdens de aflevering - in de boeken merk je dat er veel tijd en zorg zit in het realistisch maken van afstanden en reistijden (alleen maar beter voor de immersion imo). Nu lijkt het allemaal niets meer uit te maken of in ieder geval wordt er makkelijker over gedaan.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:57
Kaaswagen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:20:
[...]

Dat irriteerde mij ook al tijdens de aflevering - in de boeken merk je dat er veel tijd en zorg zit in het realistisch maken van afstanden en reistijden (alleen maar beter voor de immersion imo). Nu lijkt het allemaal niets meer uit te maken of in ieder geval wordt er makkelijker over gedaan.
In de boeken lopen de tijdlijnen per hoofdstuk ook enorm door elkaar, hoofdstuk 10 kan goed 3 maanden na hoofdstuk 9 plaats vinden, en hoofdstuk 11 weer 6 maanden daarvoor.
Er wordt misschien wel meer van de reis zelf beschreven, maar dat werkt gewoon niet zo op TV. Omdat je niet in de hoofden van de karakters kunt kijken, moet je ze dan alles hardop laten zeggen. Dan krijg je dus Jon en Davos op een bootje, en die zitten dan met elkaar te keuvelen dat het toch vervelend is dat ze nu al weer een week op een bootje zitten en dat het toch allemaal zo lang duurt en dat het weer zo slecht is. Dat is ook geen bijster interessante TV..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lanithro
  • Laatst online: 30-08 21:23
[...]

Dat proberen ze al 7 seizoenen voor elkaar te krijgen. Elke koning/huis is aangeschreven, maar ze geloven het niet. Probeer jij maar met een paar honderd man en weinig resources een verdediging op te zetten op zo'n lang stuk langs de muur. Dat is niet te doen.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

[...]
Iets om ze te vertragen.... er staat een ENORME muur! Wil je daar nog een muur voor bouwen om ze te vertragen? Dat betekend dat je die ook weer moet bemannen/onderhouden. Het hele idee van die muur is juist dat er bijna geen plek is waar je hem kan passeren. Wat doen spikes bovendien tegen een leger van doden? En mijnen, bestonden die toen al? De enige explosies die ik heb gezien komen van dat groene spul en van olievaten die ontploffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
[...]

[...]
Waarschijnlijk is het nog nooit eerder zo koud geweest. Het is volgens mij al bevestigd dat het weer en WW's met elkaar te maken hebben, het is koud door de WW's en de WW's zijn er omdat het zo koud is. Waar de WW's komen wordt het ook nog kouder.

Maar waarschijnlijk waren er veel echte White Walkers (dus geen Wights) nodig om het koud genoeg te maken zodat de zee bevriest, dat gaan we dus waarschijnlijk zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Het zou wel enorm lame zijn als ze om de muur heen kunnen. Dat ding staat er al duizenden jaren en er zijn magische barrières in gebouwd. De nachtwacht bemant de muur en in de boeken ligt er ook veel focus op het belang van de nachtwacht. Dan komt eindelijk het lang verwachte conflict met de WW, lopen ze er gewoon omheen...

[ Voor 15% gewijzigd door DeepSeven op 15-08-2017 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leoon. schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:20:
Ik heb zin in de volgende aflevering. Vond deze aflevering stiekem, niet super super spannend of zo.

Máár ik ben er wel achter gekomen hoe mooi GoT kan zijn. Thuis kijk ik op een pricewatch: Samsung UE32F6400 Zwart en nu heb ik het gekeken op een pricewatch: Sony Bravia KD-65X8505C Zwart. Mijn god wat is dat beeld mooi zeg, als ik die twee met elkaar vergelijk. Alleen die 65 inch is al een verademing!!!
Wat mij vooral opvalt is hoe donker de scenes in GoT zijn. De beste verbetering voor beeldkwaliteit bij mij is het sluiten van de gordijnen en zorgen voor een zo donker mogelijke kamer, simpelweg omdat er anders altijd wel iets van de kamer reflecteert.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Kaaswagen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:20:
[...]

Tsja, ze hadden de keuze, of gewoon 10 afleveringen en geen teleportatie en slecht cgi of goede geloofwaardige cgi en geen fillers tijdens het overbruggen van de afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Tsurany schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:36:
[...]

Wat mij vooral opvalt is hoe donker de scenes in GoT zijn. De beste verbetering voor beeldkwaliteit bij mij is het sluiten van de gordijnen en zorgen voor een zo donker mogelijke kamer, simpelweg omdat er anders altijd wel iets van de kamer reflecteert.
Klopt, dat moet ik thuis ook wel echt doen anders werkt het voor geen meter. Maar het verschil qua beeld met die twee tv's is echt lichtjaren. GoT is echt een schilderij dan, letterlijk.

Bij de vorige aflevering is ook een breakdown geweest hier in dit topic met dat Jaime in een soort 'spot' stond etc. En dat was bij veel meer scenes duidelijk te zien op deze tv. Echt schilderij effect.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
Ik denk trouwens dat Cercei niet zwanger is. Het is meer een plot om Jaime in het gareel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Lanithro schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:41:
Ik denk trouwens dat Cercei niet zwanger is. Het is meer een plot om Jaime in het gareel te houden.
Dat zou goed mogelijk zijn. Jaimy staat op het punt haar te verlaten zo lijkt het. Nadat ze vertelde dat ze zwanger was kreeg hij ook gelijk weer een (dodelijke) waarschuwing om haar niet meer te verraden. Jaimy kwam er nu ook op een ongemakkelijke manier achter dat zijn zus zelfs hem laat bespioneren. Het zijn flinke druppels en de emmer is niet groot meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Lanithro schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:38:
[...]

