Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Hoogie2004 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:53:
De moederborden lijkt inderdaad wel het issue te worden :) Er is verdomd weinig te verkrijgen, en op mATX formaat zelfs nog minder.
Mini-ITX ben ik zelf in geïnteresseerd maar daar heb ik alleen nog maar een Biostar van op het web gezien. Wel jammer dat de borden zo dun bezaaid zijn.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

Earzz schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:17:
[...]

Mini-ITX ben ik zelf in geïnteresseerd maar daar heb ik alleen nog maar een Biostar van op het web gezien. Wel jammer dat de borden zo dun bezaaid zijn.
Same here.

Al kan ik ook wel af met een Micro-ATX bordje, al wordt het dan wat meer proppen om alles netjes in de kast te krijgen :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Hoogie2004 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:18:
[...]

Same here.

Al kan ik ook wel af met een Micro-ATX bordje, al wordt het dan wat meer proppen om alles netjes in de kast te krijgen :+
Dat gaat voor mij niet passen in mijn In Win 901 :/

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik ben benieuwd hoe snel die pre-orders voor de 1800X uitgeleverd gaan zijn :P

* Borromini watch met smart

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:44:
[...]

Zoals ik alweer even geleden heb gepost vat ik dat als positief op. Het product dat we nu zien is nog volop in ontwikkeling en dat betekent weer dat er waarschijnlijk de nodige rek in zit. Je kunt een product als dit niet volledig uitontwikkelen en dan pas lanceren. Gezien hoe dicht men in de buurt van Intel zit, is de timing ook helemaal niet verkeerd.
Dat klinkt wel heel erg als AMD fanboy gedrag want als Intel dit gedaan zou hebben zou de wereld te klein zijn. :/
Natuurlijk is het niet oke wanneer een fabrikant op het laatste moment meerdere wijzigingen gaat aanbrengen in hoe reviewers de hardware mogen testen. Als AMD echt vertrouwen in RyZen heeft, als Intel killer, dan zou het niet uit mogen maken hoe reviewers RyZen zouden gaan testen. Je moet je ernstig afvragen of het niveau van de komende reviews wel serieus genomen moeten worden als AMD zo streng de regie daarop voert.
Volgens mij voelt AMD nattigheid want de uitgelekte benchmarks laten immers zien dat Ryzen voor gamers weinig toevoegd t.o.v. Intel want qua single core blijft RyZen iets achter en qua multicore liggen ze iets voor en soms on par met Intel. Dat zou kunnen beteken dat vooral de serieuze gamers, de belangrijkste doelgroep voor retail hardware, afhaken en bij Intel blijven. Serieuze gamers kijken niet naar hardware waar ze over 2 tot 3 jaar het verschil mee kunnen maken maar die willen nu het verschil kunnen maken en dat verschil biedt AMD momenteel gewoon niet to.v. Intel.
Alleen first time upgraders zullen dan Ryzen kopen en daar een jaar of 4 á 5 mee doen wat ze als doelgroep niet zo heel interessant maakt.
Als je er met wat gezond verstand naar kijkt dan is het niet onverstandig om een paar weken te wachten totdat er echt kritische reviews komen waar AMD geen regie meer over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:27
Phuncz schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:51:
Goed nieuws en slecht nieuws (voor mij):

Asus heeft eindelijk zijn support pages voor AM4 borden voorzien van de software, met een recente firmware update voor memory compatibility.

https://www.asus.com/be-n...70-PRO/HelpDesk_Download/
https://www.asus.com/be-n...20x370-pro&IsSupport=True

Mijn winkel laat weten dat de 1700(X) in voorraad zijn, maar de 1800X niet, ook zijn ze nog wachtende op borden. Voor mij dus geen Ryzen dit weekend.
Er heeft al wel iemand een 1700X geleverd gekregen en op de pijnbank gelegd.

http://wccftech.com/amd-r...livered-early-benchmarks/

Resultaten zijn in lijn met de verwachtingen. Denk dat meeste lekken die we hebben gezien dus wel echt waren.

Verder wel een hoog voltage om 3.4GHz te draaien in het bios met 1.417v. 3200C14 is verder wel netjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adel_F16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-08 11:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!
regmaster schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:08:
[...]

