Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Serie] Game of Thrones Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste
Acties:

• analogworm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15:08
quote:
Nieuwevolger schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:26:
Wat nou dat de plot twist van volgend seizoen is dat de NK meteen doorvliegd naar kings landing en daar huis houd wanneer de meeste legers in het noorden zitten en jon en dany daardoor omsingeld zijn.
@miicker @bazzemans Alle wights via de bodem van de zee gelopen of gewoon een flinke schop onder de hol gekregen omdat de zwaarte kracht niet bewezen is ofzo en het daarom dus kan? 8)7

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Jammer dat dit topic om de paar posts weer verzand in een kansloze discussie...

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
- verkeerde topic - :+

miicker wijzigde deze reactie 30-08-2017 23:27 (79%)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
quote:
bazzemans schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:47:
[...]

Dan zouden alle scènes die bedoeld zijn om de ontwikkeling in een verhaallijn weer te geven en om de kijker enigszins op het verkeerde been te zetten (immers voor sommige kijkers was het tot op het laatste moment echt wel de vraag wie het loodje ging leggen) overbodig zijn. Lijkt mij vrij saai als er telkens alleen maar aanleiding en resultaat te zien is. Kwade tongen zullen stellen dat dit laatste seizoen al veel minder achtergrond geeft en dat is ook zo, maar de meeste achtergronden en dieptes van die verhaallijnen zaten in seizoen 1 t/m 6.
Dat zeg ik ook juist ( en niet).
Ik vind dat de opbouw niet goed was, het was voor mij wel duidelijk dat sansa niet omgelegd ging worden. Maar het is geen samenhangend verhaal vanuit de eerdere scenes, bedoelde ik.
Maja ik kan ook gewoon weer goed zeiken om niets :*) .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:03
quote:
EdwardK123 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:26:
Het beste van deze hele aflevering vond ik nog dat Jaime eindelijk door heeft dat Cersei echt mad wordt.
Ja, maar mij wordt niet duidelijk waarheen die gaat, en waarom hij naar de hemel kijkt, anderen zien dat waarschijnlijk beter

Verder vond ik dat shot van Tyrion op die gang, een beetje opvallen, op het moment dat de 2 Targaryens coitus hebben. Misschien wordt er niks mee bedoeld, of misschien verlangde Tyrion ook wel naar een gezellin (dan bedoel ik niet bordeel, maar echt).

Goh wat heb ik zin om S08 nu te bingewatchen. }:|

Specs

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:58
quote:
Sjah schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 00:01:
[...]

Ja, maar mij wordt niet duidelijk waarheen die gaat, en waarom hij naar de hemel kijkt, anderen zien dat waarschijnlijk beter

Verder vond ik dat shot van Tyrion op die gang, een beetje opvallen, op het moment dat de 2 Targaryens coitus hebben. Misschien wordt er niks mee bedoeld, of misschien verlangde Tyrion ook wel naar een gezellin (dan bedoel ik niet bordeel, maar echt).

Tyrion wilde een democratie opzetten in de toekomst omdat Dany aanvankelijk geen kinderen zou gaan krijgen, en dan was dit de uitgelezen kans geweest. Nu kijkt ie weer tegen een mogelijke Targaryan dynastie aan.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• walteij
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18-01 12:57
quote:
Sjah schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 00:01:

Jaime vertrekt in ieder geval met de bedoeling voorlopig niet herkend te worden (daarom ook de handschoen om zijn gouden hand). Hij is vertrokken omdat Cersei zich niet aan haar belofte hield en hij dit wel wil doen, dus hoogstwaarschijnlijk gaat hij richting Winterfell.
Hij kijkt omhoog, omdat er, op het moment dat hij zijn handschoen aan doet, een sneeuwvlokje op zijn handschoen valt. Dus de winter is nu ook officieel in Kingslanding gekomen en wel precies op het moment dat Jaime heeft besloten om Cersei te verlaten.

Het shot van Tyrion is inderdaad (op zijn zachtst gezegd) raadselachtig. Ik geloof niet dat hij jaloers is de bootycall van Jon en Daenarys, maar wellicht wel op de aantrekkingskracht tussen de twee.
quote:
Chiron schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 06:45:
Tyrion wilde een democratie opzetten in de toekomst omdat Dany aanvankelijk geen kinderen zou gaan krijgen, en dan was dit de uitgelezen kans geweest. Nu kijkt ie weer tegen een mogelijke Targaryan dynastie aan.
Ik geloof niet dat Tyrion als karakter echt geloofd in een democratie zoals wij deze kennen. Ik hoop ook serieus niet dat het 'breken van het wiel' betekend dat er een democratie komt. En wel om een heel eenvoudige redden. Westeros is simpelweg niet klaar voor een democratie zoals wij deze kennen. Het enige dat Westeros kent is het feudale systeem, waarbij alles en iedereen simpelweg 'eigendom' van een hogere heer (en uiteindelijk de koning) is.
Wel denk ik dat Tyrion (maar ook Daenerys en Jon) een beter systeem kunnen bedenken, waarbij rechtspraak en wetgeving op een eerlijkere manier kunnen plaats gaan vinden. Ook zal degene die uiteindelijk de troon bezit, de eerste stap zetten naar een democratie, namelijk meer inspraak van de Lords Paramount van de 7 kingdoms.

walteij wijzigde deze reactie 31-08-2017 07:49 (30%)

• Bloodclot
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18-01 18:44

Bloodclot

Jawier!

quote:
walteij schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 07:44:
[...]

Het shot van Tyrion is inderdaad (op zijn zachtst gezegd) raadselachtig.
Ik heb het gevoel dat Tyrion meer weet. Toen Bran aan het woord was over de afkomst van Jon, kwam de shot van de bedenkelijke Tyrion nadrukkelijk ook in beeld.

• Chiron
quote:
walteij schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 07:44:
[...]
Ik geloof niet dat Tyrion als karakter echt geloofd in een democratie zoals wij deze kennen. Ik hoop ook serieus niet dat het 'breken van het wiel' betekend dat er een democratie komt. En wel om een heel eenvoudige redden. Westeros is simpelweg niet klaar voor een democratie zoals wij deze kennen. Het enige dat Westeros kent is het feudale systeem, waarbij alles en iedereen simpelweg 'eigendom' van een hogere heer (en uiteindelijk de koning) is.
Wel denk ik dat Tyrion (maar ook Daenerys en Jon) een beter systeem kunnen bedenken, waarbij rechtspraak en wetgeving op een eerlijkere manier kunnen plaats gaan vinden. Ook zal degene die uiteindelijk de troon bezit, de eerste stap zetten naar een democratie, namelijk meer inspraak van de Lords Paramount van de 7 kingdoms.
Hij stelt het letterlijk voor aan Dany. Een systeem zoals ze de leider van de Night's Watch kiezen, of bij de Ironborn:

Jon en Dany die voor nageslacht zorgen, dan blijft het wiel in stand.

Jaloersheid lijkt me niet, in diezelfde scene laat Tyrion merken dat hij al lang aan ziet komen dat Jon en Dany bij elkaar gaan komen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Nieuwevolger
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17:04
Tyrion maakte zich zorgen omdat de relatie voor politieke problemen kan zorgen.

• EdwardK123
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23-11-2018
Ben sinds de laatste aflevering afgelopen maandag weer vanaf het begin aan het kijken en sommige dingen zijn wel typerend voor hoe S07 afloopt (bv Cersei die in de eerste seizoenen erg beschermend is, waar Jaime juist de losheid zelve is, maar dit verandert natuurlijk). Littlefinger die (in retrospect) natuurlijk gelijk door de mand valt en Sansa vanaf minuut 1 al in het vizier had.

Wel erg leuk om weer te kijken.

