Weet iemand welke vpn dienst goed is met gamen? Ik heb zo veel sites gelezen en elke geeft een andere vpn dienst als beste aan en ik twijfel aan de onafhankelijkheid van die sites. iemand hier ervaring mee? Ik speel eigenlijk alleen maar warcraft 3 en ping is best belangrijk...Als iemand me een tip kan geven zou ik dat erg op prijs stellen.
Ik heb hier nog geen problemen gehad met AirVPN. Heeft alleen in NL al meer dan 50 servers, sommigen zie ik met een ping van 10ms, vrijwel gelijk aan van mijn provider direct.DaDolce schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:45:
Weet iemand welke vpn dienst goed is met gamen? Ik heb zo veel sites gelezen en elke geeft een andere vpn dienst als beste aan en ik twijfel aan de onafhankelijkheid van die sites. iemand hier ervaring mee? Ik speel eigenlijk alleen maar warcraft 3 en ping is best belangrijk...Als iemand me een tip kan geven zou ik dat erg op prijs stellen.
Je kan het 3 dagen proberen, kost je 1 euro
Heeft iemand enige ervaring met Softether VPN. Het is een opensource VPN servers gemaakt door studenten in Japan. Werkt wel maar er zijn dus mensen die gewoon een server aan kunnen maken is dit verstandig om te gebruiken?
Net een maandabonnement afgesloten bij AirVPN. Even proberen of dit wat is. NAS en Laptop zijn ingesteld.
Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.
Thnx voor de tip man...Airvpn houdt wel logs bij?InflatableMouse schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:55:
[...]
Ik heb hier nog geen problemen gehad met AirVPN. Heeft alleen in NL al meer dan 50 servers, sommigen zie ik met een ping van 10ms, vrijwel gelijk aan van mijn provider direct.
Je kan het 3 dagen proberen, kost je 1 euro
NopeDaDolce schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 00:01:
[...]
Thnx voor de tip man...Airvpn houdt wel logs bij?
Ik heb zojuist een abo genomen bij gooseVPN (wat is jullie ervaring hiermee? Beetje prima?)
Hij is zojuist op m'n syno gezet en het lijkt te werken, maar weet iemand van jullie hoe ik kan zien wat mijn externe ip van de synology is.
Ik begrijp dat ik niet meer bij mn aps kan komen (hij heeft tenslotte een ander extern ip gekregen) maar ik ben wel benieuwd naar wat ik nu op bijv transmission als (masked?) ip heb.
Kunnen derden nu eigenlijk als ze mijn IP weten, en de juiste port er achter zetten inloggen in mijn synology? of is dat compleet dood nu?
Hij is zojuist op m'n syno gezet en het lijkt te werken, maar weet iemand van jullie hoe ik kan zien wat mijn externe ip van de synology is.
Ik begrijp dat ik niet meer bij mn aps kan komen (hij heeft tenslotte een ander extern ip gekregen) maar ik ben wel benieuwd naar wat ik nu op bijv transmission als (masked?) ip heb.
Kunnen derden nu eigenlijk als ze mijn IP weten, en de juiste port er achter zetten inloggen in mijn synology? of is dat compleet dood nu?
Ik ken dat DSM software niet, maar kunt je geen console openen?iaxe393 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 01:00:
Ik heb zojuist een abo genomen bij gooseVPN (wat is jullie ervaring hiermee? Beetje prima?)
If so Kan je misschien het volgende commando uitvoeren : curl ifconfig.co
Overgins doen vpn providers (standaard) niet aan portforwarding.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Heb gisteren gelezen dat DSM dubbele gateway ondersteund. Dan kun je via je eigen IP naar binnen en gaat de Syno via VPN naar buiten.iaxe393 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 01:00:
Ken het fijne er nog niet van, maar zoek het momenteel ook uit. Sinds gisteren VPN ingesteld.
Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.
Bovendien verandert je publieke IP niet van je modem/router, alleen het publieke IP van het verkeer wat de VPN op gaat krijgt het publieke IP van je exit point (ie, de VPN server).
Jouw publieke IP van je provider bestaat nog steeds en verandert niet. Afhankelijk van wat die software allemaal doet op je NAS, zou er eigenlijk wenig moeten veranderen, lijkt mij. Je router heeft nog steeds hetzelfde IP en de port forwards die daar geconfigged staan zouden nog gewoon moeten werken.
Als het niet meer werkt, wat er waarschijnlijk aan de hand is is dat het verkeer wel naar binnen komt, maar niet terug kan omdat je a-synchrone routering hebt vanaf je NAS. Krijgt verkeer binnen over je provider IP, maar wil terug naar buiten over je VPN en dat werkt meestal niet zo goed
.
Jouw publieke IP van je provider bestaat nog steeds en verandert niet. Afhankelijk van wat die software allemaal doet op je NAS, zou er eigenlijk wenig moeten veranderen, lijkt mij. Je router heeft nog steeds hetzelfde IP en de port forwards die daar geconfigged staan zouden nog gewoon moeten werken.
Als het niet meer werkt, wat er waarschijnlijk aan de hand is is dat het verkeer wel naar binnen komt, maar niet terug kan omdat je a-synchrone routering hebt vanaf je NAS. Krijgt verkeer binnen over je provider IP, maar wil terug naar buiten over je VPN en dat werkt meestal niet zo goed
Zelfde probleem hier, ga toch maar even contact opnemen.boostie schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:47:
Vraagje: ik heb een socks5 proxy in gebruik van windscribe in combinatie met qbittorent. Heb alles netjes ingevuld maar ik kan nu niet meer downloaden.. Hij blijft hangen op metadata downloaden. Moet ik poorten gaan forwarden etc?
http://i.imgur.com/ruO3OTy.png
Leek me juist een fijne oplossing om enkel het torrent verkeer via een vpn te laten lopen.
[ Voor 9% gewijzigd door jooncheez op 26-08-2017 09:07 ]
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Volgens mij ligt dat meer aan qbittorent. Ik heb airvpn en met sommige torrents heb ik dat ook, met de meeste torrents niet.boostie schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:47:
Vraagje: ik heb een socks5 proxy in gebruik van windscribe in combinatie met qbittorent. Heb alles netjes ingevuld maar ik kan nu niet meer downloaden.. Hij blijft hangen op metadata downloaden. Moet ik poorten gaan forwarden etc?
http://i.imgur.com/ruO3OTy.png
Als je zoekt op metadata en qbittorent zie je dat er veel meer mensen last van hebben.
Weet iemand een goede VPN met iets langere trial? Zie naar veel speurwerk weinig VPN's met een week proeftijd zoals Usenet providers.
Ik zie door al de VPN aanbieders het internet niet meer.
Ik zoek dus een goede (betaald) VPN voor voornamelijk torrents waarvan de snelheid niet (veel) inkakt.
Ik game ook met 2 XBOne consoles.
ISP is KPN met een Experiabox V10 router.
Windows 10 Pro 64b en Qbittorent
Iemand suggesties?
Ik zoek dus een goede (betaald) VPN voor voornamelijk torrents waarvan de snelheid niet (veel) inkakt.
Ik game ook met 2 XBOne consoles.
ISP is KPN met een Experiabox V10 router.
Windows 10 Pro 64b en Qbittorent
Iemand suggesties?
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ik heb 2 maanden Goose gehad maar vond de snelheid echt slecht. Van mijn 300Mbit bleef maar 30Mbit over.iaxe393 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 01:00:
Nu NORDVPN genomen en kan nu gewoonb downloaden met 150Mbit en kan daarnaast nog gewoon browsen en youtube kijken
Edit: Dit is natuurlijk wel afhankelijk met welke server ik verbinding maak als ik bv naar Sweden connect dan blijft er minder snelheid over
[ Voor 7% gewijzigd door oldsmelly op 26-08-2017 11:13 ]
MuziekLiefhebbert
Ik ken het concept VPN, maar ik dacht altijd dat je dit bijv. op je router in kon stellen en dat elk apparaat in huis dan over vpn loopt. Is dat een verkeerde aanname en moet het per apparaat ingesteld worden?
Ik zie bij diverse aanbieders "dat je wel 5 apparaten tegelijk kan gebruiken" maar in een gezin van 4 personen is dat wel erg weinig.
Als het nu wel op de router in te stellen is kan je een abbo delen met bijv. je buren/kennissen/familie etc.
Ik zie bij diverse aanbieders "dat je wel 5 apparaten tegelijk kan gebruiken" maar in een gezin van 4 personen is dat wel erg weinig.
Als het nu wel op de router in te stellen is kan je een abbo delen met bijv. je buren/kennissen/familie etc.
Weet uit mijn hoofd dat Windscribe onbeperkt aantal apparaten toestaat op 1 account.sanscorp schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:49:
Ik ken het concept VPN, maar ik dacht altijd dat je dit bijv. op je router in kon stellen en dat elk apparaat in huis dan over vpn loopt. Is dat een verkeerde aanname en moet het per apparaat ingesteld worden?
Maar dan weet ik nog niet hoe het werktalwaysleft schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:51:
[...]
Weet uit mijn hoofd dat Windscribe onbeperkt aantal apparaten toestaat op 1 account.
Nee, gewoon de client installeren voor Windows, Max, iOS of Android. ( Android moet nog uitkomen)sanscorp schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:53:
[...]
Maar dan weet ik nog niet hoe het werktis het voor 1 huishouden op 1 router in te stellen en klaar?
[ Voor 5% gewijzigd door alwaysleft op 26-08-2017 10:58 ]
Verwijderd
Hoezo? Een geschikte router kan dit ook handelen.alwaysleft schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:56:
[...]
Nee, gewoon de client installeren voor Windows, Max, iOS of Android.
Ik zit dan nog wel met dezelfde vraag want het gebeurt ook hier regelmatig dat er 6 of 7 devices online zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2017 10:59 ]
Zo had ik dat ook altijd begrepen. Er zijn speciale routers met ingebouwde vpn, maar je kunt ook zelf een bestaande router flashen met openwrt firmware en die daarna configureren voor vpn. Hier staat een manual.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:57:
Een geschikte router kan dit ook handelen.
Je kan het ook op je router instellen. Alis de processor van een consumenten-router niet snel genoeg om de encryptie van de VPN goed te de/encoderen. Dus snelheidsverlies. Een pc heeft wel een snelle processor.sanscorp schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:49:
Vandaar dat in deze thread veelvuldig wordt gesproken over PFSense. En dat is niets anders dan router software. (Compleet met firewall) Koop een kleine mini-pc en installeer pfsense. Dan bouw je eigenlijk je eigen router die wel snel genoeg is om VPN zonder noemenswaardig snelheidsverlies te kunnen gebruiken.
Dan heb je 1 login nodig voor je complete thuisnetwerk. En heb je veelal enkele logins over voor je pda/tablet/laptop als je buitenhuis bent.
Verwijderd
Flashen is niet altijd nodig. Op mijn Synology router kan ik gewoon een VPN dienst draaien. Eventueel ook nog op mijn Synology NAS.grun93 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:21:
[...]
Zo had ik dat ook altijd begrepen. Er zijn speciale routers met ingebouwde vpn, maar je kunt ook zelf een bestaande router flashen met openwrt firmware en die daarna configureren voor vpn. Hier staat een manual.
Ik zit ook te kijken naar VPN vanaf een router en ik kom er niet helemaal uit. Ik heb 500/500Mbit en wil eigenlijk niet te veel inleveren. Qua router software wil ik pfSense 2.4 gaan gebruiken, maar:
Ik neig een beetje naar een VM op mijn Xeon-D 1541 cluster met OpenVPN (AES256 GCM) naar AirVPN, de 2690 is een enkele machine (geen failover) en de NUC heeft maar twee low frequency cores wat misschien te weinig is voor PPPoE + NAT + OpenVPN + Snort + Rules, een ander alternatief zou de portemonnee trekken en een G4620 op mITX met dual Intel Gbit NIC zijn, welke wel in de meterkast past.
Alle snelheden hierboven zijn single threaded 1024 bytes (dichtste bij een gemiddeld frame) waardes met AES-ni van 'openssl speed -elapsed -evp aes-256-gcm' en dus alleen de encryptie wat nog niets zegt over de VPN doorvoersnelheden, maar alleen over eventuele encryptie bottlenecks!
- Gebruik ik ipsec (multithreaded) of OpenVPN (single threaded)?
- GCM of CBC?
- 128bit of 256bit?
- Welke VPN provider haalt 400-500Mbit?
- Single NIC of dual NIC (hoevaak up en download je nou tegelijk maximaal?)
- Qua hardware zie ik dat alles wat Atom based is afvalt (30-250Mbit bij 256bit single threaded) en alles met een Realtek NIC. Wat ik dan nog aan hardware heb:
Fysiek (single NIC, maar eventueel tripple NIC van te maken met een mini PCIe flat cable):- Intel NUC met i5-4250U (1668/2.4*1.3=~904Mbit AES-256 GCM single threaded) - Haswell
- Xeon-D 1541 (1863Mbit AES-256 GCM single threaded) - Broadwell
- Dual E5 2690 ES v3 (1668Mbit AES-256 GCM single threaded) - Haswell
Ik neig een beetje naar een VM op mijn Xeon-D 1541 cluster met OpenVPN (AES256 GCM) naar AirVPN, de 2690 is een enkele machine (geen failover) en de NUC heeft maar twee low frequency cores wat misschien te weinig is voor PPPoE + NAT + OpenVPN + Snort + Rules, een ander alternatief zou de portemonnee trekken en een G4620 op mITX met dual Intel Gbit NIC zijn, welke wel in de meterkast past.
Alle snelheden hierboven zijn single threaded 1024 bytes (dichtste bij een gemiddeld frame) waardes met AES-ni van 'openssl speed -elapsed -evp aes-256-gcm' en dus alleen de encryptie wat nog niets zegt over de VPN doorvoersnelheden, maar alleen over eventuele encryptie bottlenecks!
[ Voor 30% gewijzigd door |sWORDs| op 26-08-2017 15:12 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Verwijderd
Ik heb wat rondgekeken voor een VPN povider, maar weet iemand of je die ook kunt bertalen via zo'n prepaid creditcard die je bij de AH kunt kopen? Er staat een Mastercard logo op die dingen.
Op Reddit zijn er heel wat negatieve reacties te vinden over thatoneprivacysite. Met vooral als argument dat de persoon die dit onderhoudt alleen informatie overneemt van de officiële website van de provider, zonder de VPN te testen of andere informatie direct van de provider over te nemen. Als het niet op de website staat, dan komt het niet in de lijst.2Dutch schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:54:
[...]
Zag in dit topic geen verwijzing (imho wel echt iets voor in de startpost) maar in deel 1 wezen @J_4B & @EWK ons op: https://thatoneprivacysite.net. Deze site biedt veel relevante info over allerlei aspecten van de vpn-diensten.
Toevallig ben ik zelf recent begonnen met inlezen, en viel het op dat een aantal namen die op die site er goed uitkomen qua privacy hier nog nooit waren genoemd. Snap dat er een kostenplaatje bij komt kijken, maar imho heb je niks aan een VPN als je gegevens alsnog klakkeloos worden doorgesluist of worden gelogd.
Daarom als aanvulling nog een vergelijking van Comparitech, die vooral let op privacy, maar ook aangeeft of de provider torrenting toestaat.
Ik zie nog weinig in dit topic over ProtonVPN. Ik was erg tevreden over de beta, maar nu met de gratis variant is de snelheid ver teruggeschroefd. Ik overweeg toch een abo te nemen op de plus variant van proton.
Hyundai Ioniq Executive electric (2018) FR
Ik heb met veel plezier dit topic zitten lezen al ben ik zeker niet technisch.
Het is mij wel duidelijker geworden maar heb toch een vraag:
Als je anoniem op het internet gaat surfen via een VPN verbinding ben ik dan ook verlost van alle reklame waar ik nu last van heb op basis van mijn surfgedrag of wordt dat veroorzaakt door cookies en krijg ik die ook via een VPN verbinding?
Als je anoniem op het internet gaat surfen via een VPN verbinding ben ik dan ook verlost van alle reklame waar ik nu last van heb op basis van mijn surfgedrag of wordt dat veroorzaakt door cookies en krijg ik die ook via een VPN verbinding?
Heb zelf een r7000 nighthawk met ddwrt, daar zit de optie ook gewoon in. Dat maar eens proberen dan.beerten schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:25:
[...]
Je kan het ook op je router instellen. Alis de processor van een consumenten-router niet snel genoeg om de encryptie van de VPN goed te de/encoderen. Dus snelheidsverlies. Een pc heeft wel een snelle processor.
Vandaar dat in deze thread veelvuldig wordt gesproken over PFSense. En dat is niets anders dan router software. (Compleet met firewall) Koop een kleine mini-pc en installeer pfsense. Dan bouw je eigenlijk je eigen router die wel snel genoeg is om VPN zonder noemenswaardig snelheidsverlies te kunnen gebruiken.
Dan heb je 1 login nodig voor je complete thuisnetwerk. En heb je veelal enkele logins over voor je pda/tablet/laptop als je buitenhuis bent.
Dan zou je bijv. met 5 devices 5 routers in kunnen stellen en 5x de rekening splitten. Of 'ie snel genoeg is moet je ondervinden, proefpakket nemen. Zelf heb ik 50/50 mbit dus met een beetje geluk 5,5mbps, dat is niet zo ingrijpend als 500/500 en moet wel goed gaan zonder dedicated (micro)pc (is mijn schatting, nergens op gebaseerd).
Verder doet de router alleen 1 port forward, dns en dhcp dus ook niks spannends.
Dat verandert waarschijnlijk niet. Dit wordt o.a. veroorzaakt door cookies en door tracker images. Je ip-nummer heeft wel invloed op welke reclame je te zien krijgt, maar het echte tracken (zodat Google, Facebook etc weten welke websites jij bezoekt) dat kun je tegenhouden met bv Privacy Badger (plugin voor Firefox) en de reclame zelf draai je effectief de nek om met uBlock Origin.wimbre schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:03:
Ik heb met veel plezier dit topic zitten lezen al ben ik zeker niet technisch.
Verder verdient het de aanbeveling om geen Google-diensten meer te gebruiken, al is dat niet voor iedereen realistisch. Maar je kunt wel maatregelen nemen. Ik heb bv een aparte browser voor GMail, waar ik verder niet mee browse.
Onthoud goed dat een VPN-abonnement ALLEEN je ip-nummer obfusceert, alle andere dingen die je bv in je webbrowser doet blijven gelijk.
Na een bepaald nieuwsbericht
ben ik gaan kijken naar de opties voor VPN, alleen lijkt dat (onder Windows) een beetje lastig te zijn als je dat voor 1 of enkele specifieke programma's wil en juist niet voor al het verkeer.
Toen dacht ik, waarom geen kleine VM met pfSense opzetten, pfSense via VPN online laten gaan en dan het verkeer van het/de programma('s) via pfSense door de VPN verbinding laten gaan.
Maar hoe doe je dat laatste? Ik dacht via een proxy server, maar ik kom telkens bij howto's over Squid (voor cache doeleinden) uit, is die hier geschikt voor?

Toen dacht ik, waarom geen kleine VM met pfSense opzetten, pfSense via VPN online laten gaan en dan het verkeer van het/de programma('s) via pfSense door de VPN verbinding laten gaan.
Maar hoe doe je dat laatste? Ik dacht via een proxy server, maar ik kom telkens bij howto's over Squid (voor cache doeleinden) uit, is die hier geschikt voor?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Waarom niet gewoon een vpn in je router doen, ben je klaar voor alle devices die op het netwerk zitten.Raven schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 19:17:
Na een bepaald nieuwsberichtben ik gaan kijken naar de opties voor VPN, alleen lijkt dat (onder Windows) een beetje lastig te zijn als je dat voor 1 of enkele specifieke programma's wil en juist niet voor al het verkeer.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Maar dan loopt alles alsnog toch via VPN? Ik wil juist enkele specifieke programma's via VPN laten lopen, niet alles.Nitai schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 19:19:
[...]
Waarom niet gewoon een vpn in je router doen, ben je klaar voor alle devices die op het netwerk zitten.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Waarom niet gewoon alles?Raven schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 19:22:
[...]
Maar dan loopt alles alsnog toch via VPN? Ik wil juist enkele specifieke programma's via VPN laten lopen, niet alles.
Wat je kunt doen (als het om bittorrent gaat, waarmee je natuurlijk alleen legale zaken download, maar wat je voor de zekerheid toch achter een VPN wilt doenRaven schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 19:22:
[...]
Maar dan loopt alles alsnog toch via VPN? Ik wil juist enkele specifieke programma's via VPN laten lopen, niet alles.
Voorbeelden van VPN-providers met een proxy: PIA en IPVanish (er zijn er vast meer). Let wel op dat torrents zijn toegestaan door de VPN-provider, bij sommigen mag dit niet of wordt het geblokkeerd.
Omdat het niet nodig is?
Socks heb ik over gelezen, zou een optie kunnen zijnPhilipsFan schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 19:49:
[...]
Wat je kunt doen (als het om bittorrent gaat, waarmee je natuurlijk alleen legale zaken download, maar wat je voor de zekerheid toch achter een VPN wilt doen) is een VPN-provider nemen die ook een SOCKS-proxy heeft. Je stelt dan in je torrentclient in dat ie verbinding moet maken via de proxy. Deze verbindingen zijn niet versleuteld, maar dat is ook niet nodig. De proxy is de server die namens jou verbinding maakt met de buitenwereld, dus andere clients zien alleen het ip-nummer van je VPN-provider. Bijkomend voordeel is, dat je ook geen poort meer op je router hoeft open te zetten, dit gaat ook via de proxy.
Voorbeelden van VPN-providers met een proxy: PIA en IPVanish (er zijn er vast meer). Let wel op dat torrents zijn toegestaan door de VPN-provider, bij sommigen mag dit niet of wordt het geblokkeerd.
Oscar Wilde
Dat is voor VPN niet anders. Als de aanbieder stiekem wel logs bewaart dan is de SOCKS proxy en VPN verbinding terug te leiden naar jouw IP. Het laatste stukje is vertrouwen en daar heb je nooit zekerheid over.[b][message=52370849,noline]
[...]
Socks heb ik over gelezen, zou een optie kunnen zijnMits het opsporen niet verder gaat dan het opzoeken van IP-adressen in logboeken.
Het idee is toch juist dat ze geen logs bijhouden?Raven schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 19:58:
[...]
Omdat het niet nodig is?![]()
[...]
Socks heb ik over gelezen, zou een optie kunnen zijnMits het opsporen niet verder gaat dan het opzoeken van IP-adressen in logboeken.
Hoi!
Dat blijktArjantje72 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:23:
[...]
Maar dat maakt het wel veel makkelijker
Xenir schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:01:
[...]
Dat is voor VPN niet anders. Als de aanbieder stiekem wel logs bewaart dan is de SOCKS proxy en VPN verbinding terug te leiden naar jouw IP. Het laatste stukje is vertrouwen en daar heb je nooit zekerheid over.
Ja, maar bij een socksoplossing kunnen ze toch alsnog via de ISP afdwingen een bepaald soort verkeer te blokkeren (mocht het ooit zover komen) aangezien dat verkeer niet versleuteld is omdat er geen VPN gebruikt wordt op de verbinding met de socks proxy?EWK schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 07:35:
[...]
Het idee is toch juist dat ze geen logs bijhouden?
Oscar Wilde
Ik heb gisteren een 3 dagen trial versie van Airvpn op mijn Desktop gezet om te testen.
Vooral het openen van nieuwe internet paginas, gaat soms erg traag, mijn vraag is als volgt.
Moet je in w10 64 bits nog iets verder aanpassen in bepaalde instellingen?
Heb Ziggo als mijn provider met een Ubee modem.
Vast mijn dank.
Vooral het openen van nieuwe internet paginas, gaat soms erg traag, mijn vraag is als volgt.
Vast mijn dank.
Niet herkenbaar. Hoe heb je het ingesteld dan? Via openvpn in Windows, via Eddie, of nog anders?nec1560 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:18:
Ik heb gisteren een 3 dagen trial versie van Airvpn op mijn Desktop gezet om te testen.
Vast mijn dank.
Hoi!
Heb helaas weinig ervaring met Vpn, ik heb us Airvpn/Eddie alles laten instellen.
De server van Airvpn alloceert dns 10.4.01
Zonder airvpn is mijn destop zeer snappy opent in 1 seconden de nieuwe bladzij
met Airvpn duurt het soms 8 seconden voordat de nieuwe bladzij opent.
Gebruik zowel de Edge als Chrome.
Dat ga je absoluut niet redden , de snelste VPN dienst die ik ken is NordVPN en als ik dan inlog op de server van Amsterdam dan zit ik op max 200mbit . Heb GooseVPN en EasyVPN geprobeerd maar die kwamen respectievelijk op max 100 en 150mbit.|sWORDs| schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:16:
Ik zit ook te kijken naar VPN vanaf een router en ik kom er niet helemaal uit. Ik heb 500/500Mbit en wil eigenlijk niet te veel inleveren. Qua router software wil ik pfSense 2.4 gaan gebruiken, maar:
[list=1]
[.....
500Mbit bandbreedte op een VPN is voorlopig niet haalbaar, althans niet bij een partij die ook voor particulieren betaalbaar is
MuziekLiefhebbert
Iets met DNS?nec1560 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:39:
Heb helaas weinig ervaring met Vpn, ik heb us Airvpn/Eddie alles laten instellen.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Ik heb gisteren de trial van Goose geactiveerd, echter de meeste servers komen zelfs niet boven de 10mbit uit hier er eindelijk 1 (PTPPoldsmelly schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:42:
[...]
Dat ga je absoluut niet redden , de snelste VPN dienst die ik ken is NordVPN en als ik dan inlog op de server van Amsterdam dan zit ik op max 200mbit . Heb GooseVPN en EasyVPN geprobeerd maar die kwamen respectievelijk op max 100 en 150mbit.
500Mbit bandbreedte op een VPN is voorlopig niet haalbaar, althans niet bij een partij die ook voor particulieren betaalbaar is
Dat had ik ook, dit heeft bij mij geholpen:nec1560 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:18:
Vast mijn dank.
https://airvpn.org/topic/22467-very-slow-dns-resolution/
Niet het antwoord waar ik op hoopte, maar bedankt voor het bijsturen van de verwachtingen!oldsmelly schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:42:
[...]
Dat ga je absoluut niet redden , de snelste VPN dienst die ik ken is NordVPN en als ik dan inlog op de server van Amsterdam dan zit ik op max 200mbit . Heb GooseVPN en EasyVPN geprobeerd maar die kwamen respectievelijk op max 100 en 150mbit.
https://www.synology.com/.../connection_network_route50Miles schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 08:38:
[...]
Heb gisteren gelezen dat DSM dubbele gateway ondersteund. Dan kun je via je eigen IP naar binnen en gaat de Syno via VPN naar buiten.
Ken het fijne er nog niet van, maar zoek het momenteel ook uit. Sinds gisteren VPN ingesteld.
heb hem hier net ingesteld, maar nu ben ik he-le-maal benieuwd wel IP ik heb voor m'n torrents

écht geen idee waar ik dit kan ziet, je hebt niet echt een browser die naar mijnip.nl kan gaan ofzo
Ja je doet je het goed .... GooseVPn is echt huilen met de snelheid helaasEcniv010 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:03:
[...]
Ik heb gisteren de trial van Goose geactiveerd, echter de meeste servers komen zelfs niet boven de 10mbit uit hier er eindelijk 1 (PTPP) gevonden die de 140 aantikt. Ik ben nu dus wel benieuwd of ik het wel goed doe
?
MuziekLiefhebbert
Hartelijk dank, zo even de instellingen aangepast en het openen van nieuwe internetArjantje72 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:10:
[...]
Dat had ik ook, dit heeft bij mij geholpen:
https://airvpn.org/topic/22467-very-slow-dns-resolution/
pagina's gaat nu sneller.
Welke zou je dan aanraden?oldsmelly schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:34:
[...]
Ja je doet je het goed .... GooseVPn is echt huilen met de snelheid helaas
Opzich heb ik 't idee dat het wel prima werkt, maar hij is puur voor het externe ip van mn synology. Op de PC enzo gebruik ik het niet.. Gebruik mn pc toch alleen voor games en werk
Probeer eens airvpn, drie dagen proberen kost je een euro. Mocht het bevallen, niet een te lang abo nemen, of althans, tot cybermonday, dan hebben ze meestal een goede aanbieding.iaxe393 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:37:
[...]
Welke zou je dan aanraden?Heb hier nu ook een proefmaand goose.
Opzich heb ik 't idee dat het wel prima werkt, maar hij is puur voor het externe ip van mn synology. Op de PC enzo gebruik ik het niet.. Gebruik mn pc toch alleen voor games en werk
Via google kom ik op veel links die je hier antwoord op geven, zoals deze https://torrentfreak.com/...31.7658519744873046875000iaxe393 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:28:
[...]
https://www.synology.com/.../connection_network_route
heb hem hier net ingesteld, maar nu ben ik he-le-maal benieuwd wel IP ik heb voor m'n torrents
écht geen idee waar ik dit kan ziet, je hebt niet echt een browser die naar mijnip.nl kan gaan ofzo
[ Voor 36% gewijzigd door EWK op 27-08-2017 11:42 ]
Hoi!
Oeh goed idee. Zal 'm eens checken.EWK schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:41:
[...]
Probeer eens airvpn, drie dagen proberen kost je een euro. Mocht het bevallen, niet een te lang abo nemen, of althans, tot cybermonday, dan hebben ze meestal een goede aanbieding.
Neem aan dat p2p en eventueel buitenlandse netflix daar geen probleem zijn ?
P2p geen probleem, met buitenlandse netflix heb ik geen ervaring.iaxe393 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:43:
[...]
Oeh goed idee. Zal 'm eens checken.
Neem aan dat p2p en eventueel buitenlandse netflix daar geen probleem zijn ?
Hoi!
@iaxe393
VPN met de snelste verbinding tot nu is NordVPN, althans die ik heb kunnen vinden
VPN met de snelste verbinding tot nu is NordVPN, althans die ik heb kunnen vinden
MuziekLiefhebbert
Hier werkt Windscribe als VPN ook primaoldsmelly schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:14:
@iaxe393
Zoals altijd moet je nooit 1 bron accepteren en zelf ook Google-fu toepassen & de tijd pakken om door vanalles heen te spitten. Overzichten zijn wel handig om een grove filtering toe te passen en je een idee te geven waar je op kunt letten. Hij geeft zelf aan wat zijn testmethode is, en het lijkt er wel sterk op dat dat meer is dan de website doorspitten en overtikken: https://thatoneprivacysite.net/vpn-review-methodology. Heb een tijd geleden ook wat sites bekeken en ze zijn lang niet allemaal zo detailrijk als wat hij in zijn zeer uitgebreide tabellen gestopt kan hebben. Die info kan hij uit zijn duim gezogen hebben, maar die kans acht ik ook vrij kleinJohn_Otters schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:21:
Op Reddit zijn er heel wat negatieve reacties te vinden over thatoneprivacysite. Met vooral als argument dat de persoon die dit onderhoudt alleen informatie overneemt van de officiële website van de provider, zonder de VPN te testen of andere informatie direct van de provider over te nemen. Als het niet op de website staat, dan komt het niet in de lijst.
Daarom als aanvulling nog een vergelijking van Comparitech, die vooral let op privacy, maar ook aangeeft of de provider torrenting toestaat.
Ik zie nog weinig in dit topic over ProtonVPN. Ik was erg tevreden over de beta, maar nu met de gratis variant is de snelheid ver teruggeschroefd. Ik overweeg toch een abo te nemen op de plus variant van proton.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
(Y) zal eens kijkenoldsmelly schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:14:
@iaxe393
Niet dat m'n internet nou zo snel is, maar 50mbit halen (helft van mn verbinding) zou prima zijn voor mn nas.
Haal nu 30-40.. Eigenlijk ook wel prima, gezien dat ding voornamelijk snachts synct enzo, niet of ik iets beters te doen heb dan slapen op z'n moment
http://checkmytorrentip.u...eaab4fb52d3e611711e7697e1iaxe393 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:28:
[...]
https://www.synology.com/.../connection_network_route
Werkte bij mij prima. Zelfde (omgeleide) IP adres als mijn browser weergeeft.
thanks, mooi systeem zo iets. Krijg hier alleen een error te zien in de transmission client . Error IP: xx.x.xx.xxMichielgb schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:25:
[...]
http://checkmytorrentip.u...eaab4fb52d3e611711e7697e1
Denk/ga er van uit dat dat mijn ip is dan, al is ie anders dan mn gateway in de nas. Sta verder niet in die lijst, dus dat ik ook prima
[ Voor 5% gewijzigd door iaxe393 op 27-08-2017 12:35 ]
Nice, net m'n vpn uitgezet en toen zag ik bij de error mn eigen bekende IP. het werkt dusMichielgb schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:25:
[...]
http://checkmytorrentip.u...eaab4fb52d3e611711e7697e1
Dat is juist de bedoeling, hij geeft het waargenomen IP terug. Dat zou dus die van de VPN moeten zijn.iaxe393 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:29:
[...]
thanks, mooi systeem zo iets. Krijg hier alleen een error te zien in de transmission client . Error IP: xx.x.xx.xx
Denk/ga er van uit dat dat mijn ip is dan, al is ie anders dan mn gateway in de nas. Sta verder niet in die lijst, dus dat ik ook prima
Verwijderd
Hoe stel je dat in dat alleen je NAS dit gebruikt?iaxe393 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:37:
[...]
In je nasVerwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:25:
[...]
Hoe stel je dat in dat alleen je NAS dit gebruikt?
Hoi!
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:25:
[...]
Hoe stel je dat in dat alleen je NAS dit gebruikt?
bij synology is het onder netwerk en daar kan je bij je verbindingen een nieuwe vpn aanmaken
----------------------------------------------------
Misschien een domme vraag maar hoe zit het eigenlijk met een VPN en downloaden van bestanden.
Stel je stelt je VPN in op Duitsland, waar ze gigantisch anti downloaden van bepaalde bestanden zijn en je gelijk achter je broek aan komen voor enkele mb's
Je download een torrent, in nederland via die VPN, kunnen ze dan via de VPN achter je naw gegevens komen? Of zorgt de vpn dr juist voor dat ze dat niet kunnen?
#noobvraag-denk ik zo
[ Voor 38% gewijzigd door iaxe393 op 27-08-2017 17:00 ]
Verwijderd
IpVanish gaat over de 200 Mbit.oldsmelly schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:42:
[...]
Als de vpn aanbieder toch logs heeft en die worden gevorderd omdat daar een gerechtelijke grondslag voor is, dan is jouw IP daar zichtbaar in. Dan is een hulpverzoek naar NL voldoende om die gegevens op te vragen.iaxe393 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 15:58:
[...]
Je download een torrent, in nederland via die VPN, kunnen ze dan via de VPN achter je naw gegevens komen? Of zorgt de vpn dr juist voor dat ze dat niet kunnen?
#noobvraag-denk ik zo
De vraag is of je aanbieder echt geen logs heeft en dat is een kwestie van vertrouwen. Nu denk ik niet dat de downloadpolitie zo moeilijk gaat doen, ze pakken eerst de argeloze thuisgebruiker. Ik las DFW gaat dat ook doen:https://www.rtlz.nl/tech/dutch-filmworks-opent-jacht-op-illegale-downloaders
Nu zeggen de grote isp's dat ze dat enkel doen als een rechter dat oplegt, maar DFW heeft hier wel een aannemelijk belang en kan op geen andere wijze in contact treden met de gebruiker dus zal een vordering worden toegewezen. Je recht op privacy is dan minder zwaar dan het aannemelijk belang van DFW.
Gebruik je een vpn buiten NL dan zit je voor bovenstaande casus goed. Heb je een VPN met een NL endpoint dan weet ik niet of DFW die zal bewaren en of ze bot gaan vangen bij de aanbieder. De hardware staat wel in Nederland.
Maargoed, we gaan de VPN niet gebruiken voor zaken die het daglicht niet echt kunnen verdragen maar om wat minder sporen achter te laten op het internet.
[ Voor 0% gewijzigd door Xenir op 27-08-2017 21:51 . Reden: Typo ]
Het punt of juist, dat je een ip adres deelt met tientallen, zo niet honderden anderen. Succes met het vinden van het eigenlijke ip-adres.Xenir schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:49:
[...]
Als de vpn aanbieder toch logs heeft en die worden gevorderd omdat daar een gerechtelijke grondslag voor is, dan is jouw IP daar zichtbaar in. Dan is een hulpverzoek naar NL voldoende om die gegevens op te vragen.
De vraag is of je aanbieder echt geen logs heeft en dat is een kwestie van vertrouwen. Nu denk ik niet dat de downloadpolitie zo moeilijk gaat doen, ze pakken eerst de argeloze thuisgebruiker. Ik las DFW gaat dat ook doen:https://www.rtlz.nl/tech/dutch-filmworks-opent-jacht-op-illegale-downloaders
Nu zeggen de grote isp's dat ze dat enkel doen als een rechter dat oplegt, maar DFW heeft hier wel een aannemelijk belang en kan op geen andere wijze in contact treden met de gebruiker dus zal een vordering worden toegewezen. Je recht op privacy is dan minder zwaar dan het aannemelijk belang van DFW.
Gebruik je een vpn buiten NL dan zit je voor bovenstaande casus goed. Heb je een VPN met een NL endpoint dan weet ik niet of DFW die zal bewaren en of ze bot gaan vangen bij de aanbieder. De hardware staat wel in Nederland.
Maargoed, we gaan de VPN niet gebruiken voor zaken die het daglicht niet echt kunnen verdragen maar om wat minder sporen achter te laten op het internet.
Hoi!
Dat zijn 100 gebruikers die op een 10gig aansluiting en 100mbps verstoken. Valt op zich mee als er logs zijn. Dat zal dan hopelijk enkel de connect log zijn zodat het daadwerkelijke verkeer niet te zien is. In dat geval kan een datum en tijdstip meer dan 1 gebruiker opleveren. Blijft koffiedik-kijken omdat je simpweg de vpnboer op zijn blauwe ogen moet geloven dat er niets gelogd wordt.EWK schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:33:
[...]
Het punt of juist, dat je een ip adres deelt met tientallen, zo niet honderden anderen. Succes met het vinden van het eigenlijke ip-adres.
Ja,klopt.Xenir schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:43:
[...]
Dat zijn 100 gebruikers die op een 10gig aansluiting en 100mbps verstoken. Valt op zich mee als er logs zijn. Dat zal dan hopelijk enkel de connect log zijn zodat het daadwerkelijke verkeer niet te zien is. In dat geval kan een datum en tijdstip meer dan 1 gebruiker opleveren. Blijft koffiedik-kijken omdat je simpweg de vpnboer op zijn blauwe ogen moet geloven dat er niets gelogd wordt.
Maar wat nou als de politie aan de deur staat van een gebruiker die via ^vpn-X verbinding had gemaakt en de ovj meldt dat er logs zijn opgevraagd en dat hieruit een bepaalde handeling blijkt. Als dit uit komt, kan die vpn zijn toko sluiten. Zij hebben dus zeker een belang zo weinig mogelijk te loggen, want wat ze niet loggen, kunnen ze ook niet afstaan.
^fictieve naam
Wat zouden ze ook moeten loggen voor een functionerende service? Username X heeft betaald tot datum Y en mag dus tot die tijd connecten met max Z connecties tegelijk. Daarnaast server load en pings, maar dat is niet user specifiek.
[ Voor 17% gewijzigd door EWK op 27-08-2017 22:54 ]
Hoi!
interessant om zo te lezen
maar gouden regel is eigenlijk, geen logs, geen probleem.
maar gouden regel is eigenlijk, geen logs, geen probleem.
Eens. Betreft het vorderingen van de USA dan zit daar doorgaans een 'gag-order' bij. Stel dat de gegevens toch bewaard worden kom je weer op de basis van vertrouwen uit. Sure, de aanbieder kan de tent sluiten, maar dan kan je toch de vraag stellen of aanbieder X het dan wèl goed voor elkaar heeft. De generieke basis van vertrouwen heeft dan een aardige deuk opgelopen.EWK schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:49:
[...]
Ja,klopt.
Maar wat nou als de politie aan de deur staat van een gebruiker die via ^vpn-X verbinding had gemaakt en de ovj meldt dat er logs zijn opgevraagd en dat hieruit een bepaalde handeling blijkt. Als dit uit komt, kan die vpn zijn toko sluiten. Zij hebben dus zeker een belang zo weinig mogelijk te loggen, want wat ze niet loggen, kunnen ze ook niet afstaan.
Ik denk dat de personen die zaken doen die echt niet door de beugel kunnen, of althans in de beleving van velen hier een stuk erger zijn dan een torrentje van DFW (of elk ander stuk auteursrechtelijk beschermd werk) downloaden, TOR gebruiken. Ook hier ben je niet geheel ontraceerbaar, daar hebben ze tegenwoordig excelsheets voor
Desalniettemin blijft VPN natuurlijk leuk om als tweaker bezig te zijn
Dat is toch eigenlijk best wel vreemd, dat je op de digitale zwarte markt verboden zaken koopt of verkoopt en dit gewoon vanachter je eigen IP adres? Zijn ze dan zo naief of onwetend?Xenir schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:08:
[...]
Ik denk dat de personen die zaken doen die echt niet door de beugel kunnen, of althans in de beleving van velen hier een stuk erger zijn dan een torrentje van DFW (of elk ander stuk auteursrechtelijk beschermd werk) downloaden, TOR gebruiken. Ook hier ben je niet geheel ontraceerbaar, daar hebben ze tegenwoordig excelsheets voor. Ik denk dat dat de voornaamste reden is dat een VPN aanbieder het nieuws nog niet gehaald heeft: het wordt niet gebruikt door de 'grote jongens' denk ik...
Desalniettemin blijft VPN natuurlijk leuk om als tweaker bezig te zijn
Hoi!
EWK schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:23:
[...]
Dat is toch eigenlijk best wel vreemd, dat je op de digitale zwarte markt verboden zaken koopt of verkoopt en dit gewoon vanachter je eigen IP adres? Zijn ze dan zo naief of onwetend?
Je zou om dit te voorkomen dus eigenlijk eerst een VPN op moeten zetten en das pas via TOR dergelijke zaken doen ja.Het Tor-netwerk schermt het werkelijke ip-adres van internetgebruikers af. Er zijn echter manieren om het ip-adres van een Tor-gebruiker te achterhalen door die bijvoorbeeld een bepaald bestand te laten openen dat buiten het Tor-netwerk om verbinding met een server maakt. Hierbij wordt het werkelijke ip-adres dan doorgegeven.
Dat het via Tor verloopt is geen volledige vrijbrief op anonimiteit.
Nu heb ik zelf een test account van NordVPN en die ingeregeld op mijn draytek router want ik wil met al mijn devices achter de VPN zitten. Probleem wat ik echter ondervind is dat de gekozen VPN server regelmatig zeer traag wordt en ik dan moet overschakelen naar een andere server. Ik heb echter geen zin als de ervaring weer traag is (praktisch iedere dag) telkens in te loggen in mijn Draytek om een andere Server in te schakelen en de trage uit. Doet dit probleem van tragere servers waarbij je een nieuwe moet kiezen bij overige providers ook voor dat jullie weten ? Want dat zou voor mij wel een reden zijn om geen NordVPN te nemen.
Ik heb NordVPN ook getest maar kan je ervaring niet beamen, ik had een soepele browserervaring. Nu had ik enkel mijn desktop gekoppeld omdat ik mijn pfsense nog niet up-and-running heb. Houd er rekening mee dat routers over het algemeen geen snelle doorvoer hebben omdat een VPN verbinding cryptografische berekeningen van de CPU vereist, wat direct zichtbaar is in je doorvoersnelheid.MP Freak schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:40:
Nu heb ik zelf een test account van NordVPN en die ingeregeld op mijn draytek router want ik wil met al mijn devices achter de VPN zitten. Probleem wat ik echter ondervind is dat de gekozen VPN server regelmatig zeer traag wordt en ik dan moet overschakelen naar een andere server. Ik heb echter geen zin als de ervaring weer traag is (praktisch iedere dag) telkens in te loggen in mijn Draytek om een andere Server in te schakelen en de trage uit. Doet dit probleem van tragere servers waarbij je een nieuwe moet kiezen bij overige providers ook voor dat jullie weten ? Want dat zou voor mij wel een reden zijn om geen NordVPN te nemen.
- Test het eens op je desktop of laptop, ervanuitgaande dat er een redelijk nieuwe CPU inzit. Speedtest je verbinding met en zonder VPN voor een vergelijking.
- Kies een endpoint dichtbij huis
- Hoeveel devices hangen er achter je router? Ik kan mij voorstellen dat als het er relatief veel zijn dit ten koste gaat van je snelheid, zeker als de router geen cryptografisch hulpmiddel heeft.(zoals Intel's AES-NI
Maar laten we uit gaan dat ie 25 mbps haalt, dat zou genoeg moeten zijn voor een soepele browse-ervaring. Mits ie inderdaad niet met 2 devices vol aan het downloaden is bijvoorbeeld. Hierboven ergens staat iets over iemand met een trage browser-ervaring en DNS, misschien helpt dat?Xenir schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:56:
[...]
Ik heb NordVPN ook getest maar kan je ervaring niet beamen, ik had een soepele browserervaring. Nu had ik enkel mijn desktop gekoppeld omdat ik mijn pfsense nog niet up-and-running heb. Houd er rekening mee dat routers over het algemeen geen snelle doorvoer hebben omdat een VPN verbinding cryptografische berekeningen van de CPU vereist, wat direct zichtbaar is in je doorvoersnelheid.
- Test het eens op je desktop of laptop, ervanuitgaande dat er een redelijk nieuwe CPU inzit. Speedtest je verbinding met en zonder VPN voor een vergelijking.
- Hoeveel devices hangen er achter je router? Ik kan mij voorstellen dat als het er relatief veel zijn dit ten koste gaat van je snelheid, zeker als de router geen cryptografisch hulpmiddel heeft.(zoals Intel's AES-NI
Hoi!
Bedankt voor je reactie,Xenir schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:56:
[...]
Ik heb NordVPN ook getest maar kan je ervaring niet beamen, ik had een soepele browserervaring. Nu had ik enkel mijn desktop gekoppeld omdat ik mijn pfsense nog niet up-and-running heb. Houd er rekening mee dat routers over het algemeen geen snelle doorvoer hebben omdat een VPN verbinding cryptografische berekeningen van de CPU vereist, wat direct zichtbaar is in je doorvoersnelheid.
Op mijn desktop zou ik alleen kunnen testen als ik langer dan 24 uur achter elkaar de verbinding naar dezelfde server open houd om de situatie te simuleren. maar hij is gewoon redelijk snel via de draytek en wanneer hij weer traag is en ik na inloggen van server switch is de verbinding opeens weer snel (voor een dag) Dit merk ik doordat bv zelf simpel browsen opeens met een lag gaat die niet meer werkbaar is tot de server switch dan is alles weer voor een tijdje goed.
Dus ik weet hoe snel het via de draytek kan zijn alleen het duurt nooit zo lang
Even snel met OSX en Windows op AirVPN getest:oldsmelly schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:42:
[...]
- MacOS 498/599 zonder VPN
- MacOS 150/240 22% CPU Tunnelblick 3.7.3beta02 (build 4861) (i7-4960HQ)
- Windows 180/150 90% CPU OpenVPN 2.4.3 (VM, 2 cores van een E5-2690v3 ES)
[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 28-08-2017 14:49 ]
Naar aanleiding van recente nieuwsberichten vroeg ik mij af hoe het eigenlijk zit met jurisdictie als je zou downloaden via een VPN? Want als je Nederland vergelijkt met andere landen zoals bijvoorbeeld de VS of Duitsland zullen de "boetes" stukken lager liggen. Dus gelden de wetten/regels van het land waar de server staat die je gebruikt dan wel waar het VPN bedrijf gevestigd is of het land waar de computer zich bevind die download?
Hopelijk staat dit trouwens in goede topic want twijfelde een beetje
[ Voor 7% gewijzigd door Pompi op 28-08-2017 15:19 ]
Ik ben geen jurist, maar ik zou denken waar de computer zich bevindt. De VPN aanbieder is slechts een doorgeefluik, jij de uiteindelijke gebruiker van de VPN dienst.Pompi schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:19:
Naar aanleiding van recente nieuwsberichten vroeg ik mij af hoe het eigenlijk zit met jurisdictie als je zou downloaden via een VPN? Want als je Nederland vergelijkt met andere landen zoals bijvoorbeeld de VS of Duitsland zullen de "boetes" stukken lager liggen. Dus gelden de wetten/regels van het land waar de server staat die je gebruikt dan wel waar het VPN bedrijf gevestigd is of het land waar de computer zich bevind die download?
Eigenlijk net als de ISP hier in nederland, enkel nu zitten er landsgrenzen tussen.
[ Voor 0% gewijzigd door Xenir op 28-08-2017 15:38 . Reden: typo ]
Het lijkt me trouwens dat als je een goede VPN kiest dat dit uberhaupt geen punt is als de VPN geen verkeer opslaat, dan kunnen zij ook niets tegen jou ten bewijs aanleveren.Pompi schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:19:
Met andere woorden, we zoeken een VPN aanbieder die 1 IP-adres gebruikt voor tientallen, of honderden gebruikers, en geen logs bijhoudt voor wat de inhoud van het verkeer betreft. Daarnaast natuurlijk met snelheidsgarantie. Liefst eentje in een land dat niet gelieerd is aan de Nederlandse wet, maar ook geen zwaardere straffen hanteert op het gebied van downloaden en VPN-gebruik. Hmmm...
Your Friendly Neighborhood Moderator
ik hoop dat deze vraag nog binnen het topic valt, ik kan mijn synolgy ook instellen om met ssl data binnen te halen, is dat net zo effectief als achter een vpn?
Dat ligt er aan wat je wilt bereikenjoppe113 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:55:
ik hoop dat deze vraag nog binnen het topic valt, ik kan mijn synolgy ook instellen om met ssl data binnen te halen, is dat net zo effectief als achter een vpn?
Hoi!
gezien de huidige acties van de filmindustrie leek me wat annoniemer downloaden handig.
Dat is dan usenet? Gezien je het had over SSL...Mja daarmee bescherm je je tegen meekijken door bijv. je ISP en die zal het een spreekwoordelijke worst wezen. Als je in de logs bij de usenetaanbieder kijkt staat gewoon je IP in de logs die je hebt van je ISP. Een VPN beschermt je daar weer tegen.
Heb je het hier over nieuwsgroepen? Zo ja, gebruik je een NL nieuwsgroep provider?joppe113 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:03:
gezien de huidige acties van de filmindustrie leek me wat annoniemer downloaden handig.
[...]
Vragen ze bij een NL nieuwsgroep provider op welke users artikel xyz hebben gedownload dan helpen SSL en een VPN beide niet. Zit je nieuwsgroep provider buiten Nederland (en trekken ze zich niets aan van verzoeken/hebben ze geen logs) dan zou SSL voldoende moeten zijn om niet te kunnen aantonen wat je gedownload hebt.Xenir schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:05:
Dat is dan usenet? Gezien je het had over SSL...Mja daarmee bescherm je je tegen meekijken door bijv. je ISP en die zal het een spreekwoordelijke worst wezen. Als je in de logs bij de usenetaanbieder kijkt staat gewoon je IP in de logs die je hebt van je ISP. Een VPN beschermt je daar weer tegen.
[ Voor 57% gewijzigd door |sWORDs| op 28-08-2017 16:10 ]
Ik weet niet of DFW nieuwsgroep providers gaat aanschrijven en of de providers voldoende logs hebben, maar dan helpen zowel SSL als een VPN niet om je te beschermen.joppe113 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:09:
klopt nieuwsgroepen, gebruik pureusenet.
Bij anonieme bronnen helpt een VPN wel omdat je IP niet zichtbaar is, maar als je je moet aanmelden dan is het een ander verhaal (tenzij je met bitcoins een 'anoniem' account kunt nemen en een VPN gebruikt).
SSL/VPN helpen ook tegen packet inspection bij een internetprovider/knooppunt.
[ Voor 31% gewijzigd door |sWORDs| op 28-08-2017 16:14 ]
Tuurlijk helpt een VPN dan wel.|sWORDs| schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:12:
[...]
Ik weet niet of DFW nieuwsgroep providers gaat aanschrijven en of de providers voldoende logs hebben, maar dan helpen zowel SSL als een VPN niet om je te beschermen.
Bij anonieme bronnen helpt een VPN wel omdat je IP niet zichtbaar is, maar als je je moet aanmelden dan is het een ander verhaal (tenzij je met bitcoins een 'anoniem' account kunt nemen en een VPN gebruikt).

Dit is echt gebazel. Wat bedoel je hier in hemelsnaam met 'anonieme bronnen'?|sWORDs| schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:12:
[...]
Ik weet niet of DFW nieuwsgroep providers gaat aanschrijven en of de providers voldoende logs hebben, maar dan helpen zowel SSL als een VPN niet om je te beschermen.
[ Voor 38% gewijzigd door True op 28-08-2017 16:16 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
SSL beschermt je 'route' van je client tot aan hun servers tegen een MITM bijvoorbeeld. Ook je ISP kan niet zien wat je transporteert (zouden ze aan DPI doen). Maar SSL biedt geen enkele bescherming voor anoniem downloaden.joppe113 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:09:
klopt nieuwsgroepen, gebruik pureusenet.
Een VPN zou wel helpen, als je anoniem kan betalen, anders is de gebruikersnaam te koppelen aan de Ideal / Paypal / Creditcard transactie. Ook moet je niet eerder met je ISP IP-adres hebben gedownload zodat er geen correlatie te doen is tussen je oude en je nieuwe (VPN) IP-adres. In de casus van DFW loggen ze enkel NL ipadressen dus zou je (in theorie) goed zitten met een buitenlands endpoint.|sWORDs| schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:12:
[...]
Daarnaast denk ik dat als DFW achter usenet aangaat, ze eerder de uploaders in NL willen hebben dan de downloaders, maar goed, dat weten we niet, blijft speculatie. Het artikel over DFW sprak enkel over torrents omdat die data publiek is in te zien (men download zelf de torrent en logt alle peers met een NL ipadres)
[ Voor 4% gewijzigd door Xenir op 28-08-2017 16:18 ]
Ik heb nu IP xyz en download zonder SSL bij sunnyweb, gevaren:
- Logs sunnyweb (IP, account)
- Packet inspectie bij provider (unencrypted)
- Eventueel account indexer/spots
- Logs sunnyweb (account)
Het account swords yenc posts x-z van film bla binnen haalt en swords betaald met creditcard 12345678 van adres xyz te xyz dan maakt het toch niets uit dat ik een VPN gebruik?
Bronnen zonder account of dit:True schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:14:
[...]
Dit is echt gebazel. Wat bedoel je hier in hemelsnaam met 'anonieme bronnen'?
Ze zouden net zo goed iets op accountnaam als op IP kunnen doen.Xenir schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:16:
[...]
Een VPN zou wel helpen, als je anoniem kan betalen, anders is de gebruikersnaam te koppelen aan de Ideal / Paypal / Creditcard transactie. Ook moet je niet eerder met je ISP IP-adres hebben gedownload zodat er geen correlatie te doen is tussen je oude en je nieuwe (VPN) IP-adres. In de casus van DFW loggen ze enkel NL ipadressen dus zou je (in theorie) goed zitten met een buitenlands endpoint.
Helaas vertellen ze niet wat ze exact doen, maar ze hebben aangegeven ook achter de downloaders aan te gaan. Ik neem aan dat dit alleen torrents zijn, maar weten doe ik het niet.Xenir schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:16:
[...]
Daarnaast denk ik dat als DFW achter usenet aangaat, ze eerder de uploaders in NL willen hebben dan de downloaders, maar goed, dat weten we niet, blijft speculatie. Het artikel over DFW sprak enkel over torrents omdat die data publiek is in te zien (men download zelf de torrent en logt alle peers met een NL ipadres)
[ Voor 53% gewijzigd door |sWORDs| op 28-08-2017 16:24 ]
Dat denk ik dus ook we zouden dus moeten weten wat een usenet provider allemaal logt! tevens zit sunny in Curacao dus in hoeverre is dit voor de juridische kant 'buitenland" oftewel hoe rechtsgeldig is een dwangbevel tot overhandigen gegevens van een bepaald ip-adres ?|sWORDs| schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:19:
[...]
Ik heb nu IP xyz en download zonder SSL bij sunnyweb, gevaren:Ik heb gebruik SSL, gevaren:
Ik neem een VPN:
Als DFW de logs van sunnyweb op kan vragen en daarin ziet dat:
Het account swords yenc posts x-z van film bla binnen haalt en swords betaald met creditcard 12345678 van adres xyz te xyz dan maakt het toch niets uit dat ik een VPN gebruik?
Of moet je dan maar op zoek naar een usenet provider in Panama net als bepaalde VPN boeren ?
Dit is in principe niet nodig. Ze gaan namelijk naar de ISP van het IP adres om de gebruiker te achterhalen.Xenir schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:16:
Een VPN zou wel helpen, als je anoniem kan betalen, anders is de gebruikersnaam te koppelen aan de Ideal / Paypal / Creditcard transactie. Ook moet je niet eerder met je ISP IP-adres hebben gedownload zodat er geen correlatie te doen is tussen je oude en je nieuwe (VPN) IP-adres.
Als de VPN provider(die dan eigenlijk ISP is, of in een datacenter zit) van bijv. DFW een brief krijgt met gerechtelijk bevel tot uitleveren van de NAW gegevens van de gebruiker van het IP adres. Kunnen ze dit niet als ze helemaal geen logs hebben.
Hebben ze alleen connectie logs kunnen ze dit ook niet omdat ze niet weten wie gedownload heeft, immers alle gebruikers krijgen hetzelfde end-point IP adres naar het internet.
Hebben ze volledige logs op één IP adres kunnen ze alleen met deep-packet inspection zien dat jij dat gedaan hebt, maar dan moeten ze dit al loggen ten tijde van het 'incident'. Naderhand kan dit niet meer of ze moeten het bij alle gebruikers doen te allen tijde. Dan kunnen ze met zekerheid zeggen wat JIJ gedownload hebt. Ze kunnen jou koppelen aan je eigen IP adres van je eigen ISP(KPN/Ziggo etc) en zodoende kan DFW daar heen om daar weer NAW gegevens te halen. Of de VPN provider heeft jou NAW gegevens door de betaling en kan deze aan DFW doorspelen.
DFW ga in het artikel aan dat ze juist de downloaders gaan aanpakken, je zult moeten gaan betalen voor elke film/serie die je gaat downloaden, zie ook het artikel op Tweakers en RTL.Daarnaast denk ik dat als DFW achter usenet aangaat, ze eerder de uploaders in NL willen hebben dan de downloaders, maar goed, dat weten we niet, blijft speculatie. Het artikel over DFW sprak enkel over torrents omdat die data publiek is in te zien (men download zelf de torrent en logt alle peers met een NL ipadres)
Maakt het überhaupt wel uit waar je VPN-aanbieder gevestigd is?
Buffered in Hongarije, bijvoorbeeld en Nord in Panama.
Buffered in Hongarije, bijvoorbeeld en Nord in Panama.
[ Voor 65% gewijzigd door Jorgen op 28-08-2017 16:28 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Waarom zouden ze moeite nemen om naar de ISP of VPN provider te gaan als ze al bij een bron zitten die alle benodigde gegevens heeft; NAW, betalingsgegevens en downloads, dat is nu net wat ik bedoel, alles wat jij achter de nieuwsgroepserver doet (SSL, VPN) maakt niet meer uit.True schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:24:
[...]
Dit is in principe niet nodig. Ze gaan namelijk naar de ISP van het IP adres om de gebruik te achterhalen.
[...]
Je slaat hierin één grote stap over.|sWORDs| schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:19:
[...]
Ik heb nu IP xyz en download zonder SSL bij sunnyweb, gevaren:Ik heb gebruik SSL, gevaren:
Ik neem een VPN:
Als DFW de logs van sunnyweb op kan vragen en daarin ziet dat:
[...]
Bronnen zonder account of dit:
[...]
Ze zouden net zo goed iets op accountnaam als op IP kunnen doen.
[...]
Helaas vertellen ze niet wat ze exact doen, maar ze hebben aangegeven ook achter de downloaders aan te gaan. Ik neem aan dat dit alleen torrents zijn, maar weten doe ik het niet.
Hoe weet DFW dat jij, of iets wat zich voor kan doen als jou(lees VPN endpoint) iets gedownload heeft.
Ze moeten dus naar de usenet provider en vragen om gegevens: "We willen logs van iedereen die deze files gedownload heeft."
Dit lijkt mij een wezenlijk verschil bij het tracken van IP adres van peers bij een torrent, hierin zijn de IP adressen (dat wat van jou is, eventueel VPN endpoint) direct publiekelijk toegankelijk. Deze kunnen ze herleiden naar een ISP en dan bij de ISP verhaal halen over de logs.
Eens, maar dan maakt het dus voor nieuwsgroepen ook niet meer uit of je een VPN of SSL (een tap op je lijn is dan nog onwaarschijnlijker) gebruikt.True schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:29:
[...]
Je slaat hierin één grote stap over.
Hoe weet DFW dat jij, of iets wat zich voor kan doen als jou(lees VPN endpoint) iets gedownload heeft.
Ze moeten dus naar de usenet provider en vragen om gegevens: "We willen logs van iedereen die deze files gedownload heeft."
Dit lijkt mij een wezenlijk verschil bij het tracken van IP adres van peers bij een torrent, hierin zijn de IP adressen (dat wat van jou is, eventueel VPN endpoint) direct publiekelijk toegankelijk. Deze kunnen ze herleiden naar een ISP en dan bij de ISP verhaal halen over de logs.
De vraag is of deze logs er zijn en of ze beschikbaar gesteld worden, dat weten we dus niet.
En for the record, die stap had ik niet overgeslagen:
|sWORDs| schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:12:
[...]
[ Voor 28% gewijzigd door |sWORDs| op 28-08-2017 16:33 ]
Dit topic is gesloten.