Je hebt totaal niet door hoe de situatie is en wat mijn punten zijn.Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 08:56:
Tjeerd krijg gewoon het gevoel bij jouw dat je buyer's remorse had met je fx8150
Als je budget voor gaming minder dan 500 euro is moet je gewoon niet verwachten dat je alle spellen voluit kan spelen voor dat soort mensen heb je graphic settings of anders kunnen die mensen altijd nog bf4 doen.
Is het zo erg dat er teminste nog een paar % games zijn die wel zwaarder zijn met de bijbehorende graphics? Of moet alles maar een beetje console graphics zijn en dan maar een beetje beter... Zelfde met de gameplay nu heb je vaak genoeg een moeilijkheids graad in een game die die nu very hard is hoewel het meer med/high zou moeten heten. Maarja iedereen moet zich een pro gamer voelen he en kunnen zeggen dat je het op ultra graphics met je 750ti kan spelen.![]()
Arma 3 is helemaal niet een zwaar spel het is gewoon een spel met een ruk engine die bijna alles op 1 core zit te gooien terwijl de rest grotendeels uit ze neus zit te eten.
Engines zoals arma 3 zijn zo verouderd en nauwlijks ge-updated ik hoop echt dat soort engines uitsterven als arma 3 net als bf 1 8 cores/threads kon gebruiken dan zou een 8150 zelfs bijna niks te doen hebben...
BF1 is gewoon een erg zwaar spel en vooral in multiplayer 64 pop ook omdat dice heeft geluisterd dat meer dingen weer kapot kunnen meer gaten in de grond door explosies etc etc.
Een 8350 + r9 290x kan bf1 in een server 64 pop 60fps+ op ultra in 1080p doen en die cpu is ook al een oudje, ryzen heeft 50% hogere ipc dan 8350...
Komt ook nog bij dat de 8350 2 cores bepaalde dingen delen waarbij dat bij ryzen niet zal zijn.
Heb je 16 threads nodig bij alle games? Nee dat heb je niet. komt het al redelijk vaak voor dat een game 8 core/threads kan gebruiken? Ja komt steeds vaker voor.
Heb je voordeel zelfs als een game maar 4 core/threads gebruikt om toch meer core/threads te hebben? Jazeker doordat dingen als virusscan, bepaalde dingen van het os, apps etc dan niet allemaal op dezelfde zitten waar ook de game opdraait.
Heb ik het nog geen eens over streamen probeer maar 1080p 60 fps op een i5 te doen terwijl je gamed zelfs met een i7 7700K zul je problemen krijgen...
Edditing hoef ik niet wat van te zeggen.
Maar dan heb je nog mods, waarbij je inplaats van het bevoorbeeld max 2000 vs 2000 omhoog schroeft naar 5000 vs 5000 dan zul je erg blij zijn dat je wat meer cores hebt ( natuurlijk wel als de game meer cores ondersteunen maar nieuwere rts games doen dat )
Het is het einde van de dual core voor echte nieuwe games ( niet games zoals overwatch, lol, dota etc die niet het uiterste eruit proberen te halen maar zo gemaakt dat zoveel mogenlijk potato's pc het kunnen spelen ) quad core's zullen de minimale vereisten zijn en recommended 8 threads, 4 core 8 threads dus 7700K zal gewoon nog goed zijn want de i7's van nu zullen gewoon i5's worden en de i7's zullen 6 core 12 threads worden.
De FX-8150 die ik had was een prima processor. Het enige waar ik spijt van heb is dat een paar jaar na aanschaf er totaal niks veranderd was aan het aantal cores wat nodig was. Ik heb dat FX-8150 systeem toen gekocht voor met name GTA 4. Een slechte port, maar los daarvan draaide dat ook alleen maar goed op 4 of meer cores. GTA 4 draaide dus prima op de 8-core FX, maar toen kwam GTA 5. Dat maakt ook gebruik van 4 cores, maar als ze niet snel zijn, zakt de prestatie alsnog enorm in. Dat soort ervaringen had ik steeds. Eerst verwacht je dat de 8 cores wel eens gaan helpen, maar elke keer weer bleek dat singlecore prestatie een stuk belangrijker was.
Het budget voor gamen is nergens 500 euro. Ik had een punt over de cpu, die net zoveel als een complete console kost, maar dat is op zich een andere discussie die hier verder niet meer nodig is. Het budget voor mijn game-pc's is meer dan 2000 euro.
Het is daarmee ook zeker niet erg dat er games zijn die te zwaar zijn voor huidige hardware, daar zegt ook niemand iets over. De vraag was of je voor die enkele game een dikke cpu moet aanschaffen als gamer. Geen idee waarom je over ene 750ti begint en hoe gamers volgens jou zijn. Is volgens mij op niemand hier van toepassing, in ieder geval niet op mij.
Arma 3 en BF1 zijn allebei slechte voorbeelden voor cpu's. Goed lezen opnieuw, want ik geef alleen maar aan dat ARMA 3 in principe zwaarder zou moeten zijn dan BF1, omdat het meer een sim is en er geen limieten zijn op aantallen entities enz. Arma 3 draait prima op een 4-core cpu (uiteraard doordat met name één core wordt gebruikt). Maar dat lijkt mij alsnog beter dan een erg zwaar spel, wat alleen op 8-cores goed loopt. Dan heb je als dev de plank wel misgeslagen als je ziet dat 99,68% volgens Steam minder dan 8 cores heeft. 47.45% heeft 4 cores, en zelfs 46,46% heeft 2 cores!
Enkele recommended specs:
Witcher III: Intel CPU Core i7 3770 3.4 GHz
GTA V: Intel Core i5 3470, 3,2 GHZ
XCOM 2: 3GHz Quad Core
FOR HONOR: Intel Core i5-2500K (!)
Battlefield 1: Core i7-4790 4-Core 3.6GHz
Nog nergens een recommended cpu met 8 cores gezien. En dat gaat dit jaar nog zeker niet komen.
Je hebt het verder over OS en virus scan, maar de hoeveelheid resources die daar gebruikt worden, stellen tegenwoordig niks meer voor. Een game draait prima door, terwijl windows 10 rustig op de achtergrond van alles doet. Daar gaat een spel niet door schokken of fps verminderen. Zelfs iets downloaden, wat door iemand genoemd is, stelt niks voor.
Alleen voor mensen die videobewerken, servers draaien of gamen en streamen, enz. Dan heb je echt voordeel met meer cores. En dan is de keuze voor een Ryzen 8-core snel gemaakt! De discussie gaat ondertussen alle kanten op, maar het gaat eigenlijk alleen over de opmerking van The_Mask die stelde dat een pc met 4 cores niet futureproof is. Terwijl elke nieuwe 4c/8t cpu van zowel Intel als AMD nog zeker een aantal jaren alle games op max kan draaien.
Edit: nogmaals, niet dat ik tegen meer cores ben, absoluut niet. En dankzij AMD worden ze nu veel sneller en goedkoper beschikbaar. En het is enorm knap van AMD om 'uit het niks' of 'vanuit achterstand' ineens een i7-6900K te evenaren, met een lagere prijs. Niet dat Intel dit soort dingen niet ziet aankomen, dus daar kunnen we over een paar maanden ook weer wat van verwachten.
[ Voor 3% gewijzigd door Playa del C. op 26-02-2017 12:37 ]