Tsja, ze hadden de keuze, of gewoon 10 afleveringen en geen teleportatie en slecht cgi of goede geloofwaardige cgi en geen fillers tijdens het overbruggen van de afstanden.
Ik denk dat het geen keus was. Waarom zouden ze al het reizen in beeld brengen? Daar is voor de kijker echt niets aan. Mensen die zeggen dat er voorheen nooit timejumps in GoT gemaakt worden hebben ook niet opgelet.

In aflevering 1 van seizoen 1 reist Robert in één aflevering van Kings Landing naar Winterfell. Het enige verschil is dat ze er dan constant de nadruk op leggen hoe lang het reizen ze gekost heeft.

Het mooie van films en series is dat er met tijd gespeeld kan worden. Wat je nu ziet en wat je 10 seconden later ziet kan in werkelijkheid 2 maanden of 5 jaar later zijn. Je hebt voldoende shows die dan telkens in beeld zetten "8 weken later". Zou je dat willen? Dat GoT iedere keer als iemand reist en aankomt erbij zet "10 weken later" of de personages iets laat zeggen in de trant van "Gelukkig, na 9 weken zijn we er eindelijk."?

Misschien een idee om gewoon te kappen met het gezeik over de time jumps en gewoon te genieten van de serie in plaats van iedere keer als je vind dat iemand wel snel reist het hier te gaan posten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Tsurany schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:36:
[...]

Kijk je toevallig via XMBC?
Bij mij waren de meeste scenes ook ontzettend donker, XMBC staat standaard op 50% brightness als je die naar 60% is dat al een hele verbetering.

Nu stream ik ze zonder aparte mediaplayer op mijn tv. (ingebouwde mediaspeler) en nu zijn de scenes standaard al perfect.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

bartijn2 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Kijk je toevallig via XMBC?
Bij mij waren de meeste scenes ook ontzettend donker, XMBC staat standaard op 50% brightness als je die naar 60% is dat al een hele verbetering.

Nu stream ik ze zonder aparte mediaplayer op mijn tv. (ingebouwde mediaspeler) en nu zijn de scenes standaard al perfect.
Goed punt, ga er vanavond even naar kijken. Gebruik inderdaad Kodi.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DeepSeven schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:36:
Het zou wel enorm lame zijn als ze om de muur heen kunnen. Dat ding staat er al duizenden jaren en er zijn magische barrières in gebouwd. De nachtwacht bemant de muur en in de boeken ligt er ook veel focus op het belang van de nachtwacht. Dan komt eindelijk het lang verwachte conflict met de WW, lopen ze er gewoon omheen...
daarom verwacht ik ook dat Bran(don) weer een of andere domme actie uithaalt op het moment dat de WW voor de deur staan waardoor hij de magie opheft... maar dat zal ongetwijfeld pas gebeuren in de laatste seconde van de laatste aflevering van dit seizoen of pas begin volgend seizoen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

miicker schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Ik denk dat het geen keus was. Waarom zouden ze al het reizen in beeld brengen? Daar is voor de kijker echt niets aan. Mensen die zeggen dat er voorheen nooit timejumps in GoT gemaakt worden hebben ook niet opgelet.

In aflevering 1 van seizoen 1 reist Robert in één aflevering van Kings Landing naar Winterfell. Het enige verschil is dat ze er dan constant de nadruk op leggen hoe lang het reizen ze gekost heeft.

Het mooie van films en series is dat er met tijd gespeeld kan worden. Wat je nu ziet en wat je 10 seconden later ziet kan in werkelijkheid 2 maanden of 5 jaar later zijn. Je hebt voldoende shows die dan telkens in beeld zetten "8 weken later". Zou je dat willen? Dat GoT iedere keer als iemand reist en aankomt erbij zet "10 weken later" of de personages iets laat zeggen in de trant van "Gelukkig, na 9 weken zijn we er eindelijk."?

Misschien een idee om gewoon te kappen met het gezeik over de time jumps en gewoon te genieten van de serie in plaats van iedere keer als je vind dat iemand wel snel reist het hier te gaan posten :+
Helemaal mee eens, het stoort mij ook niet.
Wat ik wel jammer vind is dat je merkt dat er veel en veel meer vaart in het verhaal komt waardoor sommige dingen niet lekker uit de verf komen. Een voorbeeld hiervan is het Arya gedeelte, waarom is er zo veel spanning tussen haar en Sansa.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 17:53
Tijntje schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:48:
[...]
Een voorbeeld hiervan is het Arya gedeelte, waarom is er zo veel spanning tussen haar en Sansa.
Huh? Volgens mij is er al heeeeel lang spanning/wrijving tussen hun twee? Ze zijn dan ook twee heel verschillende persoonlijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Tijntje schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

Helemaal mee eens, het stoort mij ook niet.
Wat ik wel jammer vind is dat je merkt dat er veel en veel meer vaart in het verhaal komt waardoor sommige dingen niet lekker uit de verf komen. Een voorbeeld hiervan is het Arya gedeelte, waarom is er zo veel spanning tussen haar en Sansa.
Eens. Sommige verhalen gaan snel, sneller dan voorheen en zouden meer aandacht verdienen. Wat betreft Sansa en Arya vind ik juist dat er genoeg achtergrond informatie is gegeven en character opbouw waardoor de spanning juist te verklaren is. Sansa is nog steeds het materialistische meisje dat geeft om status. Arya is het tegenovergestelde en dat botst.

Echter acht ik de kans ook vrij groot dat de hele wrijving tussen die twee nu gespeeld wordt om LF om de tuin te leiden.

[ Voor 7% gewijzigd door miicker op 15-08-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Shmoozer schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:52:
[...]

Huh? Volgens mij is er al heeeeel lang spanning/wrijving tussen hun twee? Ze zijn dan ook twee heel verschillende persoonlijkheden.
Ja dat klopt echter zijn ze allebei heel lang uit elkaar geweest en dachten dat de ander waarschijnlijk dood was. Ze zijn in die tijd volwassen geworden.
Het zou meer voor de hand liggen dat ze blij zijn dat ze nog allebei nog leven en elkaar ook vertellen wat er in de tussentijd allemaal is gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:54
Wat ik niet snap is waarom er uberhaubt rekening gehouden moet worden met Cersei. Op dit moment zijn de Lannisters toch vooral hun wonden aan het likken en een non-factor in het hele gebeuren?

Ofwel verwijder je cersie van de troon, ofwel help je mee in het Noorden. Ik zie de toegevoegde waarde van een staakt-het-vuren niet. Enige wat ik mij zou kunnen bedenken is het transport door de Iron Fleet, maar dat ligt niet voor de hand.

Ik heb trouwens het gevoel dat het ontvoeren van een wight gaat lijden tot het kunnen omzeilen van de wall. Deze kunnen toch uberhaubt niet 'dood'? Met Valerian steel worden ze gruis en met gewone wapens kan de Night King ze weer tot leven roepen zoals bij Hard Home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
miicker schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:55:
[...]

Echter acht ik de kans ook vrij groot dat de hele wrijving tussen die twee nu gespeeld wordt om LF om de tuin te leiden.
Oh, dat zou echt geweldig zijn! Om hem te pakken op zijn eigen spelletje. Kijken wat hij doet met hun gespeelde spanningen en als dan inderdaad blijkt dat hij ze uit elkaar probeert te drijven hem berechten. Op die manier kun je ook de Vale aan je binden omdat ze dan zien dat hij alleen uit is geweest op eigen gewin. Wij weten natuurlijk niet wat Bran ze allemaal verteld heeft en welke geheime plannetjes ze hebben gesmeed. Ik vond ze namelijk bij de hereniging veel vriendelijker voor elkaar dan ze ooit zijn geweest in het eerste seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Who Am I? schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:22:
[...]

Oh, dat zou echt geweldig zijn! Om hem te pakken op zijn eigen spelletje. Kijken wat hij doet met hun gespeelde spanningen en als dan inderdaad blijkt dat hij ze uit elkaar probeert te drijven hem berechten. Op die manier kun je ook de Vale aan je binden omdat ze dan zien dat hij alleen uit is geweest op eigen gewin. Wij weten natuurlijk niet wat Bran ze allemaal verteld heeft en welke geheime plannetjes ze hebben gesmeed. Ik vond ze namelijk bij de hereniging veel vriendelijker voor elkaar dan ze ooit zijn geweest in het eerste seizoen.
Ik hoop van wel echter ben ik bang dat dit soort diepgang er niet meer inzit, met 8 afleveringen is het helemaal afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Tijntje schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:27:
[...]

Ik hoop van wel echter ben ik bang dat dit soort diepgang er niet meer inzit, met 8 afleveringen is het helemaal afgelopen.
8 afleveringen van +- 1 uur, en je verwacht niet dat zoiets er in kan zitten? :+
Want er moet nog zoveel gebeuren? Als ze willen kunnen ze het simpel maken: 3 draken vermoorden alle White Walkers. Vervolgens pakken ze de Iron Throne, klaar.
Maar gelukkig gaat niet alles zo makkelijk in GoT en zullen er vast nog veel leuke (en soms onverwachte) dingen gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:49
Melniek schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:21:
Wat ik niet snap is waarom er uberhaubt rekening gehouden moet worden met Cersei. Op dit moment zijn de Lannisters toch vooral hun wonden aan het likken en een non-factor in het hele gebeuren?

Ofwel verwijder je cersie van de troon, ofwel help je mee in het Noorden. Ik zie de toegevoegde waarde van een staakt-het-vuren niet. Enige wat ik mij zou kunnen bedenken is het transport door de Iron Fleet, maar dat ligt niet voor de hand.

Ik heb trouwens het gevoel dat het ontvoeren van een wight gaat lijden tot het kunnen omzeilen van de wall. Deze kunnen toch uberhaubt niet 'dood'? Met Valerian steel worden ze gruis en met gewone wapens kan de Night King ze weer tot leven roepen zoals bij Hard Home.
Dan is Deanarys in het noorden aan het knokken en dan valt Cercei haar in de rug aan. Cercei heeft de Iron Bank, de vloot en nog allerlei loyalisten. Ze staat veel zwakker op dit moment dan haar tegenstander maar ze blijft gevaarlijk.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:21
ph4ge schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:46:
[...]

Dan is Deanarys in het noorden aan het knokken en dan valt Cercei haar in de rug aan. Cercei heeft de Iron Bank, de vloot en nog allerlei loyalisten. Ze staat veel zwakker op dit moment dan haar tegenstander maar ze blijft gevaarlijk.
I denk dat de Iron Bank net zo loyaal is als Lannisters zijn aan andere families ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
ph4ge schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:46:
[...]

Of ze bend the knee en geeft de Iron Throne aan Dany.
En dan blaast ze de hele red keep op met wildfire.

En dan komt Dany uit de vuurzee lopen
end credits.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Eddye schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:52:
[...]

I denk dat de Iron Bank net zo loyaal is als Lannisters zijn aan andere families ;)
Ik snap ook de hele beweegredenen van de Iron Bank niet. Het is obvious dat Cercei niet de winnende hand heeft, maar toch gaan ze haar ondersteunen. Lijkt me dat de Iron Bank liever eieren voor zijn geld kiest. Maar goed, misschien speelt hij een spelletje met haar, zorgt hij dat het geld terug komt bij de bank en vervolgens krijgt ze geen steun. Dat zou wel leuk zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:03
miicker schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:58:
[...]
Ik snap ook de hele beweegredenen van de Iron Bank niet. Het is obvious dat Cercei niet de winnende hand heeft, maar toch gaan ze haar ondersteunen. Lijkt me dat de Iron Bank liever eieren voor zijn geld kiest. Maar goed, misschien speelt hij een spelletje met haar, zorgt hij dat het geld terug komt bij de bank en vervolgens krijgt ze geen steun. Dat zou wel leuk zijn :+
Misschien heb je deze gemist, maar in S07E03 heeft Cersei een aantal redenen gegeven aan de Iron Bank om de Lannisters te blijven ondersteunen ipv Daenerys.

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
m2dekker schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:05:
[...]

Misschien heb je deze gemist, maar in S07E03 heeft Cersei een aantal redenen gegeven aan de Iron Bank om de Lannisters te blijven ondersteunen ipv Daenerys.
In het begin van de vorige aflevering was Dany ook heel overtuigend :P
Een kar vol goud is leuk, maar het hebt er weinig aan tegen een draak.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 19:53
Ik verwacht de volgende aflevering Benjen nog wel te zien, als een soort reddende engel op het laatste moment. Ik denk dat er verder weinig over blijft van de Suicide Squad. Jon zal het wel overleven en misschien nog Tommen en Jorah.

Het zou wel een mooie plottwist zijn als Jon gewoon het loodje legt. En dan achteraf onthuld aan Dany en haar vrinden: 'O ja trouwens, hij was familie van je en had eigenlijk het meest recht op de troon.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
[...]

Redenen, maar geen goede redenen :+
Ja haar vader was goed in oorlog voeren etc. Maar Iron Bank zou moeten kijken naar de statistieken:
Qua hoeveelheden leger:
Dany wint

Qua hoeveelheden draken... :P

Maar goed, Iron Bank verdient aan slavenhandel.. Jep, maar dan zouden ze alsnog op de winnaar in moeten zetten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Er viel mij deze aflevering nog iets op. Vrij vroeg in de aflevering zie je Tyrion door de overblijfselen van het slagveld lopen. Hij kijkt hierbij erg triest, wat enerzijds verklaard zou kunnen worden doordat het Lannister soldaten waren en anderzijds verklaard zou kunnen worden doordat hij weet dat dit normale mannen waren, met gezinnen die het niet verdienden om dood te gaan. Heel de aflevering komt voor mij ook naar voren dat hij absoluut tegen bloed vergieten is (gezien zijn reactie op het executeren van de Tarly's en zijn gesprek met Varys). Tyrion en Varys zijn natuurlijk bang dat, gezien het verleden, Daenerys misschien wat gewelddadige eigenschappen van haar vader heeft geërfd. Aangezien zij gesteund wordt door Dothraki kan dit misschien tot een gevaarlijk mengsel leiden. Dothraki zijn en blijven wilden (zien moorden ook als een sport) en nou vroeg ik me af of het geen enorme fout gaat blijken te zijn dat Daenerys de Dothraki mee heeft genomen naar Westeros.

Het is overduidelijk voor mij dat Tyrion en Varys willen dat het volk gaat profiteren van Daenerys als koningin en dat er dus zo min mogelijk onschuldige mensen hun leven verliezen. Daenerys lijkt me in principe dat besef ook wel te hebben, maar dat is zo nu en dan al twijfelachtig. (Kijk maar naar het gezicht van Tyrion als hij het over het onthoofden van de Tarly's heeft en Daenerys zegt dat ze niet onthoofd zullen worden... maar levend verbrand.) Nou vraag ik me dus af of de Dothraki wel 100% trouw zijn aan Daenerys en haar ook zullen blijven volgen als blijkt dat ze helemaal niet gewelddadig te werk zal gaan. Of zal op een gegeven moment hun wilde kant toch naar boven komen. Of gaat de combinatie van gewelddadige eigenschappen van Daenerys gecombineerd met de wilde kant van Dothraki misschien nog tot ongewenste resultaten leiden? Wat dat betreft was de monoloog van Varys waarin die verwees naar "ik doe dit niet" misschien wel belangrijk?

En nog iets anders. Waren kennen Jorah Mormont en Thoros of Myr elkaar van? Uit 1 van de laatste scènes blijkt dat ze elkaar kennen, maar ik ken me niet meer herinneren waarvan.
Sjurm schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:15:
Ik verwacht de volgende aflevering Benjen nog wel te zien, als een soort reddende engel op het laatste moment. Ik denk dat er verder weinig over blijft van de Suicide Squad. Jon zal het wel overleven en misschien nog Tommen en Jorah.

Het zou wel een mooie plottwist zijn als Jon gewoon het loodje legt. En dan achteraf onthuld aan Dany en haar vrinden: 'O ja trouwens, hij was familie van je en had eigenlijk het meest recht op de troon.'
Tommen ja? :P

[ Voor 12% gewijzigd door dvd-linden op 15-08-2017 14:11 ]

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Hier een aardige recap van aflevering 5 met commentaar van de makers/acteurs. Er worden voor mij toch weer een aantal dingen duidelijk en/of bevestigd :)

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
dvd-linden schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:21:

En nog iets anders. Waren kennen Jorah Mormont en Thoros of Myr elkaar van? Uit 1 van de laatste scènes blijkt dat ze elkaar kennen, maar ik ken me niet meer herinneren waarvan.

---

Mooi moment ook met Varys en Tyrion, als hij vraagt of Varys het briefje geopend heeft "That is a sealed message with a royal sigil, you know".

En daarna gewoon toegeeft wat erin staat _O-

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 10:09

Jebus4life

BE User

[...]
Volgens mij de Greyjoy rebellion
Iets zegt mij dat er iets vermeld is over dat zij 2 van de mensen waren die als eerste door de poorten gebeukt waren (met dat mooie brandende zwaard van Thoros :D)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
[...]

de 'loyaliteit' van de Iron Bank is van Robert naar Tywin naar Stannis naar Cercei gegaan, uiteindelijk zal de Iron Bank kiezen voor die partij die hen het meeste opbrengt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Er viel mij deze aflevering nog iets op. Vrij vroeg in de aflevering zie je Tyrion door de overblijfselen van het slagveld lopen. Hij kijkt hierbij erg triest, wat enerzijds verklaard zou kunnen worden doordat het Lannister soldaten waren en anderzijds verklaard zou kunnen worden dat hij weet dat dit normale mannen waren, met gezinnen die het niet verdienden om dood te gaan. Heel de aflevering komt voor mij ook naar voren dat hij absoluut tegen bloed vergieten is (gezien zijn reactie op het executeren van de Tarly's en zijn gesprek met Varys). Tyrion en Varys zijn natuurlijk bang dat, gezien het verleden, Daenerys misschien wat gewelddadige eigenschappen van haar vader heeft geërfd. Aangezien zij gesteund wordt door Dothraki kan dit misschien tot een gevaarlijk mengsel leiden. Dothraki zijn en blijven wilden (zien moorden ook als een sport) en nou vroeg ik me af of het geen enorme fout gaat blijken te zijn dat Daenerys de Dothraki mee heeft genomen naar Westeros.

Het is overduidelijk voor mij dat Tyrion en Varys willen dat het volk gaat profiteren van Daenerys als koningin en dat er dus zo min mogelijk onschuldige mensen hun leven verliezen. Daenerys lijkt me in principe dat besef ook wel te hebben, maar dat is zo nu en dan al twijfelachtig. (Kijk maar naar het gezicht van Tyrion als hij het over het onthoofden van de Tarly's heeft en Daenerys zegt dat ze niet onthoofd zullen worden... maar levend verbrand.) Nou vraag ik me dus af of de Dothraki wel 100% trouw zijn aan Daenerys en haar ook zullen blijven volgen als blijkt dat ze helemaal niet gewelddadig te werk zal gaan, of zal op een gegeven moment hun wilde kant toch naar boven komen. Of gaat de combinatie van gewelddadige eigenschappen van Daenerys gecombineerd met de wilde kant van Dothraki misschien nog tot ongewenste resultaten leiden? Wat dat betreft was de monoloog van Varys waarin die verwees naar "ik doe dit niet" misschien wel belangrijk?

[...]

Tommen ja? :P
Ik vind Tyrion een beetje een vreemde mening hebben over deze oorlog. Hij wil Cercei van de troon stoten en dat Dany koningin wordt, maar er mogen geen doden vallen? De aanval van Dany was in mijn opzicht juist heel geslaagd. Geen burgerdoden en een ware slag in het gezicht van de vijand. Dus is Tyrion wel zo betrouwbaar als hand van Dany? Of heeft hij eigenlijk teveel gevoel bij het aanvallen van zijn eigen mensen?
Het verbranden van de Tarly's was wat grof, maar zoals Dany zei, ze wil geen gevangenen. Dus je krijgt de keuze, mee doen of verbranden. Dat de Tarly's zich niet overgaven vond ik eigenlijk best frappant.

Waar Jorah Mormont en Thoros of Myr elkaar van kennen is (volgens mijn zoekresultaten) niet in de serie opgenomen. Dat speelt zich af voor die tijd.
spoiler:
Niet helemaal zeker maar Thoros zou dan volgens mij ook de man met het vlammende zwaard moeten zijn zoals te zien was in de preview van seizoen 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 13:32
spoiler:
Beric Dondarrion is de man met het vlammende zwaard, dat hebben we al eerder gezien met zijn gevecht tegen de Hound.

[ Voor 7% gewijzigd door Viccers op 15-08-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
3raser schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

Ik vind Tyrion een beetje een vreemde mening hebben over deze oorlog. Hij wil Cercei van de troon stoten en dat Dany koningin wordt, maar er mogen geen doden vallen? De aanval van Dany was in mijn opzicht juist heel geslaagd. Geen burgerdoden en een ware slag in het gezicht van de vijand. Dus is Tyrion wel zo betrouwbaar als hand van Dany? Of heeft hij eigenlijk teveel gevoel bij het aanvallen van zijn eigen mensen?
Het verbranden van de Tarly's was wat grof, maar zoals Dany zei, ze wil geen gevangenen. Dus je krijgt de keuze, mee doen of verbranden. Dat de Tarly's zich niet overgaven vond ik eigenlijk best frappant.
[...]
Ben het niet eens met wat je zegt over Dany. Dany geeft ze geen echte keus. Ze zegt "ik vermoord niemand". Maar dan moeten ze haar wel volgen. Hoezo dictatuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurges

Nou vraag ik me dus af of de Dothraki wel 100% trouw zijn aan Daenerys en haar ook zullen blijven volgen als blijkt dat ze helemaal niet gewelddadig te werk zal gaan,

[...]
Hoeft ze ook niet perse te zijn. Ze volgen haar omdat het deels "moet" mara voornamelijk omdat ze willen en stukje eer/respect. Tot nu toe hebben ze genoeg te killen gehad dus klagen zullen ze niet. En ze heeft een paar draken die alles killen indien nodig, dus ach.. Zal wel genoeg zijn voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
En Sam staat nu aan het hoofd van house Tarly :P Had wel verwacht dat ze nog wat langer in de serie zouden spelen eigenlijk.

En of het boek wat Sam aan little Sam geeft nog terug komt, met die passage over 'king raggar' :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
3raser schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:32:
[...]

Iets om ze te vertragen.... er staat een ENORME muur! Wil je daar nog een muur voor bouwen om ze te vertragen? Dat betekend dat je die ook weer moet bemannen/onderhouden. Het hele idee van die muur is juist dat er bijna geen plek is waar je hem kan passeren. Wat doen spikes bovendien tegen een leger van doden? En mijnen, bestonden die toen al? De enige explosies die ik heb gezien komen van dat groene spul en van olievaten die ontploffen.
Naja die muur staat er wel en ja hij is pretty massive, maar het zijn undead. Waarom niet gewoon onder water lopen en er langs? Of idd, over ijs lopen er langs af. Het is een aanname dat die muur voldoende is, en als jij en eeuwen lang probeert uit te breken, dan vind je op een gegeven moment wel een "gaatje". Ok die mijnen bedoelde ik eerder gewoon boobytraps etc. Niet letterlijke mijnen, hoewel je met magie ook wel een einde kunt komen. En al die tijd dat ze weten dat ze er aan komen, had je met dat handje vol mannen iig IETS kunnen doen. Je vijand vertraging om zo meer schade te doen is standaard defence. Spikes gebruiken om het leger te stagneren. Elke seconde kan een pijl extra zijn vanaf de muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
Chiron schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:52:
En Sam staat nu aan het hoofd van house Tarly :P Had wel verwacht dat ze nog wat langer in de serie zouden spelen eigenlijk.

En of het boek wat Sam aan little Sam geeft nog terug komt, met die passage over 'king raggar' :+
Nope, Sam is bij de Night's Watch en heeft dus zijn rechten opgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:55

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Er viel mij deze aflevering nog iets op. Vrij vroeg in de aflevering zie je Tyrion door de overblijfselen van het slagveld lopen. Hij kijkt hierbij erg triest, wat enerzijds verklaard zou kunnen worden doordat het Lannister soldaten waren en anderzijds verklaard zou kunnen worden dat hij weet dat dit normale mannen waren, met gezinnen die het niet verdienden om dood te gaan. Heel de aflevering komt voor mij ook naar voren dat hij absoluut tegen bloed vergieten is (gezien zijn reactie op het executeren van de Tarly's en zijn gesprek met Varys). Tyrion en Varys zijn natuurlijk bang dat, gezien het verleden, Daenerys misschien wat gewelddadige eigenschappen van haar vader heeft geërfd. Aangezien zij gesteund wordt door Dothraki kan dit misschien tot een gevaarlijk mengsel leiden. Dothraki zijn en blijven wilden (zien moorden ook als een sport) en nou vroeg ik me af of het geen enorme fout gaat blijken te zijn dat Daenerys de Dothraki mee heeft genomen naar Westeros.

Het is overduidelijk voor mij dat Tyrion en Varys willen dat het volk gaat profiteren van Daenerys als koningin en dat er dus zo min mogelijk onschuldige mensen hun leven verliezen. Daenerys lijkt me in principe dat besef ook wel te hebben, maar dat is zo nu en dan al twijfelachtig. (Kijk maar naar het gezicht van Tyrion als hij het over het onthoofden van de Tarly's heeft en Daenerys zegt dat ze niet onthoofd zullen worden... maar levend verbrand.) Nou vraag ik me dus af of de Dothraki wel 100% trouw zijn aan Daenerys en haar ook zullen blijven volgen als blijkt dat ze helemaal niet gewelddadig te werk zal gaan, of zal op een gegeven moment hun wilde kant toch naar boven komen. Of gaat de combinatie van gewelddadige eigenschappen van Daenerys gecombineerd met de wilde kant van Dothraki misschien nog tot ongewenste resultaten leiden? Wat dat betreft was de monoloog van Varys waarin die verwees naar "ik doe dit niet" misschien wel belangrijk?
Het idee leek dat als Daenerys op de troon zou zitten de rust zou wederkeren en iedereen een normaal leven zou gaan leiden. Met een horde Dothraki in je achtertuin zal je nooit rustig zitten en al helemaal hopen dat je geen dochters krijgt. :X
Die gasten kan ze ook niet meer even wegsturen naar Essos. Enerzijds omdat ze dat natuurlijk nooit zomaar gaan doen, anderzijds omdat ze ze gewoon nodig heeft.
Ik denk dat je nog wel eens gelijk kunt hebben dat ze voor rotzooi gaan zorgen.
3raser schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:45:
Daenerys heeft vooralsnog voornamelijk mensen gered en alleen maar schurken aangevallen. Alle manschappen hebben zich daarom volledig vrijwillig bij haar aangesloten.
De Tarly's en Lannisters waren niet zozeer schurken, maar gewoon een ander leger van brave huisvaders. Dat ze dan ook nog eens het leger onder druk laat meevechten gaat lijnrecht in tegen wat Tyrion steeds geadviseerd heeft.
Als ze deze lijn door trekt wordt het gewoon alsnog een tiran die regeert over ashopen.

De Tarly's sluiten nu aan vanwege de angst om geroosterd te worden. Zodra die maar één uitweg zien, bijvoorbeeld Cersei met knaken van de bank, heb je een mes in je rug en zijn ze verdwenen. In tegenstelling tot de Unsullied bijvoorbeeld.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Deurges schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:53:
[...]

Naja die muur staat er wel en ja hij is pretty massive, maar het zijn undead. Waarom niet gewoon onder water lopen en er langs? Of idd, over ijs lopen er langs af. Het is een aanname dat die muur voldoende is, en als jij en eeuwen lang probeert uit te breken, dan vind je op een gegeven moment wel een "gaatje". Ok die mijnen bedoelde ik eerder gewoon boobytraps etc. Niet letterlijke mijnen, hoewel je met magie ook wel een einde kunt komen. En al die tijd dat ze weten dat ze er aan komen, had je met dat handje vol mannen iig IETS kunnen doen. Je vijand vertraging om zo meer schade te doen is standaard defence. Spikes gebruiken om het leger te stagneren. Elke seconde kan een pijl extra zijn vanaf de muur
Voor zover ik weet is die muur niet alleen ijs maar ook magie. Of de doden er langs kunnen is daarom maar de vraag. Daarnaast verdedigen ze de muur al duizenden jaren. Ik neem aan dat die mensen weten waar ze over praten. Als het echt zo makkelijk was om er langs te komen, waarom deden de wildlings dat dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:57

Louw Post

Cerenas

3raser schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:00:
[...]

Voor zover ik weet is die muur niet alleen ijs maar ook magie. Of de doden er langs kunnen is daarom maar de vraag. Daarnaast verdedigen ze de muur al duizenden jaren. Ik neem aan dat die mensen weten waar ze over praten. Als het echt zo makkelijk was om er langs te komen, waarom deden de wildlings dat dan niet?
De wildlings hadden de manschappen er niet voor denk ik, want voordat Jon ze bij elkaar heeft proberen te krijgen was het niet bepaalde samenhangend volk. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:59:
[...]

Het idee leek dat als Daenerys op de troon zou zitten de rust zou wederkeren en iedereen een normaal leven zou gaan leiden. Met een horde Dothraki in je achtertuin zal je nooit rustig zitten en al helemaal hopen dat je geen dochters krijgt. :X
Die gasten kan ze ook niet meer even wegsturen naar Essos. Enerzijds omdat ze dat natuurlijk nooit zomaar gaan doen, anderzijds omdat ze ze gewoon nodig heeft.

[...]
Ik vermoed dat 90% van de dorthraki (als het niet 100 wordt) zal omkomen in gevechten, ofwel met Cersei, ofwel met de White Walkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 19:53
Tormund ja :P

Wie weet loopt Tommen nog wel ergens rond als Wight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
  • Laatst online: 05-11-2023
Ik ben een paar weken weer opnieuw begonnen met kijken wat bij mij voor echte eyeopeners zorgt. Ik snap veel meer van de verhoudingen en de achtergronden.

Nu vraag ik me wel 1 ding af. In S04E04 zie je dat een van Craster's babies wordt geturned door de night king. Maar wat moet hij met een undead baby??

Daarnaast hebben we in Hardhome toch al gezien dat ze water niet kunnen oversteken? Lijkt me dus sterk dat ze bij Eastwatch wel over water kunnen lopen. Wellicht is het mij ontgaan maar is er een andere reden waarom ze ervoor kiezen daar naar toe te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Louw Post schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:02:
[...]

De wildlings hadden de manschappen er niet voor denk ik, want voordat Jon ze bij elkaar heeft proberen te krijgen was het niet bepaalde samenhangend volk. :9
Volgens mij werd er gezegd dat Mance Raider toen hij de wildlings verenigd had ongeveer 100.000 man had? Behoorlijk aantal, maar ze kunnen niet vechten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

De Tarly's en Lannisters waren niet zozeer schurken, maar gewoon een ander leger van brave huisvaders.
Een leger met brave huisvaders die zojuist nog heel Highgarden om zeep hebben geholpen. Je moet beseffen dat dit soldaten zijn van de vijand, en geen burgers die toevallig in soldatenkleding lopen. Zoals Cercei zelf ook zegt hebben ze heel goede soldaten. Dat die toevallig ook vader zijn doet er dan eigenlijk niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
[...]

Good questions, ik vond dit antwoord wel passend:

Well, if the wights or the White Walkers could have entered the water to attack the Night's Watch and Wildlings fleeing in Hardhome (on the show), I'm guessing they would have. Jon Snow has that Valyrian Steel sword, which is instant death to them. Since there are so few of these swords and Jon is one of the few humans who had any inkling to fight them, odds are it would have been top priority to go after him in the water. Why the fuck they can't go on water is anyone's guess, but if this inference is correct, it probably has something to do with the magic that creates them.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Lauryn schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:03:
Ik ben een paar weken weer opnieuw begonnen met kijken wat bij mij voor echte eyeopeners zorgt. Ik snap veel meer van de verhoudingen en de achtergronden.

Nu vraag ik me wel 1 ding af. In S04E04 zie je dat een van Craster's babies wordt geturned door de night king. Maar wat moet hij met een undead baby??

Daarnaast hebben we in Hardhome toch al gezien dat ze water niet kunnen oversteken? Lijkt me dus sterk dat ze bij Eastwatch wel over water kunnen lopen. Wellicht is het mij ontgaan maar is er een andere reden waarom ze ervoor kiezen daar naar toe te trekken?
Die baby's worden volgens mij de echte white walkers (waar er niet bijster veel van zijn). Die worden dus omgevormd tot White Walker. Lichamen die ze vinden worden Wights.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Lauryn schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:03:
Dat is geen undead baby, maar een nieuwe White Walker. De doden kunnen alleen opstaan als voetvolk in het leger. Baby's kunnen worden veranderd in echte White Walkers zoals de Night King. Daarom gaf Crester ook alleen de jongetjes weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Lauryn en de reden dat ze naar Eastwatch By The Sea gaan is omdat daar waarschijnlijk de zee bevroren is of gaat bevriezen zodat ze om de muur heen kunnen lopen. Maar het zou ook kunnen dat ze daar iets gaan doen waardoor ze door de muur kunnen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:59

Goverman

not loaded

[...]

Precies, de Wall heeft magische dingetjes. Daarom kon Benjen er ook niet door heen. Die was aangeraakt door een White Walker (toch?)

Verder, interessante episode. Het laat zien dat de overwinning van Dany in de vorige episode toch wel indrukwekkend was. Waar kamp Dany eerder nog leek te verliezen, lijken ze nu ineens sterker te zijn: een flink deel van de Lannisters uitgeschakeld en ook geen voedseltransporten meer naar Kings Landing. Strategisch gezien staat Dany er dus wel aardig voor.

De dynamiek tussen Tyrion, Cersei en Jaime was mooi uitgewerkt. Jaime die een meeting aangaat, Cersei weet het en Tyrion die een voorstel doet... Cersei gebruikt deze tijdelijke wapenstilstand voor hergroeperen en het kopen van tijd en troepen. En misschien dat ze nog wat anders wil gaan doen.

De relatie tussen Cersei en Jaime lijkt wel te bekoelen: Cersei wil vechten tot de laatste man (en dan doodgaan), Jaime lijkt reëler en ziet dat het hem (militair gezien) niet gaat worden...

Ik denk dat Littlefinger wordt omgelegd door Arya. Het was allemaal net wat te doorzichtig en Arya kan feilloos gedachten lezen. Ik denk dat we een faceless LF gaan krijgen. (ofwel: meer Vale troepen voor kamp Stark).

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Goverman schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:09:
Ik denk dat Littlefinger wordt omgelegd door Arya. Het was allemaal net wat te doorzichtig en Arya kan feilloos gedachten lezen. Ik denk dat we een faceless LF gaan krijgen. (ofwel: meer Vale troepen voor kamp Stark).
Dit zou heel voorspelbaar zijn, dus ik denk ook zomaar dat Arya wel eens het loodje kan leggen tegenover Littlefinger. Dat zou een veel beter plot zijn voor GoT. Bovendien houden de meeste kijkers wel een beetje van Arya wat dus nog meer impact geeft als ze dood gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 16:22

c0burn

Feed your head

miicker schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:03:
[...]
Ik vermoed dat 90% van de dorthraki Dothraki (als het niet 100 wordt) zal omkomen in gevechten, ofwel met Cersei, ofwel met de White Walkers.
3raser schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:06:
[...]

Dat is geen undead baby, maar een nieuwe White Walker. De doden kunnen alleen opstaan als voetvolk in het leger. Baby's kunnen worden veranderd in echte White Walkers zoals de Night King. Daarom gaf Creaster ook alleen de jongetjes weg.
En omdat 'ie de jongetjes niet kan gebruiken voor nog meer incestueus nageslacht :X

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:55

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
miicker schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:03:
Ik vermoed dat 90% van de dorthraki (als het niet 100 wordt) zal omkomen in gevechten, ofwel met Cersei, ofwel met de White Walkers.
Dat zou het aardig oplossen als dat zo is.
Of misschien rennen ze als hazen het continent af als ze echt de WW gezien hebben. Dergelijke mystiek is niet zo voor ze weggelegd natuurlijk. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFl0ppY
[...]

[...]

Daenerys heeft vooralsnog voornamelijk mensen gered en alleen maar schurken aangevallen. Alle manschappen hebben zich daarom volledig vrijwillig bij haar aangesloten.
De Tarly's en Lannisters waren niet zozeer schurken, maar gewoon een ander leger van brave huisvaders. Dat ze dan ook nog eens het leger onder druk laat meevechten gaat lijnrecht in tegen wat Tyrion steeds geadviseerd heeft.
Als ze deze lijn door trekt wordt het gewoon alsnog een tiran die regeert over ashopen.

De Tarly's sluiten nu aan vanwege de angst om geroosterd te worden. Zodra die maar één uitweg zien, bijvoorbeeld Cersei met knaken van de bank, heb je een mes in je rug en zijn ze verdwenen. In tegenstelling tot de Unsullied bijvoorbeeld.
Volgens mij denkt Tyrion ook meer aan de tijd na alle gevechten. Heel de bevolking van Westeros is opgebouwd uit allerlei machtsstructuren en mensen in die structuur. Tyrion weet dat als hij mensen en families uit die structuur haalt, er andere mensen zullen zijn die de plek willen claimen. Oftewel chaos in een regio/provincie. Zeker wanneer de opvolger in het midden wordt gehouden. De Tarly's waren bekend en gerespecteerd in de Reach en hadden de rol van Warden of the Reach op dat moment. Als alleen Randyll was geroosterd had Dickon de rol over kunnen nemen als Warden en was het bestuur overeind gebleven in die provincie. Nu is de regio zonder leider en weet Tyrion dat er om die positie gevochten gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:08
Ik lees dit topic al twee weken niet, dus misschien is hierover al iets gezegd, maar had Arya haar skills niet beter geheim kunnen houden?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Pagina: 1 ... 17 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic