[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.010 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
dagizmo schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:52:
Hoe gaat NordVPN om met het geld retour beleid? Als je na 30 dagen uiteindelijk niet afneemt, of je dan ook inderdaad je geld retour krijgt van het betaalde jaar abonnement.
Ze hanteren een 30-dagen geld terug garantie dus dat zou betekenen dat je je complete abonnementskosten terug zou moeten krijgen indien je opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
mphilipp schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:42:
Is het bij PIA normaal dat je internet snelheid afneemt met zeg maar 100Mbit? Ik doe een test en krijg 130Mbit (ik zou 150 moeten hebben, maar soit) en zodra ik PIA inschakel is het nog maar 30Mbit.
VPN vraagt vanwege de encryptie aardig wat cpu, tenzij je een cpu hebt met AES_NI instructieset en gebruik maakt van de juiste ciphers. Het kan zomaar zijn dat de limiet is bereikt en je niet sneller kan hierdoor.

Je kan eens testen door de vpn op je computer te configureren en met dezelfde server te testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Xenir op 09-08-2017 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:06

mphilipp

Romanes eunt domus

Xenir schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:59:
[...]
Je kan eens testen door de vpn op je computer te configureren en met dezelfde server te testen.
Dat ga ik eens proberen. Ik had een beetje verwacht dat ie het wel zou trekken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Is het bij PIA normaal dat je internet snelheid afneemt met zeg maar 100Mbit? Ik doe een test en krijg 130Mbit (ik zou 150 moeten hebben, maar soit) en zodra ik PIA inschakel is het nog maar 30Mbit.

Ik heb de config files geladen in mijn Asus router en heb daar dus mijn VPN client ingesteld. Leek me handig, want zo zijn alle devices op mijn netwerk beveiligd. Ik heb een RT-AC87U met Merlin firmware. Voor deze test heb ik de server in Nederland gekozen.

Is het niet zo handig om het via de router te doen of doe ik misschien iets niet goed? Het lijkt me allemaal redelijk foolproof namelijk.
Deze 1GHz dual core zou ongeveer zo'n 40-45mbit per seconde moeten doen via vpn. Je zit dus nog wel aan de lage kant.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

EWK schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 02:35:
[...]
Deze 1GHz dual core zou ongeveer zo'n 40-45mbit per seconde moeten doen via vpn. Je zit dus nog wel aan de lage kant.
Dat kan, maar er draait meer op dat ding. Dat is het leuke van die router; je kunt er via die Merlin firmware allerlei zaken op draaien. Niet dat ik er veel op heb, maar er wordt wel eea aan kloktikken opgebruikt aan wat anders.

Zou een Pi3 voldoende juice hebben om mijn totale internetverkeer door de VPN te leiden? Altijd makkelijker dan weer een app op je computer/smartphone/ipad. Je hoeft er dan niet meer aan te denken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Xenir
Pi3 gaat het ook niet redden, reken daar op ca 18-24 mbit doorvoer via openVPN. Bottleneck is echt de ARM cpu. Ik zou een Pfsense doosje neerzetten. Je hebt leuke mini-ITX bordjes met AES-NI ondersteuning die weinig power verbruiken.

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:02
Zelfs als de CPU geen bottleneck zou zijn, dan zou de RPi3 al snel door netwerk- (of waarschijnlijk correcter: USB-bus-) bandbreedte gelimiteerd worden. Voor netwerken is het echt een platform waar je weg moet blijven.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Xenir schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:54:
Pi3 gaat het ook niet redden, reken daar op ca 18-24 mbit doorvoer via openVPN. Bottleneck is echt de ARM cpu. Ik zou een Pfsense doosje neerzetten. Je hebt leuke mini-ITX bordjes met AES-NI ondersteuning die weinig power verbruiken.
Goede tip! Thanx.

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 23:17
Iemand nog een goede tip voor een mini-itx moederbord/CPU in combinatie met PFSense en VPN.

Heb zelf deze chinees gezien.

• Xenir
Ik heb de n3150 genomen met dual lan. Wel van realtek. Op het pfsense forum hebben ze liever intel nics. Ik heb met mijn setup nog geen problemen ondervonden. Heb het geheel voorzien van 8gb ram en een 30g ssd waar pfsense op draait in een moni itx case met 60w voeding. Trekt volgens zo'n gamma verbruiksmeter (doorsteekstekker) 14 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
  • Laatst online: 04-09 09:51
DevaZ schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 17:31:
Iemand nog een goede tip voor een mini-itx moederbord/CPU in combinatie met PFSense en VPN.

Heb zelf deze chinees gezien.
http://www.mini-itx.com/~JBC313

Zoiets? Vergeet ook de importbelasting en of verzendkosten niet als je prijzen vergelijkt.

[ Voor 8% gewijzigd door beerten op 11-08-2017 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 14:28
Mijn jaarabonnement op PIA verloopt binnenkort en hoewel ik over het algemeen tevreden ben, is het altijd een goed idee om te kijken of het beter kan.

Tot zo ver mijn (positieve) ervaringen met PIA:
+ Snelheid haalt makkelijk 100Mbit, sneller gaat mijn glas niet
+ Windows app en iOS app zijn super handig, al ben ik voor iOS overgestapt naar een 3rd party app, OpenVPN connect.
+ Veel servers in verschillende landen, vooral handig op vakantie
+ 5 devices tegelijkertijd verbinden
+ Super goedkoop
+ Torrenting mogelijk
+ Qua privacy volgens mij nog steeds een van de betere (lees: geen logs)

Echter:
- iOS VPN app heeft een bug waardoor hij vaak geen verbinding wil maken met wifi. Dit probleem schijnt bekend te zijn, maar vooralsnog is er geen fix voor zo ver ik weet. Daarom gebruik ik nu dus een andere app dan van PIA zelf. Nadeel van die app is dat je vaak handmatig moet verbinden waar de PIA app dat automatisch doet/ kan.
- Netflix werkt niet met PIA, ik ben zelfs van ISP gewisseld nadat ik volgens mij een soort permanent ban had gekregen. Zie ook mijn toelichting hier.

Vraag:
VPN vergelijkingssites zijn er niet echt volgens mij (althans niet zonder een commercieel belang) en ik hoor goede dingen over Nord en Express. Beide lossen hopelijk mijn minnetjes op en behouden de plussen, hebben jullie hier ervaring mee? Het prijsverschil met PIA is namelijk aanzienlijk: $39 voor PIA, $69 voor Nord en zelfs $99 voor Express...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten

Ik heb de config files geladen in mijn Asus router en heb daar dus mijn VPN client ingesteld. Leek me handig, want zo zijn alle devices op mijn netwerk beveiligd. Ik heb een RT-AC87U met Merlin firmware. Voor deze test heb ik de server in Nederland gekozen.

Is het niet zo handig om het via de router te doen of doe ik misschien iets niet goed? Het lijkt me allemaal redelijk foolproof namelijk.
Een router is niet snel genoeg. Encryptie vraagt veel rekenkracht, dus cpu. 30mbit is niet eens slecht. Wisselen van vpn provider verandert hieraan niets.
Of investeer in hardware, reken al snel op minimaal 200 euro. Of zet de vpn app op je pc/tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

beerten schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:09:
[...]
Een router is niet snel genoeg. Encryptie vraagt veel rekenkracht, dus cpu. 30mbit is niet eens slecht. Wisselen van vpn provider verandert hieraan niets.
Of investeer in hardware, reken al snel op minimaal 200 euro. Of zet de vpn app op je pc/tablet.
Inmiddels was ik daar al achter. Wel een beetje jammer, want ik dacht dat die router dat wel aan zou kunnen. Wat heb je nou aan al die fancy VPN opties als ie het gewoon niet trekt. Maar goed...water under the bridge.
Ik ben me inmiddels aan het orienteren op een apparaatski die ik tussen de Ziggo modem en de Asus router ga plaatsen. Handiger dan overal die app op installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik overweeg ook om m'n PIA vpn in te stellen op mijn Asus RT-AC88U router in te stellen.
Zou deze wel snel genoeg zijn om de maximale snelheden te halen, of is dat bij voorbaat een verloren zaak.

[ Voor 17% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 13-08-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Je hebt er tot dusverre wat aan dat dergelijke routers ook als server kunnen draaien en dat je dus veilig vanaf het internet kan verbinden met je router. Daarbij is voor sommigen 10~20mpbs genoeg.

Zet er inderdaad iets tussen wat goed overweg kan met (open)vpn en je zit goed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

mphilipp schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:10:
[...]

Inmiddels was ik daar al achter. Wel een beetje jammer, want ik dacht dat die router dat wel aan zou kunnen. Wat heb je nou aan al die fancy VPN opties als ie het gewoon niet trekt. Maar goed...water under the bridge.
Ik ben me inmiddels aan het orienteren op een apparaatski die ik tussen de Ziggo modem en de Asus router ga plaatsen. Handiger dan overal die app op installeren.
Lijkt me ook wel wat voor mij :)
Welke apparaten ben je aan het bekijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Xenir schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:39:
Je hebt er tot dusverre wat aan dat dergelijke routers ook als server kunnen draaien en dat je dus veilig vanaf het internet kan verbinden met je router. Daarbij is voor sommigen 10~20mpbs genoeg.
Inderdaad, dat is voor sommigen genoeg. Maar om daar nu een 150Mbit abo voor af te moeten sluiten om netto 30 over te houden is mij te gortig.

@Speedy_Gonzalez Ik heb in een ander topic iets gelezen over een Zotac ZBOX nano CI323. Die heeft een Celeron 1.6Ghz quad core met AES-NI instructieset. Kan Pfsense draaien. Enige 'minpuntje' zijn de Realtek netwerk interfaces. Die worden vaak bekritiseerd. Echter, ik las elders weer dat dit ook weer meevalt. Dit kastje is in ieder geval niet heel duur, dus ik ga eens kijken of dit wat is. Op de Pfsense site hebben ze een actief forum waar veel kennis en ervaring aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
mphilipp schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:41:
[...]

Inderdaad, dat is voor sommigen genoeg. Maar om daar nu een 150Mbit abo voor af te moeten sluiten om netto 30 over te houden is mij te gortig.

@Speedy_Gonzalez Ik heb in een ander topic iets gelezen over een Zotac ZBOX nano CI323. Die heeft een Celeron 1.6Ghz quad core met AES-NI instructieset. Kan Pfsense draaien. Enige 'minpuntje' zijn de Realtek netwerk interfaces. Die worden vaak bekritiseerd. Echter, ik las elders weer dat dit ook weer meevalt. Dit kastje is in ieder geval niet heel duur, dus ik ga eens kijken of dit wat is. Op de Pfsense site hebben ze een actief forum waar veel kennis en ervaring aanwezig is.
Of hier, bijvoorbeeld http://www.mini-itx.com/~JBC313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Is dat gewoon een mini pc waar bepaalde software op draait ofzo !
Ik ben er niet van op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:23:
Is dat gewoon een mini pc waar bepaalde software op draait ofzo !
Ik ben er niet van op de hoogte
Ja, het is gewoon een pc waar je in dit geval Pfsense op installeert. Pfsense draait op FreeBSD dus het is een compleet OS. Je kan ook zelf je mini itx pc samenstellen uiteraard lettend op eigen budget en eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

By the way heeft het installeren van OpenVPN op mijn laptop niet het gewenste resultaat gegeven. Ik heb het idee dat ie de AES-NI extensies van mijn Dell XPS13 (i7 mét AES) niet gebruikt. Terwijl in de nieuwste versie van OpenVPN OpenSSL 1.0.2 zit, die dat automatisch geactiveerd zou moeten hebben. Ik twijfel daaraan. Maar ja, het zit in OpenVPN gecompileerd, dus handmatig een nieuwere OpenSSL versie installeren heeft ook geen zin.

Uiteindelijk komt ie op de laptop ook tot +/- 30Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
OpenVPN is toch OSS? Als je op AES-NI-gebruik staat, kun je hem (en OpenSSL) zelf compileren met de juiste opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bacchus schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:11:
OpenVPN is toch OSS? Als je op AES-NI-gebruik staat, kun je hem (en OpenSSL) zelf compileren met de juiste opties.
Daar begin ik niet aan onder windows. Niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Xenir schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:44:
[...]

Ja, het is gewoon een pc waar je in dit geval Pfsense op installeert. Pfsense draait op FreeBSD dus het is een compleet OS. Je kan ook zelf je mini itx pc samenstellen uiteraard lettend op eigen budget en eisen.
Ik heb nog een wat ouder mini pc'tje staan hier, zal dat pfsense daar eens opgooien, kijken wat het is en doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Speedy_Gonzalez schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:53:
[...]
Ik heb nog een wat ouder mini pc'tje staan hier, zal dat pfsense daar eens opgooien, kijken wat het is en doet
Bedenk dan wel dat als je 'zomaar' een oud PCtje gebruikt, de snelheid aardig kan inzakken zodra je de VPN inschakelt. Als de CPU geen AES-NI ondersteunt, moet de CPU zelf al het rekenwerk doen, en dat heeft zijn weerslag op de snelheid. Zo blijft er van mijn 150Mbit (130 in de praktijk) nog maar 30 over...

Google maar eens op AES-NI enzo voor wat meer uitleg. Een en ander is vergelijkbaar met GPU's die HD acceleration onboard hebben. Als je dat niet hebt is 1080p op je scherm best zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

mphilipp schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:35:
[...]

Bedenk dan wel dat als je 'zomaar' een oud PCtje gebruikt, de snelheid aardig kan inzakken zodra je de VPN inschakelt. Als de CPU geen AES-NI ondersteunt, moet de CPU zelf al het rekenwerk doen, en dat heeft zijn weerslag op de snelheid. Zo blijft er van mijn 150Mbit (130 in de praktijk) nog maar 30 over...

Google maar eens op AES-NI enzo voor wat meer uitleg. Een en ander is vergelijkbaar met GPU's die HD acceleration onboard hebben. Als je dat niet hebt is 1080p op je scherm best zwaar.
Ik weet nog niet eens wat er voor processor in dat oudere pc'tje zit :)
Zal em van de week ens aanslingeren en kijken of het uberhaupt zin heeft.
Bedankt voor de uitleg :)

Edit: zo te zien heeft die processor (Intel Core2Duo P8600 2.4GHZ) dat niet :(

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 14-08-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Speedy_Gonzalez schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:32:
[...]
Edit: zo te zien heeft die processor (Intel Core2Duo P8600 2.4GHZ) dat niet :(
Maar wel 2.4Ghz dual core...misschien is dat ook genoeg. Als ie 2 netwerkpoorten heeft, kun je het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ja heeft 2 netwerk poorten.
Ik zal van de wel een poging wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-03 13:31
Deze vraag is vast al eens langs gekomen of vaker, maar na een paar bladzijden te hebben afgestruind: in de OP lees ik dat Netflix veel VPN's heeft geblokkeerd. Nou heb ik sinds een uurtje een abo genomen op PIA en kan op mijn telefoon idd Netflix niet meer openen. Is er sinds het schrijven van de OP (feb 2017) al een oplossing verzonnen voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Kan je weinig tegen doen. Netflix blokkeert bekende IP-adressen en eenmaal geblokkeerd rest je niet veel anders dan van server wisselen en er dan het beste van hopen. PIA heb ik nog niet gebruikt, ik weet dat NordVPN een aantal servers heeft die niet geblokkeerd zijn en dat geven ze zelf ook aan,

De vraag is uiteraard hoe lang dat zo blijft natuurlijk. Netflix herkent op een gegeven moment wel VPN ip-adressen: er loggen (te) veel unieke gebruikers in per adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evanesco
  • Laatst online: 22-08 14:28
Is er nog iemand met ervaring met Nord of Express die kan aangeven of het de meerprijs ten opzichte van PIA waard is (met name of de app beter is en de Netflix blokkades minder), zie ook mijn post hierboven? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkylerNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 14:00
Zijn hier toevallig mensen die de Client-to-LAN VPN functie op een TP-link ER6020 werkend hebben gekregen? Ik krijg het maar niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickGAE
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-06 10:10
Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar wist niet waar ik het anders kon vragen.
Ik heb thuis een eigen VPN server, zodat ik op gratis wifi veilig kan internetten. Maar als ik op vakantie in Duitsland ben, zou ik dit dan kunnen gebruiken om naar Ziggo Go en FOX Sports te kijken? Dit is officieel geoblocked.
Ik betaal hier in Nederland gewoon voor, kan ik dit via m'n vpn server gewoon bekijken of kan ik dan problemen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:12
RickGAE schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:00:
Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar wist niet waar ik het anders kon vragen.
Ik heb thuis een eigen VPN server, zodat ik op gratis wifi veilig kan internetten. Maar als ik op vakantie in Duitsland ben, zou ik dit dan kunnen gebruiken om naar Ziggo Go en FOX Sports te kijken? Dit is officieel geoblocked.
Ik betaal hier in Nederland gewoon voor, kan ik dit via m'n vpn server gewoon bekijken of kan ik dan problemen krijgen?
Tv kijken via mijn eigen vpn server info Nederland doe ik al geruime tijd. Gaat prima!
Geen problemen met geoblock whatsoever.

[ Voor 69% gewijzigd door Boomster op 18-08-2017 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickGAE
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-06 10:10
Dank je! Hoef ik de Eredivisie niet te missen gelukkig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimsomnia
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-01 08:54
Zéér interessant topic! Thanks Justin.

Ik gebruik nu ongeveer een 8 maanden Windscribe Pro. Toen ik moest kiezen zag ik door de bomen het bos niet meer. Windscribe deed het niet slecht op de verschillende "vergelijkingssites".

Ze deden rond kerstmis een geweldige promotie: eenmalig 17 dollar voor hun Pro versie tot oktober 2018!!

Ben er zeker tevreden over temeer het voor een Belg als ik een meevaller is dat ze een server hebben in België. Die staat hier precies in mijn straat: géén snelheidverlies. Noch bij down- als uploaden.

Als ik toch eens ergens anders het internet op wil zijn de servers in Noord-Amerika en Japan ook snel en uiteraard ook de andere Europese servers.

Toch heb ik nog een vraag: hoe veilig en anoniem ben je eigenlijk, aangenomen dat je VPN geen gegevens deelt met wie dan ook?

Een beetje overdreven voorbeeld: stel dat de NSA er 10 man op zet om mij te localiseren, is dit technisch gezien dan nog altijd zo anoniem?

Alvast bedankt voor élke reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenir
Wimsomnia schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:14:
Zéér interessant topic! Thanks Justin.
.....

Toch heb ik nog een vraag: hoe veilig en anoniem ben je eigenlijk, aangenomen dat je VPN geen gegevens deelt met wie dan ook?

Een beetje overdreven voorbeeld: stel dat de NSA er 10 man op zet om mij te localiseren, is dit technisch gezien dan nog altijd zo anoniem?

Alvast bedankt voor élke reactie!
Tja...die zekerheid heb je niet. De VPN aanbieder houdt geen logs bij. Dat weet je nooit zeker. Wellicht zijn ze gehacked en kan de geheime dienst reeds meekijken. Echt anoniem ben je niet. Correleren wellicht met andere data, Zoals bijv. Facebook. Je bent wellicht ingelogd geweest in het verleden zonder VPN of via de mobiel. Het is niet enkel het vorderen van IP data maar ook de correlatie ervan.

Echt zeker weten doe je het niet maar dat er een stuk meer moeite gedaan moet worden is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Wimsomnia schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:14:

Je anonimiteit ten opzichte van inlichtingendiensten valt erg tegen. Ik denk dat een westerse dienst voor minder dan een miljoen (ongeveer vijf manjaren) alsnog heel je doopceel licht als je via VPN werkt. De toegevoegde veiligheid zit vooral op het eerste stukje onbeveiligd wifi, waar je niet-heel-technische luistervinken buiten de deur houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Bacchus schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:52:
[...]

Je anonimiteit ten opzichte van inlichtingendiensten valt erg tegen. Ik denk dat een westerse dienst voor minder dan een miljoen (ongeveer vijf manjaren) alsnog heel je doopceel licht als je via VPN werkt. De toegevoegde veiligheid zit vooral op het eerste stukje onbeveiligd wifi, waar je niet-heel-technische luistervinken buiten de deur houdt.
Je doet hier nogal wat aannames, heb je hier ook onderbouwingen voor? Of is dit alleen op gevoel en 'ik denk'?

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenir
Ik denk dat Bacchus hier wel een punt heeft. Als je echt anoniem wil zijn heb je geen socialmedia, geen webbased email en surf je altijd via vpn, liefst via wifi wat je gekraakt hebt (lees: een ander). Daarnaast kan je nog een vpn daisychainen aan je bestaande vpn.

Omdat dit natuurlijk in de praktijk niet werkt, zal je altijd sporen nalaten. Die gegevens kunnen worden gebruikt ter correlatie. VPN gebruik komt bij een tap direct aan het licht.

Kijk maar hoe men Silk Road gesloten heeft. Waar een wil is is een weg voor de inlichtingendiensten. Je maakt het enkel wat lastiger, en een stukje veiliger voor public wifi, maar daar kan je ook je eigen vpn server voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
EWK schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:48:
[...]

Je doet hier nogal wat aannames, heb je hier ook onderbouwingen voor? Of is dit alleen op gevoel en 'ik denk'?
De NSA is niet zo open over zijn bedrijfsvoering, dus daar heb ik inderdaad geen cijfers over, daarom schreef ik ook expliciet "ik denk." EYES-T spreekt echter specifiek over 10 man. Dat vind ik een serieuze inspanning, passend bij een potentieel gevaar voor staatsveiligheid, en ik denk dat je jezelf voor de gek houdt als je erop rekent dat enkel het toepassen van een commercieel VPN beschermt tegen een onderzoek van die omvang van de meest geavanceerde COMINT-organisatie ter wereld. In dit soort gevallen zou ik de bewijslast omdraaien: Het is niet veilig tenzij je kan bewijzen dat het dat wel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beerten
Bacchus schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:29:
[...]

De NSA is niet zo open over zijn bedrijfsvoering, dus daar heb ik inderdaad geen cijfers over, daarom schreef ik ook expliciet "ik denk." EYES-T spreekt echter specifiek over 10 man. Dat vind ik een serieuze inspanning, passend bij een potentieel gevaar voor staatsveiligheid, en ik denk dat je jezelf voor de gek houdt als je erop rekent dat enkel het toepassen van een commercieel VPN beschermt tegen een onderzoek van die omvang van de meest geavanceerde COMINT-organisatie ter wereld. In dit soort gevallen zou ik de bewijslast omdraaien: Het is niet veilig tenzij je kan bewijzen dat het dat wel is.
Ik denk dat de discussie nergens over gaat. En compleet de verkeerde uitgangspunten heeft.
VPN is niets anders dan een beveiligde verbinding. Om vervolgens ergens onbeveiligd het internet op te gaan. Het wordt dus lastig/onmogelijk gemaakt om je internetverkeer te onderscheppen op weg naar de VPN-server. Daar gaat het doodleuk net als alle andere internetverkeer het grote web op. Waar het een peuleschil is om te onderscheppen. De enige meerwaarde is dat er meer mensen gebruik maken van die server, dus moeten ze zoeken naar jouw internetverkeer. En dat is niet moeilijk aangezien browser een vrijwel unieke fingerprint achterlaten. www.amiunique.org
Dat is meteen een erg zwakke plek in "anoniem" surfen. Websites/google/reclameverkopers/etc. kunnen heel makkelijk zien dat jij het bent. Als je je dan ook nog eens ergens inlogd op een website weten ze dat jij het bent die bij die browserfingerprint hoort. Tada, weg anonimiteit.
En anoniem: wie van ons logt nooit op een website in? Wij allemaal, anders kunnen we hier niet posten. Wie heeft nergens ook maar een naam of adres achtergelaten? Heeft geen whatsapp/pinterest/facebook of iets van dien aard?

De meerwaarde van VPN zit 'm in de beveiligde verbinding en het "anonieme" ip-adres dat je met anderen deelt. Openbare en dubieuze wifi-hotspots kunnen niet je wachtwoorden zien, niet meekijken wat je doet.
Ga je vrolijk downloaden, is het niet mogelijk/lastig om jou als gebruiker te traceren. Ze zien alleen het IP-adres van de VPN-provider en die kan en wil niet zeggen wie er op tijdstip x verbinding maakte met ip-adres y. (tenminste, ze zeggen dat ze geen logs bijhouden)
Nog een groot voordeel is het omzeilen van geoblocking. Kan je buitenlandse TV kijken via Netflix (mits dit niet geblokkeerd is omdat er te veel mensen vanaf het ip-adres van jou VPN-server netflix kijken)

En je mobiele telefoon is helemaal een briljant spionagetarget. Grote kans dat het draait op Android en dat lijkt welhaast uitgevonden te zijn om data te vergaren over jou. (Iphones zijn geen haar beter, maar anders)
Voeg daar apps aan toe als whatsapp en facebook en je bent zo zichtbaar als maar kan. Sinds wanneer heeft een zaklamp-app toegang nodig tot je adresboek :?

VPN maakt je minder zichtbaar, lastiger te traceren en te profileren. Maar echt anoniem niet. Niet zonder dat je heel goed nadenkt over wat je doet. En hoe, met welke apparatuur/software/taalinstelling/plugins etc.

Wie garandeert je dat je VPN-provider niet is opgericht door de NSA?

En mocht je nu echt anoniem het internet op willlen, zonder dat de NSA je kan traceren, dan zul je echt meer moeten doen dan een VPN-abbonementje afnemen. Maar dan moet je jezelf ook af gaan vragen of je niet beter eerst zelfmoord kunt plegen voor je die aanslag op onschuldige burgers uitvoert... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:40
Ik heb sinds een paar dagen een twee jarig abbo afgesloten bij PureVPN voor 2.95 dollar per maand. Dit leek mij een goede deal.

Daar ik vooraf wel wat had gelezen etc verwachte ik wat setup uitdagingen. Maar wat bleek, slechts een client op de laptop downloaden, even inloggen en klaar. Dat is mooi, maar ik ben toch een klein beetje onzeker of het e.e.a. nu wel echt werkt.

Ik ben zelf verbonden via ziggo, modem staat in bridge, Archer c7 doet binnen al het werk. Daaraan o.a. een Xbox One, een Synology nas en wat mobiele devices (laptop, tablets etc.).

Nu heb ik enkel een client op de laptop gezet, dus ik ga er vanuit dat ál het verkeer tussen laptop en de VPN server dus anoniem (zo ver het kan ik heb de voorgaande post gelezen) is. Nou wil ik de Synology ook nog doen en ik vroeg me af is het niet handiger om de hele router het te laten doen? Ik zie alleen in mijn firmware geen opties hiervoor.

Hoe kan ik controleren of zaken idd werken? Dit voelt gewoon 'te makkelijk'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
Het is niet moeilijker dan dit!

Kijk op speedtest.net voor je ip-adres. Check ook dnsleak.com
Zie je daar geen ip-adressen van je provider dan zit je goed.

Doe dit 2 keer, met en zonder vpn en je weet het verschil.

Veel providers hebben het gewoon goed voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik krijg op DNSleaks.com dus dit terug;

213.46.228.222 213-46-228-222.ns.upclive.nl Ziggo Netherlands
213.46.228.220 213-46-228-221.ns.upclive.nl Ziggo Netherlands
213.46.228.221 213-46-228-220.ns.upclive.nl Ziggo Netherlands
213.46.228.219 213-46-228-219.ns.upclive.nl Ziggo Netherlands

Ik begrijp dat dit niet het gewenste resultaat is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 23:17
JimmyNL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:40:
Ik krijg op DNSleaks.com dus dit terug;

213.46.228.222 213-46-228-222.ns.upclive.nl Ziggo Netherlands
213.46.228.220 213-46-228-221.ns.upclive.nl Ziggo Netherlands
213.46.228.221 213-46-228-220.ns.upclive.nl Ziggo Netherlands
213.46.228.219 213-46-228-219.ns.upclive.nl Ziggo Netherlands

Ik begrijp dat dit niet het gewenste resultaat is toch?
Niet echt nee, dit krijg ik te zien via DNS Leak op mijn HotspotShield VPN:

Your IP: 191.101.30.48
DNS IP: 191.101.30.124
Hostname: 191.101.30.124
Country: Denmark

Ik zit dus gewoon bij Ziggo.nl

@JimmyNL: Jouw router ondersteunt PPTP, L2TP en IPSec. Heeft pureVPN geen client file ter beschikking die je in je router kunt plaatsten zodat al het verkeer via PureVPN loopt?
Mocht het niet kunnen, dan handmatig de gegevens van PureVPN invoeren op je router.

[ Voor 16% gewijzigd door apollo13 op 21-08-2017 13:19 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
Een consumentenrouter is niet geschikt voor VPN. Het kan, maar je snelheid is maximaal 30mbit. Dat heet, ik heb geen hogere snelheden voor elkaar gekregen.

Jimmy, ik neem aan dat dat de resultaten zijn met VPN ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ja klopt, VPN ingeschakeld... dus ik heb een abbo voor niets afgesloten begrijp ik dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

beerten schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:14:
Een consumentenrouter is niet geschikt voor VPN. Het kan, maar je snelheid is maximaal 30mbit. Dat heet, ik heb geen hogere snelheden voor elkaar gekregen.

Ligt aan hoe snel de processor is. Zelf ben ik erg benieuwd wat de netgear r9000 voor snelheid aan kan, met z'n 1,7 GHz processor. Dat zou toch zeker richting de 60mbps moeten. Maarja, voor dat bedrag kan ik beter zo'n minipc aanschaffen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik heb inmiddels support van pureVPN gekregen. Ik moet zeggen dat ze dat trouwens heel prettig doen.
Ik heb nu de volgende resultaten;

208.69.35.70 m37.ams.opendns.com OpenDNS, LLC Netherlands
208.69.35.65 m17.ams.opendns.com OpenDNS, LLC Netherlands
208.69.35.68 m29.ams.opendns.com OpenDNS, LLC Netherlands
208.69.35.66 m21.ams.opendns.com OpenDNS, LLC Netherlands
208.69.35.69 m33.ams.opendns.com OpenDNS, LLC Netherlands
208.69.35.67 m25.ams.opendns.com OpenDNS, LLC Netherlands

Dat lijkt mij een beter resultaat toch? Zijn er nog andere zaken waar ik aandacht aan zou moeten besteden?

Ik haal een prima performance via pure, down 8-10 MB/sec, dat volstaat prima voor het gebruik.
Het bovenstaande is trouwens tot stand gekomen door de DNS settings handmatig in te vullen met hun servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
Dat is alles. Ze hebben een prettige support is ook mijn ervaring.

Heb je het ook op je telefoon? Voor met name bij gebruik van dubieuze wifi-netwerken?

VPN werkt nu. Nu vooral letten op wat je doet online, VPN is maar een hulpmiddel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 16:48
Ik heb sinds gisteren een maandabo van IPVanish genomen om eens wat te spelen met VPN op mijn nVidia Shield TV. Makkelijk te installeren. IPVanish moet echt een fantastische snelheid bieden. Dat valt vies tegen. Ik heb een 150mb abo bij Ziggo en een connectbox. De shield is bekabeld verbonden met de connectbox (1m draad). Op fast.com en speedtest haal ik 150mb bekabeld. Met de VPN ingeschakeld op n server in Adam schommelt de snelheid tussen de 30-70mb. Als ik een server in New York kies wordt de snelheid tussen de 5-15mb. Dit zijn niet de snelheden die ik voorbij zie komen op reviews van IPVanish.

Is dit een normaal verschijnsel? Of mis ik gewoon wat? Ik heb verder niets ingesteld voor IPVanish, gewoon installeren en starten.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Dat zou zomaar eens te maken kunnen hebben met de processor, die niet geschikt is voor crypto-bewerkingen. Ik weet niet of je het kan testen op een snelle computer en die verbinden met je VPN aanbieder? De meeste I5's en I7's die in een computer zitten hebben AES-NI aan boord, een instructieset voor crypto-bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
beerten schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:14:

Nou ik heb een d-link DIR-868L. Heb een Caiway abbo 500Mbit. Gebruik voor vpn VPNArea en haal toch wel eens snelheden rond de 200-300Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

jaaoie17 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:34:
[...]

Nou ik heb een d-link DIR-868L. Heb een Caiway abbo 500Mbit. Gebruik voor vpn VPNArea en haal toch wel eens snelheden rond de 200-300Mbit.
Middels l2tp, openvpn of een ander protocol?
En je ziet het ipadres en locatie van vpnarea als je kijkt op de bekende sites zoals http://whatismyipaddress.com?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
EWK schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:33:
[...]

En je ziet het ipadres en locatie van vpnarea als je kijkt op de bekende sites zoals http://whatismyipaddress.com?
Zal vast geen openvpn zijn. De router heeft een broadcom dualcore BCM4708X CPU. Daar trek je geen 200mbit mee via openvpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Xenir schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:47:
[...]

Zal vast geen openvpn zijn. De router heeft een broadcom dualcore BCM4708X CPU. Daar trek je geen 200mbit mee via openvpn.
Dat lijkt me ook niet. Daarom vraag ik het ;).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
EWK schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:33:
[...]

Ja, .openvpn gebruik ik. Gebruik ook hun tooltje. ja en zie ook de locatie van vpnarea de server dus waarop ik dan opzit. Tis eerder rond 200mbit, maar dat haal ik niet altijd hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door jaaoie17 op 22-08-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
jaaoie17 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:53:
[...]

Ja, .openvpn gebruik ik. Gebruik ook hun tooltje. ja en zie ook de locatie van vpnarea de server dus waarop ik dan opzit. Tis eerder rond 200mbit, maar dat haal ik niet altijd hoor.
Aha ik was in de veronderstelling dat je router de VPN opbouwt maar dat doet je pc waarschijnlijk, vandaar de hoge snelheid. De DLINK kan dat echt niet verwerken met die broadcom CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Xenir schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:32:
Dat zou zomaar eens te maken kunnen hebben met de processor, die niet geschikt is voor crypto-bewerkingen. Ik weet niet of je het kan testen op een snelle computer en die verbinden met je VPN aanbieder? De meeste I5's en I7's die in een computer zitten hebben AES-NI aan boord, een instructieset voor crypto-bewerking.
Ik heb een pc met een volgens mij nog eerste generatie i7 processor. Het is een i7 860. Ik kan het even proberen vanavond. Geen idee of die i7 relatief gezien nog een beetje ballen heeft in cpu land. Zal wel vies tegenvallen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Xenir schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:41:
[...]

Aha ik was in de veronderstelling dat je router de VPN opbouwt maar dat doet je pc waarschijnlijk, vandaar de hoge snelheid. De DLINK kan dat echt niet verwerken met die broadcom CPU.
Heb verder niks ingesteld in de router voor vpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Hulleman schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:50:
[...]

Ik heb een pc met een volgens mij nog eerste generatie i7 processor. Het is een i7 860. Ik kan het even proberen vanavond. Geen idee of die i7 relatief gezien nog een beetje ballen heeft in cpu land. Zal wel vies tegenvallen.
Ah, die ondersteunt geen AES-NI, maar dat neemt niet weg dat je het alsnog kan testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

Ik zoek eigenlijk een speciale oplossing. Ik heb 2 locaties die ik onderling met elkaar wil koppelen, alleen kan ik niet bij het modem of router komen (dit is voor beide locaties zo). Nu heb ik op 1 locatie een NAS staan en op de andere ook, waar ik dus netjes een backup naar toe wil hebben (ipv een sync wat ik via quickconnect weer voor elkaar heb gekregen). Is er ook een dienst waarbij je eigenlijk een site2site vpn kan opbouwen, waar ik later zelf ook heen kan connecten met een client en dat allemaal zonder port forward?

De sync loopt opzicht prima, maar het kan beter. Beide verbindingen zijn min. 100mbit, dus qua snelheid zou ik niks te klagen hebben. Dus ik zou haast 1 "master" moeten hebben en de rest is dan maar een client, bestaat er zoiets waarbij ik geen portforwarding hoef toe te passen?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Xenir schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:19:
[...]

Ah, die ondersteunt geen AES-NI, maar dat neemt niet weg dat je het alsnog kan testen :)
Mijn vriendin heeft een recente Asus zenbook X530UX met i7. Test ik het ook nog even mee. Zou jammer zijn als de shield gewoon geen snelle VPN kan opzetten met Amerika. Wordt alsnog niet netflixen met Amerikaanse content dan.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Hulleman schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:16:
[...]

Mijn vriendin heeft een recente Asus zenbook X530UX met i7. Test ik het ook nog even mee. Zou jammer zijn als de shield gewoon geen snelle VPN kan opzetten met Amerika. Wordt alsnog niet netflixen met Amerikaanse content dan.......
Daarmee moet je een eind kunnen komen. Reken overigens niet (te) hard op US content. Netflix blokkeert VPN IP-adressen. Je kan geluk hebben dat jouw VPN aanbieder nog niet is geblokkeerd. De vraag is hoe lang dat blijft gezien het voor Netflix vrij eenvoudig is te achterhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerten
EWK schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:25:
[...]

Ligt aan hoe snel de processor is. Zelf ben ik erg benieuwd wat de netgear r9000 voor snelheid aan kan, met z'n 1,7 GHz processor. Dat zou toch zeker richting de 60mbps moeten. Maarja, voor dat bedrag kan ik beter zo'n minipc aanschaffen.
Ben bang dat dat niet gaat lukken. bestel er een via een webshop en probeer het uit. Is het niets stuur je het terug. Geld terug is geen probleem, mits je uiteraard zuinig bent op de spullen/verpakking/etc.

Wat die mini-pc betreft: met bijv. PFSense heb je als bonus ook nog eens een veel betere firewall (Mits goed geconfigureerd...)
Geen wifi, maar met een Ubiquiti AP met VLAN ondersteuning en uiteraard VLAN capable switches in je netwerkje heb je weer uren pruts-plezier. Werkt uitstekend samen met PFSense :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een duits beveiligingsbedrijf heeft een security audit gedaan van Tunnelbear:
https://cure53.de/summary-report_tunnelbear.pdf
Ziet er redelijk goed uit. Jammer dat niet meer VPN bedrijven een audit laten doen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Xenir schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:31:
[...]

Daarmee moet je een eind kunnen komen. Reken overigens niet (te) hard op US content. Netflix blokkeert VPN IP-adressen. Je kan geluk hebben dat jouw VPN aanbieder nog niet is geblokkeerd. De vraag is hoe lang dat blijft gezien het voor Netflix vrij eenvoudig is te achterhalen.
Hmm blijf op pc en laptop steeds een error krijgen. Shield verbindt wel, maar lijkt ook geen internet door te krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Xenir schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:41:
[...]

Ik ook, omdat de hulleman beerten quotte dat een consumentenrouter niet erg geschikt is voor het zijn van een vpn-client. Vandaar de verwarring denk ik.
beerten schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:39:
[...]

Ben bang dat dat niet gaat lukken. bestel er een via een webshop en probeer het uit. Is het niets stuur je het terug. Geld terug is geen probleem, mits je uiteraard zuinig bent op de spullen/verpakking/etc.

Wat die mini-pc betreft: met bijv. PFSense heb je als bonus ook nog eens een veel betere firewall (Mits goed geconfigureerd...)
Geen wifi, maar met een Ubiquiti AP met VLAN ondersteuning en uiteraard VLAN capable switches in je netwerkje heb je weer uren pruts-plezier. Werkt uitstekend samen met PFSense :9
Tja, maar ook erg lomp om er ddwrt of een andere custom firmware op te zetten en het dan retour te sturen. Nu draai ik 34 mbps op een 1GHz router, en dat bij een 40mbit abo. Daar kan ik mee leven. Als mijn abo in de toekomst omhoog gaat qua snelheid, dan wordt dat interessant.
Tzt zal ik zeker eens terugscrollen :)

[ Voor 52% gewijzigd door EWK op 22-08-2017 22:28 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hebben mensen hier eigenlijk altijd hun VPN aan staan, of bijvoorbeeld alleen bij het downloaden van iets? (Torrents bijv... :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Stefan22 op 23-08-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Stefan22 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:32:
Hebben mensen hier eigenlijk altijd hun VPN aan staan, of bijvoorbeeld alleen bij het downloaden van iets? (Torrents bijv... :P)
Die van mij start met Windows op. Kan ik het ook niet vergeten O-) Om de zoveel dagen switch ik wel van locatie, dit handmatig.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
apollo13 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:45:
[...]

Die van mij start met Windows op. Kan ik het ook niet vergeten O-) Om de zoveel dagen switch ik wel van locatie, dit handmatig.
Oke, dat is inderdaad wel zo handig ja. Maar is je verbinding dan niet veel langzamer met gamen bijvoorbeeld, of zet je hem dan uit (mocht je aan gaming doen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Stefan22 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:45:
[...]

Oke, dat is inderdaad wel zo handig ja. Maar is je verbinding dan niet veel langzamer met gamen bijvoorbeeld, of zet je hem dan uit (mocht je aan gaming doen)?
Ik zit momenteel via de VPN in de UK, heb een ping van 20ms. Daar is dus goed mee te gamen. Mocht ik bv in de USA, China of ergens anders ver weg zitten en een hoge ping hebben, dan switch ik ff van locatie, zo gepiept.
Oh, ik haal via de UK een down van bijna 100MB en up van 15MB, zat dus.

[ Voor 6% gewijzigd door apollo13 op 23-08-2017 14:55 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
apollo13 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:53:
[...]

Ik zit momenteel via de VPN in de UK, heb een ping van 20ms. Daar is dus goed mee te gamen. Mocht ik bv in de USA, China of ergens anders ver weg zitten en een hoge ping hebben, dan switch ik ff van locatie, zo gepiept.
Oh, ik haal via de UK een down van bijna 100MB en up van 15MB, zat dus.
Ah oke bedankt. Zal gamen ook nog mogelijk zijn als ik geen extra hardware voor de VPN gebruik? Dus gewoon de PIA applicatie installeren op mijn PC en VPN gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
EWK schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:24:
[...]

[...]

Tja, maar ook erg lomp om er ddwrt of een andere custom firmware op te zetten en het dan retour te sturen. Nu draai ik 34 mbps op een 1GHz router, en dat bij een 40mbit abo. Daar kan ik mee leven. Als mijn abo in de toekomst omhoog gaat qua snelheid, dan wordt dat interessant.
Tzt zal ik zeker eens terugscrollen :)
Oeps, dus jij noemt mij lomp? O-)

Het is mogelijk om de originele firmware te herstellen. Is mij ook gelukt.... })

Kijk uiteraard eerst of dit mogelijk is.

[ Voor 11% gewijzigd door beerten op 23-08-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

beerten schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:01:
[...]

Oeps, dus jij noemt mij lomp? O-)
Ik zou niet durven O-)
Het is mogelijk om de originele firmware te herstellen. Is mij ook gelukt.... })

Kijk uiteraard eerst of dit mogelijk is.
Dat zou nog een optie kunnen zijn inderdaad.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Is in het belang van privacy nadelig om een dedicated IP te nemen bij een VPN?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Seroczynski schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:31:
Is in het belang van privacy nadelig om een dedicated IP te nemen bij een VPN?
Ligt er aan wat je er van verwacht.
Mijn VPNserver heeft al jaren hetzelfde adres, scheelt instellen in mijn apps, en andere devices.

Maar als je het voor "illegale" praktijken wil gebruiken, lijkt het dan weer niet handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
FreshMaker schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:46:
[...]

Ligt er aan wat je er van verwacht.
Mijn VPNserver heeft al jaren hetzelfde adres, scheelt instellen in mijn apps, en andere devices.

Maar als je het voor "illegale" praktijken wil gebruiken, lijkt het dan weer niet handig
Thanks. Ik download wel eens een torrent van een Bepaald Torrent Netwerk waarbij het niet is toegestaan om een dynamisch IP te gebruiken. Ben me goed aan het inlezen over VPN's, maar kan helaas niet overal een antwoord op vinden (zoals deze vraag dus). Zie voornamelijk vaak NordVPN voorbijkomen trouwens.

Het lijkt mij logisch dat een dedicated IP gelijk staat aan een statisch IP voor je VPN. Nou zou je via BTC de VPN kunnen betalen, maar dan hebben ze vaak nog je e-mailadres nodig. Uiteraard zou ik dan een throwaway e-mailaccount kunnen aanmaken.. Als ze geen logging gebruiken, zou enkel mijn thuis IP aan mijn dedicated VPN IP gekoppeld zitten toch?

[ Voor 25% gewijzigd door Seroczynski op 25-08-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tja, downloaden van materiaal waar je geen licentie op hebt is nu eenmaal verboden.

Voor zover ik weet, mogen we op tweakers niet assisteren bij het overtreden van de wetgeving.

Uit het spotweb forum

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Cl9GaUPbc5U/WaAsxk69iHI/AAAAAAAAAHU/XRuCcuu0NS4ErU2c4WFHORWmUmGcYiUlgCHMYCw/s0/2017-08-25_15-57-23.png

Dus torrents downloaden lijkt mij hetzelfde

[ Voor 39% gewijzigd door FreshMaker op 25-08-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
FreshMaker schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:56:
Tja, downloaden van materiaal waar je geen licentie op hebt is nu eenmaal verboden.

Voor zover ik weet, mogen we op tweakers niet assisteren bij het overtreden van de wetgeving.
Prima, even goede vrienden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Als ik met de PIA client verbind, zie ik op de website van PIA dat ik beschermd ben, en dus verbonden ben met een VPN, maar hoe weet ik zeker dat dit voor het hele systeem/elke applicatie is? (Dus ook torrent client). Ik gebruik Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:01
Vraagje: ik heb een socks5 proxy in gebruik van windscribe in combinatie met qbittorent. Heb alles netjes ingevuld maar ik kan nu niet meer downloaden.. Hij blijft hangen op metadata downloaden. Moet ik poorten gaan forwarden etc?

http://i.imgur.com/ruO3OTy.png

[ Voor 6% gewijzigd door boostie op 25-08-2017 16:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:01
boostie schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:47:
Vraagje: ik heb een socks5 proxy in gebruik van windscribe in combinatie met qbittorent. Heb alles netjes ingevuld maar ik kan nu niet meer downloaden.. Hij blijft hangen op metadata downloaden. Moet ik poorten gaan forwarden etc?

http://i.imgur.com/ruO3OTy.png
Ben geswitched naar PIA. Daar deed dezelfde setup het gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 12:53
Ik zie in dit topic veel verhalen over dat de sn3lheid omlaag gaat als de router ingesteld wordt met VPN. Maar heeft er iemand toevallig ervaring met de snelheid en stabiliteit van VPN op dd-wrt? Ik denk aan ipvanish of nordvpn. Ik haal nu 16 mbps in nzbget. Torrents doe ik niet veel. Als ik maar 3 mb overhoud moet ik op zoek naar andere oplossing. Misschien mijn synologt 1512? Of wellicht nog iets anders.

Iemand die wat cijfers kan geven?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 10:44
Op het moment ik m'n torrents onbeveiligd, maar hier wil ik verandering in brengen. Nu vroeg ik me af hoe jullie dit hebben opgelost...
Ik draai mijn torrent client op dezelfde machine als waar mijn Plex server op draait. Gaat dit voor problemen zorgen?
Zo ja, wil ik de torrents via een RPi laten lopen en deze na het downloaden weg schrijven op de server. De VPN zal dan alleen maar het netwerk verkeer van de RPi omleiden. Dit omdat ik mijn overige verkeer wel via Ziggo wil laten lopen ivm Netflix en Ziggo GO.
Is dit een logische methode?

Nog een laatste vraagje, ik zie voornamelijk PIA, NordVPN en IPVanish voorbij komen, zijn dit allemaal goede en betrouwbare VPN providers?

[ Voor 15% gewijzigd door MyBearTibbers op 25-08-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Wat zijn jullie ervaringen met VPN via de NAS? Ik heb in het verleden verschillende VPN's geprobeerd en stuk voor stuk gaven problemen. De laatste (PureVPN) werkte wel goed maar gaf me maar 25% van de download snelheid. Nu heb ik een Synology 214Play dus die proc zou dat wel moeten trekken. Meer kon ik er echter niet uithalen. Concreet: wie heeft het wel werkend op een synology en welke VPN gebruik je?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Stel ik ken iemand met een machine volledig ingericht op downloaden. Deze machine download nu via Usenet en Torrents.

Als iemand daar dan een VPN op zou zetten zitten ze al goed toch? Of moer je daar persee het hele netwerk voor de pakken?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

remcoXP schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:49:
Ik zie in dit topic veel verhalen over dat de sn3lheid omlaag gaat als de router ingesteld wordt met VPN. Maar heeft er iemand toevallig ervaring met de snelheid en stabiliteit van VPN op dd-wrt? Ik denk aan ipvanish of nordvpn. Ik haal nu 16 mbps in nzbget. Torrents doe ik niet veel. Als ik maar 3 mb overhoud moet ik op zoek naar andere oplossing. Misschien mijn synologt 1512? Of wellicht nog iets anders.

Iemand die wat cijfers kan geven?
Je haalt zonder vpn 16 mbps?
Wat je overhoud aan snelheid hangt af van de processor die er in zit. Bij 1GHz zit je op +-34 mbps.
Er staan in dit topic wel meer snelheden genoemd van verschillende routers. Vergelijk je processorsnelheid en dat is dan ongeveer wat je kunt verwachten.
Spam schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:08:
Wat zijn jullie ervaringen met VPN via de NAS? Ik heb in het verleden verschillende VPN's geprobeerd en stuk voor stuk gaven problemen. De laatste (PureVPN) werkte wel goed maar gaf me maar 25% van de download snelheid. Nu heb ik een Synology 214Play dus die proc zou dat wel moeten trekken. Meer kon ik er echter niet uithalen. Concreet: wie heeft het wel werkend op een synology en welke VPN gebruik je?
Hier niet via synology. Maar waar komt je aanname vandaan de processor het wel zou moeten trekken?
Als ik het goed heb zit er een Intel Atom CE5335, iets van 1,6GHz? Je moet blij zijn als 45-55mbit haalt, bij een 200mbit glasvezel houd je nog 25% over inderdaad.

[ Voor 31% gewijzigd door EWK op 25-08-2017 19:14 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Dubbelpost, sorry

[ Voor 97% gewijzigd door EWK op 25-08-2017 19:14 ]

Hoi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Onlangs weer terug overgestapt naar Ziggo. Ik had onderstaand idee al een tijdje en wilde het doen met KPN (waar ik nu dus vanaf ben) maar omdat KPN zo K is, continue dat modem down en TV wat niet goed werkt (en slechte kwaliteit HD), ben ik dus maar terug naar Ziggo.

Mijn initiele reden om bij Ziggo weg te gaan was de overname door Liberty Global. Ik was ongerust dat, omdat Nederlandse providers verplicht metadata moeten verzamelen, dit mogelijk in handen kon komen van Amerikaanse bedrijven. Ik heb ondertussen iemand gesproken die bij Liberty Global heeft gewerkt en hij heeft mij overtuigd dat dit absoluut niet gebeurd.

Bovendien heb ik nu met de overstap het volgende gedaan ...

Mijn Ziggo modem staat in bridged mode.

Ik heb een Zotac CI323 boxje aangeschaft met 8GB geheugen. Dit boxje heeft een Intel N3150 quad core op 1.6Ghz, passief gekoeld met Hardware crypto support (AES-NI, voor onder andere AES-CBC,AES-XTS,AES-GCM,AES-ICM). Dit is perfect voor VPN verbindingen. Daarnaast heeft tie 2 x Gbit ethernet aansluitingen.

Ik heb er een oude 80GB SSD ingefrot en er pfSense 2.4 opgeinstalleerd.

Abonnement bij AirVPN, omdat ze mij erg goed bevallen na een meerdere keren 3 maanden testen (in een virtual machine), door activisten opgericht, geen limieten voor wat betreft bandbreedte, geen logging en 3 gelijktijdige verbindingen ondersteunen.

In pfSense heb ik nu 3 openVPN clients actief. Ik heb na deze geconfigureerd en getest te hebben, een gateway group aangemaakt voor alle 3 de gateways, allen in Tier 1 (load balancing) en failover bij packet loss of high latency. De NAT en firewall aangepast om gebruik te maken van de gateway group en voila, alle internet loopt via een van de VPN verbindingen.

De VPN verbindingen heb ik trouwens naar 3 verschillende landen, welke continue de DNS naam resolven om zodoende snel elke verbinding snel over te falen naar een nieuwe server binnen dat land voor die VPN verbinding. Hierdoor kan ik niet m'n DNS forceren over VPN maar daarom heb ik verschillende servers van DNS.WATCH ingesteld. Ik lek ze wel, maar ik geloof niet dat dat op zich een probleem is (hoor het graag als het wel zo is :P).

Ik kan het natuurlijk anders doen, elke VPN opzetten op een IP adres en een lijstje samenstellen met "remote" lines onder ##### CLIENT OPTIONS ##### en de AirVPN DNS servers gebruiken. Ik weet alleen niet hoe dat dan bepaald wordt of er overgefaald moet worden; de monitoring optie voor de gateways werkt dusdanig slecht dat ik daar niet op wil vertrouwen. Door continue de DNS naam te resolven vertrouw ik op AirVPN DNS om mij een nieuw IP adres te geven, ik merk dit niet eens :X . Valt me soms gewoon op dat ik ineens in Belgie uitkom terwijl ik voorheen in Duitsland zat.

Voor wat betreft de snelheid, ik heb 300/30mbit, elke verbinding op zich haalt tussen de 120 en de 250mbit, afhankelijk van de server. Ping is over het algemeen tussen 10 en 30ms. Mijn zoon heeft nog niet geklaagd over lag met z'n online games >:) .

Voor Wifi krijg ik morgen een Ubiquiti UniFi AP binnen. Moet alleen nog even een VM met Windows installeren om die K-software te installeren maar goed - als tie draait heb je dat niet meer nodig ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
MyBearTibbers schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:51:
Op het moment ik m'n torrents onbeveiligd, maar hier wil ik verandering in brengen. Nu vroeg ik me af hoe jullie dit hebben opgelost...
Ik draai mijn torrent client op dezelfde machine als waar mijn Plex server op draait. Gaat dit voor problemen zorgen?
Volgens mij niet, bij mijn synology is het tenminste zo dat hij voor extern verkeer de VPN gebruikt. Voor intern verkeer niet. De jas is intern ook benaderbaar op zijn interne ipadres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 10:44
prutser387 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:51:
[...]

Volgens mij niet, bij mijn synology is het tenminste zo dat hij voor extern verkeer de VPN gebruikt. Voor intern verkeer niet. De jas is intern ook benaderbaar op zijn interne ipadres
Ik gebruik m'n Plex server ook nog wel eens als ik niet thuis ben, ik ben bang dat dat wel voor problemen gaat zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:15
Gezien het me kwa privacy en zoeken kleine downloaders me echt naar het extreme vind doorslaan, ook net maar een abbonement genomen op een VPN dienst.
Alles netjes ingesteld zoals opgegeven door desbetreffende dienst en het werkt :)
Valt me wel op dat mijn download snelheid volgens speedtest veel is verminderd maar tot daar aan toe.

Nu ben ik niet bepaald bekent met VPN, dus waarschijnlijk is er een simpele uitleg voor :
Hierbij toch even de vraag :
Je stelt je router in op het adres opgegeven door de VPN dienst.
Gezien een NAS en desktop via lan kabel aan de router hangen, hoef je deze toch eigenlijk niet nog apart te configuren voor een VPN dienst :?
Zoals ik zie is alles wat na de router komt (zowel via lan kabel of Wi-Fi) niet zichtbaar meer voor de buitenwereld.
Of zie ik dit verkeerd :?

Is het trouwens ook mogelijk om te zien of internet verbinding nog terug te traceren is naar jou (om te controleren of VPN werkt) :?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Je apparaten achter de router (dus ook wifi devices) zou je niet apart in hoeven stellen.

Op ipleak.net kan je checks uitvoeren om te zien wat je lekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Dat, en bezoek www.watismijnip.nl
Die zou niet van je ISP moeten zijn maar van je VPNboer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

ipleak.net doet dat uiteraard ook al, je ip laten zien. Heb je geen andere site voor nodig :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:15
InflatableMouse schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:36:
[...]

Je apparaten achter de router (dus ook wifi devices) zou je niet apart in hoeven stellen.

Op ipleak.net kan je checks uitvoeren om te zien wat je lekt.
Thanx :D

NAS en desktop van aparte VPN afgehaald, alleen de router draait nou VPN.
Net even gecontroleerd met ipleak en geen footprint :) .

Kom alleen wel tot de ontdekking dat mijn NAS wel kan downloaden, maar niet uploaden.
Om een 1 of andere manier worden de poorten die de NAS nodigd heeft om te uploaden door de router niet vrijgegeven, terwijl ze wel in de forward lijst staan.

(Router is een TP-Link Touch P5 en de NAS een DS416Play)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.