Ik als volger van dit draadje heb ook de indruk dat bepaalde mensen in een bepaald kamp zitten en daar wil ik het volgende over zeggen:
De reaguurders in dit draadje maken consumenten CPU's veel te belangrijk, terwijl het langzamerhand nicheproducten geworden zijn, want de gemiddelde consument is allang overgestapt naar laptops, tablets en smartphones. Intel heeft aangegeven consumenten desktop cpu's op het 2e plan te zetten. Dat is reeds enige tijd te zien omdat Intel zijn notebook CPU's ongeveer een half jaar eerder uitbrengt dan de desktopvarianten. Er is weleenswaar een kleine opleving in het gamesegment, maar dat stelt ook weinig als je de verkoopcijfers bekijkt.
Wij vinden het uitkomen van Ryzen allemaal reuze interessant en/of spannend, maar bedenk je wel dat wij freaks zijn. Ik ben er persoonlijk vrij opgewonden van geworden, ik werd tamelijk hebberig van elk stukje nieuws, maar dat is vrij apart en ik zal uitleggen waarom.
Ik ben de afgelopen week voor de grap gaan testen in mijn sociale kring en op mijn werkplekken met de vraag: "Wat vinden jullie van AMD Ryzen?" en er was letterlijk niemand die wist waar ik het over had. Zelfs de gadgetfreaks die regelmatig lezen wat voor nieuwe smartwatches, tablets of smartphones er op de markt komen kijken je glazig aan. Intel kennen ze overigens wel, want ze hebben allemaal een laptop of een Surface Pro met tb met een intel inside stickertje erop.
tl;dr samenvatting: Nobody cares!
[
Voor 3% gewijzigd door
ABD op 02-03-2017 14:31
]