[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.004 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:03
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:36:
Ik heb alleen nu 2 maal gehad dat streams (ik luister overdag via Bluesound naar streams) even werden onderbroken. Dat heb ik normaal nooit gehad.
Dat is inderdaad vervelend. Maar je hoeft niet alles via vpn te laten lopen, hier staat hoe je de vpn kunt bypassen.

Hebben jullie trouwens ook default de optie Cybersec van nordvpn aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:57:
[...]

Waar draai je de service op? Misschien dat dat uitmaakt. Ik draai hem op mijn Synology Router. Ik merk echt helemaal niets van de VPN. Verbaasde mij zelfs. Streams lopen goed (soms op 4 devices tegelijk) en downloads geen probleem.
Gewoon via de Windows applicatie op mijn laptop. Laptop is wel relatief oud, wellicht dat het daar mee te maken heeft (encryptie via CPU?), echter dan zouden de andere aanbieders ook zo langzaam moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:57:
[...]

Waar draai je de service op? Misschien dat dat uitmaakt. Ik draai hem op mijn Synology Router. Ik merk echt helemaal niets van de VPN. Verbaasde mij zelfs. Streams lopen goed (soms op 4 devices tegelijk) en downloads geen probleem.
Wat is de snelheid van de VPN op je Synology router? Is de CPU niet te traag voor een goede VPN snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre_nr1 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:12:
[...]

Wat is de snelheid van de VPN op je Synology router? Is de CPU niet te traag voor een goede VPN snelheid?
Ik zal hem morgen eens bedraad testen. Nu zit het hele gezin op internet. Stelletje verslaafden hier. :+

Maar bij regulier (zwaar gebruik) merk ik er helemaal niets van.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:24:
[...]

Ik zal hem morgen eens bedraad testen. Nu zit het hele gezin op internet. Stelletje verslaafden hier. :+

Maar bij regulier (zwaar gebruik) merk ik er helemaal niets van.
Wat voor snelheid geeft speedtest.net?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre_nr1 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:53:
[...]

Wat voor snelheid geeft speedtest.net?
Op dit moment met meerdere gebruikers, bedraad via een switch naar router en Ziggo in bridgemode.
Zonder VPN: 135 down 15 up
Met VPN: 23 down 13 up.

In gebruik van internet en streamen is dat voldoende. Mag altijd sneller natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 17:59
hallo
Ik wil nordvpn 3 dagen proberen op mijn pc welke van de site moet ik pakken de applicatie van windows 10 met open vpn of de IKEv2/IPsec welke is sneller met downloaden en welke snelheid haal je dan met een 300/30

Heb nu goose maar haal nu niet meer met een belgische server 8mb vind ik heel weinig

[ Voor 16% gewijzigd door keeskloon op 30-08-2017 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

keeskloon schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:25:
hallo
Ik wil nordvpn 3 dagen proberen op mijn pc welke van de site moet ik pakken de applicatie van windows 10 met open vpn of de IKEv2/IPsec welke is sneller met downloaden en welke snelheid haal je dan met een 300/30

Heb nu goose maar haal nu niet meer met een belgische server 8mb vind ik heel weinig
Wellicht even interpunctie gebruiken de volgende keer? Dit leest niet echt fijn.
300mbps ga je niet halen, tenzij je wellicht ergens echt veel geld neer gaat leggen, of zelf een server neer gaat zetten. 100-150 mbps moet bedraad en met een recente goede cpu wel kunnen bij een fatsoenlijke vpn.

Hier heb je wat leesvoer over de verschillende manieren van encryptie. Snelheid met downloaden lijkt me namelijk ondergeschikt aan de privacy, anders had je geen vpn genomen.
Kun je je even inlezen :)
https://nl.vpnmentor.com/...openvpn-vs-sstp-vs-ikev2/

Ik zie goose hier best vaak voorbij komen, maar overwegend negatief zijn de reacties. Toch blijven veel user het proberen blijkbaar. Maken ze ergens de reclame ofzo?

[ Voor 28% gewijzigd door EWK op 30-08-2017 20:56 ]

Hoi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Dit is mijn snelheid met Private Internet Access (WiFi verbinding, NLEx, 100Mbps down en 30Mbps up):

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6583555330.png

En een test met NordVPN geeft dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6583724435.png

[ Voor 110% gewijzigd door Ynnoz op 30-08-2017 22:56 . Reden: NordVPN toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:03:
[...]

Op dit moment met meerdere gebruikers, bedraad via een switch naar router en Ziggo in bridgemode.
Zonder VPN: 135 down 15 up
Met VPN: 23 down 13 up.

In gebruik van internet en streamen is dat voldoende. Mag altijd sneller natuurlijk.
Dank!

Ik gebruik NordVPN op mijn Synology NAS en haal 100Mbit down en 55Mbit up. Mijn pc en laptop staan ingesteld met de NAS als default gateway. Dat werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:01:
[...]

Dank!

Ik gebruik NordVPN op mijn Synology NAS en haal 100Mbit down en 55Mbit up. Mijn pc en laptop staan ingesteld met de NAS als default gateway. Dat werk super.
Welke cpu zit daar in?
Hoe test je de snelheid op de nas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Exocet schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:06:
[...]

Welke cpu zit daar in?
Hoe test je de snelheid op de nas?
Ik heb een DS1817+, CPU is een Intel Atom C2538.
Testen doe ik gewoon op de PC via b.v. speedtest.net, de VPN internet verbinding loopt via de NAS(default gateway)

• Ynnoz
Ik heb wel een probleem met NordVPN (niet met PIA) wat ik nog niet kan verklaren.

Ik speel Hearthstone op een US server en iedere keer klapt mijn Hearthstone er uit als deze een tegenstander probeert te vinden. Windows image teruggeplaatst en NordVPN servers gekozen in Nederland, Canada en USA. Maakt allemaal niet uit. Ik heb in een andere window een "ping" laten lopen en daar zie ik dat de verbinding tijdelijk wegvalt. Iemand een idee?

"Closed You were disconnected from Blizzard Services. Please reconnect Hearthstone to reconnect. is de melding van Hearthstone.

Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=19ms TTL=47
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=19ms TTL=47
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=29ms TTL=47
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=18ms TTL=47
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=33ms TTL=47
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=44ms TTL=47
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=16ms TTL=47
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=55ms TTL=47
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=18ms TTL=47
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=33ms TTL=47
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=88ms TTL=47

P.S. Lees net dat ik niet de enige ben: http://www.hearthpwn.com/...-blocking-vpns-or-just-me

[ Voor 5% gewijzigd door Ynnoz op 31-08-2017 03:23 . Reden: Toevoeging ]

Verwijderd

[...]

Dank!

Ik gebruik NordVPN op mijn Synology NAS en haal 100Mbit down en 55Mbit up. Mijn pc en laptop staan ingesteld met de NAS als default gateway. Dat werkt super.
Dat is een stuk sneller. Zal ik ook eens proberen al denk ik dat een DS414 niet veel versnelling zal brengen.

Update test Nord VPN. Gisteren viel tijdens kijken Netflix de verbinding weg. Enige oplossing was het uit en weer aanzetten vd VPN. Daar word ik niet blij van.

• Pierre_nr1
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:06:
[...]

Dat is een stuk sneller. Zal ik ook eens proberen al denk ik dat een DS414 niet veel versnelling zal brengen.

Update test Nord VPN. Gisteren viel tijdens kijken Netflix de verbinding weg. Enige oplossing was het uit en weer aanzetten vd VPN. Daar word ik niet blij van.
Ben benieuwd wat je haalt op de DS414.

Dat de verbinding wegvalt, daar heb ik ook af en toe last van. Ik ga maar eens op onderzoek wat dat kan zijn. Er zijn meerdere die hier last van hebben. Bij AirVPN heb ik daar nooit last van gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre_nr1 op 31-08-2017 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:54

Flabergasted

Prepare to die !

Pierre_nr1 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:12:
[...]

Ben benieuwd wat je haalt op de DS414.

Dat de verbinding wegvalt, daar heb ik ook af en toe last van. Ik ga maar eens op onderzoek wat dat kan zijn. Er zijn meerdere die hier last van hebben. Bij AirVPN heb ik daar nooit last van gehad.
Volgens deze test van de site "Restore Privacy" is het regelmatig wegvallen van de verbinding een van de problemen van NordVPN.
Ze komen overigens slecht uit deze test : https://restoreprivacy.com/nordvpn-review

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
Dat is inderdaad niet best. Als je Nord dan in je router configureert en je hebt een disconnect dan zal het verkeer weer via je ISP worden verzonden (zonder extra config). Dat is niet (altijd) wenselijk.

Verwijderd

Xenir schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:41:
Dat is inderdaad niet best. Als je Nord dan in je router configureert en je hebt een disconnect dan zal het verkeer weer via je ISP worden verzonden (zonder extra config). Dat is niet (altijd) wenselijk.
Bij mij weigert de router zelfs automatisch te schakelen naar mijn ISP. Hij verbindt dan, maar met beperkte verbinding. Zal in de router zitten.

Balen, dacht met Nord VPN onder de pannen te zijn. Beste alternatief? :?

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:45:
[...]

Bij mij weigert de router zelfs automatisch te schakelen naar mijn ISP. Hij verbindt dan, maar met beperkte verbinding. Zal in de router zitten.

Probeer air eens ;)

En dit kun je er nog eens op naslaan:
http://www.rtlnieuws.nl/t...en-en-dit-zijn-de-beste-5

[ Voor 14% gewijzigd door EWK op 31-08-2017 11:15 ]

Hoi!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:58

Felyrion

goodgoan!

Ik heb nu een weekje IPVanish en moet zeggen dat het me prima bevalt.

Dit is de snelheid op het moment:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hw2bwKzQJojo8Lf7j1jQEMwg/full.png

Overigens met VPN client op de bewuste PC, de router heeft het te zwaar om deze snelheden te halen.
Ik zit zelf op een gigabit lijn van Tweak.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Xenir
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:45:
[...]
Tja, goeie vraag. Ik heb Nord enkel getest en dit is mij nog niet opgevallen, maar wel een dealbreaker.

Zie deze site voor een zeer uitgebreid overzicht.

In de post op Reddit hier hebben ze een aantal VPN aanbieders gevonden die aan portforwarding doen, mocht je dat nodig hebben. I.c.m. met dat excelbestandje kan je eens kijken of er iets voor je tussenzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Flabergasted schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:37:
[...]

Volgens deze test van de site "Restore Privacy" is het regelmatig wegvallen van de verbinding een van de problemen van NordVPN.
Ze komen overigens slecht uit deze test : https://restoreprivacy.com/nordvpn-review
Toevallig net gelezen, maar aan de andere kant zijn er ook veel zeer positieve reviews over NordVPN.
Ik ben juist van AirVPN afgestapt omdat ze vanuit Italie opereren en deel uitmaken van de 14 eyes. Ik ben erg op mijn privacy ingesteld namelijk. Hier een hele gedetailleerde vergelijk tussen vele VPN providers :

https://thatoneprivacysite.net/vpn-section/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chris10r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:22
Indien je van openvpn gebruikt maakt kan je met de volgende optie in je openvpn.conf, openvpn de verbinding automatisch laten herstellen.
# The keepalive directive causes ping-like messages to be sent back and forth over the link so that each side knows when the other side has gone down.
# Ping every 10 seconds, assume that remote peer is down if no ping received during a 120 second time period.
keepalive 10 120
(https://superuser.com/que...-alive-the-vpn-connection)

Verwijderd

chris10r schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:48:
Indien je van openvpn gebruikt maakt kan je met de volgende optie in je openvpn.conf, openvpn de verbinding automatisch laten herstellen.

[...]

(https://superuser.com/que...-alive-the-vpn-connection)
Ik draai hem op de router en wil dat zo laten en dan kan je hier niets mee. Ik zoek volledige privacy op het internet op welk device dan ook. Principe kwestie, niet omdat ik iets te verbergen heb. Zal eens gaan chatten met Nord. Op de Router staat overigens reconnecten als de connectie failed aan. Vreemd.

Kan nog proberen de DNS van Open DNS uit mijn router te halen. Wellicht dat dat iets doet, maar vermoed van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris10r
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:54:
[...]

Ik draai hem op de router en wil dat zo laten en dan kan je hier niets mee. Ik zoek volledige privacy op het internet op welk device dan ook. Principe kwestie, niet omdat ik iets te verbergen heb. Zal eens gaan chatten met Nord. Op de Router staat overigens reconnecten als de connectie failed aan. Vreemd.

Kan nog proberen de DNS van Open DNS uit mijn router te halen. Wellicht dat dat iets doet, maar vermoed van niet.
Je router gebruikt hoogst waarschijnlijk ook openvpn :)
De optie reconnect zou deze "keepalive 10 120" optie waarschijnlijk ook in je config zetten.
Al geprobeerd om de router opnieuw te herstarten nadat de configuratie was opgeslagen?

• EWK
  • Niet online

EWK

beerten schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:35:
[...]

Ja. Ik heb mijn thuisnetwerk achetr PFSense hangen.
Ik heb een mini pc, passief gekoeld, met PFSense draaien met NordVPN. Instructies op de site van NordVPN zijn up to date met de meest recente versie van PFSense. En het werkt als een trein. Zoiets http://www.mini-itx.com/store/?c=34#JBC311W (Wifi heb ik niet werkend)
Let er bij hardware en PFSense op dat je Intel netwerkkaarten hebt.
Enig issue dat ik ervaar is dat de DNS-servers van NordVPN niet top zijn. Neem andere. En je zult (soms) even moeten zoeken naar de juiste server. Niet elke server is even snel. Neem hiervoor simpelweg de app op je desktop/laptop en probeer servers. Weet je welke je moet hebben pas dan PFSense aan.
Met deze setup haal ik 145Mbps van de beschikbare 150Mbps (Ziggo 150/15 abbo). Oftewel: geen verlies. Ping zakt enkele milliseconden in. van 15 naar 18 zoiets.

Probeer het niet met flut-hardware, niveau wifirouter. VPN is encryptie en dat vraagt rekenkracht.

Tip: maak een pdf-je van de NordVPN instructies. Zet dat in een mapje met de certificaten op je pc. Heb dit offline beschikbaar.

Bonustip: je modem in bridge-mode zetten.
Zo'n minipc is op zich wel iets dat ik in de toekomst zou willen. Nu las ik via die link die ik gaf, dat de cpu die hier in zit, niet over de eas-instructies bezit.
Dat lijkt me toch handig, gezien je hem daar vooral voor gebruikt.
http://ark.intel.com/products/81073/
Zelf zou ik dan een kiezen met deze instructies, of kijk jij daar anders naar?

Hoi!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

EWK schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:25:
[...]

Zo'n minipc is op zich wel iets dat ik in de toekomst zou willen. Nu las ik via die link die ik gaf, dat de cpu die hier in zit, niet over de eas-instructies bezit.
VPN snelheid is heel lastig te bepalen en is afhankelijk van meer dan alleen encryptie. OpenVPN is bijvoorbeeld single threaded en zal dus veel profijt hebben van hoge frequencies.
Elke AES-ni CPU is voldoende om de snelheid van de VPN providers die we hier zien te halen qua AES 256 GCM encryptie zelfs single threaded, de meeste zullen ook met CBC snel genoeg zijn, een Broadwell 1.3GHz+ zou bijvoorbeeld prima 500Mbit CBC op een enkele thread kunnen doen.

Zonder AES-ni met CBC is het een heel ander verhaal.

Voor mij zou de SuperMicro SYS-E100-9S de perfecte router zijn, klein, high frequency, dual Intel Gbit, remote management (AMT), passief en waarschijnlijk redelijk zuinig. Alleen de prijs...

[ Voor 18% gewijzigd door |sWORDs| op 31-08-2017 14:26 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Hallo, weet iemand hier misschien meer over het uitfaseren van Apple van het PPTP protocol?

Het is in dit nieuwsbericht gepubliceerd, maar ik kwam er nu pas achter dat Apple dit niet meer ondersteunt doordat ik m'n iPad nu pas had geupdate naar de laatste iOS.

https://support.apple.com/nl-nl/HT206844

Is het pptp protocol echt zo onveilig als Apple beweert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

nino_070 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:28:
Hallo, weet iemand hier misschien meer over het uitfaseren van Apple van het PPTP protocol?

Het is in dit nieuwsbericht gepubliceerd, maar ik kwam er nu pas achter dat Apple dit niet meer ondersteunt doordat ik m'n iPad nu pas had geupdate naar de laatste iOS.

https://support.apple.com/nl-nl/HT206844

Is het pptp protocol echt zo onveilig als Apple beweert?
PPTP wordt al jaren afgeraden, beter PPTP dan niets, maar besef dat in principe niets privé is, het is alleen minder makkelijk te bekijken (L2TP is ook niet veilig, maar nog minder makkelijk te bekijken).

https://blogs.technet.mic...ms-chapv2-authentication/
https://www.helpnetsecuri...v2-pptp-no-longer-secure/
https://www.ovpn.com/en/blog/pptp-has-become-obsolete/
https://www.bestvpn.com/vpn-encryption-the-complete-guide/

Als ik jouw traffic dump (man in the middle of public WIFI) en jij connect met PPTP, dan kan ik voor $20 binnen een paar dagen de gehele dump decrypten, voor $200 binnen 24 uur (gemiddeld 12 uur) of zelfs 25 seconden indien rainbow tables werken. En dat is al vijf jaar zo, ik verwacht dat de NSA dit inmiddels bijna in realtime kan. Met een server (Dual E5 16 core) duurt dit ongeveer 2 maanden en dat zal meer stroom verbruiken dan de $20 bij een FPGA dienst. Zelf een FPGA cluster bouwen dat zo snel is kost ongeveer $100.000.

[ Voor 52% gewijzigd door |sWORDs| op 31-08-2017 15:31 ]

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
[...]

Dank!

Had op mijn synology ooit PIA en dat werkte voor geen meter.

Verwijderd

Weet iemand wat het effect is op een VPN als je je snelheid van je provider naar beneden laat stellen (goedkopere abbo)? Gaat de snelheid van de VPN evenredig mee naar beneden of heeft dit daarop geen invloed? Als ik hier speedtest op de laptop draai haal ik 23, maar lijkt me stug dat dat de totale snelheid op het internet is want mijn kinderen kunnen tegelijk dan ook makkelijk streamen via Netflix/You Tube. Kan dit niet volgen.

NB: Nord VPN draait hier nu zonder de DNS servers van Open DNS en tot nu toe heb ik geen hickups op streams. Fingers crossed.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:52:
Weet iemand wat het effect is op een VPN als je je snelheid van je provider naar beneden laat stellen (goedkopere abbo)? Gaat de snelheid van de VPN evenredig mee naar beneden of heeft dit daarop geen invloed? Als ik hier speedtest op de laptop draai haal ik 23, maar lijkt me stug dat dat de totale snelheid op het internet is want mijn kinderen kunnen tegelijk dan ook makkelijk streamen via Netflix/You Tube. Kan dit niet volgen.

NB: Nord VPN draait hier nu zonder de DNS servers van Open DNS en tot nu toe heb ik geen hickups op streams. Fingers crossed.
Zolang de snelheid van je internet niet onder de snelheid van de VPN komt merk je hier vrijwel niets van. De overhead van de VPN is erg klein, gemiddeld 8%.

• EWK
  • Niet online

EWK

|sWORDs| schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:19:
[...]

VPN snelheid is heel lastig te bepalen en is afhankelijk van meer dan alleen encryptie. OpenVPN is bijvoorbeeld single threaded en zal dus veel profijt hebben van hoge frequencies.
Elke AES-ni CPU is voldoende om de snelheid van de VPN providers die we hier zien te halen qua AES 256 GCM encryptie zelfs single threaded, de meeste zullen ook met CBC snel genoeg zijn, een Broadwell 1.3GHz+ zou bijvoorbeeld prima 500Mbit CBC op een enkele thread kunnen doen.

Zonder AES-ni met CBC is het een heel ander verhaal.

Voor mij zou de SuperMicro SYS-E100-9S de perfecte router zijn, klein, high frequency, dual Intel Gbit, remote management (AMT), passief en waarschijnlijk redelijk zuinig. Alleen de prijs...
Ik ben toch wel erg nieuwsgierig wat zo'n R9000 dan zou doen. Ook flink aan de prijs, maar wat een monster. Maar of de Alpine AL-514/ARM Cortex-A15 1.7GHz genoeg is om (pak m beet) 100mbps te halen, ik denk het niet.

Hoi!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

EWK schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:33:
[...]

Ik ben toch wel erg nieuwsgierig wat zo'n R9000 dan zou doen. Ook flink aan de prijs, maar wat een monster. Maar of de Alpine AL-514/ARM Cortex-A15 1.7GHz genoeg is om (pak m beet) 100mbps te halen, ik denk het niet.
De meeste ARM chipsets met accelerators (bijv. Broadcom) gebruiken een losse chip voor crypto welke max 75Mbit doet. Bij Alpine heb ik geen idee, zonder hardware crypto verwacht ik enkele (2?) tientallen Mbits.

aes-256-cbc 1024b 70701.06k = 552Mbit
aes-256-gcm 1024b 60561.41k = 473Mbit

CPU alleen is ook wel erg hoog: 459Mbit voor 256-cbc, dat klinkt niet erg logisch.

Maar nogmaals, VPN is meer dan alleen de encryptie!

[ Voor 28% gewijzigd door |sWORDs| op 31-08-2017 15:55 ]

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
Door dit nieuwsbericht hier terecht gekomen: nieuws: DFW gaat in oktober downloaders opsporen en laten betalen

Nu zoek ik een VPN die goed werkt op Windows laptop & met Kodi op de Nvidia Shield TV.

Ben na onderzoek terecht gekomen bij NordVPN vanwege privacy, prijs en eenvoud waarmee geadverteerd wordt.

Zijn er hier Tweakers die deze VPN afraden, andere aanraden, of die ervaring hebben met VPN icm Kodi?

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Mensen die ook al Wireguard gebruiken? Is momenteel nog in ontwikkel fase en praktisch alleen bruikbaar met Linux. Andoird app wordt aan gewerkt.

Ik ben er zelf wel mee aan het spelen geweest. Met een simpele ARM router TP-Link WR1043NDv2 400MHz MIPS32r2 kan je +40MBit halen via de tunnel. Met een ATOM N270 ~140MBit.
Wireguard maakt gebruik van CHACHA20+POLY1305 ipv AES.

In linux is het simpel en snel op te zetten.

Benchmarks tegenover de andere VPN protocollen: https://www.wireguard.com/performance/

In de praktijk gebruik ik het nog niet. Ik mis een werkende Android app. Voor de rest is wel wel klein en snel.

[ Voor 10% gewijzigd door vDorst op 31-08-2017 15:56 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

vDorst schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:54:
Mensen die ook al Wireguard gebruiken? Is momenteel nog in ontwikkel fase en praktisch alleen bruikbaar met Linux. Andoird app wordt aan gewerkt.

Ik ben er zelf wel mee aan het spelen geweest. Met een simpele ARM router TP-Link WR1043NDv2 400MHz MIPS32r2 kan je +40MBit halen via de tunnel. Met een ATOM N270 ~140MBit.
Wireguard maakt gebruik van CHACHA20+POLY1305 ipv AES.

In linux is het simpel en snel op te zetten.

Benchmarks tegenover de andere VPN protocollen: https://www.wireguard.com/performance/

In de praktijk gebruik ik het nog niet. Ik mis een werkende Android app. Voor de rest is wel wel klein en snel.
Ik vind die benchmarks een beetje appels met peren. OpenVPN is single threaded en het lijkt alsof ze een versie zonder AES-ni support voor AES-256-GCM gepakt hebben, zelfs met AES-256-GCM is de test behoorlijk beperkt door de Ivy Bridge CPU (Haswell is 110% sneller met GCM).

Ik snap ook niet helemaal waarom ze het zo gedaan hebben, met een wat eerlijkere test waren de voordelen nog steeds groot genoeg (OpenVPN ~700Mbit).

Ziet er verder wel interessant uit!

[ Voor 12% gewijzigd door |sWORDs| op 31-08-2017 16:11 ]

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:44
Volgens mij hebben heeft de A15 geen HW cyrpto support omdat het de armv7 architectuur heeft. Daarom ben ik aan het kijken naar de Odroid C2 (ARMv8 a53 cores) met HW crypto support maar ik heb daar nog geen benchmarks van kunnen vinden. Iemand OpenVPN ervaring met de Odroid C2?
|sWORDs| schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:43:
[...]

De meeste ARM chipsets met accelerators (bijv. Broadcom) gebruiken een losse chip voor crypto welke max 75Mbit doet. Bij Alpine heb ik geen idee, zonder hardware crypto verwacht ik enkele (2?) tientallen Mbits.

aes-256-cbc 1024b 70701.06k = 552Mbit
aes-256-gcm 1024b 60561.41k = 473Mbit

CPU alleen is ook wel erg hoog: 459Mbit voor 256-cbc, dat klinkt niet erg logisch.

Maar nogmaals, VPN is meer dan alleen de encryptie!

-=-

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:58
Ook maar eens een VPN ingesteld op mijn Synology Nas. Ik heb hiervoor een 3-day trial account van NordVPN voor gebruikt. Dat werkt allemaal prima, alleen nu zijn niet alleen m'n downloads "beveiligd", maar is mijn Nas ook van buitenaf onbereikbaar. Dus apps zoals DSFile e.d. kunnen mijn Nas niet meer bereiken. Ik heb mijn nas overigens gekoppeld aan mijn domein, dus diskstation.mijndomeinnaam.net.

Iemand een idee hoe ik e.e.a zo kan instellen dat mijn diskstation weer bereikbaar is vanaf het internet?

• vDorst
  • Niet online
@|sWORDs| Of dat openvpn veel overhead heeft.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Kun je toelichten wat je op welke post zegt? Geen idee of je het hier over traffic of CPU resources hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door |sWORDs| op 31-08-2017 16:16 ]

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
|sWORDs| schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:29:
[...]

PPTP wordt al jaren afgeraden, beter PPTP dan niets, maar besef dat in principe niets privé is, het is alleen minder makkelijk te bekijken (L2TP is ook niet veilig, maar nog minder makkelijk te bekijken).

https://blogs.technet.mic...ms-chapv2-authentication/
https://www.helpnetsecuri...v2-pptp-no-longer-secure/
https://www.ovpn.com/en/blog/pptp-has-become-obsolete/
https://www.bestvpn.com/vpn-encryption-the-complete-guide/

Als ik jouw traffic dump (man in the middle of public WIFI) en jij connect met PPTP, dan kan ik voor $20 binnen een paar dagen de gehele dump decrypten, voor $200 binnen 24 uur (gemiddeld 12 uur) of zelfs 25 seconden indien rainbow tables werken. En dat is al vijf jaar zo, ik verwacht dat de NSA dit inmiddels bijna in realtime kan. Met een server (Dual E5 16 core) duurt dit ongeveer 2 maanden en dat zal meer stroom verbruiken dan de $20 bij een FPGA dienst. Zelf een FPGA cluster bouwen dat zo snel is kost ongeveer $100.000.
O dat is inderdaad onveilig dan. Nou was deze VPN in eerste instantie niet bedoeld om de gegevens te beveiligen. Het gaat om de VPN van mijn universiteit die ik nu dus niet meer op de iPad kan gebruiken. Ik zal binnenkort even een mailtje sturen naar de ict-afdeling of zij hiervan op de hoogte zijn, of ze eraan werken en of ze een oplossing hebben tussentijds :)

• grun93
Xenir schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:31:
Tja, goeie vraag. Ik heb Nord enkel getest en dit is mij nog niet opgevallen, maar wel een dealbreaker.
Inderdaad, hier hetzelfde probleem. Sinds gisteren ben ik Nordvpn aan het testen en de verbinding viel al drie keer uit, voor mij is dat onacceptabel. Voor de rest was ik wel tevreden. De prijs viel alleszins mee, mooie interface, en de snelheden vielen niet tegen.

Ik ben nu PIA aan het proberen voor een maandje. Kost wel een paar euro, want ze hebben geen trial. Maar als de verbinding zo blijft als in het afgelopen halfuurtje, dan neem ik meteen een 2 jarig abo en ben dan alsnog goedkoper uit. De interface is zeer minimaal, maar de ping is lager en de snelheden hoger dan bij Nordvpn. Bij die laatste haalde ik 75/27 down/up, bij PIA 85/25. Zonder vpn is de snelheid 100/30.

• vDorst
  • Niet online
@|sWORDs| Mogelijk dat OpenVPN protocol een beetje complex is geworden waardoor je veel moet bijhouden. Wat over de lijn gaat zal net zo efficiënt zijn.

Leuk om zijn presentatie te bekijken. https://www.wireguard.com/presentations/

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

vDorst schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:29:
@|sWORDs| Mogelijk dat OpenVPN protocol een beetje complex is geworden waardoor je veel moet bijhouden. Wat over de lijn gaat zal net zo efficiënt zijn.

Ja, OpenVPN is zeker niet de meest efficiente oplossing qua resources, maar qua traffic is het lood om oud ijzer welke VPN oplossing je gebruikt: Traffic is 69bytes extra per frame, bij een gemiddelde van 1500bytes per frame heb je het dan zelfs over minder dan 5%. Als je voldoende resources vrij hebt om OpenVPN te draaien en de VPN provider snel genoeg is dan hou je dus zo'n 95Mbit van 100Mbit over.

Qua resources is ipsec een stuk beter te doen dan OpenVPN, maar waarschijnlijk minder veilig. Voor WireGuard in de Linux kernel zal landen gaat vast ook nog wel even duren, maar het ziet er wel goed uit.

• Xenir
grun93 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:18:
[...]

Inderdaad, hier hetzelfde probleem. Sinds gisteren ben ik Nordvpn aan het testen en de verbinding viel al drie keer uit, voor mij is dat onacceptabel. Voor de rest was ik wel tevreden. De prijs viel alleszins mee, mooie interface, en de snelheden vielen niet tegen.

Ik ben nu PIA aan het proberen voor een maandje. Kost wel een paar euro, want ze hebben geen trial. Maar als de verbinding zo blijft als in het afgelopen halfuurtje, dan neem ik meteen een 2 jarig abo en ben dan alsnog goedkoper uit. De interface is zeer minimaal, maar de ping is lager en de snelheden hoger dan bij Nordvpn. Bij die laatste haalde ik 75/27 down/up, bij PIA 85/25. Zonder vpn is de snelheid 100/30.
PIA is 5-eyes en dat wil ik dan ook weer niet. USA based. Ik zat eens te kijken naar Bolehvpn. Hebben een 1 day trial, 2 connections, op sommige servers portforward en ze hebben een Warrent Canary

Ben benieuwd naar de snelheid.
vDorst schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:29:

OpenVPN werkt het best als UDP tunnel. Anders krijg je TCP-in-TCP als je TCP verkeer door je tunnel jaagt en dat is minder efficient.

• Exocet
  • Niet online
Qua snelheid lees ik veel goede dingen over ExpressVPN:
https://www.expressvpn.com/nl

Helaas wel ook iets duurder dan PIA of NordVPN.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Hier trial van NordVPN en viel ook gisteren al 1 keer uit. Jammer. Windscribe VPN draait wat beter hier.

• Pierre_nr1
chris10r schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:06:
[...]

Je router gebruikt hoogst waarschijnlijk ook openvpn :)
De optie reconnect zou deze "keepalive 10 120" optie waarschijnlijk ook in je config zetten.
Al geprobeerd om de router opnieuw te herstarten nadat de configuratie was opgeslagen?
Ik heb deze toegevoegd aan het ovpn-bestand en een nieuwe OpenVPN verbinding binnen mijn NAS geconfigureerd, maar helaas komt er dan geen verbinding tot stand.

Ik heb vervolgens een nieuwe verbinding met een andere NordVPN server geconfigureerd, en nu even afwachten hoe deze zich houdt.

Met AirVPN had ik nooit connectieproblemen, maar ik voel me daar niet veilig genoeg(lid van de '14 eyes'j. Het valt me met NordVPN op dat de verbinding niet echt verbroken wordt, en niet terugvalt naar mijn eigen IP. Er is gewoon geen internetverkeer meer en lijkt op een DNS disconnect. De komende dagen ga ik maar eens de logbestanden doorspitten en kijken of ik iets kan vinden wat de oorzaak kan zijn.

• grun93
Xenir schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:37:
PIA is 5-eyes en dat wil ik dan ook weer niet. USA based.
Tja, ik ben niet van plan ooit naar de USA te gaan. En uploaden doe ik ook al niet, ik wil gewoon een klein beetje anoniemer zijn dan zonder vpn.

Nu we het er toch over hebben, in dit verband snap ik niet waarom Purevpn vrij populair is hier, en ook in de tests die op internet staan. Want Purevpn zit in Hong Kong, en het mag toch bekend zijn dat die ex-kolonie steeds meer onder Chinese invloed komt te staan. Ik weet niet of je daar als vpn provider blij mee moet zijn.

Verwijderd

upje schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:13:
Ook maar eens een VPN ingesteld op mijn Synology Nas. Ik heb hiervoor een 3-day trial account van NordVPN voor gebruikt. Dat werkt allemaal prima, alleen nu zijn niet alleen m'n downloads "beveiligd", maar is mijn Nas ook van buitenaf onbereikbaar. Dus apps zoals DSFile e.d. kunnen mijn Nas niet meer bereiken. Ik heb mijn nas overigens gekoppeld aan mijn domein, dus diskstation.mijndomeinnaam.net.

Iemand een idee hoe ik e.e.a zo kan instellen dat mijn diskstation weer bereikbaar is vanaf het internet?
Hier geen probleem met Quickconnect.

Hoe kan ik checken of de NAS via VPN loopt? Heb deze nu rechtstreeks in de NAS weggezet want de router gaat hem niet worden. Dan maar op de devices zelf.

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hmm vraagje, als ik op dnsleaktest check, terwijl ik verbonden ben met mijn vpn in het buitenland ergens, dan zie ik toch mijn echte IP adres staan.

maar als ik dan bij ipconfig /all kijk, staat alleen het VPN IP adres er in. Dus hoe kan die website nu mijn werkelijke IP adres tonen?

• Exocet
  • Niet online
Il 2 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:48:
Hmm vraagje, als ik op dnsleaktest check, terwijl ik verbonden ben met mijn vpn in het buitenland ergens, dan zie ik toch mijn echte IP adres staan.

maar als ik dan bij ipconfig /all kijk, staat alleen het VPN IP adres er in. Dus hoe kan die website nu mijn werkelijke IP adres tonen?
Precies wat de website zegt, via de dns. Hoe ben je verbonden met vpn?

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
De NordVPN tool (Windows 10) laat soms mijn eigen ip zien terwijl Whats my IP and DNSleak wel de nieuwe ip laten zien.

Ik heb NordVPN maar een mail gestuurd met de vraag of dit een bug is.

[ Voor 6% gewijzigd door Mandrake466 op 31-08-2017 20:24 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Il 2
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:01:
[...]

Precies wat de website zegt, via de dns. Hoe ben je verbonden met vpn?
hoe bedoel je precies? Ik heb de VPN client (purevpn) waar ik mee verbind, en bij IPconfig zie ik bij PPP-adapter mijn VPN DNS servers staan.

edit: ik lees iets over openvpn protocol, maar die zie ik niet in het lijstje staan, ik heb gebruik nu ikev protocol.

[ Voor 16% gewijzigd door Il 2 op 31-08-2017 21:03 ]

• Xenir
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:36:
[...]

Hier geen probleem met Quickconnect.

Hoe kan ik checken of de NAS via VPN loopt? Heb deze nu rechtstreeks in de NAS weggezet want de router gaat hem niet worden. Dan maar op de devices zelf.
Inloggen op je NAS en de routetabel bekijken of een traceroute uitvoeren bijvoorbeeld. Meeste NASjes hebben wel een ssh shell.

[ Voor 0% gewijzigd door Xenir op 31-08-2017 21:45 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-09 09:51
EWK schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:25:
[...]

Internet is naast een bron van info ook goed voor misverstanden ;) In dit geval vrees ik dat je mijn kennis overschat.
Ik heb geen flauw idee. Ik heb in PFSense "hardware acceleration" niet ingeschakeld. Heb het uitgeprobeerd en het maakte geen verschil bij downloadtests. Haal met en zonder de maximaal haalbare snelheid van mijn ziggo-lijn (met VPN 145/14.5 en zonder 150/15)
Wat dit nu betekent "in het grote geheel", geen flauw idee.

- of het is niet nodig bij slechts 1 gebruiker, cq het is pas nuttig bij meerdere gebruikers?
- of de AES-NI werkt "out of the box" zonder het actief in te hoeven schakelen in PFSense?
- of de processor in mijn mini-pc is gewoon snel genoeg, ook zonder AES-NI ingeschakeld?
- of ik snap de functie "hardware accelaration" in PFSense niet?
- of het is alleen nuttig bij extreme cpu belasting van de router (mini-pc met in mijn geval PFSense)
- of...?

Wel interessant om te testen: alle devices hier thuis laten downloaden met en zonder de "hardware acceleration" ingeschakeld. Als het wel degelijk iets uitmaakt, bij hoeveel gebruikers/devices etc.

Het antwoord moet ik je dus schuldig blijven.

Wellicht dat iemand anders op GoT hier wel een onderbouwd antwoord kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
Il 2 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:35:
[...]

hoe bedoel je precies? Ik heb de VPN client (purevpn) waar ik mee verbind, en bij IPconfig zie ik bij PPP-adapter mijn VPN DNS servers staan.

edit: ik lees iets over openvpn protocol, maar die zie ik niet in het lijstje staan, ik heb gebruik nu ikev protocol.
Heb je actief, in de client DNS-servers ingesteld? Worden DNS-settings door de PureVPN-client overgenomen van de DHCP-server van PureVPN? Of pakt de client de DNS instellingen van je systeem over. Heb je wellicht daar handmatig de DNS-servers van je provider ingesteld.
Check de instellingen van de PureVPN client.
Als je ipconfig/all tikt, zie je DNS-servers van je provider staan of zijn het DNS-servers van PureVPN?
Ze hebben een zeer behulpzame supportafdeling met als ik me niet vergis een livechat. Recent postte een user in dit forum exact hetzelfde probleem. Hij/zij was lovend over hun support. Helpdesk wist probleem snel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Mandrake466 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:23:
De NordVPN tool (Windows 10) laat soms mijn eigen ip zien terwijl Whats my IP and DNSleak wel de nieuwe ip laten zien.

Ik heb NordVPN maar een mail gestuurd met de vraag of dit een bug is.
Schijnt een bug te zijn en wordt met d volgende update opgelost volgens Nordvpn.

Hoe testen jullie trouwens of de verbinding wegvalt?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
beerten schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 00:03:
[...]

Heb je actief, in de client DNS-servers ingesteld? Worden DNS-settings door de PureVPN-client overgenomen van de DHCP-server van PureVPN? Of pakt de client de DNS instellingen van je systeem over. Heb je wellicht daar handmatig de DNS-servers van je provider ingesteld.
Check de instellingen van de PureVPN client.
Als je ipconfig/all tikt, zie je DNS-servers van je provider staan of zijn het DNS-servers van PureVPN?
Ze hebben een zeer behulpzame supportafdeling met als ik me niet vergis een livechat. Recent postte een user in dit forum exact hetzelfde probleem. Hij/zij was lovend over hun support. Helpdesk wist probleem snel op te lossen.
Ik heb handmatig geen DNS servers ingesteld, en via de client zie ik daar ook helemaal geen instellingen voor.

Ik heb dit eerst al bij support gevraagd, maar ik had het idee dat ze zich er wel heel makkelijk vanaf maakten. Ze vroegen eerst of het VPN IP adres in de client overeen kwam met de DNS IP's die uit de ipconfig /all kwamen. Dat is zo, en daarom was hun conclusie dat het goed was, en dat de website dnsleaktest spoofing truuks gebruikte om mij voor de gek te houden en mijn oude DNS servers te tonen, om reclame te kunnen maken voor hun VPN adds op die site 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:04
Ik gebruik, naar volle tevredenheid, al geruime tijd PIA. Het gebruikersgemak van hun app / programma vind ik uitstekend. Misschien handig voor de mensen die op zoek zijn maar via deze link kan je een 2-jarig abo aanschaffen voor rond de 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Slomy schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:28:
Ik gebruik, naar volle tevredenheid, al geruime tijd PIA. Het gebruikersgemak van hun app / programma vind ik uitstekend. Misschien handig voor de mensen die op zoek zijn maar via deze link kan je een 2-jarig abo aanschaffen voor rond de 50 euro.
Kijk, dit zijn de tips _/-\o_ En nog 10% korting als je eerste keer iets aanschaft. Dus 46 euro :)

Dus rond de 2 euro per maand ;)

[ Voor 9% gewijzigd door alwaysleft op 01-09-2017 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

Ik ben er ook over na aan het denken, na mijn vakantie ga ik eens kijken of ik een RPi ga aanschaffen om VPN te draaien.
Genoeg lees voer hier om te beginnen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Bedankt voor de tip. Ik ken die site niet, dit is wel te vertrouwen dus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Een artikel over de 5,9,14 eyes :

https://nl.vpnmentor.com/...bruikers-om-te-begrijpen/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:04
Exocet schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:11:
[...]

Heb zelf toentertijd (klein jaar geleden) mijn PIA ook via die site afgesloten. Zodoende krijg ik nu de aanbiedingen nog steeds in mijn mailbox.
Kan natuurlijk niet oordelen of ze nu nog steeds betrouwbaar zijn, maar bij mij is alles vlekkeloos gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Goed om te weten.
Wel vreemd dat die lijst onderaan wel Airvpn (uit Italie) noemt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Exocet schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:13:
[...]

Goed om te weten.
Wel vreemd dat die lijst onderaan wel Airvpn (uit Italie) noemt 8)7
Ja, dat is inderdaad vreemd. Ik ben overgestapt van AirVPN naar NordVPn, puur vanwege de privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Exocet schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:11:
[...]

Zeker. Is gewoon Thenextweb. Is er al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:25:
Ik ben overgestapt van AirVPN naar NordVPn, puur vanwege de privacy.
Heb je geen last van verbindingen die opeens verbroken worden bij nordvpn? Dat is me drie keer overkomen in 24 uur, dat vind ik niet acceptabel. Ik zag wel wat berichtjes hier over een keep alive parameter, maar die kon ik niet terugvinden in de config files. Ik had nordvpn lokaal op de desktop geinstalleerd, OS is w7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
grun93 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:57:
[...]

Heb je geen last van verbindingen die opeens verbroken worden bij nordvpn? Dat is me drie keer overkomen in 24 uur, dat vind ik niet acceptabel. Ik zag wel wat berichtjes hier over een keep alive parameter, maar die kon ik niet terugvinden in de config files. Ik had nordvpn lokaal op de desktop geinstalleerd, OS is w7.
Afkloppen, maar sinds ik de keep alive aan de ovpn config file heb toegevoegd heb ik geen verbroken verbinding meer gehad. Ik ben ook overgestapt naar een Zwitserse server van NordVPN, wellicht heeft dat ook nog invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris10r
Mandrake466 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 06:15:
[...]
Hoe testen jullie trouwens of de verbinding wegvalt?
De openvpn client kan dat zelf controleren met de keep alive optie. Hierdoor wordt er X aantal keer gepingd om te kijken of de verbinding nog werkt en indien deze is verbroken weer hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:57:
[...]

Ik heb toch nogmaals het op de router geplaatst. DNS niet meer via Open DNS en router gereset. Gaat hier nu al zo'n 24 uur goed nu. Ik controleer dat middels een audiostream op een Bluesound. Kan vandaag nog gratis testen dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:33:
Ik heb toch nogmaals het op de router geplaatst.
Ik heb geen aparte router, maar een Fritzbox 7360 modem/router. Die heeft wel wat vpn mogelijkheden, maar ik dacht alleen voor het thuis netwerk. Het is geen client waarmee je een vpn naar externe servers kunt opzetten. Het zou ook kunnen dat ik dat verkeerd begrepen heb.

Toch nordvpn nog maar eens een tweedekans geven dan. Ik heb het nu iets anders gedaan. De eerste keer had ik gewoon de windows applicatie gedownload, next, next, next, klaar. Maar ja, daarmee kreeg ik steeds die rammelende connecties. Deze keer heb ik, ook via de nordvpn site, een openvpn gui gedownload en daar met de hand een aantal servers van nordvpn aan toegevoegd. Om te beginnen die in NL, later zijn er nog wel meer mogelijk tot een maximum van 50 (meer kan die openvpn gui niet aan).

Het gaat nu al 20 minuten goed, fingers crossed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_bos
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-12-2024
ben vanwege de huidige situatie rondom torrenting toch (weer) begonnen aan een VPN, namelijk de Free version van Windscribe (60GB) nu lees ik van alles over P2P en VPN's, maar kan niet iets vinden over dat de Free Version P2P torrenting niet toestaat...

Met een VPN verbinding gaat AL het internet toch door de VPN verbinding, dus inclusief Utorrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
sander_bos schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:29:
ben vanwege de huidige situatie rondom torrenting toch (weer) begonnen aan een VPN, namelijk de Free version van Windscribe (60GB) nu lees ik van alles over P2P en VPN's, maar kan niet iets vinden over dat de Free Version P2P torrenting niet toestaat...

Met een VPN verbinding gaat AL het internet toch door de VPN verbinding, dus inclusief Utorrent?
Free version staat p2p toe ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt niet nog iets uit als de provider in duitsland of amerika zit met al die wetten en logs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:00:
Maakt niet nog iets uit als de provider in duitsland of amerika zit met al die wetten en logs?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_bos
alwaysleft schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:38:
[...]

Free version staat p2p toe ja.
top, kan ik dan trouwens beter via de NL'se server downloaden of via bv Canada?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
sander_bos schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:23:
[...]

top, kan ik dan trouwens beter via de NL'se server downloaden of via bv Canada?
Maakt niet zoveel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_bos
top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is je ip dan wel veilig of als er een rechtzaak is en ze moeten bepaalde dingen geven dan weten ze wel dat jij het bent? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris10r
Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:55:
[...]

Maar is je ip dan wel veilig of als er een rechtzaak is en ze moeten bepaalde dingen geven dan weten ze wel dat jij het bent? :?
Voor die reden zijn er VPN aanbieders die geen logs bijhouden. (Zeggen ze en daarop vertrouwen is een andere zaak ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:55:
Als ze echt alles uit de kast trekken en enorm veel moeite gaan doen, zoals de FBI en weet ik wat allemaal inzetten, dan denk ik dat echte privacy niet bestaat.

Ik ben de url even kwijt, maar jaren geleden heb ik eens een test gedaan op internet. Dat ging erover of je aan de hand van je browser te identificeren bent. Nu gebruik ik chrome en dat is toch een bekende browser die op honderden miljoenen pc's staat, lijkt me. Maar iedereen gebruikt weer andere instellingen, zoals bijvoorbeeld de zoomfactor, en andere extensions enzovoort. Het resultaat van de test was dat ik de enige was met juist die specifieke instellingen, uit een paar miljoen users die dezelfde test gedaan hadden. Dat verwacht je niet.

Tot nu toe houdt de tweede poging met nordvpn zich voorbeeldig trouwens. Vandaag loopt de trial af en stiekem al even gekeken naar een kortingscode. 2ycyberdeal levert iets meer voordeel op dan 2YSpecial2017, maar de verschillen zijn klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris10r
grun93 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:38:
[...]
2ycyberdeal levert iets meer voordeel op dan 2YSpecial2017, maar de verschillen zijn klein.
Zou je de verschillende kunnen posten hier? Op werk werkt de nordvpn website namelijk niet. (firewall enzo) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
chris10r schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:42:
Zou je de verschillende kunnen posten hier? Op werk werkt de nordvpn website namelijk niet. (firewall enzo) :+
Ik heb die pagina al weer weggegooid, maar ik dacht dat de code '2ycyberdeal' 72$ was en de code '2YSpecial2017' 75$. Elk voor twee jaar nordvpn dus. Zonder korting betaal je 96$ voor twee jaar.

Overigens had ik de codes gevonden op google, gewoon door te zoeken op korting code nordvpn.
Ik heb ze al weer gevonden, kijk maar even op slickdeals.net bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door grun93 op 01-09-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris10r
grun93 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:00:
[...]

Ik heb die pagina al weer weggegooid, maar ik dacht dat de code '2ycyberdeal' 72$ was en de code '2YSpecial2017' 75$. Elk voor twee jaar nordvpn dus. Zonder korting betaal je 96$ voor twee jaar.

Overigens had ik de codes gevonden op google, gewoon door te zoeken op korting code nordvpn.
Dankje, had inderdaad zelf al met 2YSpecial2017 2 jaar genomen. Voor die 3$ ga ik geen moeite doen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerten
grun93 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:38:
[...]

Als ze echt alles uit de kast trekken en enorm veel moeite gaan doen, zoals de FBI en weet ik wat allemaal inzetten, dan denk ik dat echte privacy niet bestaat.

Ik ben de url even kwijt, maar jaren geleden heb ik eens een test gedaan op internet. Dat ging erover of je aan de hand van je browser te identificeren bent. Nu gebruik ik chrome en dat is toch een bekende browser die op honderden miljoenen pc's staat, lijkt me. Maar iedereen gebruikt weer andere instellingen, zoals bijvoorbeeld de zoomfactor, en andere extensions enzovoort. Het resultaat van de test was dat ik de enige was met juist die specifieke instellingen, uit een paar miljoen users die dezelfde test gedaan hadden. Dat verwacht je niet.

Tot nu toe houdt de tweede poging met nordvpn zich voorbeeldig trouwens. Vandaag loopt de trial af en stiekem al even gekeken naar een kortingscode. 2ycyberdeal levert iets meer voordeel op dan 2YSpecial2017, maar de verschillen zijn klein.
https://amiunique.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Deze is ook wel leuk : https://iknowwhatyoudownload.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Na enige tijd met PIA en NordVPN gewerkt te hebben definitief overgestapt naar AirVPN.
Mijn redenen:
- Port forwarding bij AirVPN (!)
- Snelle servers
- Uitstekende technische support

Bij NordVPN werkte een spel niet meer wat ik veel gebruik (hebben ze ook geen oplossing voor). PIA werkte wel naar behoren, maar is USA based. Ben wel iets meer geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
grun93 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:00:
[...]

Ik heb ze al weer gevonden, kijk maar even op slickdeals.net bijvoorbeeld.
Thanks lad! Met de cyberdeal code heb ik maar een abo afgesloten voor 72$..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Mandrake466 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 07:56:
Thanks lad! Met de cyberdeal code heb ik maar een abo afgesloten voor 72$.
Ik zelf inmiddels ook. De trial was bijna afgelopen en moest nu kiezen tussen pia en nordvpn. Na alle goede raad hier toch maar voor de laatste gekozen. Met de openvpn gui ook geen verbroken verbindingen meer, gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:06
Dank voor de tip. Zojuist geinstalleerd en ik ben onder de indruk. Ook een trial van tunnelbear en NordVPN geprobeerd, maar die kwamen qua snelheid niet in de buurt.

Met mijn KPN glasvezel 500/500 abo haal ik met PIA 309/500. Voor nog geen 60 dollar over 2 jaar is dit wat mij betreft de beste deal waar ik sinds tijden gebruik van heb kunnen maken.

[ Voor 0% gewijzigd door Hammetje op 02-09-2017 10:29 . Reden: Typo ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 08:31:
[...]

Ik zelf inmiddels ook. De trial was bijna afgelopen en moest nu kiezen tussen pia en nordvpn. Na alle goede raad hier toch maar voor de laatste gekozen. Met de openvpn gui ook geen verbroken verbindingen meer, gelukkig.
Wat voor ups en downs haal jij met Nord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:16:
Wat voor ups en downs haal jij met Nord?
Ongeveer 30% minder dan zonder vpn, met een ping van 12-13 ms. Misschien dat het nog wel een beetje sneller kan door te finetunen en/of andere servers, maar ik ben tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerten
Het legt wel pijnlijk een keerzijde van VPN bloot. In de opsomming staan ook verwijzingen naar "Child Porn"
Er van uitgaande dat het een realistische opsomming is wordt indirect "mijn" ip adres gekoppeld en geassocieerd met kinderporno. (hoe ze aan de gegevens komen is mij niet helemaal duidelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
beerten schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:38:
[...]

Het legt wel pijnlijk een keerzijde van VPN bloot. In de opsomming staan ook verwijzingen naar "Child Porn"
Er van uitgaande dat het een realistische opsomming is wordt indirect "mijn" ip adres gekoppeld en geassocieerd met kinderporno. (hoe ze aan de gegevens komen is mij niet helemaal duidelijk)
Klopt, zie dat bij Windscribe ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:35:
[...]

Ongeveer 30% minder dan zonder vpn, met een ping van 12-13 ms. Misschien dat het nog wel een beetje sneller kan door te finetunen en/of andere servers, maar ik ben tevreden.
Ik 1/7. Heb een ticket weggelegd bij Synology hoe het komt dat hun router dit zover afknijpt. Ik wil het toch graag draaien op mijn router zodat alle devices hierop connecten zonder verdere handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:20:
[...]

Ik 1/7. Heb een ticket weggelegd bij Synology hoe het komt dat hun router dit zover afknijpt. Ik wil het toch graag draaien op mijn router zodat alle devices hierop connecten zonder verdere handelingen.
Sinds lange tijd is al bekend dat als je een snelle openVPV wil draaien op een router dat je in ieder geval geen Synology moet kopen. Ik heb er een tijd geleden ook eentje overwogen maar na het lezen op een aantal fora kwam ik snel tot de conclusie dat ik deze in ieder geval niet moest kopen.

Daarom heb ik maar geinvesteerd in een Synology 1817+ NAS met AES-NI ondersteuning en daar OpenVPN op geinstalleerd en ben zeer tevevreden, gemiddelde snelheid is 100Mbit down en 55Mbit up. Al mijn devices connecten via de NAS. Ik ben zeer tevreden met deze configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
beerten schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:38:
[...]

Ik zie ook 2 regels staan.

[ Voor 23% gewijzigd door Mandrake466 op 02-09-2017 14:01 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.