Enneeh... die time-travel problemen hadden ze hier ook al, maar met veel minor characters (waar ging Renly ineens heen vanuit King's Landing?).

• walteij
@Nieuwevolger Waarom zou de relatie voor politieke problemen kunnen zorgen?
Heel Westeros weet nu dat Daenarys al de steun van Jon heeft, een relatie die tot een huwelijk leidt, kan volgens mij alleen maar voor meer stabiliteit zorgen tussen the North en Dragonstone.
De andere regio's zijn zo ongeveer stuurloos.

The Vale wordt officieel geregeerd door Robin Arryn, maar die heeft effectief niets te zeggen, is ziek, zwak, lichtzinnig en ook redelijk onbetrouwbaar (je weet nooit wat hij in een van zijn aanvallen doet). Yohn Royce is op dit moment de man die Robin Arryn in zijn huis heeft opgenomen, om hem te trainen en op te leiden. Je zou dus kunnen zeggen dat Yohn Royce momenteel de leiding in handen heeft in de Vale, waarmee zij dus logischerwijs al zijn aangesloten bij de North en Dragonstone.

De Riverlands hebben nog Edmure Tully, maar die is zijn titel kwijt geraakt. Deze kan hem natuurlijk door Daenarys teruggegeven worden. Ik denk ook wel dat Edmure zich bij Jon (en dus Daenarys) wil aansluiten.

De Westerlands worden geregeerd door Cersei, die haar handen vol heeft aan Kingslanding, ze heeft geen regent aangewezen, daarnaast is ze Casterly Rock verloren.

De Stormlands hebben momenteel geen Lord Paramount meer (de Baratheon lijn is uitgestorven en er is geen nieuwe LP aangewezen).

Dorne heeft politieke zelfmoord gepleegd, ook daar is geen LP meer.

In de Reach heeft Cersei de Tyrells afgeslacht, de Tarly's zijn vernietigd door Daenarys, dus ook daar geen krachtige leider.

Alleen Dragonstone, the North en de Crownlands hebben op dit moment een duidelijke leid(st)er. Vale en Riverlands zullen zich ongetwijfeld snel aansluiten bij the North (en dus Dragonstone)

Nog even terugkomend op het stukje democratie. Ik was even vergeten dat Tyrion inderdaad de verkiezing voor de LC van de NW had voorgesteld.
Er is alleen een groot verschil tussen de NW en de 7 kingdoms. De NW is een onafhankelijke organisatie, waarbij iedereen een gedefinieerde rol heeft en geen feudale samenleving. De NW bezit geen land, hebben geen erfgenamen en dus veel minder belangen.

Een land dat eeuwenlang door krachtige landheren met harde hand is geregeerd, kan niet probleemloos overstappen op een democratie. Dat hebben we gezien in Rusland (na de Tsaren en het communisme is effectief Putin aan de macht), in Egypte (na de Arabische lente is er geen enkele regering effectief gebleken), maar ook in veel andere en wat oudere voorbeelden.
Daenarys moet slim genoeg zijn om dit zelf ook in te zien. Een volk dat geen vrijheid kent, zal in eerste instantie niet goed met die vrijheid om kunnen gaan.
Ze heeft al eens een politiek systeem compleet omgegooid (en daarmee een wiel gebroken), dat had alleen niet de gewenste uitkomst. De hogere heren kwamen in opstand, de slaven wisten niet wat ze moesten doen en wilden gewoon weer slaaf worden.
Ze zullen dus heel goed moeten nadenken, hoe er uiteindelijk een politiek systeem komt waarbij naar de wensen van het volk wordt geluisterd, maar dit vooral niet in 1 klap willen regelen.

• Chiron
Het hele gezeik begint pas zodra Dany en Jon erachter komen dat Jon een sterkere claim heeft op de throne, als rechtstreekse nakomeling van Rhaegar. Dat heeft wel wat implicaties voor hun relatie vrees ik.

En hoe de anderen tegenover hem staan, en of hij dan nog wel de support van de Noorderlingen houdt (then again blijft ie ook nog half Stark natuurlijk).

• LuNaTiC
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik denk ergens dat Bran nog wel eens een sleutelrol kan spelen, of blijkt dat hij al die tijd een sleutelfiguur was in alle gebeurtenissen binnen GoT.

Voor iemand met zijn 'skills' heeft ie dit seizoen maar weinig aandacht gehad. Theorieën dat hij de Night King zou zijn geloof ik niet zo, denk wel echt dat dit twee verschillende figuren zijn. Maar bepaalde events hebben natuurlijk wel invloed gehad op het verloop van dingen (toen de Night King zijn arm pakte bv).

Ik was alweer begonnen met het herkijken van seizoen 1 en iets triggerde me... Jaime die vertelde hoe de Mad King gek werd en alleen maar riep 'burn them all, burn them all'. Wellicht is deze theorie al lang en breed in dit topic voorbijgekomen, maar wat als het Bran was die terug in de tijd was gegaan en de Mad King probeerde in te fluisteren dat de WW zouden gaan komen (en dat het verbranden van de WW de oplossing zou zijn). (beetje zoals bij Hodor destijds?)

Mad King als een malle Wildfyre-voorraden aanleggen om zich te wapenen tegen die WW, terwijl de rest om zich heen dacht dat ie ws Kings Landing wilde platbranden. Voorraden zijn er nu volgens mij wel doorheen met slag van Stannis Baratheon vs Lannisters en later het opblazen van de Sept...

nahja, zomaar een hersenscheet :+ iets zegt me dat Bran onderbelicht is en dat hij eigenlijk veel meer invloed zou moeten hebben op het verhaal. Zou ergens een mooie twist kunnen opleveren.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• walteij
@Chiron Jon wil zelf de titel helemaal niet, dus ik denk dat de twee verliefden hier samen heel erg goed uit kunnen komen. Natuurlijk zal dit wel een klein conflict opleveren tussen J&D, maar zoals de serie nu gaat, wordt dat in 1 aflevering wel afgehandeld.

@LuNaTiC De theorie over Bran die de Mad King beinvloedde over "Burn them all" heb ik wel vaker voorbij zien komen, volgens mij ook ergens ver weg terug in dit draadje.
Dit werd versterkt door het visioen van Bran die de Mad King hoorde roepen "Burn them all", gevolgd door de wildfire vlammen.
Ook dit zou, net als de Hodor situatie, een circulair verhaal zijn. De Mad King wordt gek, omdat Bran vanuit de toekomst in zijn hoofd zit te loeren, terwijl Bran (in de tijd van het huidige verhaal) aan het onderzoeken is waarom Aerys gek is geworden en hem daarmee dus gek maakt.
MK is gek geworden doordat Bran is gaan kijken. Bran is gaan kijken, omdat MK gek is.

Maar dat had dan al plaats moeten vinden, omdat Bran op dit moment toch wel controle over zijn krachten heeft (maar ze nog niet volledig begrijpt). De huidige Bran zou een dergelijke fout (zoals hij met Hodor heft gemaakt) niet snel nog eens maken volgens mij. Hij komt nu veel te beheerst en 'in control' over.

walteij wijzigde deze reactie 31-08-2017 10:58 (11%)

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:52
quote:
walteij schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:56:
@Chiron Jon wil zelf de titel helemaal niet, dus ik denk dat de twee verliefden hier samen heel erg goed uit kunnen komen. Natuurlijk zal dit wel een klein conflict opleveren tussen J&D, maar zoals de serie nu gaat, wordt dat in 1 aflevering wel afgehandeld.

@LuNaTiC De theorie over Bran die de Mad King beinvloedde over "Burn them all" heb ik wel vaker voorbij zien komen, volgens mij ook ergens ver weg terug in dit draadje.
Dit werd versterkt door het visioen van Bran die de Mad King hoorde roepen "Burn them all", gevolgd door de wildfire vlammen.
Ook dit zou, net als de Hodor situatie, een circulair verhaal zijn. De Mad King wordt gek, omdat Bran vanuit de toekomst in zijn hoofd zit te loeren, terwijl Bran (in de tijd van het huidige verhaal) aan het onderzoeken is waarom Aerys gek is geworden en hem daarmee dus gek maakt.
MK is gek geworden doordat Bran is gaan kijken. Bran is gaan kijken, omdat MK gek is.

Maar dat had dan al plaats moeten vinden, omdat Bran op dit moment toch wel controle over zijn krachten heeft (maar ze nog niet volledig begrijpt). De huidige Bran zou een dergelijke fout (zoals hij met Hodor heft gemaakt) niet snel nog eens maken volgens mij. Hij komt nu veel te beheerst en 'in control' over.
Bij Hodor ging het fout omdat hij én in het verleden zat, én in het heden in Hodor wargde.
De Mad King zal hij niet proberen te beïnvloeden door in hem te wargen, maar alleen door hem ideeën in te fluisteren (aldus the theorie).

• Nieuwevolger
@walteij Als jon naar Dany toe trekt, kunnen de noordelijke huizen hun steun aan Jon kwijt raken voor Sansa te kiezen. Een relatie kan ervoor zorgen dat Jon bij dany komt inwonen in kingslanding. Het is ook maar de vraag wat Cersei verder van de relatie vindt en of het helpt om verder mee te werken (doet ze niet, maar dat weet tyrion niet).

Daarnaast over de bran en mad king theorie, ik zie echt compleet geen reden waarom bran volgend seizoen zich bezig gaat houden met de mad king.

• walteij
quote:
TheFes schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:02:
Bij Hodor ging het fout omdat hij én in het verleden zat, én in het heden in Hodor wargde.
De Mad King zal hij niet proberen te beïnvloeden door in hem te wargen, maar alleen door hem ideeën in te fluisteren (aldus the theorie).
Waarbij ik me dus afvraag of de Bran die ze in seizoen 7 hebben laten zien, nog zulke fouten maakt.
Hij lijkt zijn krachten niet alleen omarmt te hebben, maar ze ook goed te controleren.
Hij is volledig beheerst, hij zal ook ongetwijfeld geleerd hebben van zijn 'fout' met Hodor.

Daarnaast geloof ik niet dat deze theorie het nog kan halen in de laatste 6 (erg lange) afleveringen van het laatste seizoen. Er moet nog zoveel gebeuren, waarbij de afleveringen simpelweg als volgt kunnen worden ingedeeld (denk ik):
  1. Jon en Daenarys en hun legers komen aan in Winterfell. Jon hoort van Sam wie zijn werkelijke ouders zijn. Jaime is onderweg naar Winterfell en probeert een van de legers mee te nemen, maar dit mislukt, de legers willen niet mee naar het Noorden. Jaime gaat proberen om de legers aan zijn kant te krijgen, om zo Cersei haar macht te verwijderen. De WW nemen the Last hearth in
  2. Klein conflict tussen J&D over wie er nu recht op de troon heeft, dan komen ze er achter dat trouwen eigenlijk wel een slim plan is, zo verliefd als ze zijn, waarmee het conflict is opgelost. Cersei is ondertussen aan het bedenken hoe ze de Westerland en The Reach weer onder controle kan krijgen
  3. Winterfell wordt aangevallen, waarbij enkele belangrijke karakters gedood worden. De Starks en Daenarys weten te ontkomen. Winterfell valt.
  4. Vlucht naar de Riverlands, waar de legers van de Lannisters staan. na een politiek spel tussen de Lannister generals, Jaime en de Noordelijke legeraanvoerders wordt besloten om een 'last stand' te maken bij de Trident.
  5. De slag om de Trident #2 (mensen vs WW's), hoe dit uitpakt en of we er achter komen wat de WW's nu willen, of dat ze keihard verslagen worden, laat ik in het midden
  6. De aftermath, veel mensen zijn dood. Er wordt opgetrokken naar Kingslanding om Cersei van de troon te stoten. De Mountain wordt vermoord (maar door wie?), Jaime vermoord Qyburn (zoals hij zelf al had voorspeld) en hij gaat opnieuw met Cersei in gesprek. Cersei is nu complete doorgeslagen en Jaime vermoord haar , waarna hij zelfmoord pleegt.
En ja, dit is allemaal uit mijn dike duim gezogen, maar volgens mij niet onmogelijk.

@Nieuwevolger Maar Sansa zal haar steun uiteindelijk toch aan Jon geven, waardoor de status quo hetzelfde blijft.

• analogworm
quote:
TheFes schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:02:
[...]

Ik geloof die theorie niet zo. Misschien dat er in de boeken voldoende aandacht aan wordt besteed om het uit te werken, maar in de serie zie ik het niet zo 1,2,3 gebeuren. Volgens die theorie zou Bran x aantal keer terug het verleden in moeten, Mad King, Bob bran de bouwer en naar de oorspronkelijke night king. En moet hiervoor nog een aanleiding toe worden opgezet. Dat is een behoorlijke story arc om nog uit te voeren in 1 seizoen. Als dit waar zou zijn had ik verwacht dat bran een centralere rol had gespeeld en hier al meer naartoe gewerkt zou zijn.

Aan de andere kant vind ik de Rol van Bran op dit moment te klein. Zo ontzettend lang is hij onderweg geweest. Jaren, als Samwell zijn klokje goed heeft. Al die tijd is het vrij mysterieus geweest in wat nou de bedoeling is geweest, waar het voor nodig is geweest. Dan mag Bran wat mij betreft wel een grotere rol gaan spelen in de strijd tegen de NK. De hele reis maken om enkel Littlefinger te ontmaskeren is een beetje meh.

Even goed vind ik het gelden voor Arya. Die heeft tot noch toe 1 keer haar vermogens van de Faceless Men voor haar eigen gewin gebruikt, met de Freys. Het zou mooi zijn als die opbouw ook nog ergens toe leidt.

• EdwardK123
quote:
analogworm schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:28:
[...]

Ik geloof die theorie niet zo. Misschien dat er in de boeken voldoende aandacht aan wordt besteed om het uit te werken, maar in de serie zie ik het niet zo 1,2,3 gebeuren. Volgens die theorie zou Bran x aantal keer terug het verleden in moeten, Mad King, Bob bran de bouwer en naar de oorspronkelijke night king. En moet hiervoor nog een aanleiding toe worden opgezet. Dat is een behoorlijke story arc om nog uit te voeren in 1 seizoen. Als dit waar zou zijn had ik verwacht dat bran een centralere rol had gespeeld en hier al meer naartoe gewerkt zou zijn.

Aan de andere kant vind ik de Rol van Bran op dit moment te klein. Zo ontzettend lang is hij onderweg geweest. Jaren, als Samwell zijn klokje goed heeft. Al die tijd is het vrij mysterieus geweest in wat nou de bedoeling is geweest, waar het voor nodig is geweest. Dan mag Bran wat mij betreft wel een grotere rol gaan spelen in de strijd tegen de NK. De hele reis maken om enkel Littlefinger te ontmaskeren is een beetje meh.

Even goed vind ik het gelden voor Arya. Die heeft tot noch toe 1 keer haar vermogens van de Faceless Men voor haar eigen gewin gebruikt, met de Freys. Het zou mooi zijn als die opbouw ook nog ergens toe leidt.
Ik denk dat sowieso het gezicht van Littlefinger gebruikt gaat worden..

• analogworm
quote:
EdwardK123 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:32:
[...]

Laten we het hopen, dat zou misschien flink nuttig kunnen zijn bij cersei?

• Lanithro
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17-01 13:23
quote:
EdwardK123 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:32:
[...]

Dat denk ik niet. Daarvoor is hij te publiekelijk geëxecuteerd.

Yavu Steam Profile Lanithro

• PickleRick
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 15-01 21:18
quote:
Lanithro schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:14:
[...]
Dat denk ik niet. Daarvoor is hij te publiekelijk geëxecuteerd.
Hij moet dan ook dood zijn voordat Arya zn gezicht kan gebruiken. Volgens mij is zijn gezicht nog vrij intact, sterker nog, er is al een handige snee gemaakt om hem eraf te trekken >:)

Steam: Pickle Rick

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-01 11:50

Goner

What can I do you for ?

Zoals Lanithro al zei ; te veel publiek/getuigen ...
Dit nieuws gaat binnen de kortste keren rond en dan is het raar als een dode opduikt in King's Landing :+

Goner wijzigde deze reactie 31-08-2017 12:20 (4%)

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Maar op wie moeten ze hem dan gebruiken? Iedereen weet inmiddels dat Littlefinger zich tegen de Boltons heeft gekeerd met het leger van The Vale. Zijn bondgenoten weten dat hij dood is, waarom zouden zijn vijanden nog naar hem luisteren?

• Lanithro
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17-01 13:23
quote:
ykathmann schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:16:
[...]

Hij moet dan ook dood zijn voordat Arya zn gezicht kan gebruiken. Volgens mij is zijn gezicht nog vrij intact, sterker nog, er is al een handige snee gemaakt om hem eraf te trekken >:)
Wat ik bedoel is dat teveel mensen zijn dood hebben gezien en dus het gebruik bij zo'n bekend gezicht het waarschijnlijk niet zal werken. Genoeg mensen die een raaf oid gaan sturen naar de Vale of andere huizen.

Yavu Steam Profile Lanithro

• PickleRick
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 15-01 21:18
Goed punt, denk inderdaad niet dat we hem terug gaan zien.

Steam: Pickle Rick

• Eddye
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 16:04
Volgens mij is het redelijk voorspelbaar wat er gaat gebeuren:
1 - Jaime rijdt naar Winterfell. Daar aangekomen wordt hij omgebracht door Arya.
2 - Cercei wordt omgebracht door Arya die het gezicht gebruikt van Jaime. Daarmee komt ook de voorspelling van Maggy the Frog uit.
3 - Arya blijkt niet Arya, maar toch the Waif.
4 - Dankzij zijn Stark opvoeding walgt Jon zo erg van zijn incestueuze relatie met Dany, dat Jon Dany neersabelt in een 'Crime of Passion' moment.
5 - De twee draken worden daardoor compleet gek en branden Winterfell zo plat als Harrenhall.
6 - Daardoor sterven ook Sansa en Bran.
7 - Zonder Jon, Dany of Sansa is er geen leiding over het leger in het noorden, en is de Night King niet meer tegen te houden, hij brengt ook de twee andere draken om, en heeft dus 3 ijsdraken.
8 - The Night King zal plaatsnemen op de Iron Throne.

• walteij
quote:
Eddye schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:38:
<knip>
Tijd om het aluminium hoedje weer tevoorschijn te toveren lijkt me :).
De serie krijgt een bitterzoet einde, geen slecht einde, waarin alle hoofdpersonen dood zijn.

Daarnaast, als de Waif Arya's gezicht heeft, dan heeft ze dus haar Eigen gezicht verwijderd en in the HOBAW geplaatst. Waarom vermoord ze dan de Freys, waarom wil ze dan Arya's hitlist voltooien? Hoe weet ze dan precies te vertellen hoe de relatie tussen Sansa en Arya vroeger was, dus dat Septa Mordane haar altijd strafte, omdat ze niet zo mooi schreef als Sansa.
Nee, Arya is gewoon Arya.

Over de Neef/Tante sex. Vergeet niet dat Rickard Stark (dus Ned's vader) getrouwd was met zijn nicht Lyarra Royce. Ook Tywin is met zijn nicht getrouwd. Broer en zus was alleen voorbehouden aan de Targaryens, maar neef&nicht of neef&tante zal vast vaker voor zijn gekomen, ook bij de Starks.

En volgens mij zullen de WW's niet de mensheid overwinnen. Wellicht dat er op een of andere manier vrede kan worden gesticht tussen de WW en de mensheid, maar hoe dat dan plaats zou vinden weet ik ook niet.

walteij wijzigde deze reactie 31-08-2017 13:20 (13%)

• analogworm
quote:
walteij schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:16:
[...]

De serie krijgt een bitterzoet einde, geen slecht einde, waarin alle hoofdpersonen dood zijn.

Daarnaast, als de Waif Arya's gezicht heeft, dan heeft ze dus haar Eigen gezicht verwijderd en in the HOBAW geplaatst. Waarom vermoord ze dan de Freys, waarom wil ze dan Arya's hitlist voltooien? Hoe weet ze dan precies te vertellen hoe de relatie tussen Sansa en Arya vroeger was, dus dat Septa Mordane haar altijd strafte, omdat ze niet zo mooi schreef als Sansa.

Over de Neef/Tante sex. Vergeet niet dat Rickard Stark (dus Ned's vader) getrouwd was met zijn nicht Lyarra Royce. Ook Tywin is met zijn nicht getrouwd. Broer en zus was alleen voorbehouden aan de Targaryens, maar neef&nicht of neef&tante zal vast vaker voor zijn gekomen, ook bij de Starks.

En volgens mij zullen de WW's niet de mensheid overwinnen. Wellicht dat er op een of andere manier vrede kan worden gesticht tussen de WW en de mensheid, maar hoe dat dan plaats zou vinden weet ik ook niet.
Gewoon, iedereen dood.. Als een tweede zondvloed, maar dan ongenadig. Eind goed al goed.. :+

• EdwardK123
quote:
Eddye schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:38:
1 - Jaime rijdt naar Winterfell. Daar aangekomen wordt hij omgebracht door Arya.
Dit zou ik echt een diep trieste actie vinden gezien Jaime zijn karakter ontwikkelingen de laatste seizoenen.

• analogworm
quote:
EdwardK123 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:41:
[...]

Dit zou ik echt een diep trieste actie vinden gezien Jaime zijn karakter ontwikkelingen de laatste seizoenen.
Ik zou ook niet zo goed weten wat Arya tegen Jamie zou hebben behalve dat hij een Lannister is? Het is niet alsof ze op haar lijstje staat.

• Eddye
quote:
walteij schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:16:
[...]

Gendry leeft nog (eventjes)
quote:
Daarnaast, als de Waif Arya's gezicht heeft, dan heeft ze dus haar Eigen gezicht verwijderd en in the HOBAW geplaatst.
Arya/the Waif had een hele tas vol gezichten bij zich.
quote:
Waarom vermoord ze dan de Freys, waarom wil ze dan Arya's hitlist voltooien?
Wie weet wat het uiteindelijke doel is van the Faceless Men. De Frey's hebben een hele belangrijke traditie met voeten getreden (Salt & Bread). Dat zou al reden kunnen zijn.
quote:
Hoe weet ze dan precies te vertellen hoe de relatie tussen Sansa en Arya vroeger was, dus dat Septa Mordane haar altijd strafte, omdat ze niet zo mooi schreef als Sansa.
Hoe kan het dat een Faceless Man de lengte en de stem precies kan overnemen, ik zeg magie...
quote:
Nee, Arya is dood gegaan aan haar buikwond in Bravos.
quote:
Gezien het kleine aantal 'adelijke' families in Westeros is een familieband binnen een huwelijk onontkoombaar. Gezien de reactie van Ned in het eerste seizoen mbt incest, zou het me niets verbazen als hij dat aan Jon heeft meegegeven in de opvoeding.
quote:
Ik denk van niet, simpel gesteld gaat het om getallen. De WW zijn in de meerderheid en krijgen veel makkelijker meer soldaten dan mensen.

• Eddye
quote:
analogworm schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

Ik zou ook niet zo goed weten wat Arya tegen Jamie zou hebben behalve dat hij een Lannister is? Het is niet alsof ze op haar lijstje staat.
Misschien het feit dat hij haar broertje uit het raam heeft gegooid...

• EdwardK123
quote:
Eddye schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:49:
[...]

Verrek, ja. Dat wordt nog spannend als Jaime Winterfell binnen komt..

• Sphinkx
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-01 12:03
quote:
Ik denk van niet, simpel gesteld gaat het om getallen. De WW zijn in de meerderheid en krijgen veel makkelijker meer soldaten dan mensen.
Enkele goed gemikte pijlen met dragonglass op een WW en een groot deel van WD leger is er aan.. Want elke WD zijn leven is gelinkt aan een WW.

• Eddye
quote:
Sphinkx schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:51:
[...]

Enkele goed gemikte pijlen met dragonglass op een WW en een groot deel van WD leger is er aan.. Want elke WD zijn leven is gelinkt aan een WW.
Een goede generaal begeeft zich niet aan het front.

• walteij
quote:
Eddye schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:49:
Maar dat weet Arya niet, en Bran weet dat hij invalide moest worden, voordat zijn krachten zich konden ontwikkelen.
quote:
Eddye schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:54:
Dus daarom zien we de NK met zijn maatjes iedere keer keurig aan de rand van het slagveld in beeld.
Ook papa Tarly bevond zich aan de rand van het slagveld.
Grey Worm (toch een capabele leger aanvoerder) doet mee aan alle veldslagen.

Robert Baratheon gooide zichzelf het liefst direct in de strijd waarmee hij zijn leger alleen maar meer inspireerde.
Meer naar onze wereld: Patton was ook altijd aan het front. Toch een van de betere generals van de laatste 100 jaar.

walteij wijzigde deze reactie 31-08-2017 13:57 (51%)

• Nieuwevolger
Mensen die serieus denken dat de waif arya is denken vast ook dat alles met een witte glans betekend dat bran zich erin heeft gewargd...

• Sphinkx
  • Laatst online: 18-01 12:03
quote:
Eddye schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:54:
[...]

In GoT zijn er maar weinig goeie generaals dan... In voorlaatste aflevering was hij duidelijk aanwezig samen met nog een paar andere.

• Eddye
quote:
walteij schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:54:
[...]

Maar dat weet Arya niet, en Bran weet dat hij invalide moest worden, voordat zijn krachten zich konden ontwikkelen.
Hoeft ook niet, Jaime is gewoon "a means to an end" voor Arya/the Waif, Cercei moet dood -> Jaime's gezicht is daarvoor een manier.

• walteij
quote:
Eddye schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:57:
Hoeft ook niet, Jaime is gewoon "a means to an end" voor Arya/the Waif, Cercei moet dood -> Jaime's gezicht is daarvoor een manier.
Jaime is nodig om het Lannister leger zich te laten aansluiten bij het leger van de levenden. Hem doden, betekent duizenden soldaten minder.

• Eddye
quote:
Sphinkx schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

In GoT zijn er maar weinig goeie generaals dan... In voorlaatste aflevering was hij duidelijk aanwezig samen met nog een paar andere.
Ergens achteraan op een berg, buiten bereik van Jon's gezelschap.

• Eddye
quote:
walteij schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:58:
[...]

Jaime is nodig om het Lannister leger zich te laten aansluiten bij het leger van de levenden. Hem doden, betekent duizenden soldaten minder.
Zolang Arya/the Waif het gezicht van Jaime heeft, geloven mensen dat Jaime leeft. Zo ging het ook bij de Frey's....

• walteij
quote:
Eddye schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:58:
Ergens achteraan op een berg, buiten bereik van Jon's gezelschap.
In het begin ja. Toen de strijd vol was losgebarsten (en de draken rond vlogen) was hij op minder dan een boogschot afstand van team Jon en Drogon:

• Puc van S.
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:13
quote:
walteij schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:17:
[...]

Waarbij ik me dus afvraag of de Bran die ze in seizoen 7 hebben laten zien, nog zulke fouten maakt.
Hij lijkt zijn krachten niet alleen omarmt te hebben, maar ze ook goed te controleren.
Hij is volledig beheerst, hij zal ook ongetwijfeld geleerd hebben van zijn 'fout' met Hodor.

Daarnaast geloof ik niet dat deze theorie het nog kan halen in de laatste 6 (erg lange) afleveringen van het laatste seizoen. Er moet nog zoveel gebeuren, waarbij de afleveringen simpelweg als volgt kunnen worden ingedeeld (denk ik):
  1. Jon en Daenarys en hun legers komen aan in Winterfell. Jon hoort van Sam wie zijn werkelijke ouders zijn. Jaime is onderweg naar Winterfell en probeert een van de legers mee te nemen, maar dit mislukt, de legers willen niet mee naar het Noorden. Jaime gaat proberen om de legers aan zijn kant te krijgen, om zo Cersei haar macht te verwijderen. De WW nemen the Last hearth in
  2. De aftermath, veel mensen zijn dood. Er wordt opgetrokken naar Kingslanding om Cersei van de troon te stoten. De Mountain wordt vermoord (maar door wie?), Jaime vermoord Qyburn (zoals hij zelf al had voorspeld) en hij gaat opnieuw met Cersei in gesprek. Cersei is nu complete doorgeslagen en Jaime vermoord haar , waarna hij zelfmoord pleegt.
En ja, dit is allemaal uit mijn dike duim gezogen, maar volgens mij niet onmogelijk.
What about this:

Jaime of Tyrion word vermoord door de WW/Wights en word zelf een Wight.
Vervolgens vermoord een van hun 2 Cersei.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• EdwardK123
quote:
Eddye schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:00:
[...]

Zolang Arya/the Waif het gezicht van Jaime heeft, geloven mensen dat Jaime leeft. Zo ging het ook bij de Frey's....
Kun je uitleggen waarom je denkt dat The Waif het gezicht van Arya heeft genomen? Ikzelf denk gewoon dat Arya Arya is, maar ben benieuwd naar jouw redenatie.

• walteij
quote:
Puc van S. schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:01:
What about this:

Jaime of Tyrion word vermoord door de WW/Wights en word zelf een Wight.
Vervolgens vermoord een van hun 2 Cersei.
Oeh, die vind ik wel leuk ja.
_/-\o_ *O* _O- }:O

De kans dat het gebeurd is alleen erg klein. Cersei is duidelijk iemand die zich verschanst bij een aanval (ze zat in de Red Keep bij de Battle of the Blackwater, verborgen achter een flinke stapel wachters en Ser Illyn Payne die haar zou executeren, zodat ze niet gevangen genomen zou worden).
Ik zie de AOTD niet tot aan kingslanding komen, laat staan dat ze de Red Keep zullen innemen.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
analogworm schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:30:
En daarbij zou het wel mooi zijn geweest als ze dat hadden laten zien. Maar goed, artistic license denk ik hier maar bij...
quote:
baronruud schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:28:
Fantasie of niet, er klopt dus eigenlijk niks van. Het hoort gewoon te kloppen met een serie van dit kaliber.
Wel eens geprobeerd over de bodem van een zwembad te lopen? :P
Als die kudde wights zou proberen de zee in te lopen dan spoelen ze gewoon bij bosjes weer aan, dat heeft geen enkele zin. :D

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Puc van S.
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:13
quote:
walteij schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

(ze zat in de Red Keep bij de Battle of the Blackwater, verborgen achter een flinke stapel wachters en Ser Illyn Payne die haar zou executeren, zodat ze niet gevangen genomen zou worden).
Ah, maar Illyn Payne word uiteraard wel door Arya vermoord :p

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• walteij
quote:
Puc van S. schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:10:
Ah, maar Illyn Payne word uiteraard wel door Arya vermoord :p
Net als de Mountain en de rest van de Queensguard natuurlijk. En dat gaat ook helemaal niet opvallen 8)7.
Ik denk dat Jaime/Tyrion als Wight dan niet eens meer hoeft aan te komen kloppen. Zodra de Queensguard is verdwenen, weet Cersei ook wel dat het voor haar afgelopen is.

Daarnaast moet een levende Jaime natuurlijk Qyburn nog wel vermoorden, die ook erg dicht bij Cersei in de buurt is.

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:18

FunkyTrip

Funky vidi vici!

quote:
Gonadan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:09:
Wel eens geprobeerd over de bodem van een zwembad te lopen? :P
Dat gaat best zonder lucht in je lichaam. Moet je het maar eens proberen met wat stenen om je middel... :P

Dit dus.

• ArgantosNL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11-01 16:35
quote:
EdwardK123 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:03:
[...]

Kun je uitleggen waarom je denkt dat The Waif het gezicht van Arya heeft genomen? Ikzelf denk gewoon dat Arya Arya is, maar ben benieuwd naar jouw redenatie.
Het was een leuke theorie einde seizoen 6, maar alles wat er in seizoen 7 gebeurt is is het niet logisch als het de Waif zou zijn.

Dingen als:
- het herkennen van haar wolf
- naar het noorden trekken na het horen dat jon er was
- bran had het wel geweten als arya arya niet was

En kan dat geneuzel van ijs draken ook eens ophouden.
het is een undead blauw vuur spugende draak, je kan duidelijk de decay in de vleugels zien en zelfs de schrijvers van de serie hebben het over vuur en niet ijs.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
FunkyTrip schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:33:
Dat gaat best zonder lucht in je lichaam. Moet je het maar eens proberen met wat stenen om je middel... :P
Adem maar eens uit in het zwembad, wedden van niet? Er is een reden dat ze betonnen schoentjes uitdelen als je niet terug gevonden mag worden. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Shmoozer
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17-01 11:10
quote:
Nyarlathotep schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:01:

Hier zie je dus dat het niet klopt. Sorry to burst your bubbles maar... je ziet toch écht dat er geen link is???
Of is men nou echt zo wanhopig _O-
Niet klopt...., omg _O-

Met 2 amateuristische lijntjes in paint is het gewoon overduidelijk (voor mij :9 ).

Gewoon wederom één van de subtiele verwijzingen in de serie. Dit maakt het des te leuker om er zo lekker in te duiken. Het is/blijft interessant, voor zowel de casual kijker als ook de fanaten (zoals er zovelen zijn, ook hier op het forum)

• walteij
quote:
ArgantosNL schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:36:
[...]

Het was een leuke theorie einde seizoen 6, maar alles wat er in seizoen 7 gebeurt is is het niet logisch als het de Waif zou zijn.

Dingen als:
- het herkennen van haar wolf
- naar het noorden trekken na het horen dat jon er was
- bran had het wel geweten als arya arya niet was
En de Waif is zelf haar gezicht kwijt
quote:
En kan dat geneuzel van ijs draken ook eens ophouden.
het is een undead blauw vuur spugende draak, je kan duidelijk de decay in de vleugels zien en zelfs de schrijvers van de serie hebben het over vuur en niet ijs.
Het is inderdaad geen ijsdraak, maar een ondode draak. Het vuur van de draak (dat magisch is), is (magisch) veranderd, zodat het ondode vuur de ondode draak niet kan verwonden of doden.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
walteij schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:58:
[...]
Jaime heeft niks te zeggen ... Cersei bepaalt waar de Lannister legers heen gaan of blijven. Jaime mag blij zijn dat-ie nog leeft.

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

• walteij
quote:
Goner schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:51:
Jaime heeft niks te zeggen ... Cersei bepaalt waar de Lannister legers heen gaan of blijven. Jaime mag blij zijn dat-ie nog leeft.
Jaime is officieel de legeraanvoerder van de Lannister-legers. Daarmee heeft hij zeker wel wat te zeggen. Als hij de generaals kan overtuigen van de noodzaak van hun manschappen, zullen ze Cersei snel achter laten, zeker als zij doorgaat zoals ze nu bezig is.
Ik geloof ook niet dat de generaals naar Cersei willen luisteren, zo geemancipeerd is het leger in Westeros niet.

• Chiron
quote:
Goner schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:51:
[...]

En dat zet meteen een streep door de theorie dat Arya Jaime zijn gezicht overneemt, om zo dichtbij Cersei te kunnen komen. Ik denk niet dat Cersei Jaime nog in haar buurt tolereert, nadat ie ervandoor gaat.

• Crahsystor
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14:20
quote:
walteij schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:40:
[...]

Het is inderdaad geen ijsdraak, maar een ondode draak. Het vuur van de draak (dat magisch is), is (magisch) veranderd, zodat het ondode vuur de ondode draak niet kan verwonden of doden.
Wel lastig, want de Wights kunnen niet tegen vuur, dan verbranden ze. Draken zijn "Fire made flesh" in GoT. Ze zijn ook warm/heet om aan te raken en pijlen die toch door de huid komen branden gewoon weg. Hoe lekker zit de NK dan op Viserion?
Uiteraard kan het gewoon, want het is magie vs magie. Zal wel werken met het idee zoals de NK door het vuur loopt. Hoe Viserion het dan regelt in z'n strot zullen we maar houden op Magic Mucus (tm).

Wat ik wel slecht gemaakt vond was het lopen door de resten van de muur. Viserion smelt de muur deels en die stort in, prima. Vervolgens is er een perfect glad stukje over, met niet gesmolten blokken ernaast, om doorheen te wandelen. Had verwacht dat er nog wat troep zou zijn om overheen te klauteren of de boel glad gesmolten zou zijn.

Addicted to silent computing

• Wognummer
  • Laatst online: 09:43
quote:
Chiron schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:58:
[...]

En dat zet meteen een streep door de theorie dat Arya Jaime zijn gezicht overneemt, om zo dichtbij Cersei te kunnen komen. Ik denk niet dat Cersei Jaime nog in haar buurt tolereert, nadat ie ervandoor gaat.
neemt ze toch gewoon het gezicht van the mountain over :+ ik denk nog steeds dat jamie haar uiteindelijk helpt naar de andere wereld te komen

http://wow.olli.la/screens/lock.jpg

• walteij
@Crahsystor Nou ja, als (een deel) de muur nou om was gevallen in plaats van ingestort, dan was dat een stuk logischer geweest inderdaad.
Maar het gehele instorten van de muur is onlogisch.
UnVyserion knalt met zijn blauwe vuur door de muur heen, als we de Twin Towers even als voorbeeld nemen, zou dan de bovenliggende muur bijna recht naar beneden moeten storten om daarna te verpulveren. In plaats daarvan verpulvert de muur boven én onder de muur helemaal en valt dan pas naar beneden.

walteij wijzigde deze reactie 31-08-2017 15:09 (5%)

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:24

-tom-562

Oliesjeik

quote:
walteij schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:08:
@Crahsystor Nou ja, als (een deel) de muur nou om was gevallen in plaats van ingestort, dan was dat een stuk logischer geweest inderdaad.
UnVyserion knalt met zijn blauwe vuur door de muur heen, als we de Twin Towers even als voorbeeld nemen, zou dan de bovenliggende muur bijna recht naar beneden moeten storten om daarna te verpulveren. In plaats daarvan verpulvert de muur boven én onder de muur helemaal en valt dan pas naar beneden.
Dragonfire can't melt steel beams the wall111~~`1!!! /aluhoedje af :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Chiron
quote:
Wognummer schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:04:
[...]

neemt ze toch gewoon het gezicht van the mountain over :+ ik denk nog steeds dat jamie haar uiteindelijk helpt naar de andere wereld te komen
Dat denk ik ook.

Ben dan wel benieuwd wat de zin 'after you are drowned in tears' in zou houden van de profetie.
quote:
Die muur wordt (werd?) bijelkaar gehouden door de nodige magische spreuken / magie, en even met de blauwe drakenvuur eroverheen zorgt dat die spells verbroken worden. Dat moet er natuurlijk spectaculair uitzien. Overigens stort er volgens mij maar een deel van de muur in, tot het stukje bij Eastwatch. Zou wel absurd zijn als de hele wall ompleurt, tot en met de Shadow Tower.

• Drumatiko
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16:56
quote:
Vergis je niet in de krachten welke ontstaan door verhinderde vervorming (het deel dat warmer wordt, wilt uitzetten en splijt zo de omringende materie).
Zie ook het beroemde voorbeeld van een gespleten deksteen van een hunnebed na brand: http://www.rtvdrenthe.nl/...unebed-bij-Emmen-vernield

Ik heb mezelf maar wijsgemaakt dat dit de reden is voor de eerste schade die ontstond :+

| "Never memorize something that you can look up" | ED: cmdr Drumatiko |

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:03
quote:
Bloodclot schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:40:
[...]

Ik heb het gevoel dat Tyrion meer weet. Toen Bran aan het woord was over de afkomst van Jon, kwam de shot van de bedenkelijke Tyrion nadrukkelijk ook in beeld.
Of hij houdt er (evt met Varys) een geheime agenda op na.

Specs

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
Bloodclot schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:40:
[...]
Maar Tyrion was niet bij dat gesprek tussen Sam en Bran ; hij zat op de Love Boat met Jon en Dany. Hij keek bedenkelijk om een heel andere reden ...

Goner wijzigde deze reactie 31-08-2017 16:18 (6%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

* Gonadan heeft net opgezocht waarom dat roeigrapje grappig was

:') :+ :')

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

quote:
Gonadan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:37:
[...]

Adem maar eens uit in het zwembad, wedden van niet? Er is een reden dat ze betonnen schoentjes uitdelen als je niet terug gevonden mag worden. :P
En daarom kunnen undead dus over de bodem lopen: Geen lucht in hun lijf, en bovendien zware stukken leer/armor.

En die betonnen schoentjes is 1 grote schoen zodat je niet kunt lopen (los van het feit dat je niet meer omhoog kunt vanwege het gewicht)

Feit blijft dat je met wat counterweights over de bodem van de zee kunt lopen. Als mens een minuutje, als undead oneindig.

FunkyTrip wijzigde deze reactie 31-08-2017 16:46 (8%)

Dit dus.

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 00:39

s0kkie

Sailing The Seas Of Cheese

Kwam voor mij meer over als jaloezie met de shot met Tyrion op de boot toen neef en tante het bed in doken :P

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 02:54
quote:
FunkyTrip schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:45:
[...]

En daarom kunnen undead dus over de bodem lopen: Geen lucht in hun lijf, en bovendien zware stukken leer/armor.

En die betonnen schoentjes is 1 grote schoen zodat je niet kunt lopen (los van het feit dat je niet meer omhoog kunt vanwege het gewicht)

Feit blijft dat je met wat counterweights over de bodem van de zee kunt lopen. Als mens een minuutje, als undead oneindig.
Dan hadden ze toch gewoon via het water langs de muur kunnen lopen :?

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

quote:
RedHat schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:55:
[...]

Dan hadden ze toch gewoon via het water langs de muur kunnen lopen :?
Stroming te sterk wellicht. Mijn argument ging dan ook meer over zwembaden of een riviertje, niet die woeste klippen daar bij die muur ;)

Dit dus.

• mark-k
  • Laatst online: 09:58

mark-k

AKA markkNL

quote:
[...]

Counterwights :+

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
Leer drijft, verder hooguit een rustige helm gezien. Nee, die theorie is alles behalve een feit. ;)

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
Gonadan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:42:
[...]

Leer drijft, verder hooguit een rustige helm gezien. Nee, die theorie is alles behalve een feit. ;)
Gewoon leer misschien wel, maar dat geharde geperste leer ook?

• Cheezus
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:05

Cheezus

Luiaard

spoiler:
De lannisters worden in ieder geval niet uitgeroeid: YouTube: TRAILER WESTEROS THE SERIES - GAME OF THRONES SPINOFF

/Disclaimer: niet bekend of de trailer echt is..

• Jogai
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-01 13:22

wtf?

...only by myth-making, only by becoming 'sub-creator' and inventing stories, can Man aspire to the state of perfection...

• walteij
@Jogai leuke combinatie van Westworld en Game of Thrones vind je niet :)

• bazzemans
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12:06
quote:
walteij schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:22:
@Jogai leuke combinatie van Westworld en Game of Thrones vind je niet :)
Mij ontgaat het Westworld deel in deze "combinatie", leg uit?

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
mark-k schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:27:
Gewoon leer misschien wel, maar dat geharde geperste leer ook?
Geen idee joh, ik ben ook maar baldadig aan het doen tegen iedereen die denkt dat je wel even een halve marathon over de zeebodem kan lopen met een leger half ontbonden gratenpakhuizen. :P

• Wognummer
  • Laatst online: 09:43
quote:
was dat niet fan made ? aantal pagina's terug ook al

maar wel echt heel goed! :D

Wognummer wijzigde deze reactie 31-08-2017 22:55 (6%)

http://wow.olli.la/screens/lock.jpg

• miicker
  • Niet online
quote:
Gelukkig is het fan made :P
Anders had ik echt spijt van het kijken, dan zaten er echt ziek veel spoilers in :P

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
Gonadan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:47:
[...]

Geen idee joh, ik ben ook maar baldadig aan het doen tegen iedereen die denkt dat je wel even een halve marathon over de zeebodem kan lopen met een leger half ontbonden gratenpakhuizen. :P
Met even googlen zou je leren (pun intended) dat de meeste soorten leer gewoon zinken, zeker dat verstevigde waar armor van gemaakt wordt. :p

• ArgantosNL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11-01 16:35
quote:
mark-k schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 23:37:
[...]

Met even googlen zou je leren (pun intended) dat de meeste soorten leer gewoon zinken, zeker dat verstevigde waar armor van gemaakt wordt. :p
Wat eigenlijk ook niet zo belangrijk is gezien je in de serie kan zien dat ze zinken.

Ik denk dat ze vanwege magische regeltjes de zee niet in mogen/kunnen anders hadden ze al lang de wandeling om de muur heen gemaakt. De WW zijn gemaakt door de Children of the forest, het zou best kunnen dat ze er een hoop restricties aan hebben gehangen.

• EdwardK123
quote:
Gonadan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:47:
[...]

Misschien de truc met het bootje opzekop houden en lucht happen a la Pirates of the Caribbean? ;)

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
ArgantosNL schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:38:
[...]

Wat eigenlijk ook niet zo belangrijk is gezien je in de serie kan zien dat ze zinken.

Ik denk dat ze vanwege magische regeltjes de zee niet in mogen/kunnen anders hadden ze al lang de wandeling om de muur heen gemaakt. De WW zijn gemaakt door de Children of the forest, het zou best kunnen dat ze er een hoop restricties aan hebben gehangen.
Should we put in a 'no flying mounts' restriction? Nah, what would be the chance of that...

• Rainbow_Dash
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14:00

Rainbow_Dash

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Gisteren dus de Games of Thrones tour gedaan vanuit Dublin.

Al om 6:00 uur op moeten staan, maar het was het meer dan waard!

Keurig op tijd opgepikt en tijdens de reis meerdere activiteiten gedaan. Bus heeft zelf TV's en we hebben meerdere specials van Game of Thrones gezien. Making off's showreel etc. Geen seizoen 7 dingen, omdat een paar mensen het nog niet hadden gezien. Dus geen spoilers!

Ook tijdens de reis een GoT quiz gedaan en diegene die de meeste goed had, werdt dit King/Queen in de North gekroond :+

Helaas eindige ik op plaats 3 met 8 goed. (van de 45 mensen toch vrij nette score 8)

Eerste stop was natuurlijk de haunted forest, we zijn naar de plek gegaan waar Seizoen 1 Ep 1 begint. (Waar Wills de dode mensen ziet in een rond figuur), waar Jon Snow een kamp had met Tyrion. Verder ook waar Eddard de direwolves pups heeft gevonden samen met zijn kinderen. Tourguide had ook een tablet met film mee zodat we precies konden zien waar het was opgenomen.

spoiler:
Waar kennen we dit van?

Daarna een uitgebreide lunch gehad ala GoT stijl en eten (in de bus konden we alvast kiezen wat we wilden zodat het restaurant alles alvast kon voorbereiden, efficient dus!) We hadden een echte lunch met de bekers van King Roberts. (die hornen waar je bier in stopt enzo). Echt heerlijk gegeten.

Daarna kwam wel het top punt van de dag, de direwolves! Summer en Greywind! (Echte namen Thor en Odin). Blijkbaar waren de eigenaars ook extra's in de film. Een man heeft zelf in 4 seizoen als extra gedient. De vader was ook een extra in seizoen 1, als Dotrakhi Slave Master!
spoiler:

Leuk extratje, blijkbaar zijn Shaggydog en Ghost dezelfde wolven (honden), echter is Ghost dus gewoon wit geverfd! wow!

Finally naar Winterfell gegaan, stuk of 8 film locaties gezien, (in onze cloaks natuurlijk). Als toetje op de taart, bij Inch Abbey een zwaard gevecht gedaan 8)

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lees Film reviews!

• DeKoetsier
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 14-01 09:12
Heel vet zo'n tour! @Rainbow_Dash

Even nog wat betreft die Wight die wel/niet door de zee zouden kunnen lopen. Naar mijn idee zouden ze prima lekker ondood onder water kunnen blijven staan, langzaam lopen met de weerstand, kettinkje leggen als het moet ;) maar dat is mogelijk op een plek met stilstaand water, zoals een klein meertje.

Maar op zo'n ruige plek als dit? (Grote hoge rots formaties, golven, stroming, etc.)

DeKoetsier wijzigde deze reactie 01-09-2017 13:33 (4%)

• Russel88
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09:59
Ik snap dat dit een discussie forum is en dat het nerden gehalte hier wat hoger dan gemiddeld is. Maar pagina's discuseren over plotholes dat wargs nou wel of niet onder water kunnen lopen.
Plotholes zijn altijd te vinden. Ik bedoel Robert en Eddard starten een rebellion, omdat het vermoeden bestaat dat Rygar het zusje van Eddard ontvoerd heeft. Waarom heeft ze niet een bericht gestuurd naar Eddard en Robert van leuk dat jullie wraak willen. Maar ik hou van hem en we zijn getrouwd. Btw ik ben in verwachting van hem.
Je zou op z'n minst verwachten dat ze een poging doet om te vermijden dat haar broer en man oorlog met elkaar voeren.

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
quote:
Russel88 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:37:
Ik snap dat dit een discussie forum is en dat het nerden gehalte hier wat hoger dan gemiddeld is. Maar pagina's discuseren over plotholes dat wargs nou wel of niet onder water kunnen lopen.
>:)

Trouwens, waarom zouden die lui onder water moeten kunnen lopen? Ben je wel eens je huissleutel vergeten vroeger als kind en heb je toen met een zelfgemaakt lusje van takjes geprobeerd het haakje van de deur open te krijgen? Dan ben je tig keer aan het mikken, maar uiteindelijk mik je wel raak... hoe stijf of onhandig je takje ook is... ik stel me het mikken van een ketting om de nek van een draakje hetzelfde voor :)

deze reactie is waarschijnlijk niet geschikt voor jongere lezers die opgegroeid zijn met betere sloten ;)

• Rainbow_Dash

Rainbow_Dash

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Die cliffs zijn nogal hoog, zou niet weten hoe ze aan land moeten komen, tenzij ze een flink stuk doorzwemmen?

Wights kunnen volgens mij niet echt klimmen ook ;)

Met een draak de muur neerhalen is veel logischer.

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lees Film reviews!

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

quote:
Plotholes zijn altijd te vinden. Ik bedoel Robert en Eddard starten een rebellion, omdat het vermoeden bestaat dat Rygar het zusje van Eddard ontvoerd heeft. Waarom heeft ze niet een bericht gestuurd naar Eddard en Robert van leuk dat jullie wraak willen. Maar ik hou van hem en we zijn getrouwd. Btw ik ben in verwachting van hem.
Je zou op z'n minst verwachten dat ze een poging doet om te vermijden dat haar broer en man oorlog met elkaar voeren.
Het begint nu wel een beetje de spuigatren uit te lopen ja. Het mierenneuken om details, rare specultaties.... Ik begrijp best dat mensen soms wel érg fanatiek zijn maar kunnen we weer gewoon een beetje over de inhoud praten?

Plotholes zijn er genoeg, zeker in seizoen 7. Accepteren en verder gaan?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Nieuwevolger
Ik zit nu seizoen 4 te kijken, vader tyrell is mij er ook eentje.

• Muta
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
quote:
Uh, en wat dacht je van Brandon Stark (Ned's broer) en Rickon Stark (vader van Ned) die verbrand zijn door de Mad King? Volgens mij is dat ook een belangrijke catalysator van de oorlog.

• miicker
  • Niet online
Wat ik me trouwens ook laatst bedacht, dat stambeeld in Braavos (Titan of Braavos), daarvan werd in eerdere seizoenen geloof ik gezegd dat het ook kon vechten of zo, dat lijkt me nog wel gaaf om te zien, iemand enig idee of dat nog gaat gebeuren?

• Chiron
quote:
miicker schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:44:
Wat ik me trouwens ook laatst bedacht, dat stambeeld in Braavos (Titan of Braavos), daarvan werd in eerdere seizoenen geloof ik gezegd dat het ook kon vechten of zo, dat lijkt me nog wel gaaf om te zien, iemand enig idee of dat nog gaat gebeuren?
Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar het ding is van graniet, brons en staal. Behalve brullen/toeteren doet ie vrij weinig :P

• Rainbow_Dash

Rainbow_Dash

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

quote:
Chiron schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:01:
[...]

Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar het ding is van graniet, brons en staal. Behalve brullen/toeteren doet ie vrij weinig :P
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Titan_of_Braavos

Schijnt dat die vroeger gevochten heeft, maar dat kan ook gewoon een legende zijn. Nu is het vooral om waarschuwingen te geven tegen intruders enzo.

• miicker
  • Niet online
quote:
Chiron schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:01:
[...]

Dat werd gewoon tegen Arya gezegd toen ze naar Braavos ging geloof ik. En net zoals heel veel dingen eerst verhalen waren en het later echt gebeurt in GoT leek me dit ook wel mogelijk, dus lijkt me wel gaaf om te zien.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA

Front verplichte underscores

Dat lijkt me juist een overdreven letterlijke Deus ex machina. Zijn er IRL niet ook van dat soort legendes?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True