Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-09 11:13
Terranova schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:24:
Was er maar weer een leak deze week :P Had graag alweer gekeken
Ach morgen is hij tenminste te zien, al heb ik te veel spoilers gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:32
hmm net de trailer gezien. vind de verhaallijn wel erg snel gaan om eerlijk te zijn. ze hadden makkelijk 2 hele seizoenen kunnen maken als je de pace ziet waarmee het gaat..

er zijn gemiddeld 1~2 afleveringen nodig om de pendulum totaal de andere kant op te doen slaan.. Hadden ze wat mij betreft best wel wat meer kunnen uitwerken.. nu zit ik echt heel vaak in de serie maar.. maar de vorige aflevering was het nog precies de andere kant op..toen zei die persoon nog dit.. en er gebeurt een ding en boem meteen mening 180 graden gedraaid.. bedoel geef iemand een kans of twee dat maakt je mening een stuk geloofwaardiger.

af en toe kan ik het wel begrijpen dat is ook goed voor een verhaal maar dit is een beetje erg makkelijk er van af maken en het verhaal zo snel mogelijk erdoor heen hebben. Ik had dat gevoel totaal niet bij de andere seizoenen.. daar bleef de macht op zich stabiel en werd het een stuk beter uitgelegd als het de andere kant op sloeg. daar kan een grote slag een hele aflevering duren.. en de weg erna toe meerdere afleveringen ervoor.. en de gevolgen ervan nog meerdere afleveringen erna.

we zijn nu 4 afleveringen verder and we hebben al 3 grote veldslagen gehad die respectievelijk..

5 minuten - 5 minuten en 15 minuten duurde..

denk dat het een bewuste keus is van HBO om niet te lang door te gaan ergens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
CryRaven schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:42:
Is iemand dit ook opgevallen?

[afbeelding]

[afbeelding]

Lijkt haar ketting niet op dat symbool?
Ja zoiets dergelijks is al in dit topic gepost, een aantal pagina's terug:
mark-k in "[Serie] Game of Thrones Deel 2"

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
CryRaven schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:42:
Is iemand dit ook opgevallen?

[afbeelding]

[afbeelding]

Lijkt haar ketting niet op dat symbool?
Lijkt inderdaad op een theta, en het is onmogelijk dat er iets qua symbolisme in de show voorkomt zonder dat Preston Jacobs er een tinfoil theory over gemaakt heeft :P :
YouTube: Game of Thrones: The Theta
YouTube: Is Game of Thrones Post-Apocalyptic?
TLDR: Hij ziet dit als een bewijs dat Game of Thrones/asoiaf eigenlijk een post-apocalyptisch Sci-Fi verhaal is. Ik verwacht echter niet dat veel mensen hier in geloven, de tinfoil is zelfs voor mij te veel.

D&D hadden in een interview volgens mij verteld dat de reden dat de lijken in een theta vorm lagen alleen was om te laten zien dat the Others gruwelijk en intelligent waren, niet met speciaal symbolisme symboliek erachter. De muurtekening in Dragonstone zal dus ook niet erg veel meer significantie hebben.

En over Sansa's ketting, de kleding in GoT heeft altijd een belangrijke rol gespeeld met het verbeelden van de persoonlijkheid en de karakterontwikkelingen van een personage, hier een link naar wat reddit posts die de kleding analyseert. Dus ik verwacht dat Sansa's ketting ook symbolisme symboliek voor haar persoonlijke ontwikkeling zal zijn, als je op internet rond zoekt vind je ook tientallen theorieën wat die ketting allemaal kan betekenen, maar verwacht er maar niet al te veel van.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
over symbolen gesproken

denk dat dit

weet niet of het tussen spoilers moet maar heeft met de rotstekening te maken en een mogelijke verklaring dus doe het maar.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xv7QzZF0Ulz7p0IGvQtQVSQJ/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lQeY8ck5acVg1mRq8lPKUaRq/medium.jpg

wat naar deze scene refereert

YouTube: Game Of Thrones S06xE05 Children of the forest Create White Walker

dus de geboorte van de eerste white walker. en dat de forest child kijkt alsof ze niet zeker weet wat de uitkomst was van dit experiment. denk dat ze gewoon een wapen wouden hebben tegen de mensen zoals in de scene wordt gezegd. in het tweede plaatje zie je dat ze samenspannen om tegen de white walkers te vechten.. derde muurtekening.

[ Voor 6% gewijzigd door Bartosy op 13-08-2017 15:40 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:36
Kleine teaser
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x0YsDIcc5CiiCakOItn5JPAO/medium.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Man man wat een aflevering weer. Ja ik weet het liep er nog één achter vanwege vakantie. Durfde geen nieuws en social media aan. :+
Toch grappig. In het begin dacht ik dat het weer een vreselijke filler zou worden en dan eindigt hij zo. Op een rotmoment. Wel gaaf hoor die draakjes. :D
Sorry, ik blijf een tweaker. Het is symboliek. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

The cone of SHAME! SHAME! SHAME! ? :D

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Werkt net als een reflector bij een halogeen lamp, versterkt de straal. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
spoiler:
grappig had 4 dagen geleden al voorspeld hier dat rheaggar hertrouwd was waarschijnlijk bij the tower of joy(hence the name) jon is geen bastaard dus. Vraag ik me wel af wie meer claim op de troon heeft Danny of Jon. Denk dat jon het niet eens wilt die is al blij met king of the north of misschien krijgen we een king of the north en een queen of the south :).

Well okay/meh episode niet echt zo geweldig als de vorige. Wel is het leuk om te zien weer dat er vrolijk op los gewarped wordt. ga er niet te veel meer over uitwijken maar het is duidelijk dat de echte schrijver er geen hand/of weinig meer in te brengen heeft in het script.. kijk wel uit naar het nieuwe boek(6/10)

[ Voor 22% gewijzigd door Bartosy op 14-08-2017 04:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36

Dit is wel tof gemaakt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20
Bartosy schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 04:12:
spoiler:
grappig had 4 dagen geleden al voorspeld hier dat rheaggar hertrouwd was waarschijnlijk bij the tower of joy(hence the name) jon is geen bastaard dus. Vraag ik me wel af wie meer claim op de troon heeft Danny of Jon. Denk dat jon het niet eens wilt die is al blij met king of the north of misschien krijgen we een king of the north en een queen of the south :).

Well okay/meh episode niet echt zo geweldig als de vorige. Wel is het leuk om te zien weer dat er vrolijk op los gewarped wordt. ga er niet te veel meer over uitwijken maar het is duidelijk dat de echte schrijver er geen hand/of weinig meer in te brengen heeft in het script.. kijk wel uit naar het nieuwe boek(6/10)
spoiler:
Dat hij geen stark was dat was voor mij al wel bekend in S1 van de serie :+

Just in case

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
spoiler:
Thought you might still be rowing

Tranen over mijn wangen.. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Dreamteam assembled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:45

Aight!