Dat klinkt wel heel erg als AMD fanboy gedrag want als Intel dit gedaan zou hebben zou de wereld te klein zijn. :/
Natuurlijk is het niet oke wanneer een fabrikant op het laatste moment meerdere wijzigingen gaat aanbrengen in hoe reviewers de hardware mogen testen. Als AMD echt vertrouwen in RyZen heeft, als Intel killer, dan zou het niet uit mogen maken hoe reviewers RyZen zouden gaan testen. Je moet je ernstig afvragen of het niveau van de komende reviews wel serieus genomen moeten worden als AMD zo streng de regie daarop voert.
Volgens mij voelt AMD nattigheid want de uitgelekte benchmarks laten immers zien dat Ryzen voor gamers weinig toevoegd t.o.v. Intel want qua single core blijft RyZen iets achter en qua multicore liggen ze iets voor en soms on par met Intel. Dat zou kunnen beteken dat vooral de serieuze gamers, de belangrijkste doelgroep voor retail hardware, afhaken en bij Intel blijven. Serieuze gamers kijken niet naar hardware waar ze over 2 tot 3 jaar het verschil mee kunnen maken maar die willen nu het verschil kunnen maken en dat verschil biedt AMD momenteel gewoon niet to.v. Intel.
Alleen first time upgraders zullen dan Ryzen kopen en daar een jaar of 4 á 5 mee doen wat ze als doelgroep niet zo heel interessant maakt.
Als je er met wat gezond verstand naar kijkt dan is het niet onverstandig om een paar weken te wachten totdat er echt kritische reviews komen waar AMD geen regie meer over heeft.
Volgensmij gaat het er niet om dat de reviewers op manier X moeten testen. Dat zou ook niet werken omdat iedereen morgen alle benches zo kan draaien als ze zelf willen.

Ze krijgen volgensmij bijv tips hoe beste resultaten te halen zijn. Als dat steeds wijzigt is dat niet echt handig natuurlijk.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:09

Phntm

Tlingelingeling

Lambo LP670 SV schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:13:
[...]

Er heeft al wel iemand een 1700X geleverd gekregen en op de pijnbank gelegd.

http://wccftech.com/amd-r...livered-early-benchmarks/

Resultaten zijn in lijn met de verwachtingen. Denk dat meeste lekken die we hebben gezien dus wel echt waren.

Verder wel een hoog voltage om 3.4GHz te draaien in het bios met 1.417v. 3200C14 is verder wel netjes.
Hou rekening mee dat er ipv de gebruikelijke 4 cores nu 8 cores erin zitten die van stroom voorzien moeten worden. Ik wil day to day temps zien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

Phntm schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:37:
[...]

Hou rekening mee dat er ipv de gebruikelijke 4 cores nu 8 cores erin zitten die van stroom voorzien moeten worden. Ik wil day to day temps zien >:)
Zal wel meevallen met de 95w TDP? :9

desalniettemin heb ik gister toch nog maar even wat dikkere kabels gekocht voor m'n cpu (ik ga cable sleeven)

0.82mm² voor de hele pc, 1.5mm² voor de 8pin EPS connector en misschien ook de 12v lijnen van de 6+2pin connectors :*)

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Wanneer mogen de reviews online? dat zou vandaag toch zijn?

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Help!!!! schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:36:
[...]

Volgensmij gaat het er niet om dat de reviewers op manier X moeten testen. Dat zou ook niet werken omdat iedereen morgen alle benches zo kan draaien als ze zelf willen.

Ze krijgen volgensmij bijv tips hoe beste resultaten te halen zijn. Als dat steeds wijzigt is dat niet echt handig natuurlijk.
Gelet op de verontwaardiging in de tweet van JayzTwocents lijkt het me ongebruikelijk dat dit gebeurd. Natuurlijk gaat iedereen zijn of haar benches draaien maar hoe erg is dat? Als Ryzen doet wat AMD daarover gezegd heeft dan komt dat er vanzelf wel uit. De strategie van AMD is waarchijnlijk om zoveel mogelijk de multicore performance te laten zien en alleen die single core performance waar RyZen het minst slecht in scoort. Die andere scores komen later vanzelf wel voorbij wanneer de invloed van AMD er niet meer is.
Maar goed, voor de meeste upgraders zal het AM4 platform sowieso een goede prijs/prestatie bieden omdat velen nog met verouderde hardware zitten en het prijs niveau van Intel nu nog hoger ligt. Daarnaast moeten we ook heel blij zijn dat Intel hier weer flink wordt uitgelokt om wat harder te gaan lopen. Daar is helemaal niets mis mee.
Nog een paar uurtjes en dan gaan we zien wat ons de komende tijd te wachten staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

ikbengoofy schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:09:
Wanneer mogen de reviews online? dat zou vandaag toch zijn?
15:00 Nederlandse tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Thanks!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 08:12
regmaster schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:09:
[...]

Gelet op de verontwaardiging in de tweet van JayzTwocents lijkt het me ongebruikelijk dat dit gebeurd. Natuurlijk gaat iedereen zijn of haar benches draaien maar hoe erg is dat? Als Ryzen doet wat AMD daarover gezegd heeft dan komt dat er vanzelf wel uit. De strategie van AMD is waarchijnlijk om zoveel mogelijk de multicore performance te laten zien en alleen die single core performance waar RyZen het minst slecht in scoort. Die andere scores komen later vanzelf wel voorbij wanneer de invloed van AMD er niet meer is.
Maar goed, voor de meeste upgraders zal het AM4 platform sowieso een goede prijs/prestatie bieden omdat velen nog met verouderde hardware zitten en het prijs niveau van Intel nu nog hoger ligt. Daarnaast moeten we ook heel blij zijn dat Intel hier weer flink wordt uitgelokt om wat harder te gaan lopen. Daar is helemaal niets mis mee.
Nog een paar uurtjes en dan gaan we zien wat ons de komende tijd te wachten staat.
review guides zijn doodnormaal. Zijn frustratie heeft niets te maken met het feit dat ze bestaan maar wel met AMD die ze 4 keer heeft aangepast op 3 dagen vlak voor release. Dat is ongewoon en geeft wat extra werk voor de reviewers maar dit heeft niets te maken met stinky situations.

edit: Jayz review geraakt niet op tijd af wat hem vooral frustreert denk ik. + hij zegt dat de resultaten schokkend gaan zijn, positief of negatief verduidelijkt hij niet

[ Voor 6% gewijzigd door Bavardia op 02-03-2017 13:20 ]

I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:33

The Chosen One

Zie signature!

https://videocardz.com/66826/amd-ryzen-7-review-roundup

Daar heb je (straks) een mooi lijstje voor ~20 sites met reviews/"reviews".

[ Voor 3% gewijzigd door The Chosen One op 02-03-2017 13:22 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 22:33
Hoogie2004 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:53:
De moederborden lijkt inderdaad wel het issue te worden :) Er is verdomd weinig te verkrijgen, en op mATX formaat zelfs nog minder.
Ik denk dat we voor wat meer mainstream en mATX boards moeten wachten totdat de R5 series uitkomt in Q2 2017. Ik snap wel dat de fabrikanten nu vooral hun premium boards uitbrengen voor AM4 aangezien de R7 series ook best wel premium is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
En we hebben de eerste review van een Tweaker online staan! pricewatch: AMD Ryzen 7 1700 Boxed

Oh wacht.. Wat zal er met zoiets (en vooral zo'n persoon) gebeuren? :P En vooral: waar meld je zoiets?

[ Voor 5% gewijzigd door Luca op 02-03-2017 13:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tim2010
Danny.G schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:25:
En we hebben de eerste review van een Tweaker online staan! pricewatch: AMD Ryzen 7 1700 Boxed

Oh wacht.. Wat zal er met zoiets (en vooral zo'n persoon) gebeuren? :P En vooral: waar meld je zoiets?
Ik ben wel benieuwd naar zijn mening over de R7 1800X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Banhammer 2000 van pensioen terughalen :P

En geen idee waar je zoiets meld, er zit geen knop bij of sectie voor op forum als ik zo snel kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 08:34
Suicyder schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:30:
Banhammer 2000 van pensioen terughalen :P

En geen idee waar je zoiets meld, er zit geen knop bij of sectie voor op forum als ik zo snel kijk.
Forum >Tweakers Feedback> Geachte Redactie

Voor al je opmerkingen, klachten, complimenten en steunbetuigingen aangaande nieuws, reviews, redactieblogs en downloads.

Maar het is triest dat dit mensen de tijd nemen, voor release überhaupt al zo'n nep review te plaatsen, had dan gewacht tot na release en er wat meer moeite in gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

Tim2010 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:24:
[...]

Ik denk dat we voor wat meer mainstream en mATX boards moeten wachten totdat de R5 series uitkomt in Q2 2017. Ik snap wel dat de fabrikanten nu vooral hun premium boards uitbrengen voor AM4 aangezien de R7 series ook best wel premium is.
Ik heb er geen problemen mee om een duurder premium (mATX) bordje te kopen, maar er is gewoon niets op voorraad, nergens iets te vinden :P

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Laatst online: 15-09 17:21
Ach het is wel een beetje grappig toch, de 1e review staat dus op Chiphell, wel chinees dus alleen getalletjes bekijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Tim2010 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar zijn mening over de R7 1800X.
_O- :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 08:19
Danny.G schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:25:
Ik denk dat ik er nu echt van afzie. Dit moet een prutsding zijn. Toch maar weer Intel.... 8)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
Processors zijn bij ons gewoon binnengekomen volgens de forecast. Enkel van de 1800x werd niet alles geleverd. 80%. Doosjes zien er alvast leuk uit.

Wat betreft moederborden is het minder leuk. Voorlopig nog niets. Komende dagen zouden er wat moet binnen druppelen. Crosshair zou volgende week moeten zijn.

Hopelijk komt dat de volgende dagen in een stroomversnelling. Zou anders wel een domper zijn.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Mag ik vragen wie ons is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat was ook de vraag die op mijn lippen brandde :+.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Tones.be?

Komop jongens, dat kostte minder dan 3 seconden Google.

[ Voor 76% gewijzigd door batumulia op 02-03-2017 13:44 ]

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Bas1978 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:32:
Forum >Tweakers Feedback> Geachte Redactie
Uh nee, redactie is alleen voor artikelen. Hier is eigenlijk geen meldpunt voor, zover ik weet. Ik ga er even intern aan trekken want dit is misbruik. Gelieve niet meer hierop reageren, anders maken we Ed_L boos en ik wil niet overreden worden door zijn tank. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
The Chosen One schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:22:
https://videocardz.com/66826/amd-ryzen-7-review-roundup

Daar heb je (straks) een mooi lijstje voor ~20 sites met reviews/"reviews".
Die eerste entry. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apocalypsa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01 15:07
Hebben we al enig idee of de YD170XBCAEMPK, oftewel 1700x met stock cooler, ook in Nederland verkocht gaat worden?

Vanwege het feit dat NZXT geen AM4 brackets gaat sturen tot halverwege maart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

apocalypsa schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:55:
Hebben we al enig idee of de YD170XBCAEMPK, oftewel 1700x met stock cooler, ook in Nederland verkocht gaat worden?

Voor zover bekend... Alleen de 1700 (NON-X) zal worden verkocht met een cooler in de R7 serie. De andere 2, 1800x en 1700x worden niet met koeler verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:51
Werelds schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:15:

Als deze caches vol raken en je wil er iets nieuws in stoppen, wordt er iets uitgegooid (het hoe en wat daarachter gaat te ver ;)) zodat je nieuwe data er in kan.
Hoe mij dat is uitgelegd is dat altijd het stuk data dat het langst geleden is gebruikt word weggemieterd. Al is bij die uitleg niet genoemd voor wat voor architecturen het was. Is dat iets dat dicht bij de waarheid ligt of juist iets uit het
verleden of een specifieke architectuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhatFish schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 01:15:
[...]

Enkele YouTubers, waaronder LinusTechTips (zo uit mijn hoofd) hebben aanzienlijke temperatuurverlagingen geboekt door Skylake te delidden en iets beters te gebruiken. Enkele generaties terug was delidden het simpelweg niet waard, de verschillen waren een keer 5°C, maar met Skylake heeft Intel een wel heel goedkoop prutje gebruikt en dat was gewoon niet nodig, alsof er anders onvoldoende marge op Skylake zou zijn.

Ik moet de video nog kijken, maar zo te zien heeft AMD het een stuk beter (naar de consument toe, hun boekhouders hadden misschien liever de Intel-aanpak) geregeld.
AMD heeft het gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 07:04

Convoy

g44p

[...]

Enkele YouTubers, waaronder LinusTechTips (zo uit mijn hoofd) hebben aanzienlijke temperatuurverlagingen geboekt door Skylake te delidden en iets beters te gebruiken. Enkele generaties terug was delidden het simpelweg niet waard, de verschillen waren een keer 5°C, maar met Skylake heeft Intel een wel heel goedkoop prutje gebruikt en dat was gewoon niet nodig, alsof er anders onvoldoende marge op Skylake zou zijn.

Ik moet de video nog kijken, maar zo te zien heeft AMD het een stuk beter (naar de consument toe, hun boekhouders hadden misschien liever de Intel-aanpak) geregeld.
YouTube: Delidding Ryzen: Is AMD Ryzen 7 soldered or not? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:27
Het kan geen kwaad om de voorgaande pagina's door te nemen. Zo voorkom je dubbelposts ;)

Ook op Wccftech gaan ze reviews verzamelen:
http://wccftech.com/amd-r...official-launch-coverage/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:57
Afbeeldingslocatie: http://3c.3dmgame.com/uploadfile/2017/0302/20170302091739860.jpg

Dit soort plaatjes zeggen op zich best veel. Processor die tweemaal zo duur is evenaren qua benchmarks. Ik ben benieuwd naar 15:00 :D

Edit: LOL, gaat natuurlijk over stroomverbruik :+

[ Voor 10% gewijzigd door spokje op 02-03-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:53

ABD

regmaster schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:08:
[...]

Ik als volger van dit draadje heb ook de indruk dat bepaalde mensen in een bepaald kamp zitten en daar wil ik het volgende over zeggen:

De reaguurders in dit draadje maken consumenten CPU's veel te belangrijk, terwijl het langzamerhand nicheproducten geworden zijn, want de gemiddelde consument is allang overgestapt naar laptops, tablets en smartphones. Intel heeft aangegeven consumenten desktop cpu's op het 2e plan te zetten. Dat is reeds enige tijd te zien omdat Intel zijn notebook CPU's ongeveer een half jaar eerder uitbrengt dan de desktopvarianten. Er is weleenswaar een kleine opleving in het gamesegment, maar dat stelt ook weinig als je de verkoopcijfers bekijkt.

Wij vinden het uitkomen van Ryzen allemaal reuze interessant en/of spannend, maar bedenk je wel dat wij freaks zijn. Ik ben er persoonlijk vrij opgewonden van geworden, ik werd tamelijk hebberig van elk stukje nieuws, maar dat is vrij apart en ik zal uitleggen waarom.

Ik ben de afgelopen week voor de grap gaan testen in mijn sociale kring en op mijn werkplekken met de vraag: "Wat vinden jullie van AMD Ryzen?" en er was letterlijk niemand die wist waar ik het over had. Zelfs de gadgetfreaks die regelmatig lezen wat voor nieuwe smartwatches, tablets of smartphones er op de markt komen kijken je glazig aan. Intel kennen ze overigens wel, want ze hebben allemaal een laptop of een Surface Pro met tb met een intel inside stickertje erop.

tl;dr samenvatting: Nobody cares!

[ Voor 3% gewijzigd door ABD op 02-03-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
@spokje Je weet dat hier het stroomverbruik geëvenaard wordt?

[ Voor 7% gewijzigd door mdcobra op 02-03-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:57
mdcobra schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:30:
@spokje Je weet dat hier het stroomverbruik geëvenaard wordt?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
apocalypsa schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:55:

Wait what, als je nu een NZXT Kraken X62 RGB koopt, kan je hem dus niet gebruiken omdat ze pas halverwege maart het gaan ondersteunen?

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
JinShepard schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:36:
[...]

Wait what, als je nu een NZXT Kraken X62 RGB koopt, kan je hem dus niet gebruiken omdat ze pas halverwege maart het gaan ondersteunen?
Dat is correct en tevens juist, hier precies hetzelfde... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:53

ABD

[...]

Juist Linux zegt in een filmpje dat het het voiden van je warranty niet waard is, omdat het te weinig oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
HWSHHZ schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:37:
[...]

Dat is correct en tevens juist, hier precies hetzelfde... ;w
Dat is het laatste waar ik aan dacht dat ik daar op zou moeten wachten.. shit....

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
JinShepard schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:36:
[...]

Sommige moederborden ondersteunen ook am3 bracket.

asus crosshair vi hero bijvoorbeeld.

[ Voor 26% gewijzigd door legendareN op 02-03-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

@JinShepard @HWSHHZ

Ga voor de Crosshair VI en jullie hebben geen enkel probleem :)
Dit board komt namelijk ook met de AM2/AM3(+) montage gaten!

Top zet van Asus.

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apocalypsa
SmokeyTheBandit schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:43:
@JinShepard @HWSHHZ

Top zet van Asus.
Was het maar zo'n feest. Die komt wel met de gaten, maar niet met de backplate, voor AM3. Deze zit ook niet bij de Kraken x61 in de doos. Los bestellen is wel mogelijk, maar kost weer geld en moet ook uit het buitenland komen.

Gelukkig zijn er nog zipties.

Neemt niet weg dat het een goeie zet is van Asus, zat coolers die wel een AM3 backplate meegeleverd hebben. Ook zullen een hoop mensen nog wel een AM3 moederbordje hebben liggen waar ze hem van af kunnen slopen om tijdelijk te gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door apocalypsa op 02-03-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Nu online
SmokeyTheBandit schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:43:
@JinShepard @HWSHHZ

Top zet van Asus.
Inderdaad slimme zet van Asus, jammer dat niet nog meer mobo fabrikanten dat hebben gedaan, lijkt me nog makkelijker te doen dan een afzonderlijke bracket.

Maar dat moederbord is me net duur zat, wil eigenlijk niet meer dan max €200 voor een mobo uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
apocalypsa schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:46:
[...]

Was het maar zo'n feest. Die komt wel met de gaten, maar niet met de backplate, voor AM3. Deze zit ook niet bij de Kraken x61 in de doos. Los bestellen is wel mogelijk, maar kost weer geld en moet ook uit het buitenland komen.

Gelukkig zijn er nog zipties.

Neemt niet weg dat het een goeie zet is van Asus, zat coolers die wel een AM3 backplate meegeleverd hebben. Ook zullen een hoop mensen nog wel een AM3 moederbordje hebben liggen waar ze hem van af kunnen slopen om tijdelijk te gebruiken.
YouTube: Asus Crosshair VI AM4 Ryzen Motherboard Preview

Komt gewoon met het moederbord mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apocalypsa
Bij deze unboxing video komt er geen losse AM3 backplate langs. Ik ben dus erg bang dat die van OC3D gewoon een was die hij had liggen (Hij zegt ook "I've got an AM3 backplate here...." wat daar eerder naar hint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Flamesz schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:06:
Hoe mij dat is uitgelegd is dat altijd het stuk data dat het langst geleden is gebruikt word weggemieterd. Al is bij die uitleg niet genoemd voor wat voor architecturen het was. Is dat iets dat dicht bij de waarheid ligt of juist iets uit het
verleden of een specifieke architectuur?
LRU (Least Recently Used) wordt inderdaad in zo'n beetje elke cache toegepast. Ook als je software caches bekijkt, zoals op het web de veel voorkomende dingen als Memcached of Varnish is LRU in principe het primaire algoritme.

Bij CPU's gaat dat verhaal net even iets verder. Het is pseudo-LRU, wat dicht bij LRU zit maar net niet helemaal. Je krijgt dan iets meer misses, maar volledige LRU is erg kostbaar om te doen, pseudo-LRU is dan goedkoper. Het hoe en wat zal ik niet op in gaan (Wiki linkje), maar ja, het is in essentie wel LRU.

Er komt nog wel iets meer bij kijken als je prediction en dergelijke mee neemt in de zin dat cache entries soms iets langer blijven "hangen", maar het blijft gewoon LRU.

[ Voor 7% gewijzigd door Werelds op 02-03-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

apocalypsa schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:53:
[...]

Bij deze unboxing video komt er geen losse AM3 backplate langs. Ik ben dus erg bang dat die van OC3D gewoon een was die hij had liggen (Hij zegt ook "I've got an AM3 backplate here...." wat daar eerder naar hint)

[video]
Het word verkeerd begrepen.

De asus bord heeft geen backplate mee, het heeft de compatibility holes ervoor. Met andere woorden je oude AM3 koeler kan door die gaatje heen als die koeler zelf een bracket ervoor heeft (en dit is meestal zo!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apocalypsa
Phntm schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:54:
[...]

De asus bord heeft geen backplate mee, het heeft de compatibility holes ervoor. Met andere woorden je oude AM3 koeler kan door die gaatje heen als die koeler zelf een bracket ervoor heeft (en dit is meestal zo!)
Zoals ik dus al zei, de Kraken x61/62 hebben geen AM3 backplate (voor achter het moederbord), alleen de bracket (voor op de koeler), aangezien AMD moederborden standaard een backplate gemonteerd hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door apocalypsa op 02-03-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
Phntm schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:54:
[...]

En moet je dus ook nog een backplate hebben.. maar zoals ik dus van jullie begrijp zit dat er niet bij, bij de hero? nouja dan maar gauw op zoek.

PS:

http://www.overclockerscl...ryzen_7_1800x_1700x_1700/

[ Voor 7% gewijzigd door legendareN op 02-03-2017 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Dus, we checken allemaal Anand, Guru3d en wat nog meer? :P

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-03-2017 15:00 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Overclockersclub is ook live. Site lijkt wel erg traag op moment (hoe zou dat komen ?)
DaniëlWW2 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:59:
Dus, we checken allemaal Anand, 3dGuru en wat nog meer? :P
Ik check ze gewoon allemaal ^^
Maar ik zelf wacht met meeste spanning af op Guru3D en Anand inderdaad.

[ Voor 62% gewijzigd door Temujin op 02-03-2017 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 20:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Temujin schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:59:
Overclockersclub is ook live. Site lijkt wel erg traag op moment (hoe zou dat komen ?)

[...]

Ik check ze gewoon allemaal ^^
Maar ik zelf wacht met meeste spanning af op Guru3D en Anand inderdaad.
Doei allemaal. :P
http://www.anandtech.com/...e-on-1800x-1700x-and-1700
http://www.guru3d.com/art...x-processor-review,1.html
Die moet ook ja. :P

[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-03-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddos
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-01 09:08
Rieview hardware.info is live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 11:20
Happy Ryzen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:28
Ik denk dat ik gewoon een i5 ga scoren volgende maand. Kan me niet voorstellen dat de R5 qua gaming daarbij in de buurt gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
Ik denk het wel, de chips met minder cores zijn denk ik ook wel een stuk hoger geclocked.

Of niet :P

[ Voor 11% gewijzigd door legendareN op 02-03-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:10:
Ik denk dat ik gewoon een i5 ga scoren volgende maand. Kan me niet voorstellen dat de R5 qua gaming daarbij in de buurt gaat komen.
Precies wat ik dacht. Als de verhoudingen R7-i7 en R5-i5 ongeveer het zelfde zijn is het voor mij het niet de moeite waard om op R5 te wachten. En zelfs als je een R7 1700 overwoog lijkt de 7700K een betere prijs-prestatieverhouding te hebben. :)
Alleen de 1700X-1800X lijken interessant voor de mensen die een 6800K-6900K-6950K overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
7700K wint van de 1800x in 3Dmark firestrike, ook andere benches doet hij niet veel onder, wil wel eens zien hoe die cpu het doet in Watch Dogs 2, hopen dat gamernexus die gaat toevoegen aan de CPU benchmark.

Op mijn 6700k op 4.54 wil Watch Dogs 2 nog wel eens 100% aantikken op alle cores. _/-\o_ Met meerdere cores moet dat toch veel beter gaan.

Zie op het youtube kanaal dat ze review gereleased hebben.

TJ max van 75c, das vrij laag tbh, dan gaat hij al uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Minaaj op 02-03-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Oke, dus een max overclock van 4.0-4.1GHz, en het grootste issue is op dit moment geheugen, waarbij het blijkbaar belangrijk is of het single rank of dual rank is. Nu heb ik op dit moment dit geheugen liggen, enig idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Net klaar met Guru3d, die valt aan te raden om te lezen. Anand niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
Ik vraag me af wat het probleem is bij gaming op 1080p, Guru3D laat resultaten zien die toch iewat laag zijn voor zo'n high end processor. Nog vreemder is dat de issue zich niet voordoet wanneer ze de games testen op 1440p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Tim2010 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:32:
Ik vraag me af wat het probleem is bij gaming op 1080p, Guru3D laat resultaten zien die toch iewat laag zijn voor zo'n high end processor. Nog vreemder is dat de issue zich niet voordoet wanneer ze de games testen op 1440p.
Dat vragen ze zich daar ook af. Het kan zijn dat de games die ze hebben gekozen gewoon niet alle cores en threads gebruiken. Op 1440p is makkelijk, keiharde GPU bottleneck. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

YouTube: FIRST OFFICIAL Ryzen 7 1800X Benchmarks! Is AMD BACK?

Bitwit verteld in zijn video (op ongeveer 3 minuten) dat AMD nog steeds dezelfde prutdiodes voor temperatuurmetingen gebruikt. enigszins teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
DaniëlWW2 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:33:
[...]

Dat vragen ze zich daar ook af. Het kan zijn dat de games die ze hebben gekozen gewoon niet alle cores en threads gebruiken. Op 1440p is makkelijk, keiharde GPU bottleneck. ;)
Ik vind het jammer dat Guru3D niet op Battlefield 1 en Doom heeft getest want vooral bij Battlefield 1 liep AMD vol trots te showen dat hun CPU het veel beter deed dan Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
http://www.gamersnexus.ne...der-fps-benchmarks/page-7

Ai.. das toch niet al te best :| had meer verwacht met al die cores.

Afbeeldingslocatie: http://media.gamersnexus.net/images/media/2017/CPUs/1800x/ryzen-r7-1800x-bench-wd2.png

Bf1 doet hij wel mee met de andere cpus tho, toch ook iets minder.

[ Voor 10% gewijzigd door Minaaj op 02-03-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 07:23
De review van Gamersnexus is echt uitstekend gedaan ja! Echt een aanrader hoeveel data die gasten verzameld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Minaaj schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:38:

[afbeelding]

Vergeet niet dat de 7700K met +4000Mhz ram kan gebruiken, LinusTechTips zegt dat Ryzen tot 2666Mhz gelimiteerd is. :'(

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:23

Case_C

[Team Carrack]

Minaaj schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:38:

[afbeelding]

En zo gaat dat van game tot game verschillen. Ik zie hier geen gekke resultaten in.

Koning Willy schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:41:
[...]

Vergeet niet dat de 7700K met +4000Mhz ram kan gebruiken, LinusTechTips zegt dat Ryzen tot 2666Mhz gelimiteerd is. :'(
Dat heb ik in de review van T.net ook gelezen. Maar is dat afwachten tot de bios die snelheden wel gaat ondersteunen? Of echt een harde cap?

[ Voor 26% gewijzigd door Case_C op 02-03-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Lees gewoon een echte review.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 09:23
Tim2010 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:36:
[...]

Ik vind het jammer dat Guru3D niet op Battlefield 1 en Doom heeft getest want vooral bij Battlefield 1 liep AMD vol trots te showen dat hun CPU het veel beter deed dan Intel.
Hebben ze wel, maar is wat verstopt ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=28929&admin=0a8fcaad6b03da6a6895d1ada2e171002a287bc1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
[...]

Op het moment. Chipset zou 3200mhz aan moeten kunnen net zoals bij Intel en individuele fabrikanten daaroverheen. Maar Guru3d zegt eigenlijk waar wij hier ook al achter waren gekomen. Betere iets lagere frequenties en lage latencies voor gaming dan hoge frequenties. Ryzen houdt van bandbreedte. :)

En BF1 mis ik echt bij meerdere reviews. Dat zou een standaard moeten zijn. Guru3d had die wel en gewoon gelijk waardig.

In ieder geval is het denk ik goed dat de R5 pas over een tijdje komen. Kunnen er nog wat dingen veranderd worden in de mobo's en wat software tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
[...]

Supported:
7700k: 2400MHz
Ryzen: 2667MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 20:50
Ook is er nog wel het één ander te verbeteren. Zo lijkt Ryzen tot 10% beter te presteren in games met SMT uitgeschakeld:
https://www.computerbase....-1800x-1700x-1700-test/4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
[...]

We were able to clock up to 2933MHz and used this for most finalized testing. At time of testing, we did not observe performance improvements by moving from 2933MHz to 2666MHz. We were not able to sustain higher clocks than 2933MHz with the Corsair kit that we had access to, and there’s a lack of access to memory subtimings that further complicates higher clocks on DDR4. Now, that said, ASUS got its memory upwards of 3600MHz during the Editor’s Day.

GamerNexus had het geheugen maximaal op 2933mhz en benched met deze snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The bull85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 18:52
Van techspot One thing I did notice is that all the games I have looked at so far -- which is considerably more than the four shown here -- were smooth on the Ryzen processors. GTA 5 for example plays really well on the Core i7-7700K, but every now and then a small stutter can be noticed, while the 1800X runs as smooth as silk, sans stuttering from what I observed.

I found a similar situation when testing Battlefield 1. Performance was smooth with the Ryzen processors while every now and then the quad-core 7700K had a small hiccup. These were rare but it was something I didn't notice when using the 1800X and 1700X. But as smooth as the experience was, it doesn't change the fact that gamers running a high refresh rate monitor may be better served by a higher clocked Core i7-6700K or 7700K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
-The_Mask- schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:42:
[...]

Lees gewoon een echte review.
Echt he, al die grote YouTubers zijn echt troep aan het worden, LinusTechTips benchmarkt WEER in 4K na zware kritiek van 7700K review.

Ik ga nu deze kijken van Joker:

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Voor content creators dus een hele leuke chip. Ben zelf erg benieuwd naar real-life benchmarks in programma's als Adobe Premiere en After Effects. Daar kunnen die extra cores goed tot recht komen.

Ben vooral ook benieuwd naar het verschil tussen de 1700, 1700X en de 1800X na overclock. En hoe dicht ze bij elkaar kunnen komen.

[ Voor 25% gewijzigd door Waah op 02-03-2017 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbengoofy
Waah schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:52:
Voor content creators dus een hele leuke chip. Ben zelf erg benieuwd naar real-life benchmarks in programma's als Adobe Premiere en After Effects. Daar kunnen die extra cores goed tot recht komen.
Maar ik hier als gamer laat volgens mij toch de 7700K in zijn mandje zitten. Helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:52:
Niet, want daar gebruik je juist de GPU voor. Die is vele malen sneller dan een cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
regmaster schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:53:
[...]

Niet, want daar gebruik je juist de GPU voor. Die is vele malen sneller dan een cpu.
Nope. Er zijn maar weinig effecten die GPU versneld zijn. En dan nog zijn het enkel effecten, niet het afspelen van video ed.

I wish that were true.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Nu online
ikbengoofy schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:53:
[...]

Maar ik hier als gamer laat volgens mij toch de 7700K in zijn mandje zitten. Helaas..
Was plan om de 1800X te kopen (heb nu momenteel niks geen systeem), maar ben er niet zo zeker meer van aangezien ik ook vooral game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
[...]

Sterker nog, er komt vast een korting van Intel aan en dan komt die i7 7700k ineens heel dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
[...]

Dat lijkt momenteel wel de beste keuze. Al lijkt het in de praktijk weinig uit te maken. Maar de prijs is dan wel weer beter van de 7700K. Al is het nog afwachten of de 1700 niet net zo simpel hoog te clocken als een 1800x. Dan zou het verschil wel eens een stuk kleiner kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim2010
Als ik alle reviews zo samenvat zijn de R7 CPU's van AMD een goede chips voor mensen die renderen, streamen en een workstation hebben. Gamers hebben echter nog steeds meer baat bij een 7700K of een 7600K.

Voor nu, de R5 series heeft namelijk 6 cores en hogere clock speeds per core. Het zal dus erg interessant zijn om te zien hoe de R5 1600X het zal doen tegen de 7700K en 7600K. To be continued in Q2 2017 voor gamers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Zou alleen nog wel ff wachten met het kopen van een 7700K aangezien er 80 dollar van de prijs afgaat en dat nog niet in de PW zichtbaar is.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 07:23
6 reviews bekeken, die van OC3D bewaar ik nog even want die is 1 uur lang, maar voorzichtig durf ik nu wel een conclusie te trekken.

Ben je contentcreator, dan is de 1800X een absolute nobrainer. In relevante workload is die beter/gelijk aan de 6800/6900K maar prijstechnisch natuurlijk veel interessanter.

Is je ding puur games met misschien wat non-professioneel streaming, dan is het niet alleen zo dat de i7 7700K over het algemeen de vloer aanveegt met de 1800X, de 1800X lijkt in sommige games zelfs achter te blijven op de i5 7600 maar ook een OC'd i3. Op 1440P in BF1 deed de 1800X overigens prima mee met de 7700K. Parkeer daar dan tegenover dat de 1800X momenteel €200 duurder is dan een 7700K, met Intel prijsverlagingen in het verschiet, maakt voor gamers de 7700K nog steeds de beste keus.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 02-03-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 09:23
Kaap schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:58:

Is je ding puur games, dan is het niet alleen zo dat de i7 7700K over het algemeen de vloer aanveegt met de 1800X, de 1800X lijkt in sommige games achter te blijven op de i5 7600 maar ook een OC'd i3. Op 1440P in BF1 deed de 1800X overigens prima mee met de 7700K. Parkeer daar dan tegenover dat de 1800X momenteel €200 duurder is dan een 7700K, met Intel prijsverlagingen in het verschiet, maakt voor gamers de 7700K nog steeds de beste keus.
En dan vergeet je toch mooi even de 1700(x). Dat verschil kun je er wel bij overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Komt van Guru3D.com...
The Conclusion
Any of the Ryzen 7 series processors will be fine for whatever you want to do with it. Even the cheapest of them all (the Ryzen 7 1700) which we have not reviewed but hopefully will test in the coming weeks, will offer you a nice gaming experience and the raw power to perform serious content creation as well. Today we have seen the first results on the flagship 8-core model, the Ryzen 7 1800X, and we like it just as much as we like the similar product from Intel. The thing is, this CPU is half the price of what Intel is charging, and AMD doesn’t have expensive chipsets either so the motherboards will be very affordable as well. What if you are already own a 6 or 8 core Intel processor setup? Honestly, there’s little to no reason for you to upgrade considering the performance overall remains at the same level, and that is the brutal honest truth. This also applies for users with a fast quad-core processor like the recent 6700K or 7700K.
[...]
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.