[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.006 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Jorgen schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:27:
Maakt het überhaupt wel uit waar je VPN-aanbieder gevestigd is?
Buffered in Hongarije, bijvoorbeeld en Nord in Panama.
Jazeker. Mocht het op een gerechtelijk bevel aankomen is dit makkelijker van DFW > NL gedaan als DFW > EU als DFW > buiten EU. Je VPN provider hoeft wat dat betreft pas veel later in actie te komen als het door een juridische draaimolen is geweest die meerdere continenten bestrijkt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
|sWORDs| schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:30:
[...]

Eens, maar dan maakt het dus voor nieuwsgroepen ook niet meer uit of je een VPN of SSL gebruikt.
De vraag is of deze logs er zijn en of ze beschikbaar gesteld worden, dat weten we dus niet.
In Duitsland, waar ook boetes worden uitgedeeld ben je met Usenet heel veilig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:57

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

True schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:31:
[...]

Jazeker. Mocht het op een gerechtelijk bevel aankomen is dit makkelijker van DFW > NL gedaan als DFW > EU als DFW > buiten EU. Je VPN provider hoeft wat dat betreft pas veel later in actie te komen als het door een juridische draaimolen is geweest die meerdere continenten bestrijkt.
Dat pleit voor Nord en niet voor Buffered, dus.
Ga me hier maar eens wat meer in verdiepen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
Jorgen schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:27:
Maakt het überhaupt wel uit waar je VPN-aanbieder gevestigd is?
Buffered in Hongarije, bijvoorbeeld en Nord in Panama.
Hongarije zit bij de 14-eyes maar dat is meer van belang i.v.m. privacy.

Stel dat derden o.b.v. je IP-adres wat gaan doen, dan zal een NordVPN IP-adres uiteindelijk in Panama uitkomen.

Overigens wil DFW achter de downloaders aan, en dat zal in beginsel altijd de torrentgebruiker zijn omdat DFW nergens heen hoeft om die gegevens te bemachtigen. Gewoon de torrent pakken en zien wie er connected zijn. Bij Usenet providers moeten ze eerst langs met een vordering via een advocaat om de "geef mij alle NL gebruikers die $DF_ film gedownload hebben". Daarnaast helpt het dan ook weer als je een buitenlandse usenet provider hebt. We kennen hier in Nederland de grote namen, die zullen eerst een bezoekje krijgen van DFW als ze achter usenet zouden aangaan denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Xenir op 28-08-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Xenir schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:34:
[...]

Hongarije zit bij de 14-eyes maar dat is meer van belang i.v.m. privacy.

Stel dat derden o.b.v. je IP-adres wat gaan doen, dan zal een NordVPN IP-adres uiteindelijk in Panama uitkomen.

Overigens wil DFW achter de downloaders aan, en dat zal in beginsel altijd de torrentgebruiker zijn omdat DFW nergens heen hoeft om die gegevens te bemachtigen. Gewoon de torrent pakken en zien wie er connected zijn. Bij Usenet providers moeten ze eerst langs met een vordering via een advocaat om de "geef mij alle NL gebruikers die $DFW film gedownload hebben"
Exact, het hele idee is de massa afschrikken OF zoveel mogelijk geld vangen.
Beide zijn ze bij torrents aan het juiste adres, tegenwoordig kan mijn schoonmoeder via popcorn time films kijken en snapt mijn buurvrouw het zelfs ook. Deze mensen gaan echt niet via nieuwsgroepen downloaden. Het gros van de downloaders zullen dit gewoon (onbewust) met torrents doen en die zijn relatief makkelijk te traceren en te beboeten middels de ISP indien het gerechtelijke bevel er eenmaal is.

Een gerechtelijk bevel voor "Wij willen alle IP adressen of NAW-gegevens van downloaders van $DFW_film tot nu toe en in de toekomst" zal meer tijd kosten EN de nieuwsgroepprovider om zeep helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenir
True schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:40:
[...]

Een gerechtelijk bevel voor "Wij willen alle IP adressen of NAW-gegevens van downloaders van $DFW_film tot nu toe en in de toekomst" zal meer tijd kosten EN de nieuwsgroepprovider om zeep helpen.
Eens.

Overigens heeft een ISP echt geen gerechtelijk bevel nodig om NAW gegevens af te staan, dit mogen ze altijd zelf beslissen. Ze kunnen het laten aankomen op een ontmoeting in de rechtszaal. Meestal wordt hiervoor verwezen naar het bekende Lycos/Pessers arrest. Ik denk dat DFW in dat geval nog best een kans van slagen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Xenir schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:53:
Overigens heeft een ISP echt geen gerechtelijk bevel nodig om NAW gegevens af te staan, dit mogen ze altijd zelf beslissen.
Een ISP (en andere bedrijven ook) mogen niet omdat ze er toevallig zin in hebben de NAW gegevens van klanten aan iedereen geven die er om vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMgouda
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-01 22:09
Wat ik me nog wel afvraag. Maakt het nog uit waar je VPN end point zich bevind?

De meeste VPN providers bieden natuurlijk meerdere end points aan in meerdere landen. En vanuit een snelheids point of view zou je misschien de voorkeur hebben om een end point te kiezen dat dicht in de buurt zit (bijv. NL, BE, D) maar dat zou bij een NL end point kunnen betekenen dat Brein of DFW n.a.v. hun onderzoek uiteindelijk met een gerechtelijk bevel redelijk makkelijk toegang kunnen krijgen tot het datacenter in Nederland waar het desbetreffende end point zich bevind en deze kunnen uitlezen of zelfs kunnen overnemen om vervolgens het echte IP adres van de up-/downloader te achterhalen.

Of ga ik nu wel heel paranoide denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

TMgouda schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:48:

De meeste VPN providers bieden natuurlijk meerdere end points aan in meerdere landen. En vanuit een snelheids point of view zou je misschien de voorkeur hebben om een end point te kiezen dat dicht in de buurt zit (bijv. NL, BE, D) maar dat zou bij een NL end point kunnen betekenen dat Brein of DFW n.a.v. hun onderzoek uiteindelijk met een gerechtelijk bevel redelijk makkelijk toegang kunnen krijgen tot het datacenter in Nederland waar het desbetreffende end point zich bevind en deze kunnen uitlezen of zelfs kunnen overnemen om vervolgens het echte IP adres van de up-/downloader te achterhalen.

Zie mijn post hierboven ergens. Iets over het belang van een vpn om niets te loggen. Dit valt m.i. in het zelfde straatje. Ben daar niet zo bang voor. Daarnaast gaan ze achter de makkelijkste prooien aan, ze gaan echt niet al die moeite doen omdat 20 mensen via die vpn een film van dfm hebben gedownload. Zie ook dat nieuwsbericht, waarin ze zeggen niet al die moeite te doen als er slechts 10. 000 downloads zouden zijn.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMgouda
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-01 22:09
EWK schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:05:
[...]

Zie mijn post hierboven ergens. Iets over het belang van een vpn om niets te loggen. Dit valt m.i. in het zelfde straatje. Ben daar niet zo bang voor. Daarnaast gaan ze achter de makkelijkste prooien aan, ze gaan echt niet al die moeite doen omdat 20 mensen via die vpn een film van dfm hebben gedownload. Zie ook dat nieuwsbericht, waarin ze zeggen niet al die moeite te doen als er slechts 10. 000 downloads zouden zijn.
Logging is uiteraard een erg belangrijk punt bij het kiezen van VPN provider. Echter het overnemen (of MITM) van een server na een gerechtelijk bevel zou natuurlijk alsnog wel een gevaar kunnen opleveren voor de ontraceerbaarheid.

Maar waarschijnlijk zijn dit inderdaad stappen die wat exteem zijn voor deze eerste poging van DFW.

Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
JeroenE schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:44:
[...]
Een ISP (en andere bedrijven ook) mogen niet omdat ze er toevallig zin in hebben de NAW gegevens van klanten aan iedereen geven die er om vraagt.
Dat klopt dat mag ook niet zomaar, je hebt als als verwerker van Persoonsgegevens de belangen van je klant af te wegen tegen de belangen van de eiser, en of de eiser op enige andere manier in contact kan treden.

Ik heb gewerkt voor een internetaanbieder en daar kwam dat heel sporadisch voor. Meestal eerst via bemiddeling met de getroffen abonnee (in het kader van: meld uzelf anders zijn we genoodzaakt om..). Dat kan handelen om zaken waarbij de eiser een groot belang heeft om die gegevens te verkrijgen en geen andere methode heeft om in contact te komen met de abonnee van de ISP in kwestie.

Dat waren individuele zaken, Ik kan mij voorstellen dat als DFW op grotere schaal gegevens gaat opvragen dat gerekt gaat worden tot bij de rechter, maar ook zij hebben een groot belang en zullen (als de rechter in het gelijk stelt) het enkel maar makkelijker krijgen.

Denken dat je ongestraft kan down- en uploaden en dat je NAW niet verstrekt zullen worden zal een interessant vraagstuk worden. Zie ook deze post van Arnoud Engelfriet over de verstrekking. Arnoud heeft daar een valide punt: wijzen naar de rechter, omdat de meesten de gang naar de rechter niet maken. Iets wat voor DFW een stuk makkelijker is omdat zij meer vermogen heeft en belang heeft om die gegevens in handen te krijgen.

[ Voor 0% gewijzigd door Xenir op 29-08-2017 09:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Xenir schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:07:
Dat klopt dat mag ook niet zomaar, je hebt als als verwerker van Persoonsgegevens de belangen van je klant af te wegen tegen de belangen van de eiser, en of de eiser op enige andere manier in contact kan treden.
Ja, dus dat is iets heel anders dan zomaar zelf beslissen. Volgens mij is dit toch nog van toepassing: "Ten eerste moet daarvoor voldoende aannemelijk zijn dat sprake is van inbreukmakend (onrechtmatig) handelen van de desbetreffende abonnees en ten tweede dient buiten redelijke twijfel te zijn dat degene(n) van wie de identificerende gegevens ter beschikking worden gesteld ook daadwerkelijk degenen zijn die zich aan dit handelen schuldig zouden hebben gemaakt.". Of is dit al weer achterhaald? Of heb ik je gewoon verkeerd begrepen en bedoelde je dat dus te zeggen?

Het wordt natuurlijk interessant als een dergelijke persoon ooit is aangeklaagd door die derde partij, dit proces heeft gewonnen en vervolgens alle kosten gaat verhalen op de ISP omdat er dan wel duidelijk is dat hij schade heeft gelden door een actie van die ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShApeBE
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:44
Net voor dit weekend eens een abbo genomen van 3 dagen bij Airvpn, dit weekend was ik niet helemaal tevreden over de snelheid, tot gisteren ik op een bepaald moment mij verbinding zo goed als volledig kon benutten 160/20 Mbps. Kzal nu eens een abbo nemen voor en maand en zien hoe dat loopt.
Heeft er anders iemand nog een tip voor een eventuele andere aanbieder die ik eens zou moeten proberen? Nord, mullvad, of andere... ?

Steam: ShApeBE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
ShApeBE schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:26:
Net voor dit weekend eens een abbo genomen van 3 dagen bij Airvpn, dit weekend was ik niet helemaal tevreden over de snelheid, tot gisteren ik op een bepaald moment mij verbinding zo goed als volledig kon benutten 160/20 Mbps. Kzal nu eens een abbo nemen voor en maand en zien hoe dat loopt.
Heeft er anders iemand nog een tip voor een eventuele andere aanbieder die ik eens zou moeten proberen? Nord, mullvad, of andere... ?
Nord en Windscribe heb ik goede ervaringen mee :) WIndscribe heeft gratis 60GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

alwaysleft schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:30:
[...]

Nord en Windscribe heb ik goede ervaringen mee :) WIndscribe heeft gratis 60GB :)
Ik snap het verdienmodel van Winscribe niet zo goed. Voor een appel en een ei koop je een lifetime subscription. Hopen ze dan dat je er één keer gebruik van maakt en daarna nooit meer?
Anders kan dit toch nooit uit?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
[...]

60GB, 10 toch?
https://windscribe.com/upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
JeroenE schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:22:
[...]
Of is dit al weer achterhaald? Of heb ik je gewoon verkeerd begrepen en bedoelde je dat dus te zeggen?
Ja inderdaad :). Dat bedoelde ik te zeggen.
EWK schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

Ik snap het verdienmodel van Winscribe niet zo goed. Voor een appel en een ei koop je een lifetime subscription. Hopen ze dan dat je er één keer gebruik van maakt en daarna nooit meer?
Als je deze website moet geloven is Windscribe voor privacy wellicht niet de beste keuze. Ik zag via Google even snel dat een lifetime sub nu EUR 50 is. Niet duur, maar het zal niet mijn keuze zijn, gezien bovenstaande sheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ben momenteel ook in de race voor AirVPN. Heb me wat ingelezen op de manier waarop TOPS zijn data heeft verzameld en de online bevindingen van klanten, en daar komt deze provider wel goed uit de verf. Zit nog even te twijfelen of ik direct voor het jaar abo ga of toch eerst een kwartaal proberen ga.

Wat mij opvalt is dat veel providers support voor DD-WRT aanbieden, maar ik kom niet veel liefde tegen voor Open-WRT. Wellicht toch maar even de router opnieuw flashen :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Seroczynski schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:16:
Ben momenteel ook in de race voor AirVPN. Heb me wat ingelezen op de manier waarop TOPS zijn data heeft verzameld en de online bevindingen van klanten, en daar komt deze provider wel goed uit de verf. Zit nog even te twijfelen of ik direct voor het jaar abo ga of toch eerst een kwartaal proberen ga.

Wat mij opvalt is dat veel providers support voor DD-WRT aanbieden, maar ik kom niet veel liefde tegen voor Open-WRT. Wellicht toch maar even de router opnieuw flashen :)
Tip, neem eem abo tot cyber monday. Ze doen tot nu toe altijd wel mee. 27 november geloof ik.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

[...]

EWK schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

Lifetime en/of gratis abonnementen :r :r
http://vpnscam.com/how-to-avoid-vpn-scams-in-2017-2018/
TMgouda schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:48:

Je denkt inderdaad wel paranoïde, aan de andere kant gebruik ik nu een Scandinavische end point voor mijn VPN sinds de DFW aankondiging, in plaats van voorheen Nederland. Het is gewoon net weer een stap verder voordat ze bij je aan kloppen. Qua snelheid maakt het helaas wel uit maar daar neem ik voor nu genoegen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 dagen trial draai ik nu van Nord VPN via op mijn Synology Router. Werkt als een tierelier. Voor de mensen die op de centen zijn. Nord VPN kost nu tijdelijk $3,29 per maand voor 2 jaar. Nog een dagje testen en dan ben ik denk ik onder de pannen voor de komende 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:51:
3 dagen trial draai ik nu van Nord VPN via op mijn Synology Router. Werkt als een tierelier. Voor de mensen die op de centen zijn. Nord VPN kost nu tijdelijk $3,29 per maand voor 2 jaar. Nog een dagje testen en dan ben ik denk ik onder de pannen voor de komende 2 jaar.
Bedankt voor de tip.
Wellicht handig de link te posten, vreemd genoeg is de aanbieding niet zichtbaar als je de site bezoekt.

https://nordvpn.com/nl/order/?coupon=2YDeal2017

Eerst de trial even proberen als deze bevalt dan ga ik deze deal maar pakken.

[ Voor 8% gewijzigd door Exocet op 29-08-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:12
Hoe zit het dan met netflix? Kan je deze dan gewoon kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Boomster schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:48:
[...]

Hoe zit het dan met netflix? Kan je deze dan gewoon kijken?
NordVPN geeft aan een aantal netflix servers te hebben. Geen idee hoe ze het doen gezien Netflix het eenvoudig kan detecteren. Ik heb het vorige maand getest en het werkte wel, vraag is voor hoe lang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben toevallig nu net tegen dat probleem aangelopen. https://support.nordvpn.c...atch-Netflix-with-NordVPN

Ga straks eerst dit eens proberen, een US Server. Zit nu op een NL server en dan werkt het niet. Ach ja en anders zet ik de VPN even uit als we gaan Netflixen.
Exocet schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:39:
[...]

Bedankt voor de tip.
Wellicht handig de link te posten, vreemd genoeg is de aanbieding niet zichtbaar als je de site bezoekt.

https://nordvpn.com/nl/order/?coupon=2YDeal2017

Eerst de trial even proberen als deze bevalt dan ga ik deze deal maar pakken.
Link met de aanbieding komt tevoorschijn als je wat heen en weer surft over de pagina's. Speciaal voor de twijfelende shoppers denk ik.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris10r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:22
Xenir schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:02:
[...]

NordVPN geeft aan een aantal netflix servers te hebben. Geen idee hoe ze het doen gezien Netflix het eenvoudig kan detecteren. Ik heb het vorige maand getest en het werkte wel, vraag is voor hoe lang....
Kan zijn dat Netflix die paar IP's hetzelfde behandeld als bijv. de Carrier-grade NAT IP's van de mobiele providers. Daar loggen ook een groot aantal unieke accounts in en deze IP reeksen zijn ook niet geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:06:
Ben toevallig nu net tegen dat probleem aangelopen. https://support.nordvpn.c...atch-Netflix-with-NordVPN

Ga straks eerst dit eens proberen, een US Server. Zit nu op een NL server en dan werkt het niet. Ach ja en anders zet ik de VPN even uit als we gaan Netflixen.
DAT is dus levensgevaarlijk! En de reden dat ik er geen fan van ben om VPN op een router te laten draaien. Stel nu je vergeet na het netflixen je VPN weer aan te zetten en de volgende morgen ga je lekker verder met je torrents. Boem, komt DFW met hun claim. Of iemand anders in huis denkt "o, we zitten toch achter VPN, dus ik kan best een torrentje starten".

Dan toch maar gewoon per apparaat doen, dan ben je er tenminste bewust mee bezig en is de kans op fouten kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

PhilipsFan schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:11:
[...]

DAT is dus levensgevaarlijk! En de reden dat ik er geen fan van ben om VPN op een router te laten draaien. Stel nu je vergeet na het netflixen je VPN weer aan te zetten en de volgende morgen ga je lekker verder met je torrents. Boem, komt DFW met hun zielige gejank. Of iemand anders in huis denkt "o, we zitten toch achter VPN, dus ik kan best een torrentje starten".

Dan toch maar gewoon per apparaat doen, dan ben je er tenminste bewust mee bezig en is de kans op fouten kleiner.
Je kunt ook op de router bepalen welke traffic wel of niet via de VPN moet, op destination of target IP's bijvoorbeeld.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:13:
[...]

Je kunt ook op de router bepalen welke traffic wel of niet via de VPN moet, op destination of target IP's bijvoorbeeld.
Ik wil alles via VPN. Buiten het torrent gebeuren ben ik het zat dat Jan en Alleman maar kunnen tracken wat ik doe op internet. Gebruik ook geen Google meer, verder Ublock en Duck Duck Go en Social Media zo min mogelijk. Ja, ik ben op mijn privacy gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris10r
|sWORDs| schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:13:
[...]

Niet echt handig met torrents...
Het laten switchen op basis van het datatype van de pakketten werkt in het geval van (bit)torrent ook niet geheel vlekkeloos.

Kan je beter een apart vlan/subnet aanmaken welke de VPN exclusief gebruikt als internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

chris10r schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:17:
[...]

Niet echt handig met torrents...
Het laten switchen op basis van het datatype van de pakketten werkt in het geval van (bit)torrent ook niet geheel vlekkeloos.

Kan je beter een apart vlan/subnet aanmaken welke de VPN exclusief gebruikt als internet verbinding.
Je kunt toch gewoon alles over de VPN laten gaan behalve destination 185.9.188.0/22 (en de rest ?52.208, 52.209, 52.210?).

[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 29-08-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris10r
|sWORDs| schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:18:
[...]

Je kunt toch gewoon alles over de VPN laten gaan behalve destination 185.9.188.0/22?
Ja inderdaad. Mijn plan was om alleen het torrent/usenet/andere semigrijze verkeer via de VPN te laten lopen.
En misschien voor Netflix USA.

[ Voor 4% gewijzigd door chris10r op 29-08-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er streamen hier nu 3 apparaten. Mijn Bluesound (Tune In), en 2 pc's boven de kinderen You Tube. Nord VPN kan het allemaal handelen. Had met name over streamen mijn bedenkingen, maar tot nu toe geen problemen.
|sWORDs| schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:18:
[...]

Je kunt toch gewoon alles over de VPN laten gaan behalve destination 185.9.188.0/22 (en de rest ?52.208, 52.209, 52.210?).
Kan je mij even bijleren? Is dat voor Netflix en zo ja, hoe regel ik dat in mijn router? Ben een nieuweling wat betreft VPN instellingen. O-)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:25:
Er streamen hier nu 3 apparaten. Mijn Bluesound (Tune In), en 2 pc's boven de kinderen You Tube. Nord VPN kan het allemaal handelen. Had met name over streamen mijn bedenkingen, maar tot nu toe geen problemen.

[...]

Kan je mij even bijleren? Is dat voor Netflix en zo ja, hoe regel ik dat in mijn router? Ben een nieuweling wat betreft VPN instellingen. O-)
Heeft eigenlijk niets met VPN te maken maar met routing/NAT. Als je een VPN client op je router zet heb je een extra interface die eigenlijk niets doet, om deze te gebruiken routeer je traffic naar de VPN interface. In de meeste guides zie je hier * (alles) staan bij destination. Dit kun je natuurlijk gewoon aanpassen zoals jij dit zou willen. Dus of alleen bepaalde traffic, of de * laten staan maar uitzonderingen (regels voor de *) maken die naar je standaard WAN interface gaan.

Nou is het bij netflix blijkbaar niet zo eenvoudig dat bepaalde IP's voor iedereen werken. Als ik hier kijk dan zie ik dat de traffic ook van servers bij mijn provider komt: ipv4_#########.xs4all.isp.nflxvideo.net (op 194.109.0.0/16 van XS4ALL).

Voorbeeld:
interfacesourcedestinationdescription
WAN192.168.0.0/24185.9.188.0/22Netflix via WAN
VPN192.168.0.0/24*Rest naar VPN

Maar als je even alles dichtzet in je firewall voor je source en de logs in de gaten houdt en de IP's een voor een open zet zou het mogelijk moeten zijn om de juiste IP's te achterhalen. In het gunstigste geval heeft iemand een ip list van netflix op een publieke webserver staan, dan kun je met bijvoorbeeld pfSense daarnaar verwijzen met een alias. Of je draait het om, stel dat je netflix kijkt vanaf een mediaplayer, dan zou je het source IP van de mediaplayer in een rule kunnen zetten. Voorbeeld:
WAN192.168.0.28*Mediaplayer naar WAN

[ Voor 25% gewijzigd door |sWORDs| op 29-08-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris10r
|sWORDs| schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:46:
[...]
Nou is het bij netflix blijkbaar niet zo eenvoudig dat bepaalde IP's voor iedereen werken. Als ik hier kijk dan zie ik dat de traffic ook van servers bij mijn provider komt: ipv4_#########.xs4all.isp.nflxvideo.net (op 194.109.0.0/16 van XS4ALL).
[...]
Gedeeltelijk off-topic, maar dat zijn deze mooie appliances van Netflix die bij xs4all/kpn co-located staan :9~.
https://openconnect.netflix.com/en/

[ Voor 36% gewijzigd door chris10r op 29-08-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Daar krijg je routing-hoofdpijn van als die open-connect doosjes worden geplaatst bij je ISP. Ook tijdens onderhoud kan het verkeer worden omgeleid. Ik zag hierboven de VLAN optie genoemd worden. Ik zou netflix (zeker als je via een smartdevice kijkt) in heen VLAN zetten dat gewoon door je ISP wordt afgehandeld.

Dat vereist wat meer config, en je hebt een managed switch nodig, maar dat geeft je wel de meeste controle en scheelt je routes bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Als ik NORDVPN op mijn router instel, kan ik dan wel gewoon de DNS servers van OPENDNS gebruiken?

De handleiding van Nordvpn geeft aan dat ik ook de DNS servers van Nordvpn moet instellen, ik vraag me af of dit nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Boomster schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:20:
Als ik NORDVPN op mijn router instel, kan ik dan wel gewoon de DNS servers van OPENDNS gebruiken?

De handleiding van Nordvpn geeft aan dat ik ook de DNS servers van Nordvpn moet instellen, ik vraag me af of dit nodig is.
Dat is inderdaad niet nodig.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Xenir schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:17:
Daar krijg je routing-hoofdpijn van als die open-connect doosjes worden geplaatst bij je ISP. Ook tijdens onderhoud kan het verkeer worden omgeleid. Ik zag hierboven de VLAN optie genoemd worden. Ik zou netflix (zeker als je via een smartdevice kijkt) in heen VLAN zetten dat gewoon door je ISP wordt afgehandeld.

Dat vereist wat meer config, en je hebt een managed switch nodig, maar dat geeft je wel de meeste controle en scheelt je routes bijhouden.
Het probleem van een VLAN is dat je dan weer niet bij je LAN kunt komen (NAS, remote control vanaf telefoon, streamen vanaf telefoon, e.d.) of je moet alsnog je VLAN naar LAN en visa versa routeren (maar dan loopt je locale streaming media dus altijd over je router), plus dat je dan dus VLANs moet kunnen trunken door je huis (meestal zijn er op de plekken waar je TV kijkt te veel devices voor losse kabels), waardoor je het al snel over meerdere managed switches hebt, maar inderdaad, optie één zou wel een flinke migraine geven, zeker als het vaak wijzigt. Optie twee is natuurlijk wel goed te doen en kan zonder managed switches en is minder configuratie werk dan VLANs.

[ Voor 14% gewijzigd door |sWORDs| op 29-08-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Hoe snel kreeg jij de 3 dagen trial? Heb trial aangevraagd bij NordVPN 3 dagen en nooit emailtje ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:02:
[...]

Hoe snel kreeg jij de 3 dagen trial? Heb trial aangevraagd bij NordVPN 3 dagen en nooit emailtje ontvangen.
Gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Thanx. Even opnieuw aanvragen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:46:
[...]

Heeft eigenlijk niets met VPN te maken maar met routing/NAT. Als je een VPN client op je router zet heb je een extra interface die eigenlijk niets doet, om deze te gebruiken routeer je traffic naar de VPN interface. In de meeste guides zie je hier * (alles) staan bij destination. Dit kun je natuurlijk gewoon aanpassen zoals jij dit zou willen. Dus of alleen bepaalde traffic, of de * laten staan maar uitzonderingen (regels voor de *) maken die naar je standaard WAN interface gaan.

Voorbeeld:
WAN192.168.0.0/24185.9.188.0/22Netflix via WAN

Maar als je even alles dichtzet in je firewall voor je source en de logs in de gaten houdt en de IP's een voor een open zet zou het mogelijk moeten zijn om de juiste IP's te achterhalen. In het gunstigste geval heeft iemand een ip list van netflix op een publieke webserver staan, dan kun je met bijvoorbeeld pfSense daarnaar verwijzen met een alias. Of je draait het om, stel dat je netflix kijkt vanaf een mediaplayer, dan zou je het source IP van de mediaplayer in een rule kunnen zetten. Voorbeeld:
WAN192.168.0.28*Mediaplayer naar WAN
Ik zal dan met een destination moeten gaan werken van Netflix. Draait hier op meerdere apparaten en die hebben niet allemaal een fixt IP. Jouw adres werkte helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:08:
[...]

Ik zal dan met een destination moeten gaan werken van Netflix. Draait hier op meerdere apparaten en die hebben niet allemaal een fixt IP. Jouw adres werkte helaas niet.
Dat is er maar één, zo zou je een flinke reeks moeten hebben.

https://drive.google.com/...mWXnjQkQ1aUw1YTBlQjA/view plus eventuele appliances bij je provider?

[ Voor 13% gewijzigd door |sWORDs| op 29-08-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Zakt de snelheid met Nordvpn? Ik zal het gebruiken voor Torrents.

Ik heb ook 2 Xbox1 consoles aan de router hangen maar deze hoeven niet over VPN. En telefoons en lap top ook niet.

Ik stel alleen de pc en meer niet toch?
alwaysleft schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:06:
[...]

Thanx. Even opnieuw aanvragen dus!
Waar is de trial knop?

[ Voor 29% gewijzigd door Mandrake466 op 29-08-2017 18:51 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
EWK schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:23:
[...]

Dat is inderdaad niet nodig.
Ok, bedankt. Ik heb nu mijn Nordvpn account ingesteld op de router, dit werkt goed.
Ik heb nu de OPENDNS config er nog instaan, echter: het werkt alleen als resolver en niet als filter.
als ik de VPN uitzet werkt het wel.

Werkt de OPENDNS service niet samen met de VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Sheep
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:53
Google ff trial NordVPN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:31:
[...]

Dat is er maar één, zo zou je een flinke reeks moeten hebben.

https://drive.google.com/...mWXnjQkQ1aUw1YTBlQjA/view plus eventuele appliances bij je provider?
Tnkx, had al gegoogled maar vond zo snel niet iets. Zijn deze allemaal voor NL Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:59:
[...]

Tnkx, had al gegoogled maar vond zo snel niet iets. Zijn deze allemaal voor NL Netflix?
Volgens mij is dat global + AWS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:59:
[...]

Het bestand heet netflix_global.txt. Dus wat denk je ;)?
Mandrake466 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:49:
Zakt de snelheid met Nordvpn? Ik zal het gebruiken voor Torrents.
Probeer het eens zou ik zeggen ;)
Ik heb ook 2 Xbox1 consoles aan de router hangen maar deze hoeven niet over VPN. En telefoons en lap top ook niet.

Ik stel alleen de pc en meer niet toch?
Dat is dan voldoende ja
[...]

Waar is de trial knop?
Zie boven
Boomster schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:51:
[...]

Ok, bedankt. Ik heb nu mijn Nordvpn account ingesteld op de router, dit werkt goed.
Ik heb nu de OPENDNS config er nog instaan, echter: het werkt alleen als resolver en niet als filter.
als ik de VPN uitzet werkt het wel.

Werkt de OPENDNS service niet samen met de VPN?
Dat lijkt me onlogisch, heb je al andere dns-en geprobeerd?

[ Voor 69% gewijzigd door EWK op 29-08-2017 19:07 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
EWK schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:03:

Dat lijkt me onlogisch, heb je al andere dns-en geprobeerd?
Zoals het nu lijkt werkt de dns service wel maar is er geen content filtering.
maw: ik kan gewoon internetten, zonder content filtering?

edit: een quick search geeft het volgende aan: Het IP adres van NORDVPN is een gedeelde IP, deze is niet van jezelf, daarom is het niet mogelijk om content filtering toe te passen.
Ik denk dat dit een gevalletje helaas pindakaas wordt.... Jammer...

[ Voor 28% gewijzigd door Boomster op 29-08-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:03:
[...]

Volgens mij is dat global + AWS.
Dat wordt dan 1 voor 1 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
|sWORDs| schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:32:
[...]

Het probleem van een VLAN is dat je dan weer niet bij je LAN kunt komen (NAS, remote control vanaf telefoon, streamen vanaf telefoon, e.d.) of je moet alsnog je VLAN naar LAN en visa versa routeren (maar dan loopt je locale streaming media dus altijd over je router), plus dat je dan dus VLANs moet kunnen trunken door je huis (meestal zijn er op de plekken waar je TV kijkt te veel devices voor losse kabels), waardoor je het al snel over meerdere managed switches hebt, maar inderdaad, optie één zou wel een flinke migraine geven, zeker als het vaak wijzigt. Optie twee is natuurlijk wel goed te doen en kan zonder managed switches en is minder configuratie werk dan VLANs.
Ja dat wek weer waar. Ik ben denk ik van plan mijn downloadmachine te voorzien van 2 interfaces (waarvan 1 virtuele interface), en laat de downloader draaien op de VLAN interface. Ik kan dan gewoon via mijn LAN bij de machine, en KODI ook. Download proces binden op de VLAN interface en niet op de reguliere interface. Ik heb wat managed switches liggen. Zo heb ik destijds ook mijn guestwifi geregeld via apart VLAN. Binnenkort betrek ik mijn nieuwe woning dus nog even tijd om hierover na te denken en de juiste kabels overal te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:21:
[...]

Dat wordt dan 1 voor 1 proberen.
Ik zou die er allemaal inzetten en daarna de laatste (NL) monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Wel apart dat je bij nordVPN een openvpn server config moet kiezen bij opzetten.
Moet je vantevoren goed kijken welke server niet vol zit:
https://nordvpn.com/nl/servers/

Lijkt ook best wel verschil in snelheid tussen de servers te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:30:
[...]

Ik zou die er allemaal inzetten en daarna de laatste (NL) monitoren.
:? Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Poort duplicatie of hub met Wireshark, of device blocken en firewall log bekijken. Misschien kom je met Wireshark en een browser ook een aardig eind.

Maar misschien is dit meer iets voor PM of een los topic.

[ Voor 12% gewijzigd door |sWORDs| op 29-08-2017 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:12:
[...]

Poort duplicatie of hub met Wireshark, of device blocken en firewall log bekijken. Misschien kom je met Wireshark en een browser ook een aardig eind.

Maar misschien is dit meer iets voor PM of een los topic.
Laten we dat maar doen ja. Tnkx. Ik PM je morgen even. Genoeg beeldscherm voor vandaag. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Exocet schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:01:
Wel apart dat je bij nordVPN een openvpn server config moet kiezen bij opzetten.
Moet je vantevoren goed kijken welke server niet vol zit:
https://nordvpn.com/nl/servers/

Lijkt ook best wel verschil in snelheid tussen de servers te zitten.
Waarom is dat apart? Dat is wel wel bij meer zo, wat vind je er apart aan?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Thx. Ik vul email in en na de captcha gebeurt er niks. :O Knop blijft op Loading staan.

Upadte: Live support chat heeft het voor mij gedaan. Ik ga s aan de slag!

[ Voor 30% gewijzigd door Mandrake466 op 30-08-2017 08:12 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
EWK schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:48:
[...]

Waarom is dat apart? Dat is wel wel bij meer zo, wat vind je er apart aan?
Bij Airvpn (die ik nu ook test) kun je per land een openvpn config genereren of een specifieke server.

Bij Nordvpn vielen me nog twee zaken op :
- Netflix werkt helemaal niet, ook niet met een NL server. Je krijgt een fout over je netwerkverbinding (code 3.2)
Bij Airvpn krijg ik de melding dat je een proxy gebruikt.
- De snelheid is erg server afhankelijk. Ik testte twee server met genoeg capaciteit. Ik had eerst een server waar de snelheid een paar 100KB/s was en de andere kwam ruim boven de 5MB/s. (100/100mbit glasvezel).
Airvpn gaf redelijk stabiel 5MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Exocet schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 07:58:.
- De snelheid is erg server afhankelijk. Ik testte twee server met genoeg capaciteit. Ik had eerst een server waar de snelheid een paar 100KB/s was en de andere kwam ruim boven de 5MB/s. (100/100mbit glasvezel).
Airvpn gaf redelijk stabiel 5MB/s.
Hoe heb je dit ingesteld? Pc? Router? Welk protocol?
Welke snelheid haal je zonder vpn? Bedraad of draadloos?
Ik vind dit namelijk erg laag, ik lees 200mbit mogelijk is, zeker bij air.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
EWK schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:03:
[...]

Op m'n QNAP NAS (TS-253A) , deze heeft een vpn client. Moet nog snelheid testen op de pc.
UDP aangezien dit werd aangeraden als het snelste protocol.
Downloaden met nzbget, normaal haal ik zo'n 10MB/s.

[ Voor 3% gewijzigd door Exocet op 30-08-2017 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Exocet schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 07:58:
[...]

Bij Nordvpn vielen me nog twee zaken op :
- Netflix werkt helemaal niet, ook niet met een NL server. Je krijgt een fout over je netwerkverbinding (code 3.2)
Via de helpdesk:

"Netflix NL works with NL servers # 68 - 75 on all devices"

Ik heb het nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Boomster schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:32:
[...]

Via de helpdesk:

Ah top! De US servers welke hier genoemd zijn doen het ook, ik heb US kunnen kijken op die manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Xenir schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:36:
[...]

Ah top! De US servers welke hier genoemd zijn doen het ook, ik heb US kunnen kijken op die manier :)
Thanks, die lijst had ik niet gezien.
Werkt inderdaad prima. Dikke plus voor NordVPN dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShApeBE
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:44
EWK schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:03:
[...]

Het was misschien niet aan mij bedoeld, maar hierbij mijn volgende ondervinding.
Bij Air (met Eddie), haal ik soms 16 MB/s, maar meestal minmum 6 MB/s op belgische servers.
Met mullvad(ook met hun eigen programma) begon die gisteren aan 16MB/s , tot na 1 minuut de snelheid inzakte naar 2MB/s.
Bij telenet krijg ik constant volle snelheid, maar heb ik dus een limiet ingesteld van 16MB/s zodat overig internet niet vertraagt.

Dus mullvad wordt het al zeker niet, Bij airvpn gaat de snelheid constant omhoog een omlaag tussen bovengenoemde waarden.
Misschien nog eens nordvpn proberen.

Wat ook nog interessant is, is dat sommige servers geblokkeerd zijn op real-debrid of uploaded. En dat onderlinge verschillen tussen servers ook echt groot kunnen zijn.

Steam: ShApeBE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

ShApeBE schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:09:
[...]
En dat onderlinge verschillen tussen servers ook echt groot kunnen zijn.
Dat herken ik wel.
Mbt het andere, je kunt op de site van air zien waar de snelste connecties zitten, nu is Columbia voor België de 'beste'. Wat beste dan ook moge zijn.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
beerten schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:35:
[...]

Ja. Ik heb mijn thuisnetwerk achetr PFSense hangen.
Ik heb een mini pc, passief gekoeld, met PFSense draaien met NordVPN. Instructies op de site van NordVPN zijn up to date met de meest recente versie van PFSense. En het werkt als een trein. Zoiets http://www.mini-itx.com/store/?c=34#JBC311W (Wifi heb ik niet werkend)
Let er bij hardware en PFSense op dat je Intel netwerkkaarten hebt.
Enig issue dat ik ervaar is dat de DNS-servers van NordVPN niet top zijn. Neem andere. En je zult (soms) even moeten zoeken naar de juiste server. Niet elke server is even snel. Neem hiervoor simpelweg de app op je desktop/laptop en probeer servers. Weet je welke je moet hebben pas dan PFSense aan.
Met deze setup haal ik 145Mbps van de beschikbare 150Mbps (Ziggo 150/15 abbo). Oftewel: geen verlies. Ping zakt enkele milliseconden in. van 15 naar 18 zoiets.

Probeer het niet met flut-hardware, niveau wifirouter. VPN is encryptie en dat vraagt rekenkracht.

Tip: maak een pdf-je van de NordVPN instructies. Zet dat in een mapje met de certificaten op je pc. Heb dit offline beschikbaar.

Bonustip: je modem in bridge-mode zetten.
Wellicht een hele domme vraag, maar toch.....
Ik heb ook ziggo. Het ziggo modem staat in bridge. Daarachter heb ik 2 routers. een daarvan regelt dhcp enz. Ik gebruik de dns van open vpn. Dat mini pctje, zet je dat dan vóór of na het modem van ziggo? Dus :
- aansluiting - vpn pc - ziggo modem of - aansluiting - ziggo modem - vpn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boomster schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:32:
[...]

Via de helpdesk:

Ik wel net. Held! _/-\o_ Het werkt. Alleen voor hoelang? Blijf skeptisch, :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:51
Heb een vraag waar ik zelf het antwoord niet op kan vinden :

ik heb weleens een DNS service gebruikt om bijvoorbeeld netflix uit Amerika te bekijken. Dit werkte als volgt :
- je stelt een DNS in bij je apparaat (bijvoorbeeld router of appletv)
- via een app kon je dan de regio kiezen
- klaar

Nu heb ik een trial genomen op NordVPN en ik had verwacht dat ditzelfde ook wel zo werken, maar het lijkt er op dat als ik de instellingen doorloop dat ik dan een specifieke server moet opgeven (bijvoorbeeld server 2 uit NL of server 1 uit US,etc.).
Het liefste zou ik dus eenmalig instellingen doen in m'n router om vervolgens via een app of site steeds te kunnen wisselen tussen de verschillende regio's. Is NordVPN hier een uitzondering in of kan dit bij geen enkele VPN service ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Sparkiee schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:02:
[...]
Wellicht een hele domme vraag, maar toch.....
Ik heb ook ziggo. Het ziggo modem staat in bridge. Daarachter heb ik 2 routers. een daarvan regelt dhcp enz. Ik gebruik de dns van open vpn. Dat mini pctje, zet je dat dan vóór of na het modem van ziggo? Dus :
- aansluiting - vpn pc - ziggo modem of - aansluiting - ziggo modem - vpn pc?
Mooiste is als het mini pctje direct achter je ziggomodem komt. Het neemt dan de functie van DHCP en routing over. Modem uiteraard in bridge zodat je mini pc het WAN IP van ziggo ontvangt.
enzoronald schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:15:
Heb een vraag waar ik zelf het antwoord niet op kan vinden :

ik heb weleens een DNS service gebruikt om bijvoorbeeld netflix uit Amerika te bekijken. Dit werkte als volgt :
- je stelt een DNS in bij je apparaat (bijvoorbeeld router of appletv)
- via een app kon je dan de regio kiezen
- klaar

Nu heb ik een trial genomen op NordVPN en ik had verwacht dat ditzelfde ook wel zo werken, maar het lijkt er op dat als ik de instellingen doorloop dat ik dan een specifieke server moet opgeven (bijvoorbeeld server 2 uit NL of server 1 uit US,etc.).
Het liefste zou ik dus eenmalig instellingen doen in m'n router om vervolgens via een app of site steeds te kunnen wisselen tussen de verschillende regio's. Is NordVPN hier een uitzondering in of kan dit bij geen enkele VPN service ?
Bij mijn weten niet, omdat je de config op je router (of ander apparaat wat VPN gebruikt) inregelt. Wellicht kan je meer configuraties opslaan zodat je ze uit/aan kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik constateer dat zodra ik de VPN op de router inschakel mijn poortforwarding naar Transmission Web op de NAS gesloten wordt/stopt. Weet iemand hoe dit komt en hoe dit is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:03
enzoronald schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:15:
Nu heb ik een trial genomen op NordVPN
Dan ben je al verder dan ik. :) Gisteren heb ik een geldig email adres opgegeven voor een free trial, maar een emailtje van nordvpn met een link is tot nu toe niet ontvangen. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:27:
[...]

Dan ben je al verder dan ik. :) Gisteren heb ik een geldig email adres opgegeven voor een free trial, maar een emailtje van nordvpn met een link is tot nu toe niet ontvangen. Doe ik iets verkeerd?
Spammap gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:24:
Ik constateer dat zodra ik de VPN op de router inschakel mijn poortforwarding naar Transmission Web op de NAS gesloten wordt/stopt. Weet iemand hoe dit komt en hoe dit is op te lossen?
Je kan enkel via je 'ISP-IP" forwards inregelen. Je VPN-IP heb je geen controle over en daar kan je geen portforwards voor maken, tenzij de aanbieder dit aanbiedt via een portaal o.i.d.

Omdat al het verkeer via de VPN loopt ben je niet meer 'connectable'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ja, niks te bekennen daar. Een berichtjes hierboven schreef een medetweaker al over hetzelfde, dat het bij hem ook niet lukt. Zou die actie misschien al afgelopen zijn? Trouwens, als ik naar de site van nordvpn ga, dan kom ik automatisch op de NL versie en daar staan maar 3 prijsplannen en geen ervan is een gratis trial. Het lukt me pas om goedkopere aanbiedingen van nordvpn te zien, zoals ook de 3,29$ aanbieding voor 2 jaar, na het weghalen van cookies.

edit: ik zal ook eens met ze gaan chatten.

[ Voor 3% gewijzigd door grun93 op 30-08-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Ik ben met de 3 dagen trial begonnen maar ik zie in de Nordvpn tool rechtsboven mijn eigen ip staan. Er staat ' Your new ip is {mijn isp ip}.

Op de nordvpv homepage staat wel een andere ip en what's my ip geeft ook een andere ip aan dus zover goed.

Hoort mijn eigen ip wel in de tool te staan?

Update: andere server gekozen en nu staat wel een heel ander ip. Vreemd.

[ Voor 12% gewijzigd door Mandrake466 op 30-08-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
grun93 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:27:
[...]

Net even getest: binnen 3 seconden email met activatielink...

Moet zeggen dat m'n torrents (zowel up als down) veel sneller lopen met NordVPN dan met m'n gratis Windscribe account. Weet iemand of Windscribe bij een (lifetime) pro versie beter presteert dan bij hun gratis versie?

[ Voor 20% gewijzigd door MrBB op 30-08-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Mandrake466 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:39:
Ik ben met de 3 dagen trial begonnen maar ik zie in de Nordvpn tool rechtsboven mijn eigen ip staan. Er staat ' Your new ip is {mijn isp ip}.

Op de nordvpv homepage staat wel een andere ip en what's my ip geeft ook een andere ip aan dus zover goed.

Hoort mijn eigen ip wel in de tool te staan?

Update: andere server gekozen en nu staat wel een heel ander ip. Vreemd.
-Ook met een leaktest website testen, dan weet je dat er geen lekken naar buiten treden.
nordvpn heeft daar ook een link naar een andere site.
http://ipv6-test.com/

- http://www.speedtest.net/ snelheidstest, maar hier zie je ook of de vpn werkt,ik had op linux pfsense dus eerst fout ingesteld, en zag hier dus dat het fout was, en nordvpn site zei dat het wel goed was, terwijl het fout was.

- http://whatismyipaddress.com/ hier kun je ook goed zien of de vpn goed werkt.

- https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 poorten testen.
Bij mij staan er 3 open, alleen als de vpn loopt. Of dit normaal is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
MrBB schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:51:
[...]

Met Internet Explorer 11 krijg ik ook niks en blijft het laden maar met Edge werkt alles wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:34:
[...]

Ja, niks te bekennen daar. Een berichtjes hierboven schreef een medetweaker al over hetzelfde, dat het bij hem ook niet lukt. Zou die actie misschien al afgelopen zijn? Trouwens, als ik naar de site van nordvpn ga, dan kom ik automatisch op de NL versie en daar staan maar 3 prijsplannen en geen ervan is een gratis trial. Het lukt me pas om goedkopere aanbiedingen van nordvpn te zien, zoals ook de 3,29$ aanbieding voor 2 jaar, na het weghalen van cookies.

edit: ik zal ook eens met ze gaan chatten.
Trial is geen actie.

Korting hier: https://nordvpn.com/nl/order/?coupon=2YDeal2017 of

NordVPN (NordVPN)
Aug 30, 12:39 AM EEST
Hello.

Thank you for your letter.

Please note that we offer a 3-day trial for our new customers, which you can get by entering your email address at the form found here: https://nordvpn.com/free-trial/

Also, the tutorials on setting up a trial as well as additional information regarding various NordVPN features can be found in our knowledge base here:
https://support.nordvpn.com/hc/en-us

If you wish to subscribe with our current discounted 2 year subscription, you should first log in here (while in trial): https://nordvpn.com/profile/ to your profile.
Then go to My account > Main info > Change Package. You will be able to choose plan and make a payment there.

To get the discount, please enter the 2YDeal2017 coupon code before confirming your subscription.

Kind Regards,
Cataldo Carrea
Customer Support Specialist
NordVPN.com
Mandrake466 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:53:
[...]

Met Internet Explorer 11 krijg ik ook niks en blijft het laden maar met Edge werkt alles wel.
Gruwel die browsers. Firefox. ;)
Xenir schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:32:
[...]

Je kan enkel via je 'ISP-IP" forwards inregelen. Je VPN-IP heb je geen controle over en daar kan je geen portforwards voor maken, tenzij de aanbieder dit aanbiedt via een portaal o.i.d.

Omdat al het verkeer via de VPN loopt ben je niet meer 'connectable'.
Poorten zijn toch bij maar binnen toe door mijn Firewall? Ik kan even niet volgen wat dat met een VPN te maken heeft? Of maak ik nu een denkfout? NB: het is niet mijn vak. 8)

En nog een vraagje: Een niet nader te noemen site (ivm beleid Tweakers) geeft de melding dat ze mijn browsers checken en dat deze melding komt vanwege de proxy. Moet nu een code invullen om aan te tonen dat ik geen machine ben.Werkt mijn geautomatiseerd systeem op de NAS dan wel die dezelfde site periodiek bezoekt/scant?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
jan99999 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:53:
[...]

-Ook met een leaktest website testen, dan weet je dat er geen lekken naar buiten treden.
nordvpn heeft daar ook een link naar een andere site.
http://ipv6-test.com/

- http://www.speedtest.net/ snelheidstest, maar hier zie je ook of de vpn werkt,ik had op linux dus eerst fout ingesteld, en zag hier dus dat het fout was, en nordvpn site zei dat het wel goed was, terwijl het fout was.

- http://whatismyipaddress.com/ hier kun je ook goed zien of de vpn goed werkt.

- https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 poorten testen.
Bij mij staan er 3 open, alleen als de vpn loopt. Of dit normaal is weet ik niet.
Allen geven ze hetzelfde ip (dus niet mijn eigen) :) en Shield test is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:55:
[...]

Poorten zijn toch bij maar binnen toe door mijn Firewall? Ik kan even niet volgen wat dat met een VPN te maken heeft? Of maak ik nu een denkfout? NB: het is niet mijn vak. 8)
Dat klopt, maar normaal heeft je router het publieke IP en zit er niets tussen. De VPN server deel je met meer mensen. Je krijgt het publieke VPN IP niet toegewezen naar een RFC1918 IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MrBB schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:51:
Ja, nu bij mij ook. Voor deze tweede poging heb ik een gmail adres gebruikt, de vorige keer een zoho.com adres. Zoho.com is onlangs veranderd naar zoho.eu, maar mail naar het oude adres komt nog gewoon aan. Behalve die van nordvpn dan.

[aanvulling] Ik ben er nu een uurtje mee aan het stoeien en ben vooralsnog tevreden. Snelheid is hoger dan ik verwacht had, 75/28 met vpn tegen 100/30 zonder vpn. Dit gaat hem wel worden waarschijnlijk. :)

[ Voor 18% gewijzigd door grun93 op 30-08-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:55:
[...]

En nog een vraagje: Een niet nader te noemen site (ivm beleid Tweakers) geeft de melding dat ze mijn browsers checken en dat deze melding komt vanwege de proxy. Moet nu een code invullen om aan te tonen dat ik geen machine ben.Werkt mijn geautomatiseerd systeem op de NAS dan wel die dezelfde site periodiek bezoekt/scant?
Als het goed is is dit maar eenmalig tenzij je bij elke browser exit je cookies verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mandrake466 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:13:
[...]

Als het goed is is dit maar eenmalig tenzij je bij elke browser exit je cookies verwijdert.
Dat laatste zal het dan zijn. Tnkx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Hallo allen,

Omdat ik binnenkort graag gebruik wil maken van een VPN service, heb ik een trial aangevraagd van GOOSE en van Nord. Het browsen met VPN actief gaat prima, speedtest via de browser laten zien dat er niet veel in snelheid wordt ingeleverd.

Ga ik echter met torrent aan de slag, daalt mijn snelheid gigantisch. Waar ik normaal met 1 a 2 mb per seconde kan downloaden, haal ik nu gemiddeld 200 a 300 kb/s.
Ook na het proberen van verschillende servers en torrent clients, blijft de snelheid bij zowel GOOSE als Nord erg laag.

Nu weet ik dat P2P snelheid mede afhankelijk is van de peers etc, maar deze beperking qua snelheid is echt drastisch, waardoor ik ben gaan twijfelen of een VPN wel opschiet.

Kan dit extreme verschil liggen aan een relatief langzame CPU op m'n laptop? Betreft een AMD quad A4-5000.

Heb al met de support wat berichten gewisseld maar die voegen niet echt iets toe.

Wat kan ik hieraan doen om op 'normale' snelheid van P2P gebruik te kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
VPIPPFR schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:03:
Hallo allen,

Omdat ik binnenkort graag gebruik wil maken van een VPN service, heb ik een trial aangevraagd van GOOSE en van Nord. Het browsen met VPN actief gaat prima, speedtest via de browser laten zien dat er niet veel in snelheid wordt ingeleverd.

Ga ik echter met torrent aan de slag, daalt mijn snelheid gigantisch. Waar ik normaal met 1 a 2 mb per seconde kan downloaden, haal ik nu gemiddeld 200 a 300 kb/s.
Ook na het proberen van verschillende servers en torrent clients, blijft de snelheid bij zowel GOOSE als Nord erg laag.

Nu weet ik dat P2P snelheid mede afhankelijk is van de peers etc, maar deze beperking qua snelheid is echt drastisch, waardoor ik ben gaan twijfelen of een VPN wel opschiet.

Kan dit extreme verschil liggen aan een relatief langzame CPU op m'n laptop? Betreft een AMD quad A4-5000.

Heb al met de support wat berichten gewisseld maar die voegen niet echt iets toe.

Wat kan ik hieraan doen om op 'normale' snelheid van P2P gebruik te kunnen maken?
Zie elders in het topic, omdat je via de VPN bezig bent, werkt inkomend verkeer niet via een portforward. Proxy van je VPN aanbieder gebruiken en die in je torrentclient zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
Xenir schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:28:
[...]

Zie elders in het topic, omdat je via de VPN bezig bent, werkt inkomend verkeer niet via een portforward. Proxy van je VPN aanbieder gebruiken en die in je torrentclient zetten.
Dank voor je reactie.
Is dit dan wel even veilig /anoniem?

Aangezien mn ISP dan kan zien wat ik allemaal verstuur en ontvang naar deze proxy?
Of is dit dan ook encrypted?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
VPIPPFR schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:55:
[...]

Dank voor je reactie.
Is dit dan wel even veilig /anoniem?

Aangezien mn ISP dan kan zien wat ik allemaal verstuur en ontvang naar deze proxy?
Of is dit dan ook encrypted?
Als je de VPN hebt aanstaan wel ja. Die moet je dus niet vergeten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
Xenir schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:11:
[...]

Als je de VPN hebt aanstaan wel ja. Die moet je dus niet vergeten 8)
Dus zowel de VPN aan, als de SOCKS in de torrent client geactiveerd, is dat niet erg dubbelop?

Ik zal het zo eens testen, kijken of het scheelt in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
VPIPPFR schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:18:
[...]

Dus zowel de VPN aan, als de SOCKS in de torrent client geactiveerd, is dat niet erg dubbelop?
Hier vind je een stuk over torrentgebruik i.c.m. met Nord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Xenir schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:35:
[...]

Hier vind je een stuk over torrentgebruik i.c.m. met Nord.
Op zich mooi dat ze allerlei oplossingen hebben, maar lastig dat je elke keer andere servers nodig hebt. Zeker als je dit op je router in wil stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Dan zou je eens kunnen zoeken naar een VPN aanbieder die wat meer controle biedt over inkomend verkeer, als die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VPIPPFR schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:03:
Hallo allen,

Ik test hier met Nord en mijn download is nog net zo snel als daarvoor met torrents. Misschien eens een andere server proberen.

Ik heb alleen nu 2 maal gehad dat streams (ik luister overdag via Bluesound naar streams) even werden onderbroken. Dat heb ik normaal nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:36:
[...]

Ik test hier met Nord en mijn download is nog net zo snel als daarvoor met torrents. Misschien eens een andere server proberen.

Ik heb alleen nu 2 maal gehad dat streams (ik luister overdag via Bluesound naar streams) even werden onderbroken. Dat heb ik normaal nooit gehad.
Thanks voor de tip.

Ik heb verschillende servers geprobeerd, mocht helaas niet baten. Ook via SOCKS geprobeerd, blijft dezelfde extreem lage snelheid. Nord heb ik nu maar opgegeven :)

Zojuist met GOOSE nog wat lopen knutselen, zit nu op ongeveer 1 mb/s met P2P verkeer, maar niet heel stabiel. Echter wel het beste resultaat tot nu.

Zo nog eens IPVanish testen, hoor er goede verhalen over de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VPIPPFR schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:54:
[...]

Thanks voor de tip.

Ik heb verschillende servers geprobeerd, mocht helaas niet baten. Ook via SOCKS geprobeerd, blijft dezelfde extreem lage snelheid. Nord heb ik nu maar opgegeven :)

Zojuist met GOOSE nog wat lopen knutselen, zit nu op ongeveer 1 mb/s met P2P verkeer, maar niet heel stabiel. Echter wel het beste resultaat tot nu.

Zo nog eens IPVanish testen, hoor er goede verhalen over de snelheid.
Waar draai je de service op? Misschien dat dat uitmaakt. Ik draai hem op mijn Synology Router. Ik merk echt helemaal niets van de VPN. Verbaasde mij zelfs. Streams lopen goed (soms op 4 devices tegelijk) en downloads geen probleem.
Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.