'A toy robot...'

spoiler:
Maar wie gaat er dan nu eindelijk dood?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:06

SomerenV

It's something!

spoiler:

Oh komop, alsof het allemaal zó verschrikkelijk slecht is. Ja, ze teleporteren maar dat gebeurde eerder in de serie ook wel eens. En zoals wel vaker aangekaart is is het nu zinvoller om budget efficiënt te besteden dan om een paar uur extra in twee seizoenen te stoppen aan het laten zien van reizen. Daarbij heeft George RR Martin écht wel een vinger in de pap hoor. Het is tenslotte zijn kindje dus reken maar dat er veel langs hem gaat.

Ik vind het seizoen tot nu toe echt geweldig. Lekker tempo, goede spanningsboog, al een dik gevecht gehad en alles komt op z'n plek. Ik heb niet het idee dat het script nou zo klote is en ik stoor me niet aan het warpen. Daarbij hebben ze geen onbeperkt budget dus als ze het zo het beste kunnen doen, dan prima. Liever wat meer drakengeweld dan lopende legers.

Dat gezegd hebbende, de aflevering was weer vet! Stilte voor de storm :9 Ben wel benieuwd wat er op het briefje van LF stond en wat die vent van plan is. Arya mag hem in ieder geval niet :+ Dat stukje met Jon en die draak was trouwens ook een flinke hint naar z'n lineage, evenals het stukje dat de meid van Sam aan het lezen is (over Reagar). En Cercei is gewoon van 't padje. Niet een klein beetje maar gewoon volledig.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

St@m

@ Your Service

SomerenV schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:45:
[...]
Ben wel benieuwd wat er op het briefje van LF stond en wat die vent van plan is.
Volgens mij dat Sansa aan haar moeder stuurde dat ze trouw aan Joffrey beloofde. Meer kon ik niet lezen :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

St@m schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:47:
[...]

Volgens mij dat Sansa aan haar moeder stuurde dat ze trouw aan Joffrey beloofde. Meer kon ik niet lezen :P
Ik heb het beeld even stilgezet.

...is dead, killed from wounds he took in a.....
...Joffrey and tried to steal his throne. The Lannisters....
...Kings' Landing and swear fealtey to King Joffrey and...
...Your faithfull sister, Sansa

Dus het gaat over Joffrey, maar wat er exact in staat weten we niet. We weten ook niet aan wie het bedoeld is. Ik neem aan Robb. Of zou deze brief het bewijs bevatten dat LF verantwoordelijk is voor alle ellende?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartosy
St@m schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:47:
[...]

Ja het was de geforceerde brief die Sansa in seizoen 1 heeft geschreven aan Rob to bend the knee.

[ Voor 3% gewijzigd door Bartosy op 14-08-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Sansa moest ergens vroeg in de serie een briefje sturen naar haar moeder of Robb met de eis dat ze Joffrey zouden gaan accepteren als ik het me goed herinner. Dat zal LF wel gebruiken om tussen Arya en Sansa in te komen. Zien die twee dan echt wel doorheen gok ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 15:43
SomerenV schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:51:
[...]

Dus het gaat over Joffrey, maar wat er exact in staat weten we niet. We weten ook niet aan wie het bedoeld is. Ik neem aan Robb. Of zou deze brief het bewijs bevatten dat LF verantwoordelijk is voor alle ellende?
Ik denk dat littlefinger dit in scene heeft gezet en wilde dat Arya het zou vinden, waarschijnlijk gevalletje devide en conquer om op deze manier proberen een wig tussen Arya en Sansa te drijven.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

BrammeS schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:55:
[...]

Ik denk dat littlefinger dit in scene heeft gezet en wilde dat Arya het zou vinden, waarschijnlijk gevalletje devide en conquer om op deze manier proberen een wig tussen Arya en Sansa te drijven.
Dan zie ik het somber in voor LF :+ Ik denk dat zowel Arya als Sansa hier te slim voor zijn en dat LF dat mag gaan bekopen met z'n leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:10
Ik denk dat LF het zeker een aflevering zal uithouden. Arya zoekt en krijgt informatie die haar wantrouwen tov Sansa bevestigt.

Al bij al een iets rustigere aflevering om de spelers klaar te zetten voor de finale. Ik merkte wel een klein minpuntje op: de CGI van de raven vond ik niet zo goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
De preview van volgende week beloofd in ieder geval wat.

Het plan om een zombie te vangen is trouwens wel echt één van de slechtste ideeën ooit.

En als littlefinger wordt gekilled gaat dat betekenen dat het leger van de vale meteen huiswaards gaan. Daar wordt het niet beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamphuisgerald
  • Laatst online: 17-09 11:30
spoiler:

In onderstaande filmpje zegt Gilly dat Rheagar getrouwd is met Lyanna Stark.
Dit betekend dat Jon geen bastard is maar volle zoon van Rheagar en dus meer recht heeft als Dany.

YouTube: R+L=J confirmed |Game Of Thrones S07e05, 7x05 Eastwatch|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
Toch grappig dat Gendry liever met een strijdhamer vecht dan met een zwaard, zijn vader Robert baratheon vocht tijdens de slag van de drietand ook met een strijdhamer.

Ik voorspel dat Littlefinger zijn trucjes straks voorbij zijn. Arya en Sansa hebben hem door en maken hem een kopje kleiner.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Arya denkt dat ze hem doorheeft, maar dit is dus een bewussie van LF aangezien hij achter de muur stond te schuilen. Ik verwacht dat er nog wel een grotere rol voor LF is weggelegd.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 22:49
St@m schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:46:
Arya denkt dat ze hem doorheeft, maar dit is dus een bewussie van LF aangezien hij achter de muur stond te schuilen. Ik verwacht dat er nog wel een grotere rol voor LF is weggelegd.
Ik denk dat dit drama om het drama is maar nergens toe leidt. Er moet wat gebeuren in Winterfell terwijl ze wachten op de terugkeer van Jon, maar uiteindelijk trappen ze er niet in. Althans, in eerste instantie misschien wel, maar ze zetten zich er overheen. Arya zal het niet leuk vinden dat Sansa haar vader verketterde maar het ook wel begrijpen.

Ik vond de ontsnapping van Jaime erg goedkoop. Iedereen weet dat hij daar rondloopt dan laat je hem toch niet ontsnappen? Voor zover hij al een afstand kon zwemmen in zn harnas. Beter was geweest als ze hem gevangen hadden genomen, dat Tyrion dan met hem sprak en hem daarna naar Cercei te sturen.

Cercei zwanger had ik echt niet verwacht aangezien ze toch op de nominatie staat om te overlijden. Zou me niks verbazen als het kind niet van Jaime is en dat dat de druppel is die hem de Queenslayer maakt. :p

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Leuke aflevering, ik zei al langer dat ik de kans groot achtte dat Lyanna en Rheagar gewoon getrouwd waren. Grappig dat ik daar vorige week hier nog een discussie over had en dat er zelfs iemand was die beweerde dat de serie bevestigd had dat Lyanna ontvoerd was en er dus geen huwelijk was
offtopic:
in your face! :+

Verder weer een top aflevering. Benieuwd of Arya LF doorziet in zijn poging Sansa en Arya verder uit elkaar te drijven. Maar het zou me ook niets verbazen als Sansa en Arya dit ook weer in scene zetten om LF om de tuin te leiden.

Beetje vreemde keus van Jon, hij hoort dat Arya en Bran beide nog leven, maar beslist om eerst een Wight als bewijs te gaan halen? Normaliter een zeer domme actie om het met 8 man (of zo iets) naar het leger van de White Walkers te gaan als je het mij vraagt, maar goed die gaan het vast wel overleven. Daarna gaat hij terug naar WF (waar Arya the Hound zal zien? en the Hound Brienne weer zal ontmoeten?) zou wel leuk zijn.

Ik verwacht trouwens echt niet dat LF het einde van dit seizoen gaat halen. Die zal wel in de season finale vermoord worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:57:
[...]

Cercei zwanger had ik echt niet verwacht aangezien ze toch op de nominatie staat om te overlijden. Zou me niks verbazen als het kind niet van Jaime is en dat dat de druppel is die hem de Queenslayer maakt. :p
Volgens mij heb ik dit gemist, waar wordt gezegd dat ze zwanger is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 16:22

c0burn

Feed your head

miicker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:08:
[...]

Volgens mij heb ik dit gemist, waar wordt gezegd dat ze zwanger is?
De tweede scène tussen Jaime en Cersei zie je eerst Qyburn vertrekken, die zegt "I could give you something", wat aangeeft dat er iets met Cersei lichamelijk aan de hand is. Aan het eind zegt Cersei "For ourselves, for our house, for this" en bij "this" legt ze haar handen op haar buik. Daarna vraagt Jaime "Who will you say is the father".

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
c0burn schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:34:
[...]

De tweede scène tussen Jaime en Cersei zie je eerst Qyburn vertrekken, die zegt "I could give you something", wat aangeeft dat er iets met Cersei lichamelijk aan de hand is. Aan het eind zegt Cersei "For ourselves, for our house, for this" en bij "this" legt ze haar handen op haar buik. Daarna vraagt Jaime "Who will you say is the father".
Oh ja dat stuk. Daar lette ik net even niet op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 10:09

Jebus4life

BE User

spoiler:

Het helpt natuurlijk niet dat de verhaallijnen gewoon stilaan op zijn.

Je zit nu nog met 2 grote verhaallijnen zijnde de night king en de oorlog (en nog een paar kleinere verhaallijnen zoals de personages in winterfell & dan bv Sam). Vergelijk eens met seizoen 3 bijvoorbeeld (en zelfs naast verhaallijnen, het aantal belangrijke personages is gewoon aanzienlijk verminderd).

Een bepaald moment moet je richting het afronden van een verhaal gaan natuurlijk, en dan gaat het tempo ontegensprekelijk omhoog.

Natuurlijk zal GRRM het net wat beter doen, dat spreekt ook niemand tegen (hij heeft ook 6 a 7 jaar gehad om z'n boek te schrijven. Dat helpt natuurlijk)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bartosy
ik weet niet of het echt iets met deze party wordt..

bedoel

1 priest

en 6 fighers waarvan de meeste leather dragen en zover ik kan zien niemand wilt tanken, en allemaal dps willen zijn.. en tot over maat van ramp dragen ze allemaal 2 handed weapons..

ik hoop dat Mormont het op zich wil nemen om te tanken..

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Bartosy schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:53:

bedoel

1 priest

en 6 fighers waarvan de meeste leather dragen en zover ik kan zien niemand wilt tanken, en allemaal dps willen zijn.. en tot over maat van ramp dragen ze allemaal 2 handed weapons..

En nu gewoon in het Nederlands :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
St@m schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

Hij refereert aan Dungeons & Dragons (of in mijn referentiekader aan Pathfinder). Er zit wel een healer, een priest en een tank (Hound anyone?) in de party. We missen alleen een sorcerer ben ik bang...

Het is geen uitgebalanceerde groep waarmee je een role playing game zou ingaan.

[ Voor 10% gewijzigd door A-Tray op 14-08-2017 14:11 ]

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:26
St@m schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

Hij refereert naar de team compositie :P in een mmorpg is in de regel, één speler tank, één speler de healer en de rest is DPS.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 23:26

Polycom

Poes van goud

De pace zit er wel echt lekker in. Waarin de de afgelopen seizoenen character 4 a 5 afleveringen nodig hadden om van A naar B te gaan gebeurd dit nu binnen 1 aflevering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Polycom schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:49:
De pace zit er wel echt lekker in. Waarin de de afgelopen seizoenen character 4 a 5 afleveringen nodig hadden om van A naar B te gaan gebeurd dit nu binnen 1 aflevering :P
Dit is dus totale bullshit. Iemand haalde het hier laatst nog aan. In S01E01 reist Robert in een aflevering van Kings Landing naar Winterfell. Het enige verschil is dat ze er dan constant de nadruk op leggen hoe lang het reizen ze gekost heeft. Ik denk dat er nu gewoon van de kijker verwacht wordt dat hij/zij weet hoe lang het reizen duurt en het niet constant benadrukt hoeft te worden (en maar goed ook).

Wat betreft het groepje dat richting de WW's gaat: er zitten een aantal onbekendere personages is, vrijwel iedereen die bij The Hound was bijvoorbeeld. Die zijn niet onbelangrijk, maar hebben niet echt veel screentime gehad, ik verwacht dus ook dat die als eerste het loodje zullen leggen. Daarnaast verwacht ik eigenlijk dat er nog wel 1 á 2 belangrijke personages zullen sterven (mochten ze echt de confrontatie met de WW's aangaan om er één te vangen. In dat geval verwacht ik dat The Hound en/of Jorah Morment het niet zal overleven. Jorah mag wat mij betreft wel wegvallen, maar The Hound zou ik toch wel erg jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Jaime die inmiddels wel doorheeft dat de oorlog eigenlijk nooit een oorlog geweest is.

Maar er gaat toch echt iets gek moeten gebeuren om het speelveld terug spannend te krijgen. Zelfs zonder de 3 draken (en ik geloof nauwelijks dat ze er allemaal zouden aangaan) denk ik dat Dany gewoon wint dankzij de Dothraki. De legers van Westeros zijn min of meer uitgeput en de Dothraki hebben er wel zin in :*)

Tenzij natuurlijk de écht grote twist zou worden dat Dany sterft. Dat zie ik persoonlijk ook nog wel gebeuren gezien de laatste evoluties. Erg onwaarschijnlijk wellicht, maar dat (of een vergelijkbare ingreep) is de enige manier om de balans te herstellen (ik zie geen huidige manier waarop de Dothraki plots allemaal vertrekken. De draken alledrie afmaken is logischer, maar lijkt me zoals gezegd nog minder waarschijnlijk dan de dood van Dany).

Nuja, GRRM kennende gaat het écht geen happy ending worden (en ik ga ervanuit dat het einde in de serie hetzelfde zal zijn in vergelijking met de boeken) dus wie weet gaat Dany er inderdaad aan en blijft Cercei gewoon op de troon zitten op het einde :o
miicker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:58:
[...]

Wat betreft het groepje dat richting de WW's gaat: er zitten een aantal onbekendere personages is, vrijwel iedereen die bij The Hound was bijvoorbeeld. Die zijn niet onbelangrijk, maar hebben niet echt veel screentime gehad, ik verwacht dus ook dat die als eerste het loodje zullen leggen. Daarnaast verwacht ik eigenlijk dat er nog wel 1 á 2 belangrijke personages zullen sterven (mochten ze echt de confrontatie met de WW's aangaan om er één te vangen. In dat geval verwacht ik dat The Hound en/of Jorah Morment het niet zal overleven. Jorah mag wat mij betreft wel wegvallen, maar The Hound zou ik toch wel erg jammer vinden.
Goede opmerking. Thoros/Beric lijken me de minst bepalende van de groep (niet dat GRRM zich daar iets van aantrekt) maar Thoros kan best nog een rol te spelen hebben als servant van de lord of light. Beric z'n rol lijkt me uitgespeeld, die van the hound eigenlijk ook wel (tenzij een awkward reunie met Sansa/Arya). Johah zou ook kunnen, maar zo net nadat hij 2 seizoenen lang z'n greyscale gehad heeft verwacht ik dat niet. Tormund zie ik ook nog wel sneuvelen, dat zou ik pas erg vinden. De trouwste volger (samen met Davos) van Jon; maar je merkt dat ze langs alle kanten aan de poten van Jon z'n troon aan het zagen zijn, dus dat zou daarin passen

[ Voor 38% gewijzigd door Jebus4life op 14-08-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Dat Bronn en Jaime opeens ver weg waren van het hele gevecht vond ik wel een beetje vreemd, zo snel zal de stroming daar niet geweest zijn lijkt me.

Verder inderdaad wel mooi dat nu bevestigd is dat Jon een legitiem kind is van Rhaegar en Lyanna en hij dus eigenlijk Jon Targaryen is. Wat betreft claim op de Iron Throne, ik gok zelf dat een dochter meer aanspraak heeft dan een kleinzoon (van de Mad King).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Kamphuisgerald schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:38:
[...]

Dit betekend dat Jon geen bastard is maar volle zoon van Rheagar en dus meer recht heeft als Dany.

Eindelijk kan ik bij iedereen zeggen : Told you so na 5 jaar ofzo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

mark-k schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:23:
Dat Bronn en Jaime opeens ver weg waren van het hele gevecht vond ik wel een beetje vreemd, zo snel zal de stroming daar niet geweest zijn lijkt me.

Verder inderdaad wel mooi dat nu bevestigd is dat Jon een legitiem kind is van Rhaegar en Lyanna en hij dus eigenlijk Jon Targaryen is. Wat betreft claim op de Iron Throne, ik gok zelf dat een dochter meer aanspraak heeft dan een kleinzoon (van de Mad King).
Het is natuurlijk interpretatie. Maar in principe heeft Jon voorrang.
Ik ga uit van een systeem waarop de oudste zoon alles erft (zo lijkt het toch te werken in GoT)

Dan is de lijn van successie als de koning sterft als volgt.
1. Oudste zoon (Rhaegar)
2. Tweede zoon (Viserys)
3. Oudste dochter (Dany)

Als de oudste zoon een zoon heeft verandert de line of succession:

1. Oudste zoon (Rhaegar)
2. Oudste zoon van de Oudste zoon (Jon)
3. Tweede zoon (Viserys)
4. Oudste dochter (Dany)

(er zijn natuurlijk voorbeelden in onze geschiedenis waar vrouwen/mannen op dezelfde voet erven, maar dat lijkt me niet het geval in GoT, en is bovendien niet relevant in deze kwestie, dan blijft het oudste kind van het oudste kind voorrang hebben op een jonger kind van de koning. Dat kan je zelfs nóg verder doortrekken, een (legitieme) zoon van Jon zou bv nog steeds voorrang hebben op Dany volgens de wet)

Maar uiteindelijk maakt het bovenstaande allemaal niet uit, als alle vazallen iemand anders volgen (zoals Renly boven Stannis in seizoen 2 het geval was) boeit birthright natuurlijk niet, maar dus op papier is het Jon>Dany is de eigenlijke opvolging

[ Voor 26% gewijzigd door Jebus4life op 14-08-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Jebus4life schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:37:
[...]

Het is natuurlijk interpretatie. Maar in principe heeft Jon voorrang.
Ik ga uit van een systeem waarop de oudste zoon alles erft (zo lijkt het toch te werken in GoT)

Dan is de lijn van successie als de koning sterft als volgt.
1. Oudste zoon (Rhaegar)
2. Tweede zoon (Viserys)
3. Oudste dochter (Dany)

Als de oudste zoon een zoon heeft verandert de line of succession:

1. Oudste zoon (Rhaegar)
2. Oudste zoon van de Oudste zoon (Jon)
3. Tweede zoon (Viserys)
4. Oudste dochter (Dany)

(er zijn natuurlijk voorbeelden in onze geschiedenis waar vrouwen/mannen op dezelfde voet erven, maar dat lijkt me niet het geval in GoT, en is bovendien niet relevant in deze kwestie, dan blijft het oudste kind van het oudste kind voorrang hebben op een jonger kind van de koning.)

(ik haalde even alle personages die niet in de serie zaten (de kinderen van Rhaegar) even eruit, niet zo relevant meer).

Maar uiteindelijk maakt het bovenstaande allemaal niet uit, als alle vazallen iemand anders volgen (zoals Renly boven Stannis in seizoen 2 het geval was) boeit birthright natuurlijk niet, maar dus op papier is het Jon>Dany is de eigenlijke opvolging
Maar, geldt dat ook als de oudste zoon al dood is voordat de koning dood gaat? Aangezien Rhaegar bij de Trident is overleden (waar Ned Stark ook was), en Aerys is door Jaime gedood vlak voor Ned binnen kwam lopen.

Overigens blijf ik het gek vinden dat ze voor Ned wel een jongere acteur hadden (flink jong), maar dat Jaime wel gewoon door Nicolaj gespeeld werd in de terugblik naar de dood van de Mad King. Dat terwijl Jaime volgens mij wel flink wat jaartjes jonger was dan Ned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Jup, je moet erfrecht in de middeleeuwen vergelijken meteen drietand (of iets kleiner, een vork :D ).

Elke "tand" van de vork is een zoon, je moet de eerst de eerst tand aflopen vooraleer je bovenaan de tweede mag starten

In een vergelijking met het Brits koningshuis.
Indien Charles mogen sterft en de queen overmorgen (of de week/maand/jaar/... irrelevant hoe lang) dan erft William de troon, en niet Charles z'n jongere broer Andrew. Indien William morgen sterft, en dan Charles en dan de queen is het George die koning zal worden, en nog steeds niet Andrew

Wikipedia: Lijn van de Britse troonopvolging
Charles > William > George > Charlotte > Harry > Andrew

*EDIT*
Je punt is natuurlijk valid als de line of succession gebruikt werd op het moment dat de mad king stierf, maar toen nam iemand anders de troon by force. Jon was nog niet geboren op het moment van de dood van Rhaegar & Aerys. Dus op dat moment zit je niet in de erfopvolging natuurlijk (idem voor Dany trouwens, die is volgens mij nóg later geboren, maar dat weet ik niet zeker, het zal niet veel schelen)

[ Voor 41% gewijzigd door Jebus4life op 14-08-2017 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:03
Laten we dan voortaan ook gewoon Jon Targaryen zeggen, overigens was er ook wel het een en ander duidelijk toen die draak zich zo makkelijk liet aaien door Jon Targaryen.

Ik vond het overigens wel wat makkelijk hoe Jaime weg kwam, ineens zitten ze x meters verder op terwijl het water stil lijkt te staan.

[ Voor 28% gewijzigd door Gynnad op 14-08-2017 16:18 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:17:
Laten we dan voortaan ook gewoon Jon Targaryen zeggen, overigens was er ook wel het een en ander duidelijk toen die draak zich zo makkelijk liet aaien door Jon Targaryen.

Ik vond het overigens wel wat makkelijk hoe Jaime weg kwam, ineens zitten ze x meters verder op terwijl het water stil lijkt te staan.
Klopt, je zag Dany ook kijken en denken "Hoe dafuq kan dit?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ik weet dat Gilly's reveal voor de kijker superbelangrijk is maar wat is daar de effectieve waarde van? Een terloopse opmerking in een dagboek kan je toch niet echt gebruiken om een claim te maken, er moeten meer documenten zijn.

In de echte wereld zijn War of the Roses en de oorlog tussen William the Conqueror en Harold ook gebaseerd op "hij heeft dit gezegd" of "volgens de geldende regels..." maar uiteindelijk toch ook uitgemond op wie het laatst blijft rechtstaan.

Waar denken jullie dat het op uitkomt? Jon die dan toch de koning wordt of een handige back-up als Dany in het zand bijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
algalid schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:41:
Ik weet dat Gilly's reveal voor de kijker superbelangrijk is maar wat is daar de effectieve waarde van? Een terloopse opmerking in een dagboek kan je toch niet echt gebruiken om een claim te maken, er moeten meer documenten zijn.

In de echte wereld zijn War of the Roses en de oorlog tussen William the Conqueror en Harold ook gebaseerd op "hij heeft dit gezegd" of "volgens de geldende regels..." maar uiteindelijk toch ook uitgemond op wie het laatst blijft rechtstaan.

Waar denken jullie dat het op uitkomt? Jon die dan toch de koning wordt of een handige back-up als Dany in het zand bijt?
Ik denk dat dit er voor zorgt dat Jon in ieder geval recht heeft op de troon, meer echt dan Dany. Of hij hem wil is een tweede, maar de kans is aanwezig dat als dit uit komt dat Dany zich bedreigd gaat voelen. Ik denk niet dat het zo ver komt. Jon en Dany zullen uiteindelijk wel een relatie krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Een huwelijk en dan hebben we het nergens meer over.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 09:49

Goner

What can I do you for ?

Jebus4life schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:07:
In een vergelijking met het Brits koningshuis.
Wel grappig om de Britse troonopvolging te vergelijken met GoT ... je ruimt daar gewoon iemand op om troon- of huis-opvolger te worden. Zelfs bastaards maken een kans ...

[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 14-08-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
ph4ge schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:46:
Een huwelijk en dan hebben we het nergens meer over.
Zouden ze lang genoeg leven om het huwelijk waarde te geven? Zodra Dany een tweeling of drieling geeft kan ze er in principe mee ophouden, maar sinds seizoen 1 is haar nageslacht de 3 draken en is ze getrouwd met de staat. Probleem! Of moet Jon het overnemen, mss is dat het uiteindelijke doel. De opvolging blijft toch een heikel punt...

Er was ooit wel een fringe theory lang geleden dat ze uiteindelijk een democratie zou instellen met een Council of Lords als Senaat en een verkozen parlement, maar denk dat we die droom kunnen wegkieperen. Ze vermeldde wel vaag iets dat de lords er altijd op uit zijn om de common folk te vertrappelen maar is dat propaganda of echt een intentie voor verandering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:38

Maar brandon weet dit toch ook? Dat is toch waarom Brandon zo nodig met jon moet spreken?

Al vind ik het dan wel weer raar dat jon terug komt en gelijk hup voorbij de wall gaat.. Ipv ffskes met arja en brandon babbelen.. Maarja misschien dat deze volgorde het verhaal beter uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
analogworm schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:07:
[...]

Maar brandon weet dit toch ook? Dat is toch waarom Brandon zo nodig met jon moet spreken?

Al vind ik het dan wel weer raar dat jon terug komt en gelijk hup voorbij de wall gaat.. Ipv ffskes met arja en brandon babbelen.. Maarja misschien dat deze volgorde het verhaal beter uitkomt.
Het is Bran en niet Brandon. Daarbij is Jon in Eastwatch by the sea, wat niet echt heel dichtbij Winterfell ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

miicker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:56:
[...]

Het is Bran en niet Brandon. Daarbij is Jon in Eastwatch by the sea, wat niet echt heel dichtbij Winterfell ligt.
"Prince Brandon Stark, commonly called Bran, is the fourth child and second son of Eddard and Catelyn Stark."
Brandom Stark is dus ook correct, maar niet handig omdat een dude die eerder leefde binnen de Stark familie ook Brandon heette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
SomerenV schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:58:
[...]

"Prince Brandon Stark, commonly called Bran, is the fourth child and second son of Eddard and Catelyn Stark."
Brandom Stark is dus ook correct, maar niet handig omdat een dude die eerder leefde binnen de Stark familie ook Brandon heette.
Daarom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Ik heb zojuist gelezen dat hackers meer afleveringen hebben buitgemaakt.

Straks kunnen we het internet niet meer op voor dat je leest hoe het seizoen eindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Maar Brandon is dus wél gewoon correct O-) Overigens zitten Jon en consorten nu zo'n 6 tot 800 mijl van Winterfell af. Er van uitgaande dat ze bij Eastwatch-by-the-sea paarden hebben kun je binnen 2 dagen terug zijn in Winterfell. Dus qua reizen valt het wel mee. Het is in ieder geval niet alsof je weken onderweg bent. Te voet ben je één á twee weken onderweg.
CryRaven schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:05:
Ik heb zojuist gelezen dat hackers meer afleveringen hebben buitgemaakt.

Straks kunnen we het internet niet meer op voor dat je leest hoe het seizoen eindigd.
Vraag me af waar je dat gelezen hebt. De hack van HBO staat volledig los van de gelekte aflevering vorige week. Die kwam namelijk van een distributeur af. Naar mijn weten zijn er dus ook geen andere afleveringen. Wel scripts, maar daar zal het klootjesvolk niet aan beginnen. Scripts lezen nogal wat vervelender dan een goed geschreven verhaal, dus dat is een hoop puzzelwerk om een lopend geheel te krijgen.

[ Voor 40% gewijzigd door SomerenV op 14-08-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
SomerenV schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:09:
[...]

Maar Brandon is dus wél gewoon correct O-) Overigens zitten Jon en consorten nu zo'n 6 tot 800 mijl van Winterfell af. Er van uitgaande dat ze bij Eastwatch-by-the-sea paarden hebben kun je binnen 2 dagen terug zijn in Winterfell. Dus qua reizen valt het wel mee. Het is in ieder geval niet alsof je weken onderweg bent. Te voet ben je één á twee weken onderweg.

[...]

Vraag me af waar je dat gelezen hebt. De hack van HBO staat volledig los van de gelekte aflevering vorige week. Die kwam namelijk van een distributeur af. Naar mijn weten zijn er dus ook geen andere afleveringen. Wel scripts, maar daar zal het klootjesvolk niet aan beginnen. Scripts lezen nogal wat vervelender dan een goed geschreven verhaal, dus dat is een hoop puzzelwerk om een lopend geheel te krijgen.
Hier:
http://nu.nl/internet/487...everingen-van-series.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@SomerenV ik zeg ook niet dat het enorm ver uit elkaar ligt, maar het is niet dat hij er vlak naast zit en zonder tijd te verspelen even met ze had kunnen praten :P
Er staat letterlijk in het artikel Bij het lek werden geen afleveringen van Game of Thrones gedeeld.

Dit stond ook op T.net. Maar goed, ik zou er maar niet vanuit gaan dat er dit seizoen nog meer afleveringen uitlekken van GoT. Al zou dat wel welkom zijn :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

"De hackers hebben afleveringen online gezet van Curb Your Enthusiasm, Insecure, Ballers en The Deuce. Bij het lek werden geen afleveringen van Game of Thrones gedeeld."
De reden dat er niks van GoT gelekt is is omdat ze daar niks van hebben op wat met GoT-verbonden spul na. Ze hebben scripts of delen van scripts en wat ander random spul, maar dat zal niet zo'n impact hebben. Volgens mij was er al een script gelekt van een aflevering die destijds nog niet uitgezonden was. Ik heb er helemaal niks van gemerkt toen, waarschijnlijk omdat 99% het niet zoekt een script te lezen omdat die ervaring gewoon klote is. Dan maar even wachten op een fatsoenlijke aflevering.
miicker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:17:
@SomerenV ik zeg ook niet dat het enorm ver uit elkaar ligt, maar het is niet dat hij er vlak naast zit en zonder tijd te verspelen even met ze had kunnen praten :P
Het is 2500 mijl van Dragonstone naar Eastwatch. Met een bootje doe je daar 6 tot 10 dagen over (afhankelijk van het weer), als je continue door kunt varen, uitgaande van ongeveer 6 knopen. Stel ze waren even gestopt dan hadden ze 300 mijl moeten varen naar de kust wat anderhalve dag in beslag had genomen, en dan vervolgens te paard naar Winterfell, wat ook weer een dag of twee a drie zou hebben gekost. Dan moet je daar waarschijnlijk even uitrusten, dus nog een dag kwijt. Een tussenstop in Winterfell zou de reis naar Eastwatch dus met 8 a 10 dagen vertraagd hebben. En aangezien de White Walkers zo'n beetje aan de poort staan is tijd kostbaar. Dus in dat opzicht is de keuze van Jon om direct naar z'n doel te gaan niet zo heel gek. Bran moet maar even wachten :+

Overigens wel grappig om alle afstanden op te zoeken. De wereld van GoT is niet gek groot. Het is 3600 mijl van de Summer Sea naar de Land of Always Winter (uiterst zuid naar uiterst noord). In de middeleeuwen werden zo'n afstanden met enige regelmaat afgelegd. Duurde vergeleken met nu wel even, maar het is niet zo dat je maanden (of zelfs weken) onderweg zou zijn met de meeste reizen. Dit maakt het warpen ook iets dragelijker misschien, omdat je weet dat de afstanden wel meevallen.

Kleine disclaimer: reistijden kunnen wat afwijken. Ben uit gegaan van gemiddeldes en de mogelijkheid 24/7 te kunnen reizen. Heb verder de ballen verstand van paarden of schepen.

[ Voor 50% gewijzigd door SomerenV op 14-08-2017 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

SomerenV schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:58:
[...]

Hem Bran noemen is ook een probleem want Bran the Builder was de eerste Stark dus er zit ook een Bran al in de familie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
miicker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:17:

[...]

Er staat letterlijk in het artikel Bij het lek werden geen afleveringen van Game of Thrones gedeeld.

Dit stond ook op T.net. Maar goed, ik zou er maar niet vanuit gaan dat er dit seizoen nog meer afleveringen uitlekken van GoT. Al zou dat wel welkom zijn :+
Ik moet echt beter gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

mark-k schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:19:
[...]

Hem Bran noemen is ook een probleem want Bran the Builder was de eerste Stark dus er zit ook een Bran al in de familie.
Noem mij een adellijke familie waarin namen niet gerecycled worden? Willem I, II, III... Waar denk je dat die zinsnede "first of his name" vandaan komt? ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Mx. Alba schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:18:
[...]

Noem mij een adellijke familie waarin namen niet gerecycled worden? Willem I, II, III... Waar denk je dat die zinsnede "first of his name" vandaan komt? ;)
Ja dat snap ik, maar het ging me om de opmerking van een ander dat 'Brandon' gebruiken als naam voor 'the cripple boy' tot verwarring zou leiden omdat een andere Stark Brandon heette maar 'Bran' niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
mark-k schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:20:
[...]

Ja dat snap ik, maar het ging me om de opmerking van een ander dat 'Brandon' gebruiken als naam voor 'the cripple boy' tot verwarring zou leiden omdat een andere Stark Brandon heette maar 'Bran' niet.
Brandon stark was een stuk recenter dan Bran the builder (2.000 jaar geleden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Waarschijnlijk zijn er tientallen Brandon Stark's geweest in de geschiedenis. Het is gewoon een familie naam. Als ik het heb over "Karel" dan kunnen dat ook heel veel verschillende historische figuren zijn.:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

ph4ge schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:12:
Waarschijnlijk zijn er tientallen Brandon Stark's geweest in de geschiedenis. Het is gewoon een familie naam. Als ik het heb over "Karel" dan kunnen dat ook heel veel verschillende historische figuren zijn.:)
Nou, er gaat een theorie dat de huidige Bran ook een aantal van de vorige Bran's was, waaronder Bran The Builder. Om het gevaar van de Night King te stoppen gaat Bran terug in de tijd, nog verder dan het moment dat de Night King gemaakt werd. Probleem is alleen dat de Children of the Forest hem niet herkennen. Niet heel gek ook want ze zijn hem op dat moment in de tijdlijn nog niet tegengekomen, alleen later zijn ze hem tegengekomen. Op dat moment zijn de Children of the Forest in gevecht met de First Men en omdat Bran allemaal gek brabbelt over de toekomst stoppen ze een prop in z'n mond. Daarna kom het plan van de Children om iets te creëren om opgewassen te zijn tegen de First Men. Op dat moment beseft Bran dat hij het verneukt heeft en wil hij terug naar het heden, maar dat kan niet want hij zit te diep (It is beautiful beneath the sea, stay too long and you drown). Bran zit nu dus vast in het verleden en de Children rammen dat stuk Dragon Glass in zijn borst waardoor hij de Night King wordt. En ergens daar tussen in is hij ook nog Bran The Builder omdat hij het kwaad dat hij gecreërd heeft wil stoppen.

spoiler: boek
De enige maar van deze theorie is dat de Night King in de boeken de 13th Commander of the Night's Watch is, maar de serie wijkt wel op meer punten af.

[ Voor 0% gewijzigd door Mx. Alba op 15-08-2017 09:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 13:15
Beste deel van de aflevering was toch wel Davos dacht dat Gendry nog aan het roeien was. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door PWSteal op 14-08-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Die theorie is hier al een aantal keer gedeeld. Hier staat hij een stuk gedetailleerder uitgelegd, en hier wordt hij in een video uitgelegd.

[ Voor 59% gewijzigd door miicker op 14-08-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Edwin__ schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:42:
Beste deel van de aflevering was toch wel Davos dacht dat Gendry nog aan het roeien was. _/-\o_
Die snapte ik niet. Ik was Gendry al zo'n beetje vergeten. -O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Gonadan schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:06:
[...]

Die snapte ik niet. Ik was Gendry al zo'n beetje vergeten. -O-
Gendry gaat nog wel een rol spelen, hij is tenslotte zo wat de laatste van de Baratheons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Hoe het dreamteam bij elkaar heeft ook niks meer met goed schrijf werk te maken maar is pure fan service. Helemaal Jorah en Gendry worden voor de lol er bij gegooid.
Het plan om het te doen om een zombie te vangen slaat al helemaal nergens op. Net alsof het cersei gaat overtuigen, zei denk sowieso als ik ten onder ga, dan gaat iedereen ten onder.

Verder denk ik nog dat er in episode 7 er echt grote plottwisten en verrassingen zullen komen als afsluiten in het seizoen.

[ Voor 15% gewijzigd door Nieuwevolger op 14-08-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bartosy schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:53:

bedoel

1 priest

Schitterend! _O-

on topic; ik denk niet dat de list van littlefinger gaat lukken. In deze aflevering hebben we gezien dat Arya haar zus zonder problemen kan lezen. Als Sansa beweert dat hetgeen wat geschreven is een leugen is, dan zou het logisch zijn wanneer Arya meteen weet of dit waar is of niet (en anders Bran wel). De vraag is alleen: gaan ze open communiceren met elkaar of om elkaar heen draaien? :+

Het was weer een prima aflevering d:)b

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 22:48
Fijne aflevering weer! Ik ben ook wel erg benieuwd naar wat het snode plannetje van Cercei is met betrekking tot de meeting met Dany..

Daarnaast kunnen ik het wel een tegenvaller vinden als, ondanks al haar ervaringen, Sansa toch een beetje een pion gaat worden in het spel of een "fout" pad kiest. Wat dat betreft wel eens met Arya; ze had de Lords meteen moeten melden dat ze dit taal over Jon niet lukt..

Als laatste heb ik nog benieuwd of LF stond te wachten omdat hij fake news geplant heeft, of dat hij terug naar zijn kamer kwam, iets hoorde en maar even besloot te wachten. Ook daar weer spannend.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, het is wel duidelijk dat John Snow straks op een draak aan het vliegen is, meesterlijke serie.

Wel wat rare zaken deze aflevering, had gedacht dat het een heel andere kant zou opgaan, je verveelt je in iedergeval niet. Er kan van alles gebeuren.
Nieuwevolger schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:32:
Verder denk ik nog dat er in episode 7 er echt grote plottwisten en verrassingen zullen komen als afsluiten in het seizoen.
Er komen dit seizoen toch 8 afleveringen en geen 7? Of heb ik wat gemist?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:19

Robtimus

me Robtimus no like you

Wat betreft het warpen, zie ook #17 van de volgende lijst: http://www.dorkly.com/post/84843/game-of-thrones-twitter

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:48:
[...]

Er komen dit seizoen toch 8 afleveringen en geen 7? Of heb ik wat gemist?
7 als ik wikipedia mag geloven. Dan weer een hele tijd wachten :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43
Beetje jammer dat ik eigenlijk nu weet hoe de rest gaat verlopen. Ik hoop dat het anders is, maar hoe alles opgebouwd wordt gok ik het volgende:

spoiler:
Dany en Snow worden verliefd of gaan vieze dingen met elkaar doen.
John komt het complete leger tegen van White Walkers en andere gekken die naar de muur marcheren, hij overleeft het net. Ik denk niet dat Cercei een WW gaat zien, aangezien er gelijk actie nodig is om ze tegen te houden
Ik denk dat in de laatste aflevering de White Walkers eindelijk de muur bereiken
LittleFinger gaat denk ik dood, maar dat zou ik wel jammer vinden want zijn personage is echt de meest awesome gespeelde. 7 Seizoenen lang een karakter geloofwaardig neerzetten, echt top.
Snow komt erachter dat hij geen Stark / Bastard is maar een Targaryan en gaat samen met Dany draakjes vliegen
Uiteindelijk wordt Bran / The Night King gekilled door z'n broer, wat niet z'n broer blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
RedHat schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:57:
Beetje jammer dat ik eigenlijk nu weet hoe de rest gaat verlopen. Ik hoop dat het anders is, maar hoe alles opgebouwd wordt gok ik het volgende:

spoiler:
Dany en Snow worden verliefd of gaan vieze dingen met elkaar doen.
Dany komt het complete leger tegen van White Walkers en andere gekken die naar de muur marcheren, hij overleefd het net. Ik denk niet dat Cercei een WW gaat zien, aangezien er gelijk actie nodig is om ze tegen te houden
Ik denk dat in de laatste aflevering de White Walkers eindelijk de muur bereiken
LittleFinger gaat denk ik dood, maar dat zou ik wel jammer vinden want zijn personage is echt de meest awesome gespeelde. 7 Seizoenen lang een karakter geloofwaardig neerzetten, echt top.
Snow komt erachter dat hij geen Stark / Bastard is maar een Targaryan en gaat samen met Dany draakjes vliegen
Uiteindelijk wordt Bran / The Night King gekilled door z'n broer, wat niet z'n broer blijkt te zijn.
spoiler:
Eerst moet Jamie nog Azor-hai worden #pray #iwouldlovethis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:48
Het proberen te vangen van een wight/white walker is uiteraard een heel, heel erg slecht idee. Maar dat is proberen te praten met Cersei ook.

Wel n leuke aflevering. Vraag me wel af wanneer Jamie helemaal over komt naar de 'light side'.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik ben een idioot dat ik op r/freevolk kijk voor de memes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:24

OMX2000

By any means necessary...

Hoe wist Tyrion trouwens dat Jaime nog leefde?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:57:
Ik weet 1 ding zeker: het is bij deze serie echt nooit zoals je denkt dat het is. We gaan het meemaken, wel jammer dat ik hier nu lees dat er nog maar 2 afleveringen komen.

Dat is echt niet goed. Nog maar 2??? Damn, wat een ellendig vooruitzicht. Een jaar wachten dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Was dit nu trouwens voor het eerst dat de ogen van Dany paars waren? Nog nooit eerder opgevallen, maar zo horen ze volgens de boeken wel te zijn, bij alle Targaryen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
OMX2000 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:15:
Over dat hele gedeelte kun je beter niet te veel nadenken :P

1. Tyrion stond op de uitkijk en kon zijn broer op Dany zien afstormen en heeft hem dus in het water zien vallen/gered worden.
- Als hij even had gewacht had hij ze dus ook weer uit de rivier moeten zien komen, want zo lang kunnen ze niet onderwater geweest zijn.
2. Jaime viel vlak naast Dany in het water.
- Dany lijkt me niet het type persoon die zomaar het erbij laat zitten als iemand die met een speer op har afstormt vervolgens gered wordt.
3. Toen Jaime in het water viel was het nog een grote veldslag.
- Toen Jaime uit het water kwam was iedereen weg, hoelang is hij onder water geweest, een halve dag? :+

Zo zijn er nog wat eigenaardigheden aan dat stuk van de episode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:15:
Vorige aflevering zag hij het toch vanaf de zijkant en kon dus zien dat Bronn hem te hulp schoot.

Alleen is het dan niet erg logisch, dat ze niet zijn opgepakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
DeepSeven schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:32:
Was dit nu trouwens voor het eerst dat de ogen van Dany paars waren? Nog nooit eerder opgevallen, maar zo horen ze volgens de boeken wel te zijn, bij alle Targaryen.
Dat heb ik gemist, wanneer gebeurt dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 22:01
SomerenV schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:51:
[...]

Volledig:
"Robb, I write to you with a heavy heart. Our good king Robert is dead, killed from wounds he took in a boar hunt. Father has been charged with treason. He conspired with Robert's brothers against my beloved Joffrey and tried to steal his throne. The Lannisters are treating me very well and provide me with every comfort. I beg you: come to King's Landing, swear fealty to King Joffrey and prevent any strife between the great houses of Lannister and Stark."

Briefje van Sansa aan Robb. Plannetje LF.. hopelijk zien ze er doorheen :)

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

miicker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:34:
[...]

Over dat hele gedeelte kun je beter niet te veel nadenken :P

1. Tyrion stond op de uitkijk en kon zijn broer op Dany zien afstormen en heeft hem dus in het water zien vallen/gered worden.
- Als hij even had gewacht had hij ze dus ook weer uit de rivier moeten zien komen, want zo lang kunnen ze niet onderwater geweest zijn.
2. Jaime viel vlak naast Dany in het water.
- Dany lijkt me niet het type persoon die zomaar het erbij laat zitten als iemand die met een speer op har afstormt vervolgens gered wordt.
3. Toen Jaime in het water viel was het nog een grote veldslag.
- Toen Jaime uit het water kwam was iedereen weg, hoelang is hij onder water geweest, een halve dag? :+

Zo zijn er nog wat eigenaardigheden aan dat stuk van de episode.
Haha true ook het supersnelle inzicht van Bronn om hem te hulp te schieten qua timing met paard en alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:30:
[...]

Ik weet 1 ding zeker: het is bij deze serie echt nooit zoals je denkt dat het is. We gaan het meemaken, wel jammer dat ik hier nu lees dat er nog maar 2 afleveringen komen.

Dat is echt niet goed. Nog maar 2??? Damn, wat een ellendig vooruitzicht. Een jaar wachten dus.
Ja dit seizoen zijn er 7 afleveringen dan een jaar wachten op het laatste seizoen met slechts 6 afleveringen en dan is het afgelopen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20
calsonic schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:47:
[...]

Ja dit seizoen zijn er 7 afleveringen dan een jaar wachten op het laatste seizoen met slechts 6 afleveringen en dan is het afgelopen ;w
Er komt sowieso nog een spinoff dus niet getreurd ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

DeepSeven schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:32:
Heb je via Ziggo gekeken? Die compressie was namelijk om te huilen, zelfs Drogon was op een gegeven moment helemaal blauw en mensen hadden blauwe baarden/haar.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 17-09 09:36
Kamphuisgerald schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:38:
[...]

De naam van Lyanna komt nergens voor hoor.

Ned ging weg en kwam terug met een baby. In de flashback met Bran kreeg Ned een baby van Lyanna.
Maar dat hoeft niet dezelfde baby te zijn, noch de baby van Rheagar.
Aannemelijk, maar niet bevestigd. Laat het maar aan George over om je op het verkeerde been te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 14-08-2017 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:41
Als we in een happy end geloven.
Jon/Danny worden koning/koningin. Sansa het noorden. Sam High garden. Onze roeiende vriend huis Baratheon. Theon ironborn. Tyrion/jaime huis Lannister.

Beetje saai zo. Niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
frickY schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:58:
[...]
De naam van Lyanna komt nergens voor hoor.

Ned ging weg en kwam terug met een baby. In de flashback met Bran kreeg Ned een baby van Lyanna.
Maar dat hoeft niet dezelfde baby te zijn, noch de baby van Rheagar.
Aannemelijk, maar niet bevestigd. Laat het maar aan George over om je op het verkeerde been te zetten.
Serieus? Iets hoeft niet expliciet genoemd te worden om bevestigd te worden. Ned is bij de bevalling van Lyanna, je ziet de baby en vervolgens zie je het gezicht van Jon Snow, zegt genoeg toch? Daarnaast zijn er al meer hints gegeven en deze is zo obvious dat het 99,999999999999999999999999% zeker is dat Lyanna en Rheager getrouwd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:44
miicker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:10:
[...]

Serieus? Iets hoeft niet expliciet genoemd te worden om bevestigd te worden. Ned is bij de bevalling van Lyanna, je ziet de baby en vervolgens zie je het gezicht van Jon Snow, zegt genoeg toch? Daarnaast zijn er al meer hints gegeven en deze is zo obvious dat het 99,999999999999999999999999% zeker is dat Lyanna en Rheager getrouwd waren.
En dan ook nog de halve king's guard erbij in de tower of joy. Het was eigenlijk allang bevestigd alleen voor de serie laten ze gilly het nog even terloops melden obv een oude scroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Malt007 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:12:
[...]

En dan ook nog de halve king's guard erbij in de tower of joy. Het was eigenlijk allang bevestigd alleen voor de serie laten ze gilly het nog even terloops melden obv een oude scroll.
Denk dat ze er ook nog wel op terugkomen (Sam en Gilly). Volgens mij gooit Sam het stuk papier bij Little Sam waar alles op staat. Dikke kans dat hij net dat stukje papier meeneemt als hij Little Sam meeneemt en dat hij het later nog eens leest en denkt *misschien moet ik toch wat vaker naar m'n vrouwtje luisteren* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Russel88 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:05:
Als we in een happy end geloven.
Jon/Danny worden koning/koningin. Sansa het noorden. Sam High garden. Onze roeiende vriend huis Baratheon. Theon ironborn. Tyrion/jaime huis Lannister.

Beetje saai zo. Niet?
Sam kan toch geen land bezitten, hij heeft immers trouw gezworen aan de Nachtwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:38
CryRaven schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:16:
[...]

Sam kan toch geen land bezitten, hij heeft immers trouw gezworen aan de Nachtwacht.
Hij is toch inmiddels geen nachtwacht meer? Immers hij was in opleiding tot Maester..
Pagina: 1 ... 16 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic